abonnement Unibet Coolblue
pi_115599689
Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^



De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?
Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?
Valt reuze mee!
Het werkt, in het kort, als volgt:

1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?
Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' (85 eurocent) en voor kaarten buiten Europa een zegel 'Wereld 1' (95 eurocent).

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:

1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:

• Bruna
• Musea
• HEMA
• V&D
• Bijenkorf
• Boekhandels
• Cadeauwinkels
• Souvenirwinkels

Ook kun je kaarten via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?
inkie1010
Muck
QTPi
Smittend
Sonja27
Vava
Vonkenboer
Wendytje
Loqi
iFries
daantje1044
charmed_angel
Guppyfriend
lyron
Luthien87
Lienzz
tdrone
Serinde
snoekiesnoeksnoek
Dandilion
Bos81
automatic_
Stephanie1990
RiesAmaris
Finland.
Janeway
DeLuna
Poesopstokje
Jum
Kaasmuisje
zoeperzazke
KwadeAfdronk
SummerBreeze
lunapuella

Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?
Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!

Enkele voorbeelden van "mooie" en mooie kaartjes....!

Een kaartje uit Mayotte


Een kaartje uit Irak

versie 27-06-2012

[ Bericht 0% gewijzigd door lunapuella op 15-08-2012 17:33:24 ]
pi_115599749
Ik kreeg vandaag mijn eerste van de inmiddels beruchte Samsung Touchnote kaartjes. Voelt inderdaad toch een beetje jammer, zo'n gratis voorgedrukt ding. Wel leuk om mijn eerste kaartje uit Indonesië te krijgen, en de verzender beloofde dat ik ook nog een kaartje met postzegels kreeg. :)
pi_115600268
:P Ik heb een paar van die touchnotekaartjes naar mezelf gestuurd en naar een vriendin, maar die doet niet mee aan PC ofzo. :)
pi_115600378
Samsung Touchnote...? Ik heb iets gemist denk ik
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115600495
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:41 schreef automatic_ het volgende:
Samsung Touchnote...? Ik heb iets gemist denk ik
ik ook

quote:
To celebrate the spirit of love, Samsung GALAXY Note has partnered with Touchnote to help you share your love with beautifully printed postcards.

With GALAXY Love Note you can create and write a postcard from your computer or your mobile phone using your own photos. Once you’ve added your Love Note message and selected your image, Touchnote will print and post your postcard to almost anywhere in the world.
https://www.galaxylovenote.com/about
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:48:36 #6
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115600658
Zat dit topic al een tijdje te volgen, zojuist geregistreerd en mijn eerste kaartje is al de deur uit. Naar iemand in Duitsland.

Wel meteen een doodzonde geloof ik; heb een kaartje via een website laten versturen. Ik had nog geen kaartjes in huis om mee te beginnen namelijk. Overigens uiteraard wel met een persoonlijke tekst EN een met zorg uitgekozen afbeelding.

Voor de andere vier eerste adressen wil ik wel kaartjes gaan kopen, maar dat zal nog een weekje moeten wachten, aangezien de cash heel krap zit momenteel. Ben benieuwd of ik zelf kaartjes zal krijgen!
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115600709
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:48 schreef Mucha-Girl het volgende:
Wel meteen een doodzonde geloof ik; heb een kaartje via een website laten versturen. Ik had nog geen kaartjes in huis om mee te beginnen namelijk. Overigens uiteraard wel met een persoonlijke tekst EN een met zorg uitgekozen afbeelding.
Nou ja, een doodzonde ook weer niet hoor, maar het is wel waar dat er leukere kaartjes zijn om te krijgen. De charme van Postcrossing is toch ouderwetse handgeschreven post te krijgen. Maar maak je geen zorgen, je zult nog kaartjes genoeg sturen om dat goed te maken. ;)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:54:30 #8
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115600895
Haha, ik besef me inderdaad dat het niet de leukste kaartjes zijn. Mag ik vragen waar jullie leuke postzegels vandaan halen? Vreemde postzegels zijn natuurlijk de helft van de charme, maar die kop van Bea ken ik nu wel....
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:57:05 #9
147091 janeway
live long and prosper
pi_115601028
Ik koop de zegels bij www.postzegelsmetkorting.nl Daar krijg je een mix van oude gulden zegels. Gemiddeld plak ik 3 zegels en priority sticker op een kaart..
Het is wat goedkoper en veel leuker

pi_115601143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:54 schreef Mucha-Girl het volgende:
Haha, ik besef me inderdaad dat het niet de leukste kaartjes zijn. Mag ik vragen waar jullie leuke postzegels vandaan halen? Vreemde postzegels zijn natuurlijk de helft van de charme, maar die kop van Bea ken ik nu wel....
Ik koop gewoon Europa- en Wereldzegels bij het postkantoor. Voor ons saai misschien, maar voor de ontvangers misschien niet.
pi_115601775
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:54 schreef Mucha-Girl het volgende:
Haha, ik besef me inderdaad dat het niet de leukste kaartjes zijn. Mag ik vragen waar jullie leuke postzegels vandaan halen? Vreemde postzegels zijn natuurlijk de helft van de charme, maar die kop van Bea ken ik nu wel....
Vandie hartjes en de zegels van Groen haal ik bij de Bruna meestal. :)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:13:30 #12
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115601836
Ik heb ook twee Touchnote-kaarten ontvangen, uit Zweden en Korea. Twee nieuwe landen voor mij en het waren eigenlijk best wel leuke kaartjes dus dat maakte al veel goed :). Maar goed, bij deze kaarten typen ze er zelf nog wat persoonlijks op, ik heb ook wel eens kaarten gehad die gewoon geheel voorgedrukt waren, of niet verder kwamen dan 'happy postcrossing'.

Postzegels haal ik bij mijn kaartenwinkel. Gewoon die met de lichtbulb erop en dergelijke. Heb hier bij mijn ouders ook wel eens de oude kerstzegels erbij gehaald, wordt ook goed gewaardeerd. Zijn er dan veel verschillende buitenlandzegelssoorten? Weet dat ze bij het postkantoor wel leuke binnenlandzegels hebben (hartjes, ooievaars etc). De kop van Beatrix gebruik ik eigenlijk alleen bij rouwkaarten :'). Misschien ga ik ook wel eens bij postzegelsmetkorting bestellen. Scheelt het heel veel of gaat het gewoon om een paar cent de keer?
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115603724
Ik vond nog een paar oude gulden postzegels. Hoeveel cent moet er dan ongeveer op???
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:09:28 #14
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115603908
Voor Europa ¤0,85 en de rest ¤0,95.

Trouwens, dat moet wel even in de OP aangepast worden, want daar staan nog oude bedragen :P.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115604032
Een vriend van mij heeft met dit ook een kaartje terug gekregen uit duitsland, met een naakte vrouw erop ^O^
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_115604237
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:09 schreef Finland. het volgende:
Voor Europa ¤0,85 en de rest ¤0,95.

Trouwens, dat moet wel even in de OP aangepast worden, want daar staan nog oude bedragen :P.
Ik bedoel eigenlijk een omreken iets voor gulden naar euro. Ik heb geen idee hoeveel er aan guldens op moet....
pi_115604243
ik zat net even te kijken in de algemene rankings op postcrossings, maar dure hobby hoor.. sommige mensen versturen meer dan 500 kaarten in 60 dagen.. Das duurder dan roken :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:21:02 #18
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115604287
Dat is zo'n tien kaarten per dag :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115604737
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:09 schreef Finland. het volgende:
Voor Europa ¤0,85 en de rest ¤0,95.

Trouwens, dat moet wel even in de OP aangepast worden, want daar staan nog oude bedragen :P.
Fixed!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:36:53 #20
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115604841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:57 schreef janeway het volgende:
Ik koop de zegels bij www.postzegelsmetkorting.nl Daar krijg je een mix van oude gulden zegels. Gemiddeld plak ik 3 zegels en priority sticker op een kaart..
Het is wat goedkoper en veel leuker

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Vandie hartjes en de zegels van Groen haal ik bij de Bruna meestal. :)
Dank voor de tips aangaande de postzegels. Wat super zeg, dat je nog gulden-postzegels kunt krijgen! Daarvan moeten er dus drie op een kaart ongeveer, OK. Zal ook eens kijken voor die priority-stickers.

Goed te weten dat die groene en de hartjes bij de Bruna te koop zijn, die vind ik zo leuk!

Lijkt me inderdaad wel een dure hobby, zeker als je de kaarten online verstuurd. Dan kost het ongeveer drie euro per kaart.....pffff...
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115605227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:36 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

[..]

Dank voor de tips aangaande de postzegels. Wat super zeg, dat je nog gulden-postzegels kunt krijgen! Daarvan moeten er dus drie op een kaart ongeveer, OK. Zal ook eens kijken voor die priority-stickers.

Goed te weten dat die groene en de hartjes bij de Bruna te koop zijn, die vind ik zo leuk!

Lijkt me inderdaad wel een dure hobby, zeker als je de kaarten online verstuurd. Dan kost het ongeveer drie euro per kaart.....pffff...
Kijk eens op de markt ofzo. Betaalde laatst ¤0.30 per kaart dan blijft het leuk...
pi_115605441
Ik heb vandaag mijn eerste kaart ontvangen! *O*
Een mooie met een bizon erop, uit Belarus, en een leuk tekstje :)
pi_115605464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:36 schreef Mucha-Girl het volgende:
Lijkt me inderdaad wel een dure hobby, zeker als je de kaarten online verstuurd. Dan kost het ongeveer drie euro per kaart.....pffff...
Niet online doen dus. ;) Papieren kaarten koop ik voor maximaal een euro, vaak goedkoper. Met postzegel erbij ben je dan nog geen 2 euro per kaart kwijt. Ook niet supergoedkoop, maar al wel een stuk beter dan 3 euro. ;)
pi_115605775
Ik heb bij Xenos twee setjes van 6 wenskaarten gekocht. Achterkant eraf gesneden en je hebt kaarten. Heb er nu 12 voor ¤0,90 haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115606739
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:19 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk een omreken iets voor gulden naar euro. Ik heb geen idee hoeveel er aan guldens op moet....
vermenigvuldigen met 2,20371 he. Of ben jij van na de gulden? Nee toch...?

* SummerBreeze voelt zich oud.

en over leuke zegels. Vandaag een setje binnenlandzegels (tarief 1, dus 50cent) gehaald. kreeg ik 10 ouderwetse likzegels met allemaal bloemenprintjes.
pi_115606791
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:33 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

vermenigvuldigen met 2,20371 he. Of ben jij van na de gulden? Nee toch...?

* SummerBreeze voelt zich oud.
hahahah, nee hoor, ik ben ook al oud. Maar wist het echt even niet meer, warmte enzo...
pi_115607313
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:33 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

vermenigvuldigen met 2,20371 he. Of ben jij van na de gulden? Nee toch...?

* SummerBreeze voelt zich oud.

en over leuke zegels. Vandaag een setje binnenlandzegels (tarief 1, dus 50cent) gehaald. kreeg ik 10 ouderwetse likzegels met allemaal bloemenprintjes.
Deze dus
pi_115607360
Ik kreeg een kaart van Istanbul uit Oekraïne. Heb ook wel eens een kaart van New York gehad van iemand uit LA. Vind het toch altijd net wat minder leuk, heb liever van de eigen woonplaats/omgeving.
pi_115607411
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:54 schreef Jula123 het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste kaart ontvangen! *O*
Een mooie met een bizon erop, uit Belarus, en een leuk tekstje :)
Haha ik heb er ook een met een bizon uit Belarus :P
pi_115608288
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:50 schreef VKV het volgende:
Ik kreeg een kaart van Istanbul uit Oekraïne. Heb ook wel eens een kaart van New York gehad van iemand uit LA. Vind het toch altijd net wat minder leuk, heb liever van de eigen woonplaats/omgeving.
Ik had pas iemand die wilde tempels / ruïnes uit jouw land :')
Ehh... Hebben wij die? Ja, dan vallen bij mij de hunebedden onder een ruïne, maar daar heb ik geen kaart van. Toen vond ik nog een tempel-kaart (ofzo) uit Izmir gestuurd met de uitleg waarom ze geen Nederlandse tempel kreeg :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115611203
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:15 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik had pas iemand die wilde tempels / ruïnes uit jouw land :')
Ehh... Hebben wij die?
Ja hoor, hier staat een lijstje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ru%C3%AFne ;)
pi_115611354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja hoor, hier staat een lijstje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ru%C3%AFne ;)
Daar heb ik allemaal geen kaarten van :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115615452
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:25 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Daar heb ik allemaal geen kaarten van :P
Dát is wat anders dan dat we geen ruïnes hebben. ;)
pi_115616133
Ja dat is waar :@
Zij gelooft mij vast wel dat wij er geen hebben :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 15 augustus 2012 @ 21:37:28 #35
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115616169
Ik ben net op internet een website tegengekomen waar ze nostalgische postkaart-pakketten aanbieden; 100 stuks voor 25 euro, dat is dus 25 ct. per kaart. Lijkt me niet heel duur, of wel?

Afbeeldingen op die kaarten zijn overigens helemaal te gek O+
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  woensdag 15 augustus 2012 @ 21:39:04 #36
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115616295
Dat is vrij goedkoop ;).

Maar he, doe eens een link. Nostalgische kaarten vind ik ook erg leuk :7 O+
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 21:40:58 #37
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115616413
Ze zijn wel redelijk zoetsappig hoor, tenminste, degenen die afgebeeld staan. Dat zijn er maar 6, dus hoe die andere 94 eruit zien weet ik natuurlijk niet.

Even googlen op 'Things You Love.'

Eerste link, even klikken op 'nostalgische kaarten' en dan op 'sale.'

Edit; sorry, het zijn er 10!
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115616456
Stom dat ze er maar 6 laten zien... -O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 15 augustus 2012 @ 21:47:10 #39
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115616807
Op zich wel leuke kaartjes, maar voor mij meer iets om te ontvangen dan te versturen. Ben meer van de Nijntje, Jip&Janneke en grappige kaarten :P.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115620108
Die seizoenzegels vind ik tof :)

Kaartje naar Taiwan is expired en ik zag net dat het ook nog een leuk kaartje is ook. Ik heb haar maar een berichtje gestuurd met de omschrijving van de kaart. Ben benieuwd.

Ik kreeg deze:

Uit de VS en met Monsters Inc. zegel :D
  donderdag 16 augustus 2012 @ 08:36:54 #41
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115631675
Wat een geweldig leuke kaart is dat, Herfstblad! En die zegel, een extra leuke touch natuurlijk.

Ik heb vanmorgen de overige vier eerste adressen aangevraagd, had nog een velletje postzegels liggen. Ga straks de stad even in om kaarten te kopen. Doen jullie ook echt je best om suggesties voor kaarten mee te nemen in je daadwerkelijke keuze, of grijpen jullie gewoon uit de stapel?

Ik heb nu 1 adres in Duitsland (verzonden), 3 adressen in Rusland (2 in St. Petersburg, 1 in Moskou) en een adres in Singapore. Leuk dit!
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115632128
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 08:36 schreef Mucha-Girl het volgende:
Wat een geweldig leuke kaart is dat, Herfstblad! En die zegel, een extra leuke touch natuurlijk.

Ik heb vanmorgen de overige vier eerste adressen aangevraagd, had nog een velletje postzegels liggen. Ga straks de stad even in om kaarten te kopen. Doen jullie ook echt je best om suggesties voor kaarten mee te nemen in je daadwerkelijke keuze, of grijpen jullie gewoon uit de stapel?

Ik heb nu 1 adres in Duitsland (verzonden), 3 adressen in Rusland (2 in St. Petersburg, 1 in Moskou) en een adres in Singapore. Leuk dit!
Leuk dat je zo actief bent! :) Of ik mijn best doe te voldoen aan een wishlist ligt eigenlijk maar net aan de wishlist aan kwestie. Meestal probeer ik in mijn bestaande stapel (redelijk gevarieerd) een kaart te vinden die voldoet aan de wensen. En als ik die niet heb, hebben ze meestal pech. :P
pi_115634131
Ik kijk ook altijd in mijn stapel of er iets bij zit.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115653532
Vandaag een kaartje uit Mexico gehad! :D
En deze laatst uit Japan gekregen :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115653570
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 08:36 schreef Mucha-Girl het volgende:
Wat een geweldig leuke kaart is dat, Herfstblad! En die zegel, een extra leuke touch natuurlijk.

Ik heb vanmorgen de overige vier eerste adressen aangevraagd, had nog een velletje postzegels liggen. Ga straks de stad even in om kaarten te kopen. Doen jullie ook echt je best om suggesties voor kaarten mee te nemen in je daadwerkelijke keuze, of grijpen jullie gewoon uit de stapel?

Ik heb nu 1 adres in Duitsland (verzonden), 3 adressen in Rusland (2 in St. Petersburg, 1 in Moskou) en een adres in Singapore. Leuk dit!
Ik zorg altijd dat mijn stapel kaarten heel gevarieerd is, zodat ik voor bijna iedereen wel iets leuks heb :)
En anders heb ik een aparte stapel met de standaard Amsterdam kaarten.
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115653952


Coole kaart uit Amerika
pi_115655606
kreeg gisteren een kaart, zat helemaal onder de postzegels, De afzender had net plek voor het ID en de datum maar niet voor zijn/haar naam.

Ik krijg trouwens de laatste tijd wel erg veel kaarten waar nog geen afbeelding van is.Jammer, want ik gebruik de FB link om te laten weten dat ik een kaartje heb ontvangen.
Ik maak altijd netjes foto's van de kaarten die ik weg doe. Kleine moeite, groot plezier.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 21:46:40 #48
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115658494
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 08:36 schreef Mucha-Girl het volgende:
Wat een geweldig leuke kaart is dat, Herfstblad! En die zegel, een extra leuke touch natuurlijk.

Ik heb vanmorgen de overige vier eerste adressen aangevraagd, had nog een velletje postzegels liggen. Ga straks de stad even in om kaarten te kopen. Doen jullie ook echt je best om suggesties voor kaarten mee te nemen in je daadwerkelijke keuze, of grijpen jullie gewoon uit de stapel?

Ik heb nu 1 adres in Duitsland (verzonden), 3 adressen in Rusland (2 in St. Petersburg, 1 in Moskou) en een adres in Singapore. Leuk dit!
Ik vraag de adressen aan en ga dan naar mijn favoriete kaartenwinkel in Groningen om de perfecte kaart te vinden! Mits er leuke wishlists bij staan, eisenlijsten krijgen van mij niet veel speciaals. Eerst had ik nog wel een stapeltje, maar nu nauwelijks meer. Als ik wat op de kop kan tikken of in een grote stad ben neem ik af toe nog wel wat mee. Amerikanen vinden het fantastisch als jij vertelt dat je maar 2,5 uur van Amsterdam woont :7.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115659737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 20:41 schreef Jum het volgende:
kreeg gisteren een kaart, zat helemaal onder de postzegels, De afzender had net plek voor het ID en de datum maar niet voor zijn/haar naam.

Ik krijg trouwens de laatste tijd wel erg veel kaarten waar nog geen afbeelding van is.Jammer, want ik gebruik de FB link om te laten weten dat ik een kaartje heb ontvangen.
Ik maak altijd netjes foto's van de kaarten die ik weg doe. Kleine moeite, groot plezier.
Ik scan de kaarten ook altijd even. :)
pi_115660789
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:46 schreef Finland. het volgende:

Amerikanen vinden het fantastisch als jij vertelt dat je maar 2,5 uur van Amsterdam woont :7.
Ik woon 0 uur van Amsterdam :6 :7
pi_115668239
Vriendinlief en ik zitten op 3 kaar verstuurd en 3 kaarten ontvangen.

Verstuurd naar Nederland, Rusland en Duitsland
Ontvangen uit Wit-Rusland, USA en Malta (maar kwam van een Russin die daar op vakantie was dus wordt gerekend als Rusland)
Suikoden heerst
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 07:35:58 #52
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115670569
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik woon 0 uur van Amsterdam :6 :7
Ja, maar ik woon lekker in Groningen, waar je geen ¤6 voor een biertje betaalt >:).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  Moderator vrijdag 17 augustus 2012 @ 07:44:28 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_115670626
Ik woon in Arnhem en ik schrijf wel eens op de kaart dat het maar anderhalf uur is naar Amsterdam. Vinden die Amerikanen inderdaad helemaal cool :D

Net maar weer twee mensen een berichtje gestuurd dat m'n kaartjes naar ze expired zijn. Hopelijk zijn ze hem vergeten te registeren en doen ze dat alsnog :)

[ Bericht 35% gewijzigd door Guppy op 17-08-2012 08:08:03 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115670966
quote:
Amerikanen vinden het fantastisch als jij vertelt dat je maar 2,5 uur van Amsterdam woont :7.
Ik vertel juist altijd dat ik maar op 30 min van de Belgische grens woon ;-)
pi_115672586
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 20:41 schreef Jum het volgende:
kreeg gisteren een kaart, zat helemaal onder de postzegels, De afzender had net plek voor het ID en de datum maar niet voor zijn/haar naam.

Ik krijg trouwens de laatste tijd wel erg veel kaarten waar nog geen afbeelding van is.Jammer, want ik gebruik de FB link om te laten weten dat ik een kaartje heb ontvangen.
Ik maak altijd netjes foto's van de kaarten die ik weg doe. Kleine moeite, groot plezier.
Je kunt die melding cancellen en dan vervolgens zelf een plaatje uploaden. Na het uploaden kun je alsnog richting Facebook sharen...

Doe ik ook altijd namelijk
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:38:42 #56
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115673759
Dan ga ik volgende keer vertellen: 15min van de Belgische grens en 1,5 van Amsterdam :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:47:07 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_115674036
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 09:55 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Je kunt die melding cancellen en dan vervolgens zelf een plaatje uploaden. Na het uploaden kun je alsnog richting Facebook sharen...

Doe ik ook altijd namelijk
Ik share alleen de kaartjes die al een afbeelding hebben. Anders word het zo'n overkill voor m'n vriendjes denk ik :P

Alles wat ik verstuur scan ik trouwens ook. Leuk voor de mensen die zelf geen scanner hebben maar wel willen favorieten :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115674205
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik share alleen de kaartjes die al een afbeelding hebben. Anders word het zo'n overkill voor m'n vriendjes denk ik :P

Alles wat ik verstuur scan ik trouwens ook. Leuk voor de mensen die zelf geen scanner hebben maar wel willen favorieten :)
Ik grbeuik mijn facebook eigenlijk niet, dus mijn fb-vriendjes hebben pech. Hoewel de meesten toch altijd wel positief reageren als ik weer eens een scanmidadgje heb gehad.

Ik scan alle kaarten die ik heb. Ik denk dat ik een beetje gek ben. Zodra ik nieuwe kaarten heb gekocht scan ik ze meteen in. En die kaartjes gaan mijn eigen 'voorraadbeheersysteem' in. Op dit moment nog een combinatie van excel en een fotomap in windows. Hierin houd ik dan bij welke kaarten ik heb en hoeveel. Ook zet ik er tags bij zodat ik niet alle kaarten hoef door te bladeren als ik iets specifieks zoek. Doorbladeren gaat met mijn grote voorraad (230 verschillende kaarten, een aantal daarvan in grote hoeveelheden (denk aan 30 stuks ofzo)) duurt anders nogal lang namelijk.

Op dit moment zijn mijn vriend en ik zelfs een webapplicatie aan het bouwen waarin ik mijn voorraadbeheer ga doen. Zo heb ik ook mooi meteen inzichtelijk voor anderen wat er te swappen is enzo.
Hiermee koppel ik dus eigenlijk de stats en postcardwall van de pc-site, photobucket voor de unofficials en mijn eigen excelbestandje aan elkaar.
  Moderator vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:57:46 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_115674316
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 10:53 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ik grbeuik mijn facebook eigenlijk niet, dus mijn fb-vriendjes hebben pech. Hoewel de meesten toch altijd wel positief reageren als ik weer eens een scanmidadgje heb gehad.

Ik scan alle kaarten die ik heb. Ik denk dat ik een beetje gek ben. Zodra ik nieuwe kaarten heb gekocht scan ik ze meteen in. En die kaartjes gaan mijn eigen 'voorraadbeheersysteem' in. Op dit moment nog een combinatie van excel en een fotomap in windows. Hierin houd ik dan bij welke kaarten ik heb en hoeveel. Ook zet ik er tags bij zodat ik niet alle kaarten hoef door te bladeren als ik iets specifieks zoek. Doorbladeren gaat met mijn grote voorraad (230 verschillende kaarten, een aantal daarvan in grote hoeveelheden (denk aan 30 stuks ofzo)) duurt anders nogal lang namelijk.

Op dit moment zijn mijn vriend en ik zelfs een webapplicatie aan het bouwen waarin ik mijn voorraadbeheer ga doen. Zo heb ik ook mooi meteen inzichtelijk voor anderen wat er te swappen is enzo.
Hiermee koppel ik dus eigenlijk de stats en postcardwall van de pc-site, photobucket voor de unofficials en mijn eigen excelbestandje aan elkaar.
Hahaha, wat cool :D

Ik scan de kaarten pas in als ik ze geschreven heb
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:55:09 #60
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115676273
Wow!! Wat een werk SB!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:12:43 #61
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115676917
Ik kan het ook niet laten he. Eén kaartje binnen en hup... Meteen nieuwe aanvragen.
Degene heeft dit:
Postcards Sent: 2,994
Postcards Received: 2,913

En natuurlijk een hele wensenlijst :P Maar... Ik kan er aan voldoen 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115678718
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:55 schreef automatic_ het volgende:
Wow!! Wat een werk SB!!
Nou, valt best mee. Steeds een kaart scannen bij versturen kost in totaal meer tijd dan hoe ik het doe (alles in één keer). Bij mij dan he.
En het voorraadbeheer is nu even veel werk om te bouwen, maar ook te gebruiken voor andere dingen (we bouwen hem zo generiek dat we er straks ook gewoon de complete voorraadkast in kunnen gaan bijhouden en het kunnen gaan gebruiken als cadeau-tip-lijstje voor onze dochter haar eerste verjaardag enzo).
pi_115679298
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:06 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Nou, valt best mee. Steeds een kaart scannen bij versturen kost in totaal meer tijd dan hoe ik het doe (alles in één keer). Bij mij dan he.
En het voorraadbeheer is nu even veel werk om te bouwen, maar ook te gebruiken voor andere dingen (we bouwen hem zo generiek dat we er straks ook gewoon de complete voorraadkast in kunnen gaan bijhouden en het kunnen gaan gebruiken als cadeau-tip-lijstje voor onze dochter haar eerste verjaardag enzo).
Ik zelf ben 15 en ben nu met C++ bezig, maar hoe doe je zoiets dan?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_115679730
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:23 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik zelf ben 15 en ben nu met C++ bezig, maar hoe doe je zoiets dan?
Sowieso in C#, charts met een JQuery addon, plaatjes/gallery met een zelfgeschreven photoviewer. Verdere technische details heb ik nu ff niet. Ik heb de wireframe in elkaar gezet en ben nu bezig met een soort TO en FO. Vriendlief doet daarna de techniek, samen knallen we de UXD eroverheen en ik ga daarna met het grafische aan de slag.
pi_115679780
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:36 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Sowieso in C#, charts met een JQuery addon, plaatjes/gallery met een zelfgeschreven photoviewer. Verdere technische details heb ik nu ff niet. Ik heb de wireframe in elkaar gezet en ben nu bezig met een soort TO en FO. Vriendlief doet daarna de techniek, samen knallen we de UXD eroverheen en ik ga daarna met het grafische aan de slag.
Ik heb nog veel te leren, ik snap geen bal van alles wat ik nu zie staan _O-
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_115680374
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:38 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik heb nog veel te leren, ik snap geen bal van alles wat ik nu zie staan _O-
PM me anders ff wat je niet snapt, probeer ik het je uit te leggen... ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:26:25 #67
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115681532
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:06 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Nou, valt best mee. Steeds een kaart scannen bij versturen kost in totaal meer tijd dan hoe ik het doe (alles in één keer). Bij mij dan he.
En het voorraadbeheer is nu even veel werk om te bouwen, maar ook te gebruiken voor andere dingen (we bouwen hem zo generiek dat we er straks ook gewoon de complete voorraadkast in kunnen gaan bijhouden en het kunnen gaan gebruiken als cadeau-tip-lijstje voor onze dochter haar eerste verjaardag enzo).
Ooo oke. Ik dacht dat je het ook alleen voor PC ging gebruiken :) Ja, dan heb je er straks veeeel voordeel van!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:28:56 #68
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115681633
Even een vraagje aan de Rusland-postcrossers; wat voor zegel plakken jullie op een normaal formaat/gewicht postkaart naar Rusland? Een Europa- of een Wereld-zegel?

Ik heb vandaag de drie kaarten naar Rusland verzonden, en dacht zelf dat daar een Wereld-zegel op moest, maar volgens de dame achter de balie moest het een Europa-zegel zijn. Rusland zou voor een gedeelte bij Europa horen? Haar computer gaf echter alleen maar meer verwarring; achter Rusland stond de melding ROW (rest of world), maar het tarief was ¤0,85? Dat is het tarief van een Europa-zegel....lekker duidelijk dus.

Uiteindelijk heb ik op alledrie de kaarten een Wereld-zegel geplakt 'just to be sure', maar misschien is dat wel helemaal verkeerd.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:30:45 #69
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115681711
Europa :)
Zie de eerste post van dit topic. Daar staat naar welke landen je wat moet / kan sturen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115681759
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:28 schreef Mucha-Girl het volgende:
Even een vraagje aan de Rusland-postcrossers; wat voor zegel plakken jullie op een normaal formaat/gewicht postkaart naar Rusland? Een Europa- of een Wereld-zegel?

Ik heb vandaag de drie kaarten naar Rusland verzonden, en dacht zelf dat daar een Wereld-zegel op moest, maar volgens de dame achter de balie moest het een Europa-zegel zijn. Rusland zou voor een gedeelte bij Europa horen? Haar computer gaf echter alleen maar meer verwarring; achter Rusland stond de melding ROW (rest of world), maar het tarief was ¤0,85? Dat is het tarief van een Europa-zegel....lekker duidelijk dus.

Uiteindelijk heb ik op alledrie de kaarten een Wereld-zegel geplakt 'just to be sure', maar misschien is dat wel helemaal verkeerd.
Allereerst: specifieke Rusland-postcrossers bestaan niet ;)

Verder, postnl.nl geeft aan dat Rusland tot het Europa-deel van de posterijen behoort. Mag dus gewoon 85 cent op. Ik doe het zelf ook bij alle kaartjes naar Rusland en ze komen gewoon aan.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:34:05 #71
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115681866
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:31 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Allereerst: specifieke Rusland-postcrossers bestaan niet ;)

Verder, postnl.nl geeft aan dat Rusland tot het Europa-deel van de posterijen behoort. Mag dus gewoon 85 cent op. Ik doe het zelf ook bij alle kaartjes naar Rusland en ze komen gewoon aan.
I know, was een grappig bedoelde 'opmerking', haha. Enorm bedankt voor je antwoord, dan gaat er voortaan een Europa-zegel op.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:35:38 #72
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115681934
Gelukkig zit er niet veel verschil in prijs (althans, dat vind ik) :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115682086
Verschil is niet zo heel groot nee. Maar om even mijn oma te citeren: "miljonairs begonnen hun eerste miljoen ook met een dubbeltje" ;)
pi_115685694
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 09:55 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Je kunt die melding cancellen en dan vervolgens zelf een plaatje uploaden. Na het uploaden kun je alsnog richting Facebook sharen...

Doe ik ook altijd namelijk
Doe ik ook, maar ik wil gewoon graag dat de afzender ook zijn kaartjes upload. >:)
pi_115686133
Snappen jullie wat deze jongen bedoelt?

"I am 16 years old, who lives in Taipei, Taiwan
I like to make friends, like the world blocked the country's culture. You want to tell me things are included in the postcard, I will very happy!"
:?

Verder vind ik het best lang duren voordat ik zelf kaarten krijg, heb er al 11 gestuurd, waarvan 5 zijn geregistreerd, en heb er 1 terug. Maar ik denk dat als het allemaal eenmaal loopt dat het wel sneller gaat.
pi_115689330
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:40 schreef Jula123 het volgende:
Snappen jullie wat deze jongen bedoelt?

"I am 16 years old, who lives in Taipei, Taiwan
I like to make friends, like the world blocked the country's culture. You want to tell me things are included in the postcard, I will very happy!"
:?

Verder vind ik het best lang duren voordat ik zelf kaarten krijg, heb er al 11 gestuurd, waarvan 5 zijn geregistreerd, en heb er 1 terug. Maar ik denk dat als het allemaal eenmaal loopt dat het wel sneller gaat.
Het enige wat ik er kan op uit maken is dat hij meer informatie wil over wat er op de postkaart staat. Dus stel je stuurt een Nijntje kaart om maar iets Nederlands te noemen dan vertel je iers over haar of over Dick Bruna

Hoe lang is het geleden dat je je tweede hurray hebt gehad? Met een beetje pech doen de kaarten er drie weken over..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115690702
:( Ik heb een berichtje naar degene gestuurd waarvan de kaart expired is, maar nog geen reactie helaas.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:16:23 #78
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115690991
Ik wel!

Hello! Unfortunatelly I haven't recieved any postcard from you. In fact I haven't recieved anything for a long time. It seems to me that smth happened with our post. I hope it will come oneday so I could register it :) Best wishes!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:16:50 #79
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115691009
Is van dat meisje uit Moskou
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:15:04 #80
279894 winka
There is no place like home..
pi_115694996
Ik heb net een nieuw adres aangevraagd en het is iemand uit Brazilie.
Nu staat er dit bij het profiel:

WARNING:
Please send mail to me:
- Write in your language
- DATE
- Full address
- DIRECT SWAP
- Make a small drawing of temperature, cold, rain, sun
- NO ENVELOPES
- Size 10 x 15

Moet ik nu echt in mijn eigen taal gaan schrijven of bedoeld ze daar alleen bovenstaande punten mee :? Ik snap het niet echt :@ Staat trouwens niet in haar profiel dat ze Nederlands spreekt?
pi_115695193
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:15 schreef winka het volgende:
Ik heb net een nieuw adres aangevraagd en het is iemand uit Brazilie.
Nu staat er dit bij het profiel:

WARNING:
Please send mail to me:
- Write in your language
- DATE
- Full address
- DIRECT SWAP
- Make a small drawing of temperature, cold, rain, sun
- NO ENVELOPES
- Size 10 x 15

nou nou, wat een lijstje. Ik denk alles in het NLs. Snap ook niet wat Direct Swap er tussen doet of je eigen adres. Mss even naar postcrossing doorsturen?
  Moderator zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:54:09 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_115707753
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:15 schreef winka het volgende:
Ik heb net een nieuw adres aangevraagd en het is iemand uit Brazilie.
Nu staat er dit bij het profiel:

WARNING:
Please send mail to me:
- Write in your language
- DATE
- Full address
- DIRECT SWAP
- Make a small drawing of temperature, cold, rain, sun
- NO ENVELOPES
- Size 10 x 15

Moet ik nu echt in mijn eigen taal gaan schrijven of bedoeld ze daar alleen bovenstaande punten mee :? Ik snap het niet echt :@ Staat trouwens niet in haar profiel dat ze Nederlands spreekt?
Wat een eisen zeg... Volgens mij begrijpt die het niet helemaal.

Ik verstuur altijd een aardig berichtje als er kaartjes expired zijn, waarin ik in ieder geval vraag of ze de kaart per ongelijk zijn vergeten te registeren. En het loont, vandaag had ik er weer een te pakken:

quote:
"Sorry, I forgot to register!
I loved this card....

best wishes"
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115707882
Sowieso 'moet' je niks he. Als iemand dingen vraagt waar ik geen zin in heb, trek ik me niks van zo'n lijstje aan.
  Moderator zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:29:34 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_115708091
Ik trek ook een adres, en ik snap het niet:

quote:
How do you do?
Since he would like to know many various countries,
Since being related to your country and whatever may be used, please let me know.

Especially I like an art and a design.
He also likes a tale and a character and likes especially Moomin.
But anything is OK.
Arriving is very glad and I consider.
Euhm...? Ik kies wel gewoon een leuke kaartje denk ik :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115708227
Hij houdt van kunst en design, de rest snap ik ook niet.

Ik hwb een Japanner vorige week een dankjewel gestuurd met google translate, vraag me af of dat een beetje te begrijpen was _O-
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:19:00 #86
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115708650
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:15 schreef winka het volgende:
Ik heb net een nieuw adres aangevraagd en het is iemand uit Brazilie.
Nu staat er dit bij het profiel:

WARNING:
Please send mail to me:
- Write in your language
- DATE
- Full address
- DIRECT SWAP
- Make a small drawing of temperature, cold, rain, sun
- NO ENVELOPES
- Size 10 x 15

Moet ik nu echt in mijn eigen taal gaan schrijven of bedoeld ze daar alleen bovenstaande punten mee :? Ik snap het niet echt :@ Staat trouwens niet in haar profiel dat ze Nederlands spreekt?
Hier begrijp ik ook helemaal niets van, zou deze denk ik ook doorsturen naar Postcrossing. Het is nog altijd aan jezelf of je open staat voor een Direct Swap (ikzelf overigens wel), volgens mij kun je dat nooit 'afdwingen' bij een ander.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik trek ook een adres, en ik snap het niet:

[..]

Euhm...? Ik kies wel gewoon een leuke kaartje denk ik :')
LOL, begrijp ik ook niet hoor, ligt niet aan jou; ik gok een verhaaltje door Google Translate gehaald....
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115713533
Gisteren is mijn kaartje naar St. Petersburg geregistreerd, was het eerste vliegtuigenkaartje wat ze kreeg (stond in haar profiel dat ze dat leuk vond). Ga met haar een beetje mailen en swappen, vond zij leuk en ik ook (en ik heb minstens 3 geschikte kaarten voor haar liggen :D).

Kaartje: http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1341804
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:52:57 #88
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115715010
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 13:49 schreef Seraphina het volgende:
Gisteren is mijn kaartje naar St. Petersburg geregistreerd, was het eerste vliegtuigenkaartje wat ze kreeg (stond in haar profiel dat ze dat leuk vond). Ga met haar een beetje mailen en swappen, vond zij leuk en ik ook (en ik heb minstens 3 geschikte kaarten voor haar liggen :D).

Kaartje: http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1341804
Wat een geweldige kaart, Seraphina; daar zou ik ook echt erg blij mee zijn, om die te krijgen!

Vraag aan iedereen; ik kijk net op het forum, en daar heeft men het over Round Robins? Wat zijn dat?
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115718745
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik trek ook een adres, en ik snap het niet:

[..]

Euhm...? Ik kies wel gewoon een leuke kaartje denk ik :')
gewoon een molen en wat tulpjes dus
  Moderator zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:45:02 #90
155227 crew  Guppy
dus
pi_115719707
Het werd een molen ja :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115724896
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 14:52 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

Wat een geweldige kaart, Seraphina; daar zou ik ook echt erg blij mee zijn, om die te krijgen!

Vraag aan iedereen; ik kijk net op het forum, en daar heeft men het over Round Robins? Wat zijn dat?
Er zijn er verschillende. Ik heb hier in FOK/OUD meegedaan met een notebook RoundRobin waarbij je een notebook in 2 weken van 8 geknutselde pagina's voorzag en daarna doorstuurde naar de volgende.
Op het PC-forum zit ik in een RR waarbij ik elke maand een aantal kaarten naar andere deelnemers stuur en ik krijg er eenzelfde aantal weer van andere deelnemers terug.

hier staat het voor PC uitgelegd
  zondag 19 augustus 2012 @ 12:50:17 #92
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115742919
Ik loop een beetje voor qua verzenden :D
Postcards Sent: 47
Postcards Received: 37
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115743191
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:50 schreef automatic_ het volgende:
Ik loop een beetje voor qua verzenden :D
Postcards Sent: 47
Postcards Received: 37
Haha, ik ook.
Sent: 61
Received: 50

En dan heb ik er ook nog vier onderweg.
pi_115743501
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 12:50 schreef automatic_ het volgende:
Ik loop een beetje voor qua verzenden :D
Postcards Sent: 47
Postcards Received: 37
Dat is denk ik wel vrij normaal, ik sta nu 9 kaarten meer op sent dan op received, maar ik kom straks na 9 dagen weer thuis en dan zullen er wel een paar kaarten liggen te wachten op registratie.

Maar het komt wel eens voor dat je meer received hebt dan verzonden. Zo heb ik een tijdje op 4 meer ontvangen gestaan...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115743538
Ik loop 1 voor:
» Sent: 103 postcards
» Received: 104 postcards
pi_115747714
Zo 5 kaarten mogen ontvangen de afgelopen week en zojuist ook een hurray vanuit Indonesie

Zodat ik nu op

Sent: 166 postcards
Received: 161 postcards
Traveling: 3 postcards out of 12

sta.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115747971
Hier al tijden geen hurray meer. 3 kaarten (zelfde dag gepost) zijn al 30 dagen onderweg naar de VS, de VS en China :(
pi_115748064
Ik heb 2 kaarten al 42 dagen onderweg (Rusland en Belarus) en 1 naar Amerika al 29 dagen. Schiet lekker op zo....
  zondag 19 augustus 2012 @ 17:25:55 #99
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115751136
Hier gaat alles nog goed. Mijn kaartjes zijn travelling, nog geen briefje of hurray gezien.

Rusland 42 dagen? Mijn hemel, als ik de site van PostNL moet geloven is het na 10 tot 14 werkdagen toch echt wel in Rusland. Ik ben benieuwd.

Ben nu bezig met een direct swap met Seraphina, joepie :) Ook een eerste voor me.

En vandaag een brief van 2,5 kantjes gepost, die is onderweg naar India. Dat meisje had een oproepje geplaatst voor penpals, ik had een mailtje gestuurd en kreeg zo'n leuke reactie terug, dat ik meteen mijn best heb gedaan op een mooie brief. Goddank voor de 'Flow', waar ik gelukkig nog 4 pagina's postpapier in kon vinden, anders had ik 'r printpapier moeten sturen.... :') De envelop heb ik zelf gemaakt, van Pip inpakpapier. Want ook daar had ik alleen maar doodsaaie witte van liggen. Heb er eentje opengerukt, dat omlijnd op 't inpakpapier, uitgeknipt, beetje lijm, huppakee!

Ben benieuwd wanneer hij aankomt; dan krijg ik een mailtje en een brief terug is me beloofd.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115753705
jeeeuj mijn pc doet het weer, kan eindelijk weer meekletsen hier =D
Heb de afgelopen week een aantal kaarten gehad, maar die moet ik dus nog allemaal inscannen. Zal de mooiste wel linken als ik alles bijgewerkt heb.
Wel heb ik gister een aantal mooie kaarten aangeschaft:

Het zijn kaarten van Anton Pieck, ik vind ze erg leuk. Hopelijk denken de toekomstige ontvangers er net zo over :D
pi_115754031
O ja dadelijk nog even 1 kaart inscannen, maar die vind ik niet bijzonder genoeg om hier te plaatsen, komt zo wel gewoon op mijn postcardwall te staan..

De overige 4 waren al ingescand door de verzender EN met hond(en) O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 19 augustus 2012 @ 20:16:53 #102
279894 winka
There is no place like home..
pi_115756698
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:20 schreef Jum het volgende:

[..]

nou nou, wat een lijstje. Ik denk alles in het NLs. Snap ook niet wat Direct Swap er tussen doet of je eigen adres. Mss even naar postcrossing doorsturen?
Ik heb het doorgestuurd naar PC. En wat iemand verder nog zei, ik hoef me natuurlijk niet aan het lijstje te houden dus ik maak er maar wat van :)
  zondag 19 augustus 2012 @ 22:50:02 #103
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115763095
Hier heb ik geschreven welke kaartjes ik laatst verzonden had. Niet veel bijzonders hoor.

http://klinkerbotsing.nl/reizen/postcrossing-iv/

Morgen ga ik naar huis en dan wil ik eigenlijk proberen alle kaarten die ik ontvangen heb op de foto te zetten en ik wil even een blogje maken van de kaarten die ik zoal de laatste tijd ontvangen heb. Dus daar zal ik jullie binnenkort ook wel even mee spammen :7.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115777492
Ik heb ook maar weer kaartjes verstuurd ^^
Waaronder eentje naar Nieuw Zeeland! :D



De harige postkaart heb ik wel even in een envelop gedaan :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Moderator maandag 20 augustus 2012 @ 12:49:12 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_115778817
Die harige :D waar heb je die vandaan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:47:03 #106
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115780656
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 18:46 schreef RiesAmaris het volgende:
jeeeuj mijn pc doet het weer, kan eindelijk weer meekletsen hier =D
Heb de afgelopen week een aantal kaarten gehad, maar die moet ik dus nog allemaal inscannen. Zal de mooiste wel linken als ik alles bijgewerkt heb.
Wel heb ik gister een aantal mooie kaarten aangeschaft:
[ afbeelding ]
Het zijn kaarten van Anton Pieck, ik vind ze erg leuk. Hopelijk denken de toekomstige ontvangers er net zo over :D
Leuke kaarten!! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115783425
Zojuist op een profiel van iemand waar ik een kaartje heen moet sturen:

quote:
I do also belly dance and strip-plastik.
I am creative, sexy and well-educated=))
En dan die foto van d'r erbij :') :')
pi_115790327
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:04 schreef Sokkepok het volgende:

De harige postkaart heb ik wel even in een envelop gedaan :P
Die is cool, waar heb je die vandaan???
  maandag 20 augustus 2012 @ 19:56:10 #109
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115794676
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:02 schreef Melochan het volgende:
Zojuist op een profiel van iemand waar ik een kaartje heen moet sturen:

[..]

En dan die foto van d'r erbij :') :')
Hahaha :D
Naar welk land moet het kaartje?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115796154
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:02 schreef Melochan het volgende:
Zojuist op een profiel van iemand waar ik een kaartje heen moet sturen:

[..]

En dan die foto van d'r erbij :') :')
Haha lol xD

@ Guppyfriend en Soapie, die heb ik zelf gemaakt met een oude postkaart, harige stof en googly eyes ^^
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_115797174
Ik mag voor het eerst een kaartje naar Griekenland sturen! *O*
pi_115799630
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hahaha :D
Naar welk land moet het kaartje?
Rusland Oekraïne
Dit is de dame in kwestie dus :D

Vanwege de omschrijving van d'rzelf, ben ik helemaal vergeten die kaart in een envelop te doen :') Dat was een van haar "eisen". :')
pi_115805639
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:28 schreef Melochan het volgende:

[..]

Rusland Oekraïne
Dit is de dame in kwestie dus :D

Vanwege de omschrijving van d'rzelf, ben ik helemaal vergeten die kaart in een envelop te doen :') Dat was een van haar "eisen". :')
Echt een stereotyp Oost-europeeshoertje. (Sorry voor de woordkeus) :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115812028
Ik gooi even "opa" uit de VS er tussendoor. Gister was z'n 100ste verjaardag, dus keek ik even op het profiel waar het op stond. Degene heeft het profiel helemaal veranderd en niks over opa en de kaarten die hij heeft ontvangen.
Heeft een van jullie er misschien op de een of andere manier nog iets over gelezen?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:22:09 #115
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115812113
Die harige kaart....wat een geweldig ding zeg! Moet ik ook maar eens gaan kijken, of ik zoiets kan maken!

Melochan, omg, die foto, vreselijk! En dan dat profiel erbij, echt erg!

Kaasmuisje; ik hoorde ook zoiets, over opa, maar ik heb niets gestuurd, want ik had geen adres. Maar alles is nu veranderd dus? Hou me even op de hoogte als je wilt, ben ook wel benieuwd waar dit toe leidt.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:26:42 #116
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115813004
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:11 schreef Kaasmuisje het volgende:
Ik gooi even "opa" uit de VS er tussendoor. Gister was z'n 100ste verjaardag, dus keek ik even op het profiel waar het op stond. Degene heeft het profiel helemaal veranderd en niks over opa en de kaarten die hij heeft ontvangen.
Heeft een van jullie er misschien op de een of andere manier nog iets over gelezen?
Nope... Misschien berichtje sturen...?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115813118
Misschien is opa in de tussentijd overleden, hij was natuurlijk al op leeftijd ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115815293
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:23 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Echt een stereotyp Oost-europeeshoertje. (Sorry voor de woordkeus) :@
ja dat dus!
pi_115815319
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:11 schreef Kaasmuisje het volgende:
Ik gooi even "opa" uit de VS er tussendoor. Gister was z'n 100ste verjaardag, dus keek ik even op het profiel waar het op stond. Degene heeft het profiel helemaal veranderd en niks over opa en de kaarten die hij heeft ontvangen.
Heeft een van jullie er misschien op de een of andere manier nog iets over gelezen?
Mss in een van de fora op PC terug te vinden??
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:54:32 #120
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115819090
Joepie! Ik heb mijn eerste hurray van het kaartje uit Duitsland! O+ Ik had een kaartje via een website laten versturen, omdat ik erg enthousiast was om te beginnen en geen kaartjes had.

Iemand hier maakte de opmerking dat dat over het algemeen niet erg op prijs gesteld wordt op Postcrossing, maar ik kreeg gelukkig echt een superlief berichtje. :@

Dit schreef ze (even in een spoiler i.v.m. Google):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de kaart die ik haar stuurde is al drie keer gefavourite. Als een kind zo blij ben ik, haha! :D

@ Seraphina; de kaart die ik jou ga sturen is onderweg hierheen als het goed is....ben benieuwd wat je ervan vindt.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:55:36 #121
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115819137
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:31 schreef Bos81 het volgende:
Misschien is opa in de tussentijd overleden, hij was natuurlijk al op leeftijd ;( ;(
Dat speelde ook in mijn achterhoofd toen ik het kaartje verstuurde :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:57:54 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_115819235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 12:54 schreef Mucha-Girl het volgende:
Joepie! Ik heb mijn eerste hurray van het kaartje uit Duitsland! O+ Ik had een kaartje via een website laten versturen, omdat ik erg enthousiast was om te beginnen en geen kaartjes had.

Iemand hier maakte de opmerking dat dat over het algemeen niet erg op prijs gesteld wordt op Postcrossing, maar ik kreeg gelukkig echt een superlief berichtje. :@

Dit schreef ze (even in een spoiler i.v.m. Google):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de kaart die ik haar stuurde is al drie keer gefavourite. Als een kind zo blij ben ik, haha! :D

@ Seraphina; de kaart die ik jou ga sturen is onderweg hierheen als het goed is....ben benieuwd wat je ervan vindt.
Wat een leuk berichtje O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:17:59 #123
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115822358
Mijn sloot kaarten die ik de afgelopen tijd ontvangen heb


Australië, Maleisië, Duitsland, Rusland, Zweden, Polen, Zuid-Korea en Amerika.

De hond vond ik wat minder, maar rest zijn echt supergaaf. Australië, Zuid-Korea en Zweden zijn nieuwe landen voor me. Korea heeft er zelfs 215 dagen over gedaan, maar ik betwijfel of die kaart wel 215 dagen geleden op de bus is gedaan (dacht eerst dat het een bug was :P).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115822452
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:17 schreef Finland. het volgende:
Mijn sloot kaarten die ik de afgelopen tijd ontvangen heb

[ afbeelding ]
Australië, Maleisië, Duitsland, Rusland, Zweden, Polen, Zuid-Korea en Amerika.

De hond vond ik wat minder, maar rest zijn echt supergaaf. Australië, Zuid-Korea en Zweden zijn nieuwe landen voor me. Korea heeft er zelfs 215 dagen over gedaan, maar ik betwijfel of die kaart wel 215 dagen geleden op de bus is gedaan (dacht eerst dat het een bug was :P).
Ik vind die hond juist wel mooi :) :P
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:49:09 #125
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115823537
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:17 schreef Finland. het volgende:
Mijn sloot kaarten die ik de afgelopen tijd ontvangen heb

[ afbeelding ]
Australië, Maleisië, Duitsland, Rusland, Zweden, Polen, Zuid-Korea en Amerika.

De hond vond ik wat minder, maar rest zijn echt supergaaf. Australië, Zuid-Korea en Zweden zijn nieuwe landen voor me. Korea heeft er zelfs 215 dagen over gedaan, maar ik betwijfel of die kaart wel 215 dagen geleden op de bus is gedaan (dacht eerst dat het een bug was :P).
Ik vind dat roze kaartje supermooi, en die zwarte rechtsonder!

215 dagen lijkt me inderdaad ook belachelijk lang; nog even en je zit aan 't jaar.

Mijn kaartje voor het nieuwe adres in Taiwan (nieuw land, jeuj! *O* ) is ook de deur uit. Een schattige blauwe; hij moest naar een kindje van wie de vader een account had gemaakt. Die wilde kaartjes voor zijn zoontje.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115823835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:17 schreef Finland. het volgende:
Mijn sloot kaarten die ik de afgelopen tijd ontvangen heb

[ afbeelding ]
Australië, Maleisië, Duitsland, Rusland, Zweden, Polen, Zuid-Korea en Amerika.

De hond vond ik wat minder, maar rest zijn echt supergaaf. Australië, Zuid-Korea en Zweden zijn nieuwe landen voor me. Korea heeft er zelfs 215 dagen over gedaan, maar ik betwijfel of die kaart wel 215 dagen geleden op de bus is gedaan (dacht eerst dat het een bug was :P).
Wat een mooie kaartjes heb je gehad, tof!

Zelf heb ik niet veel boeiends gehad, maar Ruben heeft wel wat leuke kaarten ontvangen.

Een drietal kaarten van mensen die in Ethiopië waren geweest. Op één ervan staat tekst, de andere twee zijn blanco meegestuurd, leuke extraatjes :D


Dierenkaarten, ze blijven populair hier. Ruben riep meteen 'beeeeeejjr!' haha O+
  Moderator dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:58:11 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_115823885
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:56 schreef RiesAmaris het volgende:

[..]

Wat een mooie kaartjes heb je gehad, tof!

Zelf heb ik niet veel boeiends gehad, maar Ruben heeft wel wat leuke kaarten ontvangen.
[ afbeelding ]
Een drietal kaarten van mensen die in Ethiopië waren geweest. Op één ervan staat tekst, de andere twee zijn blanco meegestuurd, leuke extraatjes :D

[ afbeelding ]
Dierenkaarten, ze blijven populair hier. Ruben riep meteen 'beeeeeejjr!' haha O+
Hee, die Ethiopische kaarten, kwamen die toevallig uit Tsjechë? Ik heb daar ook wel eens kaarten van gehad, volgens mij :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:35:10 #128
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115825364
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:49 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]
215 dagen lijkt me inderdaad ook belachelijk lang; nog even en je zit aan 't jaar.

Gezien die van Korea ook een Samsungkaart is neem ik aan dat hij pas op de bus is gedaan, want die actie liep toen nog niet. Best wel raar, het had eigenlijk gewoon een van mijn 'eerste' kaartjes moeten zijn. Maar haar stats ook, per maand 2 á 3 kaartjes en nu de laatste maand opeens twintig...
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115825752
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:58 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hee, die Ethiopische kaarten, kwamen die toevallig uit Tsjechë? Ik heb daar ook wel eens kaarten van gehad, volgens mij :D
klopt!
http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-206490
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:48:01 #130
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115825896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:56 schreef RiesAmaris het volgende:

[..]

Wat een mooie kaartjes heb je gehad, tof!

Zelf heb ik niet veel boeiends gehad, maar Ruben heeft wel wat leuke kaarten ontvangen.
[ afbeelding ]
Een drietal kaarten van mensen die in Ethiopië waren geweest. Op één ervan staat tekst, de andere twee zijn blanco meegestuurd, leuke extraatjes :D

[ afbeelding ]
Dierenkaarten, ze blijven populair hier. Ruben riep meteen 'beeeeeejjr!' haha O+
Die beer O+ O+ O+ O+
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  Moderator dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:06:51 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_115826603
quote:
Ja, het is dezelfde :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:10:29 #132
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115831180
Gaat iemand het nu uitzoeken van Opa? :@ :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115872880
Oh ik had Opa ook een kaartje gestuurd...ben nu ook nieuwsgierig...
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
pi_115873986
Ik wil het wel uitzoeken. Stuur ws. de kleindochter een berichtje. ´k Hou jullie op de hoogte.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 23:26:19 #135
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115889004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:25 schreef Seraphina het volgende:
Oh ik had Opa ook een kaartje gestuurd...ben nu ook nieuwsgierig...
Ik heb je kaart vandaag gekregen O+ In 't echt is hij nog leuker :)

Jouw kaartje is onderweg naar mij toe, zodra ik hem heb stuur ik hem direct op, hoop dat je 'm mooi vindt.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115896440
Vanochtend had ik het volgende berichtje van de kleindochter in mijn mail:

"Oh, he had so much fun and got several cards!! You can see a pic of him & his birthday cake on my facebook - Carolyn Henrickson Deal if you want to share. So funny!
Thanks!!
Carolyn"
pi_115899215
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 07:58 schreef Kaasmuisje het volgende:
Vanochtend had ik het volgende berichtje van de kleindochter in mijn mail:

"Oh, he had so much fun and got several cards!! You can see a pic of him & his birthday cake on my facebook - Carolyn Henrickson Deal if you want to share. So funny!
Thanks!!
Carolyn"

Leuk!!!!! (kan alleen de foto niet vinden)
pi_115909315


http://www.postcrossing.com/postcards/TW-596646

geen idee wat ik hiervan moet denken..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115909328
Dat is best een aparte Bos :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_115909398
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:43 schreef Jum het volgende:

[..]

Leuk!!!!! (kan alleen de foto niet vinden)
Ik zie heel veel foto's, maar geen opa :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:44:02 #141
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115910220
Hahaha, Bos. Ik vind hem eigenlijk best wel leuk :).

Gisteren is er een kaartje naar Finland na 65 dagen alsnog geregistreerd, alles dat ik week geleden op de post had gedaan is nog aan het rondreizen.

Ja, ik keek ook al even op de FB. Opa was nergens te bekennen. Wel een naaktfoto gevonden tussen de fotos's overigens :7.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_115913660
Mijn kaartje naar de Australische "Dana Scully" is ook geregistreerd. Nu nog maar 2 traveling, waarvan 1 al bijna is expired en de andere is al bijna een maand onderweg naar Belgie. Ik denk dat ik die persoon maar even een bericht ga sturen, want hij heeft al meer dan 4000 kaarten ontvangen en zal er dus per dag best wel een hoop krijgen, wat de kans verhoogt dat hij mijn kaart is vergeten...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_115920918
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:27 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik zie heel veel foto's, maar geen opa :P
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:44 schreef Finland. het volgende:
Hahaha, Bos. Ik vind hem eigenlijk best wel leuk :).

Gisteren is er een kaartje naar Finland na 65 dagen alsnog geregistreerd, alles dat ik week geleden op de post had gedaan is nog aan het rondreizen.

Ja, ik keek ook al even op de FB. Opa was nergens te bekennen. Wel een naaktfoto gevonden tussen de fotos's overigens :7.
Ik kan opa ook niet vinden, maar ben de naaktfoto ook niet tegengekomen trouwens. :)
pi_115931992
Kroätie (4 dagen) en Tjechië (6) zijn aangekomen, dus ik mag er weer twee verzenden... maaar ik ga braaf wachten!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115941487
Hier staat er ook weer eens op expiren. Persoon is nog wel online geweest maar heeft niet op mijn mailtje gereageerd. Nog maar een mailtje gestuurd.

Enne, die naaktfoto's (nou ja, wel verhuld) staan er echt op ;-)
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:00:09 #146
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115942610
Ik heb gisteren ook weer 5 kaartjes op de post gedaan naar the usual: Finland, Polen, Duitsland, Rusland, Wit-Rusland. :)
A grand adventure has begun.
pi_115975835
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:12 schreef RiesAmaris het volgende:
Ruben heeft weer wat kaarten gehad. Hij staat er nu 3 in de plus :')
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/TW-637305

en

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/TH-112508
Die eerste vind ik leuk! ^^

En ik heb ook niets meer van de 'opa' gehoord. Kan ook geen foto's op Facebook vinden -_-' Jammer hoor.
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Moderator zaterdag 25 augustus 2012 @ 08:57:18 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_115983074
Ik trek ook weer een profiel :')
quote:
Born of Zorgogg, distance relative of Beeblebrox. Likes two people; is in love with a third. Needs to get stoned regularly and enjoys jerking off like a rabid, psychotic chimp. That's my best friend, more about me...

I'm a 24-year-old autistic Dane living in Wales; a Principality of the United Kingdom. I love travelling; especially to Central and Eastern Europe. I like sharing the little things in life, playing musical instruments and reading about history.

I honestly would love any kind of postcards but if you had them, historic buildings, pretty stamps and art neuvo/noir would be my favourites.

!!!WARNING!!!
This profile is provided without warranty, guarantee, or much in the way of explanation. It is solely the writings of a semi-deranged fruit-cake.

Note: The use/reading of my profile may or may not crash your browser, lock up your machine, erase your hard drive or e-mail those naughty pictures you hid in the Utilities folder to your mother. Don't blame me if anything bad happens to you, because it's actually the aliens' fault. The writing is solely that of the author , and he's none too swift with the pooter, if you know what they mean! (too many pronoun changes, bud!) So, it's likely to cause giggle fits in anyone who knows what they're doing, crying to those who don’t and looks of question upon everybody else’s faces.
Not a flying toy. Batteries not included. Thoughts erased after reading. PIN number now extracted.

Thank you for playing. Insert coin to continue.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115983838
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 08:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik trek ook weer een profiel :')

[..]

Haha, ik vind 'm wel leuk, het is weer eens wat anders. :)
  Moderator zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:13:37 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_115985180
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:01 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Haha, ik vind 'm wel leuk, het is weer eens wat anders. :)
Ik vraag me alleen af of de gemiddelde Chinese postcrosser hier iets mee kan :D

Maar ach, ik trek nu een leeg profiel... Dan is die gekke toch leuker

[ Bericht 5% gewijzigd door Guppy op 25-08-2012 11:42:41 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:11:10 #152
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116007941
Ik ga vier nieuwe adressen aanvragen O+

USA, Tjechië en Duitsland
België is nieuw voor mij :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116008166
Ik vraag maandag of dinsdag weer een hoop nieuwe aan, minimaal 10
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:21:49 #154
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116008253
Voor mij is 4 al veel :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116008265
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:21 schreef automatic_ het volgende:
Voor mij is 4 al veel :P
Begrijp ik ;)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:25:25 #156
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116008379
Ik heb er nu wel 10 onderweg :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:40:07 #157
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116008994
Weet iemand waar ik de volgende kaarten kan kopen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ze van een meisje gekregen en ik merk dat ze goed in de smaak vallen! Het zijn nouvelleimages (ofzo), maar op die site kan ik niets bestellen ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116009120
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:40 schreef automatic_ het volgende:
Weet iemand waar ik de volgende kaarten kan kopen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ze van een meisje gekregen en ik merk dat ze goed in de smaak vallen! Het zijn nouvelleimages (ofzo), maar op die site kan ik niets bestellen ;(
www.Funnycard.nl heeft een hoop nouvelleimages en andere webshops uit de OP ook. Kijk daar maar even :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:53:47 #159
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116009479
Thnx! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116015219
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 08:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik trek ook weer een profiel :')

[..]

Snap er geen zak van :@, maar mijn engels is dan ook dramatisch....
pi_116027020
Ik vrees voor deze kaarten.....

U.S.A. 35 days
Belarus 48 days
Russia 49 days
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:50:57 #162
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116038893
Hoe lang doen kaarten naar Rusland er bij jullie over? Het verbaast me dat er van mijn 6 travelling kaarten nog maar 1 geregistreerd is.

Heb nu een direct swap gaande met een meisje uit Rusland, een penpal uit India (niet via Postcrossing), en dus de direct swap met Seraphina (is de envelop inmiddels ook aan gekomen?)
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116039865
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:50 schreef Mucha-Girl het volgende:
Hoe lang doen kaarten naar Rusland er bij jullie over? Het verbaast me dat er van mijn 6 travelling kaarten nog maar 1 geregistreerd is.

Heb nu een direct swap gaande met een meisje uit Rusland, een penpal uit India (niet via Postcrossing), en dus de direct swap met Seraphina (is de envelop inmiddels ook aan gekomen?)
Dat is geheel afhankelijk van waar in Rusland. Moskou is meestal zon 2 weken of minder, maar de buitengebieden wil wel eens veel langer duren of inderdaad zelfs expired
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport zondag 26 augustus 2012 @ 21:18:41 #164
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_116040668
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:50 schreef Mucha-Girl het volgende:
Hoe lang doen kaarten naar Rusland er bij jullie over? Het verbaast me dat er van mijn 6 travelling kaarten nog maar 1 geregistreerd is.

Heb nu een direct swap gaande met een meisje uit Rusland, een penpal uit India (niet via Postcrossing), en dus de direct swap met Seraphina (is de envelop inmiddels ook aan gekomen?)
Naar Rusland duurt soms wel een maand, maar andersom soms maar 5 of 6 dagen :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_116042834
Ik heb echt vet leuke kaarten gehad maar helaas geen scanner, ik zal ze morgen even op de foto zetten. Mijn favoriet is een lief Chinees getekend konijntje :). Van Mucha-girl heb ik een kaart van commander Riker gekregen :D (de envelop is nog niet binnen, komt volgende week vast wel).
Ik had 4 dagen achter elkaar kaartjes, echt een leuke thuiskomer steeds na het werk!
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
pi_116052699
Ik vrees voor 3 kaarten: Taiwan, USA/Zuid-Korea en China :( Allemaal 37 dagen onderweg.

Morgen gaan er trouwens 8 kaartjes op de bus. Naar Polen, Belarus, Rusland, Taiwan, Duitsland, Finland, Oekrainie en Roemenie (die is nieuw voor mij :))
  maandag 27 augustus 2012 @ 00:34:07 #167
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_116053464
Aaah, Roemenië! Daar wil ik ook wel een kaart van of heensturen, mijn vriend is namelijk half-Roemeens :7.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_116053590
een paar uur geleden 10 adressen aangevraagd.Voornamelijk de standaard landen + Brazilië waar ik al wel 2 keer een kaart uit heb mogen ontvangen, maar nog niet eerder een kaart naar toe heb mogen sturen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:49:36 #169
382907 xAuke0
Nee ik ben geen meisje :P
pi_116073636
Vandaag mijn eerste kaart naar Noorwegen gestuurd :D
pi_116074367
Ik heb al weer wat postzegels ingeslagen, woensdag mag ik van mezelf weer 7-8 adressen aanvragen. Ben benieuwd!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:04:17 #171
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116097056
Yay, weer een hurray! De kaart naar Singapore is aangekomen! Met een lief berichtje dat de kaart haar deed denken aan d'r eigen bulldog. Goed zo, dat was ook de bedoeling O+

Meteen een nieuw adres aangevraagd: weer Rusland. Niet erg, maar inmiddels dus 5 travelling kaarten, vier naar Rusland en 1 naar Taiwan. En aangezien zelfs Singapore sneller aankomt dan Rusland, vraag ik me af in hoeverre dat goed gaat. Zal wel iets met dat Cyrillische schrift te maken hebben, heb het adres met Latijns schrift geschreven. We zullen het zien. Het nieuwe adres wenst cityviews of UNESCO World Heritage-sites. Gaan we doen: vandaag de stad in! O+
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116097155
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:04 schreef Mucha-Girl het volgende:
Zal wel iets met dat Cyrillische schrift te maken hebben, heb het adres met Latijns schrift geschreven.
ik had de Cyrillische versie uitgeprint, nu ook al 38 dagen travelling naar St. Peterburg.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:14:04 #173
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116097218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik had de Cyrillische versie uitgeprint, nu ook al 38 dagen travelling naar St. Peterburg.
Hmm, dat belooft dan lekker veel goeds, not! Van die 4 adressen moeten er 2 naar St. Petersburg. Wie sprak hier nou over dat ze een reactie had gehad van een meisje uit Moskou dat er al heel lang geen post meer voor haar was gekomen?

Zouden de Russische posterijen overhoop liggen?
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:55:54 #174
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116107193
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:14 schreef Mucha-Girl het volgende:
Hmm, dat belooft dan lekker veel goeds, not! Van die 4 adressen moeten er 2 naar St. Petersburg. Wie sprak hier nou over dat ze een reactie had gehad van een meisje uit Moskou dat er al heel lang geen post meer voor haar was gekomen?

Zouden de Russische posterijen overhoop liggen?
Ik! En ja, ik denk het... Ik heb er nog ééntje naar Rusland (16 dagen) en die moet ook naar Moskou.

Vandaag heb ik een kaartje uit Brazilië gehad, mijn tweede al uit dat land :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:58:52 #175
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116107336
En ik blijf mijzelf soms écht écht verbazen hoe snel sommige kaartjes aankomen :{
Mijn laatste kaartje naar Polen heeft er maar 2(!) dagen over gedaan :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:02:45 #176
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116109950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:58 schreef automatic_ het volgende:
En ik blijf mijzelf soms écht écht verbazen hoe snel sommige kaartjes aankomen :{
Mijn laatste kaartje naar Polen heeft er maar 2(!) dagen over gedaan :{
Whoei, da's heeeeel vlug inderdaad; mijn kaartje naar Duitsland deed er zes dagen over.
En een kaartje uit Brazilie, geweldig. O+

Vanmorgen een hurray gekregen uit Rusland, het kaartje uit Moskou is aangekomen. De Moskouse posterijen liggen dus niet plat, die in St. Petersburg kennelijk wel...apart dit hoor.

De twee nieuwe adressen, een school in Duitsland die wilde dat ik in het Nederlands zou schrijven, en een Russische UNESCO-sites-verzamelaar, zijn ook al de deur uit. :@

EDIT: Vanmiddag in de stad trouwens een geweldig fotoboek gekocht waar je gekregen kaartjes (ook die van een ander formaat dan 10x15cm, dan open je simpelweg de slip-in plasticjes en zet je de boel met een paperclipje vast) in kunt bewaren met een paar memo-regeltjes ernaast gedrukt. Zo kun je dus ook opschrijven van wie je een bepaalde kaart hebt gekregen of wat je ervan vindt.

Het fotoboek, only ¤6,99 bij V&D, plek voor 200 kaarten:

[ Bericht 17% gewijzigd door Mucha-Girl op 28-08-2012 16:11:52 ]
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:35:30 #177
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116111410
Wat leuk en goedkoop!! Morgen ook even kijken :)
Of vanavond online spieken.

http://www.vd.nl/wonen/ho(...)lister&from=overview
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116112182
ooooh dat album is geweldig!! Bedankt voor de tip, ik race van het weekend naar de V&D denk ik!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:56:56 #179
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116112234
Die tip van Automatic is een goeie; maar die is een maatje groter dan wat ik heb, en heeft geen memo-regeltjes op de blaadjes. Hij kost ook twee euro meer. Ik zal eens kijken of ik die van mij kan vinden online. Hij staat hier al in de kast te pronken met de kaart van Seraphina erin! O+

EDIT: niet direct online gevonden, wel op Amazon.de een foto van de binnenkant van die van mij. Als je goed kijkt kun je links naast de plasticjes de memo-lijntjes zien staan:


Er zijn dus verschillende versies van kennelijk; de City Travel (dat is die van mij) en de Discover (die van Automatic). Leuk zijn ze sowieso allebei, en thanks Automatic voor het zoeken online; kon het zelf niet vinden. O+

[ Bericht 45% gewijzigd door Mucha-Girl op 28-08-2012 17:07:46 ]
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:38:09 #180
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116115813
Samen komen we er wel Mucha! :) Haha.
Ik vind die van jou leuker, met dat Memo stukje!

Ik ga morgen even kijken 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116116810


O+ O+ O+ O+ O+ Uit Japan.Met Nederlandse en Japanse tekst, erg leuk!!!

Heb in de Hurray dus ook in het Nederlands en Japans (Hoera voor de vertaalsites) geschreven.
pi_116121104
Die albums lijken me erg handig!!! Ik ben nog steeds te lui om foto's te maken van mijn ontvangen kaartjes hihi.
Vandaag een kaartje uit de Oekraïne binnen, ook leuk. Het kaartje zelf had ze in Maleisië gekocht, heel mooi. Het is duidelijk vakantietijd geweest wat ik had dat vorige week ook met een Cubaans kaartje gestuurd door een Argentijns meisje :D.
Ik had van Mucha-girl ook nog een leuke zelfgemaakte envelop met 3 andere Star Trek kaartjes. Ik kan mijn studio nu weer meer opnerden :D (dankdank!!!, echt superleuk, ook met de envelop!).
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
pi_116126513
Die boeken zijn best handig. Misschien een keer eens 1 aanschaffen.

Dit kaartje lag vandaag in de bus:
http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1109596

Ik vind hem erg leuk :)

Die pandabeer is schattig. O+
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:52:45 #184
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116128336
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:12 schreef RiesAmaris het volgende:
Ruben heeft weer wat kaarten gehad. Hij staat er nu 3 in de plus :')
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/TW-637305

en

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/TH-112508
Vind ze allebei geweldig, maar met name die tweede is echt superschattig!
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116137651
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:26 schreef Herfstblad het volgende:
Die boeken zijn best handig. Misschien een keer eens 1 aanschaffen.

Dit kaartje lag vandaag in de bus:
http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1109596

Gaaf kaartje!. Ik kreeg gisteren een kaartje van een of ander skiresort in Belarus. Dus als iemand nog ooit daar wil skieen, weet ik nog wel een adresje voor je ;-)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:01:01 #186
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116139059
Grmbl... In Bergen op Zoom waren de fotoalbums niet ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116139183
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:01 schreef automatic_ het volgende:
Grmbl... In Bergen op Zoom waren de fotoalbums niet ;(
Kun je het niet online bestellen en laten afleveren bij het filiaal in BoZ? Het kan zijn dat het artikel alleen via de webshop te bestellen is.. ( :@ )
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:09:29 #188
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116139256
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:01 schreef automatic_ het volgende:
Grmbl... In Bergen op Zoom waren de fotoalbums niet ;(
Huh? Da's raar, woon daar zelf, heb hem daar gisteren dus nog gekocht. Beneden in de kelder, in de witte kasten achteraan tegen de wand, bij de schoolspullen. Lagen er gisteren nog drie. Wat gek zeg.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:10:54 #189
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116139295
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:09 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

Huh? Da's raar, woon daar zelf, heb hem daar gisteren dus nog gekocht. Beneden in de kelder, in de witte kasten achteraan tegen de wand, bij de schoolspullen. Lagen er gisteren nog drie. Wat gek zeg.
Woon je serieus daar?! Haha.
Naja! Ik zag alleen maar de kleintjes liggen met dezelfde voorkant. En in de andere kast lagen vooral Baby-albums.
Ik rij vanmiddag even naar Roosendaal, dus wie weet zijn ze daar al ga ik nu wel aan mijzelf twijfelen :')
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:06 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Kun je het niet online bestellen en laten afleveren bij het filiaal in BoZ? Het kan zijn dat het artikel alleen via de webshop te bestellen is.. ( :@ )
Dat is een andere en die wil ik niet :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:13:10 #190
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116139354
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:10 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Woon je serieus daar?! Haha.
Naja! Ik zag alleen maar de kleintjes liggen met dezelfde voorkant. En in de andere kast lagen vooral Baby-albums. Ik rij vanmiddag even naar Roosendaal, dus wie weet zijn ze daar al ga ik nu wel aan mijzelf twijfelen :')

[..]

Dat is een andere en die wil ik niet :P
Als je het trappenhuis bij de horloges neemt naar links en dan helemaal tegen de wand, bij het trappenhuis bij de snoep moet je rechts en doorlopen naar voren. Die kast had je gekeken? Weird..... :?
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:15:29 #191
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116139420
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:13 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

Als je het trappenhuis bij de horloges neemt naar links en dan helemaal tegen de wand, bij het trappenhuis bij de snoep moet je rechts en doorlopen naar voren. Die kast had je gekeken? Weird..... :?
Ja, haha :D Links van die kast stonden allerlei foto-lijsten. En in die kast had je ook gekleurde boeken ofzo. Onderaan waren twee vakken en daar lagen +/- 10-12 van die kleine boekjes (10x15).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:17:29 #192
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116139480
Wie in dit topic wonen nog meer in / rondom Bergen op Zoom en heeft gisteren de albums gekocht?
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:21:06 #193
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116139583
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:17 schreef automatic_ het volgende:
Wie in dit topic wonen nog meer in / rondom Bergen op Zoom en heeft gisteren de albums gekocht?
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Heb een foto-album-oorlog ontketent geloof ik. Laat even weten of ze er in R'daal nog zijn dan? Of zal ik mee gaan om je te ondersteunen? :P *pest*
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:23:27 #194
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116139641
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:21 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

Heb een foto-album-oorlog ontketent geloof ik. Laat even weten of ze er in R'daal nog zijn dan? Of zal ik mee gaan om je te ondersteunen? :P *pest*
Als ik er ééntje gevonden heb, dan laat ik dit meteen weten inclusief foto's 8-) 8-).
Serieus, ik ben in staat om de auto in te stappen en terug te rijden naar BoZ. Het kan toch niet dat die krengen op zijn? _O- Wat moeten mensen nu met een fotoalbum? :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:34:18 #195
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116139957
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:23 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Als ik er ééntje gevonden heb, dan laat ik dit meteen weten inclusief foto's 8-) 8-).
Serieus, ik ben in staat om de auto in te stappen en terug te rijden naar BoZ. Het kan toch niet dat die krengen op zijn? _O- Wat moeten mensen nu met een fotoalbum? :P
Heb wel een Engelse website gevonden waar ze exact dezelfde verkopen (voor zover ik dat kan zien). Daar kost-ie iets meer dan 7 pond, dus ik hoop dat je hem in R'daal nog kunt scoren.

EDIT; Duitse versie van diezelfde website hebben ze hem ook, daar kost-ie ¤7,90 en is hij sneller bij je dan vanuit Engeland.

En idd; sinds wanneer kopen mensen nou weer foto-albums?
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:35:32 #196
147091 janeway
live long and prosper
pi_116139990
Hallo lui

Hoe ruimen jullie je voorraad nog te versturen kaarten op. Ze zitten nu in een schoenendoos.. Zooitje dus..
Trouwens een kaarten tip. Bij Ikea hebben ze kaarten 5 voor 2,49 oa deze

Je vind ze op de kunstafdeling.. De achterkant is blanco (zonder strepen ed) maar met klein ikea logo..
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:40:20 #197
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116140159
Ik ga straks op pad 8-)
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:35 schreef janeway het volgende:
Hallo lui

Hoe ruimen jullie je voorraad nog te versturen kaarten op. Ze zitten nu in een schoenendoos.. Zooitje dus..
Ik heb er geen logica inzitten, haha. Ze zitten in zo'n A4 ladenbakje :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:21:06 #198
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116141409
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:35 schreef janeway het volgende:
Hallo lui

Hoe ruimen jullie je voorraad nog te versturen kaarten op. Ze zitten nu in een schoenendoos.. Zooitje dus..
Trouwens een kaarten tip. Bij Ikea hebben ze kaarten 5 voor 2,49 oa deze
[ afbeelding ]
Je vind ze op de kunstafdeling.. De achterkant is blanco (zonder strepen ed) maar met klein ikea logo..
Wat een leuke kaartjes zijn dat, Jane! Ik moet binnenkort eens naar Ikea, zal ervoor kijken....
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116141491
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:35 schreef janeway het volgende:
Hallo lui

Hoe ruimen jullie je voorraad nog te versturen kaarten op. Ze zitten nu in een schoenendoos.. Zooitje dus..
Trouwens een kaarten tip. Bij Ikea hebben ze kaarten 5 voor 2,49 oa deze
[ afbeelding ]
Je vind ze op de kunstafdeling.. De achterkant is blanco (zonder strepen ed) maar met klein ikea logo..
Klopt. Laatst al een paar setjes gekocht. Zitten inderdaad een paar erg mooie tussen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_116141633
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:35 schreef janeway het volgende:
Hallo lui

Hoe ruimen jullie je voorraad nog te versturen kaarten op. Ze zitten nu in een schoenendoos.. Zooitje dus..
Ik heb een ladenkastje naast mijn bureau staan, en in één van de laden zitten mijn onverstuurde kaarten (en in één van de andere mijn ontvangen kaarten, haha).
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:36:40 #201
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116141909
Ik heb een andere gekocht! :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:44:45 #202
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116142209
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:36 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb een andere gekocht! :P
Vertel, ben benieuwd :) Tof dat je geslaagd bent!
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:26:11 #203
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116143624
Ik vind de jouwe mooier, maar die hadden ze ook niet.
En er was er nog ééntje met allerlei rozen ofzo.



En de binnenkant is hetzelfde als bij jou volgens mij.

Edit; Ik ben al druk bezig 8-)
Ik heb nu de leukste / mooiste aan de deur hangen en de rest mag in mijn boek :P
Klikkerdeklik

[ Bericht 19% gewijzigd door automatic_ op 29-08-2012 12:59:24 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:06:26 #204
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116145039
Oooh, die is ook geweldig zeg, Automatic! O+

Is inderdaad bijna hetzelfde als die van mij, alleen staat er bij mij MEMO boven die regeltjes. Ik vind hem echt super-schattig, en je indeling ziet er goed uit. Misschien dat ik die ook nog wel jat :P
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:14:48 #205
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116145342
Ik ben er ook blij mee 8-)
En ja, ik vond het wel leuk om dat erbij te schrijven! Dan hoef je het niet meer op te zoeken.
Misschien had ik liever nog de "verstuur" datum erbij gezet, maar ach... Dit is ook goed 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116148218
Over het opruimen. Ik moet nog kijken of het werkt, maar ik heb net bij de action een plasticopbergmap met 6 vakjes gekocht. Daar heb ik net mijn kaarten in gestopt.

Wel gesorteerd op 6 redelijk vaak voorkomende onderwerpen

Dieren
Bloemen
Mensen
Cartoons/tekeningen (Dick Bruna en Fiep Westerdorp vallen doorgaans erg in de smaak)
Toeristenkaarten
en dan nog overigen...

En ik heb ook de feestdagenkaarten apart gehouden dmv een elastiekje en die bij diversen gestopt..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_116154104
Ik heb de kaartjes in een MOPPE ladenkastje van IKEA zitten :) De lege kaarten bij elkaar en de ontvangen kaarten ook.
En de postzegels zitten ook apart.

Maandag 8 kaarten op de bus gedaan en die naar Finland is gewoon al aangekomen! :o
7 andere kaarten zijn nu 2 dagen onderweg en 3 anderen 40 dagen :'(
pi_116154204
De ontvangen kaarten heb ik ook apart. In of fotoalbums of in insteekhoezen in multomappen..
Postzegels in een ander doosje met gewone NL-zegels...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_116156273
Kaartje naar Moskou is na 53 dagen toch nog geregistreerd. Had er al niet meer opgerekend, maar met excuses, hij was op vakantie.....
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:18:57 #210
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116158899
Ik ben verslaafd, denk ik :')
Ik mag weer twee kaartjes versturen en ik kan dat dan niet laten hè _O- Ik zag pas trouwens allerlei leuke kaartjes online, dus ik ga er ook wat bestellingen uitgooien (ook al komt dat niet helemaal uit :+)

Wow, meteen twee leuke landen (China en Japan)!
En Japan is nieuw voor mij :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116159050
Ik ben wel blij dat a mijn wereldzegels op zijn en b ik straks een paar weken bij pa in huis zit en dus gelukkig niet snel in de verleiding zal zitten om iets te versturen...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:27:40 #212
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116159253
Haha, snap ik! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116159373
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:27 schreef automatic_ het volgende:
Haha, snap ik! :)
Ja. ik ben trouwens al bijna een jaar lid :o :o en dus al redelijk wat verstuurd in dat jaar. Ik heb nu al 190 kaarten met ID de deur uitgedaan :o :o
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:47:43 #214
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116160061
Wow!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:58:23 #215
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116160477
Wat hebben ze bij http://www.postpapierenzo.nl/ leuke setjes kaarten! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 20:02:49 #216
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116160669
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:58 schreef automatic_ het volgende:
Wat hebben ze bij http://www.postpapierenzo.nl/ leuke setjes kaarten! :)
Doe nou nie-hiet! :o Zat mezelf al te verbieden die kaarten te bestellen; ze zijn geweldig :9~
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  woensdag 29 augustus 2012 @ 20:10:03 #217
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116160903
Je moet even wachten tot 4 september! Dan krijg je 10% korting.
Ik heb voor ¤30,- erin zitten _O- :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116161328
Bij mij begint het nu lekker te lopen, vandaag zelfs 4 kaarten gekregen! *O*

Ik heb er nu 9 verzonden, 10 ontvangen, en nog 6 onderweg.
Hoe kan dat dan eigenlijk? Meer ontvangen dan verzonden?
pi_116163771
Hier lag er vandaag mijn eerste kaartje uit China op me te wachten. Een mooi mysterieus plaatje: http://www.postcrossing.com/postcards/CN-688233
De achterkant was wel net zo leuk als de voorkant met maar liefst 5 kleurige postzegels en nog een paar stickers.
Ik heb een kaartje getrokken naar Rusland, een dorp ergens onder Moskou. Deze user staat op 62 sent en 40 received. Ze schrijft ook dat kaarten vaak beschadigd aankomen en of ze daarom in een envelop kunnen. Niet zo hoopgevend dus, behoorlijke kans dus dat mijn kaartje niet gaat aankomen.
Verder staat mijn sent op 54 en received op 47. Het is nu volgens mij al een week of drie dat dit zo uit balans is. Hebben jullie dat ook wel eens, dat de balans zoek is?
Eerder had ik, net als jula123 eerder dat ik er meer ontvangen dan verzonden had. En @jula123: dit heeft te maken met de ingewikkelde berekeningen die poscrossing uit moet voeren om te zorgen dat alle kaarten op de juiste manier over iedereen verdeeld worden. Dit is nogal gecompliceerd en daarom kan het dus voorkomen dat je ongelijk loopt.
pi_116180179
Gisteren een kaart ontvangen waar vrijwel niks opstond en ook niet het postcard-ID... Zelfs niet mogelijk hem te vinden via postcrossing want ik heb alleen de datum en het land waar de kaart vandaan komt. Lekker dan.
pi_116182163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:45 schreef VKV het volgende:
Gisteren een kaart ontvangen waar vrijwel niks opstond en ook niet het postcard-ID... Zelfs niet mogelijk hem te vinden via postcrossing want ik heb alleen de datum en het land waar de kaart vandaan komt. Lekker dan.
kan Postcrossing zelf niet helpen?
http://www.postcrossing.com/contact?category=received-postcard
pi_116182737
quote:
Zal ze wel even een berichtje sturen. Voor dat "unknown postcard-id dinges" heb ik te weinig info op de kaart staan.
  Moderator donderdag 30 augustus 2012 @ 12:45:34 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_116183554
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:16 schreef VKV het volgende:

[..]

Zal ze wel even een berichtje sturen. Voor dat "unknown postcard-id dinges" heb ik te weinig info op de kaart staan.
Je hebt een land, toch? Ze hebben verrassend weinig nodig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116184271
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je hebt een land, toch? Ze hebben verrassend weinig nodig
Jawel maar bij dat invulformuliertje krijg ik een melding van "te weinig info" als ik alleen land en datum invoer.
pi_116190967
En weer twee 8-)
België en Polen!
En België is grappig, want dat is 17km van mij vandaan _O- _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116191287
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:22 schreef automatic_ het volgende:
En weer twee 8-)
België en Polen!
En België is grappig, want dat is 17km van mij vandaan _O- _O-
Ja, dat is wel grappig ja. Dat zal voor jou waarschijnlijk nog meer gelden. Ik heb een keer een kaart naar Frankrijk moeten sturen wat minder afstand had dan mijn verste kaart binnen Nederland _O-

Ik zag zelfs ooit een kaart van Ede naar Wageningen (dacht ik, iig was het maar 7 km), Dat zou ik gewoon in het weekend even per fiets afgelegd hebben :') :') :')
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_116191754
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:30 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel grappig ja. Dat zal voor jou waarschijnlijk nog meer gelden. Ik heb een keer een kaart naar Frankrijk moeten sturen wat minder afstand had dan mijn verste kaart binnen Nederland _O-

Ik zag zelfs ooit een kaart van Ede naar Wageningen (dacht ik, iig was het maar 7 km), Dat zou ik gewoon in het weekend even per fiets afgelegd hebben :') :') :')
Ik kom normaal best vaak in die plaats, maar dit weekend niet. Anders had ik hem wel persoonlijk in de bus gedaan :P Heb dat ook op het kaartje geschreven. Ik moest er in ieder geval erg om lachen toen ik het zag!

Het andere meisje wilde een kaartje uit Amsterdam, dus dan ga ik deze sturen:
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116193198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:22 schreef automatic_ het volgende:
En weer twee 8-)
België en Polen!
En België is grappig, want dat is 17km van mij vandaan _O- _O-
waarschijnlijk gaat de Belgische kaart met een enorme omweg via schiphol en brussel of zo
pi_116197154
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

waarschijnlijk gaat de Belgische kaart met een enorme omweg via schiphol en brussel of zo
Ja, dat denk ik ook
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116205252
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:58 schreef automatic_ het volgende:
Wat hebben ze bij http://www.postpapierenzo.nl/ leuke setjes kaarten! :)
Aaah, wat hebben ze daar leuke dingen! ^^
Maar ik heb al zooo veel kaarten :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_116212087
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:31 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Aaah, wat hebben ze daar leuke dingen! ^^
Maar ik heb al zooo veel kaarten :P
Ja, leuk he?! :@ :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116215270
Maandag 8 kaarten op de bus gedaan en 3 (Finland, Duitsland en Polen) zijn gewoon al aangekomen :o
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:14:09 #233
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116223561
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:04 schreef Herfstblad het volgende:
Maandag 8 kaarten op de bus gedaan en 3 (Finland, Duitsland en Polen) zijn gewoon al aangekomen :o
Whoei, das beter dan bij mij; Moskou is er inmiddels, St. Petersburg nog niet, al bijna 4 dagen later.....
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116226620
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:04 schreef Herfstblad het volgende:
Maandag 8 kaarten op de bus gedaan en 3 (Finland, Duitsland en Polen) zijn gewoon al aangekomen :o
Wow! Wat een mazzel zeg. Ik heb er maandag ook acht op de post gedaan, en niets nog aangekomen, terwijl ik gedacht had dat er nu toch wel wat geregistreerd zou zijn ondertussen. Ik heb tenminste al weer zin om een nieuwe kaart te gaan sturen.

Wel twee kaarten in de bus, en ook nog weer nieuwe landen: Oostenrijk en Portugal. Er zijn echt niet zo veel kaarten vanuit Oostenrijk verstuurd, ID nog in het begin van de 100.000
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:46:03 #235
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116226671
2 kaartjes binnen:
Spanje en Frankrijk (=nieuw) :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116226765
Zo. Drie minuten later en ik heb een Hurray dat mijn kaartje naar één van de Canarische Eilanden binnen is. Dat is dus sneller dan die naar Duitsland die maar 70 km moest reizen...
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:51:45 #237
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116226906
Oooo leuk! :)
Ach... Een kaartje van mij naar Duitsland heeft er 53 dagen op gedaan al stuurde ik haar een mailtje en PLOP hij werd geregistreerd, haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116235564
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:44 schreef penelopei_a het volgende:

[..]

Wow! Wat een mazzel zeg. Ik heb er maandag ook acht op de post gedaan, en niets nog aangekomen, terwijl ik gedacht had dat er nu toch wel wat geregistreerd zou zijn ondertussen. Ik heb tenminste al weer zin om een nieuwe kaart te gaan sturen.

Wel twee kaarten in de bus, en ook nog weer nieuwe landen: Oostenrijk en Portugal. Er zijn echt niet zo veel kaarten vanuit Oostenrijk verstuurd, ID nog in het begin van de 100.000
En 4 zijn er. Roemenie is ook al binnen. :o
Maar 3 kaartjes zijn al 38 dagen onderweg ofzo. Dus ze zijn niet altijd even snel. :P
pi_116241551
Ik heb nog altijd geen energie gehad om nieuwe kaarten aan te vragen. Even kort samengevat: ik heb een verschrompelde galblaas die ramvol met galstenen zit en daardoor steeds kolieken, flinke pijnaanvallen. Moet daardoor vaak 'snachts of in de vroege ochtend naar de huisartsenpost voor morfine, en zit inmiddels aan de diclofenac en zadira, en om nou te zeggen dat het zoveel helpt...
7 september wordt mn galblaas verwijderd, en tot die tijd zit ik hier maar een beetje moe en brak en heul zielig te zijn en heb ik de puf niet om wat nieuws aan te vragen. En m'n vingers jeuken zo verschrikkelijk he, maar het idee dat ik moet schrijven staat me nogal tegen nu. Dus ik geniet voorlopig nog maar even dubbel van jullie verhalen en hurrays nu O+
  Moderator vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:32:07 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_116242376
Kan me voorstellen dat je even tegen het schrijven opziet! Beterschap!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:57:00 #241
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116254069
Pfff, Riesamaris, sterkte! Niet niks, zoiets!

Hier vandaag een berichtje; een hurray uit Taiwan. Kaart is na tien dagen aangekomen :) Nu nog travelling; twee kaarten naar St. Petersburg (15 dagen onderweg), 1 kaart naar Voronezh, ook Rusland, 3 dagen onderweg, en verder nog een kaart naar Munchen, Duitsland, eveneens drie dagen onderweg.

Nieuwe adres is weer St. Petersburg.... :')
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116254382
Sterkte Ries :* :*

Vandaag 2 hurrays van dinsdag vestuurde kaarten (Duitsland en Finland). De Duitse is direct door de ontvangster gefav-ed. Ze vroeg om voedselkaarten en ik had nog een kaartje liggen met een frietje met. Die heeft ze dus gehad en was er (ook in de Hurray) blij mee.. :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_116254460
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:07 schreef RiesAmaris het volgende:
Ik heb nog altijd geen energie gehad om nieuwe kaarten aan te vragen. Even kort samengevat: ik heb een verschrompelde galblaas die ramvol met galstenen zit en daardoor steeds kolieken, flinke pijnaanvallen. Moet daardoor vaak 'snachts of in de vroege ochtend naar de huisartsenpost voor morfine, en zit inmiddels aan de diclofenac en zadira, en om nou te zeggen dat het zoveel helpt...
7 september wordt mn galblaas verwijderd, en tot die tijd zit ik hier maar een beetje moe en brak en heul zielig te zijn en heb ik de puf niet om wat nieuws aan te vragen. En m'n vingers jeuken zo verschrikkelijk he, maar het idee dat ik moet schrijven staat me nogal tegen nu. Dus ik geniet voorlopig nog maar even dubbel van jullie verhalen en hurrays nu O+
Beterschap en sterkte! :* :*
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator zaterdag 1 september 2012 @ 08:51:51 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_116262818
Wauw, er zijn deze week 10 kaartjes van mij geregistreerd :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 september 2012 @ 09:45:32 #245
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116263303
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 08:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Wauw, er zijn deze week 10 kaartjes van mij geregistreerd :o
Dat is veel!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zaterdag 1 september 2012 @ 09:48:14 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_116263337
Ja, dat is echt nog nooit eerder gebeurd :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116264264
Sterkte Ries!!!!
  zaterdag 1 september 2012 @ 11:57:34 #248
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116265352
Ik ben benieuwd of ik verjaardagskaarten krijg :@
Ik ben a.s. vrijdag jarig en dat heb ik in mijn profiel staan :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 1 september 2012 @ 17:18:32 #249
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116274763
Jaaaaa, ik heb mijn eerste kaartje ontvangen! Uit de Verenigde Staten, met een superlief berenjong voorop (had gevraagd om beren-kaartjes). O+ O+

Dit is hem: http://www.postcrossing.com/postcards/US-1834379

Ik heb de verzender uitgebreid bedankt, en deze gaat trots in mijn kaartenboekje, recht onder die van Seraphina :D

Toch even heel opbeurend, zoiets, na het zware nieuws wat ik eerder vandaag ontving.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mucha-Girl op 01-09-2012 17:27:49 ]
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116296490
Een (twijfelachtige) mijlpaal toen ik gisteravond thuiskwam: mijn eerste ID-loze kaartje en ook nog 's geen naam van de afzender. Net het unknown ID formulier ingevuld en ook een oproepje op mijn profiel geplaatst. Benieuwd of er wat uitkomt, want veel gegevens heb ik niet.
pi_116300300
Even afkloppen, maar het lijkt erop dat we de kolieken onder controle hebben hier (mag ook wel met tramadol en morfine }:| ) dus ik ben voorzichtig wat gaan doen met de nieuwe V&D albums:


Mijn album zit zo goed als vol, die van Ruben ongeveer tot de helft. De kaarten die echt te groot waren heb ik er met plakband in geplakt en degenen die net 1 of 2 mm te groot waren heb ik...sorry...een randje van af gesneden :X
Maar het ziet er wel leuk uit zo, je kunt nu fijn door de albums bladeren en alles terug bekijken O+

Nu even zien of ik nog wat adressen kan aanvragen, voor nu is mijn energie weer even helemaal op :P
  zondag 2 september 2012 @ 12:55:52 #252
342418 VKV
Plausibel
pi_116300505
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 08:52 schreef Kaasmuisje het volgende:
Een (twijfelachtige) mijlpaal toen ik gisteravond thuiskwam: mijn eerste ID-loze kaartje en ook nog 's geen naam van de afzender. Net het unknown ID formulier ingevuld en ook een oproepje op mijn profiel geplaatst. Benieuwd of er wat uitkomt, want veel gegevens heb ik niet.
Het postcard-ID dat ik deze week zocht met enkel het land en de datum van verzending als gegevens is gevonden :D Dus er is zeker hoop :P
  zondag 2 september 2012 @ 13:08:47 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116300808
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:49 schreef RiesAmaris het volgende:
Even afkloppen, maar het lijkt erop dat we de kolieken onder controle hebben hier (mag ook wel met tramadol en morfine }:| ) dus ik ben voorzichtig wat gaan doen met de nieuwe V&D albums:

[ afbeelding ]
Mijn album zit zo goed als vol, die van Ruben ongeveer tot de helft. De kaarten die echt te groot waren heb ik er met plakband in geplakt en degenen die net 1 of 2 mm te groot waren heb ik...sorry...een randje van af gesneden :X
Maar het ziet er wel leuk uit zo, je kunt nu fijn door de albums bladeren en alles terug bekijken O+

Nu even zien of ik nog wat adressen kan aanvragen, voor nu is mijn energie weer even helemaal op :P
Ooo jij hebt die leuke gevonden O+
Leuk joh! :)

Ik heb overigens ook randjes gesneden hoor, haha.

Gisteren heb ik mijn eerste kaartje uit Turkije, Istanbul, gekregen :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116302143
Ja er lagen er nog 2 bij de V&D in Ede, en die heb ik allebei meegenomen. heb ook meteen alvast wat extra albums ingeslagen, die waren nu 5 euro per stuk en ze zijn nog paars ook :D
  zondag 2 september 2012 @ 13:54:30 #255
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116302290
Haha, je hebt een mooie voorraad dus!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 2 september 2012 @ 14:01:45 #256
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116302572
Ooo een vriend van mij staat bij de V&D, dus heb gevraagd of hij even voor dat album wil kijken :@
Je kunt maar een album op voorraad hebben 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 2 september 2012 @ 14:07:42 #257
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116302871
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:01 schreef automatic_ het volgende:
Ooo een vriend van mij staat bij de V&D, dus heb gevraagd of hij even voor dat album wil kijken :@
Je kunt maar een album op voorraad hebben 8-)
Lol, hoezo album-obsessie? :P
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  zondag 2 september 2012 @ 14:09:47 #258
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116302991
Ja, haha :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 2 september 2012 @ 14:28:12 #259
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116303873
Hij heeft hem 8-)
Misschien ga ik alle kaarten wel opnieuw verdelen & op volgorde :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 2 september 2012 @ 15:19:49 #260
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116305934
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 14:28 schreef automatic_ het volgende:
Hij heeft hem 8-)
Misschien ga ik alle kaarten wel opnieuw verdelen & op volgorde :@
Whoei, LOL, EIN-DE-LIJK heeft ze haar album hoor! :) ;)
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116314983
Ik heb postzegels nodig, maar zit te twijfelen of ik ze zal bestellen bij postnl, duurde de laatste keer zo verschrikkelijk lang. Iemand de laatste tijd nog wat besteld??? Gaat het nu weer sneller???
pi_116315230
Ik bestel altijd bij postzegelsmetkorting, die zijn er meestal de volgende dag of 1 dag later.
En je krijgt leuk allemaal verschillende.

Ik postcross sinds 2006, was de afgelopen maanden wat minder actief, maar heb dit weekend even 22 kaarten op de bus gedaan (mag er nog 10, maar kreeg lamme handen van het schrijven :) )
pi_116315248
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:44 schreef soapie het volgende:
Ik heb postzegels nodig, maar zit te twijfelen of ik ze zal bestellen bij postnl, duurde de laatste keer zo verschrikkelijk lang. Iemand de laatste tijd nog wat besteld??? Gaat het nu weer sneller???
Ook daar zijn ze aan het falen. Ik kreeg donderdag of vrijdag een brief, wat mij welkom heette bij de collectclub. Nou die brief kreeg ik ook al bij mijn eerste bestelling en was naar mijn weten al lid van die club en had ook al een of meerdere keren het blad van de collectclub ontvangen... :') :') :')
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_116315393
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:50 schreef inkie1010 het volgende:
Ik bestel altijd bij postzegelsmetkorting, die zijn er meestal de volgende dag of 1 dag later.
En je krijgt leuk allemaal verschillende.

Ik postcross sinds 2006, was de afgelopen maanden wat minder actief, maar heb dit weekend even 22 kaarten op de bus gedaan (mag er nog 10, maar kreeg lamme handen van het schrijven :) )
Daar moet je altijd zo vreselijk veel tegelijk bestellen.... Plus dat omrekenen is me te ingewikkeld..
pi_116315555
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 18:53 schreef soapie het volgende:

[..]

Daar moet je altijd zo vreselijk veel tegelijk bestellen.... Plus dat omrekenen is me te ingewikkeld..
Tegenwoordig niet meer, je kunt nu ook al per 10 bestellen. En je hoeft niks om te rekenen, ze geven precies op een briefje erbij aan wat je moet plakken.
pi_116315614
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 18:56 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Tegenwoordig niet meer, je kunt nu ook al per 10 bestellen. En je hoeft niks om te rekenen, ze geven precies op een briefje erbij aan wat je moet plakken.
Oke, toch maar eens kijken dan. Maar eens wat besteld. Kijken of dit sneller gaat....

[ Bericht 5% gewijzigd door soapie op 02-09-2012 19:27:02 ]
pi_116334995
Ik vind de zegels van PMK irritant op kleine kaartjes. Ik bestel de volgende keer wel via Postnl of haal ze bij de Bruna :)
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 07:21:46 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_116336202
Het is soms wat passen en meten, maar ik krijg er zoveel leuke reacties op!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116336718
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:55 schreef VKV het volgende:

[..]

Het postcard-ID dat ik deze week zocht met enkel het land en de datum van verzending als gegevens is gevonden :D Dus er is zeker hoop :P
Die van mij is ook al gevonden! Net geregistreerd en het blijkt het derde kaartje van de betreffende postcrosser te zijn, dus ze moest er ws. nog even inkomen.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:49 schreef RiesAmaris het volgende:
Even afkloppen, maar het lijkt erop dat we de kolieken onder controle hebben hier (mag ook wel met tramadol en morfine }:| ) dus ik ben voorzichtig wat gaan doen met de nieuwe V&D albums:

[ afbeelding ]
Mijn album zit zo goed als vol, die van Ruben ongeveer tot de helft. De kaarten die echt te groot waren heb ik er met plakband in geplakt en degenen die net 1 of 2 mm te groot waren heb ik...sorry...een randje van af gesneden :X
Maar het ziet er wel leuk uit zo, je kunt nu fijn door de albums bladeren en alles terug bekijken O+

Nu even zien of ik nog wat adressen kan aanvragen, voor nu is mijn energie weer even helemaal op :P
Dat ziet er goed uit zeg!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaasmuisje op 03-09-2012 09:08:54 ]
pi_116340336
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 07:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is soms wat passen en meten, maar ik krijg er zoveel leuke reacties op!
Ik heb er nog niet 1 reactie op gehad :(
  maandag 3 september 2012 @ 12:30:36 #271
147091 janeway
live long and prosper
pi_116341590
OP de PMK zegels krijg ik ook veel reacties hoor.. Ze vinden ze altijd Great of a thanks for the stamps..
Ik plak dan vaak ook eerst de zegels voor ik ga schrijven hahaha..
  maandag 3 september 2012 @ 12:34:54 #272
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116341695
Ik zal ze ook eens bestellen :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116343308
Heb ik zeker pech of zo, want ik heb echt nog nooit een bedankje gezien over de zegels. :(
Dus dan kan ik net zo goed zegels bij de Bruna halen. Scheelt nog ruimte opde kaart ook.

Heb nog een stuk of 8 setjes liggen, maar de eurozegels gaan sneller :P
pi_116343351
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:34 schreef automatic_ het volgende:
Ik zal ze ook eens bestellen :Y
Ik heb ook net een bestelling geplaatst
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 3 september 2012 @ 13:49:17 #275
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116343392
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:47 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik heb ook net een bestelling geplaatst
Ik ben te lui om mijn pinpas beneden te pakken, haha.

Zeg... Volgens mij speel ik songpop tegen jou!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116343419
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:49 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik ben te lui om mijn pinpas beneden te pakken, haha.

Zeg... Volgens mij speel ik songpop tegen jou!
Ik zal even kijken of ik een uitdaging zie
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 3 september 2012 @ 14:02:05 #277
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116343755
Ha! Ik heb er nu ook eentje;
PLEASE send my card unwritten in the envelope (nice cover) with many big & beautiful stamps on it if possible.

Daar begin ik echt niet aan 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116345115
Die spaart blanco kaarten, mooie enveloppen en/of postzegels :D

Ik heb met enige moeite 10 adressen aangevraagd, kaartjes geschreven en zojuist alles op de bus gedaan. Hopelijk krijg ik volgende week alvast wat kaarten terug, als ik op bed lig bij te komen van mn operatie. Heb ik mooi wat te lezen O+
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 16:40:14 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_116348938
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:02 schreef automatic_ het volgende:
Ha! Ik heb er nu ook eentje;
PLEASE send my card unwritten in the envelope (nice cover) with many big & beautiful stamps on it if possible.

Daar begin ik echt niet aan 8-)
Eerst schreef ik ook een gewone kaart vol. Nu denk ik, whatever makes you happy. Kaart in een envelop, briefje met ID erin en postzegels erop. Klaar :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 3 september 2012 @ 16:42:42 #280
147091 janeway
live long and prosper
pi_116349047
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 16:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Eerst schreef ik ook een gewone kaart vol. Nu denk ik, whatever makes you happy. Kaart in een envelop, briefje met ID erin en postzegels erop. Klaar :)
Dan zet ik dus wel het id op de kaart.. Ik heb dan het idee dat ze op gratis kaartjes zitten te wachten daar heb ik dus geen zin in, ik ga niet iemand sponsoren met kaartjes hahaha...
pi_116352661
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:42 schreef janeway het volgende:

[..]

Ik heb dan het idee dat ze op gratis kaartjes zitten te wachten daar heb ik dus geen zin in,
Om ze dan vervolgens door te sturen...
  maandag 3 september 2012 @ 19:55:44 #282
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_116357369
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:02 schreef automatic_ het volgende:
Ha! Ik heb er nu ook eentje;
PLEASE send my card unwritten in the envelope (nice cover) with many big & beautiful stamps on it if possible.

Daar begin ik echt niet aan 8-)
Voor dat soort mensen (en users met ellenlange eisenlijsten) heb ik het volgende kaartje gevonden >:).



En ik schroom niet te vertellen wat het betekent en waarom ik het stuur.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 19:57:45 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_116357475
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:14 schreef soapie het volgende:

[..]

Om ze dan vervolgens door te sturen...
Dat vraag ik me dus af. Want wat is dan de lol van Postcrossing, je houdt er dan zelf niks aan over, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116357843
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af. Want wat is dan de lol van Postcrossing, je houdt er dan zelf niks aan over, toch?
Lekker goedkoop misschien????
  maandag 3 september 2012 @ 20:04:55 #285
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116357906
Weet je wat ik heb gedaan? Ze wilde een maxicard en deze heb ik gestuurd. En erbij gezet dat ik geen grote enveloppen had 8-)


"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 20:05:38 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_116357946
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:03 schreef soapie het volgende:

[..]

Lekker goedkoop misschien????
Ja, maar wat is de lol dan...? Je krijgt een kaart, en die stuur je door. Dan doe je het in ieder geval niet voor de leuke kaarten?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 3 september 2012 @ 20:07:44 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_116358090
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:04 schreef automatic_ het volgende:
Weet je wat ik heb gedaan? Ze wilde een maxicard en deze heb ik gestuurd. En erbij gezet dat ik geen grote enveloppen had 8-)


[ afbeelding ]
Was dat toevallig deze user...? Die trok ik van het weekend. Wilde ook onbeschreven kaarten en maxicards
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_116358095
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:05 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, maar wat is de lol dan...? Je krijgt een kaart, en die stuur je door. Dan doe je het in ieder geval niet voor de leuke kaarten?
Ik heb echt geen idee wat de lol dan is.....
  maandag 3 september 2012 @ 20:09:34 #289
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116358197
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Was dat toevallig deze user...? Die trok ik van het weekend. Wilde ook onbeschreven kaarten en maxicards
Nee, deze: http://www.postcrossing.com/user/minnosh
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 3 september 2012 @ 20:24:39 #290
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116359023
Ik trok vandaag (er werd weer een kaart geregistreerd) een adres van een meisje in Rusland dat vliegtuigkaartjes wilde. Is dat jouw penpal toevallig, Seraphina? :)

Had helaas geen vliegtuigkaartjes, dus heb haar iets anders gestuurd, hoop dat ze er blij mee is :)
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116360409
Haha, die kaart met nait zoezen is leuk :D

Ik begin niet aan lege kaarten. Enveloppes vind ik best.
  maandag 3 september 2012 @ 20:52:01 #292
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116360584
Ik heb wel een keer een kaartje in een enveloppe opgestuurd, maar die "toon" van die ontvanger was wat aardiger, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116368593
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:24 schreef Mucha-Girl het volgende:
Ik trok vandaag (er werd weer een kaart geregistreerd) een adres van een meisje in Rusland dat vliegtuigkaartjes wilde. Is dat jouw penpal toevallig, Seraphina? :)

Had helaas geen vliegtuigkaartjes, dus heb haar iets anders gestuurd, hoop dat ze er blij mee is :)
Zou zomaar kunnen, Veronika uit St. Petersburg?

Ik heb inmiddels wel foto's gemaakt van mijn ontvangen kaartjes maar ik ben zo lui. Ik sta overigens op 11 ontvangen en 9 verstuurd dus het zal wel even duren voordat ik er weer 1 ontvangen. Vandaag een hele lading op de bus gedaan, 6 adressen postcrossing, 2 swaps en een kaart aan een vriendin (ik was toch aan het schrijven hahaha).
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
pi_116373254
Grappig :D lijkt me een stuk boeiender dat dat Facebook, let's give it a try ^O^
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:01:59 #295
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116377485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 02:16 schreef Phone het volgende:
Grappig :D lijkt me een stuk boeiender dat dat Facebook, let's give it a try ^O^
Ik kan het je in ieder geval ernstig aanraden, het is echt superleuk! :D
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:04:02 #296
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116377526
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:01 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

Ik kan het je in ieder geval ernstig aanraden, het is echt superleuk! :D
Helemaal mee eens! :)

Het blijft gewoon super leuk om een kaartje in de brievenbus te vinden :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:05:50 #297
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116377569
Goeie TT voor het volgende deel, wie heeft er een idee?

Ik opteer voor 'waar automatic_ eindelijk haar album heeft' :D

[ Bericht 60% gewijzigd door Mucha-Girl op 04-09-2012 11:11:35 ]
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116377685
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:05 schreef Mucha-Girl het volgende:
Goeie TT voor het volgende deel, wie heeft er een idee?
Idee over wat ?
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:13:43 #299
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_116377750
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:11 schreef Phone het volgende:

[..]

Idee over wat ?
Idee voor een topictitel voor het volgende deel....moeten ff iets leuks verzinnen :)
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_116377870
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:01 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

Ik kan het je in ieder geval ernstig aanraden, het is echt superleuk! :D
Inderdaad, eigenlijk verrast dat dit soort dingen nog bestaat. Voordat er internet was heb ik de halve wereld rondgereisd van Maleisië tot Engeland, Israël, NYC door contacten gelegd via IPF (international pen friends) dat was ook geweldig. Nu kan ik me echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst een persoonlijke brief heb ontvangen, jaren geleden in elk geval, en gemiddeld 2 kaartjes per jaar, van hetzelfde nichtje. Groot nadeel van internet is ook dat kennissen die geen internet hebben snel buiten de boot vallen en verwateren. Straks even naar het postkantoor met 5 kaartjes :D
pi_116377894
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:13 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

Idee voor een topictitel voor het volgende deel....moeten ff iets leuks verzinnen :)
Ik zou zeggen 'waar het internet toch niet alles blijkt te zijn' oid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')