abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 september 2012 @ 10:08:31 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_116297043
Hier verder!

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!



“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_116297094
Perfect uitgelegd!
pi_116297680
Goed geslapen vannacht, maar moest er natuurlijk weer meteen aan denken toen ik (veelste vroeg) wakker werd. Ik gun echt iedereen zijn/haar geluk, maar niet als het op zo'n achterbakse manier moet. Stiekem hoop ik dat hun relatie faalt. Ook zo idioot dat een single status verborgen moet blijven, maar het meteen overal op moet worden geknald wanneer meneer weer iemand heeft gevonden. Al is het niet bewust naar mij toe gericht (mag ik hopen, anders is het wel heel triest) het voelt toch als een harde trap na. Het staat ook niet gewoon klein in beeld meer, maar tegenwoordig met een foto zo groot als je beelscherm en al.

Zo. That was my input for the day.

Nu ga ik me klaarmaken voor Nijmegen. Kijken of daar nog wat te halen valt :D 8-) :')

Fijne dag, allen. :7
pi_116302747
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 10:54 schreef DolOpKoekjes het volgende:
Goed geslapen vannacht, maar moest er natuurlijk weer meteen aan denken toen ik (veelste vroeg) wakker werd. Ik gun echt iedereen zijn/haar geluk, maar niet als het op zo'n achterbakse manier moet. Stiekem hoop ik dat hun relatie faalt. Ook zo idioot dat een single status verborgen moet blijven, maar het meteen overal op moet worden geknald wanneer meneer weer iemand heeft gevonden. Al is het niet bewust naar mij toe gericht (mag ik hopen, anders is het wel heel triest) het voelt toch als een harde trap na. Het staat ook niet gewoon klein in beeld meer, maar tegenwoordig met een foto zo groot als je beelscherm en al.

Zo. That was my input for the day.

Nu ga ik me klaarmaken voor Nijmegen. Kijken of daar nog wat te halen valt :D 8-) :')

Fijne dag, allen. :7
Amuseer je! dat je m lekker kunt vergeten!
Nijmegen, daar kom ik donderdag ook nog even voor een concertje :P
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_116304103
Hoe zorg je er trouwens voor dat je niet verbitterd raakt? Hoe kijk je nog een beetje met een soort van onschuld naar een eventuele nieuwe partner? Hoe zorg je ervoor dat de angst om gekwetst te raken niet gaat overheersen in het 'beoordelen' van een potentiële nieuwe partner?
Iemand concrete tips?
:P
pi_116304558
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:35 schreef Charcot het volgende:
Hoe zorg je er trouwens voor dat je niet verbitterd raakt? Hoe kijk je nog een beetje met een soort van onschuld naar een eventuele nieuwe partner? Hoe zorg je ervoor dat de angst om gekwetst te raken niet gaat overheersen in het 'beoordelen' van een potentiële nieuwe partner?
Iemand concrete tips?
:P
ik denk door juist niet gefocust te zijn op het zoeken/vinden van een nieuwe partner..
omdat je er dan niet echt mee bezig bent, denk ik. Het is vooralsnog een theorie :9
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_116304612
Hmm, als je die focus wegstreept gaat dat negatieve gevoel wat je hebt overgehouden aan de relatiebreuk niet weg. Wanneer weet je dat je er helemaal overheen bent? :P
pi_116304826
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:50 schreef Charcot het volgende:
Hmm, als je die focus wegstreept gaat dat negatieve gevoel wat je hebt overgehouden aan de relatiebreuk niet weg. Wanneer weet je dat je er helemaal overheen bent? :P
Ja het is niet makkelijk :(..
Geen idee eig, ben nog altijd niet zover terwijl het toch alweer een half jaar geleden is..
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_116305547
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:35 schreef Charcot het volgende:
Hoe zorg je er trouwens voor dat je niet verbitterd raakt? Hoe kijk je nog een beetje met een soort van onschuld naar een eventuele nieuwe partner? Hoe zorg je ervoor dat de angst om gekwetst te raken niet gaat overheersen in het 'beoordelen' van een potentiële nieuwe partner?
Iemand concrete tips?
:P
Het overkomt je. Ik dacht ik timmer een muur om mezelf heen en niemand komt ooit nog binnen bij mij. Dat lukte prima. Afstand houden, niet kwetsbaar opstellen. Tot ik iemand tegen kwam. Eerst dacht ik ook bij hem, niet dichtbij komen. Maar hij geeft me een vreemd soort van vertrouwen in hem, zonder dat hij daar bewust mee bezig is. Het is niet gemaakt. Waardoor mijn muur wegging. Tuurlijk is onderhuids nog angst, het is nog pril. Maar de positieve gevoelens overheersen dus belemmerd het me niet. Ik denk dat er geen tips voor zijn. Enkel tegen de juiste persoon op de juiste plaats aan lopen :)
In life, every ending is a new beginning..
pi_116334786
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:05 schreef WasMachinator het volgende:

[..]

Amuseer je! dat je m lekker kunt vergeten!
Nijmegen, daar kom ik donderdag ook nog even voor een concertje :P
Dankje! Oh, echt? Van wie? :-)

OT; was een super leuke dag vandaag. Hij heeft veel door mijn hoofd gespookt en ik blijf er boos om, maar het gaat wel iets beter. Maar... wat een fucked up kleine wereld. Ben namelijk wel tegen zijn ex en vriendinnen op gebotst. Wij kennen elkaar verder niet, maar heb haar op foto's gezien. Ik schrok me kapot en dat hele groepje keek ook heel verschrikt naar mij. Kan me alleen niet voorstellen dat ze enig idee hadden wie ik was. Ze keken vast zo, omdat ik zo idioot keek :') ben ze ook echt twintig keer tegen gekomen. Moet zeggen dat ze wel een mooie vrouw is en zij me super lief lijkt. Beter dan die aardappel waar hij nu mee gaat. Nitwit.

Maar goed, vandaag was leuk. Veel knappe koppen gezien en eentje gescored. Voelde ergens wel goed. Weet wel dat het voor mij niet lang zou duren, zou er weer een jongen geinteresseerd zijn, maar na zoiets als gisteravond, kan je wel een ego boost gebruiken. Nadeel is wel dat meneer mij zonodig meteen moest toevoegen op facebook :')

En nu heb ik wat teveel biertjes op en begin ik hoofdpijn te krijgen, dus ik ga maar pitten :)
pi_116365177
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 01:23 schreef DolOpKoekjes het volgende:

[..]

Dankje! Oh, echt? Van wie? :-)

OT; was een super leuke dag vandaag. Hij heeft veel door mijn hoofd gespookt en ik blijf er boos om, maar het gaat wel iets beter. Maar... wat een fucked up kleine wereld. Ben namelijk wel tegen zijn ex en vriendinnen op gebotst. Wij kennen elkaar verder niet, maar heb haar op foto's gezien. Ik schrok me kapot en dat hele groepje keek ook heel verschrikt naar mij. Kan me alleen niet voorstellen dat ze enig idee hadden wie ik was. Ze keken vast zo, omdat ik zo idioot keek :') ben ze ook echt twintig keer tegen gekomen. Moet zeggen dat ze wel een mooie vrouw is en zij me super lief lijkt. Beter dan die aardappel waar hij nu mee gaat. Nitwit.

Maar goed, vandaag was leuk. Veel knappe koppen gezien en eentje gescored. Voelde ergens wel goed. Weet wel dat het voor mij niet lang zou duren, zou er weer een jongen geinteresseerd zijn, maar na zoiets als gisteravond, kan je wel een ego boost gebruiken. Nadeel is wel dat meneer mij zonodig meteen moest toevoegen op facebook :')

En nu heb ik wat teveel biertjes op en begin ik hoofdpijn te krijgen, dus ik ga maar pitten :)
Van Greg Holden :)

Klinkt in elk geval als een geslaagde avond ^O^
geen last gehad van een hangover :9?
Let me occupy your mind
As you do mine
  maandag 3 september 2012 @ 22:14:42 #12
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_116365354
Bah dipje, over 3 uur ongeveer zouden we het een jaar hebben gehad, erg jammer dat het 3 weken geleden verpest werd :( .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_116365640
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 22:14 schreef DaMook het volgende:
Bah dipje, over 3 uur ongeveer zouden we het een jaar hebben gehad, erg jammer dat het 3 weken geleden verpest werd :( .
vervelende soort dip :(..
Maar proberen er niet bij stil te staan is t beste wat je kunt doen, probeer dus afleiding te zoeken door iets met vrienden te gaan doen of iets anders ;)..
Let me occupy your mind
As you do mine
  maandag 3 september 2012 @ 22:53:19 #14
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_116367380
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:20 schreef WasMachinator het volgende:

[..]

vervelende soort dip :(..
Maar proberen er niet bij stil te staan is t beste wat je kunt doen, probeer dus afleiding te zoeken door iets met vrienden te gaan doen of iets anders ;)..
Mjah morgenmiddag werken, maar heb ik niet echt zin in, ga wel hoor.. Maar de manier waarop het uit is gegaan is erg, ik wilde dat niet en zij ook niet volgens mij, maar dr moeder, omdat we zoveel verschilde in leeftijd (opzich snap ik wel dat ze d'r moeder niet kwijt wil, maar ik denk nog steeds dat die wel bij draait en te weinig naar dr heeft willen luisteren, naar mij helemaal niet eens). Er niet bij stilstaan is erg moeilijk sinds ik het me net realiseerde :( . We waren dolgelukkig samen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_116367678
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 22:53 schreef DaMook het volgende:

[..]

Mjah morgenmiddag werken, maar heb ik niet echt zin in, ga wel hoor.. Maar de manier waarop het uit is gegaan is erg, ik wilde dat niet en zij ook niet volgens mij, maar dr moeder, omdat we zoveel verschilde in leeftijd (opzich snap ik wel dat ze d'r moeder niet kwijt wil, maar ik denk nog steeds dat die wel bij draait en te weinig naar dr heeft willen luisteren, naar mij helemaal niet eens). Er niet bij stilstaan is erg moeilijk sinds ik het me net realiseerde :( . We waren dolgelukkig samen.
Ja dat realiseren triggert t, ik ken t. om t dan uit je gedachten te krijgen is lastig.
gewoon zorgen dat je bezig blijft is mijn simpele devies, hoe minder loze momenten dat je der op kunt focussen hoe beter.
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_116367910
Ik twijfel nu behoorlijk aan mijn beoordelingsvermogen. Weet niet meer wat ik wil. Wat goed of slecht is. Pffffff..

[ Bericht 0% gewijzigd door Charcot op 03-09-2012 23:22:05 ]
  maandag 3 september 2012 @ 23:19:46 #17
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_116368986
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:58 schreef WasMachinator het volgende:

[..]

Ja dat realiseren triggert t, ik ken t. om t dan uit je gedachten te krijgen is lastig.
gewoon zorgen dat je bezig blijft is mijn simpele devies, hoe minder loze momenten dat je der op kunt focussen hoe beter.
Mjah, dalijk slapen, wrs veelste vroeg wakker zijn en dan om 3 uur morgen middag werken. Weinig momenten om er niet aan te denken.. Geloof wel dat het de 2e late dienst is van mijn ploeg (heb vakantie nu), dus misschien morgen na het het werk maar opstap gaan :) . Maarja dat is dan pas over 24 uur, dus heb er nog wel even last van denk ik..
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_116369538
Denk nog veel aan d'r, niet expres maar sluipt erin zegmaar, 't begint nu irritant te worden. Vanavond voelde ik me nogal down, nu maar slapen. De rest van de week werken, hersenloos waarschijnlijk, dus hoop dat ik niet teveel nadenk onbewust. -_-;

Dat je zoveel waarde aan één persoon kan hangen verbaast me. Nog nooit zo (lang/erg) gevoeld.
  maandag 3 september 2012 @ 23:38:01 #19
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_116369778
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:32 schreef killeroy_nl het volgende:

Dat je zoveel waarde aan één persoon kan hangen verbaast me. Nog nooit zo (lang/erg) gevoeld.
Herkenbaar, en toch is het zo ;( .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 3 september 2012 @ 23:38:53 #20
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_116369823
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 23:38 schreef DaMook het volgende:

[..]

Herkenbaar, en toch is het zo ;( .
En toch lach je er over een jaar om. ;)
  maandag 3 september 2012 @ 23:40:06 #21
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_116369874
quote:
99s.gif Op maandag 3 september 2012 23:38 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

En toch lach je er over een jaar om. ;)
En hopelijk met haar en zijn we beide gelukkig :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_116369934
Na iets meer dan 3 maanden eindelijk over dat domme wicht heen. Van de 1 op het andere moment ook nog is.

Nu vraag ik mezelf af waarom ik nou zoveel moeite voor haar heb gedaan en zolang met haar door ben gegaan. Leek wel gek :')
  maandag 3 september 2012 @ 23:42:33 #23
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_116369973
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2012 23:40 schreef DaMook het volgende:

[..]

En hopelijk met haar en zijn we beide gelukkig :) .
Hoop op dat, maar verwacht het ergste. :@
  maandag 3 september 2012 @ 23:42:46 #24
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_116369978
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:41 schreef SilentHunterNL het volgende:
Na iets meer dan 3 maanden eindelijk over dat domme wicht heen. Van de 1 op het andere moment ook nog is.

Nu vraag ik mezelf af waarom ik nou zoveel moeite voor haar heb gedaan en zolang met haar door ben gegaan. Leek wel gek :')
Dit bedoel ik dus. :P
  maandag 3 september 2012 @ 23:43:58 #25
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_116370026
quote:
99s.gif Op maandag 3 september 2012 23:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hoop op dat, maar verwacht het ergste. :@
Zolang ik maar gelukkig ben dan ? Ben bang dat zij dat eerder is dan ik helaas, ze is leuk en heeft zo een nieuw vriendje. Ik ben ook niet verkeerd, maar heb wel moeite met contacten leggen..
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')