abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:20:57 #1
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_116388442


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen: http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/erkenningen/

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen of veel wisselende partners hebt mag je 6 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_116389208
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 01:23 schreef Radalan het volgende:
ik bedoelde eigenlijk meer dat mensen vaak jaren moeten wachten op een orgaandonor. Geldt het hetzelfde voor bloeddonors, dat er weinig mensen zijn die bloed doneren of is dat niet zo?
In 2011 waren er 389.350 ingeschreven donoren die samen 885.836 keer hebben gedoneerd. Daarvan waren 538.282 volbloeddonaties en 347.554 afereses. Een volbloeddonor doneerde dat jaar gemiddeld 1,63 keer en een plasmadonor gemiddeld 5,88 keer. Per 1000 inwoners waren er 23,3 bloeddonor.

In principe is er altijd genoeg bloed. Nieuwe bloeddonoren zijn wel altijd nodig, wegens natuurlijk verloop en omdat mensen om andere redenen stoppen. Mocht er plots wat meer bloed nodig zijn, dan kunnen donoren extra worden opgeroepen.
pi_116394290
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:56 schreef Oognip het volgende:
Helaas heb ik me af moeten melden voor bloeddonorschap ;(
Ah, dat is erg jammer.
quote:
Gisteren leek het allemaal goed te gaan tot ik 5 uur later flauw ben gevallen, waarschijnlijk toch door het bloed geven. Voel me nog steeds behoorlijk kut dus ik zie het niet zitten om nog een keer bloed te doneren. Helaas.
Als vpk heb je natuurlijk wel een beroep dat lichamelijk wat van je vergt, en je staat (vooral bij een eerste meekijkdag) heel erg veel.
Als je van jezelf al een wat lagere bloeddruk hebt (en demografisch gezien is dat bij jou niet onwaarschijnlijk), dan ga je al sneller tegen de vlakte. Let er daarom op dat je wel echt je vocht goed aanvult, niet te lang moet staan, en het niet te warm krijgt.

Hopelijk voel je je nu weer iets beter.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 4 september 2012 @ 22:17:26 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_116401516
Ik ben gisteravond geweest. Donatie ging prima, maar de afneemster zei dat ik mijn verband eigenlijk wel langer dan een uur moest laten zitten. Vroeg me toen af of ik ooit (bij de 1e of 2e donatie) een verkeerd getal onthouden heb of dat er toch wat anders aan de hand is
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116401983
Hoe lang laat je dat verband zitten?
Ik haal het er meestal als ik eventjes thuis ben wel weg, half uurtje ongeveer.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 4 september 2012 @ 22:31:44 #6
39237 crew  H_T
2733
pi_116402596
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:23 schreef wyccie het volgende:
Hoe lang laat je dat verband zitten?
Ik haal het er meestal als ik eventjes thuis ben wel weg, half uurtje ongeveer.
Ik liet het minimaal een uur zitten. Gisteren ging het er even over of ik ooit klachten heb gehad na doneren, toen zei ik dat ik 1 keer een grote blauwe plek heb gehad. Volgens haar kon dat komen doordat ik te vroeg het verband er af had gehaald, en zou het beter zijn het enkele uren te laten zitten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116403291
De enige keer dat ik een blauwe plek had, was bij een reguliere bloedafname.
Bij Sanquin nooit problemen gehad. Laten ze bij jou na afloop wel ook altijd een paar minuten het gaasje met de stuwband om?

Het is ook heel persoonlijk, zowel bij de donor als de prikker. ;)
  woensdag 5 september 2012 @ 10:57:17 #8
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_116413834
Ik moet helaas een tijdje overslaan met doneren. Ik word de laatste tijd al duizelig als ik gewoon opsta, dus dan lijkt me doneren al helemaal niet zo snugger. Ik kijk over een paar maand wel verder.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 5 september 2012 @ 11:01:18 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116413922
Dat verbandje gaat er op de weg naar huis al af. Vervelend ding.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:01:41 #10
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116413931
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:57 schreef Pluizel het volgende:
Ik moet helaas een tijdje overslaan met doneren. Ik word de laatste tijd al duizelig als ik gewoon opsta, dus dan lijkt me doneren al helemaal niet zo snugger. Ik kijk over een paar maand wel verder.
HB laten checken bij de huisarts dus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:02:53 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116413962
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:42 schreef wyccie het volgende:
De enige keer dat ik een blauwe plek had, was bij een reguliere bloedafname.
Bij Sanquin nooit problemen gehad. Laten ze bij jou na afloop wel ook altijd een paar minuten het gaasje met de stuwband om?

Het is ook heel persoonlijk, zowel bij de donor als de prikker. ;)
Ik krijg als plasmadonor altijd zo'n verbandje. Die laat ik altijd wel even zitten.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116414314
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:16 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ah, dat is erg jammer.

[..]

Als vpk heb je natuurlijk wel een beroep dat lichamelijk wat van je vergt, en je staat (vooral bij een eerste meekijkdag) heel erg veel.
Als je van jezelf al een wat lagere bloeddruk hebt (en demografisch gezien is dat bij jou niet onwaarschijnlijk), dan ga je al sneller tegen de vlakte. Let er daarom op dat je wel echt je vocht goed aanvult, niet te lang moet staan, en het niet te warm krijgt.

Hopelijk voel je je nu weer iets beter.
Dank je :*
Achteraf was het inderdaad niet handig om op zo'n 'spannende' dag voor het eerst te doneren. Maar ik had verwacht dat ik misschien wat vermoeider zou zijn en dat het voor de rest wel mee zou vallen. Niet dus.

Dan heb ik nog een vraagje. Maandag heb ik dus bloed gegeven en sinds die tijd gaat mijn hart sneller dan ik gewend ben. Gisteren in rust 110 terwijl ik normaal rond de 60 zit. Vandaag schiet mijn hart ook uit het niets omhoog. Kan dit te maken hebben met dat mijn lichaam moeite heeft om zich aan te passen aan de nieuwe hoeveelheid bloed in dat moet worden rondgepompt? Herkent iemand dit? Zo niet, dan bel ik uiteraard de huisarts.
pi_116415209
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:17 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dank je :*
Achteraf was het inderdaad niet handig om op zo'n 'spannende' dag voor het eerst te doneren. Maar ik had verwacht dat ik misschien wat vermoeider zou zijn en dat het voor de rest wel mee zou vallen. Niet dus.

Dan heb ik nog een vraagje. Maandag heb ik dus bloed gegeven en sinds die tijd gaat mijn hart sneller dan ik gewend ben. Gisteren in rust 110 terwijl ik normaal rond de 60 zit. Vandaag schiet mijn hart ook uit het niets omhoog. Kan dit te maken hebben met dat mijn lichaam moeite heeft om zich aan te passen aan de nieuwe hoeveelheid bloed in dat moet worden rondgepompt? Herkent iemand dit? Zo niet, dan bel ik uiteraard de huisarts.
Je lichaam vult het vocht in het bloed heel snel weer aan, daarom moet je ook veel drinken. Er is dus geen andere hoeveelheid bloed(wel een andere hoeveelheid bloedcellen). Lijkt me dus niet dat dat op die manier invloed heeft op je hartslag.

Komt de verhoogde hartslag niet doordat je wat spanning hebt door de mislukte donatie en je nieuwe werk? Als je je zorgen maakt, altijd de huisarts bellen inderdaad!
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_116415356
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:47 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Je lichaam vult het vocht in het bloed heel snel weer aan, daarom moet je ook veel drinken. Er is dus geen andere hoeveelheid bloed(wel een andere hoeveelheid bloedcellen). Lijkt me dus niet dat dat op die manier invloed heeft op je hartslag.

Komt de verhoogde hartslag niet doordat je wat spanning hebt door de mislukte donatie en je nieuwe werk? Als je je zorgen maakt, altijd de huisarts bellen inderdaad!
Nee op zich ben ik daar niet gespannen over.
Ik bel wel even de huisarts.
  woensdag 5 september 2012 @ 12:20:39 #15
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_116416230
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

HB laten checken bij de huisarts dus.
Nee, niet nodig. ik weet wat de oorzaak is ;) Zit van nature al niet zo ruim in m'n bloeddruk ook.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_116416677
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:02 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik krijg als plasmadonor altijd zo'n verbandje. Die laat ik altijd wel even zitten.
Die krijgt iedereen toch? Ik laat 'm ook altijd even zitten, deels ook uit een soort rare trots. :P :')
  woensdag 5 september 2012 @ 13:18:42 #17
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116417921
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:36 schreef Roolio het volgende:

[..]

Die krijgt iedereen toch? Ik laat 'm ook altijd even zitten, deels ook uit een soort rare trots. :P :')
Sommigen krijgen ook wel een paar hechtpleisters over hun watje, that's it.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116419127
Vandaag voor het eerst een smsje gekregen dat ze me vanaf morgen verwachten.
pi_116431882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:18 schreef Mark het volgende:

[..]

Sommigen krijgen ook wel een paar hechtpleisters over hun watje, that's it.
Papieren pleisters met daaronder een watje is bij ons de standaard.
Ik vraag altijd om een verbandje, één nabloeding en bijbehorend bloedbad op kleding was voor mij genoeg en dat is ook nooit een probleem. Ik haal het verbandje er meestal na een uur af. Eerder als het in de weg zit., later als ik er geen last van heb. En dan altijd even checken of het wondje niet lekt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_116434586
Bij mij inderdaad een wattenbolpluisding met twee witte papieren pleisters. :Y
Nooit een nabloeding gehad, gelukkig. Mijn stolling is misschien iets te goed. :o
pi_116435349
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:20 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Nee, niet nodig. ik weet wat de oorzaak is ;) Zit van nature al niet zo ruim in m'n bloeddruk ook.
Zoute chips :9~
pi_116441880
Ook nieuwe oproep, verkoudheid is over. Dus ik kan weer! Ik ga denk ik maandag, of dinsdag ofzo.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 6 september 2012 @ 02:05:54 #23
39237 crew  H_T
2733
pi_116447700
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:18 schreef Mark het volgende:

[..]

Sommigen krijgen ook wel een paar hechtpleisters over hun watje, that's it.
In Leeuwarden en Utrecht kreeg ik steeds zo'n gevouwen doekje met daaromheen een soort gaasverband. Ik ken de technische termen niet, maar het gaat daar wel verder dan een paar pleisters :Y

Bij vingerprik trouwens wel altijd een pleistertje
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116448022
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:57 schreef the85mc het volgende:
Ook nieuwe oproep, verkoudheid is over. Dus ik kan weer! Ik ga denk ik maandag, of dinsdag ofzo.
Volgens mij is de regel dat je twee weken symptoomvrij moet zijn als je geeft.
pi_116448796
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 03:16 schreef Roolio het volgende:

[..]

Volgens mij is de regel dat je twee weken symptoomvrij moet zijn als je geeft.
Dat zal net een weekje zijn. Nog even een paar dagen wachten dan..
pi_116461466
Helaas toch niet geven vanavond. Omdat ze een ontsteking aan mn ogen vermoeden mag ik 2 maanden niet geven...
pi_116567217
Ik heb weer een oproep *O*
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 9 september 2012 @ 22:37:49 #28
39237 crew  H_T
2733
pi_116584946
quote:
17s.gif Op zondag 9 september 2012 16:26 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik heb weer een oproep *O*
Nice! Voor de hoeveelste keer mag je?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116595972
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nice! Voor de hoeveelste keer mag je?
Tweede pas :P Ben dit jaar pas begonnen.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 10 september 2012 @ 19:30:38 #30
39237 crew  H_T
2733
pi_116613311
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 11:32 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Tweede pas :P Ben dit jaar pas begonnen.
Elke halve liter is welkom, of het nou de tweede of de twintigste is :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 10 september 2012 @ 19:53:17 #31
202348 Susi
Temple of Love
pi_116614592
Heb afgelopen week gegeven, ging weer prima. Mijn buurman werd echter misselijk. Hup, gelijk de stoel in de ligstand en na een minuutje of tien kwam hij weer bij.
  maandag 10 september 2012 @ 20:59:36 #32
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116618711
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Elke halve liter is welkom, of het nou de tweede of de twintigste is :)
Inderdaad, er zijn geen "betere" donors: iedereen is gelijk :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116658325
nou ik zorg weer voor spektakel en sensatie hier... Lig je ineens op de vloer in de gang. Wiej. En mag nog niet weg want mn bloeddruk is nog niet hoog genoeg.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:34:34 #34
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116658490
Tsss, aandachttrekster :{w

:+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116658535
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:31 schreef douche-eendje het volgende:
nou ik zorg weer voor spektakel en sensatie hier... Lig je ineens op de vloer in de gang. Wiej. En mag nog niet weg want mn bloeddruk is nog niet hoog genoeg.
En dan live posten op fok! Bikkel!
Rustig aandoen, goed drinken, veel roze koeken eten en luisteren naar het personeel daar. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_116658897
ja ik lig hier in een achterafkamertje tussen de artsenkamers in, op een mobiel bedstoelding :P mn bloeddruk was net nog te laag, zat onder de 100 en kwam binnen met 130.
En live posten, moet toch iets doen he :+
pi_116659200
t was sowieso niet echt een memorabele donatie. Eerste keer prikken ging verkeerd, 2e keer was ook niet gelijk raak. Toen stroomde het ineens te langzaam, stuwband + balletje dus ineens heel erg snel. Geloof dat mn lijf zoiets had van zoek het lekker uit jij, ik ga plat :P
pi_116661370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:42 schreef douche-eendje het volgende:
t was sowieso niet echt een memorabele donatie. Eerste keer prikken ging verkeerd, 2e keer was ook niet gelijk raak. Toen stroomde het ineens te langzaam, stuwband + balletje dus ineens heel erg snel. Geloof dat mn lijf zoiets had van zoek het lekker uit jij, ik ga plat :P
Kortsluiting. _O-
Wat ga jij bij een volgende donatie geobserveerd en verwend worden. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_116662460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kortsluiting. _O-
Wat ga jij bij een volgende donatie geobserveerd en verwend worden. :P
Hahaha ja dat gaat nog wat worden zeg, volgende keer :') Nou ja, dit was de 6e donatie dus die 7e komt ook wel, volgend jaar vermoed ik. Maar ik zit nu weer thuis op mn eigen bank. Naar huis gefietst en naar de 3e verdieping gelopen O-)

En ik was nog wel langer op de stoel blijven zitten omdat ik mij niet zo lekker voelde. Zucht. :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:56:01 #40
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_116664189
30 juli heb ik de keuring gehad. Ik wacht nu af totdat ik mijn eerste oproep krijg :)
pi_116718232
Vraagje: eigenlijk sinds vlak na mijn bloedgeven zit ik een beetje te kwakkelen. Ik vroeg mij af of dit niet gevaarlijk kan zijn voor de persoon die mijn bloed heeft gekregen. Ik neem namelijk aan dat het griepvirus tijdens het doneren ook al in mijn bloed zat.
pi_116719109
Vandaag weer een halve liter 0- gegeven. Ging prima, hb van 9,3 en na 6 minuten was t zakje vol.
  donderdag 13 september 2012 @ 09:37:09 #43
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116731748
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:13 schreef dynamiet het volgende:
Vraagje: eigenlijk sinds vlak na mijn bloedgeven zit ik een beetje te kwakkelen. Ik vroeg mij af of dit niet gevaarlijk kan zijn voor de persoon die mijn bloed heeft gekregen. Ik neem namelijk aan dat het griepvirus tijdens het doneren ook al in mijn bloed zat.
Volgens mij staat er iets op het formulier dat als je kort na donatie ziek wordt, je even contact op moet nemen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116740117
Nou, net maar weer gebeld met Sanquin :'). In mei geweest voor de keuring, alles goed enzo, daarna niks meer vernomen. Toen maar eventjes gebeld, bleek dat er nog stond dat ik was afgewezen (bericht van twee jaar geleden). Ik zou zo snel mogelijk een oproepkaart krijgen. Vervolgens wéér niks gehoord, dus nu opnieuw gebeld. Er werd me verteld dat het een administratieve fout was en dat ik een oproepkaart opgestuurd zou krijgen. Ik ben benieuwd :)
pi_116740183
ze zijn echt slordig met hun administratie.
pi_116740971
Ik krijg de laatste tijd eerst een herinnerings sms en daarna pas de uitnodiging :') Maar goed ze hebben lekkere roze koeken...
pi_116741593
Ik heb nog nooit een sms gehad.. :{
  donderdag 13 september 2012 @ 15:02:58 #48
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116741796
Ik heb nog nooit problemen met de administratie gehad
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116751648
Afgekeurd, Hb van 7.6 :'(

Maar voel nu al dat ik morgen last ga krijgen van m'n arm :{
Was ook een beetje vreemd mens; bij elke vraag die ik beantwoordde kwam er een heel verhaal over haar en haar gezin... :')

Maar m'n vingerprik was dus te laag, daarom wilde ze ook in m'n arm proberen. Steekt ze de naald erin, maar het buisje klikte er niet goed in ofzo. Dus besluit ze dat het wel slim is om die naald met 2 vingers (amper) vast te houden, terwijl ze zich half omdraait om in een bureaulade naar een nieuw buisje te gaan graaien. What the hell? :?

En toen dat tweede buisje niet goed volliep, ging ze nog ff lekker met die naald rond zitten draaien! Ben blij dat het een vervangster was zeg!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_116754107
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:13 schreef dynamiet het volgende:
Vraagje: eigenlijk sinds vlak na mijn bloedgeven zit ik een beetje te kwakkelen. Ik vroeg mij af of dit niet gevaarlijk kan zijn voor de persoon die mijn bloed heeft gekregen. Ik neem namelijk aan dat het griepvirus tijdens het doneren ook al in mijn bloed zat.
Wanneer heb je bloed gegeven? Als dat korter is dan 2 weken geleden moet je even bellen.
pi_116765840
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:27 schreef Oognip het volgende:

[..]

Wanneer heb je bloed gegeven? Als dat korter is dan 2 weken geleden moet je even bellen.
Inmiddels alweer 1,5 week geleden. Volgende keer zal ik toch maar direct aan de bel trekken.
pi_116777493
Zo, net mijn interview voor de bloedverwant gehad.
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:43:07 #53
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116777573
Ah, met welke achtergrond? Zal de volgende keer extra opletten :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116777588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:43 schreef Mark het volgende:
Ah, met welke achtergrond? Zal de volgende keer extra opletten :)
Vrijwilligerswerk :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:54:52 #55
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116782705
Net weer terug van een primeur: machine deed niets meer halverwege de afname. Gaf niet terug, nam niet af. Maar afgekoppeld en gestopt. Voor de zekerheid een paar weekjes langer wachten met de volgende donatie.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116783100
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk :)
oh ik dacht vanwege je flauwval actie van laatst _O-
pi_116792010
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:58 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Inmiddels alweer 1,5 week geleden. Volgende keer zal ik toch maar direct aan de bel trekken.
Dan zou ik nu nog maar bellen! Binnen 2 weken na bloeddonatie moet je contact opnemen met de bloedbank als je ziek bent geworden.
pi_116804291
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:14 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dan zou ik nu nog maar bellen! Binnen 2 weken na bloeddonatie moet je contact opnemen met de bloedbank als je ziek bent geworden.
Waar zie je dit staan? Ik heb een paar dagen geleden de hele site afgezocht maar kan niks vinden. Ik zal morgen nog wel even bellen
pi_116809841
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 00:27 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Waar zie je dit staan? Ik heb een paar dagen geleden de hele site afgezocht maar kan niks vinden. Ik zal morgen nog wel even bellen
Ik zie het niet staan, maar volgens mij heb ik het gelezen in de informatiefolders die ik na mijn aanmelding toegestuurd heb gekregen.
Na mijn eerste donatie ben ik ziek geworden en heb ik Sanquin opgebeld. Zij gaven aan dat ze het bloed dan 'weg zouden gooien'.
pi_116809842
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

oh ik dacht vanwege je flauwval actie van laatst _O-
Dat zou wat zijn :D
pi_116857831
Eindelijk mijn oproepkaart binnen! Dus ik ga donderdag of vrijdag voor de eerste keer doneren. Best spannend :)
  Licht Ontvlambaar zondag 16 september 2012 @ 19:22:07 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116859034
Ik mag ook weer, even kijken wanneer ik dat kan plannen de komende week.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_116876636
Je doneert gratis je bloed en de directeur verdient eraan.
Ver boven de balkenende norm namelijk bijna 3 ton!
Ik ben gestopt om deze rede.
Loslaten, is het ultieme houden van.
  maandag 17 september 2012 @ 00:04:10 #64
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116876879
Ik help liever mensen

Toen ik vrijdag was geweest, was er vlak voor me een man die voor de 500e donatie kwam. Hij meende ergens meegekregen te hebben dat elke 35 donaties een leven redden. Dan heb ik er toch al ruim 4 gered. Dat zegt me meer dan het salaris van wie dan ook.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116876909
quote:
15s.gif Op zondag 16 september 2012 23:57 schreef Noelle06 het volgende:
Je doneert gratis je bloed en de directeur verdient eraan.
Ver boven de balkenende norm namelijk bijna 3 ton!
Ik ben gestopt om deze rede.
En je redt er mensen mee die bijvoorbeeld een ongeluk hebben gehad. En mensen die ernstig ziek zijn kun je hun levenskwaliteit teruggeven. Dat is voor mij redeN genoeg om door te gaan.
pi_116877903
Ik ben 2 weken geleden ingeënt tegen meerdere ziektes
-buikthyfus
-DTP
-Hepetitus A en B
-misschien nog tuberculose

Mag je dan ook nog bloed afgeven?
pi_116879440
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:41 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik ben 2 weken geleden ingeënt tegen meerdere ziektes
-buikthyfus
-DTP
-Hepetitus A en B
-misschien nog tuberculose

Mag je dan ook nog bloed afgeven?
Bij inenting voor sommige ziektes willen ze juist graag dat je komt doneren, omdat er dan antistoffen in je bloed zitten. Ik zou even naar Sanquin bellen om het te checken.
pi_116883100
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:41 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik ben 2 weken geleden ingeënt tegen meerdere ziektes
-buikthyfus
-DTP
-Hepetitus A en B
-misschien nog tuberculose

Mag je dan ook nog bloed afgeven?
Ik denk dat je even moet wachten voor de eerste donatie, maar inderdaad even met sanquin bellen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 17 september 2012 @ 19:20:37 #69
39237 crew  H_T
2733
pi_116901662
quote:
15s.gif Op zondag 16 september 2012 23:57 schreef Noelle06 het volgende:
Je doneert gratis je bloed en de directeur verdient eraan.
Ver boven de balkenende norm namelijk bijna 3 ton!
Ik ben gestopt om deze rede.
Ik ben begonnen met bloed doneren omdat ik het een mooie manier vond om mijn steentje bij te dragen en misschien wel mensen te redden. De hoogte van het salaris van de directie is voor mij geen reden geweest om te beginnen met doneren, en nu is het geen reden om er mee te stoppen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116901778
Ik hoorde vandaag dat een zorgverzekeraar mensen korting gaat geven als ze sporten, stoppen met roken en jawel als ze bloeddonor zijn. Ik hoop dat meerdere zorgverzekeraars gaan volgen.
pi_116902610
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:22 schreef the85mc het volgende:
Ik hoorde vandaag dat een zorgverzekeraar mensen korting gaat geven als ze sporten, stoppen met roken en jawel als ze bloeddonor zijn. Ik hoop dat meerdere zorgverzekeraars gaan volgen.
Mja, weet niet zo goed wat ik hier van vind... Tuurlijk is het mooi voor alle bloeddonors, maar ergens niet helemaal eerlijk t.o.v. die geen bloeddonor kunnen zijn. Waren ze een tijdje terug ook over bezig voor mensen die geregistreerd staan als orgaandonor, terwijl het merendeel van de mensen uiteindelijk niet geschikt is als orgaandonor.

En dat stoppen met roken is helemaal idioot. Die korting daarvoor geldt alleen als je stopt met roken, maar niet als je nooit gerookt hebt :') Ik vind dat mensen die nooit begonnen zijn met zo'n ongezonde gewoonte nóg meer korting zouden moeten krijgen!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_116911020
quote:
15s.gif Op zondag 16 september 2012 23:57 schreef Noelle06 het volgende:
Je doneert gratis je bloed en de directeur verdient eraan.
Ver boven de balkenende norm namelijk bijna 3 ton!
Ik ben gestopt om deze rede.
Ik zie momenteel dagelijks kinderen en pasgeborenen die in het ziekenhuis liggen. Ze kunnen zó ontzettend opknappen van een zakje bloed. Het geeft ze weer levenslust en kracht.
Ik heb met mijn 20 donaties nog geen leven gered, maar wel misschien al heel veel mensen blij gemaakt.
Wat kan mij dat salaris van die directeurs dan nog boeien?

En iedereen mag natuurlijk zijn eigen reden hebben om niet te doneren en dat respecteer ik ook, maar ik kan er ook zo boos om worden dat er om zo'n reden níet gedoneerd wordt. Wie wint daar nou iets mee? De patiënten zeker niet.
pi_116911225
Hoe weet je nou dat je geen levens gered hebt? :?
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 21:49:34 #74
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116911402
Dat weet je niet.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_116911967
Ik heb 'pas' 8x gedoneerd en ik ga er van uit dat ik al minimaal 8 levens heb gered! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_116911974
Ik ging even puur van de statistieken uit.
Maar het is inderdaad veel beter om ervan uit te gaan dat ik al wel een leven gered heb.
pi_116914075
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:43 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik zie momenteel dagelijks kinderen en pasgeborenen die in het ziekenhuis liggen. Ze kunnen zó ontzettend opknappen van een zakje bloed. Het geeft ze weer levenslust en kracht.
Ik heb met mijn 20 donaties nog geen leven gered, maar wel misschien al heel veel mensen blij gemaakt.
Wat kan mij dat salaris van die directeurs dan nog boeien?

En iedereen mag natuurlijk zijn eigen reden hebben om niet te doneren en dat respecteer ik ook, maar ik kan er ook zo boos om worden dat er om zo'n reden níet gedoneerd wordt. Wie wint daar nou iets mee? De patiënten zeker niet.
Ook ik wil graag mensen helpen met een eenvoudige bloeddonatie of plasma.
Doe het al 16 jaar. afwisselend bloed en/of plasma
Maar als je dan hoort dat er gewoon winst gemaakt wordt over het bloed wat wij doneren, gaan me nekharen overeind staan.
Waarom wordt dat geld niet beter geinvesteerd zodat er meer gegeven kan worden.
Waarom wordt dat niet onder toezicht gesteld van de overheid.
Voor mij voelt het op moment een soort van statement al weet ik dat ik patienten hier mee benadeel, maar voelt even zo.
Kan zijn dat ik in de toekomst toch nog overweeg om weer bloed te gaan geven maar nu even niet.
Loslaten, is het ultieme houden van.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 17 september 2012 @ 22:56:23 #78
39237 crew  H_T
2733
pi_116915510
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:32 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Ook ik wil graag mensen helpen met een eenvoudige bloeddonatie of plasma.
Doe het al 16 jaar. afwisselend bloed en/of plasma
Maar als je dan hoort dat er gewoon winst gemaakt wordt over het bloed wat wij doneren, gaan me nekharen overeind staan.
Waarom wordt dat geld niet beter geinvesteerd zodat er meer gegeven kan worden.
Waarom wordt dat niet onder toezicht gesteld van de overheid.
Voor mij voelt het op moment een soort van statement al weet ik dat ik patienten hier mee benadeel, maar voelt even zo.
Kan zijn dat ik in de toekomst toch nog overweeg om weer bloed te gaan geven maar nu even niet.
Even los van het salaris van de directeur: Ik vind het goed dat er geld gevraagd wordt voor zakken donorbloed, omdat dat verspilling voorkomt. En die kosten moeten ook een beetje aan de hoge kant zijn. Voorbeeld: de Amerikaanse overheid heeft ooit besloten de aanwezige voorraad helium voor een vaste prijs te verkopen, die eigenlijk veel te laag is. Daarom wordt er nauwelijks geinvesteerd in het hergebruik van helium, wat makkelijk zou moeten kunnen omdat het als edelgas nergens mee reageert. Jarenlang zijn er massa's helium zo de atmosfeer in gegaan. Nu begint helium op te raken en heb je de poppen aan het dansen, omdat de techniek om helium te hergebruiken ver achter loopt.

Terug naar bloed: het stellen van een (hoge) kostprijs spoort aan zuinig om te gaan met donorbloed. Zolang medici niet te zuinig worden (wat de patient ten nadele kan komen) zorgt de zuinigheid ervoor dat de voorraad niet te laag wordt en dat er onderzoek wordt gedaan naar alternatieven voor afgenomen bloed. Alternatieven die goedkoper en veiliger zouden kunnen zijn. Mijn gedoneerde bloed draagt dan op meerdere manieren bij aan een betere toekomst. Het kan nu een leven redden als het voor donatie wordt gebruikt, op langere termijn een leven redden als het wordt gebruikt voor onderzoek naar of productie van medicijnen en omdat het niet al te kwistig wordt vergeven draagt het ook nog eens bij in de zoektocht naar alternatieven, waarmee in de toekomst nog meer levens gered kunnen worden :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 september 2012 @ 17:39:03 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116988339
Fijn, van die mensen die hun map met vragenlijst bovenop leggen ipv onderop...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_116989651
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:39 schreef Sjeen het volgende:
Fijn, van die mensen die hun map met vragenlijst bovenop leggen ipv onderop...
Sinds ik doneer, heb ik altijd geleerd om je map bovenop te leggen. In Rotterdam centrum, Leiden en Gouda wordt steeds de onderste map van de stapel gepakt. Ik weet niet beter, jij wel? :?
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 september 2012 @ 18:24:32 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116990886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:01 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Sinds ik doneer, heb ik altijd geleerd om je map bovenop te leggen. In Rotterdam centrum, Leiden en Gouda wordt steeds de onderste map van de stapel gepakt. Ik weet niet beter, jij wel? :?
gezien het feit dat degene aan de balie steeds zegt, onderop terugleggen alstublieft, denk ik dat ze het hier zo regelen ja...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_116991281
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:24 schreef Sjeen het volgende:
gezien het feit dat degene aan de balie steeds zegt, onderop terugleggen alstublieft, denk ik dat ze het hier zo regelen ja...
Joh, dat heb ik nog nooit meegemaakt! Volgende keer vraag ik het ff na hier :Y
pi_116994102
Hier staan de mappen rechtop in een verzonken bak. Ik mis echter altijd het verplaatst worden van die mappen. En ik ben eigenlijk nooit langer dan 10 minuten aan het wachten.
Daarom ging ik er de laatste tijd vanuit dat ze je roepen op volgorde van aanmelding (en dan wel eerst checken of de vragenlijst er al ligt).
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 september 2012 @ 19:55:52 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116995393
Het maakt me normaal eigenlijk niet uit, maar vandaag viel het op dat drie dames die na mij en een andere meneer binnenkwamen, eerder geroepen werden. En ook een plasma map, maar dat is normaal :) En ik heb al zo'n geweldig humeur vandaag, dus het schoot even verkeerd :P

Stats: 134/67 (hogere bovendruk dan normaal, irritatie), pols 66, Hb 8,4. Mag niet klagen dus...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_116996550
In Groningen moeten de mapjes ook bovenop :)

Ik verwacht nu ook ieder moment weer een oproepkaart alleen moet ik dan nog 3 maanden wachten vanwege een piercing (wat ik helemaal niet erg vind helaas, ik heb naald-vrees ontwikkeld :'( )
  donderdag 20 september 2012 @ 08:49:36 #86
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_117013604
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:16 schreef VGA4xZoom het volgende:
In Groningen moeten de mapjes ook bovenop :)

Ik verwacht nu ook ieder moment weer een oproepkaart alleen moet ik dan nog 3 maanden wachten vanwege een piercing (wat ik helemaal niet erg vind helaas, ik heb naald-vrees ontwikkeld :'( )
Dan ben ik benieuwd wat de piercer voor materiaal gebruikt :D
pi_117015136
Haha die gebruikt ook gewoon naalden, maar die worden niet in je ader geprikt. :D
Dat gevoel ben ik zo ontzettend akelig gaan vinden, die naald in je ader. Zodra ik hem ook voel bewegen moeten ze me zo'n beetje platleggen. :') Puur psychologisch die vrees natuurlijk maar kom er maar weer eens van af.
pi_117016282
Wat is eigenlijk een normale frequentie om te worden opgeroepen?

Mijn vader is een paar jaar geleden gestopt met doneren omdat hij iedere maand werd opgeroepen en dat werd hem iets te veel. Was ook niet goed voor zijn lichaam. Maar is dat normaal of hoort er eigenlijk meer tijd tussen te zitten?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_117016356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:46 schreef essnhills het volgende:
Wat is eigenlijk een normale frequentie om te worden opgeroepen?

Mijn vader is een paar jaar geleden gestopt met doneren omdat hij iedere maand werd opgeroepen en dat werd hem iets te veel. Was ook niet goed voor zijn lichaam. Maar is dat normaal of hoort er eigenlijk meer tijd tussen te zitten?
Als man 5 x per jaar max. Ik werd om de 2 maanden opgeroepen en in de zomer heb ik 4 maanden niet gegeven. Vond ik ook wel handig, want dan sport ik meer.
  donderdag 20 september 2012 @ 10:49:12 #90
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_117016385
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:46 schreef essnhills het volgende:
Wat is eigenlijk een normale frequentie om te worden opgeroepen?

Mijn vader is een paar jaar geleden gestopt met doneren omdat hij iedere maand werd opgeroepen en dat werd hem iets te veel. Was ook niet goed voor zijn lichaam. Maar is dat normaal of hoort er eigenlijk meer tijd tussen te zitten?
Plasma donor mag ik hopen?
Je kan rustig aangeven dat je wat minder vaak kan/wil komen omdat je het niet trekt hoor. ik heb zelf ook flinke hiaten tussen de periodes waarin ik wel regelmatig geef.
pi_117016396
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:48 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als man 5 x per jaar max. Ik werd om de 2 maanden opgeroepen en in de zomer heb ik 4 maanden niet gegeven. Vond ik ook wel handig, want dan sport ik meer.
Wat raar dat ze m'n vader dan iedere maand opriepen.. :/ Is toch niet helemaal goed gegaan daar dan.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_117016430
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:49 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Plasma donor mag ik hopen?
Je kan rustig aangeven dat je wat minder vaak kan/wil komen omdat je het niet trekt hoor. ik heb zelf ook flinke hiaten tussen de periodes waarin ik wel regelmatig geef.
Nee echt bloeddonor. Hij gaf ook aan dat hij minder wilde, maar daar reageerden ze, laten we het netjes houden, niet echt briljant positief op, dus toen is m'n vader helemaal maar gestopt.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  donderdag 20 september 2012 @ 10:55:33 #93
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_117016582
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:50 schreef essnhills het volgende:

[..]

Nee echt bloeddonor. Hij gaf ook aan dat hij minder wilde, maar daar reageerden ze, laten we het netjes houden, niet echt briljant positief op, dus toen is m'n vader helemaal maar gestopt.
Daar moet wel wat administratief verkeerd zijn gegaan dan. Begrijpelijke reactie wel: het is en blijft een vrije gift, daar moet je als organisatie ook geen grote bek over geven hoe groot de nood ook is.
pi_117018302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:37 schreef BrainTeaser het volgende:
Afgekeurd, Hb van 7.6 :'(

Maar voel nu al dat ik morgen last ga krijgen van m'n arm :{
Was ook een beetje vreemd mens; bij elke vraag die ik beantwoordde kwam er een heel verhaal over haar en haar gezin... :')

Maar m'n vingerprik was dus te laag, daarom wilde ze ook in m'n arm proberen. Steekt ze de naald erin, maar het buisje klikte er niet goed in ofzo. Dus besluit ze dat het wel slim is om die naald met 2 vingers (amper) vast te houden, terwijl ze zich half omdraait om in een bureaulade naar een nieuw buisje te gaan graaien. What the hell? :?

En toen dat tweede buisje niet goed volliep, ging ze nog ff lekker met die naald rond zitten draaien! Ben blij dat het een vervangster was zeg!
Nog nooit meegemaakt dat ze de Hb test met een buisje bloed doen. Wel een keer 3 vingers getest omdat ik op de grens zat. Het gemiddelde was wel goed dus mocht toen toch doneren.
Ik leek wel een beetje op michael jacksojn met al die pleisters op mijn vingers.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_117030285
Als iedereen uit principe niet gaat doneren want de directeur verdiend veel dan gaat het nog lastig worden :P Ik hou me er gewoon niet mee bezig.

Vandaag tweede donatie gedaan. Hb 10.4, bloeddruk 158/87 en zakje vol in bijna zeven minuten. Wel een minuut langzamer dan vorige keer, waar kan dat aan liggen?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_117030472
quote:
17s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:20 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Als iedereen uit principe niet gaat doneren want de directeur verdiend veel dan gaat het nog lastig worden :P Ik hou me er gewoon niet mee bezig.

Vandaag tweede donatie gedaan. Hb 10.4, bloeddruk 158/87 en zakje vol in bijna zeven minuten. Wel een minuut langzamer dan vorige keer, waar kan dat aan liggen?
Aan heel veel dingen. Onder andere temperatuur, was het de vorige keer warmer toen je doneerde? Dan is je bloed dunner en stroomt het automatisch sneller.

Maar het kan ook liggen aan hoe de naald precies in je bloedvat zat, hoe lang je stil hebt moeten zitten en wachten, of je in een balletje hebt geknepen, etc.

En volgens mij fluctueert dat sowieso heel sterk. Ik heb wel eens net binnen de 10 minuten gezeten, maar ook wel een op 6 minuten.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_117030525
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:25 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Aan heel veel dingen. Onder andere temperatuur, was het de vorige keer warmer toen je doneerde? Dan is je bloed dunner en stroomt het automatisch sneller.

Maar het kan ook liggen aan hoe de naald precies in je bloedvat zat, hoe lang je stil hebt moeten zitten en wachten, of je in een balletje hebt geknepen, etc.

En volgens mij fluctueert dat sowieso heel sterk. Ik heb wel eens net binnen de 10 minuten gezeten, maar ook wel een op 6 minuten.
Ah tnx :) Zal de temperatuur wel zijn dan. Die ader van mij kan je met een balpen nog in komen :D Maar ik loop met korte mouwen en het is niet zo warm vandaag :Y
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_117031499
De vorige keer werd ik een paar uur na het doneren ('s avonds gedoneerd net na het avondeten) niet lekker. Gevoel van flauwvallen en flink draaierig. (midden in de nacht)
Het heeft echt met het doneren te maken, normaal heb ik er geen last van. Kan ik hier iets tegen slikken zodat ik dat gevoel niet krijg na het doneren?
pi_117056406
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:55 schreef krullebol81 het volgende:
De vorige keer werd ik een paar uur na het doneren ('s avonds gedoneerd net na het avondeten) niet lekker. Gevoel van flauwvallen en flink draaierig. (midden in de nacht)
Het heeft echt met het doneren te maken, normaal heb ik er geen last van. Kan ik hier iets tegen slikken zodat ik dat gevoel niet krijg na het doneren?
Tegen mij zeggen ze altijd dat je de eerste tijd na het doneren niet te lang stil moet blijven staan. Misschien omdat je gaat liggen ofzo? Ik zou even bellen :Y

En probeer het een keer in de ochtend, wie weet gaat dat beter :)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_117057813
Straks naar de bloedbank voor mijn eerste donatie. Ik ben bloednerveus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117057851
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:27 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Straks naar de bloedbank voor mijn eerste donatie. Ik ben bloednerveus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
succes ;)
pi_117067758
Zo, terug. Ging eigenlijk best goed :) In de ene arm werd wel even misgeprikt, dus dat was minder, maar in de andere arm ging het een stuk beter. Nu wel wat pijnlijke armen, maar ach :+ Je moet er wat voor over hebben he.
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:47:54 #103
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_117070324
^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_117076767
Oproepkaart gearriveerd w/
pi_117077812
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:43 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Tegen mij zeggen ze altijd dat je de eerste tijd na het doneren niet te lang stil moet blijven staan. Misschien omdat je gaat liggen ofzo? Ik zou even bellen :Y

En probeer het een keer in de ochtend, wie weet gaat dat beter :)
de ochtenden dat ze open zijn, werk ik. Dat gaat hem dus niet worden.
En niet liggen, ik zal toch een keer moeten gaan slapen ;)
pi_117083577
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:01 schreef krullebol81 het volgende:

[..]

de ochtenden dat ze open zijn, werk ik. Dat gaat hem dus niet worden.
En niet liggen, ik zal toch een keer moeten gaan slapen ;)
Zijn er niet meer bloedbanken in jouw regio dan? Ik heb keuze uit 6 bloedbanken voor ik ga werken :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_117090659
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:48 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Zijn er niet meer bloedbanken in jouw regio dan? Ik heb keuze uit 6 bloedbanken voor ik ga werken :P
dan moet ik een eind rijden. Op het werk begin ik uiterlijk om half 9... en om nou nog vroeger op te gaan staan.. laat maar ;)
pi_117194144
Groningen is gelukkig ook 's avonds open. Kan ik mooi na het werk eerst nog eten, even bloeden, kopje thee met een appelkoek en weer naar huis.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_117202183
ik moet deze keer overslaan, ben strontverkouden :(
pi_117207042
Ik heb een vraag (miss al eerder gesteld maar kon t niet zo snel vinden)

Ik wil ook bloed geven, ben kerngezond dus weet zeker dat mn bloed welkom is :)

Nou heb ik echt mega irritante aders, ben 2 keer met een ambulance naar t ziekenhuis gereden en beide keren moest uiteindelijk het lab komen met zo een ding waarmee ze je huid kunnen laten doorschijnen en zelfs toen konden ze geen bloedvat te pakken krijgen (geprobeerd in binnenkant elleboog, zijkant pols en bovenkant hand..)

Zijn er nog dingen die ik zelf kan doen voordat ik ga waardoor misschien mn aders beter zichtbaar zijn of beter te vinden of weet ik het, weet niet precies hoe dat werkt.. Hele dag zoveel mogelijk met mn hand omhoog/omlaag zitten ofzo? (Klinkt miss dom maar ik weet het serieus niet..) zodat het wat makkelijker voor de prikker (en voor mij :D) wordt..
pi_117207236
Klinkt als een kansloze onderneming, helaas.
De naalden voor donaties zijn nog even twee keer zo dik als de naalden voor infuzen.
Je kunt er zelf ook niet veel aan doen.
pi_117207268
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:22 schreef ChicaChula het volgende:
Ik heb een vraag (miss al eerder gesteld maar kon t niet zo snel vinden)

Ik wil ook bloed geven, ben kerngezond dus weet zeker dat mn bloed welkom is :)

Nou heb ik echt mega irritante aders, ben 2 keer met een ambulance naar t ziekenhuis gereden en beide keren moest uiteindelijk het lab komen met zo een ding waarmee ze je huid kunnen laten doorschijnen en zelfs toen konden ze geen bloedvat te pakken krijgen (geprobeerd in binnenkant elleboog, zijkant pols en bovenkant hand..)

Zijn er nog dingen die ik zelf kan doen voordat ik ga waardoor misschien mn aders beter zichtbaar zijn of beter te vinden of weet ik het, weet niet precies hoe dat werkt.. Hele dag zoveel mogelijk met mn hand omhoog/omlaag zitten ofzo? (Klinkt miss dom maar ik weet het serieus niet..) zodat het wat makkelijker voor de prikker (en voor mij :D) wordt..
Ik denk eigenlijk dat je dan afgekeurd gaat worden. Ik ben in vergelijking met jou nog makkelijk te prikken ;), maar ben om die reden ook afgekeurd twee jaar geleden. Maar proberen is natuurlijk altijd goed! :)
pi_117207273
Ik heb afgelopen donderdag bloed gegeven en ben zaterdag ziek geworden (buikgriepje denk ik). Ik kan me voorstellen dat mijn weerstand wat lager was door het bloed geven. Maar wat nou als dat virusje al aanwezig was voor het prikken? Zou dat kwaad kunnen?

Ik weet dat bellen het handigste is maar dat doe ik dan morgen wel :)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_117207364
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:26 schreef wyccie het volgende:
Klinkt als een kansloze onderneming, helaas.
De naalden voor donaties zijn nog even twee keer zo dik als de naalden voor infuzen.
Je kunt er zelf ook niet veel aan doen.
Hmm nou ik heb wel een hoge pijngrens dus ik wil t best een keer proberen, het is de moeite waard.. Maar zou t graag voor hen makkelijker maken..
pi_117207409
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 20:28 schreef ChicaChula het volgende:

[..]

Hmm nou ik heb wel een hoge pijngrens dus ik wil t best een keer proberen, het is de moeite waard.. Maar zou t graag voor hen makkelijker maken..
Misschien spanning erop? Je moet bij het prikken ook altijd een stevige vuist maken.
pi_117207956
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 20:28 schreef ChicaChula het volgende:
Hmm nou ik heb wel een hoge pijngrens
Het ging me niet om de pijn voor jou, maar dat de naald zo dik is en jouw vaten niet aan te prikken zijn.
Wat mij altijd helpt als ik mensen moet prikken voor infuzen: goed warm (vaten gaan dan openstaan en komen meer aan de oppervlakte), maar dat betekent dus dat ze een warm handdoekje op je arm leggen en niet dat jij jezelf de hele dag warm moet houden. Jij kan dus van tevoren niet veel doen.

Maar proberen kan natuurlijk altijd! Alleen maar bewonderenswaardig als mensen het graag willen. ^O^
pi_117497248
Gister voor de 2e keer wezen doneren, ging prima! Ik blijf een hoge bloeddruk houden (154/89), maar dat was al langer bekend.

Dezelfde man die mij de vorige keer prikte was er nu ook en prikte mij weer aan. Ik heb (naar het schijnt :P) een prachtig prikvat in m'n rechterarm, mooi groot, recht en goed in zicht. In 4:42 was ik alweer klaar :) Kopje koffie en een gevulde koek er in en weer zu hause!
Tsja, shit happens... Ik ook! :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:27:12 #118
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_117519085
Het ging niet helemaal goed vanmiddag. Ik was halverwege en de machine ging teruggeven, toen mijn arm begon op te zwellen.
Dat leek me niet helemaal de bedoeling :')
Ik werd gelijk afgekoppeld en ze hebben een zak ijs op mijn arm gelegd voor de zwelling.
Eerlijk gezegd heb ik weinig last van mijn arm. Ik heb dit wel eens eerder gehad en toen heb ik wekenlang een stijve arm gehad. Ik kan alleen het verbandje er nog niet afhalen, want dan gaat het weer bloeden. Die laat ik dus maar zitten tot morgenochtend.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_117519526
Ik ben volbloeddonor, bij mij stroomt de boel maar 1 richting op.
Ik dacht dat bij plasma de hele tijd alles minus de plasma weer terugkomt? :? :@
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:54:02 #120
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_117524340
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:35 schreef computergirl het volgende:
Ik ben volbloeddonor, bij mij stroomt de boel maar 1 richting op.
Ik dacht dat bij plasma de hele tijd alles minus de plasma weer terugkomt? :? :@
Bij plasma wordt er eerst een tankje bloed afgenomen, als het tankje vol zit, dan stopt de machine met aftappen en gaat hij het plasma uit het bloed filteren. Het bloed wordt teruggepompt bij de donor en het plasma druppelt in een zakje.
Als het tankje leeg is,dan begint het weer van voor af aan.

Bij het terugpompen van het bloed naar de donor gaat er ook een bloedverdunner mee, die zit in een apart zakje op de machine. Anders wordt het bloed al dik voor het teruggegeven kan worden.
Daarom moest ik waarschijnlijk zo lang mogelijk het verbandje laten zitten, aangezien die bloedverdunner ook naast de ader is gelopen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:32:19 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117625130
Ik ga zo voor de eerste keer bloed geven.
Mag je iets van een iPad mee om tv op te kijken? Of anders een boek? :@
***
pi_117625195
er liggen ook stapels tijdschriften en kranten
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:36:01 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117625265
Ja, dat weet ik wel, maar ik wilde even lekker rustig Grey's Anatomy kijken. ;) :+
(Anders moet ik tot vanavond wachten tot de kinderen slapen. ;) )

[aanvulling]Ik neem hem wel gewoon mee, dan hoor ik het vanzelf wel. :P
***
pi_117625349
Rustig kijken? Je zit maximaal een kwartier aan het apparaat gekoppeld. :) (en dan zit je niet echt rustig (soms loopt 'ie niet snel genoeg en moet je knijpen en telkens komt de donorassistente langs, om maar iets te noemen :) )...meenemen kan sowieso en gebruiken ook.)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:02:58 #125
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_117636377
Vergeet niet dat een plasmadonor er 3x langer ligt.
pi_117637162
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:02 schreef Erasmo het volgende:
Vergeet niet dat een plasmadonor er 3x langer ligt.
Ze schreef dat ze voor het eerst bloed ging geven.

En BE, hoe ging het?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:33:34 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117637468
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Rustig kijken? Je zit maximaal een kwartier aan het apparaat gekoppeld. :) (en dan zit je niet echt rustig (soms loopt 'ie niet snel genoeg en moet je knijpen en telkens komt de donorassistente langs, om maar iets te noemen :) )...meenemen kan sowieso en gebruiken ook.)
Daar ben ik nu ook achter. :p Ik was even vergeten dat in het 'het duurt een uur ongeveer' ook de wachttijd en de tijd bij de keuringsarts zit. ;)

Ik heb dus idd in het kwartiertje mijn boek gelezen. :)
Het ging prima, computergirl, kreeg nog even alles extra uitgelegd en het was zo gepiept. :)
***
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:39:08 #128
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_117637739
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:33 schreef Brighteyes het volgende:
Daar ben ik nu ook achter. :p Ik was even vergeten dat in het 'het duurt een uur ongeveer' ook de wachttijd en de tijd bij de keuringsarts zit. ;)

Ik heb dus idd in het kwartiertje mijn boek gelezen. :)
Het ging prima, computergirl, kreeg nog even alles extra uitgelegd en het was zo gepiept. :)
Fijn dat het helemaal goed ging. Da's bij een eerste donatie toch niet verkeerd.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_117638991
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:33 schreef Brighteyes het volgende:
Het ging prima, computergirl, kreeg nog even alles extra uitgelegd en het was zo gepiept. :)
^O^
pi_117640800
Ik neem ook altijd een boek mee. :)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:50:18 #131
39237 crew  H_T
2733
pi_117640860
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga zo voor de eerste keer bloed geven.
Mag je iets van een iPad mee om tv op te kijken? Of anders een boek? :@
Het mag, ik heb wel eens Top Gear zitten kijken. Dat is daar een ideaal programma voor, omdat je vrijwel nooit een hele aflevering hoeft te kijken om het geheel te begrijpen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 00:23:18 #132
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_117648955
Bij volbloed is het een beetje overdone voor die paar minuutjes
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_117765111
Vandaag de minste donatie van de 9 keren dat ik geweest ben. Tenminste de naweeën. Ik had bij de meting al een iets te hoge bloeddruk (wel goed genoeg om te mogen geven), maar toch voel ik me nu een beetje slap. Geen idee hoe de bloeddruk zo hoog is opeens. Ik heb niet veel anders gedaan dan dat ik normaal doe.Ja ik heb medicatie die bloeddruk vehogend kunnen werken, maar die slik ik al 3 jaar...

Maar goed hopelijk is dit een eenmalig iets. De volgende keer donatie 10 dus een aandenken.. :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_117820075
bij bovendruk hoger dan 160 moet je naar de arts, je mag dan wel doneren volgens mij.
pi_117820566
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:16 schreef computergirl het volgende:
bij bovendruk hoger dan 160 moet je naar de arts, je mag dan wel doneren volgens mij.
Geen idee hoe hoog die was, maar de donering ging erg snel. Ben daarna toch wel een half uur blijven zitten met een broodje en 2 koeken. Naar huis gefietst. Daarna had ik een afspraak en ben daar voor de deur 2 keer flauwgevallen ;( ;( ;(

Vrijwel direct de huisarts gebeld en smiddags er heen geweest. Bloeddruk was toen gelukkig weer normaal, maar toch was het flink verschieten en de volgende keer goed overleggen bij de volgende donatie wat te doen...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:36:51 #136
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_117820919
Raar, dat flauwvallen associeer je meer met een te lage bloeddruk
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_117821076
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:36 schreef Mark het volgende:
Raar, dat flauwvallen associeer je meer met een te lage bloeddruk
Ik denk dat mijn bloedpeil te snel is gezakt mede door de snelle donatie. Heb toch naar mijn gevoel niet te hard gefietst daarna.. Maar degene met wie ik een afspraak had zei dat haar man dit ook een paar keer is overkomen toen hij bloeddonor was...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_117841371
Flauwvallen komt meestal door te weinig eten en drinken van tevoren, spanning/stress, te snel teveel doen of lage bloeddruk.

Kiest u maar...
  donderdag 11 oktober 2012 @ 03:25:40 #139
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_117841950
Het klinkt misschien raar maar ik krijg een beetje een vreemd gevoel, onder andere in mijn handen als ik hierover lees. Ik heb niet echt een angst voor naalden ofzo maar ik krijg een beetje een licht gevoel in mijn handen als ik lees over al dat stromende bloed en aders en dergelijken. Toch zou ik wel een keer bloed willen doneren. Ik weet alleen niet wat mijn bloedtype is.
''Before you talk to the chief, you must party with the chief.''
pi_117842545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:35 schreef angelfish het volgende:
Flauwvallen komt meestal door te weinig eten en drinken van tevoren, spanning/stress, te snel teveel doen of lage bloeddruk.

Kiest u maar...
Ik heb niks anders gedaan dan dat ik normaal doe bij een bloeddonatie...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_117842933
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 07:26 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik heb niks anders gedaan dan dat ik normaal doe bij een bloeddonatie...
Ik heb het ook een paar keer gehad. Achteraf gezien waren het toch zenuwen en te weinig gegeten.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 03:25 schreef EnemyRock het volgende:
Het klinkt misschien raar maar ik krijg een beetje een vreemd gevoel, onder andere in mijn handen als ik hierover lees. Ik heb niet echt een angst voor naalden ofzo maar ik krijg een beetje een licht gevoel in mijn handen als ik lees over al dat stromende bloed en aders en dergelijken. Toch zou ik wel een keer bloed willen doneren. Ik weet alleen niet wat mijn bloedtype is.
Je hoeft je bloedgroep niet te weten. Als je je aanmeld nemen ze de eerste een paar buisjes bloed af die ze gaan testen


En tuurlijk kan het een vreemd idee zijn dat ze bloed afnemen. Maar in de praktijk valt het bijna altijd mee. Als je tegen degene die je prikt zegt dat je zenuwachtig bent, zullen ze er alles aandoen om het zo prettig mogelijk voor je te maken.

Succes! En tof dat je erover nadenkt.
pi_118053602
vandaag voor het eerst echt mogen geven :D heb me al in 2011 aangemeld, maarjah toen moest ik een jaar wachten en toen door medicijnen weer 6 maand (door overschrijven van zuid naar noord hebben ze voor de zekerheid extra tijd er tussen genomen...).

Maar vandaag voor het eerst mogen geven... Zo wat na de donatie onder uit gegaan, vooral bij het laaste beetje werd ik dizi.. maar misschien is het ook niet zo gezond om een ding vol af te staan in 5.47. HB mooi 9.1 :D

Maar weet eimand hoevaak je met B+ word opgeroepen als vrouw? (mobiele vesting)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:58:45 #143
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118054895
Ik ga vrijdag (als het goed is) voor het eerst plasma doneren!

Ik ben gevraagd om te komen en ik hoop dat het door kan gaan, want voor bloed word ik elke keer weer terug gestuurd omdat ik een te laag HB had -O- (of ik kon niet omdat ik zwanger was of borstvoeding gaf)


http://www.sanquin.nl/bloed-geven/over-bloed/rhesusfactor/
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118055272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:38 schreef isillavendel het volgende:
het ook niet zo gezond om een ding vol af te staan in 5.47. HB mooi 9.1 :D

Maar weet eimand hoevaak je met B+ word opgeroepen als vrouw? (mobiele vesting)
Is heel wisselend bij mij, zit op een vaste locatie. Soms zit er een half jaar tussen 2 oproepen, andere keer word je gebeld of je zo snel mogelijk wilt komen. De arts geeft hier ook aan dat het bij B+ altijd hollen of stilstaan is.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:54:11 #145
330855 ejiraM
for the greater good
pi_118061872
Ik ga maandag voor het eerst :) Weet iemand hoe het zit met alcohol? Na de tijd bedoel ik dan, voor de tijd lijkt me niet zo'n goed plan :+ Maar ik heb 's avonds een diner en een feest; is het verstandig cola te drinken of kan wijn/bier ook prima?
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_118063271
Alcohol komt bij mij harder aan dan normaal. Kan wel, maar doe beetje rustig aan ;) Na een paar bier kan ik wel echt staan te tollen op mn benen, terwijl ik daar normaal niet zo snel last van heb.
pi_118068952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:16 schreef the85mc het volgende:
Alcohol komt bij mij harder aan dan normaal. Kan wel, maar doe beetje rustig aan ;) Na een paar bier kan ik wel echt staan te tollen op mn benen, terwijl ik daar normaal niet zo snel last van heb.
Heb ik ook, inderdaad. Zou iets rustiger drinken dan normaal en goed afwisselen met bijvoorbeeld water. Je kunt ook gewoon één glas doen en even afwachten hoe je je voelt voor je nog een glas neemt. :)
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:30:54 #148
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_118274306
Mijn 49e donatie achter de rug. Kom merken dat ik een stressvol weekje achter de rug had op het werk. Mijn bovendruk was 20 hoger dan normaal. :')
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_118275251
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:54 schreef ejiraM het volgende:
Ik ga maandag voor het eerst :) Weet iemand hoe het zit met alcohol? Na de tijd bedoel ik dan, voor de tijd lijkt me niet zo'n goed plan :+ Maar ik heb 's avonds een diner en een feest; is het verstandig cola te drinken of kan wijn/bier ook prima?
Wijn/Bier kan prima! (tot nu toe nooit iets van aangetrokken en is altijd goed gegaan en het waren wel wat meer dan een paar biertjes)

Met sporten moet je wel opletten, ik had laatst met hardlopen dat ik echt dacht dat ik uit de tijd ging.
pi_118286763
9.0hb
Halve liter O neg afgeleverd :)
pi_118287584
Vorige week kreeg ik een pakketje van de Sanquin voor bloedbuisje voor mijn stamcel en leukocieten donorschap.

Ben ik raar dat ik het raar vind om naar de bleodbank (Sanquin) toe te gaan om buisjes te laten trekken, deze vervolgens in een envelop (van Sanquin) te doen en dan op te sturen naar Sanquin?

Ga het wel doen natuurlijk maar vind het toch een rare zaak.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:50:49 #152
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118287711
quote:
3s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:48 schreef Deetch het volgende:
Vorige week kreeg ik een pakketje van de Sanquin voor bloedbuisje voor mijn stamcel en leukocieten donorschap.

Ben ik raar dat ik het raar vind om naar de bleodbank (Sanquin) toe te gaan om buisjes te laten trekken, deze vervolgens in een envelop (van Sanquin) te doen en dan op te sturen naar Sanquin?

Ga het wel doen natuurlijk maar vind het toch een rare zaak.
Dat is wel wat gek ja. Dat ze het naar jou opsturen is niet zo heel raar, maar ze zouden het vanaf daar toch zelf wel op kunnen sturen? Ik zou even bellen als ik jou was!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118295388
quote:
3s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:48 schreef Deetch het volgende:
Vorige week kreeg ik een pakketje van de Sanquin voor bloedbuisje voor mijn stamcel en leukocieten donorschap.

Ben ik raar dat ik het raar vind om naar de bleodbank (Sanquin) toe te gaan om buisjes te laten trekken, deze vervolgens in een envelop (van Sanquin) te doen en dan op te sturen naar Sanquin?
Als ik me niet vergis mocht ik het etuitje/envelop met de buisjes daar gewoon achterlaten.
pi_118301139
quote:
3s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:48 schreef Deetch het volgende:
Vorige week kreeg ik een pakketje van de Sanquin voor bloedbuisje voor mijn stamcel en leukocieten donorschap.

Ben ik raar dat ik het raar vind om naar de bleodbank (Sanquin) toe te gaan om buisjes te laten trekken, deze vervolgens in een envelop (van Sanquin) te doen en dan op te sturen naar Sanquin?

Ga het wel doen natuurlijk maar vind het toch een rare zaak.
Inderdaad vreemd ja! Bij mij hadden ze alleen informatieboekjes over stamceldonorschap meegestuurd met m'n reguliere oproepkaart (schrok me dood toen ik een envelop van Sanquin zag :') ). En bij de donatie hebben ze toen de buisjes meteen afgenomen en daar gehouden.
Lijkt mij ook de makkelijkste manier eigenlijk..
Smile, tomorrow will be worse...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 22 oktober 2012 @ 23:30:53 #155
39237 crew  H_T
2733
pi_118309110
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:46 schreef wyccie het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis mocht ik het etuitje/envelop met de buisjes daar gewoon achterlaten.
Zo heb ik dat wel gedaan. Envelop met buisjes mee, daar laten vullen en zij regelden de postverzending daarna
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_118317940
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zo heb ik dat wel gedaan. Envelop met buisjes mee, daar laten vullen en zij regelden de postverzending daarna
Maar waarom sturen ze die buisjes dan uberhaupt op naar individuele donoren? Lijkt mij dat dat alleen maar duurder is en meer risico oplevert dat de boel kapot gaat / kwijt raakt. Is toch veel makkelijker om in 1x alle vestigingen van Sanquin te bevoorraden?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_118317980
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:25 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Maar waarom sturen ze die buisjes dan uberhaupt op naar individuele donoren? Lijkt mij dat dat alleen maar duurder is en meer risico oplevert dat de boel kapot gaat / kwijt raakt. Is toch veel makkelijker om in 1x alle vestigingen van Sanquin te bevoorraden?
Zal wel komen door de bezuinigingsronde van Sanquin, momenteel :')

(al zal het in dit geval zo zijn dat het komt doordat de administratie hiervan centraal is geregeld en dat labels door deze centrale locatie worden afgedrukt)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_118318446
Gisteren ook zo'n stamceldonatie test gedaan, HLA bepalen. Bij afnamepunt wist ze amper wat ze moesten doen. Ze hebben het hoofdkantoor maar gebeld. Bizar dat er zo weinig nieuwe stamceldonoren zijn. Zie in campagnes ook er weinig aandacht voor terwijl het voor mensen die het nodig hebben erg belangrijk is.

Zou het komen dat Sanquin er weinig aandacht aan geeft omdat ze er zelf weinig aan verdienen? Indien dit geval is zou ik dat heel erg vinden.
pi_118318551
Heb laatst een brief over stamceldonatie gehad. Alleen info, verder geen vraag of ik stamceldonor wil worden. Ik weet het eigenlijk niet, als donor is het best wel zwaar voor je lichaam.
pi_118319349
Even voor de goede orde. Ik had me al aangemeld als stamceldonor en kreeg toen een plastic envelop waar de buisjes bloed in kunnen. Het is niet zo dat ik een envelop met lege buisjes heb gekregen.
Ik ga donderdag of vrijdag heen dus dan zie ik het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deetch op 23-10-2012 12:13:14 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_118329333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:53 schreef the85mc het volgende:
Heb laatst een brief over stamceldonatie gehad. Alleen info, verder geen vraag of ik stamceldonor wil worden. Ik weet het eigenlijk niet, als donor is het best wel zwaar voor je lichaam.
Stamceldonatie kan in bepaalde gevallen ook gewoon door stamcellen uit het bloed te filteren. In overleg met de donor wordt bepaald of die methode of de echte puncties gedaan worden.
Ik ben ook stamceldonor, aan de hand van je HLA-typering kun je ook googlen of je aanleg voor bepaalde aandoeningen hebt :p

Toen ik me wou aanmelden wist sanquin er ook weinig over, heb het idee dat ze meer als prikpunt fungeren voor de testbuisjes bloed en verder niks.
pi_118329449
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:58 schreef Roolio het volgende:

[..]

Stamceldonatie kan in bepaalde gevallen ook gewoon door stamcellen uit het bloed te filteren. In overleg met de donor wordt bepaald of die methode of de echte puncties gedaan worden.
Ik ben ook stamceldonor, aan de hand van je HLA-typering kun je ook googlen of je aanleg voor bepaalde aandoeningen hebt :p

Toen ik me wou aanmelden wist sanquin er ook weinig over, heb het idee dat ze meer als prikpunt fungeren voor de testbuisjes bloed en verder niks.
Hoe weet je je HLA typering? staat dat ergens als je bloeddonor bent?
pi_118330786
Toch maar even een mailtje naar Sanquin gestuurd. Ik woon tijdelijk aan de andere kant van het land (Zaanstad), dus kan niet even terug naar Enschede voor een bloeddonatie. Ik vraag me alleen af of ik dan zomaar naar Sanquin Zaandam mag gaan, of dat ik eerst een verhuizing door zou moeten geven
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_118330962
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:02 schreef the85mc het volgende:

[..]

Hoe weet je je HLA typering? staat dat ergens als je bloeddonor bent?
Nee, die wordt pas bepaald als je je hebt aangemeld voor stamceldonorschap. Dan nemen ze wat buisjes bloed af en bepalen ze het in een lab. Het schijnt een relatief dure test (paar honderd euro) te zijn, omdat ze echt het echt op genetisch niveau moeten analyseren.

Edit: je eigen HLA typering krijg je dus een tijd later thuis met de post.
pi_118334849
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:45 schreef Roolio het volgende:

[..]

Nee, die wordt pas bepaald als je je hebt aangemeld voor stamceldonorschap. Dan nemen ze wat buisjes bloed af en bepalen ze het in een lab. Het schijnt een relatief dure test (paar honderd euro) te zijn, omdat ze echt het echt op genetisch niveau moeten analyseren.

Edit: je eigen HLA typering krijg je dus een tijd later thuis met de post.
Hmm, volgens mij heb ik die nooit gehad... Toch nog eens goed zoeken, ben wel benieuwd nu! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_118337279
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:22 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij heb ik die nooit gehad... Toch nog eens goed zoeken, ben wel benieuwd nu! ;)
Als je B27 hebt heb je een verhoogde kans op auto-immuunziektes, Je moet het maar willen weten dus. :P
pi_118337455
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:28 schreef Roolio het volgende:

[..]

Als je B27 hebt heb je een verhoogde kans op auto-immuunziektes, Je moet het maar willen weten dus. :P
Is niet erg om te weten toch? Stel je krijgt allemaal vage klachten, kan je tegen de huisarts zegfen 'ik heb verhoogde kans op xyz, zou dat het kunnen zijn?'
pi_118337567
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is niet erg om te weten toch? Stel je krijgt allemaal vage klachten, kan je tegen de huisarts zegfen 'ik heb verhoogde kans op xyz, zou dat het kunnen zijn?'
Dat is waar, maar je kan je ook allerlei dingen gaan inbeelden. Mensen zijn toch altijd een beetje hypochondrisch.
pi_118338489
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:28 schreef Roolio het volgende:

[..]

Als je B27 hebt heb je een verhoogde kans op auto-immuunziektes, Je moet het maar willen weten dus. :P
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:36 schreef Roolio het volgende:

[..]

Dat is waar, maar je kan je ook allerlei dingen gaan inbeelden. Mensen zijn toch altijd een beetje hypochondrisch.
True :Y
Ligt er denk ik aan hoe je in elkaar zit. Ik ben van het type dat liever alle feiten bezit, om dan zelf te bepalen wat ik er mee doe.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_118338645
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:02 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

[..]

True :Y
Ligt er denk ik aan hoe je in elkaar zit. Ik ben van het type dat liever alle feiten bezit, om dan zelf te bepalen wat ik er mee doe.
Ik ook. De moeder van een kennis van mij heeft al drie keer borstkanker gehad, de erfelijke variant, maar mijn kennisje wil zich niet laten testen 'omdat ze er dan alleen maar op gaat zitten wachten'. Ik zou me zéker laten testen en, hoe moeilijk ook, preventieve maatregelen nemen indien nodig/aangeraden. Ik kan me niet voorstellen zoiets niet te willen weten.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:29:17 #171
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_118339868
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is niet erg om te weten toch? Stel je krijgt allemaal vage klachten, kan je tegen de huisarts zegfen 'ik heb verhoogde kans op xyz, zou dat het kunnen zijn?'
Mwa, met die dingen is het niet altijd nuttig om het te weten, zeker als het om dingen bij auto-immuunziektes gaat. Die dingen zijn namelijk vaker afwijkend bij mensen die het hebben, maar zijn ook vaak zat niet afwijkend bij mensen die het ook hebben, of juist wel afwijkend bij mensen die niks hebben. De sensitiviteit en specificiteit van die bepalingen is niet briljant hoog.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_118340856
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik ook. De moeder van een kennis van mij heeft al drie keer borstkanker gehad, de erfelijke variant, maar mijn kennisje wil zich niet laten testen 'omdat ze er dan alleen maar op gaat zitten wachten'. Ik zou me zéker laten testen en, hoe moeilijk ook, preventieve maatregelen nemen indien nodig/aangeraden. Ik kan me niet voorstellen zoiets niet te willen weten.
Dit inderdaad! Ken ook twee zusjes met een verhoogde kans op dat gen voor borstkanker, waarvan één zich direct heeft laten testen en de ander nog altijd niet. Ieder z'n keuze uiteraard, maar ik zou het ook direct willen weten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:29 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Mwa, met die dingen is het niet altijd nuttig om het te weten, zeker als het om dingen bij auto-immuunziektes gaat. Die dingen zijn namelijk vaker afwijkend bij mensen die het hebben, maar zijn ook vaak zat niet afwijkend bij mensen die het ook hebben, of juist wel afwijkend bij mensen die niks hebben. De sensitiviteit en specificiteit van die bepalingen is niet briljant hoog.
Nog een reden om inderdaad niet ál te veel waarde te hechten aan wat je eventueel vind op internet! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:05:34 #173
39237 crew  H_T
2733
pi_118342150
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:25 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Maar waarom sturen ze die buisjes dan uberhaupt op naar individuele donoren? Lijkt mij dat dat alleen maar duurder is en meer risico oplevert dat de boel kapot gaat / kwijt raakt. Is toch veel makkelijker om in 1x alle vestigingen van Sanquin te bevoorraden?
Ik mocht mijn buisjes ook bij een huisarts laten vullen. Als je als vrouw maar drie keer per jaar mag doneren en je besluit tijdens of vlak na een bezoek dat je je als stemceldonor wilt aanmelden zou je wel erg lang moeten wachten tot je je bij Sanquin kan laten prikken. Daarbij hebben ze ook direct je adres als ze het naar je huis sturen ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:07:04 #174
39237 crew  H_T
2733
pi_118342266
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:40 schreef Rockfire het volgende:
Toch maar even een mailtje naar Sanquin gestuurd. Ik woon tijdelijk aan de andere kant van het land (Zaanstad), dus kan niet even terug naar Enschede voor een bloeddonatie. Ik vraag me alleen af of ik dan zomaar naar Sanquin Zaandam mag gaan, of dat ik eerst een verhuizing door zou moeten geven
Was bij mij in elk geval geen probleem. Als woonadres heb ik Leeuwarden, als priklocatie Utrecht (handiger i.v.m. werk) maar als ik me een keer in Leeuwarden wil laten prikken is dat geen enkel probleem.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_118428258
Vandaag voor de tweede keer bloed gegeven. De eerste keer was twee jaar geleden al weer. Door allerlei omstandigheden werk en een keer overslaan met ziekte duurde het wat langer.

Ben ook nog eens B pos. dus dan word ik sowieso niet snel opgeroepen.

Weer helemaal goedgekeurd. Was wel een beetje zenuwachtig voor mijn hb, soms is die namelijk te laag om bloed te geven. Mijn hb was een keurige 8.2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was snel gepiept. Binnen zeven minuten :)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_118430906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Was bij mij in elk geval geen probleem. Als woonadres heb ik Leeuwarden, als priklocatie Utrecht (handiger i.v.m. werk) maar als ik me een keer in Leeuwarden wil laten prikken is dat geen enkel probleem.
Klopt, antwoord dat ik zonder problemen ergens anders bloed mag geven.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:12:50 #177
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_118480500
Ik kreeg een brief van Sanquin binnen die begon met een zin in de trant van: na elke bloeddonatie controleert Sanquin het bloed op infectieziektes...

Lichtelijk geschrokken verder gelezen, wel al bedacht dat als ik iets ernstigs heb ze me daar nooit middels een brief over informeren maar bellen of via de huisarts.

Nou blijkt dat ik bij meerdere (van de 2 donaties die goed zijn gegaan, bij de eerste ben ik flauwgevallen toen de naald erin ging) donaties mijn bloed positief getest heeft. Echter is er niks aan de hand met mijn bloed, maar ze mogen het nu niet gebruiken omdat het positief is.
Omdat dit dus bij beide keren het geval was is er nu besloten dat ik geen bloed meer mag geven omdat het toch niet gebruikt mag worden.
Dit schijnt vaker voor te komen, echter weten ze nog niet waardoor het komt. Ik hoef me geen zorgen te maken, hoef ook niet langs de huisarts, er is niks mis met mijn gezondheid.
Als bedankje nog een mooie Sanquin pen en de mededeling dat als ik nog vragen over de brief had deze uiteraard kon stellen. Met handtekening van de hoofd donorarts...

Iemand ervaring hiermee???
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_118480862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:12 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik kreeg een brief van Sanquin binnen die begon met een zin in de trant van: na elke bloeddonatie controleert Sanquin het bloed op infectieziektes...

Lichtelijk geschrokken verder gelezen, wel al bedacht dat als ik iets ernstigs heb ze me daar nooit middels een brief over informeren maar bellen of via de huisarts.

Nou blijkt dat ik bij meerdere (van de 2 donaties die goed zijn gegaan, bij de eerste ben ik flauwgevallen toen de naald erin ging) donaties mijn bloed positief getest heeft. Echter is er niks aan de hand met mijn bloed, maar ze mogen het nu niet gebruiken omdat het positief is.
Omdat dit dus bij beide keren het geval was is er nu besloten dat ik geen bloed meer mag geven omdat het toch niet gebruikt mag worden.
Dit schijnt vaker voor te komen, echter weten ze nog niet waardoor het komt. Ik hoef me geen zorgen te maken, hoef ook niet langs de huisarts, er is niks mis met mijn gezondheid.
Als bedankje nog een mooie Sanquin pen en de mededeling dat als ik nog vragen over de brief had deze uiteraard kon stellen. Met handtekening van de hoofd donorarts...

Iemand ervaring hiermee???
Positief getest op wat?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:25:34 #179
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_118481077
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:20 schreef the85mc het volgende:

[..]

Positief getest op wat?
Op de standaard tests die ze doen voordat ze het bloed mogen gebruiken. Staat in de brief: u testte positief op één van de screeningstests. Na verder onderzoek bleek dat er geen sprake was van een infectieziekte. Uw bloed testte dus onterecht positief op de test. Dit wordt ook wel een fout-positieve test genoemd. Dit komt regelmatig voor maar heeft in elk geval niks met uw gezondheid te maken.

Bijgevoegd een foldertje over 'loos alarm' maar echt veel informatie staat daar ook niet in.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  † In Memoriam † vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:44:01 #180
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118481963
Ze hebben liever dat ze vaker onterecht goed bloed laten vernietigen dan het risico nemen dat er onterecht slecht bloed gebruikt wordt. Dit ivm de veiligheid voor de ontvangers. Bij jou was goed bloed dus onterecht eerst gezien als slecht bloed in de grove test en uit vervolg onderzoek (de nauwkeurige test) bleek dus dat er niets aan de hand was. Vals alarm dus.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_118488526
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:25 schreef Paarse_Kiwi het volgende:

[..]

Op de standaard tests die ze doen voordat ze het bloed mogen gebruiken. Staat in de brief: u testte positief op één van de screeningstests. Na verder onderzoek bleek dat er geen sprake was van een infectieziekte. Uw bloed testte dus onterecht positief op de test. Dit wordt ook wel een fout-positieve test genoemd. Dit komt regelmatig voor maar heeft in elk geval niks met uw gezondheid te maken.

Bijgevoegd een foldertje over 'loos alarm' maar echt veel informatie staat daar ook niet in.
heb ik ook gehad, jaren terug, toen ze voor het eerst gingen testen op Hepatitis C.
Moest nog naar het hoofdkantoor op de Plesmanlaan komen destijds voor een onderzoek.
Ik mocht ook heel lang niet meer geven.

Meer dan 10 jaar later zijn de testen blijkbaar verbeterd en ben ik niet meer vals-positief
pi_118491466
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:12 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik kreeg een brief van Sanquin binnen die begon met een zin in de trant van: na elke bloeddonatie controleert Sanquin het bloed op infectieziektes...

Lichtelijk geschrokken verder gelezen, wel al bedacht dat als ik iets ernstigs heb ze me daar nooit middels een brief over informeren maar bellen of via de huisarts.

Nou blijkt dat ik bij meerdere (van de 2 donaties die goed zijn gegaan, bij de eerste ben ik flauwgevallen toen de naald erin ging) donaties mijn bloed positief getest heeft. Echter is er niks aan de hand met mijn bloed, maar ze mogen het nu niet gebruiken omdat het positief is.
Omdat dit dus bij beide keren het geval was is er nu besloten dat ik geen bloed meer mag geven omdat het toch niet gebruikt mag worden.
Dit schijnt vaker voor te komen, echter weten ze nog niet waardoor het komt. Ik hoef me geen zorgen te maken, hoef ook niet langs de huisarts, er is niks mis met mijn gezondheid.
Als bedankje nog een mooie Sanquin pen en de mededeling dat als ik nog vragen over de brief had deze uiteraard kon stellen. Met handtekening van de hoofd donorarts...

Iemand ervaring hiermee???
Kan me voorstellen dat je schrok ja!
In elk geval fijn dat er dus niets aan de hand is, maar wel zonde dat je dan niet meer mag geven. Vanuit Sanquin is het inderdaad wel te begrijpen, dat ze liever het zekere voor het onzekere nemen.
Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 4 november 2012 @ 15:22:36 #183
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_118808738
Afgelopen donderdag naar Gouda gegaan voor eerste keuring, nu in afwachting van oproepkaart. Ik ben benieuwd :D
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_118810053
ik kan weer afzeggen...weer verkouden -O-
pi_118848042
Iemand enig idee waarom alcoholverslaving of verdenking daarop een reden is om geen bloed te mogen geven? Zolang je bloed gewoon in orde en alcoholvrij is op het moment van doneren is er toch niets aan de hand? Of is dit gewoon een soort stok achter de deur voor Sanquin?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_118848145
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 14:29 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Iemand enig idee waarom alcoholverslaving of verdenking daarop een reden is om geen bloed te mogen geven? Zolang je bloed gewoon in orde en alcoholvrij is op het moment van doneren is er toch niets aan de hand? Of is dit gewoon een soort stok achter de deur voor Sanquin?
Is dat zo? ik heb nog nooit een vraag over alcoholgebruik gezien.. of ik onthoud het niet door Korsakov ;) Nee serieus, dat is mij nog nooit gevraagd dacht ik.
Ik heb wel eens een avond na donatie een drankje gedaan. Kwam nogal hard aan. Na 2 bier heb ik het maar voor gezien gehouden.
pi_118848219
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:31 schreef the85mc het volgende:

[..]

Is dat zo? ik heb nog nooit een vraag over alcoholgebruik gezien.. of ik onthoud het niet door Korsakov ;) Nee serieus, dat is mij nog nooit gevraagd dacht ik.
Ik zocht oorontsteking op in de woordenlijst van Sanquin en bij de A zag ik gelijk alcoholverslaving.

http://www.sanquin.nl/blo(...)ven/?page=1&letter=A
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_118848413
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 14:33 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ik zocht oorontsteking op in de woordenlijst van Sanquin en bij de A zag ik gelijk alcoholverslaving.

http://www.sanquin.nl/blo(...)ven/?page=1&letter=A
Oh ja ik zie het staan. Ik snap dat je niet mag doneren als je onder invloed bent, waarschijnlijk ga je dan eerder out. En als je alcoholverslaafd bent zul je wel het meest van de tijd onder invloed zijn. Veiligheid voor alles.
pi_118848473
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:38 schreef the85mc het volgende:

[..]

Oh ja ik zie het staan. Ik snap dat je niet mag doneren als je onder invloed bent, waarschijnlijk ga je dan eerder out. En als je alcoholverslaafd bent zul je wel het meest van de tijd onder invloed zijn. Veiligheid voor alles.
Ja in het geval dat iemand permanent onder invloed is snap ik dat wel ja, maar dat is geen vereiste voor alcoholverslaving. Dus ik vroeg me af of er ook iets aan de hand is als je niet onder invloed bent.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_118848606
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 14:40 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ja in het geval dat iemand permanent onder invloed is snap ik dat wel ja, maar dat is geen vereiste voor alcoholverslaving. Dus ik vroeg me af of er ook iets aan de hand is als je niet onder invloed bent.
Ik denk het niet. Ik zou ook niet weten of ze aan andere dingen in het bloed kunnen zien of iemand regelmatig veel alcohol drinkt. Ik denk het niet, maar ik ben geen arts.
Denk je dat je in die categorie valt dan? ;) En als je twijfelt gewoon open kaart spelen bij de bloedbank.
pi_118848811
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 14:40 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ja in het geval dat iemand permanent onder invloed is snap ik dat wel ja, maar dat is geen vereiste voor alcoholverslaving. Dus ik vroeg me af of er ook iets aan de hand is als je niet onder invloed bent.
alcoholisten eten slecht over het algemeen (daarom krijgen ze ook korsakov) misschien zijn ze algemeen ook ongezonder.
Ik zou het risico ook niet nemen als je weet dat soms donatie gaat naar kankerpatiënten die totaal geen eigen weerstand meer hebben
pi_118848870
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:45 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ik zou ook niet weten of ze aan andere dingen in het bloed kunnen zien of iemand regelmatig veel alcohol drinkt. Ik denk het niet, maar ik ben geen arts.
Denk je dat je in die categorie valt dan? ;) En als je twijfelt gewoon open kaart spelen bij de bloedbank.
Tja volgens mij niet, in mijn beleving is een echte alcoholist iemand die niet meer goed kan functioneren en opstaat met een borrel. Maar je ziet ook dit soort teksten:

quote:
Als norm voor schadelijk geldt 21 standaardglazen per week voor mannen en 15 glazen per week voor vrouwen. Voorwaarde is wel dat in die week twee dagen geen alcohol gedronken wordt. Drinkt men meer, dan zal het schadelijke gevolgen kunnen hebben.
En ja, dan ben ik wel verkeerd bezig.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_118848921
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

alcoholisten eten slecht over het algemeen (daarom krijgen ze ook korsakov) misschien zijn ze algemeen ook ongezonder.
Ik zou het risico ook niet nemen als je weet dat soms donatie gaat naar kankerpatiënten die totaal geen eigen weerstand meer hebben
Ah dat scheelt dan, ik krijg elke dag ontbijt en avondeten :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_118848989
Hmmm ik weet het niet. je weet zelf het best hoe je drinkgedrag is en vertel het de bloedbank. Zij kunnen dan beoordelen of je wel of neit geschikt bent als donor. Drink je echt veel meer dan 21 glazen per week?
pi_118849081
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:55 schreef the85mc het volgende:
Hmmm ik weet het niet. je weet zelf het best hoe je drinkgedrag is en vertel het de bloedbank. Zij kunnen dan beoordelen of je wel of neit geschikt bent als donor. Drink je echt veel meer dan 21 glazen per week?
Ik denk dat het over het algemeen wel meevalt maar als je in het weekend een avondje gaat stappen dan schiet je er vrij snel overheen. Zeker omdat ik na een werkdag ook graag een biertje drink of een terrasje pak.

Op dit moment is de crisis echter zodanig toegeslagen bij mij thuis dat ik me daar voorlopig niet druk over hoef te maken, het feesten is even geen geld voor :')

En de bloedbank heb ik gewoon verteld wat mijn drinkgewoontes enzo zijn hoor ;) Ik vroeg het me alleen af omdat ik er toevallig langs kwam toen ik ging kijken of mijn oorontsteking gevolgen zou hebben :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_118849189
quote:
12s.gif Op maandag 5 november 2012 14:58 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ik denk dat het over het algemeen wel meevalt maar als je in het weekend een avondje gaat stappen dan schiet je er vrij snel overheen. Zeker omdat ik na een werkdag ook graag een biertje drink of een terrasje pak.

Op dit moment is de crisis echter zodanig toegeslagen bij mij thuis dat ik me daar voorlopig niet druk over hoef te maken, het feesten is even geen geld voor :')

En de bloedbank heb ik gewoon verteld wat mijn drinkgewoontes enzo zijn hoor ;) Ik vroeg het me alleen af omdat ik er toevallig langs kwam toen ik ging kijken of mijn oorontsteking gevolgen zou hebben :P
Bij mij verschilt het ook per week.. Maar het laatste jaar eigenlijk niet meer zo veel gedronken, op een paar uitzonderingen na. Ik zie mezelf ook niet als alcoholist, eerder als sportverslaafd :)
  maandag 5 november 2012 @ 15:48:57 #197
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_118850948
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 14:33 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik zocht oorontsteking op in de woordenlijst van Sanquin en bij de A zag ik gelijk alcoholverslaving.
Tip: oorontsteking begint met een O :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_118851025
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:48 schreef Mark het volgende:

[..]

Tip: oorontsteking begint met een O :+
Duh :+

Als je naar die lijst gaat krijg je gelijk de A te zien :6
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_119022826
Heb weer een oproep gekregen, denk dat het nu de 9e of 10e donatie wordt. Komende maandag of dinsdag even heen. Kijken of het nog makkelijker gaat dan anders, door krachttraining 'poppen' mijn aderen er wat meer uit dan eerst. Dus misprikken kan bijna niet meer zou je zeggen.
pi_119080604
vanaf de 14e mag ik weer doneren! Hopelijk dit keer geen verkoudheidje.
pi_119216438
Net bloedgegeven.

Na ±150 ml kwam er geen bloed meer uit en hebben de zuster er voor besloten om het prikken te stoppen aangezien mijn al gegeven bloed te lang stil stond.

Nog nooit eerder gehad.. toen de naald er uit kwam en afgeveegd werd aan een tissue leek het ook alsof er een bloedpropje inzat.

Iemand zoiets eerder gehad? en/of weet hoe het komt?
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2012 @ 21:39:40 #202
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119217053
Naald een beetje verschoven en hupsakee klepje dwars waardoor de bloedtoevoer geremd wordt of stopt. Niet gehad met bloeddonatie (geen donor) wel een vaak bij infusen.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_119217147
Ik moet altijd in zo'n stressballetje knijpen, anders stroomt het niet genoeg. Heb je dat wel gedaan?
Ik was maandag geweest, hb van 9,9. Hoogste ooit bij mij geloof ik. Gaat verder prima, merk er niet zoveel meer van.
pi_119218438
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:30 schreef Krediax het volgende:
Net bloedgegeven.

Na ±150 ml kwam er geen bloed meer uit en hebben de zuster er voor besloten om het prikken te stoppen aangezien mijn al gegeven bloed te lang stil stond.

Nog nooit eerder gehad.. toen de naald er uit kwam en afgeveegd werd aan een tissue leek het ook alsof er een bloedpropje inzat.

Iemand zoiets eerder gehad? en/of weet hoe het komt?
Had het bij mijn allereerste donatie, toen liep het bloed ook voor geen meter. Maar omdat ze het al heel snel doorhadden, heb ik toen nog wel uit mijn andere arm mogen geven.
Bij mij lag het waarschijnlijk aan mijn moeilijke aders, ik moet ook altijd in zo'n balletje knijpen :Y
Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 18 november 2012 @ 22:14:10 #205
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_119364501
Ik moet morgen weer. Wel een beetje een rottiming want normaal neem ik twee weken roosvice ferro en dan zit ik op de 7.8, dus precies goed om bloed te geven. Echter ben ik afgelopen week 3/4 dagen bij mijn vriend geweest en vergeten om de ferro mee te nemen. Dus de kans is groot dat ik daar eerst een half uur moet wachten, en daarna weer weggestuurd wordt. Maar ach, ik doe het om te helpen dus dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  maandag 19 november 2012 @ 15:04:58 #206
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_119385081
Zo, ik heb me gisteren aangemeld voor bloedgeven op de Sanquin-site :D
Dus ik meld me hier ook maar eens :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 19 november 2012 @ 15:06:33 #207
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119385137
Ik ga er wss mee kappen. Heb er geen tijd meer voor (ben altijd 2uur+ kwijt per donatie) en kan dat niet meer invullen in mijn huidige leven. Daarnaast heb ik gezien hoeveel 1 zo`n zak bloed oplevert en waar Sanquin het voor verkoopt, en vind het wel best zo.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_119385345
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 15:06 schreef Scorpie het volgende:
Ik ga er wss mee kappen. Heb er geen tijd meer voor (ben altijd 2uur+ kwijt per donatie) en kan dat niet meer invullen in mijn huidige leven. Daarnaast heb ik gezien hoeveel 1 zo`n zak bloed oplevert en waar Sanquin het voor verkoopt, en vind het wel best zo.
Die keus kun je alleen zelf maken. Het klopt dat bloed in nederland duur is. Maar goed, dan wordt er ook zuinig mee omgesprongen en het meeste van het geld van sanquin komt uiteindelijk bij onderzoek terecht.. Die 700.000 voor topbestuurders staat dus gelijk aan 3.500 zakken bloed per jaar, de rest komt dus wel ergens goed terecht.
pi_119385492
Mwoa, binnen het bedrijf (want dat is het in de afgelopen jaren echt geworden :{ ) worden behoorlijk gesneden in de personele kosten (directe en indirecte kosten). Er staat momenteel een reorganisatie voor de deur (een erg forse), dus het bloed zou blijkbaar ook een stuk goedkoper kunnen :P
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_119385962
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:04 schreef KaBuf het volgende:
Zo, ik heb me gisteren aangemeld voor bloedgeven op de Sanquin-site :D
Dus ik meld me hier ook maar eens :)
Goed bezig! ^O^

Wat betreft stoppen met geven of niet geven vanwege de salarissen: iedereen uiteraard z'n eigen mening, maar persoonlijk vind ik dat echt nergens over gaan.

Zonder flauw te willen doen: hoeveel is (het redden van) iemands leven je waard?

En als je echt zo fel tegen al die belachelijk hoge salarissen bent (want dat zijn ze inderdaad wel), waarom dan niet meteen al je geld van de bank halen? Want in dat wereldje zijn de salarissen nog een stukje hoger én daar red je geen levens mee.
Smile, tomorrow will be worse...
  maandag 19 november 2012 @ 15:28:18 #211
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_119386025
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 15:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Mwoa, binnen het bedrijf (want dat is het in de afgelopen jaren echt geworden :{ ) worden behoorlijk gesneden in de personele kosten (directe en indirecte kosten). Er staat momenteel een reorganisatie voor de deur (een erg forse), dus het bloed zou blijkbaar ook een stuk goedkoper kunnen :P
Was dat niet opgelegd door minister Schippers?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 19 november 2012 @ 15:34:01 #212
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_119386307
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:27 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Goed bezig! ^O^

Dank! Vrees nu al wel met grote vreze voor die naald, maar dat moet ik maar voor lief nemen :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 19 november 2012 @ 16:12:01 #213
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_119388020
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:34 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Dank! Vrees nu al wel met grote vreze voor die naald, maar dat moet ik maar voor lief nemen :+
Uit eigen ervaring kan ik melden dat het went. Succes alvast!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_119393204
Vanmiddag ben ik geweest voor de 6e keer. Ik kreeg een extra formulier of ze de witte bloedcellen mochten gebruiken voor onderzoek. Dit schijnt normaal weg gegooid te worden. Ik heb ondertekend, laten ze er maar onderzoek naar doen.
  maandag 19 november 2012 @ 20:25:08 #215
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_119400459
Alles was in orde dus ik heb voor de 5e keer bloed kunnen geven. Alleen ging hij af en toe piepen omdat m'n bloed blijkbaar erg langzaam stroomde. Gelukkig uiteindelijk wel goed genoeg, want het zakje was mooi vol. Naast me een meisje dat voor het eerst bloed gaf en verpleegkundige was. Eerst ging ze zelf bijna van haar stokje door de naald, en daarna begon d'r vriend die mee kwam ook wel erg wit te worden. Hij is dus maar iets eerder koffie gaan drinken.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_119407334
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er vriendjes/vriendinnetjes mee komen. Mee tot in de donatieruimte is helemaal bizar
pi_119409671
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:28 schreef Mark het volgende:

[..]

Was dat niet opgelegd door minister Schippers?
Nee, die heeft niet zoveel te zeggen over het personeelsbeleid van Sanquin. Er wordt gewoon eens in de zoveel tijd weer eens hard geknepen in het personeel...en men pikt dat. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 19 november 2012 @ 23:02:51 #218
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_119409982
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 22:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, die heeft niet zoveel te zeggen over het personeelsbeleid van Sanquin. Er wordt gewoon eens in de zoveel tijd weer eens hard geknepen in het personeel...en men pikt dat. :)
Ik bedoelde deze opgelegde bezuiniging:
"Minister Schippers stelde destijds dat ze Sanquin een bezuiniging van 11,6 miljoen euro oplegt om het te dwingen tot kostenbesparingen."
Bron: http://www.bndestem.nl/cm(...)is-te-hoog-1.3420816
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_119410395
Ja, dat heeft alles versterkt (al heeft Sanquin een nogal dramatische inkoopafdeling qua ICT, waar heel veel geld in zit, momenteel), maar deze exercitie stond in afgeslankte vorm al wel op het programma.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 19 november 2012 @ 23:12:15 #220
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_119410508
Die ICT afdeling van Sanquin ken ik (een beetje), heb een tijdje een systeem in beheer gehad voordat men overstapte op Progesa.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_119517353
Ook weer gedoneerd.
Superprikster, hele aardige dame die de naald er vrijwel pijnloos injaste (en naar me luisterde toen ik haar mijn goede vat aanwees O+ ). Donatie ging ook in recordtijd! Voor mij dan, 7 minuten is heel netjes.
Alleen was mijn Hb weer op het randje }:| (7,8, ik snap er niks van, tot een jaar geleden zat ik altijd rond de 9). En had ik een drukke dag gehad en bedacht me pas laat dat ik nog moest lunchen (vanuit werk direct naar de BB).

Voor de mensen die op dramatische flauwvalverhalen wachten: helaasch! :P Maar nadat ik had gegeten en vervolgens naar zangles ging moest ik halverwege wel gaan zitten, omdat ik het erg warm kreeg en een beetje bibberig werd. Maar dat was voldoende, kon de les zo lekker uitzingen. Eerste keer dat ik er een beetje last van had. :D

Er was ook iemand die voor het eerst kwam: gelukkig hoefde er alleen maar bloed geprikt worden, want zij had zich niet gerealiseerd dat een strakke trui met daaronder alleen een hemdje niet echt handig is als je komt doneren. Leermomentje. :+ En een uitgelubberde trui waar het blote rechterarmpje net onderuit stak. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_119534647
Als je een hoger Hb wilt hebben is roken een optie :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_119535247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:13 schreef Cat22 het volgende:
Voor de mensen die op dramatische flauwvalverhalen wachten: helaasch!
Ja hey ik ben de dramtische flauwvaller... niet mijn functie afpakken :+

Kreeg weer mail van de bloedverwant, vind het zo spannend/leuk O+ Het decembernummer komt er nu bijna aan!
pi_119535307
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja hey ik ben de dramtische flauwvaller... niet mijn functie afpakken :+

Kreeg weer mail van de bloedverwant, vind het zo spannend/leuk O+ Het decembernummer komt er nu bijna aan!
Ik wacht verdorie al drie maanden op dat nummer :(
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_119535728
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:06 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ik wacht verdorie al drie maanden op dat nummer :(
Bijna :*
pi_119537735
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:41 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Als je een hoger Hb wilt hebben is roken een optie :P
Haha, dat werkt ook ja.
Iets gezonder is veel groente, fruit, rood vlees. Minderen met melk(producten), koffie, thee.

kan ik dat blad ook stopzetten, want eigenlijk lees ik dat nooit :@
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:49:02 #227
350683 Renn
Kan niet kiezen
pi_119538817
Tijdje terug ingeschreven, paar weken terug getest en maandag voor het eerst gegeven.
Ging goed, ging snel en ze hoefde maar 1 keer te prikken. Ze had dan ook genoeg keus, mijn aderen stonden bol O+
1 minuutje wat duizelig gevoeld na het opstaan, daarna was het weer prima.

Al met al is het me prima bevallen, nergens last van gehad.
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:54:59 #228
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_119539085
^O^ Welkom bij de club!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_119539384
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:19 schreef the85mc het volgende:
kan ik dat blad ook stopzetten, want eigenlijk lees ik dat nooit :@
Ja, vul het contactformulier in en kies voor Verzoek tot afmelding voor Bloedverwant.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 27 november 2012 @ 21:48:13 #230
39237 crew  H_T
2733
pi_119690272
Het nummer in de TT komt evereen met het nummer van de donatie die ik vanavond heb gedaan :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_119690533
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:41 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Als je een hoger Hb wilt hebben is roken een optie :P
En vitamine c, vlees en Roos Vice Ferro :P
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:56:15 #232
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_119690799
Voor hoeveel kan je een zak bloed verkopen in Amerika en hoevaak mag je dat doen?
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:52:32 #233
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_119694077
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:56 schreef MrBaas het volgende:
Voor hoeveel kan je een zak bloed verkopen in Amerika en hoevaak mag je dat doen?
http://www.helium.com/items/767399-how-to-donate-blood-for-money
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_119694493
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:30 schreef Krediax het volgende:
Net bloedgegeven.

Na ±150 ml kwam er geen bloed meer uit en hebben de zuster er voor besloten om het prikken te stoppen aangezien mijn al gegeven bloed te lang stil stond.

Nog nooit eerder gehad.. toen de naald er uit kwam en afgeveegd werd aan een tissue leek het ook alsof er een bloedpropje inzat.

Iemand zoiets eerder gehad? en/of weet hoe het komt?
De punctie levert in eerste instantie weefselschade op, waardoor stolling op gang gebracht kan worden.

Waarschijnlijker is gewoon niet goed in de ader geprikt, waardoor er wel wat bloed uit kwam, maar zonder druk erachter zodat het niet stroomt en stolt in de naald.
  woensdag 28 november 2012 @ 00:02:04 #235
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_119697136
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het nummer in de TT komt evereen met het nummer van de donatie die ik vanavond heb gedaan :)
Dat red ik niet, mijn donaties gaan harder dan deze topics :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_119711610
Net vanmiddag voor de tweede keer gegaan. Hb was 8.2 en het duurde iets langer dan 5 minuutjes. Die meneer vond het maar snel gaan en was nogal ongerust maar ik voelde me (net als de vorige keer) helemaal prima. Nergens last van gehad.

Vind het zo gezellig daar dat ik vaker zou gaan als het mocht..
pi_119712967
Zo, ik heb mijn afspraak gemaakt voor de keuring :)

In januari pas helaas, maar beter laat dan nooit!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_119924742
Ik ben vandaag voor het eerst bloed gegeven. Ging heel goed, zat zelfs al een kwartier aan tafel toen ik op was gestaan en opeens begon te zweten. Dacht dat dat door de soep kwam die ik op had dus ik ging naar de wc, bleek toch dat ik bijna aan het flauwvallen was! Gelukkig was ik net op tijd weer bij de bloeddames en hebben ze me even neergelegd.

Ben nu nog steeds slap en moe, kan dat daardoor komen? Het is nu zo'n 4,5 uur geleden en heb behoorlijk wat gegeten..
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 december 2012 @ 00:20:15 #239
39237 crew  H_T
2733
pi_119943187
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:36 schreef Markeerstift het volgende:
Ben nu nog steeds slap en moe, kan dat daardoor komen? Het is nu zo'n 4,5 uur geleden en heb behoorlijk wat gegeten..
Het zou kunnen, zeker als je wat kleiner/lichter bent. Bel ze even als je er deze week last van blijft houden en kaart het ook aan als je de volgende keer een gesprekje hebt
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_120258527
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:30 schreef Krediax het volgende:
Net bloedgegeven.

Na ±150 ml kwam er geen bloed meer uit en hebben de zuster er voor besloten om het prikken te stoppen aangezien mijn al gegeven bloed te lang stil stond.

Nog nooit eerder gehad.. toen de naald er uit kwam en afgeveegd werd aan een tissue leek het ook alsof er een bloedpropje inzat.

Iemand zoiets eerder gehad? en/of weet hoe het komt?
Heb er wel eens eens stuk vel ingehad waardoor er weinig uitkwam. Toen kon ik onverrichterzake naar huis.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120258571
Gisteren ook weer geweest en in plaats van de normale 5 minuten nu bijna 9 minuten aan de tap gehangen. Het kwam volgens de prikzuster doordat het zo koud was en de doorboeding zich dan uit de ledematen terugtrekt.

Hb 8.6 bloeddruk 110/65 ^O^

En weer een lekkere appelkoek gescoord ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120258707
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:13 schreef Cat22 het volgende:

[...]

een strakke trui met daaronder alleen een hemdje niet echt handig is als je komt doneren.

[...]
Ik kan dat alleen maar toejuichen en het schijnt op de donatiesnelheid van de heren ook een positief effect te hebben.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120259312
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:48 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik kan dat alleen maar toejuichen en het schijnt op de donatiesnelheid van de heren ook een positief effect te hebben.
Thanks, made my day :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_120259633
Dinsdag geweest voor keuring , alles was goed. En als de bloeduitslagen ook goed zijn, wat ik wel verwacht, krijg ik binnen nu en 1 maand een oproep voor de eerste keer keer bloed geven ! *O*
pi_120262456
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:48 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik kan dat alleen maar toejuichen en het schijnt op de donatiesnelheid van de heren ook een positief effect te hebben.
Hmmmm... wellicht moeten ze de heren dan even op een andere plek prikken. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 12:00:21 #246
45833 crew  Fogel
pi_120262616
* Fogel wacht nog steeds op een oproep

Laatste donatie was net voor de zomervakantie. Maar zover ik weet zit er op Turkije geen quarantaine (want daar heb ik wel vaker last dat ik in een land ben geweest waardoor ik enkele maanden niet mag doneren)?
Krijg vaak ook een oproep net voor kerst/jaarwisseling, dan hebben ze extra bloed nodig omdat sukkels het nodig vinden om zich te verwonden (vuurwerk, overmatig drankgebruik --> ongevallen).
We zien wel :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_120263046
Als je buiten Europa bent geweest, dan moet je vier weken wachten :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 13 december 2012 @ 12:19:57 #248
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_120263181
Is tegenwoordig standaard :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_120263298
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Als je buiten Europa bent geweest, dan moet je vier weken wachten :)
Kwam ik de laatste keer achter ja. :D Ik was 4 weken + 2 dagen eerder teruggekomen van vakantie in Turkije. Pfew!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 12:27:31 #250
45833 crew  Fogel
pi_120263417
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Als je buiten Europa bent geweest, dan moet je vier weken wachten :)
Hier (Noorwegen) ligt het er heel erg aan waar je bent geweest, wanneer je er bent geweest en hoe lang.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_120263489
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:27 schreef Fogel het volgende:

[..]

Hier (Noorwegen) ligt het er heel erg aan waar je bent geweest, wanneer je er bent geweest en hoe lang.
Hier worden niet alleen de donoren er gek van :P (vrouw werkt er...), maar inmiddels is dit in elk geval de standaard. Soms komt er iets bij en soms gaat er weer iets af (Italië en West-Nile-virus, bijvoorbeeld)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_120294833
Zo, de bloedverwant waar ik in sta is ook binnen *)
pi_120295310
Normaal wordt ik elke 10 weken wel opgeroepen, inmiddels is het weer 15 weken geleden, hoe kan dit?
pi_120295429
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:30 schreef dynamiet het volgende:
Normaal wordt ik elke 10 weken wel opgeroepen, inmiddels is het weer 15 weken geleden, hoe kan dit?
misschien is er nog voldoende voorraad van wat jij Sanquin te bieden hebt
pi_120295553
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:30 schreef dynamiet het volgende:
Normaal wordt ik elke 10 weken wel opgeroepen, inmiddels is het weer 15 weken geleden, hoe kan dit?
Of je oproepkaart/brief is foetsie.
Mijn partner is nu donor en daar zou een brief eind November verstuurd zijn. Hoorde maar niets (eerste donatie, keuring al gehad) dus is hij ff langs gegaan. Hij mocht wel gelijk gaan zitten, maar aangezien ik hem heb omgekocht vond hij dat niet zo'n strak plan. Hij moest me ook uit het werk ophalen, dus we gaan samen volgende week :Y

Ik mag nog steeds geen bloed geven :(
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:03:42 #256
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_120297463
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:05 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de bloedverwant waar ik in sta is ook binnen *)
Ah, de konijnen?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_120300231
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:03 schreef Mark het volgende:

[..]

Ah, de konijnen?
:Y
pi_120305948
Ff kijken dan, was al wel binnen bij de post.
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:38:00 #259
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_120308262
Ik had hem woensdag al, volgens mij
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:23:49 #260
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_120313984
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:05 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de bloedverwant waar ik in sta is ook binnen *)
Het enige artikel dat ik niet heb gelezen. :@ Straks alsnog ff doen dan. :Y
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_120333542
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:05 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de bloedverwant waar ik in sta is ook binnen *)
wat een giga beest, past niet in mijn pan :P ;)

Interessant om te weten dat mij O-neg misschien in Verweggistan in de diepvries ligt voor de militairen
pi_120355854
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:05 schreef computergirl het volgende:
Interessant om te weten dat mij O-neg misschien in Verweggistan in de diepvries ligt voor de militairen
Dat was zo'n heftig verhaal. Ik moest ervan huilen. ;(
pi_120405486
Ik heb bijna een week last gehad van mijn vingerprikje. Wat een lompe keuringsdokter :(
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_120536330
Te laag Hb. De vorige keer zat ik ook maar net op het randje. Het is nu al een jaar aan het dalen.
Wel een minipelikaan aan een sleutelhanger meegekregen als kerstcadeautje. O+
pi_120541609
hmm.. ik ben mijn oproepkaart kwijt, maar heb wel mijn donor pasje.. zou ik wel kunnen gaan doneren :?

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  donderdag 20 december 2012 @ 09:22:35 #266
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_120541755
Ja hoor,als je maar een legitimatie meeneemt (dus NIET je donorpasje)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_120547335
Dinsdag meegeweest omdat mijn partner braaf bloed ging geven. Hij was verbaasd over dat je eigenlijk niets voelde. Lolz. Had al gezegd dat je nauwelijks iets merkt. Duurde 7 minuut nog wat, dus netjes voor een eerste donatie. Ook minipelikaantje en magneet gehad.

Trots op hem. :) Hopen dat de tweede brief/oproepkaart hem wel bereikt.
pi_120547662
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:23 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Het enige artikel dat ik niet heb gelezen. :@ Straks alsnog ff doen dan. :Y
Nou ja zeg :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat een giga beest, past niet in mijn pan :P ;)

Interessant om te weten dat mij O-neg misschien in Verweggistan in de diepvries ligt voor de militairen
Ja, lekker zo rond kerst met konijnen in het nieuws... ;)
  donderdag 20 december 2012 @ 22:13:16 #269
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_120573322
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:41 schreef douche-eendje het volgende:
Nou ja zeg :P
Inmiddels wel gedaan. Thanks voor de leestip! ;)

Ik ga donderdag weer een halve liter plasma afstaan. Scheelt toch weer in de kerstkilo's. :P
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_120574250
ik mag de 27e weer doneren. Hopen dat ik deze keer niet flauwval :')
pi_120575209
Ik heb me vanavond weer laten prikken. Ik heb het nog nooit zo rustig gezien, stond in minder dan een uurtje weer buiten. :) het hielp ook wel dat het doneren zelf abnormaal snel ging, ik heb meestal zo'n knijpballetje nodig maar nu moesten ze het tourniquet juist losser doen.
pi_120577333
hier een onvolledige donatie -O-

en ik had nog zo met de zuster afgesproken dat ik niet ging doen wat mijn buurvrouw deed net nadat ik op de stoel ging zitten..

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_120587975
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 23:16 schreef Barretje80 het volgende:
hier een onvolledige donatie -O-

en ik had nog zo met de zuster afgesproken dat ik niet ging doen wat mijn buurvrouw deed net nadat ik op de stoel ging zitten..
woepsie
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:17:50 #274
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_121092773
Morgen keuring, ben benieuwd!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_121093853
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:17 schreef KaBuf het volgende:
Morgen keuring, ben benieuwd!
Succes! Volbloed?
Ik verwacht deze week oproep voor 10e donatie :)
  donderdag 3 januari 2013 @ 00:14:11 #276
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_121095324
Vorige week vrijdag geweest, kreeg 2 zakken met oliebollen mee :D

Vandaag mezelf ook maar geregistreerd als orgaandonor
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_121101666
Gisteren gebeld of ik deze week nog kon komen, dus ga vanmiddag even. Volgens mij de 10e keer, maar zou ook nog nummer 9 kunnen zijn. :)
pi_121117275
Ik heb nu alweer voor de tweede keer af moeten zeggen :( Eerst een oorontsteking, nu een maagzweer. Hoe vaak kan je eigenlijk afzeggen voor ze je zat zijn?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  donderdag 3 januari 2013 @ 17:02:30 #279
330855 ejiraM
for the greater good
pi_121117510
quote:
18s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:56 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik heb nu alweer voor de tweede keer af moeten zeggen :( Eerst een oorontsteking, nu een maagzweer. Hoe vaak kan je eigenlijk afzeggen voor ze je zat zijn?
Denk geen max, alhoewel je op een gegeven moment gewoon geen uitnodigingen meer krijgt, maar zelf een afspraak moet maken.

Ik heb namelijk nogal een kwakkelende gezondheid en geregeld eczeem op mijn armen en dat in combinatie met dat ik het stiekem behoorlijk eng vind zorgt ervoor dat ik geloof ik al twee jaar geleden getest ben, maar nog nooit ben geweest :X
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_121117685
quote:
99s.gif Op donderdag 3 januari 2013 17:02 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Denk geen max, alhoewel je op een gegeven moment gewoon geen uitnodigingen meer krijgt, maar zelf een afspraak moet maken.

Ik heb namelijk nogal een kwakkelende gezondheid en geregeld eczeem op mijn armen en dat in combinatie met dat ik het stiekem behoorlijk eng vind zorgt ervoor dat ik geloof ik al twee jaar geleden getest ben, maar nog nooit ben geweest :X
Nooit geweest! Dat is zonde :o Waarom bel je ze niet een keer op om nog eens met een arts over die zaken te praten?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_121146297
quote:
99s.gif Op donderdag 3 januari 2013 17:02 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Denk geen max, alhoewel je op een gegeven moment gewoon geen uitnodigingen meer krijgt, maar zelf een afspraak moet maken.

Ik heb namelijk nogal een kwakkelende gezondheid en geregeld eczeem op mijn armen en dat in combinatie met dat ik het stiekem behoorlijk eng vind zorgt ervoor dat ik geloof ik al twee jaar geleden getest ben, maar nog nooit ben geweest :X
Als het langer dan twee jaar geleden is dat je een donatie hebt gedaan (of dus nog nooit een donatie hebt gedaan) mag je niet doneren voor je weer een volledige keuring hebt gehad.
Kwam ik achter toen ik 'kwijt' was door verhuizingen en daardoor bijna 2 jaar had overgeslagen. Was nog net op tijd zodat dokter me niet hoefde te beporren!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_121146881
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als het langer dan twee jaar geleden is dat je een donatie hebt gedaan (of dus nog nooit een donatie hebt gedaan) mag je niet doneren voor je weer een volledige keuring hebt gehad.
Kwam ik achter toen ik 'kwijt' was door verhuizingen en daardoor bijna 2 jaar had overgeslagen. Was nog net op tijd zodat dokter me niet hoefde te beporren!
Ik heb een tijd niet gegeven, en ik moest toen inderdaad weer herintreden met een keuring :) Maar beporren? Misschien doen ze dat alleen bij vrouwen? Gewoon een wat uitgebreidere test dan anders.
En ik kreeg een andere kleur map, normaal krijg je een witte of rode map, ik toen een groene. Iedereen was behoorlijk nieuwsgierig wat dat was :D
pi_121149502
Volgende week mag ik ook weer! ;)
Kijken of m'n Hb deze keer wel hoog genoeg is; vind het toch een beetje jammer om voor 0.1 op en neer te fietsen voor niks...

Was heel braaf weer met de Ferro begonnen, maar in de vakantie is dat er toch een beetje bij in geschoten, dus hoop dat ik de komende dagen nog een paar tienden kan pakken!
Smile, tomorrow will be worse...
pi_121150273
Ik moet/mag ook nog ergens komende dagen, heb tot de 10e de tjid :) Alhoewel de schrik van de vorige keer met flauwvallen er nog een beetje inzit....
pi_121154256
Net terug van mijn tweede donatie :) In tegenstelling tot de eerste keer is deze vlekkeloos verlopen :s)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:59:54 #286
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_121160642
Ik ben al een tijdje bloeddonor. Vandaag heb ik maar eens informatie opgezocht over stamceldonatie. Uiteindelijk heb ik mij ook ingeschreven.

Maar nu heb ik een vraag over het volgende:

''Als we je aanmelding hebben ontvangen, ontvang je van ons een pakket. Hiermee ga je naar de afname om een paar buisjes bloed af te laten nemen.''

Je ontvangt dus een pakket, maar wat zit daar eigenlijk in?

De kans is klein dat je uiteindelijk mag doneren, maar heeft er ondanks die kleine kans iemand van jullie ervaring?
pi_121160674
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:29 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Net terug van mijn tweede donatie :) In tegenstelling tot de eerste keer is deze vlekkeloos verlopen :s)
Ben nu wel echt supersnel buiten adem :') Is dat normaal?
pi_121160813
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:59 schreef Krakimolo het volgende:
Ik ben al een tijdje bloeddonor. Vandaag heb ik maar eens informatie opgezocht over stamceldonatie. Uiteindelijk heb ik mij ook ingeschreven.

Maar nu heb ik een vraag over het volgende:

''Als we je aanmelding hebben ontvangen, ontvang je van ons een pakket. Hiermee ga je naar de afname om een paar buisjes bloed af te laten nemen.''

Je ontvangt dus een pakket, maar wat zit daar eigenlijk in?

De kans is klein dat je uiteindelijk mag doneren, maar heeft er ondanks die kleine kans iemand van jullie ervaring?
Paar buisjes voor bloed en wat formuliertjes waarschijnlijk? En er is ergens een topic *rommelt wat via google* LIF / Beenmergdonor
Daar staan wat ervaringen van een donor in :)
pi_121161416
Yep, je moet een paar buisjes af laten tappen en dat gaat in een speciale envelop op de post.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:32:33 #290
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_121161622
Bedankt! Ik ga ook eens het andere topic doorlezen.
pi_121163199
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:59 schreef douche-eendje het volgende:
Ik moet/mag ook nog ergens komende dagen, heb tot de 10e de tjid :) Alhoewel de schrik van de vorige keer met flauwvallen er nog een beetje inzit....
ik ben benieuwd wanneer ik weer een oproep krijg na mijn onvolledige donatie -O-

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 00:19:31 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121255002
Ik wilde al jaren doneren maar ben onlangs afgewezen vanwege mijn ziekte (ME/CVS) baalde er behoorlijk van want wilde heel graag doneren maar ze zijn bang dat het bij mij te lang duurt om te herstellen -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 7 januari 2013 @ 00:20:06 #293
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_121255023
Je hebt het in ieder geval geprobeerd ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 00:23:10 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121255116
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:20 schreef Mark het volgende:
Je hebt het in ieder geval geprobeerd ^O^
Dat wel ja :Y maar ik baal er nog steeds flink van ;( we hebben afgesproken dat ik ieder jaar terugkom voor een herkeuring en wie weet als het ooit beter gaat mag ik alsnog geven *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 7 januari 2013 @ 00:24:11 #295
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_121255147
Yay, morgen voor het eerst sinds tijden weer een plasma geven.
  maandag 7 januari 2013 @ 12:13:42 #296
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121264812
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:19 schreef MaJo het volgende:
Ik wilde al jaren doneren maar ben onlangs afgewezen vanwege mijn ziekte (ME/CVS) baalde er behoorlijk van want wilde heel graag doneren maar ze zijn bang dat het bij mij te lang duurt om te herstellen -O-
Is plasma niet wat voor jou?
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 14:00:26 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121268106
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:13 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is plasma niet wat voor jou?
Ik neem aan dat als ik niet door de algemene keuring kom dat ik dan ook geen plasma mag geven?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_121268147
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als ik niet door de algemene keuring kom dat ik dan ook geen plasma mag geven?
nee lijkt me ook niet
pi_121302623
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:19 schreef MaJo het volgende:
Ik wilde al jaren doneren maar ben onlangs afgewezen vanwege mijn ziekte (ME/CVS) baalde er behoorlijk van want wilde heel graag doneren maar ze zijn bang dat het bij mij te lang duurt om te herstellen -O-
Ik mag ook niet vanwege gezondheidsredenen. Plasma is minder heftig, maar je moet minimaal eerst 1x volbloed hebben gedoneerd. Ik mag ook geen plasma vanwege de antistoffen die ik aanmaak. Ik denk dus dat je ook geen plasma mag geven.

Misschien moet je doen wat ik heb gedaan... iemand anders overtuigen om te gaan geven. Dat was nogal lastig hier, maar uiteindelijk heb ik iemand omgekocht ;) Ik zorg voor een heerlijk diner van favo eten en hij doneert bloed :) Achteraf vond hij het trouwens ook helemaal niet zo heftig als hij had verwacht.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:22:17 #300
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121303125
35 minuten gisteren *)
pi_121304564
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:58 schreef kahlie het volgende:

[..]
Misschien moet je doen wat ik heb gedaan... iemand anders overtuigen om te gaan geven. Dat was nogal lastig hier, maar uiteindelijk heb ik iemand omgekocht ;) Ik zorg voor een heerlijk diner van favo eten en hij doneert bloed :) Achteraf vond hij het trouwens ook helemaal niet zo heftig als hij had verwacht.
Mooi idee! Ik laat het ook altijd aan iedereen weten als ik bloed heb gegeven (foto van verbandje op facebook en twitter, die dingen), in de hoop mensen op een idee te brengen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')