abonnement Unibet Coolblue
pi_115760234

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpgpro.gif
2e167hx.gif

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Danelectro | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Höfner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Orange | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier
:9~
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115760929
Wat is dat voor een toffe gitaar? :D
pi_115762762
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 19:25 schreef The_Dean het volgende:
EMG's door een dikke Marshall :9~
Is leuk, maar de RS door AC30 is leuker :P
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:07 schreef Braddie het volgende:
Wat is dat voor een toffe gitaar? :D
Lijkt wel wat op de RS, of niet?
pi_115762797
Hij heeft er wel wát van weg... er hangt bij Robberts Musicstore in Hilversum een gitaar DIE lijkt pas erg op de RS, alleen dan Blauw, is een ITALIA
pi_115762849
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:44 schreef Braddie het volgende:
Hij heeft er wel wát van weg... er hangt bij Robberts Musicstore in Hilversum een gitaar DIE lijkt pas erg op de RS, alleen dan Blauw, is een ITALIA
Je weet dat BMG meerdere versies produceert, toch? Heiligschennis imo, maar ok.
pi_115762875
Hier nog ff een post uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 11:24 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik was gisteren (zaterdag dus) bij Reichbach in Kampen. Op een paar gitaren gespeeld en de gitaar die er uit sprong was er één van Adam Black Guitars. Helaas het model niet onthouden, dus ik kan niet specifiek naar revies zoeken, maar ik denk dat het om deze, of deze gaat (slecht geheugen :@ ).

Ding kost 299 bij Reichenbach, wat mij genoeg geld over laat houden voor eventuele verbeteringen. De review die ik aanhaal heeft het over een wat minder element in de gitaar, dus die kan (financieel iig) vervangen worden.

Mijn vraag is: wat weten en vinden jullie van Adam Black Guitars?
pi_115762974
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:45 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je weet dat BMG meerdere versies produceert, toch? Heiligschennis imo, maar ok.


Dit is hem... Ik kan straks wel even langs Robberts even een betere foto maken.. want dit is het oude model
pi_115763059
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:47 schreef Braddie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is hem... Ik kan straks wel even langs Robberts even een betere foto maken.. want dit is het oude model
Lijkt imo qua model niet erg op:


[edit]
OK... beetje dan :P. Is één van de nieuwe kleuren btw :r

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2012 22:49:58 ]
pi_115763100
Hij heeft er iéts van weg.
Ik ga even kijken op Thomann.de of Baxshop wat die BMG nu moet kosten (Leuke aanschaf naast m`n Triton)
pi_115763165
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:50 schreef Braddie het volgende:
Hij heeft er iéts van weg.
Ik ga even kijken op Thomann.de of Baxshop wat die BMG nu moet kosten (Leuke aanschaf naast m`n Triton)
Of je koopt die van mij... O-)
pi_115763202
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Of je koopt die van mij... O-)
Is opzich ook wel een ideetje.... ik vind het een heerlijke gitaar, maar... naja, dunno het is veel geld.. en zo extreem veel gitaar spelen doe ik niet meer nu.

EDIT: Wat moet ie btw kosten?
pi_115763254
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:52 schreef Braddie het volgende:

[..]

Is opzich ook wel een ideetje.... ik vind het een heerlijke gitaar, maar... naja, dunno het is veel geld.. en zo extreem veel gitaar spelen doe ik niet meer nu.

EDIT: Wat moet ie btw kosten?
Net zoveel als de BMG versie ;). Als mijn RS weg gaat, ga ik hem namelijk vervangen door de BMG, dus het is wss beter als je een nieuwe haalt ;) :+

[edit]
Verschil tussen de Burns en BMG versie:
Burns:

BMG:


[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2012 22:55:04 ]
pi_115763305
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Net zoveel als de BMG versie ;). Als mijn RS weg gaat, ga ik hem namelijk vervangen door de BMG, dus het is wss beter als je een nieuwe haalt ;) :+
Ja, ik zit nu ook foto`s te kijken van de Burns... maar dan haal ik idd liever een BMG ;) Die is wat meer *af* die lijkt exact, en bij de Burns heb ik het idee naar een prototype te kijken
pi_115763386
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:54 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, ik zit nu ook foto`s te kijken van de Burns... maar dan haal ik idd liever een BMG ;) Die is wat meer *af* die lijkt exact, en bij de Burns heb ik het idee naar een prototype te kijken
Waarom denk je dat ik de BMG wil?
pi_115763708
Om dezelfde reden als ik :') Meer af.
Ik had een BMG, Honey Sunburst.. Prachtige kleur, maar uiteindelijk een maandagmorgen model gehad... Verkocht, en nu weer aan het kijken.
pi_115763857
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:01 schreef Braddie het volgende:
Om dezelfde reden als ik :') Meer af.
Ik had een BMG, Honey Sunburst.. Prachtige kleur, maar uiteindelijk een maandagmorgen model gehad... Verkocht, en nu weer aan het kijken.
En ongeacht of de BMG er komt, zodra de Super langs komt ook kopen natuurlijk :')
pi_115763926
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:04 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En ongeacht of de BMG er komt, zodra de Super langs komt ook kopen natuurlijk :')
Haha, de Super hoef ik dan weer niet, weet niet wat daar nu zo *Super* aan is, in vergelijking met de normale BMG.
pi_115764077
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:05 schreef Braddie het volgende:

[..]

Haha, de Super hoef ik dan weer niet, weet niet wat daar nu zo *Super* aan is, in vergelijking met de normale BMG.
Schijnt een handgemaakt versie te zijn, van de originele scans van de oude dame zelf. De scans van de restauratie destijds. Alle onderdelen schijnen 1 op 1 te kloppen met het origineel :9~.

Dan er nog een Deacy amp erbij (de nieuwe) en een originele AC30 (mid-'60 was het toch?), dan ben ik klaar met mijn electrische set-up :+ O-)
pi_115764187
Haha, mid 60`s ja, ik dacht `64..
Maar dat is dan wel tof opzich... maar liever niet, ik hou het wel bij de BMG
pi_115764232
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:09 schreef Braddie het volgende:
Haha, mid 60`s ja, ik dacht `64..
Maar dat is dan wel tof opzich... maar liever niet, ik hou het wel bij de BMG
Die Super zie ik ook niet verschijnen hoor ;). De rest daarentegen komt er wel degelijk :+
pi_115764258
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Die Super zie ik ook niet verschijnen hoor ;). De rest daarentegen komt er wel degelijk :+
Haha, same here, ik zit er nu echt aan te denken om toch even op Marktplaats te kijken... verdomme :')
pi_115764315
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

Haha, same here, ik zit er nu echt aan te denken om toch even op Marktplaats te kijken... verdomme :')
lol, staan volgens mij momenteel geen goede AC30's op...
pi_115764399
Nee, maar misschien wel een BMG :')
pi_115764506
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:13 schreef Braddie het volgende:
Nee, maar misschien wel een BMG :')
Lol, neem gewoon geen risico en koop hem nieuw. Garantie enz. Weet je zeker dat alle onderdelen werken, etc.
pi_115764602
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lol, neem gewoon geen risico en koop hem nieuw. Garantie enz. Weet je zeker dat alle onderdelen werken, etc.
Dat is ook zo... maar ik zie hem voor 700 aangeboden worden bij Eiland muziek, en naja... ik ben hem dénk ik wel waard, want ik kan nu eindelijk wel een beetje spelen (Maar....) Ik speel vornamelijk U2 dingen, en af en toe multitrack ik gitaren.... maar, naja.. het zal vast een goede investering zijn.

Eerst de Triton
pi_115764734
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat is ook zo... maar ik zie hem voor 700 aangeboden worden bij Eiland muziek, en naja... ik ben hem dénk ik wel waard, want ik kan nu eindelijk wel een beetje spelen (Maar....) Ik speel vornamelijk U2 dingen, en af en toe multitrack ik gitaren.... maar, naja.. het zal vast een goede investering zijn.

Eerst de Triton
Dude, de BMG is geen investering maar een gitaar die je koopt omdat je hem wil hebben. Wil je hem niet hebben, niet kopen.

Mijn RS heeft jaren aan de muur gehangen zonder dat 'ie bespeeld werd. Puur omdat ik hem wilde hebben, is hij er gekomen.

Heb je andere prioriteiten, wacht dan met kopen ;). Het beste wat mij is geleerd over het kopen van een gitaar is dat dit goed moet voelen. Voelt het niet goed, niet doen :+
pi_115764916
Precies... het voelt best goed, maar ik zit nu als toetsenist ook in een band, en heb geen toetsen..... :') (Ja een midi controller)
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:24:12 #28
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115764957
Je had toch zo'n groot kek dingetje ?
pi_115764961
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:23 schreef Braddie het volgende:
Precies... het voelt best goed, maar ik zit nu als toetsenist ook in een band, en heb geen toetsen..... :') (Ja een midi controller)
Dan lijken mij jouw prioriteiten op de korte termijn redelijk duidelijk... Toch? :P
pi_115765053
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Je had toch zo'n groot kek dingetje ?
Yamaha Tyros 3? Klopt, maar die heb ik uiteindelijk moeten verkopen (Hij begon steeds meer kuren te vertonen, en zonder garantie kost dit áchterlijk veel geld)

Dus nu zit ik met een midi keyboard en allemaal software, en dit wil ik binnenkort weg doen (Dat midikeyboard dan, de software is tof) en een Korg Triton/TR/Karma aangaan schaffen.
pi_115765061
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:24 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dan lijken mij jouw prioriteiten op de korte termijn redelijk duidelijk... Toch? :P
True true.
pi_115765134
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

True true.
Nou dan :P. Op naar marktplaats jij en zoek een goede keyboard :P o|O
pi_115765397
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:27 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nou dan :P. Op naar marktplaats jij en zoek een goede keyboard :P o|O
Haha, dat ga ik zeker doen.. maar ik zit te twijfelen, de Triton Classic/Studio/Pro is uit te breiden met extr sounds, en heeft sampler aan boord (En het touchscreen)
Maar de LE is heerlijk licht, en klinkt ook fantastisch..... Maar is niet uit te breiden..
pi_115765431
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:33 schreef Braddie het volgende:

[..]

Haha, dat ga ik zeker doen.. maar ik zit te twijfelen, de Triton Classic/Studio/Pro is uit te breiden met extr sounds, en heeft sampler aan boord (En het touchscreen)
Maar de LE is heerlijk licht, en klinkt ook fantastisch..... Maar is niet uit te breiden..
Spike speelt op Korg :@

Maar ik weet helemaal niets van die dingen af. Ik weet alleen dat Yamaha goed schijnt te zijn en dat Spike Korg speelt. That's it
pi_115765653
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Spike speelt op Korg :@

Maar ik weet helemaal niets van die dingen af. Ik weet alleen dat Yamaha goed schijnt te zijn en dat Spike Korg speelt. That's it
Spike speelt op de Kronos op dit moment, vorige tour was het de M3 88 en daarvoor volgens mij (Zoals echt 10000en andere) de Triton Studio.
pi_115806140
Ja hoor, ben je een paar dagen weg, maken ze er meteen een toetsenistentopic van.
Kssssst, weg, ga naar jullie eigen topic.... In een bandsitustie verpesten jullie het ook al voor de rest met jullie rare riedeltjes die helemaal niet bij de nummers passen, dan hoeven jullie dat hier niet even dunnetjes over te doen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115810340
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:35 schreef brother52 het volgende:
Ja hoor, ben je een paar dagen weg, maken ze er meteen een toetsenistentopic van.
Kssssst, weg, ga naar jullie eigen topic.... In een bandsitustie verpesten jullie het ook al voor de rest met jullie rare riedeltjes die helemaal niet bij de nummers passen, dan hoeven jullie dat hier niet even dunnetjes over te doen.
:') Niet elke toetsenist doet dit, ik in ieder geval niet.
pi_115810513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 02:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

:') Niet elke toetsenist doet dit, ik in ieder geval niet.
Jawel, ook jij doet dat. Je hebt dezelfde oogkleppen op als elke andere toetsenist. Altijd alles ontkennen en toch elk nummer verkloten met die stomme riedeltjes. Hup, naar jullie eigen topic. Kun je daar een discussie opstarten over de vraag of de indeling van het klavier nou wel of niet racistisch is omdat er meer witte toetsen zijn dan zwarte.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115810541
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 02:30 schreef brother52 het volgende:

[..]

Jawel, ook jij doet dat. Je hebt dezelfde oogkleppen op als elke andere toetsenist. Altijd alles ontkennen en toch elk nummer verkloten met die stomme riedeltjes. Hup, naar jullie eigen topic. Kun je daar een discussie opstarten over de vraag of de indeling van het klavier nou wel of niet racistisch is omdat er meer witte toetsen zijn dan zwarte.
Haha, ik speel in mijn bandjes toch écht alleen de akkoorden hoor, met alleen als het gevraagd word een solotje :) Ik speel niet zo uitgebreid, alleen als ik zelf dingen opneem of ga jammen met iemand..

En het is ook racistisch :)
pi_115812178
hoe kan een toets nu een ras zijn? :?
  FOK!fotograaf dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:41:45 #41
159915 -Menn0-
MNO
pi_115834784
[TK] Pioneer HDJ-1000 Koptelefoon

Hier misschien iemand die een nieuwe koptelefoon zoekt?
,,/
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:20:37 #42
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_115842113
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_115842710
quote:
^O^
Meteen maar een bod uitgebracht.

Het is trouwens wel een andere dan de 2 die ik al heb. Block inlays, geen binding...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115843086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:29 schreef brother52 het volgende:

[..]

^O^
Meteen maar een bod uitgebracht.

Het is trouwens wel een andere dan de 2 die ik al heb. Block inlays, geen binding...
Ik ga zaterdag of zondag via Tilburg naar Kerkrade en terug, kan hem voor je ophalen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115843965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:34 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik ga zaterdag of zondag via Tilburg naar Kerkrade en terug, kan hem voor je ophalen.
Dat zou mooi uitkomen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115844051
Heeft iemand toevallig nog een setje emg's liggen?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115844135
Misschien. Ik zit namelijk te denken aan zo'n James Hetfield set.
Ga mijn Seymour Duncans eerst in de LTD stoppen, dus dan zou mijn huidige setje eerst over zijn...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:48:35 #48
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115847463
Nummertje opgenomen met me bandje. Kut kwaliteit (iPhone opname) en veel foutjes etc. weet ik weet ik.
Maar wat vinden jullie van het geheel? Als je langs de kwaliteit, de valse nootjes en mijn flutsolo kijkt zeg maar.

  dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:56:07 #49
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115847858
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:52 schreef The_Dean het volgende:
Misschien. Ik zit namelijk te denken aan zo'n James Hetfield set.
Ga mijn Seymour Duncans eerst in de LTD stoppen, dus dan zou mijn huidige setje eerst over zijn...
Kun je die pickups gewoon zelf in je willekeurige gitaar pleuren?
pi_115850723
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_115851257
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:29 schreef brother52 het volgende:

[..]

^O^
Meteen maar een bod uitgebracht.

Het is trouwens wel een andere dan de 2 die ik al heb. Block inlays, geen binding...
Wel een toffe LP!
pi_115852431
Kom ik toch zomaar Dribbel tegen in Delft... :')
PS4 online: micro_nl
pi_115854981
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:56 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Kun je die pickups gewoon zelf in je willekeurige gitaar pleuren?
Jep! Enige waar je mee zit is ruimte voor een batterij, maar een beetje ruimte maken kan ook altijd :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115854983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:58 schreef guitarist het volgende:
Kom ik toch zomaar Dribbel tegen in Delft... :')
:o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 07:34:04 #55
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_115855218
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_115855419
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:56 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Kun je die pickups gewoon zelf in je willekeurige gitaar pleuren?
Als ze passen wel. Als ze niet passen, niet. Tenzij je handig bent met een dremel.

Ook is kennis van electra handig, gok ik zo.
pi_115856596
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:29 schreef brother52 het volgende:

[..]

^O^
Meteen maar een bod uitgebracht.

Het is trouwens wel een andere dan de 2 die ik al heb. Block inlays, geen binding...
Ik dacht: vet, Samick! En toen bedacht ik me dat ik niet van Les Pauls houd en al helemaal geen gitaar nodig heb :D.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_115857518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik dacht: vet, Samick! En toen bedacht ik me dat ik niet van Les Pauls houd en al helemaal geen gitaar nodig heb :D.
:D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115860995
swamick heeft wel bijzonder goede LP gemaakt. Ik ben nu mijn collectie flink aan het uitdunnen en kreeg laatst op een musicmaster een aantal ruilvoorstellen van echt te gekke oude lefty gitaren. Maar ben trots op mezelf heb nee gezegt. Heb twee gitaren, beide aangepast en gestript tot wat ik er mee doe en meer heb ik er echt niet nodig.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_115861924
Ik ben zelf ook een strat man, maar een LP is wel fijn voor er bij voor dingen waar je een wat heavyer soundje wilt zeg maar :)

Hij staat hier nu al weer bijna 1 week, zonder brug zonder snaren zonder elementen, want die gast die de elementen er in zou knallen heeft pas volgende week tijd....

Dus dat is even 2 weken geen gitaar spelen....
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:49:48 #61
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115862182
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:58 schreef guitarist het volgende:
Kom ik toch zomaar Dribbel tegen in Delft... :')
Kom ik zomaar Brian tegen in Delft :')
pi_115862205
quote:
Ligt het aan mij of staat er geen adres op?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115862236
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:15 schreef Partingglass het volgende:
swamick heeft wel bijzonder goede LP gemaakt. Ik ben nu mijn collectie flink aan het uitdunnen en kreeg laatst op een musicmaster een aantal ruilvoorstellen van echt te gekke oude lefty gitaren. Maar ben trots op mezelf heb nee gezegt. Heb twee gitaren, beide aangepast en gestript tot wat ik er mee doe en meer heb ik er echt niet nodig.
Ja, hun artist series zijn geweldig voor het geld. AlsWanneer ik deze veiling win zal het mijn 3e zijn. Heeft alleen andere pups en eventueel een andere brug nodig.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115862258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:51 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ja, hun artist series zijn geweldig voor het geld. AlsWanneer ik deze veiling win zal het mijn 3e zijn. Heeft alleen andere pups en eventueel een andere brug nodig.
*O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115862297
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:50 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of staat er geen adres op?
Staat bij 'praktische info' :P
Brosella Guitar Fair
21 oktober 2012
10:00-18:00
Paleis 10
Brussels Expo
Heizel
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115862427
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:49 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Kom ik zomaar Brian tegen in Delft :')
Was wel kut om geluid daar te doen trouwens, meer gelul dan geluid. Ik zat aan 107db, maar volgens mij was dat meer het gepraat dan dat het van de muziek kwam.
PS4 online: micro_nl
pi_115862568
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:53 schreef brother52 het volgende:

[..]

Staat bij 'praktische info' :P
Brosella Guitar Fair
21 oktober 2012
10:00-18:00
Paleis 10
Brussels Expo
Heizel
Praktische info staat altijd op een poster/flyer. Zeker iets cruciaals als een adres :6
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:01:17 #68
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115862571
quote:
15s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:57 schreef guitarist het volgende:

[..]

Was wel kut om geluid daar te doen trouwens, meer gelul dan geluid. Ik zat aan 107db, maar volgens mij was dat meer het gepraat dan dat het van de muziek kwam.
Was allemaal goed te horen hoor en je kon alle instrumenten ook prima horen :)
Maar het is niet echt een zaak voor dat soort muziek, dan verdwijn je standaard een beetje als achtergrond muziek en dan gaan mensen er hard doorheen praten dat is zonde.
pi_115862788
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:01 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Praktische info staat altijd op een poster/flyer. Zeker iets cruciaals als een adres :6
Paleis 10 staat ook ergens op de poster :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115862946
Oh ja, afgelopen weekend nog één van mijn helden van dichtbij gezien...


Ik weet intussen ook ongeveer hoe hij dat akoestische geluid doet. (vraag van mij van een tijdje geleden)
Hij heeft op al z'n gitaren een extra switch en 2 uitgangen. Zal dus inderdaad een piëzzo-achtig iets zijn...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115864136
Meer (bas-)gitaristen die bij hun Fender modellen regelmatig met losdraaiende strapdopjes te maken hebben?
  FOK!fotograaf woensdag 22 augustus 2012 @ 14:02:00 #72
159915 -Menn0-
MNO
pi_115864958
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:58 schreef guitarist het volgende:
Kom ik toch zomaar Dribbel tegen in Delft... :')
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:49 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Kom ik zomaar Brian tegen in Delft :')
http://www.slachtofferhulp.nl
,,/
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:55:06 #74
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115873958
Stukje van gister :D

Muzikaal gezien rammelde het aan alle kanten nog, aangezien we sinds 2 maanden de avond ervoor maar 1x hadden gerepeteerd :D MAar wel een tof feestje!

[ Bericht 4% gewijzigd door Dribbel_ op 22-08-2012 20:51:31 ]
pi_115876320
netjes feestje. niet mijn muziek maar ziet er erg leuk uit!

Ik had hem dacht ik nog niet gepost. bagger geluid. en ook wij hadde nvoor dit optreden niet bijster geoefend. (ik ben de bassist)

So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:47:37 #76
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115877821
Thnx :) Ja het is vooral de combinatie tussen rock en dance wat het goed doet op dat soort feestjes

Ik vind dat wat jij doet ook erg gaaf. Dat soort folk muziek kan ik altijd wel waarderen :D
pi_115878877
Zo, de gitaar is nu naar Robberts voor z`n beurtje (nieuwe snaren, afstelling, elementen, nieuwe stemmechanieken waarschijnlijk :) )
pi_115879177
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:04 schreef Partingglass het volgende:
netjes feestje. niet mijn muziek maar ziet er erg leuk uit!

Ik had hem dacht ik nog niet gepost. bagger geluid. en ook wij hadde nvoor dit optreden niet bijster geoefend. (ik ben de bassist)

Lol die zanger/gitarist heeft de 6-snaar versie van mijn 12-snaar :P
pi_115879347
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:16 schreef Braddie het volgende:
Zo, de gitaar is nu naar Robberts voor z`n beurtje (nieuwe snaren, afstelling, elementen, nieuwe stemmechanieken waarschijnlijk :) )
Oude elementen en mechanieken bewaren!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115881287
Ik ben een beginnende akoestiek gitarist en met mijn liefde voor radiohead blijf ik deze twee akkoorden het mooiste vinden.

Aadd9 (E0-A0-D2-g2-b0-e0) als basis met tokkelend (b1-b3)
G6 (E3-A2-D0-g0-b0-e0) ook tokkelend met (b1-b3)

Ik zoek eigenlijk een derde akkoord voor mijn eerste song maar wil niet echt lukken. Ik vind (E0-A0-D0-g2-b3-e0) wel aardig maar loopt niet lekker met de G6.

Iemand een idee, tips?
pi_115882409
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:29 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Oude elementen en mechanieken bewaren!
Ooh dat zeker! maar die oude mechanieken ook? dat zijn echt ondingen, blijft hooguit 5 minuten op stemming..
pi_115882415
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:14 schreef blackeyez73 het volgende:
Ik ben een beginnende akoestiek gitarist en met mijn liefde voor radiohead blijf ik deze twee akkoorden het mooiste vinden.

Aadd9 (E0-A0-D2-g2-b0-e0) als basis met tokkelend (b1-b3)
G6 (E3-A2-D0-g0-b0-e0) ook tokkelend met (b1-b3)

Ik zoek eigenlijk een derde akkoord voor mijn eerste song maar wil niet echt lukken. Ik vind (E0-A0-D0-g2-b3-e0) wel aardig maar loopt niet lekker met de G6.

Iemand een idee, tips?
Ik vind een Fmin7 wel een mooi akkoord :) Maar dat komt ook door de toetsenligging (Weet niett hoe dat akkoord zich vertaald op gitaar)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2012 21:38:23 ]
pi_115884353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Thnx :) Ja het is vooral de combinatie tussen rock en dance wat het goed doet op dat soort feestjes

Ik vind dat wat jij doet ook erg gaaf. Dat soort folk muziek kan ik altijd wel waarderen :D
Ben zelf niet zo van dance maar dit jaar op lowlands wel weer gezien en ervaren hoe goed dat het doet. En uiteindelijk is er niets mooier dan eentof feestje bouwen.

Met de vorige band speelde we ook folk maar dan zonder de elektrische gitaar erbij (wel zelfde snelheid) daarmee in 5 jaar tijd een dikke 250 optredens gedaan. Deze band is meer voor af en toe eens optreden niet meer de ambitie om veel op te treden.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_115885208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:37 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ooh dat zeker! maar die oude mechanieken ook? dat zijn echt ondingen, blijft hooguit 5 minuten op stemming..
Ook die :Y
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115885248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:27 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ook die :Y
Ok prima! :)
pi_115885315
Wat vinden wij gitaristen van een beetje stamp muziek:

Zelf in elkaar gezet met de pc wat softsynths en verder helemaal niks (geen gitaren, alleen een bas bij een bepaald rustig stukje)

Zitten stukjes Dance/House/DrumAndBass/Disco en Dubstep(met Synthsolo) in!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2012 22:32:05 ]
pi_115885447
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:28 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ok prima! :)
Al het originele wat je vervangt door nieuwe bewaren :Y
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115889908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:50 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of staat er geen adres op?
Op de poster niet, maar als je even klikt op "Praktische info" in het menuutje er naast verschijnt dit:

quote:
Brosella Guitar Fair

21 oktober 2012

10:00-18:00
Paleis 10
Brussels Expo
Heizel

Bestemd voor alle bouwers en liefhebbers van gitaren en andere akoestische snaarinstrumenten die:
hun instrumenten wensen tentoon te stellen of verkopen
alle types van snaarinstrumenten zullen opnieuw welkom zijn
Het publiek wordt toegelaten van 10u00 tot 18u00 en betaalt ¤5.
Bijkomende inlichtingen:

Didier Courtmans (02 479 52 33)
Florent Fiocchi (02 522 00 39)

guitar@brosella.be
Edit: Paleis 10 staat ook levensgroot op de poster ;)

En het is dus gewoon bij het Atomium, iedere Belg weet wel wat dat is...

:)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  FOK!fotograaf donderdag 23 augustus 2012 @ 00:56:22 #89
159915 -Menn0-
MNO
pi_115892766
Wat vinden wij gitaristen van met kleurtjes zomaar wat doen:


Zelf gekleurd met krijtjes en verder helemaal niks (geen stiften of potloden)

Zitten allemaal kleurtjes in Blauw/Geel/Rood en Groen (door de blauw met geel samen) in!
,,/
  donderdag 23 augustus 2012 @ 01:10:53 #90
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115893131
Iesch net ein regenbaug !
pi_115893850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:56 schreef -Menn0- het volgende:
Wat vinden wij gitaristen van met kleurtjes zomaar wat doen:

[ afbeelding ]
Zelf gekleurd met krijtjes en verder helemaal niks (geen stiften of potloden)

Zitten allemaal kleurtjes in Blauw/Geel/Rood en Groen (door de blauw met geel samen) in!
Moet je nou echt constant dit soort apen gedrag vertonen... je maakt jezelf hier zo laag mee...
pi_115894030
Ik ben best wel positief over Feedback Rotterdam. Lekker 3 uur lang aan het gitaar spelen geweest. Elke gitaar en versterker kunnen en mogen pakken zonder vragen. Iedereen was beleefd en aardig. Telefoon mooi kunnen laten opladen bij de kassa. Ik heb genoten vandaag :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:47 schreef Braddie het volgende:

[..]

Moet je nou echt constant dit soort apen gedrag vertonen... je maakt jezelf hier zo laag mee...
Compleet onsamenhangende, slecht geproduceerde, opbouwloze klote herrie die compleet geen toevoeging heeft voor dit topic (of elke ander topic als je het mij vraagt).
pi_115894090
*stop volgen drukt*
pi_115894130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:29 schreef Braddie het volgende:
Wat vinden wij gitaristen van een beetje stamp muziek:

Zelf in elkaar gezet met de pc wat softsynths en verder helemaal niks (geen gitaren, alleen een bas bij een bepaald rustig stukje)

Zitten stukjes Dance/House/DrumAndBass/Disco en Dubstep(met Synthsolo) in!
Heeft echt helemaal met gitaren of wat dan ook te maken...

En het is kut.
PS4 online: micro_nl
pi_115902637
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:56 schreef -Menn0- het volgende:
Wat vinden wij gitaristen van met kleurtjes zomaar wat doen:

[ afbeelding ]
Zelf gekleurd met krijtjes en verder helemaal niks (geen stiften of potloden)

Zitten allemaal kleurtjes in Blauw/Geel/Rood en Groen (door de blauw met geel samen) in!
Kom je eigenlijk een topic te laat mee....
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115902682
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 02:01 schreef guitarist het volgende:

[..]

Stond jij nou met een foto in de maandageditie van de LL-paradise?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115903470
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:06 schreef brother52 het volgende:

[..]

Paleis 10 staat ook ergens op de poster :P
Ja, dat zegt me toch nog niks?
Zelfde als tegen iemand roepen: "Ohja, ik woon op de Nieuwe Hale, in Nederland!"
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115903504
quote:
4s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 23:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Op de poster niet, maar als je even klikt op "Praktische info" in het menuutje er naast verschijnt dit:

[..]

Edit: Paleis 10 staat ook levensgroot op de poster ;)

En het is dus gewoon bij het Atomium, iedere Belg weet wel wat dat is...

:)
Hoeveel Belgen denk je dat er hier zitten? :6
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115903568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:53 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Hoeveel Belgen denk je dat er hier zitten? :6
Het gaat niet om hier, maar waar die poster vooral te zien zal zijn ;)

Dat ik toevallig een linkje naar jullie stuur, zal die Belgen een zorg zijn. Maar anyway, je bent wel geinteresseerd?

Atomium is natuurlijk makkelijk met de routeplanner te vinden..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_115903596
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:52 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, dat zegt me toch nog niks?
Zelfde als tegen iemand roepen: "Ohja, ik woon op de Nieuwe Hale, in Nederland!"
Dan weet ik meer dan genoeg :P

-edit-
Mijn satnav vind ook meteen de goede Nije Hale... :D
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115903620
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:56 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dan weet ik meer dan genoeg :P
Jij als enige dan toevallig wel.

Maar ik hoor het al, sorry dat ik zoveel eisen stel aan een poster ;(
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115903623
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:55 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het gaat niet om hier, maar waar die poster vooral te zien zal zijn ;)

Dat ik toevallig een linkje naar jullie stuur, zal die Belgen een zorg zijn. Maar anyway, je bent wel geinteresseerd?

Atomium is natuurlijk makkelijk met de routeplanner te vinden..
Is het groot?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115903650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:57 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Is het groot?
Het bijbehorende filmpje zag er niet groots uit, eerlijk gezegd..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_115903701
Wou zeggen, een beurs is wel gaaf, maar ga niet helemaal naar België voor een dorpshuis zaaltje met wat gitaren. Dan kan ik net zo makkelijk even naar de oefenruimte lopen :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115903767
Als het te vergelijken is met die beurs in Veenendaal waar ik vorig jaar geweest ben, is het de moeite niet waard.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115903882
Hey dean, heb misschien nog wat dingetjes voor je voor een zacht prijsje.
Gaat om een Zoom GFX-707 en een Danelectro Fab Tone.
pi_115908006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:05 schreef Aresdreams het volgende:
Hey dean, heb misschien nog wat dingetjes voor je voor een zacht prijsje.
Gaat om een Zoom GFX-707 en een Danelectro Fab Tone.
Pm alvast een prijs, ga ik thuis even zoeken wat het is :9
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115908488
Voor de liefhebbers,
Stone Sour is vandaag in de voorverkoop gegaan. 7 december Melkweg.
Voorprogramma: Papa Roach
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115908564
Ja, ik weet! Moet nog even bestellen. Bankding kwijt ;(
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115908753
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:04 schreef The_Dean het volgende:
Ja, ik weet! Moet nog even bestellen. Bankding kwijt ;(
Dat bankding is bij de rotonde midden in het dorp, aan de Doniaweg.
Oprit af, rechtsaf, einde weg rechts, rotonde rechtdoor en dan meteen het eerste gebouw aan je rechterhand. Kan bijna niet missen....
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115908900
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:51 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Pm alvast een prijs, ga ik thuis even zoeken wat het is :9
Ben alleen wel huiverig voor versturen, dus dat doe ik dan weer liever niet...
Aan de andere kant, wanneer je dat midi ding weer terug hebt van de post, en een keer naar het zuiden moet, is Eindhoven nou ook weer niet heel erg om orso :P
  FOK!fotograaf donderdag 23 augustus 2012 @ 16:15:54 #112
159915 -Menn0-
MNO
pi_115911757
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:03 schreef brother52 het volgende:
Voor de liefhebbers,
Stone Sour is vandaag in de voorverkoop gegaan. 7 december Melkweg.
Voorprogramma: Papa Roach
Kaartjes sinds 10:00 al in de pocket :9

Stone Sour O+
,,/
pi_115922654
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:15 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Kaartjes sinds 10:00 al in de pocket :9

Stone Sour O+
Precies :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115922671
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:09 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat bankding is bij de rotonde midden in het dorp, aan de Doniaweg.
Oprit af, rechtsaf, einde weg rechts, rotonde rechtdoor en dan meteen het eerste gebouw aan je rechterhand. Kan bijna niet missen....
Ja ja ja ja, ik bedoel mijn Random Reader voor het internetbankieren.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115922807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:36 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja ja ja ja, ik bedoel mijn Random Reader voor het internetbankieren.
Oh, zo'n ander bankding...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:09:57 #116
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_115936895
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 02:32:11 #117
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115938617

Gave cover :D kende hem nog niet
pi_115940506
quote:
Moet er niet gewoon nog een output jack in?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:58:19 #119
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_115944208
past niet. als ik de ingang bekijk ziet het er ook niet uit gemaakt te zijn voor een jack
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_115946785
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:24:35 #121
20720 brother52
Dus..........
pi_115946937
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 02:32 schreef Dribbel_ het volgende:

Gave cover :D kende hem nog niet
Toffe video ook.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115951007
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 06:23 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Moet er niet gewoon nog een output jack in?
Ik denk dat het een expressie pedaal is, heeft dan maar 1 connectie nodig.
Dean, al gekeken naar de PM's btw?
pi_115958524
Wat een prutsers.... werd ik vanmiddag gebeld dat een van de stagaires daar waarschijnlijk mijn tune-o-matic is kwijt geraakt..... en m`n brugzadels

Ja, zal nog eens m`n gitaar naar een professionele gitaarzaak brengen, pff... kut stagaires..
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:21:15 #124
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115958606
No offense he, maar jij stond toch ook in een "professionele" zaak. Beetje hypocriete opmerking natuurlijk. Maar daarnaast wel kut.

En hoe lossen ze het op?
pi_115958804
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:21 schreef Dribbel_ het volgende:
No offense he, maar jij stond toch ook in een "professionele" zaak. Beetje hypocriete opmerking natuurlijk. Maar daarnaast wel kut.

En hoe lossen ze het op?
Inderdaad, ik stond ook in een *prefessionele* winkel, maar die had geen gitaarbouwers in dienst als stagaires..

Naja, ze gingen direct het hele gebouw doorzoeken en als ze hem konden vinden was hij morgen klaar (inclusief nieuwe stemmechanieken) en anders was het maandag met nieuwe brug etc...
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:32:16 #126
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115959021
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Inderdaad, ik stond ook in een *prefessionele* winkel, maar die had geen gitaarbouwers in dienst als stagaires..

Naja, ze gingen direct het hele gebouw doorzoeken en als ze hem konden vinden was hij morgen klaar (inclusief nieuwe stemmechanieken) en anders was het maandag met nieuwe brug etc...
Nou dat is prima opgelost dan toch ?
Blijft kut dat het gebeurt maar ze bieden wel een goede en snelle oplossing.
pi_115960765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:32 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Nou dat is prima opgelost dan toch ?
Blijft kut dat het gebeurt maar ze bieden wel een goede en snelle oplossing.
Dat zeker, ik vind het ook een fijne oplossing, maar ik vind het gewoon jammer dat dit soort dingen nog gebeuren..
pi_115964074
Een gitaarbouwer is ook iets anders dan iemand die wat onderhoud doet natuurlijk, en dat kunnen stagaires prima doen vaak.
Iets kwijtraken is wel erg stom, maar blijft mensenwerk.

Zou alleen zonde zijn als het originele onderdeel er niet meer bij is.
En stom dat ze meteen beide onderdelen kwijtraken. En zover kan dat niet weg zijn toch? Ding ligt op een werkbank, dus ook de onderdelen moeten daar op/naast/onder liggen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  FOK!fotograaf vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:53:39 #129
159915 -Menn0-
MNO
pi_115967899
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:59 schreef Braddie het volgende:
*stop volgen drukt*
Valse beloftes ;(
,,/
pi_115969213
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:43 schreef The_Dean het volgende:
Een gitaarbouwer is ook iets anders dan iemand die wat onderhoud doet natuurlijk, en dat kunnen stagaires prima doen vaak.
Iets kwijtraken is wel erg stom, maar blijft mensenwerk.

Zou alleen zonde zijn als het originele onderdeel er niet meer bij is.
En stom dat ze meteen beide onderdelen kwijtraken. En zover kan dat niet weg zijn toch? Ding ligt op een werkbank, dus ook de onderdelen moeten daar op/naast/onder liggen.
Klopt, die stagaire deed ook prima dingetjes hoor, tremolo afstellen bij Stratjes en afstellen van de hals, ging allemaal prima :)

Maar dat hij nou juist dit kwijt raakt... meh
pi_115978566
Klein vraagje voor de gitaarpro's op FOK!
Ik heb besloten om morgen te beginnen met gitaar spelen. Nu wil ik gewoon een random akoestisch gitaartje op de kop tikken bij de lokale muziek boer.

Mijn vraag is;
Kunnen de snaren op een akoestische gitaar altijd omgedraaid worden voor linkshandigen?
BEASTMODE
pi_115979512
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 00:22 schreef Awesome_ het volgende:
Klein vraagje voor de gitaarpro's op FOK!
Ik heb besloten om morgen te beginnen met gitaar spelen. Nu wil ik gewoon een random akoestisch gitaartje op de kop tikken bij de lokale muziek boer.

Mijn vraag is;
Kunnen de snaren op een akoestische gitaar altijd omgedraaid worden voor linkshandigen?
Volgens mij niet ... toch? iets met de brug.... als je western koopt teminste, bij spaanse weet ik dit niet zeker...
pi_115982618
Je moet de top nut ook omdraaien. En de brug soms, vanwege de intonatie.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115982688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:40 schreef brother52 het volgende:

[..]

Oh, zo'n ander bankding...
Dude!

Nog een 7 snaar? Weet nog een linkshandige Dean Avalanche!

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115982711
Ik zou er altijd nog een overnemen van iemand hier, maar ben compleet vergeten wie dat ook alweer was....

Edit: Gevonden, eerste contact is gezocht.

[ Bericht 20% gewijzigd door The_Dean op 25-08-2012 07:37:21 ]
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115982752
Iemand tips voor de betere stoner/doom bands?
Katatonia, Type-O en Viking Skull zijn al bekend.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115983444
hey dean, heb jij die danelectro Dan O Wah nog?
heb namelijk net de handleiding daarvan weer gevonden .
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:33:38 #138
20720 brother52
Dus..........
pi_115983489
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 07:27 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dude!

Nog een 7 snaar? Weet nog een linkshandige Dean Avalanche!

[ afbeelding ]
:o Wat moet dat kosten?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:37:29 #139
20720 brother52
Dus..........
pi_115983530
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 07:48 schreef The_Dean het volgende:
Iemand tips voor de betere stoner/doom bands?
Katatonia, Type-O en Viking Skull zijn al bekend.
Voor stoner: Monster Magnet natuurlijk.
En Blind Dog maar die zijn er alweer een tijdje mee gestopt...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115983554
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:29 schreef Aresdreams het volgende:
hey dean, heb jij die danelectro Dan O Wah nog?
heb namelijk net de handleiding daarvan weer gevonden .
Nee, die is toen naar Menno gegaan volgens mij.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115983579
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:39 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nee, die is toen naar Menno gegaan volgens mij.
Menno de handleiding dan nog nodig? :P
pi_115983592
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:33 schreef brother52 het volgende:

[..]

:o Wat moet dat kosten?
Staat op 300, misschien kan je wat afdingen. Emailadres hebben?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:45:31 #143
20720 brother52
Dus..........
pi_115983639
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:41 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Staat op 300, misschien kan je wat afdingen. Emailadres hebben?
Doe maar niet. Straks koop ik hem nog.
Ik zou niet weten wat ik met een 7-snaar moet.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115983706
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 07:48 schreef The_Dean het volgende:
Iemand tips voor de betere stoner/doom bands?
Katatonia, Type-O en Viking Skull zijn al bekend.
Red Fang? In ieder geval voor de clips :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:00:23 #145
20720 brother52
Dus..........
pi_115983819
Electric Wizard en Orange Goblin heb je natuurlijk ook nog.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:42:30 #146
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_115985740
quote:
Wat moet ik daar nou mee? :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_115986379
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:42 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wat moet ik daar nou mee? :P.
Het gras in de tuin maaien?
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:23:29 #148
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_115986701
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:09 schreef guitarist het volgende:

[..]

Het gras in de tuin maaien?
Ik heb geen grasveld, dus hoef ik dit monster niet te kopen :D.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_115987091
Nou, onderdelen zijn terecht
Die gast belde me, hij had ze in de tas gedaan waar alle onderdelen van die gitaar in zaten maar daar was blijkbaar niet naar omgekeken.

Vanmiddag rond 4 uur is de gitaar klaar, nieuwe stemmechanieken (Gouden gibson style tuners) en de EMG pickups van Dean :)
pi_115987117
Nice!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115987214
http://www.bax-shop.nl/so(...)product-details.html (De Fender)

Is dit een goede gitaar btw? Ik wil (logischerwijs) een vervanging voor mijn overleden Craftertje, nou is dit meteen wel een hoop geld natuurlijk maar opzich...

Ik heb al eens op de Squier Classic Vibe versie gespeeld van dit model en die vond ik zéker niet slecht, maar goed... Fender he, het word tijd dat ik eens fatsoenlijke gear ga aanschaffen.

http://www.bax-shop.nl/so(...)product-details.html (De Squier)

Dus, zeggen julie, Fender van 600.. of toch de Squier van 3zoveel? Omdat het kwalitattief gezien niet super veel uitmaakt ?

Thanks in advantage!

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2012 12:48:20 ]
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:56:32 #152
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_115987412
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:47 schreef Braddie het volgende:
http://www.bax-shop.nl/so(...)product-details.html (De Fender)

Is dit een goede gitaar btw? Ik wil (logischerwijs) een vervanging voor mijn overleden Craftertje, nou is dit meteen wel een hoop geld natuurlijk maar opzich...

Ik heb al eens op de Squier Classic Vibe versie gespeeld van dit model en die vond ik zéker niet slecht, maar goed... Fender he, het word tijd dat ik eens fatsoenlijke gear ga aanschaffen.

http://www.bax-shop.nl/so(...)product-details.html (De Squier)

Dus, zeggen julie, Fender van 600.. of toch de Squier van 3zoveel? Omdat het kwalitattief gezien niet super veel uitmaakt ?

Thanks in advantage!
Heb beiden gespeeld. Had een tijdje geleden ook interesse in deze gitaren. Ze schelen niet heel veel van elkaar maar als als je echt een degelijke gitaar wilt ga dan voor een Fender American Strat (desnoods 2e hands). Dan is er ineens weer heel veel verschil met deze gitaren ;)
pi_115987581
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:56 schreef mr-green het volgende:

[..]

Heb beiden gespeeld. Had een tijdje geleden ook interesse in deze gitaren. Ze schelen niet heel veel van elkaar maar als als je echt een degelijke gitaar wilt ga dan voor een Fender American Strat (desnoods 2e hands). Dan is er ineens weer heel veel verschil met deze gitaren ;)
Ook ooit eens op gespeeld op een American Strat, hartstikke toffe gitaren, maar ik vind niet dat ik dat waard ben.. qua speelstijl en qua omgang.

Qua omgang waarschijnlijk nog geen gitaar van 3 tientjes :') Maar qua speelstijl vind ik mezelf geen fender van 1000 euro waard.

Ik zit nu overigens wat filmpjes van die Squier Classic Vibe 50s te kijken en ik heb er vorig jaar een aantal keer op gespeeld, en toen was ik al aardig onder de indruk, maar nu heb ik echt zoiets van.. wow, hoe kunnen ze dit maken voor rond de 300 euro.

Ik wil niet meer dan 600 euro uitgeven voor een goede nieuwe gitaar

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2012 13:05:08 ]
pi_115987734
Heeft hier iemand een idee ?
Signaal verlies loopstation (gitaareffecten)

Nieuwe kabels helpen niks, best wel irritant -O-
pi_115987989
http://link.marktplaats.nl/588186644

Word aangeboden als een Pre-Lawsuit model :')
Is het dus volgens mij niet.... ik zie in ieder geval niet het *Gibson* logo op de headstock... Headstock wijkt ook wat af van die van mij en Dean
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:25:11 #156
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115988071
Ik zie niet eens een foto van de headstock? Van de voorkant dan
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:26:00 #157
20720 brother52
Dus..........
pi_115988090
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:21 schreef Braddie het volgende:
http://link.marktplaats.nl/588186644

Word aangeboden als een Pre-Lawsuit model :')
Is het dus volgens mij niet.... ik zie in ieder geval niet het *Gibson* logo op de headstock... Headstock wijkt ook wat af van die van mij en Dean
Waar zie jij pre-lawsuit staan dan?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115988108
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zie niet eens een foto van de headstock? Van de voorkant dan
Nee ik zie een foto van de achterkant, en van een afstandje... Maar op die van afstandje is dat logo niet te zien.... dus dit is weer iemand die denkt een normale Ibanez LP te kunnen verkopen als Lawsuit model.
pi_115988122
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:26 schreef brother52 het volgende:

[..]

Waar zie jij pre-lawsuit staan dan?
Dit is de beschrijving:

KenmerkenConditie: Gebruikt Soort: Solid body Merk: Ibanez Levering: Ophalen of Verzenden Beschrijving ibanez les paul + koffer

- bj 1977
- 100 % orgineel
- uit de lawsuite periode
- super ,70 elementen / humbuckers
- serie nr.L 771294
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:27:11 #160
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115988125
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee ik zie een foto van de achterkant, en van een afstandje... Maar op die van afstandje is dat logo niet te zien.... dus dit is weer iemand die denkt een normale Ibanez LP te kunnen verkopen als Lawsuit model.
Misschien moet jij een cursus begrijpend lezen kopen voordat je mensen gaat beoordelen.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:27:40 #161
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115988144
Ja UIT de periode niet VOOR (Pre)
Daarnaast is er nooit een lawsuit geweest
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:27:52 #162
20720 brother52
Dus..........
pi_115988148
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zie niet eens een foto van de headstock? Van de voorkant dan
Het logo is inderdaad niet te zien. Aan de vorm van de headstok kun je wel zien dat dit een post-lawsuit model is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dit is de beschrijving:

KenmerkenConditie: Gebruikt Soort: Solid body Merk: Ibanez Levering: Ophalen of Verzenden Beschrijving ibanez les paul + koffer

- bj 1977
- 100 % orgineel
- uit de lawsuite periode
- super ,70 elementen / humbuckers
- serie nr.L 771294
Ja, ik kan lezen maar kun jij dat ook?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115988150
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:27 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Misschien moet jij een cursus begrijpend lezen kopen voordat je mensen gaat beoordelen.
Hoezo? in de advertentie staat dat hij uit de Lawsuit periode komt.... maar dat is niet te zien aan de headstock (En het missen van het logo)
pi_115988178
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:27 schreef brother52 het volgende:

[..]

Het logo is inderdaad niet te zien. Aan de vorm van de headstok kun je wel zien dat dit een post-lawsuit model is.

[..]

Ja, ik kan lezen maar kun jij dat ook?
Naja, er staat uit de Lawsuit periode, en met uit denk ik direct aan dat het er een IS... maar hij komt er dus na?, en is het dus eigenlijk niet?
pi_115988192
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja UIT de periode niet VOOR (Pre)
Daarnaast is er nooit een lawsuit geweest
Die is er nooit geweest?... wat loopt iedereen dan op het intternet zo moeilijk te doen met Pre-Lawsuit dit, en Pre-Lawsuit dat...
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:30:33 #166
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_115988232
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:29 schreef Braddie het volgende:

[..]

Die is er nooit geweest?... wat loopt iedereen dan op het intternet zo moeilijk te doen met Pre-Lawsuit dit, en Pre-Lawsuit dat...
Omdat Ibanez de modellen heeft aangepast nadat dat gesommeerd werd, dat is gebeurd, waardoor er geen rechtzaak nodig was.

Pre lawsuit is dus niet een hele goeie woordkeuze maar het geeft wel goed de periode weer van gitaren voor en na die verandering.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:30:37 #167
20720 brother52
Dus..........
pi_115988236
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hoezo? in de advertentie staat dat hij uit de Lawsuit periode komt.... maar dat is niet te zien aan de headstock (En het missen van het logo)
Is wel te zien aan de headstock. Ze hebben in 1977 de vorm van de headstock gewijzigd want dat was één van de punten waar Gibson over viel.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_115988260
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:30 schreef brother52 het volgende:

[..]

Is wel te zien aan de headstock. Ze heeben in 1977 de vorm van de headstock gewijzigd want dat was één van de punten waar Gibson over viel.
Ja, dat bedoelde ik dus... maar ik dacht dat met uit werd bedoelt dat het nog een *lawsuit* was...

Vandaar.
pi_115988268
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:30 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Omdat Ibanez de modellen heeft aangepast nadat dat gesommeerd werd, dat is gebeurd, waardoor er geen rechtzaak nodig was.

Pre lawsuit is dus niet een hele goeie woordkeuze maar het geeft wel goed de periode weer van gitaren voor en na die verandering.
Ooh op zo`n manier, naja.. dat is dan opgeheldert!
pi_115998075
Slow by Trollscience
Niks mis met een beetje je instrument verkennen. :)
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:28:46 #171
20720 brother52
Dus..........
pi_116020637
En dan heb je er ineens weer een gitaar bij....


Samen met zijn 2 broertjes...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116020656
linkshandig :{w
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:31:29 #173
20720 brother52
Dus..........
pi_116020731
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:29 schreef Trollscience het volgende:
linkshandig *O*
fixed :7
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116021963
Nice! :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116022231
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:28 schreef brother52 het volgende:
En dan heb je er ineens weer een gitaar bij....
[ afbeelding ]

Samen met zijn 2 broertjes...
[ afbeelding ]
Nu een setje EMG's erin en je bent klaar :9~
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:17:01 #176
20720 brother52
Dus..........
pi_116022572
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:09 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nu een setje EMG's erin en je bent klaar :9~
Yep. dan hoef ik voorlopig ook geen nieuwe gitaar meer...
Alhoewel.....
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116023737
De dag dat jij geen nieuwe gitaar meer wil is de dag dat je dood bent :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116024177
Als het je ooit lukt om geen nieuwe/andere gitaar te willen, laat me dan weten hoe je dat doet. Elke keer als ik denk nu heb ik alles (gehad) wat ik ooit wilde hebben bedenk ik me wel weer iets nieuws. Je zou er bijna gek van worden
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:59:29 #179
20720 brother52
Dus..........
pi_116024478
Ik denk niet dat het me ooit zal lukken.
Bedacht me net dat ik nog 2 strats moet hebben (eentje met maple nek en eentje met rosewood toets), een semi-akoestische, akoestische 12-snaar, een spaanse, een thinline tele, een bariton, een SG met P90's, een tele met 2 humbuckers en rosewood toets ....
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:14:48 #180
20720 brother52
Dus..........
pi_116025224
En een Kurt Cobain Jaguar en/of Mustang, een Firebird, een Dano DC59, een Ibanez ORM1L, een Ibanez AS73...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116025376
:')
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:30:34 #182
20720 brother52
Dus..........
pi_116025950
En een Gretsch Tim Armstrong, een Fender Billy Corgan strat, een Mayones Regius 7 bariton...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116026009
Jaa, die Tim Armstrong _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:40:11 #184
20720 brother52
Dus..........
pi_116026442
Maar eerst een setje EMG's zit nog te twijfelen tussen 81/85 en 81/60
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116026632
Als het goed is heb ik de 81/60.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116028259
Het is toch gaan kriebelen voor een Strat.
http://www.bax-shop.nl/so(...)product-details.html

Dit word hem!
pi_116029837
Als je aan het leren bent om te spelen, is het dan handig om een plectrum te hebben? Die heb ik niet, maar merk tijdens het strummen dat ik weleens een snaar mis :')
Feyenoord Rotterdam
pi_116030028
quote:
19s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:06 schreef Fuszy het volgende:
Als je aan het leren bent om te spelen, is het dan handig om een plectrum te hebben? Die heb ik niet, maar merk tijdens het strummen dat ik weleens een snaar mis :')
Dat is wel zo handig ja :) :')
pi_116030136
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat is wel zo handig ja :) :')
:'( niet zo gemeen doen!

Van de week maar eens ergens kopen dan. Zit er ook nog een verschil in die dingen?
Feyenoord Rotterdam
pi_116030245
Meer dan je denkt :)
Gewoon een paar verschillende kopen, en dan uitvinden wat het lekkerste speelt.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:17:10 #191
20720 brother52
Dus..........
pi_116030258
quote:
19s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:06 schreef Fuszy het volgende:
Als je aan het leren bent om te spelen, is het dan handig om een plectrum te hebben? Die heb ik niet, maar merk tijdens het strummen dat ik weleens een snaar mis :')
Hangt er van af. Akoestisch speel ik eigenlijk nooit met plectrum.
Als je alleen maar akkoorden speelt is een plectrum niet echt noodzakelijk...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116030324
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:17 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hangt er van af. Akoestisch speel ik eigenlijk nooit met plectrum.
Als je alleen maar akkoorden speelt is een plectrum niet echt noodzakelijk...
Ik speel akoestisch en met akkoorden. Misschien gebruik ik de termen helemaal verkeerd. Ik ga het gewoon proberen met plectrum. Wie niet waagt, wie niet wint :)
Feyenoord Rotterdam
pi_116030742
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:16 schreef The_Dean het volgende:
Meer dan je denkt :)
Gewoon een paar verschillende kopen, en dan uitvinden wat het lekkerste speelt.
Ik zelf vind die Dunlop plectrums met ribbelttjes aan de achterkant heerlijk :) of 10 cent.
Al voldoet soms een normaal plectrum ook wel (maar dan wel een dikke)
pi_116031336
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:28 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik zelf vind die Dunlop plectrums met ribbelttjes aan de achterkant heerlijk :) of 10 cent.
Al voldoet soms een normaal plectrum ook wel (maar dan wel een dikke)
Ja, ik heb laatst die nieuwe Jazz III gekocht, die zijn nu ook met die ultragrip [ofzoiets] ribbels, speelt prima!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116031381
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:43 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, ik heb laatst die nieuwe Jazz III gekocht, die zijn nu ook met die ultragrip [ofzoiets] ribbels, speelt prima!
Die ribbels vind ik heerlijk, ik gebruik die Ribbels om mee aan te slaan, zodat je een fijn schrapend geluid krijgt. Is niet altijd prettig maar bij sommige dingen(Zoals een solo net iets meer *bite* geven, of.. ehh *Uche* U2) Is het erg fijn.
pi_116037203
met de schrik vrij gekomen...
had hoop oude elektronica meuk op m'n kast gezet (boven me gitaren) flikkert de helft ervan naar beneden met het weg pakken, zo ongeveer over mijn nieuwste gitaar heen...
Gelukkig geen schade kunnen vinden aan de gitaar.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:24:02 #197
20720 brother52
Dus..........
pi_116037346
Je moet je gitaren ook nooit voor een kast zetten...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116037557
helaas verder geen ruimte om ze te stallen
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:29:43 #199
20720 brother52
Dus..........
pi_116037669
Tijd om wat groter te gaan wonen :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116038308
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:29 schreef brother52 het volgende:
Tijd om wat groter te gaan wonen :P
Mee eens, maar dan zal ik eerst maar mijn studie af gaan ronden, anders komen we niet groter uit...
nog ongeveer 2 jaar te gaan.
pi_116038785
IK BEN BLIJ
1993er Fender Strat uit Mexico waarschijnlijk in m`n bezit na vanavond!
pi_116039254
Goed bezig.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116039365
Hehe, dat zeker.
Een kleine fout van mijn kant net, hij is uit 1994

Ik kan niet wachten :) Dean, dit weet jij wel.. Is verzekerd opsturen echt 100% betrouwbaar?
pi_116039381
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:39 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Mee eens, maar dan zal ik eerst maar mijn studie af gaan ronden, anders komen we niet groter uit...
nog ongeveer 2 jaar te gaan.
Of in de koffer terug... :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116039767
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:58 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Of in de koffer terug... :D
Te veel moeite, die moeten dan trap naar beneden, gitaar erin, trap naar boven, en als ik een keer wil spelen weer helemaal andersom...
pi_116045990
Begrijpelijk, maar wel beschermd.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:24:13 #207
20720 brother52
Dus..........
pi_116046088
Of de gitaren in koffer gewoon beneden laten?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116046529
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:24 schreef brother52 het volgende:
Of de gitaren in koffer gewoon beneden laten?
Kom ik weer op het ruimte probleem uit
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:31:03 #209
20720 brother52
Dus..........
pi_116046605
Zo'n koffer schuif je toch zo onder de bank?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116046825
Bank? die heb ik er hier geen staan...
eigen studeer kamer :)
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:53:50 #211
20720 brother52
Dus..........
pi_116048144
Ombouwen tot gitaarkamer.
Probleem opgelost.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116050493
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:53 schreef brother52 het volgende:
Ombouwen tot gitaarkamer.
Probleem opgelost.
Dat is al voor 25% het geval :P
en de items die op de kast lagen zijn nu ook weg, dus eigenlijk is het probleem al opgelost.
Dus verder doet ik niks meer... (totdat ik weer verder iets moet gaan opruimen van vrouwlief :()
  maandag 27 augustus 2012 @ 01:00:45 #213
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_116054407
Sinds tijden weer een beetje aan het fingerpicken op m'n akoestische gitaar. Ik speel nummers als Needle and the Damage Done, Nothing Else Matters en Blackbird zonder moeite, heeft er iemand misschien suggesties voor moeilijkere tabbed nummers? Bij voorbaat dank :)
katten zijn lief
pi_116055040
Nou, die Fender is het dus NIET geworden.
Ik heb vanuit Bax-Shop een Squier Classic Vibe 60s Strat laten komen :)
Morgen of Overmorgen binnen :) helemaal top!
pi_116056390
Koopt iedereen hier per jaar gemiddeld 6 gitaren of zo? _O-

Alsof het verboden is om lang 1 en dezelfde gitaar te hebben.
I feel kinda Locrian today
pi_116056905
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 05:27 schreef starla het volgende:
Koopt iedereen hier per jaar gemiddeld 6 gitaren of zo? _O-

Alsof het verboden is om lang 1 en dezelfde gitaar te hebben.
1 gitaar heb ik al 24 jaar een Strat.

Maar als je er meer kan bij hebben waarom niet?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_116056914
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 05:27 schreef starla het volgende:
Koopt iedereen hier per jaar gemiddeld 6 gitaren of zo? _O-

Alsof het verboden is om lang 1 en dezelfde gitaar te hebben.
Kocht ik maar 6 hahahaha. Ik heb weken gehad dat ik er 6 kocht (en verkocht) nu voorlopig probeer ik alleen nog te verkopen. zit dit jaar op een best aantal gekocht al (bassen)

lefty rickenbacker 4003 midnight blue - 2001?
national map bas resoglass 1959
Supro Pocket bass begin jaren 60
Silvertone U144 1959
Mosrite Combo bas - 1964
Lefty fender telecaster/Percission bass 1971
Gibson EB-3 1973

En dan verwacht dat dit jaar mijn eigne ontworpen bas klaar is. De tweede bas die ik laat bouwen bij Gun Customs in Haarlem. En ik vermoed dat mijn custom explorer bas binnenkort klaar is (die woog bijna 8 kilo en ik heb er gaten dwars door de body in laten maken voor weight relief en omdat ik het wel cool vond, En dan ligt er in Belgie nog een doos onderdelen die lefte thinline telecaster bas moeten worden.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_116057754
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 05:27 schreef starla het volgende:
Koopt iedereen hier per jaar gemiddeld 6 gitaren of zo? _O-

Alsof het verboden is om lang 1 en dezelfde gitaar te hebben.
Als ik er 6 per jaar zou kopen zou ik zo failliet zijn...
en moet er van mezelf nog 2 verkopen...
pi_116057841
Hangt er vanaf wat voor gitaren je koopt.

Maar gemiddeld gaan er hier ook wel 6 gitaren per jaar in, en weer uit :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116058412
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:30 schreef The_Dean het volgende:
Hangt er vanaf wat voor gitaren je koopt.

Maar gemiddeld gaan er hier ook wel 6 gitaren per jaar in, en weer uit :D
Klopt ja, maar de prijsklasse waar ik nu gitaren in koop ligt voor mijn huidig salaris te hoog om er 6 per jaar te kunnen kopen...
pi_116058595
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:01 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Klopt ja, maar de prijsklasse waar ik nu gitaren in koop ligt voor mijn huidig salaris te hoog om er 6 per jaar te kunnen kopen...
Ik probeer door af entoe slim iets te kopen en marktcomform weer te verkopen, soms wat opknappen, heel soms iets wat een opknapper is te slopen en in onderdelen te verkopen mijn hobby te bekostigen tot nu toe lukt dat vrij aardig. Voor de 7 bassen die ik dit jaar gekocht heb, heb ik er nu zo'n 30 verkocht.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_116059722
weet iemand een winkel in Utrecht die op maandag open is? wil ff nieuwe snaren halen maar zelfs feedback en staffhorst zijn dicht :')
pi_116061290
Hmmm, er is nog een gitaarwinkel (of 2) op de amsterdamsestraatweg. Je hebt muziek ebbeling ten hoogte van het julianapark ongeveer en ik zie ook iets van Dirk Witte ergens (op google iig), maar weet niet of dat een fysieke winkel is of dat dit gewoon het 'registratieadres' is van de online shop...

Sowieso geen idee of ze daadwerkelijk open zijn eigenlijk...

*Edit*
nevermind, ebbeling is ook dicht op maandag
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:25:33 #224
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_116064066
Testament heeft op hun nieuwste CD 'Dragon Attack' van Queen gecovered en Alex Skolnick (een van mijn 2 favoriete leadgitaristen) heeft een filmpje gemaakt over het opnemen van de solo's. Awesome! :D.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_116064530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:48 schreef TweeGrolsch het volgende:
Nummertje opgenomen met me bandje. Kut kwaliteit (iPhone opname) en veel foutjes etc. weet ik weet ik.
Maar wat vinden jullie van het geheel? Als je langs de kwaliteit, de valse nootjes en mijn flutsolo kijkt zeg maar.

Klinkt best aardig toch? Maarja, je hebt ook Van Reekum en de heer Oosterhuis natuurlijk in jouw band zitten, dus dat is vanzelfsprekend.
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
pi_116064691
Testament _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:51:23 #227
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116064907
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:40 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:

[..]

Klinkt best aardig toch? Maarja, je hebt ook Van Reekum en de heer Oosterhuis natuurlijk in jouw band zitten, dus dat is vanzelfsprekend.
Klopt, wat een muzikale virtuozen zijn dat _O_
pi_116064982
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:51 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Klopt, wat een muzikale virtuozen zijn dat _O_
Hoe vaak komt Van Reekum compleet fucked up bij repetities?
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:55:21 #229
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116065059
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:53 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:

[..]

Hoe vaak komt Van Reekum compleet fucked up bij repetities?
Nooit, altijd zo scherp als een mes en helder als een glas Heineken.
pi_116065111
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:55 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nooit, altijd zo scherp als een mes en helder als een glas Heineken.
Hm, dat valt mij toch mee. Al die avonden dat ik met die man uit ben geweest, waren we altijd fucked up de dag erna. En de dagen daarna. En de dagen daarna. Die man is 24/7 fucked up.
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:59:44 #231
842 Zorro
Z
pi_116096992
Zo, en nu iets bijzonders: een serieuze vraag. Jawel! Over monitoring om precies te zijn. Daar komt-ie:

Als ik op het podium sta ging het tot nu toe altijd zo: ik sluit mijn spullen aan, de geluidsman doet zijn werk en komt een monitorgeluid waarvan ik aangeef of hij er wat aan moet veranderen. Eigenlijk vind ik dat helemaal niks, want omdat wij geen band zijn met eigen roadies, technici en dus ook geen monitormannetje moet er iedere keer weer alles worden uitgelegd, de ene doet zijn werk beter dan de ander enzovoort. Ik wil dus meer zelf kunnen bepalen. Daarnaast wil ik meer gehoorbescherming. Oordopjes zijn geen oplossing, want dan hoor ik helemaal niks meer goed :') Dus mijn plan: In-ear!

Maar hoe doe ik dat? Krijg ik van de geluidsman een kabel met alles erop die ik in een eenvoudig mengpaneeltje kan steken (zodat ik zelf de mix kan bepalen) en waar ik een koptelefoonversterker kan aansluiten, al dan niet draadloos? En is dat dan een XLR plug, of XLR per instrument, of jack, of ... of ..., nou ja, je begrijpt het, ik weet het gewoon niet. En nou niet doen of ik zo goed uitleg, want zelfs als dat in grote lijnen klopt snap ik nog niet hoe het precies in zijn werk gaat.

Kan iemand me hier wijzer in maken?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:10:44 #232
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_116097150
In ear is in feite gewoon een monitor, maar dan 1 die je in je oor propt. Normaal gesproken maakt de geluidsman dan dus ook de mix, maar ipv dat hij die xlr kabel in een monitor stopt, stopt hij hem in de zender van je in ear.

Er zijn complete mix systemen voor op het podium. Maar die zijn erg prijzig.

De oplossing waar wij naar aan het kijken zijn omdat we dezelfde problemen tegen komen steeds:
We hebben een eigen goede mixer. Dan hoeven we alleen een 16 kanaals splitter te kopen. Zodat alle kanalen die naar de geluidsman gaan gesplit worden zodat ze naar de geluidsman gaan en naar onze eigen mixer. Op onze mixer sluiten we dan de monitoren aan zodat ieder zijn eigen mix kan instellen en gedurende het optreden kan aanpassen :)
pi_116101832
Jack Black is jarig _O_ *O*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116102455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:10 schreef Dribbel_ het volgende:
In ear is in feite gewoon een monitor, maar dan 1 die je in je oor propt. Normaal gesproken maakt de geluidsman dan dus ook de mix, maar ipv dat hij die xlr kabel in een monitor stopt, stopt hij hem in de zender van je in ear.

Er zijn complete mix systemen voor op het podium. Maar die zijn erg prijzig.

De oplossing waar wij naar aan het kijken zijn omdat we dezelfde problemen tegen komen steeds:
We hebben een eigen goede mixer. Dan hoeven we alleen een 16 kanaals splitter te kopen. Zodat alle kanalen die naar de geluidsman gaan gesplit worden zodat ze naar de geluidsman gaan en naar onze eigen mixer. Op onze mixer sluiten we dan de monitoren aan zodat ieder zijn eigen mix kan instellen en gedurende het optreden kan aanpassen :)
Wat voor in ear systeem gebruiken jullie? en vooral jullie bassist. met de vorige band een paar keer een try out gedaan met optredens maar het kon mij niet bekoren. vond de bas weergave heel laag. (en ik miste de feeling van een amp achter me) Beide is waarschijnlijk ook gewoon gewenning.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  FOK!fotograaf dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:10:22 #235
842 Zorro
Z
pi_116112771
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:10 schreef Dribbel_ het volgende:
In ear is in feite gewoon een monitor, maar dan 1 die je in je oor propt. Normaal gesproken maakt de geluidsman dan dus ook de mix, maar ipv dat hij die xlr kabel in een monitor stopt, stopt hij hem in de zender van je in ear.

Er zijn complete mix systemen voor op het podium. Maar die zijn erg prijzig.

De oplossing waar wij naar aan het kijken zijn omdat we dezelfde problemen tegen komen steeds:
We hebben een eigen goede mixer. Dan hoeven we alleen een 16 kanaals splitter te kopen. Zodat alle kanalen die naar de geluidsman gaan gesplit worden zodat ze naar de geluidsman gaan en naar onze eigen mixer. Op onze mixer sluiten we dan de monitoren aan zodat ieder zijn eigen mix kan instellen en gedurende het optreden kan aanpassen :)
Dus als ik het goed begrijp gaat dat wat er normaal in de tafel van de monitorman gaat dan in de splitter, waarna ieder kanaal zowel naar Pietje Monitor gaat als naar je eigen mixer. Zeg ik dat zo goed?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_116122511
Display van de multimeter stuk :o

Iemand een Fluke 12 liggen voor onderdelen?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:52:27 #237
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_116144520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:10 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp gaat dat wat er normaal in de tafel van de monitorman gaat dan in de splitter, waarna ieder kanaal zowel naar Pietje Monitor gaat als naar je eigen mixer. Zeg ik dat zo goed?
Yep :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:42 schreef Partingglass het volgende:

[..]

Wat voor in ear systeem gebruiken jullie? en vooral jullie bassist. met de vorige band een paar keer een try out gedaan met optredens maar het kon mij niet bekoren. vond de bas weergave heel laag. (en ik miste de feeling van een amp achter me) Beide is waarschijnlijk ook gewoon gewenning.
Welke precies durf ik niet te zeggen. Ik gebruik het zelf niet en de bassist ook niet. Puur om wat jij zegt eigenlijk, je mist het geluid en de feeling van het podium geluid. Aangezien ik niet zing vond ik het voor mezelf geen belangrijke toevoeging.
pi_116156343
Dean, elementen/tuners/topkam zitten er op/in en hij klinkt zo:

pi_116157107
Mooi.
PS4 online: micro_nl
pi_116172202
^O^
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116172606
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 00:01 schreef The_Dean het volgende:
^O^
Dacht ik ook, mijn god wat een verademing zeg, speelt opeens heeeerlijk dat ding :)
pi_116172661
Overigens heb ik mijn bestelling bij Bax-Shop gecancelled... ze hadden hem eerst retour gestuurd gekregen (Zonder enige reden) En later wilde ze geen bestelling van mij aannemen omdat ik hem al besteld had :')

Dus ik bestel mijn gitaar wel bij de zaak waar ik nu werk, kan ik waarschijnlijk voor die 350 een Fender Modern Player kopen :)
pi_116172678
Mooi man :D :7
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116187038
Voor 350 zat er geen Modern Player in... maar wel via Bax-Shop een prachtige Sunburst Classic Vibe :)
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:04:06 #245
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_116187937
Waar bne je nou mee bezig :?
pi_116188819
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Waar bne je nou mee bezig :?
Had je het moeten volgen :)
Ik heb een nieuwe Strat gekocht, en ik zat te twijfelen tussen een nieuwe Modern Player van Fender, een Classic Vibe van Squier, of een 2e hands Mexicaan... En na veel reviews lezen, en het feit dat ik veel Classic Vibes in m`n handen heb gehad, ben ik toch overstag gegaan voor een Squier :)
pi_116188996
:|W
PS4 online: micro_nl
pi_116189370
quote:
Wat precies, guitarist?..
pi_116189469
Must resist. No clicking on the name...

PS4 online: micro_nl
pi_116189583
quote:
11s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:42 schreef guitarist het volgende:
Must resist. No clicking on the name...

[ afbeelding ]
_O-
Nieuw is niet altijd beter.
pi_116189677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 00:11 schreef Braddie het volgende:
Overigens heb ik mijn bestelling bij Bax-Shop gecancelled... ze hadden hem eerst retour gestuurd gekregen (Zonder enige reden) En later wilde ze geen bestelling van mij aannemen omdat ik hem al besteld had :')
Jij vindt het gek dat je een bestelling niet opnieuw kan doen omdat ze die eerste terug hebben gekregen? :|W Ze sturen voor de gein maar weer een gitaar op met het risico dat die weer terugkomt zonder reden... Het is een bedrijf dat winst wil maken, geen liefdadigheidsinstelling.
Don't let my username fool you...
pi_116189845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jij vindt het gek dat je een bestelling niet opnieuw kan doen omdat ze die eerste terug hebben gekregen? :|W Ze sturen voor de gein maar weer een gitaar op met het risico dat die weer terugkomt zonder reden... Het is een bedrijf dat winst wil maken, geen liefdadigheidsinstelling.
Nee, maar ik bedoel... ze hadden de gitaar naar me verstuurd, track and trace code deed niks (bestond niet) dus ik belde met Post NL en bax-shop en ze hadden de gitaar teruggestuurd gekregen, en vertelde me verder dat ik gewoon weer opnieuw deze gitaar zou kunnen bestellen.

Dus ik probeerde dit, en dit ging niet...
vandaar.
pi_116189883
quote:
11s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:42 schreef guitarist het volgende:
Must resist. No clicking on the name...

[ afbeelding ]
Leuk joh.... echt leuk.

Gitaristen zijn toch aardige gasten onder elkaar?, doe dan niet zo fucking sneu please.
Dean doet ook nog aardig tegen me, Brother probeert dit ook nog...
pi_116190293
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

Leuk joh.... echt leuk.

Gitaristen zijn toch aardige gasten onder elkaar?, doe dan niet zo fucking sneu please.
Dean doet ook nog aardig tegen me, Brother probeert dit ook nog...
Stop eens met janken om alles, Jezus Christus...
pi_116190773
quote:
15s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:04 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Stop eens met janken om alles, Jezus Christus...
Is niks jankerigs aan dude, het is zo... er worden 9 van de 10 keer kut opmerkingen naar mij gemaakt om helemaal niks, of van dit soort uitlokkerige dingen van een Guitarist of een Menno....
pi_116190898
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Is niks jankerigs aan dude, het is zo... er worden 9 van de 10 keer kut opmerkingen naar mij gemaakt om helemaal niks, of van dit soort uitlokkerige dingen van een Guitarist of een Menno....
Uitlokken = op de kast jagen. Niet reageren dus. Is het zo moeilijk? Dankzij jou hangt hier vrijwel altijd een kutsfeer..
pi_116190924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:20 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Uitlokken = op de kast jagen. Niet reageren dus. Is het zo moeilijk? Dankzij jou hangt hier vrijwel altijd een kutsfeer..
Dank je :)
Het is voor mij niet zo lastig om NIET te reageren, maarr als er zo vaak op mij geaast word.
pi_116191092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:21 schreef Braddie het volgende:
Het is voor mij niet zo lastig om NIET te reageren,
Dat valt nog te bezien want als er één woord over jou valt ben je gelijk hier om even mee te delen dat iedereen tegen je is en je altijd wordt aangevallen door iedereen etc. Houd dan gewoon op met reageren want het is teringirritant.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:21 schreef Braddie het volgende:
maarr als er zo vaak op mij geaast wordt.
Wat een non-argument :') Je kunt ook bijvoorbeeld een TR maken als je meent dat je weer wordt gepest, dan kunnen de mods je even vertellen dat je moet kappen met zo kinderachtig te reageren, en dan is de sfeer hier een stuk leuker.

Of anders kun je ook gewoon opflikkeren, natuurlijk. :)
  Moderator donderdag 30 augustus 2012 @ 16:25:52 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116191125
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

Leuk joh.... echt leuk.

Gitaristen zijn toch aardige gasten onder elkaar?, doe dan niet zo fucking sneu please.
Dean doet ook nog aardig tegen me, Brother probeert dit ook nog...
Ik denk dat wij moeten stoppen met jouw quoten want dan kan guitarist je posts niet lezen en er ook niet op reageren.... win win situatie...

Oh nu quote ik je ook :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_116191167
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat wij moeten stoppen met jouw quoten want dan kan guitarist je posts niet lezen en er ook niet op reageren.... win win situatie...

Oh nu quote ik je ook :P
Lijkt me inderdaad wat verstandiger als ik gewoon niet meer gequote word, maar als ik al gequote werd was dit om mij te vertellen wat ik allemaal wel niett fout doe...
  donderdag 30 augustus 2012 @ 16:27:02 #261
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_116191174
Middag lui.

Ergens volgende week maar eens sterkere veren in de ibanez laten zetten. Dan komt de brug weer mooi lekker vlak en strak.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_116191191
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:27 schreef stefanhaan het volgende:
Middag lui.

Ergens volgende week maar eens sterkere veren in de ibanez laten zetten. Dan komt de brug weer mooi lekker vlak en strak.
Jij houdt wel van strak hè. :9
  Moderator donderdag 30 augustus 2012 @ 16:27:32 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116191194
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad wat verstandiger als ik gewoon niet meer gequote word, maar als ik al gequote werd was dit om mij te vertellen wat ik allemaal wel niett fout doe...
Valt best mee quitarist heeft je post niet gelezen, de rest vroeg om uitleg en die heb je net gegeven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 30 augustus 2012 @ 16:27:40 #264
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_116191199
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:27 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Jij houdt wel van strak hè. :9
#yolo
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_116191213
Weetje, ik heb het al zovaak gezegd, het is elke keer hetzelfde gezeik hier, zelfs als ik een nieuwe gitaar koop en vol trots vertel hoe en wat word dit de grond in geboort, alles wat ik doe is slecht, ik kan niet gitaarspelen, ik ben geen fatsoenlijk persoon etc etc.

De groeten, als het zo gaat op dit forum ben ik weg, ben er wel klaar mee constan dat gezeik op mij...

*Stop volgen*
pi_116191248
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:28 schreef Braddie het volgende:
Weetje, ik heb het al zovaak gezegd, het is elke keer hetzelfde gezeik hier, zelfs als ik een nieuwe gitaar koop en vol trots vertel hoe en wat word dit de grond in geboort, alles wat ik doe is slecht, ik kan niet gitaarspelen, ik ben geen fatsoenlijk persoon etc etc.

De groeten, als het zo gaat op dit forum ben ik weg, ben er wel klaar mee constan dat gezeik op mij...

*Stop volgen*
Doei :W
  Moderator donderdag 30 augustus 2012 @ 16:29:52 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116191276
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:28 schreef Braddie het volgende:
Weetje, ik heb het al zovaak gezegd, het is elke keer hetzelfde gezeik hier, zelfs als ik een nieuwe gitaar koop en vol trots vertel hoe en wat word dit de grond in geboort, alles wat ik doe is slecht, ik kan niet gitaarspelen, ik ben geen fatsoenlijk persoon etc etc.

De groeten, als het zo gaat op dit forum ben ik weg, ben er wel klaar mee constan dat gezeik op mij...

*Stop volgen*
:D ach braddie trek je slip recht dan voelt het allemaal weer een stukje beter.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_116191291
Even 5 verschillende plectrums gehaald. Eens kijken wat ik fijn vind :)
Feyenoord Rotterdam
pi_116191318
quote:
19s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:30 schreef Fuszy het volgende:
Even 5 verschillende plectrums gehaald. Eens kijken wat ik fijn vind :)
Welke muziek speel je zoal? :)
pi_116191360
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:30 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Welke muziek speel je zoal? :)
nog niks _O-
Feyenoord Rotterdam
pi_116191383
Welke muziek wil je gaan spelen, dan? :P
  donderdag 30 augustus 2012 @ 16:32:24 #272
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_116191387
Dat heb ik ergens eerder gehoord :') nouja opgelost
pi_116191507
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:28 schreef Braddie het volgende:
Weetje, ik heb het al zovaak gezegd, het is elke keer hetzelfde gezeik hier, zelfs als ik een nieuwe gitaar koop en vol trots vertel hoe en wat word dit de grond in geboort, alles wat ik doe is slecht, ik kan niet gitaarspelen, ik ben geen fatsoenlijk persoon etc etc.

De groeten, als het zo gaat op dit forum ben ik weg, ben er wel klaar mee constan dat gezeik op mij...

*Stop volgen*
Dat gebeurt bij niemand anders behalve bij jou, rara hoe kan dat? Waar ligt het dan aan?

Maar zoals onze gitaarspelende hond al zegt: dat heb ik ergens eerder gehoord :') Ben benieuwd...
Don't let my username fool you...
pi_116191543
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:35 schreef Metalfreak het volgende:
Maar zoals onze gitaarspelende hond al zegt:
_O-
pi_116191565
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat gebeurt bij niemand anders behalve bij jou, rara hoe kan dat? Waar ligt het dan aan?

Maar zoals onze gitaarspelende hond al zegt: dat heb ik ergens eerder gehoord :') Ben benieuwd...
Dat ligt aan mij, dat weet ik ook best, maar al zou ik een grandioze Sweep solo hier neerzetten zonder fouten gespeeld op de duurst mogelijke Ibanez, dan zou het nog de grond in getrapt worden...
pi_116191582
quote:
10s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:35 schreef Trollscience het volgende:

[..]

_O-
Ik noem mensen bij hun avatar ;)
Don't let my username fool you...
pi_116191629
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:32 schreef Trollscience het volgende:
Welke muziek wil je gaan spelen, dan? :P
Weet ik niet om eerlijk te zijn. folk rock, indie, alternatief en misschien wel richting pop. Heb nog niet iets waarvan ik zeg, dat wil ik gaan spelen. Over het algemeen gaat het toch om liedjes na te spelen, want de ambitie om in een band te komen heb ik niet :)
Feyenoord Rotterdam
pi_116191772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:36 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat ligt aan mij, dat weet ik ook best, maar al zou ik een grandioze Sweep solo hier neerzetten zonder fouten gespeeld op de duurst mogelijke Ibanez, dan zou het nog de grond in getrapt worden...
Tuurlijk, we haten je allemaal, we mogen je niet etc. Stop eens met dingen voor mensen invullen alsjeblieft.
quote:
19s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:37 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Weet ik niet om eerlijk te zijn. folk rock, indie, alternatief en misschien wel richting pop. Heb nog niet iets waarvan ik zeg, dat wil ik gaan spelen. Over het algemeen gaat het toch om liedjes na te spelen, want de ambitie om in een band te komen heb ik niet :)
Voor gestrumde akkoorden vind ík persoonlijk het fijn om een iets flexibelere plectrum te gebruiken. Voor rock is een harde plectrum wel fijn, dan klinken je powerchords een stuk harder, en is fijn met downpicking :)
pi_116191817
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:41 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Tuurlijk, we haten je allemaal, we mogen je niet etc. Stop eens met dingen voor mensen invullen alsjeblieft.

[..]

Voor gestrumde akkoorden vind ík persoonlijk het fijn om een iets flexibelere plectrum te gebruiken. Voor rock is een harde plectrum wel fijn, dan klinken je powerchords een stuk harder, en is fijn met downpicking :)
Gast weet je wat het is.... ik krijg gewoon dit idee, want waarom zou er anders zo op mij gereageerd worden?

Niet omdat iedereen mij mag, ofwel?
pi_116191874
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

Gast weet je wat het is.... ik krijg gewoon dit idee, want waarom zou er anders zo op mij gereageerd worden?

Niet omdat iedereen mij mag, ofwel?
We haten je irritant gedrag, niet jou.
pi_116191921
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:36 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat ligt aan mij, dat weet ik ook best, maar al zou ik een grandioze Sweep solo hier neerzetten zonder fouten gespeeld op de duurst mogelijke Ibanez, dan zou het nog de grond in getrapt worden...
En zo zien we weer: je begrijpt het inderdaad niet, waar je het op speelt interesseert ons werkelijk geen bal, maar dat vul je voor het gemak even voor ons in... Het gaat om de hele toonzetting (en dan bedoel ik niet die van je gitaar) die in je posts terug te vinden is.

Maar goed, ik hou me er verder buiten.
Don't let my username fool you...
pi_116192005
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:43 schreef Trollscience het volgende:

[..]

We haten je irritant gedrag, niet jou.
Nja goed, het zal allemaal best, ik ben voorlopig pleite
  Moderator donderdag 30 augustus 2012 @ 16:46:42 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116192020
Okay genoeg braddieshow!

tijd voor vrouwen met een gitaar

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 30 augustus 2012 @ 16:47:15 #284
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_116192045
quote:
16s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay genoeg braddieshow!

tijd voor vrouwen met een gitaar


Telt het als ik een pruik op heb? :@
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
  Moderator donderdag 30 augustus 2012 @ 16:47:50 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116192067
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:47 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Telt het als ik een pruik op heb? :@
ja
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 30 augustus 2012 @ 16:49:29 #286
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_116192116
quote:
2s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja
Even wachten tot de pics op facebook komen dan plaats ik ze wel :9
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_116192404
quote:
16s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay genoeg braddieshow!

tijd voor vrouwen met een gitaar


Is dat jouw voorkeur? :{w
Don't let my username fool you...
  FOK!fotograaf donderdag 30 augustus 2012 @ 18:16:57 #288
159915 -Menn0-
MNO
pi_116195556
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:59 schreef Braddie het volgende:
*stop volgen drukt*
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:28 schreef Braddie het volgende:
*Stop volgen*
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:46 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nja goed, het zal allemaal best, ik ben voorlopig pleite
Hoe vaak moet je tegenwoordig op *stop volgen* klikken voordat het topic echt uit je AT is? Hardnekkig topic dit!
,,/
pi_116196968
quote:
16s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay genoeg braddieshow!

tijd voor vrouwen met een gitaar


Ja, maar ik wil graag nog ergens op reageren....

Nou ja...dan maar een vrouw met gitaar...

O+
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:38:31 #290
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_116217055
We hebben met de band uiteindelijk besloten dat we zelf onze monitor mix willen kunnen regelen en we gaan het systeem deze week afbouwen maar ik zit nog even met 1 vraagje.

We hebben een eigen 16 kanaals mixer die we hiervoor gaan gebruiken. De 16 kanalen gaan in een XLR splitter waarna alles door gaat naar de geluidsman voor het zaalgeluid en tevens naar onze eigen mixer die aangesloten staat op de monitoring.

In mijn ogen split een splitter het signaal gewoon en zal je niet snel last hebben van signaal verlies maar is dit ook zo. En zit er ook daadwerkelijk veel verschil tussen verschillende splitters?

Zo heb je bijvoorbeeld een 8 kanaals splitter voor 155 euro
http://www.thomann.de/nl/the_tracks_eight.htm

En een 16 kanaals splitter voor 533 euro.
http://www.thomann.de/nl/violet_audio_dx16i.htm

2x die 8 kanaals zou dus op beduidend minder geld uitkomen. Maar hoe werkt dit kwalitatief?
pi_116220791
Ha braddie je bent echt ongelooflijk

@dribbel ik heb geen idee, klinkt wel heel logisch dat twee keer 8 ook gewoon kan. je zou zeggen het is niets meer dan een splitter toch? Ben wel benieuwd hoe het jullie gaat bevallen. lijkt me erg fijn podiumgeluid gewoon altijd goed te hebben.

Wij gaan morgen demootje opnemen en ik heb een luxe probleem ik twijfel welke basgitaar ik mee neem de studio in. Ben net een wijf die voor haar kledingkast staat.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  FOK!fotograaf vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:44:12 #292
842 Zorro
Z
pi_116221482
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:38 schreef Dribbel_ het volgende:
We hebben met de band uiteindelijk besloten dat we zelf onze monitor mix willen kunnen regelen en we gaan het systeem deze week afbouwen maar ik zit nog even met 1 vraagje.

We hebben een eigen 16 kanaals mixer die we hiervoor gaan gebruiken. De 16 kanalen gaan in een XLR splitter waarna alles door gaat naar de geluidsman voor het zaalgeluid en tevens naar onze eigen mixer die aangesloten staat op de monitoring.

In mijn ogen split een splitter het signaal gewoon en zal je niet snel last hebben van signaal verlies maar is dit ook zo. En zit er ook daadwerkelijk veel verschil tussen verschillende splitters?

Zo heb je bijvoorbeeld een 8 kanaals splitter voor 155 euro
http://www.thomann.de/nl/the_tracks_eight.htm

En een 16 kanaals splitter voor 533 euro.
http://www.thomann.de/nl/violet_audio_dx16i.htm

2x die 8 kanaals zou dus op beduidend minder geld uitkomen. Maar hoe werkt dit kwalitatief?
Als je alleen zelf de monitors regelt, waarom heb je dan een splitter nodig? Ik bedoel, normaal gaat het geluid naar de monitortafel en naar de FOH. Je kunt dan toch de kabels die voor de monitorafel bedoeld zijn in je eigen mengtafel doen? Of is het zo dat die er niet zijn omdat jullie van tevoren de geluidsman al duidelijk hebben geinformeerd dat hij geen monitoring hoeft te verzorgen?

Ja, ik vraag ook maar wat :@
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:49:02 #293
20720 brother52
Dus..........
pi_116221543
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:36 schreef Partingglass het volgende:
Wij gaan morgen demootje opnemen en ik heb een luxe probleem ik twijfel welke basgitaar ik mee neem de studio in. Ben net een wijf die voor haar kledingkast staat.
Dan neem je toch gewoon een stuk of 3 mee? Doe ik ook altijd en dan zie ik in de studio wel welke ik ga gebruiken.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:51:53 #294
20720 brother52
Dus..........
pi_116221592
Splitters en monitoren heb ik geen verstand van. Ik scheld gewoon de monitorman de huid vol als mijn geluid kut is...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116223272
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:49 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dan neem je toch gewoon een stuk of 3 mee? Doe ik ook altijd en dan zie ik in de studio wel welke ik ga gebruiken.
Hahaha dan is het nog een probleem helaas. Gisteren met oefenen er drie meegenomen en daar is er een iig afgevallen. Ik ben er wel al bijna uit haha
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:11:11 #296
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_116223486
:') Dit topic
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:19:13 #297
20720 brother52
Dus..........
pi_116223733
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:04 schreef Partingglass het volgende:

[..]

Hahaha dan is het nog een probleem helaas. Gisteren met oefenen er drie meegenomen en daar is er een iig afgevallen. Ik ben er wel al bijna uit haha
Ik laat de anderen altijd kiezen welke het beste geluid heeft voor wat we op gaan nemen. Dat maakt het een stuk gemakkelijker.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116223800
Die hebben er niet echt kijk op hebben ik het idee. En met een argument als die donkerg groene past goed bij een van mijn strats doe die maar. Dan neem ik die strat mee kan ik niet zoveel haha

Ik denk de rickenbacker 4003 en de gun customs mosrite. twee heel verschillende bassen en dan kijken we daar wel welke beste klinkt. Het is tenslotte maar ee ndemootje van een nummer of 5.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:27:24 #299
333374 Lithia
Too serious
pi_116223998
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:17 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hangt er van af. Akoestisch speel ik eigenlijk nooit met plectrum.
Als je alleen maar akkoorden speelt is een plectrum niet echt noodzakelijk...
Waar heb je die dikke plectrums gehaald? Volgens mij waren ze paars ofzo.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:29:01 #300
20720 brother52
Dus..........
pi_116224060
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:27 schreef Lithia het volgende:

[..]

Waar heb je die dikke plectrums gehaald? Volgens mij waren ze paars ofzo.
Bij Vriese in Doetinchem maar die zijn bij elke muziekwinkel wel te krijgen.
Inderdaad paars (2 mm) en roze-achtig (1,5 mm)
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_116224102
Dunlop?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')