abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 6 augustus 2012 @ 20:59:07 #1
42184 crew  DaMart
pi_115205293
Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten


Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115205395
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:28 schreef Hourglass het volgende:
Ik ben van plan om weer te beginnen met Adsense, en wel op een nog op te richten nieuwssite over een bepaald onderwerp. Ik zit natuurlijk na te denken over hoe ik het ga doen met de content (een paar keer in de week een lang artikel of meerdere keren per dag een kort artikel), maar wat is het verstandigst als je puur en alleen naar Adsense kijkt? Ik zou zeggen hoe meer content, hoe beter en dus kortere en meer artikelen, of maakt het niet zoveel uit zolang de content kwalitatief goed is?
  Moderator maandag 6 augustus 2012 @ 21:01:53 #3
42184 crew  DaMart
pi_115205449
Op verzoek van Quotidien geopend, trouwens :).

En hiermee sloten we het vorige deel af:

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:54 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat hangt van de domeinnaam af, dus. Bij de ene betaal ik voor een hostingpakket inclusief domeinnaam, voor de ander alleen voor een domeinnaam (die wordt geparkeerd).

Wel opmerkelijk trouwens, dat websites die nooit een klik kregen, ineens meerdere kliks krijgen met maar een paar bezoekers... hoe afwijkend moet het zijn voordat Google lastig wordt? :').
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:57 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik heb op een paar banners in je sites geklikt. :P
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115205557
Heeft iemand al ervaring hiermee?

quote:
Gebruik DFP Small Business om meer inkomsten te genereren op .............nl

Registreren voor DFP
Beste Google AdSense-uitgever,

We hebben vastgesteld dat u meerdere advertentienetwerken weergeeft op .............nl maar dat u niet profiteert van de gratis Google-oplossing voor advertentieweergave, DoubleClick for Publishers (DFP) Small Business. Uitgevers die rechtstreekse verzoeken van adverteerders ontvangen of meerdere advertentienetwerken beheren, profiteren van veelzijdige mogelijkheden, zoals:

Het maximaliseren van inkomsten door middel van realtime concurrentie tussen AdSense en andere advertentienetwerken via dynamische toewijzing

Eenvoudige interface, werkprocessen en voorraadbeheersystemen waarmee u snel aan de slag kunt

Krachtige functies voor prognoses, rapportage en targeting

Bekijk onze casestudy om te zien hoe Glassdoor.com 100 procent van zijn advertentievertoningen weergeeft via DFP Small Business.

Registreren voor DFP


Met vriendelijke groet,

Het Google DFP Small Business-team
pi_115208135
Nee, waar heb je die gezien?
Heb je je account als bedrijf ingesteld staan of iets dergelijks?
pi_115227702
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:43 schreef Drawer het volgende:
Nee, waar heb je die gezien?
Heb je je account als bedrijf ingesteld staan of iets dergelijks?
Is die website koopzondagen.net van jou?
pi_115227836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:27 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Is die website koopzondagen.net van jou?
Nein, het linken ernaar is ook meer vanuit aardigheid ten opzichte van mn users. :+
pi_115230088
Shit zeg ik druk net op je site en zie dat het nog een eens zondag is ;( nog 5 nachtjes slapen.

Maar eerlijk gezegd heb ik liever dat het zaterdag is :P
Facts don't care about your feelings
pi_115232185
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:43 schreef Drawer het volgende:
Nee, waar heb je die gezien?
Heb je je account als bedrijf ingesteld staan of iets dergelijks?
Dat is een mail die ik kreeg van Google.
pi_115255697
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is een mail die ik kreeg van Google.
Ja je hebt hem wss als klein bedrijf staan dan? :)
pi_115259930
In het vorige deel las ik nog over het zonde vinden van belasting betalen over je inkomsten maar er zijn toch ook een aantal aftrekposten:

- telefoonabonnement;
- internetabonnement;
- kosten van de host;
- aanschaf laptop/pc

Allemaal voor ongeveer 40% en host voor 100% maar wie weet er nog meer?
pi_115263676
In je dromen dat je je telefoon- en internetabonnement mag aftrekken. Aparte zakelijke telefoonabo valt nog wat over te zeggen, maar anders echt niet. Zelfs als ondernemer mag dat al niet en voor resultaat uit overige werkzaamheden gelden in principe dezelfde regels. Aanschaf laptop/pc kan je dus ook niet zomaar aftrekken (als kosten ex. btw boven de ¤450 vallen), maar moet je afschrijven over meerdere jaren (20% per jaar). Verder zal je moeten aantonen dat je die hoofdzakelijk zakelijk gebruikt etc.
Facts don't care about your feelings
pi_115266857
Niet in je dromen of je hebt een aantal jaar het verkeerd aangepakt ;) Nu snap ik dat er een aantal zijn met een paar uur in de week qua tijdsbesteding voor hun project maar als het aantoonbaar is dat je zeker de helft van het internetgebruik en telefoongebruik (niet de vaste lijn) voor je project gebruikt is het ook een aftrekpost.
pi_115267598
En hoe wilde je zoiets aan gaan tonen? Uren bijgehouden in eigen bedrijfje?
pi_115269726
Precies hoe wil je dat in godsnaam aantonen. Als je zoveel zou bellen en internetten voor je bedrijf, dan had je wel een echte onderneming gehad op z'n minst (kvk, btw) en dan nog is je abonnement thuis in principe niet aftrekbaar (http://www.belastingdiens(...)ng/aftrek_van_kosten). De beredenering lijkt me vrij logisch, 99% van de mensen thuis heeft een internetabonnement, ook mensen zonder onderneming. Dus die kosten had je sowieso gehad.

Je kan het natuurlijk altijd gewoon aftrekken, kans dat ze komen controleren is klein en dan zie je het dan wel weer.
Facts don't care about your feelings
pi_115269759
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:07 schreef WebBeestje het volgende:
Niet in je dromen of je hebt een aantal jaar het verkeerd aangepakt ;) Nu snap ik dat er een aantal zijn met een paar uur in de week qua tijdsbesteding voor hun project maar als het aantoonbaar is dat je zeker de helft van het internetgebruik en telefoongebruik (niet de vaste lijn) voor je project gebruikt is het ook een aftrekpost.
ik denk dat je de prof yoshi in dit geval niet moet tegen spreken.. dan heb je meer kans een discussie van mart smeets te winnen...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115270033
Haha nou ik ben zelf boekhouder dus het zou raar zijn als ik dit soort dingen niet wist ;) maar dat knotsgekke webbeestje... mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen... is nogal een betweter. Dus, ik geef alleen tips hier, lijkt me om kleingeld te gaan in dit geval dus niet heel interessant. Of werk je echt fulltime met resultaat uit overige werkzaamheden? Dan mis je wat wat aftrekposten die je als ondernemer hebt.
Facts don't care about your feelings
pi_115270739
ik weet wat je doet :) maar webbeestje is en blijft webbeestje.. 10 mensen moeten het zeggen voordat hij gaat dmoverwegen of t klopt ;) dus nog 8 te gaan...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115277595
Ik kreeg het advies van een vriend die accountant is en Google maar eens rond, dan kom je bijvoorbeeld dit tegen: http://www.sitedeals.nl/b(...)als-particulier.html Je moet zelf weten of je jezelf te kort doet of niet :)
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 09:20:14 #20
42184 crew  DaMart
pi_115278572
Vraagje: Analytics geeft de adsense-inkomsten per pagina weer in dollars. Ik heb in het profiel van mijn websites in Analytics al aangegeven dat valuta in euro's moeten worden weergegeven, maar dat werkt blijkbaar niet voor de rapporten over adsensepagina's.

Weet iemand of je in Analytics überhaupt de adsense-inkomsten in euro's kunt weergeven en hoe ik dat dan wel voor elkaar kan krijgen? De helpfunctie van Analytics was op dit punt niet bijzonder behulpzaam :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115285209
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 07:46 schreef WebBeestje het volgende:
Ik kreeg het advies van een vriend die accountant is en Google maar eens rond, dan kom je bijvoorbeeld dit tegen: http://www.sitedeals.nl/b(...)als-particulier.html Je moet zelf weten of je jezelf te kort doet of niet :)
Tja... natuurlijk kan je het altijd zo doen en als het allemaal logisch klinkt prima, dan zal het bij de belastinginspecteur ook wel goed overkomen. Maar als je eentje ertussen hebt die echt alles volgens de regeltjes doet dan zit je gewoon fout.

Je kan dan ook beter op een forum voor boekhouders / fiscalisten kijken dan eentje voor webdesigners :P
Facts don't care about your feelings
pi_115328713
Even een vraagje aan de kenners, als ik het goed heb is het toegestaan om max. 3 Adsense banners op een pagina te plaatsen.Mag ik nog wel een 4e banner van een affiliate programma plaatsen ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_115330393
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:20 schreef DaMart het volgende:
Vraagje: Analytics geeft de adsense-inkomsten per pagina weer in dollars. Ik heb in het profiel van mijn websites in Analytics al aangegeven dat valuta in euro's moeten worden weergegeven, maar dat werkt blijkbaar niet voor de rapporten over adsensepagina's.

Weet iemand of je in Analytics überhaupt de adsense-inkomsten in euro's kunt weergeven en hoe ik dat dan wel voor elkaar kan krijgen? De helpfunctie van Analytics was op dit punt niet bijzonder behulpzaam :D.
Nee, kan niet. Ik vind het ook vervelend, net als dat adsense de dag begint om 9.00, terwijl analytics de dag begint om 0.00, waardoor de dagtotalen niet overeen komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:15 schreef mvc het volgende:
Even een vraagje aan de kenners, als ik het goed heb is het toegestaan om max. 3 Adsense banners op een pagina te plaatsen.Mag ik nog wel een 4e banner van een affiliate programma plaatsen ?
Dat is geen probleem voor adsense, dus gewoon doen.
pi_115330450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:15 schreef mvc het volgende:
Even een vraagje aan de kenners, als ik het goed heb is het toegestaan om max. 3 Adsense banners op een pagina te plaatsen.Mag ik nog wel een 4e banner van een affiliate programma plaatsen ?
Ja, volgens mij wel. Naast de 3 'standaard' Adsense banners mag je ook nog 3 Adsense linkbanners plaatsen, dus totaal kun je 6 Adsense banners per pagina kwijt. Mijn ervaringen met affiliate programma's zijn niet een succes, regelmatig clicks maar nooit wat inkomsten. Het duurde even tot ik overtuigd was maar Adsense is volgens mij de beste manier om inkomsten binnen te halen.
pi_115333149
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:11 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel. Naast de 3 'standaard' Adsense banners mag je ook nog 3 Adsense linkbanners plaatsen, dus totaal kun je 6 Adsense banners per pagina kwijt. Mijn ervaringen met affiliate programma's zijn niet een succes, regelmatig clicks maar nooit wat inkomsten. Het duurde even tot ik overtuigd was maar Adsense is volgens mij de beste manier om inkomsten binnen te halen.
Affiliates kunnen veel meer opbrengen dan adsense met een lagere hoeveelheid bezoekers. Maar dan moet het wel in je niche passen. Dankzij een wordpress plugin die ik gemaakt heb heb ik veel contact met mensen die alleen met affiliates werken en sommige verdienen echt enorm veel geld door affiliates. Maar je moet dan veel meer moeite doen om een goede niche te vinden.

Het is dus een compleet andere markt dan adsense websites.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_115337916
Ik neig er echt naar om hier meer uit te gaan halen, maar kom er nog net niet aan toe, wil graag een eigen bedrijf (heb ik ook al, maar er van rond kunnen komen), wellicht een dag in de week minder werken en dan hier tijd in steken, maar ben bang dat ik daar de discipline niet voor heb hehe.
pi_115343125
Ik twijfel of ik er een eigen bedrijf van moet maken. Wat zijn de voor- en nadelen?
pi_115343269
Er zijn alleen maar voordelen MITS je minimaal 1225 uur per jaar (zo'n 3 dagen per week) aan besteed en het dus je hoofdinkomen is (niet ernaast nog 4 dagen in loondienst) en je wel aan alle eisen van het ondernemerschap voldoet.
Facts don't care about your feelings
pi_115343359
Nee, niet het geval en gaat 't ook niet snel worden.
pi_115343458
Oke, als je aan alle eisen van ondernemerschap voldoet kan je wel eigen bedrijf oprichten, maar het enige voordeel dat je dan hebt is de MKB-winstvrijstelling van 12%, maar dat weegt niet op tegen de nadelen (administratie voeren, kvk kosten etc.)
Facts don't care about your feelings
pi_115343544
Wel als ik daarmee m'n stufi kan behouden. :+
pi_115344006
Tja dan moet je even een berekening maken of dat zin heeft. Als ik jou zo hoor gaat het maar om een kleine winst.. en dan zou je daarnaast weinig moeten verdienen in loondienst wil je überhaupt je stufi kunnen behouden. Geldt die regeling niet voor resultaat uit overige werkzaamheden?
Facts don't care about your feelings
pi_115344177
Gaat om meerdere k's. Maar volgens mij valt je gehele inkomen onder die 13.5k-max van de stufi.
pi_115344480
Ja, maar alleen het deel van je winst uit onderneming schelden ze dan kwijt neem ik aan. Weet verder ook niet hoe die wet precies in elkaar steekt.
Facts don't care about your feelings
  Moderator donderdag 9 augustus 2012 @ 20:30:58 #35
42184 crew  DaMart
pi_115350076
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:10 schreef Thvd het volgende:

[..]

Nee, kan niet. Ik vind het ook vervelend, net als dat adsense de dag begint om 9.00, terwijl analytics de dag begint om 0.00, waardoor de dagtotalen niet overeen komen.
Jammer. Hopelijk passen ze dat nog een keer aan.

Mijn geduld en zoeken naar de juiste plaatsing van ads lijkt zich nu trouwens een beetje uit te gaan betalen. Deze maand iedere dag nog wel iets verdiend en bijna elke dag ook wel een of meer kliks op mijn grootste website. In ieder geval nu in een week meer verdiend dan vorige maand in 3 weken :D. Nu eens kijken of ik deze maand de 20 euro ga halen :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:34:18 #36
340341 Blester
Membre très utile
pi_115350235
Pagerank update een paar dagen geleden geweest, wat PR winst hier heren? :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator donderdag 9 augustus 2012 @ 20:36:47 #37
42184 crew  DaMart
pi_115350374
Niet echt... in een paar weken weggezakt van onderaan pagina 1 naar onderaan pagina 2 -O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:46:32 #38
340341 Blester
Membre très utile
pi_115350869
Wat ik niet snap:

Ik heb ongeveer een maand een PR 3 domein (overgekocht). Dit domein had op het moment van overkopen 2 of 3 backlinks. Uiteindelijk bleven er rond de twee staan en hiermee ging het domein ook door de PR update heen. Nu blijkt dat het nog steeds PR3 heeft. Dat is toch helemaal niet mogelijk met twee backlinks?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_115379140
wie kent deze app :
https://play.google.com/s(...)raday.asfedash&hl=nl

erg handig

kent iemand deze app/tool maar van voor windows?
pi_115379405
Ik heb die app op mijn telefoon. Maargoed, ik heb dan ook een Android telefoon. :P
pi_115379502
ja de vraag is of iemand een werkende windows versie heeft...
en niet voor een windows phone maar een pc :P
pi_115379628
Waarom niet gewoon naar je google adsense dashboard toegaan in je browser? :P
pi_115381332
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:34 schreef Blester het volgende:
Pagerank update een paar dagen geleden geweest, wat PR winst hier heren? :)
Meeste sites gewoon gelijk gebleven.

1,1,2 en 4.

Site die op pagina 6 stond is compleet verdwenen uit de ranking.

PR van m'n blogs allemaal 2 gebleven.
pi_115381827
quote:
11s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:36 schreef DaMart het volgende:
Niet echt... in een paar weken weggezakt van onderaan pagina 1 naar onderaan pagina 2 -O-.
dat is niet echt pagerank he.. ja het heeft er deels mee te maken.. maar je bent toch niet met je PR in de min gegaan?

overigens heb ik 1 portaal met +2 en met 7 anderen +1 hoogste is PR 8 :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115382172
Welke tools gebruiken jullie daarvoor? Om pagerank te checken. Ik vertrouw die dingen lang niet altijd.
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:31:11 #46
42184 crew  DaMart
pi_115382255
quote:
11s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:36 schreef DaMart het volgende:
Niet echt... in een paar weken weggezakt van onderaan pagina 1 naar onderaan pagina 2 -O-.
O wacht, dat was met Nederlandse sites erbij. Als ik bij Google uitlog en via de internationale versie van Google zoek, staat mijn site nog steeds onderaan pagina 1 :D.

Ik was al even bang dat al die meta descriptions en meta keywords die ik heb toegevoegd de ranking verknald hadden :@
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:32:48 #47
42184 crew  DaMart
pi_115382306
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:18 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

dat is niet echt pagerank he.. ja het heeft er deels mee te maken.. maar je bent toch niet met je PR in de min gegaan?

overigens heb ik 1 portaal met +2 en met 7 anderen +1 hoogste is PR 8 :)
O, ik was in de veronderstelling (ook bij het typen van mijn vorige reactie) dat met pagerank de positie in Google werd bedoeld. Wat is het verschil dan? :@.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115382476
Laten we beginnen dat je moet zoeken op single keywords middels een proxy oid.. bijv hidemyass.com

En je pagerank is een factor in je SEO prestaties.. het zegt iets over je backlink profiel.. Vroeger heel belangrijk.. tegenwoordig minder, maar nog altijd een huge factor
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:41:50 #49
42184 crew  DaMart
pi_115382593
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:37 schreef RanTheMan het volgende:
Laten we beginnen dat je moet zoeken op single keywords middels een proxy oid.. bijv hidemyass.com
Dan staat mijn site zelfs op plaats 6 bij de zoekresultaten. Nog maar 5 te stijgen O-).

quote:
En je pagerank is een factor in je SEO prestaties.. het zegt iets over je backlink profiel.. Vroeger heel belangrijk.. tegenwoordig minder, maar nog altijd een huge factor
Waar kun je die pagerank het beste checken? Google geeft tig online tools, maar ik weet niet hoe betrouwbaar die allemaal zijn?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115382617
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:41 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dan staat mijn site zelfs op plaats 6 bij de zoekresultaten. Nog maar 5 te stijgen O-).

[..]

Waar kun je die pagerank het beste checken? Google geeft tig online tools, maar ik weet niet hoe betrouwbaar die allemaal zijn?
http://www.prchecker.info/check_page_rank.php gebruik ik
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:43:08 #51
42184 crew  DaMart
pi_115382646
quote:
Die heb ik net ook geprobeerd.

2/10 gaf hij aan :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115383239
Mijn pagerank is 0 op mijn homepage en 0 op alle andere pagina's :')

Ik wist dat mijn site niet enorm populair was, maar zo extreem :')
pi_115383409
Maar het zegt ook allemaal niet alles, want veel sites van me die op 1 staan in Google en veel bezoekers hebben, hebben een PR van 1 of 0.
pi_115383959
quote:
Waarom niet gewoon naar je google adsense dashboard toegaan in je browser?
ik heb meerdere accounts..
pi_115384073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:18 schreef streamzondernaam het volgende:

[..]

ik heb meerdere accounts..
En hoezo staat google dat toe?
pi_115384108
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:05 schreef JDx het volgende:
Maar het zegt ook allemaal niet alles, want veel sites van me die op 1 staan in Google en veel bezoekers hebben, hebben een PR van 1 of 0.
maar jij rankt dan ook met name op single keywords toch? dus dat is wat makkelijker vaak
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115384130
Yup, echt compleet gericht op enkele keywords
pi_115384186
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:22 schreef JDx het volgende:
Yup, echt compleet gericht op enkele keywords
precies, optimaliseren op enkele keywords en goed ranken is relatief makkelijk.. je staat zo op 1-2-3 maar goed, longtail traffic is minstens zo interessant natuurlijk
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115384210
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:20 schreef Drawer het volgende:

[..]

En hoezo staat google dat toe?
niet op mijn naam maar op familie maar wel word het geld bij geboekt op bankrekeningen die van mij zijn.

niets mis mee
pi_115384818
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:23 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

precies, optimaliseren op enkele keywords en goed ranken is relatief makkelijk.. je staat zo op 1-2-3 maar goed, longtail traffic is minstens zo interessant natuurlijk
Is longtail traffic niet veel stabieler? Je raakt immers niet opeens heel veel van je bezoekers kwijt wanneer google je een plaats naar beneden zet?
pi_115384984
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:41 schreef Thvd het volgende:

[..]

Is longtail traffic niet veel stabieler? Je raakt immers niet opeens heel veel van je bezoekers kwijt wanneer google je een plaats naar beneden zet?
jah maar moeilijk te optimaliseren, longtail is geweldig.. maar dat hangt wel af van je content uiteraard...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115393324
Hebben jullie ook last van een erg lage cpc?, wie heeft er een goede tip om dit weer naar zijn oude niveau te krijgen?
pi_115396275
Hallo Allemaal,

Wie wil op mijn website een kijkje nemen en wat advies en tips geven over adsense. Dit gaat momenteel nog steeds niet helemaal goed.

Bij goed advies is een linkruil mogelijk. Graag een privebericht voor de link
pi_115397040
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 20:17 schreef jeffreya93 het volgende:
Hebben jullie ook last van een erg lage cpc?, wie heeft er een goede tip om dit weer naar zijn oude niveau te krijgen?
Afwachten. Je hebt altijd wisselende periodes. Deze week zijn de inkomsten bij mij ook flink lager ondanks ongeveer hetzelfde aantal clicks.
pi_115398166
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 20:17 schreef jeffreya93 het volgende:
Hebben jullie ook last van een erg lage cpc?, wie heeft er een goede tip om dit weer naar zijn oude niveau te krijgen?
het is vakantie vriend... veel campagnes staan uit of laag..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115426574
Kent iemand OpenX Ad Server en zo ja wat zijn de ervaringen hiermee? Dit is opensource software waarmee je kunt aansluiten bij een wereldwijd netwerk van adverteerders en publishers, je stelt zelf de minimale RPM, etc. in. Ik ben mij erin aan het verdiepen en misschien is het wel aantrekkelijk.
pi_115438198
Gaat hier voortreffelijk, lage CPC, maar erg veel clicks, heb al zo'n 50% van de dagen meer dan 10 euro. Benieuwd of de CPC nog omhoog gaat na de vakantie en of de clicks zo hoog blijven, dan kan het wel lekker opschieten!
pi_115438297
Ik mag ook niet klagen. Nog steeds elke dag rond de 1 euro. Paar dagen geleden had ik er een klik tussen zitten van 1.70, dan schiet het helemaal op. :P
pi_115454563
Ik heb hier ook niet te klagen, sinds begin juli gaat het hier best goed. Eigenlijk nog geen last gehad van de vakantieperiode maar misschien dat er dus uitzonderingen zijn door de verschillende sectoren? Ik ben benieuwd naar september :)
  zondag 12 augustus 2012 @ 15:11:40 #70
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_115463194
Ik krijg mijn adsense niet werkend op de een of andere manier.
Het gaat om een Wordpress-website.
Heb al enkele plugins ervoor gebruikt maar het wil maar niet lukken, op de een of andere manier laat hij niks zien.

Heeft iemand misschien een tip voor een plugin die hij/zij gebruikt en welke werkt met wordpress?

Of is er iemand die me er verder bij kan helpen? Kan evt siteadres wel in DM geven..
pi_115463461
Ten eerste raad ik je af om een plugin te gebruiken voor je advertenties (helemaal als je er zelf weinig kennis van hebt) omdat de plugin maker heel simpel jouw adsense code kan vervangen met die van zichzelf zonder dat je het door hebt.

Daarnaast duurt het ongeveer 10 minuten tot een uur, nadat je de advertentie op je site geplaatst hebt, voor het zichtbaar is.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_115474376
@Barbapapamama, het klopt wat RPG zegt, plugins etc. hoef je trouwens niet eens te gebruiken met Adsense i.c.m. Wordpress. Ik gebruik gewoon de tekst-widgets en daar voer je de Adsense code in. Misschien duurt het nog even voordat er advertenties verschijnen omdat Google je website moet accepteren voor Adsense.

Weet iemand of het zin heeft om oudere content nog aan te passen voor SEO? Moet je dan Google opnieuw de url's laten indexeren?
pi_115503665
Jejeje, gister een nieuwe recorddag! :D

Dat is lekker de maandag beginnen (hoewel het kut blijft :P).
pi_115504972
Zit je al steady op meer dan 15 euro per dag? :P
pi_115504997
17,36 gisteren, maar gemiddeld nog niet over de 10 euro per dag hoor, zit nu op 115 euro (inclusief 12 augustus, dus net geen 10 per dag)
pi_115508349
¤ 4,89
Gisteren

¤ 110,03
Deze maand tot dusver

Dramatisch dus :P maar ook helemaal geen tijd voor verder dus het blijft gratis geld.
Facts don't care about your feelings
  Moderator maandag 13 augustus 2012 @ 13:38:37 #77
42184 crew  DaMart
pi_115509783
¤ 0,38 gisteren en ¤ 9,72 deze maand tot nu toe... wat overigens mijn 2e maand Adsense is :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115510025
Ik zit deze maand nog steeds gemiddeld boven de 1 euro per dag. :) Ik ga de komende tijd weer wat meer energie in m'n sites stoppen, hopelijk komt dat ten goede van mijn adsense inkomsten, en wie weet komt de affiliate-meuk ook een beetje van de grond. :P
pi_115510874
Hoor overal dat dat affiliate niet echt opschiet, iemand hier waar het wel goed loopt? En zo ja, welke dan?
pi_115511485
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:11 schreef JDx het volgende:
Hoor overal dat dat affiliate niet echt opschiet, iemand hier waar het wel goed loopt? En zo ja, welke dan?
Reizen, kleding en elektronica is de branche waar de meeste mensen in zitten die ik spreek. Zijn er ook een paar die de daily deals doen maar dat is een kleinere groep.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_115560327
Hoi :) Ik probeer ook inkomsten te vergaren met adsense en heb een klein vraagje over duplicate content. Ik wil op mijn website af en toe informatie plaatsen die maar voor een korte tijd relevant is. Het kan zijn dat ik op een later tijdstip nog een keer een vergelijkbaar stukje wil plaatsen maar dan iets andere tekst. Denk hierbij aan data/omschrijving van maandelijkse festivals. Als het even kan wil ik echter niet telkens weer gaan uitleggen wat een bepaald festival is e.d. en deze omschrijving gewoon telkens hetzelfde houden. Ik ben me bewust dat ik dan een grote kans op duplicate content bestaat. Ik dacht hierbij dat het weghalen van een post nadat deze niet meer relevant is een goede oplossing hiervoor zou zijn.

Mijn vraag is echter, hoelang moet een post zijn verwijderd voordat ik een post met een (grotendeels) identieke content weer kan plaatsen zonder een duplicate content penalty te krijgen (soms verandert alleen de datum, alleen wil daar wel voor ranken natuurlijk!)
Is dit een goede strategie? Hoe kijkt google uberhaupt tegen het verwijderen van paginas aan?

Alvast bedankt!
pi_115561240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 16:10 schreef IcewindNL het volgende:
Hoi :) Ik probeer ook inkomsten te vergaren met adsense en heb een klein vraagje over duplicate content. Ik wil op mijn website af en toe informatie plaatsen die maar voor een korte tijd relevant is. Het kan zijn dat ik op een later tijdstip nog een keer een vergelijkbaar stukje wil plaatsen maar dan iets andere tekst. Denk hierbij aan data/omschrijving van maandelijkse festivals. Als het even kan wil ik echter niet telkens weer gaan uitleggen wat een bepaald festival is e.d. en deze omschrijving gewoon telkens hetzelfde houden. Ik ben me bewust dat ik dan een grote kans op duplicate content bestaat. Ik dacht hierbij dat het weghalen van een post nadat deze niet meer relevant is een goede oplossing hiervoor zou zijn.

Mijn vraag is echter, hoelang moet een post zijn verwijderd voordat ik een post met een (grotendeels) identieke content weer kan plaatsen zonder een duplicate content penalty te krijgen (soms verandert alleen de datum, alleen wil daar wel voor ranken natuurlijk!)
Is dit een goede strategie? Hoe kijkt google uberhaupt tegen het verwijderen van paginas aan?

Alvast bedankt!
Verwijderen van een pagina is natuurlijk zonde omdat de backlinks niet meer gelden en google een bepaalde pagina dus niet meer kan vinden. Kun je niet een post voor een festival maken en deze steeds updaten zodat de nieuwste datum in het bericht staat?
pi_115569180
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:11 schreef JDx het volgende:
Hoor overal dat dat affiliate niet echt opschiet, iemand hier waar het wel goed loopt? En zo ja, welke dan?
Tja, dit heb ik bij bol.com partnerprogramma :P

Omzet ¤ 277.23
eCPC ¤ 0.14
Commissie ¤ 11.09

Impressies 1694
Kliks 80
CTR 5%
Orders 2
Conversie 3%

Toch niet heel slecht eerlijk gezegd, moet gewoon wat meer bezoekers hebben :P
Facts don't care about your feelings
pi_115570477
Zonde dat ik daar weinig aan heb denk ik, met internationaal gerichte site's met maar een paar % bezoekers uit Nederland.

Klinkt wel erg goed namelijk.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:46:07 #85
42184 crew  DaMart
pi_115570910
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:34 schreef Drawer het volgende:
Zonde dat ik daar weinig aan heb denk ik, met internationaal gerichte site's met maar een paar % bezoekers uit Nederland.

Klinkt wel erg goed namelijk.
Dan zou je Amazon kunnen proberen. Al levert dat mij vooralsnog helemaal niks op :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115570987
Amazon leverde mij nooit een drol op. Daar ben ik mee gestopt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:46 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dan zou je Amazon kunnen proberen. Al levert dat mij vooralsnog helemaal niks op :P.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:50:04 #87
42184 crew  DaMart
pi_115571086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Amazon leverde mij nooit een drol op. Daar ben ik mee gestopt.

[..]

Ik laat die banners wel gewoon staan op de pagina's waar ik beter geen Adsense kan plaatsen. Wie weet levert het ooit nog iets op :P.

Ik link ook alleen naar producten die aansluiten bij het onderwerp van de website, en dat is maar een klein deel van het totale aanbod van Amazon.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115586934
Voor Adsense gebruikers die ook een klein bedrijfje hebben (eenmanszaak, etc.) zie ik ook dat er nog iets meer mogelijk is:

https://www.google.com/in(...)campaign=dfp_welcome

Iemand die hier ervaring mee heeft? Volgens mij krijg je zo nog meer invloed op de advertenties wat dus alleen maar positiever kan uitwerken.
pi_115587788
Hmmm lijkt me erg raar dat je via hun meer invloed kan krijgen op je Ads, als dat toegestaan is, zou Google dan zelf niet zoiets ontwikkelen?

Lijkt me ten eerste niet mogen en ten tweede vertrouw ik het niet :P
pi_115587965
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:04 schreef JDx het volgende:
Hmmm lijkt me erg raar dat je via hun meer invloed kan krijgen op je Ads, als dat toegestaan is, zou Google dan zelf niet zoiets ontwikkelen?

Lijkt me ten eerste niet mogen en ten tweede vertrouw ik het niet :P
het is van google he :), echter betreft het hier alleen display advertenties
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115589359
Display advertenties?
pi_115590518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:58 schreef JDx het volgende:
Display advertenties?
ik weet niet hoe het nu zit, maar erder was het alleen gekoppeld aan de display advertenties uit adwords, plus je eigen andere inititatieven.. Maar wellicht is het tegenwoordig anders
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115591383
Trouwens net ff op de wc zitten brainstormen (heerlijke plek om dat te doen, net als onder de douche of 's avonds in bed) en heb een maniertje gevonden om onderwerpen te bedenken. In principe boeit het onderwerp allemaal niet zoveel, bezoekers zijn bezoekers en alles levert wel iets op.

Bedenk gewoon waar je interesse ligt (dan heb je meer met het onderwerp en kan je je er beter in verdiepen), bijvoorbeeld: Musicals (zeg maar wat) en bedenk dan waar je dat aan doet denken, toneelspelers, decors, kostuums, etc...

Kies bijvoorbeeld kostuums en maak daar een leuke statische site over, inspiratie, hoe zelf maken, kostuums in grote producties, weet ik het... tellertje erop, paar linkjes uitwisselen en als de site een beetje loopt, reclame erop. Ook al zijn het maar 20 bezoekers per dag en levert het je een keer 20 cent per dag op, 20 x 365 is dik 70 euro per jaar, na een jaar heb je je dagje werk (niet TE veel tijd steken in je site uiteraard) er alweer uit.

En het jaar erna weer uiteraard, etc...
pi_115591402
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:54 schreef JDx het volgende:
Het schijnt dat de makers van YouTube werken aan iets nieuws, Zeen, je kan dan eigen tijdschriften maken online, tenminste, zoiets moet het worden.

Hier zal later vast ook wel weer geld mee verdient kunnen worden.

www.zeen.com

Je kan alvast een username veilig stellen, dus korte namen zijn allemaal nog beschikbaar, wees er snel bij als je hier iets in ziet.

Ik heb alvast NVus geregistreerd. Zijn vast leuke dingen te bedenken.
Dit is dus echt dikke crap he, heeft niets weg van een magazine, werkt totaal niet intuitief en ziet er niet uit.

Ik had verwacht dat je heel makkelijk fullscreen PDF achtige magazines kon maken met extra's. Dit is net een soort blog gewoon.

[ Bericht 99% gewijzigd door JDx op 16-08-2012 08:50:14 ]
pi_115663055
Ligt iedereen op het strand zijn geld uit te tellen ofzo? :P
pi_115663379
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Dit is dus echt dikke crap he, heeft niets weg van een magazine, werkt totaal niet intuitief en ziet er niet uit.

Ik had verwacht dat je heel makkelijk fullscreen PDF achtige magazines kon maken met extra's. Dit is net een soort blog gewoon.
och t is best aardig bedacht.. maar niet geweldig uitgevoerd.. ik blijf zelf gebruik maken van issue.. dat werkt super mooi
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115671285
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:21 schreef CasB het volgende:
Ligt iedereen op het strand zijn geld uit te tellen ofzo? :P
Nee in bed te huilen hoe slecht gisteren was, 30% onder m'n doel :'(

Maar lig nog aardig op schema, loop 7 euro achter op het schema van 10 euro per dag, dus vanmiddag wel het strand opzoeken ;)
pi_115671341
Ik loop ook op schema, heb deze maand al bijna evenveel verdient als de hele vorige maand. :D Eens kijken of het van het weekend koel genoeg is in mijn computerkamer nog wat nieuwe filmpjes te fabriceren en op youtube te knallen. :P
pi_115671618
Ik niet ;( en dat is t.o.v. vorige maand en die was al wat minder. Ach ja... het blijft gratis geld :P

-¤ 32,70 (-20%)
-¤ 5,93 (-20%)
+¤ 1,53 (15%)
-¤ 1,88 (-53%)
Facts don't care about your feelings
pi_115671660
Niet zo easy Yoshi, gas d'r op ;)
  Moderator vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:22:48 #101
42184 crew  DaMart
pi_115671797
Bij mij fluctueert het wel een beetje deze maand, maar ik heb in augustus vooralsnog geen dagen meer gehad zonder een eurocent te verdienen. Maar de ene dag heb ik dan bijvoorbeeld 1 euro 50 en de dag erop 8 eurocent of zo :').

Maar in totaal heb ik al ruim twee keer het bedrag van mijn eerste Adsensemaand verdiend in augustus (mijn tweede maand). Misschien kom ik in augustus nog rond de 20 of 25 euro uit :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115671960
Eigenlijk blijft dat ook het leukste, de kans dat er een top dag tussen zit, ik denk steeds als ik dagen heb van 10 euro, dan moet het toch ooit wel een keer gebeuren dat je site gelinkt wordt op een grote bekende site en je op en dag ineens een klapper maakt ofzo. Het idee dat alles mogelijk is, is het leukste.

Als je gewoon weet, je maakt een site en gaat daar exact 5 euro per dag mee verdienen, is ook niks aan.
  Moderator vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:48:30 #103
42184 crew  DaMart
pi_115672376
Dat is ook zo. En ik ben net begonnen, dus het zal wel moeten groeien nog :). Eerst maar eens proberen om gemiddeld op de 1 euro per dag uit te komen :P.

Af en toe twijfel ik dan wel weer of ik de banners niet nog efficiënter zou kunnen plaatsen. Soms levert een aanpassing ineens een paar kliks in een paar dagen tijd op, maar valt dat ineens weer terug naar nul, waardoor ik weer de neiging krijg om het weer aan te passen.

Achteraf gezien had ik 8 jaar geleden trouwens al moeten beginnen met advertenties. Toen zat ik op zo'n 2.000 pageviews per dag. Doordat ik de site vervolgens jarenlang een beetje heb verwaarloosd, zijn dat er nu nog maar tussen de 200 en 300 per dag. Maar langzaam stijgt dat aantal weer (begin dit jaar lag het rond de 100 a 150). Wat dat betreft was de toevoeging aan Wikipedia wel handig. Ik probeer nu ook op wat andere grote sites, zoals IMDB, een link te krijgen, maar ze nemen de tijd met hun reactie op mijn verzoek :+.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115672514
Mwah, ik ga dan liever voor steady inkomsten dan die grote klapper. :P Tuurlijk, het zou wel leuk zijn, maar de kans is vrij klein dat het gebeurt.

Heb wel eens gehad dat 1 van mijn websites gelinkt werd op dumpert, toen had ik ineens een hoop bezoekers op een dag. :P

Ik vind het wel grappig dat mijn keuze om mijn kansen te verspreiden z'n vruchten afwerpt. Hoewel het klikgedrag op mijn websites tegenvalt, gaat het met youtube een stuk beter, of in ieder geval stabieler.

Wat betreft bannerplaatsing: Op 1 site heb ik dat volgens mij wel goed voor elkaar, maar wordt er gewoon niet geklikt... ;( Ik ga voor een andere site eens kijken voor een betere template (wordpress :P), zodat ik daar grotere ads kan plaatsen. 468x60 is gewoon te klein.
pi_115673029
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 09:48 schreef DaMart het volgende:
Dat is ook zo. En ik ben net begonnen, dus het zal wel moeten groeien nog :). Eerst maar eens proberen om gemiddeld op de 1 euro per dag uit te komen :P.

Af en toe twijfel ik dan wel weer of ik de banners niet nog efficiënter zou kunnen plaatsen. Soms levert een aanpassing ineens een paar kliks in een paar dagen tijd op, maar valt dat ineens weer terug naar nul, waardoor ik weer de neiging krijg om het weer aan te passen.

Achteraf gezien had ik 8 jaar geleden trouwens al moeten beginnen met advertenties. Toen zat ik op zo'n 2.000 pageviews per dag. Doordat ik de site vervolgens jarenlang een beetje heb verwaarloosd, zijn dat er nu nog maar tussen de 200 en 300 per dag. Maar langzaam stijgt dat aantal weer (begin dit jaar lag het rond de 100 a 150). Wat dat betreft was de toevoeging aan Wikipedia wel handig. Ik probeer nu ook op wat andere grote sites, zoals IMDB, een link te krijgen, maar ze nemen de tijd met hun reactie op mijn verzoek :+.
Ik had precies hetzelfde op sites van me, had ik eerst 1 euro per dag, banner anders geplaatst, opeens 2,50 per dag, maar na 2 weken zakte het weer terug naar 1 euro. Begrijp dat nog steeds niet helemaal.

Mijn theorie: banner beter geplaatst -> meer kliks -> je valt meer op bij adverteerders -> ze zien veel kliks, weinig resultaat -> bannen je site van hun lijst -> goedkopere advertenties komen op die plaats.
pi_115673342
Volgens mij is dat gewoon toeval hoor... je kan niet op basis van een paar dagen al conclusies gaan trekken.
Facts don't care about your feelings
pi_115673452
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is dat gewoon toeval hoor... je kan niet op basis van een paar dagen al conclusies gaan trekken.
Ik heb het over maanden lang. Banner op betere plek -> paar weken meer inkomsten, na maand of anderhalve maand zakt het weer terug.
pi_115675544
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 10:29 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik heb het over maanden lang. Banner op betere plek -> paar weken meer inkomsten, na maand of anderhalve maand zakt het weer terug.
Heeft waarschijnlijk te maken met bannerblindheid. Als je hem verplaatst gaat ie weer opvallen. En daarna wordt men er weer blind voor.
pi_115676107
Niet zo van toepassing op sites met bijna alleen maar new visitors ;)
pi_115683431
Mail gehad van Google. Er zou op een website van mij informatie te vinden zijn over het hacken/cracken van websites/servers en/of databases. Daar is bij mij niks over bekend alleen. Moet binnen 72 uur de inhoud wijzigen of advertenties uitschakelen. Lijers.

Maar goed, een waarschuwing is beter dan afkappen van account. Ik gooi in ieder geval vandaag of morgen even de advertenties eraf.
pi_115684353
Niks over SQL-injection-preventie ofzo?
pi_115690622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:45 schreef Drawer het volgende:
Niks over SQL-injection-preventie ofzo?
Nee, het gaat echt om informatie welke ik zou aanbieden.
pi_115692449
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:05 schreef Skiet het volgende:

[..]

Nee, het gaat echt om informatie welke ik zou aanbieden.
Misschien kunnen wij helpen als je een link post van de betreffende site.
  Moderator zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:35:37 #114
42184 crew  DaMart
pi_115710186
De statistieken van Adsense bekijkend, viel me op dat meer dan de helft van de kliks deze maand gegenereerd is door de tekstlinks die ik naast de banners heb toegevoegd. En ik maar denken dat ik de banners eindelijk goed gepositioneerd had :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:45:04 #115
131603 Afwazig
Serious business
pi_115710382
Ben bezig met een nieuwe site, leuk project om aan te werken. Zit nog wel heel erg veel werk in qua content en grafisch vormgeving. Maar ben erg gemotiveerd! Het is alleen veel te warm deze dagen om achter je PC door te brengen :').
pi_115710477
Nou bij mij is het achter m'n PC stukken minder warm dan buiten :P
Facts don't care about your feelings
pi_115747489
Na jarenlang met WordPress te hebben gewerkt ga ik de komende tijd Textpattern eens uitproberen. Hoor er goede verhalen over. Iemand ervaring mee?
pi_115774242
Ik heb ook maar gekozen voor het strand dit weekend, veel water gezien van vrijdag t/m gisteravond.

Stats iets lager dan gemiddeld deze maand, denk toch echt wel door het weer nu.
pi_115776110
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:07 schreef JDx het volgende:
Ik heb ook maar gekozen voor het strand dit weekend, veel water gezien van vrijdag t/m gisteravond.

Stats iets lager dan gemiddeld deze maand, denk toch echt wel door het weer nu.
Ik had 3 dagen geleden een adsense record ( ruim 16 euro ) dus hier geen last :)
Het is zeker te warm om achter de pc te zitten maarja gelukkig koelt het morgen flink af.
pi_115776211
3 dagen geleden ging ook best, maar zaterdag en zondag waren zeker 25% lager dan normaal.
pi_115776506
ZWOEGEN TOT WE ERBIJ NEERVALLEN 8-) :7
Facts don't care about your feelings
pi_115776840
Afgelopen maand weinig gedaan, veel storing gehad e.d. toch nog 17 euro tegenover normaal een paar euro per maand :')

Vette business :7 .
pi_115777068
Ik heb weinig verandering gehad. :) Zit nog steeds gemiddeld boven de 1 euro per dag. :D
pi_115778084
Ben ook begonnen met het opzetten van een eigen website met de bedoeling daar ook adsense op te gaan zetten. Nou wil ik deze dus gaan maken met Wordpress en er later het liefst niet te veel omkijk naar hebben, dus een statische site. Is er een thema dat jullie aanraden hiervoor, of maakt dat eigen niet uit ?
  maandag 20 augustus 2012 @ 12:37:15 #125
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_115778460
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:24 schreef Mike144 het volgende:
Ben ook begonnen met het opzetten van een eigen website met de bedoeling daar ook adsense op te gaan zetten. Nou wil ik deze dus gaan maken met Wordpress en er later het liefst niet te veel omkijk naar hebben, dus een statische site. Is er een thema dat jullie aanraden hiervoor, of maakt dat eigen niet uit ?
Een thema waar je zelf "iets"mee heb, dat maakt het bouwen/vullen/bedenken/motiveren een stuk makkelijker
pi_115778760
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:37 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Een thema waar je zelf "iets"mee heb, dat maakt het bouwen/vullen/bedenken/motiveren een stuk makkelijker
Sorry ik heb het niet helemaal duidelijk uitgelegd ! Het gaat hier niet over het onderwerp van de site, maar over welk thema/layout binnen Wordpress handig is voor een statische site. Ik vroeg mij af of hier nog voorkeuren in waren of dat dit verder niet veel uitmaakt.
pi_115780585
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:47 schreef Mike144 het volgende:

[..]

Sorry ik heb het niet helemaal duidelijk uitgelegd ! Het gaat hier niet over het onderwerp van de site, maar over welk thema/layout binnen Wordpress handig is voor een statische site. Ik vroeg mij af of hier nog voorkeuren in waren of dat dit verder niet veel uitmaakt.
Basically is een goede template met een goede ctr. Eigenlijk zijn alle themes wel goed mits je de ads duidelijk neerzet.



(diep)oranje is het beste. Je moet je ads dus niet op wit of lichtgeel zetten maar het liefst op de aangegeven plekken.
pi_115781152
Mijn ervaring is alleen dat onder de content vaker wordt geklikt dan boven de content.

Dus meteen onder de primary content zeg maar.
pi_115781240
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115781807
Bedank voor de uitleg, hier kan ik wat mee ! Ga straks meteen even kijken hoe ik dit mooi in mijn site kan verwerken :)

quote:
Leuk verhaaltje haha.
pi_115812320
Deze maand zal misschien weer een record gaan worden, het zal er om hangen en achteraf vallen de zomermaanden dus reuze mee bij mij. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen als de vakanties in Nederland en België zijn afgelopen, dus op naar september :)

Wat betreft de afbeelding van AciD_Nightmare, deze is mij ook bekend maar soms moet je ook de overweging maken wat nog wenselijk is qua layout. Mijn best presterende banners staan midden bovenaan en aan de linkerkant, dit komt dus met de afbeelding overeen maar op de donker oranje positie heb ik niks staan en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren :)
pi_115812426
Bij mij is het deze maand al een record. :P Gister dacht ik dat het een slechte dag zou worden, maar ik zie nu dat het wel meevalt. Is eigenlijk ook een soort ochtendritueel om als mijn wekker gaat eerst te kijken hoeveel ik 's nachts hebt verdiend. :D Onder het motto: Slapend rijk worden...
pi_115841962
De betaling is weer gedaan :) morgen of anders donderdag zal het waarschijnlijk op de rekening staan.
pi_115843637
Het is weer een top week en top maand, vandaag ruim 40 euro met één website :)
pi_115844062
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:43 schreef jeffreya93 het volgende:
Het is weer een top week en top maand, vandaag ruim 40 euro met één website :)
Doe mij die ff ;)
pi_115845064
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Doe mij die ff ;)
Haha maar wel gek hoe warmer het is hoe meer bezoekers ik krijg. Ik wil de winter wel eens zien en December? Maar zat gister ook al op de 30
pi_115847732
Dat is echt veel hoor, 30 per dag, veel onderhoud aan?
pi_115854874
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:43 schreef jeffreya93 het volgende:
Het is weer een top week en top maand, vandaag ruim 40 euro met één website :)
Zo dit is inderdaad een aardig bedrag :o
Mogen wij de website zien of liever niet :) ?
pi_115856314
Gisteren weer een record :D 18 euro op 1 dag. Gaat de goede kant uit zo! Fijn als die adsense blijft stijgen :)
pi_115856325
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:43 schreef jeffreya93 het volgende:
Het is weer een top week en top maand, vandaag ruim 40 euro met één website :)
Dat is niet mis. Hoeveel bezoekers heb je per dag op die site?
pi_115857580
Gister waren er ongeveer 3900 unieke bezoekers, Ik heb niet echt heel veel werk er aan, paar berichtjes per dag.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:21:57 #142
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_115857605
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:21 schreef jeffreya93 het volgende:
Gister waren er ongeveer 3900 unieke bezoekers, Ik heb niet echt heel veel werk er aan, paar berichtjes per dag.
Hoe lang ben je er al mee bezig dan als ik vragen mag?
pi_115857756
ongeveer een uurtje per
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:21 schreef McCandless het volgende:

[..]

Hoe lang ben je er al mee bezig dan als ik vragen mag?
Onderhoud en het beheer is ongeveer een uurtje per dag dus nog goed te doen ;)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:29:21 #144
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_115857781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:27 schreef jeffreya93 het volgende:
ongeveer een uurtje per

[..]

Onderhoud en het beheer is ongeveer een uurtje per dag dus nog goed te doen ;)
Ik bedoelde meer wanneer je met het project gestart bent, maar ik denk dat ik dat al gevonden heb. Februari 2012?
pi_115857859
Begin Maart, Wat is eigenlijk jullie record op één dag aan adsense?
pi_115858058
Dat doe je vrij snel dan... wat is het onderwerp van je website?

Mijn record in één dag is ¤ 33,60 op 16 mei 2012 :P
Facts don't care about your feelings
pi_115861359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:32 schreef jeffreya93 het volgende:
Begin Maart, Wat is eigenlijk jullie record op één dag aan adsense?
Nice man, zo snel al in het goede geld. Is het een Nederlandse site of internationaal? Ik heb nu enkel NL sites maar ik ga vanaf volgende week internationaal. Hoop dat mijn adsense dan gaat rinkelen.
pi_115862113
Het is een nederlandse site. Onderwerp: Nieuws-site. Ik wil wel eens weten als ik hem ook internationaal ga maken, Maar dat is wel veel werk alles vertalen etc
pi_115862582
Ik heb één van m'n sites nieuw leven ingeblazen en ben sinds drie jaar weer gebruik gaan maken van Adsense. Wat vinden jullie van de huidige positie links bovenaan? En wat zou een goede positie zijn voor een tweede banner? Ik zat zelf te denken aan linksonder het artikel (links van "Publicatiedatum") of ergens in het rechtermenu.
pi_115862661
tja is op zich een goeie, naar mijn ervaring werkt een banner links (net als FOK) ook erg goed
Facts don't care about your feelings
pi_115862828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:01 schreef Tauchmeister het volgende:
Ik heb één van m'n sites nieuw leven ingeblazen en ben sinds drie jaar weer gebruik gaan maken van Adsense. Wat vinden jullie van de huidige positie links bovenaan? En wat zou een goede positie zijn voor een tweede banner? Ik zat zelf te denken aan linksonder het artikel (links van "Publicatiedatum") of ergens in het rechtermenu.
Zou wel opvallendere kleuren gebruiken.
pi_115863835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:01 schreef Tauchmeister het volgende:
Ik heb één van m'n sites nieuw leven ingeblazen en ben sinds drie jaar weer gebruik gaan maken van Adsense. Wat vinden jullie van de huidige positie links bovenaan? En wat zou een goede positie zijn voor een tweede banner? Ik zat zelf te denken aan linksonder het artikel (links van "Publicatiedatum") of ergens in het rechtermenu.
http://support.google.com(...)r=17955&ctx=as2&rd=3
pi_115863893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:01 schreef Tauchmeister het volgende:
Ik heb één van m'n sites nieuw leven ingeblazen en ben sinds drie jaar weer gebruik gaan maken van Adsense. Wat vinden jullie van de huidige positie links bovenaan? En wat zou een goede positie zijn voor een tweede banner? Ik zat zelf te denken aan linksonder het artikel (links van "Publicatiedatum") of ergens in het rechtermenu.
Ik zou een 350x250 aan de rechter kant plaatsen met afbeeldingen. een boven je post zoals je het nu heb. Je moet gewoon een beetje gaan tweaken wat het beste loopt
pi_115863991
22-08-2012 Naam:Google Ireland ¤ 388,13
Facts don't care about your feelings
pi_115864267
Bedankt voor de tips. Ik heb het kleurschema aangepast. Ik denk eraan om links een ad te plaatsen (160×600), maar wel eentje die automatisch verticaal mee scrollt. Denk dat dat wel mogelijk is met jQuery? Verder inderdaad een beetje uitproberen de komende tijd.
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 13:53:21 #156
42184 crew  DaMart
pi_115864566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:47 schreef Tauchmeister het volgende:
Bedankt voor de tips. Ik heb het kleurschema aangepast. Ik denk eraan om links een ad te plaatsen (160×600), maar wel eentje die automatisch verticaal mee scrollt. Denk dat dat wel mogelijk is met jQuery? Verder inderdaad een beetje uitproberen de komende tijd.
Valt dat niet hier onder?

quote:
Om een goede gebruikers- en adverteerderservaring te garanderen, is het uitgevers die deelnemen aan het AdSense-programma, niet toegestaan het volgende te doen:

•Advertenties in een script voor zwevende advertenties plaatsen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115866479
Klopt dat mag niet, had ik eerst ook.
pi_115866947
Krijgt iemand ook veel hits via andere zoekmachines dan Google? Ik heb mijn website ook aan Bing toegevoegd maar vind hem niet eens als ik op mijn domeinnaam zoek... duurt het misschien langer voordat Bing indexeert?
pi_115867005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:51 schreef JupilerXL het volgende:
Krijgt iemand ook veel hits via andere zoekmachines dan Google? Ik heb mijn website ook aan Bing toegevoegd maar vind hem niet eens als ik op mijn domeinnaam zoek... duurt het misschien langer voordat Bing indexeert?
Geen onderzoek naar gedaan. Google is voor het enige wat telt :)
pi_115867013
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:41 schreef YoshiBignose het volgende:
22-08-2012 Naam:Google Ireland ¤ 388,13
Lekker bezig, dis is met meerdere website's toch?
pi_115867169
Ja klopt :P
Facts don't care about your feelings
pi_115867210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:52 schreef jeffreya93 het volgende:

[..]

Lekker bezig, dis is met meerdere website's toch?
Dat haal je toch makkelijk met 40 euro per dag? :P

Ik heb net 273 gekregen.
pi_115867675
haha veel meer:P ik zal ff kijken wat er is gestort is, heb nu al bijna het dubbele van vorige maand
Edit: Nog niks gestort ;( abn amro
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 15:24:44 #164
42184 crew  DaMart
pi_115868043
Bij mij is ook die 6 euro van vorige maand nog niet gestort :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115868107
Uiterste betaaldatum: 31 augustus staat er bij mijn volgende betaling? Hoelang moet ik dan wachten?
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 15:28:54 #166
42184 crew  DaMart
pi_115868181
Toch ook altijd wel jammer. Als gedurende de dag je geschatte daginkomsten teruglopen. Blijkbaar heeft iemand dus meerdere keren op dezelfde banner geklikt of zo en corrigeren ze dat meteen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115873953
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:53 schreef DaMart het volgende:

[..]

Valt dat niet hier onder?

[..]

Jammer, maar wel begrijpelijk.
pi_115874281
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:01 schreef Tauchmeister het volgende:
Ik heb één van m'n sites nieuw leven ingeblazen en ben sinds drie jaar weer gebruik gaan maken van Adsense. Wat vinden jullie van de huidige positie links bovenaan? En wat zou een goede positie zijn voor een tweede banner? Ik zat zelf te denken aan linksonder het artikel (links van "Publicatiedatum") of ergens in het rechtermenu.
Heb het idee dat goed geplaatste tekstadvertenties het beter doen dan plaatjes, meer mensen die dit merken?
pi_115874312
Bijna iedereen.
pi_115880614
Volgensmij is dat bij elke site weer anders bij mij lopen afbeeldingen erg goed, helemaal met een bepaalde combinatie van formaten hierdoor krijg ik een hele hoge cpc.

Maar dit is dan bij mij, weet niet hoe het bij jullie is
pi_115880913
Jaaa, het is de 22ste, sta op 219,63 en loop dus nog maar 37 cent achter op m'n droomschema van 10 euro per dag, 2 mooie inhaaldagen gehad.

Mooi trouwens dat je even gepost dat jij op 40 per dag zit jeffrey, geeft me weer moed dat meer mogelijk is, als ik de 300 haal deze maand, kan ik ook weer nieuwe doelen stellen.

Wel snel gedaan trouwens een site in maart beginnen en nu al 4000 bezoekers/dag! ^O^
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 21:07:06 #172
42184 crew  DaMart
pi_115880961
Bij mij doen de tekstuele advertenties het ook beter. Vooral de tekstlinks lijken uit te nodigen om op te klikken, alleen is de CPC vrij laag.

Omdat ik zag dat iets van 90% van de kliks op contextuele banners is, heb ik voorlopig de op interesses gebaseerde advertenties even uitgezet, om te kijken of dat dan tot meer kliks leidt :).

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:07 schreef JDx het volgende:

[..]

Zou wel opvallendere kleuren gebruiken.
Ik dacht juist dat je ads zo veel mogelijk moest integreren in de inhoud van je website :@.
Ik heb voor de advertenties dan ook dezelfde kleuren gebruikt als voor de tekst. Ik heb nu alleen een gekleurde achtergrond gekozen, maar een witte achtergrond, zoals bij de tekst van de website, leek me handiger, of is dat dus niet zo? :@.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115881016
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:07 schreef DaMart het volgende:
Bij mij doen de tekstuele advertenties het ook beter. Vooral de tekstlinks lijken uit te nodigen om op te klikken, alleen is de CPC vrij laag.

Omdat ik zag dat iets van 90% van de kliks op contextuele banners is, heb ik voorlopig de op interesses gebaseerde advertenties even uitgezet, om te kijken of dat dan tot meer kliks leidt :).

[..]

Ik dacht juist dat je ads zo veel mogelijk moest integreren in de inhoud van je website :@.
Ik heb voor de advertenties dan ook dezelfde kleuren gebruikt als voor de tekst. Ik heb nu alleen een gekleurde achtergrond gekozen, maar een witte achtergrond, zoals bij de tekst van de website, leek me handiger, of is dat dus niet zo? :@.
Of echt helemaal integreren (dus zonder rand enzo) of juist eruit laten springen. Jij hebt een beetje half om half.

Waar kan je trouwens zien of er meer geklikt wordt op persoonlijke of contextuele banners?
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 21:10:41 #174
42184 crew  DaMart
pi_115881129
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:08 schreef JDx het volgende:

[..]

Of echt helemaal integreren (dus zonder rand enzo) of juist eruit laten springen. Jij hebt een beetje half om half.

Waar kan je trouwens zien of er meer geklikt wordt op persoonlijke of contextuele banners?
Dan ga ik de rand even aanpassen aan de achtergrondkleur :D.

Onder de tab 'Targetingtypen' bij je maandrapporten kun je zien op welk type ads het meest geklikt wordt :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115882180
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:06 schreef JDx het volgende:
Jaaa, het is de 22ste, sta op 219,63 en loop dus nog maar 37 cent achter op m'n droomschema van 10 euro per dag, 2 mooie inhaaldagen gehad.

Mooi trouwens dat je even gepost dat jij op 40 per dag zit jeffrey, geeft me weer moed dat meer mogelijk is, als ik de 300 haal deze maand, kan ik ook weer nieuwe doelen stellen.

Wel snel gedaan trouwens een site in maart beginnen en nu al 4000 bezoekers/dag! ^O^
Het ging ook erg rap. Vandaag alweer ruim over de 20, zoek alleen nu weer uitbreidingsmogelijkheden maar wat?? ik zat zelf te denken aane een Affliatie shop, prijsvergelijker, vraag en antwoord????
pi_115882215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:07 schreef DaMart het volgende:
Bij mij doen de tekstuele advertenties het ook beter. Vooral de tekstlinks lijken uit te nodigen om op te klikken, alleen is de CPC vrij laag.

Omdat ik zag dat iets van 90% van de kliks op contextuele banners is, heb ik voorlopig de op interesses gebaseerde advertenties even uitgezet, om te kijken of dat dan tot meer kliks leidt :).

[..]

Ik dacht juist dat je ads zo veel mogelijk moest integreren in de inhoud van je website :@.
Ik heb voor de advertenties dan ook dezelfde kleuren gebruikt als voor de tekst. Ik heb nu alleen een gekleurde achtergrond gekozen, maar een witte achtergrond, zoals bij de tekst van de website, leek me handiger, of is dat dus niet zo? :@.
Ik laat ze integreren in mijn site. Houdt de site ook een beetje rustig ;)
pi_115882286
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:32 schreef jeffreya93 het volgende:

[..]

Het ging ook erg rap. Vandaag alweer ruim over de 20, zoek alleen nu weer uitbreidingsmogelijkheden maar wat?? ik zat zelf te denken aane een Affliatie shop, prijsvergelijker, vraag en antwoord????
Als je zoveel traffic hebt is het handig om te denken aan affiliate. Als je bijvoorbeeld nieuws heb over een computerspel ofzo? Dat je affiliate links erbij propt om dat spel te verkopen. Doe ik ook en het levert goed geld op. Leuk voor naast je adsense.
pi_115882329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:32 schreef jeffreya93 het volgende:

[..]

Het ging ook erg rap. Vandaag alweer ruim over de 20, zoek alleen nu weer uitbreidingsmogelijkheden maar wat?? ik zat zelf te denken aane een Affliatie shop, prijsvergelijker, vraag en antwoord????
Je had een nieuwssite toch? In welke categorie moeten we het zoeken als ik vragen mag? Hoeft niet heel specifiek :)
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 21:37:09 #179
42184 crew  DaMart
pi_115882369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:33 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ik laat ze integreren in mijn site. Houdt de site ook een beetje rustig ;)
Dat doe ik nu ook weer, maar zonder rand om de banners. Het is nu net tekst die bij de inhoud hoor O-).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115882458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:34 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Als je zoveel traffic hebt is het handig om te denken aan affiliate. Als je bijvoorbeeld nieuws heb over een computerspel ofzo? Dat je affiliate links erbij propt om dat spel te verkopen. Doe ik ook en het levert goed geld op. Leuk voor naast je adsense.
Ik heb wel affliatie maar gewoon los in mijn bericht dus over aanbieding levert ook wel flink wat op op dit moment maar wil liever iets nieuws zegmaar
pi_115882502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:36 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Je had een nieuwssite toch? In welke categorie moeten we het zoeken als ik vragen mag? Hoeft niet heel specifiek :)
In de categorie computers,laptops electronica
pi_115897296
Gisteren de 20 euro aangetikt :D :D Ik ben een blij man. Op naar de 30!!
pi_115899058
Wat een geld wordt hier toch verdiend door de masters van Fok 8-)
Facts don't care about your feelings
pi_115899238
Ik gister 17 euro, een na hoogste dag ever, gaat inderdaad goed. En heb ook zeker wel het idee dat we elkaar hier flink geholpen hebben. Iedereen kon wel een beetje bij elkaar schrapen, maar het delen van techniekjes en onderzoekjes heeft toch zeker bij iedereen de inkomsten met enkele tientallen procenten kunnen verhogen.

Zit nu wel echt op m'n max met deze sites en garantie dat ze altijd bovenin Google blijven staan is er ook niet, moet echt maar eens beginnen met een nieuwe site.
pi_115899664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een geld wordt hier toch verdiend door de masters van Fok 8-)
Jaja, gister ook weer 1,27 euro. :P
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 11:05:38 #186
42184 crew  DaMart
pi_115899781
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:44 schreef JDx het volgende:
Ik gister 17 euro, een na hoogste dag ever, gaat inderdaad goed. En heb ook zeker wel het idee dat we elkaar hier flink geholpen hebben. Iedereen kon wel een beetje bij elkaar schrapen, maar het delen van techniekjes en onderzoekjes heeft toch zeker bij iedereen de inkomsten met enkele tientallen procenten kunnen verhogen.

Zit nu wel echt op m'n max met deze sites en garantie dat ze altijd bovenin Google blijven staan is er ook niet, moet echt maar eens beginnen met een nieuwe site.
Ik vraag me ook al af of mijn drukste site ook al maximaal presteert of dat het nog beter kan. Nou ja, het kan altijd beter, ik moet alleen nog gaan uitproberen hoe :D.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:01 schreef CasB het volgende:

[..]

Jaja, gister ook weer 0,90 euro. :P
Dit ja :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115903214
Ik heb eindelijk Google Analytics aan de praat gekregen op het drukste deel van mijn project, voordat ik met aantallen ga strooien, wat zijn een beetje leuke aantallen voor actieve bezoekers 'op dit moment'?

Verder ga ik nu wat geld steken in een nieuw design (aftrekpostje erbij ;) ) en dan eens verder denken.

Het viel mij trouwens op dat een opvallende kleur voor teksten in banners goed werkt maar niet als je ze langer dan een aantal weken zo blijft houden. Toeval of niet maar de teksten heb ik gisteravond een andere kleur gegeven en de CTR is nu 3x hoger. Ik denk dat ik elke even week de kleurtjes even aanpas :)
pi_115903975
Op Fok! zijn er op dit moment 1000 leden online en 1900 gasten aanwezig, dus zoiets denk ik.
pi_115903987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:45 schreef WebBeestje het volgende:
Ik heb eindelijk Google Analytics aan de praat gekregen op het drukste deel van mijn project, voordat ik met aantallen ga strooien, wat zijn een beetje leuke aantallen voor actieve bezoekers 'op dit moment'?

Verder ga ik nu wat geld steken in een nieuw design (aftrekpostje erbij ;) ) en dan eens verder denken.

Het viel mij trouwens op dat een opvallende kleur voor teksten in banners goed werkt maar niet als je ze langer dan een aantal weken zo blijft houden. Toeval of niet maar de teksten heb ik gisteravond een andere kleur gegeven en de CTR is nu 3x hoger. Ik denk dat ik elke even week de kleurtjes even aanpas :)
Kan je zelf niet webdesignen of koop je templates? Gewoon bouwen met wordpess joh. Kinderlijk eenvoudig. Opvallende kleuren heb ik ook geprobeerd maar weinig succes bij mij. Maarja kan bij iedereen verschillen :)
pi_115904018
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:08 schreef JDx het volgende:
Op Fok! zijn er op dit moment 1000 leden online en 1900 gasten aanwezig, dus zoiets denk ik.
Ik heb een site die heeft ong 700 bezoekers per dag. Daar pak ik gemiddeld 10 euro adsense per dag vanaf.
Tijd voor een site met 10.000 bezoekers per dag.
pi_115904137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:09 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Kan je zelf niet webdesignen of koop je templates? Gewoon bouwen met wordpess joh. Kinderlijk eenvoudig. Opvallende kleuren heb ik ook geprobeerd maar weinig succes bij mij. Maarja kan bij iedereen verschillen :)
Ik heb wat redelijk voor elkaar kunnen krijgen met Wordpress maar het mag nog iets strakker/beter. Het is nu een voldoende maar ik wil het naar een goed krijgen. De persoon die het zal doen heeft al mooi werk voor elkaar gekregen en de kosten vallen mee. Het is het mij wel waard en in een paar dagen is het terug verdiend. Wat betreft de kleuren, de meeste hier hebben volgens mij een hoog percentage van nieuwe bezoekers maar bij mij is ongeveer 70% terugkerend, dan is af en toe een ander kleurtje wel handig.

@JDX, ja die aantallen zal ik niet halen haha maar ik laat over een weekje hier de statistieken weten, van een paar uur kan weinig gezegd worden en de weekenden zijn sowieso al minder goed voor mijn project.
pi_115904392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:13 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik heb wat redelijk voor elkaar kunnen krijgen met Wordpress maar het mag nog iets strakker/beter. Het is nu een voldoende maar ik wil het naar een goed krijgen. De persoon die het zal doen heeft al mooi werk voor elkaar gekregen en de kosten vallen mee. Het is het mij wel waard en in een paar dagen is het terug verdiend. Wat betreft de kleuren, de meeste hier hebben volgens mij een hoog percentage van nieuwe bezoekers maar bij mij is ongeveer 70% terugkerend, dan is af en toe een ander kleurtje wel handig.

@JDX, ja die aantallen zal ik niet halen haha maar ik laat over een weekje hier de statistieken weten, van een paar uur kan weinig gezegd worden en de weekenden zijn sowieso al minder goed voor mijn project.
Ja dan is het wel waard. Ik ga deze weken internationaal. Kijken of ik mijn adsense een flinke trap kan geven :)
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 13:31:57 #193
42184 crew  DaMart
pi_115904730
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:10 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb een site die heeft ong 700 bezoekers per dag. Daar pak ik gemiddeld 10 euro adsense per dag vanaf.
Tijd voor een site met 10.000 bezoekers per dag.
Ik heb zo'n 70 tot 100 bezoekers per dag en gemiddeld net iets minder dan een euro per dag op mijn internationale site.

700 zou wel mooi zijn, maar als ik eerlijk ben, denk ik niet dat ik dat ooit ga halen. Maar 100 a 150 per dag is wel mijn streven voor de toekomst.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115905941
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:31 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik heb zo'n 70 tot 100 bezoekers per dag en gemiddeld net iets minder dan een euro per dag op mijn internationale site.

700 zou wel mooi zijn, maar als ik eerlijk ben, denk ik niet dat ik dat ooit ga halen. Maar 100 a 150 per dag is wel mijn streven voor de toekomst.
Gewoon andere sites beginnen joh. Sky is the limit ;) Ik heb veel te veel nieuwe ideeën maar veel te weinig tijd om alles uit te werken. Ik hoop dat ik mij volgend jaar fulltime hierop kan storten.
pi_115906166
Gister weer een lekker bedrag 35 euro, met één website. Vandaag een forum geopend eens kijken wat dat gaat worden. Er zit ook een adsense categorie in voor al je vragen en tips:P
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:15:22 #196
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_115906419
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja dan is het wel waard. Ik ga deze weken internationaal. Kijken of ik mijn adsense een flinke trap kan geven :)
Mijn hobby project word nu ook in het engels beschikbaar. ben benieuwd :)

Ik gebruik soms nujij.nl om nieuwe artikelen te boosten. Iemand ervaringen met de engels varianten?
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 14:20:59 #197
42184 crew  DaMart
pi_115906684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:02 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Gewoon andere sites beginnen joh. Sky is the limit ;) Ik heb veel te veel nieuwe ideeën maar veel te weinig tijd om alles uit te werken. Ik hoop dat ik mij volgend jaar fulltime hierop kan storten.
Ik heb al 4 sites en 2 fora, waarbij ik op 1 forum geen Adsense heb, maar er is ook al weken niemand geweest _O-.

Maar dit zijn hobbywebsites en een site over een tv-serie die al jaren van de buis is, zal wel wat nieuwe bezoekers kunnen trekken, maar geen honderden. Ik had 8 jaar geleden Adsense erop moeten zetten. Toen had ik 2.000 pageviews per dag, nu nog maar zo'n 250 :P.

En ik heb ook wel wat ideeën, maar te weinig tijd om daar nu wat mee te doen. Ik wil eerst de inhoud van de huidige sites bijwerken, zodat er genoeg te vinden is en blijft voor bezoekers en ze dus terug blijven komen :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115907799
JDx, van de een op de andere dag geeft jouw Analytics overview niks meer weer. Kan zo snel t probleem niet vinden, heb jij dit al wel eens gehad?

pi_115908690
Zie inderdaad een foutmelding, vanmorgen deed hij het nog. Even afwachten, misschien outdated API? Zal het als het probleem blijft eens uitzoeken.

quote:
quote:
Hebben meer tooltjes/plugins last van zo te zien de afgelopen uren.

[ Bericht 67% gewijzigd door JDx op 23-08-2012 15:20:58 ]
pi_115910514
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:53 schreef DaMart het volgende:

[..]

Valt dat niet hier onder?

[..]

En hier kan je zien wat er gebeurt als je je er niet aan houd: Ads op de mobile layout kapot
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 23 augustus 2012 @ 17:42:34 #201
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_115916051
Zo ben ik weer ff.
Stand van zaken :

-doordouwer is een fiasco geworden.
- domeinnaam ibizahuizen verkocht voor 200 euro (vandaag) aan een stel op Ibiza.
- afgelopen dinsdag de stekker weer in inpremiere punt nl gestopt (zelfde opmaak / layout als tvpremiere) is voor mij het meest effectief (gebruik adsense van collega).

Het is wederom een paar maanden stil geweest bij mij. Maar nu begint het weer te jeuken om te bloggen over TV programma's. Nieuw seizoen begint ook weer en morgen The Voice.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_115916826
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:42 schreef Razor21 het volgende:
Zo ben ik weer ff.
Stand van zaken :

-doordouwer is een fiasco geworden.
- domeinnaam ibizahuizen verkocht voor 200 euro (vandaag) aan een stel op Ibiza.
- afgelopen dinsdag de stekker weer in inpremiere punt nl gestopt (zelfde opmaak / layout als tvpremiere) is voor mij het meest effectief (gebruik adsense van collega).

Het is wederom een paar maanden stil geweest bij mij. Maar nu begint het weer te jeuken om te bloggen over TV programma's. Nieuw seizoen begint ook weer en morgen The Voice.
welkom terug!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115922252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:42 schreef Razor21 het volgende:
Zo ben ik weer ff.
Stand van zaken :

-doordouwer is een fiasco geworden.
- domeinnaam ibizahuizen verkocht voor 200 euro (vandaag) aan een stel op Ibiza.
- afgelopen dinsdag de stekker weer in inpremiere punt nl gestopt (zelfde opmaak / layout als tvpremiere) is voor mij het meest effectief (gebruik adsense van collega).

Het is wederom een paar maanden stil geweest bij mij. Maar nu begint het weer te jeuken om te bloggen over TV programma's. Nieuw seizoen begint ook weer en morgen The Voice.
Dat is een mooie prijs voor een domein :)
pi_115923599
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:26 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Dat is een mooie prijs voor een domein :)
Vraag ik me af. Wat hing er verder aan of is 't echt puur het domein?
pi_115930399
Iemand nog een leuk idee? voor een website of wat je graag wil zien op internet. Of een website wat jij graag wil maken maar geen tijd voor heb.

Graag een priveberichtje, ben opzoek naar nieuwe ideeën
pi_115930557
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:49 schreef jeffreya93 het volgende:
Iemand nog een leuk idee? voor een website of wat je graag wil zien op internet. Of een website wat jij graag wil maken maar geen tijd voor heb.

Graag een priveberichtje, ben opzoek naar nieuwe ideeën
Denk dat de mensen in dit topic zo'n idee zelf wel zullen uitmelken, niet? ;)
pi_115930620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:52 schreef Drawer het volgende:

[..]

Denk dat de mensen in dit topic zo'n idee zelf wel zullen uitmelken, niet? ;)
Je weet maar nooit? kan het altijd proberen toch
pi_115930703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:53 schreef jeffreya93 het volgende:

[..]

Je weet maar nooit? kan het altijd proberen toch
Gok dat de mensen er zelf slim genoeg voor zijn. ;)
pi_115942205
Ga een beetje onderzoek doen Jeffreya93 ;) Ideeën liggen voor het oprapen, beetje creatief zijn :P
Vandaag ga ik weer een nieuwe website bouwen.
pi_115943019
Ik heb nog wel een inspiratiebron en ik weet toevallig uit een simpel klein blog dat met die doelgroep goed te verdienen valt (hoge CPC).

Weet iemand waar ik de bounce-rates, etc. kan vinden via Analytics en wie wil er deze info delen om verschillen te zien?
pi_115943037
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:49 schreef jeffreya93 het volgende:
Iemand nog een leuk idee? voor een website of wat je graag wil zien op internet. Of een website wat jij graag wil maken maar geen tijd voor heb.

Graag een priveberichtje, ben opzoek naar nieuwe ideeën
als je nu ook zegt wat je wilt gaan doen..

Wil je je puur op adsense richten, ga dan eens goed zoeken in de verkeerschatter van adwords.. Daar zitten keywords tussen die voor de search 10-15 euro per klik kosten.. Bedenk dan dat adverteerders ongeveer 25% van dat bedrag inzetten op display advertenties (tenminste zo verdeel ik mijn budget) en dan weet je dus dat iedere klik die je op zo'n onderwerp genereert wellicht 1 tot 2 euro voor jou oplevert..

Maar bedenk tegelijkertijd ook waarom die keywords zo duur zijn.. Dus je moet erg goed zijn, wil je traffic genereren
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115943082
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:15 schreef WebBeestje het volgende:
Ik heb nog wel een inspiratiebron en ik weet toevallig uit een simpel klein blog dat met die doelgroep goed te verdienen valt (hoge CPC).

Weet iemand waar ik de bounce-rates, etc. kan vinden via Analytics en wie wil er deze info delen om verschillen te zien?
bounce rate zegt toch helemaal niks? Het hangt er volledig van af wat je doel is en op welke pagina's.. Ik ken sites met een bouncerate van 80% die beter converteren dan sites met een bounce van 20%
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115943160
Maar de bouncerate zegt toch iets over bezoekers die wel of niet op de juiste pagina komen door bijvoorbeeld zoekopdrachten. Als bezoekers weer snel verdwijnen na het bekijken van de eerste pagina dan vinden ze blijkbaar daar niet de informatie die ze wilden vinden. Of is deze aanname verkeerd?
pi_115943317
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:21 schreef WebBeestje het volgende:
Maar de bouncerate zegt toch iets over bezoekers die wel of niet op de juiste pagina komen door bijvoorbeeld zoekopdrachten. Als bezoekers weer snel verdwijnen na het bekijken van de eerste pagina dan vinden ze blijkbaar daar niet de informatie die ze wilden vinden. Of is deze aanname verkeerd?
Boeiend, ik heb bijna alleen maar 1-page sites. Zolang ze klikken is 't goed he.
pi_115943353
Even wat opgezocht en het lijkt mij dus wel belangrijk dat dit percentage zo laag mogelijk blijft:

Waar staat het Bouncepercentage voor?

Het bouncepercentage is het percentage van alle bezoekers die de pagina waar ze binnenkomen weer verlaten zonder verder te klikken. Een bounce is als het ware het stop punt voor Google Analytics. Er kan niet meer verder worden gemeten. Uiteraard zal elk bezoek eindigen in een bounce maar het gaat Google vooral om de percentages.

Wanneer Google ontdekt dat een groot percentage van de bezoekers die Google naar jou toe stuurt gelijk weer weggaat zonder door te klikken, kan de conclusie van Google zijn dat je pagina niet overeenkomt met hetgeen dat de bezoeker zoekt. Waarom zou Google dan nog bezoekers naar je toe sturen? Gevolg: de pagina gaat zakken in de zoekresultaten.

Vanuit een internet marketing standpunt gezien is een laag bouncepercentage dus essentieel voor een goed lopende website. Google Analytics geeft dit percentage weer direct bij binnenkomst op het dashboard. Dit cijfer is het gemiddelde van de gehele website.

Elke pagina krijgt echter zijn eigen bouncepercentage. Je kunt de bouncepercentage van elke pagina zien door op "inhoud" te klikken en dan op "pagina's". Je krijgt hierdoor rechtsonder een overzicht te zien van alle pagina's, de meest bezochte bovenaan, met er achter de bouncepercentages.
pi_115943521
Klopt ik heb bijvoorbeeld een bounceprecentage van 60 procent. Dit komt voornamelijk doordat het een blog is. Maar ze klikken dus ik ben tevreden :)
pi_115943614
Dan begint mij wel meer duidelijk te worden waarom verkeer via Google blijft toenemen, de bouncerate is behoorlijk laag en het aantal vaste bezoekers blijft toenemen.
pi_115943674
Gister weer 20 euro met mijn enige website :)
pi_115943744
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:39 schreef jeffreya93 het volgende:
Gister weer 20 euro met mijn enige website :)
Helemaal vergeten, vanochtend nog niet gekeken maar ik wist gisteravond al dat ik een recorddag zou gaan halen :) als nu in Nederland en België de vakanties echt aflopen dan zal er wel weer een boost bijkomen.
pi_115943748
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:37 schreef WebBeestje het volgende:
Dan begint mij wel meer duidelijk te worden waarom verkeer via Google blijft toenemen, de bouncerate is behoorlijk laag en het aantal vaste bezoekers blijft toenemen.
klop/klepel verhaal jongen... Het hangt dermate af van wat je voor content aanbied op die pagina..

maar ik heb een raadsel voor je, als je die oplost zal ik je eventueel verder helpen.. Hoe kan een pagina met een 100% bouncerate toch een Avg. Time on Page geven?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115943919
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:42 schreef RanTheMan het volgende:

[..]
maar ik heb een raadsel voor je, als je die oplost zal ik je eventueel verder helpen.. Hoe kan een pagina met een 100% bouncerate toch een Avg. Time on Page geven?
Geen idee en een average time on page zegt nog niks, is het een korte of lange average time on page, alleen de term zegt niks volgens mij.

Wat betreft klok/klepel verhaal, dat valt wel mee als ik dit lees:

Wanneer Google ontdekt dat een groot percentage van de bezoekers die Google naar jou toe stuurt gelijk weer weggaat zonder door te klikken, kan de conclusie van Google zijn dat je pagina niet overeenkomt met hetgeen dat de bezoeker zoekt. Waarom zou Google dan nog bezoekers naar je toe sturen? Gevolg: de pagina gaat zakken in de zoekresultaten.
pi_115943954
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:48 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Geen idee en een average time on page zegt nog niks, is het een korte of lange average time on page, alleen de term zegt niks volgens mij.
aha, maar een bouncer geeft geen average time on site.. Want analytics kan dat niet meten bij een bouncer... Dus bij een bouncer is de time on page altijd 0
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115944070
ik zal je een vorobeeld geven, een pagina als deze: https://formulier.nuon.nl/nuoncbp/show/isolatie-campagne-pd/

zal een bounce percentage geven van misschien 90/95% Maar genereert misschien wel de meeste omzet
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:58:09 #224
42184 crew  DaMart
pi_115944202
Qua bouncepercentage doet mijn belangrijkste site het wel goed, volgens mij, met een gemiddeld percentage van iets minder dan 5%.

Ik zie overigens wel een paar pagina's met een bouncepercentage van 100%, maar dat komt dan doordat ze direct via Google of zo op die pagina terechtkomen, waardoor ze wat frames met menu's missen. Ik kan ze wel weer dwingen om dan de hele frameset te laden, maar toen ik begon met Adsense, kon de pagina voor de geplaatste banner pas worden gevonden toen ik de pagina's niet meer dwong om de complete frameset te laden.

Dus ik vraag me af in hoeverre het dwingen van pagina's om in de frameset te laden, van invloed is op Adsense?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115944293
Misschien zou je je site een keer kunnen omzetten naar iets zonder frames. ;)
  Moderator vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:09:17 #226
42184 crew  DaMart
pi_115944494
Daar zit ik wel over te denken, inderdaad. Ik heb die site begin dit jaar weer uit een coma laten ontwaken na hem 5 jaar verwaarloosd te hebben. En ik geef nu prioriteit aan het bijwerken van de content, want daar komen bezoekers op af.

Andere sites heb ik bij wijze van test al omgezet naar html met div's en iframes. Mijn grootste site heeft momenteel alleen iets van bijna 2.000 html-pagina's die zouden moeten worden omgezet, dus dat gaat wel even duren. En ik twijfel nog tussen html en php.

Html kan ik zo invoeren, zonder dat bestandsnamen ingrijpend veranderen, dus dat heeft eigenlijk mijn voorkeur, maar het nadeel is dat ik socialemediaknoppen (die kunnen denk ik nog wel wat extra bezoekers naar mijn site krijgen) dan per pagina moet toevoegen (en dus ook aanpassen, mocht dat ooit nodig zijn). Anders wordt alleen het html-bestand gedeeld waar die knoppen in staan, terwijl ik juist nieuwsberichten en andere dingen afzonderlijk wil laten kunnen delen. Met php zou dat laatste makkelijker zijn, begreep ik in het webmasterstopic :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115945055
Is het niet te doen met Joomla/Wordpress?
  Moderator vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:34:28 #228
42184 crew  DaMart
pi_115945282
Het liefst schrijf ik de html gewoon zelf. Wordpress lijkt me sowieso niet heel geschikt voor de betreffende site, en andere opties zijn eigenlijk pas echt een optie als zelf programmeren echt geen optie meer is :@.

Wordpress gebruik ik overigens wel voor een blog dat ik heb :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:20:03 #229
42184 crew  DaMart
pi_115946792
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:07 schreef DaMart het volgende:

Omdat ik zag dat iets van 90% van de kliks op contextuele banners is, heb ik voorlopig de op interesses gebaseerde advertenties even uitgezet, om te kijken of dat dan tot meer kliks leidt :).
Dat was dus niet echt handig _O-.

Op in ieder geval 1 site waren er pagina's waar Google geen contextuele ads bij kon bedenken. Wel jammer dat je de opties m.b.t. toestaan van ads niet per website kunt regelen, maar alleen voor je complete account.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_115947811
Mag je eigenlijk een website maken net zoals 4nieuws(punt)nl
pi_115947850
Waarom niet? Alleen is in mijn ogen die markt al zwaar verzadigd.
pi_115948900
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:53 schreef Drawer het volgende:
Waarom niet? Alleen is in mijn ogen die markt al zwaar verzadigd.
Dit
pi_115949060
Dat soort sites snap ik nooit helemaal, zwaar onoverzichtelijk en als je nieuws wil ga je toch naar nu.nl
pi_115956077
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:26 schreef JDx het volgende:
Dat soort sites snap ik nooit helemaal, zwaar onoverzichtelijk en als je nieuws wil ga je toch naar nu.nl
Brengt nog best geld op zo'n site. Gewoon wat nieuws API's erin flikkeren en je hebt er geen omkijken meer naar...
pi_115956265
Zo is er ook een site die ript alles van mijn site en post het ook automatisch op Twitter, zwaar irritant, alle bezoekers komen op zijn site terecht.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:31:54 #236
42184 crew  DaMart
pi_115956801
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:18 schreef JDx het volgende:
Zo is er ook een site die ript alles van mijn site en post het ook automatisch op Twitter, zwaar irritant, alle bezoekers komen op zijn site terecht.
Kun je daar niets tegen doen? Het IP-adres van die site blokkeren of zo (als het automatisch gaat)?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:33:50 #237
131603 Afwazig
Serious business
pi_115959092
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:31 schreef DaMart het volgende:

[..]

Kun je daar niets tegen doen? Het IP-adres van die site blokkeren of zo (als het automatisch gaat)?
Lijkt me wel ja. Had ik wel gedaan in ieder geval.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:36:35 #238
42184 crew  DaMart
pi_115961425
De postbode heeft vandaag mijn pincode bezorgd. Dus als ik ooit de 70 euro bereik, kan dat betaald worden door Google *O*.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:08:23 #239
250488 Teezie
niet(machine)
pi_115975958
Iemand ervaring met Adwords en PayPro?
Chubun Tomata
pi_115976820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:08 schreef Teezie het volgende:
Iemand ervaring met Adwords en PayPro?
verwacht je 10x een ja ofzo? een concretere vraag is wellicht constructiever..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:34:07 #241
250488 Teezie
niet(machine)
pi_115976863
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:32 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

verwacht je 10x een ja ofzo? een concretere vraag is wellicht constructiever..
Of het iemand gelukt is om een PayPro product aan te bieden via Adwords en dat met succes..
Chubun Tomata
pi_115977084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:34 schreef Teezie het volgende:

[..]

Of het iemand gelukt is om een PayPro product aan te bieden via Adwords en dat met succes..
Slaap lekker! :D

  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:41:29 #243
250488 Teezie
niet(machine)
pi_115977115
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:40 schreef JDx het volgende:

[..]

Slaap lekker! :D

Wut :')
Chubun Tomata
pi_115977223
Jaja, het leven is niet alleen about winst :P
pi_115978472
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:18 schreef JDx het volgende:
Zo is er ook een site die ript alles van mijn site en post het ook automatisch op Twitter, zwaar irritant, alle bezoekers komen op zijn site terecht.
Ik zou per mail contact opnemen, er op wijzen dat het schending van copyright is, verzoeken om het te verwijderen en zo niet dan zal je aangifte doen. Ik heb het al meegemaakt en na de mail was het zo verdwenen.
pi_115979295
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 00:18 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik zou per mail contact opnemen, er op wijzen dat het schending van copyright is, verzoeken om het te verwijderen en zo niet dan zal je aangifte doen. Ik heb het al meegemaakt en na de mail was het zo verdwenen.
Ok duidelijk :)
pi_115979420
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:34 schreef Teezie het volgende:

[..]

Of het iemand gelukt is om een PayPro product aan te bieden via Adwords en dat met succes..
dus je plan is om een deel van de kleine marge die je krijgt in te zetten om te adverteren?? tsja succes met de conversies... zoek dan een dropship leverancier en verdien 10x zoveel
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_116005082
Wat is jullie ervaring met zoekmachineindexatie met zowel Joomla als Wordpress? Heb drie websites, twee obv Wordpress, een obv Joomla. De Joomla site is contenttechnisch echt vele malen sterker, maar trekt nauwelijks bezoekers, zeker niet via zoekmachines. Ligt dit dan toch aan mij of hebben meerdere mensen deze ervaring?

En voor de Wordpress gebruikers: welke plugin voor adsense hebben jullie? Ben niet zo tevreden over de huidige (Best Google Adsense) :)
pi_116006929
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:08 schreef MeloD het volgende:
Wat is jullie ervaring met zoekmachineindexatie met zowel Joomla als Wordpress? Heb drie websites, twee obv Wordpress, een obv Joomla. De Joomla site is contenttechnisch echt vele malen sterker, maar trekt nauwelijks bezoekers, zeker niet via zoekmachines. Ligt dit dan toch aan mij of hebben meerdere mensen deze ervaring?

En voor de Wordpress gebruikers: welke plugin voor adsense hebben jullie? Ben niet zo tevreden over de huidige (Best Google Adsense) :)
Joomla geen ervaring mee. Ik werk enkel met wordpress.
Maar zoekmachine-indexatie heeft daarmee niks te maken. Google hecht waarde aan je content en backlinks. Dus ik zou me daar mee op richten.

Plugin voor adsense gebruik ik niet. Ik plak de ads gewoon zelf tussen de paginacode. Die plugins zetten de code niet waar ik hem wil hebben ;)
pi_116009499
vergeet de opbouw van je content niet.. dat maakt de wereld van veschil
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_116011426
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:08 schreef MeloD het volgende:
Wat is jullie ervaring met zoekmachineindexatie met zowel Joomla als Wordpress? Heb drie websites, twee obv Wordpress, een obv Joomla. De Joomla site is contenttechnisch echt vele malen sterker, maar trekt nauwelijks bezoekers, zeker niet via zoekmachines. Ligt dit dan toch aan mij of hebben meerdere mensen deze ervaring?

En voor de Wordpress gebruikers: welke plugin voor adsense hebben jullie? Ben niet zo tevreden over de huidige (Best Google Adsense) :)
Je moet bij Joomla ook wel e.e.a. instellen voordat je een mooie SEO technisch goede site hebt. Wat dat betreft is Wordpress stukken beter voor beginners, of mensen die gewoon weinig verstand hebben van CMS, PHP, HTML etc.
Facts don't care about your feelings
pi_116015679
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:54 schreef RanTheMan het volgende:
vergeet de opbouw van je content niet.. dat maakt de wereld van veschil
Bedoel je anchorteksten en lsi keyworden in je content?
pi_116015883
Ben ook wel benieuwd wat je bedoelt RanTheMan :)

Yoshi: waar moet ik aan denken met dingen instellen? Heb wel enige html kennis :)

De teksten zelf zijn SEO-technisch vergelijkbaar. De eerste Wordpress website was een experimentje en zat (dacht ik) vrij zwak in elkaar, zeker de content en backlinks. Maar toch vanaf dag 1 bezoekers via zoekmachines. Ook de tweede Wordpress site blijkt direct vanaf het begin redelijk te lopen (is pas net online)

De Joomla website was mijn "echte website" zegmaar, na geëxperimenteerd te hebben met Wordpress (en Wordpress bood onvoldoende mogelijkheden gezien dat wat ik wilde hebben). Veel sterkere en uitgebreidere content, behoorlijk wat relevante backlinks, maar bezoekers vanaf begin af aan heel matig geweest en ligt nu zo goed als op 0. Bouncepercentage daarentegen is wel vrij laag (34%).
pi_116016076
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:35 schreef MeloD het volgende:
Ben ook wel benieuwd wat je bedoelt RanTheMan :)

Yoshi: waar moet ik aan denken met dingen instellen? Heb wel enige html kennis :)

De teksten zelf zijn SEO-technisch vergelijkbaar. De eerste Wordpress website was een experimentje en zat (dacht ik) vrij zwak in elkaar, zeker de content en backlinks. Maar toch vanaf dag 1 bezoekers via zoekmachines. Ook de tweede Wordpress site blijkt direct vanaf het begin redelijk te lopen (is pas net online)

De Joomla website was mijn "echte website" zegmaar, na geëxperimenteerd te hebben met Wordpress (en Wordpress bood onvoldoende mogelijkheden gezien dat wat ik wilde hebben). Veel sterkere en uitgebreidere content, behoorlijk wat relevante backlinks, maar bezoekers vanaf begin af aan heel matig geweest en ligt nu zo goed als op 0. Bouncepercentage daarentegen is wel vrij laag (34%).
Heb je überhaupt wel de competitie bestudeerd voordat je aan je website begon? Als je een niche / branche uitzoekt met een hoge competitie is het lastig(er) ranken in google.
pi_116016288
Jup, gedaan. Was vrijwel niets over te vinden, terwijl het wel een heel actueel onderwerp is. Kan zelf vanaf deze pc de zoekmachineindexatie niet meer bekijken (bij mij staat het op pagina 1 door het vele Googlen :P), iemand die er eens naar wil zoeken als ik per PB keywords opgeef?
pi_116016852
Vind wordpress handig voor beginners, en zodra je meer leert kun je toch alles zelf aanpassen of zelf themes en plugins schrijven.
pi_116034319
JDx, nog gekeken naar je Analytics-tooltje toevallig? Nogsteeds niks. :P
pi_116034880
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:45 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Joomla geen ervaring mee. Ik werk enkel met wordpress.
Maar zoekmachine-indexatie heeft daarmee niks te maken. Google hecht waarde aan je content en backlinks. Dus ik zou me daar mee op richten.

Plugin voor adsense gebruik ik niet. Ik plak de ads gewoon zelf tussen de paginacode. Die plugins zetten de code niet waar ik hem wil hebben ;)
CSS (of eigenlijk meer het Three-tier gebeuren, splitsing database/layout/source) van Wordpress is redelijk zwak. Dat zal je SEO geen goed doen. Kan je beter naar Drupal kijken.

Ontopic: Ik moest vandaag (Weer :') ) mn bankrekening verifiëren. Deze keer met IBAN en BIC.
pi_116040505
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:06 schreef Drawer het volgende:
JDx, nog gekeken naar je Analytics-tooltje toevallig? Nogsteeds niks. :P
Ja doe ik morgen even, meerdere tooltjes hebben er last van :)
pi_116041005
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

CSS (of eigenlijk meer het Three-tier gebeuren, splitsing database/layout/source) van Wordpress is redelijk zwak. Dat zal je SEO geen goed doen. Kan je beter naar Drupal kijken.

Ontopic: Ik moest vandaag (Weer :') ) mn bankrekening verifiëren. Deze keer met IBAN en BIC.
Zolang je je wordpress SEO friendly inricht geen probleem. Heb diverse wordpress sites op nummer 1 in google staan met flinke concurrentie ;)
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 21:32:09 #261
42184 crew  DaMart
pi_116041682
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:16 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja doe ik morgen even, meerdere tooltjes hebben er last van :)
Ook de mobiele website van Adsense heeft problemen om te verbinden met de API.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:47:37 #262
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_116043053
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:16 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja doe ik morgen even, meerdere tooltjes hebben er last van :)
Ter info:

http://stackoverflow.com/(...)data-url-goes-to-404
http://code.google.com/p/(...)/issues/detail?id=84

Ik zou zeggen issue nr 84 omhoog 'voten' en/of zelf de GAPI API aanpassen. :)
pi_116057560
Elke maand blijft het een record worden met de inkomsten en waarschijnlijk deze maand ook weer. Afgelopen weekend ging het goed ondanks de weekenden meestal de slechtste dagen zijn voor mijn project. Het viel mij trouwens vorige week op dat het dashboard voor Adsense is veranderd, een klein beetje maar en hier en daar werken functies anders.
pi_116058311
Als het even mee zit evenaar ik vandaag mijn record van vorige maand.
pi_116058401


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_116064891
en weer weg

[ Bericht 61% gewijzigd door jeffreya93 op 27-08-2012 14:01:00 ]
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 13:55:14 #267
42184 crew  DaMart
pi_116065054
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:51 schreef jeffreya93 het volgende:
Bam dit zijn nog een cijfers:

Helaas nog geen dagrecord

[ link | afbeelding ]

:)
Op wat voor site is dat? Ik ben gisteren niet verder gekomen dan 69 cent :+.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_116065092
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:55 schreef DaMart het volgende:

[..]

Op wat voor site is dat? Ik ben gisteren niet verder gekomen dan 69 cent :+.
Een nieuws-site. Gewoon geduld dan komt alles goed :)
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 13:57:24 #269
42184 crew  DaMart
pi_116065123
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:56 schreef jeffreya93 het volgende:

[..]

Een nieuws-site. Gewoon geduld dan komt alles goed :)
O, geduld heb ik wel hoor. Ik word af en toe alleen een beetje jaloers op de dagbedragen die mensen noemen. Ik hoop voor het einde van de maand nog 2 euro te verdienen, dan heb ik in mijn tweede Adsensemaand de 20 euro gehaald :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_116065180
Achja, zo zat ik ook, maar nu op bijna 10 euro per dag. Soms kom je ook gewoon niet verder met een site he, dan moet je eigenlijk gewoon zeggen, pech, volgende site. En soms na een paar maanden begint een oud projectje toch nog te lopen.
pi_116065251
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:56 schreef jeffreya93 het volgende:

[..]

Een nieuws-site. Gewoon geduld dan komt alles goed :)
Maar moet je dat geld niet delen met Eric Bram, Job, Elmer en Ian?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_116065253
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:58 schreef JDx het volgende:
Achja, zo zat ik ook, maar nu op bijna 10 euro per dag. Soms kom je ook gewoon niet verder met een site he, dan moet je eigenlijk gewoon zeggen, pech, volgende site. En soms na een paar maanden begint een oud projectje toch nog te lopen.
Klopt maar deze week is wel heel goed gegaan, alleen maar 30+ maar dit is nog met één site. Ben een beetje inspiratieloos. Maar nog steeds niet te klagen
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 14:02:25 #273
42184 crew  DaMart
pi_116065336
Ik heb nu vooral hobbysites en misschien zit meer er in de huidige opzet gewoon even niet in. In ieder geval blijken bepaalde bannerblokken helemaal niets op te leveren en zijn andere ads degene die vooral de inkomsten genereren, dus binnenkort toch maar eens alles omgooien naar het type dat het meeste opbrengt :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_116065559
Ik blijf gewoon steeds uitproberen met advertentie blokken. Tot nu toe gaat dat nog erg goed
pi_116065998
Ik ben ook sinds een paar dagen begonnen met mijn eigen adsense website, nu nog de content aan het uitbreiden en kijken waar de ads het meeste clicks opleveren !
Nog advies over hoe ik wat bezoekers kan trekken en backlinks kan krijgen ? :)
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 14:24:08 #276
42184 crew  DaMart
pi_116066140
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:08 schreef jeffreya93 het volgende:
Ik blijf gewoon steeds uitproberen met advertentie blokken. Tot nu toe gaat dat nog erg goed
O, ik ook hoor. Gisteren nog iets aangepast aan de bannerplaatsing op de hoofdpagina en dat leverde meteen weer kliks op, na een paar dagen zonder kliks op die pagina :D.

En ik heb nu nog verschillende type banners op de site. Er zit dus veel variatie in ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 21:29:34 #277
42184 crew  DaMart
pi_116083565
Hebben meer mensen dat wel eens? Dat op bepaalde pagina's de advertentieruimtes leeg blijven, alsof Google geen advertenties bij die inhoud heeft?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_116083836
quote:
11s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:29 schreef DaMart het volgende:
Hebben meer mensen dat wel eens? Dat op bepaalde pagina's de advertentieruimtes leeg blijven, alsof Google geen advertenties bij die inhoud heeft?
Op heel de pagina zijn alle advertenties leeg? Ik heb weleens per ongeluk meer dan 3 adds gehad op 1 pagina en dan alles meer dan drie is dan leeg (geel). Je mag van google maar 3 adds tonen (exclusief de links)
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 21:36:05 #279
42184 crew  DaMart
pi_116083987
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:33 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Op heel de pagina zijn alle advertenties leeg? Ik heb weleens per ongeluk meer dan 3 adds gehad op 1 pagina en dan alles meer dan drie is dan leeg (geel). Je mag van google maar 3 adds tonen (exclusief de links)
Alle twee de advertenties zijn helemaal leeg, inderdaad. Het vreemde is juist dat op andere pagina's, met een identieke indeling, maar met andere content, juist wel advertenties te zien zijn.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_116084528
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:36 schreef DaMart het volgende:

[..]

Alle twee de advertenties zijn helemaal leeg, inderdaad. Het vreemde is juist dat op andere pagina's, met een identieke indeling, maar met andere content, juist wel advertenties te zien zijn.
En de code is exact hetzelfde? Automatisch gegenereerd of met de hand ingegeven? Misschien typefoutje... keertje kopieeren en plakken?
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 21:54:00 #281
42184 crew  DaMart
pi_116085021
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:44 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

En de code is exact hetzelfde? Automatisch gegenereerd of met de hand ingegeven? Misschien typefoutje... keertje kopieeren en plakken?
De code zou overal hetzelfde moeten zijn, want alle pagina's zijn met hetzelfde template gemaakt, waar ik de code handmatig in gekopieerd heb. Ik zie er ook niets raars aan. Wel opmerkelijk dat na een paar keer de pagina te hebben geopend, er toch eindelijk een advertentie verscheen... eens kijken of dat bij andere pagina's ook werkt :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_116085195
Vreemd, maar als het maar werkt he:)
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 22:20:49 #283
42184 crew  DaMart
pi_116086737
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:56 schreef JupilerXL het volgende:
Vreemd, maar als het maar werkt he:)
Mja, blijkbaar moet ik wel de code (die exact hetzelfde is als wat er al in het bestand stond) opnieuw in de html-file kopiëren en de pagina opnieuw uploaden en dan wordt er uiteindelijk een advertentie geladen. Vreemd :P.

*edit: even testen en dit blijkt niet te kloppen. Het duurt gewoon even bij sommige pagina's :+.

[ Bericht 11% gewijzigd door DaMart op 27-08-2012 22:27:09 ]
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_116093324
Ik zit hier in de VS voor mijn opleiding, en elke keer als ik wakker wordt is het in Nederland rond 6 uur 's avonds. Dat is pas slapend rijk worden, ideaal :D
pi_116096489
Ik krijg net deze melding in een rode balk te zien bij mijn Adsense overzicht:

De fouten die hieronder staan vermeld, resulteren in lege advertenties die worden weergegeven op beïnvloede pagina's vanaf 15 augustus 2012.

Zorg ervoor dat u deze fouten vóór die datum oplost.

De volgende advertentieblokken hebben advertentieverzoeken gedaan met onjuiste sitegegevens. Dit komt voor wanneer de URL van de server waarvan het advertentieblok is weergegeven, verschilt van de URL van de daadwerkelijke pagina waarop de advertentie wordt weergegeven. Leer deze fouten oplossen.

Onder onjuiste sites staat: ib.adnxs.com


Volgens mij moet ik er niks aan doen maar het is de eerste keer dat ik deze melding krijg :)
pi_116097076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:52 schreef mimbosa het volgende:
Ik zit hier in de VS voor mijn opleiding, en elke keer als ik wakker wordt is het in Nederland rond 6 uur 's avonds. Dat is pas slapend rijk worden, ideaal :D
Je had beter hier kunnen blijven voor een opleiding Nederlands :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:16 schreef WebBeestje het volgende:
Ik krijg net deze melding in een rode balk te zien bij mijn Adsense overzicht:

De fouten die hieronder staan vermeld, resulteren in lege advertenties die worden weergegeven op beïnvloede pagina's vanaf 15 augustus 2012.

Zorg ervoor dat u deze fouten vóór die datum oplost.

De volgende advertentieblokken hebben advertentieverzoeken gedaan met onjuiste sitegegevens. Dit komt voor wanneer de URL van de server waarvan het advertentieblok is weergegeven, verschilt van de URL van de daadwerkelijke pagina waarop de advertentie wordt weergegeven. Leer deze fouten oplossen.

Onder onjuiste sites staat: ib.adnxs.com


Volgens mij moet ik er niks aan doen maar het is de eerste keer dat ik deze melding krijg :)
Deze melding krijg ik ook.
Facts don't care about your feelings
pi_116097130
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:16 schreef WebBeestje het volgende:
Ik krijg net deze melding in een rode balk te zien bij mijn Adsense overzicht:

De fouten die hieronder staan vermeld, resulteren in lege advertenties die worden weergegeven op beïnvloede pagina's vanaf 15 augustus 2012.

Zorg ervoor dat u deze fouten vóór die datum oplost.

De volgende advertentieblokken hebben advertentieverzoeken gedaan met onjuiste sitegegevens. Dit komt voor wanneer de URL van de server waarvan het advertentieblok is weergegeven, verschilt van de URL van de daadwerkelijke pagina waarop de advertentie wordt weergegeven. Leer deze fouten oplossen.

Onder onjuiste sites staat: ib.adnxs.com


Volgens mij moet ik er niks aan doen maar het is de eerste keer dat ik deze melding krijg :)
Ik ben niet bekend met die melding. Zou er wel even naar kijken ;)
pi_116097151
Was gisteren weer een goede dag werk. 2 websites gebouwd, 5 nieuwe artikelen geschreven, linkbuilding gedaan :)

Ben je wel 15 uur verder maargoed :P
pi_116097239
Als ik kijk naar m'n cijfers vanaf 01-01-12 dan merk ik dat m'n CTR wel verdubbeld is. Helaas vertonen m'n inkomsten nu weer een dalende lijn, doordat het aantal bezoekers gewoon afneemt. Een gemiddelde pagina-RPM van ¤ 1,78 is zeker ook niet veel?
Facts don't care about your feelings
pi_116097408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:10 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Was gisteren weer een goede dag werk. 2 websites gebouwd, 5 nieuwe artikelen geschreven, linkbuilding gedaan :)

Ben je wel 15 uur verder maargoed :P
Ik heb 1 wordpress child-theme gemaakt voor het twenty-eleven theme (inclusief sidebar support voor posts en 4 headerwidget areas) en 1 plugin geschreven om adsense automatisch aan iedere post toe te voegen en een adsense widget welke ik in de sidebar kan plaatsen. En dan heb ik ook nog wat content geschreven voor een paar van mijn websites:) Veel gedaan dus:)
pi_116097901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik kijk naar m'n cijfers vanaf 01-01-12 dan merk ik dat m'n CTR wel verdubbeld is. Helaas vertonen m'n inkomsten nu weer een dalende lijn, doordat het aantal bezoekers gewoon afneemt. Een gemiddelde pagina-RPM van ¤ 1,78 is zeker ook niet veel?
Mwoh, mijn gemiddelde RPM is 8 euro ofzo, met topsites van 20 en 35 euro, gister zelfs 2 sites met een RPM van 59 euro, maar het lukt me maar niet om daar bezoekers op te krijgen.

En over het algemeen is meer bezoekers -> lagere RPM.

En over die foutmelding van jullie, ik heb er geen last van, dus niet iedereen heeft het blijkbaar.
pi_116098019
Hmm, misschien tik ik deze maand nog de 40 euro aan. :D
pi_116098724
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:16 schreef WebBeestje het volgende:
Ik krijg net deze melding in een rode balk te zien bij mijn Adsense overzicht:

De fouten die hieronder staan vermeld, resulteren in lege advertenties die worden weergegeven op beïnvloede pagina's vanaf 15 augustus 2012.

Zorg ervoor dat u deze fouten vóór die datum oplost.

De volgende advertentieblokken hebben advertentieverzoeken gedaan met onjuiste sitegegevens. Dit komt voor wanneer de URL van de server waarvan het advertentieblok is weergegeven, verschilt van de URL van de daadwerkelijke pagina waarop de advertentie wordt weergegeven. Leer deze fouten oplossen.

Onder onjuiste sites staat: ib.adnxs.com


Volgens mij moet ik er niks aan doen maar het is de eerste keer dat ik deze melding krijg :)
He trouwens. Had net mijn adsense iban en bic goed gezet, zag ik ook die melding bij een stuk of 5 advertentieblokken. Deze advertentieblokken zijn wel gewoon zichtbaar. Google zegt dat ze niet zichtbaar zouden moeten zijn.
pi_116101875
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Mwoh, mijn gemiddelde RPM is 8 euro ofzo, met topsites van 20 en 35 euro, gister zelfs 2 sites met een RPM van 59 euro, maar het lukt me maar niet om daar bezoekers op te krijgen.

En over het algemeen is meer bezoekers -> lagere RPM.

En over die foutmelding van jullie, ik heb er geen last van, dus niet iedereen heeft het blijkbaar.
Dat klopt, ik heb een simpel blog over een hobby met Adsense, de RPM is daar veel hoger dan op mijn 'serieuze' project maar het aantal bezoekers is veel lager dus per saldo brengt het minder op.

Die foutmelding gaat trouwens over ongeautoriseerde sites waarop advertenties voorkomen, ik kan daar niks mee want autoriseren doe ik niet. Bij ongeautoriseerde sites staan bij mij nu deze websites:

ib.adnxs.com autoriseren
translate.googleusercontent.com autoriseren


Ik ga beiden niet autoriseren omdat ze niet van mij zijn of autoriseren jullie ze wel?
pi_116103393
Ik heb geen flauw idee wat dat moet betekenen.
pi_116104060
Zo ik laat me ook weer eens horen ben weer steeds meer aan het brainstormen naar een idee wat het hele jaar iets van inkomsten genereert.

De website die ik nu heb draait enkel de paar dagen voor kerst tot nieuwjaarsdag en dan harkte ik vorig jaar in die week zeker wel 130-150 euro binnen maar als je zoiets iedere maand kon bewerkstelligen is het natuurlijk veel mooier.
- Met zuidelijke groet -
pi_116104272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:30 schreef De-Hamster het volgende:
Zo ik laat me ook weer eens horen ben weer steeds meer aan het brainstormen naar een idee wat het hele jaar iets van inkomsten genereert.

De website die ik nu heb draait enkel de paar dagen voor kerst tot nieuwjaarsdag en dan harkte ik vorig jaar in die week zeker wel 130-150 euro binnen maar als je zoiets iedere maand kon bewerkstelligen is het natuurlijk veel mooier.
Ik had van de zomer een site die heeft rond de 400 euro opgeleverd in een paar weken. Nu kan ik die site weggooien :D Maarja het heeft me enkel een domeinnaam van 5 euro gekost en een paar uur werk ;)
pi_116104383
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:36 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ik had van de zomer een site die heeft rond de 400 euro opgeleverd in een paar weken. Nu kan ik die site weggooien :D Maarja het heeft me enkel een domeinnaam van 5 euro gekost en een paar uur werk ;)
Ook gehad, Olympische Spelen 2004 Athene :P
pi_116104433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Ook gehad, Olympische Spelen 2004 Athene :P
Ja, dat zijn leuke sites :) Toch ff leuk om snel wat geld ergens uit te trekken. Maar nu ben ik me aan het focussen op grotere sites die lang moeten meegaan :P
pi_116104482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:41 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja, dat zijn leuke sites :) Toch ff leuk om snel wat geld ergens uit te trekken. Maar nu ben ik me aan het focussen op grotere sites die lang moeten meegaan :P
Hier net zo, meeste lopen het hele jaar wel, ben alleen tegenwoordig super slecht in designs bedenken, inhoud en ideeën heb ik wel, maar het uitwerken lukt niet zo, denk er teveel over na, wil altijd meteen de perfecte site in elkaar zetten, zo perfect dat ik niks maak.
pi_116104950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Hier net zo, meeste lopen het hele jaar wel, ben alleen tegenwoordig super slecht in designs bedenken, inhoud en ideeën heb ik wel, maar het uitwerken lukt niet zo, denk er teveel over na, wil altijd meteen de perfecte site in elkaar zetten, zo perfect dat ik niks maak.
Ik gebruik standaard dezelfde thema's voor bepaalde niches. Zodoende heb ik een volledige website opgezet in 2 uurtjes. logo en banner in photoshop maken en voila.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')