abonnement Unibet Coolblue
pi_115993443
Ik zat even op de internetpagina van de Volkskrant te kijken en toen kwam ik dit tegen:

http://www.volkskrant.nl/(...)-s-things-done.dhtml



Achter Mark Rutte loopt iemand met een bord waarop staat: "Ziek zijn is een keuze".

Is dit echt, heeft de VVD echt zo'n slogan, zijn ze daar echt zo wereldvreemd dat ze dat durven?
Daarom eerst de vraag en daarna pas de bash uiteraard!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:42:43 #2
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_115993472
Ben jij bij de geboorte op je hoofdje gevallen ?
pi_115993501
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:42 schreef gnaeus het volgende:
Ben jij bij de geboorte op je hoofdje gevallen ?
Nee.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:43:46 #4
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115993508
Slechte troll, slotje.
pi_115993510
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:42 schreef gnaeus het volgende:
Ben jij bij de geboorte op je hoofdje gevallen ?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_115993556
Er staan een aantal demonstranten bij de ingang van het congres. Die lopen met borden met teksten die in de stijd van de VVD zijn gemaakt. Maar het is wel zo, als het een Rutte en de zijnen ligt is ziek zijn een keuze ja.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_115993560
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:43 schreef TweeGrolsch het volgende:
Slechte troll, slotje.
Dit is niet als troll bedoeld, ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zo laag kan zinken, dit als slogan te gebruiken maar kennelijk is het echt zo.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:45:49 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_115993577
Natuurlijk is dit nep, kom op zeg :') Wel een mooie actie.
pi_115993582
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:45 schreef DeParo het volgende:

Dit is niet als troll bedoeld, ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zo laag kan zinken, dit als slogan te gebruiken maar kennelijk is het echt zo.
Nee, dit is geen VVD slogan, maar een protestbord met een populistische uitleg van het VVD programma.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:46:22 #10
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_115993589
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, dit is geen VVD slogan, maar een protestbord met een populistische uitleg van het VVD programma.
nu snap ik het bord pas :')
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_115993595
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:45 schreef RonnieHansen het volgende:
Er staan een aantal demonstranten bij de ingang van het congres. Die lopen met borden met teksten die in de stijd van de VVD zijn gemaakt. Maar het is wel zo, als het een Rutte en de zijnen ligt is ziek zijn een keuze ja.
Je hebt gelijk, ik zie het bij het onderschrift staan, dat ze het echt denken dat weet ik ja maar ik was wel geschrokken dat ze er ook echt zo mee gingen lopen (wat dus niet is).
pi_115993643
Het zullen wel linkse demonstranten zijn.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_115993665
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, dit is geen VVD slogan, maar een protestbord met een populistische uitleg van het VVD programma.
Wel een VVD-gedachte, maar inderdaad geen officieel slogan, ik schrok al even dat ze zelfs zo laag kunnen zinken. Niet dat ik een VVD-stemmer ben maar dit is iets waar je mee voor de rechter kan worden gedaagd bijvoorbeeld zo.
pi_115993685
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:45 schreef RonnieHansen het volgende:
Er staan een aantal demonstranten bij de ingang van het congres. Die lopen met borden met teksten die in de stijd van de VVD zijn gemaakt. Maar het is wel zo, als het een Rutte en de zijnen ligt is ziek zijn een keuze ja.
Dat zou mooi zijn als Rutte daarvoor kan zorgen, dan zijn we van alle ziektes af aangezien niemand er voor zal kiezen om ziek te worden *O*
pi_115993744
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn als Rutte daarvoor kan zorgen, dan zijn we van alle ziektes af aangezien niemand er voor zal kiezen om ziek te worden *O*
ziek zijn is ook een keuze. je kunt altijd zelfmoord plegen. ehm euthanasie :@
pi_115993793
Topic kan wel op slot, tenzij mensen over de slogan willen discussiėren, ziekte is geen keuze en de VVD denkt daar inderdaad veel te licht over.
pi_115993831
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ziek zijn is ook een keuze. je kunt altijd zelfmoord plegen. ehm euthanasie :@
post-natale abortus :')
pi_115993834
Rutte wil de zorg onbetaalbaar maken, dat is voor zijn achterban vast geen groot probleem. Maar mensen die het niet kunnen betalen moeten daarvoor geld opzij zetten. Kiezen voor opmaken of sparen voor je behandeling als je die nodig hebt. Amerikaanse toestanden waar de republikeinen ook tegen de verplichte zorgverzekering van Obama zijn. Rutte wil gewoon kapot maken wat we hier in al die jaren hebben opgebouwd. Pechtholt van D66 trouwens ook en het CDA is vast bereid er in mee te gaan als ze maar kunnen regeren.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_115993917
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:53 schreef RonnieHansen het volgende:
Rutte wil de zorg onbetaalbaar maken, dat is voor zijn achterban vast geen groot probleem. Maar mensen die het niet kunnen betalen moeten daarvoor geld opzij zetten. Kiezen voor opmaken of sparen voor je behandeling als je die nodig hebt. Amerikaanse toestanden waar de republikeinen ook tegen de verplichte zorgverzekering van Obama zijn. Rutte wil gewoon kapot maken wat we hier in al die jaren hebben opgebouwd. Pechtholt van D66 trouwens ook en het CDA is vast bereid er in mee te gaan als ze maar kunnen regeren.
Communist :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_115994054
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:53 schreef RonnieHansen het volgende:
Rutte wil de zorg onbetaalbaar maken, dat is voor zijn achterban vast geen groot probleem. Maar mensen die het niet kunnen betalen moeten daarvoor geld opzij zetten. Kiezen voor opmaken of sparen voor je behandeling als je die nodig hebt. Amerikaanse toestanden waar de republikeinen ook tegen de verplichte zorgverzekering van Obama zijn. Rutte wil gewoon kapot maken wat we hier in al die jaren hebben opgebouwd. Pechtholt van D66 trouwens ook en het CDA is vast bereid er in mee te gaan als ze maar kunnen regeren.
Mensen die het niet kunnen betalen moeten geld opzij zetten voor zorg? Waar heb je het in godsnaam over? Iedereen is verplicht verzekerd. Niemand hoeft te sparen voor een operatie.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:04:48 #21
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115994238
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:52 schreef DeParo het volgende:
Topic kan wel op slot, tenzij mensen over de slogan willen discussiėren, ziekte is geen keuze en de VVD denkt daar inderdaad veel te licht over.
Waarom probeer je nou de schijn nog op te houden dat je het niet wist. :')
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:07:09 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_115994305
Ziek zijn is geen keuze.
Wajong aanvragen wel.
:P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_115995148
:')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_115995457
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Mensen die het niet kunnen betalen moeten geld opzij zetten voor zorg? Waar heb je het in godsnaam over? Iedereen is verplicht verzekerd. Niemand hoeft te sparen voor een operatie.
Eigen risico wordt volgend jaar geloof ik iets van 400 euro. Niet echt makkelijk op te brengen door iemand die in de bijstand, ww, wajong of minimumloon zit.
En je krijgt dan wel zorgtoeslag, maar dat is maandelijks iets van 70 euro maximaal. Pas na 6 maanden heb je dus genoeg zorgtoeslag binnengeharkt om die rekening van 400 euro te betalen, terwijl je een rekening vaak binnen een maand moet betalen. Gaat dus niet.
Bovendien is die zorgtoeslag er niet om het eigen risico uit te bekostigen, maar om de maandelijkse zorgpremie te kunnen betalen voor mensen die de premie van +-140 euro in de maand anders niet kunnen betalen.

En ik zie het met de VVD aan het roer nog wel gebeuren dat het eigen risico en de zorgpremie uiteindelijk nog verder stijgt, en de zorgtoeslag wordt afgeschaft.
pi_115995606
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:50 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Eigen risico wordt volgend jaar geloof ik iets van 400 euro. Niet echt makkelijk op te brengen door een bijstandsmoeder die rond moet komen van 650 euro in de maand. En je krijgt dan wel zorgtoeslag, maar dat is maandelijks iets van 70 euro maximaal. Pas na 6 maanden heb je dus genoeg zorgtoeslag binnengeharkt om die rekening van 400 euro te betalen, terwijl je een rekening vaak binnen een maand moet betalen.
Bovendien is die zorgtoeslag er niet om het eigen risico uit te bekostigen, maar om de premie te verlichten voor mensen die de premie van +-140 euro in de maand niet kunnen betalen.
En als de wasmachine kapot gaat moet je ook (een klein beetje) geld opzij hebben staan. Je moet altijd wel wat geld achter de hand hebben natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')