quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kunnen ze beter echte bussen voor gebruiken dan; meer ruimte [ afbeelding ]
ondertussen in utrecht:quote:
Elektrische bus in brand
maandag 03 september 2012 | 17:03 | Laatst bijgewerkt op: maandag 03 september 2012 | 17:04
Tekstgrootte
De bus staat met kapotte motor aan de kant. Foto Bart Meesters
DEN BOSCH - De spiksplinternieuwe elektrische bus waarmee vervoerder Arriva proefrijdt in Den Bosch, is maandagmiddag in brand gevlogen.
Dat gebeurde op de Zuidwal ter hoogte van het Bastionder. De buschauffeur kon het vuur zelf met een schuimblusser doven.
wat een klojo'squote:Aanbesteding openbaar vervoer Utrecht uitgesteld
UTRECHT - Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) heeft meer tijd nodig om te beslissen welke partij het openbaar vervoer in Utrecht mag verzorgen. Vandaag moest duidelijk worden of binnenkort de bussen en trams van Connexxion of Qbuzz door de provincie gaan rijden maar het BRU komt er niet uit.
Daarom wil het samenwerkingsverband tussen negen verschillende gemeentes langer de tijd nemen om de twee offertes van de bedrijven te beoordelen.
De aanbesteding van het openbaar vervoer in Utrecht is een al jaren lopende soap. De vorige procedure ging volledig mis en na meerdere rechtszaken werd toen besloten helemaal opnieuw te beginnen.
De bus die jij bedoeld is de 5298. Denk niet dat die nog terug komt, de aanrijding was volgens busfoto.nl op 24 november 2011 maar tot op heden heb ik hem niet meer gezien. Wel broertje 5299, die kwam ik vandaag (vrijwel leeg) tegen op de Veluwelijn...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt helemaal. Weet alleen niet of die ene bij Syntus al terug is nadat ie flink in de prak gezeten heeft
maar dat hoort in het treintopicquote:Op woensdag 5 september 2012 20:40 schreef springer1980 het volgende:
Op OViB staan foto's van de nieuwe Breng trein die voor testritten op het station van Nijmegen stond. Maar wat staat er aan de onderzijde van de trein? CXXN, oftewel ConneXXioN. Dacht dat op papier de consessie gewonnen was door Hermes en niet door Connexxion...
[ afbeelding ]
Eigenlijk wel maar voor mij is en blijft Connexxion een busbedrijf en geen treinbedrijf...quote:Op woensdag 5 september 2012 23:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar dat hoort in het treintopic
Op OViB bij de weekfoto's staan al foto's van de MAN bussen, maar op sommige bussen staat Breng Direct en op andere weer alleen Breng. Zouden de Breng Direct bussen soms snelbussen zijnofzo? Weet iemand hier op het forum daar iets meer van???quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Breng wordt een hele vloot MAN gasploffers gebouwd.
Dat betekent dat in december een hele vloot bussen aan de kant komt te staan. Gaat zo om ongeveer 400 bussen
is zo te vinden: infoquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:14 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Zouden de Breng Direct bussen soms snelbussen zijnofzo? Weet iemand hier op het forum daar iets meer van???
Waarom kan dat eigenlijk niet met zo'n chipkaart?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
chipkaart of een los kaartje kopen
Ik keek vanochtend even naar binnen namelijk maar kon geen elektronische apparatuur vinden, geen ov-chipkaart inchecker ofzo, ze lieten even de kaart zien en klaar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, als ze geen werkende chipapparatuur hebben mag je gratis mee. Je wilt immers met het ding betalen, maar kunt niet
Dat heeft dan te maken met de chauffeursmentaliteit in jouw regio. Jouw reisgeld is indirect ook ons loon, dus als chauffeurs zich niet druk maken om zwartrijders, is dat knap dom.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:41 schreef Tha_T het volgende:
Voor de meeste chauffeurs is een kaartje helemaal niet belangrijk. Al laat je een velletje toiletpapier zien. De reiziger moet tegenwoordig zorg dragen voor een geldig vervoersbewijs. De chauffeur zal het niet heel veel uitmaken want uiteindelijk is het niet zijn verantwoordelijkheid.
Dus gewoon die OV Chip flashen en doorlopen alsof je dat altijd doet. Word je gecontroleerd geef je gewoon aan dat je wel wílt inchecken maar dat het niet gaat. Case closed
gehehe. Niet het enige ongelukje in de afgelopen dagen. Een botsing van een bus en een vrachtwaggel in Eindhoven, twee trams op elkaar in Den Haag en een botsing tussen twee bussen in Beetgumermolen.quote:
Precies. werkt goed bij Kubus hoor hopen dat het ding t niet doet.. gratis mee.. is nog steeds goedkoper dan een euro kaartje !quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, als ze geen werkende chipapparatuur hebben mag je gratis mee. Je wilt immers met het ding betalen, maar mag niet
quote:Op woensdag 12 september 2012 21:10 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Even Apeldoorn bellen? Die chauffeur heeft iig iets uit te leggen bij zijn baas...
Waarom nou weer een 84XX.. Dat is nou juist één van de fijnere Amba'squote:
ik twijfel nu.. maar volgens mij had deze al last van lekkagequote:Op donderdag 13 september 2012 00:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waarom nou weer een 84XX.. Dat is nou juist één van de fijnere Amba's
Het is ook altijd wat met die Setra bussen... iedere keer als ik weer een ongeluk met een bus zie op tv dan is het er een.quote:
lol @ mijn reisgeld. Ik ben zelf chauffeur.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat heeft dan te maken met de chauffeursmentaliteit in jouw regio. Jouw reisgeld is indirect ook ons loon, dus als chauffeurs zich niet druk maken om zwartrijders, is dat knap dom.
In onze regio ben je geheid aan de beurt, in ieder geval, met dat soort 'geintjes'
Ik wens degene die hem achteruit moet inparkeren veel succes en geduld. Hopelijk is de knikbeveiliging een beetje makkelijk te resetten.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:06 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: OVPRO.
Langste bus ter wereld op proef in Dresden
Kan het zelf niet beter verwoorden..quote:Op donderdag 13 september 2012 15:11 schreef Tha_T het volgende:
[..]
lol @ mijn reisgeld. Ik ben zelf chauffeur.
Als iemand bij mij in de spits een dalkaartje wil kopen adviseer ik een spitskaartje ivm controles. Dat doe ik 2 keer en als die reiziger dan toch echt een dalkaartje wil geef ik hem wel hoor. Ik heb geen zin om daar de klappen voor op te pakken
En dan die abonnementen. Dat loopt in een seconde langs met zeker 3 dingen die je moet checken. Dat lukt mij niet dus ik vind het wel prima.
Dus helemaal niets uitmaken doet het me niet maar ik ga ook de klappen niet opvangen
Met die bus wil je inderdaad geen onverwachtse wegwerkzaamheden tegenkomen op een verlaten melkweggetje...quote:Op donderdag 13 september 2012 20:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik wens degene die hem achteruit moet inparkeren veel succes en geduld. Hopelijk is de knikbeveiliging een beetje makkelijk te resetten.
Dan ligt het dus inderdaad aan de regio. Spijtig.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:06 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Kan het zelf niet beter verwoorden..
Sinds februari ook begonnen met buschauffeurtje spelen en het eerst wat mijn chef zei, was dat klant verantwoordelijk is voor geldige vervoersbewijzen.
Daarnaast hebben de passagiers van de bussen waarmee ik rijd (Bizzliners van EBS) ook nog te maken met toeslagabonnementen die ze nooit laten zien.
Er om vragen doe ik niet, heb nog nooit een kaartcontrole gezien en ken ook geen collega die dat wel heeft.
Ik rijd lekker mijn rondje en of mensen nou wel of niet betalen..het interesseert me niets.
Wat een diversiteit. En dat ze Intouro's kopen/leasen i.p.v. Integro's verbaast me ook wel.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:24 schreef Gnittoo het volgende:
in de regio gaan wij met het volgende materieel rijden:
Streekbussen:
VDL Citea LLE 12 meter
VDL Citea XLE 14,5 meter (HOV bus)
VDL Ambassador ALE 10,6
Stadsbussen Leeuwarden:
Irisbus Citelis CNG 10,7 meter
Irisbus Citelis CNG 12 meter
MAN Lions City CNG 18 meter
HOV-bussen Qliner:
Mercedes Benz Intouro M 13 meter
Buurtbussen:
Mercedes Sprinter buurtbus
Dat was geen fijne aanrijding:quote:Op donderdag 13 september 2012 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook STUK!
quote:De bus begon door hierdoor te slingeren, kwam in de berm terecht waar een praatpaal werd geschampt. De chauffeur kon de bus weer op de weg krijgen. Door de correcties begon de bus dusdanig te slingeren dat die een paar keer bijna kantelde. Ruim 100meter verder kon de bus op de vluchtstrook tot stilstand worden gebracht.
Gelukkig eindelijk een consessie waar verschillende bustypes komen te rijden. Afwisseling kennen de maatschappijen tegenwoordig niet meer, gelukkig is er van de Ambassador geen gelede uitvoering anders was het nog erger dan nu....quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:24 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat een diversiteit. En dat ze Intouro's kopen/leasen i.p.v. Integro's verbaast me ook wel.
Gelukkig bestaat er van de Frysker ook geen gelede uitvoeringquote:Op vrijdag 14 september 2012 21:09 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Gelukkig eindelijk een consessie waar verschillende bustypes komen te rijden. Afwisseling kennen de maatschappijen tegenwoordig niet meer, gelukkig is er van de Ambassador geen gelede uitvoering anders was het nog erger dan nu....
Nee? Hij rijdt in een compleet andere regio. Ik Maastricht. Hij regio Amsterdamquote:[..]
Dan ligt het dus inderdaad aan de regio. Spijtig.
Nou, ik ben toch blij dat Qbuzz niet van die gare Amba's heeft.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:09 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Gelukkig eindelijk een consessie waar verschillende bustypes komen te rijden. Afwisseling kennen de maatschappijen tegenwoordig niet meer, gelukkig is er van de Ambassador geen gelede uitvoering anders was het nog erger dan nu....
Er kunnen 2 regio's zijn waar het zo gaatquote:Op vrijdag 14 september 2012 22:00 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Nee? Hij rijdt in een compleet andere regio. Ik Maastricht. Hij regio Amsterdam
ik ookquote:Op vrijdag 14 september 2012 22:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou, ik ben toch blij dat Qbuzz niet van die gare Amba's heeft.
mja, die nieuwere series zijn stukken beter dan die oudequote:Op zaterdag 15 september 2012 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik ook
Rambas moeten verboden worden
Ik denk eerder dat het per chauffeur verschilt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er kunnen 2 regio's zijn waar het zo gaat
Stukken beter of minder slecht?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die nieuwere series zijn stukken beter dan die oude
is een camper dus gewoon rijbewijs bquote:Op woensdag 12 september 2012 10:17 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Dit is pas een bazenbus !
[ afbeelding ]
http://www.gowinnebago.com/products/2010/tour/
Wat voor rijbewijs zou je daarvoor nodig hebben ?
rijbewijs C vrachtwagen
rijbewijs D bus voor personenvervoer van meer dan 8 personen
Weegt iets te veel daarvoor denk ikquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:06 schreef hunkpunker19 het volgende:
[..]
is een camper dus gewoon rijbewijs b
In de USA ?quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:16 schreef hunkpunker19 het volgende:
heb vorig jaar een vergelijkbare camper gehuurd met rijbewijs b.
het is namelijk een recreatie voertuig geen bus of vrachtwagen .
idd in usa wist niet dat het hier anders was idd rijbewijs b is tot 3500 kg rijd wel erg relax zo een camperquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:59 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
In de USA ?
Want in NL lijkt me dat erg onwaarschijnlijk.
Gaaf !quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:26 schreef hunkpunker19 het volgende:
[..]
idd in usa wist niet dat het hier anders was idd rijbewijs b is tot 3500 kg rijd wel erg relax zo een camper
Stukken beter, laatste serie amba's rijdt gewoon prima.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Stukken beter of minder slecht?
Klopt. Alle lijnen zelfs, behalve lijn 31, 36 en het leeuwendeel van lijn 5.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de stadsdienst Lw denk je juist, ah wat fijn een Amba en geen Procity Mijn lijntje 2 rijdt nu redelijk vaak met een 12 meter.
Het gezondheidscentrum is het probleem niet. Sterker nog, daar rijdt alleen lijn 6 langs, grotendeels met grote bussen.quote:Op zondag 16 september 2012 01:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijn 31 mag niet met een 12 meter ivm de infrastructurele beperkingen in de binnenstad. Idem voor lijn 36 met name rond het Gezondheidscentrum in Bilgaard.
das gewoon een ingekorte standaard busquote:Op donderdag 20 september 2012 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
wat een gedrocht
Het is dat ie op pootjes staat, anders was ie vanwege het hoge zwaartepunt en de korte wielbasis zo om te wippen
Het is dat er e.e.a opstaat anders dacht ik dat het gewoon een busje van het welbekende Disney pretpark was.quote:
Gezien de grote en het eigen gewicht denk ik eerder c rijbewijsquote:Op zaterdag 15 september 2012 19:06 schreef hunkpunker19 het volgende:
[..]
is een camper dus gewoon rijbewijs b
geeft niks, tis een ramp/assedorquote:Op vrijdag 21 september 2012 17:27 schreef Pino112 het volgende:
Denk dat ie total-loss is:
[ afbeelding ]
Ongeval met bus Rouveen: 13 gewonden
Wat is veriiss ?quote:Op vrijdag 21 september 2012 17:27 schreef Pino112 het volgende:
Denk dat ie total-loss is:
[ afbeelding ]
Ongeval met bus Rouveen: 13 gewonden
meer info: http://www.omropfryslan.nl/nijs/arriva-keapet-275-nije-bussenquote:Op donderdag 27 september 2012 12:08 schreef dennistd het volgende:
De nieuwe bussen in Friesland: https://twitter.com/Elsev(...)642624/photo/1/large
Arriva komt toch ook in het gebied te rijden waar Qbuzz nu nog rijd???quote:Op woensdag 3 oktober 2012 06:36 schreef marcel.nl het volgende:
Daar waar nu connexxion rijdt in Friesland
nee, Dat is een andere concessie. Die loopt volgens mij over twee of drie jaar af.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:43 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Arriva komt toch ook in het gebied te rijden waar Qbuzz nu nog rijd???
Aha oke, dacht ergens gelezen te hebben dat de stadsregio Rotterdam / de RET de MAN's van Qbuzz in Friesland op had geëist omdat de MAN's die nu nog Rotterdam rijden "omgebouwd" moeten worden voor de RET en er wel voldoende bussen moeten zijn om de ritten mee te kunnen rijden...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, Dat is een andere concessie. Die loopt volgens mij over twee of drie jaar af.
Enige overlap zit er tussen de gebieden uiteraard wel in, maar dat is nooit te voorkomen.
Dat is deels wel het geval. Bij mijn weten had Kubus in Fryslân drie van die bussen rondrijden. Die zijn nu vervangen door bussen uit de concessie Groningen-Drenthe.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 02:45 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Aha oke, dacht ergens gelezen te hebben dat de stadsregio Rotterdam / de RET de MAN's van Qbuzz in Friesland op had geëist omdat de MAN's die nu nog Rotterdam rijden "omgebouwd" moeten worden voor de RET en er wel voldoende bussen moeten zijn om de ritten mee te kunnen rijden...
Ik dacht dat dit het bussen topic was, waarom meldt niemand dat er een open dag is .quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
gister tijdens de open dag van Kubus in Groningen heeft een spotter een leuk filmpje gemaakt
hoe snel staat een bus stil?
Er was een open dag bij Qbuzzquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit het bussen topic was, waarom meldt niemand dat er een open dag is .
Dat is duidelijk ja, er is geen fotoquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef Bitlord het volgende:
Trof tot mijn verbazing deze oude Den Oudsten nog aan van TCR op lijn 19 Breda - Antwerpen - Hulst.
[ [url=]afbeelding[/url] ]
edit, bedoel de TCR 99. telefoon doet ruk.
Ah die, mooie bus nietwaarquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:16 schreef Bitlord het volgende:
http://s1119.photobucket.(...)=20121012_125242.jpg
Ik moet de hele url overtypen. Fijne telefoon die S3, maar als ik een tekst wil kopiëren loopt de app vast.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 03:34 schreef Glijdt_licht het volgende:(O408).. Maar wat een comfort hadden die dingen..
100% mee eensquote:Overigens heb ik in Lwd en Dokkum weleens in die Fryskers gezeten. Het comfort is echt 0. Sowieso zijn alle bussen van Connexxion in Lwd 100x slechter dan wat Qbuzz heeft.
import uit Duitsland volgens mij. Bus rijdt al jaren voor TCR. Is toen gehaald voor de concessie Waterland waar TCR een aantal diensten van Arriva uit mocht voerenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:18 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Van welke maatschappij is die bus eerst geweest, Connexxion??? Of import?
is het niet zo'n ex-connexxion bus uit Zwolle ? Die waren lichtblauw, ik dacht die in die TCR-bus te herkennen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:18 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Van welke maatschappij is die bus eerst geweest, Connexxion??? Of import?
ik meen dat TCR nog een gelede en een standaardbus heeft rijden. Voor de rest zijn ze bij mijn weten verdwenen van de Nederlandse wegenquote:Op zondag 14 oktober 2012 10:27 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
rijden de mercedes-benz O405 nog?
Van Overen rijdt nog met een o405Gquote:Op zondag 14 oktober 2012 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meen dat TCR nog een gelede en een standaardbus heeft rijden. Voor de rest zijn ze bij mijn weten verdwenen van de Nederlandse wegen
Jammer dat dat station van de foto (Stationsweg in Drachten) ook niet meer gebruikt wordt .quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:01 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
100% mee eens
Heb al vaker een foto van deze bus gezien maar altijd in de kleuren van Veolia. Weet wel dat TCR een aantal ex-hermes alliances heeft / hadquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
import uit Duitsland volgens mij. Bus rijdt al jaren voor TCR. Is toen gehaald voor de concessie Waterland waar TCR een aantal diensten van Arriva uit mocht voeren
Weet niet of van Zanten nog met deze bus rijdt maar iig nog wel met een andere ex zwn mercedes (een 0408) http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jonhoogendijk/quote:Op zondag 14 oktober 2012 10:27 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
rijden de mercedes-benz O405 nog?
Herstel, volgens busfoto.nl is de bus ge-exporteerd naar Oblast Kirov, Rusland.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:14 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Heb al vaker een foto van deze bus gezien maar altijd in de kleuren van Veolia. Weet wel dat TCR een aantal ex-hermes alliances heeft / had
[..]
Weet niet of van Zanten nog met deze bus rijdt maar iig nog wel met een andere ex zwn mercedes (een 0408) http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jonhoogendijk/
Gelderesch heeft ze niet meer, rijdt op lijn 73 op de versterking met gelede bussen (ex Arriva GD) of amba's.quote:
ah ja. Die geledes moeten de 223, 227 en 7809 zijn die over waren na de GGD-concessie (en voor de laatste toen Waterland afgelopen was)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 12:34 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Gelderesch heeft ze niet meer, rijdt op lijn 73 op de versterking met gelede bussen (ex Arriva GD) of amba's.
Er stond een andere naam op, geen OAD. Maar volgens mij rijden ze nu toch met 2 ex BBA citaro's?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:04 schreef _JdM_ het volgende:
Die optare op de 202 reed al eerder op de 201 van 9.10 vertrek Apeldoorn station.
Die twee 0405's van "Syntus" zijn nog steeds van OAD.
Om nou een aandrijfas door het knikgedeelte heen te leggen..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:31 schreef marcel.nl het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe dat precies werkt bij een O405G of GN en gelede Citaro. De motor ligt achterin de aanhanger, maar ik neem toch aan dat de wielaandrijving voor is.
Klinkt voor mij zeer onwaarschijnlijk, niet alleen vanwege hun leeftijd maar mede omdat die bussen nog gewoon hun Syntus kleuren hadden en er GEEN OAD op stond...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:59 schreef _JdM_ het volgende:
Rijden ze ook mee inderdaad. Maar ze rijden met die twee bussen op lijn 91/92. Maar indien afwezig, zetten ze die mercedes O405 in. Of 2.
Nou precies, dat. Ligt dat nou aan mij dat dit apart is ?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Om nou een aandrijfas door het knikgedeelte heen te leggen..
voor Zuid-Holland-Noord worden maar vijftig bussen in Heerenveen gebouwdquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:31 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Klinkt voor mij zeer onwaarschijnlijk, niet alleen vanwege hun leeftijd maar mede omdat die bussen nog gewoon hun Syntus kleuren hadden en er GEEN OAD op stond...
Vanochtend reed ik weer even langs de Vest in Valkenwaard en tot mijn verbazing staat het terrein van Berkhof vol met nieuwe bussen voor Arriva ZHZ. Dus niet in Heerenveen maar Vlakenswaard mogen die bussen dus blijkbaar bouwen. Zal proberen om volgende week een foto te maken...
Het is heel simpel. De bak duwt de bus vooruit. De middenas wordt dus niet aangedreven. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Van Hool die juist daar de motor heeft zitten. Die bussen hebben bijvoorbeeld een gestuurde achteras, terwijl de Benzen een starre as hebben. Hierdoor neemt het achterste deel van de bus kortere bochten dan een bus waarbij de motor verder naar voren geplaatst is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:39 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nou precies, dat. Ligt dat nou aan mij dat dit apart is ?
Of doen ze het op een andere manier ? Ik snap het niet.
Wat Gnittoo en Peterselieman typten dusquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:39 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nou precies, dat. Ligt dat nou aan mij dat dit apart is ?
Of doen ze het op een andere manier ? Ik snap het niet.
dus de wielaandrijving zit ook achterin, de voorwielen rollen gewoon los met hun asquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is heel simpel. De bak duwt de bus vooruit. De middenas wordt dus niet aangedreven. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Van Hool die juist daar de motor heeft zitten. Die bussen hebben bijvoorbeeld een gestuurde achteras, terwijl de Benzen een starre as hebben. Hierdoor neemt het achterste deel van de bus kortere bochten dan een bus waarbij de motor verder naar voren geplaatst is.
jupquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 06:48 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
dus de wielaandrijving zit ook achterin, de voorwielen rollen gewoon los met hun as
Op de Citaro's staat ook syntus (maar wel in OAD-kleuren). De setra van Noot (die o.a. op de 101/103/105/205 rijdt op de veluwe) staat ook syntus op, 2 MAN lion city T's van Besseling hebben Syntus opschriften.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:31 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Klinkt voor mij zeer onwaarschijnlijk, niet alleen vanwege hun leeftijd maar mede omdat die bussen nog gewoon hun Syntus kleuren hadden en er GEEN OAD op stond..
En toch vind ik het een apart systeem en het is ook niet fijn als het glad is. Mijn vader was chauffeur en die reed, zeker met glad weer, toch liever met een gelede met de motor voorin dan met een duwbak.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is heel simpel. De bak duwt de bus vooruit. De middenas wordt dus niet aangedreven. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Van Hool die juist daar de motor heeft zitten. Die bussen hebben bijvoorbeeld een gestuurde achteras, terwijl de Benzen een starre as hebben. Hierdoor neemt het achterste deel van de bus kortere bochten dan een bus waarbij de motor verder naar voren geplaatst is.
Tja, het is de keuze van de vervoerder welke bussen ze inkopen. En dit zal ook deels te maken hebben met de eisen die er vanuit de provincie zijn. Wat tegenwoordig vaak is dat de bussen gelijkvloers moeten zijn en een lage instap moeten hebben voor mensen die invalide zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En toch vind ik het een apart systeem en het is ook niet fijn als het glad is. Mijn vader was chauffeur en die reed, zeker met glad weer, toch liever met een gelede met de motor voorin dan met een duwbak.
Was dat maar waar. Stoere bussen met een stoer geluid.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:04 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als chauffeur kun je dan hoog of laag springen maar het is niet alsof je als vervoerder dan opeens weer een volledig wagenpark van MB200's kunt samenstellen.
mja, bij een Van Hool zou bij glad weer juist het bakje weer meer moeten slingeren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En toch vind ik het een apart systeem en het is ook niet fijn als het glad is. Mijn vader was chauffeur en die reed, zeker met glad weer, toch liever met een gelede met de motor voorin dan met een duwbak.
Maar de aanhanger kun je dan nog recht trekken. Mijn broer heeft jaren geleden in een MB200 in de aanhanger gezeten toen het glad was. Wat ik er van begreep is dat die aanhanger door de gladheid niet altijd recht achter de voorwagen hing, maar er was nog mee te rijden. Ik denk niet dat dat met een Citaro gelukt was.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, bij een Van Hool zou bij glad weer juist het bakje weer meer moeten slingeren.
Maar ik begrijp hem wel, want door de tractie voel je juist aan wat het voertuig doet in gladde omstandigheden, dus je wilt de aangedreven as zo dicht mogelijk bij je in de buurt hebben
Waarom wil je die horen dan? Voor wanneer er motorstoringen zijn?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
En wat mijn pa ook een nadeel vond aan de duwbussen: je hoort voorin de motor niet.
ik denk dat het met gladheid met een Citaro misschien ook wel mee kan vallen. De aanhanger snijdt namelijk de bochten wat af, waardoor je misschien iets later op het gas kunt, maar ik heb niet het idee dat je er veel meer van gaat zwenkenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar de aanhanger kun je dan nog recht trekken. Mijn broer heeft jaren geleden in een MB200 in de aanhanger gezeten toen het glad was. Wat ik er van begreep is dat die aanhanger door de gladheid niet altijd recht achter de voorwagen hing, maar er was nog mee te rijden. Ik denk niet dat dat met een Citaro gelukt was.
En wat mijn pa ook een nadeel vond aan de duwbussen: je hoort voorin de motor niet.
Ja, soms hoor je eerder dat er wat mis is dan de lampjes aangeven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:34 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Waarom wil je die horen dan? Voor wanneer er motorstoringen zijn?
Heb jij met beide soorten gereden?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:22 schreef tripel7 het volgende:
Een Citaro is als het glad is best te besturen, (neiging tot glijden is niet veel meer dan de gemiddelde Ambassador), alleen moet je rekening ermee houden dat hij door de duwbak soms geknikt wilt blijven staan als je weer rechtdoor rijdt, dit zie je vaak genoeg op Haarlem station gebeuren als het geregend heeft, en in Amsterdam Zuid/WTC als het wat gladder is (dan worden bochten/kruispunten ook gereden door in het midden van 2 rijbanen te gaan rijden).
En ik vind de duwbak wel fijn, tenminste lekker stil voorin
Met een citaro heb je er weinig aan, dat ding gooit zichzelf lang voordat er echt wat is preventief op slot (elektronica begrenst hem dan op 30km/h), vooral leuk als je net aan het invoegen bent op de snelwegquote:Ja, soms hoor je eerder dat er wat mis is dan de lampjes aangeven.
Die huidige bussen produceren inderdaad kattengejank en wat ik ook niet snap is dat dingen zoveel toeren draaien op de snelweg.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:27 schreef tripel7 het volgende:
Nope, alleen duwbak, maar ik prefereer het wel boven het kattengejank wat je met een 12 meter hoort.
[..]
Met een citaro heb je er weinig aan, dat ding gooit zichzelf lang voordat er echt wat is preventief op slot (elektronica begrenst hem dan op 30km/h), vooral leuk als je net aan het invoegen bent op de snelweg
Zonde... laat dan een VDL bus uitbranden ofzo .quote:
ja t blijft wel een Benz uit t Arriva wagenpark he!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:30 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zonde... laat dan een VDL bus uitbranden ofzo .
Gelukkig heeft Arriva nog genoeg bussen in Groningen staan die niet gebruikt worden .
Oja, dus dat betekent een irritant piepende snaar bij het wegrijden .quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja t blijft wel een Benz uit t Arriva wagenpark he!
Daar gaan de concessies per lijn, niet per gebied zoals in Nederland.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:22 schreef Fiorano het volgende:
Afgelopen week in Londen geweest, maar kan iemand mij uitleggen hoe die bussen werken daar qua bedrijven? Heb er een heel aantal gezien, maar rijden die op vaste lijnen? Dat idee had ik namelijk niet....
opzich niet gek natuurlijk maar als dat nou in nederland goed zou werken?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:44 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Daar gaan de concessies per lijn, niet per gebied zoals in Nederland.
55 is vast niet genoeg om alle Amba's die er nu rijden te vervangen. Er rijdt wel wat oud spul rond wat nog uit de BBA-tijd van Veluwe en rond Eindhoven stamt. Misschien wordt dat vervangen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:19 schreef springer1980 het volgende:
Heb ik iets gemist, is de consessie Limburg opnieuw aanbesteed???
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2012/10/25/P047.htm
Ze krijgen dus 55 nieuwe Citea's terwijl ze ook een demo van een irisbus rond hebben rijden daar als ik me niet vergis...
Leuk hoor zo'n gasbult op je dak.quote:
Betere vid:quote:
Voorbeeldje? Op het stuk van het vrijthof naar de uni liggen 3 haltes?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het is maar een geluk dat dit buiten de stad was..
Overigens wat me opvalt in Maastricht is dat de afstand tussen bushaltes zo groot is.. In Groningen is de afstand tussen haltes zelfs op het platteland kleiner.. Als je hier in het zuiden van de ene halte naar de andere wil moet je een behoorlijk stuk lopen.
Voornamelijk in de wijken. Wittevrouwenveld bv.. Tussen Koningsplein en Frankenstraat. Czaar Peterstraat en Stadionweg is ook een flink stuk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:34 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Voorbeeldje? Op het stuk van het vrijthof naar de uni liggen 3 haltes?
Edit; Nog afgezien van het feit dat de gemeente de haltes bepaalt maar oke
Eens, ben het met je eens overigens (Geen ervaring in het noorden) maar het is af en toe lopenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Voornamelijk in de wijken. Wittevrouwenveld bv.. Tussen Koningsplein en Frankenstraat. Czaar Peterstraat en Stadionweg is ook een flink stuk.
Of tussen Mosae Forum en Maagdendries..
Het voelt gewoon allemaal net wat langer aan dan wat ik gewend was in het noorden.
Wat ik me afvraag: waar is de oude koninklijke bus gebleven? Die Alliance ?quote:Op donderdag 1 november 2012 01:46 schreef Bitlord het volgende:
Twee mooie toevalstreffers van afgelopen woensdag. Ten eerste één van de twee gelede Waterstofbussen van GVB Amsterdam tijdens een proefrit.
Nog veel leuker, de Koninklijke Bus onder escorte door Amsterdam! Dit is de AA-81/BR-VV-41 van het Koninklijk Staldepartement. Een VDL Berkhof Diplomat die is aangepast door Kusters. Voor het eerst gebruikt tijdens de Koninginnedag 2006.
Wat is er met dat asfalt aan de hand ?quote:
Het lijkt wel klei. Wat een zootje.quote:Op zondag 4 november 2012 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
had niet helemaal de juiste kwaliteit
Als dat geen low-entry lage vloerbus is, dan weet ik het niet meerquote:
grappig feitje over deze bussen is dat er ooit eentje in dienst is geweest bij NoordNed.quote:
Foto?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
grappig feitje over deze bussen is dat er ooit eentje in dienst is geweest bij NoordNed.
ik zag op Busfoto van de 6249 die in 2006 lijn 72 op de film had. Bij mijn weten heeft deze bus een tijd lang in Noord- en Zuidwest Fryslân rondgereden. Helaas kan ik er niet meer foto's van vinden.quote:
Lekker hoorquote:Op donderdag 8 november 2012 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
BTW: dit worden de Qliners voor Zuid-Holland-Noord: https://twitter.com/VolvoBusNL/status/266454042283225088/photo/1
zag dit busje vanmiddag toevallig ook rijden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:14 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik kwam vanochtend volgens mij de bus tegen die de fryskers gaan vervagen op de rustige stadslijnen in Leeuwarden (en misschien ook wel een aantal streeklijnen?).
[ afbeelding ]
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:05 schreef tripel7 het volgende:
Waarschijnlijk een meetrit voor de tijden, zo'n ding rijd nu ook in de regio van Leiden rond daarvoor
nee, die komen op de streekdienst te rijden. Voor de stadsdienst is de Irisbus Citelis CNG besteldquote:Op vrijdag 9 november 2012 22:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Ok, gelukkig maar, het worden dus toch die nieuwe vdl citea's. Goede zaak!
Er komen geen nieuwe gelede gasbussen. De nieuwe trolleybussen (Hess Swisstrolley) stromen later in.quote:Op zondag 11 november 2012 15:35 schreef springer1980 het volgende:
Op internet duiken regelmatig foto's op van de nieuwe Breng bussen voor Nijmegen en Arnhem maar ik ben nog geen foto's tegen gekomen van gelede aardgasbussen of nieuwe trolly's. Komen die er niet en mag Connexxion nog doorrijden met die oude gelede citaro's en bejaarde trolly's???
Schade hebben ze toch alquote:Op vrijdag 9 november 2012 22:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Ok, gelukkig maar, het worden dus toch die nieuwe vdl citea's. Goede zaak!
.quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Ok, gelukkig maar, het worden dus toch die nieuwe vdl citea's. Goede zaak!
Maar nee, ze moeten gewoon met MB's gaan rijden.quote:
O408? B)quote:Op zondag 11 november 2012 23:10 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar nee, ze moeten gewoon met MB's gaan rijden.
Ik ben even die modelnamen vergeten .
Nee busfapper... gewoon nieuwe met aardgas ofzo... Kunnen ze meteen een paar bushokjes in brand steken...quote:
ow... maar een O408 kan je ook wel ombouwen tot gasploffertquote:Op zondag 11 november 2012 23:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee busfapper... gewoon nieuwe met aardgas ofzo... Kunnen ze meteen een paar bushokjes in brand steken...
mja, dat was een bus van MAN die besloot de BBQ uit te hangenquote:Op zondag 11 november 2012 23:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee busfapper... gewoon nieuwe met aardgas ofzo... Kunnen ze meteen een paar bushokjes in brand steken...
Een Mercedes-Benz is vast ook wel zo te modificeren... Vlammenwerper .quote:Op zondag 11 november 2012 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat was een bus van MAN die besloot de BBQ uit te hangen
Ik rijd wel even met een O408 over je tenen heen... dan heb jij ook liever een gelijkvloerse bus .quote:Op zondag 11 november 2012 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ow... maar een O408 kan je ook wel ombouwen tot gasploffert
zit tenminste nog vering onder
die dingen waren behoorlijk gelijkvloers.. als je de trap maar op wasquote:Op zondag 11 november 2012 23:14 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik rijd wel even met een O408 over je tenen heen... dan heb jij ook liever een gelijkvloerse bus .
Tja dat krijg je als je zooi in het buitenland gaat kopen...quote:Op maandag 12 november 2012 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
las op OV in Nederland dat voor de concessie Fryslân mogelijk niet alle bussen op tijd geleverd konden worden. Daarom zouden er in eerste instantie wel eens wat Wrights en Dennisbussen ingezet kunnen gaan worden
Die Dennisbussen hebben 0 comfort, maar een aantal exemplaren hebben iets wat met weinig andere bussen kan: 130 op de snelweg rijden
Vandaag ook alweer!quote:Op maandag 12 november 2012 20:25 schreef Vaatwastablet het volgende:
Iemand die in regio Rotterdam woont en is opgevallen dat het vanochtend in de spits stikte met Friese Qbuzzbussen? (busstation Schiedam Centrum)
er rijdt hier veel materieel uit GD-gebiedquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:45 schreef marcel.nl het volgende:
wat rijdt er nu in Friesland dan? Zijn dit Qbuzzen die door RET worden overgenomen?
en wat rijdt daar dan, want ik zie hier nog gewoon gebruikelijke spul rijden. Hooguit van de week ene keer een stadsgelede op de 140 in Appingedamquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er rijdt hier veel materieel uit GD-gebied
ow?quote:Op donderdag 15 november 2012 22:48 schreef NoBody122 het volgende:
Nou, na 8 december houdt het voor mij in ieder geval even op voor wat betreft het chauffeuren in Fryslân
Maar even overwegen alsnog de overstap naar Utrecht te maken of niet.
veel Citaro LE's. Zijn ongeveer tien een beetje in Friese stijl gebracht, drie voor de Hemriksein-bus (die gaat verdwijnen) en heb daarnaast nog een aantal in volledige GD-huisstijl zien rijdenquote:Op dinsdag 13 november 2012 17:06 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
en wat rijdt daar dan, want ik zie hier nog gewoon gebruikelijke spul rijden. Hooguit van de week ene keer een stadsgelede op de 140 in Appingedam
ja Kubus is master in het verschuiven van bussen binnen de consessiesquote:Op donderdag 15 november 2012 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
veel Citaro LE's. Zijn ongeveer tien een beetje in Friese stijl gebracht, drie voor de Hemriksein-bus (die gaat verdwijnen) en heb daarnaast nog een aantal in volledige GD-huisstijl zien rijden
Laat me raden, je bent uitzendkracht of iemand zonder vast contract? Dan ziet het er idd somber voor je uit in Fryslân... Aanzienlijke terugloop in de dienstregeling dus zijn er ook minder chauffeurs nodig. Hopelijk hebben ze elders nog wel mensen nodig dan!quote:Op donderdag 15 november 2012 22:48 schreef NoBody122 het volgende:
Nou, na 8 december houdt het voor mij in ieder geval even op voor wat betreft het chauffeuren in Fryslân
Maar even overwegen alsnog de overstap naar Utrecht te maken of niet.
Ja waar moet Connexxion anders met al het materieel heen. Wat houden ze nu nog over?quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:41 schreef Bitlord het volgende:
Sinds enkele dagen rijdt de net omgestickerde 3501 de eerste middagrit van lijn 150 tussen Almere en Utrecht De Uithof. Binnen korte termijn vervangen de Volvo's alle 2900-serie Integros die nu nog op deze lijn rijden.
Blijf het raar vinden dat ze geplakt worden en niet gespoten. De Breng Volvo's van Nijmegen zijn blijkbaar ook gestickerd en niet gespoten. Bij de weekfoto's op OViB is te zien dat de 5729 ontdaan is van zijn Breng Nijmegen jasje en nu groene Connexxion stickers heeft. Is het ook bekend waar deze wagen en evt de rest naar toe gaan???quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:41 schreef Bitlord het volgende:
Sinds enkele dagen rijdt de net omgestickerde 3501 de eerste middagrit van lijn 150 tussen Almere en Utrecht De Uithof. Binnen korte termijn vervangen de Volvo's alle 2900-serie Integros die nu nog op deze lijn rijden.
Je vergeet de consessies die onder de naam Breng en Hermes worden gereden en officieel zijn ze Utrecht nog niet kwijt omdat XX alweer bezwaar aan heeft getekend maar ze verliezen idd wel flink wat marktaandeel ja. Ik vraag mij af of ze nog wel marktleider zijn in NL...quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:11 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja waar moet Connexxion anders met al het materieel heen. Wat houden ze nu nog over?
Voorne-putten, noord-holland noord, schiphol, trein Amersfoort, bus kampen-zwolle.
Voor de rest houdt het wel op geloof ik.
Ik vraag mij af waarom Connexxion en Veolia niet samengaan tot 1 gezamenlijke huisstijl en naam. De namen en stijlen van xx en Veolia zijn veel te groot om een regionale binding te hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
XX is absoluut nog wel marktleider in Nederland. Zeker als je alles van dochterbedrijven en Veolia erbij optelt. Er wordt alleen flink aan de stoelpoten gezaagd door met name Arriva en ook Kubus als dat de concessie Utrecht krijgt
quote:N48: dode en gewonde door frontale aanrijding bij Zuidwolde (update)
Vrijdag even na middernacht heeft zich op de N48 bij Zuidwolde een zeer ernstig ongeval voorgedaan.
Een lijnbus van Syntus, die richting Hoogeveen reed en bestuurd werd door een 59-jarige inwoner van Hardenberg, botste frontaal op een tegemoet komende personenauto, die bestuurd werd door een 22-jarige Dedemsvaarter, die door onopgehelderde oorzaak op de verkeerde weghelft was beland.
Na de botsing is de bus in de bermsloot tot stilstand gekomen.
Naast politie, brandweer een ambulances is ook een Mobiel Medisch Team ingezet, maar hun komst kon worden gecanceld.
De automobilist was zeer ernstig gewond en overleed kort na de aanrijding. De buschauffeur, die een beenfractuur opgelopen had, is per ambulance weggebracht.
Een toevallig passerende arts verleende eerste hulp direct na het ongeval.
De weg was afgesloten tussen knooppunt Hoogeveen en de N377 bij Balkbrug. Het nog aanwezige verkeer werd over de parallelweg langs de ongevalslokatie geleid. De N48, die van Ommen tot knooppunt Hoogeveen loopt, was rond vier uur weer vrij.
ja daar kunnen ze in het algemeen niet zo goed tegen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:59 schreef Pino112 het volgende:
Ik denk dat we deze bus af kunnen schrijven...
[..]
Is het alweer raak? Of is dit een andere weg dan waar een tijdje geleden een bus van Syntus uit gebrand is na een ongeval???quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:59 schreef Pino112 het volgende:
Ik denk dat we deze bus af kunnen schrijven...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Andere weg. Dat was in Staphorst, dit op de N48. Enorme kutweg, zijn al veel meer doden gevallen .quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:03 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Is het alweer raak? Of is dit een andere weg dan waar een tijdje geleden een bus van Syntus uit gebrand is na een ongeval???
Toffe apparaten, die. Ook nog lang mee gewerkt, voordat de OV-chipkaart overal verplicht werdquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:51 schreef Bitlord het volgende:
Iemand interesse in één van deze twee dingen, die ik voor het goede doel probeer te verkopen. Slechts ¤20, reageren kan via PM:
[ afbeelding ]
Te koop (meerdere exemplaren):
Wayfarer-kaartjesautomaten zoals deze in de jaren 90 en 00 werden gebruikt bij onder andere de Hermes in Noord-Brabant / Limburg en de Interliner voor de verkoop van kaartjes door de buschauffeur. Het apparaat vereist een speciale aansluiting om te werken (niet bijgeleverd). Is dat niet leuk voor de hobbyist in uw familie, uzelf of als leuk Sinterklaascadeau voor de (voormalige) buschauffeur?
U kunt de automaten laten versturen of ophalen in Veghel.
De opbrengst van de automaten komt geheel ten goede aan het onderhoud en de restauratie van de museumbussen van de Stichting Veteraan Autobussen, afdeling Brabant.
Zie ook http://historische-autobussen.nl/marktplaats.php
Lijn 22 gaat er niet echt op vooruit hè..quote:Op maandag 26 november 2012 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
de nieuwe dienstregeling in Fryslân valt van wat ik er op 9292.nl van gezien heb niet echt gunstig voor me uit
Maar dat wordt door sommige fanatieke collega's ontkent in dit topicquote:Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef tripel7 het volgende:
Zichtkaart: doen alsof je er naar kijkt, en voor de rest vinden we het maar prima allemaal
niks mis meequote:Op dinsdag 27 november 2012 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
Kubus mag nog twee jaar langer in Groningen en Drenthe rijden. De concessie loopt nu eind 2017 af
Hoorde onlangs dat er zo'n 60 "oude" bussen komen, in februari zouden alle nieuwe vdl bussen er moeten zijn.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
nope nog niet. Weet wel dat Arriva per 9 december haar wagenpark nog niet compleet zal hebben. Van Terschelling komen er daarom twee Citaro's. De 554, een 12 meter stadsbus en de 232, een gelede stadsbus. Daarnaast is er een Temsa gehuurd die ook ergens ingezet zal gaan worden.
In Groningen aan de Sontweg staan volgens mij nog behoorlijk wat bussen. Ook Citaro's. In de spits worden ze nog wel eens bijgehuurd voor op lijn 15 naar het Zernike.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
60 is wel veel. Volgens mij heeft Arriva niet zoveel oud spul meer in Nederland staan. Hoorde wel geruchten over de mogelijke inzet van Dennisbussen. Zijn nog een stuk of 10 van in Nederland
Ow, ik zie er nog regelmatig Citaro's vertrekken. En Integro's natuurlijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:56 schreef Alexxxxx het volgende:
laatste keer dat ik op de Sontweg was, paar weken terug, stond er zo goed als niks...
Idd, maar dat was al een jaar bekend natuurlijk. Voor diegenen die het PvE gelezen hebben althans. Natuurlijk heeft Arriva op sommige momenten op sommige lijnen ietsje meer geboden dan het minimum, maar ook daar houdt het natuurlijk op op een gegeven moment.quote:Op maandag 26 november 2012 23:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Lijn 22 gaat er niet echt op vooruit hè..
Vrijwel al die gelede bussen van arriva die door het verloren waterland niet meer nodig waren zijn inmiddels naar Scandinavie vertrokken in een rode kleurstelling.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
60 is wel veel. Volgens mij heeft Arriva niet zoveel oud spul meer in Nederland staan. Hoorde wel geruchten over de mogelijke inzet van Dennisbussen. Zijn nog een stuk of 10 van in Nederland
Er staan momenteel een hoop Wright bussen in Heerenveen en Leeuwarden.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
60 is wel veel. Volgens mij heeft Arriva niet zoveel oud spul meer in Nederland staan. Hoorde wel geruchten over de mogelijke inzet van Dennisbussen. Zijn nog een stuk of 10 van in Nederland
warten is ook wakker geworden:quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Idd, maar dat was al een jaar bekend natuurlijk. Voor diegenen die het PvE gelezen hebben althans. Natuurlijk heeft Arriva op sommige momenten op sommige lijnen ietsje meer geboden dan het minimum, maar ook daar houdt het natuurlijk op op een gegeven moment.
@ 20.00 zo'n scootmobiel mag de bus toch niet in?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:04 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik vond een video terug over de eerste openbare aanbesteding (lwd), er zijn ondermeer arriva-bussen te zien in de lichtblauwe fram-kleuren.:
(11:58)
Tuurlijk. En nu is het te laat. In ieder geval voor de komende maanden, want de dienstregeling ligt vast en zal niet op korte termijn gewijzigd worden. Grootste issue is dat de provincie gewoon minder geld te besteden heeft en daarom flink heeft moeten snijden in de minimale geëiste dienstregeling in het gebied, wat zich met name heeft geuit in de bediening buiten de spits.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:36 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
warten is ook wakker geworden:
vanaf 0.34
http://www.omropfryslan.nl/nijs/kramer-te-min-minsken-yn-bus
hebben al die dorpen zitten te slapen?
'tuurlijk, als het aan de bevolking ligt rijdt er langs ieder huis iedere 10 minuten een bus, maar er vervolgens gebruik van maken; ho maar..quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tuurlijk. En nu is het te laat. In ieder geval voor de komende maanden, want de dienstregeling ligt vast en zal niet op korte termijn gewijzigd worden. Grootste issue is dat de provincie gewoon minder geld te besteden heeft en daarom flink heeft moeten snijden in de minimale geëiste dienstregeling in het gebied, wat zich met name heeft geuit in de bediening buiten de spits.
voor de 22 zou het eventueel nog kunnen dat je 1x per uur in de daluren door de week lijn 14 een klein stukje om laat rijden. Enige probleem is dan dat je met twee concessies zitquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tuurlijk. En nu is het te laat. In ieder geval voor de komende maanden, want de dienstregeling ligt vast en zal niet op korte termijn gewijzigd worden. Grootste issue is dat de provincie gewoon minder geld te besteden heeft en daarom flink heeft moeten snijden in de minimale geëiste dienstregeling in het gebied, wat zich met name heeft geuit in de bediening buiten de spits.
Verbaast me totaal niet, dat dat uitgerekend dáár gebeurd is.. Erg verraderlijk stuk, die weg, bij harde wind. Komt met name door de huizen en bomen, hier en daar langs de weg; ben je ineens kortstondig die zijdruk kwijt, en even later krijg je die in 1 klap terug. Tel daar een aantal leuke slingers bij op (vooral tussen Blija en Holwerd) et voilaquote:Op woensdag 5 december 2012 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.waldnet.nl/wn/(...)zen_bij_Holwerd.html
[ afbeelding ]
t werdt deze bus te glad onder de bandjes denk ik
Een deel van de bussen in Limburg wordt vervangen, dus er is een kans aanwezig dat je daar een Citea treftquote:Op donderdag 6 december 2012 00:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dus ik kan de Citea vanaf zondag in Maastricht verwachten?
Ik ben benieuwd . Hoewel de Amba's hier zeker niet zo bagger zijn als Arriva ze had in Groningen. Ze rammelen een stuk minder. Verder hebben de Amba's tenminste genoeg beenruimte in tegenstelling tot de Volvo's die in Maastricht ook rijden..quote:Op donderdag 6 december 2012 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een deel van de bussen in Limburg wordt vervangen, dus er is een kans aanwezig dat je daar een Citea treft
die dingen kan je imo niet vroeg genoeg afschrijvenquote:Op donderdag 6 december 2012 06:25 schreef marcel.nl het volgende:
Worden die Limburgse Amba's nu al weer vervangen? Zijn 5 jaar oud? Is een Amba dan al weer afgeschreven ?
"Nieuwe trend bij XX, Bussen op de zijkant parkeren"quote:Op donderdag 6 december 2012 08:12 schreef Gnittoo het volgende:
En nog één tussen wommels en bolsward
[ afbeelding ]
gaat lekker daarquote:Op donderdag 6 december 2012 08:12 schreef Gnittoo het volgende:
En nog één tussen wommels en bolsward
[ afbeelding ]
was geloof ik een concessie-eis vanwege de gemiddelde leeftijd van het wagenparkquote:Op donderdag 6 december 2012 06:25 schreef marcel.nl het volgende:
Worden die Limburgse Amba's nu al weer vervangen? Zijn 5 jaar oud? Is een Amba dan al weer afgeschreven ?
Ik had die vraag al eerder hier op het forum gesteld en kreeg toen als antwoord dat in Limburg nog Amba's rondrijden die uit Brabant en van de Veluwe komen en dus nu te oud zijn volgens de consessie voorwaarden.quote:Op donderdag 6 december 2012 06:25 schreef marcel.nl het volgende:
Worden die Limburgse Amba's nu al weer vervangen? Zijn 5 jaar oud? Is een Amba dan al weer afgeschreven ?
Nee, deze waren allemaal nieuw. Brabantse zouden blauw geweest zijn en een geel/groene lichtbak.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:25 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ik had die vraag al eerder hier op het forum gesteld en kreeg toen als antwoord dat in Limburg nog Amba's rondrijden die uit Brabant en van de Veluwe komen en dus nu te oud zijn volgens de consessie voorwaarden.
Ja, en of een bus geen last heeft van medeweggebruikers.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
klagen op het ov met winterweer is heel normaal... als of een bus superbanden heeft met supergrip en gewoon door kan racen :w
Als ze dan 6 bussen op jouw lijntje zetten gaat dat zich aan het eind van de dag wreken. Dan is alles achter de meet aan, nou proberen ze de resterende 5 op andere lijnen in te zetten teneinde de vertraging te beperken.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:26 schreef Carlos93 het volgende:
Ik kan het wel begrijpen. Hier normaal ook 6 bussen in het uur. Nu ben ik er in dat hele uur maar 1 tegengekomen. Dat is gewoon een schande. Dat ze wat vertraging hebben is logisch, maar dat er in dat hele uur ipv 6 maar 1 langs komt is gewoon te gek voor woorden.
Als je hierboven kijkt had je al kunnen zien dat er sowieso al twee bussen van Connexxion in de sloot lagen. Het is complexer dan jij denkt. Maar goed, succes met de auto, dat gaat vermoedelijk niks sneller.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:34 schreef Carlos93 het volgende:
Ja logisch, op andere lijnen de vertragingen beperken zodat er op een lijn nog maar 1 bus rijd in het uur. In de spits nog wel te verstaan. En dan is het niet eens een normale bus, maar een irritante Frysker. Morgen pak ik dus maar de auto naar Leeuwarden.
Ja en nee. Ja want dat is zo gecommuniceerd naar de buitenwereld. Nee want voor zover ik begrepen heb zijn nog niet alle inbouwwerkzaamheden klaarquote:Op donderdag 6 december 2012 00:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dus ik kan de Citea vanaf zondag in Maastricht verwachten?
nee joh die mogen de linkerbaan gebruiken om door te jagen.. alleen hebben die automobilisten en vrachtwagens dat nog niet door joh :/ daarom wordt t lastig om op tijd te rijden, ondanks de superbanden met supergrip..quote:Op donderdag 6 december 2012 21:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, en of een bus geen last heeft van medeweggebruikers.
In xx-kleuren?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:39 schreef marcel.nl het volgende:
Van OViB; ziet er weer veelbelovend uit
[ afbeelding ]
Arriva en oude bussen... die combinatie heb ik eerder gezien .quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:39 schreef marcel.nl het volgende:
Van OViB; ziet er weer veelbelovend uit
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |