abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 augustus 2012 @ 10:16:01 #1
163650 Greys
pi_116139445
Zwitserland zet opnieuw internetselectie in [upd]
De Zwitsers zullen opnieuw via een internetselectie het gros van de kandidaten kiezen voor hun nationale finale op 15 december. De Duitstalige Zwitserse omroep SF krijgt opnieuw de leiding en zal samen met de Italiaans- en Franstalige omroepen RSI en RTS de selectie organiseren.

De internetinschrijving begint op 1 september en duurt een maand. In de tweede helft van oktober kan er vervolgens worden gestemd. Ook een vakjury stemt mee voor 50%.

Aan de finale, die weer vanuit Kreuzlingen wordt uitgezonden, nemen in totaal 9 kandidaten deel. Vier daarvan komen uit de internetselectie. De Franstalige omroep RTS heeft verder drie plekken in te vullen en de Italiaanstalige omroep RTS twee. Beide omroepen kunnen (zoals vorig jaar) een eigen selectie inzetten of uit het internetaanbod kiezen. In tegenstelling tot vorig jaar zingen de finalisten dit jaar weer hun complete 3 minuten-versie. Vorig jaar moest er speciaal voor de finale een ingekorte versie worden gemaakt.

Het wordt het derde jaar dat Zwitserland een internetselectie inzet. In 2011 bracht Anna Rossinelli de Zwitsers voor het eerst sinds lange tijd weer de finale in, al werd ze daar wel laatste. Sinplus miste dit jaar met een 11e plek net de finale. (bron: SF)

Upd: De Italiaanstalige omroep RSI maakte op dinsdag de eigen selectieprocedure bekend. Kandidaten kunnen zich tot en met 30 september inschrijven. Eind oktober treden de zeven finalisten aan tijdens een radio-uitzending op RSI Rete Tre waar ze live hun nummer moeten brengen. Via televoting worden de twee finalisten gekozen die op 15 december in de nationale finale zullen aantreden.

Bron: Songfestivalweblog
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:50:25 #2
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_116279366
ben benieuwd. beetje zo'n zelfde soort land als nederland qua muzieksmaak
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_116782537
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
ben benieuwd. beetje zo'n zelfde soort land als nederland qua muzieksmaak
Alleen is het enigste verschil dat Zwitserland veel leukere en betere muziek stuurt dan Nederland. :)
Edit: En nee mijn FOK-naam heeft niets te maken met deze reactie en mijn eigen afkomst.
pi_116898476


Winnares van 1956, Lys Assia, gaat het ook weer proberen. :P
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:19:48 #5
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_116930806
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:50 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:

[..]

Alleen is het enigste verschil dat Zwitserland veel leukere en betere muziek stuurt dan Nederland. :)
Edit: En nee mijn FOK-naam heeft niets te maken met deze reactie en mijn eigen afkomst.
nou ja, als de muziek echt zoveel beter was waren ze de afgelopen jaren toch wel wat hoger geeindigd denk ik. vaak vond ik dat ze van die net niet liedjes hadden. net niet catchy genoeg, of net niet origineel genoeg.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_117593535
Straks komt er 'Zwitsers' nieuws.......
pi_117593612
Overigens heeft het Zwitserse Leger des Heils ook een inzending gedaan. Titel komt bekend voor: You and Me

http://www.eurovisionplattform.sf.tv/videos/you_and_me
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 oktober 2012 @ 17:41:17 #8
163650 Greys
pi_117594598
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_117596962
Het Zwitserse nieuws

LA The Voices voor Zwitserland naar Eurovisie Songfestival?

De groep LA The Voices, die opgericht is door Gordon, heeft zich beschikbaar gesteld om voor Zwitserland uit te komen op het komende Eurovisie Songfestival. De Zwitserse televisie houdt dit jaar een open inschrijving en de groep gaat zich dit weekend met een lied aanmelden.

Gordon: “ Ik werd erop geattendeerd dat Zwitserland op deze manier te werk gaat en aangezien de TROS bijna zeker met Anouk aan de slag gaat was dit de enige gelegenheid voor mijn band om aan dit muziekspektakel mee te doen. We hopen natuurlijk vurig dat we door de voorselectie komen en voor Zwitserland uit mogen komen, zo heeft Nederland misschien twee kansen om eens de finale te bereiken. We zijn ons nieuwe album aan het opnemen en hadden dus genoeg liedjes om in te zenden ...We hebben drie liedjes gekozen,die volgens ons hele geschikte en goede liedjes zijn voor het ESF. We hebben er ongelofelijk veel zin in!! We zullen vanzelfsprekend onze afkomst nooit verloochenen, maar het gaat ons uiteindelijk om de erkenning buiten onze eigen grenzen en dit is een unieke kans.”

Beslis mee welk lied ingezonden moet worden!
De drie liedjes van LA The Voices zijn vanaf a.s. zaterdag 6 oktober vanaf 12:00 uur 24 uur lang te beluisteren op deze site; songfestivalweblog.nl, maar ook op de sites van RTLBoulevard.nl en Life4you.nl. Belangstellenden kunnen via deze sites hun keuze maken en met dat nummer zal de groep zich aanmelden bij de Zwitserse televisie. De uitslag wordt zondag 7 oktober bekend gemaakt in het programma Life4you van Carlo en Irene waar de groep live het winnende lied ten gehore zullen brengen.

Men kan kiezen uit de volgende drie nummers:
* Wild white horses (Gordon Heuckeroth/Niel Schoombee/Sean Butler)
* Change is gonna come (Gordon Heuckeroth/Gordon Groothedde)
* Guiding Light (Eric van Tijn/ Jochem Fluitsma/Gordon Heuckeroth)

De liedjes zullen ook op het nieuw te verschijnen album “ Geloof Hoop en Liefde“ komen te staan. Dit album zal eind januari in de winkels te koop zijn. Eind oktober zal worden bekend gemaakt welke 9 finalisten in de grote finale in Zwitserland mogen optreden, op 15 december 2012. In die finale zal de winnaar worden gekozen tijdens een grote live TV- uitzending. Vanuit Nederland kan men na half oktober via de site www.eurovisionplattform.sf.tv stemmen op LA The Voices om te zorgen dat zij in die finale terecht komen.

bron: songfestivalweblog.nl
pi_117598073
Zo wordt de Zwitserse selectie plotseling toch nog interessant. :D
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 oktober 2012 @ 20:01:14 #11
163650 Greys
pi_117599820
Sorry, maar wat een idioterie :')

Hij kon vorig jaar in Nederland met de open inzending meedoen maar toen trokken ze zich terug?
En alsof de Zwitsers voor een buitenlands zwikkie zangers gaat kiezen om voor hen naar het Eurovisie te gaan... kan het me werkelijk niet voorstellen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_117600665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:01 schreef Greys het volgende:
Sorry, maar wat een idioterie :')

Hij kon vorig jaar in Nederland met de open inzending meedoen maar toen trokken ze zich terug?
En alsof de Zwitsers voor een buitenlands zwikkie zangers gaat kiezen om voor hen naar het Eurovisie te gaan... kan het me werkelijk niet voorstellen.
Vorig jaar zijn ze natuurlijk door Ome John buiten spel gezet.... en Zwitserland heeft wel vaker artiesten gestuurd die totaal geen binding hadden met het eigen land: Celine Dion, Vanilla Ninja... en volgens mij ook eens groepjes met zangers uit verschillende landen

Neemt niet weg dat ik er niet vanuit ga dat ze Malmo gaan halen :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_117601036
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:01 schreef Greys het volgende:
Sorry, maar wat een idioterie :')

Hij kon vorig jaar in Nederland met de open inzending meedoen maar toen trokken ze zich terug?
En alsof de Zwitsers voor een buitenlands zwikkie zangers gaat kiezen om voor hen naar het Eurovisie te gaan... kan het me werkelijk niet voorstellen.
Dat heeft Zwitserland toch vaak genoeg gedaan :)

En na zijn ongetwijfeld niet vrijwillige terugtrekken van vorig jaar, is dit wel een goede manier om sportieve revanche te nemen. Ik kan me alleen ook niet voorstellen dat LA The Voices ook maar 1% kans maakt om daadwerkelijk mee te doen op het ESF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_117601079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Vorig jaar zijn ze natuurlijk door Ome John buiten spel gezet.... en Zwitserland heeft wel vaker artiesten gestuurd die totaal geen binding hadden met het eigen land: Celine Dion, Vanilla Ninja... en volgens mij ook eens groepjes met zangers uit verschillende landen

Neemt niet weg dat ik er niet vanuit ga dat ze Malmo gaan halen :D
Vanilla Ninja waren al wel aardig bekend in Zwitserland toen ze gekozen werden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 oktober 2012 @ 20:25:56 #15
163650 Greys
pi_117601226
Ja ze hebben dat vaker gedaan, maar dan kiezen ze toch niet dít? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_117601340
quote:
Dat is echt een van de slechtste inzendingen ooit _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_117601522
Om nog maar te zwijgen over Six4One, een bij elkaar geraapt zooitje van 6 nationaliteiten, met het idee daarmee te scoren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_117601611
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:32 schreef Fred_B het volgende:
Om nog maar te zwijgen over Six4One, een bij elkaar geraapt zooitje van 6 nationaliteiten, met het idee daarmee te scoren.
Dat was ook al zo'n geweldig Siegelproduct. :P Ik ben benieuwd wat hij ons gaat brengen met dat raplied van Lys Assia.
pi_117603050
Ik vind dat Gordon groot gelijk heeft. Waarom niet? In Nederland is wederom geen open inzending, dus als je graag naar het ESF wil dan is dit een kans. Ik wens hem veel succes en ik hoop dat ze een glansrijke carriere in Zwitserland tegemoet gaan.
pi_117606194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:01 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik vind dat Gordon groot gelijk heeft. Waarom niet? In Nederland is wederom geen open inzending, dus als je graag naar het ESF wil dan is dit een kans. Ik wens hem veel succes en ik hoop dat ze een glansrijke carriere in Zwitserland tegemoet gaan.
Als hij het haalt en hoger scoort dan de Nederlandse inzending moeten we dat dan wel tot 2040 horen ben ik bang :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_117607823
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als hij het haalt en hoger scoort dan de Nederlandse inzending moeten we dat dan wel tot 2040 horen ben ik bang :')
Als Gordon echt hoger scoort dan Anouk, heeft hij natuurlijk ook wel recht van spreken :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 23:37:17 #23
368283 ato
pi_117611847
Ook al vind ik Gordon helemaal niets, toch ben ik nieuwsgierig naar de inzending.
Ik vind "het leger" wel erg leuk klinken...
Life can be a bitch, so like it..
pi_117659109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:41 schreef Greys het volgende:
Ik vind het een goed nummer! :o

gaafffffff :P
Die zouden voor Zwitserland naar het ESF moeten! volgens mij zouden ze nog heel hoog komen...... (niet sarcastisch!)
pi_117662184
De 3 liedjes van LA The Voices zijn nu te vinden op de Songfestival-weblog. Ik vind ze geen van drieën bijzonder en naar het ESF gaan ze hiermee ongetwijfeld niet, hoewel Wild White Horses nog wel gaat.

http://www.songfestivalwe(...)-voor-la-the-voices/
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')