abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:53:36 #1
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115213259
Aanschouw hier; het 87e autorij topic.



O+

De heilige koeien:

08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2

Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009

Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1

BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2

Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2

CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011

Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003

Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2

Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw

FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto

FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto

Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3

Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1

Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2

Grrrrrrrr ?

H-D Volvo 960 3.0, 1991

house_is_a_feeling Mitsubishi Carisma 1.6, 1998 Foto

JDude Volvo S40 1.8, 2001

Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2

Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2

Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei

L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986

Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4

Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999.

Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2

Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002

Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004

ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto

Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto

WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2

Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94

WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001

Statistieken:
Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden.
pi_115213431
Hete hatchbacks.. Love it :9
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_115213555
Volgens mij ben ik ook een van de weinige hier die niks met hot hatches heeft :P
pi_115213625
Ach.. Ben meer weg van snelle onopvallende sedans en stations :P.. Maar een leuk hatchbackje is ook wel tof.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:00:05 #5
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115213774


:9
pi_115213976


:9
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_115214054
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:52 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Geen leuke Ford Focus ST? :P
Leuk spul, nadeel is wel dat je er gruwelijk de aandacht mee trekt. Je kunt niet anoniem poken, zeg maar. Dan kun je beter de nieuwe Megane rijden, of de nieuwe Astra OPC (al is die dan tweedehands ook nog duur).
En als je echt anoniem wil rijden: de Mazda3 MPS. 260pk in een burgerbak. Of in de categorie 'vet bommetje', een 130i of een gechipte 123d als je wil dieselen. Al is een 118d ook al prima tot 160+pk te chippen en kom je dan prima mee icm een leuk verbruik :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator maandag 6 augustus 2012 @ 23:05:12 #8
18653 crew  D.
pi_115214181
Wanneer is een Hatch hot? 8-)
pi_115214209
quote:
Noooo afgrijselijk :P
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:07:33 #10
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_115214364
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:05 schreef H-D het volgende:

[..]

Noooo afgrijselijk :P
Dit dus ja :P

Mag ik nog in de OP? Subaru Outback 3.0R 2005
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:08:12 #11
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115214416
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:03 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Leuk spul, nadeel is wel dat je er gruwelijk de aandacht mee trekt. Je kunt niet anoniem poken, zeg maar. Dan kun je beter de nieuwe Megane rijden, of de nieuwe Astra OPC (al is die dan tweedehands ook nog duur).
En als je echt anoniem wil rijden: de Mazda3 MPS. 260pk in een burgerbak. Of in de categorie 'vet bommetje', een 130i of een gechipte 123d als je wil dieselen. Al is een 118d ook al prima tot 160+pk te chippen en kom je dan prima mee icm een leuk verbruik :)
Wij hebben een 120i, moet zeggen dat dat ook wel aardig wil hoor, als je hem er een beetje van langs geeft.
pi_115214567
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:07 schreef InFrA-WiZ het volgende:

[..]

Dit dus ja :P

Mag ik nog in de OP? Subaru Outback 3.0R 2005
Oh ben toch niet alleen :P


Leuke auto btw!! :D
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:12:29 #13
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_115214798
Is ook, kun je prima mee doorkarren. 170pk geloof ik hè? Niks om je voor te schamen. Maar als je een hothatch wil, ga ik er vanuit dat er pk's moeten zijn.

Als goedkoper alternatief stelde ik de 118d al voor, want met 160 dieselpk's trek je het gros van de auto's er toch wel uit. Die paar sprintjes die je dan verliest, soit. Ik wil ook wel graag 240pk's en een top van 250+ op de A31, maar ondertussen bedenk ik me ook wel dat de maandelijkse extra investering voor die paar genotmomentjes gewoon niet reëel is. Voor een 130i of een andere hot hatch geldt hetzelfde. Met bijvoorbeeld de 180pk TCe Megane kom je ook prima mee maar rij je toch een stukje minder duur.

Anderzijds: als je het geld ervoor kan en wil missen is het gewoon vette shit om te hebben *)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:15:49 #14
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115215039
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:12 schreef Mikkie het volgende:
Is ook, kun je prima mee doorkarren. 170pk geloof ik hè? Niks om je voor te schamen. Maar als je een hothatch wil, ga ik er vanuit dat er pk's moeten zijn.

Als goedkoper alternatief stelde ik de 118d al voor, want met 160 dieselpk's trek je het gros van de auto's er toch wel uit. Die paar sprintjes die je dan verliest, soit. Ik wil ook wel graag 240pk's en een top van 250+ op de A31, maar ondertussen bedenk ik me ook wel dat de maandelijkse extra investering voor die paar genotmomentjes gewoon niet reëel is. Voor een 130i of een andere hot hatch geldt hetzelfde. Met bijvoorbeeld de 180pk TCe Megane kom je ook prima mee maar rij je toch een stukje minder duur.

Anderzijds: als je het geld ervoor kan en wil missen is het gewoon vette shit om te hebben *)
Ik kom met mijn 75 pk 1.4 ook nog goed mee hoor, met het gemiddelde verkeer.
Dus die extra pk's zijn meer voor de fun en de rust op de weg.
pi_115215161
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:15 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik kom met mijn 75 pk 1.4 ook nog goed mee hoor, met het gemiddelde verkeer.
Dus die extra pk's zijn meer voor de fun en de rust op de weg.
Precies, de 75 pk Astra van mijn ouders kan ook goed meekomen. De meeste mensen rijden toch maar wat lafjes :P. Moet alleen zo flink trappen om op de 170 te komen :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:20:07 #16
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115215415
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Precies, de 75 pk Astra van mijn ouders kan ook goed meekomen. De meeste mensen rijden toch maar wat lafjes :P. Moet alleen zo flink trappen om op de 170 te komen :')
Mijne houdt bij de 170 op GPS ook op.
Toch niet gek dat hij na 12 jaar nog steeds de opgegeven snelheid haalt.
pi_115215579
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Precies, de 75 pk Astra van mijn ouders kan ook goed meekomen. De meeste mensen rijden toch maar wat lafjes :P. Moet alleen zo flink trappen om op de 170 te komen :')
En het is ook gewoon leuk om te hebben; pk's :P voor het gevoel.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:23:08 #18
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115215660
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:22 schreef H-D het volgende:

[..]

En het is ook gewoon leuk om te hebben; pk's :P voor het gevoel.
Ik compenseer mijn gebrek aan PK's met wat anders.
pi_115215840
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:23 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik compenseer mijn gebrek aan PK's met wat anders.
Moet ik nou m'n verbeelding de vrije loop laten of wil je het vertellen? :+
pi_115215929
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:12 schreef Mikkie het volgende:
Is ook, kun je prima mee doorkarren. 170pk geloof ik hè? Niks om je voor te schamen. Maar als je een hothatch wil, ga ik er vanuit dat er pk's moeten zijn.

Als goedkoper alternatief stelde ik de 118d al voor, want met 160 dieselpk's trek je het gros van de auto's er toch wel uit. Die paar sprintjes die je dan verliest, soit. Ik wil ook wel graag 240pk's en een top van 250+ op de A31, maar ondertussen bedenk ik me ook wel dat de maandelijkse extra investering voor die paar genotmomentjes gewoon niet reëel is. Voor een 130i of een andere hot hatch geldt hetzelfde. Met bijvoorbeeld de 180pk TCe Megane kom je ook prima mee maar rij je toch een stukje minder duur.

Anderzijds: als je het geld ervoor kan en wil missen is het gewoon vette shit om te hebben *)
Sprint jij vaak eigenlijk?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:14:49 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_115219396
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:26 schreef H-D het volgende:

[..]

Sprint jij vaak eigenlijk?
Nee, eigenlijk nooit. Ik rij wel vlot weg op 't moment dat ik een leeg stuk weg voor me heb, maar voluit doortrekken doe ik niet. In stadsverkeer ben ik eigenlijk altijd wel sneller dan de rest maar heeft scheuren toch geen zin omdat 't volgende verkeerslicht wel weer op rood staat. Tenzij ik de afstelling ken en scheuren zin heeft, dan rij ik wel stevig door.

Kwestie van aanpassen vooral. Rij ik op zeer rustige tijden (tussen 23.30u en 6.00u) dan heeft doorrijden wat meer zin omdat je niet veel oponthoud tegen komt. Overdag heeft het weinig nut want zelfs al kun je drie km lang Vmax + 30 rijden, dan rij je je wel weer vast op een volgende auto of volgend stoplicht. Mijn ervaring op woon/werkroutes is dat het verschil tussen constant jakkeren en rustig aan doen hooguit vijf minuten is, en da's als alles meezit bij het jakkeren. Heb 't ook wel eens gehad dat 't ging om één minuut. Op een half uur. Tsja :'). Dat schiet gewoon niet op, dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren.

Waarmee ik niet wil zeggen dat scheuren niet leuk is. Zo af en toe doe ik 't wel, maar echt niet voor de tijdwinst. Ook rotondes neem ik altijd behoorlijk vlot en op de snelweg gaat het gas behoorlijk open. Maar de illusie dat het tijdwinst oplevert heb ik niet meer. En zo af en toe maak ik er dan ook nog wel een sport van om eens zuinig te rijden, best leuk voor de portemonnee zo af en toe ;)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115222472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk nooit. Ik rij wel vlot weg op 't moment dat ik een leeg stuk weg voor me heb, maar voluit doortrekken doe ik niet. In stadsverkeer ben ik eigenlijk altijd wel sneller dan de rest maar heeft scheuren toch geen zin omdat 't volgende verkeerslicht wel weer op rood staat. Tenzij ik de afstelling ken en scheuren zin heeft, dan rij ik wel stevig door.

Kwestie van aanpassen vooral. Rij ik op zeer rustige tijden (tussen 23.30u en 6.00u) dan heeft doorrijden wat meer zin omdat je niet veel oponthoud tegen komt. Overdag heeft het weinig nut want zelfs al kun je drie km lang Vmax + 30 rijden, dan rij je je wel weer vast op een volgende auto of volgend stoplicht. Mijn ervaring op woon/werkroutes is dat het verschil tussen constant jakkeren en rustig aan doen hooguit vijf minuten is, en da's als alles meezit bij het jakkeren. Heb 't ook wel eens gehad dat 't ging om één minuut. Op een half uur. Tsja :'). Dat schiet gewoon niet op, dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren.

Waarmee ik niet wil zeggen dat scheuren niet leuk is. Zo af en toe doe ik 't wel, maar echt niet voor de tijdwinst. Ook rotondes neem ik altijd behoorlijk vlot en op de snelweg gaat het gas behoorlijk open. Maar de illusie dat het tijdwinst oplevert heb ik niet meer. En zo af en toe maak ik er dan ook nog wel een sport van om eens zuinig te rijden, best leuk voor de portemonnee zo af en toe ;)
Inderdaad ja. :) ik heb zelf wel eens de neiging om flink door te rijden als ik rond 22.30 de a7 opdraai na school..
Alleen op de heenweg is het vaak file rijden, en is het haast onmogelijk om 130+ te rijden. Wat me dan altijd wel opvalt: Ik ga stukken sneller door de bochten als de meeste bestuurders. Zelfs wel eens zo erg dat ik na het verkeerslicht(het is verkeerslicht, 90graden bocht, ringweg oprit) al een voorsprong heb van 20 meter ofzo terwijl ik net 50 a 75 meter heb gereden, en niet eens helemaal voluit ga.
Vandaar ook mijn voorliefde voor hot hatches: lekker de bocht insmijten..
Heb niks met BMW(behalve de 1M Coupe) maar met die over het algemeen toch zwaardere auto's gaat dat stukken minder. Wat dan wel weer leuk was met 1 van de Passaten die we op het werk hadden, was dat die op nat wegdek enorm tailhappy was.. Sedan iets te snel de bocht inhoeken, gas loslaten en tegensturen maar met die taxi. >:) (Lukte niet met de Sprinter's: te weinig vermogen..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_115226495
Nog even van het vorige draadje:

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:33 schreef Goddelijker het volgende:
Wij wisselen hier ook wel eens van auto. :P
Ik kan ook in elke auto stappen en zonder problemen wegrijden.
Ik ook, hoewel het altijd wel even wennen is om in die Starlet te stappen. Alles gaat veel zwaarder in dat ding en ik moet dan weer op m'n snelheid letten :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk nooit. Ik rij wel vlot weg op 't moment dat ik een leeg stuk weg voor me heb, maar voluit doortrekken doe ik niet. In stadsverkeer ben ik eigenlijk altijd wel sneller dan de rest maar heeft scheuren toch geen zin omdat 't volgende verkeerslicht wel weer op rood staat. Tenzij ik de afstelling ken en scheuren zin heeft, dan rij ik wel stevig door.

Kwestie van aanpassen vooral. Rij ik op zeer rustige tijden (tussen 23.30u en 6.00u) dan heeft doorrijden wat meer zin omdat je niet veel oponthoud tegen komt. Overdag heeft het weinig nut want zelfs al kun je drie km lang Vmax + 30 rijden, dan rij je je wel weer vast op een volgende auto of volgend stoplicht. Mijn ervaring op woon/werkroutes is dat het verschil tussen constant jakkeren en rustig aan doen hooguit vijf minuten is, en da's als alles meezit bij het jakkeren. Heb 't ook wel eens gehad dat 't ging om één minuut. Op een half uur. Tsja :'). Dat schiet gewoon niet op, dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren.

Waarmee ik niet wil zeggen dat scheuren niet leuk is. Zo af en toe doe ik 't wel, maar echt niet voor de tijdwinst. Ook rotondes neem ik altijd behoorlijk vlot en op de snelweg gaat het gas behoorlijk open. Maar de illusie dat het tijdwinst oplevert heb ik niet meer. En zo af en toe maak ik er dan ook nog wel een sport van om eens zuinig te rijden, best leuk voor de portemonnee zo af en toe ;)
Ik rijd altijd door (niet te hard), tenzij ik zie dat dat toch geen zin heeft omdat er een paar slakken rijden. Dan doe ik het liever zuinig. En hard rijden doe ik wel in Duitsland, op de 31. Lang en recht en meestal verlaten :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 08:05:08 #24
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_115226618
Soms heeft het wel zin hoor. Laatst nog eens een verlaten A73 over geknald. zo'n 100km snelweg en 30km binnendoor, was thuis in een uurtje :D. Daar doe je normaal bijna anderhalf uur over. Helaas zijn dat de uitzonderingen.

En ach, hoge snelheden gaan op den duur ook vervelen. Na twee uur 180+ in Duitsland, wordt ook dat saai en verlang je naar 220+.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115226795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 08:05 schreef Mikkie het volgende:
Soms heeft het wel zin hoor. Laatst nog eens een verlaten A73 over geknald. zo'n 100km snelweg en 30km binnendoor, was thuis in een uurtje :D. Daar doe je normaal bijna anderhalf uur over. Helaas zijn dat de uitzonderingen.

En ach, hoge snelheden gaan op den duur ook vervelen. Na twee uur 180+ in Duitsland, wordt ook dat saai en verlang je naar 220+.
Ik rijd geen twee uur 180+ in Duitsland. Heb geen zin om elke twee uur te moeten gaan tanken. We hebben ooit eens de proef op de som gedaan. We gingen naar het zuiden van Hongarije, 1500km. Op de heenweg netjes 120-130 gereden (in Duitsland). 15 uur over gedaan. Op de terugweg (motor was natuurlijk al lekker warm aangezien we al Hongarije en Oostenrijk gehad hadden) 150 gereden (op zondag dus ook geen vrachtwagens en dat scheelt ook heel erg veel!). En er weer 15 uur over gedaan. Wat we aan tijd wonnen door harder te rijden, verloren we weer omdat we vaker moesten tanken. Dus sindsdien rijden we gewoon lekker rustig, tussen de 120 en 130. (en m'n auto gaat niet harder dan 190)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')