abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_116348793
Ik heb net Windows 8 geinstalleerd op mijn laptop, maar krijg na het herstarten na de installatie een zwart scherm, met alleen muis in beeld. Geen enkele toetsencombinatie werkt niet en ook rechtsklikken heeft geen effect.

Ik heb twee verschillende ISO's gebruikt, van twee verschillende sources.

Ik heb een laptop met:
i7 2630.
HD3000 / GT555m
8GB RAM

Iemand een idee? Ik heb namelijk al gereset, opnieuw geinstalleerd etc.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_116348944
En in safe mode?
pi_116349041
quote:
5s.gif Op maandag 3 september 2012 16:40 schreef LompeHork het volgende:
En in safe mode?
Kon volgens mij niet omdat de installatie nog niet voltooid was (kleurtjes kiezen enzo). De RC werkte trouwens wel gewoon.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_116349147
Ik krijg die bootoptions trouwens niet, en F8 werkt ook niet meer in Win 8. Als ik het via de CD doet dan staat bij troubleshoot niet de bootoptions.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_116442458
Klinkt goed dit.

Ik heb Windows 8 wel succesvol op mijn laptop kunnen zetten, maar verder niets mee kunnen doen omdat er een vreemde bug in de standaard driver software voor wifi zit.
Ik zie mijn wifi wel, maar kan niet connecten.

Als ik jou was zou ik hem nog een keer opnieuw installeren, kijken wat hij dan doet. Dat is altijd beter dan allerlei trucjes proberen om het werkend te krijgen.
pi_116442618
Ik heb het al opgelost. Computer starten met HDMI kabel. Dan heb je wel beeld op het andere scherm. Daarna de Windows 8 drivers downloaden van de intel en nvidia site.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_116449883
quote:
17s.gif Op woensdag 5 september 2012 23:14 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb het al opgelost. Computer starten met HDMI kabel. Dan heb je wel beeld op het andere scherm. Daarna de Windows 8 drivers downloaden van de intel en nvidia site.
Dat is dus al de tweede vervelende driverbug in de huidige Windows 8 build... Sommige wifi apparaten werken niet goed na install en blijkbaar grafische kaarten ook niet. Gaat lekker..
pi_116450273
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:13 schreef Serellyn het volgende:

[..]

Dat is dus al de tweede vervelende driverbug in de huidige Windows 8 build... Sommige wifi apparaten werken niet goed na install en blijkbaar grafische kaarten ook niet. Gaat lekker..
Klopt, voor de rest werkt het wel prima, behalve dat de tiptoetsen van mijn laptop niet automatisch werken en ik ze moet starten aan het begin van de dag met een applicatie, maar dat heeft meer te maken met obscure drivers.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_116457131
Dat had ik ook tijdens de installatie. Mijn HDMI kabel zat nog in mijn PC verbonden met mijn televisie. Windows 8 zag de HDMI port als primaire beeldscherm terwijl mijn televisie uitstond.
Je moet er maar achter komen.
pi_119234602
Ik heb precies dezelfde probleem als van @DutchErrorist met mijn Medion Laptop.

In het BIOS-verhaal doet mijn beeldscherm het gewoon en zodra Windows 8 wordt opgestart zie ik nog heel kort de blauwe tegels van Windows 8 met een draaiende rondje en daarna blijft mijn beeldscherm op zwart.

Uiteindelijk heb ik beeld via HDMI of externe monitor (aangesloten via VGA).

Heb ook exact dezelfde grafische kaart als die van @DutchErrorist (Intel Graphics HD 3000 / NVIDIA GeForce GT 555M)

Welk plan van aanpak is het beste?

Nieuwe drivers heb ik geïnstalleerd via de website van Intel en Nvidia.
Intel (version 15.28.8.64.2875 (9.17.10.2875))
Nvidia (GeForce 310.54 Driver BETA)

Bij "Beeldscherm" via Corfiguratiescherm staat alleen mijn externe monitor aangegeven (als scherm 1).
Eventueel kan ik via Detecteren een 2e aanmaken.
Beeldscherm: "Intel HD Graphics 3000" en vervolgens bij Meerdere schermen kiezen voor: "Toch verbinding proberen te maken op: Scherm van draagbare computer"

Ook dit levert geen succes op.
Heb ook het idee dat ik gewoon een scherm aanmaak, zonder dat Windows hier iets mee doet.

Ik ben benieuwd wat voor suggesties/oplossingen jullie eventueel hebben!
Hoor graag jullie reactie tegemoet.

Groetjes,
Mathijs Ruiter
pi_119237323
Lenovo is a bitch!
pi_119275366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:54 schreef editoor het volgende:
Lenovo is a bitch!
Lenovo is geweldig, maar ik snap niet wat Lenovo hier mee te maken heeft.

Om terug te komen op het probleem. Ik kwam erachter dat als ik het zwarte scherm kreeg na het hele opstarten ik de computer gewoon in standby moest gooien en dan eruit halen. Dan zie je wel het het inlogscherm. Anders opstarten met HDMI erin.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_119346363
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:18 schreef DutchErrorist het volgende:

Om terug te komen op het probleem. Ik kwam erachter dat als ik het zwarte scherm kreeg na het hele opstarten ik de computer gewoon in standby moest gooien en dan eruit halen. Dan zie je wel het het inlogscherm. Anders opstarten met HDMI erin.
Ik ben bang dat ik voorlopig geen Windows 8 kan gebruiken.
Ik heb gedaan wat je zei en dat lukte tot op zekere hoogte.
Zolang Windows geen automatische update van de driver van mijn videokaart uitvoert en ik ook niet de nieuwste van internet download en installeer, dan blijft jouw trucje werken.
Echter zodra ik de nieuwste driver van Intel en Nvidia installeer, dan is het mis.
Dan blijft mijn scherm ook zwart als mijn laptop uit standby-modus komt.
Wat ik wel opvallend vind is dat het jou wel is gelukt, terwijl wij exact dezelfde videokaart hebben!
Zou jij mij kunnen vertellen welke versie jij gebruikt, voor zowel de Intel driver, als die van Nvidia?
Mocht je nog tips hebben, deze is altijd welkom!
En uiteraard ook van andere forum-leden!

Groetjes,
Mathijs
pi_119348149
Nvidia
Driver version 306.97

Intel
Driver Version 9.17.10.2792
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_138956973
Mooi man. Net ditzelfde probleem gehad. ^O^
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')