Tof! Er lag vast geen sneeuw meer, wat wel het geval was toen ik er was. Desalniettemin erg indrukwekkend. Sowieso is Noord Spanje en het binnenland the way to go als je van authentiek Spanje wilt genieten. Alles aan de Middellandse Zee is om zeep geholpen door massa toerisme.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik ook geweest, Fuente Dé. Ben naar 2300 meter hoogte gelopen (toeristenroute vanaf het bovenste kabelbaanhuisje) en een rondje om een andere piek heen waarbij we piekte op 2100 meter.
Bij een sprint trekken heb je denk ik sowieso belang bij kleinere verzetten en graduele opbouw. Op den duur zal je het wel afleggen natuurlijk. Wat houdt trouwens een elite licentie in? Klinkt pro, maar ik ken dat wereldje niet bepaald van binnen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:55 schreef kaasplankje het volgende:
Toen ik nog een elite wielrenlicentie had ging ik 's winters altijd duurtrainingen fietsen met de andere teamgenoten. Ik reed op een winter op mijn mtb mee met een paar Schwalbe supermoto banden van 2.35. Dan deden we sprintjes trekken onderweg en dan zat ik continu voorin.
Klopt, als ze echt finale gingen rijden aan het einde van de training had ik het voor de wind lastig op 44x11. Verder vond ik het opmerkelijk hoe makkelijk ik meekwam. Wel met keihard opgepompte banden natuurlijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:17 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Bij een sprint trekken heb je denk ik sowieso belang bij kleinere verzetten en graduele opbouw. Op den duur zal je het wel afleggen natuurlijk. Wat houdt trouwens een elite licentie in? Klinkt pro, maar ik ken dat wereldje niet bepaald van binnen.
Het klinkt dus elitairder (is dat een woord?) dan het is Al denk ik niet dat iedere sterveling een medische keuring gaat doorlopen. Heb je zelf voor de prijzen kunnen rijden?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt, als ze echt finale gingen rijden aan het einde van de training had ik het voor de wind lastig op 44x11. Verder vond ik het opmerkelijk hoe makkelijk ik meekwam. Wel met keihard opgepompte banden natuurlijk.
Een elite licentie is een knwu amateurlicentie btw. Dan de hoogste categorie 23+ zonder contract. Iedere sterveling die lid is van een wielerclub en in bezit van een medische keuring kan trouwens zo'n licentie aanvragen. Daar hoef je dus geen hardrijder voor te zijn. Als je prijzen wilt binnenhalen in die wedstrijdcategorie moet dat uiteraard wel.
Ja, het heeft natuurlijk geen zin zo'n licentie te nemen als je daar niks te zoeken hebt qua niveau.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:38 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Het klinkt dus elitairder (is dat een woord?) dan het is Al denk ik niet dat iedere sterveling een medische keuring gaat doorlopen. Heb je zelf voor de prijzen kunnen rijden?
Crap man. Dat loopt aardig in de papieren inderdaad. Ik ben zelf niet bepaald op dat niveau bezig, maar heb wel bewondering voor mensen die zo ver (durven) gaan. Het vergt vast enkele offers op andere gebieden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, het heeft natuurlijk geen zin zo'n licentie te nemen als je daar niks te zoeken hebt qua niveau.
Het is ook best duur, 250.- per jaar + je contributie voor de club.
ik heb wel prijzen gereden maar zelden top 10, er zijn meestal 20 of 30 eindprijzen.
Ja, maar bij die detacheerders ben je wel volledig inwisselbaar, maar daar ben je ook al achter denk ik Ik ben toen blij dat mijn baan bij één van de grote ICT detacheerders uiteindelijk niet is doorgegaan, dat was nét voor het begin van de crisis, als ik daar toch was aangenomen was ik de eerste geweest die eruit was gevlogen... Maar ben sowieso de ICT een beetje zat, ik werk er wel nog inquote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, had bij mijn vorige baan(bij een ICT-detacheerder) ook niks te klagen, zou een leuk leaseautotje krijgen, voldoende doorgroeimogelijkheden, gratis studeren(wel in eigen tijd..) en grote kortingen bij o.a. Gstar kleding.
Klopt, maar met wat ik uiteindelijk wil gaan doen ben je dat toch. (IT consultant) dus tja. Had alleen niet verwacht dat ze me in de proefperiode, tijdens de trainingsklas er uit zouden zetten onder het mom dat mijn competenties niet voldoende aansloten bij die van hun. Nu vraag ik me alleen nog steeds af of dat komt door mijn hoge scores(elke keer beste van de klas) tijdens de testen en examens voor certificering, of doordat ik ook vaak met de rest zat te ouhoeren en hun altijd hielp als ze iets niet snapten..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, maar bij die detacheerders ben je wel volledig inwisselbaar, maar daar ben je ook al achter denk ik Ik ben toen blij dat mijn baan bij één van de grote ICT detacheerders uiteindelijk niet is doorgegaan, dat was nét voor het begin van de crisis, als ik daar toch was aangenomen was ik de eerste geweest die eruit was gevlogen... Maar ben sowieso de ICT een beetje zat, ik werk er wel nog in
Mijn band is nog steeds lek, geen fietsenwinkel die nog open is en moet ook een nieuwe fietspomp hebben omdat die Lidl pomp van mij doormidden is gebroken
Tja, het gaat alleen maar om geld. Uiteindelijk kijken ze alleen naar de cijfertjes en als ze je op dat moment niet kunnen plaatsen en je toch nog in de proefperiode zit, is het voor hun heel makkelijk om je eruit te knikkeren...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, maar met wat ik uiteindelijk wil gaan doen ben je dat toch. (IT consultant) dus tja. Had alleen niet verwacht dat ze me in de proefperiode, tijdens de trainingsklas er uit zouden zetten onder het mom dat mijn competenties niet voldoende aansloten bij die van hun. Nu vraag ik me alleen nog steeds af of dat komt door mijn hoge scores(elke keer beste van de klas) tijdens de testen en examens voor certificering, of doordat ik ook vaak met de rest zat te ouhoeren en hun altijd hielp als ze iets niet snapten..
Ik ga toch weer voor een goedkope... Eigenwijs is ook wijs zeggen ze wel eensquote:Ik wil eigenlijk ook wel een nieuwe pomp, weet merk en type niet zo, maar die gele van rond de 45,- schijnen erg goed te zijn.
Precies ja.. AL vind ik het wel vreemd dat ze er de 2 slechtste uit hebben geknikkerd en mij.. Qua examenscores scoorde ik het beste, en ook steeds direct in de 1e poging. Vermoed dat het vooral te maken had met de reisafstand naar de mogelijke werkgever(woon in Delfzijl...)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, het gaat alleen maar om geld. Uiteindelijk kijken ze alleen naar de cijfertjes en als ze je op dat moment niet kunnen plaatsen en je toch nog in de proefperiode zit, is het voor hun heel makkelijk om je eruit te knikkeren...
[..]
Ik ga toch weer voor een goedkope... Eigenwijs is ook wijs zeggen ze wel eens
Beters! En wanneer heb je hem dan binnen?quote:
Pics! En veel plezier uiteraard.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:24 schreef _Flea_ het volgende:
Sinds deze week in het bezit van een Trek 6000. Lekker fietsje om mee te beginnen .
Weet ik nog niet precies, 2-4 werkdagen geven ze op. Chainreactioncycles komt hij vandaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beters! En wanneer heb je hem dan binnen?
CRC is wel snel met leveren.. verwacht maar dat je hem ook binnen die dagen hebt..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:41 schreef Auti het volgende:
[..]
Weet ik nog niet precies, 2-4 werkdagen geven ze op. Chainreactioncycles komt hij vandaan.
Ik heb een trackcode gekregen maar die werkt niet, heb ze gemaild voor een nieuwe, maar ik verwacht dat hij maandag of dinsdag wordt geleverd.
Dan ga ik de handleiding eens doornemen en dan héél erg gaan twijfelen of ik hem zelf monteer of dat ik een maandje wacht en het door de LBS laat doen, waar ik dan ook meteen SPD pedaaltjes en schoenen ga halen.
Ach hij moet volgende maand toch ook even voor een servicebeurtje..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
CRC is wel snel met leveren.. verwacht maar dat je hem ook binnen die dagen hebt..
SPD spul kan je in ieder geval heel makkelijk zelf monteren..
Pedaaltjes verwisselen is letterlijk alleen een kwestie van boutje losdraaien, pedaal eruitschuiven, nieuw pedaal erin, boutje daarvan vastdraaien en klaar.. (dat boutje tussen pedaal en de crank..)quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:55 schreef Auti het volgende:
[..]
Ach hij moet volgende maand toch ook even voor een servicebeurtje..
Ik noemde het laatst een drempel die ik moet nemen (zelf sleutelen) maar een berg is een betere omschrijving
Ik krijg het vast wel op één of andere manier voorelkaar om het tapdraad te slopenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Pedaaltjes verwisselen is letterlijk alleen een kwestie van boutje losdraaien, pedaal eruitschuiven, nieuw pedaal erin, boutje daarvan vastdraaien en klaar.. (dat boutje tussen pedaal en de crank..)
Vooral dat laatste is, zeker met een voorvork, waar toch je wiel aan vast zit (duh) erg belangrijk. Veiligheid boven alles.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:03 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik krijg het vast wel op één of andere manier voorelkaar om het tapdraad te slopen
Ach ik kijk wel, het budget is nu even nihil dus ik moet toch wachten, misschien kan ik even wat prutsen bij mijn broer.. die doet wel alles zelf.
Ik wil iig A) niets slopen, zonde van het geld en ik ben niet rijk, plus B) het moet allemaal echt 100% goed en veilig in elkaar zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |