abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:56:14 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118344796
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik gebruik Mint, nu Mate, want ook voor mij was Cinnamon niet stabiel genoeg. Je kan gewoon Mate naast Cinnamon installeren, bij het inloggen kan je altijd kiezen welke desktop environment je wil gebruiken. Jammer, want Cinnamon is wel heel mooi. Ik hoop dat ze de ontwikkeling doorzetten.
I know, maar ik vond Cinnamon er wel goed uitzien. Ben nu wat verschillende desktops aan het proberen. Ik kijk wel ff welke mij het beste bevalt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:59:13 #177
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_118344939
Newbie-vraag...

Ik heb op een relatief oude laptop Ubuntu 12.10 geinstalleerd, dat daar goed op werkt behalve het geluid...

Het geluid stottert (blijft hangen), tenzij ik met de muis beweeg of aan het typen ben. Er zijn diverse beschrijvingen van dit probleem met even zo diverse oplossingen, maar tot nu toe heeft dat niets opgeleverd.

Wie helpt me een stukje de goede kant op??
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_118345257
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:59 schreef Beelzebufo het volgende:
Newbie-vraag...

Ik heb op een relatief oude laptop Ubuntu 12.10 geinstalleerd, dat daar goed op werkt behalve het geluid...

Het geluid stottert (blijft hangen), tenzij ik met de muis beweeg of aan het typen ben. Er zijn diverse beschrijvingen van dit probleem met even zo diverse oplossingen, maar tot nu toe heeft dat niets opgeleverd.

Wie helpt me een stukje de goede kant op??
Specs en welke geluidskaart je hebt zou handig zijn.

1#lshw
pi_118361410
Iemand een goede tutorial over gebruik van GIT? Ik zie door de bomen het bos niet meer :')
  † In Memoriam † woensdag 24 oktober 2012 @ 07:42:48 #180
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_118362660
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:06 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand een goede tutorial over gebruik van GIT? Ik zie door de bomen het bos niet meer :')
http://git-scm.com/documentation

Met video's en tekst, afhankelijk van je voorkeur. Ik heb zelf echt een schurft aan tutorials via video.

Of bedoelde je github?
Carpe Libertatem
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:00:15 #181
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_118471297
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:04 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Specs en welke geluidskaart je hebt zou handig zijn.
[code]
#lshw
[/code]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
~$ sudo lshw
computernaam   
    description: Notebook
    product: AMILO Pi 2550 ()
    vendor: FUJITSU SIEMENS
    width: 32 bits
    capabilities: smbios-2.4 dmi-2.4 smp-1.4 smp

[shitload aan output verwijderd] 
        *-multimedia
             description: Audio device
             product: 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller
             vendor: Intel Corporation
             physical id: 1b
             bus info: pci@0000:00:1b.0
             version: 03
             width: 64 bits
             clock: 33MHz
             capabilities: pm msi pciexpress bus_master cap_list
             configuration: driver=snd_hda_intel latency=0
             resources: irq:48 memory:f0400000-f0403fff

[shitload aan output verwijderd]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:58:43 #182
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_118474124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:59 schreef Beelzebufo het volgende:
Newbie-vraag...

Ik heb op een relatief oude laptop Ubuntu 12.10 geinstalleerd, dat daar goed op werkt behalve het geluid...

Het geluid stottert (blijft hangen), tenzij ik met de muis beweeg of aan het typen ben. Er zijn diverse beschrijvingen van dit probleem met even zo diverse oplossingen, maar tot nu toe heeft dat niets opgeleverd.

[edit]
Ik heb het met een oudere versie geprobeerd, 11.10 zelfde effect, 10.04 wilde niet booten
[/edit]

Wie helpt me een stukje de goede kant op??
Er is wat anders aan de hand denk ik. Ik heb de secondenweergave van de klok aangezet, maar na een seconde of wat 'niets' doen stopt de klok er ook mee. Als ik dan een toets indruk of de muis beweeg dan springt de klok weer goed.

Het lijkt wel of de computer na een korte periode in een soort standby valt??

[edit]
De problemen lijken op te treden als 'plugin-container' actief is (laat in TOP dan >33% cpu zien)
[/edit]

[ Bericht 5% gewijzigd door Beelzebufo op 27-10-2012 00:37:39 ]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_118484269
Je kan top in een terminal draaien en dat een tijdje bekijken; zien of iets raars aan processorgebruik eruit schiet.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:43:19 #184
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_118484491
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:58 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Er is wat anders aan de hand denk ik. Ik heb de secondenweergave van de klok aangezet, maar na een seconde of wat 'niets' doen stopt de klok er ook mee. Als ik dan een toets indruk of de muis beweeg dan springt de klok weer goed.

Het lijkt wel of de computer na een korte periode in een soort standby valt??

[edit]
De problemen lijken op te treden als 'plugin-container' actief is (laat in TOP dan >33% cpu zien)
[/edit]
[edit2]
Als ik de PID dan afschiet, dan klaagt YouTube dat de flash-plugin gecrasht is :')
Blijkbaar is het een flashprobleem...
[/edit2]

Hoe nu verder?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_118485726
Niet echt een oplossing, maar workaround is youtube op HTML5 support zetten zodat het geen flash gebruikt, plus flashblock of noscript plugins om andere flash-dingen bij voorbaat te blokkeren. Op zijn minst geeft het je uitsluitsel of dat echt het probleem was.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_118487299
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 01:20 schreef trancethrust het volgende:
Niet echt een oplossing, maar workaround is youtube op HTML5 support zetten zodat het geen flash gebruikt, plus flashblock of noscript plugins om andere flash-dingen bij voorbaat te blokkeren. Op zijn minst geeft het je uitsluitsel of dat echt het probleem was.
Google Chrome gebruiken :P
pi_118490258
Die heeft een eigen flash-player of wat?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:35:25 #188
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_118491067
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 01:20 schreef trancethrust het volgende:
Niet echt een oplossing, maar workaround is youtube op HTML5 support zetten zodat het geen flash gebruikt, plus flashblock of noscript plugins om andere flash-dingen bij voorbaat te blokkeren. Op zijn minst geeft het je uitsluitsel of dat echt het probleem was.
Ok.
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 01:20 schreef trancethrust het volgende:
Niet echt een oplossing, maar workaround is youtube op HTML5 support zetten zodat het geen flash gebruikt, plus flashblock of noscript plugins om andere flash-dingen bij voorbaat te blokkeren. Op zijn minst geeft het je uitsluitsel of dat echt het probleem was.
Ok

Ik ben echter de newbie fase nog niet ontgroeid... Hoe pak ik dit aan?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_118491240
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_118515058
Windows hersteld. :) Probleem was/is dat er 4 primaire partities al op de schijf liggen. Een systeem partitie, een standaard Windows partitie, een recovery partitie en een HP-tools partitie. Op de één of andere manier heb ik dus één van die verwijderd. Maar ik moet nog zien hoe ik het ga oplossen, googelen levert op dat het opgelost kan worden door de HP-tools partitie te backuppen en later (waarschijnlijk in een niet primaire partitie) terug te zetten. Al durf ik het niet te doen, ik heb even een schijfletter aan de HP-tools partitie toegevoegd, en er liggen een paar directories op met de namen BIOS, BIOSupdate en SystemDiags. Geen idee hoe belangrijk die zijn en wat er gebeurd als ik ze (tijdelijk) verwijder.

Dus misschien toch maar eerst met een virtuele versie van Ubuntu werken via de windows installer.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:01:32 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118516921
Alles wegpleuren en opnieuw beginnen. Al die HP recovery crap etc. heb je niets aan. Win opnieuw installen tijdens install alle partities verwijderen. 2 Partities aanmaken voor Windows en data. Deel loos laten voor Linux install, kun je daar later je Linux root, /home en swap maken.
pi_118518021
Ik heb geen Windows 7 disc, alleen een recovery disk. Ik kan er misschien nog wel aankomen, maar de recovery met een normale windows 7 disc deed deze week al moeilijk vanwege Sata drivers. Ik heb daarnaast niet zo heel veel ervaring met installeren van besturingssystemen, dus ik wil het zo eenvoudig mogelijk houden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:30:09 #193
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_118538629
Zojuist geupgrade naar de nieuwste Ubuntu (12.10 geloof ik). Installatie ging goed. Nu probeer ik echter Ubuntu op te starten, maar blijft 'ie haken bij het paarse scherm dat je krijgt tijdens het opstarten. Ik durf niet de power-knop van mn computer ingedrukt te houden om hem af te sluiten en het opnieuw te proberen, omdat ik Ubuntu heb geinstalleerd via Wubi en het dan altijd erg sterk afgeraden wordt. Moet ik toch maar proberen de boel opnieuw op te starten of moet ik geduldig wachten? :?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:09:52 #194
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_118543102
Voor de mensen die en windows en ubuntu willen draaien download: wubi.
Die zorgt ervoor dat je het gewoon beide kan booten en voor zover ik weet is het precies het zelfde als wanneer je een cd brand en zo los ubuntu installeert.
[img]http://i36.tinypic.com/efrjpx.png[/img]
pi_118585952
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:09 schreef Shockiee het volgende:
Voor de mensen die en windows en ubuntu willen draaien download: wubi.
Die zorgt ervoor dat je het gewoon beide kan booten en voor zover ik weet is het precies het zelfde als wanneer je een cd brand en zo los ubuntu installeert.
Klok-klepel,..

Geen dingen suggereren waarvan je niet precies weet hoe het werkelijk zit.

Verschillen tussen Wubi en Normale installatie.
-Ext4 vs NTFS, Ext4 is beter file-system opensource en geschreven voor linux dit in tegenstelling tot NTFS.
-Windows Bootloader vs Grub (of alternatieven), grub geeft meer mogelijkheden om te booten de Windows bootloader, waaronder fallback-modus.
pi_118588416
Deze week nog geprobeerd GCC te compilen met C en C++ support.
Uiteindelijk het compilen gelukt zonder errors :P

Geïnstalleerd in /opt/gcc
alleen als ik er programma's mee installeer linkt hij niet met de libraries uit /opt/gcc/lib
Kan je dit ook bij de configuratie van gcc instellen of moet ik dan binutils ook compileren?

En ja heb ook wel gewoon gcc op debian maar wilde ook eens een groter project proberen te compileren. :P
pi_118590075
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:38 schreef t4rt4rus het volgende:
Deze week nog geprobeerd GCC te compilen met C en C++ support.
Uiteindelijk het compilen gelukt zonder errors :P

Geïnstalleerd in /opt/gcc
alleen als ik er programma's mee installeer linkt hij niet met de libraries uit /opt/gcc/lib
Kan je dit ook bij de configuratie van gcc instellen of moet ik dan binutils ook compileren?

En ja heb ook wel gewoon gcc op debian maar wilde ook eens een groter project proberen te compileren. :P
Welke *NIX? Op FreeBSD heb je gcc 4.6/4.7/4.8/etc. gewoon als port. Alle support staat alleen wel standaard aan.

http://www.freshports.org/lang/gcc46
http://www.freshports.org/lang/gcc47
http://www.freshports.org/lang/gcc48

De libs moet je linken bij compilatie van andere progs?
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:21:40 #198
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_118590289
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:09 schreef Shockiee het volgende:
Voor de mensen die en windows en ubuntu willen draaien download: wubi.
Die zorgt ervoor dat je het gewoon beide kan booten en voor zover ik weet is het precies het zelfde als wanneer je een cd brand en zo los ubuntu installeert.
Post je als guru of als newbie? :+
heitieh
pi_118594051
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:16 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Welke *NIX? Op FreeBSD heb je gcc 4.6/4.7/4.8/etc. gewoon als port. Alle support staat alleen wel standaard aan.

De libs moet je linken bij compilatie van andere progs?
Debian Linux, maar die heeft ook wel ports maar ik wilde zelf even proberen gcc te compilen. :P

Alleen als ik er programma's mee compile linkt hij aan /usr/lib/x86_amd64-blabal/libstdc++.so
Maar ik wil dus linken aan /opt/gcc/lib64/libstdc++.so.
-L/opt/gcc/lib64 al geprobeerd in gcc maar dat werkt niet.

quote:
99s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:21 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Post je als guru of als newbie? :+
noob :P
pi_118608846
Als software kanker kon zijn dan was het GIMP geweest :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')