abonnement Unibet Coolblue
pi_115652588



De Raspberry Pi is een singleboardcomputer gebaseerd op ARM-processors die tegen een minimale prijs wordt vervaardigd en verkocht. De Raspberry Pi werd ontwikkeld aan de Universiteit van Cambridge en is bedoeld voor educatieve doeleinden. De productie is op 10 januari 2012 begonnen.

Alle beschikbare besturingssystemen zijn gebaseerd op Linux. Omdat de Raspberry Pi gebruik maakt van een ARM-processor moeten bestaande Linux-distributies geport worden naar ARM-architectuur. De beschikbare distributies zijn:

• Debian
• Arch Linux
• QtonPi
• Fedora

De eerste concepten ontstonden in 2006 en waren gebaseerd op de Atmel Atmega644-microcontroller. De stichter van de Raspberry Pi Foundation, Eben Upton, wist een groep academici en anderen bijeen te krijgen en enthousiast te krijgen voor het project. Doel was kinderen kennis te laten maken met programmeren op eenvoudige wijze, zonder dat enorme kosten zouden moeten worden gemaakt.
Bron: Wikipedia

Specificaties:



Distributies beschikbaar: http://elinux.org/RPi_Distributions
Enkele mogelijkheden:

• Mediaplayer (XBMC -> Xbian / OpenELEC / Raspbmc)
• Server / NAS
• Retro game-systeem d.m.v. emulators
• Pirate Box
• Fileserver
• Mailserver

Officiële verkoopadressen (houd rekening met lange wacht- en verzendtijden):

Farnell
RS Components

Let op! De Raspberry Pi is alleen het circuitboard, je moet zelf zorgen voor behuizing en accessoires in indien gewenst.



[ Bericht 1% gewijzigd door shiz op 16-08-2012 20:09:40 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115654295
Duurt lang! Wacht al een maand op dat ding joh!
  donderdag 16 augustus 2012 @ 20:40:08 #3
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_115655554
Zojuist even gestart met raspbmc opnieuw installeren. Ding hangt nu ook aan de tv waar die aan blijft hangen nadat de kabels (en nieuwe schijf voor me NAS) binnen zijn gekomen *G*.
phluphy for president!
pi_115655642
Xbian draait goed.
Iemand91, hoe draaien de Rapier en MediaStream skins?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_115668080
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 20:42 schreef Quir het volgende:
Xbian draait goed.
Iemand91, hoe draaien de Rapier en MediaStream skins?
Dit was de eerste en tot nu toe nog laatste keer dat ik skins heb getest:
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Eens wat skins geprobeerd:
- Aeon Nox: onbruikbaar. Véél te traag in UI.

- Quartz: bruikbaar, in de menu's gewoon vlot en soepel. Maar met fanart e.d. wordt het weer langzamer.

- Rapier; enigszins bruikbaar, wel aan de trage kant. Dus eigenlijk ook; nee.
Oh en wall kan de pi ook redelijk aan :P :

-SLiK: interface is enigszins bruikbaar; schommelt tussen heel traag tot gewoon vlot in. Maar video's afspelen is zéér traag (heb 1 film getest en dat duurde zo lang dat ik niet nog een keer wilde proberen; bovendien kwam er harde ruis i.p.v. goed geluid uit). Dus nee, geen SLiK.

Meeste van deze skins zijn in eenvoudige menu's zoals hoofdmenu, settings etc. wel aardig bruikbaar, maar zodra er (veel) fanart e.d. bij komt kijken worden ze traag. Dus standaard Confluence is nog steeds het beste helaas.

Jammer...
Heb nu ook Xbian draaiende. Persoonlijk vind ik niet zo heel veel verschil zitten tussen Xbian en OpenElec qua 'smoothness' in het menu. Opstarten was (vooral de eerste keer) wel razend snel! :o

Vanmiddag wel even een test gedaan met Back to the Future films ( _O_ Moest die DeLorean bij m'n oom nooit laten gaan toen ik jonger was ;( ) van m'n NAS (720P, AAC-audio .mkv) en daar had Xbian het wel moeilijk mee met afspelen (stilstaand beeld met doorlopend audio bijv.).
Op OpenElec heb ik dat nog niet zo gemerkt.
pi_115670505
Ah, dacht dat je het had over een filmpje maken. Ik dacht, misschien heb je er nog iets mee gedaan. Rapier valt dus af, MediaStream probeer ik zelf wel even wanneer ik tijd heb. Laat ik nog weten.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_115670521
Ik ben veel te moe om lopende posts te maken. Bouwvakkers enzo.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_115675739
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 07:22 schreef Quir het volgende:
Ah, dacht dat je het had over een filmpje maken. Ik dacht, misschien heb je er nog iets mee gedaan. Rapier valt dus af, MediaStream probeer ik zelf wel even wanneer ik tijd heb. Laat ik nog weten.
Ja, dat wilde ik wel doen maar d'r was zeer weinig respons en dan ga ik de moeite niet doen. Gaat nog wel wat tijd zitten in skins installeren/uitproberen/filmen/bewerken e.d. ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:25:38 #9
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_115683708
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ja, dat wilde ik wel doen maar d'r was zeer weinig respons en dan ga ik de moeite niet doen. Gaat nog wel wat tijd zitten in skins installeren/uitproberen/filmen/bewerken e.d. ;)
Heeft ook nog niet veel zin om skins te testen omdat alles nog volop in ontwikkeling is. Je kunt het voor jezelf testen maar verder is het nu niet nodig imo.

Ik ben momenteel bezig om m'n webcam (goed) werkend te krijgen met motion.
Best een klus om te doen omdat er zoveel configuratiemogelijkheden zijn bij motion -O-
Maargoed, hij heeft al wel beeld dus ik ben iig blij dat m'n webcam ermee werkt. ( Xbox live vision )
pi_115868655
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:25 schreef Barbapapamama het volgende:
Heeft ook nog niet veel zin om skins te testen omdat alles nog volop in ontwikkeling is. Je kunt het voor jezelf testen maar verder is het nu niet nodig imo.
Heb je ook een punt idd.

Wat ik trouwens wel tof vind aan Xbian XBMC is dat de Pi/XBMC nu elke keer gewoon goed opstart. (Ik voedt de Pi met de USB-poort van de tv)
Met OpenElec heb ik misschien 1x gehad dat XBMC de eerste keer opstartte. 9 v.d. 10x moest ik even de voeding losmaken en weer inpluggen zodat de Pi nog een keer opstart; dan werkte het prima.
Maar nu met Xbian start XBMC helemaal goed op als we de tv ook aanzetten. Super vet en handig :Y

Verder zou ik m'n 2e Pi van RS eigenlijk wel volgende week een keer moeten verwachten (shipment binnen 10 weken bij bestelling op 22 juni). Nog niets van gehoord dus dat zal 'm niet worden gok ik.
Overigens heeft m'n broer nog 2 powerline adapters over (was van een projectje over waar powerline niet de oplossing voor was), dus hij kan op z'n kamer ook wel XBMC op z'n tv gebruiken en geen gezeur met usb wifi-adapters en bereik/snelheid.
(Wel composite/scart only op z'n kijkdoos :P )
pi_115939359
Ik ben van plan om zon dingetje te kopen als hij ook echt in nederland verkrijgbaar is ( ik wil geen maand wachten en ook nog een 70 euro betalen voor zoiets, maargoed).

Ik ga dit topic ff volgen, en wat uitzoeken.

Maar nu mijn vraag: passen er 2 usb sticks tegelijk in de hub? ( wil wel hebt minst goedkope model, maargoed :P. Want in mijn mbp past maar een stick tegelijk, of je moet smalle hebben.
Maar past dit of wordt dat proppen? ( hoeveel afstand zit er tussen poort een en poort 2)?
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:25:27 #12
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_115941134
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 03:15 schreef AppleOcean het volgende:
Ik ben van plan om zon dingetje te kopen als hij ook echt in nederland verkrijgbaar is ( ik wil geen maand wachten en ook nog een 70 euro betalen voor zoiets, maargoed).

Ik ga dit topic ff volgen, en wat uitzoeken.

Maar nu mijn vraag: passen er 2 usb sticks tegelijk in de hub? ( wil wel hebt minst goedkope model, maargoed :P. Want in mijn mbp past maar een stick tegelijk, of je moet smalle hebben.
Maar past dit of wordt dat proppen? ( hoeveel afstand zit er tussen poort een en poort 2)?
Ze zitten boven op elkaar, dus 2 usb-stekkers passen er in. Als je stick veel hoger is dan een usb-stekker zal het wrs niet passen.

Je kan natuurlijk ook een hub er op aansluiten, dan kan je ook nog een toetsenbord en muis aansluiten :)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:21:39 #13
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115948856
Als je nog een goede snelle/betrouwbare SDkaart nodig hebt:
9,99 / 19,99 GPD voor de 16 / 32GB versies 45MB/s van SanDisk (excl verz) weer bij MyMemory.
http://mailer.mymemory.co.uk/r/mail/5fad4II68f65bII6694abf3a
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115949171
Hoef je in Nederland niet veel meer voor te betalen hoor: http://twk.rs/c4K/lv
pi_115949487
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:25 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ze zitten boven op elkaar, dus 2 usb-stekkers passen er in. Als je stick veel hoger is dan een usb-stekker zal het wrs niet passen.

Je kan natuurlijk ook een hub er op aansluiten, dan kan je ook nog een toetsenbord en muis aansluiten :)
Ja dat kan idd. Ik moet sws een hubje hebben, maar kun je ook losse poorten bijsolderen ( bijvoorbeeld firewire of usb 3?)
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:46:31 #16
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115949896
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Hoef je in Nederland niet veel meer voor te betalen hoor: http://twk.rs/c4K/lv
'k Heb het niet over een willekeurige class 10 memorycard. ;) UHS-1 compliant 45MB/s SanDisk Extreme.
Die van 9.99 GPD vind je op de Pricewatch vanaf 24,50 EUR: http://www.dataio.nl/shop(...)0-45mbs-sandisk.html
Verder is 't maar een tip natuurlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115950625
Het kan ook zijn dat de aansluiting van de pi de bottleneck is, en dan is dit overkill.

Maargoed.

Ik heb een paar delen.

Als ik dan eeen rpi model b koop, kan ik daar dan iets leuks van maken?

Lego ( kastje oid)
Wired mouse
Hdmi kabel, dan kan hij naar de tv.
Wired keyboard
Intenet ontvanger ( via usb)
Een micro sd met adapter, dan steek ik die erin
Paar usb stickjes
Tulp naar tulp stereo ( volgens mij is dat rood en wit, als ik me niet vergis), voor aan de stereo.
En dan moet ik nog kopen
Een usb hub.
Bleutooth dongle misschien?
En een usb naar micro usb en een voedingadapter.
wat gaan deze drie dingen samen kosten, en kan ik daar iets leuks mee?
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_115951210
RPi heeft gewoon jack aansluiting voor analoog geluid - en die schijnt niet zo denderend te zijn.

wat het gaat kosten kun je natuurlijk prima zelf vinden. Of je er wat leuks mee kunt? Ik wel, geen idee wat jij allemaal kunt.
pi_115951343
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:18 schreef KomtTijd... het volgende:
RPi heeft gewoon jack aansluiting voor analoog geluid - en die schijnt niet zo denderend te zijn.

wat het gaat kosten kun je natuurlijk prima zelf vinden. Of je er wat leuks mee kunt? Ik wel, geen idee wat jij allemaal kunt.
Wat zou ik ervan kunnen maken
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:39:46 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115952176
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:37 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Ja dat kan idd. Ik moet sws een hubje hebben, maar kun je ook losse poorten bijsolderen ( bijvoorbeeld firewire of usb 3?)
USB 3.0 heeft geen zin...
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:04 schreef AppleOcean het volgende:
Het kan ook zijn dat de aansluiting van de pi de bottleneck is, en dan is dit overkill.

Maargoed.

Ik heb een paar delen.

Als ik dan eeen rpi model b koop, kan ik daar dan iets leuks van maken?
Ja genoeg :D! XBMC, mini PC, Android op je TV, Internet Radio, bedenk het maar!
quote:
Lego ( kastje oid)
Voor een paar euro kan je vast iets op Ebay vinden.
quote:
Wired mouse
Draadloos werkt ook prima (gebruik zelf een MK320 setje van logitech).
quote:
Hdmi kabel, dan kan hij naar de tv.
Wired keyboard
Intenet ontvanger ( via usb)
Waarom via USB? Gaat prima via internet radio (via XBMC oid)
quote:
Een micro sd met adapter, dan steek ik die erin
Werlt niet altijd even goed (just a heads up). Koop gewoon voor 6 euro een 4GB kaartje ;)
quote:
Paar usb stickjes
Tulp naar tulp stereo ( volgens mij is dat rood en wit, als ik me niet vergis), voor aan de stereo.
Er zit alleen een 3.5mm jack op (dus je moet een 3.5 --> rood/wit hebben.
Daarnaast is de Audio dac op de PI niet heel duur/goed, maar voor wat simpel geluid voldoet het.
quote:
En dan moet ik nog kopen
Een usb hub.
Kijk eens op ebay/Buyincoins.com (of een andere Chinese webshop, kost je hoogstens 4 dollar. Bijvoorbeeld: http://www.buyincoins.com(...)-10-product-190.html
quote:
Bleutooth dongle misschien?
Waarom denk je die nodig te hebben? Het kan wel maar let wel op dat je chipset wel ondersteund moet zijn (als je een linux os installeert).
quote:
En een usb naar micro usb en een voedingadapter.
Ebay:
quote:
wat gaan deze drie dingen samen kosten, en kan ik daar iets leuks mee?
:)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115953824
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

USB 3.0 heeft geen zin...

[..]

Ja genoeg :D! XBMC, mini PC, Android op je TV, Internet Radio, bedenk het maar!

[..]

Voor een paar euro kan je vast iets op Ebay vinden.

[..]

Draadloos werkt ook prima (gebruik zelf een MK320 setje van logitech).

[..]

Waarom via USB? Gaat prima via internet radio (via XBMC oid)

[..]

Werlt niet altijd even goed (just a heads up). Koop gewoon voor 6 euro een 4GB kaartje ;)

[..]

Er zit alleen een 3.5mm jack op (dus je moet een 3.5 --> rood/wit hebben.
Daarnaast is de Audio dac op de PI niet heel duur/goed, maar voor wat simpel geluid voldoet het.

[..]

Kijk eens op ebay/Buyincoins.com (of een andere Chinese webshop, kost je hoogstens 4 dollar. Bijvoorbeeld: http://www.buyincoins.com(...)-10-product-190.html

[..]

Waarom denk je die nodig te hebben? Het kan wel maar let wel op dat je chipset wel ondersteund moet zijn (als je een linux os installeert).

[..]

Ebay:

[..]

:)
Usb 3 was maar een voorbeeldje, die sd aansluiting is langzamer dan usb dacht ik...
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_115953881
Verder, bedankt! Hier kan ik wat mee :).
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_115953948
Eens vragen of ik een keer een abay account mag :)
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_115954107
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

USB 3.0 heeft geen zin...

[..]

Ja genoeg :D! XBMC, mini PC, Android op je TV, Internet Radio, bedenk het maar!

[..]

Voor een paar euro kan je vast iets op Ebay vinden.

[..]

Draadloos werkt ook prima (gebruik zelf een MK320 setje van logitech).

[..]

Waarom via USB? Gaat prima via internet radio (via XBMC oid)

[..]

Werlt niet altijd even goed (just a heads up). Koop gewoon voor 6 euro een 4GB kaartje ;)

[..]

Er zit alleen een 3.5mm jack op (dus je moet een 3.5 --> rood/wit hebben.
Daarnaast is de Audio dac op de PI niet heel duur/goed, maar voor wat simpel geluid voldoet het.

[..]

Kijk eens op ebay/Buyincoins.com (of een andere Chinese webshop, kost je hoogstens 4 dollar. Bijvoorbeeld: http://www.buyincoins.com(...)-10-product-190.html

[..]

Waarom denk je die nodig te hebben? Het kan wel maar let wel op dat je chipset wel ondersteund moet zijn (als je een linux os installeert).

[..]

Ebay:

[..]

:)
Kan hij OS X booten?

:@

Te weinig ram gok ik he :@
iOS dan?

Lijkt me nakelijk wel wat om een paar van die kaartjes te kopen zodat ik meerdere os'en kan draaien :)
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:43:44 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115954813
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:25 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Kan hij OS X booten?

:@

Te weinig ram gok ik he :@
iOS dan?

Lijkt me nakelijk wel wat om een paar van die kaartjes te kopen zodat ik meerdere os'en kan draaien :)
Je hebt door dat dit verre van een PC is? DIt is ARM en een PC is X86.

Wat kan je er mee:
Android (toekomst)
Unbutu (oid)
XBMC
Andere linux distributies

IOS is alleen voor Iphones, Ipads en Ipods
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115956235
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:25 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Kan hij OS X booten?

:@

Te weinig ram gok ik he :@
iOS dan?

Lijkt me nakelijk wel wat om een paar van die kaartjes te kopen zodat ik meerdere os'en kan draaien :)
Is het misschien een idee als je je eerst gaat inlezen, ipv het ding al te kopen voordat je weet wat je er uberhaupt mee wilt doen, en iedere scheet die in je opkomt hier te vragen?
pi_115956946
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:17 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Is het misschien een idee als je je eerst gaat inlezen, ipv het ding al te kopen voordat je weet wat je er uberhaupt mee wilt doen, en iedere scheet die in je opkomt hier te vragen?
Oke sorry. Hij kan wel een soort osx las ik, maar ik weet niet of die kan booten :@
Maar ik ga nog wel lezen ja.
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_115956969
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:43 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Je hebt door dat dit verre van een PC is? DIt is ARM en een PC is X86.

Wat kan je er mee:
Android (toekomst)
Unbutu (oid)
XBMC
Andere linux distributies

IOS is alleen voor Iphones, Ipads en Ipods
Oke, thanx.

Ja, dat weet ik ja :)
Lijkt me juist wel leuk...
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_115995357
Ik ben nog op zoek naar een WiFi adapter die zo klein en goedkoop mogelijk is. Iemand van jullie nog een aanrader?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_115995366
Tip voor de XBMC gebruikers - de XBMC Android remote werkt als een zonnetje.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_115995819
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:45 schreef Quir het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een WiFi adapter die zo klein en goedkoop mogelijk is. Iemand van jullie nog een aanrader?
Misschien moet je even op Tweakers kijken; hier en hier. (Even zoeken op 'USB' of 'Wifi' o.i.d.).
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:45 schreef Quir het volgende:
Tip voor de XBMC gebruikers - de XBMC Android remote werkt als een zonnetje.
:Y HDMI-CEC ook trouwens. Althans op onze LG.

Overigens; http://www.raspberrypi.org/archives/1839

Voor 2.40 pond kun je MPEG-2 video in hardware decoden; ofwel vloeiend MPEG-2 afspelen zoals bijvoorbeeld DVD's. Wordt gekoppeld aan je serial-nummer van je Pi. En voor ¤0.96 ook VC-1 codec.
Verder wordt H.264 encoding standaard aangezet.

Toppie! ^O^
pi_115995877
http://tweakers.net/pricewatch/271632/tp-link-tl-wn721n.html

Dit is de allergoedkoopste met een snelheid boven de 54 Mbps.
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:06:22 #33
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_115995908
Waarom staat er mediacenter in de TT????

Zo'n Pi kan veel meer.
So we just called him Fred
pi_115996517
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:05 schreef AppleOcean het volgende:
http://tweakers.net/pricewatch/271632/tp-link-tl-wn721n.html

Dit is de allergoedkoopste met een snelheid boven de 54 Mbps.
En die werkt ook op de Pi? Heb namelijk gehoord dat er mot was met sommige sticks, maar weet niet precies welke. Vandaar dat ik het hier ook vroeg, ik neem aan dat een aantal van jullie 'm ook liever draadloos verbonden hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Misschien moet je even op Tweakers kijken; hier en hier. (Even zoeken op 'USB' of 'Wifi' o.i.d.).

[..]

:Y HDMI-CEC ook trouwens. Althans op onze LG.

Overigens; http://www.raspberrypi.org/archives/1839

Voor 2.40 pond kun je MPEG-2 video in hardware decoden; ofwel vloeiend MPEG-2 afspelen zoals bijvoorbeeld DVD's. Wordt gekoppeld aan je serial-nummer van je Pi. En voor ¤0.96 ook VC-1 codec.
Verder wordt H.264 encoding standaard aangezet.

Toppie! ^O^
Daar ga ik ook nog even kijken, dank. Heb CEC trouwens in m'n lijst van bronnen staan, daar switcht hij ook automatisch heen, maar heb het nog niet geprobeerd. Dadelijk maar doen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_115996807
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:32 schreef Quir het volgende:

[..]

En die werkt ook op de Pi? Heb namelijk gehoord dat er mot was met sommige sticks, maar weet niet precies welke. Vandaar dat ik het hier ook vroeg, ik neem aan dat een aantal van jullie 'm ook liever draadloos verbonden hebben.

[..]

Daar ga ik ook nog even kijken, dank. Heb CEC trouwens in m'n lijst van bronnen staan, daar switcht hij ook automatisch heen, maar heb het nog niet geprobeerd. Dadelijk maar doen.
Denk ik... En anders eventjes ruilen, voila ^O^
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_115996892
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:32 schreef Quir het volgende:
En die werkt ook op de Pi? Heb namelijk gehoord dat er mot was met sommige sticks, maar weet niet precies welke. Vandaar dat ik het hier ook vroeg, ik neem aan dat een aantal van jullie 'm ook liever draadloos verbonden hebben.
Ik was even niet helder; kijk op de website van Raspberry. Daar staan voor allerlei accessoires of die werken of dat ze problemen geven. De link die ik hier heb staan werkende (en niet werkende) USB wifi-sticks.
pi_115997105
TL-WN721N (ath9k_htc device with htc_9271.fw file from http://linuxwireless.org/download/htc_fw/1.3/htc_9271.fw); needs powered USB Hub (B) | works OOTB with wheezy raspbian (2012-08-16) connected directly to raspberry pi (B) and AP functionality tested with hostapd.


Die goedkope werkt dus prima ^O^
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:57:53 #38
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_115997197
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:25 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Kan hij OS X booten?

:@

Te weinig ram gok ik he :@
iOS dan?

Lijkt me nakelijk wel wat om een paar van die kaartjes te kopen zodat ik meerdere os'en kan draaien :)
Jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_116004759
sorry het lijkt me gewoon leuk. :@
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_116007258
Ik stuitte vanmiddag op een post op het RPi forum, een stick van DX die blijkbaar zou werken. Zwart, klein, en onder de 5 euro. Ik probeer die als eerste.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_116007651
Eh. Geen idee waar je het nu over hebt (als je het over posts/producten hebt is een linkje handig?).
Een Androidstick waar je XBMC op kunt draaien, of wat bedoel je? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 augustus 2012 @ 04:24:24 #42
327191 RobertNL
For your gear.
pi_116014278
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:03 schreef shiznuts het volgende:
Eh. Geen idee waar je het nu over hebt (als je het over posts/producten hebt is een linkje handig?).
Een Androidstick waar je XBMC op kunt draaien, of wat bedoel je? :P
Wifi ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116014741
hallo allemaal ,,

Zou je eventueel een NAS kunnen aansluiten en er een download server van maken?
  zondag 26 augustus 2012 @ 11:53:25 #44
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_116017526
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 07:42 schreef Thebest546 het volgende:
hallo allemaal ,,

Zou je eventueel een NAS kunnen aansluiten en er een download server van maken?
De meeste NAS'en kunnen dat al, daar heb je gee RPi voor nodig. Je kan er wel gewoon een externe schijf aan hangen en er op die manier een NAS van maken.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_116025643
Hey, vraagje :P

Kan ik iTunes runnen op een RPi en die benaderen met de 'Remote' app voor iOS apparaten?
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_116026207
volgens mij bestaat er geen itunes voor linux, maar wel zat alternatieven. iig xbmc zal natuurlijk perfect werken
pi_116026469
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:35 schreef KomtTijd... het volgende:
volgens mij bestaat er geen itunes voor linux, maar wel zat alternatieven. iig xbmc zal natuurlijk perfect werken
Hmm..
Zat te kijken hoe ik het zo mooi mogelijk kan doen :P
Wil ten alle tijden de mogelijkheid hebben om een visualizer te draaien, anders is het zo lelijk op m'n TV lol
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:44:45 #48
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_116026625
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:40 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Hmm..
Zat te kijken hoe ik het zo mooi mogelijk kan doen :P
Wil ten alle tijden de mogelijkheid hebben om een visualizer te draaien, anders is het zo lelijk op m'n TV lol
Met de xbmc-app op je telefoon heb je je tv helemaal niet nodig ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_116026752
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:44 schreef qu63 het volgende:

[..]

Met de xbmc-app op je telefoon heb je je tv helemaal niet nodig ;)
Ja, maar dan kijk ik dus tegen zwart scherm aan :P
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:52:15 #50
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_116026935
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:47 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Ja, maar dan kijk ik dus tegen zwart scherm aan :P
Dan zet je em maar op testbeeld ;)

Of een slideshow van random foto's op flickr
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_116026966
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:52 schreef qu63 het volgende:

[..]

Dan zet je em maar op testbeeld ;)

Of een slideshow van random foto's op flickr
Hmm, zolang een visualizer nog niet aanwezig is wacht ik maar rustig af op alternatieven.
Thanks :)
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_116029773
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:47 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Ja, maar dan kijk ik dus tegen zwart scherm aan :P
xbmc heeft ook visualisations hoor. En anders installeer je X en kun je iefere mediaplayer installeren. al zal dat misschien niet heel soepel draaien...
pi_116030034
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:04 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

xbmc heeft ook visualisations hoor. En anders installeer je X en kun je iefere mediaplayer installeren. al zal dat misschien niet heel soepel draaien...
Da's wel weer vet dan :P
Zolang ik alles kan besturen via de iPad koop ik wel zo'n ding
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:38:17 #54
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116031130
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 04:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wifi ;)
Ach so. :P Dat verklaart een boel hoop.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:55:50 #55
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_116031717
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:11 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Da's wel weer vet dan :P
Zolang ik alles kan besturen via de iPad koop ik wel zo'n ding
Dat kan!
pi_116031878
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:55 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Dat kan!
En zo'n visualizer ook?
Zou namelijk zo een RPi kopen alleen voor dit, en wil dus niet apart nog een keyboard en muis eraan hangen om een visualizer aan te zetten. RPi wordt puur gekocht om 24/7 bereikbaar te zijn voor muziek.
Kan ik gewoon een externe harde schijf aan de RPi hangen met nummers daarop?
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:06:33 #57
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_116032001
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:01 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

En zo'n visualizer ook?
Zou namelijk zo een RPi kopen alleen voor dit, en wil dus niet apart nog een keyboard en muis eraan hangen om een visualizer aan te zetten. RPi wordt puur gekocht om 24/7 bereikbaar te zijn voor muziek.
Kan ik gewoon een externe harde schijf aan de RPi hangen met nummers daarop?
Moet je wel een powered externe harde schijf hebben, met een externe voedingsbron dus.
Bij XBMC zitten volgens mij wel enkele addons die je kan gebruiken als je een visualizer wil hebben.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:XSqueeze bijvoorbeeld.

Verder heb je de XBMC remote voor je apple-apparatuur.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Official_XBMC_Remote/iOS
pi_116032048
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:06 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Moet je wel een powered externe harde schijf hebben, met een externe voedingsbron dus.
Bij XBMC zitten volgens mij wel enkele addons die je kan gebruiken als je een visualizer wil hebben.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Add-on:XSqueeze bijvoorbeeld.

Verder heb je de XBMC remote voor je apple-apparatuur.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Official_XBMC_Remote/iOS
Hulde _O_
Hartstikke bedankt, zal eens even kijken of die visualizer via de iPad aan en uitgezet kan worden
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_116041276
Maar kan je er nou ook een bittorrent client op draaien.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:29:07 #60
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_116041425
uiteraard, moet je er wel een USB schijf aan hangen.
So we just called him Fred
pi_116041514
Dus NAS + utorrent kan gewoon.

Maar ik wil er geen scherm aan hangen... dus remote?
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:32:20 #62
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_116041704
Dat kan ook.

Ligt wel aan je eigen kennis en kunde of het ook lukt
So we just called him Fred
pi_116041798
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:29 schreef FredvZ het volgende:
uiteraard, moet je er wel een USB schijf aan hangen.
direct naar een netwerk share downloaden kan ook
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:36:21 #64
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_116042023
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:29 schreef Thebest546 het volgende:
Dus NAS + utorrent kan gewoon.

Maar ik wil er geen scherm aan hangen... dus remote?
Waarom zou je een extra NAS willen als je er ook gewoon een externe HDD aan kan hangen?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_116042090
quote:
11s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:36 schreef Hyman het volgende:

[..]

Waarom zou je een extra NAS willen als je er ook gewoon een externe HDD aan kan hangen?
van de NAS wil ik hem weer streamen naar media center
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:37:48 #66
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_116042157
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:37 schreef Thebest546 het volgende:

[..]

van de NAS wil ik hem weer streamen naar media center
Waarom gebruik je de RBPi niet om te streamen dan?
Tevens kan je dat ding ook gebruiken als media center.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_116042235
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:37 schreef Hyman het volgende:

[..]

Waarom gebruik je de RBPi niet om te streamen dan?
Tevens kan je dat ding ook gebruiken als media center.
Ik kan het natuurlijk proberen. maar heb geen zin in happerige beelden.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:40:06 #68
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_116042343
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:38 schreef Thebest546 het volgende:

[..]

Ik kan het natuurlijk proberen. maar heb geen zin in happerige beelden.
Streamen naar een vaste pc zal perfect gaan mits je het over draad doet.
MKV bestanden e.d werken trouwens wel gewoon lekker in full hd via de RBPi
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_116042740
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:40 schreef Hyman het volgende:

[..]

Streamen naar een vaste pc zal perfect gaan mits je het over draad doet.
MKV bestanden e.d werken trouwens wel gewoon lekker in full hd via de RBPi
thnx voor de moeite...

ga hem denk ik pas over 2 jaar kopen. :') :')
pi_116074215
Nou, ik zou voor vrijdag aanstaande m'n 2e Pi (eerste is van Farnell) van RS binnen moeten krijgen.

Ik zou eerder opkijken dat ik 'm krijg dan dat ik 'm niet krijg :')
pi_116084634
De MediaStream skin draait geweldig op Xbian.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_116111677
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:08 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, ik zou voor vrijdag aanstaande m'n 2e Pi (eerste is van Farnell) van RS binnen moeten krijgen.

Ik zou eerder opkijken dat ik 'm krijg dan dat ik 'm niet krijg :')
Wel, ik was ook op m'n tweede aan het wachten. Krijg ik net deze mail van RS met onderwerp "Raspberry Pi - shipping delay":
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog eens 9 weken erbij!? Goed bezig :')
jaja, en azo...
pi_116112258
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:41 schreef thecuriousone het volgende:

[..]

Wel, ik was ook op m'n tweede aan het wachten. Krijg ik net deze mail van RS met onderwerp "Raspberry Pi - shipping delay":
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog eens 9 weken erbij!? Goed bezig :')
Ik moet ook nog lang wachten. ;(
pi_116114929
Hoe snel was/is Farnell met leveren? Ik krijg net ook zo'n mooie mail van RS. Zit er dus aan te denken de Pi maar te cancellen bij RS.
pi_116115526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:41 schreef thecuriousone het volgende:

[..]

Wel, ik was ook op m'n tweede aan het wachten. Krijg ik net deze mail van RS met onderwerp "Raspberry Pi - shipping delay":
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog eens 9 weken erbij!? Goed bezig :')
Bij mij een delay "up to 5 weeks"...
pi_116118819
Ik heb de 2e niet zo snel nodig maar ik heb behuizingen meebesteld :(

Bij Farnell heb ik begin juli besteld en die is op 30 juli aangekomen.

Ik had nog een bestelling (van in juni) bij RS lopen (zonder behuizingen) die heb ik onmiddellijk geannuleerd toen de Pi van Farnell was aangekomen.
jaja, en azo...
pi_116122521
Hmm Farnell geeft aan dat ze binnen 3 weken kunnen leveren. Scheelt een goede 1.5 maand op RS.

Ik ga 'm dus annuleren bij RS, t is goed met ze...
pi_116129870
Denk er ook over om bij Farnell te bestellen. Maarja, ik krijg dan wel mijn geld terug maar wisselkoers is natuurlijk anders. En Paypal verdiend aan de wisselkoersen dus uiteindelijk verlies ik geld omdat RS zijn zaken niet op orde heeft...
pi_116130041
Kak, ik ook 5 weken delay bij RS. Kutshop. :(
pi_116130367
Het is maar dat je bij Farnell niet met paypal kan betalen.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:22:56 #81
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116130491
Kutje pik. ;( Ik ga ze ff mailen bij RS: 'jongens, dat kan natuurlijk niet hè. Maar ok, doe een split shipping en stuur me GVD nou eens die cases, dan hebben we het er niet meer over en wacht ik wel op m'n (tweede) Pi'.

Laatst kon je gewoon bij Farnell bestellen en had je 'em binnen een week in huis ofzo. :') RS is echt slecht.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116130719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:22 schreef shiznuts het volgende:
Kutje pik. ;( Ik ga ze ff mailen bij RS: 'jongens, dat kan natuurlijk niet hè. Maar ok, doe een split shipping en stuur me GVD nou eens die cases, dan hebben we het er niet meer over en wacht ik wel op m'n (tweede) Pi'.

Laatst kon je gewoon bij Farnell bestellen en had je 'em binnen een week in huis ofzo. :') RS is echt slecht.
Misschien even een klacht indienen bij klacht.nl Mensen op klacht.nl #6 :P
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:30:17 #83
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116130856
Haha, lol. Sommige klachten daar ook. :')

Nou ja, er staat natuurlijk 'could' en 'up to', dus ik hoop gewoon dat genoeg mensen nu cancellen en ik gewoon bij de 40.000 stuks zit die in september de deur uit kunnen. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116130944
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:30 schreef shiznuts het volgende:
Haha, lol. Sommige klachten daar ook. :')

Nou ja, er staat natuurlijk 'could' en 'up to', dus ik hoop gewoon dat genoeg mensen nu cancellen en ik gewoon bij de 40.000 stuks zit die in september de deur uit kunnen. :P
Met "could" en "up to" bedoelen de meeste bedrijven; Fuck you, we doen er lekker 2 keer zo lang over.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:33:30 #85
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_116131044
Mja, of ze dekken zich gewoon in 'in case of worst case scenario'. ;)
Zo zijn er meteo instituten op plaatsen waar het weer telkens voorspeld wordt dat er een kans is op onweer, terwijl het hartstikke vriendelijk weer is, gewoon om zich in te dekken. _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116132592
Toen ik dat ding bestelde was het ook "up to 10 weeks", krijgen we mooi een emailtje dat het toch 5 weken langer kan duren. Over 5 weken krijgen we nóg een mailtje,..
pi_116133017
Ik heb nog geen mailtje van RS ontvangen...
pi_116133778
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 00:12 schreef Iemand91 het volgende:
Ik heb nog geen mailtje van RS ontvangen...
Misschien heb je geluk en heb je geen delay ^O^
pi_116150149
Ik had de mijne op 20-08 besteld bij Farnell en op 27-08 had ik hem al in huis ^O^

Was overigens wel een zakelijke bestelling, geen idee of dat nog iets uit maakt verder.
pi_116163909
Farnell heeft nu ook cases beschikbaar.

Ik kan alleen niet direct zien hoe je die als particulier kan bestellen. Ze hebben dit getweet:
quote:
We’re taking orders for Raspberry Pi @element14 and @cpc_tweet, model B and accessories available. Delivery up to 3 weeks...
Maar als je als "consumer" bestelt krijg je geen mogelijkheid accessoires te selecteren?
jaja, en azo...
pi_116249355
heb er ook maar eentje besteld, wel bij rs omdat farnell niet aan paypal doet :(, maar goed heb geen haast ga het wel zien, toch nog geen idee wat er mee te doen.

denk misschien een auto entertainment iets ofzo mocht dat willen natuurlijk (zie niet in waarom niet, maaar goed )
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  zaterdag 1 september 2012 @ 00:38:16 #92
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_116258551
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:24 schreef afraid_tech het volgende:
heb er ook maar eentje besteld, wel bij rs omdat farnell niet aan paypal doet :(, maar goed heb geen haast ga het wel zien, toch nog geen idee wat er mee te doen.

denk misschien een auto entertainment iets ofzo mocht dat willen natuurlijk (zie niet in waarom niet, maaar goed )
De geleverde spanning is niet altijd even stabiel, plus 1x je auto af laten slaan en de RPi reboot ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_116262464
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 00:38 schreef qu63 het volgende:

[..]

De geleverde spanning is niet altijd even stabiel, plus 1x je auto af laten slaan en de RPi reboot ;)
UPS er tussen hangen ;)
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_116262632
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 00:38 schreef qu63 het volgende:

[..]

De geleverde spanning is niet altijd even stabiel, plus 1x je auto af laten slaan en de RPi reboot ;)
Hoop eigenlijk een beetje dat mijn USB die in mijn dashboardkastje zit genoeg spanning levert (radio).

Maar goed het is nog maar een id.
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_116296903
Weet iemand een goedkoop alternatief ? 10 Weken wachten op die Raspberry is béétje te lang :'(.
  zondag 2 september 2012 @ 11:53:59 #96
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116299020
das inderdaad wel vrij triest, zal wel een pubertje zjin geweest die dacht dat ie wel even een gratis raspi kon krijgen :P
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_116383135
M'n 2e bestelling bij RS Components ook maar gecancelled.

Bij Farnell heb je de Pi met wat geluk op een week binnen!
jaja, en azo...
pi_116388889
Helaas alleen met cc te betalen :'(
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_116389418
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:24 schreef thecuriousone het volgende:
M'n 2e bestelling bij RS Components ook maar gecancelled.

Bij Farnell heb je de Pi met wat geluk op een week binnen!
Ik wacht nog geduldig op RS Compenents :P
pi_116389452
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 09:55 schreef davedavy het volgende:
Weet iemand een goedkoop alternatief ? 10 Weken wachten op die Raspberry is béétje te lang :'(.
http://www.aliexpress.com(...)-A8-wholesalers.html
pi_116390479
quote:
Ja maar ik bedoelde een Linux alternatief aangezien het voor een PC scherm is en niet een mediaplayer voor televisie.
pi_116390490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:42 schreef davedavy het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoelde een Linux alternatief aangezien het voor een PC scherm is en niet een mediaplayer voor televisie.
Op die stick kun je ook een linux-distro installeren.

Maar hmm, ik snap je.
pi_116390517
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Op die stick kun je ook een linux-distro installeren.

Maar hmm, ik snap je.
Zou Ubuntu er op werken? Ik heb er namelijk weinig vertrouwen in :P Hoe wil je die WiFi module bijv. aan de gang krijgen :P
pi_116390571
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:43 schreef davedavy het volgende:

[..]

Zou Ubuntu er op werken? Ik heb er namelijk weinig vertrouwen in :P Hoe wil je die WiFi module bijv. aan de gang krijgen :P
Op een site lees ik:

quote:
The MK802 can also run a number of different Linux-based operating systems such as Ubuntu, Fedora, and Puppy Linux.
pi_116390586
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Op een site lees ik:

[..]

Ah bedankt , ik ga het even verder onderzoeken hoe en wat, ik laat nog wel horen :).
pi_116425181
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik wacht nog geduldig op RS Compenents :P
Raspberry_Pi twitterde op woensdag 05-09-2012 om 16:13:23 Upcoming board revision - read all about it! http://t.co/6hqaIXay reageer retweet
Raspberry_Pi twitterde op woensdag 05-09-2012 om 16:28:57 And there's a silver lining for those of you who are waiting a long time for your RS orders - you'll all be getting rev2 boards. reageer retweet
pi_116426441
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:32 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Raspberry_Pi twitterde op woensdag 05-09-2012 om 16:13:23 Upcoming board revision - read all about it! http://t.co/6hqaIXay reageer retweet
Raspberry_Pi twitterde op woensdag 05-09-2012 om 16:28:57 And there's a silver lining for those of you who are waiting a long time for your RS orders - you'll all be getting rev2 boards. reageer retweet
Mooi.

Ik ga even opzoeken wat die rev2-borden inhouden. :P
  woensdag 5 september 2012 @ 23:53:00 #109
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_116444247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mooi.

Ik ga even opzoeken wat die rev2-borden inhouden. :P
Geen spannende veranderingen in hardware dus verwacht er niet teveel van ;)

Inmiddels eindelijk gelukt om m'n webcam goed werkend te krijgen!
Hij maakt nu stills en videos als er langdurige beweging is.
Moet hem nog een beetje afstellen maar verder werkt het perfect opzich, wil alleen nu nog dat hij hem automatisch gaat uploaden naar google drive.

Voor mensen die het ook willen gaan proberen, hierbij enkele voor mij handige links..
Ik heb trouwens een xbox windows live webcam gebruikt.

http://raspberry-blog.com(...)cam-on-raspberry-pi/
http://jeremyblythe.blogs(...)ve-uploader-and.html

Heb ook een case binnengekregen voor m'n raspberry.
Ding kost 4 euro incl verzending en is een prima case.
http://www.ebay.nl/itm/12(...)l2649#ht_2857wt_1249
pi_116447935
ik zou nog steeds wel eens willen klooien met zo'n ding, tis jammer dat de performance van xmbc niet 100% soepel is...; andere doeleinden heb ik zo 1,2,3 niet voor ogen ..
pi_116596558
Mocht iemand interesse hebben in een RPi met case, SD kaart preloaded met 2 OS'en, ik verkoop de mijne voor 40 incl. verzending.
Geen referral hier.
pi_116596929
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Mocht iemand interesse hebben in een RPi met case, SD kaart preloaded met 2 OS'en, ik verkoop de mijne voor 40 incl. verzending.
Dat is een mooi prijsje :)
Welke OS'en heb je er op staan en wat voor klasse SD kaart is het?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_116597024
Class 10 8 gb kaart van Transcend.

OS'en: Wheezy en OpenELEC.

Na een prijscheck moet ik hem wat verhogen naar 45 euro incl :P. Had het in mijn herinnering iets te laag ingeschat :P.
Geen referral hier.
pi_116732161
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Mocht iemand interesse hebben in een RPi met case, SD kaart preloaded met 2 OS'en, ik verkoop de mijne voor 40 incl. verzending.
Welk model heb je A of B?
pi_116734038
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:52 schreef Quickslick het volgende:

[..]

Welk model heb je A of B?
De duurdere met 2 usb aansluitingen en ethernet. Model B dus.
Geen referral hier.
pi_116970933
De RPi dit weekend van Phaelanx_NL ontvangen. ^O^

De GPU lijkt zijn werk goed te doen, ruim 2u 1080p video content bekeken zonder een enkele hapering waar te nemen.
De bird scene (1080p@34Mbps) trekt ie dan weer niet, maar ach, who cares.

Met de internet browsen (onder Wheezy) heeft ie het wel redlijk zwaar. Load springt steeds naar 100%. Jammer dat de GPU daar niet ondersteunt. Maar misschien valt daar nog wat te verbeteren, heb me nog niet helemaal ingelezen...

En tot slot, berryboot werkt helemaal super! Eenvoudiger dan deze bootloader/installer vind je ze volgens mij niet snel.
pi_116973871
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:15 schreef Quickslick het volgende:
De RPi dit weekend van Phaelanx_NL ontvangen. ^O^

De GPU lijkt zijn werk goed te doen, ruim 2u 1080p video content bekeken zonder een enkele hapering waar te nemen.
De bird scene (1080p@34Mbps) trekt ie dan weer niet, maar ach, who cares.

Met de internet browsen (onder Wheezy) heeft ie het wel redlijk zwaar. Load springt steeds naar 100%. Jammer dat de GPU daar niet ondersteunt. Maar misschien valt daar nog wat te verbeteren, heb me nog niet helemaal ingelezen...

En tot slot, berryboot werkt helemaal super! Eenvoudiger dan deze bootloader/installer vind je ze volgens mij niet snel.
Ik zou OpenElec veranderen in Xbian, kan je tenminste ook fatsoenlijk door de menu's heen navigeren.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_116973936
Xbian idd _O_ .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_116976308
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:45 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ik zou OpenElec veranderen in Xbian, kan je tenminste ook fatsoenlijk door de menu's heen navigeren.
Wat is het grote verschil dan, kwa navigatie?
pi_116977625
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:59 schreef Quickslick het volgende:

[..]

Wat is het grote verschil dan, kwa navigatie?
Het gaat soepel met Xbian, in tegenstelling tot OpenELEC
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_116978571
Ben er alleen nog niet uit hoe ik met Xbian en MediaStream skin subs kan selecteren...
pi_116978647
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
Ben er alleen nog niet uit hoe ik met Xbian en MediaStream skin subs kan selecteren...
Tijdens het spelen op menu drukken. En dan of naar het subs icoontje, of naar het audio icoontje als het om mkvs met subs gaat
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117015680
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:15 schreef Quickslick het volgende:
Met de internet browsen (onder Wheezy) heeft ie het wel redlijk zwaar. Load springt steeds naar 100%. Jammer dat de GPU daar niet ondersteunt. Maar misschien valt daar nog wat te verbeteren, heb me nog niet helemaal ingelezen...
Voor zover ik weet is FireFox de enige browser die überhaupt op ARM-Linux werkt, en die heeft wel GPU-versnelling maar omdat OpenGL in Linux/X zo belabberd is durfden ze het aanvankelijk alleen op NVidia (en dan misschien ook alleen x86) in te schakelen.

Misschien is dat inmiddels beter maar ik zou er niet te veel op rekenen... ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_117048773
'k Wacht altijd nog op m'n bestelling van RS. ;( Sinds juni/juli ergens al geloof ik. :') _O-
Niet te gleuven.
Niet dat ik nu al iets heb gedaan met ie ik wel heb.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:37:16 #125
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_117059959
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
Ben er alleen nog niet uit hoe ik met Xbian en MediaStream skin subs kan selecteren...
Xbian is exit, lijkt het. Je mag kiezen voor openelec of Raspbmc:

https://twitter.com/Koenkk/status/248828196567539712
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:45:56 #126
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117060271
:') Code theft. Sowieso, het hele eieren eten gaat toch om de community en open source? Laat 'ie zich wegpesten, had wel wat meer ruggengraat verwacht. Was het meeste smoothe XBMC-platform dat er was. That sucks.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117061665
quote:
7s.gif Opwoensdag 19 september 2012 13:57 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Tijdens het spelen op menu drukken. En dan of naar het subs icoontje, of naar het audio icoontje als het om mkvs met subs gaat
Als het goed is heb ik dat al gedaan maar ik zal er nog eens naar kijken, bedankt!
En ja, 99% van al m'n films/afleveringen zijn .mkv's. De rest .avi's.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:37 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Xbian is exit, lijkt het. Je mag kiezen voor openelec of Raspbmc:

https://twitter.com/Koenkk/status/248828196567539712
Nou ja het draait hier natuurlijk nog wel prima. En ik heb geen zin om wéér alles opnieuw in te stellen en libraries inladen. (Kan geloof ik ook wel met een bepaalde backup geloof ik, maar weet zo niet.)

Verder is m'n 2e Pi nog steeds niet binnen (wat is het nou? 3 maand geleden besteld ofzo? :') :N ) dus ik kan ook zo niet 1 op 1 Rasbmc en OpenElec met elkaar vergelijken.
pi_117062086
Ik zie op dit moment geen enkele reden om xbian te vervangen door openelec.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zaterdag 22 september 2012 @ 09:05:16 #129
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_117106889
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:29 schreef Jesse_ het volgende:
Ik zie op dit moment geen enkele reden om xbian te vervangen door openelec.
je gaat dan o.a. dit niet krijgen: http://www.raspberrypi.org/archives/2008
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_117106982
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 09:05 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

je gaat dan o.a. dit niet krijgen: http://www.raspberrypi.org/archives/2008
Op dit moment nog geen enkele reden om over te stappen dus.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zaterdag 22 september 2012 @ 10:16:03 #131
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117107644
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 09:05 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

je gaat dan o.a. dit niet krijgen: http://www.raspberrypi.org/archives/2008
Netjes, hopen dat Xbian terugkomt en ook zoiets gaat doen :P

Iemand hier nog belang bij een PI ik heb er hier nog 1 liggen die stof aan het verzamelen is. Kan er wel een 4GB kaartje bij doen (evenals 2 heatsinks). (Prijs, 40 euro incl?)

Als er ook nog mensen belang hebben bij simpele heatsinks ik heb dit gekocht op priceangels ;) Heb er nog een paar over maar verzenden binnen nederland kost bijna meer dan een nieuw setje :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117128090
mp3 playback in openELEC kraakt eerst een paar keer voordat het nummer begint. Dit doet ie bij mij altijd aan het begin van ieder nummer.
Ik gebruik de analoge (jack-plug) uitgang.

Heeft iemand anders dit ook ervaren?
pi_117129894
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:04 schreef Quickslick het volgende:
mp3 playback in openELEC kraakt eerst een paar keer voordat het nummer begint. Dit doet ie bij mij altijd aan het begin van ieder nummer.
Ik gebruik de analoge (jack-plug) uitgang.

Heeft iemand anders dit ook ervaren?
is de firmware up-to-date? (Kijk hier)
jaja, en azo...
pi_117130881
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:50 schreef thecuriousone het volgende:

[..]

is de firmware up-to-date? (Kijk hier)
Hij blijft het doen na het updaten van start.elf, bootcode.bin and loader.bin :{

[ Bericht 14% gewijzigd door Quickslick op 22-09-2012 22:38:09 ]
pi_117148021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:16 schreef Quickslick het volgende:

[..]

Hij blijft het doen na het updaten van start.elf, bootcode.bin and loader.bin :{
en kernel.img?
updaten gaat eenvoudig met rpi-update
jaja, en azo...
pi_117149999
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 14:06 schreef thecuriousone het volgende:

[..]

en kernel.img?
updaten gaat eenvoudig met rpi-update
Yup, had idd al ontdekt dat hetzelfde probleem zich ook voordoet onder Raspbian (Wheezy). Hier heb ik het rpi-update script gedraaid en nog even handmatig ge-checkt dat de firmware idd up-to-date is.
Toch blijft het probleem optreden. Maar ik blijk niet de enige te zijn: http://www.raspberrypi.or(...)=38&t=10538&start=50
pi_117386717
Heb een aantal images geprobeerd om te checken waar de 'plops' op de analoge audio uitgang hoorbaar zijn,

Raspbian Wheezy (originele image) --> Hoorbaar
Raspbian Wheezy (i.c.m. Berryboot) --> Hoorbaar
OpenELEC (i.c.m. Berryboot) --> Hoorbaar
Xbian 0.6.3 --> Niet hoorbaar

Dus blijkbaar gebruikt XBian wel een audio driver/firmware die dit probleem niet heeft. Eens kijken wat er gebeurt als ik XBian boot met Berryboot. Mits het me lukt om een SquashFS image van XBian te maken...
  zondag 30 september 2012 @ 23:30:50 #138
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117449302
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:45 schreef shiznuts het volgende:
:') Code theft. Sowieso, het hele eieren eten gaat toch om de community en open source? Laat 'ie zich wegpesten, had wel wat meer ruggengraat verwacht. Was het meeste smoothe XBMC-platform dat er was. That sucks.
Ah, zo te zien was het tegenslagje waar even de moed in de schoenen zonk ook weer voorbij...
http://xbian.org :P Gelukkig maar.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:33:31 #139
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117492328
Btw...
quote:
We know you all waited for this! XBian 0.8 is out now!

It contains a LOT of improvements head over to the changelog to see the new features
Oh... en RS heeft dan eindelijk eens m'n Raspi met 2 cases opgestuurd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder wel benieuwd of ik m'n Raspi die ik al heb eens ga gebruiken zodra ik m'n Mele F10 remote ervoor heb.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117492746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 00:33 schreef shiznuts het volgende:
Btw...

[..]

Oh... en RS heeft dan eindelijk eens m'n Raspi met 2 cases opgestuurd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder wel benieuwd of ik m'n Raspi die ik al heb eens ga gebruiken zodra ik m'n Mele F10 remote ervoor heb.
_O- Wacht ook al maanden. WAAR BLIJFT HET RS!
pi_117493093
Die van mij zou vorige week verzonden moeten worden...
Zou ik Home Alone er nog op kunnen kijken deze kerst? :') _O-
pi_117493102
Ik weet nog niet of ik dat ding uberhaupt ga bestellen. Net even de datasheet van de SoC bekeken, wat een graf ding is dat :')
Op zondag 30 september 2012 02:37 schreef LompeHork het volgende:
ouyevoli vind ik wel kwaliteit.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:15 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik wil kwaliteit, waar is Ouyevoli?
pi_117493161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 01:19 schreef ouyevoli het volgende:
Ik weet nog niet of ik dat ding uberhaupt ga bestellen. Net even de datasheet van de SoC bekeken, wat een graf ding is dat :')
Valt wel mee hoor. Zeker met Xbian is het prima bruikbaar. Tuurlijk; je moet soms even herinneren dat het zo'n goedkoop ding is en geen complete HTPC maar ik heb vaavond nog een aantal series erop gekeken, inclusief subtitles (wat nu ook aardig goed werkt nu ik renaming van nieuwsgroep spul heb uitgezet). Heb nog aardig wat films op de NAS staan dus ook dat maar 'ns testen op de Pi.

En als je bij Farnell besteld (dus niet bij RS }:| ) heb je een grote kans dat je over een week of 2 ook al draaiend heb. ;)
pi_117493373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 01:25 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Zeker met Xbian is het prima bruikbaar. Tuurlijk; je moet soms even herinneren dat het zo'n goedkoop ding is en geen complete HTPC maar ik heb vaavond nog een aantal series erop gekeken, inclusief subtitles (wat nu ook aardig goed werkt nu ik renaming van nieuwsgroep spul heb uitgezet). Heb nog aardig wat films op de NAS staan dus ook dat maar 'ns testen op de Pi.

En als je bij Farnell besteld (dus niet bij RS }:| ) heb je een grote kans dat je over een week of 2 ook al draaiend heb. ;)

Ja maar ik wil ook altijd wat aanprullen met GPIO zonder allerlei linux omgevingen eromheen. Wat dat betreft kan ik beter bij huize Atmel (ARM/AVR) zijn.
Op zondag 30 september 2012 02:37 schreef LompeHork het volgende:
ouyevoli vind ik wel kwaliteit.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:15 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik wil kwaliteit, waar is Ouyevoli?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:14:52 #145
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_117498182
Lijkt me echt een kek dingetje om te gebruiken voor xbmc, is er nog een lange wachttijd? Wat zijn de positieve dingen en de negatieve dingen die jullie vinden en hebben bevonden?
pi_117498364
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:14 schreef Gtaboy107 het volgende:
Lijkt me echt een kek dingetje om te gebruiken voor xbmc,
:Y
quote:
is er nog een lange wachttijd?
Farnell is wisselend. Ene heeft 'm in een week na bestelling binnen, anderen moeten enkele weken wachten. Maar dat is wel te doen. RS nooit aan beginnen.
quote:
Wat zijn de positieve dingen en de negatieve dingen die jullie vinden en hebben bevonden?
Als je het topic hier (en Tweakers) had doorgelezen kon je dat wel weten.
Voordelen; relatief goedkoop, klein (dus makkelijk weg te werken achter je tv zoals ik ook doe), erg grote support (niet alleen voor XBMC erop, maar voor de Pi in het algemeen).
Nadelen; niet bijster snel in menu's (maar tegenwoordig prima bruikbaar), analoge audio schijnt niet al te best te zijn soms (maar daar lijkt ook verbetering in te zitten/komen) en DTS audio is wisselend, geen idee hoe dat zit momenteel.

Zolang XBMC op Android nog niet 100% stabiel en goed draait is de Pi wat mij betreft dé goedkope XBMC speler.
(Pi ~ ¤40, SD-kaart ~ ¤15 en benodige kabels)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:22:52 #147
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_117498417
Heb het topic wel doorgelezen hier, alle zelfs, maar niet ernstig grondig. :P

Nou ja, dan ga ik er maar 2 halen. Gelijk even 2 cases want bij mij hapt alles verrekte veel stof, ook al doe ik er veel mee. Thanks. :)

Oh bah ik heb geen creditcard, heeft Farnell geen Paypal?
pi_117499050
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:22 schreef Gtaboy107 het volgende:
Heb het topic wel doorgelezen hier, alle zelfs, maar niet ernstig grondig. :P

Nou ja, dan ga ik er maar 2 halen. Gelijk even 2 cases want bij mij hapt alles verrekte veel stof, ook al doe ik er veel mee. Thanks. :)

Oh bah ik heb geen creditcard, heeft Farnell geen Paypal?
Farnell niet nee. Deze toko wel: http://www.newit.co.uk/
Ja en RS ook, maar dan is het maar de vraag of/wanneer je dat ding nou krijgt.
pi_117500089
Ben inmiddels al 4 weken aan het wachten op rs, geduld is een schone zaak :-)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:27:01 #150
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117500239
Ik wacht al 12 weken...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117500282
Zeg ik geduld is een schone zaak :)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:48:39 #152
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117500752
Als iemand er nog 1 wil hebben, ik heb een tweede die ''over'' is. Prijs komen we wel uit :D

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:30 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ah, zo te zien was het tegenslagje waar even de moed in de schoenen zonk ook weer voorbij...
http://xbian.org :P Gelukkig maar.
Gelukkig dat het weer online is...
Ze hebben nu dus ook turbo-mode :D! Ga het gewoon proberen aan te zetten, die file corruptie zien we later wel weer :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117500843
Werkt DTS al naar behoren in de nieuwe versie?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:01:40 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117501082
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:28 schreef afraid_tech het volgende:
Zeg ik geduld is een schone zaak :)
Schoon? :P Ik vind het 'pretty messy'.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117501230
Ik zit al bijna 15 weken te wachten zonder enige uitsluitsel; RS heeft een week of wat geleden mijn mail beantwoord dat m'n Pi de laatste week van september verzonden zou worden; uiteraard nog niets van gehoord of gezien.

Ik denk dat ik 'm ook niet echt meer nodig heb dus zit er aan te denken om 'm maar te cancellen. Dit zijn gewoon geen praktijken, zeker als Farnell die dingen gewoon in een paar weken - of zelfs dagen - kan leveren. :r
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:48 schreef RobertNL het volgende:
Gelukkig dat het weer online is...
Ze hebben nu dus ook turbo-mode :D! Ga het gewoon proberen aan te zetten, die file corruptie zien we later wel weer :P
Eens inkijken wat dat file corruptie/turbo mode inhoudt; of dat weer te maken is enzo. Dan misschien maar weer updaten. :P
pi_117504948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:07 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zit al bijna 15 weken te wachten zonder enige uitsluitsel; RS heeft een week of wat geleden mijn mail beantwoord dat m'n Pi de laatste week van september verzonden zou worden; uiteraard nog niets van gehoord of gezien.

Ik denk dat ik 'm ook niet echt meer nodig heb dus zit er aan te denken om 'm maar te cancellen. Dit zijn gewoon geen praktijken, zeker als Farnell die dingen gewoon in een paar weken - of zelfs dagen - kan leveren. :r

[..]

Eens inkijken wat dat file corruptie/turbo mode inhoudt; of dat weer te maken is enzo. Dan misschien maar weer updaten. :P
Is cancellen te doen bij rs of gaat dat ook weken duren voor dat mijn geld terug heb? Dan bestel ik hem net zo lief bij farnell :)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:19:05 #157
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117511323
Gisteren eens gemaild, komt net binnen:
quote:
Good Afternoon,

Apologies for the delayed response to your email. We are busy working with the suppliers who provide components for your Raspberry PI to ensure you receive your order as quickly as possible. In regards to your query we have been advised that our next batch of approximately 40,000 Raspberry Pi’s will now be arriving during September ( :') ), with further deliveries expected in October. This delay is due to the very high level of demand on the core Raspberry Pi processor chip. Unfortunately, this means that some orders will be delayed, although we are trying to reduce this as much as possible. We notified the customers affected on Tuesday 28 August, we apologise if you didn't receive this notification. As for your specific order please see the table below as to when we expect to dispatch your order. (the table refers only to your last 6 digits of your order reference)

Shipping between
  Last order number shipped*

20th – 26th August
  101000

24th – 30th September
  109000

1st – 7th October
  123000

8th – 14th October
  135000

12th – 18th November
  150000

19th – 25th November
  175000

26th Nov – 2nd December
  200000


If this is unacceptable we are able to cancel and refund your order.

Thank you for your patience and sorry for the delay,

Kind Regards

Raspberry Pi Team

Atleast kun je nu uit een tabel een beetje een verwachting schetsen voor jezelf.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117511474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:19 schreef shiznuts het volgende:
Gisteren eens gemaild, komt net binnen:

[..]

Atleast kun je nu uit een tabel een beetje een verwachting schetsen voor jezelf.
Die van mij zou dus een maand geleden verzonden moeten wezen (reference nummer 997** hier) :N ...
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:28:09 #159
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117511700
Die van mij uiterlijk 18th november ;( . 14nogwat.
Mja, ik wacht wel hoor, ik wacht al heel m'n leven.
Gaat me voornamelijk om die casings. Misschien kunnen ze die ff splitten zodat ik die al heb.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117515095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:28 schreef shiznuts het volgende:
Die van mij uiterlijk 18th november ;( . 14nogwat.
Mja, ik wacht wel hoor, ik wacht al heel m'n leven.
Gaat me voornamelijk om die casings. Misschien kunnen ze die ff splitten zodat ik die al heb.


Handig, wil ik Xbian updaten (ofwel nieuwe image op sd zetten) maak ik eerst een backup met XBMC Backup add-on op m'n NAS (geen foutmelding o.i.d.).
Ik nieuwe image erop gezet; is er helemaal geen backup gemaakt. Kon ik )*^%(*^$^&$ opnieuw instellen
pi_117516715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Handig, wil ik Xbian updaten (ofwel nieuwe image op sd zetten) maak ik eerst een backup met XBMC Backup add-on op m'n NAS (geen foutmelding o.i.d.).
Ik nieuwe image erop gezet; is er helemaal geen backup gemaakt. Kon ik )*^%(*^$^&$ opnieuw instellen [ afbeelding ]
Moet je zoveel instellen dan?
Ik was vanmiddag in 15 minuutjes weer klaar.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117517547
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:44 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Moet je zoveel instellen dan?
Ik was vanmiddag in 15 minuutjes weer klaar.
- Alle libraries (foto's, films, series)
- Taal, weerinstellingen etc. etc.
pi_117518454
Ik heb op NewIt gisteren besteld rond 12:00, met Paypal betaald, en het zou vandaag al aangekomen zijn volgens de Track&Trace, als ik thuis was geweest :9.

quote:
02 Oct 2012 18:05:28 Shipment Arrived In Warehouse
02 Oct 2012 14:07:42 Receiver Not Home.
pi_117528494
Ach ja eind November gaat het worden dus, nou dan is het niet anders, vanuit gaande dat het dan eind december word dan heb ik mooi wat te doen dus kerst en oud en nieuw :)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:04:13 #165
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117528712
Als ik mensen hier nog blij kan maken met wat heat-sinks voor op de PI, meld het dan even :D!
Heb er nog 4 (voor een postzegel krijg je er 1 of 2 :P).

Voorbeeldje:


quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

- Alle libraries (foto's, films, series)
- Taal, weerinstellingen etc. etc.
Welke skin draai je nu?
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:14 schreef Tegan het volgende:
Ik heb op NewIt gisteren besteld rond 12:00, met Paypal betaald, en het zou vandaag al aangekomen zijn volgens de Track&Trace, als ik thuis was geweest :9.

[..]

Zo dat doen ze wel snel inderdaad :o
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117528774
Mja, straks krijg ik gewoon een stel bakstenen :'( .
pi_117528853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:04 schreef RobertNL het volgende:
Als ik mensen hier nog blij kan maken met wat heat-sinks voor op de PI, meld het dan even :D!
Heb er nog 4 (voor een postzegel krijg je er 1 of 2 :P).
Totaal geen warmte ontwikkeling hier, terwijl die achter een tv hangt (maar wel zonder behuizing dus dat helpt). Kan m'n vinger er lang op houden.
quote:
Welke skin draai je nu?
Standaard confluence, want Mediastream was mooi en werkte prima, maar geen subtitles mogelijk.
En ik weet zo nog geen andere skin die én snel/soepel werkt en subtitles ondersteunt.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:09:34 #168
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117528978
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Totaal geen warmte ontwikkeling hier, terwijl die achter een tv hangt (maar wel zonder behuizing dus dat helpt). Kan m'n vinger er lang op houden.

[..]

Standaard confluence, want Mediastream was mooi en werkte prima, maar geen subtitles mogelijk.
En ik weet zo nog geen andere skin die én snel/soepel werkt en subtitles ondersteunt.
Bij mij was hij soms aardig warm (met overklock). Dit zou volgens het topic op tweakers moeten helpen :P (en voor die 2 dollar ;))
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117531222
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:04 schreef RobertNL het volgende:
Als ik mensen hier nog blij kan maken met wat heat-sinks voor op de PI, meld het dan even :D!
Heb er nog 4 (voor een postzegel krijg je er 1 of 2 :P).

Voorbeeldje:
[ afbeelding ]

zijn die dingen inclusief thermal adhesive?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 00:02:00 #170
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117531412
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:58 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

zijn die dingen inclusief thermal adhesive?
Jup :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117531724
Damn, dat dit apparaatje xbmc kan draaien en 1080p afspeelt. Hoe krijgen ze het voor elkaar :-)
pi_117537077
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:08 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Damn, dat dit apparaatje xbmc kan draaien en 1080p afspeelt. Hoe krijgen ze het voor elkaar :-)
Decoderen van video gebeurt volledig in hardware, dat scheelt ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_117537181
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:39 schreef Aether het volgende:

[..]

Decoderen van video gebeurt volledig in hardware, dat scheelt ;)
Ik heb geen idee, daar weet ik net niet genoeg van namelijk. Maar toch indrukwekkend
pi_117537574
Qua processing power is het ongeveer vergelijkbaar met een PII @ 300MHz volgens de foundation, alleen grafisch is'ie veel krachtiger inderdaad, vergelijkbaar met een XBox 1 maar dan met hardware video-decoding.
pi_117581150
Feestelijk nieuws *O* :
quote:
Your Raspberry Pi order has been despatched today.

Your order has been sent to the following address:

Mr Iemand91
(...)


Expected Delivery by Mail please within:-
5 Days for European destinations.
21 Days for Countries Outside of Europe.

RS Components & Allied Electronics.
RS dus.

Ter vergelijking, m'n gegevens; 'interesse getoond' op 15 april, besteld op 22 juni met reference nummer: 997** en voor het bestellen had ik het registratienummer 2499**

'ns kijken of ik 'm aan m'n broer ofzo kan sluiten :') ...
pi_117585990
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:14 schreef Tegan het volgende:
Ik heb op NewIt gisteren besteld rond 12:00, met Paypal betaald, en het zou vandaag al aangekomen zijn volgens de Track&Trace, als ik thuis was geweest :9.

[..]

Ze zijn er O+.

En nog veel kleiner dan ik dacht O+.
pi_117586973
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:42 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ze zijn er O+.

En nog veel kleiner dan ik dacht O+.
Dat is snel! Hoe makkelijk is het om dit apparaat als mediaspeler te gebruiken eigenlijk? Ik zoek er nog een voor mijn schoonvader namelijk, en als dit een beetje makkelijk werkt... Leest xbmc ook ntfs-geformatteerde schijven?
pi_117587055
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:11 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Dat is snel! Hoe makkelijk is het om dit apparaat als mediaspeler te gebruiken eigenlijk? Ik zoek er nog een voor mijn schoonvader namelijk, en als dit een beetje makkelijk werkt... Leest xbmc ook ntfs-geformatteerde schijven?
xbmc is erg makkelijk in het gebruik. Het installeren en configureren kan je waarschijnlijk beter zelf doen :P En ntfs schijven zijn geen enkel probleem.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117587204
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:14 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

xbmc is erg makkelijk in het gebruik. Het installeren en configureren kan je waarschijnlijk beter zelf doen :P En ntfs schijven zijn geen enkel probleem.
Oke! 1080p en alles is ook geen probleem? 3D hoeft van mij niet.
pi_117587218
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:17 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Oke! 1080p en alles is ook geen probleem? 3D hoeft van mij niet.
1080p is ook geen enkel probleem.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117587640
Kijk aan! Dan bestel ik er eentje en probeer ik dat even uit. Waar kan ik hem het beste bestellen? Las ook dat iemand hier er een over hadden?

Ennuh: zijn er ook al grote nadelen bij het gebruik als mediaspeler?
pi_117588451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kijk aan! Dan bestel ik er eentje en probeer ik dat even uit. Waar kan ik hem het beste bestellen? Las ook dat iemand hier er een over hadden?

Ennuh: zijn er ook al grote nadelen bij het gebruik als mediaspeler?
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:20 schreef Iemand91 het volgende:
Als je het topic hier (en Tweakers) had doorgelezen kon je dat wel weten.
Voordelen; relatief goedkoop, klein (dus makkelijk weg te werken achter je tv zoals ik ook doe), erg grote support (niet alleen voor XBMC erop, maar voor de Pi in het algemeen).
Nadelen; niet bijster snel in menu's (maar tegenwoordig prima bruikbaar), eigenlijk is alleen de standaard Confluence skin bruikbaar; de andere skins werken niet goed genoeg, analoge audio schijnt niet al te best te zijn soms (maar daar lijkt ook verbetering in te zitten/komen) en DTS audio is wisselend, geen idee hoe dat zit momenteel.

Zolang XBMC op Android nog niet 100% stabiel en goed draait is de Pi wat mij betreft dé goedkope XBMC speler.
(Pi ~ ¤40, SD-kaart ~ ¤15 en benodige kabels)
pi_117588881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

Ja dat wordt altijd gezegd, maar soms heb je daar gewoon even geen tijd voor :) Maar thanks!

Word de stroomkabel trouwens standaard meegeleverd?

[ Bericht 4% gewijzigd door Peter_Aragorn op 04-10-2012 15:15:00 ]
pi_117590059
Er wordt niets meegeleverd.
pi_117590160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:30 schreef Tegan het volgende:
Er wordt niets meegeleverd.
Okidoki!
pi_117590196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ennuh: zijn er ook al grote nadelen bij het gebruik als mediaspeler?
DTS audio wordt niet ondersteund en de codecs die hardware-accelleratie kunnen gebruiken zijn beperkt (op dit moment alleen h.264 en mpeg2 tegen meerprijs). Of je daar last van gaat hebben moet je zelf weten.
pi_117590439
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:34 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

DTS audio wordt niet ondersteund en de codecs die hardware-accelleratie kunnen gebruiken zijn beperkt (op dit moment alleen h.264 en mpeg2 tegen meerprijs). Of je daar last van gaat hebben moet je zelf weten.
Ik gebruik bijna alleen maar MKV (H264 als codec) voor mijn films/series. Moet je dan meer betalen? Of ik dat alleen bij MPEG2?

DTS maakt me weinig uit. Dolby is genoeg.
pi_117590498
mpeg2 licentie kun je aanschaffen op de website van RPi, evenals één of andere Microsoft codec licentie die niemand ooit gebruikt.
pi_117590597
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:41 schreef KomtTijd... het volgende:
mpeg2 licentie kun je aanschaffen op de website van RPi, evenals één of andere Microsoft codec licentie die niemand ooit gebruikt.
Nja die is ook niet eens duur zag ik. Maar meeste MKV's zijn eigenlijk altijd H264 :)

Hoelang duurt het trouwens dat hij binnen is via NewIT?

[ Bericht 4% gewijzigd door Peter_Aragorn op 04-10-2012 22:14:21 ]
pi_117618258
quote:
Linux 3.7 Kernel To Support Multiple ARM Platforms
Linux 3.7 kernel will support multiple ARM-based System on Chip platforms (Git commit page), [...] "Up until now there has been a separate Linux kernel build for each of the ARM platforms or SoCs, which is one of the several problems when it comes to ARM based Linux. The merging of ARM multi-platform support into Linux 3.7 will put an end to this problem, enabling the new kernel to not only target multiple platforms but also be more in line with its x86 counterpart."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_117637959
nog ff vraagje kan het zo niet vinden, maar is de hdmi aansluiting enkel voor beeld of onderstond die ook geluid?
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_117638630
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:43 schreef afraid_tech het volgende:
nog ff vraagje kan het zo niet vinden, maar is de hdmi aansluiting enkel voor beeld of onderstond die ook geluid?
Beide.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117646949
Nice :) maybe word het dan een spotify servertje, moet lukken toch, meende dat Android er op draaide?

Aangezien mijn situatie qua muziek niet bijzonder ideal is :)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:42:30 #194
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117647699
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:19 schreef afraid_tech het volgende:
Nice :) maybe word het dan een spotify servertje, moet lukken toch, meende dat Android er op draaide?

Aangezien mijn situatie qua muziek niet bijzonder ideal is :)
Dacht dat er ook een speciale Spotify build was ;), even zoeken op spotify raspberry op YT dan kom je hem wel tegen :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117648035
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:42 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dacht dat er ook een speciale Spotify build was ;), even zoeken op spotify raspberry op YT dan kom je hem wel tegen :D
Kijk helemaal ideal, morgen maar even opzoeken, zou fijn zijn dat zou samen werken met de remote app, maar dat kan niet missen denk ik.
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:57:14 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117648145
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:53 schreef afraid_tech het volgende:

[..]

Kijk helemaal ideal, morgen maar even opzoeken, zou fijn zijn dat zou samen werken met de remote app, maar dat kan niet missen denk ik.
Dat durf ik niet te zeggen. Zou wel fijn/mooi zijn. Dan maar eens proberen of ik die dualboot kan krijgen met XBMC. Geluid moet dan eingelijk wel via HDMI, de ingebouwde DAC voor de 3.5mm jack is niet al te best.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_117655010
dat had ik idd begrepen, had kan allemaal wel makkelijker, via bluetooth met zo'n bluetooth reciever en dan rechtstreeks van mijn telefoon, maar dat vind ik ook dan weer niet ideaal ben je buiten het bereik van de bluetooth stopt je muziek.

ach ja eerst nog maar eens wachten op de pi das wel eerst makkelijk :P
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_117655110
Ik zit nog steeds te wachten. :'(
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:59:04 #199
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117672849
Ik heb een vraag, nadat ik via via via weer bij Fok terecht kwam. Ik kwam op de raspberry Pi omdat ik op zoek ben naar een mediaspeler waar ik XBMC fatsoenlijk op kan draaien. En dan geen xbox. Ik heb momenteel een Boxee Box, maar XBMC is zoveel mooier dat ik eigenlijk dat wil.

Nu zat ik te zoeken naar mediaspelers waar XBMC out of the box op draait, maar dat kan ik niet vinden. Ik denk niet dat ik een Pi zelf up & running krijg aangezien je nog vanalles zelf moet installeren, dus hoewel het niet gaat over de Pi zelf.

Weet iemand van jullie of er mediaspelers out there zijn waar XBMC al op draait, dus die je zo kunt aanschaffen en gaan gebruiken?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:34:23 #200
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117674259
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:59 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een vraag, nadat ik via via via weer bij Fok terecht kwam. Ik kwam op de raspberry Pi omdat ik op zoek ben naar een mediaspeler waar ik XBMC fatsoenlijk op kan draaien. En dan geen xbox. Ik heb momenteel een Boxee Box, maar XBMC is zoveel mooier dat ik eigenlijk dat wil.

Nu zat ik te zoeken naar mediaspelers waar XBMC out of the box op draait, maar dat kan ik niet vinden. Ik denk niet dat ik een Pi zelf up & running krijg aangezien je nog vanalles zelf moet installeren, dus hoewel het niet gaat over de Pi zelf.

Weet iemand van jullie of er mediaspelers out there zijn waar XBMC al op draait, dus die je zo kunt aanschaffen en gaan gebruiken?
Ik heb er echt de ballen verstand van en mij is het ook gelukt. Sd kaart vullen met image en gaan! Dat was t enige wat nodig was :)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:36:09 #201
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117674334
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:34 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik heb er echt de ballen verstand van en mij is het ook gelukt. Sd kaart vullen met image en gaan! Dat was t enige wat nodig was :)
Het ding draait op Linux ofzo? ik weet 't niet hoor, ik zit wat info te zoeken, maar wellicht als het heel simpel is...

Het ding speelt 1080p wel gewoon correct af zonder stotteren etc? Want ik vind het ook vervelend dat het eigenlijk niet meer dan een printplaatje is. Ik zou het prettiger vinden als hij in een of ander behuizinkje zat en er ook een afstandsbedieninkje bij zat (tenzij je hem kunt gebruiken met een Harmony One, dan is dat probleem al uit de weg) ?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 22:55:23 #202
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117675096
Je kunt er gewoon een behuizing bijkopen. Zijn best goedkoop. Je kunt er ook een remote bijkomen, zoals de Lenovo N5901 of N5902, Rii mini keyboard of zoals ik: de Mele F10 bestellen.

Verder is het zoals gezegd echt niet übercomplex en is gewoon aan te raden (alleen niet bij RS bestellen! :') ). Begrijp trouwens niet waarom een Boxee Box niet zou voldoen? Ik bedoel alles wil wel met de Raspberry Pi, maar de hardware is nou niet echt om over naar huis te schrijven en 't loopt best aardig, maar heb het idee dat het wel beter zou kunnen.

Beter idee is een XBMC app op een Android-stickje/-kastje mikken, die lopen tegenwoordig al op de rappe RK3066 processor. Maar het probleem is dat er (bij mijn weten nog altijd) geen hardware acceleratie/decoding plaatsvindt nog, dus dan hapert de boel bij het afspelen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:05:50 #203
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117675469
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 22:55 schreef shiznuts het volgende:
Je kunt er gewoon een behuizing bijkopen. Zijn best goedkoop. Je kunt er ook een remote bijkomen, zoals de Lenovo N5901 of N5902, Rii mini keyboard of zoals ik: de Mele F10 bestellen.

Verder is het zoals gezegd echt niet übercomplex en is gewoon aan te raden (alleen niet bij RS bestellen! :') ). Begrijp trouwens niet waarom een Boxee Box niet zou voldoen? Ik bedoel alles wil wel met de Raspberry Pi, maar de hardware is nou niet echt om over naar huis te schrijven en 't loopt best aardig, maar heb het idee dat het wel beter zou kunnen.

Beter idee is een XBMC app op een Android-stickje/-kastje mikken, die lopen tegenwoordig al op de rappe RK3066 processor. Maar het probleem is dat er (bij mijn weten nog altijd) geen hardware acceleratie/decoding plaatsvindt nog, dus dan hapert de boel bij het afspelen.
Oh jawel, de boxee box voldoet wel, daar niet van, maar ik vind de interface van XBMC veel mooier, en daarnaast vind ik de metadata handling van XBMC te gek. Boxee Box doet dat ook wel, maar komt niet in de buurt van XBMC is mijn mening, vandaar dat ik iets wil waar XMBC out of the box goed op draait.

Ik heb net wel een of ander iets gevonden, kun je online bestellen, maar kost 500 euro, en daar heb ik dan weer geen zin in :P
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:10:51 #204
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117675636
Volgens mij kun je ook een Apple TV halen (2e hands eventueel) en die hacken en XBMC erop knallen.
Zijn geloof ik rond de 100,- euro als ik me niet vergis.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117678644
Installeren van XBMC op de Pi: hier.

Ofwel: SD formatteren, en met een simpel programmaatje een image (.img bestand) op de SD-kaart zetten. En dat is het. Geldt voor XBMC (die je in 3 varianten hebt: Xbian, OpenElec en Raspbmc) en ik gok dat het min of meer hetzelfde geldt voor andere besturingssystemen zoals Debian 'Wheezy".

Goedkoopste XBMC-speler wat er is is de Raspberry. Daarna komt de Apple TV (2; de 3e generatie zit nog geen jailbreak op en dus ook geen XBMC). Nadeel van de Apple TV is dat het maximaal 720P is.
En daarna kom je op goedkope moederborden met eenvoudige processors e.d. maar dat telt al best rap aan.

Een goedkoop Android-stickie/kastje zou ik niet aan beginnen als je dat puur voor XBMC wil gebruiken; die kunnen nog niet hardware-matig (lees = vloeiend) video afspelen.
  FOK!fotograaf zondag 7 oktober 2012 @ 07:54:34 #206
245494 Peter_Aragorn
pi_117682371
Kortom: de Pi bestellen. Duurt het lang voordat hij aankomt als je hem via NewIt bestelt?

En kan je een micro SD, in zo'n SD-body, eigenlijk ook gebruiken?
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:15:36 #207
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_117685970
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:34 schreef Iemand91 het volgende:
Installeren van XBMC op de Pi: hier.


Nadeel van de Apple TV is dat het maximaal 720P is.

Niet met Crystalbuntu
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_117686026
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:34 schreef Iemand91 het volgende:
Installeren van XBMC op de Pi: hier.

Ofwel: SD formatteren, en met een simpel programmaatje een image (.img bestand) op de SD-kaart zetten. En dat is het. Geldt voor XBMC (die je in 3 varianten hebt: Xbian, OpenElec en Raspbmc) en ik gok dat het min of meer hetzelfde geldt voor andere besturingssystemen zoals Debian 'Wheezy".

Goedkoopste XBMC-speler wat er is is de Raspberry. Daarna komt de Apple TV (2; de 3e generatie zit nog geen jailbreak op en dus ook geen XBMC). Nadeel van de Apple TV is dat het maximaal 720P is.
En daarna kom je op goedkope moederborden met eenvoudige processors e.d. maar dat telt al best rap aan.

Een goedkoop Android-stickie/kastje zou ik niet aan beginnen als je dat puur voor XBMC wil gebruiken; die kunnen nog niet hardware-matig (lees = vloeiend) video afspelen.
Nadeel Apple TV 2/3 is dat ze geen eigen opslagruimte hebben en het dus meer een streambox wordt
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 12:53:33 #209
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117687284
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Nadeel Apple TV 2/3 is dat ze geen eigen opslagruimte hebben en het dus meer een streambox wordt
Dat is voor mij geen probleem, aangezien de mediaspelers die ik nu in huis heb ook pure streamers zijn, omdat de opslag elders is.

Nu zit ik te kijken naar zo'n Zotac Zbox. Kost een paar 100 euro, maar toch vind ik het interessante dingen. Ik neem aan dat je daar een harde schijf in MOET zetten, omdat je daar op een OS zet (windows 7?) waarop je vervolgens XBMC installeert? Of zie ik dat verkeerd? Want als ik er dan toch opslag in moet duwen, dan ook maar direct veel, als storage uitbreiding.

Hoe dan ook, zo'n Zbox, is dat aan te raden?

edit: net een video gekeken over de Zbox AD10. Slick apparaatje, maarrrrrrrr, kijk ik bv op Alternate, dan zie ik het volgende:

http://www.alternate.nl/h(...)906292/?event=search

Het ding kost 264 euro. Dat valt me alleszins mee, maar, wat komt hier nog bij? (again, mediaspelers kan ik prima mee uit de voeten, maar dit is meer een HTPC, en daar heb ik 0 verstand van). Als ik hier XBMC op installeer, moet ik dan nog codecs installeren? Ik heb honderden films staan, vrijwel allemaal 1080p, en tientallen series, 720p, maar allemaal .mkv bestanden.

Moet ik daar nog zelf codecs voor gaan installeren of werkt dat gewoon op t moment dat ik XBMC installeer?

[ Bericht 27% gewijzigd door CoolGuy op 07-10-2012 13:10:42 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:49:18 #210
327191 RobertNL
For your gear.
pi_117689468
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is voor mij geen probleem, aangezien de mediaspelers die ik nu in huis heb ook pure streamers zijn, omdat de opslag elders is.

Nu zit ik te kijken naar zo'n Zotac Zbox. Kost een paar 100 euro, maar toch vind ik het interessante dingen. Ik neem aan dat je daar een harde schijf in MOET zetten, omdat je daar op een OS zet (windows 7?) waarop je vervolgens XBMC installeert? Of zie ik dat verkeerd? Want als ik er dan toch opslag in moet duwen, dan ook maar direct veel, als storage uitbreiding.

Hoe dan ook, zo'n Zbox, is dat aan te raden?

edit: net een video gekeken over de Zbox AD10. Slick apparaatje, maarrrrrrrr, kijk ik bv op Alternate, dan zie ik het volgende:

http://www.alternate.nl/h(...)906292/?event=search

Het ding kost 264 euro. Dat valt me alleszins mee, maar, wat komt hier nog bij? (again, mediaspelers kan ik prima mee uit de voeten, maar dit is meer een HTPC, en daar heb ik 0 verstand van). Als ik hier XBMC op installeer, moet ik dan nog codecs installeren? Ik heb honderden films staan, vrijwel allemaal 1080p, en tientallen series, 720p, maar allemaal .mkv bestanden.

Moet ik daar nog zelf codecs voor gaan installeren of werkt dat gewoon op t moment dat ik XBMC installeer?
Volgens mij is het gewoon een 64GB SSD er in en knallen met dat ding (SSD voor opstarttijd).
Je kan het (zover ik weet) zo instellen dat XBMC direct boven op linux of windows start.

Bij mij op de PC werkt XBMC zonder het installeren van andere rare dingen. Lijkt me geen probleem dus (als de processor het aankan).
Weet niet hoe de E350 zich houd in zo'n kastje, processor lijkt mij niet heel snel.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 13:52:01 #211
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117689569
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:49 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon een 64GB SSD er in en knallen met dat ding (SSD voor opstarttijd).
Je kan het (zover ik weet) zo instellen dat XBMC direct boven op linux of windows start.

Bij mij op de PC werkt XBMC zonder het installeren van andere rare dingen. Lijkt me geen probleem dus (als de processor het aankan).
Weet niet hoe de E350 zich houd in zo'n kastje, processor lijkt mij niet heel snel.
Dank je voor je reactie. In de youtube video die ik heb gekeken werd het ding gereviewed (vandaar dat ik ook specifiek dat type noemde :) ) en daar werd de beruchte bird scene uit Planet Earth afgespeeld, zonder stotteringen wat dan ook :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:25:43 #212
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_117690985
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]


Nu zit ik te kijken naar zo'n Zotac Zbox. Kost een paar 100 euro, maar toch vind ik het interessante dingen. Ik neem aan dat je daar een harde schijf in MOET zetten, omdat je daar op een OS zet (windows 7?) waarop je vervolgens XBMC installeert?

Hoeft niet, je kan ook Openelec installeren op USBstick en daarvan opstarten.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_117694442
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:15 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Niet met Crystalbuntu
Heb 't even gegoogled en dat lijkt ook wel wat idd.
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Nadeel Apple TV 2/3 is dat ze geen eigen opslagruimte hebben en het dus meer een streambox wordt
99% van de mensen gebruiken XBMC denk ik puur voor streamen. En dan de files op een centrale plek zoals een NAS.

@ CoolGuy; dit topic is natuurlijk wel voor de Raspberry Pi hè, geen aankoop advies voor 'een' XMBC apparaat. Maar als je zo'n ¤250-300 hebt te besteden aan een streamer heb ik misschien ook wel iets leuks voor je. Zal je wel een dm/pm sturen. ;)
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 15:57:46 #214
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117694836
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 15:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Heb 't even gegoogled en dat lijkt ook wel wat idd.

[..]

99% van de mensen gebruiken XBMC denk ik puur voor streamen. En dan de files op een centrale plek zoals een NAS.

@ CoolGuy; dit topic is natuurlijk wel voor de Raspberry Pi hè, geen aankoop advies voor 'een' XMBC apparaat. Maar als je zo'n ¤250-300 hebt te besteden aan een streamer heb ik misschien ook wel iets leuks voor je. Zal je wel een dm/pm sturen. ;)
Ik realiseer me inderdaad dat dit niet het juiste topic er voor is. My bad. Ik wacht je dm/pm af :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117803214
Krijg em vandaag als het goed is ook binnen!
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_117803219
Iemand een idee of pfsense er op draait en of pfsense vpn server support heeft?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_117828572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 06:22 schreef b4kl4p het volgende:
Iemand een idee of pfsense er op draait en of pfsense vpn server support heeft?
pfSense heeft idd VPN support, ipsec, pptp, l2tp en openvpn. En volgens mij draait het nog niet op de RPI. Ze zou dan ook met een USB NIC moeten gaan werken ivm maar 1 NIC op de RPI.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:35:52 #218
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_117830639
quote:
Opzich wel een leuke idee voor mijn 2e RPI voor in me eigen rack inderdaad. Aansluiten op een remote poweroutlet en dan heb ik een kleine load-balancer :D
pi_117830813
Zo net me 1e RPI aangesloten op de tv boven. Zon stopcontact ding van de blokker gehaald zodat ie aan en uit kan met een afstandsbediening, de XBMC app op de iPhone en ik hoef me bed niet meer uit om een film te kunnen kijken.
pi_117853320
En hij is binnen! (na paar maanden)
pi_117853470
Hele tijd de Pi niet aangehad, tot ik vandaag m'n Wifi dongle wou proberen te installeren. Laatste keer dat ik hem aan had deed hij het gewoon, wanneer ik hem nu aan zet flitst het OK lampje even snel groen, en blijft het PWR lampje rood. Verder doet hij niets. Verschillende SD-kaarten en kabels geprobeerd, niets werkt. Iemand nog suggesties?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_117853502
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:16 schreef Wisheh het volgende:
Zo net me 1e RPI aangesloten op de tv boven. Zon stopcontact ding van de blokker gehaald zodat ie aan en uit kan met een afstandsbediening, de XBMC app op de iPhone en ik hoef me bed niet meer uit om een film te kunnen kijken.
Hoeveel zijn die krengen bij de Blokker
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_117856278
quote:
5s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:32 schreef Quir het volgende:

[..]

Hoeveel zijn die krengen bij de Blokker
¤15,- ofzo voor 3 stopcontacten inc remote. Action heeft ze ook voor een tientje.
pi_117856581
Ik wil m'n Pi'tje van RS. Is 4 oktober verzonden en zou nou toch wel eens een keer bezorgd mogen worden...

Net al voor een appel en een ei kabeltejs van Action gehaald...

EDIT: als je het over de duivel hebt :') ...



Ter vergelijking: 'interesse getoond' op 15 april, besteld op 22 juni met reference nummer: 997** en voor het bestellen had ik het registratienummer 2499**. 4 oktober bericht dat ie verstuurd was en net 5 minuten geleden bezorgd.

111 dagen / 16 weken sinds bestelling...

EDIT #2: hebben die snuggerds maar 1 i.p.v. 2 cases verstuurd. Kan ik dáár weer achteraan |:( ...
EDIT #3: ook geen rev 2 board...

[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 11-10-2012 16:38:16 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:28:19 #226
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117858221
quote:
13s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:31 schreef Quir het volgende:
Hele tijd de Pi niet aangehad, tot ik vandaag m'n Wifi dongle wou proberen te installeren. Laatste keer dat ik hem aan had deed hij het gewoon, wanneer ik hem nu aan zet flitst het OK lampje even snel groen, en blijft het PWR lampje rood. Verder doet hij niets. Verschillende SD-kaarten en kabels geprobeerd, niets werkt. Iemand nog suggesties?
Andere stroomaansluiting proberen. ;( Lijkt heel gevoelig te zijn voor adapter+kabel.

En als het helpt, ga ik het ook maar over de duivel hebben... RS... kom-kom-maar-kom-maar! ~O>
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 11 oktober 2012 @ 18:22:34 #227
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_117862260
Ben ook al 2 maanden aan t wachten. Heb op een bevestigingsmailtje van rs components met daarin een ordernummer niets meer gehoord. T kon 16 weken duren dus zit pas op de helft :(
pi_117865359
Wanneer 1 Pi niet genoeg is :7
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:57:34 #229
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_117866793
Wat is het nut van 2 aan je tv?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_117868112
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:34 schreef Iemand91 het volgende:
Wanneer 1 Pi niet genoeg is :7
[ afbeelding ]
Ik wil er wel eentje van je :+
pi_117868828
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:57 schreef Hyman het volgende:
Wat is het nut van 2 aan je tv?
Geen.

De eerste Pi (bovenaan) hangt permanent aan de tv. De 2e is nieuw en ben ik aan het instellen.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:15 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Ik wil er wel eentje van je :+
Sorry, m'n broer heeft 'm al 'opgeëisd' voor zo'n oude beeldbuis.

Vandaag bij de Action voor ¤1.38 (Action _O_ ) 2 kabels gehaald voor beeld en geluid (composiet en 3.5mm -> RCA) voor z'n tv. Ziet er nog aardig uit op onze Full HD flatscreen (ben benieuwd hoe het bij z'n beeldbuis wordt); bij het geluid was gewaarschuwd voor plopgeluiden.
Die zijn er inderdaad maar alleen als ik een video pauzeer/herstart en een lichte brom als er geen geluidstroom is.

Dus ook analoog erg bruikbaar. :Y

Straks kijken of powerline en vast IP-adres ook (samen) werken...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:33:19 #232
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117910201
Hmm, zojuist m'n RPi opnieuw geïnstalleerd met Wheezy Raspbian..

Nu wil ie alleen maar op 800x600 draaien op m'n 42" tv -O-
Zal wel komen omdat ie via composiet is aangesloten, maar hoe krijg ik de resolutie nou omhoog? Via de monitor-manager lukt t iig niet, die zegt dat ie geen info krijgt van de monitor en sluit zichzelf weer af -O-
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_117919102
Hmm, 800×600 lijkt me al een hele prestatie voor composiet? Da's toch nog een ~rauw PAL signaal? (Dus eigenlijk 625×576 ofzo.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:07:30 #234
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117922290
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 01:11 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, 800×600 lijkt me al een hele prestatie voor composiet? Da's toch nog een ~rauw PAL signaal? (Dus eigenlijk 625×576 ofzo.)
Hmm, klopt.. Geen idee of t 800x600 was, t zag er iig kut uit -O-

Hoger kan ie inderdaad niet -O-
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:34:51 #235
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117922872
Een 42" tv zonder HDMI-aansluitingen?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117923332
De Pi leeft weer, geen idee waarom. Mij hoor je niet klagen.
Heb wel een klein nieuw obstakel, hebben jullie ook dat het beeld (xbian, xbmc) ingezoomd lijkt? Ik moet hem altijd op -4% zoom zetten, en dan valt het precies gelijk, maar wanneer ik dat wifi script van xbian probeer te draaien kan ik het dus net niet lezen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:04:58 #237
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117923472
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:34 schreef shiznuts het volgende:
Een 42" tv zonder HDMI-aansluitingen?
Aan de achterkant, en ik heb m'n tv heel mooi aan de muur gehangen.. ;( :D

En de TV is een tijdelijke setup, als m'n HDMI-VGA-converter binnen is gaat ie aan m'n TFT-monitor op de slaapkamer :)
Niet dat dat zoveel beter is :D
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_117938023
Hij blijft bij iedere stick die ik heb hangen op 'The wifi adapter is installed. Waiting for the wifi adapter to connect'.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:50:06 #239
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_117941722
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:58 schreef Quir het volgende:
De Pi leeft weer, geen idee waarom. Mij hoor je niet klagen.
Heb wel een klein nieuw obstakel, hebben jullie ook dat het beeld (xbian, xbmc) ingezoomd lijkt? Ik moet hem altijd op -4% zoom zetten, en dan valt het precies gelijk, maar wanneer ik dat wifi script van xbian probeer te draaien kan ik het dus net niet lezen.
Moet je in de settings van XBMC even je display size aanpassen.
pi_117942170
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:04 schreef qu63 het volgende:

[..]

Aan de achterkant, en ik heb m'n tv heel mooi aan de muur gehangen.. ;( :D

En de TV is een tijdelijke setup, als m'n HDMI-VGA-converter binnen is gaat ie aan m'n TFT-monitor op de slaapkamer :)
Niet dat dat zoveel beter is :D
openssh een optie?
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:12:42 #241
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117942507
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:03 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

openssh een optie?
Niet helemaal. Op die manier kan ik em wel configureren, maar hij zal toch dienst moeten doen als mediaspeler, dus dan zal er toch een scherm aan moeten hangen..

Hopen dat de HDMI-VGA-adapter z'n werk goed doet..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_117942625
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:12 schreef qu63 het volgende:

[..]

Niet helemaal. Op die manier kan ik em wel configureren, maar hij zal toch dienst moeten doen als mediaspeler, dus dan zal er toch een scherm aan moeten hangen..

Hopen dat de HDMI-VGA-adapter z'n werk goed doet..
ach so, ja dan is een leuk beeldscherm wel een vereiste.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:26:59 #243
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_117943042
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:15 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

ach so, ja dan is een leuk beeldscherm wel een vereiste.
Precies :)

Misschien ergens een leuk goedkoop scherm op de kop tikken wat ik in een kast in kan bouwen ofzo..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_117950449
quote:
Heeft iemand dit geprobeerd trouwens?

Ik heb er twee besteld en eentje wil ik idd naar Oostenrijk posten. 't Kost niks dus waarom niet. :') Backup MX ofzo, ik zie wel.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_117993709
Voor de mensen die nog wachten op hun Pi; een aardige kans dat je een mooie upgrade krijgt:
(En mensen die nog gaan bestellen bij RS, Farnell of NewIT; je krijgt sowieso 512MB)

Model B now ships with 512MB of RAM
quote:
One of the most common suggestions we’ve heard since launch is that we should produce a more expensive “Model C” version of Raspberry Pi with extra RAM. This would be useful for people who want to use the Pi as a general-purpose computer, with multiple large applications running concurrently, and would enable some interesting embedded use cases (particularly using Java) which are slightly too heavyweight to fit comfortably in 256MB.

The downside of this suggestion for us is that we’re very attached to $35 as our highest price point. With this in mind, we’re pleased to announce that from today all Model B Raspberry Pis will ship with 512MB of RAM as standard. If you have an outstanding order with either distributor, you will receive the upgraded device in place of the 256MB version you ordered. Units should start arriving in customers’ hands today, and we will be making a firmware upgrade available in the next couple of days to enable access to the additional memory.

I’d like to thank our partners, RS Components and element14/Premier Farnell, and the suppliers, particularly Samsung, Sony and Broadcom, for all their help in delivering a smooth transition to the 512MB. I’m looking forward to seeing what you all get up to with your shiny new Pis.
Bron: raspberrypi.org

Ik heb gelukkig/helaas (streep door wat niet van toepassing is) biede Pi's al binnen; zowel geen Rev 2 als 512MB maar ze draaien nu wel allebei Xbian; een achter op de woonkamer tv en de 2e op m'n broers slaapkamer bij een oude beeldbuis i.c.m. powerline adapters.

Als er geen bijzonderheden zijn dan kan m'n aandacht voor dit spul verslappen en wacht ik op de goed draaiende Android sticks/boards/kastjes met goed werkende XBMC en de Ouya voor beneden bij de tv.
Dus als iemand over pak 'm beet een jaar een Raspberry Pi wil: meld je vast maar aan! :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 15-10-2012 13:02:31 ]
pi_117995666
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:48 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de mensen die nog wachten op hun Pi; een aardige kans dat je een mooie upgrade krijgt:
(En mensen die nog gaan bestellen bij RS, Farnell of NewIT; je krijgt sowieso 512MB)

Model B now ships with 512MB of RAM

[..]

Bron: raspberrypi.org

Ik heb gelukkig/helaas (streep door wat niet van toepassing is) biede Pi's al binnen; zowel geen Rev 2 als 512MB maar ze draaien nu wel allebei Xbian; een achter op de woonkamer tv en de 2e op m'n broers slaapkamer bij een oude beeldbuis i.c.m. powerline adapters.

Als er geen bijzonderheden zijn dan kan m'n aandacht voor dit spul verslappen en wacht ik op de goed draaiende Android sticks/boards/kastjes met goed werkende XBMC en de Ouya voor beneden bij de tv.
Dus als iemand over pak 'm beet een jaar een Raspberry Pi wil: meld je vast maar aan! :P
Mogen CPU wel opschroeven naar 1GHZ :P
pi_117996071
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 13:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Mogen CPU wel opschroeven naar 1GHZ :P
Ach ik vind het wel prima zo; zou mooi zijn als dit soort verbeteringen blijven komen maar het houd ergens op.

Het hele doel van de Pi was om zo goedkoop mogelijk een board te maken voor educatieve doeleinden. Maar toen werd duidelijk dat XBMC er op kon draaien dankzij de GPU en toen werd het een rat race. Nu hebben ze 'geluk' dat de prijs van RAM gedaald is en ze dus dat kunnen verdubbelen voor dezeflde prijs, maar snellere processor (of andere), hoger output voltage op de USB-poorten, betere plaatsing van poorten e.d. zou de prijs alleen maar opdrijven en dan gaat dit board helemaal hun doelstelling voorbij.

Mooi dat ze het doen maar ik ben de laatse die gaat zeggen dat ze zoiets (of iets vergelijkbaars wat hierboven staat) moeten gaan doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 15-10-2012 14:47:03 ]
  maandag 15 oktober 2012 @ 14:14:14 #248
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_117997048
;( Nou, da's geluk bij een ongeluk. :P
Hoelang we al wachten op RS, man-o-man, dan man daar wel een upgrade tegenover staan. :Y

Ik heb trouwens weer continu interface freezes met m'n Pi op 0.8.
Enne... ik begrijp niet hoe je nu upgrade naar 0.8.2? Hoe kom je in de terminal dan? Ik ben niet zo'n programmer. ;( Kunnen ze niet gewoon een executable maken die automagisch je SD-kaartje onder handen neemt en er naadloos de laatste XBMC-versie van wat dan ook aanbiedt? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_117997602
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:14 schreef shiznuts het volgende:
;( Nou, da's geluk bij een ongeluk. :P
Hoelang we al wachten op RS, man-o-man, dan man daar wel een upgrade tegenover staan. :Y
Van RS wel ja, maar van de Raspberry organisation verwacht ik dat niet hoor.
quote:
Ik heb trouwens weer continu interface freezes met m'n Pi op 0.8.
Enne... ik begrijp niet hoe je nu upgrade naar 0.8.2? Hoe kom je in de terminal dan? Ik ben niet zo'n programmer. ;( Kunnen ze niet gewoon een executable maken die automagisch je SD-kaartje onder handen neemt en er naadloos de laatste XBMC-versie van wat dan ook aanbiedt? :P
Even uit m'n hoofd; misschien probeer ik het zelf straks wel even:

1) Vooraf: zoek het ip-adres van je Pi. (aan de hand van je modem/router of in XBMC zelf)

2) Dan log je met Putty in op je Raspberry m.b.v. de Pi's IP-adres op poort 22.
Gebruikersnaam: root en wachtwoord: raspberry (als ik het goed heb)

3) En dan typ je dit in het venster:
1
2
3
wget http://jb.xenserver.sk/XBian/XBian0.8to0.8.2.sh
chmod +x XBian0.8to0.8.2.sh
./XBian0.8to0.8.2.sh

EDIT: ah, hier een tutorial.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Google kan veel helpen. Tot een jaar of wat geleden deed ik hier niets mee, maar nou zit ik config. files aan te passen; zit ik met eletronica te klieren en werk ik met SSH en WinSCP. Alleen Arduino mist nog helaas ;( ...

EDIT #2: ben nu bezig met de eerste Pi (woonkamer) met updaten via bovenstaande manier. Gaat prima en er wordt je zelfs in de terminal verteld wat ie aan het doen is. ^O^

EDIT #3: updaten gaan wel wat instellingen verloren (moet je even settings backup van maken; ik weet alleen nog niet hoe dat gaat en heb dat dus niet gedaan) en een aardige kans dat je dit even mag doen om de tijd goed te krijgen; ik geloof namelijk niet dat het 1 januari 1970 is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 15-10-2012 16:29:24 ]
pi_117997713
Is het eigenlijk niet mogelijk om via een dreambox systeem je digitale tv naar je slaapkamer te streamen via de raspberry?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_118009869
Zucht, dat updaten is ook wel lekker gegaan zeg...

Raspberry #1 (woonkamer); Xbian geüpdate naar 0.8.2. via Putty. Werkt prima (zit aan ethernet).

Raspberry #2 (slaapkamer): Xbian geüpdate naar 0.8.2. via Putty; blijkt fout gegaan want blijft op gekleurde beeld staan. Xbian image op SD-kaart gezet; in Raspberry van woonkamer gedaan; alles ingesteld en dan boven in Raspberry gezet. Geen netwerk/internet-verbinding.
Hier dus powerline; alles geprobeerd; aan/uit, powerline-adapters aan/uit, powerline adapters opnieuw met elkaar verbinden; alles. Sluit ik een laptop op de adapter aan; heb ik gewoon internet.

Ligt dus ergens aan de Raspberry/XBian. Maar wat...pfff...

Zucht; heb er wel weer genoeg van vandaag |:( :O -O-
Hoevaak ik het draadloze toetsenbord van de vaste kantoorpc al niet gejat heb :') ...

EDIT: en bij geen van 2 kan ik m'n Android gebruiken als remote...

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 15-10-2012 20:29:16 ]
pi_118027972
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 14:30 schreef b4kl4p het volgende:
Is het eigenlijk niet mogelijk om via een dreambox systeem je digitale tv naar je slaapkamer te streamen via de raspberry?
VLC maakt geen gebruik van de ingebouwde GPU van de raspberry. Hier heb je dus volgens mij niet veel aan.
Anders had je deze kunnen gebruiken i.c.m. de VLC plugin op de dreambox.
pi_118090844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:48 schreef Iemand91 het volgende:
Ik wil m'n Pi'tje van RS. Is 4 oktober verzonden en zou nou toch wel eens een keer bezorgd mogen worden...

Net al voor een appel en een ei kabeltejs van Action gehaald...

EDIT: als je het over de duivel hebt :') ...

[ afbeelding ]

Ter vergelijking: 'interesse getoond' op 15 april, besteld op 22 juni met reference nummer: 997** en voor het bestellen had ik het registratienummer 2499**. 4 oktober bericht dat ie verstuurd was en net 5 minuten geleden bezorgd.

111 dagen / 16 weken sinds bestelling...

EDIT #2: hebben die snuggerds maar 1 i.p.v. 2 cases verstuurd. Kan ik dáár weer achteraan |:( ...
Case #2 net binnengekregen. Met DHL is ie van Birmingham -> East Midlands -> Brussel -> AMS Schiphol -> huis.
Dure shipping voor een case van iets van ¤6 :P

Niet dat ik 'm echt nodig heb; de Pi achter op de woonkamer-tv doe ik liever geen case om.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:09:16 #254
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_118092808
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:21 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Case #2 net binnengekregen. Met DHL is ie van Birmingham -> East Midlands -> Brussel -> AMS Schiphol -> huis.
Dure shipping voor een case van iets van ¤6 :P

Niet dat ik 'm echt nodig heb; de Pi achter op de woonkamer-tv doe ik liever geen case om.
Ach, jouw pakketje was klein dus die paste wel in de auto. Anders hadden ze een auto alleen voor jouw pakketje moeten laten rijden, dat was pas duur geweest!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:16:14 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118093096
Gertboard schijnt uit te zijn. Voor de mensen die de Pi niet als mediacenter gebruiken. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118094053
Ik moet zeggen dat ik die gertbord een beetje overdone vindt. Hij is duurder dan de RPi zelf en waarschijnlijk ga je 90% van de functies nooit gebruiken. Voor in het klaslokaal is het een mooi uitgangspunt maar voor persoonlijk gebruik vind ik 'm gewoon te lomp.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:49:19 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118101538
Hij gaat gebruikt worden om ideeën op te doen op m'n werk. Dan is uitgebreid best goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:06:44 #258
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_118102464
Kan iemand mij vertellen (misschien middels een vid? O+ ) hoe de XOT-UZG plugin werkt op de Rpi? Mijn vriendin wil graag Kinderen geen bezwaar kijken op de TV bijvoorbeeld, maar kan nergens vinden hoe soepel dat nu draait.

ohja: ik vind Kinderen geen bezwaar zelf ook wel leuk... :s)
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_118107226
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:06 schreef tomic het volgende:
Kan iemand mij vertellen (misschien middels een vid? O+ ) hoe de XOT-UZG plugin werkt op de Rpi? Mijn vriendin wil graag Kinderen geen bezwaar kijken op de TV bijvoorbeeld, maar kan nergens vinden hoe soepel dat nu draait.

ohja: ik vind Kinderen geen bezwaar zelf ook wel leuk... :s)
Ondanks dat je dat soort vreselijke programma's wil gaan kijken kan ik melden dat het prima werkt.
Wat traag in de menu's maar de video is zonder problemen.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:09:26 #260
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_118165916
Hmm... traag in menu's klinkt niet zo best. :)
Bedankt voor je info Jesse_ ik denk dat ik er toch maar 1 ga proberen.
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_118411465
All code on Raspberry Pi’s ARM chip now open source
Open sourced GPU drivers will boost graphics acceleration and software ports
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_118439152
Misschien een domme vraag, maar hoe zet je je PI aan? Als ik m'n mobiele oplader aansluit en deze dan in het stopcontact doe brand er een rood lampje, maar de HDMI op de tv geeft dan niks aan. Nog geen kaartje erin overigens, is dat noodzakelijk :P?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:35:42 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118439192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:35 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe zet je je PI aan? Als ik m'n mobiele oplader aansluit en deze dan in het stopcontact doe brand er een rood lampje, maar de HDMI op de tv geeft dan niks aan. Nog geen kaartje erin overigens, is dat noodzakelijk :P?
Ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118439575
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja.
Oké bedankt, even afwachten, krijg dat kaartje morgen binnen ;)

Heb ik nog een vraagje, misschien dat iemand hier het antwoord heeft.

Het menu van de films is dit filmpje:. Hoe krijg je dat? hij heeft van elke film een soort poster en als hij daarop gaat word de achtergrond ook een poster van die film.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:42:53 #265
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118439651
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:35 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe zet je je PI aan? Als ik m'n mobiele oplader aansluit en deze dan in het stopcontact doe brand er een rood lampje, maar de HDMI op de tv geeft dan niks aan. Nog geen kaartje erin overigens, is dat noodzakelijk :P?
Zonder kaartje met een OS doet hij niks.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:41 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké bedankt, even afwachten, krijg dat kaartje morgen binnen ;)

Heb ik nog een vraagje, misschien dat iemand hier het antwoord heeft.

Het menu van de films is dit filmpje:. Hoe krijg je dat? hij heeft van elke film een soort poster en als hij daarop gaat word de achtergrond ook een poster van die film.
Weet niet of de PI dat wel kan preformance wise ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_118439695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:42 schreef RobertNL het volgende:

[..]

ZO

[..]

Weet niet of de PI dat wel kan preformance wise ;)
Oké goed punt. Heb er verder weinig kaas van gegeten, dus wil 'm inderdaad niet meteen verknooien :P
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:08:32 #267
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118444318
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:43 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké goed punt. Heb er verder weinig kaas van gegeten, dus wil 'm inderdaad niet meteen verknooien :P
Kapot gaat hij er niet van. Je kan het altijd proberen (gewoon te downloaden vanuit een menu).

Download Xbian alvast :P! scheelt je morgen weer werk/wachen ;)!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:28:27 #268
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_118445121
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:41 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké bedankt, even afwachten, krijg dat kaartje morgen binnen ;)

Heb ik nog een vraagje, misschien dat iemand hier het antwoord heeft.

Het menu van de films is dit filmpje:. Hoe krijg je dat? hij heeft van elke film een soort poster en als hij daarop gaat word de achtergrond ook een poster van die film.
Als ik de titel van het filmpje zo zie gebruikt hij de IMDb Cover Plugin voor XBMC 10.1..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_118567043
Laat maar :P.

[ Bericht 38% gewijzigd door Tegan op 29-10-2012 09:47:16 ]
pi_118574749
Openelec werkt nu het beste. Xbian en raspbmc ook getest deze week op een 256 versie maar de nieuwe Openelec was de enige zonder haperingen op 1080P @50hz. Dat was me nog niet eerder gelukt. Hij wordt verder ook niet echt warm meer. _O_
pi_118574945
hoe is openelec tegenwoordig in de menu's? Dat was echt een drama namelijk
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_118575170
Gewoon soepel.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:05:32 #273
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118576202
In november zou ik dan toch eens m'n Raspi van RS moeten krijgen (eindelijk cases, waarvan eentje voor die ik al van Farnell heb)... Dan heeft het maandenlang geduurd.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118681428
Mensen die tevreden de RasPi gebruiken als thuis+downloadserver?

Downloaden jullie naar een USB-disk? Gaat dat goed qua IO?
జ్ఞ‌ా
pi_118707955
Misschien een beetje off-topic, maar ik zag deze hub in de Aldi folder staan. Misschien flink wat lomper dan reguliere hubs met voeding kan deze handig zijn vanwege de aanwezige stekkerdoos (denk aan stroom voor de Pi; externe HDD o.i.d.). Kost ook maar ¤12.99 wat niet veel is.

Hier: http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_0311_48_5_348_4091.html

Ik dacht, misschien is het wat voor jullie.

EDIT: even dom moment; dit is dus géén hub. :@ :|W ...

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 01-11-2012 15:57:47 ]
pi_118717016
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:44 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien een beetje off-topic, maar ik zag deze hub in de Aldi folder staan. Misschien flink wat lomper dan reguliere hubs met voeding kan deze handig zijn vanwege de aanwezige stekkerdoos (denk aan stroom voor de Pi; externe HDD o.i.d.). Kost ook maar ¤12.99 wat niet veel is.
[ afbeelding ]
Hier: http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_0311_48_5_348_4091.html

Ik dacht, misschien is het wat voor jullie.

EDIT: even dom moment; dit is dus géén hub. :@ :|W ...
Wel ernstig voor mijn spotify ding waar ik de pi voor wil gebruiken :) althans mocht ik de pi ooit nog krijgen van rs :).
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  donderdag 1 november 2012 @ 21:13:04 #277
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_118721683
-edit-
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 5 november 2012 @ 20:06:38 #278
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118862733
http://xbian.org/
V1.0 Alpha!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118870834
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:06 schreef shiznuts het volgende:
http://xbian.org/
V1.0 Alpha!
Wat is de meerwaarde van deze versie t.o.v. De vorige?loont het om de oude eraf te a en deze te installeren?

en krijgen jullie fanart aan het werk op de raspberrry? Dat wanneer je over een film heen scrolled dat je dan de wallpaper op de achtergrond ziet?
pi_118874031
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 22:17 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat is de meerwaarde van deze versie t.o.v. De vorige?loont het om de oude eraf te a en deze te installeren?

en krijgen jullie fanart aan het werk op de raspberrry? Dat wanneer je over een film heen scrolled dat je dan de wallpaper op de achtergrond ziet?
Voor jou (gezien je vragen en posts/topics)? Nee geen meerwaarde.
Maar uiteindelijk als er een stabiele versie van uit is (dit is nog een alpha versie) dan heeft dat wel wat voordelen ja. Op de XBian site staat meer. Maar de meesten zullen niet veel merken.
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:28:41 #281
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_119023377
Hey gasten,
ik heb dus QTonPi gedownload en ingesteld en zo, maar als ik een programma wil draaien dan komt er een grote witte balk bovenaan, en word mijn scherm als het ware naar onder geschoven. hier is een foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier is de QML code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
import QtQuick 2.0

Rectangle {
    id: page
    width: 1440
    height: 900
    color: "lightgray"
    Text {
        id: helloText
        text: "Welcome to QTonPi"
        anchors.horizontalCenter: page.horizontalCenter
        anchors.verticalCenter: page.verticalCenter
        font.pointSize: 12
    }
}
Volgens de QML zou de tekst in het midden van het scherm staan, maar dat klopt dus niet. wat doe ik fout? kan het zijn dat de SD niet goed 'gebrand' is? ik weet 100% zeker dat de resolutie goed is.
pi_119024450
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:22 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Voor jou (gezien je vragen en posts/topics)? Nee geen meerwaarde.
Maar uiteindelijk als er een stabiele versie van uit is (dit is nog een alpha versie) dan heeft dat wel wat voordelen ja. Op de XBian site staat meer. Maar de meesten zullen niet veel merken.
Lekker, kan niet eens meer als root inloggen op je eigen device :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zaterdag 10 november 2012 @ 00:25:16 #283
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_119043186
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:28 schreef Superthomas het volgende:
Hey gasten,
ik heb dus QTonPi gedownload en ingesteld en zo, maar als ik een programma wil draaien dan komt er een grote witte balk bovenaan, en word mijn scherm als het ware naar onder geschoven. hier is een foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier is de QML code:
[ code verwijderd ]

Volgens de QML zou de tekst in het midden van het scherm staan, maar dat klopt dus niet. wat doe ik fout? kan het zijn dat de SD niet goed 'gebrand' is? ik weet 100% zeker dat de resolutie goed is.
Als je de resolutie eens op percentages zet ipv pixels?
En weet je zeker dat dit de enige output is die op dat moment gegeven wordt? Niet dat dit dus in een ander venster/frame draait oid?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 12 november 2012 @ 00:25:50 #284
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119112091
XBian 1.0 Alpha 2: http://xbian.org

Deze week dan eindelijk volgens de prognose...

Kom op RS... (ik heb 14nogwat).
quote:
Date of order Tue, 03 Jul 2012, 09:01 PM :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119112617
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 00:25 schreef shiznuts het volgende:
XBian 1.0 Alpha 2: http://xbian.org

Deze week dan eindelijk volgens de prognose...
[ afbeelding ]
Kom op RS... (ik heb 14nogwat).

[..]

Gewoon annuleren en bij Farnell, NewIT (of die Nederlandse webshop; ben naam even vergeten) bestellen. Heb je 'm waarschijnlijk nog eerder. Maar je krijgt sowieso de 512MB Ram versie i.p.v. de vorige 256MB versie.

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 01:00 schreef shiznuts het volgende:
Maar ik krijg er ook 2 cases bij. :@
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Oh ja, dat is waar ook. Heb er hier nog een over (zwarte) en die mocht je wel bijna hebben; maar hou 'm uiteindelijk toch liever zelf, just in case. (Gebruik geen case voor de Pi achter op de tv in de woonkamer; boven in slaapkamer wel).

Overigens; eens de Pi in die case is nóóóóit de Pi er weer uit. De Pi zit muurvast in de behuizing:


[ Bericht 23% gewijzigd door Iemand91 op 12-11-2012 01:06:34 ]
  maandag 12 november 2012 @ 01:00:05 #286
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119112631
Maar ik krijg er ook 2 cases bij. :@
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119125472
Ga kijk nog 2 weken als ze aan deze prognose houden :-)

Iemand ervaring mee met die pi als sabnzb server?
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_119132933
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 14:51 schreef afraid_tech het volgende:
[...]

Iemand ervaring mee met die pi als sabnzb server?
Als het niet snel moet gaan valt het wel mee;
http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=16&t=11892
jaja, en azo...
pi_119145280
Als RPi nou een Rockchip rk3066 SoC had,dan wilde ik het bestellen. ;(

Een mk808 is al goed genoeg. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 12-11-2012 22:15:03 ]
pi_119149529
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:04 schreef thecuriousone het volgende:

[..]

Als het niet snel moet gaan valt het wel mee;
http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=16&t=11892
Lama zitten :) heul niet snel genoeg. Ach nog 2 weken om te verzinnen wat ik ermee ga doen :)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  maandag 12 november 2012 @ 23:20:31 #291
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119149676
Vandaag een mailtje gekregen. :)
quote:
Dear Raspberry Pi customer,

Thank you for your continued patience in waiting for your Raspberry Pi order. By way of an extra thank you, we’re pleased to let you know that your order for a 256MB Raspberry Pi Model B board will be upgraded to a 512MB revision 2 version of Raspberry Pi.

We’ve also updated our shipping schedule on our FAQs. Please keep checking our FAQs for the latest information on deliveries and service. Once your Raspberry Pi has been despatched, we’ll send you an email notifying you of the despatch date and containing advice on delivery timescales.

More Questions? Visit our Order FAQS , General FAQS or send us an email.
Ik had al een Raspi van Farnell trouwens hoor, alleen volgens mij was er iets mis met dat board (of met de voeding), telkens had ik crashes. Ik hoop dat de nieuwe, en de cases, een nieuw leven blazen in de mogelijke projectjes met de Pi. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119152797
Hmm, dat wordt de week van 10 december voor mij. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_119152905
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 01:00 schreef shiznuts het volgende:
Maar ik krijg er ook 2 cases bij. :@
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
als zo'n raspi + case + voeding nou niet al te duur zou zijn, zou ik wellicht nog overwegen er 1 aan te schaffen voor bij de tv van m'n ouders :D
  dinsdag 13 november 2012 @ 01:30:39 #294
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119153140
De set zoals je noemt kun je best aanschaffen voor onder de 50,- euro. :Y
Of je ouders er goed wijs uit kunnen is een tweede. :P

Als het voor in de slaapkamer zou zijn, is het tevens lastig er een ethernetkabel te krijgen?
Dan moet je in een Wifi-module investeren...
En ter bediening moet er dan een Mele F10/Measy RC12/Rii mini komen of iets dergelijks lijkt me.

Heb net nog ff een uur ofzo zitten stoeien met verschillende memorycards, builds, voedingen e.d., maar volgens mij lag het aan m'n verlengsnoer dat de interface van m'n Farnell-raspi steeds binnen no-time bevroor. Door die te elimineren werkte XBMC nu eigenlijk wel prima (gebruik Xbian dus). Ook een 1080p MKV met 5.1 DTS audio (~ 8GB file). Deze week worden volgens het schema m'n witte en zwarte case van RS opgestuurd, tezamen dan met de geupgrade Raspberry Pi zelf. Dan heb ik er twee. Ik wil ook een kijken of ik er een simpele website mee kan hosten.

Als je er eentje zou halen, zou ik RS afraden en Farnell aanbevelen.
Die lijken hun zaakjes toch iets beter voor elkaar te hebben.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119153193
Ik heb een samsung smart tv, is het de moeite om een Raspberry Pi aan te schaffen? Wat heb ik er zoal aan? Ik kan ook gewoon een HDD aan mijn tv hangen om films af te spelen. Internet kan ook al standaard, dus zit er nog meerwaarde aan zo;n raspberry?
  dinsdag 13 november 2012 @ 01:49:48 #296
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119153303
Met XBMC erop is 't meer bedoeld om een smartTV/Mediacenter te maken uit je doodgewone tv.
Idee, is dan om o.a. uit je netwerk bestanden af te spelen, in feite wat een Boxee Box of AppleTV ook doet zeg maar. Menigeen is alleen fan van de XBMC-aanpak en de Android-sticks op de markt draaien standaard geen hardware-acceleratie voor de onvolledig gepoorte Android-app XBMC, dus is de Raspberry daar een leuk platform voor.

Maar je hoeft het niet per se i.c.m. je televisie en XBMC te gebruiken natuurlijk.
Het is ook een LinuxPC'tje, waar je verschillende OS-en op kunt zetten en als kleine stand-alone PC gebruiken. Of webserver. Of game-emulator platform.

Persoonlijk vind ik het gewoon een leuk speeltje.
Het zit niet in je tv gebakken en je kunt er lekker mee experimenteren.

Als je zelf al aangeeft dat je wensen 'gecoverd' zijn met hetgeen je hebt, zou het dus niet echt een must zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119155153
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 november 2012 01:35 schreef pimmetje2010 het volgende:
Ik heb een samsung smart tv, is het de moeite om een Raspberry Pi aan te schaffen? Wat heb ik er zoal aan? Ik kan ook gewoon een HDD aan mijn tv hangen om films af te spelen. Internet kan ook al standaard, dus zit er nog meerwaarde aan zo;n raspberry?
Een RPi is geen SmartTV. Het is een minicomputer. Dat 'ie erg goed als HTPC te gebruiken is, neemt niet weg dat er nog 100 miljoen miljard andere mogelijke toepassingen zijn. Of je dat leuk lijkt om te ontdekken moet je zelf weten.
pi_119170506
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:24 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Een RPi is geen SmartTV. Het is een minicomputer. Dat 'ie erg goed als HTPC te gebruiken is, neemt niet weg dat er nog 100 miljoen miljard andere mogelijke toepassingen zijn. Of je dat leuk lijkt om te ontdekken moet je zelf weten.
Kun je wat leuke functies opnoemen die ik dan extra heb?
pi_119170614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:17 schreef pimmetje2010 het volgende:

[..]

Kun je wat leuke functies opnoemen die ik dan extra heb?
... je hebt een mimipc en die had he eerst niet?

wat wil je horen?

als je geen idee hebt wat je met een computer kunt doen, heb je er denk ik ook geen nodig...
pi_119170770
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:21 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

... je hebt een mimipc en die had he eerst niet?

wat wil je horen?

als je geen idee hebt wat je met een computer kunt doen, heb je er denk ik ook geen nodig...
Minipc? Wat houdt dat in? Ik kan nu gewoon browsen, apps installeren etc gewoon hetzelfde als een smartphone. Wat ik zou willen horen zijn de extra functies die ik krijg.
Misschien heb ik het niet nodig maar kan ik de extra opties wel waarderen...
  dinsdag 13 november 2012 @ 18:32:09 #301
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119172825
MiniPC, wat valt daaraan niet te begrijpen dan? :P Een zelfstandige computer op miniformaat. De Raspberry Pi is een platform waar je veel verschillende dingen mee kunt doen. Zo kun je er distributies van o.a. Fedora, Debian en ArchLinux op draaien en heb je dus een kleine computer met operatingsystem.

Als je zegt de Raspberry Pi alleen als SmartTV te willen gebruiken voor je SmartTV, mja, dan beantwoord je eigenlijk je eigen vraag al en heeft het niet veel zin lijkt me.

Je moet in ieder geval een beetje handig zijn en bereid zijn om de mogelijkheden te onderzoeken en verschillende dingen uit te proberen. Het is een platform om vele dingen mee te doen, dus wat de extra's zijn is vrijheid... waar jij het voor gebruikt bepaal je zelf, moet je je wel zelf ff verdiepen en inlezen mocht dat je interesseren. Ben je eerder iemand die alle gemakken voor de minste moeite wilt hebben, dan is het eerder niks voor jou.

In de OP staat best wat informatie, aan de hand daarvan kun je best googlen naar de mogelijkheden waar jij op zit te wachten. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')