Snel genoeg om de meeste mensen te snel af te zijn . Kan met een 75 pk Astra nog prima meekomen. Stiekem best grappig om met 160 langs een Panamera te jagen die achter een vrachtwagen loopt te slipstreamenquote:Op maandag 3 september 2012 22:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Nouja echt snel ga je er ook niet mee zijn
Mja, weeknie. Een 150pk-diesel erin en de Phase II was voor mij twee jaar terug een serieuze kandidaat geweest.quote:Op maandag 3 september 2012 22:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk boeit dat de gemiddelde V40/S40 koper ook niet. Je moet wel rekening houden met je doelgroep. Die is heel anders dan bij een BMW.
Ik vind 160pk nu ook wel vlot zat meestal, maar meer is altijd leuker . Af en toe wat extra vermogen zou fijn zijn, al mag ik niet klagen.quote:Op maandag 3 september 2012 22:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Een 115pk diesel is vlot zat hoor .. En je kan met het geld wat je bespaard op een BMW er mogelijk wel leuke modificaties op uitvoeren
Ja okay, meer is altijd leuker. Maar betekend niet dat minder niet toereikend genoeg is .. En elke auto heeft zijn slijtagepunten. Ben ik wel achter sinds het laatste jaar dat Landcruisers ook wel zo hun puntjes hebben.quote:Op maandag 3 september 2012 22:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, weeknie. Een 150pk-diesel erin en de Phase II was voor mij twee jaar terug een serieuze kandidaat geweest.
[..]
Ik vind 160pk nu ook wel vlot zat, maar meer is altijd leuker .
En da's waar, een BMW is niet goedkoop. En zo achterlijk veel kost een BMW nou ook weer niet. Er zijn wat specifieke slijtagedelen, maar over het algemeen ben ik m'n geld vooral kwijt aan zaken die je met elke (diesel)auto wel hebt. Beurtjes (olie + filters), banden, gloeibougietjes, blokken + schijven, dat soort spul. Dat ben je bij Volvo ook kwijt, en zo ontzettend veel zullen de onderdeelprijzen niet verschillen.
Nouja het houdt niet echt over maar je weet gewoon ook dat je weg bent zodra de meeste auto's ook maar iets van echt moeite gaan doen. En dat wil ik nietquote:Op maandag 3 september 2012 22:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Snel genoeg om de meeste mensen te snel af te zijn . Kan met een 75 pk Astra nog prima meekomen. Stiekem best grappig om met 160 langs een Panamera te jagen die achter een vrachtwagen loopt te slipstreamen
Hehe, dat zijn bedragen die bij Landcruisers regelmatig onder de factuur van een beurtje staan geloof ik..quote:Op maandag 3 september 2012 22:28 schreef Mikkie het volgende:
Daarom moet je ook niet te spastisch doen, elke auto heeft z'n punten.
Jullie zien me hier wel uit m'n pan gaan als de brandstofpomp het begeven heeft, dan ben ik eraan voor 1.500 euro .
Maar minder is gewoon niet leukquote:Op maandag 3 september 2012 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja okay, meer is altijd leuker. Maar betekend niet dat minder niet toereikend genoeg is .. En elke auto heeft zijn slijtagepunten. Ben ik wel achter sinds het laatste jaar dat Landcruisers ook wel zo hun puntjes hebben.
Of een T6 in de nieuwe V70. Maar voor wolf in schaapskleren wil ik een XJquote:Op maandag 3 september 2012 22:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Enneh ik wil gewoon een wolf in schaapskleren. V70 T5 of iets in die richting. Kun je nog veel modificaties op loslaten
Ja maar mensen denken dat een Landcruiser wel feilloos is omdat Toyota enzo. Maar zijn vaak genoeg hokken tegengekomen die gewoon slecht onderhoud hebben gehad.. Kun je de remklauwen rondom gaan reviseren, wiellagers, etc, etc.. Het zijn goede auto's mits goed onderhouden. En laten ze nou wat extra onderhoudspuntjes hebben dan een reguliere personenautoquote:Op maandag 3 september 2012 22:31 schreef Mikkie het volgende:
Maar dan rij je ook een Land Cruiser, daar mag je dat verwachten. Ik vind 300 euro voor een beurtje al achterlijk veel, daarom doe ik het zelf.
Maar laatst moest er een nieuwe veer op en een nieuw brandstoffilter, samen gewoon 200 euro inclusief montage. Dat gaat nergens over. Alleen ik heb op dit moment geen klusruimte en ben dagelijks afhankelijk van m'n auto, dus tijd om te hobby'en en iets te verprutsen heb ik niet, want dan heb ik de volgende dag een vervoersprobleem. Anders ging ik nog veel meer zelf doen...
Eigenlijk wel inderdaad. Dat laatste.quote:Op maandag 3 september 2012 22:36 schreef Mikkie het volgende:
Doordat ze ook stevig gebruikt worden door sommige bezitters
Geen enkele auto is feilloos, ook de 'betrouwbare' Jappen gaan wel eens stuk. En Duitse degelijkheid gaat ook echt niet altijd op. De auto's die het lang volhouden, zijn de auto's die gewoon het benodigde onderhoud op tijd krijgen, en daar investeer je in. Wil je dat niet, dan moet je geen auto rijden.
Zeer stevig. Vooral de reisauto's en de auto's die bedrijfsmatig worden gebruikt. Sommigen hebben een vangmuil achterop met een compressor onder de motorkap voor luchtremmen. Die trekken dan wel ietsjes meer dan 3500 kgquote:Op maandag 3 september 2012 22:36 schreef Mikkie het volgende:
Doordat ze ook stevig gebruikt worden door sommige bezitters
Geen enkele auto is feilloos, ook de 'betrouwbare' Jappen gaan wel eens stuk. En Duitse degelijkheid gaat ook echt niet altijd op. De auto's die het lang volhouden, zijn de auto's die gewoon het benodigde onderhoud op tijd krijgen, en daar investeer je in. Wil je dat niet, dan moet je geen auto rijden.
Je had pas toch nog vanalles gedaanquote:Op maandag 3 september 2012 22:39 schreef Sjoegerd het volgende:
En moet zeggen dat mijn auto ook niet het beste onderhouden word .. Maarja er word wel zo af en toe aandacht aan besteed als iets weer weigert
Ja andere remklauw er onder en maar gelijk even de blokken er uit gehad en de glijvlakken en pennen opnieuw ingevet. Maar dat moest omdat die remklauw vast zatquote:
Oh oke mja wel relax natuurlijk dat je het allemaal zelf kan.quote:Op maandag 3 september 2012 22:42 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja andere remklauw er onder en maar gelijk even de blokken er uit gehad en de glijvlakken en pennen opnieuw ingevet. Maar dat moest omdat die remklauw vast zat
Krikje er onder.. Lastigste was de bouten los te krijgen van de klauw. Moesten we nog een dop 18 en een Torxdop voor halen..quote:Op maandag 3 september 2012 22:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh oke mja wel relax natuurlijk dat je het allemaal zelf kan.
Hoeveel had ie toen je 'm kocht?quote:Op maandag 3 september 2012 22:46 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag de 206 over de 140.000 km gereden!
Ik kan dat soort stuff allemaal niet zelf hrquote:Op maandag 3 september 2012 22:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Krikje er onder.. Lastigste was de bouten los te krijgen van de klauw. Moesten we nog een dop 18 en een Torxdop voor halen..
Mja, ik doe ook niet aan uitgebreid preventief onderhoud ofzo hoor. Wat moet, dat moet. Beurtjes op tijd en wat kapot is, is kapot. Heb ik er last van of moet 't voor de auto gerepareerd worden, dan doe ik dat. Moet 't voor de APK, dan doe ik dat. Is het niet per se nodig, dan ga ik geen geld weggooien.quote:Op maandag 3 september 2012 22:39 schreef Sjoegerd het volgende:
En moet zeggen dat mijn auto ook niet het beste onderhouden word .. Maarja er word wel zo af en toe aandacht aan besteed als iets weer weigert
Goed bezig heb je 'm al lang danquote:Op maandag 3 september 2012 22:48 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
87.000, 3 jaar en 4 maanden geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |