is het niet zo'n ex-connexxion bus uit Zwolle ? Die waren lichtblauw, ik dacht die in die TCR-bus te herkennen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:18 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Van welke maatschappij is die bus eerst geweest, Connexxion??? Of import?
ik meen dat TCR nog een gelede en een standaardbus heeft rijden. Voor de rest zijn ze bij mijn weten verdwenen van de Nederlandse wegenquote:Op zondag 14 oktober 2012 10:27 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
rijden de mercedes-benz O405 nog?
Van Overen rijdt nog met een o405Gquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meen dat TCR nog een gelede en een standaardbus heeft rijden. Voor de rest zijn ze bij mijn weten verdwenen van de Nederlandse wegen
Jammer dat dat station van de foto (Stationsweg in Drachten) ook niet meer gebruikt wordt .quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:01 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
100% mee eens
Heb al vaker een foto van deze bus gezien maar altijd in de kleuren van Veolia. Weet wel dat TCR een aantal ex-hermes alliances heeft / hadquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
import uit Duitsland volgens mij. Bus rijdt al jaren voor TCR. Is toen gehaald voor de concessie Waterland waar TCR een aantal diensten van Arriva uit mocht voeren
Weet niet of van Zanten nog met deze bus rijdt maar iig nog wel met een andere ex zwn mercedes (een 0408) http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jonhoogendijk/quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:27 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
rijden de mercedes-benz O405 nog?
Herstel, volgens busfoto.nl is de bus ge-exporteerd naar Oblast Kirov, Rusland.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:14 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Heb al vaker een foto van deze bus gezien maar altijd in de kleuren van Veolia. Weet wel dat TCR een aantal ex-hermes alliances heeft / had
[..]
Weet niet of van Zanten nog met deze bus rijdt maar iig nog wel met een andere ex zwn mercedes (een 0408) http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jonhoogendijk/
Gelderesch heeft ze niet meer, rijdt op lijn 73 op de versterking met gelede bussen (ex Arriva GD) of amba's.quote:
ah ja. Die geledes moeten de 223, 227 en 7809 zijn die over waren na de GGD-concessie (en voor de laatste toen Waterland afgelopen was)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:34 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Gelderesch heeft ze niet meer, rijdt op lijn 73 op de versterking met gelede bussen (ex Arriva GD) of amba's.
Er stond een andere naam op, geen OAD. Maar volgens mij rijden ze nu toch met 2 ex BBA citaro's?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:04 schreef _JdM_ het volgende:
Die optare op de 202 reed al eerder op de 201 van 9.10 vertrek Apeldoorn station.
Die twee 0405's van "Syntus" zijn nog steeds van OAD.
Om nou een aandrijfas door het knikgedeelte heen te leggen..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:31 schreef marcel.nl het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe dat precies werkt bij een O405G of GN en gelede Citaro. De motor ligt achterin de aanhanger, maar ik neem toch aan dat de wielaandrijving voor is.
Klinkt voor mij zeer onwaarschijnlijk, niet alleen vanwege hun leeftijd maar mede omdat die bussen nog gewoon hun Syntus kleuren hadden en er GEEN OAD op stond...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:59 schreef _JdM_ het volgende:
Rijden ze ook mee inderdaad. Maar ze rijden met die twee bussen op lijn 91/92. Maar indien afwezig, zetten ze die mercedes O405 in. Of 2.
Nou precies, dat. Ligt dat nou aan mij dat dit apart is ?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Om nou een aandrijfas door het knikgedeelte heen te leggen..
voor Zuid-Holland-Noord worden maar vijftig bussen in Heerenveen gebouwdquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:31 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Klinkt voor mij zeer onwaarschijnlijk, niet alleen vanwege hun leeftijd maar mede omdat die bussen nog gewoon hun Syntus kleuren hadden en er GEEN OAD op stond...
Vanochtend reed ik weer even langs de Vest in Valkenwaard en tot mijn verbazing staat het terrein van Berkhof vol met nieuwe bussen voor Arriva ZHZ. Dus niet in Heerenveen maar Vlakenswaard mogen die bussen dus blijkbaar bouwen. Zal proberen om volgende week een foto te maken...
Het is heel simpel. De bak duwt de bus vooruit. De middenas wordt dus niet aangedreven. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Van Hool die juist daar de motor heeft zitten. Die bussen hebben bijvoorbeeld een gestuurde achteras, terwijl de Benzen een starre as hebben. Hierdoor neemt het achterste deel van de bus kortere bochten dan een bus waarbij de motor verder naar voren geplaatst is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:39 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nou precies, dat. Ligt dat nou aan mij dat dit apart is ?
Of doen ze het op een andere manier ? Ik snap het niet.
Wat Gnittoo en Peterselieman typten dusquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:39 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nou precies, dat. Ligt dat nou aan mij dat dit apart is ?
Of doen ze het op een andere manier ? Ik snap het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |