abonnement Unibet Coolblue
pi_115719754
Praktijk geslaagd. Het ging ellendig en het was klote.
pi_115726908
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 17:47 schreef Argo het volgende:
Praktijk geslaagd. Het ging ellendig en het was klote.
Da's het enige wat telt, gefeliciteerd!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_115726957
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 21:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Da's het enige wat telt, gefeliciteerd!
Bedankt, en je hebt gelijk.
pi_115727732
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 21:51 schreef Argo het volgende:

[..]

Bedankt, en je hebt gelijk.
Toch zullen velen hier nieuwsgierig zijn naar het verloop. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_115727780
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:09 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Toch zullen velen hier nieuwsgierig zijn naar het verloop. :P
Niet iets om over naar huis te schrijven, zo slecht ging het. :P Op het nippertje gehaald, omdat mijn keren slecht ging. Fileparkeren werd niet gevraagd maar goed ook want ik kan dat niet.
  FOK!fotograaf zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:26:50 #131
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_115728442
We willen graag een uitgebreid verslag...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_115764323
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.

ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.

- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_115764441
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.

ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.

- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Ik was zelf ook een jaar gestopt na 30 lessen oid. Ging daarna eigenlijk bijna net zo goed als toen ik gestopt was.
pi_115765184
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.

ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.

- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Moet je je al die stappen serieus zo naar boven halen? Na een paar keer gaat dat toch automatisch...

...Maar na een jaar niet te hebben gereden kan ik me wel voorstellen dat je het een en ander misschien kwijt bent.
Flesje bier
pi_115766011
Ja daarom. Overmorgen mijn 'eerste' rijles.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_115778496
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.

ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.

- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Handrem los, voetrem vast? Waarom niet gewoon koppeling indrukken. Ik had in 2007 ook een stuk of 40 rijlessen gehad maar was gestopt, kon vrijwel direct weer rijden in 2012. Wil nog net niet zeggen dat het zoiets is als fietsen.. maar je pakt het echt snel op waarschijnlijk.

Nu net nog rijbewijs aangevraagd... 66 EURO.. -O- Nog niet eens met spoed, want dat was nog eens 33.90 extra.

Ik ga niet klagen! Vrijdag ophalen en dan scheuren ^O^
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2012 @ 12:51:55 #137
145146 Andyy
pi_115778917
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.

ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.

- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Waarom zou je wachten op de lampjes? Nooit gedaan, in geen 1 auto.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 augustus 2012 @ 12:52:58 #138
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_115778961
Nu echt eens stappen zetten om een rijschool uit te zoeken :P.
Tips voor omgeving IJmuiden mogen gepost worden :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_115778972
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:38 schreef -Erick- het volgende:
Handrem los, voetrem vast? Waarom niet gewoon koppeling indrukken.
Dat doe je uiteraard ook, maar de voetrem erop is altijd wel handig voordat je weg rijd, zodat je nergens tegenaan rolt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_115789427
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.

ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.

- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- GORDEL OM
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Verder zou ik em eerst in z'n 1 zetten, dan kijken en richting aangeven als de weg vrij is, nóg een keer kijken en dan pas gaan.
pi_115797906
quote:
6s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:51 schreef Andyy het volgende:

[..]

Waarom zou je wachten op de lampjes? Nooit gedaan, in geen 1 auto.
Moest dat altijd van de instructeur.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_115797962
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Verder zou ik em eerst in z'n 1 zetten, dan kijken en richting aangeven als de weg vrij is, nóg een keer kijken en dan pas gaan.
Zou natuurlijk kunnen idd. Even kijken hoe de instructeur dat hanteert dan :)
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_115799771
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:58 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Zou natuurlijk kunnen idd. Even kijken hoe de instructeur dat hanteert dan :)
Geloof me, bij een zijdelingse verplaatsing of wegrijden is het altijd kijken, richting aangeven, nóg een keer kijken en dan pas gaan. ;)
pi_115801203
quote:
6s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:51 schreef Andyy het volgende:

[..]

Waarom zou je wachten op de lampjes? Nooit gedaan, in geen 1 auto.
Iets met motormanagement de tijd geven enzo.
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2012 @ 22:29:16 #145
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_115803033
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat doe je uiteraard ook, maar de voetrem erop is altijd wel handig voordat je weg rijd, zodat je nergens tegenaan rolt.
Zodra ik instap trap ik bijna direct voetrem en koppeling in, zeg maar gelijktijdig met starten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2012 @ 22:37:18 #146
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_115803415
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Iets met motormanagement de tijd geven enzo.
Eventuele oude diesel even laten voorgloeien als het koud is (alhoewel ik daar meestal ook schijt aan heb). Komisch verhaal daarover trouwens, reed ooit eens in de wagen van een vriend van mij, oude Jetta diesel automaat, kortom, geen gang in. Ik stap in, gordel om enzo en gooi contact aan en start meteen. Hij helemaal panisch, contact uit en wachten totdat hij zijn voorgloeilampje aan/uit schakelde (een van de twee), want dat moest volgens zijn vader... Heb hem tot op de dag van vandaag nog niet verteld dat voorgloeien (dat dat het uberhaupt is) pas zin heeft als het echt koud is vanwege het aanslaan enzo.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_115803432
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zodra ik instap trap ik bijna direct voetrem en koppeling in, zeg maar gelijktijdig met starten.
Ja precies, met starten koppeling in, en dan voetrem erop voordat je de handrem eraf haalt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2012 @ 22:38:36 #148
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_115803464
Meteen koppeling in ;) Nu scheelt het ook dat voor ons huis de oprit schuin afloopt naar de weg en om weg te komen ik de voetrem wel MOET gebruiken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_115803504
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Eventuele oude diesel even laten voorgloeien als het koud is (alhoewel ik daar meestal ook schijt aan heb). Komisch verhaal daarover trouwens, reed ooit eens in de wagen van een vriend van mij, oude Jetta diesel automaat, kortom, geen gang in. Ik stap in, gordel om enzo en gooi contact aan en start meteen. Hij helemaal panisch, contact uit en wachten totdat hij zijn voorgloeilampje aan/uit schakelde (een van de twee), want dat moest volgens zijn vader... Heb hem tot op de dag van vandaag nog niet verteld dat voorgloeien (dat dat het uberhaupt is) pas zin heeft als het echt koud is vanwege het aanslaan enzo.
Stond in het theorieboek :P
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2012 @ 22:43:06 #150
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_115803639
Ach, er staat wel meer in zo'n boek. Kan me er verder niets van herinneren, maarja, lang lang geleden hè :P
CBR heeft ook zoiets bij BE: Remproef. Lees: Ga 10 km/h rijden en ram vol je rem in. Hoor je plof achter je, dan weet je dat de auto harder remt dan de aanhanger en de cilinder van het oploopdeel weer een extra klap heeft gehad. Dat de mogelijkheid bestaat dat alle vier de remkabels van je wielen zijn doorgesneden, die je zo niet ontdekt, doet er niet toe. Goed, prima, CBR wil het, doen we het bij het wegrijden toch mooi even. :) Eens, maar nooit meer dus.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')