abonnement Unibet Coolblue
pi_115518426
Na mijn vakantie heeft mijn internetverbinding problemen en ik hoop dat iemand mij kan helpen dit te verhelpen. Vorige week kwamen we terug, sindsdien is er een hele 'hobbelige' draadloze internetverbinding. Het ene moment is er een normale snelheid, het volgende moment heel traag. Na enig speuren kwam ik er achter dat als ik in de trage periode probeer in te loggen in mijn modem, ik het inlogscherm krijg van de modem van de buurman, twee deuren verderop. Deze buurman heeft dezelfde provider als ik (KPN), maar maakt gebruik van een ander type modem. Zodra hij zijn modem uit zet, krijg ik het inlogscherm van mijn eigen modem weer en kan ik daar dus weer inloggen.

Gedurende de trage verbinding geeft de laptop aan dat er wel gewoon verbinding met mijn eigen netwerk is (hij geeft de SSID van mijn netwerk aan).

Mijn laptop draait op Windows 7 Home Premium. Ik heb maar één voorkeursnetwerk bij draadloos staan en dat is (uiteraard) mijn eigen. Inmiddels al enkele keren contact gehad met KPN, waarna ik een nieuwe modem heb ontvangen, maar het probleem blijft bestaan. Nu wordt (gedurende drie dagen) een reset gedaan van de centrale, ofzo.
Heeft ooit iemand gehoord van dit probleem en weet iemand een oplossing, behalve het kiezen voor een andere provider :D?

O ja, mijn mobiele telefoon heeft de problemen niet met de verbinding; die blijft gewoon goed.
pi_115518587
Confiuratiescherm -->>Netwerk en internet -->>Netwerkcentrum

Linksboven in je scherm zie je verschillende keuze's. Kies:

Draadloze netwerken beheren, zoek uit welk netwerk van je buurman is en welke van jouw. Klik met rechtermuisknop op die van je buurman en kies netwerk verwijderen.
pi_115518647
Dank voor je snelle reactie, maar daar staat alleen mijn eigen netwerk. Kan er iets verborgen staan ofzo?
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:23:21 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_115518760
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:20 schreef klaas224 het volgende:
Dank voor je snelle reactie, maar daar staat alleen mijn eigen netwerk. Kan er iets verborgen staan ofzo?
Heeft je buurman de router nu wel aan staan? Je moet deze gewoon kunnen vinden als hij er ook verbinding mee kan maken.

Je kunt dan automatisch verbinden ook uitschakelen ipv netwerk verwijderen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_115518766
Dan deel je hetzelfde kanaal als je buurman. Ergens kun je ongetwijfeld je channel wijzigen.
pi_115519130
Heeft je buurman misschien dezelfde SSID (naam van router/netwerk) als jij? En op welk netwerk zit je nu?

Op die van jezelf of die van de buurman?
pi_115519162
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan deel je hetzelfde kanaal als je buurman. Ergens kun je ongetwijfeld je channel wijzigen.
Kanaal heeft weinig te maken op welk netwerk je beland ;), hooguit dat 2 netwerken op elkaar gaan storen.
pi_115519543
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:31 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kanaal heeft weinig te maken op welk netwerk je beland ;), hooguit dat 2 netwerken op elkaar gaan storen.
Dit

TS : verander het SSID van je router en kijk dan wat er gebeurt.
pi_115521251
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:23 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Heeft je buurman de router nu wel aan staan? Je moet deze gewoon kunnen vinden als hij er ook verbinding mee kan maken.

Je kunt dan automatisch verbinden ook uitschakelen ipv netwerk verwijderen.
Ja, hij heeft hem aan. Als ik verbinding wil maken, moet ik zijn beveiligingswachtwoord invullen (die ik niet heb). Met mijn beperkte kennis lijk ik geen verbinding met zijn netwerk te hebben, maar alleen met zijn modem (klinkt krom, is het ook).
pi_115521661
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:41 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dit

TS : verander het SSID van je router en kijk dan wat er gebeurt.
Heb ik gedaan, helpt niet. Inmiddels ook een nieuwe modem (met eigen SSID) ontvangen en geïnstalleerd. Deze SSID heb ik verder nog niet aangepast. Het probleem is daarmee helaas nog niet verholpen.

Kan ik ook voorkomen dat mijn laptop uberhaupt naar andere netwerken zoekt, naast mijn eigen?
@Kandifijn: ik heb afwisselend verbinding met zijn modem en de mijne. Heel fijn, aangezien ik bij FOK! op basis van IP-adres ingelogd ben en dit dus continu wisselt en ik elke keer opnieuw mag inloggen...
pi_115521689
netwerk van je buurman blokkeren?
pi_115521737
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:41 schreef spoorrails het volgende:
netwerk van je buurman blokkeren?
Kan dat? Zo ja: hoe?
pi_115521945
Thnx, maar hij heeft hem WPA2 beveiligd, dus geen open netwerk. En zodra ik met zijn modem in contact sta, heb ik nog steeds een verbinding met mijn eigen netwerk (SSID is van mijn modem).
pi_115522197
dus heb je geen verbinding met je buurman.

verder maakt het geen bal uit of het een open of gesloten netwerk is als je dat netwerk wil uitsluiten.
pi_115525840
quote:
2s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:56 schreef spoorrails het volgende:
dus heb je geen verbinding met je buurman.

verder maakt het geen bal uit of het een open of gesloten netwerk is als je dat netwerk wil uitsluiten.
Klopt, daarom is het zo vreemd dat ik wel zijn inlogscherm van zijn modem krijg. Tot gisteravond had hij ook geen wachtwoord ingesteld om in zijn modem te komen, daardoor kon ik alle gegevens in zijn modem uitlezen en evt. aanpassen. Dat is nu aangepast. Hij had al wel een beveiligingscode ingesteld voor zijn netwerk.

Met open netwerk doelde ik ondermeer op het gestelde in de link die je gaf, waarvoor dank. Dat ik geen verbinding met het netwerk heb, was bekend. Toen ik probeerde verbinding te maken met zijn netwerk (om hem vervolgens uit te kunnen sluiten), werd er om een wachtwoord gevraagd.
pi_115773122
Inmiddels heb ik de oorzaak achterhaald: ik maak al enkele jaren gebruik van Powerline Adapters om niet door het hele huis kabels te hoeven trekken en op zolder toch een constante verbinding te hebben. Mijn buurman heeft ook een setje en dat lijkt elkaar te storen. Ik zal eens de beveiliging van de powerline adapters verbeteren, misschien dat dat een optie is. Iedereen bedankt voor het meedenken...
pi_115773714
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:02 schreef klaas224 het volgende:
Inmiddels heb ik de oorzaak achterhaald: ik maak al enkele jaren gebruik van Powerline Adapters om niet door het hele huis kabels te hoeven trekken en op zolder toch een constante verbinding te hebben. Mijn buurman heeft ook een setje en dat lijkt elkaar te storen. Ik zal eens de beveiliging van de powerline adapters verbeteren, misschien dat dat een optie is. Iedereen bedankt voor het meedenken...
http://bt.custhelp.com/ap(...)w-do-i-reset-them%3F
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 20 augustus 2012 @ 10:52:45 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_115775383
wtf

je begint over je wifi, en daarna ligt het aan een powerline?
So we just called him Fred
pi_115777069
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:52 schreef FredvZ het volgende:
wtf

je begint over je wifi, en daarna ligt het aan een powerline?
opzich kan ik het wel volgen, maar die powerline adapters verwacht je niet van dat ze gaan storen als ze 2 huizen verderop gebruikt worden...
maar dat is dus DE reden om GEEN powerline adapters te gebruiken, dan maar een extra kabeltje neerleggen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')