SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012
De nieuwe regels vanaf 2013:
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 26-09-2012 13:20:55 ]
Mij in iedergeval niet! Thankyou.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:42 schreef picodealion het volgende:
Laat maar weten wie ik nog heb gemist in de OP.
Nee joh, ik kon na 3 weken al weer opnieuwquote:Op dinsdag 4 september 2012 12:05 schreef stoeltafel het volgende:
Net weer 2 uur gereden en vanmiddag weer. Vrijdag namelijk AVD examen. Moet dit echt in 1 keer halen anders ben ik zo weer 2 maanden verder. Rijden gaat volgens mij wel prima alleen nog iets strakker voorsorteren.
Nu is het (uiteraard) een stuk drukker met de winter en het nieuwe rijbewijs in opkomst.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:23 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Nee joh, ik kon na 3 weken al weer opnieuw
(wel al 2 maanden geleden, weet niet of het nu een stuk drukker is)
Done.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:03 schreef BlueBubbles het volgende:
[..]
Mij in iedergeval niet! Thankyou.
Bij lesmotor mag je : Honda CB500 invullen.
Ja klopt. Had het zelf niet verwacht omdat ik best slecht reed. Examinator besloot een ronde te rijden die ik totaal niet ken. Veel wehwerkzaamheden enzo.quote:
Ja er zal inderdaad wel een run wezen op die examens komende maanden. Zag je toen ook met de theorie examens voor het b rijbewijs. Ze ging toen alles veranderen en direct zal alles vol.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:47 schreef firebladex het volgende:
Ik las steeds meer dat de wachtijden van examens opliepen tot 2 maanden. Ik werd bang en heb mijn rijschool gebeld... "ach jong, maak je niet druk, wij hebben 100 examens ingekocht, jij gaat dit jaar gewoon je rijbewijs halen, ik denk zelfs dat 6-8 weken wel voldoende is.
Geeft wel wat rust... zeker toen ik afgelopen week werd opgebeld "ja je rijinstructeur heeft ons verlaten, we moeten je rijles verplaatsen"
Proficiatquote:
Dat je bijvoorbeeld weet dat de motor overend moet staan wil je de olie checken, en natuurlijk het hele BRAVO-OK gebeuren.quote:Op maandag 3 september 2012 22:14 schreef Juicyhil het volgende:
Wat komen er voor vaardigheden eigenlijk kijken bij AVD?
Ik weet in elk geval dat je bandenspanning moet checken, oliepeil en dat soort onzin. Maar verder nog dingen die daarbij belangrijk zijn?
Nice toch gefeliciteerdquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:20 schreef SilentHunterNL het volgende:
Ik moest eerst vanaf 30 meter een kenteken lezen, me ogen zijn al niet de meste maar had toevallig het nummer van die auto 3 min ervoor uit me hoofd geleerd :p verder vroeg ik waar ik op moest letten als de motor tijdje stilsstond. Gewoon heel die bbraavvok opgenoemd.
Nee nog ff door sparen.:pquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:27 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Nice toch gefeliciteerd
Heb je al een motor ?
Ja, druk he in Amsterdam, ik moest toen ook ongeveer een maand wachten tot een fatsoenlijke tijd.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:53 schreef Juicyhil het volgende:
Theorie examen geboekt voor de 28ste
Wel in Haarlem aangezien ze hier in Amsterdam pas in oktober examens hadden.
Dat is het meestal inderdaad. Moest toen voor m'n rijbewijs helemaal naar Leidenquote:Op woensdag 5 september 2012 13:28 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ja, druk he in Amsterdam, ik moest toen ook ongeveer een maand wachten tot een fatsoenlijke tijd.
En dat is zaad, want hier wil je echt niet rijdenquote:Op woensdag 5 september 2012 13:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is het meestal inderdaad. Moest toen voor m'n rijbewijs helemaal naar Leiden
Oooh, ik rij iedere dag in Amsterdam. Ik ken overal de weg, dus dat heb ik liever dan weer een vreemde omgeving leren kennen.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dat is zaad, want hier wil je echt niet rijden
Heb mijn rijbewijs in Den Bosch gehaald, hier rijden is een heel stuk moeilijker.. Weinig ontspannends aan.
Morgen afrijden. Moet ik nu als (les)motorrijden altijd links staan bij twee rijstroken voor rechtdoor bij het stoplicht? Heb deze situatie nog nooit mee gemaakt maar links lijkt mij vrij logisch.quote:Tips voor het AVD (verkeersdeelneming) examen
- Probeer het rijden over putdeksels, wegbelijning etc. zoveel mogelijk te vermijden. Dus tussen de zebrastrepen en langs de pijlen of over de hals. Maar, ga er geen rare capriolen voor uithalen om er persé niet overheen te rijden
- Goed de bochten doorkijken
- Regelmatig in je spiegels kijken, bij versnellen, vertragen etc.
- Dode hoek checken voor een zijdelingse verplaatsing
- Bij stoplichten vrijwel altijd links staan (tenzij de rechterbaan leeg is natuurlijk)
- Bij het het voorsorteren zo gaan staan dat er geen auto's tussendoor passen.
- Vlot optrekken tot de maximum snelheid.
- Zo rijden dat bij een (gelijkwaardige) kruising een voertuig van rechts gemakkelijk voor jou langs past.
- Bij veel verkeer links van het midden rijden. Zodat je goed te zien bent door verkeer dat aan het inhalen is.
- Maak oogcontact met de bestuurders, zo weet je of je gezien bent.
- Duidelijk zijn met wat je doet. Niet rollend wachten totdat je de weg op kunt, maar gewoon goed remmen en stilstaan (oftewel voorrang geven).
- Voor de bocht klaar zijn met het kijken en je snelheid.
- Bij onoverzichtelijke bochten een ruime lijn nemen, zodat jijzelf de bocht beter door kan kijken en jij sneller gezien kan worden door tegemoet komend verkeer.
Net zoals je bij je autorijbewijs (als je die hebt) geleerd heb, éérst je spiegels checken (binnen, buiten) dán je dode hoek checken (schouder) en dán pas je knippertje aan... Binnenspiegel kun je van vervangen door de spiegel van de kant waar je níet heen wilt afslaan. Dus als je linksaf wilt slaan, eerst je rechterspiegel checken, dan je linkerspiegel en dan ff over je schouder voor de dode hoek, knippertje aan en gaan!
Met dode hoek kijken moet je overigens alleen je hoofd bewegen en niet je bovenlichaam, dan maakt je motor een slinger wat weer zorgt voor onbalans...
Zorg dat je tijd voor jezelf maakt om deze handelingen te gaan doen, dus begin er op tijd mee!
Als motorrijder ben je immers altijd sneller weg... als je de ruimte hebt moet je er gebruik van maken.quote:Op donderdag 6 september 2012 08:08 schreef stoeltafel het volgende:
Kwam deze handige tips tegen voor het avd examen
[..]
Morgen afrijden. Moet ik nu als (les)motorrijden altijd links staan bij twee rijstroken voor rechtdoor bij het stoplicht? Heb deze situatie nog nooit mee gemaakt maar links lijkt mij vrij logisch.
Je moet altijd zorgen dat automobilisten 'm er niet zomaar langs kunnen plempen - je bent een motorvoertuig, dus gedraag je je ook als zodanig. Je staat dus gewoon in het midden stil. Als er echter een vluchtheuvel is kun je daar tussen gaan staan, er wel op lettende dat je evt. verkeer van links ook niet blokkeert.quote:Tweede vraag. Je staat op een tweebaansweg en je wilt links afslaan. Gaan jullie dan rechts op de weg stil staan om linksaf te slaan of een beetje tegen de linkerkant aan? Van mijn instructeur moet ik op het midden blijven staan zodat er geen auto's links kunnen die mij kunnen raken. Wat is juist?
Zenuwen beginnen een beetje te komen maar als ik gewoon rij dan moet het makkelijk lukken morgen.
Ik zit te overwegen er maar gewoon eentje te halen. Zo moeilijk kan 't niet zijn, en hoe vaak word je nou gecontroleerd?quote:Op donderdag 6 september 2012 11:20 schreef Juicyhil het volgende:
Geen Ik heb dan afgelopen maandag m'n AVB gehaald. Nu nog m'n AVD en pas kan ik plannen maken om een motor te kopen.
Op een andere naam laten verzekeren?quote:Op donderdag 6 september 2012 11:36 schreef drumstickNL het volgende:
Aangezien je dan niet verzekerd bent is dat naar mijn mening vooral met een motor een riskante zaak.
Maar goed; misschien als je buitenaf woont en elke keer een klein stukje gaat dat het nog wel kan..
Sowieso verzekeringen Wat boeit mij het nou als ik een aanrijding krijg? Ik koop wel gewoon een nieuwe motor.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:47 schreef drumstickNL het volgende:
Die verzekering is niets waard als je geen rijbewijs hebt.
Het is niet voor je motor; het is voor de miljoenen euro schade die je ermee kan aanrichten.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Sowieso verzekeringen Wat boeit mij het nou als ik een aanrijding krijg? Ik koop wel gewoon een nieuwe motor.
Dit.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Het is niet voor je motor; het is voor de miljoenen euro schade die je ermee kan aanrichten.
Geduld hebben is wel moeilijk, maar daarom niet onmogelijkquote:Op donderdag 6 september 2012 11:49 schreef Dekatria het volgende:
Als er wat gebeurd en er is iemand anders bij betrokken, ben je zwaar de lul. Ik zou het dus maar laten voor als je daadwerkelijk je A hebt.
Geduld hebben is niet zo moeilijk heur.
Op eigen/bouw terrein?quote:Op donderdag 6 september 2012 12:34 schreef BlackLining het volgende:
Ik ken er van mijn werk ook eentje die beweert zonder rijbewijs op een KTM 950 rond te crossen. Het is echt wachten tot ik hem een keer op de motor aan zie komen.. Meteen politie bellen
Eerste wat ik las op de website van de CBR is dat je twijfels moet zetten bij een instructeur die je gelijk de openbare weg op stuurt .quote:Op donderdag 6 september 2012 13:11 schreef r2dGeert het volgende:
Gisteren mijn intake motor rijles gehad bij rijschool Versnel in Diemen, het ging echt fantastisch! Goede rijinstructeur, mocht meteen de openbare weg op en daarna een paar voertuig beheersingsoefeningen doen.
Heb me meteen ingeschreven en mag aanstaande zaterdag weer de motor op, heb er zin in!
Nice Succesquote:Op donderdag 6 september 2012 13:11 schreef r2dGeert het volgende:
Gisteren mijn intake motor rijles gehad bij rijschool Versnel in Diemen, het ging echt fantastisch! Goede rijinstructeur, mocht meteen de openbare weg op en daarna een paar voertuig beheersingsoefeningen doen.
Heb me meteen ingeschreven en mag aanstaande zaterdag weer de motor op, heb er zin in!
Succesquote:Op donderdag 6 september 2012 13:16 schreef staticdata het volgende:
[..]
Eerste wat ik las op de website van de CBR is dat je twijfels moet zetten bij een instructeur die je gelijk de openbare weg op stuurt .
Heb morgen eerste les, maar ik zou toch in de randstand niet echt gelijk de openbare weg op willen.
En is het inderdaad op die parkeerplaats achter Endemol? Daar had ik ook gereden.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:11 schreef r2dGeert het volgende:
Gisteren mijn intake motor rijles gehad bij rijschool Versnel in Diemen, het ging echt fantastisch! Goede rijinstructeur, mocht meteen de openbare weg op en daarna een paar voertuig beheersingsoefeningen doen.
Heb me meteen ingeschreven en mag aanstaande zaterdag weer de motor op, heb er zin in!
Hij zit in de buurt van de Arena, stukje naast de nieuwe Ziggo dome. Ik weet niet precies waar Endemol zitquote:Op donderdag 6 september 2012 13:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
En is het inderdaad op die parkeerplaats achter Endemol? Daar had ik ook gereden.
Ik zal het wat nuanceren; we hebben eerst een kort gesprek gehad over de ervaring die ik al heb (paar jaar scooter gereden, af en toe schakelbrommer en veel jaren en kilometers in de auto) en vervolgens kon ik zelf kiezen of ik zelf naar het oefen terrein wilde rijden of achterop. Zelf rijden natuurlijkquote:Op donderdag 6 september 2012 13:16 schreef staticdata het volgende:
[..]
Eerste wat ik las op de website van de CBR is dat je twijfels moet zetten bij een instructeur die je gelijk de openbare weg op stuurt .
Heb morgen eerste les, maar ik zou toch in de randstand niet echt gelijk de openbare weg op willen.
http://goo.gl/maps/q4WNTquote:Op donderdag 6 september 2012 13:42 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Hij zit in de buurt van de Arena, stukje naast de nieuwe Ziggo dome. Ik weet niet precies waar Endemol zit
De eerste keer moest ik bij de instructeur achteropquote:Op donderdag 6 september 2012 13:22 schreef Vinniiee het volgende:
Soms moet je ook wel, omdat je anders niet bij het oefenterrein kunt komen.
Zie ik ze soms ook rijden inderdaadquote:Op donderdag 6 september 2012 13:44 schreef mstx het volgende:
[..]
De eerste keer moest ik bij de instructeur achterop
Ja daar was het inderdaad!quote:
Ik ook. Naar een achteraf gebied om de motor te leren kennen, uiteindelijk zelf terug gereden. Volgende les gelijk op de motor naar het oefenterreinquote:Op donderdag 6 september 2012 13:44 schreef mstx het volgende:
[..]
De eerste keer moest ik bij de instructeur achterop
Aah, fijn terrein is het Alles staat al klaarquote:
Uhm hoe kwam de instructeur dan weer thuis?quote:Op donderdag 6 september 2012 13:45 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik ook. Naar een achteraf gebied om de motor te leren kennen, uiteindelijk zelf terug gereden. Volgende les gelijk op de motor naar het oefenterrein
Instructeur achteropquote:Op donderdag 6 september 2012 13:46 schreef mstx het volgende:
[..]
Uhm hoe kwam de instructeur dan weer thuis?
Ok dan moet je (en de instructeur ook) er wel veel vertrouwen in hebben gehad.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:47 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dit dus Wat overigens schijt irritant was. Tegenhangen ipv meehangen enzo
Vooral de instructeur jaquote:Op donderdag 6 september 2012 13:49 schreef mstx het volgende:
[..]
Ok dan moet je (en de instructeur ook) er wel veel vertrouwen in hebben gehad.
Heb je wel een TR (-knopje) gedaan?quote:Op donderdag 6 september 2012 15:11 schreef r2dGeert het volgende:
Waar blijft mijn naam bij de lessers in de OP?
Weet iemand toevallig ook een leuke bron voor theorie examen stof / lessen / examens buiten die in de OP staan?
boek nodig?quote:Op donderdag 6 september 2012 15:11 schreef r2dGeert het volgende:
Waar blijft mijn naam bij de lessers in de OP?
Weet iemand toevallig ook een leuke bron voor theorie examen stof / lessen / examens buiten die in de OP staan?
hoeveel ¤?quote:
Zet 'm er morgen in .quote:Op donderdag 6 september 2012 15:11 schreef r2dGeert het volgende:
Waar blijft mijn naam bij de lessers in de OP?
Weet iemand toevallig ook een leuke bron voor theorie examen stof / lessen / examens buiten die in de OP staan?
Dank je!quote:Op donderdag 6 september 2012 16:36 schreef Juicyhil het volgende:
Zal ik doen Succes alvast. Ik heb dinsdagmiddag.
Dan haal ik hem bij de bibliotheek. Iig bedankt
Ik had hem ook in 10 lessen van een uur. Het is te doen, maar wel uitzonderlijk snel. Mijn instructeur is ook met mij achterop heen gereden. Na een uurtje AVB durfde hij bij mij achterop terug. Geeft wel vertrouwen inderdaadquote:Op donderdag 6 september 2012 13:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
19e voor theorie op ..
Hoeveel lessen is gemiddeld ? is 10 haalbaar ?
Auto had ik ook met 10..
Altijd schakelbrommer gereden en een maandje een gsxf600 ....
Gaat je niet lukken want die kan je niet aanpassen. Alleen modjes. TR aanvragen dusquote:
Nice, gelukkig ging het wel lekkerquote:Op donderdag 6 september 2012 21:14 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dank je!
Net laatste les gehad (behalve inrijden dan), kijkgedrag kon nog iets beter maar was wel voldoende om geslaagd te zijn. En kreeg commentaar dat ik te veel naar binnen hing met klaverbladbochten, te veel op de kneedownmanier zeg maar Ik heb iig genoten van die bochten
Dit dus.quote:Op vrijdag 7 september 2012 01:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had hem ook in 10 lessen van een uur. Het is te doen, maar wel uitzonderlijk snel. Mijn instructeur is ook met mij achterop heen gereden. Na een uurtje AVB durfde hij bij mij achterop terug. Geeft wel vertrouwen inderdaad
Echter als je inderdaad al een maand op zo'n motor hebt rondgereden zonder rijbewijs heb je een hele verkeerde instelling Echt kansloos vind ik het.
Edit; voor theorie, probeer aan een TrafficTrainer CD te komen. Veel beter dan Vekabest.
Nice, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:45 schreef stoeltafel het volgende:
DDay!
Geslaagd voor me avd! Damn was me toch zenuwachtig en heb ADHD
Vanmorgen eerst een uurtje gereden en toen het examen. Vet zenuwachtig waardoor ik nogal gehaast reed maar toch geslaagd. Kan prima rijden alleen de rust voortaan bewaren.
Maandag naar het gemeente huis:)
Waarom zou ik m'n eigen OP niet kunnen aanpassen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:50 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gaat je niet lukken want die kan je niet aanpassen. Alleen modjes. TR aanvragen dus
Omdat je dat tot max. 48 uur kan nadat ie geopend is. Met full-account 120 uur.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:53 schreef picodealion het volgende:
[..]
Waarom zou ik m'n eigen OP niet kunnen aanpassen?
't is me anders prima gelukt .quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:55 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Omdat je dat tot max. 24 uur kan nadat ie geopend is.
FOK! full-accountquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:56 schreef picodealion het volgende:
[..]
't is me anders prima gelukt .
Eerste les: 08/09/2012, Motor: Honda CBF500 & Kawasaki ER6Nquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:56 schreef picodealion het volgende:
[..]
't is me anders prima gelukt .
Gooi maar wat gegevens in een post, dan zet ik ze erbijquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:44 schreef Saninl het volgende:
He, ik sta nog helemaal niet bij de lessers
Gefeliciteerd man!quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:45 schreef stoeltafel het volgende:
DDay!
Geslaagd voor me avd! Damn was me toch zenuwachtig en heb ADHD
Vanmorgen eerst een uurtje gereden en toen het examen. Vet zenuwachtig waardoor ik nogal gehaast reed maar toch geslaagd. Kan prima rijden alleen de rust voortaan bewaren.
Maandag naar het gemeente huis:)
lekker, je zal eerst op de cbf je avb doen, vervolgens kan je kiezen om op de er6n je avd te doenquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:24 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Eerste les: 08/09/2012, Motor: Honda CBF500 & Kawasaki ER6N
Is het oprecht een goede aanpak of ben je sarcastisch? Geen idee over die er6n namelijk, nog niet op geredenquote:Op vrijdag 7 september 2012 21:43 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
lekker, je zal eerst op de cbf je avb doen, vervolgens kan je kiezen om op de er6n je avd te doen
ik mag morgen weer
09/07/2012 was mijn eerste lesquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:08 schreef picodealion het volgende:
[..]
Gooi maar wat gegevens in een post, dan zet ik ze erbij
Coole motor, ik zit te kijken naar een vulcan 800. Nog meer chopper liefhebbers hier?quote:Op zondag 9 september 2012 13:05 schreef BlueBubbles het volgende:
Afgelopen vrijdag mijn 2e les, kwam er maar moeilijk in.. verder ging het aardig maar de preciesie stop vind ik erg lastig. Zonder pilonnen stop ik prima bij bijvoorbeeld de insteucteur, maar zodra ik op n bepaald punt moet beginnen met remmen word t niks haha. De slalom die me er lastig leek ging perfect , vind m zelfs erg leuk om te doen.
Mijn eigen motortje staat al klaar, Virago 535 , gisteren op een afgelegen weg even mee gespeeld. Lekker motortje!
Jep. Ik heb nu een Kawasaki KLX650R gekocht, maar als ik weet wat geld gespaard heb wil ik er nog een Suzuki Intruder bij.quote:Op zondag 9 september 2012 16:39 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Coole motor, ik zit te kijken naar een vulcan 800. Nog meer chopper liefhebbers hier?
Wat is je lengte en gewicht?quote:Op maandag 10 september 2012 18:20 schreef Salatrel het volgende:
ongegeneerde spam:
iemand toevallig nog op zoek naar een leren combi? zwart/wit herenmaat 54
plaatje erbij:
[ afbeelding ]
1,87 en ~95quote:Op maandag 10 september 2012 21:15 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Wat is je lengte en gewicht?
Verschilt niet heel erg. Alleen langere remweg en slecht zicht. Motor kan best wat hebben maar het zit tussen je oren.quote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef Daantke het volgende:
En nu gaat het morgenochtend met mn AVD regenen terwijl ik altijd met zon gelest heb
Even met je instructeur kijken of je van tevoren nog een uurtje mag rondrijden?quote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef Daantke het volgende:
En nu gaat het morgenochtend met mn AVD regenen terwijl ik altijd met zon gelest heb
Bij Utrecht lijkt het nog droog op Buienradar, volgens mij valt het wel mee. Succes in ieder geval, als je niet al klaar bentquote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef Daantke het volgende:
En nu gaat het morgenochtend met mn AVD regenen terwijl ik altijd met zon gelest heb
Gefeliciteerd!quote:
Gefeliciteerd.quote:
Lastige vragen .. ?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:31 schreef bascross het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Ik heb vanochtend theorie gehaald, had 3 fouten. Nu alleen nog AVD.
Ik had twee boeken van Vekabest, één met theorie en één met oefenexamens. Ik ben maar één vraag tegengekomen waar ik nog niets over gelezen had en dat was over wegverkanting.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Lastige vragen .. ?
Ik heb nu een anwb boek maar daar staan opvallend weinig specifieke motorvragen in ..
Welk boek heb jij uit geleerd ?
Dat boek is bout. Zelf ook gebruikt maar staat niet echt uitgwbreide info in.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Lastige vragen .. ?
Ik heb nu een anwb boek maar daar staan opvallend weinig specifieke motorvragen in ..
Welk boek heb jij uit geleerd ?
Echt he!quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:16 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Dat boek is bout. Zelf ook gebruikt maar staat niet echt uitgwbreide info in.
Vooral voorrangsvragen en algemene vragen. Maximaal 5 vragen over plaats op de weg/motor specifiek.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ok en kwa vragen ? Veel motor specifieke vragen ? Plaats op de weg enz ?
Of gewoon voorrangs en algemene vragen ?
Dankje! Nee, ene broer heeft xj600 en een 1900cc chopper, andere broer lest nu ook en heeft een xj6 gekocht dus kan altijd wel rijden als ik wil!quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:33 schreef BlackLining het volgende:
Gefeliciteerd!
Al een motor gekocht?
Ik ben mijn instructeur ook al een keer kwijtgeraakt. Ik kreeg geen instructies meer en constateerde ineens dat ik mijn instructeur en medelesser niet meer achter mij zaten . Dat was aan het einde van de les dus toen ben ik naar de rijschool gereden. En een les later waren we een medelesser kwijtgeraakt en toen moest de instructeur in de stad gaan zoekenquote:Op dinsdag 11 september 2012 19:26 schreef Juicyhil het volgende:
Net les gehad op de weg. We zijn eerst door die plattelandswegen gereden. Leren de ruimte gebruiken in bochten om goed zicht te krijgen. Vervolgens door wat woonwijken gereden. Toen de provinciale weg op. Kortom veel verschillende zaken in de les gehad.
Ik had de gewoonte om overal voorrang te nemen en stoplichten die op oranje staan nog ff te pakken Op een gegeven was ik zover vooruit dat ik toen op een autoweg alleen reed Toen even bij het tankstation gestopt en gewacht op de anderen.
Lol. Ik belde vorige week de instructeur om een afspraak te maken voor een les. Nam ie op "Hallo?" Ik "Ja met Juicyhil ik wil een nieuwe les inplannen" Hij "Oooh, ik dacht je iemand anders was. Ik ben namelijk een leerling kwijt en dacht dat hij belde."quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:31 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik ben mijn instructeur ook al een keer kwijtgeraakt. Ik kreeg geen instructies meer en constateerde ineens dat ik mijn instructeur en medelesser niet meer achter mij zaten . Dat was aan het einde van de les dus toen ben ik naar de rijschool gereden. En een les later waren we een medelesser kwijtgeraakt en toen moest de instructeur in de stad gaan zoeken
Heerlijk is dat, hehehe!quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:33 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Lol. Ik belde vorige week de instructeur om een afspraak te maken voor een les. Nam ie op "Hallo?" Ik "Ja met Juicyhil ik wil een nieuwe les inplannen" Hij "Oooh, ik dacht je iemand anders was. Ik ben namelijk een leerling kwijt en dacht dat hij belde."
nee omdat de honda wat rustiger zijn en stabieler met de oefeningen. De gladius en er6n reageren nogal felquote:Op zaterdag 8 september 2012 09:57 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Is het oprecht een goede aanpak of ben je sarcastisch? Geen idee over die er6n namelijk, nog niet op gereden
Mijn leukste les was die toen ik mijn instructeur kwijt raaktequote:Op dinsdag 11 september 2012 19:31 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik ben mijn instructeur ook al een keer kwijtgeraakt. Ik kreeg geen instructies meer en constateerde ineens dat ik mijn instructeur en medelesser niet meer achter mij zaten . Dat was aan het einde van de les dus toen ben ik naar de rijschool gereden. En een les later waren we een medelesser kwijtgeraakt en toen moest de instructeur in de stad gaan zoeken
quote:Exclusief ¤ 23,05 Eigen Verklaring
Exclusief ¤ 60 voor een verplichte intakeles
Haha, heb ik (helaas) nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:32 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Mijn leukste les was die toen ik mijn instructeur kwijt raakte
Voor het eerst helemaal alleen op de motor rijden was een fantastisch gevoel
Ik snap het ook niet helemaal hoe sommige lessers dat voor elkaar krijgen. Lijkt me dat dat alleen kan als het oortje faalt of als je de aanwijzingen van de instructeur negeertquote:Op woensdag 12 september 2012 00:40 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe kun je leerlingen nou kwijtraken? Je hebt toch gewoon een oortje in en als je plotseling weg bent dan zegt je instructeur: hey, ik ben je kwijt, doe ff rustig aan of stop daar en daar.
Je auto rijdende instructeur kwijtraken gaat vrij gemakkelijk ja.
Ik heb alleen een oortje. Ik kan niet praten daardoor.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:40 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe kun je leerlingen nou kwijtraken? Je hebt toch gewoon een oortje in en als je plotseling weg bent dan zegt je instructeur: hey, ik ben je kwijt, doe ff rustig aan of stop daar en daar.
Je auto rijdende instructeur kwijtraken gaat vrij gemakkelijk ja.
Ja en als jij plotseling weg bent houdt je instructeur gewoon z'n mond en laat je maar rijden op weg naar verweggistan zonder dat hij weet waar je bent? Fijne instructeur.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:16 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb alleen een oortje. Ik kan niet praten daardoor.
Nouja, soms werkt het oortje niet meer vanwege het bereik eh .quote:Op woensdag 12 september 2012 09:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja en als jij plotseling weg bent houdt je instructeur gewoon z'n mond en laat je maar rijden op weg naar verweggistan zonder dat hij weet waar je bent? Fijne instructeur.
Dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 12 september 2012 08:10 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal hoe sommige lessers dat voor elkaar krijgen. Lijkt me dat dat alleen kan als het oortje faalt of als je de aanwijzingen van de instructeur negeert
En ze spiegelen blijkbaar te weinig .quote:Op woensdag 12 september 2012 08:10 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal hoe sommige lessers dat voor elkaar krijgen. Lijkt me dat dat alleen kan als het oortje faalt of als je de aanwijzingen van de instructeur negeert
Vaag.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Nouja, soms werkt het oortje niet meer vanwege het bereik eh .
Ik weet natuurlijk niet met wat voor oortjes/portfoons elke rijschool rijdt, maar bij die waar ik les had was het bereik iets van 2-4 km. Afhankelijk van open terrein tegenover woonwijk. Wellicht nog verder, maar dat heb ik nooit uitgeprobeerdquote:Op woensdag 12 september 2012 09:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Nouja, soms werkt het oortje niet meer vanwege het bereik eh .
Maar dat kan een instructeur verwachten, dus als het ook maar lijkt alsof een lesser verdwijnt zeg je toch gelijk dat hij/zij even moet wachten?quote:Op woensdag 12 september 2012 09:21 schreef Anne het volgende:
[..]
En ze spiegelen blijkbaar te weinig .
Dan stop je ergens op een veilige plek en dan bel je even. Ze hebben ook altijd hun telefoon bij zich. Dat soort dingen lossen zichzelf wel op.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja en als jij plotseling weg bent houdt je instructeur gewoon z'n mond en laat je maar rijden op weg naar verweggistan zonder dat hij weet waar je bent? Fijne instructeur.
Precies.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:23 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet met wat voor oortjes/portfoons elke rijschool rijdt, maar bij die waar ik les had was het bereik iets van 2-4 km. Afhankelijk van open terrein tegenover woonwijk. Wellicht nog verder, maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd
[..]
Maar dat kan een instructeur verwachten, dus als het ook maar lijkt alsof een lesser verdwijnt zeg je toch gelijk dat hij/zij even moet wachten?
Hij stuurde je ergens heen wat 1 richtingsverkeer was en jij mocht er van die kant niet in?quote:Op woensdag 12 september 2012 14:20 schreef Saninl het volgende:
Bij mij ook maar eenrichtingsverkeer via het oortje hoor, alleen van de instructeur naar mij. Nog nooit problemen mee gehad..
Ik denk dat ie bedoeld dat hij alleen een oortje had en geen microfoon, dus eenrichtingsverkeer vanaf de instructeur naar hemquote:Op woensdag 12 september 2012 14:52 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hij stuurde je ergens heen wat 1 richtingsverkeer was en jij mocht er van die kant niet in?
Dat is een test, deed ie bij mij met een doodlopende straat.
Oh, dat kan ook ja Dat heeft iedereen volgens mijquote:Op woensdag 12 september 2012 14:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik denk dat ie bedoeld dat hij alleen een oortje had en geen microfoon, dus eenrichtingsverkeer vanaf de instructeur naar hem
Komt vanzelfquote:Op donderdag 13 september 2012 20:21 schreef picodealion het volgende:
Nou, dat was best leuk. Wel duidelijk dat ik 0,0 verkeersinzicht heb. Kan nog wel wat oefening gebruiken.
Goeie helm, heb 'm ookquote:Op donderdag 13 september 2012 23:07 schreef einschtein het volgende:
Nieuwe helm, het is de HJC IS-16 geworden. In het mat zwart.
Als je je handen om het handvat hebt 'gevouwen' moet je nog een klein beetje ruimte hebben bij je vingers.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:28 schreef r2dGeert het volgende:
Ik ga mn eerste motor outfit item aanschaffen; handschoenen. Niet omdat ik mn eigen spullen al nodig heb maar omdat die dingen van de rijschool verschrikkelijk stinken
Weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen, heeft iemand tips waar op te letten? Wat is een beetje fatsoenlijk budget voor die dingen?
Zoiets ja. Ik zat in totaal op 1100, maar ik had per ongeluk ernstig dure schoenen gekozen .quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:38 schreef Joooo-pi het volgende:
als je nieuw koopt en je koopt redelijk spul dan denk ik het volgende:
Helm: ¤300
Broek + jas: ¤300
Laarzen: ¤100
Handschoenen: ¤60
En leer of goretex denk ik ?quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:39 schreef picodealion het volgende:
[..]
Zoiets ja. Ik zat in totaal op 1100, maar ik had per ongeluk ernstig dure schoenen gekozen .
Het miezerde, wel geslaagdquote:Op vrijdag 14 september 2012 07:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoop voor je dat het droog blijft
Nice Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:42 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Het miezerde, wel geslaagd
feliquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:42 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Het miezerde, wel geslaagd
Ha, Macna heb ik ook. Wel goed spul. Jas en broek met een losse winter en regenvoering, geen Goretex dus.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:43 schreef picodealion het volgende:
Deze. En een Goretex pak idd, weet niet precies meer wat. Jas van Macna iig.
Naar mijn weten is dat geen Goretex.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:51 schreef picodealion het volgende:
Oh wacht, ik heb ook aparte voeringen. Dat is dus geen Goretex? Dan ben ik in de war .
Macna heeft veel verschillende soorten jassen en broeken. Kan maar zo dat het wel Gore-tex is, als dat zo is hangt er wel ergens een labeltje in je jas en/of broekquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:51 schreef picodealion het volgende:
Oh wacht, ik heb ook aparte voeringen. Dat is dus geen Goretex? Dan ben ik in de war .
Die heeft een 'Raintex' membraam, zal wel gelijk zijn aan Goretex, alleen ander merkje. Macna kennende, zal de kwaliteit wel goed zijnquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:59 schreef picodealion het volgende:
http://www.tenkateshop.com/jas-macna-oasis-165-3217
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:42 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Het miezerde, wel geslaagd
Hoe ging vandaan?quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:10 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik heb alles nieuw gekocht, met het idee in m'n achterhoofd van: Ik koop dit nu zodat ik er nog héél lang mee kan rijden en ook zo nodig ook in slecht weer kan rijden. Ik had daarom ook van te voren aardig gespaard zodat ik me geen zorgen hoefde te maken over de prijs en kon kopen wat ik het mooiste/fijnste/beste vond.
Jas: 180
Broek: 140
Handschoenen: 60
Helm: 200
Schoenen: 120
Totaal dus ong. 700 euro.
Wel goed! Stem kwijt, dat wel.. maar heb niet de hele tijd zitten hoesten in m'n helm gelukkig.quote:
Bazinquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wel goed! Stem kwijt, dat wel.. maar heb niet de hele tijd zitten hoesten in m'n helm gelukkig.
Reed met een 2de persoon (voor het eerst sinds.. heel heel lang ) en die jongen heeft volgende week examen..
Alleen.. het stomme: Ik reed veeel beter dan die gast.
Vandaag voor het eerst tijdens weglessen de grond geraakt met m'n voet in een mooie bocht omdat ik hem belachelijk schuin nam. Echt mijn meest perfecte bocht tot nu toe was dat. Ik reed voorop en die 2de lesser probeerde me bij te houden, ik had een instelling van: Weetje, laat ik eens proberen hoe hard ik door zo'n bocht heen kan/durf en blijkbaar was dat harder dan die 2de lesser aan kon. Hij kreeg na de bocht helemaal op z'n kop van de instructeur aangezien hij volledig op de andere weghelft terecht kwam.
Jep, wat pijnstillers doen wonderen. Nam de pijn in m'n keel en hoofd weg. Vandaar ook dat ik niet hoefde te hoesten de hele tijd.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:19 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Bazin
Klinkt goed Hoe was het met de hoofdpijn? Viel dat nog een beetje mee ?
Waar die meuk al niet goed voor is Hoe lang moet je nu nog tot je volgende les ?quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:19 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Jep, wat pijnstillers doen wonderen. Nam de pijn in m'n keel en hoofd weg. Vandaar ook dat ik niet hoefde te hoesten de hele tijd.
Volgende week zaterdag weer.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:20 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Waar die meuk al niet goed voor is Hoe lang moet je nu nog tot je volgende les ?
Succes alvastquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:20 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Volgende week zaterdag weer.
Nice! In ieder geval veel vertrouwen in de motor als je je laars aan de grond rijdtquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wel goed! Stem kwijt, dat wel.. maar heb niet de hele tijd zitten hoesten in m'n helm gelukkig.
Reed met een 2de persoon (voor het eerst sinds.. heel heel lang ) en die jongen heeft volgende week examen..
Alleen.. het stomme: Ik reed veeel beter dan die gast.
Vandaag voor het eerst tijdens weglessen de grond geraakt met m'n voet in een mooie bocht omdat ik hem belachelijk schuin nam. Echt mijn meest perfecte bocht tot nu toe was dat. Ik reed voorop en die 2de lesser probeerde me bij te houden, ik had een instelling van: Weetje, laat ik eens proberen hoe hard ik door zo'n bocht heen kan/durf en blijkbaar was dat harder dan die 2de lesser aan kon. Hij kreeg na de bocht helemaal op z'n kop van de instructeur aangezien hij volledig op de andere weghelft terecht kwam.
Dat laatste schoot ook door mijn hoofd. Alleen beetje jammer dat je examens niet kunt verzetten etc.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nice! In ieder geval veel vertrouwen in de motor als je je laars aan de grond rijdt
Misschien kun je aan je instructeur voorleggen dat het beter is om van examendata te ruilen met die gast
quote:Op maandag 17 september 2012 18:32 schreef Saninl het volgende:
Om extra te oefenen met kijkgedrag moet ik in mijn auto de achteruitkijkspiegel afplakken
Moet kunnen, toch?quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
.. Dat lijkt me nou niet bepaald een geweldig plan.
Ja, maar dan is een rechter buitenspiegel verplicht. Heb je geen caravan achter je, dan is een linker- en binnenspiegel verplicht (en voor nieuwe auto's vanaf 25 januari 2010 is de rechterbuitenspiegel dan zelfs ook verplicht).quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:02 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Moet kunnen, toch?
Als je met een hoge aanhanger, zoals een caravan, rijdt, dan heb je hetzelfde effect.
weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat je met óf binnenspiegel óf rechterbuitenspiegel moest rijden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, maar dan is een rechter buitenspiegel verplicht. Heb je geen caravan achter je, dan is een linker- en binnenspiegel verplicht (en voor nieuwe auto's vanaf 25 januari 2010 is de rechterbuitenspiegel dan zelfs ook verplicht).
Afplakken zal daarom wel niet gewenst (of toegestaan) zijn .
Even spieken straks. Thanks voor de tip.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:43 schreef Danger.Mouse het volgende:
Alpinestars heeft via facebook voor vandaag een actie: gratis verzendkosten! Scheelt je 45 dollars als je ook maar een sleutelhanger besteld
Een mooie cap en 2 shirts gekocht
Coupon code: 1MILLIONquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Even spieken straks. Thanks voor de tip.
Gewoon meer trainen, dan zit elk shirt fittedquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:21 schreef einschtein het volgende:
Ben alleen benieuwd hoe die shirts zijn. Ben niet zo'n fan van die los-hangende shirts. :p Fitted.
geen tijd voor, eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:34 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Gewoon meer trainen, dan zit elk shirt fitted
Lijken me geen baggy shirts, maar ook niet erg getailleerd.
Nostalgie voor mij, Sinds 9-7-2012 in het bezit van mijn rijbewijs Tips en ervaringen delen kan nooit kwaad lijkt me.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:44 schreef einschtein het volgende:
[..]
geen tijd voor, eigenlijk.
Anyway, motorrijles?
Was een quasi poging om weer on-topic te gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:46 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Nostalgie voor mij, Sinds 9-7-2012 in het bezit van mijn rijbewijs Tips en ervaringen delen kan nooit kwaad lijkt me.
Boeit me geen neuk, beetje SC mag vind ikquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:46 schreef einschtein het volgende:
[..]
Was een quasi poging om weer on-topic te gaan.
Beetje goed geleerd? Oefen-examens gemaakt?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Morgen 9 uur theorie ...
Geen zin
Nee, Jaquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:49 schreef einschtein het volgende:
[..]
Beetje goed geleerd? Oefen-examens gemaakt?
Eens ja. Alsof je terug bent in de groep 4 en voor het eerst verkeersles krijgtquote:Op woensdag 19 september 2012 11:37 schreef Juicyhil het volgende:
Ik gebruik ook Vekabest Alleen sommige vragen
Die zijn irritant ja. Op mijn examen een vraag over welk bord op de aanhanger van een vrachtwagen hangt. Dat detail had ik dus niet onthouden. Ik vind het ook niet zo boeiend, ik herken een aanhanger van een vrachtwagen echt wel zonder dat er een bordje op zit!quote:Op woensdag 19 september 2012 12:02 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb meer moeite met die vragen zoals hoe zwaar een aanhanger zijn. Zeg maar de open vragen
Dit is trouwens wel een mooie beknopte uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voorrangsregels
Kwam ik tegen bij m'n zoektocht voor wanneer een tram nou voorrang heeft.
Sorry, maar vind je het heel gek?quote:Op woensdag 19 september 2012 10:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
O..M..G .. Wat een drama.. ik moet een ander boek hebben .. 10 vragen gehad die niet eens in mn boek staan!
Tip, neem geen anwb boek..
7 Teveel fout
Wel typisch.. vd 50 man waren er 4 geslaagd
Hoe je het nu uitlegt, klinkt bij mij als nog altijd te veel met je armen sturen, ipv met je heupen.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:55 schreef staticdata het volgende:
Andere vraag:
Ik merk met de Slalom oefening (waar je in zijn 2e of 3e versnelling moet) dat als ik aan het slalommen ben ik mijn gas niet goed kan reguleren. Het lijkt erop bij het bewegen dat ik daarmee automatisch extra gas geef. Nu probeer ik al zo onstpannen mogelijk te zitten, zo dicht mogelijk tegen de tank aan.
Iemand misschien een tip wat ik kan proberen om mijn gas gelijk open te houden tijdens de slalom?
Dat laatste merk ik ook, ik het zo mooi om die oefening te doen.quote:Op donderdag 20 september 2012 17:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Hoe je het nu uitlegt, klinkt bij mij als nog altijd te veel met je armen sturen, ipv met je heupen.
Snelle slalom zit 0,0 spanning in je armen en handen, behalve dat de spanning die nodig is om je vingers het gas open te laten draaien en je armen aan het stuur te houden.
Bij wijzen van spreken zou je die snelle slalom zonder handen moeten kunnen doen, als je begrijpt wat ik bedoel.
--
ander puntje:
Ik had het probleem dat ik snelle slalom veel te leuk vond en in de oefening sneller ging zodat ik schuiner kon gaan, ik eindigde dan te snel, waardoor de laatste pionnen niet netjes gingen. Totaal onbewust. Om dat tegen te gaan ging ik altijd nét te snel langs de eerste pion zodat ik wel iets gas terug moest doen tussen 1 en 2. Dan ging het bij mij altijd heel vloeiend.
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 23 september 2012 10:44 schreef Vrieskist het volgende:
Afgelopen vrijdag AVB gehaald!
Nu lekker door naar het AVD, aanstaande zaterdag de eerste echte les op de weg.
Zo! Lekker weertje voor een AVB lesquote:Op maandag 24 september 2012 21:50 schreef einschtein het volgende:
Zo, net (met regen en fuuucking harde wind) de laatste les voor langzame oefeningen gedaan. Morgen alle snelle oefeningen nog een keer en dan woensdag AVB-examen!
Ja, lekker was anders ja.quote:Op maandag 24 september 2012 22:06 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Zo! Lekker weertje voor een AVB les
Als het onder die omstandigheden goed ging, dan komt het woensdag op het examen ook wel goed
Hoe laat moet je vandaag?quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:27 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, lekker was anders ja.
--
Zo nog even alle snelle AVB oefeningen doornemen.
Hoppa! Nu net als mij op naar het AVDquote:Op woensdag 26 september 2012 09:50 schreef einschtein het volgende:
AVB binnen! 0 fout en hoefde geen oefening opnieuw te doen.
"Knap staaltje motorbeheersing, jongen!"
Ferrie naais!quote:Op woensdag 26 september 2012 09:50 schreef einschtein het volgende:
AVB binnen! 0 fout en hoefde geen oefening opnieuw te doen.
"Knap staaltje motorbeheersing, jongen!"
Nope, hoeft niet meer!quote:Op donderdag 27 september 2012 10:55 schreef Juicyhil het volgende:
Ik kon me herinneren dat je altijd een pasfoto moest meenemen naar een theorieexamen. Is dat nog steeds zo? Ik zie het niet op de site van het CBR staan...
Mooi, thanks!quote:Op donderdag 27 september 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Nope, hoeft niet meer!
Het gaat allemaal digitaal tegenwoordig
Je krijgt nog wel een certificaat mee, maar daar staat alleen je naam op en dat je het gehaald hebt. Pasfoto is niet meer nodig.
Die 130 is ook een hele recente wijziging en schijnt ook niet in de examens voor te komen voorlopig (heb ik gelezen hier en daar).quote:Op donderdag 27 september 2012 13:07 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb er eentje gedaan en ik merk wel dat het verouderde vragen zijn. Maar helaas is dat bij veel oefenexamens. Ik ben er bijvoorbeeld geen een tegengekomen die het al over de maximumsnelheid van 130 km/h heeft.
ik had gewoon een torrent gedownload met 1400 examenvragen (arrrrrrr!) met foto en geluid en ook toelichting als je het fout hadquote:Op donderdag 27 september 2012 12:14 schreef Dekatria het volgende:
Ik deed ze toentertijd altijd via examencentrum.nl. Kost 3 euro per examen volgens mij, maar op m'n theorieexamen kwam ik legio vragen uit die oefenexamens tegen.
Ik weet dat ik die zip nog ergens had staan van the pirate bay. Dus die er even bij gepakt. Lijken gewoon dezelfde vragen als die van examencentrum.nlquote:Op donderdag 27 september 2012 15:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik had gewoon een torrent gedownload met 1400 examenvragen (arrrrrrr!) met foto en geluid en ook toelichting als je het fout had
Dat lijkt me ook wat beter omdat dergelijke regels allemaal nog niet zijn opgenomen in het oefenmateriaal..quote:Op donderdag 27 september 2012 15:32 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Die 130 is ook een hele recente wijziging en schijnt ook niet in de examens voor te komen voorlopig (heb ik gelezen hier en daar).
Geen idee waar jij die Vekabest examens vandaan haalt. Die van mij waren super modern namelijk.quote:Op donderdag 27 september 2012 16:24 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wat beter omdat dergelijke regels allemaal nog niet zijn opgenomen in het oefenmateriaal..
Maar als je dat van Vekabest ziet, met foto's uit de jaren 90 en al die oude auto's op straat
Van de CD-ROM die ik eerlijk heb gekocht Er staat wel op dat hij geschikt is voor Windows Vista, dus hij moet van na 2005 zijn.quote:Op donderdag 27 september 2012 17:56 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Geen idee waar jij die Vekabest examens vandaan haalt. Die van mij waren super modern namelijk.
Ik wil de pret niet bederven, maar stel je daar maar niet al teveel van voorquote:Op zaterdag 29 september 2012 01:51 schreef Saninl het volgende:
Morgen eerste lesje snelweg... Zin in
Ik vond het juist donders vet, dacht dat mijn hoofd van mijn romp af werd geblazen zo hard ging ikquote:Op zaterdag 29 september 2012 10:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik wil de pret niet bederven, maar stel je daar maar niet al teveel van voor
Ja oke, maar leuk is andersquote:Op zaterdag 29 september 2012 10:50 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Ik vond het juist donders vet, dacht dat mijn hoofd van mijn romp af werd geblazen zo hard ging ik
Wel apart dat ik nu rustig 100 rij met mijn vizier open
Lekkere timing, zeker als het straks gaat vriezenquote:Op zaterdag 29 september 2012 11:05 schreef Erasmo het volgende:
Mijn rijschool wordt nu echt overspoeld door mensen die nog even snel hun rijbewijs willen halen
Ja is dat ook nog zo dat als je al je AVB hebt, dat je met die nieuwe regels alsnog voor zwaar mag met AVD?quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:29 schreef Erasmo het volgende:
Alle avonden zijn hier volgeboekt, ik kom er zo'n beetje alleen nog maar overdag tussen
Ben ik blij dat ik ook in 2013 nog direct voor zwaar kan gaan.
Ik vind op de snelweg juist het leukst Enige moment dat je even 'los' mag en je niet hoeft in te houdenquote:Op zaterdag 29 september 2012 10:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja oke, maar leuk is anders
Merk ik ook vaak. Zit ik nog met mijn linkerhand in mijn zij rustig om me heen te kijken met open vizier, zit ik ineens aan de 120
Tijdens het lessen filerijden? Dat is best strak, heb ik toen nooit hoeven doen... waarschijnlijk ook vanwege de vele risico's.quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:46 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik vind op de snelweg juist het leukst Enige moment dat je even 'los' mag en je niet hoeft in te houden
Laatst op de terugweg kwamen we terecht in een file en zei de instructeur dat ieder voor zichzelf mocht gaan. Ik was op kop en blaasde makkelijk door die file heen Uiteindelijk nog bij de afrit staan wachten op de instructeur en andere gozer.
Mocht ik ook, vond het dood engquote:Op zaterdag 29 september 2012 11:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Tijdens het lessen filerijden? Dat is best strak, heb ik toen nooit hoeven doen... waarschijnlijk ook vanwege de vele risico's.
In Amsterdam kun je rond half 5 niet zonder filesquote:Op zaterdag 29 september 2012 11:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Tijdens het lessen filerijden? Dat is best strak, heb ik toen nooit hoeven doen... waarschijnlijk ook vanwege de vele risico's.
Losgaan is niet op de snelweg Losgaan doe je op een mooie bochtig landweggetje of een dijkwegquote:Op zaterdag 29 september 2012 11:46 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik vind op de snelweg juist het leukst Enige moment dat je even 'los' mag en je niet hoeft in te houden
Laatst op de terugweg kwamen we terecht in een file en zei de instructeur dat ieder voor zichzelf mocht gaan. Ik was op kop en blaasde makkelijk door die file heen Uiteindelijk nog bij de afrit staan wachten op de instructeur en andere gozer.
Vooral opletten bij bij geluidsschermen. Soms ziet er een open stuk tussen of houden de schermen op en dan krijg je een behoorlijke klap van de zijkant. Wat altijd helpt is om juist meer gas te geven in de wind.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:44 schreef Saninl het volgende:
Inderdaad even wennen aan de rijwind
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:37 schreef Lilliesleaf het volgende:
Had vandaag een prachtig stukje inzicht laten zien tijdens rijlessen.
De ringweg rond Groningen ligt aardig wat boven de grond met overal schermen, invoegstroken gaan dus omhoog en je ziet invoegers pas op het moment dat ze ook daadwerkelijk aan het begin van de invoegstrook zitten.
Ik zat druk, ik zat op de ringweg en op het moment dat ik langs de invoegstrook reed kwam er zo'n grote vrachtwagen précies naast me rijden. Split second: Ik keek omhoog, zag de chauffeur verveeld voor zich uit kijken, leunend met zijn arm op het raam en met zijn hoofd op z'n vuist. Ik in één keer gelijk zo ver mogelijk links rijden op mijn baan en flink gas erop om er zo ver mogelijk voor te blijven.
Ik was echt trots op mezelf dat ik volautomatisch zo kan reageren op situaties.
Wel goed.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:39 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Klinkt goed!
Hoe gaat het verder met je lessen ?
Ahwquote:Op zaterdag 29 september 2012 20:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wel goed.
Ik was vandaag tijdens het eerste uur totaal gestresst en nerveus vanwege het aanstaande examen. Allemaal heel erg veel stomme lelijke fouten gemaakt.
Ik weet nu bijvoorbeeld hoe het is om een 'noodstop' te maken op een nat wegdek, beetje jammer dat die noodstop voortkwam uit de verkeerde keuze om te stoppen voor een oranje licht op de ringweg. Verkeerd de afstand en snelheid ingeschat.
Op het laatst begon m'n voorwiel helemaal te wiebelen omdat ik te hard moest remmen. Maar, ik moet zeggen, het was wel een perfecte precisie noodstop, precies netjes voor de lijn uitgekomen. Al was het geen leuke ervaring.
Tijdens de pauze zei de instructeur: Dat ging best lekker toch? En toen knapte er iets in me dat ik dacht: 'Lekker? Heb je wel zitten kijken? Ik was één brok nerveuze spanning!' Ik kon werkelijk in huilen uitbrasten op dat moment, puur van de stress opbouw in me. (Hoera voor faalangst )
Conclusie van de instructeur: Ik stel te hoge eisen (goh..). Tweede uur heeft hij me meegenomen naar allemaal buitenwegen, gewoon even goed lekker rijden zonder ander verkeer in de buurt, daarna weer de stad in en toen ging alles weer nagenoeg perfect. Stress was weg en ik heb weer gewoon fijn gereden.
Dinsdagquote:Op zaterdag 29 september 2012 20:51 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ahw
Klinkt alsof de ABS ingreep. Maar gelukkig is het nog wel goed gekomen met die noodstop Iedereen maakt foutjes, dat geeft niet.
Gelukkig ging het na het 'relaxed' rijden weer wat beter in de stad
Wanneer heb je je examen ook alweer ?
Succes alvast!quote:
Ik heb wel op de rijschool mensen gesproken die waren gezaktquote:Op zondag 30 september 2012 13:46 schreef lezut het volgende:
Zijn hier wel eens mensen gezakt voor hun AVB? Ik heb mijn examen over 2 weken, ik heb nog wat moeite met de noodstop, maar ik zie nu dat je nog 2 van de 7 oefeningen fout mag doen ook.
M'n instructeur had wel een mooi verhaal van iemand die het allemaal wel makkelijk vond, en toen op z'n examen zei dattie er wel even doorheen geen fietsen. "Oké," zei de examinator, "maar dan ga ik ook echt overal een lineaal langs leggen".quote:Op zondag 30 september 2012 13:46 schreef lezut het volgende:
Zijn hier wel eens mensen gezakt voor hun AVB? Ik heb mijn examen over 2 weken, ik heb nog wat moeite met de noodstop, maar ik zie nu dat je nog 2 van de 7 oefeningen fout mag doen ook.
Ja ik trap teveel mn achterrem bij waardoor de boel blokkeert... moet d'r nog ff goed op oefenen.quote:Op zondag 30 september 2012 13:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb wel op de rijschool mensen gesproken die waren gezakt
Maar je mag alles ook nog een keer over doen hè.
Die noodstop ging mij juist prima af. Wel goed naar voren kijken he.
Je wielen mogen blokkeren bij de noodstop. Alleen niet continue, dus als je ze lost als je merkt dat ze blokkeren is er niks aan de hand. Zolang je maar niet valt bij de noodstop, dan ben je direct gezakt. Bij de andere oefeningen mag je eventueel nog wel een keer vallen en dan herkansen.quote:Op zondag 30 september 2012 13:56 schreef lezut het volgende:
[..]
Ja ik trap teveel mn achterrem bij waardoor de boel blokkeert... moet d'r nog ff goed op oefenen.
Maar ik dacht in eerste instantie dat je alles moest halen en ik denk dat mijn instructeur het daar expres niet over gehad heeft
Ik zou niet weten hoe je zou kunnen vallen bij een noodstop. Of je moet het wel heel erg maken...quote:Op zondag 30 september 2012 18:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je wielen mogen blokkeren bij de noodstop. Alleen niet continue, dus als je ze lost als je merkt dat ze blokkeren is er niks aan de hand. Zolang je maar niet valt bij de noodstop, dan ben je direct gezakt. Bij de andere oefeningen mag je eventueel nog wel een keer vallen en dan herkansen.
Blokkerend voorwiel. Dan heb je over het algemeen niet meer zoveel te vertellenquote:Op zondag 30 september 2012 19:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe je zou kunnen vallen bij een noodstop. Of je moet het wel heel erg maken...
Gewoon zorgen dat je niet teveel naar voren meegaat.
Heb je geen ABS danquote:Op zondag 30 september 2012 20:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Blokkerend voorwiel. Dan heb je over het algemeen niet meer zoveel te vertellen
De ABS van een motor hoort in de zeer fijne beheersing van de twee vingers die op de rem liggen te zitten. Motorrijden doe je niet met technische snufjes.quote:
Ja maar wil je nou slagen of nietquote:Op zondag 30 september 2012 23:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De ABS van een motor hoort in de zeer fijne beheersing van de twee vingers die op de rem liggen te zitten. Motorrijden doe je niet met technische snufjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |