abonnement Unibet Coolblue
pi_116425077


SPOILER: Processor
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Werkgeheugen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: GPU: Graphics Processing Unit (Videokaart)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Merk/bouwkwaliteit en ondersteuning voor Android-versies
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Connectiviteit/Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

(dikgedrukt = ICS voorgeïnstalleerd + vrij recent/onderweg)
Iconia Tab A100 / A110 / A200 / A210 / A211 / A500 / A510 / A700
101 G9 / 80 G9 / 97 Carbon / Arnova G3-series (budget-dochter)
Eee Pad SL101 / MeMo / TF101 / TF201 / TF700 / TF300 / Padfone
HTC Flyer / HTC Jetstream / HTC Quattro
XOOM / XOOM2 / XOOM2 ME
Galaxy Tab 7 / 7 V2 / 7.7 / 8.9 / 10.1 / 10.1 V2
Tablet S / P

Google Nexus | Toshiba | Packard Bell | LG | Point of View | Kindle | Huawei | Adam Notion Ink | Viewsonic | Yarvik


Populaire ChinaTab brands: Ainol, Onda, Bmorn, Cube, Ramos, SmartQ, Teclast, Window (Yuandao), Zenithink


Enkele Chinese webshops:


In China kun je in de webshops zoeken via ChinaPrices. Eventueel kun je ook Chinatabs halen van Taobao/Tmall (zoals de officiële Ainol-store), een Chinagigant met vele vendors die binnen China leveren; sites als MisterTao (BIC) en Zarmark (Jack) bestellen die voor je en sturen de goederen naar je door. Vergeet niet dat het importeren van goederen uit het buitenland mogelijk heffingen met zich meebrengt. Voor meer informatie kijk je op douane.nl .

Coupons
panda4fok = 5% korting bij Pandawill | fb2012fiver = 5% korting bij MP4Nation
Couponsites: Tjoos | Retailmenot
Voor sites als Buyincoins & MisterTao is eventueel ook recommenderkorting te snaaien. Let op user signatures.

Non-China
Voor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiële websites en bij de bekende elektronicawinkels zoals BCC, Dixons, Dynabite, etc. Natuurlijk kun je ook even kijken op check.fok.nl en pricewatch. Je hebt tegenwoordig ook vaak verkapte Chinatabs bij winkels als Trekpleister, Kruidvat, Bart Smit, Intertoys en Kijkshop voor redelijke prijzen. Als je op budget zit en garantie in Nederland en geen gedoe wilt, is het een idee om naar zulke tablets te kijken, een enkele kan zowaar een leuke koop zijn. Wel eerst goed research doen!
Europabreed op Geizhals of Amazon.co.uk.


Aantal apps & games in de Play Store, statistiek door AppBrain. (Verdere statistiek: AndroLib)

Interessante sites
Nederlands:
| Tablets Magazine | TabletGuide | Portablegear | Androidworld | Androidtablet | Tabletworld |
Internationaal:
| Play Store (voorheen Android Market) | AppBrain | Engadget | Slashgear | CNET | PC Magazine | Phone Arena | DigiTimes | Lilliputting | Tablet PC Review | Arctablet Blog | Slatedroid | XDA Developers | Modaco |
China:
| Giz-China | Shanzai | Micdigi | imp3.net |

Third party markets: | BlackMart Alpha | Applanet |
(Als bijvoorbeeld je Chinese tablet niet ondersteund wordt door een gratis app zoals YouTube)

Vorige delen
Android tablet discussie topic-keten

OP V2.0 - V2.1 door: shiznuts
pi_116427577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:29 schreef davedavy het volgende:
Ik zag laatst een post over hoe je die Chinese meuk eraf haalt en de nieuwste firmware erop zet , volgens mij is die een beetje outdated. Hoe root ik mijn Aurora 2 en waar kan ik de nieuwe firmware vinden?
:@ O-) Ik heb trouwens versie 20120705.

[ Bericht 2% gewijzigd door davedavy op 05-09-2012 17:45:23 ]
pi_116428592
Door gewoon te kijken in een forumthread elders die specifiek gaat over jouw tabletmodel, daar dit een topic over en voor alle tablets is en meer gericht is op laatste ontwikkelingen/nieuwtjes, gebruikerservaringen en algemene meuk.

Voor troubleshooting en hacks het veel geschikter op de sites uit de OP te kijken, zoals XDA Developers, Slatedroid e.d.

Dus voor de Aurora II ga je naar hier bijvoorbeeld: http://ainolstore.com/forums/forum/4-ainol-novo7-aurora-ii/ of http://www.slatedroid.com/forum/345-ainol-novo-7-aurora-ii/ en kom je threads als deze tegen: http://www.slatedroid.com(...)-roms-for-aurora-ii/ . ;) Die OP is misschien outdated, maar het stappenplan blijft hetzelfde, voor up-to-date files kijk je daar nog eens wat verder rond.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116428917
Ook ik ben voor een nieuwe tablet aan het kijken, heb er al een paar gehad maar na een tijdje tochweer weggedaan! Nou viel mijn oog op deze , is er hier al ervaring mee?
pi_116429493
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:58 schreef shiznuts het volgende:
Door gewoon te kijken in een forumthread elders die specifiek gaat over jouw tabletmodel, daar dit een topic over en voor alle tablets is en meer gericht is op laatste ontwikkelingen/nieuwtjes, gebruikerservaringen en algemene meuk.

Voor troubleshooting en hacks het veel geschikter op de sites uit de OP te kijken, zoals XDA Developers, Slatedroid e.d.

Dus voor de Aurora II ga je naar hier bijvoorbeeld: http://ainolstore.com/forums/forum/4-ainol-novo7-aurora-ii/ of http://www.slatedroid.com/forum/345-ainol-novo-7-aurora-ii/ en kom je threads als deze tegen: http://www.slatedroid.com(...)-roms-for-aurora-ii/ . ;) Die OP is misschien outdated, maar het stappenplan blijft hetzelfde, voor up-to-date files kijk je daar nog eens wat verder rond.
Ainol forum , niet aan gedacht. _O_ Als er toch geen mensen als Shiz waren oO<
pi_116430174
Galaxy Tab 2 is binnen!
Leuk speelgoed.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_116430427
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:08 schreef NextTVH het volgende:
Ook ik ben voor een nieuwe tablet aan het kijken, heb er al een paar gehad maar na een tijdje tochweer weggedaan! Nou viel mijn oog op deze , is er hier al ervaring mee?
Volgensmij op tweakers wel wat te vinden..

Vind hem qua specs en uiterlijk wel wat weg hebben van de nieuwe Kruidvat tab..
pi_116431031
Ik ben het eens met de TT, maar ik zou nog meer van Ainol houden als ze een fatsoenlijke 10.1 inch zouden uitbrengen met de specs van de Flame, maar dan wat dunner.

Geweldige dingen hoor, ik heb zelf de Elf II, maar iets dunner zou wel mogen. Ze hebben nog niet echt een professioneel uiterlijk.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_116432644
Klopt, zoiets wil ik ook nog wel een keer proberen. M'n ervaring met een 10"-er is alweer een tijd gelee. Ik vond de Ainol Novo10 Curiosity wel een toffe naam als ze met een 10.1"-tablet gaan komen. Who knows. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116450660
Iemand die verheldering kan geven?

Wat is er waar van dat de Ainol Fire inferieure schermen heeft? Dat je de Flame moet hebben maar dat die nog niet verkocht wordt......
  donderdag 6 september 2012 @ 10:20:48 #11
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116451424
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:47 schreef marco_sire het volgende:
Iemand die verheldering kan geven?

Wat is er waar van dat de Ainol Fire inferieure schermen heeft? Dat je de Flame moet hebben maar dat die nog niet verkocht wordt......
Dat kan niemand. Eerst afwachten of de Flame wel komt, dán vergelijken. Het scherm van mijn Fire is gewoon goed.
pi_116452165
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:20 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Dat kan niemand. Eerst afwachten of de Flame wel komt, dán vergelijken. Het scherm van mijn Fire is gewoon goed.
Fire = Flame
Verhaal doet de ronde dat de Fire voor de Aziatische markt is en kwalitatief minder goede schermen bevat. Stond volgens mij een bericht over in het vorige topic.
pi_116452208
:D Gisteren mijn Acer A500 aangedrukt die ik tegen een kast had gegooid, hij doet het nog helemaal.

Toch wel netjes, Acer.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 6 september 2012 @ 10:54:26 #14
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116452232
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:52 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Fire = Flame
Verhaal doet de ronde dat de Fire voor de Aziatische markt is en kwalitatief minder goede schermen bevat. Stond volgens mij een bericht over in het vorige topic.
Daarom afwachten of er wel een andere versie komt.
  donderdag 6 september 2012 @ 12:51:04 #15
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116455857
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:53 schreef drumstickNL het volgende:
:D Gisteren mijn Acer A500 aangedrukt die ik tegen een kast had gegooid, hij doet het nog helemaal.

Toch wel netjes, Acer.
_O-
Wat zet iemand ertoe om een tablet tegen een kast te gooien?

Heb inmiddels naar wat andere tablets gekeken (voornamelijk de goedkope A13s), maar lees dan in reviews dat ze ultiem worden afgekraakt. Hiermee staat de fire/flame nog altijd boven de Elf2/Aurora2 die met 20 dollar verschil dan het voor mij ook niet doen... Zijn er inmiddels al meer fokkers die iets over de Fire/Flame kunnen delen? :*
Koekje d'r bij?
  donderdag 6 september 2012 @ 12:52:06 #16
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116455884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:51 schreef eleganza het volgende:

[..]

_O-
Wat zet iemand ertoe om een tablet tegen een kast te gooien?

Heb inmiddels naar wat andere tablets gekeken (voornamelijk de goedkope A13s), maar lees dan in reviews dat ze ultiem worden afgekraakt. Hiermee staat de fire/flame nog altijd boven de Elf2/Aurora2 die met 20 dollar verschil dan het voor mij ook niet doen... Zijn er inmiddels al meer fokkers die iets over de Fire/Flame kunnen delen? :*
Wil je er een kopen? ;)
pi_116456033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:51 schreef eleganza het volgende:

[..]

_O-
Wat zet iemand ertoe om een tablet tegen een kast te gooien?

Heb inmiddels naar wat andere tablets gekeken (voornamelijk de goedkope A13s), maar lees dan in reviews dat ze ultiem worden afgekraakt. Hiermee staat de fire/flame nog altijd boven de Elf2/Aurora2 die met 20 dollar verschil dan het voor mij ook niet doen... Zijn er inmiddels al meer fokkers die iets over de Fire/Flame kunnen delen? :*
Heh; lang verhaal. :P Was ook meer een worp naar een bed maar ging wat te hard.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 6 september 2012 @ 12:59:21 #18
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116456107
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:56 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Heh; lang verhaal. :P Was ook meer een worp naar een bed maar ging wat te hard.
Zo lang was je verhaal niet 8-)
  donderdag 6 september 2012 @ 13:15:38 #19
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116456507
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:59 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Zo lang was je verhaal niet 8-)
Dit :9

Weet niet of een chinees variantje het had overleefd, alhoewel mn ZT180 flink wat klappen heeft overleefd doordat ik m een paar keer liet vallen :')
Koekje d'r bij?
pi_116457406
M'n gloednieuwe Elf II was mooi stuk nadat 'ie verticaal zo'n 90cm, maar horizontaal/plat gestrekt op z'n gat viel na van m'n bureau te zijn gegleden. ;( Mooie scheur in het scherm. Misschien openmaken en alle componenten ombouwen in een kastje en als multimediacenter gebruiken ofzo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 6 september 2012 @ 15:26:19 #21
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116460862
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:52 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Wil je er een kopen? ;)
Zit er nog wel over te dubben dus, maar als je in de buurt van Groningen woont kom ik 'm graag een keer uitproberen haha ;-) Want wat jij kleine imprefecties noemt, zou ik me misschien helemaal niet aan ergeren :)

[ Bericht 12% gewijzigd door eleganza op 06-09-2012 15:31:23 ]
Koekje d'r bij?
pi_116468690
Leuk, zo'n Nexus 7, maar bijna elke app crasht of is "not supported, please ask for a refund". Waardeloos, die Android-fragmentatie..
  donderdag 6 september 2012 @ 19:04:44 #23
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116469567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
Leuk, zo'n Nexus 7, maar bijna elke app crasht of is "not supported, please ask for a refund". Waardeloos, die Android-fragmentatie..
Grappig is dat daar heb ik met mijn Chinese tablet met samsung footprint helemaal geen last van _O_ (gelukkig)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 6 september 2012 @ 19:35:09 #24
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_116471260
Hoi, sorry voor mijn vraag zonder dat ik al te veel achtergrond info heb gezocht.

Ik ben opzoek naar een leuk tablet voor thuis of onderweg in de trein met niet al te veel eisen en voor een redelijke prijs (mag 2e hands)

Ik zla er niet zoveel spannends op doen dus het zal hierom gaan:

-10.1 inch
-Android
-Wifi only
-SD slot
-Ik hoef er geen games op te spelen
-2/300,-

De Samsung Galaxy tab valt wat dit betreft precies binnen het budget alleen ik lees verhalen dat hij nogal traag kan zijn met de interface. Zijn er andere opties binnen dit budget of blijf je dan met dit probleem zitten aangezien het een middenklasse is?

Alvast bedankt :)
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2012 @ 20:26:05 #25
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_116474075
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:35 schreef Dribbel_ het volgende:

De Samsung Galaxy tab valt wat dit betreft precies binnen het budget alleen ik lees verhalen dat hij nogal traag kan zijn met de interface.
Is niet mijn ervaring, ding werkt soepel en snel hier. Geen idee welk traagheid ze bedoelen, meten ze in milliseconden oid? Als je gewoon in Nederland wilt kopen is het een goede keus. Zeker als je hem niet primair voor gamen koopt. Voor internetten en filmpje kijken ed. is hij ideaal.
pi_116475958
Ik moet nu voor iemand een 10.1 inch uitzoeken, maar die markt is wel een stuk minder overzichtelijker dan de 7" zeg.. Of komt het puur omdat ik daar zelf de laatste tijd niet zo op gelet heb?

Cube U30GT, Window N101, Ampe A10, SmartQ T19, heb van allemaal wel eens wat issues gelezen volgens mij, maar welke is nu de beste keus? Iemand die zich hier meer in verdiept heeft mss? Of zie ik er nog een helemaal over het hoofd?
pi_116476398
Je moet hier maar ff kijken:
http://www.slatedroid.com/forum/330-rockchip-3066/

De Cube en de Window (Yuandao) zijn erg vergelijkbaar, maar hebben allebei zo hun problemen als je daar meeleest. Maar ze hebben tenminste de 'brute' RK3066 dualcore processor met quad GPU. De Ampe A10 runt nog 'ouderwets' op een Allwinner A10 en de SmartQ T19 runt eigenwijs op een OMAP dualcore processor met PowerVR SGX 540 GPU, zoals je ook in de Archos-tablets tegenkomt.

Ik zou zeggen, de Window N101 II heeft de edge over de andere... maar ik zou eerder wachten en hopen dat er meer fabrikanten toch eens wat gaan doen op 10.1"-gebied. Want eigenlijk is deze marktsegment júist overzichtelijker omdat er nu gewoon bar weinig is. Of gewoon voor een Asus TF300 gaan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116481826
Grappig, ik lees nu al dagen door alle topics om tot een keuze voor een Chinese tablet te kunnen komen en kom er niet uit. Precies op dit moment komt Helly met de vraag die ik ook had willen stellen!

@Shiznuts: Ik heb Slatedroid bekeken maar twijfel nog steeds.

Kan iemand me helpen kiezen tussen de "New Window N101 II" en de Cube U30GT wanneer ik aangeef wat voor mij belangrijk is aan een 10" tablet?

Belangrijk / kenmerkend voor mij is:
-Autonomie (lang kunnen doen met een opgeladen accu)
-Zo min mogelijk crashes en "lag"
-Ik zal er niet direct games op gaan spelen maar wel veel gebruik maken van internet, youtube en divx films(ook in HD).
-Zelf flashen firmware of ombouwen van een voeding geen probleem (ben nogal handig)
-Bluetooth...gebruik ik eigenlijk nooit

Op slate droid zie ik erg veel topics over de cube, in verhouding met het aantal topics over de Window. Is dat nu juist goed of slecht? Bestaat de Cube soms langer of zijn er meer problemen mee...of zien anderen iets in de Cube dat ik niet zie? Klopt het dat er meer custom roms voor de Cube worden gemaakt? Houdt dat in dat de stock rom minder goed is dan van de Window of heeft de Cube gewoon een grotere community die van customizen houdt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
pi_116482167
Daar is niet echt iets zinnigs over te zeggen. We weten/zien niet meer dan wat jij ook weet/kunt zien. Er is volgens mij niemand met een dualcore 10.1" Chinese tablet hier, dus qua ervaringenvragen, welke fijner werkt dan een andere op verschillende vlakken, kun je alleen wijs worden door je daar in te lezen, aangezien de mensen daar die tablets wel in handen hebben. ;)

Verder is het inderdaad zo dat de eerste 10.1" 'hit' de Cube was en daarna eens de Window (YuanDao) om de hoek kwam kijken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 7 september 2012 @ 03:19:51 #30
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_116487724
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:26 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Is niet mijn ervaring, ding werkt soepel en snel hier. Geen idee welk traagheid ze bedoelen, meten ze in milliseconden oid? Als je gewoon in Nederland wilt kopen is het een goede keus. Zeker als je hem niet primair voor gamen koopt. Voor internetten en filmpje kijken ed. is hij ideaal.
Hoe is de werkelijke batterijduur van zo'n ding als je hem gebruikt, internet/films kijken.
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2012 @ 08:01:31 #31
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_116488318
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 03:19 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Hoe is de werkelijke batterijduur van zo'n ding als je hem gebruikt, internet/films kijken.
Zou het je niet echt kunnen zeggen want ben meestal wel in de gelegenheid bij te laden. Plus ben ik vrij slordig en laat dingen in de achtergrond lopen en de schermverlichting hoog enzo. Vier uur intensief gebruik haal ik met gemak iig en heb dan nog wel 30/40% over. Als ik moet gissen zal het zes uur ongeveer zijn. Als je op de energie let zal je er ws wel meer uit kunnen halen.
pi_116491060
mijn ainol novo7 tornados gaat wel kut werken wanneer de batterij minder dan 20% vol is :%
Wie dit leest is hek.
pi_116495537
Weet iemand de makkelijkste manier om foto's te synchroniseren tussen een HTC Sensation en een Galaxy tab 2?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_116495556
Een gedeelde map in Dropbox
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:32:41 #35
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_116496760
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:55 schreef -J-D- het volgende:
Weet iemand de makkelijkste manier om foto's te synchroniseren tussen een HTC Sensation en een Galaxy tab 2?
Picasa en Picasaweb van Google. Dan komen ze in de standaard Gallery app van Android.
  vrijdag 7 september 2012 @ 16:20:19 #36
377090 Pinoooo
Ik ben pino....
pi_116502718
Weet iemand hoe ik flash player op mijn samsung tablet krijg? DIe in de app store doet het niet meer..
'M'n nieuwe accountje ... groetjes Pinoooo
pi_116506209
Na een paar dagen google nexus 7. Ben ik verkocht aan 7 inch. Met in achterhoofd de 10inch ipad. Nu nog de juiste apps voor mijn gebruik vinden, die bij mij passen
pi_116506267
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
Leuk, zo'n Nexus 7, maar bijna elke app crasht of is "not supported, please ask for a refund". Waardeloos, die Android-fragmentatie..
Wat een onzin, geen enkele app die crasht
pi_116506514
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:57 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Wat een onzin, geen enkele app die crasht
Horn, NOVA3, Modern Combat 3, Gangstar Rio.. Oh, en 9MM is "not compatible"
pi_116511419
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:08 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Horn, NOVA3, Modern Combat 3, Gangstar Rio.. Oh, en 9MM is "not compatible"
Komt omdat ze de processor nog niet ondersteunen.
pi_116512463
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:16 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Komt omdat ze de processor nog niet ondersteunen.
Dan is het dus geen onzin. Bovendien: de Tegra 3 die al ruim een half jaar in tig andere toestellen zit..? Het is toch te triest voor woorden dat het officiele Android-vlaggenschip van Google zelf niet eens alle applicaties kan draaien?
pi_116524336
Als ik een tablet wil verkopen moet deze leeg en schoon zijn. Ik krijg echter mijn gmail-account niet verwijderd: iemand tips?
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2012 @ 00:08:04 #43
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_116524584
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:01 schreef marco_sire het volgende:
Als ik een tablet wil verkopen moet deze leeg en schoon zijn. Ik krijg echter mijn gmail-account niet verwijderd: iemand tips?
Resetten naar fabrieksinstellingen?
pi_116527552
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Resetten naar fabrieksinstellingen?
Gelukt!

Z4root en rootexplorer is de gouden combi :)

[ Bericht 8% gewijzigd door marco_sire op 08-09-2012 08:34:43 ]
pi_116528298
Weet iemand die een Ainol tablet heeft wat voor soort plug die stekker is? US,UK en China plug hebben 3 van die ijzeren dingen , en die van mij maar 2 :(
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:12:33 #46
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116529677
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:36 schreef davedavy het volgende:
Weet iemand die een Ainol tablet heeft wat voor soort plug die stekker is? US,UK en China plug hebben 3 van die ijzeren dingen , en die van mij maar 2 :(
Dat is gewoon een US / China plug (plat). Alleen de UK gebruikt hier 3 ijzeren pinnen (en nog paar landjes).

Gewoon even zoeken op: US to EU plug. Staan ook wel op marktplaats voor een euro of 4 als je er snel 1 wil hebben.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116536366
Even kijkend naar de 7" tablets, is dus de Ainol Novo 7 Flame (die bijna beschikbaar is) de beste keus? :) Ik vind het wel een leuk alternatief voor de Nexus 7, en daar kan ik mooi een tijdje mee doen totdat er een mooi 10" tablet uit is.

Wel stom dat die fok! coupon bij pandawill niet werkt bij een pre-order. Niet dat ik hem persé als éérste moet hebben, maar is het ook zo dat ná de pre-order de prijs omhoog gaat? Hijs nu 165.99 dollar.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_116540936
Na het lezen van de post van morpheus_at_work ben ik even naar mediamarkt gegaan en heb ik daar even met de 7" tablets staan spelen. Het valt me niet tegen maar ik had niet echt de mogelijkheid om op verschillende websites te kijken (wel geprobeerd te tetheren met mijn telefoon maar ik had daar binnen alleen "G" ontvangst) .

Mijn vraag nu dus: Hoe bevalt het browsen op internet met een 7" tablet? Zijn er gebruikerservaringen bij zowel 1024x600 als 1280x800? Ik kan me voorstellen dat 1280x800 prettiger is maar is 1024X600 erg onhandig of valt dat mee?

[ Bericht 0% gewijzigd door Crihz op 08-09-2012 19:44:05 ]
pi_116556036
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 16:15 schreef wormtrein het volgende:
Even kijkend naar de 7" tablets, is dus de Ainol Novo 7 Flame (die bijna beschikbaar is) de beste keus? :) Ik vind het wel een leuk alternatief voor de Nexus 7, en daar kan ik mooi een tijdje mee doen totdat er een mooi 10" tablet uit is.

Wel stom dat die fok! coupon bij pandawill niet werkt bij een pre-order. Niet dat ik hem persé als éérste moet hebben, maar is het ook zo dat ná de pre-order de prijs omhoog gaat? Hijs nu 165.99 dollar.
Via mistertao $145 :)
pi_116557936
Thnx :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  zondag 9 september 2012 @ 21:24:04 #51
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116579824
Heb uiteindelijk de gok maar genomen en toch maar niet de Fire besteld, maar de Aurora II.

De Aurora II heeft genoeg te bieden voor wat ik wilde hebben, en de kans dat die op tijd aankomt is een stuk groter. Er zijn voor de Aurora II voldoende firmware upgrades beschikbaar zodat alles soepel werkt, en Buyincoins heeft m voor 117 dollar inclusief shipping. Leuk detail voor de Aurora II: Via OTG werkt bluetooth onder Jelly Bean! (zie hier: ) Dus als er nog mensen zijn die niet op de Fire willen/kunnen wachten maar wel per se bluetooth willen hebben, op een creatieve manier kan het op de Aurora II ook :)
Koekje d'r bij?
  zondag 9 september 2012 @ 21:29:39 #52
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116580242
Hoezo wachten op de Fire? Die van mij is al dagen onderweg en is vast komende week in huis. Btw, als bluetooth de enige upgrade was, had ik 'em niet genomen, ik gebruik toch vrijwel nooit bluetooth. 't Gaat me meer om het design, het 1280x800 scherm en de dual camera's. Buiten natuurlijk de topreden: de 5000mAh accu. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116581364
Maar de fire/flame is toch al lang uit?(of bedoel je de "Europese" versie?) Ik heb er gisteravond één besteld op Aliexpress.

Ik twijfelde tussen de Pipo u1 en de fire/flame en heb uiteindelijk voor de flame gekozen omdat ik daar op Aliexpress ook meteen een hele nette hoes (lekker dun en snel te openen) bij kon nemen die perfect past (uitsparingen voor de camera en "flash" op de achterzijde).

De testresultaten van de flame zijn wat beter dan de pipo op het moment maar dat komt als je het mij vraagt door een firmware fout in de flame waardoor de processor continu op de maximum snelheid werkt. Dit zal zeer binnenkort met een update worden hersteld (hopelijk ook de upgrade naar Jelly Bean). Met wat geluk wordt de batterijduur (autonomie) daardoor nóg wat beter.

De specs van de Pipo zijn fenomenaal voor die prijs maar ik heb zo gauw geen handige hoes voor het ding kunnen vinden en om eerlijk te zijn ga ik toch niet met het ding gamen (en daar is die quad mali nou zo handig voor). Voorlopig dus de flame, maar wie weet koop ik er nog een pipo bij om ze naast elkaar te kunnen testen en een definitieve keuze te kunnen maken. Ik heb begrepen dat de kans bestaat dat de 2nd gen versie van de Pipo met HDMI out geleverd gaat worden. Voor wie daar op zit te wachten misschien leuk om de releases even in de gaten te blijven houden.

Er zijn voldoende ontwikkelaars bezig met ROMs voor de flame en aangezien de sourcecode door Ainol is vrijgegeven kunnen we denk ik nog heel veel ontwikkelingen op dat gebied verwachten.

Op dit moment zie ik de volgende ROMs:
Op Dragon Devs:Novo7 Fire fw 4.04 by feiyu (0827)
Op Slatedroid:Flambe - Custom ROM (0827), release 3
Op Slatedroid:Aggro Fire Custom ROM (0830)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aaah, Shiznuts dacht er hetzelfde over :P
  zondag 9 september 2012 @ 21:48:19 #54
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116581615
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:29 schreef shiznuts het volgende:
Hoezo wachten op de Fire? Die van mij is al dagen onderweg en is vast komende week in huis. Btw, als bluetooth de enige upgrade was, had ik 'em niet genomen, ik gebruik toch vrijwel nooit bluetooth. 't Gaat me meer om het design, het 1280x800 scherm en de dual camera's. Buiten natuurlijk de topreden: de 5000mAh accu. _O_
Ik moet 'm 2 oktober goed werkend in mn handen hebben (gezien ik dan weg ga en hem dan mee wil nemen), en gezien er nog heel veel niet echt goed zit met de fire - scherm, firmware - (daar gaat een maandje overheen, miss twee) en ik hem voor die tijd al wil gebruiken is de Aurora II voor mij een betere optie. Die accu is inderdaad een super aspect, maar ik ben de blije bezitter van een power bank die naast telefoons ook wel tablets kan opladen ;-) Dus die 5000mAh is absoluut top, maar niet het allerbelangrijkst (want dan zou ik mn netbook met 8 uur op n accu wel meenemen). Plus, 91 euro is echt geen slechte deal (mits ik dan geen import dingen betaal, iemand trouwens ervaring daarmee met grotere aankopen van Buyincoins?) en dan doet de tablet alles wat ik ervan wilde. :Y)

@Crihz
Wil een goed apparaat, de tijd die ik heb om 'm te updaten is miniem, of is er niet als ik een tablet uit de 'nieuwe' batch voor internationale handel heb. 15 september, en 1 oktober in huis hebben? Da's (tenzij DHL) vragen om problemen met china post - als je echt iets nodig hebt is het er niet op tijd, en shit die je eigenlijk pas later nodig hebt komt super snel ;-)

[ Bericht 6% gewijzigd door eleganza op 09-09-2012 21:51:59 (extra reply :Y)) ]
Koekje d'r bij?
pi_116581805
De meeste gebruikerservaringen over de flame laten anders niets dan positieve geluiden horen. Enkele gebruikers hebben problemen gemeld...dus...kleine kans dat je daar last van hebt.

Geen geld inderdaad voor zo'n Aurora...maar wel een scherm met lagere resolutie (1024 x 600 tegenover 1280x800 op de flame) en dat houdt dus in dat je meer moet scrollen bij browsen etc.
  zondag 9 september 2012 @ 21:54:32 #56
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116581987
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:51 schreef Crihz het volgende:
De meeste gebruikerservaringen over de flame laten anders niets dan positieve geluiden horen. Enkele gebruikers hebben problemen gemeld...dus...kleine kans dat je daar last van hebt.

Geen geld inderdaad voor zo'n Aurora...maar wel een scherm met lagere resolutie (1024 x 600 tegenover 1280x800 op de flame)
True, zie ook mn vorige reply die ik nog ff heb aangepast, maar ik denk niet dat ik echt die resolutie nodig heb. Ben voornamelijk dus bang dat de tablet niet op tijd binnen is. En heb nogal wat horrorverhalen op slatedroid gelezen. De fire wordt onvermijdelijk de nieuwe standaard, maar als ik niet zeker weet of ie op tijd is, en dan ook nog niet weet of ie wel echt goed is met de firmware/kernels die er nu zijn, is het een gok die ik liever niet waag!
Koekje d'r bij?
pi_116582244
In dat geval een goede keuze. Ook een handige hoes erbij genomen of heb je een ander idee daarover? ik zie vanalles te koop voor de bekende merken maar het is natuurlijk altijd een beetje zoeken en vergelijken voor je iets vindt dat dan weer fatsoenlijk past op een minder bekend merk.

We zullen het gauw weten...over een dag of 8 (max hoop ik) kan ik verslag doen van mijn ervaringen.
  zondag 9 september 2012 @ 22:17:57 #58
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116583587
Bij BIC hadden ze geen speciale case voor de aurora II, dus bestel ik deze wel op ebay (je ziet ALTIJD dat die dingen dan veel eerder binnen zijn :') ) http://www.ebay.nl/itm/Bl(...)004e6#ht_4939wt_1163 - Die ziet er overigens wel heel flimsy uit in een review, maar t gaat mij er om dat het scherm goed beschermd zit onder een stuk karton/nepleer ;-)

Stiekem vind ik deze ook echt superlief O+ http://www.ebay.nl/itm/Sl(...)1e139#ht_3081wt_1163

Dusja, dat kan er dan ook nog wel vanaf, en dan ben je een goeie 100 euro in totaal verder

@Crihz Hoe weet je dat het nog max 8 dagen duurt dan? Altijd leuk he, op speelgoed wachten, tot het met de post komt *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door eleganza op 09-09-2012 22:43:07 ]
Koekje d'r bij?
pi_116589241
Wat is dé tablet van Samsung? De Samsung Galaxy Tab 2 10.1? Qua prijs valt die best wel mee.
pi_116590655
quote:
11s.gif Op maandag 10 september 2012 00:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat is dé tablet van Samsung? De Samsung Galaxy Tab 2 10.1? Qua prijs valt die best wel mee.
Geen, ik denk dat de s galaxy note 10.1 oid hun vlaggenschip is wat betreft tablets.
  maandag 10 september 2012 @ 11:34:09 #61
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116596015
Ben weer de draaikont aan het uithangen. Heb BIC toch maar een berichtje gestuurd dat ze mn order moeten cancellen, tis inderdaad een mooie prijs, maar kwam er achter dat ik voor rond de 170$ een geteste Fire kon krijgen bij Grace Top Trade op aliexpress, inclusief 5-day DHL shipping, en dan is het wel in ieder geval op tijd binnen, en heb redelijk wat goeds over hun service gelezen (dat ze goed testen etc)

Eerst dus maar even kijken wat BIC doet - hij stond op processing5 - , een AII is ook prima, maar als ik gegarandeerd die fire op tijd binnen heb, heb ik die wel liever - als ie het natuurlijk goed doet, en als ie goed getest is ga ik ervan uit dat ie t goed doet ;-) -

[ Bericht 2% gewijzigd door eleganza op 10-09-2012 11:42:32 ]
Koekje d'r bij?
pi_116610221
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:29 schreef shiznuts het volgende:
Hoezo wachten op de Fire? Die van mij is al dagen onderweg en is vast komende week in huis. Btw, als bluetooth de enige upgrade was, had ik 'em niet genomen, ik gebruik toch vrijwel nooit bluetooth. 't Gaat me meer om het design, het 1280x800 scherm en de dual camera's. Buiten natuurlijk de topreden: de 5000mAh accu. _O_
Maak je dan ook een (echte shiznuts) review? :D
  maandag 10 september 2012 @ 23:17:48 #64
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116627560
Die staat bij pandawill voor 119 usd meen ik, incl. free shipping.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116627859
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 01:10 schreef xminator het volgende:

[..]

Geen, ik denk dat de s galaxy note 10.1 oid hun vlaggenschip is wat betreft tablets.
Hmm, ik wil een goede tablet kopen maar twijfel nog. :O
pi_116627911
quote:
@Crihz Hoe weet je dat het nog max 8 dagen duurt dan? Altijd leuk he, op speelgoed wachten, tot het met de post komt *O*
Door te laten verzenden met een snelle koerier ;) , maar dat heb je inmiddels zelf ook ontdekt zie ik:

Delivery Time:2-5 Days
Processing Time:2 Days
Rondje Nederland 1 Dag ;)
pi_116628055
quote:
Houd er rekening mee dat de specs 1024x600 en 8GB zijn...voor een paar tientjes meer heb je een tablet van Ainol (of een Pipo) met veel betere specs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crihz op 10-09-2012 23:42:35 ]
pi_116628624
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:34 schreef eleganza het volgende:
Ben weer de draaikont aan het uithangen. Heb BIC toch maar een berichtje gestuurd dat ze mn order moeten cancellen, tis inderdaad een mooie prijs, maar kwam er achter dat ik voor rond de 170$ een geteste Fire kon krijgen bij Grace Top Trade op aliexpress, inclusief 5-day DHL shipping, en dan is het wel in ieder geval op tijd binnen, en heb redelijk wat goeds over hun service gelezen (dat ze goed testen etc)

Eerst dus maar even kijken wat BIC doet - hij stond op processing5 - , een AII is ook prima, maar als ik gegarandeerd die fire op tijd binnen heb, heb ik die wel liever - als ie het natuurlijk goed doet, en als ie goed getest is ga ik ervan uit dat ie t goed doet ;-) -
Ik wist dat je het in je had! ;)
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:01:47 #69
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116640042
Guh, ze hebben 't niet gelezen bij BIC, hij is al dispatched. :')

Dan maar wachten op de aurora II. Ze hadden bij BIC alleen nog maar de witte, maar toch wel de beste prijs. Normaliter niet echt van het wit (vind bijv witte iphones echt lelijk :') ) maar ben benieuwd hoe ie gaat bevallen.

Nu dus nog een paar weekjes wachten op mn aurora II :9
Ik heb een RAxxxxxxxxxxCN nummer gekregen, in welke mate kun je die echt tracken overigens? Als ik voor andere dingen een trackingnummer kreeg boeide me dat helemaal niet, en heb ik die nooit opgezocht, kwam altijd wel aan. Voor iets relatief groots liet ik t altijd met DHL of EMS shippen, en das makkelijk te tracken, hoe zit t met deze nummers?
Koekje d'r bij?
pi_116640455
quote:
3s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:32 schreef shiznuts het volgende:
http://www.17track.net/IndexEn.html (17Track | Onsite multitrack)
http://www.17track.net/SingleEn.html (17Track | Single official)
http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0 (China Post | CN)
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (Hong Kong Post | HK)
http://www.packagetrackr.com/ (Packagetrackr)
http://www.faranow.com/ (Faranow)

[1] Het duurt een paar werkdagen voordat je trackingcode werkt (of alles ligt plat en doet het sowieso niet)
[2] Tracking is vrij onnauwkeurig/-berekenbaar en ga ervan uit dat je er weinig aan hebt
Vind de witte versie trouwens beter. :Y Is een stuk frisser en hipper, de zwarte achterkant is mat en gewoon normaal plastic, ziet eruit als een normale saaie casing van goedkope kwaliteit. Witte is een soort pianolak, anyways, erg tof om te zien vind ik persoonlijk (en de iPhone is van de voorkant ook wit, dat is 'ie niet hè!). Hoewel, hoe vaak zul je dat zien als je 'em in de casing stops anyways... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:24:00 #71
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116640784
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:14 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Vind de witte versie trouwens beter. :Y Is een stuk frisser en hipper, de zwarte achterkant is mat en gewoon normaal plastic, ziet eruit als een normale saaie casing van goedkope kwaliteit. Witte is een soort pianolak, anyways, erg tof om te zien vind ik persoonlijk (en de iPhone is van de voorkant ook wit, dat is 'ie niet hè!). Hoewel, hoe vaak zul je dat zien als je 'em in de casing stops anyways... :P
Dat laatste was idd de reden om er 117 dollar voor te betalen opv 140 bij anderen :P Die nog wel de zwarte hadden :P
Had overigens de pagina voor 183.com.cn al gevonden, kan ie m nog niet vinden (snap ik ook nog, halve dag geleden aangemeld) maar wat ik dus nog vond was dat je alleen kunt zien of ie dispatched is, je weet dus daarmee niet wanneer ie in NL is? Ik koop zoveel zooi in China en Hongkong, 99% komt aan, maar das dan shit van 1-10 euro, en als dat kwijtraakt vind ik t niet het eind van de wereld, tis wel heul zonde als je zo'n tablet kwijtraakt :P

Iemand hier trouwens al douanekosten gehad bij een BIC tablet? Of een andere via china/HKpost geshipte tablet? Ik weet namelijk dat ik altijd de sjaak was bij DHL/EMS (tenzij ik 't door mn mannetjes in china op 25$ liet zetten, seriously, DHL geloofde dat ook nog hahaha) heb eigenlijk nog nooit douaneshiz op chinapost dingen gehad omdat die ook nooit meer waard waren dan 20 euro ::') Ervaringen welkom! :D
Koekje d'r bij?
pi_116641165
Ligt er dus aan wat er staat op het custom declaration formuliertje (waarbij je uiteraard hebt verteld wat ze moesten invullen? :P ).

Verder is er geen verwachting. Hangt af van de drukte, motivatie van de mensen op dat moment, het weer, geluk dat er bij je verzending van A -> B komt kijken. Zoals ik altijd zeg 'er is geen pijl op te trekken'. Maar ga uit van 2 weken, 14 dagen dus. Als het sneller uitvalt, dan valt het mee, duurt het drie weken... kan gebeuren... 4 weken is eerder wat onwaarschijnlijk, maar goed als al die dingen die ik opnoemde niet meezitten dan is alles mogelijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116641247
quote:
Ik heb een RAxxxxxxxxxxCN nummer gekregen, in welke mate kun je die echt tracken overigens? Als ik voor andere dingen een trackingnummer kreeg boeide me dat helemaal niet, en heb ik die nooit opgezocht, kwam altijd wel aan. Voor iets relatief groots liet ik t altijd met DHL of EMS shippen, en das makkelijk te tracken, hoe zit t met deze nummers?
Dat is er een van China Post he? (http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0) Je kan daar alleen het stukje binnen China tracken...kan een paar dagen duren voordat je tracking nummer geregistreerd is. Daarna is het gewoon wachten tot er iemand met het pakje voor je deur staat.
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:43:19 #74
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116641342
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:36 schreef shiznuts het volgende:
Ligt er dus aan wat er staat op het custom declaration formuliertje (waarbij je uiteraard hebt verteld wat ze moesten invullen? :P ).

Verder is er geen verwachting. Hangt af van de drukte, motivatie van de mensen op dat moment, het weer, geluk dat er bij je verzending van A -> B komt kijken. Zoals ik altijd zeg 'er is geen pijl op te trekken'. Maar ga uit van 2 weken, 14 dagen dus. Als het sneller uitvalt, dan valt het mee, duurt het drie weken... kan gebeuren... 4 weken is eerder wat onwaarschijnlijk, maar goed als al die dingen die ik opnoemde niet meezitten dan is alles mogelijk.
Ik heb een drieledige achternaam van de X, en de betaling ging eerst 3x fout (een of andere vage error) en de laatste keer heeft ie mn achternaam in Van veranderd ipv Van De X :') en had ze een berichtje gestuurd dat ze dat op mn pakje wel mn goeie naam moesten zetten, en had ze toen gestuurd dat ze mn order maar moesten cancellen, wat ze ook niet gedaan hebben, heb ze niet expliciet om een customs marking gevraagd. Ze luisterden blijkbaar niet, en dacht dat ze dat sowieso op 40$ markeerden :')

Ja heb inderdaad ebay/bic/etc pakjes uit shenzen/HK gehad die er binnen een week waren (met china/hkpost) en laatst had ik er nog een die er dik 3,5 week over deed. (en alles daartussenin) Als ie maar voor 1 oktober binnen is, das dus nog een goeie 3wk. ^fingers crossed* Gaan China/HKpost pakjes ook niet mee obv beschikbaarheid in t vliegtuig, dat t daarmee te maken heeft - en dat t daarom ook zo goedkoop is? -
Koekje d'r bij?
pi_116641678
quote:
Ja heb inderdaad ebay/bic/etc pakjes uit shenzen/HK gehad die er binnen een week waren (met china/hkpost) en laatst had ik er nog een die er dik 3,5 week over deed. (en alles daartussenin) Als ie maar voor 1 oktober binnen is, das dus nog een goeie 3wk. ^fingers crossed* Gaan China/HKpost pakjes ook niet mee obv beschikbaarheid in t vliegtuig, dat t daarmee te maken heeft - en dat t daarom ook zo goedkoop is? -
Ik vermoed dat het inderdaad in die lijn te zoeken is. Ik heb wat dat betreft dezelfde ervaring; soms pakjes binnen een week ontvangen, een andere keer een maand mogen wachten. Ik verwacht niet dat dit aan snelle of langzame douaneafhandeling toe te schrijven valt maar eerder aan de dag waarop alle post naar het sorteercentrum is gebracht of de beschikbare ruimte in een vliegtuig.

Anywho, weer terug on topic:
Hoe is het met de ROMontwikkelingen voor de Aurora II gesteld? Heb je je daar al in verdiept? Zijn de testresultaten van de Aurora eigenlijk nog verbeterd met alle updates en beschikbare custom ROMs?

[ Bericht 6% gewijzigd door Crihz op 11-09-2012 14:07:28 ]
pi_116642297
Ughe ughe...
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:58 schreef shiznuts het volgende:
Door gewoon te kijken in een forumthread elders die specifiek gaat over jouw tabletmodel, daar dit een topic over en voor alle tablets is en meer gericht is op laatste ontwikkelingen/nieuwtjes, gebruikerservaringen en algemene meuk.

Voor troubleshooting en hacks het veel geschikter op de sites uit de OP te kijken, zoals XDA Developers, Slatedroid e.d.

Dus voor de Aurora II ga je naar hier bijvoorbeeld: http://ainolstore.com/forums/forum/4-ainol-novo7-aurora-ii/ of http://www.slatedroid.com/forum/345-ainol-novo-7-aurora-ii/ en kom je threads als deze tegen: http://www.slatedroid.com(...)-roms-for-aurora-ii/ . ;) Die OP is misschien outdated, maar het stappenplan blijft hetzelfde, voor up-to-date files kijk je daar nog eens wat verder rond.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:43 schreef eleganza het volgende:

[..]

Gaan China/HKpost pakjes ook niet mee obv beschikbaarheid in t vliegtuig, dat t daarmee te maken heeft - en dat t daarom ook zo goedkoop is? -
Uiteraard. Daarom zei ik ook dat het o.a. afhangt van de drukte. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116642696
quote:
Ughe ughe...
Lol, ik stelde die vraag omdat ik me niet in de Aurora heb verdiept (Wel in de Fire) maar wel benieuwd ben naar wat een ROM update voor betekenis op andere fronten kan hebben. Daarmee bedoel ik dat de ontwikkelingen die de Aurora (II) heeft doorgemaakt (updates, custom ROMs) ook te verwachten zijn voor de Fire/Flame. Dus wanneer iemand zich daar al in heeft verdiept zou het mooi zijn wanneer hij/zij daar iets over kan vertellen. Opzoeken kunnen we allemaal, het is veel leuker wanneer het je voorgekauwd wordt. :P
pi_116645080
Wat wil je horen dan? :P Ja, er zijn firmware-upgrades, ja er zijn custom ROMs, ja de Fire zal dan ook zo'n levensloop met updates en custom ROMs kennen. En ja, er komen geen updates als de tablets er daardoor slechter van worden, dus je kunt rekenen op betere performance van touchscreen respons en wifi-performance tot algehele snelheid, allerdings niet in echt dramatische mate.

Wil je specifiek weten hoe en wat mogelijk is met je tablet, is het gewoon het beste te kijken waar al die kennis en ervaringen samenkomen... op sites als Slatedroid, Whirlpool, XDA e.d. dus, waarin je specifieke threads hebt lopen over je tablet en het hier een algemeen topic is wat daar niet zo in-depth op ingaat, meer over de beschikbare tablets en nieuwtjes gaat.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:39:05 #79
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116645210
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:26 schreef Crihz het volgende:

[..]

Lol, ik stelde die vraag omdat ik me niet in de Aurora heb verdiept (Wel in de Fire) maar wel benieuwd ben naar wat een ROM update voor betekenis op andere fronten kan hebben. Daarmee bedoel ik dat de ontwikkelingen die de Aurora (II) heeft doorgemaakt (updates, custom ROMs) ook te verwachten zijn voor de Fire/Flame. Dus wanneer iemand zich daar al in heeft verdiept zou het mooi zijn wanneer hij/zij daar iets over kan vertellen. Opzoeken kunnen we allemaal, het is veel leuker wanneer het je voorgekauwd wordt. :P
Heb me een dag of twee specifiek verdiept in de aurora II, er zijn daar een aantal roms die aan mijn wensen voldoen, en er is dus een JB rom in ontwikkeling (die nog niet goed genoeg werkt naar mijn wens, maar in de tussentijd kan ik denk ik prima nog met ICS overweg. Zwaardere games draaien op nieuwe versies van (user made) ICS roms met nieuwere kernels (!) erg soepel wat ik heb mogen vernemen in videos :)

Dat was voor mij ook in eerste instantie de reden om de AII te bestellen, en ja - zelfs als vrouw - kan ook wel een rom flashen :9 Ik wilde graag een paar dagen om alles echt goed te laten werken, ff kernels updaten, apps downloaden etc, das voornamelijk even dingen lezen enzo, maar t kost wel even tijd.

Mocht ik zoiets hebben van, oh, die AII voldoet na een maandje al niet meer aan mn wensen (wat me sterk lijkt) kan ik altijd nog een Fire bestellen, verwacht overigens niet dat dat echt een enorme stap is (zeker bij een goeie rom van de AII) gezien ze een vergelijkbare processor + ips hebben. De 5000mah kan ik compenseren door voor 20$ nog ff een 12000mah power bank te bestellen ;-) - Heb er nu eentje van 2500mah, die laad mn telefoon 2x op, dikke prima, en die zeul ik ook altijd mee 8)7 (Vrouwen hebben een grote tas met een reden :D )
Koekje d'r bij?
pi_116650867
Kijk, dat bedoelde ik nou :).

Aaah, vandaar de stress ook. Je hebt wat tijd nodig om hem voor te bereiden op je reis/vakantie (begin bijna nieuwsgierig naar de bestemming te worden nu).

Ik heb zelf ook "altijd", als ik naar mijn werk ga, zo'n ding bij me (stel je voor dat je telefoon in de trein droog komt te staan!) maar voor 12000mAh heb je toch wel een hutkoffer nodig inderdaad :Y

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de resolutie van het scherm en hoe dat voor jou werkt met lezen en browsen. Heb je al bij Mediamarkt met 7" tablets met 1024x600 scherm gespeeld?
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:43:21 #81
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116652361
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:01 schreef Crihz het volgende:
Kijk, dat bedoelde ik nou :).

Aaah, vandaar de stress ook. Je hebt wat tijd nodig om hem voor te bereiden op je reis/vakantie (begin bijna nieuwsgierig naar de bestemming te worden nu).

Ik heb zelf ook "altijd", als ik naar mijn werk ga, zo'n ding bij me (stel je voor dat je telefoon in de trein droog komt te staan!) maar voor 12000mAh heb je toch wel een hutkoffer nodig inderdaad :Y

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de resolutie van het scherm en hoe dat voor jou werkt met lezen en browsen. Heb je al bij Mediamarkt met 7" tablets met 1024x600 scherm gespeeld?
Heb een 10.2 inch gehad met 1024x600 scherm gehad, al is een 7" toch wel weer een andere klasse. Voordeel voor mij met 1024x600 is dat ik verziend ben, en daarmee dus halfblind op korte afstand (+3,25/+4,75) en dat alles gewoon iets groter is in die resolutie 8)7 Niks tegen die superieure Fire resolutie van 1280x800, maar dan wordt t voor mij nog moeilijker, zeker om de standaardgrootte alles goed te zien. Moet op mn 10.1 inch netbook (1280x720) vaak ook de webpaginas op 125% te zetten om het goed te kunnen lezen... -O- :')

Lig nu ziek in bed, woon zo'n beetje naast een Saturn, als ik weer beter ben ga ik daar even wat tablets uitproberen. In de tussentijd is fok een prima afleiding *)
Koekje d'r bij?
pi_116653235
Ik hoopte dat de postbode vanochtend wat zou brengen, maar nog altijd niks... verwacht 'em eigenlijk nog wel deze week. :o Schau ma mal!

Hyundai heeft trouwens een nieuwe Jellybean RK3066 8"-er (PW-prijs: $180.49).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:09:05 #83
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116653739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:59 schreef shiznuts het volgende:
Ik hoopte dat de postbode vanochtend wat zou brengen, maar nog altijd niks... verwacht 'em eigenlijk nog wel deze week. :o Schau ma mal!

Hyundai heeft trouwens een nieuwe Jellybean RK3066 8"-er.
Ziet er goed uit :D!

Iemand hier veel ervaring met batterijen etc? Ik heb hier nu de Pipo die in princiepe gewoon goed werkt maar de batterij is gewoon niet goed genoeg.
Als ik dat ding open krijg en er een batterij met het zelfde voltage maar grotere capaciteit in stop heeft dit dan gevolgen?


quote:
Model C93

Size and Weight
Height: 269 mm
Width: 166.5 mm
Depth: 11.8 mm
Weight: 672 g
*Actual weight could vary by configuration and manufacturing process.
Memory and Storage

Memory:
RAM: DDR 1024MB
ROM: 8GB / 16GB / 32GB /

Display
10.1 inch Multi-Touch Capacitive Screen
1024-by-600-pixel resolution

Cable, Wireless and Cellular
Wi-Fi (802.11 b/g/n)
Built-in Ethernet
USB 3G module

Cameras, Photos, and Video Recording
Front camera: Video recording, 3gp format with audio; camera (jpg format)
Tap to control exposure for video or stills
Support video call

Chip
Up to 1.3GHz CORTEX A9 Dual Core

Power and Battery
5000mAH, 7.4V rechargeable lithium battery
Up to 6 hours of surfing the web on Wi-Fi, watching video, or listening to music
Charging via power adapter (Input: 100~240V, Output: 5V 2A)

Input/Output
DC In
3.5-mm stereo headphone minijack
Built-in ethernet(Need MicroUSB-to-RJ45 cable)
TF port
1 USB2.0 Host port
1 USB2.0 OTG port
HDMI output

Sensors
Accelerometer
Audio Playback

Android
Android 4.0.3
Op het scherm na ook wel een leuke tablet. En op Tmall 140 dollar...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116654048
Zenithink moet toch wat meer innovatie bieden hoor... de concurrentie is veel beter bezig.
Ze doen telkens 'kleine upgrades' aan bestaande modellen, da's niet genoeg.
Boost die resolutie, boost die performance en accuduur en kom met een design dat je over een jaar zou verwachten, niet zoiets dat je een jaar geleden al zag. Enne, geen bluetooth? Maar ok, ik kan waarderen dat ze de 10.1" en pricerange trouw blijven.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116654093
Weet je dat dat één van de dingen was waar ik naar heb gezocht toen mijn oog op de pipo U1 viel?
Er zijn verschillende verkopers op ebay die dit soort batterij "packs" verkopen maar ik kon zo gauw niet achterhalen of er nog ruimte in de case van de pipo over was en hoe groot de "stock" batterij precies is.

Vervangen van de accu zou geen probleem mogen zijn, zelfs de niveauweergave in android zou prima moeten blijven werken. Laat je het ons weten als je de case geopend hebt en een en ander aan maten hebt opgenomen?
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:17:46 #86
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116654193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:15 schreef Crihz het volgende:
Weet je dat dat één van de dingen was waar ik naar heb gezocht toen mijn oog op de pipo U1 viel?
Er zijn verschillende verkopers op ebay die dit soort batterij "packs" verkopen maar ik kon zo gauw niet achterhalen of er nog ruimte in de case van de pipo over was en hoe groot de "stock" batterij precies is.

Vervangen van de accu zou geen probleem mogen zijn, zelfs de niveauweergave in android zou prima moeten blijven werken. Laat je het ons weten als je de case geopend hebt en een en ander aan maten hebt opgenomen?
Dat is probleem 1 :') hoe open ik de case zonder hem (te veel) te beschadigen. Het is een geklikt systeem denk ik (of gelijmd, maar dat weet ik niet zeker)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116654325
Op Imp3.net staan weleens van die teardowns? :@
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116654406
In de regel lukt dat met een nagel. :)
Anders een stukje kunststof dat enigszins wigvormig is (gemaakt).

Of met een plectrum, zoals in dit filmpje:



[ Bericht 31% gewijzigd door Crihz op 11-09-2012 19:32:55 ]
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:51:46 #89
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116659811
@Crihz De bestemming is overigens Kenia *O* Vlieg arkefly, en het is een goeie 10 uur vliegen naar Mombasa. Weet nog steeds niet of er een entertainment systeem in dat vliegtuig zit, en daarnaast trein ik ook nog redelijk veel binnen NL, dus zo'n tablet is altijd makkelijk mee te nemen! (zelf als ik alleen een handtas meeneem :9 )

@RobertNL Hoeveel uur op de PiPo (U1?) vind jij te weinig? (met wifi?)
Koekje d'r bij?
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:02:04 #90
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116660575
Ik liet de PiPo U1 een paar weken geleden net na het uitpakken uit mijn handen glijden van een kleine hoogte, waarna in één hoek het scherm een beetje was uitgeklikt.
Dus ik denk niet gelijmd, maar waarschijnlijk kun je de voorkant er vrij makkelijk uitklikken.(ohne gewāhr Robert)

En shiznuts, ik ben geen fan van MM, maar de hyundai rock X, is daar toch scherp geprijst ,160 usd, maar nog niet te orderen.
Er zijn nogal wat twijfels over de wifi reach, maar qua gewicht en dikte een mooi interessant 8 inch exemplaar.
Teclast schijnt ook te komen met een IPS upgrade van de P85, de P85HD.
De P85 bevalt mij toch nog steeds erg goed met zijn erg goede wifi, goed scherm, heb hem geroot en voorzien van CWM.

[ Bericht 4% gewijzigd door Janesh op 11-09-2012 21:13:25 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116661230
Mja, is ook wat voor te zeggen inderdaad of 16GB i.p.v. 8GB en Android 4.1 preinstalled je dat verschil waard is. True true. Ik zag 'em daar toevallig omdat ik altijd bij de Panda kijk voor de nieuwste tablets in het assortiment, tenminste dat leverde de laatste tijd altijd de beste resultaten als je wilde zien wat er zo'n beetje het nieuwste was.

De Hold X ziet eruit alsof ze de internals van de Hyundai A7HD hebben geüpgrade. Daar ben ik zeer te spreken over de slankheid van het design en het scherm. Maar de wifi is daar inderdaad de grote letdown en dat weet je van tevoren, maar desalwelteplus stom: 2.5mm headphonejack.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116662067
Wel benieuwd trouwens naar de Ramos W30...
http://translate.google.n(...)on%3Dview%26id%3D491
1280CNY is zo'n 160 euro. Voor een quadcore 10.1" 1280x800 tablet. :9 Zou in oktober moeten komen.

Voor the moment hebben ze al een 10.1"-er, de W27:
http://translate.google.n(...)ion%3Dview%26id%3D82
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:28:27 #93
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116662187
Ik had hem gezien, maar na de w17 pro en zeker de w13 pro heb ik het een beetje gehad met Ramos.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116662300
Ach so. :P

Ik wacht nog altijd op een echt aantrekkelijke 10 incher. Wel genoeg 7"-ers, maar ja, dat ken ik nou wel, wil weer eens een terug op groot formaat om te zien of dat nou niet prettiger qua meer/groter op het beeldscherm is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:35:57 #95
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116662629
Ik had de hold x nog niet gezien, en de rock x is bij MM wel goedkoper, maar panda biedt voor 30 usd meer 16 Gb en MM 8 Gb, als dat klopt.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116663029
Coupon uit de OP gebruiken dan hè. :P 'panda4fok'. Maar ja, dan nog is 8GB voor $20,- duurkoop idd.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116663934
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:26 schreef shiznuts het volgende:
Wel benieuwd trouwens naar de Ramos W30...
http://translate.google.n(...)on%3Dview%26id%3D491
1280CNY is zo'n 160 euro. Voor een quadcore 10.1" 1280x800 tablet. :9 Zou in oktober moeten komen.

Voor the moment hebben ze al een 10.1"-er, de W27:
http://translate.google.n(...)ion%3Dview%26id%3D82
Bliksem. Voor ¤160 zo'n tablet. Daar wordt Iemand wel enthousiast van. :9
Krijg gelukkig ook steeds meer redenen om zo'n ding nuttig te gebruiken dus het wordt nog gerechtvaardigd ook om een tablet te kopen. :P

EDIT: ook geinig:


9,7": 1024x768 IPS, dual-core A9, Mali-400, 8GB, 8000mAh accu, wifi en HDMI. ¤249
10": 1280x800 IPS, dual-core A9, Mali-400, 8GB, 7200mAh accu, wifi, HDMI, 2MP backcamera. ¤239

Beide Jelly Bean. 10" is in mijn ogen in alles beter behalve accu. Beste nette specs voor een aardige prijs met garantie in Nederland. :Y

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 11-09-2012 23:24:44 ]
pi_116667745
Ik ben een beetje rond aan het kijken, maar zie helaas door de bomen het bos niet meer, haha.
Heb in het verlezen een van de eerste chinese tablets gehad, dit was er eentje van MP4Nation met nog een rk2808 processor meen ik. Uiteraard met resistive screen. Niet vooruit te branden, reageerde amper op je vingers, maar wat heb ik ermee gelachen.

Intussen is die tablet alweer verleden tijd, heb hem ook al niet meer, en begint het toch weer te kriebelen nu ik zo rondkijk wat er voor een leuke prijs op de markt te krijgen is. Maar wat zijn de belangrijke punten waarop gelet moet worden? Waar zijn de beste ervaringen op het gebied van bestellen? En het belangrijkste.. is er voor rond de ¤80 tot ¤120,- een leuk bang-for-bucks apparaatje te krijgen?

Zelf heb ik ook een beetje gekeken, keuzes zijn er genoeg, zoals bijvoorbeeld deze twee op BIC:
http://www.buyincoins.com(...)n-product-17010.html
http://www.buyincoins.com(...)c-product-16686.html
Na het lezen van de OP en berichten in de topics kwam ik namelijk tot de conclusie dat Ainol een goed merk te noemen is die voor een relatief leuke prijs mooie producten bieden.

Maar welke tablet zouden jullie laat maar van zeggen.. dat is echt de moeite?
Ik zou 't hartstikke fijn vinden als jullie misschien een stukje op weg kunnen helpen met advies. :D
pi_116668250
De Elf II zou ik vergeten eigenlijk... de Aurora II is wel baas, zeker met z'n prijs voor sub 100 euro (al denk ik niet dat coupon 'backschool' het nog doet en of er een soortgelijke rondzwerft, moet je ff zoeken).

Maar de Novo7 Fire heeft 1280x800 IPS display, bluetooth, dual camera's en een 5000mAh accu. Zelf eentje bij Tmall ( ainoljy.tmall.com ) m.b.v. MisterTao besteld (met allerlei freebies). Heeft me all-in $146.10 gekost (zonder mee te rekenen dat ik 10% bonus bovenop m'n deposit had gekregen). Ik verwacht 'em deze week binnen te hebben eigenlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116671332
Ik sluit me aan bij Shiznuts,

Wanneer je op zoek bent naar een 7" tablet, kijk dan naar een IPS scherm met een resolutie van 1280x800 wanneer je van plan bent veel te lezen of gebruik van internet te maken zonder al te veel te moeten scrollen.

Wil je een tablet met erg goede specs, neem dan iets met een RK3066 processor, zoals een Pipo U1.
De tegenhanger daarvan met iets minder krachtige processor (en minder krachtige GPU) is de Ainol Novo 7 Fire (ook wel Flame genoemd). Er zijn nog wat verschillen tussen deze twee maar de fire vind ik interessanter doordat hij twee camera's en een wat mooiere styling heeft. De bouwkwaliteit van deze twee tablets zou ongeveer gelijk moeten zijn met het verschil dat de pipo een kunststof achterzijde heeft en de Fire een metalen, brushed finish, achterzijde. Voor de Fire zijn ook handige beschermhoezen met de juiste uitsparingen te koop. Voor de pipo vast ook...maar ik ben ze niet tegen gekomen. De accu van de pipo is wat aan de kleine kant terwijl die van de Fire behoorlijk fors is (wat voor een langere gebruiksduur staat).
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:55:19 #101
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116672180
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:37 schreef Crihz het volgende:
Ik sluit me aan bij Shiznuts,

Wanneer je op zoek bent naar een 7" tablet, kijk dan naar een IPS scherm met een resolutie van 1280x800 wanneer je van plan bent veel te lezen of gebruik van internet te maken zonder al te veel te moeten scrollen.

Wil je een tablet met erg goede specs, neem dan iets met een RK3066 processor, zoals een Pipo U1.
De tegenhanger daarvan met iets minder krachtige processor (en minder krachtige GPU) is de Ainol Novo 7 Fire (ook wel Flame genoemd). Er zijn nog wat verschillen tussen deze twee maar de fire vind ik interessanter doordat hij twee camera's en een wat mooiere styling heeft. De bouwkwaliteit van deze twee tablets zou ongeveer gelijk moeten zijn met het verschil dat de pipo een kunststof achterzijde heeft en de Fire een metalen, brushed finish, achterzijde. Voor de Fire zijn ook handige beschermhoezen met de juiste uitsparingen te koop. Voor de pipo vast ook...maar ik ben ze niet tegen gekomen. De accu van de pipo is wat aan de kleine kant terwijl die van de Fire behoorlijk fors is (wat voor een langere gebruiksduur staat).
De achterkant van mijn Pipo is gewoon van metaal ;)

Eindelijk open gekregen. Zat echt goed vast, 2 kanten gingen heel makkelijk maar vooral bij de knopjes was het lastig. Ja en dan de batterij, wat moeten we daar over zeggen?

Kon maar 1 ding bedenken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat de batterij weinig groter kan dan hij nu is, maar we gaan even prutsen. Er is in ider geval niet zoveel ruimte als bij een Amlogic bordje omdat die van de 3066 veel groter/grover is opgezet.

Eingelijk heeft dat ding twee batterijen, 1 van 450 mah, en 1 van 10.43Wh, Als ik zo kijk zou je in plaats van 1 grote en 1 kleine ook 2 van die groten (of 1 nog grotere) batterij kunnen gebruiken.


Edit: Ah, ik zie de ''uitdaging'' al. De wifi antenne zit boven de langwerperige batterij (dat zilveren ding boven de connector boven, links van het midden)
Edit 2: Het achterklepje is ook al bijgeschuurd om de batterij rechts boven (kleine) te laten passen :'). Ruimte te over in dit apparaatje. Het is me nu duidelijk waarom de Ainol tablets iets groter/dikker zijn.

Dit is overigens ook de eerste speaker die ik in een (chinese) tablet zie die zo mooi is afgeschermd aan de binnenkant :)

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 12-09-2012 00:09:22 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116675652
Oh, had ergens gelezen dat de achterzijde van kunststof was om voor een betere Wifi ontvangst te zorgen.

Vreemd dat ze voor twee batterijen hebben gekozen. Wel lekker creatief die Pipo's ;)
Wat ben je van plan mbt het vervangen van de batterijen?

Nog even snel nagerekend, die geclaimde 3350mAh klopt dus bijna (3269mAh).

[ Bericht 10% gewijzigd door Crihz op 12-09-2012 08:29:49 ]
  woensdag 12 september 2012 @ 08:39:16 #103
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116675888
Metalen achterkant heeft mijn teclast P85 en de ipad 1 ook, beide blinken uit in wifi reach.
Op slatedroid had je kunnen lezen dat de achterkant van de PiPo U1 'bullet proof' is, maar ja hij heeft helaas wel een beperkt wifi bereik.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  woensdag 12 september 2012 @ 11:08:29 #104
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116679479
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:39 schreef Janesh het volgende:
Metalen achterkant heeft mijn teclast P85 en de ipad 1 ook, beide blinken uit in wifi reach.
Op slatedroid had je kunnen lezen dat de achterkant van de PiPo U1 'bullet proof' is, maar ja hij heeft helaas wel een beperkt wifi bereik.
Nou het is mij wel duidelijk hoe ze aan dat beperkte bereik komen. Dit is wel de goedkoopste antenne ooit gezien in een tablet :') (stukje folie)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116680838
Inderdaad, daar zeggen jullie wat: o.a. de ipad met metalen achterzijde heeft prima Wifi ontvangst maar met een "bagger" antenne zou je ook in een ipad niet ver kunnen komen inderdaad. Ik heb al wel wat "mods" bij andere tablets gezien om het signaal te verbeteren...maar hoe ziet de antenne van zo'n ipad er dan uit...ff googelen.


Edit: Even gegoogled....niet te vergelijken met het printje/stukje folie in de china tabs.

[ Bericht 14% gewijzigd door Crihz op 12-09-2012 12:47:19 ]
pi_116684710
Dit is die op de Novo7 Fire:


Is vrij eenvoudig te vervangen, mocht je dat willen, maar ziet er wel okay uit eigenlijk.
Beetje aparte constructie om het einde vast te maken, lijkt een speldje ofzo. :P If it works, I'm happy.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116688319
Ja, dat einde is een druppeltje soldeertin zo te zien. Ik ga er vanuit dat de kleine folie extensie aan de onderzijde geïsoleerd is en dus niet de gehele batterij als antenne dient. Wat ik me kan herinneren van dit soort antennes is dat je niet zomaar de folie zou kunnen vergroten (dat heeft lang niet altijd het gewenste effect).

Shiznuts...al nieuws over de whereabouts van jouw vuurtje/vlammetje?

[ Bericht 0% gewijzigd door Crihz op 12-09-2012 15:35:03 ]
pi_116697909
Nee, heb nog een afspraakje verschoven en uiteindelijk uitgesteld om op de postbode te wachten, :P maar die kwam vervolgens alleen maar met een mp3-spelertje. Nu hoop ik op morgen dan maar... is al twee weken geleden verstuurd met de laatste update Shanghai richting Europa op 4 september... je zou toch denken dat het eens tijd wordt...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116699098
Hoe werkt het met Android, zo'n 3G stick? Ik heb zo'n T-Mobile 3G stick , hoe werkt dat ivm drivers?
pi_116700348
Is de Nexus 7 een beetje bang for buck? http://www.google.com/nexus/#/7/specs

Ik vind de specs er erg goed uitzien!
pi_116701776
Net ook het tweakers artikel even gekeken/gelezen, en ben best wel overtuigd. http://tweakers.net/revie(...)-fijn-inleiding.html

Zijn er ook China tablets die daar in de buurt komen?
pi_116703220
Lees anders even het topic door. Ainol Novo 7 Fire ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_116706537
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:23 schreef davedavy het volgende:
Hoe werkt het met Android, zo'n 3G stick? Ik heb zo'n T-Mobile 3G stick , hoe werkt dat ivm drivers?
Veel tablets hebben ondersteuning voor Huwaei 3G dongles...je kan dus niet zomaar drivers voor een willekeurige 3G dongle installeren. Maar tetheren met je telefoon kan natuurlijk ook, dan heb je ookw eer geen apart abonnementje nodig.
  woensdag 12 september 2012 @ 22:58:08 #114
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116716885
Ik kwam vandaag weer drie nieuwe 8 inch RK3066 tablets tegen, de cube U23GT, Yuandao Window N80, en de Ployer Momo8 fast.

Ik kan nog niet ontdekken op het om IPS screens gaat, en het gewicht is aan dehoge kant vergeleken met de hyundai Rock X, die nu bij MM van 160 usd naar 210 usd is gegaan. :+
Wat een bedrijf, die 160 was een preorder die niet te orderen was.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116723376
Aliexpress.com is betrouwbaar om producten te bestellen toch? En welke payment methodes hanteren de meeste verkopers daar?
pi_116725879
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:21 schreef Alovenac het volgende:
Aliexpress.com is betrouwbaar om producten te bestellen toch? En welke payment methodes hanteren de meeste verkopers daar?
VISA, Moneybookers, Western Union en zulk soort onzin. Je betaalt aan Aliexpress, zodra je je product binnen hebt en tevreden bent geef je hen het okee het door te sluizen naar de verkoper.
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:58 schreef Janesh het volgende:
Ik kwam vandaag weer drie nieuwe 8 inch RK3066 tablets tegen, de cube U23GT, Yuandao Window N80, en de Ployer Momo8 fast.

Ik kan nog niet ontdekken op het om IPS screens gaat, en het gewicht is aan dehoge kant vergeleken met de hyundai Rock X, die nu bij MM van 160 usd naar 210 usd is gegaan. :+
Wat een bedrijf, die 160 was een preorder die niet te orderen was.
_O- Lol. :') MM-faal. Ik vond het al opmerkelijk, want die zijn normaal duur idd en PW heeft vaak prijzen wat als 'richtlijn' kan worden gehanteerd voor wat zo'n beetje een goede deal is. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:43 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Is de Nexus 7 een beetje bang for buck? http://www.google.com/nexus/#/7/specs

Ik vind de specs er erg goed uitzien!
Tuurlijk, als je een Westerse Tab wilt met quadcore, waarom niet?

Zelf ben ik niet gediend van het weglaten van microSD-kaartslot en miniHDMI-poort. Verder is de tablet en layout georiënteerd voor 'portrait-mode', iets wat mij persoonlijk niet aanstaat, daar ik vrijwel altijd m'n tablet in landscape-mode (wil) gebruik(en). Verder is 'ie nog vrij prijzig (al is 'ie nog altijd goedkoop) maar goed, daarvoor heb je wel een erg degelijk product met goede serviceopties e.d. .

Zelf heb ik nu een Chinese Ainol Novo7 Fire besteld (hopelijk over een paar uur (of dagen ;( ) binnen O-) ). Waarom? Omdat 'ie me maar zo'n 145,- usd kostte. Ten opzichte van de Novo7 Aurora II komt 'ie met 7" 1280x800 IPS scherm, bluetooth, dual camera's en 5000mAh accu. Ten opzichte van de Nexus 7 'maar' een dualcore i.p.v. quadcore, maar ik ben niet zo'n hardcore gamer en de snelheid van de Aurora II/Fire is eigenlijk rap genoeg en vergelijkbaar als je 'em gewoon gaat gebruiken voor surfen en wat standaard apps draaien. Vind dat persoonlijk meer waar voor z'n geld dan een Nexus 7, maar goed: andere mensen -> andere wensen. Dus als jij wilt gaan voor een Nexusje, prima. Lijkt je de Fire of Aurora II wat, absoluut geen slechte keuze!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116744456
Kwam een paar dagen geleden een topic (op slatedroid http://www.slatedroid.com(...)102-101-inch-tablet/) tegen over de Pipo M3. Dit is een 10,1inch tablet. Kan misschien concurreren met de Window n101 en de cube?

Hier een post uit dat topic incl. specs:

I emailed Pipo to get more information about the P102. I received a reply that stated the tablet is available for sale and also a very nice excel spreadsheet. Apparently there will be a 3G version of the P102. I would attach the spreadsheet but i don't know how. Here is a copy of the P102 info (the spreadsheet lists many Pipo tablets):

PiPO Tablet PC Quotation New
Model No. P102
Specs
Display Size 10.1"
Resolution 1280x800 IPS
Ratio 16:10
Touch Panel Type Capacitive
Points of touch 10
System CPU "Rockchip 3066 Cortex A9
Dual-core CPU + Quad-core GPU"
CPU speed 1.6GHz
RAM 1GB DDR3
Operation System Android 4.0
G-Sensor Yes
Camera Front 2M, back 5M
Microphone x1
Speaker x2 (front speakers)
I/O ports Micro SD slot x1
USB port "mini 5pin USBx1(to PC)
mini 5pin USB Hostx1(to device)"
HDMI output mini HDMI port x1
Earphone jack x1
DC-IN jack x1
Communication Wifi 802.11/b/g/n
Internal 3G built-in Optional
External 3G support Yes
Bluetooth 2.1 +EDR Optional
Mutimedia Audio MP3,WMA,WAV, APE,FLAC, AAC, OGG
Video AVI,WMV,MP4,MKV,RM, RMVB, FLV, MOV,3GP...up to 1080P, supports WebM VP8 decoding
Photo JPEG,BMP,GIF,PNG
ebook PDF,text,Epub...or more formats by 3rd software
Adobe flash Support 11.1
Power AC adapter 9V 2.5A
Battery capacity 4000mAh by 7.4V
Physical Characteristics Material metal back
Weight 748g
Dimensions 259*183.3*13 mm
Accessories AC adapter x1
earphone x1 (earphone with mic)
USB cable x2(including a convertor cable)
Stylus No
User Manual x1
Gift box x1
Leather case Optional
USB ethernet adaptor Optional
Silicon/plastic case NO

En via dit linkje nog wat unboxing foto's:
http://www.hkepc.com/forum/viewthread.php?tid=1850942
pi_116744522
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:12 schreef Crihz het volgende:

[..]

Veel tablets hebben ondersteuning voor Huwaei 3G dongles...je kan dus niet zomaar drivers voor een willekeurige 3G dongle installeren. Maar tetheren met je telefoon kan natuurlijk ook, dan heb je ookw eer geen apart abonnementje nodig.
Het is een Huawei 3G dongle van T-Mobile :D Waar kan ik die drivers vinden dan? Want tetheren heeft niet zo'n zin het is namelijk de bedoeling dat ik over kan stappen op de tablet als mijn mobiel op is :P
pi_116755521
@nodig: Leuk ding inderdaad maar ik ga nog even voor de 7" op dit moment.

@davedavy: die zitten al in de ROM, je hoeft ze dus niet te installeren. Vaak zie je dat de makers en verkopers van de tablets aangeven welke modellen dongles exact ondersteund worden....daar moet je dus even naar op zoek.
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:23:42 #120
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116770953
Trackingnummer doet 't eindelijk: Accepted at post office (gisteren :D) maar hij blijft nu maar internal server errors geven :') - een veel voorkomend probleem daar. Overigens - in Beijing? XD In dacht dat BIC via Hongkong/Shenzen zou shippen... Of is dit gewoon een standaard iets?

Wil nog steeds even langs de saturn/MM om met een 7incher te spelen, ben alleen nog steeds niet beter :')

Je hebt voor de aurora II overigens ook een ipad-achtig hoesje (http://www.ebay.nl/itm/Fo(...)69a6a#ht_2120wt_1176 ), zag er een review van op slatedroid, zijn er hier mensen die zich aan dit relatief prijzige hoesje hebben gewaagd?
Koekje d'r bij?
pi_116772481
Ik heb die besteld voor de Fire idd, maar zowel de Fire als het hoesje nog niet binnen, dus kan er weinig over zeggen nog :+.

Hier krijg je, als je zegt dat je van Slatedroid bent, beetje korting en gratis shipping. Ik heb uiteindelijk ¤12,25 betaald.
http://www.aliexpress.com(...)-case/625639755.html
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:57:25 #122
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116773810
Die zag ik ook al bij Eternal/Grace ofzo.

Maar ik weet niet hoezeer zo'n 'plakker' de tablet op z'n plek houdt en hoe goed de bescherming dan is. Volgens mij is dat ook zo'n magnetisch systeem dan? En ik heb ooit eens een HDD mp3-speler kapotgemaakt omdat het hoesje dat er nota bene bijzat een magneetje had. Dus ergens ben ik altijd bang dat daar iets mee misgaat. :P Verder wel een erg mooi hoesje hoor. :Y

Misschien morgen af te halen bij het postkantoor? We shall see. :o
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:23 schreef eleganza het volgende:
Trackingnummer doet 't eindelijk: Accepted at post office (gisteren :D) maar hij blijft nu maar internal server errors geven :') - een veel voorkomend probleem daar. Overigens - in Beijing? XD In dacht dat BIC via Hongkong/Shenzen zou shippen... Of is dit gewoon een standaard iets?

Wil nog steeds even langs de saturn/MM om met een 7incher te spelen, ben alleen nog steeds niet beter :')

Je hebt voor de aurora II overigens ook een ipad-achtig hoesje (http://www.ebay.nl/itm/Fo(...)69a6a#ht_2120wt_1176 ), zag er een review van op slatedroid, zijn er hier mensen die zich aan dit relatief prijzige hoesje hebben gewaagd?
Ja, tegenwoordig lijkt het vaak via Shanghai en Beijing te gaan... don't ask me, misschien voor betere spreiding over cargo-toestellen. Beterschap btw!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116774477
Dit (vanaf 1:05) was ik er iig niet mee van plan, dus zal wel goedkomen denk ik :P.

  vrijdag 14 september 2012 @ 14:24:29 #124
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116779201
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:17 schreef Helly het volgende:
Dit (vanaf 1:05) was ik er iig niet mee van plan, dus zal wel goedkomen denk ik :P.

_O-
Ze rammen de tablet half op tafel hahahahah :')
Ik denk dat ik die maar ga bestellen als ik terug ben uit Kenia,

Is die dan ook niet enorm onhandig voor de Fire vanwege z'n camera achterop? (tenzij je niet van plan bent die te gebruiken?)

'T blijft toch een soort voorpret, dat wachten. Ik kreeg nog een berichtje van BIC dat ze zeggen dat het normaal is dat het 20-40 WORKING days kan duren :') da's 4 tot 6 week :') Guh. Hoef 'm NU nog niet te hebben, maarja :')

note to self: volgende keer gewoon DHL shipping doen :')

@Shiznuts: Ik denk niet dat een magneetjes nowadays veel problemen geven, mijn telefoonhoesje heeft een magneet (2 eigenlijk) en ik denk dat dat met intern flashgeheugen niet zoveel (geen) schade aanricht. echte HDDs is weer iets anders ;) uiteraard zeg ik niet dat het heeeeeeul goed is, een kleine magneet kan denk ik echt geen kwaad bij huidige tablets ;-)
Koekje d'r bij?
  vrijdag 14 september 2012 @ 18:29:22 #125
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116788271
Als je goed kijkt naar de foto's op Aliexpress e.d. zie je dat de Cheese-smartcover voor de Fire speciale custom uitsparingen heeft voor de camera / speaker van de tablet.

Mja, ik weet ook dat HDD's en magnetisme wat anders is dan flash geheugen, maar op de een of andere manier is dat zo'n soort fobie-verhaal, dat je als kind een keer door een hond gebeten bent en dan dan een hekel aan honden ontwikkelt ofzo. ;( _O-

't Ziet er toch best smart uit eigenlijk. :7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116788649
Ik "krijg" dat hoesje ook bij mijn Fire. Als je goed kijkt zie je dat de uitsparingen voor de camera en focus light er later in zijn geponst. Ik heb nergens goede close-ups van die gaten kunnen vinden dus het is nog even afwachten of dat er wel een beetje goed uit ziet. :)

Overigens kreeg ik net een berichtje dat mijn vuurtje nog helemaal niet verscheept is! Ze verwachten maandag weer een levering van de fabrikant :( . Acht dagen my ass! ;)


-----------------------

quote:
Ze rammen de tablet half op tafel hahahahah :')
Nee hoor, da's een lederen bank. :Y

[ Bericht 11% gewijzigd door Crihz op 14-09-2012 18:47:27 ]
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:28:07 #127
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116790177
Ach so. FUUUUU!!! :(

Bij mijne van de Tmall-store/MisterTao zat een hoesje, maar eerst dacht ik: 'volgens mij is dat meer een sleeve, dan een case als ik de foto van MisterTao moest geloven'.



't Lijkt nu net alsof de rand links van een ander materiaal (en gestikt) is en er een koordje aan zit. Maar aan de andere kant... als ik dan weer aan de rechterkant kijk, lijkt het wel weer een map-/boekvorm te hebben en is misschien die linkerkant zo'n doorzichtig plastic verpakking met zo'n plakstrip die altijd om zulke dingen zit.

We shall see. Ik heb i.i.g. een foto van m'n pakje gezien en een CN-tracknummer dat inderdaad richting Oostenrijk gaat, de 31e op de post is gedaan, de 1e in Shanghai zat, de 3e in Beijing arriveerde en de 4e Beijing weer verliet voor 'destination'. Normaal gesproken... zou je denken... dat kan niet lang meer duren. Ben vandaag niet thuisgeweest, dus morgenmiddag moet dan blijken of 'ie niet misschien al ligt te wachten... (al zou dat een race tegen de klok worden, die gasten sluiten natuurlijk op zaterdagen om 13:00 ofzo ;( pff, uur eerder zelfs, wordt 'em nie).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116800756
Welk 'pakket' had jij besteld? Standaard of package 1? Of had je een custom pakket-dinges? :P Ik overweeg om er ook een te bestellen bij mistertao, maar dan gewoon alleen de tablet met kabels e.d. Dat totaalbedrag van 145 dollar wat je krijgt bij berekenen van totaalbedrag + air mail china shipping is dus hetgene wat jij ook betaald hebt? Beetje nieuw dit doorsturen e.d. voor mij.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_116810122
Dit heb ik betaald:
quote:
Product Price: $127.84
Domestic Shipping: $1.6
International Shipping #regairmailnew: $11.62
Commission: $7.05
Total: $148.1100
Maar als je een nieuw account aanmaakt krijg je 10% cashback van Mistertao, dus dat gaat er nog vanaf.

Je hebt wel pech Shiz, de mijne ging een stuk sneller, heb pas de 29e besteld, de 5e shipped volgens Mistertao, de 7e 1e melding tracking in Shanghai, de 10e outward office of exchange Shanhai, de 13e inward Amsterdam en de 14e bezorgd zonder extra kosten. (Alleen ben ik zelf pas maandag weer daar om em uit te pakken ;(.)
  zaterdag 15 september 2012 @ 13:21:11 #130
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116812575
@Crihz Nu je 't zegt... :') Dacht echt, wat de *piep* zijn ze die arme tablet aan aan het doen? Overigens denk ik dat jij dan die 'nieuwe' batch krijgt waar ze het over hadden, die was namelijk beschikbaar vanaf de 15e! (volgens mij kun je ze namelijk nu ook weer rechtstreeks bij BIC bestellen zonder delay)

GUHHH BUYINCOINS... Ze hebben mn naam dus niet veranderd. (blijkbaar uploaden ze een fotootje van je pakketje: http://i.imgur.com/9D1B6.png - epische paintskillllllz :') ) D: Er staat nu "van" als achternaam XD en ik woon in een studentenhuis... Ben volgens mij wel de enige met 'van' in dr naam in mn studentenhuis(van 8) maar we moeten maar even zien hoe dit gaat lopen. Dus je kunt ze berichtjes sturen all you want, ze lezen het toch niet. 8)7

@shiznuts Ik denk dat als je een 'case' krijgt dat het de sleeve is, er was volgens mij ook nog een 'leather case' variant.

Wel even afsluiten met 'goed' nieuws:
2012 departure from outward office of exchange NETHERLANDS 2012-09-14
*O*

En ik ga zo ff naar de saturn om met de nexus7 te spelen als ze die daar hebben :)

[ Bericht 3% gewijzigd door eleganza op 15-09-2012 13:31:34 ]
Koekje d'r bij?
pi_116817007
Even tussendoor. Het is voor de echte freaks misschien vloeken in de kerk maar soms is het ook handig je chinatab in NL te bestellen. Ik had mijn Zenithink besteld bij eenw webshop in NL en had er een technisch probleem mee. Het beeldscherm viel steeds weg. Ik heb contact gezocht en ze vroegen mij het tablet op te sturen (gratis) en binnen 3 dagen had ik hem gefixt terug. Zonder kosten. Zo snel lukt je dat dan weer niet in China.
Cashback? Check &lt;a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867"&gt;Spaarcentje&lt;/a&gt; of &lt;a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518"&gt;Shopbuddie&lt;/a&gt;
pi_116817166
Ligt eraan wat er mis mee was (hardware-/softwarematig, mits handigheid in huis zelf te verhelpen) en of je überhaupt dezelfde tablet hebt teruggekregen (of een eerder geretourneerde gefixte van een ander of een nieuwe die op voorraad was). Verder zou ik dat nooit doen, daar ze niet bepaald tegen chinaprices weggaan. Ik haal óf de goedkoopste bang-for-buck hoge kwaliteit tablet/smartphone zelf uit China, of ik haal een westers product van de Europese markt vandaan (dan zou ik eerder all-in gaan). Maar goed, shops zouden niet (lang) bestaan als er niemand ooit zou kopen... dus dat moet je vooral zelf weten ook natuurlijk, maar echt aanraden zou ik dat nou niet ofzo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:27:50 #133
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116821257
Ben het hier absoluut eens met shiznuts, je krijgt in China gewoon meer waar voor je geld. Je hebt hier net zoveel kans dat je een defect apparaat krijgt als dat je bij een NLse webshop een chinatab koopt.

Importeer sinds 2008 (toen ik officieel een paypal account kon openen :+ ) allerhande elektronica uit china, van tablets, tot telefoons, tot Nintendo DS-en (die kostte toen maar 50 euro :Y) - toen ie in NL nog 120 kostte) en heb alleen maar met opladers problemen gehad (een kabeltje dat kapot was - vergoed gekregen - en een oplader die niet wilde opladen - ook vergoed gekregen - ) dus wat dat betreft geloof ik wel in de quality check die ze daar hebben. Het kan natuurlijk altijd dat je een crap-apparaat krijgt, daar vrees ik met duurdere dingen als telefoons en tablets het meest voor, maar china heeft me tot nu elke keer positief verrast! Hopelijk gaat dat nog lang zo door _O_

Dus even naar de saturn geweest vanmiddag, ze hadden daar een aantal tablets liggen, - geen nexus7 helaas - zelfs nog eentje met een resistief touchscreen _O- Ik had echt zoiets van: wat?! 8)7 Beste 7"-waar-voor-zn-geld-tab was daar de Point Of View Protab 25, werkte best vloeiend met zn RK2918. Die tab had alleen zn knopjes op bijzondere plaatsen, bijv het powerknopje onder de aansluiting van de oplader ipv linksboven in landscape mode. voor 99 euro koop je beter zo eentje dan zo'n intertoys resistief ding :') Heb in al mijn enthousiasme nog mensen geholpen die een tablet voor hun kinderen wilden kopen 8)7 Zou d'r voor moeten worden betaald :P Overigens, ik was alweer vergeten wat die hoesjes in de winkel kosten... BELACHELIJK.... echt. 30 euro voor zo'n simpel ebay ding van 3 euro :')

Maar dan moet ik toch zeggen, krijg je met een Aurora II voor onder de 100 euro en een Fire voor ~120 toch echt meer tablet voor je geld. Veeeeeel betere schermen (IPS), meer geheugen (RAM & Flash) en een betere processor en epische online communities met ROM development. Alles wat je eigenlijk nodig hebt in een tablet. En als je deze via een Nederlandse importeur haalt (lees: gewoon een hobbyist die er 10 gekocht heeft) betaal je gewoon belachelijke bedragen. Zag de Aurora II op webwinkels staan voor 180!!!! euro. Heb volgens mij de Fire al voorbij zien komen voor 200! euro. Die marges zijn mij echt te groot.

Bottom line: Chinatabs ALL THE WAY. Het is een risico dat je neemt, maar je neemt ook een risico als je een 150 euro kruidvat tablet koopt, dan weet je ook niet of je poep of een topper krijgt. Als je even wacht (al is 't maar een maandje) na het uitkomen van een nieuwe chinatab weet je exact wat je voor je geld krijgt door alle reviews en als je een beeeeetje handig bent (lees: kunt lezen) kun je hem zo vormen zoals je zelf wil door de ROMs van ontwikkelaars :)
Koekje d'r bij?
pi_116821631
@ Eleganza: Preach! ;)

Ik vermoed ook dat ik een exemplaar van de tweede batch krijg. Ik vraag me af of daar stiekem ook een verbetering aan de touchscreen controller in verwerkt is.
  zondag 16 september 2012 @ 11:31:35 #135
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116841033
iPhone 5 killer.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116853371
ik sta op het punt mn tornados te updaten. In de handleiding staat dat ik een sd kaart moet hebben van 1-2 gb. Ik heb er een van 32gb, kan dat kwaad? :? en moet je sd kaart leeg zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door Jungle_Jim op 16-09-2012 17:02:23 ]
Wie dit leest is hek.
pi_116855446
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:51 schreef Jungle_Jim het volgende:
ik sta op het punt mn tornados te updaten. In de handleiding staat dat ik een sd kaart moet hebben van 1-2 gb. Ik heb er een van 32gb, kan dat kwaad? :? en moet je sd kaart leeg zijn?
gelukt :7
Wie dit leest is hek.
  zondag 16 september 2012 @ 19:10:01 #138
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116858550
twee weken geleden was iedereen helemaal blij over de ainol 7 inch, nog steeds?

ben op zoek naar een 7incher met een bescheiden prijs en mooie prestaties :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_116860071
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:10 schreef Klonk het volgende:
twee weken geleden was iedereen helemaal blij over de ainol 7 inch, nog steeds?

ben op zoek naar een 7incher met een bescheiden prijs en mooie prestaties :P
heb een tornados, voor die 80 euro is het echt een geniaal ding _O_
Wie dit leest is hek.
  zondag 16 september 2012 @ 19:55:18 #140
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116860595
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:10 schreef Klonk het volgende:
twee weken geleden was iedereen helemaal blij over de ainol 7 inch, nog steeds?

ben op zoek naar een 7incher met een bescheiden prijs en mooie prestaties :P
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:45 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

heb een tornados, voor die 80 euro is het echt een geniaal ding _O_
Zelf zou ik voor een Rockchip 3066 tablet gaan, zelfde prestaties als een nexus voor ruim 100 euro minder ;) (+-150). Maar een Ainol fire is ook prima (iets langzamer).

Pipo U1, Cube (7''), zijn voorbeelden van goede rockchip tablets. De batterij van de Pipo is nog niet helemaal geweldig maar de firmware is wel helemaal top.
Voor de Cube moet je even aan Janesh vragen die was daar tevreden over (na 1 of 2 firmware tweaks).

De batterij van de Fire is wel 5000Mah, dus als batterij duur belangrijk is zou ik die nemen.

Jij verslijt ook nog al wat tablets of niet? flytouch (klote ding als je nu terug kijkt :')), sony tab, ipad? etc
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 16 september 2012 @ 20:12:32 #141
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_116861593
Juist ja, en als je iets meer snelheid op prijs stelt, zou ik zeker de Cube mini U30GT nemen, heeft ook een goed scherm en goede wifi reach
Hij heeft out of the box wel een iets mindere playstore dan de PiPo U1, maar dit kan vrij eenvoudig verholpen worden.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_116861667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:41 schreef Crihz het volgende:
@ Eleganza: Preach! ;)

Ik vermoed ook dat ik een exemplaar van de tweede batch krijg. Ik vraag me af of daar stiekem ook een verbetering aan de touchscreen controller in verwerkt is.
Hoe weet je dat je de tweede batch krijgt? De eerste batch heeft veel touchscreen problemen en dode pixels....ik wacht nog even.
  zondag 16 september 2012 @ 20:25:53 #143
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116862585
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:55 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Zelf zou ik voor een Rockchip 3066 tablet gaan, zelfde prestaties als een nexus voor ruim 100 euro minder ;) (+-150). Maar een Ainol fire is ook prima (iets langzamer).

Pipo U1, Cube (7''), zijn voorbeelden van goede rockchip tablets. De batterij van de Pipo is nog niet helemaal geweldig maar de firmware is wel helemaal top.
Voor de Cube moet je even aan Janesh vragen die was daar tevreden over (na 1 of 2 firmware tweaks).

De batterij van de Fire is wel 5000Mah, dus als batterij duur belangrijk is zou ik die nemen.

Jij verslijt ook nog al wat tablets of niet? flytouch (klote ding als je nu terug kijkt :')), sony tab, ipad? etc
die flytouch was een ballending :')

iPad heb ik nog steeds en de tablet S ook maar wil soms wat kleiners, heb laatst met de Nexus 7 staan pielen en die vond ik wel erg tof maar toen werd de krent in mij wakker en zei, waarom niet weer eens iets uit China halen :P

en dan heb ik qua verslijten nog niet eens over telefoons, binnen een jaar een Desire, Arc en nu een SIII :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 16 september 2012 @ 20:29:33 #144
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116862932
qua naam moet het wel de cube voor mij worden, heb ook een cube als fiets :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 16 september 2012 @ 20:42:50 #145
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116864106
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 20:13 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Hoe weet je dat je de tweede batch krijgt? De eerste batch heeft veel touchscreen problemen en dode pixels....ik wacht nog even.
Men had aangekondigd (verschillende fora/resellers) dat de tweede batch vanaf 15 september werd verscheept, gezien hij moet wachten op z'n tablet (ipv direct geshipt) is het aannemelijk dat hij eentje uit de 2e batch krijgt. Niet gegarandeerd uiteraard.

@Klonk
De nieuwe rockchip 3066 is idd als je qua preformance wil kijken een betere keus, maar als je een el-cheapo vervanger wil voor je flytouch is een Tornado/Aurora II/Fire ook een prima keus. Voor mij maakt die 50 euro net dat verschil, je kunt al een fire krijgen tussen de 130 en 165 dollar (eerste prijs zonder DHL shipping, ong 30$ bij een aliexpress store zoals Grace/Elijah, tweede prijs inclusief china post shipping bij een pandawill of Buyincoins) De Aurora II zit onder de 100 euro, en de tornados ver onder de 100 euro. Het is natuurlijk net waar je naar op zoek bent he ;-)

Op dit moment beste keus:
Preformance Rockchip tablets als de Cube/PiPo
Batterij: Ainol Fire
Prijs: Ainol Aurora II (om IPS scherm, zelfde processor als Fire, maar 3700mah ipv 5000 in de fire en geen 5MP back camera, en mist ook wat van het design van de fire)
Koekje d'r bij?
  zondag 16 september 2012 @ 20:45:10 #146
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116864303
vervanging van de Flytouch is niet nodig, die heb ik al, namelijk een tablet S of een iPad3 :P 7 incher gewoon voor erbij, ga me eens verdiepen in de Cube en de Pipo :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_116866987
Nog een aanvulling:

Fire versus Aurora II:
Fire heeft bluetooth (unicum!!!) en fire heeft hdmi
  zondag 16 september 2012 @ 21:26:16 #148
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116867508
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:18 schreef marco_sire het volgende:
Nog een aanvulling:

Fire versus Aurora II:
Fire heeft bluetooth (unicum!!!) en fire heeft hdmi
Aanvulling? De verschillen zijn al uitgebreid besproken... :P de Fire is echt geen unicum qua bluetooth (misschien als Amlogic-device dan), ook heeft de Aurora II gewoon HDMI-out hoor. Buiten bluetooth zijn de voornaamste verschillen: design/build, schermresolutie, dual camera en 5000mAh accu.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 16 september 2012 @ 21:32:30 #149
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116867996
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:26 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Aanvulling? De verschillen zijn al uitgebreid besproken... :P de Fire is echt geen unicum qua bluetooth (misschien als Amlogic-device dan), ook heeft de Aurora II gewoon HDMI-out hoor. Buiten bluetooth zijn de voornaamste verschillen: design/build, schermresolutie, dual camera en 5000mAh accu.
Aanvulling: Bluetooth is op Aurora II via USB OTG met BT dongel wel mogelijk in nieuwste JB ROM (zie ook filmpje een aantal posts terug wat ik postte)

@Shiznuts Nog mazzel gehad met de post of wordt het morgen (of later)?
Koekje d'r bij?
  zondag 16 september 2012 @ 21:37:10 #150
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116868333
Vrijdag was 'ie er niet (vond zaterdag geen 'pakket gemist'-briefje). -O-
Zit nu in Oslo, dus weet pas morgenmiddag meer. Wordt dus op z'n vroegst dinsdag uitpakken en spelen.
Pfff... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 16 september 2012 @ 21:49:13 #151
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116869334
@Shiznuts Je moet er wat voor over hebben, dat speelgoed _O- :Y)

Overigens op slatedroid, een review van de nieuwe Ainol Novo7 Crystal,

http://www.slatedroid.com(...)vo-7-crystal-review/

Lijkt mij een halfslachtige upgrade van de Aurora II/Elf II met een IPS? scherm - veel grotere viewing angle dan de Elf II- , een nieuwe WIFI chip, en daarmee betere wifi dan de Elf II, Aurora II en Fire (die alledrie dezelfde chip gebruiken). Resolutie is 1024x600 (in de tot zover bekende specs, kan wijzigen)

CPU: 2nd Generation Amlogic8726-M6 Cortex-A9 Dual Core 1.5GHZ
GPU: Quad Core Mali400*4

Enige echte verschil is dat ie preinstalled zou gaan komen met android 4.1 Jelly Bean.
Koekje d'r bij?
  zondag 16 september 2012 @ 21:57:10 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116869830
Ja. ;( Weten dat iets onderweg is, maar je niet weet wanneer precies en ervaringen uit het verleden geen garantie voor de toekomst hoeven te betekenen. :P

Zeker dat de GPU quadcore is? De Fire zou dat volgens de omschrijving op ainolstore ook zijn, is het niet. Lijkt me sterk dat deze veredelde Aurora II 't wel is. :+ Wel fijn dat de wifi dan beter is schijnbaar, al heb ik eigenlijk nog niet echt problemen gehad, waar de A7HD bijvoorbeeld wel om te ergeren was.

Kost i.i.g. $113.99 na het applyen van de 'panda4fok'-coupon op Pandawill (Paypal-koers zo'n 1,27 ~> 90 EUR).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 16 september 2012 @ 22:53:07 #153
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_116873333
Heb een uur of 2 geleden besloten dat ik een een tablet uit China wil bestellen, net topic een beetje doorgelezen en tot te conclusie gekomen dat ik het beste een RK3066 chip kan nemen. Wil tevens een 10 inch scherm en wil hem vooral gebruiken om op de bank/in bed een beetje mee te internetten, films te kijken en video's te streamen. Spelletjes ga ik er niet op spelen. Hebben jullie hier aanraders voor, of zitten er new releases op dit gebied aan te komen waar ik beter nog even op kan wachten?
  zondag 16 september 2012 @ 23:04:18 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116873975
Zie net dat Zenithink met de C94 quadcore gaat komen...
http://www.zenithink.com/Eproducts_C94.php
Op dit moment heb je de Zenithink C93, Window (YuanDao) N101 en N101 II en de Cube U30GT die qua prijs wel interessant zijn. Qua kwaliteit nog niet echt up there en er is maar weinig keuze als je het segment vergelijkt met 7"-ers, dus das een reden dat ik zelf nog geen Chinese 10.1" in huis heb gehaald.

Kijk anders ff bij de (un)listed RK3066 tabs op Slatedroid: http://www.slatedroid.com/forum/330-rockchip-3066/ zo is er bijvoorbeeld ook een Acho C909T. Amlogic tabs hier: http://www.slatedroid.com/forum/203-cortex-a9/ . En houd de Panda in de gaten: http://www.pandawill.com/(...)tml?limit=48&size=16 . Die zijn vrij up-to-date qua tabletaanbod de laatste maanden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116877580
quote:
[
Men had aangekondigd (verschillende fora/resellers) dat de tweede batch vanaf 15 september werd verscheept, gezien hij moet wachten op z'n tablet (ipv direct geshipt) is het aannemelijk dat hij eentje uit de 2e batch krijgt. Niet gegarandeerd uiteraard.
Dat is waar en gisteravond is er nog een post door een zeer betrouwbare bron op een Chinees forum geplaatst waaruit op te maken valt dat Ainol de productie van de tablets een week stil heeft gelegd, vrijdag is de productie weer gestart. Tegelijkertijd heeft Ainol een testrun gedaan met een nieuwe (0907) ROM. Ze hebben 50 tablets geflashed om te kijken of er problemen ontstonden. Ook is er een beta "testpanel" met gebruikers die de nieuwe ROM zondag aangeboden hebben gekregen om te testen. Worden er geen problemen gevonden dan worden zowel de ROM als de 2e batch fires vrijegegeven/uitgeleverd.
pi_116882994
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:25 schreef Crihz het volgende:

[..]

Dat is waar en gisteravond is er nog een post door een zeer betrouwbare bron op een Chinees forum geplaatst waaruit op te maken valt dat Ainol de productie van de tablets een week stil heeft gelegd, vrijdag is de productie weer gestart. Tegelijkertijd heeft Ainol een testrun gedaan met een nieuwe (0907) ROM. Ze hebben 50 tablets geflashed om te kijken of er problemen ontstonden. Ook is er een beta "testpanel" met gebruikers die de nieuwe ROM zondag aangeboden hebben gekregen om te testen. Worden er geen problemen gevonden dan worden zowel de ROM als de 2e batch fires vrijegegeven/uitgeleverd.
Bron?? (terry toevallig)

Forum??? (slatedroid toevallig)
  maandag 17 september 2012 @ 12:25:20 #157
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_116885424
Hi dear friends,

Ik heb een novo elf 2 en de accu is bagger dat kan je gerust zeggen.
Nu wil ik graag een powerbank van duracel of varta er op aansluiten maar laden gaat volgens mij niet via usb. Nu heb ik dus 2 vragen kan je überhaupt wel laden via usb en weet iemand of er ook verloop stekkers bij de powerbanks zitten.
BAM dit is 3KB
  maandag 17 september 2012 @ 12:39:49 #158
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116885860
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:25 schreef Loll het volgende:
Hi dear friends,

Ik heb een novo elf 2 en de accu is bagger dat kan je gerust zeggen.
Nu wil ik graag een powerbank van duracel of varta er op aansluiten maar laden gaat volgens mij niet via usb. Nu heb ik dus 2 vragen kan je überhaupt wel laden via usb en weet iemand of er ook verloop stekkers bij de powerbanks zitten.
Hmz, meende toch echt dat ik mijn elf/aurora II wel via USB kon opladen. Maar zo'n duracel powerbank gaat je echt niet veel opleveren. Hoelang doe je met je batterij?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 17 september 2012 @ 12:44:24 #159
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_116885970
uhm 2 a 3 uur als het niet minder is :r
BAM dit is 3KB
  maandag 17 september 2012 @ 13:39:26 #160
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_116887933
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:44 schreef Loll het volgende:
uhm 2 a 3 uur als het niet minder is :r
Ik heb ook een Elf 2, maar de mijne gaat toch wel zo'n 4 a 5uur mee als ik hem gebruik. Ik luister ook veel streaming radio via wifi op me werk (scherm uit), maar dan gaat de tablet gewoon meer dan 8uur mee. Opladen kan zeker via de usb poort alleen gaat dit minder snel als met de DC jack.
Je accu hoort echt niet zo snel leeg te gaan, misschien eens kijken naar een andere rom voor je Elf2.
pi_116894556
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:25 schreef Crihz het volgende:

[..]

Dat is waar en gisteravond is er nog een post door een zeer betrouwbare bron op een Chinees forum geplaatst waaruit op te maken valt dat Ainol de productie van de tablets een week stil heeft gelegd, vrijdag is de productie weer gestart. Tegelijkertijd heeft Ainol een testrun gedaan met een nieuwe (0907) ROM. Ze hebben 50 tablets geflashed om te kijken of er problemen ontstonden. Ook is er een beta "testpanel" met gebruikers die de nieuwe ROM zondag aangeboden hebben gekregen om te testen. Worden er geen problemen gevonden dan worden zowel de ROM als de 2e batch fires vrijegegeven/uitgeleverd.
Word de Fire een stuk interessanter van, als mijn Jiayu G3 goed bevalt ga ik wss ook een tablet uit China halen, wil zelf toch graag een 10,1 inch maar daar is weinig keuze in vergelijking met de 7 inch zoals shiznuts al meld. Had zelf laatst de Pipo M3 gezien die 10,1 inch gaat worden. Hoop dat die tegen de tijd dat ik mijn Jiayu binnen heb en besloten heb dat die goed bevalt verkrijgbaar is :D
pi_116901137
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 11:02 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Bron?? (terry toevallig)

Forum??? (slatedroid toevallig)
Nee dus:

Bron: Xiao Erhei, admin van bbs.ainol.com
forum: bbs.ainol.com

En is er een regel die zegt dat ik bronnen altijd moet vermelden in een forum?
pi_116908958
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:10 schreef Crihz het volgende:

[..]

Nee dus:

Bron: Xiao Erhei, admin van bbs.ainol.com
forum: bbs.ainol.com

En is er een regel die zegt dat ik bronnen altijd moet vermelden in een forum?
Nee nee, die regel is er niet. Maar ik heb ook belang bij die tweede batch en wil het juiste forum dus in de gaten houden, snappie ;)
  maandag 17 september 2012 @ 21:34:47 #164
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116910443
@Crihz Heb je al een verwachte verscheepdatum? Als het nog een paar dagen duurt is de kans natuurlijk groter ;)
Koekje d'r bij?
pi_116915999
@marco_sire: Aaaah jij hoopt hetzelfde als waar ik op hoop ;)

@eleganza: Nee, nog geen nieuws :(. Zodra het pakketje wordt opgehaald bij de verzender kan het soms nog wel een dag of twee duren voordat tracking info zichtbaar wordt. Ik kan de verzender natuurlijk ook plat mailen in de hoop wat meer info te krijgen....hmm....dat ga ik eens even proberen :D.
pi_116920219
Hier nog een persoon erbij die ook wel enthousiast wordt over een tablet (naast mezelf).
Jammer dat China nog steeds geen leuke én goede 10.1" tablets heeft, hoewel...ik weet eigenlijk ook niet of iemand zo een tablet aanraadt; de echt interessante 10.1" tablets worden de quad core CPU modellen en die gaan makkelijk over de ¤200-250 heen en dan wordt het toch wel een duur geintje voor iets met 0.0 garantie :{ ...
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:43:08 #167
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116924225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:48 schreef Iemand91 het volgende:
Hier nog een persoon erbij die ook wel enthousiast wordt over een tablet (naast mezelf).
Jammer dat China nog steeds geen leuke én goede 10.1" tablets heeft, hoewel...ik weet eigenlijk ook niet of iemand zo een tablet aanraadt; de echt interessante 10.1" tablets worden de quad core CPU modellen en die gaan makkelijk over de ¤200-250 heen en dan wordt het toch wel een duur geintje voor iets met 0.0 garantie :{ ...
Klinkt misschien als 0.0 garantie, maar als je koopt bij een Aliexpress winkel (zoals Grace), zij testen je tabletin ieder geval! Heb in 2010 voor 190 euro incl shipping een ZT-180 bij een particulier gekocht (toen nog aindroidtime.com) - die man deed het alleen en heeft die tablet uitvoerig getest. De tablet heeft het een goed jaar uitgehouden, zonder enig probleem te geven. (daarna heb ik m doorverkocht) Mocht je een defect item krijgen, kun je bij aliexpress geen OK doorgeven(waardoor de seller niet betaald krijgt), service daar is over het algemeen beter, dan kunnen ze het voor je oplossen. Betaal je via paypal kun je altijd een case openen dat je een faulty device hebt gekregen. Ik zou zeggen, het kopen via een buyincoins of een pandawill oid brengt een groter risico met zich mee, omdat die tablets niet getest worden voordat ze geshipt worden.

Het blijft een risico, maar over het algemeen kun je de kans op een faulty device vergelijken met nederland, en als je echt heel graag een quadcore (al zie ik niet waar je daar gebruik van kunt maken, zoveel heeft een tablet toch niet nodig? wil dan zul je dat 'risico' moeten nemen. Toen met die ZT-180 heb ik dat risico ook genomen, relatief duur (als je nu terugkijkt is dat ding amper 50 euro waard XD) maar absoluut geen problemen mee gehad.

Een N101 is een goeie keus voor onder de 200 euro, met een rockchip 3066, geen quadcore dus, wel (volgens specs) quadcore gpu!
Koekje d'r bij?
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:28:46 #168
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116925287
Als het goed is hebben alle dualcore Amlogics dual GPU's en alle RK3066 tablets quadcore GPU's als standaard.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116961911
Tja, ik zelf zou nog wel een keer de gok kunnen wagen voor zo'n ¤200 om een tablet uit China te halen maar dat is er nog niet van gekomen omdat de afgelopen tablets gewoon niet echt goed waren (ten tijde van de brakke processors tot de Allwinner A10 en bijbehorende behuizingen/kwaliteit) en nu zijn er Chineze tablets die gewoon goed zijn (met de RK3066, genoeg RAM en aardige kwaliteit) maar nu dienen de Quad core tablets al aan.
Ik zou straks een quad core 10.1" misschien wel 'ns willen uitproberen.

Maar m'n broers vriendin heeft ook wel interesse in een tablet maar het moet eigenlijk niet belachelijk veel gaan kosten. En om nou aan haar een China tab aan te raden is ook weer wat; want garantie e.d. heb je praktisch niet (laten we zeggen dat er iets gebeurd een half jaar na aankoop)

Nou zat ik eens op Tweakers' pricewatch te kijken naar tablets van 9.7" of groter tot zo'n ¤350-450.
De Tegra 2 tablets vallen eigenlijk wat mij betreft meteen af omdat ik daar teleurstellende reviews over heb gelezen (video playback e.d.).
En dan kom je eigenlijk uit op bijv. de Asus Transformer Pad 300T , Toshiba AT300 , Yarvik TAB9-200 Xenta of dan toch een iPad 2 overblijven.

Een tablet die je gewoon in de winkel kunt kopen die niet te duur is maar toch gewoon goed (dus geen halfbakken product) is dus nog best lastig voor iemand die zich nog niet bizar veel in heeft verdiept :@ ...

EDIT: deze aanbieding dus (http://shop.www.hi.nl/hi/(...)tml?omn_ic=last_seen):
De Samsung Galaxy Tab 2 10.1 3G 16GB) Momenteel kost deze los zo'n ¤410.

Wat moet je totaal bij Hi betalen?:
- 1e jaar: ¤13.75 p/maand = ¤165
- 2e jaar: ¤27.50 p/maand = ¤330

Wil je de tablet houden na 2 jaar dan moet je 'm afkopen. Dat is (voor zover het helemaal klopt) 15% van de dan geldende prijs. Ga ik uit van de huidige prijs is dat 0.15 * ¤448 (De waarde die Hi aan het toestel geeft) = ¤67.20.

Totaal over 2 jaar betaal je dus ¤562.20. Dus zo'n (¤562.20 - 410)/ 24 maanden = ¤6.30 voor de mobiele internet per maand.

De tablet is dus eigenlijk niet he-le-maal je-van-het maar opzich geen slechte deal eigenlijk. What's the catch? :?

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 19-09-2012 11:25:12 ]
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:19:38 #170
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116962704
Als ík een tablet moest hebben in die grootte werd het een Asus Transformer óf dus iets cheapo's uit China, maar met dat laatste zou ik dan wachten, want ben nog niet heel erg om wat betreft het aanbod.

De 10.1 Note is ook best interessant... op papier.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116972634
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:21 schreef eleganza het volgende:
[..]

@shiznuts Ik denk dat als je een 'case' krijgt dat het de sleeve is, er was volgens mij ook nog een 'leather case' variant.

[..]
Ah, is het ook inderdaad (Yay, eindelijk binnen! *O* )! Wel jammer dat linksboven verder geen uitsparing meer is gemaakt voor de aan/uit-knop, die zit nu verstopt (met de kans per ongeluk ingedrukt te worden). De overige uitsparingen zijn wel ok. Alleen verdwijnt het scherm zo'n beetje aan de onderkant onder de hoes, daardoor wordt het terugnavigeren (terug, home, menu) erg bemoeilijkt. Toch maar voor zo'n smartcover gaan misschien. Voor het eerst dat ik erachter kom dat de Fire een microUSB-aansluiting heeft een niet een miniUSB! Dat is mooi, want dan kan 'ie aan de smartphonelader.

Eerste indruk: pwoah, wat een :9~ scherm én er past zoveel op! :o
Wifi: holy crapgh, hij ontvangt 9 netwerken. Zelfs mijn nieuwe Asus pikt er maar 6 op. :D

Je hoort wel een 'sound *pop*' af en toe, bijvoorbeeld als je de tablet aanzet. Bij Settings/Sound - Touch sounds/Screen lock sounds en Vibrate on touch uitzetten lijkt niks uit te maken. Dus dat is zo'n beetje het enige nadelige dat ik heb kunnen vinden, ff kijken hoe dat zit met verhelpbaarheid.

Er is een of andere 'zoom stretch' feature om telefoon-scale apps te upscalen bijgekomen. Je hebt nu natuurlijk een bluetooth-optie/switch onder je Wi-Fi zitten bij 'Settings'. Er is ook een 'CPU Mode Setting' waarbij je kunt gaan voor Normal, Performance of Powersaving.

Verder eerst maar eens de forums afspeuren of er misschien al 4.1 is ofzo en kijken of de *pop* al verholpen is. Buiten dat vrij onder de indruk, design is tof en het scherm is echt gaaf. T.o.v. de Aurora II voelt het allemaal wat vloeiender/sneller aan, ligt misschien aan de firmware. Ben benieuwd hoe lang de accu mee zal gaan. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 19 september 2012 @ 12:20:15 #172
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_116975089
Wat is er eigenlijk zo erg aan de pop?
BAM dit is 3KB
pi_116976696
De speaker plop ontstaat door het in en uit schakelen van de audio-chip/versterker. Dit is als het ware een "power-save" modus. Sommige laptops/netbooks hebben daar ook last van. De oplossing lijkt het uitschakelen van deze modus. Bij laptops is dat vaak mogelijk door aanpassing van een configuratiebestand. Ik heb dit ook al op slatedroid gemeld en hoop dat een handige ROMmaker dit gaat verwerken in zijn ROMs.

Ik heb al een enkele post voorbij zien komen waarbij gebruikers beweren dat een recente ROM update al voor vermindering van het (aantal) plop geluid(en) heeft gezorgd. Of dit nu echt zo is weet ik niet. De oplossing lijkt in ieder geval erg eenvoudig, mits er een configuratiebestand wordt gebruikt voor de audioinstellingen.

Er was ook een probleem met een "muggen" geluid bij het dimmen van het scherm. Dit wordt veroorzaakt door het PWM dimmen van het scherm, waarbij het PWM signaal feedback op de voedingslijn van de audiochip/versterker veroorzaakt. Dit zou in principe eenvoudig kunnen worden opgelost door het PWM signaal op een andere manier (softwarematig) aan te sturen. Gek genoeg heeft niet iedereen er "last" van.

Er is net een nieuwe ROM (0916) van Feiyu uit. Ik hoor daar veel goede geluiden over. JB is echter nog niet beschikbaar.
pi_116978166
Ach so, ik merkte die high pitch 'muggen'-tune niet eens. Omgevingsgeluiden van laptop en koelkast overstemmen, maar als ik dichtbij luister naar de tablet heeft die van mij er inderdaad ook 'last' van.

Mja, plopjes en muggenziften maken me niet heul veul uit. Zolang m'n (touch)screen maar niet opeens R.I.P. is. Las dat dat het meest dringende probleem is. :P Maar ik heb nog niet vernomen dat firmware daar überhaupt een fix voor heeft nog. Tot die tijd is het meer een tijdbom. Dus misschien wachten tot er iets duidelijks te melden valt op dat front en dan eens upgraden.

Oh, the perks of being an early adopter (mijne is uit de eerste 1200 units). :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116978661
Lol @ perks...inderdaad...noem het een feature ;).

Een toekomstige firmware update zou het inderdaad moeten oplossen (dat is die officiele Ainol update waar ik het een paar dagen geleden over had) maar op dit moment is die firmware nog niet beschikbaar.

Enkele gebruikers hebben het "idee" dat de dode touch screen controller bij hen is veroorzaakt na: het flashen van een nieuwe ROM óf het gebruiken van de tablet tijdens het opladen met de meegeleverde lader óf het gebruiken van de meegeleverde lader (terwijl de tablet niet gebruikt werd). Het algemene advies, tot er een nieuwe officiele Ainol ROM komt, is dan ook de tablet op te laden via USB (het liefst met een goede kwaliteit lader, bijvoorbeeld een originele iPhone lader of een USB poort van een laptop) en de tablet niet te gebruiken terwijl hij laadt.

Mij lijken deze preventieve maatregelen allemaal onzin...maar goed, een gewaarschuwd mens...

p.s. Muggengeluid alleen bij dimmen van het scherm, als het goed is. Niet bij 100% brightness (want op dat moment wordt het scherm niet gedimd natuurlijk).
pi_116980207
Kan je misschien een paar foto's maken van de web browser op verschillende websites? Ben benieuwd hoe goed dat er uit ziet. :)
  woensdag 19 september 2012 @ 15:40:50 #177
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_116983163
@shiznuts Ah dat klinkt goed :D Wel stom van dat power knopje zeg! :| Wat fotootjes of een videootje zouden leuk zijn! :D Had ik overigens niet ergens gelezen dat jij ook een aurora II hebt?

Nou toch zelf twijfelen hoor, maar heb een powerbank van 12000mah besteld, daar zal ik volgens mij toch ook wel redelijk wat uurtjes mee vooruit moeten kunnen als ik de Aurora II via usb bijlaad. De Fire blijft nog steeds leuk klinken... maar ik word nu lekker ongeduldig XD

* eleganza heeft negen dagen geleden besteld

Kan echt niet wachten tot ik lekker kan klooien met dat apparaatje :D (in de iboodhunt zie ik die dingen voorbijkomen (qua kwaliteit echt minder dan die aurora) maar dan word ik wel hebberig :P

Dus in de tussentijd rustig wachten voor mij
Koekje d'r bij?
pi_116998940
Uche uche :)
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:09 schreef Crihz het volgende:
Er is net een nieuwe ROM (0916) van Feiyu uit. Ik hoor daar veel goede geluiden over. JB is echter nog niet beschikbaar.
En nee, het is nog geen oplossing, daar deze ROM nog op basis van de 0827 is gemaakt.
Er is nog geen officiele Ainol ROM release met de juiste touch controller driver die schade aan de controller voorkomt.
pi_117000160
http://www.futeko.com/products/TAB023.php
quote:
UPDATE 19-SEP: All Novo Fire / Flame tablets (first batch, second batch, 'Chinese' version, 'English' version) have a problem where the tablet emits a popping noise occasionally from the speaker. We are awaiting a firmware update from Ainol to resolve this problem before taking delivery of more tablets.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_117000422
LOL, er is wel iets meer mis dan alleen die geluiden...maar goed idee van die winkel om de echte problemen op deze manier "stil" te houden. Anders jaag je toekomstige kopers misschien weg. :)
pi_117042019
Bij de ipad kan je muziek streamen met apple air. Is er ook zoiets voor android?
pi_117048500
Vanaf waar? Vanaf je netwerk? Ja hoor. Alles kan.

Pak veel vanaf m'n iomega iConnect (NAS-like). Maar luister ook graag gewoon naar internet radio via TuneIn.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:27 schreef Crihz het volgende:
Kan je misschien een paar foto's maken van de web browser op verschillende websites? Ben benieuwd hoe goed dat er uit ziet. :)
Als ik 'em aan durf te doen. :P ;( Of je screenchip fryën, of wachten op een zogenaamde firmwarefix...
Voorlopig nog ff van de Aurora II genieten. :7 Trouwens weer een collega enthousiast gemaakt voor de Crystal. Vond het wel interessant voor zo'n 95 euro. :D

- edit - Heuh... zie ik daar nu een Quadcore 10.1" tab voor weinig?
http://www.pandawill.com/(...)mi-black-p67690.html
http://www.ampe-a10.com/
http://liliputing.com/201(...)-pop-up-for-225.html
http://chinaprices.us?q=mx6q&from=100
http://tabletrepublic.com(...)-big-thing-2382.html
Uh oh. Volgens mij ga ik binnenkort weer geld uitgeven. :P

[ Bericht 39% gewijzigd door shiz op 20-09-2012 23:59:38 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117054626
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 23:09 schreef shiznuts het volgende:
Vanaf waar? Vanaf je netwerk? Ja hoor. Alles kan.

Pak veel vanaf m'n iomega iConnect (NAS-like). Maar luister ook graag gewoon naar internet radio via TuneIn.

[..]

Als ik 'em aan durf te doen. :P ;( Of je screenchip fryën, of wachten op een zogenaamde firmwarefix...
Voorlopig nog ff van de Aurora II genieten. :7 Trouwens weer een collega enthousiast gemaakt voor de Crystal. Vond het wel interessant voor zo'n 95 euro. :D


Jammer zeg: was benieuwd naar eerste indrukken: accu, wifi, bt.

Heb jij het idee dat de touchscreen-bug met een nieuwefirmware wordt verholpen? Is het geen hardware-fout?
  vrijdag 21 september 2012 @ 11:50:56 #185
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117058473
Nou ja, gelukkig is tenminste de sourcecode released, dus men kan kijken waar het fout gaat. Schijnt ergens mogelijk een instelling te veel spanning te genereren die iets 'opblaast' en daardoor de tablet dus vrijwel onbruikbaar wordt. Ze willen die overpowering opsporen en inperken.

Volgens zeggen op de forums wordt er door officiële kanalen gezegd dat het met een nieuwe firmwareversie verholpen gaat zijn. Maar je ziet al aan het feit dat ik het een 'zogenaamde firmwarefix' noem, dat ik er nogal sceptisch over ben. Ik heb geen idee, maar 't zou lullig zijn als ik na drie dagen gebruik ofzo opeens een leuke steen (brick) heb.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:12:16 #187
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117059151
:@ Oopala.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 21 september 2012 @ 20:42:54 #188
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117083238
Om in china up to date te blijven is dit toch wel een erg leuk blog.
De nieuwe 8 inch IPS Teclast P85HD wordt mijn nieuwe aanwinst en ik hoop dat hij net zo goed is als de gewone P85,terwijl voor liefhebbers van 8 inch deze quadcore teclast P88 er aan komt.
Ook nieuw in de 7 inch categorie is upgrade van de Window N70, de Window N70HD met een 1200*800 resolutie, de RK3066 en ongetwijfeld jelly bean of zeer binnenkort.
Ik ben blij dat ik de qua specs zeer interessante en zeer lichte 8 inch IPS Hyundai Rock X aan mij voorbij heb laten gaan, want daar zijn toch wel onheilspellende berichten over te lezen op slatedroid.
En ja RobertNL, ik heb de PiPo U1 verkocht, hij was me toch niet goed genoeg. :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door Janesh op 21-09-2012 21:38:29 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_117083789
De Window N70HD lijkt me wel wat...ik had bijna een gewone N70 gekocht maar vanwege die lage resolutie heb ik het toch maar niet gedaan. Er doen veel goede verhalen de ronde over de window.

Nou ja, mijn fire is onderweg :). Eerst daar maar even mee spelen.

Ik verwacht inderdaad dat met een firmwareupdate het probleem met de touchcontroller wordt opgelost. De andere kleine probleempjes mogelijk niet maar ik denk dat het ding prima voldoet aan mijn eisen verder.
pi_117096077
Oh, de cheese case voor de fire voor USD 14 inclusief verzending:
http://www.pandawill.com/(...)-7-flame-p67638.html
  vrijdag 21 september 2012 @ 23:41:02 #191
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117097302
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:42 schreef Janesh het volgende:
Om in china up to date te blijven is dit toch wel een erg leuk blog.
De nieuwe 8 inch IPS Teclast P85HD wordt mijn nieuwe aanwinst en ik hoop dat hij net zo goed is als de gewone P85,terwijl voor liefhebbers van 8 inch deze quadcore teclast P88 er aan komt.
Ook nieuw in de 7 inch categorie is upgrade van de Window N70, de Window N70HD met een 1200*800 resolutie, de RK3066 en ongetwijfeld jelly bean of zeer binnenkort.
Ik ben blij dat ik de qua specs zeer interessante en zeer lichte 8 inch IPS Hyundai Rock X aan mij voorbij heb laten gaan, want daar zijn toch wel onheilspellende berichten over te lezen op slatedroid.
En ja RobertNL, ik heb de PiPo U1 verkocht, hij was me toch niet goed genoeg. :'(
Ziet er allemaal goed uit :D!

Pipo U1 bevalt hier nog goed op de batterij na, maar ik heb dan ook nog geen andere 3066 in mijn handen gehad. Ik ga eerst even mijn telefoon afwachten voordat ik weer een nieuwe tablet ga kopen dus ik speel hier nog even met de Pipo ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 22 september 2012 @ 10:38:21 #192
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117107983
Mijn pakje staat nog steeds op 'departure from outward office of exchange' in beijing sinds de 14e... Begin 'm nu wel te knijpen ook al heb ik nog een week :')

Echt, de volgende keer bestel ik weer via DHL, dat is gewoon zeker. 8)7

Wachten duuurt laaaang :')

Shiznuts: Heb je inmiddels als die nieuwe firmware geinstalleerd? Op slatedroid beweert men dat dat er sinds de nieuwe update geen mensen zijn geweest wiens touchscreen doodging... maar aan de andere kant op ainol BBS zeggen ze dat het niet succesvol daarvoor is? Bron: http://www.slatedroid.com(...)_findpost__p__428678
Koekje d'r bij?
pi_117108097
Nee, hij is nog niet aan geweest, want:
Ainol Novo 7 Fire firmware -- 0916 feiyu Android 4.0.4 version
quote:
i updated it from 0815. i didn't have a screen problem with default rom but i was afraid to turn it on so i was keeping it off. i just updated abut a hour ago and for now, there's no problem. i can now install some programs that default rom doesn't allow. ex. instagram, twitter.

but i'm still afraid of touch screen issue. someone should make a definite description. :wacko:

10 minutes after writing things above, my screen is completely ruined.
Denk trouwens wel dat je je tablet voor volgende week vrijdag hebt hoor. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117108264
Ik had de Aurora II al verkocht voor ik van de touchscreenproblemen hoorde, dus de Fire is hier toch al wel gewoon in gebruik, we zullen wel zien :X .
pi_117108456

Zal wel in de richting Sanei N10 en Ampe A10 zijn (CP).
Ik ben ff aan het navragen over beschikbaarheid e.d.
Sanei zou er volgende week moeten zijn, heb ik me laten vertellen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:10:22 #196
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117108526
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Zal wel in de richting Sanei N10 en Ampe A10 zijn (CP).
Ik ben ff aan het navragen over beschikbaarheid e.d.
Sanei zou er volgende week moeten zijn, heb ik me laten vertellen.
Dan heb je 3 tablets thuisliggen. De échte verzamelaar :7
Ik hou deze even voor mn ouders in de gaten, ze willen graag hun (toekomstige) domotica systeem kunnen bedienen via een tablet, 7 inch is voor hen echt te klein, en ik laat ze onder geen beding zo'n overpriced tablet bij de saturn/mediamarkt/whatever kopen :P
Koekje d'r bij?
pi_117108641
Hoezo 3? :P
Ik heb een Archos 101IT G8, Hyundai A7HD, Ainol Novo7 Elf II, Aurora II en Fire. :@

Van de 101IT G8 en Elf II zijn de schermen stuk. ;( De wifi van de A7HD is voor public wifi niet geschikt, want kleine range (alleen thuisgebruik). De Aurora II bevalt nog altijd prima, de Fire ligt te wachten op gebruikname. :P 10.1" heb ik al lang niet meer in gebruik gehad. Ik weet niet of ik dat op dag-tot-dag-gebruik nu fijner zou vinden als 7". Eén manier om daar achter te komen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:22:30 #198
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117108775
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:16 schreef shiznuts het volgende:
Hoezo 3? :P
Ik heb een Archos 101IT G8, Hyundai A7HD, Ainol Novo7 Elf II, Aurora II en Fire. :@

Van de 101IT G8 en Elf II zijn de schermen stuk. ;( De wifi van de A7HD is voor public wifi niet geschikt, want kleine range (alleen thuisgebruik). De Aurora II bevalt nog altijd prima, de Fire ligt te wachten op gebruikname. :P 10.1" heb ik al lang niet meer in gebruik gehad. Ik weet niet of ik dat op dag-tot-dag-gebruik nu fijner zou vinden als 7". Eén manier om daar achter te komen.
Een ECHTE verzamelaar ^O^
Heb je geen intenties om het scherm van de elf II te vervangen? Voor twee tientjes, of denk je dat dat het niet waard is? Ook zonde van die A7HD! Geen manieren bekend om de wifi te tweaken?

Voor mij natuurlijk goed om te horen dat de verzamelaar nog steeds blij is met de tablet die ik zelf heb besteld _O-
Koekje d'r bij?
pi_117109175
Nee. Ik dacht, van die kapotte Elf II maak ik wel een mediacenter ofzo, maar daar komt natuurlijk ook nooit meer wat van (ik haat moeite doen). Was gloednieuw, maar legde 'em opzij en hij gleed zo van m'n bureau af. ;( Horizontaal gestrekt plat op de grond. Dacht dat ik geluk had dat 'ie juist zo viel, met scherm naar boven, maar blijkbaar no such luck: kapoetski. Ik zet 'em wel op Ebay ofzo, zodra ik daar eens de moeite voor neem.

De A7HD bevalt echt perfect op de wifi na (en dat je een 3.5mm naar 2.5mm plug nodig hebt voor je oordopjes). Het scherm en respons en hoe dun 'ie is etc zijn echt top. De wifi heb ik via het config-bestand en fysiek de tablet open te maken en de antenne te wijzigen verbeterd en voor thuisgebruik is er ook niks mis mee. Maar ik ben vrijwel continu elders en afhankelijk van publieke wifi's van hotels bijvoorbeeld. Tja, dan is het kudt als je daar niet op komt of je steeds de verbinding verliest. De Archos was wel fijn, maar ja, is geloof ik ook uit 2009 en sterk outdated. Enige toffe was de incorporatie van media, het afspelen van muziek en films/series tot 720p ging echt als een tierelier en met mooie software. Kick-/legstand die je kon uitklappen was ook relaxt. :Y Alleen da's zo lang geleden dat ik die gebruikte, inmiddels een paar 7"-tablets verder die eigenlijk wel bevallen. Maar to change it up ben ik wel weer benieuwd naar een nieuwe 10.1"-ervaring.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:44:39 #200
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117109310
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Zal wel in de richting Sanei N10 en Ampe A10 zijn (CP).
Ik ben ff aan het navragen over beschikbaarheid e.d.
Sanei zou er volgende week moeten zijn, heb ik me laten vertellen.
Vraag me af hoe die freescale gaat presteren eerder konden de freescale cores niet meekomen (prijs/prestatie) met de rest. Hopen dat dit weer een goede proc is.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117109376
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:44 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Vraag me af hoe die freescale gaat presteren eerder konden de freescale cores niet meekomen (prijs/prestatie) met de rest. Hopen dat dit weer een goede proc is.
->
quote:
Volgens mij is 'ie wel aardig als 'ie het beter doet dan een Transformer Prime. :D
Maar goed, eerst maar eens afwachten.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:57:05 #202
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117109624
Als de 1.2 Ghz freescale IMX6 cortex A9 vergelijkbaar presteert met de 1.3 Ghz tegra 3 kai in de nexus 7, dan kun je net zo goed een RK3066 tablet kopen.
Alleen zou ik benieuwd zijn naar de quadcore Vivante GC2000 GPU, of die beter is dan de tegra 3 grafische processor.
Anders misschien toch maar de Ramos w30 met de exynos 4412 Quadcore die meer power schijnt te hebben dan de freescale IMX6, maar wel met de Mali-400 MP4 gpu.

[ Bericht 20% gewijzigd door Janesh op 22-09-2012 12:30:52 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_117111625
Ja maar, is daar al info van aan de horizon? Verkrijgbaarheid/prijs e.d.? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117113223
Potver, eerst was er praktisch geen ontwikkeling in de 10" tablets en nu komen er al weer een aantal quad core tablets van Sanei, Ampe, Ramos e.d. aan. Met prijzen van nog geen $230 wordt het misschien eindelijk een tablet voor Iemand91.

Nu/straks nog de moeilijkheid van de juiste kiezen :{ ...
  zaterdag 22 september 2012 @ 13:59:40 #205
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117113533
Oke Shiznuts, daar had ik nog niet naar gekeken.
MM heeft hem voor 299 usd op de site staan en 15-10 release date, terwijl ramos tablet.com hem 'out of stock' heeft voor 199 usd.
Maar hij staat toch ook in jouw CP lijstje met een prijs van 280 usd, alleen met een foutje, nl de exynos 4212, i.p.v. de 4412.
De 8 inch quadcore teclast P88 daar is volgens mij verder helemaal niets over te vinden.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_117115472
Ik heb even zitten kijken naar die Yuandao/Window N101, is dat model nog een beetje up-to-date of kan je beter nog even een maandje wachten op b.v. die Ramow W30? Als die inderdaad voor 200 dollar te krijgen valt, dan wist ik het wel. Maar vind de vormgeving van die N101's ook mooier. Ben er nog niet helemaal uit wat nu de verbeteringen zijn van de N101 II t.o.v. de originele versie die een wat simpelere behuizing heeft (minder nep-ipad-achtig). Beide voor ~225 incl. DHL shipping op aliexpress.

Na al die slechte berichten rondom de Fire ben ik dus maar verder gaan zoeken naar een 10" ;)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_117117102
Mja, op Slatedroid ook slechte berichten over de N101 hoor. Als er een goede was had ik er al een in huis.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117142836
mijn novo7 is sinds gister opeens op hol geslagen :'(
als ik m aanzet dan gaat het unlock screen heel erg traag en reageert het nauwelijks, kan mn screen dan ook niet unlocken en na een tijdje gaat ie vanzelf weer uit.

wat kan ik doen?
Wie dit leest is hek.
  zondag 23 september 2012 @ 11:56:14 #209
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117142944
quote:
9s.gif Op zondag 23 september 2012 11:52 schreef Jungle_Jim het volgende:
mijn novo7 is sinds gister opeens op hol geslagen :'(
als ik m aanzet dan gaat het unlock screen heel erg traag en reageert het nauwelijks, kan mn screen dan ook niet unlocken en na een tijdje gaat ie vanzelf weer uit.

wat kan ik doen?
Aan de PC hangen en updaten?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117143078
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:56 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Aan de PC hangen en updaten?
mn pc herkent m niet
Wie dit leest is hek.
pi_117143112
ik hoor trouwens ook allemaal geluidjes van nieuwe berichten :%
Wie dit leest is hek.
pi_117143806
heb de sd kaart eruit gehaald en nu kan ik m wel unlocken, hij reageert alleen nog steeds maar heel even en daarna niet meer. zie de live wallpaper ook haperen. na een tijdje krijg ik bericht dat ik nieuwe mails heb en daarna gaat ie uit :%
Wie dit leest is hek.
pi_117147186
hij doet het zomaar weer :s)
Wie dit leest is hek.
pi_117149654
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:48 schreef Jungle_Jim het volgende:
hij doet het zomaar weer :s)
Profiteer er van en zet de juiste rom (flamble of feiyu) er op: check slatedroid
pi_117150278
Had laatst de specs van de PiPo M3 hier geplaatst, nu kan je hem dus ook bestellen bij PandaWill zie ik, hier vergelijk ik de PiPo M3 (10,1 inch) met de Flame (7 inch)

- Flame 7 inch M3 10,1 inch
- Flame amlogic 8725-M6 1,5ghz M3 Rockchip 3066 1,6ghz
- Flame Android 4.0.4 M3 4.1.1
- Flame 1280 x 800 M3 1200x800
- Flame achterzijde camera met flash M3 heeft dat niet.
- Flame multitouch 5 M3 multitouch 10
- Flame bluetooth 2.1 M3 bluetooth 2.0
- Flame 5000 Mah M3 7000 (!!!!) Mah (beiden 3,7v)
- Flame 341 gram M3 689 gram
- Flame $156 M3 $224
De specs die ik hier niet heb genoemd zijn hetzelfde in beiden (bijv. allebij 16gb opslaggeheugen)

http://www.pandawill.com/(...)o-output-p67671.html

[ Bericht 11% gewijzigd door nodig op 23-09-2012 15:15:34 ]
  zondag 23 september 2012 @ 20:17:52 #216
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117165849
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  zondag 23 september 2012 @ 22:09:20 #217
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117173358
Lks pretty gd. Alleen de accu is niet heul erg om over naar huis te schrijven lijkt het wel...
Maar goed, 't is dan ook quadcore, zal wel goed slurpen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 23 september 2012 @ 22:53:11 #218
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117175987
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:09 schreef shiznuts het volgende:
Lks pretty gd. Alleen de accu is niet heul erg om over naar huis te schrijven lijkt het wel...
Maar goed, 't is dan ook quadcore, zal wel goed slurpen.
Krijg heel erg een ipad gevoel, weet niet waarom. Miss de achtergrond, miss de witte randen, of de achterkant.... vind t een beetje creepy XD
Scherm wel erg mooi :Y
Maar waar is een quadcore in een tablet nu goed voor, ik kan me geen enkele app bedenken die dat nodig heeft... 8)7 En inderdaad, voornamelijk energieslurpen.
Koekje d'r bij?
pi_117179362
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:53 schreef eleganza het volgende:

[..]

Krijg heel erg een ipad gevoel, weet niet waarom. Miss de achtergrond, miss de witte randen, of de achterkant.... vind t een beetje creepy XD
Scherm wel erg mooi :Y
Maar waar is een quadcore in een tablet nu goed voor, ik kan me geen enkele app bedenken die dat nodig heeft... 8)7 En inderdaad, voornamelijk energieslurpen.
Tja, het kan wel mooi gaan. Zo heeft mijn telefoon een Tegra 3 processor, dat is ook een quad core. Maar eigenlijk is het een met 5 kernen; de vijfde is een erg zuinige (en dus wat minder snelle) die achtergrondtaken op zich neemt (dus standby e.d.). Daardoor kan ik mijn telefoon erg lang standby laten staan. (zo'n 1% batterij per uur). Met weinig gebruik zou ik daardoor zomaar 2 dagen met m'n telefoon kunnen doen. (dat heb ik dus ook al ervaren).

Maar in theorie kun je wel meer uit een quad core persen qua prestaties en dat is altijd een leuk gegeven. Maar we willen denk ik allemaal eerst tests en dergelijke zien van deze nieuwe tablets, aangezien de dual core RK3066 de Tegra 3 al qua bencharks versloeg.
  maandag 24 september 2012 @ 07:23:41 #220
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117181950
Nou dat laatste is erg kort door de bocht, ik heb diverse benchmarks getest met de tegra 3 kai, een iets goedkopere uitvoering van die in jouw s3, en daar kwam gemiddeld de RK3066 dicht in de buurt.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_117185290
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 07:23 schreef Janesh het volgende:
Nou dat laatste is erg kort door de bocht, ik heb diverse benchmarks getest met de tegra 3 kai, een iets goedkopere uitvoering van die in jouw s3, en daar kwam gemiddeld de RK3066 dicht in de buurt.
Wat ik er mee wilde zeggen is dat de dual core's ook zeer goed zijn en dat quad core inderdaad dus niet per definitie beter/sneller zijn en dat ik daarom ook nog niet on the bandwagon stap met deze nieuwe tabs want ik wil eerst reviews/ervaringen lezen.
pi_117218249
Iemand deze al gezien: de Cube U9GT V / U9GT5 (geen idee wat de juiste naamgeving is).


Meeste specs zijn niet zo heel verrassend (Rockchip 3066, quad core Mali 400, Bluetooth, camera, 9.7" scherm), maar wel Jelly Bean en vooral: een 2048 x 1536 'Retina' scherm. Schijnt dezelfde als die van de iPad te zijn. Voor zo'n $250.

Link 1
Link 2
pi_117218346
Iemand toevallig al iets meer nieuws gevonden over de Google/Asus Nexus 10?
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117220610
Kort vraagje, ik gebruik dolphin om te browsen op mijn samsung tab 10.1 2.

Hoe kan ik links in een nieuw tabblad laten openen en dat ik dan zelf gewoon bv hier op het forum in de at list blijf en dat de topics die ik aanklik in een nieuwe tal openen?

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:11:26 #225
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117223793
Vinger op de link 'ingedrukt' houden en dan 'open in new tab', hè. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117227216
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:11 schreef shiznuts het volgende:
Vinger op de link 'ingedrukt' houden en dan 'open in new tab', hè. ;)
Dat is ook omslachtig zeg :{

Ik hoopte op een instelling die gewoon links in een nieuwe tab opent en mij op de huidige tab laat staan.

Ik begrijp dus dat die er niet is? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:51:39 #227
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117235595
Mja. Nee. Maar zo werkt het op een desktop/laptop toch ook gewoon, alleen daar heb je misschien je scrollwheel dat je in kunt drukken om meteen een linkpagina in een tab te openen.

Btw... binnenkort op www.buyincoins.com

Heads up. ;) Mocht je bijvoorbeeld nog een Ainol Novo7 Crystal tablet of wat dan ook willen halen.
(119,99 usd x 0.93 = 111,59 usd ~> 86 eur)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:43:25 #228
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_117237704
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:51 schreef shiznuts het volgende:
Mja. Nee. Maar zo werkt het op een desktop/laptop toch ook gewoon, alleen daar heb je misschien je scrollwheel dat je in kunt drukken om meteen een linkpagina in een tab te openen.

Btw... binnenkort op www.buyincoins.com
[ afbeelding ]
Heads up. ;) Mocht je bijvoorbeeld nog een Ainol Novo7 Crystal tablet of wat dan ook willen halen.
(119,99 usd x 0.93 = 111,59 usd ~> 86 eur)
Dat is wel een leuke tip!! Alleen jammer dat verzenden dan weer 3 weken duurt ;(
119,99 usd x 0.93 = 111,59 usd ~> 86 maar 89 euro de paypal usd/euro koers is altijd minder gunstig nu ca. 1,25/1,00 scheelt toch weer 3 euro...

De fire/flame is daar ook wel leuk dan 159,99 usd x 0.93 = 148,79 ~> 119 euro
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:50:32 #229
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117238069
True true.
De Fire heb ik, was ca. 146 usd (zonder 10% bonusdeposit mee te rekenen zelfs) en kwam met veel gratis freebies.
Maar goed. Die heb ik dus nog niet aan durven doen aangezien ik eerst maar eens firmware afwacht. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:05:49 #230
357105 Boppos
Lekker bezich
pi_117238730
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:50 schreef shiznuts het volgende:
True true.
De Fire heb ik, was ca. 146 usd (zonder 10% bonusdeposit mee te rekenen zelfs) en kwam met veel gratis freebies.
Maar goed. Die heb ik dus nog niet aan durven doen aangezien ik eerst maar eens firmware afwacht. :P
Der is net nieuwe firmware
http://ainolstore.com/forums/topic/568-ainol-novo-7-fire-0907-official-firmware/
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:20:08 #231
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117239381
Was bij de tandarts vanmorgen... heb een pakje gemist... Alleen stond mijn naam goed op 't gemist briefje... (ipv 'van') zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet mijn tablet is :X

Verwacht zooooveel pakjes deze week (hopelijk nog).... ik zit er met smart op te wachten 8)7 *O* De 183.com.cn tracking site doet het overigens sinds vrijdag ofzo al niet meer, dus weet nu nog steeds niks :') Al die zooi die ik besteld heb, waarvan die tablet als eerste op de 9e - en de rest in de week daaropvolgend van BIC en ebay, dan zou je toch verwachten dat die tablet eerst zou komen... maarja die is natuurlijk ook wel groter dus minder kans dat ie snel meekan in 't vliegtuig. Deze week zal de postbode wel heul *kuch* blij zijn met mij... :s) Op eerdere adressen al een haat-liefde verhouding opgebouwd met de vaste postbode van die adressen. Volgens mij heb in Groningen telkens een andere, want ik zie niet echt dezelfde kerel als ik pakjes krijg...

Die BIC actie is echt wel een mooie inderdaad, mocht mn pa dan nog een tablet willen smeer ik 'm die wel even aan :D (een saneitje of een Pipo M3 ofzo :D)
Koekje d'r bij?
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:22:42 #232
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117239489
Gewoon ff via www.17track.net volgen geen optie?
Mijn standaard riedeltje aan trackingtips:
quote:
http://www.17track.net/IndexEn.html (17Track | Onsite multitrack)
http://www.17track.net/SingleEn.html (17Track | Single official)
http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0 (China Post | CN)
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp (Hong Kong Post | HK)
http://www.packagetrackr.com/ (Packagetrackr)
http://www.faranow.com/ (Faranow)

[1] Het duurt een paar werkdagen voordat je trackingcode werkt (of alles ligt plat en doet het sowieso niet)
[2] Tracking is vrij onnauwkeurig/-berekenbaar en ga ervan uit dat je er weinig aan hebt
quote:
Mweh. Waarom heet 'ie 0907? Het is friggin' 0925! En wil er eerst terugkoppelingen van horen van users dan. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:51:34 #233
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117240676
Aug 19, 2012 11:05:00 AM Status:Departure from outward office of exchange, Location:BEIJING
Huh? Twee keer vertrokken? Een keer op de 14e en een keer op de 19e?

Tralalallala 8)7

@Shiznuts wanneer verwacht je van de FIre gebruik te gaan maken? Gezien je gaat wachten op ervaringen met firmware et. Waar wacht je eigenlijk exact op? :9 Mezelf kennende had ik nooit kunnen wachten :7 :9
Koekje d'r bij?
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:08:50 #234
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117241263
http://www.android-console.com

Allwinner Quad Core Chip A15X is coming.... zou zomaar kunnen met de Mali-450 GPU
Zou een mooie verbetering kunnen zijn van de Mali-400 MP4
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:23:45 #235
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117241869
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:51 schreef eleganza het volgende:
Aug 19, 2012 11:05:00 AM Status:Departure from outward office of exchange, Location:BEIJING
Huh? Twee keer vertrokken? Een keer op de 14e en een keer op de 19e?

Tralalallala 8)7

@Shiznuts wanneer verwacht je van de FIre gebruik te gaan maken? Gezien je gaat wachten op ervaringen met firmware et. Waar wacht je eigenlijk exact op? :9 Mezelf kennende had ik nooit kunnen wachten :7 :9
De firmware zou een overcurrent moeten tegengaan en een of andere AMX-gedoe moeten verhelpen, waardoor de touchscreen-aansturing niet geroosterd wordt en je tablet omtovert in een mooie baksteen (weinig functioneel doodgewicht).

Als je leest dat de tablet van mensen na een paar dagen opeens nutteloos geworden is, wil ik daar niet over mee hoeven kunnen praten. De laatste Feiyu-mod bleek ook niet bulletproof. Dus ik wacht wel hoor. Ik heb 'em kort al ff na het uitpakken aan gehad om te kijken, verder niet. Heb m'n Aurora II nog altijd natuurlijk en m'n Fire Cheese case (lol, geen cheesecake dus) is er ook nog niet (wel onderweg al). Aurora II deed trouwens vaag vanmiddag. Ging booten en daarna bleef het zwart, was 'ie uit. :? Had geloof ik nog zo'n 52%. Nu zet ik 'em aan de USB-lead, 19% over. Merkwaardig. Zit ook altijd nog factory original firmware op, misschien eens wat anders opknallen een idee. :P
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:08 schreef Janesh het volgende:
http://www.android-console.com

Allwinner Quad Core Chip A15X is coming.... zou zomaar kunnen met de Mali-450 GPU
Zou een mooie verbetering kunnen zijn van de Mali-400 MP4
Aha. Van de A13 maar weinig meegekregen, was volgens mij niet zo'n hit. Gelukkig zijn ze er nu weer bij. Ben benieuwd. De 2160p-mogelijkheden had waarschijnlijk niemand nodig, maar het was wel indrukwekkend, de A10 was, of ís eigenlijk, best prima. Ben benieuwd. Ff op z'n beloop laten dat quadcore gebeuren. Hopelijk gaan er meer richting die 10"-ers. Kunnen ze er een grotere batterij krachtigere powerhouse en beter scherm in mikken dan die 7" dinkies.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:56:03 #236
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117246078
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:08 schreef Janesh het volgende:
http://www.android-console.com

Allwinner Quad Core Chip A15X is coming.... zou zomaar kunnen met de Mali-450 GPU
Zou een mooie verbetering kunnen zijn van de Mali-400 MP4
A15, gebaseerd op A15 of nu op A9 :P?! Om het even makkelijk te houden ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:31:27 #237
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117251243
Cortex A9, dat wordt ze ook verweten, de suggestie te wekken dat het cortex A15 zou zijn.

Mijn P85HD zit in het Fedex vliegtuig, de kolonialen van het dreamteam op Aliexpress. Freeshipping met DHL wordt Fedex. :(
De eerste keer dat me dat overkomt even afwachten hoe zij de custom clearance doen. :

[ Bericht 64% gewijzigd door Janesh op 25-09-2012 21:43:53 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:35:53 #238
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117251507
Zoals de Allwinner A10/Cortex-A8 verwarring. :P Doen ze vast per ongeluk *ughm*.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:04:08 #239
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117253110
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:23 schreef shiznuts het volgende:

[..]

De firmware zou een overcurrent moeten tegengaan en een of andere AMX-gedoe moeten verhelpen, waardoor de touchscreen-aansturing niet geroosterd wordt en je tablet omtovert in een mooie baksteen (weinig functioneel doodgewicht).

Als je leest dat de tablet van mensen na een paar dagen opeens nutteloos geworden is, wil ik daar niet over mee hoeven kunnen praten. De laatste Feiyu-mod bleek ook niet bulletproof. Dus ik wacht wel hoor. Ik heb 'em kort al ff na het uitpakken aan gehad om te kijken, verder niet. Heb m'n Aurora II nog altijd natuurlijk en m'n Fire Cheese case (lol, geen cheesecake dus) is er ook nog niet (wel onderweg al). Aurora II deed trouwens vaag vanmiddag. Ging booten en daarna bleef het zwart, was 'ie uit. :? Had geloof ik nog zo'n 52%. Nu zet ik 'em aan de USB-lead, 19% over. Merkwaardig. Zit ook altijd nog factory original firmware op, misschien eens wat anders opknallen een idee. :P
Klinkt logisch, maar de vraag blijft voor de Fire nu natuurlijk of het opgelost KAN worden met een firmware upgrade. Zijn ze natuurlijk wel soort van verplicht - om het op te lossen, maar zoiets is niet iets heel simpels (anders was het probleem er ook niet geweest). Hoop natuurlijk dat het op die manier kan, uiteraard! We zullen zien of Ainol het op weet te lossen in een nieuwe rom! Also: CHEESECASE :D *O* Kun je tot die tijd eventueel nog voor je aurora gebruiken, dat je de gaatjes afplakt bij wijze van

Had verwacht dat ik meteen moest beginnen met het upgraden van firmware op die aurora II (omdat ik dat bij die zenithink ook meteen ben gaan doen :+ ) maar als ie prima werkt op de originele firmware (moet ik nog zien uiteraard) dan laat ik m in eerste instantie daar nog wel ff op draaien voordat ik lekker ga aankloten met Jelly Bean :D :Y)
Koekje d'r bij?
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:16:57 #240
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117253852
Hier nog een leuk artikel over Rockchip in de chinese android tablet markt.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_117254622
Wat is nu de leukste 7" tablet, die ik voor laten we zeggen 120 euro kopen kan? Te veel keuze ;(
pi_117255384
Er zijn behoorlijk wat fried touchscreens voor de Ainol Fire gemeld door gebruikers. Hopelijk lost een firmeware update dat op. Volgens mij zijn de geleerden het daar nog niet over eens: hardware of firmware probleem???
  dinsdag 25 september 2012 @ 23:25:24 #243
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117257585
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:30 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Wat is nu de leukste 7" tablet, die ik voor laten we zeggen 120 euro kopen kan? Te veel keuze ;(
Ik zou zeggen deze aurora ii met AML8726-MX of deze cube mini U30GT met de snellere RK3066.
En ik spreek uit ervaring met processors en sellers.
Edit.
Zoals je al had gezien heb ik ze verwisseld, maar met beide processoren heb, had ik er drie of vier verschillende, en dit zijn imo de beste.
De aurora komt met dhl shipping onder 100 euro, als je btw moet betalen kom je op maximaal 125 euro met dhl.
De ainol fire wordt iets duurder, maar even buiten beschouwing t.g.v een probleempje dat moet worden opgelost.

[ Bericht 16% gewijzigd door Janesh op 25-09-2012 23:43:38 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  dinsdag 25 september 2012 @ 23:47:02 #244
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117258514
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:25 schreef Janesh het volgende:

[..]

Ik zou zeggen deze aurora ii met AML8726-MX of deze cube mini U30GT met de snellere RK3066.
En ik spreek uit ervaring met processors en sellers.
Als ik nu weer zou moeten gaan kopen zou ik idd hetzelfde zeggen. De Aurora II krijg je nu al voor rond de 90/95 euro :D Hierrrrr heb je de Cube mini ook nog voor een fijne prijs, je levert in op OF processor OF batterij (Cube: RK3066 vs Aurora: AMlogic - 3000 vs 3700mah)

@Janesh - Je hebt een Hyundai en de aurora gelinkt :Y)
Koekje d'r bij?
pi_117259179
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:16 schreef Janesh het volgende:
Hier nog een leuk artikel over Rockchip in de chinese android tablet markt.
Welke 7"/10" hebben dan Android 4.0?
  woensdag 26 september 2012 @ 01:10:26 #246
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_117260845
pandawill heeft vandaag 80% korting clearance

Ainol Novo 7 Advanced Tablet PC 7 Inch Android 2.3 Dual Camera 8GB 2160P HDMI Black voor $69.99
Ainol Novo 7 Basic Tablet PC 7 Inch Android 4.0 Dual Camera 8GB HDMI 1080P White $69,99
E10 Tablet PC 10.1 Inch Resistive Screen Android 2.1 HDMI Camera 720P 2GB $59,99
en nog meer tablets voor mooie prijzen..
vanaf 26-09 om 12u (hun tijd neem ik aan)
http://www.pandawill.com/clearance-sale?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=2012-09-25
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_117260912
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:25 schreef Janesh het volgende:

[..]

Ik zou zeggen deze aurora ii met AML8726-MX of deze cube mini U30GT met de snellere RK3066.
En ik spreek uit ervaring met processors en sellers.
Edit.
Zoals je al had gezien heb ik ze verwisseld, maar met beide processoren heb, had ik er drie of vier verschillende, en dit zijn imo de beste.
De aurora komt met dhl shipping onder 100 euro, als je btw moet betalen kom je op maximaal 125 euro met dhl.
De ainol fire wordt iets duurder, maar even buiten beschouwing t.g.v een probleempje dat moet worden opgelost.
Mooi, want ik neem nu een aurora II over van een vaste bezoeker van dit topic voor 100 euro :). Was toeval, want had deze post voorheen nog niet eens gelezen :D.
  woensdag 26 september 2012 @ 08:53:23 #248
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117263134
quote:
10s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Welke 7"/10" hebben dan Android 4.0?
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar het gaat hier in het topic alleen maar over android 4.0.x en 4.1.1.
Hier vind je op slatedroid ervaringen met de belangrijkste 7, 8, 9.7 en 10.1 tablets, allemaal met android 4.0.x of 4.1.1. en de RK3066.:
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_117263411
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 01:10 schreef mickeyD het volgende:
pandawill heeft vandaag 80% korting clearance

Ainol Novo 7 Advanced Tablet PC 7 Inch Android 2.3 Dual Camera 8GB 2160P HDMI Black voor $69.99
Ainol Novo 7 Basic Tablet PC 7 Inch Android 4.0 Dual Camera 8GB HDMI 1080P White $69,99
E10 Tablet PC 10.1 Inch Resistive Screen Android 2.1 HDMI Camera 720P 2GB $59,99
en nog meer tablets voor mooie prijzen..
vanaf 26-09 om 12u (hun tijd neem ik aan)
http://www.pandawill.com/clearance-sale?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=2012-09-25
Ainol tablets zijn al sold out..
pi_117263487
quote:
6s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:53 schreef Janesh het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar het gaat hier in het topic alleen maar over android 4.0.x en 4.1.1.
Hier vind je op slatedroid ervaringen met de belangrijkste 7, 8, 9.7 en 10.1 tablets, allemaal met android 4.0.x of 4.1.1. en de RK3066.:
Dank :+
  woensdag 26 september 2012 @ 11:39:58 #251
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_117267286
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:08 schreef nodig het volgende:

[..]

Ainol tablets zijn al sold out..
2e ronde over 11 uur
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_117267464
quote:
5s.gif Op maandag 24 september 2012 23:29 schreef theKiD het volgende:
Iemand toevallig al iets meer nieuws gevonden over de Google/Asus Nexus 10?
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117268283
Schijnbaar niet, hè? Maar ik neem aan dat een google-search zelf zo gedaan is?
Heb je de OP al eens gezien en het geweld aan linkjes daarin?

Lijkt me louter om een gerucht uit juni/juli te gaan...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 26 september 2012 @ 12:51:21 #254
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117269266
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:39 schreef mickeyD het volgende:

[..]

2e ronde over 11 uur
Je moet er echt wel snel bij zijn, er zijn maar een paar (soms 1, soms 5, soms 20) per item beschikbaar 8)7 De klok zetten als je wil scoren dus. Die ainol advanced voor 70$ had ik wel willen hebben :9~ Zou uitkomen rond de 55ish euro! Maar uiteraard uitverkocht }:|

Volgende ronde nieuwe kansen!
Koekje d'r bij?
pi_117269561
Gewoon niet meedoen. Sowieso zijn die tablets echt helemaal niks specials. Laten lopen die handel! ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117270383
Weet iemand over Flytouch/Superpad tablets met Android 4.x? 8)7
pi_117270601
Zijn dat niet die dingen die nog altijd het design van twee jaar geleden hebben en niet bepaald innovatief zijn? ;( Volgens mij worden die aan alle kanten voorbijgestreeft door de competitie hoor.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117270648
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:27 schreef shiznuts het volgende:
Zijn dat niet die dingen die nog altijd het design van twee jaar geleden hebben en niet bepaald innovatief zijn? ;( Volgens mij worden die aan alle kanten voorbijgestreeft door de competitie hoor.
Klopt,ik heb nog 1 liggen met Android 2.2(2 jaar oud dus) _O-
pi_117270820
http://www.pandawill.com/(...)=&q=superpad&x=0&y=0
http://www.pandawill.com/(...)=&q=flytouch&x=0&y=0
Word je echt droevig van. ;( :D

Ik blijf voorlopig ff 7". In november ff een quadcore 10.1" aanschaffen als feestdagencadeau voor mezelf. :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 26 september 2012 @ 13:36:07 #260
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117270949
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Weet iemand over Flytouch/Superpad tablets met Android 4.x? 8)7
Van wat ik weet zijn die flytouches en superpads niet meer. Volgens mij was het einde oefening voor hen. Plus, degenen die nu nog leverbaar zijn voor zeer vriendelijke prijsjes draaien in principe 2.1/2/3. Kan zijn dat er enthousiastelingen zijn geweest die een 4.X rom hebben gekookt, maar ik denk dat je dat het snelste vindt op plekken als slatedroid

Maar zoals shiznuts al zegt, er zijn zoveel betere tablets (kijk even in dit topic voor de meest gewilde varianten) die op dit moment leverbaar zijn.
Koekje d'r bij?
pi_117270999
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:36 schreef eleganza het volgende:

[..]

Van wat ik weet zijn die flytouches en superpads niet meer. Volgens mij was het einde oefening voor hen. Plus, degenen die nu nog leverbaar zijn voor zeer vriendelijke prijsjes draaien in principe 2.1/2/3. Kan zijn dat er enthousiastelingen zijn geweest die een 4.X rom hebben gekookt, maar ik denk dat je dat het snelste vindt op plekken als slatedroid

Maar zoals shiznuts al zegt, er zijn zoveel betere tablets (kijk even in dit topic voor de meest gewilde varianten) die op dit moment leverbaar zijn.
Ik weet :'(

Toch maar een Aoson tablet checken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 26-09-2012 13:44:23 ]
  woensdag 26 september 2012 @ 15:04:38 #262
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117274025
Iemand trouwens een Cube U30GT thuisliggen? De 10inch variant? Het is op slatedroid een drama om daar wat over te vinden omdat het grootste deel van de mensen het over de mini variant heeft....

Hoor een beetje wisselende verhalen (maar weet niet of dat over de 7 of 10 inch variant gaat)... kan ik die op stockfirmware laten draaien, of is die nog te instabiel daarvoor? M'n pa is ineens om en er moet maar zo'n ding komen. Elijah heeft nu een aardige aanbieding, voor 200 dollar inclusief DHL shipping.
Koekje d'r bij?
pi_117274206
Denk het niet. Maar waarom is het een drama over de 10.1" wat te vinden? Het was de eerste die uit was en populair werd? Genoeg te vinden over de 10.1" hoor.
http://www.slatedroid.com/forum/331-cube-u30gt/
Kijk ook naar de 'Still a good buy?', daar hoor je bijvoorbeeld de verhalen over lousy quality control en dat je beter een Window (YuanDao) kunt gaan halen of iets. Ik weet dat er aardig wat problemen waren toen ik ernaar keek in het begin, toen dacht ik 'hands off, die mot ik niet'. Daar is de N101 ook niet vrij van. Lijkt wel alsof je bij de dualcore 10"-ers concessesies moet doen. Daarom wacht ik lekkel op de quadcores, heb er toch geen haast bij.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 26 september 2012 @ 15:30:39 #264
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117274983
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:09 schreef shiznuts het volgende:
Denk het niet. Maar waarom is het een drama over de 10.1" wat te vinden? Het was de eerste die uit was en populair werd? Genoeg te vinden over de 10.1" hoor.
http://www.slatedroid.com/forum/331-cube-u30gt/
Kijk ook naar de 'Still a good buy?', daar hoor je bijvoorbeeld de verhalen over lousy quality control en dat je beter een Window (YuanDao) kunt gaan halen of iets. Ik weet dat er aardig wat problemen waren toen ik ernaar keek in het begin, toen dacht ik 'hands off, die mot ik niet'. Daar is de N101 ook niet vrij van. Lijkt wel alsof je bij de dualcore 10"-ers concessesies moet doen. Daarom wacht ik lekkel op de quadcores, heb er toch geen haast bij.
Het gaat driekwart van de tijd over die mini, had dat topic inderdaad ook al even kort doorgelezen. Een stukje quality control door de fabrikant is het probleem dus. Ik weet dat Grace aan quality check deed voordat ze shipten, maar probeerde via de chat met Elijah in contact te komen, maar ik krijg geen gehoor... Vraag is natuurlijk ook of je een 'echt' IPS scherm krijgt bij die variant, wat natuurlijk wel een belangrijke spec is...

Het gaat mij er om dat het beestje een filmpje kan afspelen en dat er een beetje makkelijk op gebrowset kan worden, omdat mn pa/ma dat waarschijnlijk het meeste doen...
Koekje d'r bij?
pi_117275653
De specs worden niet in vraag gesteld. De processor, werkgeheugen e.d. zijn prima om allerlei films mee af te spelen en mee te browsen, dat is het probleem niet. Het zijn meer de hardwareproblemen en firmwarefrustraties dan of 'ie krachtig genoeg is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117278881
Wil ik betalen via Paypal(bank transfer),kan het niet meer. :'(

Maar wat ontdekt ik nou later,?Ali Express heeft wat nieuws??.....Je hebt potverdomme de keuze om ook via IDEAL(dus MAESTRO) te betalen. _O-

Morgen even proberen te betalen,ik wil eerst deze 7" tablet checken *O*

En daarna een 10" >:)

[ Bericht 11% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 26-09-2012 17:28:48 ]
pi_117279284
denk je even de ziggo TV kijken app erop te gooien, gaat prima..

kan je vervolgens geen tv kijken omdat ziggo geen geroote toestellen ondersteunt :|W :|W :')
pi_117279688
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:19 schreef Downstar het volgende:
denk je even de ziggo TV kijken app erop te gooien, gaat prima..

kan je vervolgens geen tv kijken omdat ziggo geen geroote toestellen ondersteunt :|W :|W :')
Whut???
pi_117279910
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:28 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Whut???
hij crashte steeds bij het afspelen van de gekozen zender..

even in de veel gestelde vragen gekeken, en daarin staat dus van ik heb een geroote machine en de app crasht..

en dan staat er ziggo ondersteunt geen geroote devices en draait alleen op originele android :')
pi_117280251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:33 schreef Downstar het volgende:

[..]

hij crashte steeds bij het afspelen van de gekozen zender..

even in de veel gestelde vragen gekeken, en daarin staat dus van ik heb een geroote machine en de app crasht..

en dan staat er ziggo ondersteunt geen geroote devices en draait alleen op originele android :')
Je bent niet de enige _O-

oplossinkje :+
pi_117280531
quote:
Nog mooiere oplossing OTArootkeeper, daarmee kun je tijdelijk unrooten :D
en werkt het dus prima!! beeld is niet heel erg super moet ik zeggen
pi_117280691
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:51 schreef Downstar het volgende:

[..]

Nog mooiere oplossing OTArootkeeper, daarmee kun je tijdelijk unrooten :D
en werkt het dus prima!! beeld is niet heel erg super moet ik zeggen
Is het wel HD? :P
pi_117280757
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Is het wel HD? :P
je mag het amper SD noemen, het is enorm blokkerig bij mij ... maar het zou dus heel veel verschillen per device hoorde ik..
best vreemd.. want een streampje moet makkelijk te draaien zijn op welke tablet dan ook met een beetje normale internet verbinding..
pi_117280829
Geen idee waarom je het zou willen, maar 't is vrij radical natuurlijk. :P Beamertablet:

~ http://androidyo.com/2012(...)let-price-announced/ (wel een geinige source om te volgen).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 26 september 2012 @ 18:04:18 #275
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_117280911
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een tablet. Ik ben de iPad 2 van mijn vader een beetje gewend. Welke tablet op dit moment kan zich een beetje meten met de iPad?
pi_117280912
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:01 schreef shiznuts het volgende:
Geen idee waarom je het zou willen, maar 't is vrij radical natuurlijk. :P Beamertablet:
[ afbeelding ]
~ http://androidyo.com/2012(...)let-price-announced/ (wel een geinige source om te volgen).
315$ maar })
pi_117281962
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:04 schreef Coenehv het volgende:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een tablet. Ik ben de iPad 2 van mijn vader een beetje gewend. Welke tablet op dit moment kan zich een beetje meten met de iPad?
Genoeg tablets. Lees eens het topic door en kijk eens bij Pandawill e.d.
Dit is misschien iets wat je zoekt:
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2012 23:26 schreef Iemand91 het volgende:
Iemand deze al gezien: de Cube U9GT V / U9GT5 (geen idee wat de juiste naamgeving is).


Meeste specs zijn niet zo heel verrassend (Rockchip 3066, quad core Mali 400, Bluetooth, camera, 9.7" scherm), maar wel Jelly Bean en vooral: een 2048 x 1536 'Retina' scherm. Schijnt dezelfde als die van de iPad te zijn. Voor zo'n $250.

Link 1
Link 2
Plus:
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:12 schreef shiznuts het volgende:

[..] Over het algemeen kun je tablets en smartphones het beste halen via Aliexpress. Een paar handelaars zijn erg bedreven op dat vlak, ik noem maar eens een 'Eternal Team', 'Elijah Store' en 'Team Grace'. Gewoon ff naar de feedback kijken. [..]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 26 september 2012 @ 18:45:39 #278
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_117282250
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:36 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Genoeg tablets. Lees eens het topic door en kijk eens bij Pandawill e.d.
Dit is misschien iets wat je zoekt:

[..]

Plus:

[..]

Ik heb wel eens de Aurora II tegen zien komen hier, waarmee is die te vergelijken?
pi_117282568
In dat geval...
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:51 schreef shiznuts het volgende:
[..]

Btw... binnenkort op www.buyincoins.com

Heads up. ;) Mocht je bijvoorbeeld nog een Ainol Novo7 Crystal tablet of wat dan ook willen halen.
(119,99 usd x 0.93 = 111,59 usd ~> <90 eur)
Vergelijkbaar met een Nexus 7 of een Galaxy Tab 7.0. Soort van dan, er zijn natuurlijk altijd verschillen. De Nexus is een quadcore en voelt niet Chinees aan. Aan de andere kant... heb je op een tablet een quadcore processor nodig? Volgens mij kun je prima uit de voeten met een dualcore Aurora II, of de Crystal dus. Prima tablet voor surfen, multimedia doeleinden e.d. voor een meer dan prima prijs. De aansluitmogelijkheden zijn tof op zo'n ding. Al mis je misschien bluetooth/GPS/3GSim... maar ja, heb je daar niet al een smartphone voor (die trouwens tetheren kan, dus problem solved)?

Maar 7" is anders dan 9.7" puur omdat het scherm een ander formaat is, wat meestal de beslissende factor is voor mensen die naar een tablet zoeken. De performance van zo'n ding komt op een tweede plek. Dus als je zoekt naar zoiets als een iPad, vraag je je dan eerst af of je van dat formaat af wilt stappen en Android überhaupt iets vindt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 26 september 2012 @ 18:59:15 #280
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_117282812
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:53 schreef shiznuts het volgende:
In dat geval...

[..]

Vergelijkbaar met een Nexus 7 of een Galaxy Tab 7.0. Soort van dan, er zijn natuurlijk altijd verschillen. De Nexus is een quadcore en voelt niet Chinees aan. Aan de andere kant... heb je op een tablet een quadcore processor nodig? Volgens mij kun je prima uit de voeten met een dualcore Aurora II, of de Crystal dus. Prima tablet voor surfen, multimedia doeleinden e.d. voor een meer dan prima prijs. De aansluitmogelijkheden zijn tof op zo'n ding. Al mis je misschien bluetooth/GPS/3GSim... maar ja, heb je daar niet al een smartphone voor (die trouwens tetheren kan, dus problem solved)?

Maar 7" is anders dan 9.7" puur omdat het scherm een ander formaat is, wat meestal de beslissende factor is voor mensen die naar een tablet zoeken. De performance van zo'n ding komt op een tweede plek. Dus als je zoekt naar zoiets als een iPad, vraag je je dan eerst af of je van dat formaat af wilt stappen en Android überhaupt iets vindt.
Ik heb al een Galaxy s2 en Android bevalt me prima. Is er geen tablet van 10 inch die goede specs heeft en niet al te prijzig is? Is die tablet in de link trouwens de Aurora II?
pi_117283187
De Crystal is een gerevampte update van de Aurora II in principe. Met betere wifi-internals en Android 4.1 voorgeïnstalleerd. Dat was het zo'n beetje geloof ik. Marketing move.

10.1" is zoals je al kon lezen in dit topic vrijwel altijd consessies doen. Alle 10"-ers lijken wel wat te hebben. Ik wilde me vingers niet branden, dus heb het gelaten voor wat het is. De Cube U30GT was zo'n beetje de eerste die met de krachtige dualcore RK3066 kwam op 10.1" formaat en was gelijk populair... bleek echter van alles mis mee te zijn (lees je in op www.slatedroid.com ). De Window (YuanDao) heeft een N101 die later een upgrade kreeg: N101 II, waar mensen kunnen leven met de kleinigheidjes waar het tablet last van heeft en raden ze aan, maar ja... consessies doen dus weer.

Ampe A10 (niet de oude), Sanei N10, Ramos W30 en Zenithink C94 o.a. zijn 10.1" quadcore tablets die eraan komen. Ik wacht ff af hoe die bevallen en haal daar waarschijnlijk eentje van. Zoals je kon lezen op dat blog dat ik hierboven linkte (over die tablet met beamer) stond er in een post over de Ampe A10 ook dat de Sanei N10 (die vrijwel identiek is) nogal wat problemen had. Dus mja. Op de een of andere manier loopt dat niet echt lekker daar op 10.1" vlak. 't Is jammer dat Ainol geen Novo10 Curiosity ofzo brengt, dat zou een hit zijn. Ainol maakt aantrekkelijke tablets om te zien, met respectabele specs, even respectabele prijs en meestal prima kwaliteit. Maar ja, louter 7" eigenlijk. Dat is het middelpunt van de Chinese tabletmarkt op dit moment. Met hier en daar wat 9.7" om op de iPadhype mee te liften. 8" en 10.1" zijn een beetje de underdog. Hopelijk komt daar verandering in.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 26 september 2012 @ 19:17:44 #282
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_117283572
Oke bedankt! Zal eens kijken of die http://www.buyincoins.com(...)n-product-19284.html wat is. Bedankt in ieder geval.
  woensdag 26 september 2012 @ 20:16:12 #283
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_117286516
8 inch gaat veranderen, een probleem was de geringe beschikbaarheid van 8" IPS schermen. Daar gaat nu verandering in komen, met de hyundai rock x, de ployer momo8 speed, de teclast P85HD en misschien ook de Cube U23GT.
Deze vier allen voorzien van de RK3066, zijn zeer recent uitgebracht terwijl de chuwi v80, met IPS en de AML8726-MX er al een tijdje was.
Mijn teclast P85HD moet vrijdag arriveren, en als hij net zo goed is als de gewone P85, vandaag geupdate naar jelly bean,dan wordt het een aanrader in het 8 inch IPS segment.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_117287435
Interessant. Keep us updated! Had daarnet al bijna weer een Ampe A10 in m'n mandje gelegd bij PW. Gewoon om eens te kijken voor de gein of het wat is. Maar ik kon me inhouden. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 26 september 2012 @ 20:40:50 #285
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117287931
Hier op het moment nog maar 4 tablets liggen. Dat is toch wel het dieptepunt van de afgelopen 6 maand :P.

Maar nog wel wat telefoons in bestelling staan ;). Wellicht maar eens kijken naar een goede 10'' tablet (en daar de Pipo en TF101 voor inruilen).

Iemand hier nog een idee voor mijn Bmorn dualcore :P? Die heeft een dooie WIFI en mist 2 rubberen ''voetjes''. Niet echt materiaal om te verkopen dus...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117288414
Als grote lompe Android-stick gebruiken? Dat had ik in mind voor m'n Elf II met kapot scherm. ;(
(Al ga ik denk ik eerder zo'n MK808 halen)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117290069
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:32 schreef shiznuts het volgende:
Interessant. Keep us updated! Had daarnet al bijna weer een Ampe A10 in m'n mandje gelegd bij PW. Gewoon om eens te kijken voor de gein of het wat is. Maar ik kon me inhouden. :D
You're addicted to the game.

Ontopic: geen slecht dingetje, ben benieuwd naar de reviews :D
pi_117299820
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2012 23:26 schreef Iemand91 het volgende:
Iemand deze al gezien: de Cube U9GT V / U9GT5 (geen idee wat de juiste naamgeving is).
[ afbeelding ]

Meeste specs zijn niet zo heel verrassend (Rockchip 3066, quad core Mali 400, Bluetooth, camera, 9.7" scherm), maar wel Jelly Bean en vooral: een 2048 x 1536 'Retina' scherm. Schijnt dezelfde als die van de iPad te zijn. Voor zo'n $250.

Link 1
Link 2
Meer dan de helft van de Ipad 2 _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:45 schreef Coenehv het volgende:

[..]

Ik heb wel eens de Aurora II tegen zien komen hier, waarmee is die te vergelijken?
Goed zoeken,kom je vast wel uit :P

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:40 schreef RobertNL het volgende:
Hier op het moment nog maar 4 tablets liggen. Dat is toch wel het dieptepunt van de afgelopen 6 maand :P.

Maar nog wel wat telefoons in bestelling staan ;). Wellicht maar eens kijken naar een goede 10'' tablet (en daar de Pipo en TF101 voor inruilen).

Iemand hier nog een idee voor mijn Bmorn dualcore :P? Die heeft een dooie WIFI en mist 2 rubberen ''voetjes''. Niet echt materiaal om te verkopen dus...
Aardig veel tablets :+
pi_117314348
Potver,ik heb net gewoon betaald met MAESTRO/iDEAL,hiervoor was het Paypal _O-

Na 2 jaar eindelijk 2 nieuwe ANDROID 4.0 tablets,7" eerst binnen en dan 9.7/10" c_/ *O*

Sinds wanneer heeft ALiEXpress local payments toegevoegd? _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 27-09-2012 15:45:36 ]
  donderdag 27 september 2012 @ 18:27:41 #290
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117321151
Voor mn pa wordt het via Elijah toch een Cube U30GT - schijnt dat in JB veel problemen zijn opgelost. Heb eindelijk contact kunnen vinden daar, ze checken de tablet voordat ze 'm shippen (wat echt wel fijn is!) en upgraden de tablet dus naar 4.1.1.

Scheen als ik 'm vandaag nog bestelde dat ie op tijd verscheept zou worden om voor de chinese feestdagen vertrokken te zijn en richting NL te zijn *O*

En hoorde het idd al van ideal, ga zometeen betalen, dus hopelijk voor mij ook Ideal :D
Koekje d'r bij?
pi_117325613
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:27 schreef eleganza het volgende:
Voor mn pa wordt het via Elijah toch een Cube U30GT - schijnt dat in JB veel problemen zijn opgelost. Heb eindelijk contact kunnen vinden daar, ze checken de tablet voordat ze 'm shippen (wat echt wel fijn is!) en upgraden de tablet dus naar 4.1.1.

Scheen als ik 'm vandaag nog bestelde dat ie op tijd verscheept zou worden om voor de chinese feestdagen vertrokken te zijn en richting NL te zijn *O*

En hoorde het idd al van ideal, ga zometeen betalen, dus hopelijk voor mij ook Ideal :D
Welke site??

Ik heb via AliExpress(onderdeel van AliBaba dus)betaald :P
  donderdag 27 september 2012 @ 22:47:26 #292
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117334955
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Welke site??

Ik heb via AliExpress(onderdeel van AliBaba dus)betaald :P
Aliexpress - bij Elijah (Shenzhen Elijah Technology Co., Ltd) testen ze 'm en flashen ze alvast 4.1.1 er op :) En ze hadden een prima aanbieding, 200 dollar, DHL shipping inclusief! :) Alleen wilde mn order gaan aanpassen, en nu liggen ze allemaal te slapen (obviously, moet ook hahah :z ) dus zal morgenochtend nog even een case en een screenprotector laten toevoegen! Dan komt alles tegelijkertijd aan en hoeft mn pa niet op bijzondere dingen te wachten (een case en screenprotector zijn gewoon essentials ;-) )

Kwam de postbode vandaag weer overigens, nu om wéééér iets anders te bezorgen. Heb nog gevraagd of we vaste postbodes hebben hier, maar nope, zal ik met meerdere postbodes moeten doen 8)7 Hij was wel erg snel met zijn poging om t door de brievenbus proberen te doen (t waren 2 externe accutjes voor ipod/iphone - die lagen bovenop elkaar en niet naast elkaar in de envelop, dan gaat ie er idd niet doorheen) - Toen ik opendeed zij hij wel verontschuldigend van 'jaaa ik moet het natuurlijk ook niet kapot maken :') - Postbodes 8)7 Love em and hate em _O-

Hoop dat t goed komt... nog geen verandering van status op 17track... maar weet ook niet of dat wordt geupdate als ie aankomt.... heb een jaar of 2 geleden (toen nog zo) gehoord dat ie dat niet update, als ie in NL aankomt, weet het niet hoe dat tegenwoordig is uiteraard
Koekje d'r bij?
pi_117342017
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:47 schreef eleganza het volgende:

[..]

Aliexpress - bij Elijah (Shenzhen Elijah Technology Co., Ltd) testen ze 'm en flashen ze alvast 4.1.1 er op :) En ze hadden een prima aanbieding, 200 dollar, DHL shipping inclusief! :) Alleen wilde mn order gaan aanpassen, en nu liggen ze allemaal te slapen (obviously, moet ook hahah :z ) dus zal morgenochtend nog even een case en een screenprotector laten toevoegen! Dan komt alles tegelijkertijd aan en hoeft mn pa niet op bijzondere dingen te wachten (een case en screenprotector zijn gewoon essentials ;-) )

Kwam de postbode vandaag weer overigens, nu om wéééér iets anders te bezorgen. Heb nog gevraagd of we vaste postbodes hebben hier, maar nope, zal ik met meerdere postbodes moeten doen 8)7 Hij was wel erg snel met zijn poging om t door de brievenbus proberen te doen (t waren 2 externe accutjes voor ipod/iphone - die lagen bovenop elkaar en niet naast elkaar in de envelop, dan gaat ie er idd niet doorheen) - Toen ik opendeed zij hij wel verontschuldigend van 'jaaa ik moet het natuurlijk ook niet kapot maken :') - Postbodes 8)7 Love em and hate em _O-

Hoop dat t goed komt... nog geen verandering van status op 17track... maar weet ook niet of dat wordt geupdate als ie aankomt.... heb een jaar of 2 geleden (toen nog zo) gehoord dat ie dat niet update, als ie in NL aankomt, weet het niet hoe dat tegenwoordig is uiteraard
Je hebt altijd nog custom roms :P

DHL Express als internationale verzend vervoer :9

[ Bericht 1% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 28-09-2012 08:47:14 ]
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:46:00 #294
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117343198
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:41 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Je hebt altijd nog custom roms :P

DHL Express als internationale verzend vervoer :9
Ja, custom roms vind ik prima voor mezelf om te flashen, meest belangrijk bij mn pa is, is dat ie goed stabiel draait, en dat mist nog wel eens in een custom rom. Super, alle ontwikkelingen, don't get me wrong, maar gaat soms(!) ten koste van de stabiliteit.

En ja, DHL Express :Y) Heb mn eigen tablet op 10 september met airmail besteld (FOUT!) via BIC, moet m eigenlijk voor 1 oktober hebben, heb er inmiddels een hard hoofd in. DIe van mn pa zou zelfs nog op 1 okt bezorgd kunnen worden met DHL :')
Koekje d'r bij?
pi_117343217
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:46 schreef eleganza het volgende:

[..]

Ja, custom roms vind ik prima voor mezelf om te flashen, meest belangrijk bij mn pa is, is dat ie goed stabiel draait, en dat mist nog wel eens in een custom rom. Super, alle ontwikkelingen, don't get me wrong, maar gaat soms(!) ten koste van de stabiliteit.

En ja, DHL Express :Y) Heb mn eigen tablet op 10 september met airmail besteld (FOUT!) via BIC, moet m eigenlijk voor 1 oktober hebben, heb er inmiddels een hard hoofd in. DIe van mn pa zou zelfs nog op 1 okt bezorgd kunnen worden met DHL :')
Je hebt altijd DHL track and trace :P
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:21:31 #296
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117343994
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Je hebt altijd DHL track and trace :P
En het is verdomd snel, de eerste keer dat ik met DHL vanuit Shenzen bestelde (was in 2010) was mn pakje er na 3 dagen. For realz? Dat het kan... _O_

China post met z'n 3 week.... zelfs hongkongpost is sneller!
Koekje d'r bij?
pi_117344086
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:21 schreef eleganza het volgende:

[..]

En het is verdomd snel, de eerste keer dat ik met DHL vanuit Shenzen bestelde (was in 2010) was mn pakje er na 3 dagen. For realz? Dat het kan... _O_

China post met z'n 3 week.... zelfs hongkongpost is sneller!
LOL :P
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:27:45 #298
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117344137
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:46 schreef eleganza het volgende:

[..]

Ja, custom roms vind ik prima voor mezelf om te flashen, meest belangrijk bij mn pa is, is dat ie goed stabiel draait, en dat mist nog wel eens in een custom rom. Super, alle ontwikkelingen, don't get me wrong, maar gaat soms(!) ten koste van de stabiliteit.

En ja, DHL Express :Y) Heb mn eigen tablet op 10 september met airmail besteld (FOUT!) via BIC, moet m eigenlijk voor 1 oktober hebben, heb er inmiddels een hard hoofd in. DIe van mn pa zou zelfs nog op 1 okt bezorgd kunnen worden met DHL :')
Ja airmail gaat nooit snel als je het nodig hebt :')
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:54:27 #299
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117344838
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:27 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja airmail gaat nooit snel als je het nodig hebt :')
Zit al de hele week te hopen dat de postbode mn aurora II komt brengen :D
Maar ook mn sleeves (via ebay) zitten nog ergens in de post.... aiiiirmaiiiiil. Van de 10ish dingen die ik had besteld, is er inmiddels 1! bezorgd, die was geshipt via hongkong post :P

Heb inmiddels mn order afgerond bij Elijah, via April... nou, die zei me toe dat als ik vandaag zou bestellen (wat ik deed) - voor de 16gb variant, dat ie morgen geshipt zou zijn, voor de chinese feestdagen dus.... doe ik mn bestelling, krijg ik bericht van July, dat de hoeveelheid 16gb dusdanig laag is, dat ik voor 20 dollar beter kan upgraden naar een 32gb, dat ie dan morgen geshipt zou worden... En anders komt ie na de chinese holidays... En omdat ik het toch niet betaal heb ik ff met mn pa overlegd, die zei van is prima :P Dus voor 36 dollar extra heb ik een sleeve, een screen protector en een 32gb variant, totaal van ~182 euro.

Morgen tracking nummer... ben benieuwd hoe dat gaat. Ik noem ze al gekscherend bestelchinezen, de customer service agents van de aliexpress stores :P
Koekje d'r bij?
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:44:52 #300
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117346363
Dapper. ;( Ik zou het risico niet willen lopen m'n vingers te branden aan misschien een halfgare tablet (een oppervlakkige test op cosmetische schade en of 'ie aangaat en het lijkt te doen, is iets anders dan op duur geen last te hebben van verborgen gebreken) en zou lekker wachten op de eerste ervaringen met die quadcores. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:26:44 #301
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_117347707
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:44 schreef shiznuts het volgende:
Dapper. ;( Ik zou het risico niet willen lopen m'n vingers te branden aan misschien een halfgare tablet (een oppervlakkige test op cosmetische schade en of 'ie aangaat en het lijkt te doen, is iets anders dan op duur geen last te hebben van verborgen gebreken) en zou lekker wachten op de eerste ervaringen met die quadcores. :P
Heb inmiddels ook al genoeg posts gezien waarin ze geen problemen hebben. En dat is een algemene gok, voor iedereen die een tablet uit china haalt he :Y)

Quadcores, absoluut leuk, maar niet nodig voor m'n vader. Die heeft echt meer dan genoeg aan een dual core, méééér dan genoeg. Hij wilde wel een 10 inch, en dit leek mij (naast de Window - die overigens ook nog redelijk wat onopgeloste problemen heeft -) de beste keus voor een 10incher. Ik zal hem zelf uiteraard aan flink wat tests onderwerpen voordat mn vader hem in handen krijgt, moet natuurlijk zeker weten of hij goed werkt etc. Zal als ik tijd over heb *kuch* wel een leuk videootje maken voor in dit topic :9
Koekje d'r bij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')