abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_116654221
Wtf. Wat plaatjes van een sloop in California. Nergens geen fucking puntje roest te zien :D.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=265523

Dat pisklimaat ook van ons :') (zowel hier als in NL ;) ).
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:20:14 #177
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_116654320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:17 schreef IrishBastard het volgende:
Hoe kom je d'r bij :D

Echte Nijmegenaar ook nog :P
Zaterdagochtend 10.00..thnx kerel
Graag verwijderen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:40:03 #178
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_116655448
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:18 schreef r8v2 het volgende:
Wtf. Wat plaatjes van een sloop in California. Nergens geen fucking puntje roest te zien :D.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=265523

Dat pisklimaat ook van ons :') (zowel hier als in NL ;) ).
Huuuu ;(
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:40:16 #179
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_116655458
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:20 schreef Charged het volgende:

[..]

Zaterdagochtend 10.00..thnx kerel
Mooi man! Laat maar horen wat je er van vond :D Wat ga je 'm voorleggen?
pi_116656746
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:18 schreef r8v2 het volgende:
Wtf. Wat plaatjes van een sloop in California. Nergens geen fucking puntje roest te zien :D.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=265523

Dat pisklimaat ook van ons :') (zowel hier als in NL ;) ).
maf. waarom zou je daar nog een volvo naar de sloop brengen als er geen roest aan zit. alles is vervangbaar.. misschien zijn onderdelen zo duur dat je beter een nieuwe chevy kunt kopen?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_116660307
Mensen kopen dan nieuwe Volvo's he ;). Plus dat er in California nogal strenge milieuwetgeving is, dus als ie emissie-technisch niet door de keuring komt is het bye bye.

Als voorbeeld: als je op je eigen inrit je auto uit elkaar elkaar sloopt kun je gegarandeerd bezoek verwachten van een milieu-inspecteur die komt controleren of je toevallig niets geknoeid hebt en met de vraag wanneer ie weer in elkaar zit. En of je er het liefst een zeil overheen wil spannen om het aanzicht van de wijk te behouden ;).
pi_116747528
Lieve Volvo-fans, zijn er nog bepaalde pijnpunten waar ik op moet letten als ik een Volvo 460 uit de 90'er jaren ergens kan op pikken?
pi_116750211
- Rottende wielranden achter
- Koppakking
- Distributiewissel (wel of niet recent gedaan, historie!)

En zoals zovaak geldt:

- Heb je veel geld? Absoluut kopen en als het moet naar de garage brengen
- Heb je weinig geld? Zorg dan dat je zelf kan sleutelen anders niet aan beginnen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:27:33 #184
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_116786471
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:40 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Mooi man! Laat maar horen wat je er van vond :D Wat ga je 'm voorleggen?
Kleine beurt en een algehele check up,distri is niet nodig nog volgens boekje,scheelt ook weer gelukkig.
Met name dat de V goed de winter door kan komen.
Ik hoop dat hij iets weet wat het lpg probleem kan zijn.
Graag verwijderen.
  vrijdag 14 september 2012 @ 18:37:45 #185
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_116788512
Ik ben benieuwd ;) Veel plezier, en trek er maar wat tijd voor uit :D
  vrijdag 14 september 2012 @ 18:50:38 #186
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_116788930
Mja,de vriendin gaat met de V,ik heb een noodklus via het werk maar het zal zeker goed komen.
Graag verwijderen.
pi_116797385
quote:
4s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:03 schreef r8v2 het volgende:
- Rottende wielranden achter
- Koppakking
- Distributiewissel (wel of niet recent gedaan, historie!)

En zoals zovaak geldt:

- Heb je veel geld? Absoluut kopen en als het moet naar de garage brengen
- Heb je weinig geld? Zorg dan dat je zelf kan sleutelen anders niet aan beginnen.
Thx voor je posting. Heb hem inderdaad laten staan. Puntje 1 was zeer aanwezig, Distri was niks mee gedaan (Prut dus). Laat maar slopen :P
  zaterdag 15 september 2012 @ 14:06:33 #188
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_116813873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:37 schreef IrishBastard het volgende:
Ik ben benieuwd ;) Veel plezier, en trek er maar wat tijd voor uit :D
Nou kerel...ik ben heel tevreden ermee..
Marit (vriendin) is bij Dirk geweest..ze vond het een plezierige ervaring.
Prettige man,duidelijk in uitleg,laat ook alles zien,veel mooie verhalen uit zijn werkverleden.

Wat betreft de V70,ik heb nog steeds een grijns op m'n bakkes..
Dirk was tevreden over de toestand van de wagen qua leeftijd en km's (420.000 nog wat)
Normale beurt met als extra's bobine,2 remslangen,aandrijfashoes,remblokken achter en een Vialle omschakelrelais.
Daarbij kwam de opmerking dat we een sportline onderstel hadden en een werkende niveaumat achter hadden.
Komende week als hij tijd heeft mag hij alles doen,ruim binnen budget.
Heel erg bedankt voor je tip en onze V heeft een nieuwe monteur gevonden.
Graag verwijderen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 14:25:07 #189
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_116814452
Maandag 24 sept. mag de V naar hem toe voor alles.
Graag verwijderen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:00:40 #190
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_116832077
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:06 schreef Charged het volgende:

[..]

Nou kerel...ik ben heel tevreden ermee..
Marit (vriendin) is bij Dirk geweest..ze vond het een plezierige ervaring.
Prettige man,duidelijk in uitleg,laat ook alles zien,veel mooie verhalen uit zijn werkverleden.

Wat betreft de V70,ik heb nog steeds een grijns op m'n bakkes..
Dirk was tevreden over de toestand van de wagen qua leeftijd en km's (420.000 nog wat)
Normale beurt met als extra's bobine,2 remslangen,aandrijfashoes,remblokken achter en een Vialle omschakelrelais.
Daarbij kwam de opmerking dat we een sportline onderstel hadden en een werkende niveaumat achter hadden.
Komende week als hij tijd heeft mag hij alles doen,ruim binnen budget.
Heel erg bedankt voor je tip en onze V heeft een nieuwe monteur gevonden.
Mooi man, ik had 't al wel verwacht ;) Wat dat betreft ben ik óók heel blij dat ik 'm gevonden heb, want waar vindt je tegenwoordig nog monteurs die eerlijk zijn (ook als het ze zelf niet uit komt) en geen blad voor de mond nemen. Koesteren, zulke mensen :s)
pi_116836341
zeker weten! inderdaad koesteren. ik hou wel van dat soort monteurs.
ik heb er ruim drie uur gezeten hahaha!
mooi dat ik heb kunnen meekijken. leer ik ook weer van.zeer interessant.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_116838820
Vinden jullie het niet gewoon fijner dat je je auto aflevert bij de garage en evt een leenauto meekrijgt, weer weg gaat en hem ophaalt als je klaar is? :@
  zondag 16 september 2012 @ 11:16:15 #193
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_116840687
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 01:08 schreef winterstorm666 het volgende:
zeker weten! inderdaad koesteren. ik hou wel van dat soort monteurs.
ik heb er ruim drie uur gezeten hahaha!
mooi dat ik heb kunnen meekijken. leer ik ook weer van.zeer interessant.
Ja, wat dat betreft :D Ik neem aan dat hij niet meer dan 1,5 tot 2 uur bezig is geweest van die drie uren, en dat de rest ouwehoeren en koffie drinken was? :D Het mooie is dat als je wilt leren je voldoende mogelijkheid krijgt, hij legt inderdaad goed uit wat hij doet en hoe je eventueel kunt helpen. In het begin was het soms een beetje wennen aan het 'vaak ben je te bang' principe, maar hij heeft zoveel ervaring dat je je daar snel over heen zet :D

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 08:42 schreef H-D het volgende:
Vinden jullie het niet gewoon fijner dat je je auto aflevert bij de garage en evt een leenauto meekrijgt, weer weg gaat en hem ophaalt als je klaar is? :@
Absoluut niet. Ik heb nog geen enkele garage gehad waar ik niet op de een of andere manier het vel over de oren gehaald kreeg ;(

Ja het kost je nu hier wat tijd, alhoewel je ook gewoon weg kunt (hetzij zonder leenauto), maar dat zou het me anders (want dan doe ik het zelf) ook kosten. Daarnaast rekent hij maar 20 euro in het uur, en dat is toch wel heel veel aangenamer. Je mag hier gewoon meehelpen (zolang je hem een beetje ligt, en je niet twee linker handen hebt :D ) en ziet álles wat er gebeurt. Als iets dan langer duurt dan gepland zie je waarom, en heb je er dus begrip voor. Door de uitleg én de eerlijkheid (omdat hij je ook laat zien wat er mis is) weet je ook waar je aan toe bent als hij aangeeft dat er iets vervangen moet worden. Zou in een andere zaak niet de eerste keer zijn dat een reparatie ook prima zou kunnen maar dat ze liever vervangen :N

Daarnaast is hij eerlijk in zijn schattingen: denkt hij dat het prima, zonder gevolgen, nog even mee kan, dan zegt hij dat. Onderdelen lever je zelf (of hij, als je dat liever hebt) dus je hebt helemaal in de hand wat er wel of niet geplaatst wordt. Voor mij echt veel fijner dan een dealer/allround bedrijf :Y
pi_116841281
nee hij is een half uurke bezig geweest met de volvo om alles even te checken en een grote steen te verwijderen die achter mijn achterwiel zat(wat komt dat geluid vandaan? ankerplaat los?? wiel eraf ploink opritsteen ) en hij is dan ook bezig geweest alles te checken wat er mis is en een prijsopgave te maken.
no extra charge.
hij zegt ook waar je de onderdelen het best en goedkoopst kan halen en gebruikt altijd origineel spul.
en de verhalen zijn bonus (groot monteursverleden)
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_116844286
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 08:42 schreef H-D het volgende:
Vinden jullie het niet gewoon fijner dat je je auto aflevert bij de garage en evt een leenauto meekrijgt, weer weg gaat en hem ophaalt als je klaar is? :@
Zie hier de definitie van leaserijder :').
  zondag 16 september 2012 @ 13:32:59 #196
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_116845428
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:41 schreef winterstorm666 het volgende:
nee hij is een half uurke bezig geweest met de volvo om alles even te checken en een grote steen te verwijderen die achter mijn achterwiel zat(wat komt dat geluid vandaan? ankerplaat los?? wiel eraf ploink opritsteen ) en hij is dan ook bezig geweest alles te checken wat er mis is en een prijsopgave te maken.
no extra charge.
hij zegt ook waar je de onderdelen het best en goedkoopst kan halen en gebruikt altijd origineel spul.
en de verhalen zijn bonus (groot monteursverleden)
Ja mooi hè :D Hij gebruikt zelf het liefst origineel (behalve waar bewezen is dat het andere net zo goed/beter is) maar denkt ook goed mee in wat er, indien het je financieel even niet mee zit, een goed alternatief is.

Wel typerend dat je dus 2,5 uur verhalen hebt mogen aanhoren :D Altijd hetzelfde bij Dirk :D
  zondag 16 september 2012 @ 13:48:30 #197
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_116845995
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:32 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ja mooi hè :D Hij gebruikt zelf het liefst origineel (behalve waar bewezen is dat het andere net zo goed/beter is) maar denkt ook goed mee in wat er, indien het je financieel even niet mee zit, een goed alternatief is.

Wel typerend dat je dus 2,5 uur verhalen hebt mogen aanhoren :D Altijd hetzelfde bij Dirk :D
Ghehehe...dan weet ze tenminste wat ze kan verwachten de 24-ste! >:)
Graag verwijderen.
pi_116850024
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 11:16 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ja, wat dat betreft :D Ik neem aan dat hij niet meer dan 1,5 tot 2 uur bezig is geweest van die drie uren, en dat de rest ouwehoeren en koffie drinken was? :D Het mooie is dat als je wilt leren je voldoende mogelijkheid krijgt, hij legt inderdaad goed uit wat hij doet en hoe je eventueel kunt helpen. In het begin was het soms een beetje wennen aan het 'vaak ben je te bang' principe, maar hij heeft zoveel ervaring dat je je daar snel over heen zet :D

[..]

Absoluut niet. Ik heb nog geen enkele garage gehad waar ik niet op de een of andere manier het vel over de oren gehaald kreeg ;(

Ja het kost je nu hier wat tijd, alhoewel je ook gewoon weg kunt (hetzij zonder leenauto), maar dat zou het me anders (want dan doe ik het zelf) ook kosten. Daarnaast rekent hij maar 20 euro in het uur, en dat is toch wel heel veel aangenamer. Je mag hier gewoon meehelpen (zolang je hem een beetje ligt, en je niet twee linker handen hebt :D ) en ziet álles wat er gebeurt. Als iets dan langer duurt dan gepland zie je waarom, en heb je er dus begrip voor. Door de uitleg én de eerlijkheid (omdat hij je ook laat zien wat er mis is) weet je ook waar je aan toe bent als hij aangeeft dat er iets vervangen moet worden. Zou in een andere zaak niet de eerste keer zijn dat een reparatie ook prima zou kunnen maar dat ze liever vervangen :N

Daarnaast is hij eerlijk in zijn schattingen: denkt hij dat het prima, zonder gevolgen, nog even mee kan, dan zegt hij dat. Onderdelen lever je zelf (of hij, als je dat liever hebt) dus je hebt helemaal in de hand wat er wel of niet geplaatst wordt. Voor mij echt veel fijner dan een dealer/allround bedrijf :Y
Hmm ja is wat voor te zeggen. Al zou het niks voor mij zijn though :P
pi_116850042
quote:
13s.gif Op zondag 16 september 2012 13:08 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Zie hier de definitie van leaserijder :').
Of gewoon geen zin in zelf sleutelen hebben? Of gewoon andere dingen willen/kunnen doen in die tijd? :')
  zondag 16 september 2012 @ 15:51:57 #200
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_116850366
Vandaag aan het poetsen geweest, wat 'n werk zeg :o

Tot nu toe de motorkap, deel van de bumper (maar die is eigenlijk nog ongekrast) en de twee zijschermen voor gedaan. Foto's ;D :

Bij start:


Na poetsen van kap, schermen en bumper:


Veul steenslag :o


Maar ook mooie delen:


Maar nog lang niet alle krasjes er uit na 1x polijsten:


[img width=800 height=600]http://i.imgur.com/FuwLX.jpg[/img]

Kleurverschil tussen rechter voor paneel en de kap, niet echt goed te zien hier:




Linker voorscherm wat duidelijk het beste resultaat tot nu toe geeft (moet alleen nog de stekker voor het knipperlichtje er uit vissen :') )




Gelukkig kan het nog veel erger. Dit hok staat er naast nu:


Volgens mij is er serieus over heen gekotst. Of er zijn wel hele grote vogels waar hij geweest is :o

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')