abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:40:56 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149386457
Rooibos of groene thee idd. Of muntthee, net welk zakje vooraan lag :').
KuikenGuppy
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:22:18 #152
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149394993
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:34 schreef WupWup het volgende:
Ik geef pas sinds een week of twee drinken bij (water). En dan met een rietjesbeker.
Het is idd met bv nog niet nodig nee. Maar begreep dat het goed is om vroeg te starten met oefenen voor de motoriek. Dus wil het af en toe spelenderwijs proberen. Heb nu ook een rietjesbeker gehaald (een roze; hij haat me nu _O- ). Vooralsnog is het rietje om op te kauwen :9 En de plastic bekers die ik heb zin om te gooien :Y Grappig genoeg zette hij de koffiemok van mijn man maanden geleden al aan de mond :') Zou het een hint zijn?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:06:03 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149398742
Chanty, hij doet jullie na ;). Leuk om te kijken wat er gebeurt als je hem (in bad?) een beetje water geeft in een (plastic) bekertje ;).
KuikenGuppy
  donderdag 5 februari 2015 @ 21:49:22 #154
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149403333
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:06 schreef Burdie het volgende:
Chanty, hij doet jullie na ;). Leuk om te kijken wat er gebeurt als je hem (in bad?) een beetje water geeft in een (plastic) bekertje ;).
Ik drink nu ook de hele dag water uit een plastic beker met twee handjes :@ :D zo'n beker geef ik hem ook om te spelen :Y kan idd mooi mee in bad, scheelt weer dweilen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149413108
De beste motoriek oefent hij aan de borst! Kindjes die de fles krijgen moeten idd op een gegeven moment oefenen met beker en rietjes en consorten, maar voor borstkindjes gaat die vlieger niet op.
pi_149413782
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:18 schreef WupWup het volgende:
De beste motoriek oefent hij aan de borst! Kindjes die de fles krijgen moeten idd op een gegeven moment oefenen met beker en rietjes en consorten, maar voor borstkindjes gaat die vlieger niet op.
En kindjes die eerst borst hebben gehad en daarna fles? Of is ie die acht weken straks alweer verleerd?
Kwak
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:19:05 #157
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149414683
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:18 schreef WupWup het volgende:
De beste motoriek oefent hij aan de borst! Kindjes die de fles krijgen moeten idd op een gegeven moment oefenen met beker en rietjes en consorten, maar voor borstkindjes gaat die vlieger niet op.
Oh kijk dat staat dan weer nergens in de CB-boekjes en zo :') Goed om te weten ^O^
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149415316
In groene thee zit ook caffeine he. Weliswaar een stuk minder dan in zwarte thee, maar het zit er wel in (1/3 ongeveer van zwarte thee).
Als je echt caffeinevrij wil, moet je rooibos (want geen thee) nemen. Of pure vruchten"thee".
pi_149415410
Wij gaven op een drukke verjaardag ook een 10cm stuk komkommer aan O. Eerst die angstige gezichten van de anderen, on vervolgens te zien hoe O vakkundig die komkommer om zeep helpt, haha.
pi_149420937
De kokhals moet ik af en toe nog even zien te 'negeren' en ook niet meteen mijn hand in zijn waffeltje stoppen als ik denk dat iets te groot is.
Maar wat is het leuk als hij zelf eet O+
(ik combineer trouwens rapley met pureer)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149440573
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En kindjes die eerst borst hebben gehad en daarna fles? Of is ie die acht weken straks alweer verleerd?
Nee, dat zou ik niet beschouwen als voldoende motoriekoefening. het gaat natuurlijk ook om de continuïteit in oefening aan de borst en die is er bij jullie niet meer.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:06:09 #162
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149441272
Ahwww blue :D

En ikea 8-)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149441597
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:40 schreef Roomsnoes het volgende:
In groene thee zit ook caffeine he. Weliswaar een stuk minder dan in zwarte thee, maar het zit er wel in (1/3 ongeveer van zwarte thee).
Als je echt caffeinevrij wil, moet je rooibos (want geen thee) nemen. Of pure vruchten"thee".
Dat dus inderdaad. Ik begrijp werkelijk niet hoe dat toch de wereld in komt :D groene thee bevat ook cafeïne, minder dan zwarte, maar grofweg net zoveel als cola.

Rooibos of kruiden/vruchten"thee" zonder thee zijn wel cafeine-vrij.
:)
pi_149441607
:D Blue!

Haha ja Roomsnoes die gezichten dan ja, herkenbaar.

Hier trouwens rooibos en HiPP vruchtenthee. Inderdaad heeft groene thee nog cafeïne dus als je het daarvoor vroeg zou ik dat laten liggen :)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 10:34:47 #165
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149442113
Srsly even veel als cola?? :o Ik weet dat groene thee cafeïne bevat maar dat het zoveel is. Ik hou het sowieso op kruidenthee of verse munt en vruchtenthee is ook een goede daar had ik nog niet eens aan gedacht ^O^
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149442262
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:34 schreef Chanty het volgende:
Srsly even veel als cola?? :o Ik weet dat groene thee cafeïne bevat maar dat het zoveel is. Ik hou het sowieso op kruidenthee of verse munt en vruchtenthee is ook een goede daar had ik nog niet eens aan gedacht ^O^
20 mg per (mini :') ) kopje van 125 ml thee. Cola bevat 18 mg per klein glas van 150 ml. (instant koffie 60 mg per kopje. Filter koffie 85 per kopje, energiedrankjes 80 mg per blikje).

Cola bevat in de regel vaak minder caffeine dan men denkt, en thee over t algemeen een stuk meer :D
:)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 10:48:47 #167
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149442292
http://www.meesterbrein.c(...)afe-ne-dan-cola.html

Vind met idd dit :D

Dan geef ik hem wel cola :7
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149442315
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:48 schreef Chanty het volgende:
http://www.meesterbrein.c(...)afe-ne-dan-cola.html

Vind met idd dit :D

Dan geef ik hem wel cola :7
_O- hahahaha :D ik zie je al zitten deze zomer op een terrasje met je 1 jarige met een glaasje cola :D
suf eigk dat iedereen daar een mening over heeft want z0mg cafeine! maar als er een kopje thee voor je kind staat dan valt niemand dat op. Bijzonder hoe dat werkt in ons hoofd, dat beeld van "gezond" zeg maar.
:)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:06:59 #169
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149442550
Hehe ik heb er geen mening over. Iedereen moet doen wat ie wil en een beetje cafeine is vast niet erg. Ikzelf wil er gewoon nog mee wachten.

Ik drink zelf eigenlijk alleen cola als ik iets ga drinken. Maar keek laatst op een flesje en schrok me wild over de hoeveelheid suiker (wist dat het veel was maar zoveel) :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149442558
nou ja in cola zit over t algemeen ook een berg suiker natuurlijk :+
Kwak
pi_149442587
oh ik ben ook heel makkelijk hoor :D zolang men het niet in mijn kind propt. Of niet te vaak, nu ze groter zijn, laat het me koud. Je moet doen wat je zelf goed vindt. Maar het valt me gewoon op dat men een heel duidelijk beeld heeft vaak van wat gezond en/of acceptabel is en wat niet maar dat dat lang niet altijd klopt met wat cijfers/onderzoek zegt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:07 schreef kwakz0r het volgende:
nou ja in cola zit over t algemeen ook een berg suiker natuurlijk :+
och ja. Ik ga eigenlijk altijd uit van light omdat ik nooit gewone cola drink :D
maar that having said, in een glas appelsap zit dan weer evenveel suiker, zo niet meer, dan in een glas cola. Dus ook daar is wat voor te zeggen.

(en in de medicatie die ik mijn kinderen moet geven zitten véél meer zoetstoffen dan die ik met mijn cola light inname per dag binnen krijg. En dan ook nog van het soort wat wat meer kwaad kan dan aspartaam :X )
:)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:15:04 #172
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149442662
Gelukkig drink ik zelf alleen water en thee. Dus Lucas ook de eerste jaren totdat hij op school wordt verpest :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149442711
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 11:15 schreef Chanty het volgende:
Gelukkig drink ik zelf alleen water en thee. Dus Lucas ook de eerste jaren totdat hij op school wordt verpest :+
ik drink veel teveel cola (light).

Mijn minions drinken alleen water. Opa of oma halen af en toe een pakje drinken voor ze, fine with me. Mijn streven is om de basis gezond te laten zijn, dan is uit de band springen zo af en toe geen probleem.

Nu dat voorleven nog :') :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:36:13 #174
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149443016
Ik voel me onderhand ook een halve hippie met mijn dragen, rapley en borstvoeding :') Zijn ook echt dingen bij waar ik eerder nooit echt over na heb gedacht en nu (mede ook door wat ik hier lees op fok) wel op let zoals wat gezonder en bewuster eten (ook zelf). Niet dat we eerst zo ongezond aten totaal niet, maar ben nu echt bezig met meer vegetarisch en vis, minder vlees en meer verantwoord vlees, minder pakjes en meer zelf maken (en ik ben echt geen keukenprinses maar ik begin het nog leuk te vinden ook :+).

Ben nu wel benieuwd wat kinderen zoal meekrijgen naar school? En ben het met je eens: een gezonde basis en daar gaat echt wel van afgeweken worden en dat is prima. Ik ben zelf ook niet snoeploos opgegroeid maar dat kwam pas na mijn 10e. Wel hadden we alleen frisdrank met feestjes, pas rond mijn 8e of zo kreeg ik chocoladepasta (in DLD kenden ze dat eerst nog niet) en mijn moeder maakte alles zelf ook sap bv. Ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb.

Voorleven… ja dat is wel handig :P Ik worstel daar nu ook een beetje mee. We zijn nogal van het op de bank met een bordje op schoot eten. Maar ik wil wel straks met het hele gezin aan tafel zitten. En ik vind dat ik daar nu al mee moet starten met Lucas. En dan zonder tv aan en zonder op de telefoon te spelen of te fokken… Maar het is wel saai als ik zit te wachten tot meneer klaar is :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149443116
hahahaha :D achja zo heeft bijna iedereen wel wat :D

hier is het op de basisschool op woensdag fruitdag, dan moeten kinderen verplicht fruit mee en vooruit, rauwkost mag ook natuurlijk. Ik hoorde van de juf dat er behoorlijk wat dagen zijn dat A. het enige kindje is, of een van de 2 of 3 die dan fruit mee heeft op die dag. Er is een paar dagen terug weer een mail eruit gestuurd om ouders te wijzen op het anti-snoep beleid van school, dat er weer steeds meer leerlingen zijn die snoep en koekjes/cakejes bij zich hebben in de pauzes en dat dat niet wenselijk is.
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')