abonnement Unibet Coolblue
pi_116586611
en nemen we zijwieltjes mee *O*
pi_116586690
Jullie zijn toch zeker nie van suiker nie? O-)
  maandag 10 september 2012 @ 08:26:44 #78
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_116592177
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 23:11 schreef Vinniiee het volgende:
Jullie zijn toch zeker nie van suiker nie? O-)
Ik is niet van suiker nee en dat ik nat word van de regen kan me ook niet zo heel veel deren, maar ik heb de unieke gave om de motor tussen de witte blokken van de zebrapaden te richten en dan vervolgens er alsnog vol overheen te rijden. Met regen is dat NIET slim.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_116592205
Zoals het nu lijkt wordt zondag de beste dag van de week, laten we hopen dat het zo blijft :+
pi_116592362
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 08:26 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik is niet van suiker nee en dat ik nat word van de regen kan me ook niet zo heel veel deren, maar ik heb de unieke gave om de motor tussen de witte blokken van de zebrapaden te richten en dan vervolgens er alsnog vol overheen te rijden. Met regen is dat NIET slim.
Ik snap je wel hoor ;) Zolang je geen rare stuur of rembewegingen doet op die witte vlakken is er weinig aan de hand volgens mij.
pi_116592708
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 08:26 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik is niet van suiker nee en dat ik nat word van de regen kan me ook niet zo heel veel deren, maar ik heb de unieke gave om de motor tussen de witte blokken van de zebrapaden te richten en dan vervolgens er alsnog vol overheen te rijden. Met regen is dat NIET slim.
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 08:46 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ik snap je wel hoor ;) Zolang je geen rare stuur of rembewegingen doet op die witte vlakken is er weinig aan de hand volgens mij.
dat dus... zelfde met natte putdeksels.. het is de reactie niet de actie die ervoor zorgt dat je onderuit gaat.... ik ben tijdens lessen ook wel eens over een natte put heen gegaan omdat ze nou eenmaal heel onpraktisch neergelegd worden en soms nog meerdere bij elkaar ook zodat je ze feitelijk niet allemaal kunt ontwijken.. dan kun je er beter gewoon overheen gaan. soms voel je de motor dan wel beetje schuiven maar dat wiel pakt vanzelf weer grip als ie bij de rand is :P
pi_116592713
tenzij je natuurlijk als rossi door de bocht gaat :P
  maandag 10 september 2012 @ 09:16:07 #83
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_116592760
Lol... het is gewoon dat mijn hersenen een reactie geven waardoor ik tot actie overga en dan ineens domme dingen ga doen of zo... Met de bibbers over die vlakken heen rijden als ook putdeksel.. neh... dat is niet slim.

En ja... ik kan als mevrouw Rossi door de bocht en dan halverwege de bocht bedenken dat het toch wel heel eng is en dan GVD je gas loslaten... dat soort acties. Maar goed dat ik het geluid niet opneem want ik scheld mijzelf af en toe flink uit, zo pislink op mijzelf
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_116593108
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

[..]

dat dus... zelfde met natte putdeksels.. het is de reactie niet de actie die ervoor zorgt dat je onderuit gaat.... ik ben tijdens lessen ook wel eens over een natte put heen gegaan omdat ze nou eenmaal heel onpraktisch neergelegd worden en soms nog meerdere bij elkaar ook zodat je ze feitelijk niet allemaal kunt ontwijken.. dan kun je er beter gewoon overheen gaan. soms voel je de motor dan wel beetje schuiven maar dat wiel pakt vanzelf weer grip als ie bij de rand is :P
Klopt. Ook die putdeksels inderdaad. Niks aan het handje zolang je niet denkt: PUTDEKSEL AAAAAH, DIE MOET IK ONTWIJKEN. En dan vol in de ankers gaat, ja dan zou het wel eens fout kunnen gaan.
Alleen bij motoren met veel koppel moet je uitkijken als je gas geeft op dat soort vlakken.
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:46:17 #85
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_116650454
Door omstandigheden moet ik helaas af gaan zeggen, sorry daarvoor!
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:36:29 #86
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_116652074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:46 schreef HeetBoven het volgende:
Door omstandigheden moet ik helaas af gaan zeggen, sorry daarvoor!
Zonde zeg. succes/sterkte met het andere
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_116655297
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:46 schreef HeetBoven het volgende:
Door omstandigheden moet ik helaas af gaan zeggen, sorry daarvoor!
Jammer, volgende keer beter!

Ik heb er wel zin in! Zaterdag de motor nog even wassen, dan is ze er zondag helemaal klaar voor :D
pi_116673490
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:33 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Klopt. Ook die putdeksels inderdaad. Niks aan het handje zolang je niet denkt: PUTDEKSEL AAAAAH, DIE MOET IK ONTWIJKEN. En dan vol in de ankers gaat, ja dan zou het wel eens fout kunnen gaan.
Alleen bij motoren met veel koppel moet je uitkijken als je gas geeft op dat soort vlakken.
Niet om Mickeys bang te maken, maar als je in een bocht over een natte putdeksel gaat kan dat je een lelijke highsider opleveren.

Bochten zelf zijn een kwestie van oefenen en vooral niet forceren ^O^ Ooit komt dat mooie moment dat je ineens met je laarzen de grond raakt, en dan is het los _O-

Al schrok ik me wel de pleuris de eerste keer dat mij dat per ongeluk gebeurde :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 12 september 2012 @ 08:50:28 #89
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_116676059
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 00:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Niet om Mickeys bang te maken, maar als je in een bocht over een natte putdeksel gaat kan dat je een lelijke highsider opleveren.

Bochten zelf zijn een kwestie van oefenen en vooral niet forceren ^O^ Ooit komt dat mooie moment dat je ineens met je laarzen de grond raakt, en dan is het los _O-

Al schrok ik me wel de pleuris de eerste keer dat mij dat per ongeluk gebeurde :')
Ow je maakt me er niet bang mee hoor, dat soort dingen wist ik al
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_116676126
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 00:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Niet om Mickeys bang te maken, maar als je in een bocht over een natte putdeksel gaat kan dat je een lelijke highsider opleveren.

Bochten zelf zijn een kwestie van oefenen en vooral niet forceren ^O^ Ooit komt dat mooie moment dat je ineens met je laarzen de grond raakt, en dan is het los _O-

Al schrok ik me wel de pleuris de eerste keer dat mij dat per ongeluk gebeurde :')
Bochten zijn een ander verhaal, ik had het over rechte wegen.
Mijn voorwiel is al een paar keer 10cm opgeschoven door zo'n teerstrook in een bocht.

Mijn laarzen zullen nooit de grond raken denk ik. Heb een schaamrand van 0,5cm oid en mijn tenen altijd op het stepje in een bocht.
pi_116694840
Het spijt me zeer maar als er zondag ook maar één flinke bui valt ben ik er niet bij

Vanochtend zo donders mazzel gehad, eerste keer in de regen rijden
Rij ik op een rotonde af, ik ging iets te snel dus moest wat bij remmen, komt mijn achterwiel in een slip :o
Ik heb ong 20 meter lang al slippend de motor recht proberen te houden om uiteindelijk in het plansoen van de rotonde tot stilstand te komen -O-
Ongv 2 meter langer en ik had de motor zeker laten vallen

Ik heb zo donders geluk gehad dat er geen verkeer van links op de rotonde reed :X
De rest van de rit als een mietje doorgereden.
Gelukkig was het op de terugweg aardig droog dus heb ik weer een beetje vertrouwen terug.
Binnen kort als het weer geregend heeft maar gelijk weer gaan rijden anders weet ik al precies hoe het gaat 8)7

Ik denk dat het ligt aan dat ik op een 600f gelest heb, deze heeft een veel bredere achterband dan mijn gs, tevens waren de banden nog zo koud als wat :X
pi_116694878
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:44 schreef weerstandje het volgende:
Het spijt me zeer maar als er zondag ook maar één flinke bui valt ben ik er niet bij

Vanochtend zo donders mazzel gehad, eerste keer in de regen rijden
Rij ik op een rotonde af, ik ging iets te snel dus moest wat bij remmen, komt mijn achterwiel in een slip :o
Ik heb ong 20 meter lang al slippend de motor recht proberen te houden om uiteindelijk in het plansoen van de rotonde tot stilstand te komen -O-

Ik heb zo donders geluk gehad dat er geen verkeer van links op de rotonde reed :X
De rest van de rit als een mietje doorgereden.
Gelukkig was het op de terugweg aardig droog dus heb ik weer een beetje vertrouwen terug.
Binnen kort als het weer geregend heeft maar gelijk weer gaan rijden anders weet ik al precies hoe het gaat 8)7

Ik denk dat het ligt aan dat ik op een 600f gelest heb, deze heeft een veel dikkere achterband dan mijn gs, tevens waren de banden nog zo koud als wat :X
Hoe krijg je in hemelsnaam je wiel in de slip dan?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_116694903
Geen idee :?
ik remde en ik verloor grip

Of zou het aquaplaning zijn ?

[ Bericht 12% gewijzigd door weerstandje op 12-09-2012 18:07:06 ]
  woensdag 12 september 2012 @ 17:46:57 #94
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_116694936
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:44 schreef weerstandje het volgende:
Het spijt me zeer maar als er zondag ook maar één flinke bui valt ben ik er niet bij

Vanochtend zo donders mazzel gehad, eerste keer in de regen rijden
Rij ik op een rotonde af, ik ging iets te snel dus moest wat bij remmen, komt mijn achterwiel in een slip :o
Ik heb ong 20 meter lang al slippend de motor recht proberen te houden om uiteindelijk in het plansoen van de rotonde tot stilstand te komen -O-
Ongv 2 meter langer en ik had de motor zeker laten vallen

Ik heb zo donders geluk gehad dat er geen verkeer van links op de rotonde reed :X
De rest van de rit als een mietje doorgereden.
Gelukkig was het op de terugweg aardig droog dus heb ik weer een beetje vertrouwen terug.
Binnen kort als het weer geregend heeft maar gelijk weer gaan rijden anders weet ik al precies hoe het gaat 8)7

Ik denk dat het ligt aan dat ik op een 600f gelest heb, deze heeft een veel bredere achterband dan mijn gs, tevens waren de banden nog zo koud als wat :X
minders...

Maar ik rij ook niet met regen hoor... ik hou de voorspelling ook goed in de gaten. Voor alsnog ziet het gunstig uit
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_116695798
Je moet m ook niet laten blokkeren he :P. Maar dat heb je al snel bij een Gs en je voelt het niet echt aankomen.
Heb regelmatig dat achterwiel blokkeert (niet in een bocht) en dan voel je m een beetje glijden ja.
Het is normaal als je dan rustig aan doet rest van de rit :Y
pi_116696052
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:09 schreef Vinniiee het volgende:
Je moet m ook niet laten blokkeren he :P. Maar dat heb je al snel bij een Gs en je voelt het niet echt aankomen.
Heb regelmatig dat achterwiel blokkeert (niet in een bocht) en dan voel je m een beetje glijden ja.
Het is normaal als je dan rustig aan doet rest van de rit :Y
Wat had ik beter kunnen doen dan, rem los laten en het weiland in rollen of toch blijven remmen ?
pi_116696395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:15 schreef weerstandje het volgende:

[..]

Wat had ik beter kunnen doen dan, rem los laten en het weiland in rollen of toch blijven remmen ?
Geen idee wat ik gedaan zou hebben. Ik denk lossen en opnieuw rem aanleggen.
20m is nogal lang namelijk.
pi_116696512
motoren hebben geen aquaplaning, of je band moet ondertussen vierkant zijn
pi_116696779
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:24 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Geen idee wat ik gedaan zou hebben. Ik denk lossen en opnieuw rem aanleggen.
20m is nogal lang namelijk.
Dat is het beste denk ik inderdaad, en je voorwiel kan je nog gebruiken om flink te remmen ook dus waarom remde je met je achterrem? Ik ben altijd geleerd dat je eigenlijk de voorrem bijna altijd moet gebruiken omdat je daar ook het meeste mee kan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_116696896
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:34 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat is het beste denk ik inderdaad, en je voorwiel kan je nog gebruiken om flink te remmen ook dus waarom remde je met je achterrem? Ik ben altijd geleerd dat je eigenlijk de voorrem bijna altijd moet gebruiken omdat je daar ook het meeste mee kan.
Schrikreactie plus voorrem is nou ook niet bepaald een goede combinatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')