abonnement Unibet Coolblue
pi_120178621
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 02:35 schreef Godshand het volgende:
Voor mensen die graag Metallica drum covers bekijken:

Eentje van mijn hand, gepost in het drummerstopic: MUZ / Drummerstopic #22: Waar iedereen blaren heeft
Cover is best goed ^O^ Alleen qua geluid vind ik het een beetje vreemd. Heb je een kit via de drummodule of extern?
pi_120187281
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 02:53 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Cover is best goed ^O^ Alleen qua geluid vind ik het een beetje vreemd. Heb je een kit via de drummodule of extern?
Wat is vreemd aan het geluid? :?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_120535468
Best wel vet, wat jullie?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_120541006
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 00:29 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Best wel vet, wat jullie?
Klinkt absoluut niet slecht. Lijkt sterk beïnvloed door Motorhead e.d.

Ongelofelijk dat ze die man niet meer ruimte hebben gegeven binnen Metallica.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_120541050
Ben nu dit boek aan het lezen. Twijfelde eerst of ik hem wel moest kopen, maar aangezien het voorwoord van Kirk Hammett is leek het me authentiek.

Wat me opviel was dat de rol van Cliff veel groter was dan ik voorheen dacht, niet alleen op muzikaal gebied.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  donderdag 20 december 2012 @ 08:53:16 #31
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_120541196
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 00:29 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Best wel vet, wat jullie?
Nummer gaat idd wel. Lijkt wel een btje op whiplash meets Motorhead.
pi_120541677
Gister een stukje van Quebec Magnetic gekeken.. Ligt het aan mij of zijn de vocals van James daar echt niet goed? Nou is het een concert van 3 jaar geleden.. Volgens mij zijn zn vocals nu een stuk beter?
pi_120541706
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:53 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Nummer gaat idd wel. Lijkt wel een btje op whiplash meets Motorhead.
Ik vind het ook veel overeenkomsten vertonen met Megadeth, eigenlijk meer dan met Metallica. Korte snelle nummers. En de overeenkomst met Motorhead is natuurlijk treffend door de stem van Jason..
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  donderdag 20 december 2012 @ 09:20:09 #34
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_120541718
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:18 schreef Bwuh het volgende:
Gister een stukje van Quebec Magnetic gekeken.. Ligt het aan mij of zijn de vocals van James daar echt niet goed? Nou is het een concert van 3 jaar geleden.. Volgens mij zijn zn vocals nu een stuk beter?
Volgens mij niet beter of slechter dan de afgelopen tijd. Dat betekend met moeite zingen en af en toe een valse uitglijer. Merk je live weinig van, ik niet tenminste :P
  donderdag 20 december 2012 @ 09:21:00 #35
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_120541734
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:19 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Ik vind het ook veel overeenkomsten vertonen met Megadeth, eigenlijk meer dan met Metallica. Korte snelle nummers. En de overeenkomst met Motorhead is natuurlijk treffend door de stem van Jason..
Ik ken Megadeth niet zo, heb ze een paar keer gezien, maar kan geen losse nummers van ze benoemen.
  donderdag 20 december 2012 @ 09:21:26 #36
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_120541738
Behalve mechanix :P
pi_120541743
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:20 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Volgens mij niet beter of slechter dan de afgelopen tijd. Dat betekend met moeite zingen en af en toe een valse uitglijer. Merk je live weinig van, ik niet tenminste :P
Ik maak me voor het eerst zorgen voor een album van Metallica.. :P
pi_120542075
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:20 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Volgens mij niet beter of slechter dan de afgelopen tijd. Dat betekend met moeite zingen en af en toe een valse uitglijer. Merk je live weinig van, ik niet tenminste :P
Dat je daar live niks van merkt komt denk ik door de energieke show, ik merk er live ook nooit iets aan. Als ik dan live opnames van de laatste 10 jaar terug hoor is hij echt een heel groot deel van zijn kracht kwijt. Vergelijk het eens met Live Shit, of met Cunning Stunts. En dat terwijl hij zijn stem toch al voor Cunning Stunts opgeblazen heeft dus daar ligt het niet aan. Hij (allemaal overigens) wordt oud, dat merk je aan zijn zang, dat merk je aan zijn uiterlijk. Het is niet meer de imposante frontman van 15-20 jaar geleden, al doet dat aan respect voor hem niks aan af.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_120542101
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:21 schreef Bwuh het volgende:

[..]

Ik maak me voor het eerst zorgen voor een album van Metallica.. :P
In een studio valt veel weg te poetsen :)
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  donderdag 20 december 2012 @ 10:01:18 #40
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_120542576
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:37 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat je daar live niks van merkt komt denk ik door de energieke show, ik merk er live ook nooit iets aan. Als ik dan live opnames van de laatste 10 jaar terug hoor is hij echt een heel groot deel van zijn kracht kwijt. Vergelijk het eens met Live Shit, of met Cunning Stunts. En dat terwijl hij zijn stem toch al voor Cunning Stunts opgeblazen heeft dus daar ligt het niet aan. Hij (allemaal overigens) wordt oud, dat merk je aan zijn zang, dat merk je aan zijn uiterlijk. Het is niet meer de imposante frontman van 15-20 jaar geleden, al doet dat aan respect voor hem niks aan af.
James blijft geweldig live idd. Dat komt idd door de entourage, ik sta meestal vooraan en dan let je wat minder op de zanglijnen. Hij wordt minder, maar hij is wel vooruit gegaan ten tijde van Death Magnetic. Als je hem hoort ten tijde van de St. Anger en MoP memorialtour. Dus 2004/2005/2006. Toen zong ie echt vals. Hij heeft zich wel hersteld daarvan.
Ik vind het ook wel jammer dat het rauwe er helemaal af is. Dat is wel vet met die oude opnames. Maar als je weer opnames uit de begintijd luistert. Dat is ook niet goed, staat ie alleen maar te schreeuwen.
Zijn stem is toch fout gegaan met de opnames van t Black Album?
  donderdag 20 december 2012 @ 10:02:14 #41
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_120542606
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:21 schreef Bwuh het volgende:

[..]

Ik maak me voor het eerst zorgen voor een album van Metallica.. :P
Zal wel meevallen hoor, als ze al die popsterretjes er goed uit kunnen laten komen, dan zal t ook wel met James lukken.
pi_120542797
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:01 schreef AgeEll het volgende:

[..]

James blijft geweldig live idd. Dat komt idd door de entourage, ik sta meestal vooraan en dan let je wat minder op de zanglijnen. Hij wordt minder, maar hij is wel vooruit gegaan ten tijde van Death Magnetic. Als je hem hoort ten tijde van de St. Anger en MoP memorialtour. Dus 2004/2005/2006. Toen zong ie echt vals. Hij heeft zich wel hersteld daarvan.
Ik vind het ook wel jammer dat het rauwe er helemaal af is. Dat is wel vet met die oude opnames. Maar als je weer opnames uit de begintijd luistert. Dat is ook niet goed, staat ie alleen maar te schreeuwen.
Zijn stem is toch fout gegaan met de opnames van t Black Album?
Begintijd als in Kill 'em All niet inderdaad. Al lag dat ook aan de korte tijd waarin het album is opgenomen, en de instelling van de producers destijds. Vanaf Ride the Lightning/Master of Puppets wordt het al iets, bij ...And Justice for All is hij op zijn top naar mijn idee. Die kracht die hij toen had, afgezien van vals/niet vals, is nu uit zijn stem.

Zijn stem is inderdaad tijdens opnamens van Black Album fout gegaan, in deze docu kun je het ook duidelijk horen als hij onenigheid heeft met Lars over het oefenen/inspelen met zang er bij.

"If you want fucking lyrics, go fucking sing them" :)
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_120548673
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:09 schreef Mgolovic het volgende:

[..]
"If you want fucking lyrics, go fucking sing them" :)
Zei ie dat niet tegen Bob Rock ipv tegen Lars?

Ik meen ook dat James ergens in een docu heeft gezegd (Ik geloof Some Kind of Monster) dat vooral de cover van So What? veel met zn stem heeft gedaan.. Natuurlijk wel een gruwelijk lied _O_
  donderdag 20 december 2012 @ 13:25:54 #44
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_120548999
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:16 schreef Bwuh het volgende:

[..]

Zei ie dat niet tegen Bob Rock ipv tegen Lars?

Ik meen ook dat James ergens in een docu heeft gezegd (Ik geloof Some Kind of Monster) dat vooral de cover van So What? veel met zn stem heeft gedaan.. Natuurlijk wel een gruwelijk lied _O_
Dan zet ie ook wel een rauwe/lage stem op. :)
pi_120549579
Wat een verschil... Het wordt echt een opa. Een coole opa, maar toch.

2012


2003


1993


1983
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_120552307
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:18 schreef Bwuh het volgende:
Gister een stukje van Quebec Magnetic gekeken.. Ligt het aan mij of zijn de vocals van James daar echt niet goed? Nou is het een concert van 3 jaar geleden.. Volgens mij zijn zn vocals nu een stuk beter?
Volgens mij waren ze toen al redelijk opweg in de tour? Dan raakt z'n stem inderdaad wel vermoeid. Toen ik ze zag in Gelsenkirchen na een wat rustige periode klonk het heerlijk. The Black Album anni tour ook tevens.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:37 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat je daar live niks van merkt komt denk ik door de energieke show, ik merk er live ook nooit iets aan. Als ik dan live opnames van de laatste 10 jaar terug hoor is hij echt een heel groot deel van zijn kracht kwijt. Vergelijk het eens met Live Shit, of met Cunning Stunts. En dat terwijl hij zijn stem toch al voor Cunning Stunts opgeblazen heeft dus daar ligt het niet aan. Hij (allemaal overigens) wordt oud, dat merk je aan zijn zang, dat merk je aan zijn uiterlijk. Het is niet meer de imposante frontman van 15-20 jaar geleden, al doet dat aan respect voor hem niks aan af.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:01 schreef AgeEll het volgende:

[..]

James blijft geweldig live idd. Dat komt idd door de entourage, ik sta meestal vooraan en dan let je wat minder op de zanglijnen. Hij wordt minder, maar hij is wel vooruit gegaan ten tijde van Death Magnetic. Als je hem hoort ten tijde van de St. Anger en MoP memorialtour. Dus 2004/2005/2006. Toen zong ie echt vals. Hij heeft zich wel hersteld daarvan.
Ik vind het ook wel jammer dat het rauwe er helemaal af is. Dat is wel vet met die oude opnames. Maar als je weer opnames uit de begintijd luistert. Dat is ook niet goed, staat ie alleen maar te schreeuwen.
Zijn stem is toch fout gegaan met de opnames van t Black Album?
Live is het inderdaad feest. _O_ Op fora worden ze altijd helemaal kapot geanalyseerd op iedere noot die ze spelen naar mijn mening.
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:16 schreef Bwuh het volgende:

[..]

Zei ie dat niet tegen Bob Rock ipv tegen Lars?

Ik meen ook dat James ergens in een docu heeft gezegd (Ik geloof Some Kind of Monster) dat vooral de cover van So What? veel met zn stem heeft gedaan.. Natuurlijk wel een gruwelijk lied _O_
Ja dat was tegen Bob. Hij had z'n stem eruit geknald tijdens het opnemen van So What!. En daarna mocht hij toen z'n stem weer een beetje terug was The Struggle Within eruit gaan blaffen.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:41 schreef Mgolovic het volgende:
Wat een verschil... Het wordt echt een opa. Een coole opa, maar toch.

2012
[ afbeelding ]

2003
[ afbeelding ]

1993
[ afbeelding ]

1983
[ afbeelding ]
Alweer bijna 50. Hij is wel een stuk gezonder dan hij ooit was denk ik.
Mensen moeten ook niet verwachten dat er een scheldende tierende energie bom staat te spelen op het podium. De beste man is 49 jaar en mensen veranderen over de jaren, plus ouderdom doet aardig wat met energie en lichaamsconditie. :P
0 topics op naam. 14.gif
pi_120552708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:52 schreef Broekpaling het volgende:

Live is het inderdaad feest. _O_ Op fora worden ze altijd helemaal kapot geanalyseerd op iedere noot die ze spelen naar mijn mening.
Fouten vind ik helemaal niet erg. James die zijn tekst spontaan vergeet en maar wat brabbelt, Lars die uit de maat slaat, het hoort allemaal een beetje bij live versies. De kracht in zijn stem vind ik alleen meer dan "hoort er bij". Die kracht draagt/droeg juist bij aan de impact van een nummer.

Niet minder respect voor hem overigens :)

quote:
Alweer bijna 50. Hij is wel een stuk gezonder dan hij ooit was denk ik.
Mensen moeten ook niet verwachten dat er een scheldende tierende energie bom staat te spelen op het podium. De beste man is 49 jaar en mensen veranderen over de jaren, plus ouderdom doet aardig wat met energie en lichaamsconditie. :P
Klopt, is ook helemaal niet erg. Vond alleen dat hij het laatste jaar erg hard oud wordt. Vergelijk het Quebec concert maar eens met de bovenste foto. Hij wordt wat ielig.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_120553000
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:05 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Fouten vind ik helemaal niet erg. James die zijn tekst spontaan vergeet en maar wat brabbelt, Lars die uit de maat slaat, het hoort allemaal een beetje bij live versies. De kracht in zijn stem vind ik alleen meer dan "hoort er bij". Die kracht draagt/droeg juist bij aan de impact van een nummer.

Niet minder respect voor hem overigens :)

[..]

Klopt, is ook helemaal niet erg. Vond alleen dat hij het laatste jaar erg hard oud wordt. Vergelijk het Quebec concert maar eens met de bovenste foto. Hij wordt wat ielig.
De kracht in z'n stem van vroeger was inderdaad echt een genot om te luisteren. En af en toe foutje live is alleen maar leuk inderdaad. Dat maakt live muziek live. _O_

Hij is wel behoorlijk afgevallen inderdaad. Zo zijn we hem niet gewend, hij was altijd een stevige vent om te zien. :P
0 topics op naam. 14.gif
pi_120664416

dit is gwn de beste foto ooit - kirk en rob die stoer (proberen te) kijken - james chillen in de achtergrond en lars - oh man lars fuck ik hou van die man XDDD
pi_120664571
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:43 schreef Mgolovic het volgende:
Ben nu dit boek aan het lezen. Twijfelde eerst of ik hem wel moest kopen, maar aangezien het voorwoord van Kirk Hammett is leek het me authentiek.

Wat me opviel was dat de rol van Cliff veel groter was dan ik voorheen dacht, niet alleen op muzikaal gebied.
Bedankt voor de tip, binnenkort even checken!

Goed boek dus?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')