abonnement Unibet Coolblue
pi_115830425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:36 schreef Ti3s het volgende:
Ik ben met deze tekening zo goed als bijna klaar. Laat ik het zo zeggen.. ik ben hem zat hehe.. op naar een volgende. Ik heb er ook een time laps van gemaakt. Die komt binnenkort op youtube. Misschien win ik er nog een prijsje mee. Hij is bedoeld voor een contest. Thema: Teken een buitenaards familie portret. Ik vond het wel leuk om wat aardse elementen terug te laten komen. Een gezin met 2 jonge kids, een puber die niet mee wil doen, een moeder die zwanger is en een vader die een pijpje met een chemische lading. En niet te vergeten, de hond. Hier en daar nog wat puntjes van aandacht, maar die komen later wel.

[ afbeelding ]

ps, moet ik nog iets doen om een plaatje aan te passen aan het forum of doet dit forum het automatisch (ik zie een rode stippellijn)
Leuke :) fijne textures! Ik vind die scherpe witte accenten om die nekplooien misschien net een beetje too much en de hoofden lijken niet altijd even rond te zijn, mocht je daar wel voor willen gaan. Het hoofd van mama vooral lijkt een beetje plat te zijn aan de voorkant :)
pi_115830780
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:42 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Heel tof! Ik zat er ook al een tijdje over na te denken om wat met die stijl van Zelda WW te doen, nadat ik wat werk van MetalHanzo bekeek...

https://www.google.com/se(...)f5&biw=1690&bih=1025

Link is goed gelukt, en lijkt echt op de originele stijl. Dat andere figuur heeft iets dunnere lijnen en de achtergrond vind ik perosonlijk ook niet zo, maar verder heel knap.

Kun je een beetje vertellen hoe je het hebt gemaakt, welk programma, brushes, tablet, etc?
Ik heb een texture gebruikt. Deze om precies te zijn: http://fc06.deviantart.ne(...)e_of_winds_Stock.png

In PS Elements 6 en dan naast krassen met een harde zwarte brush een layer voor de kleur en vervolgens een beetje rommelen met opacity en layer styles om de texture er doorheen te laten zien. Linear Burn en Overlay volgens mij.

Die andere heeft dunnere lijnen omdat hij een geest is, maar dat komt inderdaad niet zo lekker over. De achtergrond zelf vind ik ook niet zo. Het was ook meer zo'n achtergrond "omdat het moet". Dat stuk in die temple enzo. Best wel zonde achteraf. Al kan ik die hele layer natuurlijk gewoon wegtyfen. Maar nu heeft iedereen de lelijke al gezien. :')

@Ti3s
Ziet er tof uit!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:09:35 #93
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_115831151
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:58 schreef Pauperlientje het volgende:

[..]

Ik heb een texture gebruikt. Deze om precies te zijn: http://fc06.deviantart.ne(...)e_of_winds_Stock.png

In PS Elements 6 en dan naast krassen met een harde zwarte brush een layer voor de kleur en vervolgens een beetje rommelen met opacity en layer styles om de texture er doorheen te laten zien. Linear Burn en Overlay volgens mij.

Die andere heeft dunnere lijnen omdat hij een geest is, maar dat komt inderdaad niet zo lekker over. De achtergrond zelf vind ik ook niet zo. Het was ook meer zo'n achtergrond "omdat het moet". Dat stuk in die temple enzo. Best wel zonde achteraf. Al kan ik die hele layer natuurlijk gewoon wegtyfen. Maar nu heeft iedereen de lelijke al gezien. :')

@Ti3s
Ziet er tof uit!
Zeer gaaf in ieder geval :) Thanks :)

Ik dacht dat je misschien gewoon een lijntekening van Link had ingescanned en dan wellicht met wat filters (cut-out) en extra contrast enzo voor dat typische hoekerige lijnwerk had gezorgd :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:49 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Leuke :) fijne textures! Ik vind die scherpe witte accenten om die nekplooien misschien net een beetje too much en de hoofden lijken niet altijd even rond te zijn, mocht je daar wel voor willen gaan. Het hoofd van mama vooral lijkt een beetje plat te zijn aan de voorkant :)
Ik vind die lijnen en hoofden juist prima. Enige puntje wat ik eventueel nog zou willen aanvinken als opbouwende kritiek is de onderkant van dat ding waar die baby inzit, die nu dezelfde kleur als de moeder heeft (vergeten in te kleuren?), en wellicht iets meer de focus op die baby en dat ding waar het inzit leggen, omdat het nu half verdwijnt tegen de witte achtergrond...
pi_115831176
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:36 schreef Ti3s het volgende:
Ik ben met deze tekening zo goed als bijna klaar. Laat ik het zo zeggen.. ik ben hem zat hehe.. op naar een volgende. Ik heb er ook een time laps van gemaakt. Die komt binnenkort op youtube. Misschien win ik er nog een prijsje mee. Hij is bedoeld voor een contest. Thema: Teken een buitenaards familie portret. Ik vond het wel leuk om wat aardse elementen terug te laten komen. Een gezin met 2 jonge kids, een puber die niet mee wil doen, een moeder die zwanger is en een vader die een pijpje met een chemische lading. En niet te vergeten, de hond. Hier en daar nog wat puntjes van aandacht, maar die komen later wel.

[ afbeelding ]

ps, moet ik nog iets doen om een plaatje aan te passen aan het forum of doet dit forum het automatisch (ik zie een rode stippellijn)
je afbeelding is te groot voor het forum, hij is dus verkleind, maar wordt nog wel op volle grootte ingeladen (Dit is vooral vervelend voor mobiele users). Ik vind de ogen van je aliens echt heel tof :D
pi_115832304
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:44 schreef nietzman het volgende:

[..]

Shitloads.
Toch wel een beetje een schets om vanaf te modellen? Ruimtelijk inzicht, verhoudingen, maten. Dat zou wel enigszins goed moeten zitten toch?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:19:30 #96
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_115833815
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:42 schreef Murdera het volgende:
Toch wel een beetje een schets om vanaf te modellen?
Hoeft niet.
quote:
Ruimtelijk inzicht, verhoudingen, maten. Dat zou wel enigszins goed moeten zitten toch?
Ja, maar daar hoef je niet voor te kunnen tekenen.
Ik ga naar huis.
pi_115841912
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:42 schreef Murdera het volgende:

[..]

Toch wel een beetje een schets om vanaf te modellen? Ruimtelijk inzicht, verhoudingen, maten. Dat zou wel enigszins goed moeten zitten toch?
nee hoor, blueprints _O_
pi_115876360
Niemand meer met iets bezig? ;(
Lekker happen
pi_115878777
Ik ben Tiny uit Dota 2 aan het tekenen maar ik weet niet of iemand dat kent :')
pi_115879113
Ik had 2 dota 2 keys gekregen maar nooit gespeeld, 1 weggegeven, 1 gehoudenomdat ik die niet weg kon geven :P
pi_115879407
Gaat nog wel even duren voordat ie af is :P dit is m



Heb vooral qua compositie en licht enzo alvast een boel neergeplempt
pi_115888842
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:31 schreef Maisnon het volgende:
Gaat nog wel even duren voordat ie af is :P dit is m

[ afbeelding ]

Heb vooral qua compositie en licht enzo alvast een boel neergeplempt
Tof, ik ben benieuwd hoe hij wordt. :D
Lekker happen
pi_115890868


Zo, meteen een stapje verder maar laten zien omdat het best een stap is :)

Ik wilde er iets meer een verhaal van maken.. in eerste instantie zat er iets op zn hand maar dat was nog steeds te plat, en toen dacht ik, hmm, gewoon een laag erbij misschien? Dus dat werd een soort verhoogd stuk land ervoor, waar de ezel op staat met de fles.

Die fles is een fijn item voor Tiny, het idee is een beetje dat die ezel dus trots is dat ie met die fles aankomt maar dat de fles in grootte compleet verbleekt voorbij die gigantische rotsreus die dus Tiny heet, en dus nogal nutteloos overkomt :P
  donderdag 23 augustus 2012 @ 00:21:04 #104
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_115891720
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:00 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, meteen een stapje verder maar laten zien omdat het best een stap is :)

Ik wilde er iets meer een verhaal van maken.. in eerste instantie zat er iets op zn hand maar dat was nog steeds te plat, en toen dacht ik, hmm, gewoon een laag erbij misschien? Dus dat werd een soort verhoogd stuk land ervoor, waar de ezel op staat met de fles.

Die fles is een fijn item voor Tiny, het idee is een beetje dat die ezel dus trots is dat ie met die fles aankomt maar dat de fles in grootte compleet verbleekt voorbij die gigantische rotsreus die dus Tiny heet, en dus nogal nutteloos overkomt :P
Ziet er al tof uit :)
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_115900485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:00 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, meteen een stapje verder maar laten zien omdat het best een stap is :)

Ik wilde er iets meer een verhaal van maken.. in eerste instantie zat er iets op zn hand maar dat was nog steeds te plat, en toen dacht ik, hmm, gewoon een laag erbij misschien? Dus dat werd een soort verhoogd stuk land ervoor, waar de ezel op staat met de fles.

Die fles is een fijn item voor Tiny, het idee is een beetje dat die ezel dus trots is dat ie met die fles aankomt maar dat de fles in grootte compleet verbleekt voorbij die gigantische rotsreus die dus Tiny heet, en dus nogal nutteloos overkomt :P
Ik vind hem tof, maar nog wel redelijk plat. Ik denk dat het komt omdat de rotsreus-omgeving zo licht is dat het lijkt alsof het op dezelfde diepte/hoogte zit als het ezeltje. Maar hij is nog niet af, dus ik ben benieuwd wat je nog verder gaat doen O+
  donderdag 23 augustus 2012 @ 17:49:00 #106
382099 Ti3s
Tekenaar, illustrator, gamer
pi_115916278
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:09 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vind die lijnen en hoofden juist prima. Enige puntje wat ik eventueel nog zou willen aanvinken als opbouwende kritiek is de onderkant van dat ding waar die baby inzit, die nu dezelfde kleur als de moeder heeft (vergeten in te kleuren?), en wellicht iets meer de focus op die baby en dat ding waar het inzit leggen, omdat het nu half verdwijnt tegen de witte achtergrond...
De tekening is een beetje te bright geworden. En er komt nog wat meer focus rondom de baby. Ik denk aan lichtjes of misschien een andere kleur. Thanks iig ;)
Check out www.roykorpel.nl
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:44:30 #107
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_115943803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:00 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, meteen een stapje verder maar laten zien omdat het best een stap is :)

Ik wilde er iets meer een verhaal van maken.. in eerste instantie zat er iets op zn hand maar dat was nog steeds te plat, en toen dacht ik, hmm, gewoon een laag erbij misschien? Dus dat werd een soort verhoogd stuk land ervoor, waar de ezel op staat met de fles.

Die fles is een fijn item voor Tiny, het idee is een beetje dat die ezel dus trots is dat ie met die fles aankomt maar dat de fles in grootte compleet verbleekt voorbij die gigantische rotsreus die dus Tiny heet, en dus nogal nutteloos overkomt :P
Nice. Ik vind er juist wel al veel ruimte in zitten :D.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:53:35 #108
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_115952761
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:44 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Nice. Ik vind er juist wel al veel ruimte in zitten :D.
Daar ben ik het idd ook mee eens. Vooral door de geblurde achtergrond. :)
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:41:42 #109
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_115970885
Mijn eerste sci-fi "tekening". Alles hieraan is zelf gemaakt, vanaf de textures tot aan de planeten, zon en ringen om de planeet.

Ben van plan om hier een reeks van te gaan maken met elke maand een ander thema! Ben hier 6-8 uur mee bezig geweest.

(klik hier voor grote resolutie!)



[ Bericht 7% gewijzigd door Gesmoltenkaas op 25-08-2012 15:48:36 ]
pi_115971819
Mooi gedaan als alles zelf gedaan is, misschien een tip? De randen van de zon(toch?) een beetje blurren, dan lijkt er meer afstand en meer diepte in te zitten!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:07:27 #111
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_115972560
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:56 schreef emmyemmy het volgende:
Mooi gedaan als alles zelf gedaan is, misschien een tip? De randen van de zon(toch?) een beetje blurren, dan lijkt er meer afstand en meer diepte in te zitten!
Bedankt! Ja ik ga daar nog even naar kijken, viel mij namelijk ook al op :P. Heb geprobeerd de randen te blurren maar de zon bestaat geloof ik wel uit 25 layers hahaha! thanks :D

Edit: Heb de nieuwste versie (randen van de zon bijgewerkt!) geupload :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Gesmoltenkaas op 24-08-2012 22:37:47 ]
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:49:02 #112
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_115975049
Leg even wat noise in je gradients, die band als een malle.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:45:03 #113
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_115984557
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 22:49 schreef nietzman het volgende:
Leg even wat noise in je gradients, die band als een malle.
Wat bedoel je precies?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:58:56 #114
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_115986113
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:41 schreef Gesmoltenkaas het volgende:
Mijn eerste sci-fi "tekening". Alles hieraan is zelf gemaakt, vanaf de textures tot aan de planeten, zon en ringen om de planeet.

Ben van plan om hier een reeks van te gaan maken met elke maand een ander thema! Ben hier 6-8 uur mee bezig geweest.

(klik is grote resolutie!)

[ afbeelding ]
_O_

Waarom lijken de rechtse twee dubbel te zijn :@?
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_115988590
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:41 schreef Gesmoltenkaas het volgende:
Mijn eerste sci-fi "tekening". Alles hieraan is zelf gemaakt, vanaf de textures tot aan de planeten, zon en ringen om de planeet.

Ben van plan om hier een reeks van te gaan maken met elke maand een ander thema! Ben hier 6-8 uur mee bezig geweest.

(klik is grote resolutie!)

[ afbeelding ]
Zou je de afbeelding toch kleiner kunnen uploaden? Als thumbnail? Mijn computer vindt deze grootte niet zo tof. Hij wordt namelijk nogsteeds als 3000x1050 ingeladen
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:26:02 #116
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_115991140
Ik ga naar huis.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:40:00 #117
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_115991488
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:58 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

_O_

Waarom lijken de rechtse twee dubbel te zijn :@?
Inderdaad! Bedankt, zal het even aanpassen, denk dat ik beetje heb lopen kutten op een gegeven moment!

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:45 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Zou je de afbeelding toch kleiner kunnen uploaden? Als thumbnail? Mijn computer vindt deze grootte niet zo tof. Hij wordt namelijk nogsteeds als 3000x1050 ingeladen
Sorry! Zal het zo even aanpassen :P

quote:
Aah! Bedankt, zal eens even kijken wat ik ermee kan doen!
pi_115991530
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:40 schreef Gesmoltenkaas het volgende:

[..]

Sorry! Zal het zo even aanpassen :P

Maakt niet uit, mijn internet denkt de laatste dagen een inbelverbinding te zijn, beetje sad :')
pi_115993849
photoshop cs6 heeft dithering. :D
Lekker happen
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:17:01 #120
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_115994617
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:53 schreef -Datdus- het volgende:
photoshop cs6 heeft dithering. :D
*installeert CS6*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')