Ja, druk he in Amsterdam, ik moest toen ook ongeveer een maand wachten tot een fatsoenlijke tijd.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:53 schreef Juicyhil het volgende:
Theorie examen geboekt voor de 28ste
Wel in Haarlem aangezien ze hier in Amsterdam pas in oktober examens hadden.
Dat is het meestal inderdaad. Moest toen voor m'n rijbewijs helemaal naar Leidenquote:Op woensdag 5 september 2012 13:28 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ja, druk he in Amsterdam, ik moest toen ook ongeveer een maand wachten tot een fatsoenlijke tijd.
En dat is zaad, want hier wil je echt niet rijdenquote:Op woensdag 5 september 2012 13:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is het meestal inderdaad. Moest toen voor m'n rijbewijs helemaal naar Leiden
Oooh, ik rij iedere dag in Amsterdam. Ik ken overal de weg, dus dat heb ik liever dan weer een vreemde omgeving leren kennen.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dat is zaad, want hier wil je echt niet rijden
Heb mijn rijbewijs in Den Bosch gehaald, hier rijden is een heel stuk moeilijker.. Weinig ontspannends aan.
Morgen afrijden. Moet ik nu als (les)motorrijden altijd links staan bij twee rijstroken voor rechtdoor bij het stoplicht? Heb deze situatie nog nooit mee gemaakt maar links lijkt mij vrij logisch.quote:Tips voor het AVD (verkeersdeelneming) examen
- Probeer het rijden over putdeksels, wegbelijning etc. zoveel mogelijk te vermijden. Dus tussen de zebrastrepen en langs de pijlen of over de hals. Maar, ga er geen rare capriolen voor uithalen om er persé niet overheen te rijden
- Goed de bochten doorkijken
- Regelmatig in je spiegels kijken, bij versnellen, vertragen etc.
- Dode hoek checken voor een zijdelingse verplaatsing
- Bij stoplichten vrijwel altijd links staan (tenzij de rechterbaan leeg is natuurlijk)
- Bij het het voorsorteren zo gaan staan dat er geen auto's tussendoor passen.
- Vlot optrekken tot de maximum snelheid.
- Zo rijden dat bij een (gelijkwaardige) kruising een voertuig van rechts gemakkelijk voor jou langs past.
- Bij veel verkeer links van het midden rijden. Zodat je goed te zien bent door verkeer dat aan het inhalen is.
- Maak oogcontact met de bestuurders, zo weet je of je gezien bent.
- Duidelijk zijn met wat je doet. Niet rollend wachten totdat je de weg op kunt, maar gewoon goed remmen en stilstaan (oftewel voorrang geven).
- Voor de bocht klaar zijn met het kijken en je snelheid.
- Bij onoverzichtelijke bochten een ruime lijn nemen, zodat jijzelf de bocht beter door kan kijken en jij sneller gezien kan worden door tegemoet komend verkeer.
Net zoals je bij je autorijbewijs (als je die hebt) geleerd heb, éérst je spiegels checken (binnen, buiten) dán je dode hoek checken (schouder) en dán pas je knippertje aan... Binnenspiegel kun je van vervangen door de spiegel van de kant waar je níet heen wilt afslaan. Dus als je linksaf wilt slaan, eerst je rechterspiegel checken, dan je linkerspiegel en dan ff over je schouder voor de dode hoek, knippertje aan en gaan!
Met dode hoek kijken moet je overigens alleen je hoofd bewegen en niet je bovenlichaam, dan maakt je motor een slinger wat weer zorgt voor onbalans...
Zorg dat je tijd voor jezelf maakt om deze handelingen te gaan doen, dus begin er op tijd mee!
Als motorrijder ben je immers altijd sneller weg... als je de ruimte hebt moet je er gebruik van maken.quote:Op donderdag 6 september 2012 08:08 schreef stoeltafel het volgende:
Kwam deze handige tips tegen voor het avd examen
[..]
Morgen afrijden. Moet ik nu als (les)motorrijden altijd links staan bij twee rijstroken voor rechtdoor bij het stoplicht? Heb deze situatie nog nooit mee gemaakt maar links lijkt mij vrij logisch.
Je moet altijd zorgen dat automobilisten 'm er niet zomaar langs kunnen plempen - je bent een motorvoertuig, dus gedraag je je ook als zodanig. Je staat dus gewoon in het midden stil. Als er echter een vluchtheuvel is kun je daar tussen gaan staan, er wel op lettende dat je evt. verkeer van links ook niet blokkeert.quote:Tweede vraag. Je staat op een tweebaansweg en je wilt links afslaan. Gaan jullie dan rechts op de weg stil staan om linksaf te slaan of een beetje tegen de linkerkant aan? Van mijn instructeur moet ik op het midden blijven staan zodat er geen auto's links kunnen die mij kunnen raken. Wat is juist?
Zenuwen beginnen een beetje te komen maar als ik gewoon rij dan moet het makkelijk lukken morgen.
Ik zit te overwegen er maar gewoon eentje te halen. Zo moeilijk kan 't niet zijn, en hoe vaak word je nou gecontroleerd?quote:Op donderdag 6 september 2012 11:20 schreef Juicyhil het volgende:
Geen Ik heb dan afgelopen maandag m'n AVB gehaald. Nu nog m'n AVD en pas kan ik plannen maken om een motor te kopen.
Op een andere naam laten verzekeren?quote:Op donderdag 6 september 2012 11:36 schreef drumstickNL het volgende:
Aangezien je dan niet verzekerd bent is dat naar mijn mening vooral met een motor een riskante zaak.
Maar goed; misschien als je buitenaf woont en elke keer een klein stukje gaat dat het nog wel kan..
Sowieso verzekeringen Wat boeit mij het nou als ik een aanrijding krijg? Ik koop wel gewoon een nieuwe motor.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:47 schreef drumstickNL het volgende:
Die verzekering is niets waard als je geen rijbewijs hebt.
Het is niet voor je motor; het is voor de miljoenen euro schade die je ermee kan aanrichten.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Sowieso verzekeringen Wat boeit mij het nou als ik een aanrijding krijg? Ik koop wel gewoon een nieuwe motor.
Dit.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Het is niet voor je motor; het is voor de miljoenen euro schade die je ermee kan aanrichten.
Geduld hebben is wel moeilijk, maar daarom niet onmogelijkquote:Op donderdag 6 september 2012 11:49 schreef Dekatria het volgende:
Als er wat gebeurd en er is iemand anders bij betrokken, ben je zwaar de lul. Ik zou het dus maar laten voor als je daadwerkelijk je A hebt.
Geduld hebben is niet zo moeilijk heur.
Op eigen/bouw terrein?quote:Op donderdag 6 september 2012 12:34 schreef BlackLining het volgende:
Ik ken er van mijn werk ook eentje die beweert zonder rijbewijs op een KTM 950 rond te crossen. Het is echt wachten tot ik hem een keer op de motor aan zie komen.. Meteen politie bellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |