Ik is niet van suiker nee en dat ik nat word van de regen kan me ook niet zo heel veel deren, maar ik heb de unieke gave om de motor tussen de witte blokken van de zebrapaden te richten en dan vervolgens er alsnog vol overheen te rijden. Met regen is dat NIET slim.quote:Op zondag 9 september 2012 23:11 schreef Vinniiee het volgende:
Jullie zijn toch zeker nie van suiker nie?
Ik snap je wel hoor Zolang je geen rare stuur of rembewegingen doet op die witte vlakken is er weinig aan de hand volgens mij.quote:Op maandag 10 september 2012 08:26 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik is niet van suiker nee en dat ik nat word van de regen kan me ook niet zo heel veel deren, maar ik heb de unieke gave om de motor tussen de witte blokken van de zebrapaden te richten en dan vervolgens er alsnog vol overheen te rijden. Met regen is dat NIET slim.
quote:Op maandag 10 september 2012 08:26 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik is niet van suiker nee en dat ik nat word van de regen kan me ook niet zo heel veel deren, maar ik heb de unieke gave om de motor tussen de witte blokken van de zebrapaden te richten en dan vervolgens er alsnog vol overheen te rijden. Met regen is dat NIET slim.
dat dus... zelfde met natte putdeksels.. het is de reactie niet de actie die ervoor zorgt dat je onderuit gaat.... ik ben tijdens lessen ook wel eens over een natte put heen gegaan omdat ze nou eenmaal heel onpraktisch neergelegd worden en soms nog meerdere bij elkaar ook zodat je ze feitelijk niet allemaal kunt ontwijken.. dan kun je er beter gewoon overheen gaan. soms voel je de motor dan wel beetje schuiven maar dat wiel pakt vanzelf weer grip als ie bij de rand isquote:Op maandag 10 september 2012 08:46 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik snap je wel hoor Zolang je geen rare stuur of rembewegingen doet op die witte vlakken is er weinig aan de hand volgens mij.
Klopt. Ook die putdeksels inderdaad. Niks aan het handje zolang je niet denkt: PUTDEKSEL AAAAAH, DIE MOET IK ONTWIJKEN. En dan vol in de ankers gaat, ja dan zou het wel eens fout kunnen gaan.quote:Op maandag 10 september 2012 09:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[..]
dat dus... zelfde met natte putdeksels.. het is de reactie niet de actie die ervoor zorgt dat je onderuit gaat.... ik ben tijdens lessen ook wel eens over een natte put heen gegaan omdat ze nou eenmaal heel onpraktisch neergelegd worden en soms nog meerdere bij elkaar ook zodat je ze feitelijk niet allemaal kunt ontwijken.. dan kun je er beter gewoon overheen gaan. soms voel je de motor dan wel beetje schuiven maar dat wiel pakt vanzelf weer grip als ie bij de rand is
Zonde zeg. succes/sterkte met het anderequote:Op dinsdag 11 september 2012 17:46 schreef HeetBoven het volgende:
Door omstandigheden moet ik helaas af gaan zeggen, sorry daarvoor!
Jammer, volgende keer beter!quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:46 schreef HeetBoven het volgende:
Door omstandigheden moet ik helaas af gaan zeggen, sorry daarvoor!
Niet om Mickeys bang te maken, maar als je in een bocht over een natte putdeksel gaat kan dat je een lelijke highsider opleveren.quote:Op maandag 10 september 2012 09:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Klopt. Ook die putdeksels inderdaad. Niks aan het handje zolang je niet denkt: PUTDEKSEL AAAAAH, DIE MOET IK ONTWIJKEN. En dan vol in de ankers gaat, ja dan zou het wel eens fout kunnen gaan.
Alleen bij motoren met veel koppel moet je uitkijken als je gas geeft op dat soort vlakken.
Ow je maakt me er niet bang mee hoor, dat soort dingen wist ik alquote:Op woensdag 12 september 2012 00:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niet om Mickeys bang te maken, maar als je in een bocht over een natte putdeksel gaat kan dat je een lelijke highsider opleveren.
Bochten zelf zijn een kwestie van oefenen en vooral niet forceren Ooit komt dat mooie moment dat je ineens met je laarzen de grond raakt, en dan is het los
Al schrok ik me wel de pleuris de eerste keer dat mij dat per ongeluk gebeurde
Bochten zijn een ander verhaal, ik had het over rechte wegen.quote:Op woensdag 12 september 2012 00:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niet om Mickeys bang te maken, maar als je in een bocht over een natte putdeksel gaat kan dat je een lelijke highsider opleveren.
Bochten zelf zijn een kwestie van oefenen en vooral niet forceren Ooit komt dat mooie moment dat je ineens met je laarzen de grond raakt, en dan is het los
Al schrok ik me wel de pleuris de eerste keer dat mij dat per ongeluk gebeurde
Hoe krijg je in hemelsnaam je wiel in de slip dan?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:44 schreef weerstandje het volgende:
Het spijt me zeer maar als er zondag ook maar één flinke bui valt ben ik er niet bij
Vanochtend zo donders mazzel gehad, eerste keer in de regen rijden
Rij ik op een rotonde af, ik ging iets te snel dus moest wat bij remmen, komt mijn achterwiel in een slip
Ik heb ong 20 meter lang al slippend de motor recht proberen te houden om uiteindelijk in het plansoen van de rotonde tot stilstand te komen
Ik heb zo donders geluk gehad dat er geen verkeer van links op de rotonde reed
De rest van de rit als een mietje doorgereden.
Gelukkig was het op de terugweg aardig droog dus heb ik weer een beetje vertrouwen terug.
Binnen kort als het weer geregend heeft maar gelijk weer gaan rijden anders weet ik al precies hoe het gaat
Ik denk dat het ligt aan dat ik op een 600f gelest heb, deze heeft een veel dikkere achterband dan mijn gs, tevens waren de banden nog zo koud als wat
minders...quote:Op woensdag 12 september 2012 17:44 schreef weerstandje het volgende:
Het spijt me zeer maar als er zondag ook maar één flinke bui valt ben ik er niet bij
Vanochtend zo donders mazzel gehad, eerste keer in de regen rijden
Rij ik op een rotonde af, ik ging iets te snel dus moest wat bij remmen, komt mijn achterwiel in een slip
Ik heb ong 20 meter lang al slippend de motor recht proberen te houden om uiteindelijk in het plansoen van de rotonde tot stilstand te komen
Ongv 2 meter langer en ik had de motor zeker laten vallen
Ik heb zo donders geluk gehad dat er geen verkeer van links op de rotonde reed
De rest van de rit als een mietje doorgereden.
Gelukkig was het op de terugweg aardig droog dus heb ik weer een beetje vertrouwen terug.
Binnen kort als het weer geregend heeft maar gelijk weer gaan rijden anders weet ik al precies hoe het gaat
Ik denk dat het ligt aan dat ik op een 600f gelest heb, deze heeft een veel bredere achterband dan mijn gs, tevens waren de banden nog zo koud als wat
Wat had ik beter kunnen doen dan, rem los laten en het weiland in rollen of toch blijven remmen ?quote:Op woensdag 12 september 2012 18:09 schreef Vinniiee het volgende:
Je moet m ook niet laten blokkeren he . Maar dat heb je al snel bij een Gs en je voelt het niet echt aankomen.
Heb regelmatig dat achterwiel blokkeert (niet in een bocht) en dan voel je m een beetje glijden ja.
Het is normaal als je dan rustig aan doet rest van de rit
Geen idee wat ik gedaan zou hebben. Ik denk lossen en opnieuw rem aanleggen.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:15 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Wat had ik beter kunnen doen dan, rem los laten en het weiland in rollen of toch blijven remmen ?
Dat is het beste denk ik inderdaad, en je voorwiel kan je nog gebruiken om flink te remmen ook dus waarom remde je met je achterrem? Ik ben altijd geleerd dat je eigenlijk de voorrem bijna altijd moet gebruiken omdat je daar ook het meeste mee kan.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:24 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Geen idee wat ik gedaan zou hebben. Ik denk lossen en opnieuw rem aanleggen.
20m is nogal lang namelijk.
Schrikreactie plus voorrem is nou ook niet bepaald een goede combinatie.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is het beste denk ik inderdaad, en je voorwiel kan je nog gebruiken om flink te remmen ook dus waarom remde je met je achterrem? Ik ben altijd geleerd dat je eigenlijk de voorrem bijna altijd moet gebruiken omdat je daar ook het meeste mee kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |