abonnement Unibet Coolblue
pi_116237853
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:33 schreef BlueBubbles het volgende:
Voor geïnteresseerden : yamaha diversion xj600 '93
De motor die tk staat

Bedankt voor de tips! ^O^
Is dat een beetje aan te raden voor een beginner? Vinnie?
pi_116238667
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:26 schreef picodealion het volgende:

[..]

Is dat een beetje aan te raden voor een beginner? Vinnie?
Ben ik hier de expert ofzo? _O-

Maar eh, een XJ is een hele degelijke motor in principe. Relaxte zithouding, goed motorblok naar mijn weten. Ik weet alleen niet of de 900 ook op 25kW kan (en of dat moet).
pi_116238821
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:46 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ben ik hier de expert ofzo? _O-

Maar eh, een XJ is een hele degelijke motor in principe. Relaxte zithouding, goed motorblok naar mijn weten. Ik weet alleen niet of de 900 ook op 25kW kan (en of dat moet).
Dat moet niet. Thanks.
pi_116238844
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:50 schreef picodealion het volgende:

[..]

Dat moet niet. Thanks.
Ik zie ook dat het een 600 betreft uit die advertentie.
Geen probleem ;)
pi_116239101
En ja, in dit topic ben je een van de weinigen die al langer rijdt en dus verstand van zaken heeft :P.
pi_116241451
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:59 schreef picodealion het volgende:
En ja, in dit topic ben je een van de weinigen die al langer rijdt en dus verstand van zaken heeft :P.
Er is ook een motorclub topic, daar zitten mensen die er nog meer verstand van hebben ;)
pi_116241712
Weet ik, maar daar wordt de boel zo volgeslowchat dat ik 't topic meestal negeer.
pi_116243342
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:12 schreef picodealion het volgende:
Weet ik, maar daar wordt de boel zo volgeslowchat dat ik 't topic meestal negeer.
Gewoon daarin posten, serieuze vraag wordt altijd behandeld, dan stopt het gelul gewoon gedeeltelijk zodat er ruimte voor is.
pi_116243674
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:12 schreef picodealion het volgende:
Weet ik, maar daar wordt de boel zo volgeslowchat dat ik 't topic meestal negeer.
Begrijpelijk, maar stel je vragen toch maar wel daar ;) ik zorg er wel voor dat er op gereageerd zal worden.
  zaterdag 1 september 2012 @ 16:32:46 #235
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116273062
Vandaag de laatste les gehad voor m'n examen komende maandag. Nog eens de langzame slalom gedaan, die niet heel erg goed ging. Toen nog eens de halve draai, die af en toe goed ging. En toen nog het achtje die iedere keer uitstekend ging.

Dus het moet denk ik wel lukken. De snellere oefening beheers ik in elk geval goed. Dus nu maar hopen dat het goed gaat komende maandag. :o
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116273592
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:32 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag de laatste les gehad voor m'n examen komende maandag. Nog eens de langzame slalom gedaan, die niet heel erg goed ging. Toen nog eens de halve draai, die af en toe goed ging. En toen nog het achtje die iedere keer uitstekend ging.

Dus het moet denk ik wel lukken. De snellere oefening beheers ik in elk geval goed. Dus nu maar hopen dat het goed gaat komende maandag. :o
Spannend! Succes Maandag *)
Hoeveel lessen / uren heb je nu gehad?
Ik zit me te verheugen op mn 2e lesje haha :9
- als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat -
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:13:39 #237
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116280226
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:47 schreef BlueBubbles het volgende:

[..]

Spannend! Succes Maandag *)
Hoeveel lessen / uren heb je nu gehad?
Ik zit me te verheugen op mn 2e lesje haha :9
Dankjewel :)
Ik zit nu op de 12,5 uur (7 lessen). Maar ben wel ondertussen van rijschool veranderd en was nog 2 weken op vakantie geweest.

Wanneer had je een proefles gehad?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116280333
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:13 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dankjewel :)
Ik zit nu op de 12,5 uur (7 lessen). Maar ben wel ondertussen van rijschool veranderd en was nog 2 weken op vakantie geweest.

Wanneer had je een proefles gehad?
Vorige week woensdag. Was erg leuk. Had je al (schakel) ervaring?
Waarom was je van rijschool veranderd?

[ Bericht 2% gewijzigd door BlueBubbles op 01-09-2012 20:19:55 (edit) ]
- als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat -
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:19:21 #239
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116280444
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:16 schreef BlueBubbles het volgende:

[..]

Vorige week woensdag. Was erg leuk. Had je al (schakel) ervaring?
Nee ik had nog geen ervaring. Wel had ik al het B rijbewijs en brommercertificaat. Dus het principe schakelen had ik al door. En het hielp wel een beetje dat ik ervaring had met brommers. :)
Maar in het begin was schakelen wel erg lastig. Ik reed toen op een Honda en dan moest je gewoon echt onthouden in welke versnelling je hem hebt. Nu rij ik op een BMW en zie je dat op de boordcomputer staan. Dat is echt een hele verademing!

Jij wel al wat ervaring?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116280713
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:19 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nee ik had nog geen ervaring. Wel had ik al het B rijbewijs en brommercertificaat. Dus het principe schakelen had ik al door. En het hielp wel een beetje dat ik ervaring had met brommers. :)
Maar in het begin was schakelen wel erg lastig. Ik reed toen op een Honda en dan moest je gewoon echt onthouden in welke versnelling je hem hebt. Nu rij ik op een BMW en zie je dat op de boordcomputer staan. Dat is echt een hele verademing!

Jij wel al wat ervaring?
Haha, handig zon boardcomputer!
Heb 3 x op de motoren van mn vriend gereden om t schakelen te snappen en te kijken of zon beestje me ligt.
Scheelt misschien dat ik t technische gedeelte ook interessant vind zodat ik weet wat ik met zon aparaat doe.
Heb geen moeite met schakelen. Ik moet erg wennen aan het kijken, maar merkte snel genoeg waarom dat belangrijk is :)
heb mogen schakelen tot 3 met 50 km stopproef om stil te staan in 1.
De weg lijkt me het spannendst, heb alleen snor gereden en dat is ruim 6 jr geleden...
- als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat -
pi_116280882
Ja Oke en auto, 6 jr, maar lijkt me niet echt te vergelijken.
- als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat -
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:33:38 #242
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116280973
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:26 schreef BlueBubbles het volgende:

[..]

Haha, handig zon boardcomputer!
Heb 3 x op de motoren van mn vriend gereden om t schakelen te snappen en te kijken of zon beestje me ligt.
Scheelt misschien dat ik t technische gedeelte ook interessant vind zodat ik weet wat ik met zon aparaat doe.
Heb geen moeite met schakelen. Ik moet erg wennen aan het kijken, maar merkte snel genoeg waarom dat belangrijk is :)
heb mogen schakelen tot 3 met 50 km stopproef om stil te staan in 1.
De weg lijkt me het spannendst, heb alleen snor gereden en dat is ruim 6 jr geleden...
Dat is wel handig als je het schakelen al direct doorhebt. Dan ben je toch alweer een stap verder :)
Ik let ook wel een beetje op het kijken, maar dat is iets dat ik al op de brommer dagelijks heb. Je moet vaak over je schouders kijken en spiegelen. En niet vergeten om in je dode hoek te kijken.
Bij de oefeningen vind ik het nog wel erg lastig. Voornamelijk de balansoefeningen zoals de langzame slalom is het gewoon lastig omdat je dan vooruit moet kijken. Je bent toch geneigd naar pionnen te kijken. Zelfde voor de halve draai. Meteen de twee oefeningen die ik nog lastig vind. Als ik er daarvan maar 1 krijgen op het examen ben ik hartstikke blij. Maar ze zitten in hetzelfde cluster, dus ik moet tenminste 1 perfect doen.

Stopproef is op zich te doen. Je kan snel doorbouwen en terugschakelen. Maar precisiestop is weer een stuk lastiger. Je mag niet te vroeg en niet te laat remmen. Aangezien je hem niet mag laten uitrollen en ook niet op het einde nog harder remmen. Noodstop is wel leuker en nog makkelijker (alhoewel je wel moet durven remmen).
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116281861
De uitwijk lijkt me het engst!
Kan me voorstellen dat dat kijken lastig is, ik heb daar nu ook nog last van.. met de bochten voor het op en neer rijden naar de stopproef, kom ik langs een geultje, en zodra ik er naar kijk gaat mijn bocht met horten en hoor ik in mn oor " bocht door kijken" . Het voelt zo onnatuurlijk... Hoop dat het snel eigen wordt.
12,5 uur is best netjes als je, waar we vanuit gaan, maandag slaagt dacht ik zo.
Onstpan je lijf, ff goed in en uitademen en vol vertrouwen de oefening in.
Ik hoop op een zachte winter dat ik mooi iedere week kan doorlessen. T liefst doe ik t twee keer in de week, maar zoveel centjes heb ik niet haha.
- als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat -
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:04:54 #244
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116282418
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:53 schreef BlueBubbles het volgende:
De uitwijk lijkt me het engst!
Is het echt niet. Ik was daar ook een beetje bang voor, maar je remt in de oefening af op de motor. Je komt dus met 50 aanrijden en doet je gas dicht bij het poortje. Als je de bocht maakt rem je al zoveel met de motor dat het nog vrij langzaam gaat.
Stukje lastig is de vertragingsoefening. Met een vrij korte afstand snel naar 50 km/h, bij het poortje remmen naar 30 en daarna nog een slalom.
quote:
Kan me voorstellen dat dat kijken lastig is, ik heb daar nu ook nog last van.. met de bochten voor het op en neer rijden naar de stopproef, kom ik langs een geultje, en zodra ik er naar kijk gaat mijn bocht met horten en hoor ik in mn oor " bocht door kijken" . Het voelt zo onnatuurlijk... Hoop dat het snel eigen wordt.
Ze zeggen altijd dat je gaat waar je naar kijkt. Dus ik probeer die pionnen dan maar een beetje in m'n ooghoeken te houden. Maar ik merk inderdaad dat als ik er niet naar kijk, het wel goed gaat. Alleen ik kan m'n ogen er niet vandaan houden.
quote:
12,5 uur is best netjes als je, waar we vanuit gaan, maandag slaagt dacht ik zo.
Onstpan je lijf, ff goed in en uitademen en vol vertrouwen de oefening in.
Ik hoop op een zachte winter dat ik mooi iedere week kan doorlessen. T liefst doe ik t twee keer in de week, maar zoveel centjes heb ik niet haha.
Ik ben zelf een beetje ongeduldig. Die ik klopte bij deze rijschool aan met de wens om de afgelopen weken een aantal lessen te plannen en daarna direct een examen. Maar ze zijn er bij de rijschool ook in elk geval nog zeker over. Ik stelde vandaag nog voor om hem te verplaatsen, maar ze zeiden gewoon dat ik moet gaan. :)

Denk ook wel dat als ik eenmaal in het examen zit, ik ook wel rust krijg. Daarnaast kan ik nog een uur inrijden, dat helpt ook. En ik heb nog een voordeelverpakking valeriaan gehaald *) Dat hielp bij m'n derde en laatste autorijexamen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116283893
Zoals jij de uitwijk nu uitlegt, lijtk ie al stukken minder heftig eigenlijk, dacht dat je met 50 om het obstakel heen moest haha.
Ik ben ook super ongeduldig, en moet en zal ook gelijk alles snappen en kunnen haha..
Het enige waar ik zelf nog mee zit is of ik tijdens de oefeningen die nog gaan komen ik last ga hebben van het feit dat mijn voeten (lees hak) niet op de steun kan laten met de achterrem. Omdat ik op een of ander manier mijn voet nieg hoog genoeg kan kantelen om hem zo op de rem te zetten, ik moet mijjn voet optillen.
Weet niet of ander dit kennen?
Een uur inrijden? Naar de examen locatie?
- als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat -
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:39:01 #246
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116284272
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 21:32 schreef BlueBubbles het volgende:
Zoals jij de uitwijk nu uitlegt, lijtk ie al stukken minder heftig eigenlijk, dacht dat je met 50 om het obstakel heen moest haha.
Ik ben ook super ongeduldig, en moet en zal ook gelijk alles snappen en kunnen haha..
Bij de langzame slalom kwam dat mij niet echt ten goede. Ik kon het twintig keer achter elkaar doen en het telkens mislukt. Neem ik even rust en kan ik het ineens twintig keer foutloos doen. Heel vreemd. Maar dat heeft denk ik echt met rust te maken.
quote:
Het enige waar ik zelf nog mee zit is of ik tijdens de oefeningen die nog gaan komen ik last ga hebben van het feit dat mijn voeten (lees hak) niet op de steun kan laten met de achterrem. Omdat ik op een of ander manier mijn voet nieg hoog genoeg kan kantelen om hem zo op de rem te zetten, ik moet mijjn voet optillen.
Weet niet of ander dit kennen?
Bedoel je dat de motor te hoog is? Dan moet je misschien een andere motor proberen?
quote:
Een uur inrijden? Naar de examen locatie?
Hahah, nee. Ik woon drie minuten van de rijschool af. Dan rij ik al eigenlijk langs het oefenterrein (dus 1 minuut van de rijschool). En precies daar tegenover is het terrein voor het examen. Hartstikke handig dus. :D

Maar eerst een uurtje les. Nog even gauw de belangrijkste oefeningen doornemen. En zodat ik weer een beetje 'in vorm' ben. Dat ik het weer even te pakken heb.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116284992
Nee de motor is niet te hoog. Maar als mijn hak op het steuntje zit, en ik kantel mijn voet omhoog zou je normaal als je je voet richting de motor gaat, zo op de rem kunnen drukken.ja toch?

Nou mijn tenen krijg ik niet hoog genoeg gekanteld zodat ik zo over t rempedaal schuif. Ik moet mijn hak optillen van de voetsteun om mijn voet op de rem te krijgen.

Even dom gezegd, de rem is te hoog.. Misschien dat dat het verduidelijkt.

Instructeur zei, maakt niet uit als je je voet moet oplichten, zolang het maar niet lomp gestamp wordt. Ik ben alleen zelf bang dat tme in de weg gaat zitten.

Bijvoorbeeld bij het oefenen op de motor van mijn vriend heeft hij t schakelpedaal lager gezet zodat ik vloeiender kon schakelen zonder mijn voet omhoog moest tillen.

Wat een uitleg over voeten die niet goed kunnen kanetelen he hahaha
- als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat -
  zaterdag 1 september 2012 @ 21:57:50 #248
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116285318
Normaal zit hij op ongeveer op dezelfde hoogte als de voetsteun. Zelf laat ik hem er altijd lichtjes opstaan (vaak ongemerkt). Maar dat heeft natuurlijk wel als gevolg dat ik hem soms per ongeluk induw.

Het is niet zo erg als je je hele voet daarvoor moet optillen. Maar je moet wel je hak op de voetsteun kunnen zetten en tegelijk te remmen als je bijvoorbeeld stapvoets moet rijden. Kan hij niet dat rempedaal iets lager zetten (aangezien dat wel bij het schakelpedaal lukt)?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_116286331
Ja ik hou het in mijn achterhoofd om te vragen aan de instructeur. Wil natuurlijk niet gelijk om aanpassingen vragen. Het kan een kwestie van wennen zijn, maar ik kan niet lichtjes mijn voet op de rem houden en mijn hak op de steun, dan zou ik m al indrukken omdag ik die speling mis in mijn voet schijnbaar.
Mijn vriend zegt, niet zoveel over nadenken, maar ik denk.. Als het comfortabeler kan is het toch wel voordeliger voor mij...
Toen hij het schakelpedaal lager zette ging er ook n wereld voor me open, ik zat mar te stampen met omhoog schakelen en had de volgende dag last van mijn bovenbeenspier.. Dat hoort toch niet neem ik aan haha
Gelukkig heb ik dat met de lesmotor niet zo erg..
- als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat -
  zaterdag 1 september 2012 @ 22:20:33 #250
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_116286524
Nou ja, het maakt niets uit als hij helemaal aangepast moet worden. Als je dat nodig hebt voor een goede rijopleiding, dan is het nodig. Het is zonde als oefeningen niet lukken omdat je moeite hebt met je voetrem of schakelen. Ik denk dat je zeker niet de enige zal zijn met het probleem dan.

Ik had zelf met die Honda motoren waar ik toen op reed dat ik soms per ongeluk die stepje inklapte. Bij het optrekken kom je daar dan achter tijdens het rijden. Ik raakte daardoor telkens in de war ;(
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')