abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:54:17 #76
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_115957619
Amores perros (2000)



A horrific car accident connects three stories, each involving characters dealing with loss, regret, and life's harsh realities, all in the name of love.

Drama/Thriller/154min

Regie: Alejandro González Iñárritu
Cast: Emilio Echevarría, Gael García Bernal and Goya Toledo

Een film die het leven volgt van verschillende mensen die verenigd worden door een auto ongeluk. De liefde voor honden staat centraal. Perros betekent honden in het Spaans. Honden laten me eigenlijk koud dus ik vond dat niet van toegevoegde waarde voor de film.
Verder is het een goede productie en leuk voor een dinsdagavond o.i.d.

Waardering
IMDb: 8.1
Moi: 7.5

Schindler's List (1993)



In Poland during World War II, Oskar Schindler gradually becomes concerned for his Jewish workforce after witnessing their persecution by the Nazis.

Oorlog/195min

Regie: Steven Spielberg
Cast: Liam Neeson, Ralph Fiennes and Ben Kingsley

Deze film had ik nog niet gezien en dat betreur ik in retrospectief. Wat een meesterwerk. Zowel het acteerwerk als de regie zijn van het hoogste niveau. Niets op aan te merken, simpelweg een must see.

Waardering
IMDb: 8.9 (#7 in IMDb top 250)
Moi: 10

Labyrinth (1986)



15-year-old Sarah accidentally wishes her baby half-brother, Toby, away to the Goblin King Jareth who will keep Toby if Sarah does not complete his Labyrinth in 13 hours.

Avontuur/Fantasie/101min

Regie: Jim Henson
Cast: David Bowie, Jennifer Connelly and Toby Froud

Iemand die Jim Henson kan waarderen -en dat zou ieder mens op deze aardkloot moeten zijn- zal deze film kunnen waarderen. Zijn humor herken je meteen, uniek en tot in de puntjes verfijnd.
Het heeft die onschuldige en tegelijkertijd intrigerende lading die Jim Henson tot een persoonlijkheid maken.
Vooral leuk voor de kids.

Waardering
IMDb: 7.3
Moi: 8

There Will Be Blood (2007)



A story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century prospector in the early days of the business.

Drama/158min

Regie: Paul Thomas Anderson
Cast: Daniel Day-Lewis, Paul Dano and Ciarán Hinds

Een film over het begin van de olie industrie in Amerika. Daniel Day-Lewis zet een sterk staaltje acteerwerk neer, maar veel meer kan ik niet toevoegen aan deze recensie.
Eerlijk gezegd vind ik de film wat overgewaardeerd op IMDb.

Waardering
IMDb: 8.1
Moi: 7.5

The Amazing Spider-Man (2012)



Peter Parker finds a clue that might help him understand why his parents disappeared when he was young. His path puts him on a collision course with Dr. Curt Connors, his father's former partner.

Actie/136min

Regie: Marc Webb :')
Cast: Andrew Garfield, Emma Stone and Rhys Ifans

Deze nog even meegepikt in de bios. De zaal was leeg dus ik heb het ervan genomen.
Languit over de stoelen gelegen met m'n hapjes en drankjes. Tot de pauze heb ik het allemaal meegekregen, maar daarna viel ik in slaap. Ik werd nog wel een paar keer wakker van allerlei explosies, maar dat vond ik eerder vervelend dan entertaining.
De cast is wel heel erg goed trouwens. En hij was in 3D wat ook wel leuk was. Oh, en Emma Stone _O_

Waardering
IMDb: 7.6
Moi: 6

La science des rêves (2006)



A man entranced by his dreams and imagination is lovestruck with a French woman and feels he can show her his world.

Komedie/Drama/Romantiek/Fantasie/105min

Regie: Michel Gondry
Cast: Gael García Bernal, Charlotte Gainsbourg and Miou-Miou

De laatste maar zeker de beste in het rijtje. Deze film heeft zoveel indruk op mij gemaakt dat ik hem na het zien meteen heb gekocht. Vervolgens heb ik de film nog een keer gekeken en waarschijnlijk binnenkort weer.
Wat me het meest beviel aan deze film is dat je jezelf voor 105 minuten waant in Parijs.
Het is niet alleen dat, maar ook de dialogen zijn zo herkenbaar. De Europese cultuur spat van het scherm en het was dan ook een welkome afwisseling om een keer niet te worden overspoeld met Hollywood clichés.
Ik wil niet eens vertellen waar de film over gaat. Zodra je deze opzet wordt je interesse meteen gewekt en kun je niet anders dan ontzag tonen voor dit Franse meesterwerk van Michel Gondry.
Deze staat zeker in mijn top 3 aller tijden.

Waardering
IMDb: 7.3 (Amerikanen snappen deze film niet)
Moi: 10 met een griffel
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:28:14 #77
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_115961070
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:54 schreef ArtistA het volgende:
The Amazing Spider-Man (2012)

[ afbeelding ]

Peter Parker finds a clue that might help him understand why his parents disappeared when he was young. His path puts him on a collision course with Dr. Curt Connors, his father's former partner.

Actie/136min

Regie: Marc Webb :')
Cast: Andrew Garfield, Emma Stone and Rhys Ifans

Deze nog even meegepikt in de bios. De zaal was leeg dus ik heb het ervan genomen.
Languit over de stoelen gelegen met m'n hapjes en drankjes. Tot de pauze heb ik het allemaal meegekregen, maar daarna viel ik in slaap. Ik werd nog wel een paar keer wakker van allerlei explosies, maar dat vond ik eerder vervelend dan entertaining.
De cast is wel heel erg goed trouwens. En hij was in 3D wat ook wel leuk was. Oh, en Emma Stone _O_

Waardering
IMDb: 7.6
Moi: 6
Waarom een :') voor Marc Webb?
pi_115963400
Spider?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:06:21 #79
286575 Roces18
Chef de party
pi_115965262
@Artist, zie je liever de cast van de ""originele"" spiderman dus tobey maquire enz dan deze of niet? Want op de schaal van heetheid: Kirsten Dunst > Emma Stone
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:10:05 #80
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_115965452
Ik ben dan meer van de Emma Stone > Snaggletooth hoor.

pi_115977737
The cabin in the woods

Verrassende horror/komedie waarvan ik het plot van te voren niet al ergens had gehoord/gelezen. Goed om te zien hoe ze de spot drijven met clichés in horrorfilms. Net als je denkt dat de film afloopt komt er nog een passend slot voor deze film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door sjeppert op 25-08-2012 00:04:53 ]
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_115977966
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:57 schreef sjeppert het volgende:
The cabin in the woods

Verrassende horror/komedie waarvan ik het plot van te voren niet al ergens had gehoord/gelezen. Goed om te zien hoe ze de spot drijven met clichés in horrorfilms. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
spoiler }:|
pi_115978484


opzich heerlijke actie film, echt heel tof om ''sterren'' als willis, stalone, statham zo in hun style in1 film te zien... ook zit er in de film een lekkere vaart en afentoe een leuke passende (bij hun ''karakter'') grap.
T verhaal was wel vrij simpel en voorspelbaar, maar dankzij de vaart en de actie en het goeie acteerwrk doet dat er niet zo aan toe en is het een betere dan gemiddelde lekkere wegkijk actie film
7.5
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 01:28:37 #84
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_115980354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:28 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Waarom een :') voor Marc Webb?
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:27 schreef JDx het volgende:
Spider?
Die link was toch niet zo heel moeilijk volgens mij.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:06 schreef Roces18 het volgende:
@Artist, zie je liever de cast van de ""originele"" spiderman dus tobey maquire enz dan deze of niet? Want op de schaal van heetheid: Kirsten Dunst > Emma Stone
Kirsten Dunst sowieso. Maar ik had het niet alleen over de hoofdrolspelers. Je hebt Martin Sheen, Sally Field, Rhys Ifans en Emma Stone, waarbij Emma Stone de 'minste' is.
Als dat je supporting actors zijn zegt dat toch een hoop over Andrew Garfield. Iemand die nog niet echt een naam heeft gemaakt voor zichzelf.
Ik vermoed dan ook dat Garfield in de toekomst veel meer grote rollen gaat spelen en daar ben ik wel benieuwd naar.

Persoonlijk ken ik hem alleen van The Social Network (de Facebook film) dus ik vind dit al een grote sprong voor zo'n jonge acteur.
Verder ben ik niet heel enthousiast over de film hoor. Ben niet voor niets in slaap gevallen. :P
pi_115980649
To Rome with Love

Ik ben gek op Woody Allen films dus dit was ook weer zoals gewoonlijk geestig. Helaas niet zo betoverend als 'Midnight in Paris', maar dat hoeft ook niet. Waar ik wel ben achter gekomen is dat ik Ellen Page totaal niet aantrekkelijk vind.

Maar Penelope Cruz..dammit, wat ontzettend lekker ziet zij er uit.

[ Bericht 9% gewijzigd door Deckard op 25-08-2012 02:03:42 ]
pi_115983306


Naar een verhaal van Stephen King, sterk verhaal en normaliter zijn verfilmingen van zijn werk niet je van het, maar deze mag er wel zijn :) alleen jammer van het eindshot :') _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_115983685
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:18 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]

Naar een verhaal van Stephen King, sterk verhaal en normaliter zijn verfilmingen van zijn werk niet je van het, maar deze mag er wel zijn :) alleen jammer van het eindshot :') _O-
Ik vond dit als kind altijd een geweldige film. Totdat ik de review van "the nostalgia critic" zag. Nu kan ik alleen maar op de slechts punten letten ;(
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_115983825
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:18 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]

Naar een verhaal van Stephen King, sterk verhaal en normaliter zijn verfilmingen van zijn werk niet je van het, maar deze mag er wel zijn :) alleen jammer van het eindshot :') _O-
Oehhh, ik volgde dit ook op jonge leeftijd, toen was het op tv als serie, geweldig vond ik dat toen, die moet ik echt nog een keer kijken.
pi_115983971
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Oehhh, ik volgde dit ook op jonge leeftijd, toen was het op tv als serie, geweldig vond ik dat toen, die moet ik echt nog een keer kijken.

kun je em helemaal bekijken :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_115996581
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 00:19 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

opzich heerlijke actie film, echt heel tof om ''sterren'' als willis, stalone, statham zo in hun style in1 film te zien... ook zit er in de film een lekkere vaart en afentoe een leuke passende (bij hun ''karakter'') grap.
T verhaal was wel vrij simpel en voorspelbaar, maar dankzij de vaart en de actie en het goeie acteerwrk doet dat er niet zo aan toe en is het een betere dan gemiddelde lekkere wegkijk actie film
7.5
Mooie actiefilm inderdaad. Beter dan het eerste deel, maar verder wel een redelijk slap verhaal.

Chuck Norris (grapjes) _O_
pi_116004166


De reviewer van FOK! zei het volgende over deze film:

quote:
Hoe amusant de recente films van Allen ook waren, de vrouwelijke personages blijven voor hem een blinde vlek. In To Rome with Love rammelen ze ook. Altijd worden de arme sukkels overmeesterd door de verleidelijke dames. Je zou dit overigens charme van de regisseur kunnen noemen.
Wat mij bij is gebleven is het volgende citaat, waarin ik Woody Allen hoorde:

JESSE EISENBERG
What’s so great about suffering?

ELLEN PAGE
There’s just something attractive about a man who is plagued by the perils of existence.

Ik vind mozaïekfilms, hoe zal ik het zeggen, gratuit. Wel zou ik graag beroemd willen zijn, dat lijkt me wel wat.



Leos Carax wordt op moviemeter bejubeld om zijn cameravoering en kleurgebruik. Ik heb laatst daarom Carax' Mauvais sang opgezet, die heb ik niet afgekeken. Denis Lavant, een intens lelijke man en inmiddels een broodacteur, speelt in beide films de hoofdrol. Hier een fotootje van Denis Lavant:



De eerste tien minuten was ik enigszins in verwarring, maar toen Denis Lavant al zijn kleren uittrok en met een pronte erectie ging slapen in het riool, begreep ik waar ik aan toe was. Betere film dan To Rome with love.
pi_116014362
The Bourne Legacy (2012)
Jason Bourne heeft de vuile was van de illegale clandestiene programma's Treadstone en Blackbriar buiten gehangen. Om zich in te dekken besluit de top van de samenzwering om de overgebleven agenten permanent uit te schakelen. Onder hen bevindt zich Aaron Cross (Jeremy Renner), afkomstig van het Outcome programma, die samen met een hieraan verbonden wetenschapper (Rachel Weisz) op de vlucht slaat.

Als afsluiter van het openlucht filmfestival in Apeldoorn werd the Bourne Legacy gedraaid. De film begon best mysterieus en het verhaal was best spannend. Echter begon het mij toch wel te vervelen wanneer Matt Damon zelf nog steeds niet in beeld was geweest toen de pauze begon. Uiteindelijk, wat ik trouwens niet wist, bleek hij helemaal niet in deze film mee te spelen. Dat was nogal een tegenvaller, aangezien ik een film had verwacht wat het kaliber zou hebben als de vorige drie films.

De actie is wel aanwezig, maar het verhaal sluit niet mooi aan op deel drie. De film is eigenlijk één lange achtervolging en het is meer een losstaand verhaal.

Als film over het algemeen geef ik het een kleine 7. Als onderdeel van de Bourne-reeks zou ik het echter een 5 geven. Ik had meer verwacht (aangezien ik de eerste en derde film erg goed vond).

IMDb: 7.1
Ik: 6.8

pi_116019149
Ik weet niet of hij al is langsgekomen maar ik heb laatste Serbuan Maut alias Raid Redemption gezien.
quote:


Een SWAT-team komt vast te zitten in een appartementencomplex, dat tot de nok toe volzit met bewapende drugsdealers en moordenaars. Terwijl het team zich een weg probeert te banen door het doolhof van kamers en etages, beginnen de genadeloze moordenaars een gevecht tegen de agenten.

De film is qua actie uitstekend en keihard. Het verhaal is simpel zoals in de OP al uitgelegd
en je wordt als kijker niet teleurgesteld als je een liefhebber bent van keiharde actie. Jammer
van de taal daar ik geen subtitles in zowel engels of nederlands had maar de film zelf was
als actiefilm de moeite waard en in uitstekende dvd kwaliteit. :D

8
/ 10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2012 12:45:19 ]
pi_116019522
2001: A Space Odyssey (1968)



Deze heb ik gisteren (voor het eerst!) gezien in de 'Eye' in Amsterdam. Daarna ook nog even naar de kubrick exhibition geweest die daar nu aan de gang is. Voor alle film liefhebbers echt een aanrader om naar toe te gaan! (duurt nog tot 9 september).

Anyway '2001, A Space Odyssey', damn wat is die film soms langzaam! Een scene bijvoorbeeld als die de ruimte in gaat in zijn pod, waarbij je denk ik wel 10 minuten lang die pod heel langzaam ziet bewegen en op de achtergrond alleen het ademhalings geluid hoort. Dat soort dingetejes. Maar toch ook zo goed, al begin je er op het einde vrij weinig van te snappen, althans er zijn een hoop verschillende manieren waarop je het kan interpreteren. Gewoon een must see!

imdb: 8.4 (Top 250 #98)
Ik: 9

[ Bericht 2% gewijzigd door dumble op 26-08-2012 13:03:27 ]
Veni, vidi, vodka.
pi_116019633
Terribly Happy 2008 (op Canvas uitgezonden)

Lekkere sfeer, mooie kleuren, lekker traag, absurdistisch, Warmerdamachtig. Kleurgebruik, acteren : Ik hou ervan!! Er had idd, wat ook bij filmtotaal en moviemeter wordt gezegd, wat meer zwarte humor gebruikt kunnen worden om het geheel wat op te liften. Maar ik heb me prima vermaakt :)

  zondag 26 augustus 2012 @ 13:03:20 #96
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_116019776
Bottle Rocket (1996, Wes Anderson)

De allereerste langspeelfilm van Wes Anderson, voor mij is het echter zijn laatste film die ik als laatste heb gezien. Nu ik al zijn films heb gezien, kan ik met nog meer zekerheid zeggen dat hij één van mijn favoriete regisseurs is.

Het is niet eens zo zeer duidelijk dat dit een vroeger werk van hem is, het is slechts een wat rustigere vorm van zijn meer expressieve latere films. Wel zijn de personages (en hun vertolkingen, met name die van Owen Wilson) typerend voor Anderson-films, maar de stijl is nog wat introverter: visueel gaat Anderson in zijn latere films pas echt los. Qua humor zit het echter direct enorm goed, de verschillende filmstijlen worden vakkundig met elkaar verbonden en in combinatie met de muziek heb ik bijna 90 minuten lang met een grote glimlach zitten kijken. Aanrader!
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:21:52 #97
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_116020422
Fear and Loathing in Las Vegas (Terry Gilliam, 1998)

Geldt als basiskennis / verplicht nummer hier, maar ik had hem dus nog niet gezien. Noch het boek gelezen, apropos.

Ik heb me hier prima mee vermaakt, hoewel ik niet volledig snap waarom. (Alvast niet omdat ik zelf gebruik, dankuwel.) Het zal ermee te maken hebben dat de film, hoewel weinig verrassend, toch onvoorspelbaar is. Het jaren-70-sfeertje sprak me ook wel aan, en de bloemrijke voiceover van Depp voegt veel toe.

Wat me trouwens opviel, is dat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Trainspotting, de hoofdpersonages totaal onverantwoord bezig zijn, maar ook weer geen echte losers zijn. Zelf benadrukken ze ook steeds hun status door "I'm a doctor of Journalism" en "As your attorney I advise you to ..." te zeggen. Zo anti-establishment zijn ze eigenlijk niet.

Ik heb hier wel eens beter beargumenteerde reviews geschreven, besef ik, maar goed. Een 8.
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:25:37 #98
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_116020539
To Rome with Love

Erg leuke Allen. Net zoals veel van zijn straalt er altijd een zekere lulligheid vanaf, maar dat is ook de charme. Ik vond hem zeker zo leuk als Midnight in Paris.

7,5

Avengers

Hier had ik iets meer van verwacht. Het is zeker een leuke film, maar ik vond de bedreiging waar ze tegen vochten uiteindelijk wat tegenvallen. Een hoop lawaai en geknal, maar geen echt spannende eindscene of inspirerende badguys.

7
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_116021004
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:59 schreef Bluezz het volgende:
Terribly Happy 2008 (op Canvas uitgezonden)

Lekkere sfeer, mooie kleuren, lekker traag, absurdistisch, Warmerdamachtig. Kleurgebruik, acteren : Ik hou ervan!! Er had idd, wat ook bij filmtotaal en moviemeter wordt gezegd, wat meer zwarte humor gebruikt kunnen worden om het geheel wat op te liften. Maar ik heb me prima vermaakt :)

[ afbeelding ]
Vrij typische Scandinavische drama film. Als je dit leuk vond zou ik zeker andere Scandinavische dramas checken.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:54:59 #100
182073 invine
blablabla etc.
pi_116024265
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:25 schreef Wepeel2 het volgende:

Avengers

Hier had ik iets meer van verwacht. Het is zeker een leuke film, maar ik vond de bedreiging waar ze tegen vochten uiteindelijk wat tegenvallen. Een hoop lawaai en geknal, maar geen echt spannende eindscene of inspirerende badguys.

7
Hier sluit ik mij helemaal bij aan, de hulk en iron man waren wel grappig en de scene op het einde met Loki was ook wel vermakelijk maar daar bleef het wel bij.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')