Na mijn vakantie heeft mijn internetverbinding problemen en ik hoop dat iemand mij kan helpen dit te verhelpen. Vorige week kwamen we terug, sindsdien is er een hele 'hobbelige' draadloze internetverbinding. Het ene moment is er een normale snelheid, het volgende moment heel traag. Na enig speuren kwam ik er achter dat als ik in de trage periode probeer in te loggen in mijn modem, ik het inlogscherm krijg van de modem van de buurman, twee deuren verderop. Deze buurman heeft dezelfde provider als ik (KPN), maar maakt gebruik van een ander type modem. Zodra hij zijn modem uit zet, krijg ik het inlogscherm van mijn eigen modem weer en kan ik daar dus weer inloggen.
Gedurende de trage verbinding geeft de laptop aan dat er wel gewoon verbinding met mijn eigen netwerk is (hij geeft de SSID van mijn netwerk aan).
Mijn laptop draait op Windows 7 Home Premium. Ik heb maar één voorkeursnetwerk bij draadloos staan en dat is (uiteraard) mijn eigen. Inmiddels al enkele keren contact gehad met KPN, waarna ik een nieuwe modem heb ontvangen, maar het probleem blijft bestaan. Nu wordt (gedurende drie dagen) een reset gedaan van de centrale, ofzo.
Heeft ooit iemand gehoord van dit probleem en weet iemand een oplossing, behalve het kiezen voor een andere provider

?
O ja, mijn mobiele telefoon heeft de problemen niet met de verbinding; die blijft gewoon goed.