abonnement Unibet Coolblue
pi_116415490
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jaaa, ik mag mag door. Morgenavond starten en volgende week dinsdag weer voor een echo. Het klinkt misschien gek, maar ik heb er weer zin in. :)
*O* Fijn!

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 07:17 schreef Sull het volgende:
Ik heb gister weer een echo gehad en die liet nog weinig vooruitgang zien, nog steeds 1 follikel van 9 tot 10 mm. Die moet nog even doorgroeien dus!
Had je follikel ook weekend ofzo? Ik dacht dat ze max. 2mm per dag hoorden te groeien...
Laat hem maar lekker doorgroeien ja!
  woensdag 5 september 2012 @ 13:37:26 #202
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_116418555
Ik ben ook weer terug van vakantie en bijgelezen :W

Poezebeest wat een vervelend nieuws ;( Hopelijk kun je snel weer starten!
Nikki fijn dat je weer mag beginnen *O*
Sull balen -O- Wanneer is je volgende echo?

Bij mij is de bloeding gisteravond op gang gekomen (bijna 2 dagen later dan verwacht). Blijkbaar vond mijn lichaam het geen goed plan om op vakantie te gaan bloeden want zodra ik thuis kwam begon het direct te stromen :') Vrijdag een echo en hopelijk mogen we dan starten met spuiten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_116421628
Chanty, bijna beginnen, wat fijn!
pi_116423157
Ach Poezebeest... wat een rotnieuws... bah... Sterkte! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_116488109
Chanty, toch prettig dat je dan tijdens de vakantie nergens last van had of niet? Succes met de echo vandaag!

Gister weer een echo gehad en helaas nog steeds 9 mm (en dus heel veel van 5/6 mm), dus gewoon totaal niet(s) gegroeid. Nu maar naar 1,5 ampul menopur en dan maandag weer kijken...
pi_116490851
Nog maar 10 dagen. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116490866
Dan mag je testen?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116491981
Nanuke spannend. Komt vast goed hoor :*
pi_116494365
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 07:30 schreef Sull het volgende:
Chanty, toch prettig dat je dan tijdens de vakantie nergens last van had of niet? Succes met de echo vandaag!

Gister weer een echo gehad en helaas nog steeds 9 mm (en dus heel veel van 5/6 mm), dus gewoon totaal niet(s) gegroeid. Nu maar naar 1,5 ampul menopur en dan maandag weer kijken...
Hey Sull, minder dat hij niet is gegroeid. Hopelijk doet de extra hoeveelheid menopur wat meer voor je!
pi_116496488
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:12 schreef Tally het volgende:
Dan mag je testen?
Haha, was het maar zo. :D

Nog 10 dagen voor mijn intake voor de PGD. Ik vind het eng en ben zenuwachtig en bang dat ze het afwijzen. Of dat het te ingewikkeld zal zijn en ze ervan afzien. En alle andere negatieve gedachten. Ik weet wel dat ik het gewoon op me af moet laten komen en dat het allemaal wel mee zal vallen. Maar het is zo'n bak onzekerheid, gewoon frustrerend en vermoeiend.

Ik heb even een offday, sorry dat ik jullie daarmee lastig val. Ik besefte me vanochtend ineens dat op het moment dat ik straks ooit zwanger raak ik me altijd zal moeten verantwoorden voor die keuze. Ik heb geen omgeving die al bezig is met kinderen, en ook geen omgeving die verwacht dat mijn vriend en ik daar al mee bezig zijn. Ik kan het commentaar nu al horen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116496603
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef Nanuke het volgende:

Nog 10 dagen voor mijn intake voor de PGD. Ik vind het eng en ben zenuwachtig en bang dat ze het afwijzen. Of dat het te ingewikkeld zal zijn en ze ervan afzien. En alle andere negatieve gedachten. Ik weet wel dat ik het gewoon op me af moet laten komen en dat het allemaal wel mee zal vallen. Maar het is zo'n bak onzekerheid, gewoon frustrerend en vermoeiend.
Adem in Adem uit. Artsen zijn er om je te helpen, al lijkt het soms niet zo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb even een offday, sorry dat ik jullie daarmee lastig val. Ik besefte me vanochtend ineens dat op het moment dat ik straks ooit zwanger raak ik me altijd zal moeten verantwoorden voor die keuze. Ik heb geen omgeving die al bezig is met kinderen, en ook geen omgeving die verwacht dat mijn vriend en ik daar al mee bezig zijn. Ik kan het commentaar nu al horen.
Van commentaar (hoe vervelend ook) ga je niet dood. Ook ik zal me straks moeten verantwoorden om het feit dat een mogelijke zwangerschap (nu kan het nog niet) een verergering van de ziekte kan veroorzaken. Zelf heb ik al ruim de tijd gehad om hier over na te denken en mijn antwoord zal zijn: "Ik vond het het waard en de artsen vonden het verantwoord". Waarschijnlijk kom jij ook uiteindelijk op zo'n antwoord. Voor sommige mensen is dat genoeg. Anderen zullen blijven zeuren. Die zet je op standje *negeer*. :Y
pi_116499253
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Haha, was het maar zo. :D

Nog 10 dagen voor mijn intake voor de PGD. Ik vind het eng en ben zenuwachtig en bang dat ze het afwijzen. Of dat het te ingewikkeld zal zijn en ze ervan afzien. En alle andere negatieve gedachten. Ik weet wel dat ik het gewoon op me af moet laten komen en dat het allemaal wel mee zal vallen. Maar het is zo'n bak onzekerheid, gewoon frustrerend en vermoeiend.

Ik heb even een offday, sorry dat ik jullie daarmee lastig val. Ik besefte me vanochtend ineens dat op het moment dat ik straks ooit zwanger raak ik me altijd zal moeten verantwoorden voor die keuze. Ik heb geen omgeving die al bezig is met kinderen, en ook geen omgeving die verwacht dat mijn vriend en ik daar al mee bezig zijn. Ik kan het commentaar nu al horen.
Ik dacht al dat ik iets gemist had :')

Spannend zeg. Mn duimen blijven draaien!

En commentaar. Ach.... Wij hebben ook al een lading gehad. Dingen in de trant van: je hebt je toch niet weer aangemeld in het ziekenhuis he. En wat doe je jezelf en je kind aan!!! Je moet blij zijn met wat je hebt. Terwijl ik nu natuurlijk ben zwanger geraakt :) Maar dat vragen ze dan ff niet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116499288
quote:
0s.gif [b]

[..]

Zelf heb ik al ruim de tijd gehad om hier over na te denken en mijn antwoord zal zijn: "Ik vond het het waard en de artsen vonden het verantwoord". Waarschijnlijk kom jij ook uiteindelijk op zo'n antwoord. Voor sommige mensen is dat genoeg. Anderen zullen blijven zeuren. Die zet je op standje *negeer*. :Y
Ik vind het een goede suggestie Kahlie!
Bedenk wel, Nanuka, dat je eigenlijk aan niemand verantwoording verschuldigd bent, jullie zijn volwassen en kunnen je eigen beslissingen nemen. De artsen stemmen er mee in en je (jullie) hebt er meer dan goed over nagedacht, dus wat doet het er toe wat anderen denken? Mensen willen overal een mening over hebben, dat is nou eenmaal zo!
Er zullen vast ook mensen zijn die tegen PGD zijn, maar dat weerhoud je er gelukkig ook niet van om die stap te nemen. Dus laat je niet gek maken, over 10 dagen weet je meer! *O*
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:08:37 #214
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_116500380
Sull wat balen dat het niet verder groeit ;(
Nanunke spannend allemaal!

Hier terug uit het ziekenhuis.
Het goede nieuws: de echo was prima.
Het slechte nieuws: ik had de medicatie eigenlijk al moeten hebben maar de gyneacoloog heeft de vorige keer niks daarover gezegd en geen recept meegegeven -O-. Ben echt helemaal klaar met die vent (is dezelfde die zei dat cyclusdag 1 de dag is nadat ik met primolut ben gestopt en die nooit iets uitlegt). Ik ga daar dus niet meer heen, heb geen vertrouwen meer in die man :( De gyn die ik nu had was heel vriendelijk en heeft wel alles uitgelegd.

Moet dus Gonal gaan spuiten en daarna een vervanger voor pregnyl want dat is al een jaar niet meer te krijgen bij mijn apotheek. Gonal moest besteld worden dus kan nu maandag starten ( *O* ). Mijn voordeel is dat ik geen eigen cyclus heb, anders had ik nu dus een ronde gemist dankzij meneer de prutser.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_116506762
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:28 schreef kahlie het volgende:

Adem in Adem uit. Artsen zijn er om je te helpen, al lijkt het soms niet zo.
O+ Je hebt gelijk, dankjewel. Ik wil nog wel eens doordraven in mijn denken.

Dankjulliewel allemaal voor het bemoedigende commentaar, het is echt fijn om in dit topic terecht te kunnen. Jullie brengen me weer een beetje vanuit de diepste donkerheden van mijn denken terug naar aarde. Ik weet heel goed dat het er uiteindelijk op neer komt wat Lief en ik willen en dat de rest allemaal minder belangrijk is. En wat dat betreft zit het goed, we weten beiden zeker dat we dit willen. Ik moet de wereld soms wat meer de wereld laten, en me niet zo druk maken. :@

Chanty; ik las het al in het wohts. Heb je toch nog een keer "geluk" dat je geen cyclus hebt*. :X Wat erg dat er nog gyneacologen rondlopen die eigenlijk compleet niet op de hoogte zijn van de procedures voor een patiënt. Lijkt me dan ook goed dat je naar een andere gaat. Maandag starten, dus nu vol goede moed op naar een nieuwe poging! *O*

Poezebeest; wat een naar nieuws. :( Weet je al wanneer je weer mag starten?

*Waarmee ik niet wil zeggen dat het fijn is dat je van nature geen cyclus hebt, zo is het niet bedoeld! Maar meer dat het een geluk bij een ongeluk is nu, omdat je nu gelijk maandag weer mag starten. Ik hoop dat je het niet verkeerd opvatte. :*

[ Bericht 8% gewijzigd door Nanuke op 07-09-2012 18:18:34 (verduidelijking) ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116515320
Nanuke, ik ben tegen mijn omgeving altijd heel open geweest over onze pgd, maar ik heb nooit negatieve reacties gehad. Iedereen vind het juist moedig dat we dit hele traject in zijn gegaan om ervoor te zorgen dat we de ziekte niet doorgeven aan een kindje. Wij waren ten tijde van de eerste pgd nog best jong, ik was 23 en mijn man 24. Ook voor wat betreft de leeftijd kun je dan negatieve reacties op verwachten, maar dat zelfs niet. Gelukkig maar, want ik ben niet op m'n mondje gevallen en ik zou die 'types' echt rauw lusten. ;) Ik bemoei me ook niet met hun privezaken en beslissingen, dus dan hoeven zij dat ook niet met de mijne te doen. :)

Chanty maandag beginnen is al heul snel. *O* Wel balen dat die gyn zo'n hork is. Hopelijk kun je van 'm af en verder met deze.

Tally, die mensen, hoe durven ze zo snel met een oordeel klaar te staan zeg. Ze mogen waarschijnlijk blij zijn dat ze zelf niet in jouw schoenen staan, dan piepten ze wel anders. Ben je al een beetje van de schrik bekomen en aan het genieten geslagen?

Ik kom even klagen over de menopur spuiten. Mén daar zit echt veel vloeistof in, de puregon pen was een stuk makkelijker. Ik heb wel al een oplossing gevonden, ik gebruik nu nog maar de helft van het oplosmiddel, zodat er was minder vloeistof naar binnen hoeft te worden gespoten. Verder heb ik nergens last van tot nu toe, het lijkt erop dat deze ronde dus net als vorige ronden weer lichamelijk een makkie gaat worden.
pi_116528793
Ik ben zelf nu 22, mijn Lief is echter 9 jaar ouder. De meeste mensen in onze omgeving zijn wel deels op de hoogte, maar echt leuke reacties hebben we er nog niet op gehad. ;) En dan gaat het nu alleen nog maar over het traject, en ben ik nog niet eens zwanger. :P Het is voor de meeste nogal een 'ver van je bed'-show en dat kan ik me ook wel goed voorstellen (de meesten zijn nog niet eens bezig met samenwonen, degene die dat al wel doen hebben nog teveel plezier van hun huidige (uitgaans)leven). Natuurlijk blijft het onze beslissing, maar soms zou een beetje bemoedigende instelling van de buitenwereld wel een beetje fijn zijn. En dat ik die hier dan wel vind, is voor mij erg fijn. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116540326
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tally, die mensen, hoe durven ze zo snel met een oordeel klaar te staan zeg. Ze mogen waarschijnlijk blij zijn dat ze zelf niet in jouw schoenen staan, dan piepten ze wel anders. Ben je al een beetje van de schrik bekomen en aan het genieten geslagen?
En achteraf boos zijn dat je ze niet verteld heb dat we weer van plan waren om te beginnen in het ziekenhuis. Uhm misschien kan je dat gezeik dan niet gebruiken?!?!?!

Nee. Die schrik is er nog steeds ondanks mijn knippertje afgelopen week. Als ik de 12 weken heb gehaald ga ik wel genieten. Ik ben de hele dag kots misselijk dus er zijn zeker nog steeds symptomen. Voor de rest heb ik nergens last van en dat beangstigd me weer :')
95% kans dat het goed gaat zei de gynaecoloog afgelopen maandag. Maar het is bij mij al een keer eerder mis gegaan bij week 11. Dus ik wacht nog even met opgelucht adem halen :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116548840
Tally :*, inderdaad, het gezanik van die mensen kun je er tijdens dde mmm niet echt bij hebben. En wat vaag dat mensen menen recht te hebben op zulke informatie, ik vind het een erg persoonlijk iets waar je het alleen met je partner vaak al moeilijk genoeg mee hebt en daar kun je dan vaak liever geen bemoeienis van anderen bij gebruiken.

Ik heb maar met één iemand een probleem en dat is een directe collega, ik moest haar ook wel vertellen van de behandeling, want ze zou het toch wel merken. Ze is echt met recht een hork te noemen en maakt de ene na de andere kutopmerking. Ben ik bijvoorbeeld geïrriteerd over een fout van een andere collega zegt ze: " goh gelukkig heb je nog geen last van je hormonen". Punt 1, ik heb ook toen ik zwanger was geen last gehad van hormonsters. Punt 2: ik wens niet de hele tijd aan de behandeling herinnerd te worden, als ik wat kwijt wil vertel ik het wel. Punt 3: hou gewoon je mond hork. :)
Saillant detail: zij gaat ervan uit dat ze binnen no-time zwanger is, want ze wil pas over een jaar gaan proberen, maar ze heeft wel een hele kinderkamer al ingericht. Dat noem ik jinxen. Ze heeft nog nooit een tegenslag in 'r leven gehad en dat blijkt wel uit haar opmerkingen. Ik wens niemand dit gedoe toe, maar voor haar zou het nog niet zo slecht zijn om een keer iets vervelends mee te moeten maken, weet ze ook eens wat ze anderen aandoet met haar rot opmerkingen. Walg! (Zo dat ben ik weer kwijt ;))

Ik kom even jompelen voor mezelf. Ik heb vanavond voor het eerst zelf geprikt. *O* Zit ook wel een verhaal achter hoor, ik heb maandag een training tijdens 'priktijd', ik wil erg graag naar die training toe, maar aangezien het aan de andere kant van het land is moet ik dus wel zelf prikken. Vanavond dus maar even de stoute schoenen aangetrokken en geprikt. Mijn man was een beetje verontwaardigd, die kwam binnen toen ik bezig was met prikken en vond dat ik 'm al die tijd in de maling heb genomen. ;)
pi_116549766
Oh ja jinxers. Brr... :X
  zondag 9 september 2012 @ 12:04:47 #221
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_116559253
Nanunke lijkt me ook lastig als er niet echt steun is vanuit je omgeving. Ik ben heel open over waar we mee bezig zijn om alle zwangerschapsverdachtmakingen tegen te gaan. Hoe zit het met je beste vrienden? Steunen die je niet wat meer?

Nikki heel fijn dat soort collega's -O- maar bij dat soort mensen, waar alles van zn lijen dakje gaat, denk ik altijd: jouw pech komt ook nog wel een keer :@ Sowieso is het bij dat soort mensen vaak uiterlijke schijn en zijn ze van binnen diep ongelukkig.

Tally wij duimen hier gewoon door tot de 40ste week :*

Morgen is het zover O+ En in het ziekenhuis lopen geloof ik 6 verschillende gyneacologen. Heb daar nu vier van gehad. Dus het moet te doen zijn om die ene te ontlopen. In ieder geval op cruciale momenten. Een echo om te kijken hoe het ervoor staat, kan ie vast wel. Maar als er dingen geregeld/ uitgelegd moeten worden :N
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_116590478
Nanuke; nu gaat de tijd snel, spannend hoor! En lekker niks ervan aantrekken wat anderen vinden, jullie willen dit en het is geen keuze die je zo maar maakt. Ik heb gemerkt dat mensen het altijd erg lastig vinden om zich in te leven of een voorstelling te maken van een medisch traject en wat dat met je doet. Gelukkig heb ik hele lieve en begripvolle mensen om me heen, maar ik weet ook dat het anders kan.

Nikki; vervelend vd menopur, wanneer moet je voor de eerste echo? En super dat je jezelf hebt geprikt, een hele overwinning!

Tally; een knipper O+ Ik hoop dat je er snel van kunt gaan genieten!

Chanty; veel succes morgen!

Hier de recepten binnen gekregen voor de cryo tp. Ik weet alleen nog niet of we meteen doorgaan. Ik ben me nl heel bewust van het feit dat de cryo niet goed ontdooit. En ik weet niet of ik dat nu kan handelen. Van de andere kant wil ik gewoon door, want als cryo niet goed ontdooit wil ik dit jaar nog voor de 2e poging. Ik wil of zsm zwanger zijn of zsm door onze 3 pogingen zijn, dan is het klaar en kan ik het een plekje geven dat we nooit met z'n viertjes zullen zijn. Lastig allemaal hoor. /einde hersenspinsels
pi_116593892
Mijn beste vrienden snappen mijn kinderwens nog geen eens, laat staan de impact van zo'n traject. En ik vind het ook moeilijk om het met ze erover te hebben omdat ze het niet zo goed snappen. Vandaar het spuien van al mijn twijfels en gevoelens en gedachten, want ik weet niet waar ik het anders kwijt moet. ;)

De zus van Lief is bevallen, ik ben 'tante'. Het is echt een gek gevoel. :)

poezebeest, dat lijkt me een moeilijke situatie. :* Ik weet niet waarom de cryo niet goed ontdooit en snap je twijfels en het dubbele gevoel heel goed. Aan de andere kant is het misschien goed je te beseffen dat dat (denk ik) niet weggaat, als je er deze keer niet voor wil gaan. De volgende keer zul je waarschijnlijk dezelfde twijfels en gevoelens hebben. Probeer je vast te houden aan datgene waar je het voor doet. Sterkte. :*

Nikki, wat lijkt me het naar om zo'n collega te hebben. Je gunt niemand problemen met zwanger-raken, maar wat erg dat er mensen bestaan die echt denken dat het zoiets is wat je het wel 'even zomaar doet'. Ik krijg altijd de neiging dan steken onder water te geven, maar dat is ook niet echt de oplossing. :D
Goed van het prikken zeg. Heb je een goed gevoel bij deze poging tot nu toe?

Chanty, succes!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116598194
Poezebeest ik heb precies hetzelfde als wat jij bezchrijft. Ik wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf zijn en duidelijkheid hebben. Ik weet zeker dat we het ook met z'n drietjes prima gaan redden, maar toch denk ik liever niet aan het feit dat alles kan mislukken. Ik gun onze Lisa een broertjes of zusje om mee op te groeien.

Chanty succes!

Nanuke het gaat goed hoor. Morgen eerste follikelmeting, ben benieuwd. :) Ik voel af en toe al weer wat steekkes in m'n eierstokken, dus er gebeurt wel iets daar.
  maandag 10 september 2012 @ 14:46:12 #225
384078 Rinn
wanna panda
pi_116601478
*komt voorzichtig uit lurk-stand*

Hallo allemaal,
Al voor lange tijd lees ik af en aan mee in dit topic en heb mijzelf er altijd van weerhouden om mee te posten.
Dit voornamelijk om mezelf niet gekker te maken en om te voorkomen dat ik er te veel mee bezig zou zijn.
Heb in het verleden namelijk tijden gehad dat ik deze pagina steeds aan het refreshen was voor nieuwe posts :')
Dus laat staan wat er zou gebeuren als ik zelf mee zou posten :P Daarom ben ik al best wel een tijd geleden gestopt met het mee-lezen (zal er dus nog even in moeten komen wie-wie is enzo).

Doordat wij nu toch echt in de mmm aan het terecht komen zijn zou ik nu toch graag in dit topic mee willen posten :)
Voornamelijk voor de ontzettende positiviteit die hier hangt en omdat iedereen zo ontzettend lief met elkaar mee leeft.
En natuurlijk om ervaringen te vergelijken en hopelijk nog vele verhalen met goede afloop te mogen mee-lezen.

Even in het kort onze situatie.
Sinds 2009 hebben wij een, tot nu toe nog onvervulde, kinderwens. Bijna 2 jaar lopen we al bij de gyn/fert.arts.
In eerst instantie vanwege een tijdelijk onregelmatige cyclus, maar dit is al bijna 1,5 jaar weer regelmatig zonder problemen.
Bij de onderzoeken van ons beide (zaadonderzoek, echo's en cyclusmeting) zijn er geen bijzonderheden aangetroffen en er is dus geen oorzaak aangewezen.
Wel moest ik eerst 10 á 15 kg afvallen voor we mochten beginnen aan een behandeling (volgens het zh voornamelijk om de risico's tijdens een zwangerschap zo ver mogelijk te beperken maar natuurlijk ook omdat afvallen vaak een positief effect heeft op de fertiliteit). Na het behalen van het afval-doel (ondertussen bijna 20 kg eraf *O*) hebben we nog een half jaar zelf geprobeerd.. zonder succes.
Nu is het dan zover dat we door 'mogen' met een behandeling. Het wordt IUI met het spuiten van Menopur en Pregnyl (wat ze bij de apotheek natuurlijk niet hebben, dus krijg ik Ovitrelle ter vervanging).
Ondertussen heb ik de prikinstructie gehad en nu is het wachten op de start van de volgende cyclus over ongeveer 3 weken.

Alle meiden die hier posten (en lurken zoals ik ook voorheen deed) wens ik veel succes toe en hoop dat het leeglopen van dit topic blijft doorzetten :)
En voor de meiden die hier hebben moeten posten en eindelijk door mogen naar Z&G: Super gefeliciteerd *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')