abonnement Unibet Coolblue
pi_115942338
Ik zit zelf ook te kijken naar een "nieuwe" fiets. Ik neig echter wel naar een 2e hands racefiets:

1. Ik wil niet teveel geld uitgeven aangezien ik nog niet weet of ik het heel leuk ga vinden.
2. Denk dat ik dan meer fiets krijg voor hetzelfde geld.

Is dit een goed moment om te gaan kopen?

ik had een Trek 1200 SL (Klik) gezien voor ongeveer 400 euro, maar in een ander topic werd gezegd dat dit veel te duur is. Op Marktplaats staan echter wel meer Trek 1200 fietsen voor hetzelfde geld. Is dit dan wel te duur?
pi_115943902
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:47 schreef vanderhill het volgende:
Ik zit zelf ook te kijken naar een "nieuwe" fiets. Ik neig echter wel naar een 2e hands racefiets:

1. Ik wil niet teveel geld uitgeven aangezien ik nog niet weet of ik het heel leuk ga vinden.
2. Denk dat ik dan meer fiets krijg voor hetzelfde geld.

Is dit een goed moment om te gaan kopen?

ik had een Trek 1200 SL (Klik) gezien voor ongeveer 400 euro, maar in een ander topic werd gezegd dat dit veel te duur is. Op Marktplaats staan echter wel meer Trek 1200 fietsen voor hetzelfde geld. Is dit dan wel te duur?
Tja in principe is de beste timing als het echt herfst is en alle mooi weer rijders toch van hun fiets af willen. Maar uitschieters (zeer duur en zeer goedkoop) heb je altijd wel. Plus als je nu koopt kun jij ook nog even genieten van het lekkere weer!

Over die Trek: IMHO is dat echt een mooie beginnersfiets. Heeft een goede groep (105), goed Alu frame van een dergelijk merk en de conditie ziet er nog goed uit. Dat je nog wat carbon onderdelen erbij hebt is leuk, maar aan de andere kant is dat wel duurder om te vervangen (of je gaat natuurlijk gewoon met alu vervangen). Die wielen zeggen mij echter niets.

Dus ik weet niet waar je hebt gelezen dat 400 euro te duur was maar ik vind dat een realistische prijs!

PS vergeet niet dat materialen ook nog wat centen kosten. Reken hierbij op minimaal 100 euro (minimaal!)
De afmontage kan beter
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115944022
Hoi,

Ben me aan het verdiepen in een nieuwe racefiets.
Onder de 1000 euro wil ik in ieder geval blijven.
Nu zag ik op marktplaats de volgende advertenties

Specialized Allez nieuw/ongebruikt, nu voor 990,=!


Bulls Desert Falcon 1 nieuw 2012, Ultegra tr. voor 925,=!


Kent iemand van jullie deze dealer?
Hij heeft in ieder geval scherpe prijzen.
pi_115944046
Bij die Trek's is het grote nadeel dat de geometrie in de meeste gevallen niet geschikt is voor beginnende fietsers. Zeer aggresief met een lange bovenbuis, waardoor je een gestrekte houding moet aannemen. Gevolg is dat je waarschijnlijk niet lekker op de fiets gaat zitten en daardoor misschien al wel snel het fietsen opgeeft, terwijl dit niet nodig is.

Die wielen enzo zijn ook slecht btw.
pi_115944096
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:52 schreef groen2007 het volgende:
Hoi,

Ben me aan het verdiepen in een nieuwe racefiets.
Onder de 1000 euro wil ik in ieder geval blijven.
Nu zag ik op marktplaats de volgende advertenties

Specialized Allez nieuw/ongebruikt, nu voor 990,=!


Bulls Desert Falcon 1 nieuw 2012, Ultegra tr. voor 925,=!


Kent iemand van jullie deze dealer?
Hij heeft in ieder geval scherpe prijzen.
Nooit van gehoord. Inderdaad scherpe prijzen. Ik zou het niet doen.
pi_115944166
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bij die Trek's is het grote nadeel dat de geometrie in de meeste gevallen niet geschikt is voor beginnende fietsers. Zeer aggresief met een lange bovenbuis, waardoor je een gestrekte houding moet aannemen. Gevolg is dat je waarschijnlijk niet lekker op de fiets gaat zitten en daardoor misschien al wel snel het fietsen opgeeft, terwijl dit niet nodig is.

Die wielen enzo zijn ook slecht btw.
Bedoel je nu de standaard wielen van de Trek?
pi_115944257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:48 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Tja in principe is de beste timing als het echt herfst is en alle mooi weer rijders toch van hun fiets af willen. Maar uitschieters (zeer duur en zeer goedkoop) heb je altijd wel. Plus als je nu koopt kun jij ook nog even genieten van het lekkere weer!

Over die Trek: IMHO is dat echt een mooie beginnersfiets. Heeft een goede groep (105), goed Alu frame van een dergelijk merk en de conditie ziet er nog goed uit. Dat je nog wat carbon onderdelen erbij hebt is leuk, maar aan de andere kant is dat wel duurder om te vervangen (of je gaat natuurlijk gewoon met alu vervangen). Die wielen zeggen mij echter niets.

Dus ik weet niet waar je hebt gelezen dat 400 euro te duur was maar ik vind dat een realistische prijs!

PS vergeet niet dat materialen ook nog wat centen kosten. Reken hierbij op minimaal 100 euro (minimaal!)
De afmontage kan beter
bedankt voor je reactie :)

deze wielen waren hadden minder gewicht dan de originele wielen, meer kon hij er niet echt over zeggen.

Ik dacht ook al dat 400 euro een realistische prijs was. Ik ben benieuwd! morgen ga ik even kijken en even proef fietsen!
pi_115944315
Kent 1 van jullie de racefietsen van intersens, ik heb nml ook nog aan de volgende fiets gedacht:
Klik

leek mij wat beter afgemonteerd, maar ook iets duurder, nadeel is dat er geen carbon voorvork opzit.
pi_115944368
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:02 schreef vanderhill het volgende:
Kent 1 van jullie de racefietsen van intersens, ik heb nml ook nog aan de volgende fiets gedacht:
Klik

leek mij wat beter afgemonteerd, maar ook iets duurder, nadeel is dat er geen carbon voorvork opzit.
Dat is de oude naam van het Nederlandse merk Sensa. Echte budget fietsen. Niks mis mee hoor en mooi afgemonteerd inderdaad.

Volgens mij is die Trek trouwens origineel afgemonteerd met een tiagra set, daar zou ik wel even goed op letten.
pi_115944551
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat is de oude naam van het Nederlandse merk Sensa. Echte budget fietsen. Niks mis mee hoor en mooi afgemonteerd inderdaad.

Volgens mij is die Trek trouwens origineel afgemonteerd met een tiagra set, daar zou ik wel even goed op letten.
Die trek is afgemonteerd met 105 mix, tiagra voor en 105 achter. De bladen en de achterkransjes zijn vorig jaar vervangen en zien er nog goed uit. denk dat dat een betere koop is als de intersens. ook al is die beter afgemonteerd, het totaalplaatje van de Trek lijkt mij beter.

Morgen maar eens kijken. Ik laat wel even weten of ik hem gekocht heb.
pi_115944637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:11 schreef vanderhill het volgende:

[..]

Die trek is afgemonteerd met 105 mix, tiagra voor en 105 achter. De bladen en de achterkransjes zijn vorig jaar vervangen en zien er nog goed uit. denk dat dat een betere koop is als de intersens. ook al is die beter afgemonteerd, het totaalplaatje van de Trek lijkt mij beter.

Morgen maar eens kijken. Ik laat wel even weten of ik hem gekocht heb.
Te duur dus, voor 9 speed Tiagra mixje met waarschijnlijk ongeschikte geometrie :)
pi_115944777
O lekker duidelijk aangegeven dan...

@groen2007: de Canyon Roadlite is nu afgeprijsd naar 900 ¤.
Perfect voor beginners.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115944872
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
O lekker duidelijk aangegeven dan...

@groen2007: de Canyon Roadlite is nu afgeprijsd naar 900 ¤.
Perfect voor beginners.
Ja, die had ik paar pagina's terug ook getipt maar werd er terecht op gewezen dat die bijna volledig uitverkocht is. Alleen nog een paar grote maten over. Maar misschien is die BMC op dezelde pagina een interessant alternatief.
pi_115944914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Te duur dus, voor 9 speed Tiagra mixje met waarschijnlijk ongeschikte geometrie :)
haha, dus nu is de fiets toch te duur :)

maakt het zoveel uit dat de shifters van tiagra zijn en niet van 105? is de fiets dan te duur?
pi_115945056
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:22 schreef vanderhill het volgende:

[..]

haha, dus nu is de fiets toch te duur :)

maakt het zoveel uit dat de shifters van tiagra zijn en niet van 105? is de fiets dan te duur?
Ik vond hem sowieso al te duur, ook met 105 groep. Voor 400E staan er ook wel 10 speed 105 groepjes op.
pi_115945175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik vond hem sowieso al te duur, ook met 105 groep. Voor 400E staan er ook wel 10 speed 105 groepjes op.
Ik ben al een tijdje op zoek, maar die zijn lastig te vinden hoor.... ik moet een 60-62 hebben, daar kan ik wel mee uit de voeten, maar die komen weinig voorbij. In kleinere maten zie ik ze wel regelmatig.

iig bedankt voor je feedback!
pi_115945341
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:31 schreef vanderhill het volgende:

[..]

Ik ben al een tijdje op zoek, maar die zijn lastig te vinden hoor.... ik moet een 60-62 hebben, daar kan ik wel mee uit de voeten, maar die komen weinig voorbij. In kleinere maten zie ik ze wel regelmatig.

iig bedankt voor je feedback!
Welke omgeving zoek je? Ik heb ook goede ervaringen met de belgische marktplaatsen. Lijken iets goedkoper. En fiets sites zoals wielertoerist of fiets forum worden ook af en toe fietsen aangeboden. Niet veel en lastig zoeken, maar 9 van de 10 keer wel voor een eerlijke prijs. Op marktplaats is die verhouding eerder andersom.
pi_115945509
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Welke omgeving zoek je? Ik heb ook goede ervaringen met de belgische marktplaatsen. Lijken iets goedkoper. En fiets sites zoals wielertoerist of fiets forum worden ook af en toe fietsen aangeboden. Niet veel en lastig zoeken, maar 9 van de 10 keer wel voor een eerlijke prijs. Op marktplaats is die verhouding eerder andersom.
omgeving maakt me niet zo heel veel uit, als ik maar een mooie fiets kan vinden :) (heb een tankpas van de baas)

ik zal eens kijken op belgische marktplaatsen en forums.
pi_115945843
Zag net als Knut dat ze inderdaad bijna allemaal zijn uitverkocht.
Dat is jammer, zag er wel goed uit.
pi_115951334
Ik wil gaan beginnen met fietsen (zoals velen :-) ) en ben vd week bij een FM geweest en goed geholpen zover ik dat als beginner kan beoordelen.
Veel informatie gekregen omtrent de merken die ze verkopen, groepen, frames en informatie omtrent fietsen.
Ook heel eerlijke informatie gekregen omtrent plus en min punten van merken, groepen etc.
Na veel op forum hier gelezen te hebben wilde ik opzich voor een bulls harrier 2 gaan maar de beste man liet tijdens de ronde alle pro en cons van merken zien.
Waar hij niet negatief is ten opzichte van een Bulls Harrier 2 (omdat ik na informatie hier op het forum met 105 wil beginnen omdat als fietsen bevalt ik gelijk een goede fiets heb en als het niet bevalt ik relatief prijs technisch nog wat geld voor terug kan krijgen, eigen insteek niet van FM overigens) gaat zijn voorkeur naar jan jansen vuelta of tour de france, top service en kwaliteit van oa frame en iets betere spullen als crank, wielen etc.

Nu ben ik dan zelf geneigd naar de jan jansen tour de france omdat de goedkopere vuelta geen 105 groep heeft.
Betekend wel een tikkie duurder dan de bulls harrier of de desert falcon maar krijg wel paar % korting op de jan jansen zodat hij richting adviesprijs desert falcon gaat .

Meting afstellen ed zit dan allemaal bij de prijs in., lijkt me goed advies en deal toch?

Andere vraag aan jullie is , heeft het zin om nu fiets te kopen of kan ik beter paar weekjes wachten op de 2013 fietsen (heel veel korting krijg ik niet extra meer op de jan janssen).
Geen
pi_115951745
Crank zijn beide toch gewoon 105? En wielen vind ik die Mavic aksiums uit de Jan Janssen ook niet per se beter. Frame zal van de Bulls wel iets zwaarder zijn, maar ik vraag me af of je dat gaat merken als beginner ;) Extra gratis training. Service kan ik niet over oordelen, heb in ieder geval van beide merken weinig bijzonder slechte ervaring opgevangen.

Als de prijs ook bij dicht bij elkaar ligt zou ik fijn op beide een proefritje maken en afgaan op je gevoel. Misschien vind je 1 van de fietsen ook wel veel mooier?

Paar weekjes wachten op de 2013 kan, maar dan niet voor de 2013 fietsen maar voor extra korting op de 2012 versie :P
pi_115997494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Te duur dus, voor 9 speed Tiagra mixje met waarschijnlijk ongeschikte geometrie :)
Ik ben vandaag niet meer gaan kijken. Meerdere keren gehoord dat de fiets te duur zou zijn. Dank voor de reacties! Nu rustig verder kijken!
pi_116097941
Ik heb een vraag over de lengte van je stuurpen. Ik wil een ander stuur op mijn fiets en daarvoor moet ik ook een andere maat stuurpen. Maar nu weet ik dus niet hoelang mijn huidige stuurpen is. Van waar tot waar moet je dat meten? En wat is de ideale lengte of is dat gewoon gevoel?
pi_116098075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:52 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over de lengte van je stuurpen. Ik wil een ander stuur op mijn fiets en daarvoor moet ik ook een andere maat stuurpen. Maar nu weet ik dus niet hoelang mijn huidige stuurpen is. Van waar tot waar moet je dat meten? En wat is de ideale lengte of is dat gewoon gevoel?
volgens mij wordt er altijd c-c gerekend. De ideale lengte voor een stuurpen is er niet, dat hangt van jouw lichaamslengte af, de voorkeur om lang of kort te zitten, de lengte van je bovenbuis. Wel krijg je bij een kortere stuurpen een nerveuzere fiets. Korter dan 90 mm wordt volgens mij dan ook vaak afgeraden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')