abonnement Unibet Coolblue
pi_115572039
Ik reed vanuit mijn werk naar huis en toen kwam ik langs zo'n bord lang de rand van de weg waar politieke partijen hun propaganda aan mogen plakken.

Ik vind dit sowieso al een kansloos gebeuren, veel verder dan wat clichématigheden komt het doorgaans niet.

De poster van de VVD was wel het absolute dieptepunt: "handen uit de mouwen, in plaats van handje ophouden". :')

Seriously, wat is dit voor een niveau? Dit soort banaliteiten had ik niet direct van de VVD verwacht. Ik snap ook niet wie ze met dit soort slogans proberen te bespelen. Een groot deel van het VVD-electoraat bestaat natuurlijk uit patserige ondernemers en aanverwanten die dit soort teksten nog wel kunnen waarderen, maar die stemmen toch wel op de VVD.

Bij normale weldenkende mensen wekken dit soort platte slogans toch juist antipathie op, of zie ik dit verkeerd? Ik kan me niet voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld twijfelt tussen D66 en VVD nu positiever over de VVD gaat denken door dit soort slogans. Zou het misschien een poging zijn om Henk en Ingrid aan te spreken?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:14:51 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_115572079
Alsof ik de retoriek uit de jaren 70 hoor! _O-
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_115573063
D66: "Gratis geld bestaat niet!"

Voor de Down-patiënten onder ons? :')
pi_115573317
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:38 schreef TimMer1981 het volgende:
D66: "Gratis geld bestaat niet!"
Bestaat die echt? Die heb ik niet gezien, maar die is minstens zo erg.

Overigens had een of andere religieuze fanaat enkele verkiezingsposters overgeplakt met zware religieuze teksten. :')
pi_115573541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Overigens had een of andere religieuze fanaat enkele verkiezingsposters overgeplakt met zware religieuze teksten. :')
Dat zal GeenStijl geweest zijn. ;)
pi_115574542
Ook gezien van de VVD: " Meer straf en minder begrip voor criminelen"

Nou ja, dat de VVD niet de tegenwoordigheid van geest heeft om na te vorsen waar criminaliteit vandaan komt lijkt me tot daar aan toe, maar dat je in het land met de hoogste straffen van de EU met zulk baarlijk populisme komt, is een brede volkspartij onwaardig. Alleen op stemmen als je een ondernemer met een plaat voor de kop bent of als je een rijke pappie hebt. Mensen met een ideologisch-liberale inborst lijken me in ieder geval nu definitief weggejaagd.
pi_115577725
quote:
"handen uit de mouwen, in plaats van handje ophouden"
Die hangt hier ook in de buurt, ik ben zelfs even gestopt om te checken of het wel een echte VVD-poster was en geen geintje (zoals nep-VVD-posters met "Ziek zijn is een keuze" of "Laat uw gezondheid ons een zorg zijn"), want het leek me sterk dat de echte VVD zo diep zou kunnen zinken.

Afijn, mission accomplished, nieuw diepterecord, goed gedaan, jongens. :|
pi_115582096
quote:
"handen uit de mouwen, in plaats van handje ophouden"
Deze hangt hier ook in de straat.
Ik vind 'm leuk bedacht, alleen wel vrij... ehh... controversieel.

Wat er staat klopt ook wel, in economische context. Maar ik denk niet dat de gemiddelde buurtbewoner denkt aan macro-economie wanneer ze deze poster zien. :+
pi_115594249
Alleen bedoelen ze het niet "leuk bedacht". :P

En voor mij extra zuur, omdat ik door zo'n "handen uit de mouwen"-project (waar ik overigens met veel plezier heb gewerkt, ik had er achteraf alleen nooit voor mogen worden goedgekeurd) mindervalide ben geraakt.

Ze krimpen ook altijd een beetje in elkaar als ik het jaarlijks voortgangsgesprek begin met "En, hebben jullie nu eindelijk een baan voor me?" (Wat ze dan opschrijven als "cliënt is positief en werkt goed mee".)
pi_115594496
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:05 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Die hangt hier ook in de buurt, ik ben zelfs even gestopt om te checken of het wel een echte VVD-poster was en geen geintje (zoals nep-VVD-posters met "Ziek zijn is een keuze" of "Laat uw gezondheid ons een zorg zijn"), want het leek me sterk dat de echte VVD zo diep zou kunnen zinken.

Afijn, mission accomplished, nieuw diepterecord, goed gedaan, jongens. :|
Inderdaad triest. Het impliceert indirect dat iederen uitkeringstrekker een profiteur is naar mijn mening. Ik vind het dan ook beledigend tegenover iedereen die vanwege ziekte of beperking in een uitkering zit en echt niet aan het werk komt.

Maar goed, het tekent goed de mentaliteit van de gemiddelde VVD-er schijnbaar. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:31:22 #11
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115594770
Protest!!!!!!! Dat is gewoon de allerslechtste ooit, einde discussie.

Voor de beste:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115594805
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:31 schreef TweeGrolsch het volgende:
Protest!!!!!!! Dat is gewoon de allerslechtste ooit, einde discussie.

Voor de beste:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus, die heeft wel 3 zetels nodig. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115597319
Ik loop al maandenlang te roepen dat ik op de VVD ga stemmen, maar door dit soort walgelijke dieptepunten ga ik het toch maar niet doen. Wat een treurigheid zeg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_115604200
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik loop al maandenlang te roepen dat ik op de VVD ga stemmen, maar door dit soort walgelijke dieptepunten ga ik het toch maar niet doen.
Goede zaak. ^O^

Wat ga je nu stemmen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ludd op 15-08-2012 17:29:50 ]
pi_115607427
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:18 schreef Ludd het volgende:

[..]

Goede zaak. ^O^

Wat ga je nu stemmen?
Denk CDA.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_115608052
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik loop al maandenlang te roepen dat ik op de VVD ga stemmen, maar door dit soort walgelijke dieptepunten ga ik het toch maar niet doen. Wat een treurigheid zeg.
Het gaat toch om de standpunten en het beleid? Niet stemmen op een partij alleen om de campagne, is dat wel zo slim?
pi_115608198
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het gaat toch om de standpunten en het beleid? Niet stemmen op een partij alleen om de campagne, is dat wel zo slim?
Dan was ie al lang afgeknapt op de VVD.
pi_115608427
quote:
6s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:13 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Dan was ie al lang afgeknapt op de VVD.
Ik vrees het ook ;(

Maar goed, als het gewoon de partij is die je standpunten vertegenwoordigt en in de praktijk brengt, dan snap ik niet waarom iemand zich zou moeten gaan leiden om campagne dat echt puur voor de bühne is.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2012 19:20:31 ]
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:39:42 #19
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115609224
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik vrees het ook ;(

Maar goed, als het gewoon de partij is die je standpunten vertegenwoordigt en in de praktijk brengt, dan snap ik niet waarom iemand zich zou moeten gaan leiden om campagne dat echt puur voor de bühne is.
Hallo :') Inhoudelijk stemmen ? Wat is dit nou weer voor rare hersenscheet.

Veel beter op Geert stemmen want "hij zegt wat anderen niet zeggen" of Roemer want die "ziet er zo sympathiek uit".
pi_115609706
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het gaat toch om de standpunten en het beleid? Niet stemmen op een partij alleen om de campagne, is dat wel zo slim?
Ja, het gaat ook om standpunten. Qua standpunten die voor mij belangrijk zijn liggen de VVD en 't CDA heel erg bij elkaar. Waar ik me eigenlijk al maanden aan erger is de toon van de VVD. Vaak plat, denigrerend, hautain, betuttelend en goedkoop. Deze slogan is wel een beetje de druppel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_115609731
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:39 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hallo :') Inhoudelijk stemmen ? Wat is dit nou weer voor rare hersenscheet.

Veel beter op Geert stemmen want "hij zegt wat anderen niet zeggen" of Roemer want die "ziet er zo sympathiek uit".
Ik vind het niet zo vreemd dat je niet op een bepaalde partij stemt omwille van het feit dat je je niet kan vereenzelvigen met de de wijze waar zij zich op profileren, ondanks dat je het inhoudelijk wel met hen eens bent.

Dat is van een heel andere order stemmen op een partij om de vorm ofschoon je het niet ben de inhoud eens bent, of dat je zelfs geen kennis genomen hebt van de inhoud.

In ieder geval, toen ik het zag hoopte ik al dat dit fatsoenlijk mensen er van zou weerhouden op de VVD stemmen, op op zijn minste zijn/haar stem te heroverwegen. Zo te zien gebeurt dat ook, getuige de reactie van Nielsch .Ik sprak vandaag iemand die de vorige verkiezingen VVD gestemd heeft en die persoon vond deze verkiezingsposters ook zeer bedenkelijk.
pi_115609951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:39 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hallo :') Inhoudelijk stemmen ? Wat is dit nou weer voor rare hersenscheet.

Veel beter op Geert stemmen want "hij zegt wat anderen niet zeggen" of Roemer want die "ziet er zo sympathiek uit".
Ah daar komt weer het argument dat de gemiddelde SP-stemmer niet vanwege de inhoud op de SP zou stemmen. :')

Het komt voor, maar niet perse vaker dan bij willekeurig welke andere partij dan ook.

Verder pas je goed bij de VVD met je hautaine toontje. Iets dat ik bij meer VVD-ers bespeur, evenals Nielsch al zegt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115610306
Overigens zijn de meeste campagne-slogans wel tenenkrommend. Maar geen enkele nog zo triest als die van de VVD.

Ik dacht dat we na de VVD campagne in 2010 wel alles gehad hadden, met die filmpjes. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115610353
Ik herinner me ook nog een hilarisch filmpje van die ex-VVD miep. Ik dacht serieus dat dat een spoof was.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:57:20 #25
139770 Miasan
Roemer has it
pi_115647478
Een paar jaar geleden hadden ze een poster "Minder bomen, meer banen."

OK, meer banen daar is weinig op tegen, maar wat kunnen die bomen er nou weer aan doen?! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')