abonnement Unibet Coolblue
pi_116057013


Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong
pi_116057018
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:05 schreef mirannie het volgende:Rechtstreekse tickets van Bkk naar Samui zijn alleen bij Bangkok Air en Thai Airways te boeken. Thai vliegt maar 2x per dag. Dus zit te kijken bij Bangkok Air. Het goedkoopste is 3200thb voor een enkele reis, maar dat zijn eigenlijk alleen de hele vroege vluchten.Nu mijn vraag: als ik nog een tijdje wacht, worden dan de andere vluchten ook nog goedkoper, of blijven die rond de 4600thb?
Ze hebben zoals je hebt gezien een monopoly op Samui. Het vliegveld is hun eigendom.
De kans dat ze gaan zakken is vrij klein tenzij ze echt leeg zitten.
Naar de overkant vliegen en met de boot als je goedkoper wilt.
pi_116058480
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 08:25 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ze hebben zoals je hebt gezien een monopoly op Samui. Het vliegveld is hun eigendom.
De kans dat ze gaan zakken is vrij klein tenzij ze echt leeg zitten.
Naar de overkant vliegen en met de boot als je goedkoper wilt.
Bedankt voor je antwoord. Zo'n vermoeden had ik al. Kan inderdaad wel voor de goedkopere optie gaan. Maar ben in totaal maar 15 dagen in Thailand en aln je op Surat Thani of Chumphon vliegt, kost dat gewoon veel meer tijd en ben ik weer bijna een hele dag kwijt.
pi_116059683
Hoogtepunt van een reis naar Thailand.. de Pingpong show!
  maandag 27 augustus 2012 @ 11:44:08 #5
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_116061124
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:04 schreef mirannie het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. Zo'n vermoeden had ik al. Kan inderdaad wel voor de goedkopere optie gaan. Maar ben in totaal maar 15 dagen in Thailand en aln je op Surat Thani of Chumphon vliegt, kost dat gewoon veel meer tijd en ben ik weer bijna een hele dag kwijt.
Precies, vliegen is duurder maar het scheelt je (kostbare) tijd en frustratie. Althans, ik vind een busrit van 12 uur altijd KUT. En Koh Samui is een super tof vliegveld. En daarbij is Bangkok Airways ook werkelijk briljant, de beste vliegmaatschappij waar ik ooit mee gevlogen heb. Je krijgt voordat je start eerst een video van een kwartier te zien waarop de crew allemaal gave dansjes doet op de landingsbaan, inclusief te blije liedjes. Werd er helemaal vrolijk van. :')

En de pingpongshow was idd een hoogtepunt. :+
Gourmetten of steengrillen?
pi_116061191
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:44 schreef Silenus het volgende:

[..]

Precies, vliegen is duurder maar het scheelt je (kostbare) tijd en frustratie. Althans, ik vind een busrit van 12 uur altijd KUT.

En de pingpongshow was idd een hoogtepunt. :+
Ligt aan de bus vind ik. Een slaapbus is heerlijk.
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 12:52:08 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_116063152
Bangkok Airways is het waard en Samui Airport ook :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116065555
Net terug van een maand Thailand! Was mijn eerste keer Azië en ook eerste keer alleen (rond)reizen.

Hoogtepunten:
- Full Moon Party
- Koh Tao!!!
- Khao Yai nationaal park (wilde olifanten gezien!! ben nog nooit zo blij geweest :'))
- Sirocco bar Bangkok
- Muay Thai Lumpini stadion
- Chiang Mai O+ Elephant Nature Park, Ziplining...

Wanneer mag ik weer terug? :D
pi_116065823
Ik ben er pas sinds vandaag achter dat het gewoon mogelijk is om via de Thaise NS-site zogezegd gewoon treinkaartjes online te bestellen. Deed ik de vorige keren nog moeilijk met bureautjes (of nou ja, moeilijk, het kostte me 250thb extra), blijkt dat ik het gewoon zelf kan doen. De kosten zijn 20THB toeslag voor het online gebeuren en 3% (dus ook ongeveer 20THB) creditcard toeslag. Wat een ideaal systeem zeg, treinkaartje direct als pdf in je mail en je kan naar het station lopen. Bespaart me dus wellicht 1 dag wachten, nu kom ik morgen rond 16.00 aan vanuit Cambodja in Bangkok en heb ik nog 3,5 uur om op mijn gemakkie naar het treinstation te komen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116066296
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:44 schreef Silenus het volgende:

[..]

Precies, vliegen is duurder maar het scheelt je (kostbare) tijd en frustratie. Althans, ik vind een busrit van 12 uur altijd KUT. En Koh Samui is een super tof vliegveld. En daarbij is Bangkok Airways ook werkelijk briljant, de beste vliegmaatschappij waar ik ooit mee gevlogen heb. Je krijgt voordat je start eerst een video van een kwartier te zien waarop de crew allemaal gave dansjes doet op de landingsbaan, inclusief te blije liedjes. Werd er helemaal vrolijk van. :')

En de pingpongshow was idd een hoogtepunt. :+
Nou ja, ik vertrek dan in de ochtend uit Kanchanaburi, dan dus naar Don Muang airport, Surat Thani (of Chumphon), bus naar de pier, boottocht, dat kost wel een hele dag. Ik denk dat als ik de vlucht neem direct naar Samui dat me dat zo maar een uur of 4 reistijd (zo niet meer) scheelt. Zit nu te denken om de late vlucht de avond ervoor al te nemen, dan maar een nachtje minder Kanchanaburi, maar die vlucht is wel een stuk goedkoper.
pi_116067437
Heb de heen vlucht nu maar gewoon geboekt... Bkk-Samui met Bangkok Air voor 5800thb voor 2 personen. Het is te overzien. Terug reis ga ik nog wel even bekijken. Retour was niet per definitie goedkoper.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:24:40 #12
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_116068093
Terug (naar Bangkok) zijn we wel met de boot gegaan. Uurtje of 3 heerlijk in het zonnetje gezeten op het dak, toen in de bus beetje geslapen en naar de natuur/omgeving gekeken en savonds word je afgezet op Ko San Road.
Gourmetten of steengrillen?
pi_116069224
Wij met de nachttrein, ook goed te doen.
pi_116071815
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:24 schreef Silenus het volgende:
Terug (naar Bangkok) zijn we wel met de boot gegaan. Uurtje of 3 heerlijk in het zonnetje gezeten op het dak, toen in de bus beetje geslapen en naar de natuur/omgeving gekeken en savonds word je afgezet op Ko San Road.
Zoiets zit ik ook over te denken. Al is dat toch ook zo'n 10 uur reizen vanaf Koh Tao.
pi_116114019
Dit weekend eens kijken of die Full Moon party wat aan is!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:07:03 #16
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_116117049
Hey,

Ik heb natuurlijk al het een ander geïnformeerd over Visa in Thailand. En die blijken niet nodig te zijn zoals ook in dit topic staat.

Echter, ik land 21 oktober in Bangkok, en vervolgens ga ik 30 (9 dagen dus) oktober de grens over naar Laos. Vervolgens ga ik 16 november via Cambodja weer Thailand in en vlieg ik 5 december weer terug (20 dagen ofzo).

Als je per land Thailand in gaat dan krijg je een Visum van 15 dagen.

Is het nou toch handig om een double-entry (60 dagen) tourist visum aan te vragen? Of is dat echt niet nodig?
pi_116140603
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:07 schreef Illiberal het volgende:
Hey,

Ik heb natuurlijk al het een ander geïnformeerd over Visa in Thailand. En die blijken niet nodig te zijn zoals ook in dit topic staat.

Echter, ik land 21 oktober in Bangkok, en vervolgens ga ik 30 (9 dagen dus) oktober de grens over naar Laos. Vervolgens ga ik 16 november via Cambodja weer Thailand in en vlieg ik 5 december weer terug (20 dagen ofzo).

Als je per land Thailand in gaat dan krijg je een Visum van 15 dagen.

Is het nou toch handig om een double-entry (60 dagen) tourist visum aan te vragen? Of is dat echt niet nodig?
Hoorde van iemand die ik deze maand tegen kwam dat de boete 500 Baht per dag was. Zou het dus wel aanvragen ja.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:01:41 #18
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116140802
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:41 schreef Breathtaking het volgende:
Dit weekend eens kijken of die Full Moon party wat aan is!
neem dan heen de slowboat vanaf maenambeach
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_116141137
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:41 schreef Breathtaking het volgende:
Dit weekend eens kijken of die Full Moon party wat aan is!
Zuid Oost Azie - Thailand, #2.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:25:50 #20
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_116141580
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoorde van iemand die ik deze maand tegen kwam dat de boete 500 Baht per dag was. Zou het dus wel aanvragen ja.
Ah oke, nou dan ga ik hem inderdaad aanvragen.
pi_116142317
Als ik ongeveer 10 dagen ga reizen is het dan reeël om dit slechts met een (grote) daypack te doen?

Gaat overigens om een tripje vanuit Bangkok naar Myanmar.
pi_116142674
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:08 schreef Vexter het volgende:
- Muay Thai Lumpini stadion
Wat heb je moeten betalen om binnen te komen? Ik en een Canadese medereiziger wilden hier ook naar toe, maar dat bleek bij de ingang echt belachelijk duur te zijn, zelfs na maximaal afpingelen.
Ja, ik generaliseer.
pi_116145784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:07 schreef Illiberal het volgende:
Hey,

Ik heb natuurlijk al het een ander geïnformeerd over Visa in Thailand. En die blijken niet nodig te zijn zoals ook in dit topic staat.

Echter, ik land 21 oktober in Bangkok, en vervolgens ga ik 30 (9 dagen dus) oktober de grens over naar Laos. Vervolgens ga ik 16 november via Cambodja weer Thailand in en vlieg ik 5 december weer terug (20 dagen ofzo).

Als je per land Thailand in gaat dan krijg je een Visum van 15 dagen.

Is het nou toch handig om een double-entry (60 dagen) tourist visum aan te vragen? Of is dat echt niet nodig?
En als je nou Laos/Cambodja wat langer maakt? Ik hoor van veel mensen dat je gemakkelijk kan blijven plakken in Laos (ben er nog niet geweest, ga er over 5 dagen heen) dusja. Same voor Cambodja, Sihanoukville is een ideaal badplaatsje om een paar dagen te chillen nog.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116145841
Overigens, deze automaten:



hebben geen 150THB fee, maar zijn dus gratis (los van je eigen bank-kosten uiteraard). Ik heb er 1 gevonden in Bangkok op 2 minuutjes van KSR en ook in CM kom je ze tegen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116145892
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:57 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat heb je moeten betalen om binnen te komen? Ik en een Canadese medereiziger wilden hier ook naar toe, maar dat bleek bij de ingang echt belachelijk duur te zijn, zelfs na maximaal afpingelen.
Ik betaalde 300 baht o.i.d......voor de farang lag het 3x zo hoog meen ik.
pi_116146034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:30 schreef Bowny het volgende:
Ik betaalde 300 baht o.i.d......voor de farang lag het 3x zo hoog meen ik.
Ja, bij ons begon het bij 1100 en uiteindelijk wilden ze ons wel voor 800 binnenlaten. Vond ik nog teveel.
Ja, ik generaliseer.
pi_116146123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:29 schreef kalinhos het volgende:
Overigens, deze automaten:

[ afbeelding ]

hebben geen 150THB fee, maar zijn dus gratis (los van je eigen bank-kosten uiteraard). Ik heb er 1 gevonden in Bangkok op 2 minuutjes van KSR en ook in CM kom je ze tegen.
Je herkent ze ook makkelijk doordat ze op hun kant liggen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:02:19 #28
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116147036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:36 schreef Devz het volgende:

[..]

Je herkent ze ook makkelijk doordat ze op hun kant liggen.
Ja vreemd, is dat niet erg onhandig bij het pinnen?
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_116151757
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:02 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ja vreemd, is dat niet erg onhandig bij het pinnen?
Ik denk dat er zo'n matje voor ligt waardoor je liggend kunt pinnen.
pi_116161886
Ik zal jullie nog eens helpen :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:58:35 #31
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_116206841
http://www.cnngo.com/expl(...)er-vang-vieng-965782

Anyway, ik vraag toch maar die Visa aan. Scheelt gedoe, want ik lees dat je niet bij alle grensovergangen Visa kunt halen.
pi_116225919
quote:
11s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:58 schreef Illiberal het volgende:
http://www.cnngo.com/expl(...)er-vang-vieng-965782

Anyway, ik vraag toch maar die Visa aan. Scheelt gedoe, want ik lees dat je niet bij alle grensovergangen Visa kunt halen.
Was er nog een maandje geleden. Toch best leip daar in het regenseizoen. Moet nog zien dat die tenten echt gesloten worden daar. Het dorpje leeft daar zowat op Vang Vieng tubing toeristen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:03:17 #33
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116227392
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Was er nog een maandje geleden. Toch best leip daar in het regenseizoen. Moet nog zien dat die tenten echt gesloten worden daar. Het dorpje leeft daar zowat op Vang Vieng tubing toeristen.
Not, de westerse eigenaren van al die vage pizza tenten misschien, maar de paar goede hotels met terras aan de rivier moeten het toch echt hebben van alle toeristen op doorreis van en naar Luang Prabang die wat meer te besteden hebben dan die dronken of stoned backpackers. Gelukkig maar dat er eindelijk eens actie genomen wordt. ik was er 8 jaar geleden voor het eerst, en vorig jaar voor het laatst, maar wat een bende was het geworden zeg.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116229708
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Not, de westerse eigenaren van al die vage pizza tenten misschien, maar de paar goede hotels met terras aan de rivier moeten het toch echt hebben van alle toeristen op doorreis van en naar Luang Prabang die wat meer te besteden hebben dan die dronken of stoned backpackers. Gelukkig maar dat er eindelijk eens actie genomen wordt. ik was er 8 jaar geleden voor het eerst, en vorig jaar voor het laatst, maar wat een bende was het geworden zeg.
Wat maakt het nou weer uit dat het er een bende is? Ik vind het wel prettig dat er voor de leeftijd 20-30 een mooie plaats is waar je prima feest kunt vieren. Maar blijkbaar moet alles volgens dezelfde standaarden gaan waarbij dit dus niet mogelijk mag zijn?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:01:42 #35
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116232050
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat maakt het nou weer uit dat het er een bende is? Ik vind het wel prettig dat er voor de leeftijd 20-30 een mooie plaats is waar je prima feest kunt vieren. Maar blijkbaar moet alles volgens dezelfde standaarden gaan waarbij dit dus niet mogelijk mag zijn?
Ach ik denk maar zo: je gaat ergens aan de andere kant van de wereld naar toe om de oorspronkelijke cultuur te leren kennen of er voor de zoveelste keer van te gaan genieten, zoals ik op dit moment doe. En dan is het huidige Vang Vien een redelijke dompert. Net zoals Pai niet meer is wat het 10 jaar geleden was. En vergeet niet waarom VV zo populair geworden is bij al die backpackers.... goedkoop dronken en stoned. Hebben een paar westerlingen ook in Nong Khai proberen na te bootsen, alleen hadden de autoriteiten dat daar (gelukkig) op tijd in de gaten en zijn er een paar mooie, maar helaas door backpackers verziekte, guesthouses gesloten. Feesten als een backpacker doe je maar op Koh Phanan. Val je er ook niemand verder mee lastig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:31:25 #36
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116233350
Sowieso, hoe dom moet je zijn om je bezig te houden met drugs in landen waar de doodstraf, dan wel middeleeuwse gevangenissen, nog bestaan?
pi_116233687
Vorig jaar ook in Thailand, allerlei mensen die zodra ze erachter kwamen dat we uit Nederland kwamen (dat is integenstelling tot sommige luidruchtige andere landgenoten wat moeilijk te peilen :P) meteen over drugs begonnen, of we het bij ons hadden danwel wat nodig hadden.. hadden we een mooi excuus voor: We komen uit Nederland, waar het min of meer legaal is dus als we het willen doen dan doen we het thuis wel :7
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_116235502
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ach ik denk maar zo: je gaat ergens aan de andere kant van de wereld naar toe om de oorspronkelijke cultuur te leren kennen of er voor de zoveelste keer van te gaan genieten, zoals ik op dit moment doe. En dan is het huidige Vang Vien een redelijke dompert. Net zoals Pai niet meer is wat het 10 jaar geleden was. En vergeet niet waarom VV zo populair geworden is bij al die backpackers.... goedkoop dronken en stoned. Hebben een paar westerlingen ook in Nong Khai proberen na te bootsen, alleen hadden de autoriteiten dat daar (gelukkig) op tijd in de gaten en zijn er een paar mooie, maar helaas door backpackers verziekte, guesthouses gesloten. Feesten als een backpacker doe je maar op Koh Phanan. Val je er ook niemand verder mee lastig.
Dat eerste doe ik ook zeker, maar dat doe ik dan bijvoorbeeld wel in zuid Laos of noord Thailand. Ik vind dat er niks mis mee is dat ze een plaats hebben gemaakt waar feesten centraal staat. Ik houd in Nederland ook van feesten, waarom zou ik dan op een maandenlange vakantie geen trek hebben in een goed feest?

Als je het zo verschrikkelijk vindt, dan vlieg je toch van Luang Prabang naar Vientiane en ga je vanuit daar weer verder. Heb je er ook mooi geen last van.

De feesten op Vang Vieng zijn overigens ook echt veel toffer dan op Koh Phangan, maar dat ter zijde.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:27:29 #39
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116237878
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:38 schreef Ener-G het volgende:
Vorig jaar ook in Thailand, allerlei mensen die zodra ze erachter kwamen dat we uit Nederland kwamen (dat is integenstelling tot sommige luidruchtige andere landgenoten wat moeilijk te peilen :P) meteen over drugs begonnen, of we het bij ons hadden danwel wat nodig hadden.. hadden we een mooi excuus voor: We komen uit Nederland, waar het min of meer legaal is dus als we het willen doen dan doen we het thuis wel :7
Dat zeg ik inderdaad ook altijd. Zijn ze meteen stil :)
pi_116261488
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:31 schreef Lemans24 het volgende:
Sowieso, hoe dom moet je zijn om je bezig te houden met drugs in landen waar de doodstraf, dan wel middeleeuwse gevangenissen, nog bestaan?
Dit. Ik vind het ook van een ongekende domheid zeker als je weet dat de Thai vaak onder een hoedje spelen met de politie.

Omgeving Pai werd mij toen overal opium aangeboden door de locals daar. Ik begreep dat het wel illegaal is om opium te verbouwen.
pi_116266932
quote:
11s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:58 schreef Illiberal het volgende:
http://www.cnngo.com/expl(...)er-vang-vieng-965782

Anyway, ik vraag toch maar die Visa aan. Scheelt gedoe, want ik lees dat je niet bij alle grensovergangen Visa kunt halen.
dat ze nog fijn 2 weekjes wachten! Ik ga er woensdag heen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116268094
Een vraag aan Thailand kenners.

Als ik medio oktober naar Thailand wil las ik dat het de regen periode is.
Daar ik puur en alleen voor de zon en alles wat erbij hoort ga,wil ik weten
in hoeverre ik regen krijg i.p.v. zon. Ik ga voor +/- 2 1/2 week.
  zaterdag 1 september 2012 @ 13:38:59 #43
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116268143
Ligt grotendeels aan de regio waar je heen gaat.
pi_116276230
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:38 schreef Lemans24 het volgende:
Ligt grotendeels aan de regio waar je heen gaat.
Thailand gaat er alles aan doen om overstromingen tegen te gaan.

http://www.nu.nl/buitenla(...)ingen-voorkomen.html

Ik hoop het wel, want Air Asia gaat vanaf 1 oktober vliegen vanaf Don Muang, het zal een niet te overkomen blamage zijn als dit vliegveld weer onder water zou komen te staan.
Ik ben benieuwd, want vorig jaar had ik zelf niet zoveel last van de regen, maar bij het vliegen vanaf de noordelijke provincies naar Bangkok zag ik veel water, en waren ze in allerijl dammen aan het opwerpen bij Suvarnabhumi en konden ze Don Muang onder water laten lopen om wat druk weg te nemen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:48:38 #45
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116277394
Een buurman van me, die aardig wat over water weet, was wel te spreken over de plannen. Het is natuurlijk afwachten in hoeverre die ook uitgevoerd worden, we zullen zien.....

Verder lijkt het er, zo 'op 't zicht' op dat het aanmerkelijk minder regent dan vorig jaar. Toen hadden we het een tijd voor de overstromingen al over dat het vaak hele dagen regende, in plaats van alleen een uurtje ofzo. Maar we moeten september nog door.....
pi_116278401
Is zo'n pingpong show de moeite waard of is het gewoon een tourist trap?
pi_116278733
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:48 schreef Gaoxing het volgende:
Een buurman van me, die aardig wat over water weet, was wel te spreken over de plannen. Het is natuurlijk afwachten in hoeverre die ook uitgevoerd worden, we zullen zien.....

Verder lijkt het er, zo 'op 't zicht' op dat het aanmerkelijk minder regent dan vorig jaar. Toen hadden we het een tijd voor de overstromingen al over dat het vaak hele dagen regende, in plaats van alleen een uurtje ofzo. Maar we moeten september nog door.....
Toen ik er vorig jaar was heb ik zelf niet zoveel regen meegemaakt, sterker nog, eigenlijk alleen maar zon meegemaakt op een enkele bui in de avond.
Echter het water komt vaak uit het Noorden en moet allemaal door 1 rivier, wellicht dat met de plannen nu e.e.a. beter in banen kan worden geleid, want vorig jaar werden alleen noodmaatregelen doorgevoerd door gebieden voor Bangkok onder water te laten lopen, en ja, dat lost eigenlijk het probleem niet echt op, de aanvoer van water blijft die je in een steeds maar groter wordende buffer moet opvangen.

Ik maak mij overigens niet echt zorgen over het water, een tweede blamage zal koste wat het kost voorkomen moeten worden.
Maar goed, komende oktober zit ik in Hong Kong, Kuala Lumpur en Sydney, en maar een kleine kans voor Bangkok dus zal ik er niet veel last van gaan krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:30:37 #48
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_116289653
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:54 schreef kalinhos het volgende:

[..]

dat ze nog fijn 2 weekjes wachten! Ik ga er woensdag heen
Ik ben er in november.

Maargoed, ben wel benieuwd, maar ik moet zeggen dat ik geen behoefte heb om met mijn dronken harses mijn schedel te breken op de rivier. Tenminste, als ik dat zo lees / zie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 september 2012 @ 03:25:48 #49
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116295819
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:30 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Ik ben er in november.

Maargoed, ben wel benieuwd, maar ik moet zeggen dat ik geen behoefte heb om met mijn dronken harses mijn schedel te breken op de rivier. Tenminste, als ik dat zo lees / zie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omg...
Ik ben hier altijd al te oud voor geweest, denk ik. In zo'n ondiep kutriviertje springen met je dronken harses; kun je niet beter een wat meer ontwikkeld land uitzoeken voor dat soort acties?
pi_116296900
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 03:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Omg...
Ik ben hier altijd al te oud voor geweest, denk ik. In zo'n ondiep kutriviertje springen met je dronken harses; kun je niet beter een wat meer ontwikkeld land uitzoeken voor dat soort acties?
Nee, ook in minder ontwikkelde landen kun je prima feesten. Kom op zeg. En met een beetje verstand weet je, net als in Nederland, wat wel en wat niet kan. Pech kan natuurlijk altijd, maar de rivier is op de meeste plekken diep genoeg om gek in te doen.

Het is een geweldig feest met echt een hele relaxte sfeer. Iedereen is ontspannen, aardig en wil er het mooiste feest van maken.

Ik heb tijdens het tuben alleen iemand een beenwond zien oplopen. Maar als je het risico niet aan wil of durft, dan ga je toch lekker niet. Misschien kun je beter helemaal thuis blijven ipv nog ooit op stap te gaan. Wel zo veilig.
  zondag 2 september 2012 @ 11:06:29 #51
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116297866
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, ook in minder ontwikkelde landen kun je prima feesten. Kom op zeg. En met een beetje verstand weet je, net als in Nederland, wat wel en wat niet kan. Pech kan natuurlijk altijd, maar de rivier is op de meeste plekken diep genoeg om gek in te doen.

Het is een geweldig feest met echt een hele relaxte sfeer. Iedereen is ontspannen, aardig en wil er het mooiste feest van maken.

Ik heb tijdens het tuben alleen iemand een beenwond zien oplopen. Maar als je het risico niet aan wil of durft, dan ga je toch lekker niet. Misschien kun je beter helemaal thuis blijven ipv nog ooit op stap te gaan. Wel zo veilig.
Ik denk dat er ook nog een tussenweg is tussen a) nooit op stap gaan en b) met een zwaar dronken kop dingen doen waarvan je de gevolgen niet goed kunt inschatten.

Maar het kan zijn dat we hier op een generatiekloof stuiten :+

Nu maar weer terug naar Thailand?
pi_116302175
@Lemans24

Ik heb geen idee maar weet wel dat het mij veelal om de kustgebieden gaat met diens mooie stranden en wat afgelegen plekken. Vooral Koh Phi Phi wil ik heen.

is dat een houvast m.b.t de hoeveelheid regen die ik kan verwachten?
  zondag 2 september 2012 @ 16:33:16 #53
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116309091
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, ook in minder ontwikkelde landen kun je prima feesten. Kom op zeg. En met een beetje verstand weet je, net als in Nederland, wat wel en wat niet kan. Pech kan natuurlijk altijd, maar de rivier is op de meeste plekken diep genoeg om gek in te doen.

Het is een geweldig feest met echt een hele relaxte sfeer. Iedereen is ontspannen, aardig en wil er het mooiste feest van maken.

Ik heb tijdens het tuben alleen iemand een beenwond zien oplopen. Maar als je het risico niet aan wil of durft, dan ga je toch lekker niet. Misschien kun je beter helemaal thuis blijven ipv nog ooit op stap te gaan. Wel zo veilig.
In Laos een beenwond oplopen is zo ongeveer hetzelfde als dat in NL je been bijna geamputeerd moet worden. Het is gewoon onverstandig om risicovolle activiteiten te ondernemen in een gebied waar absoluut geen medische zorg aanwezig is of op een paar uur reizen, en dan is de zorg daar dus ook nog vele malen dubieuzer dan in b.v. Phnom Penh.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 2 september 2012 @ 17:59:59 #54
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116313016
Nu heb ik geen idee van de kwaliteit van zorg anders dat mijn voorkeur zou uitgaan om in Singapore behandeld te worden bij een ernstige aandoening, daarna Maleisie en daarna Thailand, maar een beenwond lijkt mij ook in gebieden waar niet echt medische zorg is, (zoals een ziekenhuis), nu ook weer niet van dien aard dat dit niet lokaal te behandelen zou zijn.

Afhankelijk van de aard van de wond hoef je wellicht niet eens naar een ziekenhuis, of anders kan er lokaal wel wat ontsmet worden, in Laos zijn medische producten wel verkrijgbaar en door de vele ontwikkelingsprojecten in Laos zullen simpele zaken als alcohol oplossingen en verband wel aanwezig zijn in de nabijheid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 2 september 2012 @ 22:29:29 #55
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116328051
Totdat er iets gehecht moet worden. Neem van mij nu maar aan dat dat soort noodzakelijke zorg in Vang Vien gewoon niet voorhanden is. Kijk maar eens goed naar de lokale dames en heren die een motobike accident gehad hebben en hoe die lidtekens er vaak afschuwelijk uit zien.

Maar Ozzie lees je eigen tekst nog eens door. Vol tegenstrijdigheden lijkt me zo.........

Verder heb ik geen ervaring met medische zorg in Singapore, zal wel goed zijn, Maleisie mijdt ik als de pest, maar dat om een andere reden en in Thailand zijn er zeer gespecialiseerde ziekenhuizen met hoogwaardige zorg. Kost wat maar dan heb je ook wat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 3 september 2012 @ 13:50:51 #56
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_116343441
Tsja, het lijkt me wel gaaf. Ik ben vorig jaar mee geweest met een wat suffige groepsreis naar Costa Rica waar natuurlijk niks is als het gaat om feesten en de groep bestond uit wijnteuten. Dan is een plek als VV wel een groot contrast.

Trouwens ben ik er niet lang, ook al is het schema open. Ik moet eind november weer in Thailand zijn voor duiken op Koh Tao en de Full Moon Party.
pi_116352841
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

In Laos een beenwond oplopen is zo ongeveer hetzelfde als dat in NL je been bijna geamputeerd moet worden. Het is gewoon onverstandig om risicovolle activiteiten te ondernemen in een gebied waar absoluut geen medische zorg aanwezig is of op een paar uur reizen, en dan is de zorg daar dus ook nog vele malen dubieuzer dan in b.v. Phnom Penh.
Een beenwond fix ik nog wel met mijn EHBO setje. Maar durf je nog wel ooit een wandeling te maken in een gebied waar geen ziekenhuis is? Durf je in totaal onbewoonde gebieden nog wel over randjes te lopen waar de afgrond 20 meter is? Of blijf je liever 'veilig' in de grote stad?
pi_116352883
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef buzz1291 het volgende:
Totdat er iets gehecht moet worden. Neem van mij nu maar aan dat dat soort noodzakelijke zorg in Vang Vien gewoon niet voorhanden is. Kijk maar eens goed naar de lokale dames en heren die een motobike accident gehad hebben en hoe die lidtekens er vaak afschuwelijk uit zien.

Maar Ozzie lees je eigen tekst nog eens door. Vol tegenstrijdigheden lijkt me zo.........

Verder heb ik geen ervaring met medische zorg in Singapore, zal wel goed zijn, Maleisie mijdt ik als de pest, maar dat om een andere reden en in Thailand zijn er zeer gespecialiseerde ziekenhuizen met hoogwaardige zorg. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Lokale dames en heren gaan dan ook totaal niet naar een ziekenhuis. Ik adviseer je als je hele been aan gort ligt dat je toch wel even naar een ziekenhuis gaat, ook al is dat wellicht 4 uurtjes rijden.
pi_116352937
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:50 schreef Illiberal het volgende:
Tsja, het lijkt me wel gaaf. Ik ben vorig jaar mee geweest met een wat suffige groepsreis naar Costa Rica waar natuurlijk niks is als het gaat om feesten en de groep bestond uit wijnteuten. Dan is een plek als VV wel een groot contrast.

Trouwens ben ik er niet lang, ook al is het schema open. Ik moet eind november weer in Thailand zijn voor duiken op Koh Tao en de Full Moon Party.
Het is ook gaaf. Echt een enorm tof feest, beter dan de Full Moon party. Al zou ik daar ook gewoon heen gaan als je toch op Koh Tao bent. Leuk gebied om te duiken daar! En nog mooi betaalbaar ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2012 18:21:04 ]
  maandag 3 september 2012 @ 19:18:31 #60
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116355546
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lokale dames en heren gaan dan ook totaal niet naar een ziekenhuis. Ik adviseer je als je hele been aan gort ligt dat je toch wel even naar een ziekenhuis gaat, ook al is dat wellicht 4 uurtjes rijden.
Precies, sommige geheelde wonden van lokale bewoners in Laos zullen er ongetwijfeld niet goed uitzien, maar dat heb je ook in Thailand of Indonesië, want naast eerste hulp, wat ongetwijfeld daar echt wel te regelen valt, is de volgende stap om e.e.a. goed te laten hechten, wanneer dat niet lokaal kan dan ben je even aan het reizen.
Echter dit kost natuurlijk geld en juist de armere bevolking heeft dat niet. Uiteraard, in Bangkok is de zorg een stuk beter en gemakkelijker voorhanden, toch zie je ook daar lelijk geheelde wonden.

Maar ik heb verder geen idee van de lokale gezondheidszorg, dit is gewoon mijn eigen inschatting.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116395283
Ik ben van plan om rond eind oktober een maand naar Thailand te gaan. Concrete plannen heb ik nog niet, en ben ik ook niet van plan om te maken voor vertrek. Ik wil vliegen naar Bangkok en een hostel boeken voor 2 of 3 nachten. Van daaruit wil ik mijn trip verder plannen. Eigenlijk zijn de enige zaken die ik vooraf écht moet regelen een vliegticket en vaccinaties.

Wat betreft de het vliegticket heb ik een paar vragen. Ik ben gedurende periode 20okt-eind november helemaal flexibel qua reisdata (zolang ik maar grofweg een maand in Thailand ben) en vertrekpunt (zowel NL, België als Duitsland is een optie). Ik ben nu een beetje aan het rondkijken naar prijzen voor retourtickets, en ik zie dat ik tussen de ¤550 en ¤700 moet rekenen (met één tussenstop).

Wat is raadzaam? Een dezer dagen boeken, of wachten tot een paar weken van tevoren?
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:42:29 #62
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116395594
Een prijs van 550 euro voor een vliegticket is een prima prijs.

Je zult dan wel veroordeeld zijn tot een Egypt Air voor die prijs, bij acties zijn vliegtickets met vertrek uit België soms voor rond de 500 euro verkrijgbaar met KLM, maar die actie is al geweest en zo kort voor vertrek zal die niet meer komen.

Ik zou niet al te lang wachten met boeken, wellicht dat je nog interne vluchten wilt boeken met bijvoorbeeld Air Asia, en 6 weken voor vertrek zijn er vaak nog promoties, maar dan moet je wel wat zekerheid qua data hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116396299
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
Een prijs van 550 euro voor een vliegticket is een prima prijs.

Je zult dan wel veroordeeld zijn tot een Egypt Air voor die prijs, bij acties zijn vliegtickets met vertrek uit België soms voor rond de 500 euro verkrijgbaar met KLM, maar die actie is al geweest en zo kort voor vertrek zal die niet meer komen.

Ik zou niet al te lang wachten met boeken, wellicht dat je nog interne vluchten wilt boeken met bijvoorbeeld Air Asia, en 6 weken voor vertrek zijn er vaak nog promoties, maar dan moet je wel wat zekerheid qua data hebben.
De vlucht van rond de 580eu is via Etihad, vanaf Dusseldorf met zowel heen- als terugweg een tussenstop op Dubai.

edit. Goeie tip over de interne reizen binnen Thailand. Wat zijn de ervaringen met betrikking tot het boeken van interne tickets in Thailand zelf (dus een paar dagen voor vertrek) ?

[ Bericht 3% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 04-09-2012 21:10:55 ]
  dinsdag 4 september 2012 @ 23:02:09 #64
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_116404499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
Een prijs van 550 euro voor een vliegticket is een prima prijs.

Je zult dan wel veroordeeld zijn tot een Egypt Air voor die prijs, bij acties zijn vliegtickets met vertrek uit België soms voor rond de 500 euro verkrijgbaar met KLM, maar die actie is al geweest en zo kort voor vertrek zal die niet meer komen.

Ik zou niet al te lang wachten met boeken, wellicht dat je nog interne vluchten wilt boeken met bijvoorbeeld Air Asia, en 6 weken voor vertrek zijn er vaak nog promoties, maar dan moet je wel wat zekerheid qua data hebben.
Met Emirates kom je er vaak ook wel voor tussen de 500 en 600 euro hoor, je overstap op de terugreis is dan echter ruk, helaas.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_116409858
Ik heb ook een vraagje. Weet iemand een goedkope aanbieder voor een enkeltje naar Bangkok begin november?
  woensdag 5 september 2012 @ 05:09:07 #66
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116410333
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:18 schreef ozzietukker het volgende:
Maar ik heb verder geen idee van de lokale gezondheidszorg, dit is gewoon mijn eigen inschatting.
De privéziekenhuizen in Bangkok zijn perfect, en in veel gevallen beter dan Nederland. Het is wel altijd opletten, want andere procedures, andere gewoontes, etc., en soms zoeken naar een dokter die je ligt (in mijn geval zelden een man, want arrogant en star; dan liever een vrouwelijke arts). Ik denk dat er weinig verschil zit tussen Bangkokse prive ziekenhuizen en Singapore.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:10:05 #67
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116414128
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 01:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Weet iemand een goedkope aanbieder voor een enkeltje naar Bangkok begin november?
Ik ben bang dat het goedkoopste enkeltje toch een retour ticket zal moeten worden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 5 september 2012 @ 11:38:45 #68
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116414898
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 01:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Weet iemand een goedkope aanbieder voor een enkeltje naar Bangkok begin november?
Bereid om vanaf Frankfurt te vliegen? Qatar heeft goedkope tickets momenteel richting Bangkok, ik zie voor vertrek in November een prijs van 455 euro.

Retourtje (terug 29 november) is 535 euro. Volgens mij kun je vanaf NL met de ICE naar Frankfurt.

http://www.qatarairways.com/
pi_116419487
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 01:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Weet iemand een goedkope aanbieder voor een enkeltje naar Bangkok begin november?
Singapore Airlines was het goedkoopste voor mij in januari met 425 euro. Gevonden via budgetair.nl.
pi_116420625
Pfft, stom dan een retourtje maar 100 euro meer is. Probleem is een beetje dat ik er voor 6 maanden zit en niet precies weet wanneer ik terug vlieg. Desalniettemin bedankt voor de moeite ^O^
pi_116420908
Bangkok - Chiang Mai vliegen of treinen op 15 december.. keuzes keuzes
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 5 september 2012 @ 14:47:08 #72
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116421013
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:02 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Singapore Airlines was het goedkoopste voor mij in januari met 425 euro. Gevonden via budgetair.nl.
welke dag dan ?
vanaf amsterdam??
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_116422891
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:43 schreef Ener-G het volgende:
Bangkok - Chiang Mai vliegen of treinen op 15 december.. keuzes keuzes
Zoveel boeit die keus toch niet. De trein ligt prima, maar houdt rekening met eventuele vertraging.
pi_116426151
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:43 schreef Ener-G het volgende:
Bangkok - Chiang Mai vliegen of treinen op 15 december.. keuzes keuzes
Wellicht een optie om heen te vliegen en terug te treinen...
pi_116426280
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Pfft, stom dan een retourtje maar 100 euro meer is. Probleem is een beetje dat ik er voor 6 maanden zit en niet precies weet wanneer ik terug vlieg. Desalniettemin bedankt voor de moeite ^O^
Open ticket
pi_116432895
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Pfft, stom dan een retourtje maar 100 euro meer is. Probleem is een beetje dat ik er voor 6 maanden zit en niet precies weet wanneer ik terug vlieg. Desalniettemin bedankt voor de moeite ^O^
Weet dat je bij Emirates voor 150 euro je retourdatum kan wijzigen.
pi_116433457
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

welke dag dan ?
vanaf amsterdam??
7 januari, vanaf Schiphol inderdaad.

Het is geen directe vlucht, 1 overstap op Singapore Changi Airport met 2 uur overstaptijd.
pi_116435627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Pfft, stom dan een retourtje maar 100 euro meer is. Probleem is een beetje dat ik er voor 6 maanden zit en niet precies weet wanneer ik terug vlieg. Desalniettemin bedankt voor de moeite ^O^
Een retourvlucht is altijd goedkoper.

Als je trouwens 6 maanden weg wilt, dan is het ticket welke je boekt ook een ticket die in een 'hogere' boekingsklasse valt.
Deze tickets zijn over het algemeen tegen een geringe vergoeding te wijzigen, of zelfs gratis. Ik vermoed dat 2 enkele reizen duurder zullen uitvallen dan een dergelijk retourticket. Op de website van de luchtvaartmaatschappijen zelf kan je ook een 'duurder' ticket selecteren waarbij wijzigingen mogelijk zijn. Het loont hier om te kijken welke tickets de beste voorwaarden hebben. (Tip, dat zijn niet de tickets van de KLeM).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116450047
Interessante informatie, aangezien ik in februari ook 6 maanden ga rond trekken. :)
pi_116452973
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zoveel boeit die keus toch niet. De trein ligt prima, maar houdt rekening met eventuele vertraging.
Mja het idee is om voor de kerst ergens op een eiland in het zuiden te belanden :-) Dus wellicht trein heen, en dan vliegen richting het zuiden ergens voor de boot.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_116458782
Qua vliegtickets en datums wijzigen etc.... Ik vloog/vlieg met China Airlines, ticket houdt basicly in Amsterdam-Bangkok--tapei-Sydney, Sydney-tapei-Amsterdam. Ticket koste 1000 euro, en datums wijzigen is gratis (heb het nl. al 4x gedaan sinds ik hier zit). Geboekt via WorldTicketCenter, wellicht dat zij een aanbieding hadden of samenwerking, geen idee. Voor mij werkt het in ieder geval ideaal
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116459172
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:29 schreef kalinhos het volgende:
Qua vliegtickets en datums wijzigen etc.... Ik vloog/vlieg met China Airlines, ticket houdt basicly in Amsterdam-Bangkok--tapei-Sydney, Sydney-tapei-Amsterdam. Ticket koste 1000 euro, en datums wijzigen is gratis (heb het nl. al 4x gedaan sinds ik hier zit). Geboekt via WorldTicketCenter, wellicht dat zij een aanbieding hadden of samenwerking, geen idee. Voor mij werkt het in ieder geval ideaal
Heb je dit ticket online geregeld, of ben je naar de winkel gegaan? Klinkt heel interessant namelijk, aangezien ik erover denk om een maand of 8 te gaan reizen volgend jaar, maar echt geen idee heb hoe lang ik ergens ga blijven.
pi_116470230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Heb je dit ticket online geregeld, of ben je naar de winkel gegaan? Klinkt heel interessant namelijk, aangezien ik erover denk om een maand of 8 te gaan reizen volgend jaar, maar echt geen idee heb hoe lang ik ergens ga blijven.
Via de website van WorldTicketCenter kan je offertes opvragen voor 'around the world tickets' of soortgelijke tickets voor een bepaalde regio (zuid-oost azie/australie bv) en maatwerk tickets als je bepaalde locaties als wens hebt die niet in de standaard ticketpakketten vallen. Voor zover ik heb kunnen zien zijn wijzigingen in de voorwaarden is het wijzigen van datums vaak gratis of kost het iets van max 50 euro (waarschijnlijk afhankelijk van de maatschappij).
pi_116472951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Heb je dit ticket online geregeld, of ben je naar de winkel gegaan? Klinkt heel interessant namelijk, aangezien ik erover denk om een maand of 8 te gaan reizen volgend jaar, maar echt geen idee heb hoe lang ik ergens ga blijven.
online offerte opgevraagd en toen wat heen en weer gemaild. Enige voorwaarde was dat ik het pas kon wijzigen, NADAT ik mijn 1e vlucht (dus ams-bangkok) gemaakt had. Maar dat was prima, aangezien ik er toch pas na een paar weken achter kwam dat mijn beoogde schema veel te krap was.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116476446
:) Het heeft niks met het World Ticket Center te maken, staat gewoon in de boekingsvoorwaarden van het ticket van CI in de betreffende boekingsklasse, ik heb indertijd, toen nog in guldens, ook een dergelijk ticket gehad van China Airlines, en die heb ik ook heel vaak gewijzigd, ik heb een heleboel kantoortjes gezien, omdat één wijziging dusdanig verkeerd was gegaan door een muts in Perth dat mijn hele ticket buiten de geldigheid viel maar ik niet teruggezet kon worden op een vlucht binnen de geldigheidsdatum omdat die boekingsklasse vol was. (Ik heb daar mijn eerste ervaringen opgedaan dat rustig blijven niet de manier was om hiermee om te gaan, na het op stelten zetten van het kantoor in Brisbane was het opeens wel mogelijk, ik zou het nu beter doen, maar indertijd een hele prestatie als 19jarige zonder ervaring in de reiswereld.

Wel kon door de beperkte klasse mijn vlucht op de terugweg niet zonder lange stopover in Taipei, echter in Taipei aangekomen was het toch mogelijk om direct op een vlucht naar Bangkok gezet te worden zodat direct aan mijn stopover daar kon beginnen.

Wel loont het om naar een wat gespecialiseerder reisbureau te gaan voor een dergelijk ticket, een reisbureau als Arke kan dit ook wel, maar een Kilroy (geen ervaringen mee) of WTC zijn hier wel wat handiger in, ze zijn niet de goedkoopste door boekingskosten, tickettax en customer service tax of wat ze allemaal bedenken, maar een beetje meerprijs is advies in het juiste ticket wel waard.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116488002
ik heb vorig jaar ook zo'n ticket van China Airlines gehad. Ams - Tapei (stopover) - Sydney, 7 maanden later Sydney - Taipei (stopover) - Bangkok (stopover) - Ams.

We hebben toen 980 betaald pp, vertrek september 2011 en terug in april 2012. (uiteindelijk wel nog 200 pp extra afgetikt omdat we de 2e stopover in Taipei later pas bedacht hadden. En dan laten ze je wel extra betalen)

Kun je gewoon via hen zelf boeken, even bellen naar het kantoor in Amsterdam. Vervolgens kun je wereldwijd de boel gratis laten wijzigen.

Vrienden van me gingen in Australie dan naar het kantoor in Amsterdam bellen :') maar het kantoor in Sydney kan je ook gewoon helpen. (dus Bangkok ook wel lijkt me) Globalisering dit dat :p

[ Bericht 8% gewijzigd door Stefanovic83 op 07-09-2012 07:17:54 ]
pi_116493654
tvp
pi_116493782
Yeah!! Blij dat ik het thailand verzameltopic heb gevonden! Voordat alle pret mag beginnen begin ik maar met vervelende (misschien onderhand irritante) vraag:

Half oktober ga ik 3 maanden reizen door Thailand, Cambodja en uiteindelijk Vietnam. Voor elk land reken ik grofweg een maand verblijftijd. Nu is het me duidelijk dat ik voor Thailand een visum moet halen bij het Thaise consulaat in Amsterdam, omdat ik daar (waarschijnlijk) meer dan 30 dagen ben. Alleen ik zit met een paar vragen. Ik vlieg op bangkok, en 3 maand later ook weer op bangkok terug. Daartussen zitten dus meer dan 30 dagen. Hoe bewijs ik dan dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand? Of hoeft dat niet? En het visum voor cambodja regel ik in thailand en die voor vietnam in cambodja? Of kan dit makkelijker?

Thanks!!
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:57:21 #89
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_116493899
Misschien denk ik nu heel dom na maar als je naar het buitenland gaat vervalt toch je 30-dagen-regel?

Bovendien staan er toch stempels in je paspoort van Cambodja, bijv.
Gourmetten of steengrillen?
pi_116494145
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:53 schreef Chimpmunk het volgende:
Yeah!! Blij dat ik het thailand verzameltopic heb gevonden! Voordat alle pret mag beginnen begin ik maar met vervelende (misschien onderhand irritante) vraag:

Half oktober ga ik 3 maanden reizen door Thailand, Cambodja en uiteindelijk Vietnam. Voor elk land reken ik grofweg een maand verblijftijd. Nu is het me duidelijk dat ik voor Thailand een visum moet halen bij het Thaise consulaat in Amsterdam, omdat ik daar (waarschijnlijk) meer dan 30 dagen ben. Alleen ik zit met een paar vragen. Ik vlieg op bangkok, en 3 maand later ook weer op bangkok terug. Daartussen zitten dus meer dan 30 dagen. Hoe bewijs ik dan dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand? Of hoeft dat niet? En het visum voor cambodja regel ik in thailand en die voor vietnam in cambodja? Of kan dit makkelijker?

Thanks!!
Vietnam heeft nauwelijks visum on arrival. Dat moet je van tevoren aanvragen via websites en dat kan alleen als je per vliegtuig aankomt.

Cambodja en Laos kan je een visum regelen voor andere landen maar kost aanzienlijk meer moeite. Minder mogelijkheden om dat te doen. Goed kijken naar ambassades, consulaten en feestdagen of ze wel open zijn.

In Thailand kan je makkelijker een visum regelen voor alle omringende landen.

Bij uitgaan krijg je ook een stempel dus aantonen hoe lang je er bent gaat automatisch.

Een 30 dagen visum krijg je alleen als je naar binnen vliegt anders 15 dagen als je over land komt.
pi_116494427
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Vietnam heeft nauwelijks visum on arrival. Dat moet je van tevoren aanvragen via websites en dat kan alleen als je per vliegtuig aankomt.

Cambodja en Laos kan je een visum regelen voor andere landen maar kost aanzienlijk meer moeite. Minder mogelijkheden om dat te doen. Goed kijken naar ambassades, consulaten en feestdagen of ze wel open zijn.

In Thailand kan je makkelijker een visum regelen voor alle omringende landen.

Bij uitgaan krijg je ook een stempel dus aantonen hoe lang je er bent gaat automatisch.

Een 30 dagen visum krijg je alleen als je naar binnen vliegt anders 15 dagen als je over land komt.
Bedankt, maar het is me nog niet echt duidelijker geworden.

Als ik het goed begrijp moet ik dus een 30 dagen visum regelen voor Thailand, en visums om in Cambodja en Vietnam te komen ter plekke regelen? (steek wss over naar camb en vietn via land)
pi_116494463
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:53 schreef Chimpmunk het volgende:
Yeah!! Blij dat ik het thailand verzameltopic heb gevonden! Voordat alle pret mag beginnen begin ik maar met vervelende (misschien onderhand irritante) vraag:

Half oktober ga ik 3 maanden reizen door Thailand, Cambodja en uiteindelijk Vietnam. Voor elk land reken ik grofweg een maand verblijftijd. Nu is het me duidelijk dat ik voor Thailand een visum moet halen bij het Thaise consulaat in Amsterdam, omdat ik daar (waarschijnlijk) meer dan 30 dagen ben. Alleen ik zit met een paar vragen. Ik vlieg op bangkok, en 3 maand later ook weer op bangkok terug. Daartussen zitten dus meer dan 30 dagen. Hoe bewijs ik dan dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand? Of hoeft dat niet? En het visum voor cambodja regel ik in thailand en die voor vietnam in cambodja? Of kan dit makkelijker?

Thanks!!
Om te bewijzen dat je niet langer blijft dan 30 dagen kan je een goedkoop vliegticket boeken (enkeltje) naar een plaats buiten Thailand.
pi_116494468
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:16 schreef Chimpmunk het volgende:

[..]

Bedankt, maar het is me nog niet echt duidelijker geworden.

Als ik het goed begrijp moet ik dus een 30 dagen visum regelen voor Thailand, en visums om in Cambodja en Vietnam te komen ter plekke regelen? (steek wss over naar camb en vietn via land)
Vietnam over land moet je hebben voor je er bent. Ik zou dan in Thailand een het regelen dat je een 60 dagen vietnam krijgt met flexibele tijden.

Stel je wil vietnam binnen komen op 1 maart dat je je visum laat lopen van 15 feb t/m 15 april
Dan kan je eerder komen als je wil en langer blijven als je wil

Cambodja koop je aan de grens.
pi_116494507
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:16 schreef Chimpmunk het volgende:

[..]

Bedankt, maar het is me nog niet echt duidelijker geworden.

Als ik het goed begrijp moet ik dus een 30 dagen visum regelen voor Thailand, en visums om in Cambodja en Vietnam te komen ter plekke regelen? (steek wss over naar camb en vietn via land)
Visa voor Thailand krijg je bij aankomsst (30 dagen). Cambodja en Laos kan je aan de grens makkelijk regelen (beide 30 dagen). Vietnam weet ik niet eigenlijk.
pi_116494992
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:19 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Visa voor Thailand krijg je bij aankomsst (30 dagen). Cambodja en Laos kan je aan de grens makkelijk regelen (beide 30 dagen). Vietnam weet ik niet eigenlijk.
Oke, dus het maakt niets uit dat ik weer terug vlieg via thailand 3 mnd later, als ik de grens maar voor afloop van die 30 dagen oversteek. Maar in principe kan ik, mocht ik toch langer in thailand willen blijven, ook een visum run doen.
pi_116495700
voor hoe goedkoop (:D) kun je dit jaar nog vliegen naar Thailand?
en wanneer is het goedkoopst om te boeken voor juli/aug 2013??
pi_116496102
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:00 schreef Thongkamma het volgende:
voor hoe goedkoop (:D) kun je dit jaar nog vliegen naar Thailand?
en wanneer is het goedkoopst om te boeken voor juli/aug 2013??
Ik heb voor mijn reis veel research gedaan en 9 vd 10 x was emirates het goedkoopst of één van de goedkoopste. Daarnaast is het ook nog een top airline en hebben ze een top service. Düsseldorf scheelde trouwens 200 euro tov Amsterdam.

Veel voor weinig! ;)

Edit: verschilt btw wel erg veel per datum. Via de site van emirates kan je overzichtelijk op meerdere data zoeken. Enkele dagen eerder of later scheelt soms de helft. Kijk maar eens op hun eigen site.
pi_116496830
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:36 schreef Chimpmunk het volgende:

[..]

Oke, dus het maakt niets uit dat ik weer terug vlieg via thailand 3 mnd later, als ik de grens maar voor afloop van die 30 dagen oversteek. Maar in principe kan ik, mocht ik toch langer in thailand willen blijven, ook een visum run doen.
Nee je moet al kunnen aantonen op Schiphol dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat. Veel mensen doen dit door middel van het boeken van een goedkope ticket van bv Bangkok naar Ho Chi Min bijvoorbeeld. Je hebt dan bewijs (vliegtuigticket) dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat. Of je dat dan ook doet is verder aan jou. ;)

Ik had zelf een double entry visa voor Thailand. Die gaven ze toen gratis bij de thaise ambassade. Misschien doen ze dat nog steeds.

Vraag het anders aan Ozzietukker die weet veel van zulke zaken af.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bombshell op 07-09-2012 13:39:38 ]
pi_116498338
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:36 schreef Chimpmunk het volgende:

[..]

Oke, dus het maakt niets uit dat ik weer terug vlieg via thailand 3 mnd later, als ik de grens maar voor afloop van die 30 dagen oversteek. Maar in principe kan ik, mocht ik toch langer in thailand willen blijven, ook een visum run doen.
Klopt. Je mag 30 dagen in Thailand blijven, of je daarna weer terug komt is aan jou. Let wel dat bij aankomst via land je maar een visum krijgt voor 15 dagen.

Tevens is een visum run niet erg goedkoop. Zowel Laos en Cambodja kost je tussen de 20 en 28 dollar.
pi_116498402
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:34 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Nee je moet al kunnen aantonen op Schiphol dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat. Veel mensen doen dit door middel van het boeken van een goedkope ticket van bv Bangkok naar Ho Chi Min bijvoorbeeld. Je hebt dan bewijs (vliegtuigticket) dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat. Of je dat dan ook doet is verder aan jou. ;)

Ik had zelf een double entry visa voor Thailand. Die gaven ze toen gratis bij de thaise ambassade. Misschien doen ze dat nog steeds.

Vraag het anders aan Ozzietukker die weet veel van zulke zaken af.
Weet je dit zeker? Volgens mij boeit ze dat vrij weinig op het vliegveld.
pi_116499200
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Weet je dit zeker? Volgens mij boeit ze dat vrij weinig op het vliegveld.
De vliegtuig maatschappij kan je erom weigeren
pi_116499294
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:37 schreef Bombshell het volgende:

[..]

De vliegtuig maatschappij kan je erom weigeren
En dan zelf een slechte naam krijgen? Waarom zouden ze dat doen? Wat boeit die vliegtuigmaatschappij dat nou weer? Heb er zelf nog nooit van gehoord dat ze daar moeilijk over doen. Er zijn genoeg reizigers die beginnen in Thailand en dan wel zien.

Misschien is het net zo serieus als dat je op je arrival visum een adres moet invullen waar je heen gaat?
pi_116499366
oke, samengevat dus:

Ik ga een rondreis van 3 maanden maken waarin ik Thailand langer dan een maand bezoek. Naast Thailand bezoek ik Cambodja en Vietnam (en misschien Laos). Uiteindelijk vlieg ik ook weer terug vanuit Thailand, Bangkok naar Nederland.

To do:

* visum aanvragen voor Thailand: halen bij Thais consulaat in Amsterdam (¤30)
* visum voor omliggende landen ter plekke regelen

Dan vraag ik me nog af:

* Een visum is voor max 60 dagen, ik vlieg pas ná c.a. 90 dagen terug, ik ben niet langer dan 60 dagen in thailand, want ik reis verder naar omliggende landen, maar kan dit op het vliegveld niet bewijzen. Of hoeft dat dan ook niet meer omdat ik nu een visum heb?

Excuses als er geen bal van klopt, zie door de bomen het bos niet helemaal meer.
pi_116499418
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En dan zelf een slechte naam krijgen? Waarom zouden ze dat doen? Wat boeit die vliegtuigmaatschappij dat nou weer? Heb er zelf nog nooit van gehoord dat ze daar moeilijk over doen. Er zijn genoeg reizigers die beginnen in Thailand en dan wel zien.

Misschien is het net zo serieus als dat je op je arrival visum een adres moet invullen waar je heen gaat?
Heb zelf ook een twee maanden in Azie gereisd en stelde dezelfde vraag als die hier nu behandeld werd. Ik kreeg toen meerdere malen dit antwoord en het advies om een ticket te kopen waarmee je aantoond dat je thailand verlaat. Vervolgens niet gedaan omdat ik een gratis visum voor 60 dagen kreeg dus daar had ik voldoende aan.
pi_116499826
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:42 schreef Chimpmunk het volgende:
oke, samengevat dus:

Ik ga een rondreis van 3 maanden maken waarin ik Thailand langer dan een maand bezoek. Naast Thailand bezoek ik Cambodja en Vietnam (en misschien Laos). Uiteindelijk vlieg ik ook weer terug vanuit Thailand, Bangkok naar Nederland.

To do:

* visum aanvragen voor Thailand: halen bij Thais consulaat in Amsterdam (¤30)
* visum voor omliggende landen ter plekke regelen

Dan vraag ik me nog af:

* Een visum is voor max 60 dagen, ik vlieg pas ná c.a. 90 dagen terug, ik ben niet langer dan 60 dagen in thailand, want ik reis verder naar omliggende landen, maar kan dit op het vliegveld niet bewijzen. Of hoeft dat dan ook niet meer omdat ik nu een visum heb?

Excuses als er geen bal van klopt, zie door de bomen het bos niet helemaal meer.
Ho ho, Vietnam niet ter plekke regelen. Dan mag je of heel veel gaan dokken of weer een vliegtuig in Vietnam uit. Vietnam werkt met een visa on arrival, via internet kan je zo een 'brief' aanvragen waarbij je een soort van toestemming krijgt voor een visa on arrival. Dan heb je wel die brief nodig natuurlijk :)

Cambodja is wel gewoon naar de grens toe en dat stelt weer niks voor :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 7 september 2012 @ 17:30:46 #106
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116505450
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Weet je dit zeker? Volgens mij boeit ze dat vrij weinig op het vliegveld.
Nou ik zal je zeggen dat een muts van Emirates het me een paar weken geleden op Schiphol toch vroeg wanneer ik Thailand weer zou verlaten. En dat terwijl ik een doorreis ticket naar Hong Kong geboekt had bij Emirates.

Maar gewoon je verhaal klaar hebben en zeggen dat je over xx dagen met de bus naar Phnom Penh reist oid. Dan doet niemand moeilijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116505915
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou ik zal je zeggen dat een muts van Emirates het me een paar weken geleden op Schiphol toch vroeg wanneer ik Thailand weer zou verlaten. En dat terwijl ik een doorreis ticket naar Hong Kong geboekt had bij Emirates.

Maar gewoon je verhaal klaar hebben en zeggen dat je over xx dagen met de bus naar Phnom Penh reist oid. Dan doet niemand moeilijk.
Je zal maar een lastig iemand treffen. Ik zou voor de zekerheid toch een ticket van 60 euro ofzoiets aanschaffen.
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:24:30 #108
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116509081
KLM, Air Berlin weigeren je op 100% zeker als je geen vliegticket kan aantonen dat je Thailand verlaat binnen de geldigheid van je visum on arrival (30 dagen) of bij de Thaise ambassade aangevraagde visa. (60 dagen).

Dan kan je ter plekke een (op dat moment duur) retourticket aanschaffen of moet je wat regelen met een vliegticket van bijvoorbeeld Air Asia, maar dat gaat over het algemeen wat lastig op het vliegveld. (Hoewel het mijn smartphone wel zou kunnen moet je daar maar net de gelegenheid voor hebben). De overige luchtvaartmaatschappijen zullen deze door de Thaise overheid gestelde regels ook wel opvolgen, wanneer een passagier geweigerd wordt om deze reden krijgt de luchtvaartmaatschappij naast een flinke boete ook de verplichting de passagier weer terug te vervoeren.

Bij aankomst in Thailand, en dat zijn er inmiddels al meer dan 100, is mij persoonlijk nog nooit om een retourticket gevraagd, maar dit betekent niet dat het niet gebeurd, bij een persoon uit het Midden Oosten of India en dergelijke wordt hier goed naar gekeken, en ook voor mij in de rij zijn meerdere malen Australische backpackers ook om retourtickets gevraagd. (Maar ook ik kan er nog uitzien bij aankomst in Azië als een ehm toerist in mijn korte broek en teenslippers wanneer ik met een Air Asia vlucht uit Bali aankom.

Dus het advies is om absoluut een ticket te boeken uit Thailand of bij de Thaise Ambassade een visum aan te schaffen, op dit moment niet meer gratis, de promotie is afgelopen, inmiddels hebben ze genoeg toeristen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116512513
Kijk dan klopte mn informatie toch. :P
pi_116513024
Ik ben daadwerkelijk een keer door een vliegtuigmaatschappij geweigerd omdat ik geen retourticket had (was wel niet naar Thailand, maar toch - ook land met Visa on Arrival). Heb ter plekke een héél duur ticket erbij moeten kopen - om dat vervolgens na aankomst te moeten cancellen. Ik zou het er niet op gokken, eigenlijk.

PS: Ik zie er uit als een "normale" Nederlander ;)
pi_116559413
zijn er hier mensen die ervaring hebben met de business class van China Airlines (boeing 747)
is dit het prijsverschil echt waard? heb je bijv. genoeg beenruimte, want de economy class vind
ik echt te krap voor 10/11/12 uur vliegen...

hoop echt dat mensen me kunnen overtuigen :D haha
pi_116559848
Ik vond die Economy Class prima, vliegtuig was misschien 60% gevuld dus ik had ruimte zat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116561780
tvp
pi_116581495
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:24 schreef ozzietukker het volgende:
KLM, Air Berlin weigeren je op 100% zeker als je geen vliegticket kan aantonen dat je Thailand verlaat binnen de geldigheid van je visum on arrival (30 dagen) of bij de Thaise ambassade aangevraagde visa. (60 dagen).

Dan kan je ter plekke een (op dat moment duur) retourticket aanschaffen of moet je wat regelen met een vliegticket van bijvoorbeeld Air Asia, maar dat gaat over het algemeen wat lastig op het vliegveld. (Hoewel het mijn smartphone wel zou kunnen moet je daar maar net de gelegenheid voor hebben). De overige luchtvaartmaatschappijen zullen deze door de Thaise overheid gestelde regels ook wel opvolgen, wanneer een passagier geweigerd wordt om deze reden krijgt de luchtvaartmaatschappij naast een flinke boete ook de verplichting de passagier weer terug te vervoeren.

Bij aankomst in Thailand, en dat zijn er inmiddels al meer dan 100, is mij persoonlijk nog nooit om een retourticket gevraagd, maar dit betekent niet dat het niet gebeurd, bij een persoon uit het Midden Oosten of India en dergelijke wordt hier goed naar gekeken, en ook voor mij in de rij zijn meerdere malen Australische backpackers ook om retourtickets gevraagd. (Maar ook ik kan er nog uitzien bij aankomst in Azië als een ehm toerist in mijn korte broek en teenslippers wanneer ik met een Air Asia vlucht uit Bali aankom.

Dus het advies is om absoluut een ticket te boeken uit Thailand of bij de Thaise Ambassade een visum aan te schaffen, op dit moment niet meer gratis, de promotie is afgelopen, inmiddels hebben ze genoeg toeristen...
Oke, helder verhaal, dankje! Ik boek dus inderdaad een ticket naar een ander land (in mijn geval cambodja) om aan te tonen dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand ben en kan zo dus 'visumvrij' naar Thailand.

De bedoeling is om daarna c.a. Cambodja en Vietnam beide een iets minder dan een maand te bezoeken.

Het visum voor Cambodja koop ik in Thailand.

Moet ik dan in Cambodja en Vietnam ook kunnen aantonen (dmv een vliegticket) dat ik in beide landen niet langer dan 30 dagen blijf? Want ik kan bijvoorbeeld wel een visum hebben van 30 dagen maar hoe bewijs ik dan dat ik voor de afloop van die 30 dagen het land weer uit ga?
  zondag 9 september 2012 @ 22:12:41 #115
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116583284
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 21:46 schreef Chimpmunk het volgende:

[..]

Oke, helder verhaal, dankje! Ik boek dus inderdaad een ticket naar een ander land (in mijn geval cambodja) om aan te tonen dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand ben en kan zo dus 'visumvrij' naar Thailand.

De bedoeling is om daarna c.a. Cambodja en Vietnam beide een iets minder dan een maand te bezoeken.

Het visum voor Cambodja koop ik in Thailand.

Moet ik dan in Cambodja en Vietnam ook kunnen aantonen (dmv een vliegticket) dat ik in beide landen niet langer dan 30 dagen blijf? Want ik kan bijvoorbeeld wel een visum hebben van 30 dagen maar hoe bewijs ik dan dat ik voor de afloop van die 30 dagen het land weer uit ga?
Visum voor Cambodja koop je aan de grens, on arrival 20 dollar maar over land willen die flikkers er graag wel 1200 Baht voor hebben....

Voor Cambodja hoef je helemaal niets te bewijzen, AirAsia neemt je zo mee op een enkeltje. Heb ik vaak genoeg gedaan omdat ik dan de bus vanuit Sihanoukville terug nam naar Koh kong en verder naar Thailand.

Visum voor Vietnam kun je op de ambassade in Phnom Penh afhalen. ik weet niet meer precies wat het kostte maar binnen 3 dagen gereed was goedkoper dan de volgende dag. En ook daar hoef jevolgens mij niets te bewijzen. AirAsia nam mij zo mee op een enkeltje BKK-HAN.

Maar al geloof in helemaal niets van het weiger verhaal van Ozzietukker, ik kan het tegendeel niet bewijzen. Officieel zal Ozzie wel gelijk hebben, maar ik ben er van overtuigd dat wanneer je vantevoren even instudeert dat je het land "volgende week via die en die grensovergang per bus" weer gaat verlaten, er geen mnaatschappij is die je zal weigeren. Waarom verkopen ze anders enkele reizen naar die landen?

[ Bericht 6% gewijzigd door buzz1291 op 09-09-2012 22:24:16 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 9 september 2012 @ 22:42:47 #116
6941 APK
Factual, I think.
pi_116585204
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:12 schreef buzz1291 het volgende:

Maar al geloof in helemaal niets van het weiger verhaal van Ozzietukker, ik kan het tegendeel niet bewijzen. Officieel zal Ozzie wel gelijk hebben, maar ik ben er van overtuigd dat wanneer je vantevoren even instudeert dat je het land "volgende week via die en die grensovergang per bus" weer gaat verlaten, er geen mnaatschappij is die je zal weigeren. Waarom verkopen ze anders enkele reizen naar die landen?
Ik ben ook wel eens gebeld door Eva Airways of ik een visum had toen ik langer dan 30 dagen bleef.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 9 september 2012 @ 23:58:49 #117
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116588730
:) De officiële regel is dat je een retourticket moet hebben of een bewijs dat je het land binnen 30 dagen verlaat.

Air Berlin was/is hier zeer strikt in, vooral omdat Air Berlin de mogelijkheid heeft om goedkope enkele reizen te boeken richting Thailand, op het vliegveld wordt dan, wanneer je alleen een enkele reis geboekt hebt, gevraagd naar een retourticket. Wanneer je dan geen retourticket of bewijs van doorvlucht binnen de geldigheid van je visum kon aantonen moest je ter plaatse een ticket bijboeken.

Ook door de incheckmedewerkers van de KLM wordt hierom gevraagd, als het vliegticket anders is dan standaard binnen 4 weken of korter retour.

Met Air Asia heb je overigens gelijk, daar is het mij nog nooit gevraagd, en ik maak met die maatschappij veel enkele reizen. Maar in het contract dat je afsluit wanneer je een vliegticket aanschaft staat onder andere vermeld dat de passagier voor alle kosten zal opdraaien wanneer je in het land van aankomst geweigerd wordt. Alle kosten, dus ook de boete voor de maatschappij, zal dan door Air Asia op de passagier verhaald worden.
Nu zal dat laatste nog wel eens lastig voor een maatschappij uit te voeren zjin als de passagier geen local is, want dan is dat verhalen van kosten extreem lastig, maar via de voorwaarden van het ticket heeft Air Asia zich wel ingedekt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116592403
Ik weet dat Emiraters er iig vorig jaar geen fuck om gaf.

Air Berlin kan ik over een week of 3 bevestigen. Vriend van me heeft een ticket voor 4 maanden gekocht, zonder aan te kunnen tonen de grens over te gaan. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze bij de vliegtuigmaatschappij er moeilijk over doen. Wat boeit hun het? Het is toch zaak van de Thaise immigratiepost om daar lastig over te doen, als ze dat zo graag willen. Vliegtuigmaatschappijen riskeren alleen een slechte naam, waar er niks te halen is voor ze.

Het zal vast officieel wel zo moeten, maar ik blijf het apart vinden dat ze je dan zouden weigeren. Over 3 weken zal ik het hier wel bevestigen of dat zo'n doorvlucht bij Air Berlin inderdaad nodig is (of is dat te laat?).

En wat als je nu een guesthouse reserveert in Laos oid? Is dat dan wel genoeg om aan te tonen dat je weggaat? Dat is in principe gratis natuurlijk.
  maandag 10 september 2012 @ 08:59:13 #119
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116592512
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 08:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze bij de vliegtuigmaatschappij er moeilijk over doen. Wat boeit hun het? Het is toch zaak van de Thaise immigratiepost om daar lastig over te doen, als ze dat zo graag willen. Vliegtuigmaatschappijen riskeren alleen een slechte naam, waar er niks te halen is voor ze.
De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor het feit dat ze passagiers met de juiste papieren meenemen. Dus als immigration in Thailand inderdaad moeilijk gaat doen, en weigert je binnen te laten, moet de luchtvaartmaatschappij je weer mee terugnemen. En dat doen ze liever niet....

Ik heb ook ooit stevige problemen (maar niet in Thailand; zelfs niet eens op ons vertrekpunt, maar halverwege de reis) gehad, doordat we ons even niet hadden gerealiseerd dat onze visa net van soort waren veranderd. Het heeft heel wat gezeur en volharding gekost om uiteindelijk, op het allerlaatste moment, toch nog mee te mogen. Geen ontspannen situatie...
pi_116601213
Overigens, reagerend op het bericht op de vorige pagina:

Tuben in VangVieng is niet meer. Het tuben zelf kan nog wel, maar alle barretjes aan de rivier zijn gesloten, dus tis een aparte sfeer (soort spookstad) en er is bijna geen kip op t water.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 10 september 2012 @ 16:57:26 #121
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116606766
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef kalinhos het volgende:
Overigens, reagerend op het bericht op de vorige pagina:

Tuben in VangVieng is niet meer. Het tuben zelf kan nog wel, maar alle barretjes aan de rivier zijn gesloten, dus tis een aparte sfeer (soort spookstad) en er is bijna geen kip op t water.
Zoals tuben hoort te zijn, toch? Met een paar mensen in een rivier dobberen en genieten van het water en de omgeving!
pi_116608720
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef kalinhos het volgende:
Overigens, reagerend op het bericht op de vorige pagina:

Tuben in VangVieng is niet meer. Het tuben zelf kan nog wel, maar alle barretjes aan de rivier zijn gesloten, dus tis een aparte sfeer (soort spookstad) en er is bijna geen kip op t water.
Serieus? Bron?
pi_116609810
eenige die echt moeilijk doet is amerika,
thailand krijgt zo veel backpakkers die regelen wel wat hoor. en ik ben meermaals met klm naar bangkok gevlogen en is mij nog nooit gevraagd. alleen laatst toen ik naar de us ging toen moest ik ineens een ticket bij me hebben, reis eigenlijk alleen met paspoort en smartphone.
  maandag 10 september 2012 @ 18:24:06 #124
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116610337
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:12 schreef vinnie1980 het volgende:
eenige die echt moeilijk doet is amerika,
thailand krijgt zo veel backpakkers die regelen wel wat hoor. en ik ben meermaals met klm naar bangkok gevlogen en is mij nog nooit gevraagd. alleen laatst toen ik naar de us ging toen moest ik ineens een ticket bij me hebben, reis eigenlijk alleen met paspoort en smartphone.
Naar de VS zijn de regels streng, maar zeer duidelijk. Zonder visum kom je er niet in met een enkeltje. En een doorreisticket naar een buurland is ook niet geldig.
pi_116617669
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef kalinhos het volgende:
Overigens, reagerend op het bericht op de vorige pagina:

Tuben in VangVieng is niet meer. Het tuben zelf kan nog wel, maar alle barretjes aan de rivier zijn gesloten, dus tis een aparte sfeer (soort spookstad) en er is bijna geen kip op t water.
Weet je ook waarom dit is besloten? Zal vast wel iets met drugs te maken hebben. Gewoon keihard paddos verkopen aan mensen die straal bezopen zijn. Daar moeten ongelukken van komen.
Ik tripte hem ook zelf keihard op zon shake ben achtergebleven van de groep en heb mn trip uitgezeten in een hangmat ergens half op een berg achter zon bar. De jungle heeft er nog nooit zo gekleurd en bewegend uitgezien. Het was dat ik in nederland al wat ervaring had opgedaan met paddos anders was het richting onprettig gegaan.
pi_116620843
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:42 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Weet je ook waarom dit is besloten? Zal vast wel iets met drugs te maken hebben. Gewoon keihard paddos verkopen aan mensen die straal bezopen zijn. Daar moeten ongelukken van komen.
Ik tripte hem ook zelf keihard op zon shake ben achtergebleven van de groep en heb mn trip uitgezeten in een hangmat ergens half op een berg achter zon bar. De jungle heeft er nog nooit zo gekleurd en bewegend uitgezien. Het was dat ik in nederland al wat ervaring had opgedaan met paddos anders was het richting onprettig gegaan.
Drugsgebruik en te veel (dodelijke) ongelukken volgens die link die eerder gepost werd. Op zich niet geheel onbegrijpelijk dus.
  maandag 10 september 2012 @ 21:31:37 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116620860
Het gaat er natuurlijk niet om of ze er naar vragen, daar kun je een antwoord op klaar hebben. het gaat er om of ze je zouden weigeren. En wat is bewijzen? Een email bevestiging dat ik voor over een week een 12 dollar hotel kamer in Phnom Penh gererserveerd heb om eens een dwarsstraat te noemen. Of een reeds hier aangevraagd visum voor Vietnam.

Maar als Air Berlin zo moeilijk doet, en dat wil ik best wel geloven na wat nuanceringen van Ozzietukker, dan vraag ik me werkelijk af waarom ze dan enkeltjes naar Thailand verkopen. Koop je uiteindelijk toch een sigaar uit eigen doos want als je er ter plekke een retour ticket bij moet kopen, zullen ze ook wel de hoofdprijs rekenen. (en dan mag je ook nog eens heel krap zitten zeker? 31inch pitch?)

Dan toch maar voor Emirates kiezen vanaf Amsterdam A380, 34 Inch pitch en 3 uurtjes overstaptijd op Dubai. Emirates is mij op mijn laatste 6 trips uitstekend bevallen, en vaak ook nog als een van de goedkoopste.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116621120
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:31 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Drugsgebruik en te veel (dodelijke) ongelukken volgens die link die eerder gepost werd. Op zich niet geheel onbegrijpelijk dus.
Volgens wikitravel valt er zo'n iedere maand wel een dode door het tuben/springen. Lijkt me gewoon niet houdbaar dan.
  maandag 10 september 2012 @ 21:41:09 #129
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116621414
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 21:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Volgens wikitravel valt er zo'n iedere maand wel een dode door het tuben/springen. Lijkt me gewoon niet houdbaar dan.
Het quotum van de body bags was op. En die roekelozen in hun eigen backpack terugsturen wordt waarschijnlijk aan gene zijde niet zo gewaardeerd, al verdienen ze het eigenlijk wel. Net als die paddo slikker hierboven. Jammer dat ze daar aan de Friendshipbridge geen piss test houden zoals in Hat Lek onlangs. Ik verzeker je dat er geen backpacker zonder cash af te rekenen boete Thailand meer binnenkomt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116621803
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het quotum van de body bags was op. En die roekelozen in hun eigen backpack terugsturen wordt waarschijnlijk aan gene zijde niet zo gewaardeerd, al verdienen ze het eigenlijk wel. Net als die paddo slikker hierboven. Jammer dat ze daar aan de Friendshipbridge geen piss test houden zoals in Hat Lek onlangs. Ik verzeker je dat er geen backpacker zonder cash af te rekenen boete Thailand meer binnenkomt.
Jij durft! _O_ Ik ga er verder niet op in daar is dit topic niet voor bedoeld
  maandag 10 september 2012 @ 21:48:06 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116621851
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:31 schreef buzz1291 het volgende:
Het gaat er natuurlijk niet om of ze er naar vragen, daar kun je een antwoord op klaar hebben. het gaat er om of ze je zouden weigeren. En wat is bewijzen? Een email bevestiging dat ik voor over een week een 12 dollar hotel kamer in Phnom Penh gererserveerd heb om eens een dwarsstraat te noemen. Of een reeds hier aangevraagd visum voor Vietnam.

Maar als Air Berlin zo moeilijk doet, en dat wil ik best wel geloven na wat nuanceringen van Ozzietukker, dan vraag ik me werkelijk af waarom ze dan enkeltjes naar Thailand verkopen. Koop je uiteindelijk toch een sigaar uit eigen doos want als je er ter plekke een retour ticket bij moet kopen, zullen ze ook wel de hoofdprijs rekenen. (en dan mag je ook nog eens heel krap zitten zeker? 31inch pitch?)

Dan toch maar voor Emirates kiezen vanaf Amsterdam A380, 34 Inch pitch en 3 uurtjes overstaptijd op Dubai. Emirates is mij op mijn laatste 6 trips uitstekend bevallen, en vaak ook nog als een van de goedkoopste.
Enkele reizen die je koopt zijn natuurlijk heel goed bruikbaar voor personen die vanuit Thailand naar Nederland willen komen om hier te blijven, of om vanuit Nederland terug te gaan naar Thailand.
Daarnaast kan een backpacker die naar Azie en Australie wil op deze manier via een enkele reis naar Bangkok en dan met Air Asia (X) verder naar Australie.

Belangrijk is dat bij de niet standaard retourtickets gevraagd kan worden om bewijzen. Air Berlin accepteert op zeker geen hotelreservering, enkel een vliegticket, als je op een luchthaven staat is het bijzonder lastig om zelf iets anders te regelen dan ter plekke een duur ticket van Air Berlin kopen, hoewel in de tegenwoordige tijd van smartphones een Air Asia vlucht eenvoudig te regelen is. (Want anders betaal je inderdaad de hoofdprijs bij AB met 30 inch...)

KLM en China Airlines hebben mij dit bij het inchecken ook gevraagd toen de periode van doorvlucht in Thailand langer was dan de 30 dagen, er wordt dan gevraagd om een visa of bewijs van andere vlucht.
Een luchtvaartmaatschappij is namelijk zoals aangegeven verantwoordelijk voor het terugvervoeren van passagiers en daarnaast bij weigering ook aansprakelijk voor een hoge boete die in de duizenden euro's kan lopen. Een onnodig risico wat geen luchtvaartmaatschappij vrijwillig zal nemen. (Een passagier vervoeren die niet over de vereiste documenten beschikt om op de plaats van bestemming te kunnen verblijven is verwijtbaar handelen en wordt bestraft).

De vraag is of veel reizigers met deze scenario's te maken krijgen, de meeste hebben een simpele retourvlucht of met dezelfde maatschappij een latere vlucht naar een verdere bestemming. Ik denk dat het percentage reizigers die met enkele reizen reist op intercontinentale vluchten bij niet budgetairliners bijzonder laag is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116621968
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het quotum van de body bags was op. En die roekelozen in hun eigen backpack terugsturen wordt waarschijnlijk aan gene zijde niet zo gewaardeerd, al verdienen ze het eigenlijk wel. Net als die paddo slikker hierboven. Jammer dat ze daar aan de Friendshipbridge geen piss test houden zoals in Hat Lek onlangs. Ik verzeker je dat er geen backpacker zonder cash af te rekenen boete Thailand meer binnenkomt.
Niet alle backpackers zijn drugs-gebruikende-hippies-met-dreadlocks. Ik vind het zelf not done om in dat soort landen drugs te gebruiken omdat het gewoon respectloos is als gast zijnde en daarbij ook ronduit achterlijk als je weet welke straffen er gelden.
  maandag 10 september 2012 @ 21:53:36 #133
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116622173
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:47 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Jij durft! _O_ Ik ga er verder niet op in daar is dit topic niet voor bedoeld
Er zat ook nog wel een sirieuze ondertoon en een beetje actuele info in. Maar voor een ieder die het niet begrepen heeft, Nee natuurlijk is niet iedere backpacker een drugsgebruiker, maar heel veel buitenlandse drugsgebruikers in Laos zijn wel backpacker. En dat van Hat Lek is dus gewoon echt waar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116634971
In november slaap ik een nachtje in Bangkok met mijn vriendin. Nu leek het me leuk om daar iets speciaals van te maken en in een heel mooi hotel te slapen. In eerste instantie dacht ik aan het hotel uit de film Hangover II (http://www.lebua.com/en/lebua-at-state-tower/), maar dat is misschien net wat duur USD 200 +. Iemand een andere leuke tip voor een romantische overnachting in Bangkok?
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:52:21 #135
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116635111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:45 schreef sportgek1985 het volgende:
In november slaap ik een nachtje in Bangkok met mijn vriendin. Nu leek het me leuk om daar iets speciaals van te maken en in een heel mooi hotel te slapen. In eerste instantie dacht ik aan het hotel uit de film Hangover II (http://www.lebua.com/en/lebua-at-state-tower/), maar dat is misschien net wat duur USD 200 +. Iemand een andere leuke tip voor een romantische overnachting in Bangkok?
http://www.facebook.com/HEAVENAT4HOTEL
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_116641518
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Er zat ook nog wel een sirieuze ondertoon en een beetje actuele info in. Maar voor een ieder die het niet begrepen heeft, Nee natuurlijk is niet iedere backpacker een drugsgebruiker, maar heel veel buitenlandse drugsgebruikers in Laos zijn wel backpacker. En dat van Hat Lek is dus gewoon echt waar.
Je weet niet waar je over praat. Nog niet een kwart van de mensen gebruikt drugs tijdens dat tuben.

En verder redeneer je scheef. Wat wil je nou precies? De backpacker afzeiken? Drugsgebruikende backpackers afzeiken? Of gewoon generaliseren voor die paar mensen die drugs gebruiken? Het feit dat bijna alle drugsgebruikers daar backpackers zijn, is wellicht omdat bijna iedereen in die landen aan het backpacken is? Dan zeg je pakweg hetzelfde als; alle drugsgebruikers in Laos zijn mensen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:45:10 #137
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_116643221
Oke, nou jammer dan van VV. Jij bent er nu, poster hierboven?
pi_116645889
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:45 schreef Illiberal het volgende:
Oke, nou jammer dan van VV. Jij bent er nu, poster hierboven?
Nee. Wel recentelijk nog. Ergens halverwege augustus.
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:55:44 #139
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_116645969
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef kalinhos het volgende:
Overigens, reagerend op het bericht op de vorige pagina:

Tuben in VangVieng is niet meer. Het tuben zelf kan nog wel, maar alle barretjes aan de rivier zijn gesloten, dus tis een aparte sfeer (soort spookstad) en er is bijna geen kip op t water.
Ik bedoelde hem.
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:56:59 #140
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116646031
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat. Nog niet een kwart van de mensen gebruikt drugs tijdens dat tuben.
Een kwart! Dat is toch al absurd veel...
Hoeveel procent gebruikt drugs tijdens het raften in Frankrijk, het mountainbiken in Bolivia, het sandboarden in Namibië...?

Outdoorsporten en drugs moet je gewoon niet combineren (alcohol dus ook niet), dat levert ongelukken op, zoals al is gebleken.
pi_116646374
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Een kwart! Dat is toch al absurd veel...
Hoeveel procent gebruikt drugs tijdens het raften in Frankrijk, het mountainbiken in Bolivia, het sandboarden in Namibië...?

Outdoorsporten en drugs moet je gewoon niet combineren, dat levert ongelukken op, zoals al is gebleken.
Ik zeg niet dat een kwart gebruikt. Ik stel alleen buzz1291 net doet alsof iedereen daar drugs gebruikt, en dat is gewoon niet zo.

Als ik een schatting moet geven zou dat zo'n 5% max zijn denk ik. Dan reken ik wat ballonnetjes niet onder drugs, maar echt happy shakes, opium, etc.

Tuben is natuurlijk niet echt outdoor sporten dus je kan dat niet vergelijken met raften e.d. Natuurlijk ben je daar wel voor nuchter. Bij tuben lig je half lam in je tube totdat je bij de volgende bar bent en het water uit wordt getrokken. Vrij weinig sport.
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:13:08 #142
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116651220
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:45 schreef sportgek1985 het volgende:
In november slaap ik een nachtje in Bangkok met mijn vriendin. Nu leek het me leuk om daar iets speciaals van te maken en in een heel mooi hotel te slapen. In eerste instantie dacht ik aan het hotel uit de film Hangover II (http://www.lebua.com/en/lebua-at-state-tower/), maar dat is misschien net wat duur USD 200 +. Iemand een andere leuke tip voor een romantische overnachting in Bangkok?
Ik kwam net een suite in Lebua tegen voor US$112, via Agoda. Is dat wat?
pi_116652239
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik kwam net een suite in Lebua tegen voor US$112, via Agoda. Is dat wat?
Thanks! Dat zou wel een schappelijke prijs zijn. Ik vind hem echter alleen voor USD 165. Komt namelijk ook nog USD 25 tax bij.
pi_116652443
Bah balen dat ik niet ben wezen tuben dan! Niet voor de drugs, daar ben is sowieso niet van maar wel voor de pils en buckets!

Maar dodelijke ongelukken komen veelal door achterlijke strontmongolen. Als er ergens een bordje staat; 'niet springen' dan is dat omdat je daar niet kan springen. Het dan toch doen om te laten zien dat jij het wél kan en vervolgens doodvallen op een paar rotsen is natuurlijk wel heel raar.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:19:00 #145
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116657520
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik kwam net een suite in Lebua tegen voor US$112, via Agoda. Is dat wat?
Direct doen! Is ee fantastisch hotel en zeker nu al die hautaine KLMmertjes daar nu niet meer komen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:23:59 #146
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116657849
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat. Nog niet een kwart van de mensen gebruikt drugs tijdens dat tuben.

En verder redeneer je scheef. Wat wil je nou precies? De backpacker afzeiken? Drugsgebruikende backpackers afzeiken? Of gewoon generaliseren voor die paar mensen die drugs gebruiken? Het feit dat bijna alle drugsgebruikers daar backpackers zijn, is wellicht omdat bijna iedereen in die landen aan het backpacken is? Dan zeg je pakweg hetzelfde als; alle drugsgebruikers in Laos zijn mensen.
Ik zeik helemaal geen backpackers af, maar wel druggebruikende, lallende en schreeuwende zich vol laten lopende toeristen die het hele dorp claimen en voor het vervoer van hun bagage toevallig allemaal een backpack gebruiken. Maar je laat dus wel zien dat je zelf ook niet veel meer gedaan hebt daar met je statement van "dat bijna iedereen in die landen daar aan het backpacken is". Gelukkig niet zeg want dan was half Z.O. Azie inmiddels al lang en breed failliet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116661146
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik zeik helemaal geen backpackers af, maar wel druggebruikende, lallende en schreeuwende zich vol laten lopende toeristen die het hele dorp claimen en voor het vervoer van hun bagage toevallig allemaal een backpack gebruiken. Maar je laat dus wel zien dat je zelf ook niet veel meer gedaan hebt daar met je statement van "dat bijna iedereen in die landen daar aan het backpacken is". Gelukkig niet zeg want dan was half Z.O. Azie inmiddels al lang en breed failliet.
Ik snap je generalisaties echt niet steeds. Hoezo laat ik nu zien dat ik verder niks heb gedaan? Wat weet jij daar nou van? En wat doe jij dan op vakantie? Elke dag je verrijken met cultuur? Nooit eens een dag lekker niks of een keer flink op stap?

Ook je generalisatie dat alle backpackers arm zijn. Waar slaat dat nou weer op? Ook dat je dan nog durft te suggereren dat ZO Azie failliet daardoor zou gaan. Je doet alsof de niet-backpackers die landen in leven houden.
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:23:57 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116661923
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik snap je generalisaties echt niet steeds. Hoezo laat ik nu zien dat ik verder niks heb gedaan? Wat weet jij daar nou van? En wat doe jij dan op vakantie? Elke dag je verrijken met cultuur? Nooit eens een dag lekker niks of een keer flink op stap?

Ook je generalisatie dat alle backpackers arm zijn. Waar slaat dat nou weer op? Ook dat je dan nog durft te suggereren dat ZO Azie failliet daardoor zou gaan. Je doet alsof de niet-backpackers die landen in leven houden.
:) Ik denk dat Buzz zich op dit moment in een iets andere levensfase bevindt en zich wat afzet tegen wat hij vroeger wellicht ook is geweest. Het klinkt daardoor inderdaad wel wat zuur...

Nu is het natuurlijk wel zo dat de individuele backpacker natuurlijk niet het meest bijdraagt aan het BBP van het betreffende land door alles zo goedkoop mogelijk te willen.
Maar dat heeft alles te maken met de stijl van het reizen, men blijft wel weer langer op een plek zodat je wat langer doet over de uitgifte dan een toerist die 3 weken op bezoek komt.
Voor mij persoonlijk moet iedereen zelf weten op welke manier hij reist, hoewel ik vroeger een fijne tijd heb gehad als low budget reiziger moet ik er nu toch niet meer aan denken om comfort op te offeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:24:39 #149
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116661971
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik snap je generalisaties echt niet steeds. Hoezo laat ik nu zien dat ik verder niks heb gedaan? Wat weet jij daar nou van? En wat doe jij dan op vakantie? Elke dag je verrijken met cultuur? Nooit eens een dag lekker niks of een keer flink op stap?

Ook je generalisatie dat alle backpackers arm zijn. Waar slaat dat nou weer op? Ook dat je dan nog durft te suggereren dat ZO Azie failliet daardoor zou gaan. Je doet alsof de niet-backpackers die landen in leven houden.
Je snapt het niet hé? Ik zeg helemaal niet dat BPers arm zijn. Ze besteden alleen per dag gemiddeld aanzienlijk minder dan de gemiddelde toerist. Maar al woon ik er niet permanent, ik ben voor business, waar ik dan altijd een weekje vakantie aan vast probeer te plakken, zo ongeveer iedere 3 maanden en week of 3 a 4 in Azie, hetzij in Hong Kong, Bangkok of Kuala Lumpur. Dus vertel mij nou niets over de economische gesteldheid of over het soort toeristen dat die landen bezoekt, want daar heb ik in de loop der jaren genoeg ervaring mee opgedaan en alle grote veranderingen in de laatste 10 jaar voorbij zien trekken. Ja en ook in Vang Vien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:48:43 #150
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116663569
Wat Ozzie zegt dus. Maar als ik zuur klink... niet de bedoeling hoor maar ik heb een pest hekel aan gasten die lokaal onaangepast gedrag vertonen op een wijze dat ze wel even bezit nemen van een heel dorp. En of ik vroeger gebackpacked heb? Nee, simpelweg geen geld voor, er moest gestudeerd worden en als er niet gestudeerd werd was het werken geblazen om de studie te financieren. Maar laat duidelijk zijn dat ik absoluut niets tegen backpackers in het algemeen heb.

Zo trof ik een goede week geleden nog 2 NL backpackster in Hat Lek die door die lekkere chauffeurs daar getild dreigden te worden om voor 800 Baht p.p. wel even naar de ferry pier naar Koh Chang gebracht te worden. Schandalige Thaise tillers daar en ik hoorde het zo eens even aan! Maar omdat ik al gauw door had dat ze op een minimaal budget reisden bood ik ze aan om mee te gaan naar Trat en daar een songtaw te nemen voor 50 Bt. Heb ik die 220 Bt voor de minibus ook maar voor die 2 meiden betaald als ook nog een 30 Bt lunch (ja dat kan daar nog) in de uitstekende foodcourt op het busstation in Trat.

Maar zou ik diezelfde meiden berooid en dronken of stoned in de lokale convenient store in Vang Vien aantreffen, dan zou ik ze geen blik waardig gunnen.

En dat is dus het verschil dat ik probeer aan te geven maar blijkbaar niet door iedereen wordt begrepen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116664801
Vang Vieng was ook meer een soor Lloret de Mar voor Australiers. Enorme massa's australiers die er rondliepen. Australisch meisje waar ik mee optrok gaf ook aan dat veeljongeren naar azie gaan voor hun vakantie.

Zaten ook wel aardig wat backpackers tussen in Vang Vieng maar je hebt ook zat backpacker dorpjes waar wel een relaxte sfeer hangt. En ach ik heb me ook schuldig gemaakt aan te veel drank en me mee laten slepen en een paddoshake gedronken. Maar ik heb ook op mn reis rustig temples bezocht, jungle tochten gemaakt enz enz. Het is een afwisseling in je reis.
  woensdag 12 september 2012 @ 01:34:38 #152
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116674180
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef sportgek1985 het volgende:

[..]

Thanks! Dat zou wel een schappelijke prijs zijn. Ik vind hem echter alleen voor USD 165. Komt namelijk ook nog USD 25 tax bij.
PM me de datum dat je 'm nodig hebt even.....
pi_116674868
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:55 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Ik bedoelde hem.
Ja. Ik moet wel zeggen dat VV meer te bieden heeft dan alleen tuben denk ik. Heb me de afgelopen dagen alsnog prima vermaakt, links en rechts wat grotten bezocht en lagoon's, sowieso is de natuur hier prachtig (mooiste land in zuid oost azie in mijn ogen) en hangt er alsnog een vrij relaxte sfeer in het dorp.
Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet gewoon een dagje met een paar buckets de rivier ben afgedreven, mja shit happens. Ik snap de mensen ook niet zo die er een enorm probleem van maken, als je niet van dronken hagenezen houdt moet je niet naar Chersonissos gaan, als je niet van dronken in een autoband drijven houdt moet je niet gaan tuben. Leven en laten leven is het in mijn ogen (al is dat juist de reden dat het hier gestopt is )
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116771605
is het verstandig om binnenkort naar thailand te gaan ivm het water of valt het allemaal nog
wel mee??
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:05:36 #155
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116772108
Haha as we speak komt de regen met bakken naar beneden en is mijn garage volledig ondergelopen. Er ligt een voetbal te dobberen in de straat. Maar dat is van korte duur en niet abnormaal rond deze tijd van het jaar :)

En verder heb ik werkelijk geen flauw idee. De Thaise waar ik het er vanmorgen over had ook niet. We kwamen erop uit dat áls de regering doet wat ze zegt te doen, de kans op overstromingen een stuk kleiner is dit jaar. Maar ja..... áls.....
pi_116777356
@Gaoxing: houd ons hier aub een beetje op de hoogte :D bedankt alvast!!
pi_116777937
Wat een weer hier in Bangkok :o zulk onweer heb ik zelden meegemaakt. Maar neem aan dat het gewoon bij het regenseizoen hoort, hoop alleen niet dat het volgende maand nog erger is..
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:20:53 #158
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116779064
Hij viel zelfs voor Bangkok wel in de categorie 'tamelijk hard' hoor BT. Maar ja, het was niet abnormaal voor het regenseizoen.
pi_116794463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 04:44 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja. Ik moet wel zeggen dat VV meer te bieden heeft dan alleen tuben denk ik. Heb me de afgelopen dagen alsnog prima vermaakt, links en rechts wat grotten bezocht en lagoon's, sowieso is de natuur hier prachtig (mooiste land in zuid oost azie in mijn ogen) en hangt er alsnog een vrij relaxte sfeer in het dorp.
Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet gewoon een dagje met een paar buckets de rivier ben afgedreven, mja shit happens. Ik snap de mensen ook niet zo die er een enorm probleem van maken, als je niet van dronken hagenezen houdt moet je niet naar Chersonissos gaan, als je niet van dronken in een autoband drijven houdt moet je niet gaan tuben. Leven en laten leven is het in mijn ogen (al is dat juist de reden dat het hier gestopt is )
Juist je kan ook prima gaan tuben onder het genot van een paar biertjes of buckets en praten/lol hebben met mensen van over de hele wereld. Dat maakt dat backpacken zo uniek al die nationaliteiten waar je mee in aanraking komt.
pi_116795858
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:05 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Juist je kan ook prima gaan tuben onder het genot van een paar biertjes of buckets en praten/lol hebben met mensen van over de hele wereld. Dat maakt dat backpacken zo uniek al die nationaliteiten waar je mee in aanraking komt.
Ja, elke nationaliteit behalve de Laotiaanse ;)
pi_116796500
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, elke nationaliteit behalve de Laotiaanse ;)
Daar heb je contact mee als je een drankje koopt. ;)
En daarvoor ga je je niet naar Vang Vieng.
En soms vind ik het contact hebben met de 'locals' ook overrated. Zitten de locals daar altijd zelf wel op te wachten. Je bent een reizeger en ik vraag me af ze daar zelf wel behoefte aan hebben.
Zulk contact moet spontaan een keer ontstaan.
pi_116798711
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:46 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Daar heb je contact mee als je een drankje koopt. ;)
En daarvoor ga je je niet naar Vang Vieng.
En soms vind ik het contact hebben met de 'locals' ook overrated. Zitten de locals daar altijd zelf wel op te wachten. Je bent een reizeger en ik vraag me af ze daar zelf wel behoefte aan hebben.
Zulk contact moet spontaan een keer ontstaan.
In Vang Vieng zitten ze er niet op te wachten, in ieder geval. Hooguit wanneer de Hermandad weer wat centjes nodig heeft en het lokale heroine annex opium hok binnenvalt voor wat teamoney van de falang/drugtourist.

Niet dat de local daar wat aan heeft, die ziet daar niks van, noch van de touristen-kip :)

Nog nooit in Asia een afgrijselijkerlijker afgestompter oord gezien dan Vang Vieng. Een hek erom zetten, de falang erin, en je kunt entree vragen. Een soort Artis van het ergste soort, gecombineerd met happy Friends afleverinigen for ever.

Ja, ik begrijp best wat de aantrekkingskracht van Vang Vieng is :) Tip: doe dat lekker thuis ^O^
pi_116799115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In Vang Vieng zitten ze er niet op te wachten, in ieder geval. Hooguit wanneer de Hermandad weer wat centjes nodig heeft en het lokale heroine annex opium hok binnenvalt voor wat teamoney van de falang/drugtourist.

Niet dat de local daar wat aan heeft, die ziet daar niks van, noch van de touristen-kip :)

Nog nooit in Asia een afgrijselijkerlijker afgestompter oord gezien dan Vang Vieng. Een hek erom zetten, de falang erin, en je kunt entree vragen. Een soort Artis van het ergste soort, gecombineerd met happy Friends afleverinigen for ever.

Ja, ik begrijp best wat de aantrekkingskracht van Vang Vieng is :) Tip: doe dat lekker thuis ^O^
Het doet het land weing eer aan. Maar ze hebben er ook zelf in voorzien mert de barren en drugs verkoop langs de rivier.
Praat je ook zo over Lloret en Salou want daar is het mee te vergelijken. Maar het is zeker een merkwaardige plaats in Laos.
pi_116799314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:35 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Het doet het land weing eer aan. Maar ze hebben er ook zelf in voorzien mert de barren en drugs verkoop langs de rivier.
Praat je ook zo over Lloret en Salou want daar is het mee te vergelijken. Maar het is zeker een merkwaardige plaats in Laos.
'ze' is buitenlands geld en een handjevol Laotiaanse investeerders van buiten Vang Vieng.

Het is niet een merkwaardige plaats in Laos, maar vooral een ontzettend genante plaats. Vanwege de falang. Praat toch maar een keer met locals volgende keer. En als je geen respect hebt voor Asia, ga idd lekker naar Salou :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 22:58:17 #165
6941 APK
Factual, I think.
pi_116800163
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:35 schreef Bombshell het volgende:

Maar het is zeker een merkwaardige plaats in Laos.
Maar weer terug naar Thailand, schijnt weer behoorlijk te regenen volgens The Nation (Link van thaivisa.com) http://www.thaivisa.com/f(...)eavy-rain-predicted/
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 15 september 2012 @ 05:45:41 #166
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116807722
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:58 schreef APK het volgende:

[..]

Maar weer terug naar Thailand, schijnt weer behoorlijk te regenen volgens The Nation (Link van thaivisa.com) http://www.thaivisa.com/f(...)eavy-rain-predicted/
Volgens mij nog steeds niet abnormaal veel. September is gewoon dé regenmaand. Er zijn ieder jaar stukken Bangkok die onderlopen, maar lang niet op de schaal van vorig jaar. We zijn er alleen dit jaar meer op gefocused.

Vorig jaar merkten we heel duidelijk dat het dagelijks langer regende (hele middagen, ipv vanaf een uur of 4), en dat het in oktober/november niet minder werd. Het valt dus nog te bezien hoe het dit jaar wordt....
pi_116810667
Ola. ik heb eens wat zitten bladeren in al die reismagazines van reisbureaus
over rondreizen/vakantie reizen naar Thailand p.p en ik ben wel geschrokken
van de prijzen aldaar voor eind november/december 2012.

Het begint met vliegtuig,een minimaal 4 sterren hotel en laten we zeggen
14 dagen vakantie bij +/- ¤ 3.000,-!
  zaterdag 15 september 2012 @ 12:19:49 #168
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116811040
Het is op dit moment gewoon pleuris weer in Samut Prakhan, om het eens in plat NL te zeggen. En gezien de overstromingen in het Noorden een maand geleden, beloofd dat niet veel goede voor oktober en november. Dan kunnen ze de waterwegen rond BKK wel wat beter op orde hebben maar als ik dan naar de waterhuishouding in Lat Krabang kijk, verwacht ik weer dezelfde ellende als vorig jaar. Om over Dong Muang nog maar niet te spreken als die vloedgolf uit het noorden er weer aankomt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 15 september 2012 @ 12:24:05 #169
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116811148
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:02 schreef Iwanius het volgende:
Ola. ik heb eens wat zitten bladeren in al die reismagazines van reisbureaus
over rondreizen/vakantie reizen naar Thailand p.p en ik ben wel geschrokken
van de prijzen aldaar voor eind november/december 2012.

Het begint met vliegtuig,een minimaal 4 sterren hotel en laten we zeggen
14 dagen vakantie bij +/- ¤ 3.000,-!
Bij een reisbureau boeken, maakt de bestemming waarheen ter wereld dan ook, niet zo heel veel uit, de prijs is altijd schandalig hoog. Zeker als je minimaal een 4 sterren verblijf voor ogen hebt. Maar geen land ter wereld waar individueel reizen voor een veel lagere prijs zo makkelijk is dan in Thailand. Gewoon doen!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116812287
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:02 schreef Iwanius het volgende:
Ola. ik heb eens wat zitten bladeren in al die reismagazines van reisbureaus
over rondreizen/vakantie reizen naar Thailand p.p en ik ben wel geschrokken
van de prijzen aldaar voor eind november/december 2012.

Het begint met vliegtuig,een minimaal 4 sterren hotel en laten we zeggen
14 dagen vakantie bij +/- ¤ 3.000,-!
Dan doe je toch iets niet goed, ik ben voor 2 personen voor vlucht+hotels (3sterren)+binnenlandse vlucht met bangkok air voor totaal 17 dagen 2400 euro kwijt.
pi_116812912
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:02 schreef Iwanius het volgende:
Ola. ik heb eens wat zitten bladeren in al die reismagazines van reisbureaus
over rondreizen/vakantie reizen naar Thailand p.p en ik ben wel geschrokken
van de prijzen aldaar voor eind november/december 2012.

Het begint met vliegtuig,een minimaal 4 sterren hotel en laten we zeggen
14 dagen vakantie bij +/- ¤ 3.000,-!
Gewoon alleen de ticket boeken en zelf accomodatie regelen in Thailand. Thailand kan je prima alles ter plaatsen regelen. Je hebt een al een goede kamer voor 20 euro per nacht en als je minder waarde hecht aan luxe kan het veel goedkoper. Of duurder als je meer luxe wilt.
pi_116820660
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In Vang Vieng zitten ze er niet op te wachten, in ieder geval. Hooguit wanneer de Hermandad weer wat centjes nodig heeft en het lokale heroine annex opium hok binnenvalt voor wat teamoney van de falang/drugtourist.

Niet dat de local daar wat aan heeft, die ziet daar niks van, noch van de touristen-kip :)

Nog nooit in Asia een afgrijselijkerlijker afgestompter oord gezien dan Vang Vieng. Een hek erom zetten, de falang erin, en je kunt entree vragen. Een soort Artis van het ergste soort, gecombineerd met happy Friends afleverinigen for ever.

Ja, ik begrijp best wat de aantrekkingskracht van Vang Vieng is :) Tip: doe dat lekker thuis ^O^
Ik snap je punt niet zo, wat is er op tegen als mensen dat in Vangvieng doen? Als ze het in HEEEEL zuid oost azie doen heb je een punt, nu heb je in heel z.o. azie 3 enorme party places. Dat is de (full)moon parties @ Koh Phangan, Tubing in VangVieng en wellicht nog het nachtleven van Nha Trang. Wat boeit het als er een paar van die plekjes zijn?
Tis niet dat heel Laos overloopt van dronken westeners. Sterker nog, gelet op de curfew in heel Laos die redelijk strikt wordt gehanteerd is dit de enige plek waar je even op je gemak lekker dronken kan worden en kan feesten. Daarna trek je door naar LP of Vientiane en is het weer qua party een stuk minder, maar qua cultuur en natuur weer een stuk meer. Een prima afwisseling lijkt mij juist. Juist omdat de alcohol zo enorm goedkoop is in deze landen, hoort dat voor mij een beetje bij de cultuur. Maleisie en Indonesie bijvoorbeeld is de alcohol veel duurder, daar heb je dan ook amper de echte echte party places.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:21:10 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116822931
In de Filipijnen is de alcohol bijna gratis en toch zijn er maar heel weinig extreme 'party places'. Hooguit Puerto Gallera en, afhankelijk hoe je het bekijkt, Manilla. Oh en Boracay.

In Thailand heb je naast de Full Moon parties ook nog Pataya, Phuket en Kao San Road als plekken die redelijk last hebben van een overschot aan toeristen en drankmisbruik. Daarnaast zijn er nog vele extreem toeristische eilanden als Koh Phi Phi, Koh Samui, Koh Tao,...

Op zich is het natuurlijk goed dat dit soort dingen zich concentreren in een beperkt aantal plekken, maar in sommige landen wordt dit langzamerhand wel een groot aantal plekken.
Ik vermoed zelfs dat in Spanje meer verlaten stranden zijn dan in Thailand...

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemans24 op 15-09-2012 19:28:55 ]
pi_116823177
Nja Filipijnen ben ik niet geweest dus daar kan ik niet voor spreken. Mijn punt is meer dat je ook genoeg plekken heb waar je rustig aan kan doen. Koh Tao bijvoorbeeld, of Chiang Mai of Pai. Tis niet alsof 'de dronken backpacker' heel zuid oost azie heeft omgetoverd tot een drankparadijs. Ja, er zijn plekken (al ben ik in phuket nooit geweest mede omdat ik er slechte verhalen over hoor) waar flink wordt doorgetankt, maar dat doet in mijn ogen niets af aan al het andere wat een land ook te bieden heeft.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:30:24 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116823286
Van Koh Tao heb ik dus een verkeerd beeld?
pi_116826135
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:30 schreef Lemans24 het volgende:
Van Koh Tao heb ik dus een verkeerd beeld?
Koh Tao is geen partyeiland. Mensen komen daar voornamelijk om te duiken en te relaxen. s'avonds wel drankjes drinken op het strand maar dat ging allemaal erg ontspannen. Geweldig eiland!
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:59:03 #177
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116829706
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:35 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Koh Tao is geen partyeiland. Mensen komen daar voornamelijk om te duiken en te relaxen. s'avonds wel drankjes drinken op het strand maar dat ging allemaal erg ontspannen. Geweldig eiland!
Ok, klinkt als Koh Lanta in Zuid Thailand of El Nido in de Filipijnen. Goed dus!
pi_116860832
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:02 schreef Iwanius het volgende:
Ola. ik heb eens wat zitten bladeren in al die reismagazines van reisbureaus
over rondreizen/vakantie reizen naar Thailand p.p en ik ben wel geschrokken
van de prijzen aldaar voor eind november/december 2012.

Het begint met vliegtuig,een minimaal 4 sterren hotel en laten we zeggen
14 dagen vakantie bij +/- ¤ 3.000,-!
Via organisaties als Kras en NRV heb je een rondreis van 15 of 17 dagen vanaf 1300 euro p.p. zowel privé- als groepsreizen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Devz op 16-09-2012 20:05:26 ]
  zondag 16 september 2012 @ 20:23:07 #179
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116862369
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:59 schreef Devz het volgende:

[..]

Via organisaties als Kras en NRV heb je een rondreis van 15 of 17 dagen vanaf 1300 euro p.p. zowel privé- als groepsreizen.
NRV ken ik niet, maar als je denkt dat je bij Kras (moet overigens een grote kras door Kras) in een 4 sterren accomodatie terecht komt, forget it. Je mag al blij zijn als het Europese standaard 2 sterren is en je niet zelf je ontbijt hoeft te betalen. En dat sterren systeem in Thailand werkt ook een beetje anders. Hotelier verhoogt zijn prijzen en plakt er gelijk even een ster bij. Ja 1e x toeristen in Thailand zo gaat dat want T.I.T.!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116866390
Hm, ik was van plan morgen een ticket te boeken vanaf 20 okt-10 nov maar twijfel door de weersvoorspelligen of dat verstandig is. Wil graag Bangkok, Chiang Mai en ko Samet of ko Chang aandoen. Wat denken jullie: gewoon boeken of wachten of de overstromingen komende week doorzetten?
  zondag 16 september 2012 @ 21:46:15 #181
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116869099
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:10 schreef Sachaaa het volgende:
Hm, ik was van plan morgen een ticket te boeken vanaf 20 okt-10 nov maar twijfel door de weersvoorspelligen of dat verstandig is. Wil graag Bangkok, Chiang Mai en ko Samet of ko Chang aandoen. Wat denken jullie: gewoon boeken of wachten of de overstromingen komende week doorzetten?
Ik zit er over drie weken, hoop het niet. Iemand nog goeie tip voor een hotel in Bangkok, of een simpel appartement is ook goed. Bij Khao San Road het liefst. Met twee aparte bedden ;).

Ga in ieder geval dat hotel vast boeken, de rest moet ik nog even in zien hoe ver ik ga plannen.
pi_116869843
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

NRV ken ik niet, maar als je denkt dat je bij Kras (moet overigens een grote kras door Kras) in een 4 sterren accomodatie terecht komt, forget it. Je mag al blij zijn als het Europese standaard 2 sterren is en je niet zelf je ontbijt hoeft te betalen. En dat sterren systeem in Thailand werkt ook een beetje anders. Hotelier verhoogt zijn prijzen en plakt er gelijk even een ster bij. Ja 1e x toeristen in Thailand zo gaat dat want T.I.T.!
Hoe kom je aan die wijsheid? Toevallig ben ik zelf een keer met Kras naar Thailand geweest, we hebben (afgezien van de jungle) toen alleen maar in luxe 4**** en 5***** hotels gezeten, met uitstekend ontbijtbuffet erbij.

Impressie van de hotels waar we verbleven

Bij NRV heb je ook vele kant-en-klaar rondreizen, maar je kunt er ook zelf je rondreis samenstellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Devz op 16-09-2012 22:09:27 ]
  zondag 16 september 2012 @ 22:10:15 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116870771
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:10 schreef Sachaaa het volgende:
Hm, ik was van plan morgen een ticket te boeken vanaf 20 okt-10 nov maar twijfel door de weersvoorspelligen of dat verstandig is. Wil graag Bangkok, Chiang Mai en ko Samet of ko Chang aandoen. Wat denken jullie: gewoon boeken of wachten of de overstromingen komende week doorzetten?
Als je echt niet meer door Thailand kan reizen zal het wel mogelijk zijn om het ticket gratis om te boeken.

Vorige jaar was het rond deze tijd voor mijn verblijf wel acceptabel, slechts 1 dag regen gehad, en in de omgeving Bangkok, Ko Samet en Ko Chang zal het wel loslopen, ook Udon Thani was goed bereikbaar met het vliegtuig, Chiang Mai ligt in het noorden, dus dat zal ook wel bereikbaar zijn.

Het enige waar ik me wel zorgen over maak, mogelijk moet ik toch naar Thailand komende oktober voor 2 dagen, is of dat Don Muang wel zo'n goede keus is voor Air Asia, vorig jaar was dat een groot natuurlijk zwembad, en ik heb niet het idee dat Suvarnabhumi geofferd gaat worden voor Don Muang....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 16 september 2012 @ 22:42:42 #184
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116872749
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:57 schreef Devz het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die wijsheid? Toevallig ben ik zelf een keer met Kras naar Thailand geweest, we hebben (afgezien van de jungle) toen alleen maar in luxe 4**** en 5***** hotels gezeten, met uitstekend ontbijtbuffet erbij.

Impressie van de hotels waar we verbleven

Bij NRV heb je ook vele kant-en-klaar rondreizen, maar je kunt er ook zelf je rondreis samenstellen.
Kijk dat bedoel ik nu. Er zit altijd wel een vlekje aan een hotel dat Kras geboekt heeft. Of het is gewoon mindere kwaliteit kamers dan de standaard vanwege de uitgeknepen prijs, of zoals hier, een blijkbaar goed hotel op een volledig verkeerde plek.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 16 september 2012 @ 22:55:49 #185
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116873500
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:10 schreef Sachaaa het volgende:
Hm, ik was van plan morgen een ticket te boeken vanaf 20 okt-10 nov maar twijfel door de weersvoorspelligen of dat verstandig is. Wil graag Bangkok, Chiang Mai en ko Samet of ko Chang aandoen. Wat denken jullie: gewoon boeken of wachten of de overstromingen komende week doorzetten?
Die overstromingen zetten echt wel door hoor. De rotzooi is nu in Sukhotai aangeland waar inmiddels 1224 dorpen geevacueerd zijn. Bangkok zelf zal niet gauw onderlopen en met een beetje geluk krijgen ze op Dong Muang dit jaar geen natte voeten nu ThaiAirAsia al hun vluchten hier naar toe verplaatsen per 1 oktober. Maar omdat het Thailand is, is er geen peil op te trekken. De regen in Bangkok is er nu veel vaker en een beetje heviger en langer dan dat het vorig jaar was.

Ik zou het nog een week aankijken en zien hoe de overstromingsgebieden zich verplaatsen. Helaas blijft het koffiedik kijken maar zou je nu alleen naar Koh Samet of Koh Chang gaan, dan durfde ik de gok wel te nemen. Chiang Mai is moeilijk want daar loopt de halve binnenstad zo onder water. Niet dat het rampzalig is, maar wel een ramp voor jouw vakantie als je er op dat moment bent. Kun je altijd nog verkassen naar het noorden. Moeilijk moeilijk moeilijk nu.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 16 september 2012 @ 22:59:57 #186
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116873738
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Chiang Mai ligt in het noorden, dus dat zal ook wel bereikbaar zijn.

Het enige waar ik me wel zorgen over maak, mogelijk moet ik toch naar Thailand komende oktober voor 2 dagen, is of dat Don Muang wel zo'n goede keus is voor Air Asia, vorig jaar was dat een groot natuurlijk zwembad, en ik heb niet het idee dat Suvarnabhumi geofferd gaat worden voor Don Muang....
Dan wordt het toch Thai Smile airline boeken, want nu die LCC's van Suvarnabhumi verdreven zijn komt Thai Airways ineens, in de vorm van een LCC maar met Thai Airways prijzen, op de proppen met een uitbreiding van binnenlandse vluchten vanaf BKK. Maar ja verbaast U niet, verwonder U slechts. TIT!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116879064
Vanavond weer terug naar Thailand met de nachttrein en 1 nachtje verblijven in een hostel vlak bij Khao San. Dag erna vlieg ik door naar Sydney dus 1 avondje partyen moet nog wel lukken.

Tevens moet ik ook nog wat spullen kopen (vest, hardloopschoenen, nog wat kleren) en ik wil graag dat ze langer dan 2 weken meegaan, dus ik denk dat KSR qua shopping afvalt. Wat zijn de betere winkelcentra in Bangkok? En tevens kom ik aan om 07.00 sochtends en vlieg ik pas om 1700 de dag erna, dus ik heb nog wel wat tijd naast het shoppen.
Wat zijn nog dingen om aan te raden om te zien? National Palace heb ik gehad, evenals Arun Wat en de tempel bovenop de berg
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 17 september 2012 @ 07:36:49 #188
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116879434
De betere winkelcentra zijn Emporium, alle Centrals (hoewel die onderling flink kunnen verschillen), en Siam Paragon. Voor hardloopschoenen kunt je het beste terecht bij een van de Supersports. Volgens mij is die in Central World (BTS halte tussen Siam en Chidlom) het grootst, maar als je geen al te grote voeten hebt heeft de kleine in Robinson (Sukhumvit soi 19, BTS halte Asok) wel eens leuke aanbiedingen. Van de service moet je het daar niet hebben :{ Het nieuwe Mega Bangna is gi-gan-tisch, maar daar zou je een tijdje voor in de taxi moeten zitten en verder voegt het denk ik weinig toe.

Het is wel totaal geen uitverkooptijd, en dan zijn de genoemde winkelcentra duur. Ik vraag me af of je in Australie niet beter af kunt zijn....

Nog iets om te zien.... Chinatown? Jim Thompson's huis? Fietstocht maken? Pooh's kookschool zit waarschijnlijk al vol, maar een andere kookcursus? National Museum?
pi_116879568
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:42 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik nu. Er zit altijd wel een vlekje aan een hotel dat Kras geboekt heeft. Of het is gewoon mindere kwaliteit kamers dan de standaard vanwege de uitgeknepen prijs, of zoals hier, een blijkbaar goed hotel op een volledig verkeerde plek.
De locaties zijn inderdaad niet altijd geweldig, maar de kwaliteit is gewoon uitstekend. Met een taxi of tuk-tuk zit je zo waar je zijn wilt. Maar goed, als je zelf wilt kunnen kiezen dan kan je de reis gewoon zelf samenstellen. Betaal je alleen wel iets meer voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Devz op 17-09-2012 13:15:21 ]
  maandag 17 september 2012 @ 10:12:02 #190
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116881661
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:46 schreef tcr het volgende:

[..]

Ik zit er over drie weken, hoop het niet. Iemand nog goeie tip voor een hotel in Bangkok, of een simpel appartement is ook goed. Bij Khao San Road het liefst. Met twee aparte bedden ;).

Ga in ieder geval dat hotel vast boeken, de rest moet ik nog even in zien hoe ver ik ga plannen.
http://www.nappark.com/location.php
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 17 september 2012 @ 10:25:32 #191
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116881964
quote:
Nu eentje zonder S ;).
  maandag 17 september 2012 @ 10:28:45 #192
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116882029
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 10:25 schreef tcr het volgende:

[..]

Nu eentje zonder S ;).
zonder S /???
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 17 september 2012 @ 10:58:16 #193
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116882884
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 10:28 schreef HD9 het volgende:

[..]

zonder S /???
Ho(s)tel.
  maandag 17 september 2012 @ 11:05:44 #194
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116883106
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 10:58 schreef tcr het volgende:

[..]

Ho(s)tel.
gewoon naar toegaan, er zijn duizenden hotels in bangkok
en tientallen op en rond KSR
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_116888879
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 07:36 schreef Gaoxing het volgende:
De betere winkelcentra zijn Emporium, alle Centrals (hoewel die onderling flink kunnen verschillen), en Siam Paragon. Voor hardloopschoenen kunt je het beste terecht bij een van de Supersports. Volgens mij is die in Central World (BTS halte tussen Siam en Chidlom) het grootst, maar als je geen al te grote voeten hebt heeft de kleine in Robinson (Sukhumvit soi 19, BTS halte Asok) wel eens leuke aanbiedingen. Van de service moet je het daar niet hebben :{ Het nieuwe Mega Bangna is gi-gan-tisch, maar daar zou je een tijdje voor in de taxi moeten zitten en verder voegt het denk ik weinig toe.

Het is wel totaal geen uitverkooptijd, en dan zijn de genoemde winkelcentra duur. Ik vraag me af of je in Australie niet beter af kunt zijn....

Nog iets om te zien.... Chinatown? Jim Thompson's huis? Fietstocht maken? Pooh's kookschool zit waarschijnlijk al vol, maar een andere kookcursus? National Museum?
Terminal 21 is leuk, mall in stijl van een vliegveld en alle verdiepingen stellen een stad voor met bijbehorende scenery, super grappig!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 17 september 2012 @ 14:19:05 #196
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116889453
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:05 schreef HD9 het volgende:

[..]

gewoon naar toegaan, er zijn duizenden hotels in bangkok
en tientallen op en rond KSR
Altijd het idee dat ik na een vlucht geen hotel wil zoeken. Ga eerst een schema maken voor Bangkok, dit topic geeft me allemaal ideeën. Maar ik wil niet alleen in Bangkok blijven.
  maandag 17 september 2012 @ 14:22:50 #197
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116889654
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:19 schreef tcr het volgende:

[..]

Altijd het idee dat ik na een vlucht geen hotel wil zoeken. Ga eerst een schema maken voor Bangkok, dit topic geeft me allemaal ideeën. Maar ik wil niet alleen in Bangkok blijven.
moet je eenstartup reis boeken, die hebben een eerste nacht erbij
www.bmair.nl
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 17 september 2012 @ 14:24:31 #198
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116889711
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

moet je eenstartup reis boeken, die hebben een eerste nacht erbij
www.bmair.nl
Ticket naar Bangkok is er al, zit alleen nog te twijfelen tussen 2 of 3 nachten in Bangkok.
  maandag 17 september 2012 @ 14:31:09 #199
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116890033
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 17 september 2012 @ 15:36:49 #200
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116892679
quote:
Duh, iemand goeie tip !
  maandag 17 september 2012 @ 15:43:23 #201
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116892933
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 15:36 schreef tcr het volgende:

[..]

Duh, iemand goeie tip !
handig he dat internet ;)
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 17 september 2012 @ 15:49:38 #202
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116893181
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2012 14:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Terminal 21 is leuk, mall in stijl van een vliegveld en alle verdiepingen stellen een stad voor met bijbehorende scenery, super grappig!
Maar uitenmate onhandig als je daadwerkelijk even snel iets wilt kopen. Maar ja, dat zijn eigenlijk de meeste Bangkokse malls.
  maandag 17 september 2012 @ 19:03:55 #203
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116900734
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dan wordt het toch Thai Smile airline boeken, want nu die LCC's van Suvarnabhumi verdreven zijn komt Thai Airways ineens, in de vorm van een LCC maar met Thai Airways prijzen, op de proppen met een uitbreiding van binnenlandse vluchten vanaf BKK. Maar ja verbaast U niet, verwonder U slechts. TIT!
Maar als het goed is vervangt deze LCC de nu binnenlandse vluchten van Thai Airways zelf, althans, vooral de onrendabele vluchten naar de kleinere luchthavens (Udon Thani, Ubon Ratchatani, Chiang Rai, Chiang Mai, Surat Thani), gezien Air Asia daar nogal sterk vertegenwoordigd is.

Voordeel van Thai zal wel zijn dat ze deze vluchten wel als tag-on voor vluchten vanuit de long haul bestemmingen kunnen koppelen gezien ze vanaf Suvarnabhumi vliegen.

Air Asia heeft overigens wel gekregen wat ze wilden, namelijk dat alle vluchten vanaf 1 luchthaven kunnen worden uitgevoerd, en Don Muang is met de aangeboden tarieven wel acceptabel, alleen binnenlandse vluchten had met de opzet van Air Asia niet mogelijk geweest omdat vliegtuigen uitgewisseld worden.

Ik ben benieuwd of ze Don Muang dit jaar droog houden, een vluchtje met MAS of THAI is ook zo geregeld, maar kost wel wat meer, zonder dat je nu ook echt heel veel meer krijgt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 17 september 2012 @ 19:05:10 #204
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116900808
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 15:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar uitenmate onhandig als je daadwerkelijk even snel iets wilt kopen. Maar ja, dat zijn eigenlijk de meeste Bangkokse malls.
Maar een vrouw wil juist toch altijd de complete shopping experience, beetje ronddolen, diverse winkels bezoeken, eten in de foodcourt/ restaurant, beetje ronddolen, weer ergens een snack eten, nog meer ronddolen en uiteindelijk in de eerste winkel waar je binnenstapte e.e.a. aanschaffen.

(Of kom ik nu heel gefrustreerd over?)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116904984
Vlucht is geboekt! Begin november ga ik met 2 vrienden een half jaar backpacken door Zuidoost Azië. We beginnen in Bangkok en tot zo ver de planning :D :')
  maandag 17 september 2012 @ 20:57:57 #206
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116907837
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar een vrouw wil juist toch altijd de complete shopping experience, beetje ronddolen, diverse winkels bezoeken, eten in de foodcourt/ restaurant, beetje ronddolen, weer ergens een snack eten, nog meer ronddolen en uiteindelijk in de eerste winkel waar je binnenstapte e.e.a. aanschaffen.

(Of kom ik nu heel gefrustreerd over?)
:D

Een beetje wel, Oz :P

Ik shop meestal in NL, daar zijn we precies eens per jaar tijdens de zomeruitverkoop. Een of twee winkels per produkt (kleding, schoenen, lingerie, sportkleding...), eten als totale uitputting nadert, en klaar is Gao, voor de rest van het jaar.... To-taal mislukt als expatvrouw :N Dochterlief, daarentegen.... :(
  maandag 17 september 2012 @ 21:01:38 #207
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116908086
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:15 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Vlucht is geboekt! Begin november ga ik met 2 vrienden een half jaar backpacken door Zuidoost Azië. We beginnen in Bangkok en tot zo ver de planning :D :')
Hou je er een beetje rekening mee, vooral qua vluchten, dat de periode rond kerst in delen van ZO Azie behoorlijk hoogseizoen is?

En verder: veel voorpret gewenst :)
pi_116908633
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:15 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Vlucht is geboekt! Begin november ga ik met 2 vrienden een half jaar backpacken door Zuidoost Azië. We beginnen in Bangkok en tot zo ver de planning :D :')
Cool ik heb dezelfde "planning" :)
pi_116911278
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:15 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Vlucht is geboekt! Begin november ga ik met 2 vrienden een half jaar backpacken door Zuidoost Azië. We beginnen in Bangkok en tot zo ver de planning :D :')
Rond die tijd ga ik ook. Ik vertrek eind oktober. Wie weet tot daar.
  maandag 17 september 2012 @ 21:50:00 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116911433
Op dit moment heeft Air Asia weer schappelijke aanbiedingen voor vluchten van april tot september 2013.
Nu alleen de binnenlandse vluchten. Ongetwijfeld volgt na deze aanbiedings periode ook een dergelijke stunt aanbieding voor de internationale vluchten.

Al moet je natuurlijk nu al weten wanneer je in Thailand gaat zijn... Er kunnen goede deals gescoord worden, want eigenlijk is Air Asia alleen met deze prijzen nog echt spotgoedkoop.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 17 september 2012 @ 22:11:49 #211
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116912869
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:15 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Vlucht is geboekt! Begin november ga ik met 2 vrienden een half jaar backpacken door Zuidoost Azië. We beginnen in Bangkok en tot zo ver de planning :D :')
Met twee vrienden een half jaar weg, dat zie je niet vaak.
Het is altijd lastig anderen te vinden met tijd en geld!
  maandag 17 september 2012 @ 22:14:09 #212
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116912995
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:50 schreef ozzietukker het volgende:
Op dit moment heeft Air Asia weer schappelijke aanbiedingen voor vluchten van april tot september 2013.
Nu alleen de binnenlandse vluchten. Ongetwijfeld volgt na deze aanbiedings periode ook een dergelijke stunt aanbieding voor de internationale vluchten.

Al moet je natuurlijk nu al weten wanneer je in Thailand gaat zijn... Er kunnen goede deals gescoord worden, want eigenlijk is Air Asia alleen met deze prijzen nog echt spotgoedkoop.
De standaard prijzen zijn inderdaad flink omhoog gegaan. 40-50 euro voor vluchtjes als KL-Jakarta of KL-Kota Kinabalu.
pi_116913146
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 21:01 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hou je er een beetje rekening mee, vooral qua vluchten, dat de periode rond kerst in delen van ZO Azie behoorlijk hoogseizoen is?

En verder: veel voorpret gewenst :)
Hij is al geboekt, dus maakt me niet zo veel uit ;). 393 euro voor een enkeltje vanaf Amsterdam.
pi_116913164
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:47 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Rond die tijd ga ik ook. Ik vertrek eind oktober. Wie weet tot daar.
Hoe lang ga je erheen dan?
pi_116913219
In december tussen Myanmar en de Filipijnen een stop van 3 dagen in Bangkok. Land 22 dec. in de middag en vertrek de 25ste in de avond. Zou graag niet al te ver buiten bangkok in een relaxt plaatsje willen verblijven waar ook nog wat te doen is.

Tips in deze?
pi_116913357
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:50 schreef ozzietukker het volgende:
Op dit moment heeft Air Asia weer schappelijke aanbiedingen voor vluchten van april tot september 2013.
Nu alleen de binnenlandse vluchten. Ongetwijfeld volgt na deze aanbiedings periode ook een dergelijke stunt aanbieding voor de internationale vluchten.

Al moet je natuurlijk nu al weten wanneer je in Thailand gaat zijn... Er kunnen goede deals gescoord worden, want eigenlijk is Air Asia alleen met deze prijzen nog echt spotgoedkoop.
Weet jij of het handig is om nu alvast een binnenlandse vlucht bij Air Asia te boeken voor Bangkok - Chiang Rai op zaterdag 10 nov. of kan je daar gewoon mee wachten tot een paar dagen van te voren?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2012 22:20:41 ]
pi_116914299
quote:
11s.gif Op maandag 17 september 2012 22:16 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Hoe lang ga je erheen dan?
Precies een maand. Alleen Thailand.
Hostel voor de eerste 2 dagen in Bangkok geboekt. Voor de rest nog niets.
pi_116914491
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Weet jij of het handig is om nu alvast een binnenlandse vlucht bij Air Asia te boeken voor Bangkok - Chiang Rai op zaterdag 10 nov. of kan je daar gewoon mee wachten tot een paar dagen van te voren?
Vaak geldt hoe langer je wacht hoe duurder. Maar weet bij Air Asia niet zeker.

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Precies een maand. Alleen Thailand.
Hostel voor de eerste 2 dagen in Bangkok geboekt. Voor de rest nog niets.
Ha, dan zijn we er wel tegelijkertijd. Ik blijf sowieso nog wel een beetje actief op fok, en dit topic, dus houdt me op de hoogte :D
pi_116918427
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Weet jij of het handig is om nu alvast een binnenlandse vlucht bij Air Asia te boeken voor Bangkok - Chiang Rai op zaterdag 10 nov. of kan je daar gewoon mee wachten tot een paar dagen van te voren?
beter nu boeken als je het al definitief weet. Als je gaat treinen kijk daar ook dan nu alvast maar.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 18 september 2012 @ 01:17:21 #220
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116920633
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:16 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Hij is al geboekt, dus maakt me niet zo veel uit ;). 393 euro voor een enkeltje vanaf Amsterdam.
Ik zat meer in de trant te denken van 'misschien wil je rond die tijd wel ergens heen reizen" :)
pi_116922024
Over een paar uurtjes zit onze eerste week van de 4 weken er op. we zijn nu bezig met een roadtrip van Surat Thani naar Chiang Rai. Vandaag gaan we de bergen in tussen de plaats Tak en birma via de route 108. Hier een linkje naar mijn youtube voor een filmpje die wij gemaakt hebben tijdens de rit.
(ik weet niet of de link werkt omdat deze via mijn iPhone gecopieerd is).
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:04:04 #222
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116923398
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 04:34 schreef daanski82 het volgende:
Over een paar uurtjes zit onze eerste week van de 4 weken er op. we zijn nu bezig met een roadtrip van Surat Thani naar Chiang Rai. Vandaag gaan we de bergen in tussen de plaats Tak en birma via de route 108. Hier een linkje naar mijn youtube voor een filmpje die wij gemaakt hebben tijdens de rit.
(ik weet niet of de link werkt omdat deze via mijn iPhone gecopieerd is).
leuk stukkie film, leuk asfalt ook
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_116923444
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:04 schreef HD9 het volgende:

[..]

leuk stukkie film, leuk asfalt ook
Is toch leuk! Je weet toch! :D
Doe je in Nederland toch ook. Een stuk willekeurig asfalt filmen en delen. Heel boeiend *O*
pi_116923964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:04 schreef HD9 het volgende:

[..]

leuk stukkie film, leuk asfalt ook
Titel ook, rijden door het echte Thailand
pi_116925203
Overigens, bedankt voor de tips qua shopping malls maar ik laat het er ff bij zitten. In de 1e plaats is het me toch een partij pokkeweer hier in Bangkok dat ik er niet aan denk ook maar mn hostel uit te gaan. Ten 2e had ik vannacht een sleeper train van Ubon Rachtathani...en een stoel ipv een bed omdat de bedden uitverkocht waren. Kortom, veel zin om nu nog een winkelcentrum op te gaan zoeken heb ik niet, ik kijk morgen wel ff op KSR of er iets te vinden is en anders haal ik t wel in Oz
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116942905
Een een heel snel vraagje:



Heb ik hier nu wel of niet een visum voor nodig? Het zit precies op de grens van 30 dagen.
pi_116942981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:57 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Een een heel snel vraagje:

[ afbeelding ]

Heb ik hier nu wel of niet een visum voor nodig? Het zit precies op de grens van 30 dagen.
Dat zijn 31 dagen. Wat denk je dan zelf?
pi_116943137
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:59 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat zijn 31 dagen. Wat denk je dan zelf?
Oh ja, ik had 30 oktober niet meegeteld. 8)7
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:06:18 #229
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116961987
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 15:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar uitenmate onhandig als je daadwerkelijk even snel iets wilt kopen. Maar ja, dat zijn eigenlijk de meeste Bangkokse malls.
Nou, The Mall Bankapi, The Nine of Fashion Island zijn anders uitermate overzichtelijk en wat kleiner is Samakhon Village heel erg overzichtelijk. Maar ik geloof dat die allemaal wat bij jou uit de buurt liggen.

En Mega Bangna heeft door de eerste Ikea zo'n aantrekkingskracht dat je daar in het weekend wel even in de file staat om een parkeerplek te mogen zoeken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:10:24 #230
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116962228
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Oh ja, ik had 30 oktober niet meegeteld. 8)7
Maakt niet uit joh. Als je pech hebt moet je voor die ene dag alleen even 500 Bt aftikken. En dat is altijd goedkoper dan even het land uit en weer terug. Behalve natuurlijk als je net over de helft van je vakantie even de grens met Maleisie over wandelt, maar dan moet je maar net daar in de omgeving zijn. Via alle andere grensovergangen of internationale vluchten kost het beduidend meer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:15:04 #231
6941 APK
Factual, I think.
pi_116962474
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:10 schreef buzz1291 het volgende:

Maakt niet uit joh. Als je pech hebt moet je voor die ene dag alleen even 500 Bt aftikken. En dat is altijd goedkoper dan even het land uit en weer terug. Behalve natuurlijk als je net over de helft van je vakantie even de grens met Maleisie over wandelt, maar dan moet je maar net daar in de omgeving zijn. Via alle andere grensovergangen of internationale vluchten kost het beduidend meer.
In dit geval kun je ook nog heel onwetend stamelen 'Ja maar, ik was toch al om 23.30u op het vliegveld? :{ '
Ik heb ook wel eens voor een paar dagen moeten betalen, echt vriendelijk doen ze niet maar dat boeit niet voor die ene dag. :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_116965098
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maakt niet uit joh. Als je pech hebt moet je voor die ene dag alleen even 500 Bt aftikken. En dat is altijd goedkoper dan even het land uit en weer terug. Behalve natuurlijk als je net over de helft van je vakantie even de grens met Maleisie over wandelt, maar dan moet je maar net daar in de omgeving zijn. Via alle andere grensovergangen of internationale vluchten kost het beduidend meer.
Dit is mijn eerste verre reis in m'n eentje. Ik kies de veilige route en regel maar gewoon even een visum voor een paar tientjes. :P
  woensdag 19 september 2012 @ 00:12:29 #233
6941 APK
Factual, I think.
pi_116965229
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 00:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Dit is mijn eerste verre reis in m'n eentje. Ik kies de veilige route en regel maar gewoon even een visum voor een paar tientjes. :P
Is idd het beste voor de gemoedsrust :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_116967783
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:57 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Een een heel snel vraagje:

[ afbeelding ]

Heb ik hier nu wel of niet een visum voor nodig? Het zit precies op de grens van 30 dagen.
Als je gewoon zorgt dat je op de 28e op de luchthaven bent, is er niets aan de hand. Daarbij, je vliegt om 02.30 snachts dus waarschijnlijk ben je er dan al om 23.30, dus nog op de 28e.Niks aan de hand en 30 daagjes
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 19 september 2012 @ 08:30:10 #235
6941 APK
Factual, I think.
pi_116968693
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 05:36 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Als je gewoon zorgt dat je op de 28e op de luchthaven bent, is er niets aan de hand. Daarbij, je vliegt om 02.30 snachts dus waarschijnlijk ben je er dan al om 23.30, dus nog op de 28e.Niks aan de hand en 30 daagjes
Gelul.
Het gaat om de datum die op het ticket staat, niet de datum van arriveren op het vliegveld.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 19 september 2012 @ 12:40:11 #236
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_116975653
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:15 schreef APK het volgende:
..., echt vriendelijk doen ze niet maar dat boeit niet voor die ene dag. :P
Waarom zijn die luitjes eigenlijk nooit vriendelijk?
Altijd nors en zwijgend. Vreemd.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_116976053
quote:
5s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:40 schreef kasper het volgende:

[..]

Waarom zijn die luitjes eigenlijk nooit vriendelijk?
Altijd nors en zwijgend. Vreemd.
al hun collega ambtenaren krijgen massa smeergeld van toeristen en zij zitten op een plek waar duizenden cameras hangen en dus geen smeergeld kunnen aannemen en voor 200 euro per maand onbeperkt paspoorten kunnen afstempelen :P

ik zou ook zo kijken :(
  woensdag 19 september 2012 @ 14:05:24 #238
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116979002
Voor de 2e dag in Bangkok "Koken met Poo" geboekt, maar vraag me af of het 'slim is' om de middag dan een Fietstoch van Co te boeken (14u). Misschien iets teveel op 1 dag en te krap op elkaar.

Wel erg benieuwd allemaal, minder dan 20 dagen :).
pi_116980255
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:05 schreef tcr het volgende:
Voor de 2e dag in Bangkok "Koken met Poo" geboekt, maar vraag me af of het 'slim is' om de middag dan een Fietstoch van Co te boeken (14u). Misschien iets teveel op 1 dag en te krap op elkaar.

Wel erg benieuwd allemaal, minder dan 20 dagen :).
Ik zou Co lekker in de ochtend doen. Vroeg op maar heerlijk zo vroeg door de stad.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:46:05 #240
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116991932
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 08:30 schreef APK het volgende:

[..]

Gelul.
Het gaat om de datum die op het ticket staat, niet de datum van arriveren op het vliegveld.
Precies! De datum van de vlucht is bepalend of het overstay is, niet het tijdstip van door de immigratie gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116992246
Wat is de ervaring met vluchten van Etihad met een tussenstop van 2h35m?
Is er dan ruimte voor waat ontspanning tijdens de tussenstop, of is dat te kort?
pi_116993937
Oke, ik regel het 'visumprobleem' voor thailand door een ticket naar cambodja te boeken binnen de 30 dagen verblijf in thailand. Maar ik heb geen bewijs dat ik cambodja ook na 30 dagen weer verlaat. Moet ik dan weer een vlucht naar een omliggend land boeken? Bedoeling is na 2/3 weken naar Vietnam te gaan.
pi_116997310
Sorry! Hieronder het antwoord al eerder gegeven.

quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:12 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Visum voor Cambodja koop je aan de grens, on arrival 20 dollar maar over land willen die flikkers er graag wel 1200 Baht voor hebben....

Voor Cambodja hoef je helemaal niets te bewijzen, AirAsia neemt je zo mee op een enkeltje. Heb ik vaak genoeg gedaan omdat ik dan de bus vanuit Sihanoukville terug nam naar Koh kong en verder naar Thailand.

Visum voor Vietnam kun je op de ambassade in Phnom Penh afhalen. ik weet niet meer precies wat het kostte maar binnen 3 dagen gereed was goedkoper dan de volgende dag. En ook daar hoef jevolgens mij niets te bewijzen. AirAsia nam mij zo mee op een enkeltje BKK-HAN.

Maar al geloof in helemaal niets van het weiger verhaal van Ozzietukker, ik kan het tegendeel niet bewijzen. Officieel zal Ozzie wel gelijk hebben, maar ik ben er van overtuigd dat wanneer je vantevoren even instudeert dat je het land "volgende week via die en die grensovergang per bus" weer gaat verlaten, er geen mnaatschappij is die je zal weigeren. Waarom verkopen ze anders enkele reizen naar die landen?
pi_117018698
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 08:30 schreef APK het volgende:

[..]

Gelul.
Het gaat om de datum die op het ticket staat, niet de datum van arriveren op het vliegveld.
Nee natuurlijk niet. Je krijgt een visa on arrival stempel in je paspoort als je land. Daar staat een uiterste datum op dat je dus pleite moet zijn. Als ik het qua data goed heb, zal er in het paspoort van Doorgestokenkaart het volgende staan:
30 october 2012
Valid untill: 28 november 2012

Kortom, als hij dan zorgt dat hij op de 28e door de douane gaat (en dus 2 uur moet wachten bij de gate, lijkt me geen probleem) heeft hij aan de voorwaarden voldaan. En zeker als het maar om een paar uur gaat lijkt me dat ze niet eens moeilijk doen. Ik zelf had ook 31 dagen en na ze even dom en onwetend te hebben aangekeken mocht ik verder lopen.
Tenminste, maar nu ik het antwoord van Ozzietukker lees zit daar ook wel wat in :P.

Bottom line is dat ik in dit geval geen visum zal aanvragen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_117022708
Hoi, zijn hier nog mensen die mij de beste 'bounty'gebieden in Thailand kunnen aanwijzen met bijbehorende resorts? Ik heb begrepen dat hier veel ervaringsdeskundigen zitten.

Tis voor later dit jaar.
  donderdag 20 september 2012 @ 23:07:06 #246
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117048398
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:03 schreef Iwanius het volgende:
Hoi, zijn hier nog mensen die mij de beste 'bounty'gebieden in Thailand kunnen aanwijzen met bijbehorende resorts? Ik heb begrepen dat hier veel ervaringsdeskundigen zitten.

Tis voor later dit jaar.
Ga maar eens lekker googelen op "Koh Kut" of "Koh Kood", ja ik meen het echt. Dat is echt het enige waar je in Thailand nog een bounty gevoel bij zou kunnen krijgen, uiteraard met bijbehorende prijzen. Maar met het "voordeel" dat je daar zo maar een paar bekende filmsterrren tegen het lijf kan lopen als je je in een van de betere resorts daar weet binnen te werken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 20 september 2012 @ 23:32:59 #247
6941 APK
Factual, I think.
pi_117049842
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 23:07 schreef buzz1291 het volgende:

Ga maar eens lekker googelen op "Koh Kut" of "Koh Kood", ja ik meen het echt. Dat is echt het enige waar je in Thailand nog een bounty gevoel bij zou kunnen krijgen, uiteraard met bijbehorende prijzen. Maar met het "voordeel" dat je daar zo maar een paar bekende filmsterrren tegen het lijf kan lopen als je je in een van de betere resorts daar weet binnen te werken.
Maar daar is dan 's avonds vrij weinig te beleven.
Wel leuk om te combineren met Koh Chang -en in iets mindere mate- Koh Mak als je ook af en toe leuk uit wilt gaan. :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 21 september 2012 @ 01:50:37 #248
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117053799
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 23:07 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ga maar eens lekker googelen op "Koh Kut" of "Koh Kood", ja ik meen het echt. Dat is echt het enige waar je in Thailand nog een bounty gevoel bij zou kunnen krijgen, uiteraard met bijbehorende prijzen. Maar met het "voordeel" dat je daar zo maar een paar bekende filmsterrren tegen het lijf kan lopen als je je in een van de betere resorts daar weet binnen te werken.
En wat dacht je van de andere Koh Chang in Ranong Province? Nooit geweest, maar het klinkt erg onontdekt.

Of de vrijwel onbekende eilanden in het uiterste zuiden. De eilanden van Satun en Trang dus. Koh Lipe is het meest ontwikkeld, maar bijvoorbeeld Koh Tarutao is een Nationaal Park. En er zijn nog veel meer eilanden daar. Een volgende keer dat ik in Thailand ben, ga ik hier zeker heen!
pi_117054415
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 01:50 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En wat dacht je van de andere Koh Chang in Ranong Province? Nooit geweest, maar het klinkt erg onontdekt.

Of de vrijwel onbekende eilanden in het uiterste zuiden. De eilanden van Satun en Trang dus. Koh Lipe is het meest ontwikkeld, maar bijvoorbeeld Koh Tarutao is een Nationaal Park. En er zijn nog veel meer eilanden daar. Een volgende keer dat ik in Thailand ben, ga ik hier zeker heen!
Die richting ga ik ook op. Koh Pi Pi etc sla ik wel over, het zuiden lijkt me veel toffer :)
Too much is never enough!
  vrijdag 21 september 2012 @ 17:45:57 #250
6941 APK
Factual, I think.
pi_117073663
Op Koh Tao kun je toch ook gewoon met een SIM-card van DTAC oid voor zo'n 20 baht per minuut naar Nederland bellen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 21 september 2012 @ 19:30:14 #251
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117079391
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 september 2012 17:45 schreef APK het volgende:
Op Koh Tao kun je toch ook gewoon met een SIM-card van DTAC oid voor zo'n 20 baht per minuut naar Nederland bellen?
Ik heb een TrueMove simcard waarmee bellen naar o.a. Nederland 1 baht per minuut is (vaste nummers). Moet je wel een prefix gebruiken (00600), want het is een VoIP service, met overigens een prima geluidskwaliteit.
  vrijdag 21 september 2012 @ 20:38:32 #252
6941 APK
Factual, I think.
pi_117082961
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:30 schreef Lemans24 het volgende:

Ik heb een TrueMove simcard waarmee bellen naar o.a. Nederland 1 baht per minuut is (vaste nummers). Moet je wel een prefix gebruiken (00600), want het is een VoIP service, met overigens een prima geluidskwaliteit.
Ah, dank voor de info, maar ik bedoel gewoon een Thaise SIM-card die je bij de 7/11 koopt.
Is niet voor mijzelf maar voor iemand die daar nu zit en beweert dat het ¤2.50 p/m kost ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 21 september 2012 @ 21:54:26 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117088359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:38 schreef APK het volgende:

[..]

Ah, dank voor de info, maar ik bedoel gewoon een Thaise SIM-card die je bij de 7/11 koopt.
Is niet voor mijzelf maar voor iemand die daar nu zit en beweert dat het ¤2.50 p/m kost ;)
Die TrueMove simcard heb ik ook bij 7/11 gekocht in Thailand :) Het is één van de grote telefoonmaatschappijen.
1 baht is maarliefst ¤0,025...
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:03:43 #254
6941 APK
Factual, I think.
pi_117089078
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 21:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Die TrueMove simcard heb ik ook bij 7/11 gekocht in Thailand :)
1 baht is maarliefst ¤0,025...
Okay, om het simpel te maken: Nederlands meisje zit op Koh Tao en zegt dat bellen 2.50¤ kost.
Ze is digibeet en weet niks, maar waarom denkt zij dat bellen vanaf Koh Tao 2.50¤ kost terwijl ze kan SMS'en vanaf die SIM :?

Dat klopt niet, toch :?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:17:39 #255
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117090157
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:03 schreef APK het volgende:

[..]

Okay, om het simpel te maken: Nederlands meisje zit op Koh Tao en zegt dat bellen 2.50¤ kost.
Ze is digibeet en weet niks, maar waarom denkt zij dat bellen vanaf Koh Tao 2.50¤ kost terwijl ze kan SMS'en vanaf die SIM :?

Dat klopt niet, toch :?
Nee, dat klopt niet.

Wellicht heeft ze de 'verkeerde' simkaart, er zijn er namelijk nogal wat. Ik heb een Truemove Inter Sim prepaid.

Bovendien is de meegeleverde informatie (over prefixes, SMS codes en tarieven) hoofdzakelijk in het Thais. Hulp van een Thaissprekende kan dus van pas komen, zeker bij de eerste keer opladen.

Engelstalige informatie staat op de website. Digibeet of niet, een website moet te doen zijn.

Vraag aan anderen, wat zij hebben. De betreffende TrueMove kaartjes worden regelmatig gratis uitgedeeld op vliegvelden, dus zijn vrij bekend.
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:57:32 #256
6941 APK
Factual, I think.
pi_117093500
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet.

Wellicht heeft ze de 'verkeerde' simkaart, er zijn er namelijk nogal wat. Ik heb een Truemove Inter Sim prepaid.

Bovendien is de meegeleverde informatie (over prefixes, SMS codes en tarieven) hoofdzakelijk in het Thais. Hulp van een Thaissprekende kan dus van pas komen, zeker bij de eerste keer opladen.

Engelstalige informatie staat op de website. Digibeet of niet, een website moet te doen zijn.

Vraag aan anderen, wat zij hebben. De betreffende TrueMove kaartjes worden regelmatig gratis uitgedeeld op vliegvelden, dus zijn vrij bekend.
Merci ^O^
Gewoon gelul dus, volgens mij is het bijna niet mogelijk om met een Thaise SIM voor ¤2.50 naar NL te bellen, zelfs vanaf Koh Tao :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_117150700
Algemene vraag die niet zo zeer over Thailand gaat maar gewoon voor het hele aziatische gebied w.o. Thailand,Bali,Vietnam e.d. gaat.

Is het slim zo een buitenlandse simkaart die je hier in Nederland kunt kopen (lyca?) aan te schaffen,vol te gooien met beltegoed, en dan als telefoonnummer te gebruiken als je in eerder genoemde landen bent of kun je beter daar in zo een telefooncel(dumpzaakjes) goedkoop bellen?
  zondag 23 september 2012 @ 21:43:45 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117171566
quote:
6s.gif Op zondag 23 september 2012 15:10 schreef Iwanius het volgende:
Algemene vraag die niet zo zeer over Thailand gaat maar gewoon voor het hele aziatische gebied w.o. Thailand,Bali,Vietnam e.d. gaat.

Is het slim zo een buitenlandse simkaart die je hier in Nederland kunt kopen (lyca?) aan te schaffen,vol te gooien met beltegoed, en dan als telefoonnummer te gebruiken als je in eerder genoemde landen bent of kun je beter daar in zo een telefooncel(dumpzaakjes) goedkoop bellen?
Het is verstandiger ter plekke een lokale simkaart aan te schaffen, dat kost in Thailand, Indonesie, Maleisie en Vietnam echt geen drol.
Groot voordeel is dat je lokaal goedkoop kunt bellen, kan nog wel eens handig zijn als je een hotel wilt reserveren of de luchtvaartmaatschappij moet bellen, daarnaast kan je vanuit Nederland, als je het nummer hebt doorgegeven, goedkoop gebeld worden door de vele goedkope telecomaanbieders, bellen naar Azie kan tussen de 2 - 5 cent per minuut.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_117293642
http://www.bangkokpost.co(...)-brace-for-more-rain

:'(

Vorig jaar is Suvarnabhumi Airport toch nooit gesloten geweest vanwege de overstromingen? Zit een beetje te twijfelen over een eventuele annuleringsverzekering. Ik vertrek op 29 oktober.

[ Bericht 27% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 26-09-2012 22:35:08 ]
  donderdag 27 september 2012 @ 01:53:58 #260
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117300893
Dinsdag was wel heel erg, ja :D Steeds als het rustiger leek te worden, begon het gewoon overnieuw.

Die heftige regens worden iig nog tot 2 oktober verwacht. Echter, dat water trekt op z'n slechtst binnen een paar uur weer weg, en dit soort overstrominkjes zijn regel, geen uitzondering. Waar we ons zorgen over maken is het water dat uit het noorden komt. En hoe dat gaat lopen is nu gewoon nog niet bekend, en ook niet puur af te lezen aan de regenval. Het is een combinatie van regenval, onderhoud aan drains e.d. en van het management van de stuwmeren upcountry.

En nee, Suvarnabhumi is vorig jaar niet gesloten geweest. Hoeveel je aan een annuleringsverzekering hebt in dit geval, weet ik niet. Als Suvarnabhumi gesloten wordt, wordt je reis gecancelled en krijg je je geld terug, zonder verzekering. Als het niet gesloten wordt en delen van BKK zijn nog begaanbaar zoals vorig jaar, kan ik me voorstellen dat je verzekering zegt 'joh, dan ga je toch lekker ergens anders heen?". Heeft iemand er vorig jaar ervaring mee opgedaan?
  donderdag 27 september 2012 @ 04:42:57 #261
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117301392
Ah tadaaa, van vorig jaar:

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 13:55 schreef oink_oink het volgende:
Situatie in Thailand en je reisverzekering: hoe zit het ?

Thailand wordt nu al enige tijd door ernstige overstromingen en wateroverlast geplaagd. Nu er ook enkele vliegvelden dicht zijn gegaan, komen er veel vragen bij ons binnen van mensen die zich afvragen of zij hun vakantie door kunnen laten gaan en hoe het dan met hun reisverzekering zit.

Als je op vakantie gaat (of bent) en er is iets aan de hand, kun je terecht bij je reisverzekering. Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft over Thailand op haar website aan dat ‘niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden’. Ga je toch deze gebieden bezoeken, let er dan wel op dat je reisverzekering in bepaalde situaties geen vergoeding van schade biedt. Een reisverzekering gaat er vanuit dat je er alles aan zal doen om het risicogebied te vermijden. Informeer daarom voordat je de reis gaat maken bij je reisverzekering wat er wel en niet vergoed wordt. Wil je de gebieden vermijden? Informeer dan bij je reisbureau of je de reis eventueel kunt wijzigen. Heb je een reisverzekering met een annuleringsverzekering afgesloten, dan krijg je op dit moment nog niet je reiskosten vergoed als je de reis wilt annuleren. Pas bij een negatief reisadvies is het mogelijk om eventuele reiskosten vergoed te krijgen.

Daarnaast is er nog het Calamiteitenfonds. Als je bij een reisorganisatie hebt geboekt die bij het Calamiteitenfonds is aangesloten kun je hier terecht. Als je extra kosten hebt doordat je een reis moet aanpassen of afbreken, dan wordt dit door het Calamiteitenfonds vergoed. Op dit moment geeft het Calamiteitenfonds aan dat zij Nederlandse reizigers in Thailand nog niet schadeloos stellen. De internationale luchthaven is nog open en de toegangswegen en het centrum zijn nog droog. Omdat de regentijd en overstromingen in Thailand bekende verschijnselen zijn en nu al een tijdje aan de gang is, spreekt het Calamiteitenfonds niet van een calamiteit. Daarom keren ze ook niet uit. Dat standpunt kan elke dag veranderen, want de situatie in Thailand is ook niet stabiel.

bron
  donderdag 27 september 2012 @ 05:25:10 #262
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_117301415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:53 schreef Gaoxing het volgende:
Dinsdag was wel heel erg, ja :D Steeds als het rustiger leek te worden, begon het gewoon overnieuw.

Die heftige regens worden iig nog tot 2 oktober verwacht. Echter, dat water trekt op z'n slechtst binnen een paar uur weer weg, en dit soort overstrominkjes zijn regel, geen uitzondering. Waar we ons zorgen over maken is het water dat uit het noorden komt. En hoe dat gaat lopen is nu gewoon nog niet bekend, en ook niet puur af te lezen aan de regenval. Het is een combinatie van regenval, onderhoud aan drains e.d. en van het management van de stuwmeren upcountry.

En nee, Suvarnabhumi is vorig jaar niet gesloten geweest. Hoeveel je aan een annuleringsverzekering hebt in dit geval, weet ik niet. Als Suvarnabhumi gesloten wordt, wordt je reis gecancelled en krijg je je geld terug, zonder verzekering. Als het niet gesloten wordt en delen van BKK zijn nog begaanbaar zoals vorig jaar, kan ik me voorstellen dat je verzekering zegt 'joh, dan ga je toch lekker ergens anders heen?". Heeft iemand er vorig jaar ervaring mee opgedaan?
Wij zaten er precies toen alles zo heftig gebeurde, nou de resiverzekering wist zelf amper te handelen was de ervaring toen wij aan info probeerde te komen :o!
Ze waren niet eens goed op de hoogte :') redelijk maf was dat, en klm was super nuchtig, zolang wij erop vliegen, is er geen probleem gaven die aan _o-
En alles kwam goed *O* (top maand gehad daar alleen moesten we steeds de plannen wijzigen waar we heen wilde hehe)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_117305676
Ik ben bezig een visum voor Vietnam over land te regelen. Dat wil ik doen bij de Vietnamese mbassade in Den Haag. Nu las ik dat het ter plekke (die dag nog) geregeld kan worden als ik een letter of approval/autorisatiebrief meeneem. Maar overal wordt alleen een autorisatiebrief aangeboden icm een visum. En niet apart. Weet iemand waar ik een autorisatiebrief alleen kan aanvragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Chimpmunk op 27-09-2012 23:30:19 ]
pi_117321299
iemand ervaring met het boeken op tix.nl?
zag namelijk een mooie aanbieding voor thailand in juli,
rond welke prijs zit je 'normaal' rond die tijd??
pi_117321822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:32 schreef Thongkamma het volgende:
iemand ervaring met het boeken op tix.nl?
zag namelijk een mooie aanbieding voor thailand in juli,
rond welke prijs zit je 'normaal' rond die tijd??
Je hebt een hele hoop van die tussenpersonen. Zijn allemaal prima. Je hebt er na het boeken van het ticket vrij weinig meer mee te maken...
  donderdag 27 september 2012 @ 21:29:32 #266
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117330448
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:02 schreef Chimpmunk het volgende:
Ik ben bezig een visum voor Vietnam over land te regelen. Dat wil ik doen bij de Thaise ambassade in Den Haag. Nu las ik dat het ter plekke (die dag nog) geregeld kan worden als ik een letter of approval/autorisatiebrief meeneem. Maar overal wordt alleen een autorisatiebrief aangeboden icm een visum. En niet apart. Weet iemand waar ik een autorisatiebrief alleen kan aanvragen?
Waarom kun je niet terecht bij de Vietnamese ambassade?
pi_117336956
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:29 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Waarom kun je niet terecht bij de Vietnamese ambassade?
Sorry. Typefout en hersteld ;). Weet jij waar ik aan de letter of approval kan komen, zodat ik daar terplekke het 'over land' visum kan regelen?
pi_117345863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:32 schreef Thongkamma het volgende:
iemand ervaring met het boeken op tix.nl?
zag namelijk een mooie aanbieding voor thailand in juli,
rond welke prijs zit je 'normaal' rond die tijd??
Ik heb twee weken terug ongeveer 2100 betaald voor 2 volwassenen en een kind van 11. Heenreis Düsseldorf-Chiang Mai op 19 juli, 3 weken later terug vanaf Bangkok. Rechtstreeks bij Etihad geboekt.
pi_117349951
@heufje: bedankt! maar dit heb je ook via tix.nl gedaan?? en alles is netjes geregeld of kan
ik het beter niet doen en wat meer betalen bij bijv. d-reizen ofzo...
pi_117350033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:30 schreef Thongkamma het volgende:
@heufje: bedankt! maar dit heb je ook via tix.nl gedaan?? en alles is netjes geregeld of kan
ik het beter niet doen en wat meer betalen bij bijv. d-reizen ofzo...
Waarom boek je niet gewoon direct bij de vliegmaatschappij?
pi_117350150
heb gekeken maar daar is het nog duurder....
en aangezien we met z'n vijven zijn...

[ Bericht 33% gewijzigd door Thongkamma op 28-09-2012 13:40:39 ]
pi_117351031
Ik heb rechtstreeks bij Etihad geboekt.
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:06:08 #273
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_117355979
@ Heufje, als je begin juli bedoelt moet dat voor 600 per persoon wel lukken denk ik. Met Emirates vanaf Schiphol of Düsseldorf of Etihad inderdaad. KLM zal iets duurder zijn, maar wellicht dat de antwerpen-route daarin nog wat kan schelen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  Moderator vrijdag 28 september 2012 @ 20:29:44 #274
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_117366691
Vorige week geboekt voor half oktober voor 671,- met China airlines, denk dat het wel een redelijke prijs is. Heb de tickets in ieder geval niet goedkoper gezien de laatste weken, las zojuist wel dat de verwachting is dat de regen rondom Bangkok tot de 3e week van oktober vrij heftig aanwezig zou blijven :)
Lach met een schone bips
  zaterdag 29 september 2012 @ 02:58:13 #275
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117380139
Voor wie op zoek is: volgens mij zag ik vorige week een deal met Lufthansa vanaf Rotterdam hier in de krant staan. Kan zijn dat het alleen goedkoop is wanneer geboekt vanuit Azie, maar misschien toch waard om naar te kijken...
pi_117408242
Ik wil deze zomer met een groep van 10 gasten rond de 25 naar Thailand. We hadden 2 weken in gedachten met een budget van 1500 tot 2000e. Beetje een mix van feesten en dingen zien/doen. We zijn van plan om naar Bangkok te gaan en daarna in ieder geval door naar Koh Chang.

Heeft iemand nog tips voor ons? Dingen die we echt moeten doen of zien, of plaatsen waar we heen moeten gaan?
  zondag 30 september 2012 @ 21:35:07 #277
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117441151
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 23:04 schreef HHaajee het volgende:
Ik wil deze zomer met een groep van 10 gasten rond de 25 naar Thailand. We hadden 2 weken in gedachten met een budget van 1500 tot 2000e. Beetje een mix van feesten en dingen zien/doen. We zijn van plan om naar Bangkok te gaan en daarna in ieder geval door naar Koh Chang.

Heeft iemand nog tips voor ons? Dingen die we echt moeten doen of zien, of plaatsen waar we heen moeten gaan?
RTFF of koop een Lonely Planet, kost dan ook maar een knaak per persoon.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:29 schreef loveyoulongtime het volgende:
Vorige week geboekt voor half oktober voor 671,- met China airlines, denk dat het wel een redelijke prijs is. Heb de tickets in ieder geval niet goedkoper gezien de laatste weken, las zojuist wel dat de verwachting is dat de regen rondom Bangkok tot de 3e week van oktober vrij heftig aanwezig zou blijven :)
Dat is een beste prijs. Voor januari zijn ze momenteel ook de goedkoopste met 721 euro. Geen idee waarom Emirates momenteel zo duur is, met een 3 uurs overstap zelfs nog duurder dan een rechtstreekse vlucht met KLM. Ethiad en Qatar prijzen vanaf Dusseldorf en Brussel zijn daarentegen ook van het nivo van China Airlines maar niet direct en dus ook nog een gedoe als Schiphol naast de deur is. Ik kijk het nog even 2 weken aan.

[ Bericht 20% gewijzigd door buzz1291 op 30-09-2012 21:40:13 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117448295
Ik heb een vraagje, Hoe is de monsoon op Koh phangan? Is het tussen de buien door wel mogelijk op het strand te liggen etc ? Hoelang duren de regenbuien & is het uberhaupt aan te raden om van 20 okt. tot 10 november naar Koh Phangan of uberhaupt Thailand te gaan ? Merci!
2 x 11 is ook 22
pi_117456618
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:14 schreef Snaaaaiykie het volgende:
Ik heb een vraagje, Hoe is de monsoon op Koh phangan? Is het tussen de buien door wel mogelijk op het strand te liggen etc ? Hoelang duren de regenbuien & is het uberhaupt aan te raden om van 20 okt. tot 10 november naar Koh Phangan of uberhaupt Thailand te gaan ? Merci!
Van wat ik op internet tegenkwam is dat zeker niet de beste tijd om in het gebied van Koh Phangan te zitten. Sowieso als je wil duiken schijnt het onderwater niet best te zijn. Iig was het voor ons de reden om (welliswaar in november) richting de meest zuidelijke eilanden te vertrekken. Hopelijk een goede keuze :)
Too much is never enough!
pi_117457308
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:30 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Van wat ik op internet tegenkwam is dat zeker niet de beste tijd om in het gebied van Koh Phangan te zitten. Sowieso als je wil duiken schijnt het onderwater niet best te zijn. Iig was het voor ons de reden om (welliswaar in november) richting de meest zuidelijke eilanden te vertrekken. Hopelijk een goede keuze :)
Gelul. Je kunt prachtig duiken het hele jaar door.
pi_117457349
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Gelul. Je kunt prachtig duiken het hele jaar door.
Ja weet ik veel, ben er nog nooit geweest, maar kwam het regelmatig tegen toen ik ging zoeken naar invloeden van het regenseizoen.
Too much is never enough!
pi_117460099
Ik durf de vraag hier bijna niet te stellen maar hoe zit het met de lengte van daglicht in Azie en Thailand in het bijzonder? Ik bedoel in onze zomer is het lang licht en in de winter zijn de dagen kort, hoe werkt dat daar? :+

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2012 12:18:24 ]
pi_117460738
Je zit rond de evenaar, dus 's ochtends om een uur of 6 licht en 's avonds is het bam in 3 minuten donker :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_117461174
LOL, klopt precies wat Ener-G zegt... morgerns werd je al vroeg wakker.. en avonds ja.. zondr dat je het in de gaten had.. was het donker...
  maandag 1 oktober 2012 @ 13:48:23 #285
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117462594
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:17 schreef MCH het volgende:
Ik durf de vraag hier bijna niet te stellen maar hoe zit het met de lengte van daglicht in Azie en Thailand in het bijzonder? Ik bedoel in onze zomer is het lang licht en in de winter zijn de dagen kort, hoe werkt dat daar? :+
Er is wel verschil tussen 's zomers en 's avonds, maar dat is minimaal. In de zomer is het om 6 uur licht, en in de winter om 7 uur, zoiets...
pi_117469953
Ik las een paar dagen geleden een bericht dat het tot in de derde week van oktober nog volop blijft plenzen. Als ik zelf een beetje verwachtingen bekijk, valt dat allemaal wel mee. Deze week bijvoorbeeld niet heel veel regen ofzo...
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:27:02 #287
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117475728
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 13:48 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Er is wel verschil tussen 's zomers en 's avonds, maar dat is minimaal. In de zomer is het om 6 uur licht, en in de winter om 7 uur, zoiets...
Het minimale verschil wat jij noemt is wel degelijk goed waarneembaar, juist omdat de tijd altijd relatief hetzelfde is qua zonsopgang en ondergang merk je dat zeker als het om 18.00 uur nog gewoon licht is, wel gaat het inderdaad supersnel van schemering tot donker.

Afhankelijk van de plek in Thailand, Hat Yai of Chiang Mai scheelt het nog enkele minuten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 19:56:13 #288
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_117477242
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

RTFF of koop een Lonely Planet, kost dan ook maar een knaak per persoon.

[..]

Dat is een beste prijs. Voor januari zijn ze momenteel ook de goedkoopste met 721 euro. Geen idee waarom Emirates momenteel zo duur is, met een 3 uurs overstap zelfs nog duurder dan een rechtstreekse vlucht met KLM. Ethiad en Qatar prijzen vanaf Dusseldorf en Brussel zijn daarentegen ook van het nivo van China Airlines maar niet direct en dus ook nog een gedoe als Schiphol naast de deur is. Ik kijk het nog even 2 weken aan.
Ga doorgaans 2x per jaar die kant op en heb gemerkt met China Airlines dat ze vaak 3 tot 4 weken voor het vertrek nog wat tickets dumpen, misschien een idee om daar op te wachten? Hoewel voor januari weet ik ook niet of ik zo lang zou wachten, is toch hoogseizoen en weet niet in hoeverre de vliegtuigen dan vol zitten.
Lach met een schone bips
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:08:55 #289
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117481823
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:56 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Ga doorgaans 2x per jaar die kant op en heb gemerkt met China Airlines dat ze vaak 3 tot 4 weken voor het vertrek nog wat tickets dumpen, misschien een idee om daar op te wachten? Hoewel voor januari weet ik ook niet of ik zo lang zou wachten, is toch hoogseizoen en weet niet in hoeverre de vliegtuigen dan vol zitten.
De rock bottom prijs van China Airlines is momenteel 686 euro voor vertrek in oktober. Dus zal het voor januari niet goedkoper worden schat ik zo in. Moet er maar rekening mee houden dat komende trips AMS-BKK niet meer ergens tussen de 550 en 650 zullen liggen maar veel waarschijnlijker ergens tussen de 750 en 850 euro. Alles wordt duurder, vliegen ook...... weer!

Maar vol zal het niet zitten nu KLM (777 versus 747 combi) en Emirates (A380 versus 777) hun capaciteit vanaf AMS drastisch uitgebreid hebben, want dat zijn bij elkaar toch gauw zo'n 300 stoelen meer per dag.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117482142
Ik ben een beetje aan het twijfelen hoe ik van Bangkok naar Chiang Mai ga.
Er zijn twee opties.

Van Bangkok naar Chiang Mai en terug naar Bangkok met het vliegtuig. Voordeel van deze optie lijkt mij dat je relatief weinig tijd kwijt bent aan het reizen zelf. Nadelen zijn dat je eigenlijk gebonden bent om al het interessante te zoeken in de buurt van Chiang Mai en dat je in principe minder kunt zien dan met de volgende optie.

Een andere mogelijkheid is om trein en vliegtuig te combineren. Op de route van Bangkok naar Chiang Mai liggen behoorlijk wat toffe dingen die ik zou willen zien: Ayuthaya, Lopburi (relatief dicht bij Bangkok) en Sukhothai bijvoorbeeld. Nadelen zijn uiteraard dat je relatief veel tijd kwijt bent aan het reizen zelf.

Heeft iemand tips voor mij? Ik ga een maand heen en ik wil sowieso een paar dagen in en rondom Chiang Mai zijn. Is het reizen naar Chiang Mai per trein, met tussenstops, aan te raden, of kost het erg veel tijd?
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:32:35 #291
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117483508
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:13 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

Heeft iemand tips voor mij? Ik ga een maand heen en ik wil sowieso een paar dagen in en rondom Chiang Mai zijn. Is het reizen naar Chiang Mai per trein, met tussenstops, aan te raden, of kost het erg veel tijd?
Zoveel tijd? Neem de bus en hop van plaats naar plaats op weg naar Chiang Mai. Dat is echt de snelste manier om veel te zien, en ben je niet al te lang, neem dan een minibus vanaf Victory Monument naar b.v. Ayutthaya of via Kanchanaburi weer naar Ayutthaya. Die minibusjes zijn sneller en wat flexibeler met reistijden. Mogelijkheden te over. En ben je het zat in CM, vandaag boeken en morgen ben je weer in BKK.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:51:25 #292
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117484674
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De rock bottom prijs van China Airlines is momenteel 686 euro voor vertrek in oktober. Dus zal het voor januari niet goedkoper worden schat ik zo in. Moet er maar rekening mee houden dat komende trips AMS-BKK niet meer ergens tussen de 550 en 650 zullen liggen maar veel waarschijnlijker ergens tussen de 750 en 850 euro. Alles wordt duurder, vliegen ook...... weer!

Maar vol zal het niet zitten nu KLM (777 versus 747 combi) en Emirates (A380 versus 777) hun capaciteit vanaf AMS drastisch uitgebreid hebben, want dat zijn bij elkaar toch gauw zo'n 300 stoelen meer per dag.
Mwah, de stoelen in de KLM zullen best bezet zijn hoor, daar zorgt KLM wel voor. Probleem voor de KLM blijft nog steeds de prijsstelling van de vluchten met vertrek van Amsterdam, deze zijn relatief hoog waardoor andere maatschappijen met een tussenstop vaak aantrekkelijker zijn.

Met als gevolg dat er maar een beperkte groep mensen is die deze prijs wil betalen met vertrek uit Nederland en de rest van de zitplaatsen wordt gedumpt op de Engelse, Scandinavische en Belgische en Duitse markt, dit is vooral voor vluchten naar Bangkok en Hong Kong en andere Chinese bestemmingen het geval, een bestemming met een lage yield potentie door het type passagiers op deze vluchten.

Overigens jouw verwachting van ticketprijzen volg ik totaal niet, ik zie juist een neerwaartse tendens, vooral van de direct vluchten, deze zitten nu al tijden op hetzelfde tarief tussen de 650-750 euro, tarieven met overstappers zit al tijden tussen de 450 - 550 al moet je natuurlijk wel snel zijn met boeken als deze actietarieven beschikbaar komen, en niet specifiek op één bestemming fixeren, zo heeft de KLM ook nu weer vanaf Antwerpen tarieven van rond de 530 naar Hong Kong, dat is nog geen Thailand, maar een voorbeeld dat het algemene prijsbeeld richting ZO azie zeker niet hoog is.
Ik heb de laatste 7 jaren geen enkele keer meer dan 550 euro betaald.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_117484679
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zoveel tijd? Neem de bus en hop van plaats naar plaats op weg naar Chiang Mai. Dat is echt de snelste manier om veel te zien, en ben je niet al te lang, neem dan een minibus vanaf Victory Monument naar b.v. Ayutthaya of via Kanchanaburi weer naar Ayutthaya. Die minibusjes zijn sneller en wat flexibeler met reistijden. Mogelijkheden te over. En ben je het zat in CM, vandaag boeken en morgen ben je weer in BKK.
Bedankt voor je advies. Ik had het voornemen om voor vertrek reeds een vlucht te boeken naar Chiang Mai, maar ik denk dat ik dat maar laat zitten.
  maandag 1 oktober 2012 @ 22:17:23 #294
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117486331
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah, de stoelen in de KLM zullen best bezet zijn hoor, daar zorgt KLM wel voor. Probleem voor de KLM blijft nog steeds de prijsstelling van de vluchten met vertrek van Amsterdam, deze zijn relatief hoog waardoor andere maatschappijen met een tussenstop vaak aantrekkelijker zijn.

Met als gevolg dat er maar een beperkte groep mensen is die deze prijs wil betalen met vertrek uit Nederland en de rest van de zitplaatsen wordt gedumpt op de Engelse, Scandinavische en Belgische en Duitse markt, dit is vooral voor vluchten naar Bangkok en Hong Kong en andere Chinese bestemmingen het geval, een bestemming met een lage yield potentie door het type passagiers op deze vluchten.

Overigens jouw verwachting van ticketprijzen volg ik totaal niet, ik zie juist een neerwaartse tendens, vooral van de direct vluchten, deze zitten nu al tijden op hetzelfde tarief tussen de 650-750 euro, tarieven met overstappers zit al tijden tussen de 450 - 550 al moet je natuurlijk wel snel zijn met boeken als deze actietarieven beschikbaar komen, en niet specifiek op één bestemming fixeren, zo heeft de KLM ook nu weer vanaf Antwerpen tarieven van rond de 530 naar Hong Kong, dat is nog geen Thailand, maar een voorbeeld dat het algemene prijsbeeld richting ZO azie zeker niet hoog is.
Ik heb de laatste 7 jaren geen enkele keer meer dan 550 euro betaald.
Ik ga van HKG niet lopen naar BKK dus wat is dan het voordeel als ik in BKK moet zijn. KUL, kan nog net maar dat kost dan ook vaker 100 euro voor een retourtje naar BKK op de dagen dat AMS-KUL goedkoper is (649 als ik me niet vergis). Maar Ozzie, jij ziet altijd die super voordeeltjes die ik nooit zie. Nou heb ik niet de flexibiliteit om te zeggen, goh leuke aanbieding ik ga over een week even 3 weken naar BKK, of nu plannen voor april - mei volgend jaar kan ik ook niet.

En zoals ik wel vaker gevraagd heb, laat nu eens 3 scan zien van retour tickets van Europa naar Azie waarvoor je minder dan 550 euro betaald hebt in de afgelopen 2 jaar. Dan wil ik je ongelofelijke tarieven wellicht eens voor waarheid aan gaan nemen. Daarnaast post je wel op hele rare tijden als je practisch continue in Azie zit..........

Maar als je een tarief kunt vinden voor AMS/DUS/BRU - BKK/SIN/KUL met vertrek 2/3/4 Jan en retour 26/27/28 JAN VOOR MINDER DAN 550 mag je me gerust PM en hoor. Moet natuurlijk geen 32 uur single trip duren hé!

[ Bericht 1% gewijzigd door buzz1291 op 01-10-2012 22:24:21 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 23:48:24 #295
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_117490894
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De rock bottom prijs van China Airlines is momenteel 686 euro voor vertrek in oktober. Dus zal het voor januari niet goedkoper worden schat ik zo in. Moet er maar rekening mee houden dat komende trips AMS-BKK niet meer ergens tussen de 550 en 650 zullen liggen maar veel waarschijnlijker ergens tussen de 750 en 850 euro. Alles wordt duurder, vliegen ook...... weer!

Maar vol zal het niet zitten nu KLM (777 versus 747 combi) en Emirates (A380 versus 777) hun capaciteit vanaf AMS drastisch uitgebreid hebben, want dat zijn bij elkaar toch gauw zo'n 300 stoelen meer per dag.
Met meer capaciteit zou het dus kunnen betekenen dat budget airlines toch meer gaan stunten dichter tegen het vertrek aan, nogmaals ik weet niet of ik er in het hoogseizoen op zou gokken maar de kans is er dus wel.
Lach met een schone bips
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:28:50 #296
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117492214
Royal Jordanian zou 552 zijn in november, volgens (en via) Killroy.
Oorpronkelijk gevonden via Skyscanner.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 01:29:47 #297
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117493209
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:27 schreef ozzietukker het volgende:
Het minimale verschil wat jij noemt is wel degelijk goed waarneembaar, juist omdat de tijd altijd relatief hetzelfde is qua zonsopgang en ondergang merk je dat zeker als het om 18.00 uur nog gewoon licht is, wel gaat het inderdaad supersnel van schemering tot donker.
Vertel mij wat :{ Om 18:00 moet de jongste naar binnen om te douchen. Mooi dat dat alleen maar in de winter lukt. In de zomer schijnt het iedere dag weer een verrassing te zijn :( ;)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 07:00:16 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117494218
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik ga van HKG niet lopen naar BKK dus wat is dan het voordeel als ik in BKK moet zijn. KUL, kan nog net maar dat kost dan ook vaker 100 euro voor een retourtje naar BKK op de dagen dat AMS-KUL goedkoper is (649 als ik me niet vergis). Maar Ozzie, jij ziet altijd die super voordeeltjes die ik nooit zie. Nou heb ik niet de flexibiliteit om te zeggen, goh leuke aanbieding ik ga over een week even 3 weken naar BKK, of nu plannen voor april - mei volgend jaar kan ik ook niet.

En zoals ik wel vaker gevraagd heb, laat nu eens 3 scan zien van retour tickets van Europa naar Azie waarvoor je minder dan 550 euro betaald hebt in de afgelopen 2 jaar. Dan wil ik je ongelofelijke tarieven wellicht eens voor waarheid aan gaan nemen. Daarnaast post je wel op hele rare tijden als je practisch continue in Azie zit..........

Maar als je een tarief kunt vinden voor AMS/DUS/BRU - BKK/SIN/KUL met vertrek 2/3/4 Jan en retour 26/27/28 JAN VOOR MINDER DAN 550 mag je me gerust PM en hoor. Moet natuurlijk geen 32 uur single trip duren hé!
Het probleem is natuurlijk dat als je in een bepaalde periode weg wilt en op die periode zoekt je mogelijk geen goedkope tickets kunt vinden.
Wat je moet doen is de kans grijpen wanneer er een goede aanbieding is. En dat die er zijn weet jij ook wel, genoeg voorbeelden gegeven van tickets met vertrek uit Antwerpen met KLM, zelfs nu naar Hong Kong, of met Lufthansa vanaf Amsterdam bij actieperiodes. (En soms is dat inderdaad lang of juist kort voor vertrek).

Uiteraard is een ticket naar een andere bestemming dan Bangkok al gauw geen voordeel meer, niet alleen qua prijzen voor low cost airliners die tegen het normale tarief idd niet zo low cost zijn, (ook die moet je vooraf boeken bij acties), maar ook de extra tijd die je kwijt bent. Maar voor mij is een andere bestemming vaak wel handig als ik ook daar wil zijn, ik wil graag meerdere dingen doen dan voor 2 weken op een strand zitten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:12:30 #299
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_117543361
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:30 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Van wat ik op internet tegenkwam is dat zeker niet de beste tijd om in het gebied van Koh Phangan te zitten. Sowieso als je wil duiken schijnt het onderwater niet best te zijn. Iig was het voor ons de reden om (welliswaar in november) richting de meest zuidelijke eilanden te vertrekken. Hopelijk een goede keuze :)
Ik ben net terug van Kho Phangan. Overdag hadden wij altijd stralend weer, wel met wat wolken, maar tegen 16:00 begon het meestal dicht te trekken en dan keihard te regenen. Dit hield meestal +- 1,5 uur aan waarna het weer droog werd.
pi_117548938
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Gelul. Je kunt prachtig duiken het hele jaar door.
Nja als het net geregend heeft is het water wel iets meer troebel/je hebt minder zicht
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_117549036
en dicht :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')