Weet je zeker dat je nergens een vacuumlek hebt? Bij 1800 komt de turbo er in, die werkt dus nog Fluiten is alleen niet echt een goed teken dan Alhoewel die turbo's volgens mij niet vaak kapoet gaan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:26 schreef Gambolputty het volgende:
Hier ook zo'n leuke: sta in zuid-Frankrijk met een 2.5D die onder de 1800 toeren volkomen futloos is. Daarboven gaat ie als de brandweer. Hoop gefluit ook weer.
Nee denk ook niet dat het de turbo is, is vergelijkbaar met het scheuren van de intercoolerslang, zorgde ook voor een hoop gefluit maar kan nu geen lek ontdekken. Wel ff de slangklemmen aangetrokken maar nog niet kunnen testen. Is iig niet iets om steunpunt Lyon om te bellen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:29 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je nergens een vacuumlek hebt? Bij 1800 komt de turbo er in, die werkt dus nog Fluiten is alleen niet echt een goed teken dan Alhoewel die turbo's volgens mij niet vaak kapoet gaan?
Hier ff wijzigen, dan kan de volgende die het topic opent de hele zwik erin copy/pasten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:08 schreef Charged het volgende:
Ik zal wat vaker aanwezig zijn voor zoverre mogelijk..
Mag ik in de OP met een V70 2.5 classic?
10v automaatje.
Haha nice. 440's zijn altijd brave goedkope gebakjes om ff mee te rijden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:04 schreef Alcatranz. het volgende:
Zondag teruggekomen van roadtrip in Frankrijk. 440 gekocht in mei voor 350 euro, ruim 4000 kilometer gereden in 2 weken tijd. Ben stiekem toch voor de auto gaan houden
Done en thnx!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hier ff wijzigen, dan kan de volgende die het topic opent de hele zwik erin copy/pasten.
Heb mezelf er ook maar even tussen gezet. Kun jij de OP van dit topic nog bijwerken?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hier ff wijzigen, dan kan de volgende die het topic opent de hele zwik erin copy/pasten.
Dat gaat om echt flushen, en niet simpel de olie wisselen toch? Flushen gaat met kracht en kan keerringen slopen etc. dacht ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:10 schreef Charged het volgende:
Wil graag tussen de 1000 en 1200 reserveren voor een hele grote beurt,moet te doen zijn lijkt me..remmen zijn goed,distri mag nog 35k,volledige automaatflush word afgeraden via 850 forum dus half aflaten en half nieuwe bakolie.
Het menneke heeft de 4 ton dik gepasseerd.
Wil er graag een inside-out poetsbeurt tegenaan gooien voor bovenstaand bedrag..
Loopt voor de rest erg netjes.
Third world problemsquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:20 schreef r8v2 het volgende:
Komende zondag ben ik pleite naar Zweden. Als in, minimaal 3 jaar. Ik heb:
- Een Volvo 940 Estate Turbo 170pk met airco, c.v. met afstandsbediening en heerlijke stoelen
- Een 244 DLS met als enige optie een toerenteller en gare stoelen.
En nog kan ik niet kiezen .
Wegenbelasting? Het is niet mijn auto!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:48 schreef r8v2 het volgende:
Betaal jij de wegenbelasting dan .
De 244 heeft zoveel meer karakter, maar de Turbo is zo luxe en gaat als de brandweer .
LPG is daar nauwelijks te krijgen, dus wordt 't de 940. Die DLS staat trouwens niet te koop toevallig @ Wim's Classics?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:20 schreef r8v2 het volgende:
Komende zondag ben ik pleite naar Zweden. Als in, minimaal 3 jaar. Ik heb:
- Een Volvo 940 Estate Turbo 170pk met airco, c.v. met afstandsbediening en heerlijke stoelen
- Een 244 DLS met als enige optie een toerenteller en gare stoelen.
En nog kan ik niet kiezen .
Ka-tsjing .quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:23 schreef CasB het volgende:
Vandaag mijn 850 naar de garage gebracht voor beurt, apk, distributieriem en nog wat dingetjes. Ik hou m'n hart vast.
LPG in Zweden ja? Da's behoorlijk zeldzaam anders.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef r8v2 het volgende:
LPG zit in mijn dorp, en op benzine loopt ie nog prima .
En nee dat is geen DLS, dat is een 244 DL met een 6-cilinder neus, achterkant en Pullman-interieur .
Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat gaat om echt flushen, en niet simpel de olie wisselen toch? Flushen gaat met kracht en kan keerringen slopen etc. dacht ik
Die was top! Nog bedanktquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn.
Edit,flesje al geproefd?
Simpel Maar wel mooi dat het opgelost is, snap alleen nog steeds niet waarom ik die ECU niet uit kon lezenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:54 schreef Charged het volgende:
Ow ja,srs lampje is opgelost,stekkertje onder bijrijdersstoel had corrosie,schoongemaakt en presto!
Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, m'n achterband is weer gefixt. Enige tijd geleden had ik bij een niet-nader-te-noemen garage m'n banden laten wisselen (dezelfde "specialist" die de distributieriem verkeerd erop gelegd had ) en sindsdien liep 1 band de hele tijd langzaam leeg. Toen ik daar langs ging was 't van "jaa dat zal wel een schroef zijn blablabla kunnen we niets aan doen!" Nu is het niet de eerste keer dat ik met nieuwe banden meteen in een schroef of spijker gereden ben (ooit met een 850 met gloednieuwe winterbanden hetzelfde gehad ) maar dat langzaam leeglopen duurde toch wel best lang. Niet meer bij nagedacht en elke anderhalve tot 2 weken moest ik die band weer bijpompen omdat 'ie dan op 1.5 bar stond.
Maar nu het warmer werd, werd dat leeglopen ook wat erger: iedere week. Dat was ik dus beu, dus ik hier naar de lokale Profile. Wat bleek: geen lek of spijker, maar het ventiel was nogal oud en versleten. Hebben die prullers (niet Profile maar die "specialist dus" gewoon een oud tweedehands ventiel ofzo erin gevrot. Maar goed: ik hoef me nu niet meer te storen aan langzaam leeglopen van die band.
Geloof dat elke fatsoenlijke en zelfrespecterende garage dat wel doet..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:20 schreef Charged het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel.
Maar goed,je probleem is tenminste opgelost.
Kijk voor beide zaken eens op www.850forum.nlquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:26 schreef _Ollie het volgende:
Ik ben opzoek naar een goedkope 850 Estate voor de Carbagerun. Budget € 500 tot € 750 , want dat is de bedoeling van de Carbagerun. Iemand tips? Wat zijn veel voorkomende problemen, waar ik op kan letten?
En dat ga je allemaal zelf doen ?quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:40 schreef IrishBastard het volgende:
Zo, de bulk onderdelen voor de 940 van m'n ouders is besteld. Remschijven+blokken voor en achter, draagarmen voor, draagarm rubbers (PU), fuseekogels (want de draagarm wordt toch ook gedaan), stabillisatorstangen+rubbers, nieuw spiegelglas en wat klemmetjes voor de sierlijst om de voorruit.
Als het goed is allemaal eind volgende week er onder klussen, en dan moet hij weer goed sturen
Nja scheelt wel een hoop geld! zie het mezelf niet doenquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:20 schreef IrishBastard het volgende:
Ja, zo moeilijk is het niet. Alleen even kijken naar die draagarm, die is totaal anders dan bij de V70/S40 Gelukkig is VIDA een goede hulp.
Schijven en blokken is 'n uurtje, hooguit twee werk. Fuseekogels is twee bouten, de fusee zelf heb je al los ivm. de draagarm. Die stabilisatorstang is bij de 940 echt te simpel Daar zitten voor de rubbers gewoon klemmen met twee boutjes, daar kan de V70 en de S40 nog een puntje aan zuigen
Hoelang heb je nog dan?quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:22 schreef IrishBastard het volgende:
Dat zeker, en het is best leuk om te doen Heb dan toch nog vakantie
Laatste jaar?quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:27 schreef IrishBastard het volgende:
Tot de 3e september, dan begint het allemaal weer
Ik help het je hopen Alle auto's zijn toch betrouwbaar mits goed onderhouden?quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:31 schreef H-D het volgende:
De 166 is, mits netjes onderhouden, een hele betrouwbare auto . Voor mij blijft het toch soort van thuiskomen als je weer Italiaans rijdt past toch beter denk ik
Wat ik eigenlijk bedoel is dat het geen notoire onbetrouwbare auto is en niet èlke auto hr. Mocht je bijvoorbeeld ooit de behoefte hebben een Maserati Bi Turbo te kopen kan ook een goed onderhouden exemplaar zomaar de geest geven.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:33 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik help het je hopen Alle auto's zijn toch betrouwbaar mits goed onderhouden?
Het rijdt wel totaal anders dan Zweeds, dat is in ieder geval duidelijk
Ah lekker!:D je hebt 'm ondertussen ook weer helemaal opgeknapt ofniet?quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:42 schreef IrishBastard het volgende:
De V70 voldoet prima, ben er serieus erg tevreden mee vorige week zo'n 2500 km gedaan naar/in Normandië en terug, beviel prima. Airco werkte prima en het beestje liep goed
Ach mijn Alfa heeft ook wat lakplekken en een deukje maar ik vind het ook niet zo erg. Dat maakte de prijs erg aantrekkelijk en ik woon zoals je weet ongeveer in de stad waar altijd wel wat risico is op krasjes/deukjes want veel auto's en weinig plekjes. Dus een 100% gave auto hou je bijna niet in die staat hier.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:48 schreef IrishBastard het volgende:
Technisch bijna, moet alleen nog de remschijven+blokken voor doen.
Verder staat hier letterlijk al maanden een setje verfbussen om de lak bij te werken maar daar heb ik nog niet de tijd voor genomen
Noo dat is wel balen wel lekkere vakantie gehad? Buiten dat om dan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:54 schreef IrishBastard het volgende:
De mijne is wel echt beschadigd Op vakantie ook op de laatste ochtend nog een kras op m'n deur van waarschijnlijk uitladende andere gasten
Dat is netjes/normaal toch voor zo'n 5cillinder diesel? en je hebt toch iets van 140pk ofzo. En giga koppel.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:01 schreef IrishBastard het volgende:
Tussen 1 op 13,5 en 1 op 16,5, ongeveer
100 is waarschijnlijk ook heel rustig dan lijkt me. Denk dat je prima autobahn snelheden ermee kanquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:07 schreef IrishBastard het volgende:
Volgens mij wel. 100-120 op de cruise op een hele tank zorgt in ieder geval voor zo'n 1200km actieradius, met stadsverkeer is het dus meestal zo'n 1 op 13,5. Koppel bevalt me prima
Nja daarom zei ik autobahn want dan zit je niet met die boetequote:Op maandag 13 augustus 2012 22:12 schreef IrishBastard het volgende:
Kan wel, maar op de heenweg liep het verbruik van 1 op 16,5 fors op in de laatste 100 kilometer waar we 130 reden over heuvellandschap. Was het ons niet waard, want op zulke ritten gaat het dan fiks in de papieren lopen.
Op zich kun je er prima 170+ mee doen, en de 180/190 heb ik wel 'ns aangetikt. Ben alleen niet zo'n hardrijder om het verbruik een beetje binnen de perken te houden én omdat ik een eventuele boete gewoon niet wil lappen
Vooral dat laatste...je moet wel fatsoenlijk stil komen te staanquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:19 schreef IrishBastard het volgende:
Daarom, die gein komt wel een keer als ik een fatsoenlijke vaste baan heb én in ieder geval die remmen gedaan zijn
In NL is 140 meestal echt het maximum van wat fatsoenlijk gaat. Maar meestal doe ik hier 120-130. Op andere wegen rij ik redelijk rond de Vmax. You?quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:25 schreef IrishBastard het volgende:
Er zit een (groot) verschil tussen sportief en hard rijden hè Sportief rijden doe ik ook wel, zeker daar op die landweggetjes in La France. Hard rijden vind ik echter een ander verhaal, en dan niet alleen op de snelweg
Dus je kan wel strakker door bochtenquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:32 schreef IrishBastard het volgende:
120 op de cruise, en buitenwegen een beetje afhankelijk. Meestal niet veel boven 10 km/uur te hard.
De V70 is voor verlaagd met R veren (-2cm), er zit Koni FSD rondom en voor en achter dikkere stabilisatorstangen van EPD. Als laatste nog een originele veerpootbrug
Jepquote:
Good for you Beetje mooi daar? Wat ga je er precies doen, studeren toch?quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:43 schreef r8v2 het volgende:
Stelletje verbruiksmietjes. De 1000km naar Zweden hier was 1 op 7.5 op E85 .
Groeten vanuit de Volvo-hemel .
Lekkerquote:Op maandag 13 augustus 2012 23:16 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Jep
[..]
Good for you Beetje mooi daar? Wat ga je er precies doen, studeren toch?
Normaal doe ik ook 1:6-1:7 tegenwoordigquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:43 schreef r8v2 het volgende:
Stelletje verbruiksmietjes. De 1000km naar Zweden hier was 1 op 7.5 op E85 .
Groeten vanuit de Volvo-hemel .
940. Nokkievol met spullen .quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:16 schreef IrishBastard het volgende:
Welke auto heb je nou uiteindelijk meegenomen trouwens? Die 1 op 7,5 kan nog steeds voor beiden, alhoewel de E85 me de 240 doet vermoeden
Een avant gardistische XC90quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:08 schreef Nemephis het volgende:
Doe er maar matzwart overheen, dat staat heel goed denk ik.
Ik kwam deze gisteren tegen, een soort manbearpig:
[ afbeelding ]
Yup,zit in de mijne,fabrieks af naar wat ik heb begrepen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:11 schreef IrishBastard het volgende:
Het is volgens mij een redelijk zeldzame optie, heb jij 'm er in zitten?
Weet wel dat er mensen zijn die hem achteraf inbouwen, maar dan moet je een andere kabelboom naar achter monteren en matten geloof ik
Serieus? Ik vind het ideaal op een koude winterochtend.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:43 schreef Charged het volgende:
Niet dat het me heel veel uitmaakt,hoor..had gewoon een klik met deze V..wil deze ook zo lang als mogelijk zelf houden maar is altijd leuk om te weten als je auto een aparte optie heeft of iets extra's heeft.
Sterker nog,heb een hekel aan stoelverwarming icm leer..echt zo'n "ik heb in mij broek geplast" gevoel...kan er niet aan wennen.
Dat geloof ik,alleen heb ik in de koudere maanden dubbele kleding aan ivm werk..gevoel is dan wat raar zoals eerder omschreven.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind het ideaal op een koude winterochtend.
Oh haha ja dat maakt de beleving anders idd...had zelf nooit dubbele kledingquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:08 schreef Charged het volgende:
[..]
Dat geloof ik,alleen heb ik in de koudere maanden dubbele kleding aan ivm werk..gevoel is dan wat raar zoals eerder omschreven.
Ik had het al op de 850 en nog steeds een broekplasgevoel...nee,ik heb geen last van een slechte blaas...zal een persoonlijk iets zijn....
Mijn vriendin vindt het echter fijn...ghehehe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende keer de laatste foto's als ie weer in elkaar is gezet en dan met een degelijke camera geschoten.(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
Bijna ja!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 17:55 schreef Charged het volgende:
En nou lekker genieten,toch?
Ziet er heel goed uit.
Ik zou het wel weten nou,pootjes op de tafel,bbq aan en genieten.
Papier omheen gewikkeld om de deur dicht te houdenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 18:10 schreef Charged het volgende:
Laatste foto...is geen ductape op de deurstijl mag ik hopen?
Nee gewoon glansquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:39 schreef Bart-Willem het volgende:
Erg tof! Maar is dat nou metallic? Of hoe?
Klopt, maar dat houdt mij niet tegenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:29 schreef r8v2 het volgende:
Dan kan ie eigenlijk geen two-tone zijn he .
Jepquote:Op zondag 19 augustus 2012 07:59 schreef powerflux het volgende:
heul mooi zo! gelijk weer helemaal roestvrij gemaakt neem ik aan?
Helaas veel torx, maar het is net meccano ja .quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:19 schreef IrishBastard het volgende:
Klussen aan de 945 gaat lekker, alles zo ongeveer los, nu even loctite halen en nieuw terugbouwen
Sowieso zou ik niet de D2 nemen. Die is meer net (niet) afdoende te noemen en dan ben je nooit snel.quote:Op maandag 3 september 2012 09:43 schreef Knakker het volgende:
Mag ik hier even volledig subjectieve meningen inwinnen van de Volvofanboys?
Ik ben aan het kijken naar een lease auto en heb mijn oog laten vallen op de nieuwe V40. Ik vind comfort uiteindelijk het allerbelangrijkste, maar wil ook graag een beetje door kunnen rijden Mijn budget dekt de D2 Summum met heel veel opties, een T3 Summum met een paar opties of een D3 Momentum met een paar opties.
Welke zouden jullie kiezen?
Dan is het gewoon kies je voor luxe en comfort of prestaties en ander soort comfort. Hoewel de T3 nog steeds redelijk snel isquote:Op maandag 3 september 2012 10:20 schreef Knakker het volgende:
Ik denk inderdaad dat een D3 door de bank genomen veel relaxter rijdt - en da's ook comfort, tenslotte - en waar moet power kan leren. Maar dan lever ik wel leren bekleding en Xenon koplampen in - voor mij de enige relevante onderdelen van Summum t.o.v. Momentum. Enfin... keuzes, keuzes...
Kabel geknapt? Of is hij hydraulisch?quote:Op woensdag 5 september 2012 09:25 schreef Gambolputty het volgende:
En met een knal heb ik ineens een automaat, het koppelingspedaal ligt ineens op de bodem in doet niet meer mee:
[ afbeelding ]
Gelukkig gebeurde het zo'n beetje tegenover de Volvogarage maar nog wel op de proviciale weg. En de ANWB-app voor de iPhone werkt perfect trouwens, met lokatiebepaling en alles
Nee, helaas geen kabel, is allemaal hydraulisch. Wel net op het V70-forum gezien dat het een gevalletje metaalmoehied van het pedaal zou kunnen zijn. Rond de 375.000 schijnt het een bekend fenomeen te zijn, en heb zelf nu 393.000 op de teller. Dus hopelijk valt de schade mee...quote:Op woensdag 5 september 2012 10:33 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Kabel geknapt? Of is hij hydraulisch?
Eigenlijk zou je als je puur kijkt naar wat voor auto liefhebbers het beste is PVV moeten stemmen. Maar dat doe je natuurlijk dan weer nietquote:Op zaterdag 8 september 2012 01:14 schreef Bart-Willem het volgende:
Toch vreemd dat VW's, Audi's en BMW's juist bekend staan om vaker verkeersovertredingen te maken.
Overigens is er ook minder goed nieuws voor de oldtimer-liefhebber: het lijkt erop dat we straks geen belastingvrije oldtimers meer hebben. De leugenachtige politici van PvdA, D66, CDA, CU en GroenLinks hebben bij het CPB gemeld dat de belastingvrijstelling voor oldtimers teruggedraaid moet worden (alhoewel dat bij het CDA deels is). Zie http://www.rtl.nl/compone(...)ijen-het-al-eens.xml
Gezien de grote hoeveelheid zetels die de partijen volgens de peilingen gaan halen, is de kans zéér groot dat ze hun voorstel er doorheen krijgen (slechts de steun van een of meerdere kleine partijen is vereist en dat is helaas zo gepiept).
Het is duidelijk waar we dus níet op moeten stemmen in ieder geval.
Ja dat is waar. Maar ik zou zelf nooit op de PVV stemmen. Ik vind ze veel te rechtlijnig en ongenuanceerd. En er zitten teveel mensen in die partij die gewoon ronduit alleen maar domme dingen blaten. Kijk ze kaarten opzich wel soms thema's aan waarvan het goed is dat daar over gepraat wordt. Maar dat kan ook op een normale manier. En dat hoeft niet op een dergelijke denigrerende toon. Denk ik.quote:Op zondag 9 september 2012 13:54 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik twijfel tussen een aantal partijen, en PVV is daar er 1 van (al zou ik dan niet op Geertje zelf stemmen). Het aanpassen van de oldtimerregeling (zodat '87'ers en later ook belastingvrij worden) hebben we overigens wel aan de PVV te danken.
Pics?quote:Op zondag 9 september 2012 19:05 schreef r8v2 het volgende:
Ik moest vanmiddag eigenlijk best wel lachen . Of ja, het feit zelf was niet leuk, maar dat je met een 940 vrolijk een hek half uit de grond rijdt en dat niet eens voelt is dan wel weer grappig . Zo kwam ik er dus ook achter dat de stootlijst op de deur met toch zeker 1 klemmetje nog vast zat en de rest was vastgekit. Dat kunnen we nu dus mooi maken .
quote:Op zondag 9 september 2012 21:26 schreef IrishBastard het volgende:
Mooi, dat blijvend belastingvrij in je advertentie
Als NL nòg auto onvriendelijker wordt kan je serieus overwegen te verhuizenquote:Op zondag 9 september 2012 23:16 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Het ding is ook blijvend belastingvrij, totdat er straks (god weet wanneer, kan ook pas over 3-4 jaar zijn) een wetsvoorstel komt om heel dat oldtimer-gebeuren te verbouwen.
Ik stem geen van beide. GL vind ik een van de allerergste partijen van NL. Vind het een hypocriete elitaire regentenpartij.quote:Op zondag 9 september 2012 23:19 schreef Bart-Willem het volgende:
Als je GL stemt, dan steun je behalve het oldtimergebeuren afschaffen ook nog eens een extra accijns op brandstof van 15 cent per liter. PvdA kan je ook beter niet stemmen als je autoliefhebber bent.
Zaterdagochtend 10.00..thnx kerelquote:Op dinsdag 11 september 2012 19:17 schreef IrishBastard het volgende:
Hoe kom je d'r bij
Echte Nijmegenaar ook nog
Huuuuquote:Op dinsdag 11 september 2012 19:18 schreef r8v2 het volgende:
Wtf. Wat plaatjes van een sloop in California. Nergens geen fucking puntje roest te zien .
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=265523
Dat pisklimaat ook van ons (zowel hier als in NL ).
Mooi man! Laat maar horen wat je er van vond Wat ga je 'm voorleggen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:20 schreef Charged het volgende:
[..]
Zaterdagochtend 10.00..thnx kerel
maf. waarom zou je daar nog een volvo naar de sloop brengen als er geen roest aan zit. alles is vervangbaar.. misschien zijn onderdelen zo duur dat je beter een nieuwe chevy kunt kopen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:18 schreef r8v2 het volgende:
Wtf. Wat plaatjes van een sloop in California. Nergens geen fucking puntje roest te zien .
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=265523
Dat pisklimaat ook van ons (zowel hier als in NL ).
Kleine beurt en een algehele check up,distri is niet nodig nog volgens boekje,scheelt ook weer gelukkig.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:40 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Mooi man! Laat maar horen wat je er van vond Wat ga je 'm voorleggen?
Thx voor je posting. Heb hem inderdaad laten staan. Puntje 1 was zeer aanwezig, Distri was niks mee gedaan (Prut dus). Laat maar slopenquote:Op donderdag 13 september 2012 19:03 schreef r8v2 het volgende:
- Rottende wielranden achter
- Koppakking
- Distributiewissel (wel of niet recent gedaan, historie!)
En zoals zovaak geldt:
- Heb je veel geld? Absoluut kopen en als het moet naar de garage brengen
- Heb je weinig geld? Zorg dan dat je zelf kan sleutelen anders niet aan beginnen.
Nou kerel...ik ben heel tevreden ermee..quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:37 schreef IrishBastard het volgende:
Ik ben benieuwd Veel plezier, en trek er maar wat tijd voor uit
Mooi man, ik had 't al wel verwacht Wat dat betreft ben ik óók heel blij dat ik 'm gevonden heb, want waar vindt je tegenwoordig nog monteurs die eerlijk zijn (ook als het ze zelf niet uit komt) en geen blad voor de mond nemen. Koesteren, zulke mensenquote:Op zaterdag 15 september 2012 14:06 schreef Charged het volgende:
[..]
Nou kerel...ik ben heel tevreden ermee..
Marit (vriendin) is bij Dirk geweest..ze vond het een plezierige ervaring.
Prettige man,duidelijk in uitleg,laat ook alles zien,veel mooie verhalen uit zijn werkverleden.
Wat betreft de V70,ik heb nog steeds een grijns op m'n bakkes..
Dirk was tevreden over de toestand van de wagen qua leeftijd en km's (420.000 nog wat)
Normale beurt met als extra's bobine,2 remslangen,aandrijfashoes,remblokken achter en een Vialle omschakelrelais.
Daarbij kwam de opmerking dat we een sportline onderstel hadden en een werkende niveaumat achter hadden.
Komende week als hij tijd heeft mag hij alles doen,ruim binnen budget.
Heel erg bedankt voor je tip en onze V heeft een nieuwe monteur gevonden.
Ja, wat dat betreft Ik neem aan dat hij niet meer dan 1,5 tot 2 uur bezig is geweest van die drie uren, en dat de rest ouwehoeren en koffie drinken was? Het mooie is dat als je wilt leren je voldoende mogelijkheid krijgt, hij legt inderdaad goed uit wat hij doet en hoe je eventueel kunt helpen. In het begin was het soms een beetje wennen aan het 'vaak ben je te bang' principe, maar hij heeft zoveel ervaring dat je je daar snel over heen zetquote:Op zondag 16 september 2012 01:08 schreef winterstorm666 het volgende:
zeker weten! inderdaad koesteren. ik hou wel van dat soort monteurs.
ik heb er ruim drie uur gezeten hahaha!
mooi dat ik heb kunnen meekijken. leer ik ook weer van.zeer interessant.
Absoluut niet. Ik heb nog geen enkele garage gehad waar ik niet op de een of andere manier het vel over de oren gehaald kreegquote:Op zondag 16 september 2012 08:42 schreef H-D het volgende:
Vinden jullie het niet gewoon fijner dat je je auto aflevert bij de garage en evt een leenauto meekrijgt, weer weg gaat en hem ophaalt als je klaar is?
Zie hier de definitie van leaserijder .quote:Op zondag 16 september 2012 08:42 schreef H-D het volgende:
Vinden jullie het niet gewoon fijner dat je je auto aflevert bij de garage en evt een leenauto meekrijgt, weer weg gaat en hem ophaalt als je klaar is?
Ja mooi hè Hij gebruikt zelf het liefst origineel (behalve waar bewezen is dat het andere net zo goed/beter is) maar denkt ook goed mee in wat er, indien het je financieel even niet mee zit, een goed alternatief is.quote:Op zondag 16 september 2012 11:41 schreef winterstorm666 het volgende:
nee hij is een half uurke bezig geweest met de volvo om alles even te checken en een grote steen te verwijderen die achter mijn achterwiel zat(wat komt dat geluid vandaan? ankerplaat los?? wiel eraf ploink opritsteen ) en hij is dan ook bezig geweest alles te checken wat er mis is en een prijsopgave te maken.
no extra charge.
hij zegt ook waar je de onderdelen het best en goedkoopst kan halen en gebruikt altijd origineel spul.
en de verhalen zijn bonus (groot monteursverleden)
Ghehehe...dan weet ze tenminste wat ze kan verwachten de 24-ste!quote:Op zondag 16 september 2012 13:32 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ja mooi hè Hij gebruikt zelf het liefst origineel (behalve waar bewezen is dat het andere net zo goed/beter is) maar denkt ook goed mee in wat er, indien het je financieel even niet mee zit, een goed alternatief is.
Wel typerend dat je dus 2,5 uur verhalen hebt mogen aanhoren Altijd hetzelfde bij Dirk
Hmm ja is wat voor te zeggen. Al zou het niks voor mij zijn thoughquote:Op zondag 16 september 2012 11:16 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft Ik neem aan dat hij niet meer dan 1,5 tot 2 uur bezig is geweest van die drie uren, en dat de rest ouwehoeren en koffie drinken was? Het mooie is dat als je wilt leren je voldoende mogelijkheid krijgt, hij legt inderdaad goed uit wat hij doet en hoe je eventueel kunt helpen. In het begin was het soms een beetje wennen aan het 'vaak ben je te bang' principe, maar hij heeft zoveel ervaring dat je je daar snel over heen zet
[..]
Absoluut niet. Ik heb nog geen enkele garage gehad waar ik niet op de een of andere manier het vel over de oren gehaald kreeg
Ja het kost je nu hier wat tijd, alhoewel je ook gewoon weg kunt (hetzij zonder leenauto), maar dat zou het me anders (want dan doe ik het zelf) ook kosten. Daarnaast rekent hij maar 20 euro in het uur, en dat is toch wel heel veel aangenamer. Je mag hier gewoon meehelpen (zolang je hem een beetje ligt, en je niet twee linker handen hebt ) en ziet álles wat er gebeurt. Als iets dan langer duurt dan gepland zie je waarom, en heb je er dus begrip voor. Door de uitleg én de eerlijkheid (omdat hij je ook laat zien wat er mis is) weet je ook waar je aan toe bent als hij aangeeft dat er iets vervangen moet worden. Zou in een andere zaak niet de eerste keer zijn dat een reparatie ook prima zou kunnen maar dat ze liever vervangen
Daarnaast is hij eerlijk in zijn schattingen: denkt hij dat het prima, zonder gevolgen, nog even mee kan, dan zegt hij dat. Onderdelen lever je zelf (of hij, als je dat liever hebt) dus je hebt helemaal in de hand wat er wel of niet geplaatst wordt. Voor mij echt veel fijner dan een dealer/allround bedrijf
Of gewoon geen zin in zelf sleutelen hebben? Of gewoon andere dingen willen/kunnen doen in die tijd?quote:Op zondag 16 september 2012 13:08 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Zie hier de definitie van leaserijder .
Het resultaat mag er zijn dat op die Excel ziet er echt heel ranzig uitquote:Op zondag 16 september 2012 15:51 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag aan het poetsen geweest, wat 'n werk zeg
Tot nu toe de motorkap, deel van de bumper (maar die is eigenlijk nog ongekrast) en de twee zijschermen voor gedaan. Foto's ;D :
Bij start:
[ afbeelding ]
Na poetsen van kap, schermen en bumper:
[ afbeelding ]
Veul steenslag
[ afbeelding ]
Maar ook mooie delen:
[ afbeelding ]
Maar nog lang niet alle krasjes er uit na 1x polijsten:
[ afbeelding ]
[img width=800 height=600]http://i.imgur.com/FuwLX.jpg[/img]
Kleurverschil tussen rechter voor paneel en de kap, niet echt goed te zien hier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Linker voorscherm wat duidelijk het beste resultaat tot nu toe geeft (moet alleen nog de stekker voor het knipperlichtje er uit vissen )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig kan het nog veel erger. Dit hok staat er naast nu:
[ afbeelding ]
Volgens mij is er serieus over heen gekotst. Of er zijn wel hele grote vogels waar hij geweest is
[ afbeelding ]
Maar daar ben je ook snel een halve dag mee bezig ofniet?quote:Op zondag 16 september 2012 16:30 schreef IrishBastard het volgende:
Ik ook niet, en daarom was het hoog tijd om eens te gaan polijsten
Die tijd heb ik niet meer tegenwooridig, ik zie nu pas hoeveel vrije tijd ik vorig jaar hadquote:Op zondag 16 september 2012 16:34 schreef IrishBastard het volgende:
3 uur nu, met alleen de kap en zijschermen
Het moet sowieso nog een keer om hem meer glanzend te krijgen (nu alleen krassen wegpoetsen) en dan moet hij nog in de wax. Ben nog wel even bezig dus
Ja klopt anders zit je weer dat je niet tevele wilt betalen door 'm een dag langer te hurenquote:Op zondag 16 september 2012 16:40 schreef IrishBastard het volgende:
En nou kan ik het rustig op m'n eigen tijd doen, scheelt ook wel heel veel
Petje afquote:Op maandag 17 september 2012 22:14 schreef IrishBastard het volgende:
Ja, nou de rest nog Maar hier zit dus al bijna 6 uur in
Ja sowieso idd. Maar complete wissel laat ik doen eigenlijk maar ik zit te denken om er binnenkort een wat dikkere olie in te doen. Zit nu 5W40 in maar zit te overwegen om er 10W40 ( aanbevolen olie volgens boekje) of 10W60 ( alternatieve olie volgens boekje bij sportief rijden) in te doen.quote:Op maandag 17 september 2012 22:39 schreef IrishBastard het volgende:
Wisselt. In de S40 had ik Shell Helix zitten, nu zit er Castrol Ultra in (geloof ik). Die Shell kon ik toen redelijk voordelig meebestellen met iemand, en die Castrol heeft de vorige eigenaar er in gekiept. Over 2000 kilometer mag ik weer, en dan zal ik eens kijken wat er in gaat. Bestellen in Duitsland via internet kan in ieder geval véél schelen
Ja dat weet ik ja en dat klopt. Daarom misschien 10W40. Maar ik rij tegenwoordig veeeeeel minder dan voorheen dus daarom dacht ik, ook in de winter enzo niet, ook niet een te dunne olie nemen.....quote:Op maandag 17 september 2012 22:56 schreef IrishBastard het volgende:
Je weet hoe die cijfers werken hè? Houd er rekening mee (als je voldoende rijdt) dat het winter wordt en je starttemperaturen dan wat anders liggen, dan kan er best een iets dunnere olie in
Maar van de andere kant dacht ik van de motor is niet echt ontworpen voor dun spul en dan vloeit de olie misschien te snel weg en mis je smering bij sommige delen.quote:Op maandag 17 september 2012 23:01 schreef IrishBastard het volgende:
Volgens mij is het in de winter, zeker bij wat kortere ritten, wel nuttig. Je hebt dan bij de koude start wat meer smering. Aan de andere kant, dan zit je volgend jaar zomer nog met dun spul Alhoewel 10W40 prima door kan hoor
Ik had het even over 5W40quote:Op maandag 17 september 2012 23:37 schreef IrishBastard het volgende:
Als het boekje het aanraadt 10W40 is vrij standaard hè
mmm, geen estate. Toch hebben we pics nodigquote:Op woensdag 19 september 2012 08:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik vermoed dat het ook gewoon wat roestvorming is. Keertje hard remmen en het is hopelijk weg. De 240 is een sedan uit 1986 trouwens.
Klopt, maar dan hebben ze de oude neus en achterkant .quote:Op donderdag 20 september 2012 21:06 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik vind whitewalls juist vet, lekker oldskool USA-look. Er zijn van die puristen die meteen beginnen te janken met "niet origineel!" maar zodra je ze een USA-folder van een 240 laat zien zijn ze meteen stil (ze zijn gewoon geleverd met dit soort whitewalls).
@ Powerflux: DM'en mag altijd.
Ja, de juiste bandenmaat voor de 14-inch 240's worden steeds moeilijker te krijgen! Dus ben je afhankelijk wat leverbaar is, en deze 240 heeft dus eigenlijk net wat te kleine bandjes. Nou ja: volgens de fabrieksopgave wijkt het bijna niets af, maar in de meeste gevallen hebben 240's juist grotere bandenmaten omdat je dan iets minder toeren hebt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:34 schreef Charged het volgende:
Ik vind het zeker wel wat hebben,die white walls..alleen ogen de banden wat ielletjes.
Hah,dat is heel mooi!quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:37 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ja, de juiste bandenmaat voor de 14-inch 240's worden steeds moeilijker te krijgen! Dus ben je afhankelijk wat leverbaar is, en deze 240 heeft dus eigenlijk net wat te kleine bandjes. Nou ja: volgens de fabrieksopgave wijkt het bijna niets af, maar in de meeste gevallen hebben 240's juist grotere bandenmaten omdat je dan iets minder toeren hebt.
Maar goed nieuws! Ik kijk net op de RDW-site of m'n witte 240 toevallig al gekeurd is, en wat blijkt: het beestje heeft al een nieuwe APK! En dat na 3 jaar stilstand.
Nu de schorsing online al ingetrokken en officieel moet je dan wachten tot de nieuwe papieren binnen zijn maar de schorsing is per direct al opgeheven. Oftewel: ik ga gewoon maandag dat ding al ophalen denk ik. Dus dit ding kan weer op de weg gevonden worden:
[ afbeelding ]
Helaas kan ik 'm pas maandag ophalen en ik weet ook niet hoeveel de kosten eraan zijn. Morgen maar eens bellen. Maar ben er wel blij mee! Had wel het plan om 'm te verkopen, maar als ik er geen leuk bedrag voor krijg (ga 'm niet met verlies weg doen) blijft het voorlopig m'n hobbybak.
Ken-Block stijlquote:
Klopt ja. Gelukkig kun je dan nu meteen z'n nieuwe sedan bekijken Ik denk dat ik morgenavond of dinsdag (als ik en Dirk tijd hebben ) maar weer eens een bakkie ga doenquote:Op zondag 23 september 2012 22:42 schreef Charged het volgende:
Morgen de V70 bij Dirk voor de beurt en APK,hoop dat alles goed gaat,vernomen dat zijn 850 total los is gereden,niet eigen schuld en geen persoonlijk letsel...een kleine jap/koreaan of zoiets links achter tegen de de Estate.
T5 in dezelfde kleur wat ik weet?quote:Op zondag 23 september 2012 22:44 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Klopt ja. Gelukkig kun je dan nu meteen z'n nieuwe sedan bekijken Ik denk dat ik morgenavond of dinsdag (als ik en Dirk tijd hebben ) maar weer eens een bakkie ga doen
Ik niet iig geval,zou de beste man graag willen ontmoeten,Marit doet al het werk,hoor goede verhalen en zulks..quote:
Zie post hierbovenquote:
Alsof dat zo veel anders is dan een 740 ofzoquote:Op maandag 24 september 2012 20:11 schreef r8v2 het volgende:
Ok, het is een Volvo. En ok, het is nog een baksteen-model. En het is nog een 2.5 20V.
Maar serieus, een 850 als trouwauto? .
Om te trouwen ja?quote:Op maandag 24 september 2012 20:15 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Alsof dat zo veel anders is dan een 740 ofzo
Alhoewel ik ook liever in een Kattenrug of Amazon zou zitten Of een P1800
Mijn zus heeft niks met wagens, totdat ze deze 850 kocht dus ik snap de keuze wel!quote:Op maandag 24 september 2012 20:11 schreef r8v2 het volgende:
Ok, het is een Volvo. En ok, het is nog een baksteen-model. En het is nog een 2.5 20V.
Maar serieus, een 850 als trouwauto? .
Waarom een auto huren als je je eigen auto te gek vindt? Ik zou het wel wetenquote:Op maandag 24 september 2012 20:56 schreef r8v2 het volgende:
Mwa ok. Dan zit er wel wat meer emotionele waarde aan .
Geen idee vond het gewoon een aparte keuze.:Pquote:Op maandag 24 september 2012 20:49 schreef IrishBastard het volgende:
Ja, waarom niet? Er zijn zat andere auto's die mooier/vetter zijn, maar waarom niet deze?
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 24 september 2012 21:31 schreef invine het volgende:
[..]
Waarom een auto huren als je je eigen auto te gek vindt? Ik zou het wel weten
Mooi werk! Ben benieuwd naar je resultaten van het polijsten, tegen de tijd dat we beiden klaar zijn moeten we ze eens naast elkaar zetten Zelfde kleur, zelfde resultaat?quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:30 schreef Charged het volgende:
Sow,de V heeft weer een verse APK tot 26 oktober volgend jaar,fusee draagarm en 2 nieuwe koplampglazen kwamen er nog bij,beurt gehad,bobine,bougiekabels,remslangen en remblokken en als laatste een relais tbv de g3 installatie.
Van het weekend geen F1 dus denk ik dat het polijstapparaat eroverheen gaat.
Alleen nog even uitlijnen en dan issie weer helemaal fit!.
Neh,jij hebt de moeilijke kleur,daarbij heb ik een donker verleden in de reconditioning al is dat wel een hele tijd geleden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:40 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Mooi werk! Ben benieuwd naar je resultaten van het polijsten, tegen de tijd dat we beiden klaar zijn moeten we ze eens naast elkaar zetten Zelfde kleur, zelfde resultaat?
Jij had ook een 427 toch? Toen ik bij de jouwe stond dacht ik in ieder geval dat het dezelfde kleur was Klinkt overigens als een grondige aanpakquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Neh,jij hebt de moeilijke kleur,daarbij heb ik een donker verleden in de reconditioning al is dat wel een hele tijd geleden.
En ik heb toegang tot wat zware apparaten..dwz..ik doen em eerst waterpolijsten,dan heet (rond de 60 a 70 graden) afspuiten met een heel secure spuitlans zodat ik geen polish meer op kunstof delen en ramen meer heb en dan met de hand lak verzegelen,onder daglichtlampen...ik heb een behoorlijk voordeel wat dat betreft..maar al helemaal met de kleur.
Ik wil de uitdaging best aan,begrijp me niet verkeerd.
Ja, laat dat maar lekker zitten Je kwam zelf met de naam, ik gaf alleen de bevestiging. Informatie kost niets hèquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:05 schreef Charged het volgende:
Dat naast elkaar zetten moeten we iig doen als ze beide klaar zijn,je krijgt nog wat lekkers van me voor de tip voor Dirk.
Ik heb alleen ervaring met hele units van Depo, daar is het een simpele "noooooit doen!"quote:Op donderdag 27 september 2012 11:17 schreef Charged het volgende:
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van Hartsant koplampglazen voor een 850/S,V,C70?
Scheelt toch wel een slok op de borrel per twee.
Ah,frappant..heb in mijn "garagetijd" nooit last van gehad met E36's..die pasten altijd goed en heb nooit klanten terug gehad met condens,lekkages of fout lichtbeeld.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:39 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik heb alleen ervaring met hele units van Depo, daar is het een simpele "noooooit doen!"
Ik heb ze er nu in zitten, vorig jaar door de vorige eigenaar gemonteerd bij de APK. Dit jaar eigenlijk al afkeur, maar met wat gemier er net doorheen. De auto die Dirk dinsdag zou keuren had een nieuwe(!) Depo lamp er in zitten en kreeg daarop al afkeur. Zo goed zijn ze voor de V70 classic dusquote:Op donderdag 27 september 2012 11:43 schreef Charged het volgende:
[..]
Ah,frappant..heb in mijn "garagetijd" nooit last van gehad met E36's..die pasten altijd goed en heb nooit klanten terug gehad met condens,lekkages of fout lichtbeeld.
Heb er best veel gedaan eigenlijk,wel altijd nieuwe rubbers maar dat spreekt voorzich natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |