Da's het enige wat telt, gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:47 schreef Argo het volgende:
Praktijk geslaagd. Het ging ellendig en het was klote.
Bedankt, en je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 21:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Da's het enige wat telt, gefeliciteerd!
Toch zullen velen hier nieuwsgierig zijn naar het verloop.quote:
Niet iets om over naar huis te schrijven, zo slecht ging het. Op het nippertje gehaald, omdat mijn keren slecht ging. Fileparkeren werd niet gevraagd maar goed ook want ik kan dat niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:09 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Toch zullen velen hier nieuwsgierig zijn naar het verloop.
Ik was zelf ook een jaar gestopt na 30 lessen oid. Ging daarna eigenlijk bijna net zo goed als toen ik gestopt was.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.
ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.
- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Moet je je al die stappen serieus zo naar boven halen? Na een paar keer gaat dat toch automatisch...quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.
ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.
- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Handrem los, voetrem vast? Waarom niet gewoon koppeling indrukken. Ik had in 2007 ook een stuk of 40 rijlessen gehad maar was gestopt, kon vrijwel direct weer rijden in 2012. Wil nog net niet zeggen dat het zoiets is als fietsen.. maar je pakt het echt snel op waarschijnlijk.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.
ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.
- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Waarom zou je wachten op de lampjes? Nooit gedaan, in geen 1 auto.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.
ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.
- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Dat doe je uiteraard ook, maar de voetrem erop is altijd wel handig voordat je weg rijd, zodat je nergens tegenaan rolt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:38 schreef -Erick- het volgende:
Handrem los, voetrem vast? Waarom niet gewoon koppeling indrukken.
Verder zou ik em eerst in z'n 1 zetten, dan kijken en richting aangeven als de weg vrij is, nóg een keer kijken en dan pas gaan.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:12 schreef hemarookworst het volgende:
Na een jaar gestopt te zijn door omstandigheden, binnenkort weer beginnen. Hoop dat ik de standaardhandelingen nog weet voor ik kan wegrijden. Had al enige rijervaring, mijn laatste les was kijken en gelijkwaaridge kruispunten. Maar zoals gezegd, jaar geleden, dus behoorlijk weggezakt. Dus hoop zoveel mogelijk zelf te doen. iig sturen.gassen, schakelen, koppelen en remmen met wat kijken.
ff de handelingen en alles op een rijtje voor men gaat wegrijden, verbeter me aub als het fout is. Heb ik dit iig als een soort geheugensteuntje voor m'n eerste les.
- verstellen stoel en spiegels
- sleutel in contact draaien
- GORDEL OM
- wachten tot de lampjs branden
- motor starten
- kijken
- richting geven
- handrem los, voetrem vast
- naar z'n 1
- koppeling op laten komen en gas geven
Dit was ff alles uit mijn hoofd.
Moest dat altijd van de instructeur.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Waarom zou je wachten op de lampjes? Nooit gedaan, in geen 1 auto.
Zou natuurlijk kunnen idd. Even kijken hoe de instructeur dat hanteert danquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Verder zou ik em eerst in z'n 1 zetten, dan kijken en richting aangeven als de weg vrij is, nóg een keer kijken en dan pas gaan.
Geloof me, bij een zijdelingse verplaatsing of wegrijden is het altijd kijken, richting aangeven, nóg een keer kijken en dan pas gaan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:58 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Zou natuurlijk kunnen idd. Even kijken hoe de instructeur dat hanteert dan
Iets met motormanagement de tijd geven enzo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Waarom zou je wachten op de lampjes? Nooit gedaan, in geen 1 auto.
Zodra ik instap trap ik bijna direct voetrem en koppeling in, zeg maar gelijktijdig met starten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat doe je uiteraard ook, maar de voetrem erop is altijd wel handig voordat je weg rijd, zodat je nergens tegenaan rolt.
Eventuele oude diesel even laten voorgloeien als het koud is (alhoewel ik daar meestal ook schijt aan heb). Komisch verhaal daarover trouwens, reed ooit eens in de wagen van een vriend van mij, oude Jetta diesel automaat, kortom, geen gang in. Ik stap in, gordel om enzo en gooi contact aan en start meteen. Hij helemaal panisch, contact uit en wachten totdat hij zijn voorgloeilampje aan/uit schakelde (een van de twee), want dat moest volgens zijn vader... Heb hem tot op de dag van vandaag nog niet verteld dat voorgloeien (dat dat het uberhaupt is) pas zin heeft als het echt koud is vanwege het aanslaan enzo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Iets met motormanagement de tijd geven enzo.
Ja precies, met starten koppeling in, en dan voetrem erop voordat je de handrem eraf haalt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zodra ik instap trap ik bijna direct voetrem en koppeling in, zeg maar gelijktijdig met starten.
Stond in het theorieboekquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eventuele oude diesel even laten voorgloeien als het koud is (alhoewel ik daar meestal ook schijt aan heb). Komisch verhaal daarover trouwens, reed ooit eens in de wagen van een vriend van mij, oude Jetta diesel automaat, kortom, geen gang in. Ik stap in, gordel om enzo en gooi contact aan en start meteen. Hij helemaal panisch, contact uit en wachten totdat hij zijn voorgloeilampje aan/uit schakelde (een van de twee), want dat moest volgens zijn vader... Heb hem tot op de dag van vandaag nog niet verteld dat voorgloeien (dat dat het uberhaupt is) pas zin heeft als het echt koud is vanwege het aanslaan enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |