abonnement Unibet Coolblue
pi_117680693
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:32 schreef Iwanius het volgende:
Ik wil alleen kwijt dat ik een baan heb waarbij ik goed verdien en 2x per jaar op vakantie kan gaan.
Ik moet wel er e.a voor laten. Maar goed,dat heb ik er voor over.
Ja ik ben een half jaar per jaar vrij. Kan dus wel 25 keer op vakantie of 3 keer net hoe je het bekijkt. Hoef er ook niks voor te laten zelfs al zou ik 25 keer gaan. Zo'n opmerking zegt dus helemaal niks.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_117682333
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:09 schreef Sport_Life het volgende:

12: Goodies: Opleiding wilde de werkgever betalen, maar niet gedaan omdat ik niet vast wil zitten aan een werkgever, veel support van mijn manager tijdens tentamenweken :).
Als ik eerlijk moet zijn is dit een domme keus geweest. Je had net zo goed het bespaarde geld weg kunnen zetten en pas vrij opgenomen als de schuld afnam. Daarnaast zijn er genoeg werkgevers die je studieschuld wil overnemen mocht je toch overstappen. Financieel is het altijd beter om die regeling te accepteren.
pi_117684369
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 07:36 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als ik eerlijk moet zijn is dit een domme keus geweest. Je had net zo goed het bespaarde geld weg kunnen zetten en pas vrij opgenomen als de schuld afnam. Daarnaast zijn er genoeg werkgevers die je studieschuld wil overnemen mocht je toch overstappen. Financieel is het altijd beter om die regeling te accepteren.
Strikt gezien heb je natuurlijk gelijk. Hoewel de studiekosten fiscaal aftrekbaar zijn, dus dan wordt het al 42% minder. Maar de werkgever kijkt naar het totaal-plaatje en ziet studiekosten als onderdeel van de sec. arbeidsvoorwaarden. Het gaat dus hoe dan ook ten koste van het bruto-loon. En er zijn inderdaad zat werkgevers die het overnemen, maar dan krijg je weer dezelfde discussie bij de salarisonderhandelingen. Ik onderhandel dan liever 100e bruto erbij, dan de studiekosten. Die 100e bruto wordt jaarlijks namelijk aangepast aan de inflatie, een x percentage nav functioneringsgesprekken, etc. Op de lange termijn is bruto vaak gunstiger. Daarbij is bruto voor de hypotheek e.d. ook wel handig.
pi_117684470
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:03 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Strikt gezien heb je natuurlijk gelijk. Hoewel de studiekosten fiscaal aftrekbaar zijn, dus dan wordt het al 42% minder. Maar de werkgever kijkt naar het totaal-plaatje en ziet studiekosten als onderdeel van de sec. arbeidsvoorwaarden. Het gaat dus hoe dan ook ten koste van het bruto-loon. En er zijn inderdaad zat werkgevers die het overnemen, maar dan krijg je weer dezelfde discussie bij de salarisonderhandelingen. Ik onderhandel dan liever 100e bruto erbij, dan de studiekosten. Die 100e bruto wordt jaarlijks namelijk aangepast aan de inflatie, een x percentage nav functioneringsgesprekken, etc. Op de lange termijn is bruto vaak gunstiger. Daarbij is bruto voor de hypotheek e.d. ook wel handig.
Bij grote internationale bedrijven valt dit weg in de marge. Ik zie dit niet snel terugkomen in een hoger brutoloon. Die studiekosten zitten in je secundaire arbeidsvoorwaarden en wanneer je er geen gebruik van maakt, jammer.
pi_117684541
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:09 schreef snabbi het volgende:

[..]

Bij grote internationale bedrijven valt dit weg in de marge. Ik zie dit niet snel terugkomen in een hoger brutoloon. Die studiekosten zitten in je secundaire arbeidsvoorwaarden en wanneer je er geen gebruik van maakt, jammer.
Studiekosten zitten bij ons niet (meer) standaard in de sec. arbeidsvoorwaarden. Het werd mij gewoon aangeboden.
pi_117684825
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:03 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Strikt gezien heb je natuurlijk gelijk. Hoewel de studiekosten fiscaal aftrekbaar zijn, dus dan wordt het al 42% minder. Maar de werkgever kijkt naar het totaal-plaatje en ziet studiekosten als onderdeel van de sec. arbeidsvoorwaarden. Het gaat dus hoe dan ook ten koste van het bruto-loon. En er zijn inderdaad zat werkgevers die het overnemen, maar dan krijg je weer dezelfde discussie bij de salarisonderhandelingen. Ik onderhandel dan liever 100e bruto erbij, dan de studiekosten. Die 100e bruto wordt jaarlijks namelijk aangepast aan de inflatie, een x percentage nav functioneringsgesprekken, etc. Op de lange termijn is bruto vaak gunstiger. Daarbij is bruto voor de hypotheek e.d. ook wel handig.
als je de studiekosten terugbetaalt aan je oude werkgever, is dit bedrag fiscaal ook aftrekbaar. Met andere woorden, je behoudt gewoon je recht op aftrek.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:08:49 #132
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_117687798
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:03 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Strikt gezien heb je natuurlijk gelijk. Hoewel de studiekosten fiscaal aftrekbaar zijn, dus dan wordt het al 42% minder. Maar de werkgever kijkt naar het totaal-plaatje en ziet studiekosten als onderdeel van de sec. arbeidsvoorwaarden. Het gaat dus hoe dan ook ten koste van het bruto-loon. En er zijn inderdaad zat werkgevers die het overnemen, maar dan krijg je weer dezelfde discussie bij de salarisonderhandelingen. Ik onderhandel dan liever 100e bruto erbij, dan de studiekosten. Die 100e bruto wordt jaarlijks namelijk aangepast aan de inflatie, een x percentage nav functioneringsgesprekken, etc. Op de lange termijn is bruto vaak gunstiger. Daarbij is bruto voor de hypotheek e.d. ook wel handig.
Ik snap je wel.
Ik volg nu ook een studie en mijn werkgever heeft aangeboden het collegegeld te betalen (niet de boeken en reiskosten). Ik heb dat nu ook afgeslagen.

Ik werk in een klein bedrijf waar qua secundaire arbeidsvoorwaarden niet veel is vastgelegd, hierover ook niet, het werd me aangeboden. Echter ik werk hier nog geen jaar en ik wil graag hierna een onbepaalde tijd contract krijgen. Echter daar wilden ze voor aanvang van de studie nog geen uitspraken over doen. Daarom heb ik aangegeven me ook niet nu al wel vast te willen leggen aan mijn werkgever terwijl de werkgever dit andersom (nog) niet wil doen. Bovendien zouden de kosten van de boeken en de reiskosten niet meegenomen geworden. Ja, kijk dan vind ik het voordeel gewoon te klein.

Ik kan mijn studiekosten (behalve de reiskosten) ook aftrekken voor de IB, dat is verder onvoorwaardelijk. Daarnaast kan ik mijn oren en ogen open houden en rondkijken, in dat geval is een uitstap naar een andere tak van sport heel goed mogelijk (en eigenlijk het meest logisch).
Bovendien ga ik inderdaad ook liever de onderhandelingen in met de vraag voor meer brutosalaris dan de studiekostenvergoeding. Mijns inziens houd ik daar uiteindelijk meer aan over. Daarnaast wil ik het als onderhandelingsmiddel gebruiken om een onbepaalde tijd contract binnen te halen.
klerkje
pi_117688742
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:30 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

als je de studiekosten terugbetaalt aan je oude werkgever, is dit bedrag fiscaal ook aftrekbaar. Met andere woorden, je behoudt gewoon je recht op aftrek.
Klopt, maar het weegt wel mee in het feit om het zelf te betalen.
pi_117688954
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:08 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ik snap je wel.
Ik volg nu ook een studie en mijn werkgever heeft aangeboden het collegegeld te betalen (niet de boeken en reiskosten). Ik heb dat nu ook afgeslagen.

Ik werk in een klein bedrijf waar qua secundaire arbeidsvoorwaarden niet veel is vastgelegd, hierover ook niet, het werd me aangeboden. Echter ik werk hier nog geen jaar en ik wil graag hierna een onbepaalde tijd contract krijgen. Echter daar wilden ze voor aanvang van de studie nog geen uitspraken over doen. Daarom heb ik aangegeven me ook niet nu al wel vast te willen leggen aan mijn werkgever terwijl de werkgever dit andersom (nog) niet wil doen. Bovendien zouden de kosten van de boeken en de reiskosten niet meegenomen geworden. Ja, kijk dan vind ik het voordeel gewoon te klein.

Ik kan mijn studiekosten (behalve de reiskosten) ook aftrekken voor de IB, dat is verder onvoorwaardelijk. Daarnaast kan ik mijn oren en ogen open houden en rondkijken, in dat geval is een uitstap naar een andere tak van sport heel goed mogelijk (en eigenlijk het meest logisch).
Bovendien ga ik inderdaad ook liever de onderhandelingen in met de vraag voor meer brutosalaris dan de studiekostenvergoeding. Mijns inziens houd ik daar uiteindelijk meer aan over. Daarnaast wil ik het als onderhandelingsmiddel gebruiken om een onbepaalde tijd contract binnen te halen.
Grappig dat je dat zo zegt, zo ging het bij mij ook. Bij mij is het ook een beetje een soort spelletje geworden, ik merk dat de werkgever mij graag wilt houden (gezien het feit dat ik er bruto 400e bij kreeg en hele goede functioneringsgesprekken), en met het afwijzen van die studieovereenkomst heb ik een vrij duidelijk signaal afgegeven die voor mij goed uitpakt :). Maw: voor deze werkgever 1000 anderen wat mij betreft - zo sta ik er in. Andersom geldt dat namelijk ook, als ik mijn best niet doe word ik er ook uitgegooid. Ik zit wel in een richting dat het vrij makkelijk is om elders snel werk te vinden, elk bedrijf heeft een financiele afdeling.

Door zo'n studieovereenkomst ben je toch min of meer gebonden aan een werkgever, iets dat eventuele kansen in de toekomst in de weg zou kunnen staan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:49:26 #135
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117689475
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:18 schreef Michaeltje het volgende:
ja een 13 maand duhh! ik krijg elke week betaald en ik heb het over 3000 euro per week gemiddeld uit een maand andere week 3300 euro andere week 2600 euro maar gemiddeld 3000 euro en jah als ik ziek ben eens in de maand dan kan ik met hard genoeg werken, het eruit werken,,

alleen ik als zpp'er ben nooit ziek ben toevallig gister en vandaag grieperig maar als zpp'er blijf je daarvoor niet thuis echt ziek zijn ken ik niet en hoop het niet te worden,,

lijkt wel of niemand me werk gunt ,, hahaha
Ik geloof er geen flikker meer van, met je taalgebruik e.d.
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:26 schreef McNulty het volgende:

[..]

Houdt je dit inkomen het hele jaar door vast? Dat fluctueert toch als zzp'er?
Klopt, je krijgt gewoon een project (looptijd kan varieren), dus je hebt feitelijk een vast inkomen, totdat de periode erop zit. Dan moet je weer een nieuwe werkgever/opdracht zoeken.

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vanaf januari hopelijk weer meer dan 10%, zoals afgelopen jaren. Zou ik niet erg vinden :P
Goede sector.
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:02:08 #136
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_117689978
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:36 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zo zegt, zo ging het bij mij ook. Bij mij is het ook een beetje een soort spelletje geworden, ik merk dat de werkgever mij graag wilt houden (gezien het feit dat ik er bruto 400e bij kreeg en hele goede functioneringsgesprekken), en met het afwijzen van die studieovereenkomst heb ik een vrij duidelijk signaal afgegeven die voor mij goed uitpakt :). Maw: voor deze werkgever 1000 anderen wat mij betreft - zo sta ik er in. Andersom geldt dat namelijk ook, als ik mijn best niet doe word ik er ook uitgegooid. Ik zit wel in een richting dat het vrij makkelijk is om elders snel werk te vinden, elk bedrijf heeft een financiele afdeling.
Precies!
Ik probeer (op een subtiele manier weliswaar) me ook zo op te stellen (voor deze werkgever 1000 anderen), het helpt hierbij dat ik een aardig netwerk heb dat ik ook onderhoud. Men weet dat ik veel connecties heb en dat ik weet 'wat er speelt in het wereldje'.
Ik zit echter wel in een moeilijke tak van sport, maar mede door mijn studie hoop ik wat meer opties te kunnen creëren.
Mijn uitgangspunt is wel dat ik gewoon hier wil blijven (voorlopig althans), maar ik sta er een stuk zakelijker in dan pak 'em beet 1,5 jaar geleden. De arbeidsovereenkomst is een zakelijke aangelegenheid, ik werk naar mijn beste kunnen en ben niet te bedonderd wat extra tijd en moeite erin te steken, echter die moeten wel linksom of rechtsom weer afgetikt worden. Werkt heel goed tot nu toe.

Ik realiseer me nu ook echt dat de tijden dat je een baan voor het leven had gewoon achter de rug zijn. Dat is niet meer. Voor mij geeft dat nu niet, ik stel me erop in en leer, studeer, netwerk, werk (ook niet onbelangrijk :P ) en zorg dat ik dat allemaal zo goed mogelijk doe. Soort van eigen verantwoordelijkheid nemen zeg maar. Ik ben er ook jong genoeg voor om dat nu als normaal in mijn systeem te zetten zeg maar.

Daarbij vind ik het belangrijk om een doel voor ogen te hebben. Toen ik hier begon was dat mezelf bewijzen, inburgeren in het bedrijf en ontwikkelen. Nu is dat bijvoorbeeld dat vaste contract en een aardige salarisverhoging binnenhalen en daarnaast ontwikkeling bestendigen.
klerkje
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:07:28 #137
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_117699549
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef Michaeltje het volgende:
01: Bedrijfstak: Infra
02: Functie: zpp stratenmaker
03: Opleiding: MBO niv 4
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: zelf bepalen
07: 13e maand: ja wekelijks betaald
08: Bruto maand salaris: 6000
09: Netto maand salaris: 3000
10: Overuren betaald: nee per M2
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: -
13: Tevreden?: Ja
Zijn daar je pensioenvoorziening, inkomensverzekering en arbeidsongeschiktheidsverzekering al vanaf?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_117701433
3000 euro netto is ongeveer 4700 euro bruto, dus daar is waarschijnlijk al het een en ander vanaf.
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:21:52 #139
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_117704900
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:01 schreef Knakker het volgende:
3000 euro netto is ongeveer 4700 euro bruto, dus daar is waarschijnlijk al het een en ander vanaf.
Niet helemaal want hij ZZP'er dus hij moet ook omzetbelasting betalen naast loonbelasting.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_117723445
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:21 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Niet helemaal want hij ZZP'er dus hij moet ook omzetbelasting betalen naast loonbelasting.
Omzetbelasting is bij mij geen salaris hoor :)
pi_117752190
Alweer een half jaar bezig.

01: Bedrijfstak: Telecombedrijf
02: Functie: Senior Monteur
03: Opleiding: mbo nv3 ict
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 (13 adv dagen)
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2116
09: Netto maand salaris: 1300 (Wisselt beetje met soms overuren erbij dus weet niet exact)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 6
12: Goodies: Laptop,Lease Auto,Telefoon eigenlijk alles wat nodig is.

Enkel zit ik er aan te denken om me auto prive eruit te doen, het is een Fiat Doblo die ik nu puur prive reed voor het gemak en omdat ik nog geen auto heb.

Deze auto kost me wel tussen de 200/250 euro in de maand met een max aantal kilomters van 5000 per jaar wat je mag verrrijden.

Dit is uiteraard erg karrig maarja beter iets dan niets, of zeggen jullie voor dat geld kan je makkelijk zelf wel wat rijden? Nu rijd ik ook niet gek veel prive, soms ook stomme ritjes, naar de sportschool,stad dat soort dingen.
pi_117758366
Hoe betrouwbaar de site is weet ik niet, maar hier kan je best snel het eea berekenen:

http://www.autozine.nl/text/kilometerkosten.php#kader
pi_117764623
Bij max 5000km per jaar zou ik snel een prive-auto halen.
200*12= 2400 euro. Je betaalt nu ongeveer 50cent per km. Niet echt goedkoop he.

En kun je niet beter brommer halen voor zo weinig km? Anders goedkoop, klein, oud auto'tje.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:16:11 #144
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_117765078
Mijn vriend heeft een carisma uit 98. Aangeschaft voor 1300, recentelijk ongeveer 350 aan kosten gehad (onderhoud, verder niets geks). Hij rijdt omgerekend voor 20 cent per kilometer ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:16:43 #145
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_117765100
Maargoed, hij rijdt dan ook meer per jaar :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:45:23 #146
386308 Badhandoek
make sure to bring a towel
pi_117766026
01: Bedrijfstak: Logistiek / Transport
02: Functie: Internationaal Planner
03: Opleiding: MBO 4 Opslag en vervoer
04: Leeftijd: 20
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: +-1900
09: Netto maand salaris: +-1500
10: Overuren betaald: Nee, all in. Extra diensten worden wel (goed) uitbetaald)
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: Telefoon, Tankpas
13: Tevreden?: Ja, heb bij dit bedrijf ervaring op kunnen doen en vind dit voor mijn leeftijd / werkervaring niet slecht.
Badhandoek, voor al uw afdroogzaken
pi_117766264
Weer gesprek gehad:
01: Bedrijfstak: IT advies
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: Ba + Ma
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40 (in praktijk iets meer)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: +-3500
09: Netto maand salaris: +-2600 2500? Loonstrookje nog niet gehad.
10: Overuren betaald: Nee.
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: telefoon, laptop, leuke reisjes, korting op zorgverzekering, gratis snacks en lunch
13: Tevreden?: Qua salaris en werkzaamheden wel, toekomstperspectieven niet echt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Perruche op 10-10-2012 08:43:45 ]
pi_117790842
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:53 schreef Perruche het volgende:
Weer gesprek gehad:
01: Bedrijfstak: IT advies
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: Ba + Ma
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40 (in praktijk iets meer)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: +-3500
09: Netto maand salaris: +-2600
10: Overuren betaald: Nee.
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: telefoon, laptop, leuke reisjes, korting op zorgverzekering, gratis snacks en lunch
13: Tevreden?: Qua salaris en werkzaamheden wel, toekomstperspectieven niet echt.
Goed salaris. Wat hou jij netto veel over. Ik had tot voor kort hetzelfde salaris inclusief premievrij pensioen en hield 2350 netto over. Of zitten er nog reiskosten bij?
pi_117793456
Denk ook wel dat ik er verstandiger aan doe om hem er gewoon uit te doen, en misschien gewoon eerst is ff wat meer op de fiets te doen en langere afstanden met de trein.

Mocht een auto dan echt noodzakelijk zijn er gewoon 1 aanschaffen niet al te duur, dan ben ik denk altijd nog goedkoper uit.

Al hoor ik zat mensen zeggen van het is niet zo hele beste deal die je nu hebt maar een eigen auto kan je er nooit van rijden....lijkt me toch sterk voor het geen wat ik dan echt prive rijd.
pi_117794501
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:42 schreef Crank het volgende:
Denk ook wel dat ik er verstandiger aan doe om hem er gewoon uit te doen, en misschien gewoon eerst is ff wat meer op de fiets te doen en langere afstanden met de trein.

Mocht een auto dan echt noodzakelijk zijn er gewoon 1 aanschaffen niet al te duur, dan ben ik denk altijd nog goedkoper uit.

Al hoor ik zat mensen zeggen van het is niet zo hele beste deal die je nu hebt maar een eigen auto kan je er nooit van rijden....lijkt me toch sterk voor het geen wat ik dan echt prive rijd.
In jouw positie zou ik toch liever die extra centen hebben. Fietsen is bovendien gezond en voor incidenteel gebruik van een auto kun je ook terugvallen op een autodeelproject zoals Greenwheels (uiteraard op voorwaarde dat het bij jou in de buurt beschikbaar is).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')