abonnement Unibet Coolblue
pi_116426256


Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

















Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).




We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt? Wat moet ik betalen bij de douane?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.


In het algemeen kijk je voor kortingscoupons op www.retailmenot.com en www.tjoos.com .

Korting speciaal voor de FOK!-members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Recommenderkorting van 5% bij buyincoins
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.



Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: TaoBao
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!





PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Heb je aanvullingen/aparte vragen; PM dan even de vaste gebruikers in dit topic: Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [gadgets] Chinese webshops reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2. Tevens geupdate door: Downstar
pi_116426556
eerste :P
pi_116426648
Even een repost van mij uit het vorige topic:

Kwam de Xiaomi M2 tegen, is hier weinig over gesproken.

http://www.gizchina.com/2(...)deos-price-hands-on/

Quadcore 1,5ghz beestje met 2gb ram, Android 4.1 Jelly Bean, Adreno 320 graphics chip.

Voor de rest ongeveer hetzelfde als de Jiayu G3 qua scherm etc. Release niet voor Oktober, Xiaomi leverd hem voor $313! Iemand die erover dacht om deze te halen? :)
pi_116426691
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:07 schreef wesselbraaksma het volgende:
eerste :P
Ik zie hier een tweede bobbernaut ontstaan :'( :'( Gast, zeg dan gewoon niks :')
pi_116426834
2de :') :') ... moek natuurlijk wel op posten drukken :P

die G3 is inderdaad vergelijkbaar met een SG2
dacht hier wel ergens in het forum een vergelijkinsoverzichtje te hebben gepost ;)
  woensdag 5 september 2012 @ 17:19:10 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_116427000
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:14 schreef Downstar het volgende:
2de :') :') ... moek natuurlijk wel op posten drukken :P

die G3 is inderdaad vergelijkbaar met een SG2
dacht hier wel ergens in het forum een vergelijkinsoverzichtje te hebben gepost ;)
daar ben ik wel benieuwd naar
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_116427065
Ik heb voor de verandering weer eens iets bij DealExtreme besteld (zegt een FOK! nieuweling.. :D ). Pakketje staat eindelijk op "POSTING" bij tracking van China Post (Airmail). Hoop dat hij er snel is..
Heb soms pakketjes van Focalprice binnen een week, hoe kan het dat DealExtreme verzendingen zo traag zijn? ;(
pi_116427124
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:19 schreef wise het volgende:

[..]

daar ben ik wel benieuwd naar
quote:
The reason for me is the bang for bucks you got if you buy some chinese phone..

i have a buget for a smartphone, i dont want to spend 500-600 euros for a phone wich is old, 6 months later…

my budget is around the 150-200 euro’s, in my country (holland) i can buy some budgetsmartphones like Samsung galaxy ace (2) or gio of mini or some HTC wildfire S etc..

If you compare the specs of lets say Samsung Galaxy Ace (lowest price in market 160 euro) with the specs of the Jiayu G3(+-180$ = +-145 euro)

so first ace then G3

Screen: LCD vs IPS (even got gorilla glass!)
Screen size:3,5 inch vs 4,5 inch
Res: 320×480 vs 720 x 1280
CPU: 800 mhz singlecore vs MTK6577 1.0 Ghz (dualcore)
RAM:512 MB vs 1 GB
ROM:158 MB vs 4GB(?)
Camera: 5 MP vs 8 MP ( + 2 mp front)
BODY:Plastic vs alloy body
OS: Android 2.2 vs android 4.1
Battery: 1350 mah vs 2750 mah

This owns the Ace by everything and even the price is lower..

i think i can compare the G3 with an Samsung Galaxy S2.. and even its winning on some fronts there.. Like Better Battery, bigger screen with gorrilla glass, better resolution etc.. and a S2 will cost in my country like 385 euro!!
its +-485$..

so my ‘profit’ will be ¤385 – ¤145 = ¤240!!

Running on some old overclocked HTC wildfire now with CM 7, so an upgrade to an new phone is welcome :)

Hope jiayu will lauch the G3 quickly :)
hmm kan het niet zo vinden helaas, maar hier wel een quote van mijn bericht..
pi_116427129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:20 schreef dSLRFan het volgende:
Ik heb voor de verandering weer eens iets bij DealExtreme besteld (zegt een FOK! nieuweling.. :D ). Pakketje staat eindelijk op "POSTING" bij tracking van China Post (Airmail). Hoop dat hij er snel is..
Heb soms pakketjes van Focalprice binnen een week, hoe kan het dat DealExtreme verzendingen zo traag zijn? ;(
Tsja als we dat eens wisten.....
pi_116427211
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:20 schreef dSLRFan het volgende:
Ik heb voor de verandering weer eens iets bij DealExtreme besteld (zegt een FOK! nieuweling.. :D ). Pakketje staat eindelijk op "POSTING" bij tracking van China Post (Airmail). Hoop dat hij er snel is..
Heb soms pakketjes van Focalprice binnen een week, hoe kan het dat DealExtreme verzendingen zo traag zijn? ;(
Welkom :D
Zoals wel vaker hier word gepost is Dealextreme zeker niet de snelste, verder is Chinashopping geen bol.com, dus bestel zeker niet iets dat je binnen een week binnen moet hebben :)
  woensdag 5 september 2012 @ 17:24:13 #11
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_116427218
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:22 schreef Downstar het volgende:

[..]

[..]

hmm kan het niet zo vinden helaas, maar hier wel een quote van mijn bericht..
ah thanks. Heb zelf sgs2, dus niet echt reden om voor de G3 te gaan/
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_116427253
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:24 schreef wise het volgende:

[..]

ah thanks. Heb zelf sgs2, dus niet echt reden om voor de G3 te gaan/
Waarom vraag je het dan :P
  woensdag 5 september 2012 @ 17:25:42 #13
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_116427269
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:25 schreef wesselbraaksma het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan :P
was benieuwd :P
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_116427273
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:24 schreef wise het volgende:

[..]

ah thanks. Heb zelf sgs2, dus niet echt reden om voor de G3 te gaan/
Met een sgs2 kan je nog wel een jaartje vooruit neem ik aan :p
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:22 schreef wesselbraaksma het volgende:

[..]

Tsja als we dat eens wisten.....
Jij post echt nuttige dingen..... :{
pi_116427319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:24 schreef wise het volgende:

[..]

ah thanks. Heb zelf sgs2, dus niet echt reden om voor de G3 te gaan/
Op wat kleine upgrades na niet nee, dit is gewoon voor mensen die nog geen dualcore telefoon hebben
of laat staan een smartphone, een hele goedkope maar zeer goede (qua specs) telefoon!

Jij zou eens kunnen kijken naar het wat duurder segment china phones, mocht je een upgrade willen voor je SGS2.. zoals de aankomende telefoons met Quadcore 1,5 Ghz en 2 GB ram etc..
voor prijzen ron d 250-350$ ofzo.. mocht je interesse hebben hou de website www.gizchina.com maar eens in de gaten!

waar ben ik nu weer beland; the battle of the newbies :')
pi_116427334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:10 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Ik zie hier een tweede bobbernaut ontstaan :'( :'( Gast, zeg dan gewoon niks :')
Ik zou vereerd zijn als ik de tweede bobbernaut mocht worden
  woensdag 5 september 2012 @ 17:27:46 #17
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_116427367
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:25 schreef nodig het volgende:

[..]

Met een sgs2 kan je nog wel een jaartje vooruit neem ik aan :p
yis :P

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:26 schreef Downstar het volgende:

[..]

Op wat kleine upgrades na niet nee, dit is gewoon voor mensen die nog geen dualcore telefoon hebben
of laat staan een smartphone, een hele goedkope maar zeer goede (qua specs) telefoon!

Jij zou eens kunnen kijken naar het wat duurder segment china phones, mocht je een upgrade willen voor je SGS2.. zoals de aankomende telefoons met Quadcore 1,5 Ghz en 2 GB ram etc..
voor prijzen ron d 250-350$ ofzo.. mocht je interesse hebben hou de website www.gizchina.com maar eens in de gaten!
kijk, thanks :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_116427536
quote:
[..]
Welkom :D
Zoals wel vaker hier word gepost is Dealextreme zeker niet de snelste, verder is Chinashopping geen bol.com, dus bestel zeker niet iets dat je binnen een week binnen moet hebben :)
Weet ik. :@ Was toch benieuwd, laatste keer dat ik daar heb besteld is 2/3 jaar geleden.
pi_116428223
Volgens mij heb ik me Aurora 2 al kapot gemaakt ofzo. _O- Hij gaat niet meer aan , ik dacht al dat ik niet de goede firmware had ;( . Waar kan ik de nieuwe firmware + root vinden? Mocht hij ooit nog aan gaan. _O-
pi_116428304
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:48 schreef davedavy het volgende:
Volgens mij heb ik me Aurora 2 al kapot gemaakt ofzo. _O- Hij gaat niet meer aan , ik dacht al dat ik niet de goede firmware had ;( . Waar kan ik de nieuwe firmware + root vinden? Mocht hij ooit nog aan gaan. _O-
Lijkt me niet echt _O- maar meer :'(
pi_116428328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:09 schreef nodig het volgende:
Even een repost van mij uit het vorige topic:

Kwam de Xiaomi M2 tegen, is hier weinig over gesproken.

http://www.gizchina.com/2(...)deos-price-hands-on/

Quadcore 1,5ghz beestje met 2gb ram, Android 4.1 Jelly Bean, Adreno 320 graphics chip.

Voor de rest ongeveer hetzelfde als de Jiayu G3 qua scherm etc. Release niet voor Oktober, Xiaomi leverd hem voor $313! Iemand die erover dacht om deze te halen? :)
Je hebt die wel, en de Meizu MX Quad en de Huawei Ascend D1 Quad XL, maar waarom komen die niet in opspraak, nou omdat ze niet zo attractief zijn als de Jiayu G3. Wie een highend phone koopt, maakt het weinig uit wat het kost, kijk naar al die lui met een Samsung Galaxy SIII of telkens met een nieuwe iPhone rondlopen. De Xiaomi Mi2 en de die andere zijn qua 'bang-for-buck'-gehalte veel minder imposant als de Jiayu G3. Bovendien vind ik alles boven de 200 á 250 usd toch vrij risky, i.v.m. service, garantie en douanekosten. Dus nee, ik had er niet aan gedacht er eentje te halen. Hoezo, jij wel dan? Laat maar weten hoe 'ie bevalt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116428423
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:50 schreef wesselbraaksma het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt _O- maar meer :'(
Ik lach er maat wat om ja :P Maar ik denk met wat spelen dat het wel goed komt :P Er stond ook nog: Plaats root in Extern SD , ik heb helemaal geen SD :')
pi_116428751
:|W
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116429170
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:50 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Je hebt die wel, en de Meizu MX Quad en de Huawei Ascend D1 Quad XL, maar waarom komen die niet in opspraak, nou omdat ze niet zo attractief zijn als de Jiayu G3. Wie een highend phone koopt, maakt het weinig uit wat het kost, kijk naar al die lui met een Samsung Galaxy SIII of telkens met een nieuwe iPhone rondlopen. De Xiaomi Mi2 en de die andere zijn qua 'bang-for-buck'-gehalte veel minder imposant als de Jiayu G3. Bovendien vind ik alles boven de 200 á 250 usd toch vrij risky, i.v.m. service, garantie en douanekosten. Dus nee, ik had er niet aan gedacht er eentje te halen. Hoezo, jij wel dan? Laat maar weten hoe 'ie bevalt.
Nah, maar kwam hem toevallig tegen en vond het raar dat die smartphone maar in 1 post tegenkwam op Fok!forum. Je hebt wel gelijk met service etc. Je zit natuurlijk met een groter probleem als je 300$ smartphone dood aan komt als een jiayu g3.
  woensdag 5 september 2012 @ 18:43:38 #25
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_116430074
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:48 schreef davedavy het volgende:
Volgens mij heb ik me Aurora 2 al kapot gemaakt ofzo. _O- Hij gaat niet meer aan , ik dacht al dat ik niet de goede firmware had ;( . Waar kan ik de nieuwe firmware + root vinden? Mocht hij ooit nog aan gaan. _O-
:')
BAM dit is 3KB
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')