abonnement Unibet Coolblue
pi_117805809
Mij zou het persoonlijk wel goed uitkomen :)
pi_117806294
Ik zou het alleen irritant vinden voor t parkeren. Al dat volk wil natuurlijk weer net iets goedkoper staan dus precies voor mijn deur.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_117806513
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat Gemeente Utrecht koopzondagen volledig vrij geeft?
Ja, dat denk ik wel; GroenLinks is aan de macht en dat is de meest liberale partij die er is. Ik zie het wel gebeuren.
pi_117806580
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:43 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel; GroenLinks is aan de macht en dat is de meest liberale partij die er is. Ik zie het wel gebeuren.
Op gemeentelijk niveau heeft die partij zich ook al regelmatig tegen verruiming uitgesproken.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:47:23 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_117806614
Voor mij hoeft die koopzondag niet zo nodig, is alleen maar positief voor de grote winkelketens en negatief voor de kleine winkels en éénmanszaken.

Supermarkten mogen voor mij wel open zijn op zondag :)
pi_117806639
Voor mij hoeft het niet zo. Ben blij dat de supermarkten op zondag open zijn, maar meer hoeft ook niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_117806656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:47 schreef Blik het volgende:
Voor mij hoeft die koopzondag niet zo nodig, is alleen maar positief voor de grote winkelketens en negatief voor de kleine winkels en éénmanszaken.

Supermarkten mogen voor mij wel open zijn op zondag :)
Zijn er toch niet meer in centrum Utrecht.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:53:12 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_117806772
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zijn er toch niet meer in centrum Utrecht.
Er zijn er genoeg, alleen niet aan het meest populaire stuk van de Oudegracht. Maar zelfs aan de Oudegracht zitten genoeg kleinere zaken en éénmanszaken. En die worden zo de nek omgedraaid.
pi_117806809
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg, alleen niet aan het meest populaire stuk van de Oudegracht. Maar zelfs aan de Oudegracht zitten genoeg kleinere zaken en éénmanszaken. En die worden zo de nek omgedraaid.
Denk dat dat reuze zal meevallen. Zou je ook kunnen zeggen dat de koopzondag van Amsterdam dat nu al doet.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:35:45 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_117808054
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Denk dat dat reuze zal meevallen. Zou je ook kunnen zeggen dat de koopzondag van Amsterdam dat nu al doet.
Omdat ze wel moeten. Jij vergeet dat de kleine ondernemer op zondag een keer met zijn kinderen wil gaan ravotten dat kan hij/zij niet meer omdat jij zo nodig zondags alle winkels op wil hebben, denk toch even na man |:( .

http://utrechtisgeenharrie.wordpress.com/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_117808082
quote:
13s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:35 schreef bork het volgende:

[..]

Omdat ze wel moeten. Jij vergeet dat de kleine ondernemer op zondag een keer met zijn kinderen wil gaan ravotten dat kan hij/zij niet meer omdat jij zo nodig zondags alle winkels op wil hebben, denk toch even na man |:( .
Houd ie lekker z'n winkel dicht of zoekt ie een ander beroep ^O^
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:39:14 #162
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_117808161
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Houd ie lekker z'n winkel dicht of zoekt ie een ander beroep ^O^
Gelijk roepen en niet denken, gezellig zo'n binnenstad met alleen grootwinkelbedrijven :X -O-
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_117808187
quote:
13s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:39 schreef bork het volgende:

[..]

Gelijk roepen en niet denken, gezellig zo'n binnenstad met alleen grootwinkelbedrijven :X -O-
Is het tof daar, in de jaren 50? :')

Is toch nu ook al zo man.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:42:26 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_117808245
quote:
13s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:39 schreef bork het volgende:

[..]

Gelijk roepen en niet denken, gezellig zo'n binnenstad met alleen grootwinkelbedrijven :X -O-
Wanneer ben jij voor het laatst in de binnenstad geweest, dit is al meer dan tien jaar zo :').
Kleine ondernemers kunnen sowieso niet met de megaketens concurreren, zeker niet in de binnenstad want de pacht is al onbetaalbaar. De enige kleine ondernemers die er nog bestaan zijn speciaalzaakjes, en die hoeven niet op zondag open te zijn, want die spullen kun je niet in de megaketens kopen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_117808254
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Wanneer ben jij voor het laatst in de binnenstad geweest, dit is al meer dan tien jaar zo :').
Kleine ondernemers kunnen sowieso niet met de megaketens concurreren, zeker niet in de binnenstad want de pacht is al onbetaalbaar. De enige kleine ondernemers die er nog bestaan zijn speciaalzaakjes, en die hoeven niet op zondag open te zijn, want die spullen kun je niet in de megaketens kopen.
Dit dus.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:52:17 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_117808591
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Wanneer ben jij voor het laatst in de binnenstad geweest, dit is al meer dan tien jaar zo :').
Kleine ondernemers kunnen sowieso niet met de megaketens concurreren, zeker niet in de binnenstad want de pacht is al onbetaalbaar. De enige kleine ondernemers die er nog bestaan zijn speciaalzaakjes, en die hoeven niet op zondag open te zijn, want die spullen kun je niet in de megaketens kopen.
Ben jij wel eens verder gelopen dan de 3-hoek Vredenburg, Oudegracht, Mariaplaats?

Zo ja, dan zou je weten dat je opmerking complete onzin is.Vanaf Mariaplaats tot aan Twijnstraat zijn ontzettend veel kleinere winkels te vinden waar geen groot conglomeraat achter zit. En vaak genoeg is een grote winkel zoals een Bijenkorf, V&D, Blokker, Perry Sport, Intersport en <insert willekeurige grote kledingzaak> wél een alternatief.
pi_117808664
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Ben jij wel eens verder gelopen dan de 3-hoek Vredenburg, Oudegracht, Mariaplaats?

Zo ja, dan zou je weten dat je opmerking complete onzin is. Er zijn genoeg kleinere winkels te vinden in de binnenstad waar geen groot conglomeraat achter zit. En vaak genoeg is een grote winkel zoals een Bijenkorf, V&D, Blokker, Perry Sport, Intersport en <insert willekeurige grote kledingzaak> wél een alternatief.
Noem er dan eens een paar? Er zijn kleinere niet-keten kledingzaken maar daarvan is 90% toch ook groot genoeg om op z'n minst met een paar personeelsleden te werken, dus dan gaat dat zielige gelul over "ravotten met de kindertjes" ook al niet meer op.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:58:31 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_117808817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Noem er dan eens een paar? Er zijn kleinere niet-keten kledingzaken maar daarvan is 90% toch ook groot genoeg om op z'n minst met een paar personeelsleden te werken, dus dan gaat dat zielige gelul over "ravotten met de kindertjes" ook al niet meer op.
Loop zelf eens een rondje op de Lijnmarkt en de Boterstraat, ik hoef je dat niet voor te kauwen.

De binnenstad is niet beperkt tot Bijenkorf - Bibliotheek.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:02:04 #169
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_117808947




I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_117808999
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Loop zelf eens een rondje op de Lijnmarkt en de Boterstraat, ik hoef je dat niet voor te kauwen.

De binnenstad is niet beperkt tot Bijenkorf - Bibliotheek.
Ja, zoals ik al zeg, dat zijn imo toch al wat grotere winkels met personeel hoor.

quote:
Niemand dwingt ze toch om open te gaan? Er wordt alleen een mogelijkheid gegeven, als zij graag dicht blijven doen ze dat toch lekker ^O^
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:08:19 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_117809181
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, zoals ik al zeg, dat zijn imo toch al wat grotere winkels met personeel hoor.

[..]

Niemand dwingt ze toch om open te gaan? Er wordt alleen een mogelijkheid gegeven, als zij graag dicht blijven doen ze dat toch lekker ^O^
Omdat er winkels zijn met 2 of 3 man personeel betekent het nog niet dat die ook op zondag moeten gaan werken? Een groot winkelbedrijf heeft zoveel man in dienst, die kan rouleren. Maar een kleine winkel kan dat niet, die moeten dat zelf oplossen. En nogmaals, er zitten genoeg eenmanszaken bij in het stuk Mariaplaats -> Twijnstraat. En dan heb ik het nog niet eens over de Burgemeester Reigerstraat, Biltstraat e.o.

En als die winkels dicht blijven op zondag missen ze een significante hoeveelheid omzet/winst. Ze kunnen niet dicht gaan...
pi_117809318
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Omdat er winkels zijn met 2 of 3 man personeel betekent het nog niet dat die ook op zondag moeten gaan werken? Een groot winkelbedrijf heeft zoveel man in dienst, die kan rouleren. Maar een kleine winkel kan dat niet, die moeten dat zelf oplossen. En nogmaals, er zitten genoeg eenmanszaken bij in het stuk Mariaplaats -> Twijnstraat. En dan heb ik het nog niet eens over de Burgemeester Reigerstraat, Biltstraat e.o.

En als die winkels dicht blijven op zondag missen ze een significante hoeveelheid omzet/winst. Ze kunnen niet dicht gaan...
Er zijn ook winkels die op maandagmorgen of dinsdag dicht blijven terwijl de grote ketens wel open zijn? Ze kunnen er dus wel degelijk voor kiezen om op een bepaalde dag open of dicht te zijn.
pi_117809828
Het lijkt me juist voor de kleinere ondernemer beter om op zaterdag en zondag open te zijn en dicht op bijvoorbeeld maandag en dinsdag.

Heb zelf in een winkel gewerkt, en de omzet op zaterdag / zondag was altijd een stuk hoger dan op maandag / dinsdag.

Er zijn genoeg mensen die werken op zaterdag en zondag, daar vinden we het toch ook niet zielig voor dat ze die dag niet met de kinderen kunnen spelen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_117809896
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:26 schreef Nielsch het volgende:
Het lijkt me juist voor de kleinere ondernemer beter om op zaterdag en zondag open te zijn en dicht op bijvoorbeeld maandag en dinsdag.

Heb zelf in een winkel gewerkt, en de omzet op zaterdag / zondag was altijd een stuk hoger dan op maandag / dinsdag.

Er zijn genoeg mensen die werken op zaterdag en zondag, daar vinden we het toch ook niet zielig voor dat ze die dag niet met de kinderen kunnen spelen?

Sowieso snap ik de openingstijden hier niet echt. In omringende landen kun je vaak nog tot een uur of 8 terecht, zodat werkende mensen met geld ook tijd hebben om naar een winkel te gaan.
pi_117809899
raar hoor, mensen die tegen vrijheid zijn.
nu moet je verplicht dicht op zondag. dat is een belachelijke situatie, opgelegd door ons christelijke verleden. het wordt hoog tijd dat we dat aan de kant gooien. mensen hebben over het algemeen 2 dagen vrij, za en zo. en dan moet je verplicht alles op za. doen want op zondag is verplicht alles dicht.

ik vind dat winkels er zijn om consumenten te bedienen. en wel op de momenten dat die consumenten willen kopen. als bedrijven en winkels daar niet toe bereid zijn, moeten ze misschien iets anders gaan doen?

ik vind ook dat er elke avond koopavond zou moeten kunnen zijn. is toch ook belachelijk, iedereen is klaar met werken savonds en dan is alles dicht. en als iedereen zit te werken overdag, dan zijn de winkels open.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')