abonnement Unibet Coolblue
pi_115861420
Hallo Ik ben op zoek naar een goed thais kookboek. Heeft iemand een sug?
pi_115862156
Jammer dat dit boek niet in het nederlands te krijgen is. Vind het toch leuker om te lezen.
pi_115862695
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:35:05 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115866367
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:48 schreef r2d22 het volgende:
Jammer dat dit boek niet in het nederlands te krijgen is. Vind het toch leuker om te lezen.
Het is wel met afstand, en dat is een paar lichtjaar, het beste kookboek over de Thaise keuken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115866655
Dat is wel een erg belangrijk argument.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:44:08 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115866716
Bij amazon.co.uk kost ie trouwens de helft 15 pond ipv 40 euro
Negatieve waarderingen daar zijn dat de ingredienten origineel thais zijn, en niet makkelijk verkrijgbaar, of dat er te weinig plaatjes in staan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115871549
David Thompson is zo belachelijk streng qua bereidingswijzen en ingredienten dat het boek bijna niet leuk meer is. Het is absoluut het standaardwerk mbt de authentieke Thaise keuken, maar in mijn ogen weinig praktisch voor thuiskoken in Nederland.

Persoonlijk kook ik voornamelijk Thais uit het kookboek dat ik heb ontvangen tijdens een kookcursus aldaar en een bundel recepten die ik van Thaise vrienden heb gekregen. En natuurlijk het internet. Ik heb nog wel een enkele Thais kookboek (ook in het Nederlands), maar die gebruik ik eigenlijk zelden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_115871758
Met google kwam ik deze tegen :D

Gratis en voor niets.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:22:42 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_115874860
Ik vind Thompson ook niet erg aanstekelijk werken. Heb het boek al tijden in huis en kom er bijna ooit toe er iets uit te maken. Wil er nog wel over schrijven, maar dat schiet zo niet op natuurlijk.
pi_116137823
Ik heb Thomson bekeken en besteld (deels gewoon om te hebben). Ik heb ook een ander boek besteld en al binnen. Het zijn recepten van een thaise mevrouw die een restaurant heeft gehad. Elk recept wordt mbv foto's uitgelegd. Ook allerlei verhalen waar recepten en kruiden vandaan komen. Erg leuk boek.Ramakiėn Thaise kookgids ( http://www.ramakien.nl/)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:15:15 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116139413
Een advies van iemand die zelf in de valkuil van mooie kookboeken is gestapt, besteed je geld vooral aan mooie ingrediėnten en minder aan de boeken met plaatjes ervan. Heb meerdere billy's vol met boeken die zeer mooi zijn, maar die zelden of nooit gebruikt of nog bekeken worden.
Heb mezelf een verbeterpunt gegeven, geen kookboeken kopen maar het geld uit te geven aan mooie rijst, vlees, vis, aardappels, groenten, fruit etc.
Ik ben nog beter gaan eten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116140978
Ben ik wel met je eens,Goede ingredienten gaan boven alles. We gebruiken de boeken om op nieuwe eet ideen te komen of zoals met dit thaise kookboek om gerechten die we op vakantie bij eetstalletjes langs de weg hebben gegeten te kunnen maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')