Leuk spul, nadeel is wel dat je er gruwelijk de aandacht mee trekt. Je kunt niet anoniem poken, zeg maar. Dan kun je beter de nieuwe Megane rijden, of de nieuwe Astra OPC (al is die dan tweedehands ook nog duur).quote:
Wij hebben een 120i, moet zeggen dat dat ook wel aardig wil hoor, als je hem er een beetje van langs geeft.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Leuk spul, nadeel is wel dat je er gruwelijk de aandacht mee trekt. Je kunt niet anoniem poken, zeg maar. Dan kun je beter de nieuwe Megane rijden, of de nieuwe Astra OPC (al is die dan tweedehands ook nog duur).
En als je echt anoniem wil rijden: de Mazda3 MPS. 260pk in een burgerbak. Of in de categorie 'vet bommetje', een 130i of een gechipte 123d als je wil dieselen. Al is een 118d ook al prima tot 160+pk te chippen en kom je dan prima mee icm een leuk verbruik
Oh ben toch niet alleenquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:07 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Dit dus ja
Mag ik nog in de OP? Subaru Outback 3.0R 2005
Ik kom met mijn 75 pk 1.4 ook nog goed mee hoor, met het gemiddelde verkeer.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:12 schreef Mikkie het volgende:
Is ook, kun je prima mee doorkarren. 170pk geloof ik hè? Niks om je voor te schamen. Maar als je een hothatch wil, ga ik er vanuit dat er pk's moeten zijn.
Als goedkoper alternatief stelde ik de 118d al voor, want met 160 dieselpk's trek je het gros van de auto's er toch wel uit. Die paar sprintjes die je dan verliest, soit. Ik wil ook wel graag 240pk's en een top van 250+ op de A31, maar ondertussen bedenk ik me ook wel dat de maandelijkse extra investering voor die paar genotmomentjes gewoon niet reëel is. Voor een 130i of een andere hot hatch geldt hetzelfde. Met bijvoorbeeld de 180pk TCe Megane kom je ook prima mee maar rij je toch een stukje minder duur.
Anderzijds: als je het geld ervoor kan en wil missen is het gewoon vette shit om te hebben
Precies, de 75 pk Astra van mijn ouders kan ook goed meekomen. De meeste mensen rijden toch maar wat lafjes . Moet alleen zo flink trappen om op de 170 te komenquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:15 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik kom met mijn 75 pk 1.4 ook nog goed mee hoor, met het gemiddelde verkeer.
Dus die extra pk's zijn meer voor de fun en de rust op de weg.
Mijne houdt bij de 170 op GPS ook op.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Precies, de 75 pk Astra van mijn ouders kan ook goed meekomen. De meeste mensen rijden toch maar wat lafjes . Moet alleen zo flink trappen om op de 170 te komen
En het is ook gewoon leuk om te hebben; pk's voor het gevoel.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Precies, de 75 pk Astra van mijn ouders kan ook goed meekomen. De meeste mensen rijden toch maar wat lafjes . Moet alleen zo flink trappen om op de 170 te komen
Ik compenseer mijn gebrek aan PK's met wat anders.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:22 schreef H-D het volgende:
[..]
En het is ook gewoon leuk om te hebben; pk's voor het gevoel.
Moet ik nou m'n verbeelding de vrije loop laten of wil je het vertellen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:23 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik compenseer mijn gebrek aan PK's met wat anders.
Sprint jij vaak eigenlijk?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:12 schreef Mikkie het volgende:
Is ook, kun je prima mee doorkarren. 170pk geloof ik hè? Niks om je voor te schamen. Maar als je een hothatch wil, ga ik er vanuit dat er pk's moeten zijn.
Als goedkoper alternatief stelde ik de 118d al voor, want met 160 dieselpk's trek je het gros van de auto's er toch wel uit. Die paar sprintjes die je dan verliest, soit. Ik wil ook wel graag 240pk's en een top van 250+ op de A31, maar ondertussen bedenk ik me ook wel dat de maandelijkse extra investering voor die paar genotmomentjes gewoon niet reëel is. Voor een 130i of een andere hot hatch geldt hetzelfde. Met bijvoorbeeld de 180pk TCe Megane kom je ook prima mee maar rij je toch een stukje minder duur.
Anderzijds: als je het geld ervoor kan en wil missen is het gewoon vette shit om te hebben
Nee, eigenlijk nooit. Ik rij wel vlot weg op 't moment dat ik een leeg stuk weg voor me heb, maar voluit doortrekken doe ik niet. In stadsverkeer ben ik eigenlijk altijd wel sneller dan de rest maar heeft scheuren toch geen zin omdat 't volgende verkeerslicht wel weer op rood staat. Tenzij ik de afstelling ken en scheuren zin heeft, dan rij ik wel stevig door.quote:
Inderdaad ja. ik heb zelf wel eens de neiging om flink door te rijden als ik rond 22.30 de a7 opdraai na school..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk nooit. Ik rij wel vlot weg op 't moment dat ik een leeg stuk weg voor me heb, maar voluit doortrekken doe ik niet. In stadsverkeer ben ik eigenlijk altijd wel sneller dan de rest maar heeft scheuren toch geen zin omdat 't volgende verkeerslicht wel weer op rood staat. Tenzij ik de afstelling ken en scheuren zin heeft, dan rij ik wel stevig door.
Kwestie van aanpassen vooral. Rij ik op zeer rustige tijden (tussen 23.30u en 6.00u) dan heeft doorrijden wat meer zin omdat je niet veel oponthoud tegen komt. Overdag heeft het weinig nut want zelfs al kun je drie km lang Vmax + 30 rijden, dan rij je je wel weer vast op een volgende auto of volgend stoplicht. Mijn ervaring op woon/werkroutes is dat het verschil tussen constant jakkeren en rustig aan doen hooguit vijf minuten is, en da's als alles meezit bij het jakkeren. Heb 't ook wel eens gehad dat 't ging om één minuut. Op een half uur. Tsja . Dat schiet gewoon niet op, dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren.
Waarmee ik niet wil zeggen dat scheuren niet leuk is. Zo af en toe doe ik 't wel, maar echt niet voor de tijdwinst. Ook rotondes neem ik altijd behoorlijk vlot en op de snelweg gaat het gas behoorlijk open. Maar de illusie dat het tijdwinst oplevert heb ik niet meer. En zo af en toe maak ik er dan ook nog wel een sport van om eens zuinig te rijden, best leuk voor de portemonnee zo af en toe
Ik ook, hoewel het altijd wel even wennen is om in die Starlet te stappen. Alles gaat veel zwaarder in dat ding en ik moet dan weer op m'n snelheid lettenquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:33 schreef Goddelijker het volgende:
Wij wisselen hier ook wel eens van auto.
Ik kan ook in elke auto stappen en zonder problemen wegrijden.
Ik rijd altijd door (niet te hard), tenzij ik zie dat dat toch geen zin heeft omdat er een paar slakken rijden. Dan doe ik het liever zuinig. En hard rijden doe ik wel in Duitsland, op de 31. Lang en recht en meestal verlatenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk nooit. Ik rij wel vlot weg op 't moment dat ik een leeg stuk weg voor me heb, maar voluit doortrekken doe ik niet. In stadsverkeer ben ik eigenlijk altijd wel sneller dan de rest maar heeft scheuren toch geen zin omdat 't volgende verkeerslicht wel weer op rood staat. Tenzij ik de afstelling ken en scheuren zin heeft, dan rij ik wel stevig door.
Kwestie van aanpassen vooral. Rij ik op zeer rustige tijden (tussen 23.30u en 6.00u) dan heeft doorrijden wat meer zin omdat je niet veel oponthoud tegen komt. Overdag heeft het weinig nut want zelfs al kun je drie km lang Vmax + 30 rijden, dan rij je je wel weer vast op een volgende auto of volgend stoplicht. Mijn ervaring op woon/werkroutes is dat het verschil tussen constant jakkeren en rustig aan doen hooguit vijf minuten is, en da's als alles meezit bij het jakkeren. Heb 't ook wel eens gehad dat 't ging om één minuut. Op een half uur. Tsja . Dat schiet gewoon niet op, dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren.
Waarmee ik niet wil zeggen dat scheuren niet leuk is. Zo af en toe doe ik 't wel, maar echt niet voor de tijdwinst. Ook rotondes neem ik altijd behoorlijk vlot en op de snelweg gaat het gas behoorlijk open. Maar de illusie dat het tijdwinst oplevert heb ik niet meer. En zo af en toe maak ik er dan ook nog wel een sport van om eens zuinig te rijden, best leuk voor de portemonnee zo af en toe
Ik rijd geen twee uur 180+ in Duitsland. Heb geen zin om elke twee uur te moeten gaan tanken. We hebben ooit eens de proef op de som gedaan. We gingen naar het zuiden van Hongarije, 1500km. Op de heenweg netjes 120-130 gereden (in Duitsland). 15 uur over gedaan. Op de terugweg (motor was natuurlijk al lekker warm aangezien we al Hongarije en Oostenrijk gehad hadden) 150 gereden (op zondag dus ook geen vrachtwagens en dat scheelt ook heel erg veel!). En er weer 15 uur over gedaan. Wat we aan tijd wonnen door harder te rijden, verloren we weer omdat we vaker moesten tanken. Dus sindsdien rijden we gewoon lekker rustig, tussen de 120 en 130. (en m'n auto gaat niet harder dan 190)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:05 schreef Mikkie het volgende:
Soms heeft het wel zin hoor. Laatst nog eens een verlaten A73 over geknald. zo'n 100km snelweg en 30km binnendoor, was thuis in een uurtje . Daar doe je normaal bijna anderhalf uur over. Helaas zijn dat de uitzonderingen.
En ach, hoge snelheden gaan op den duur ook vervelen. Na twee uur 180+ in Duitsland, wordt ook dat saai en verlang je naar 220+.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |