abonnement Unibet Coolblue
pi_115198624
Ik ben getrouwd en heb geen kinderen.
Afgelopen jaar heb ik zoveel schulden opgebouwd en afgelost. Ik word er helemaal gek van!
Even samengevat: 2 jaar terug zat ik heel goed, nadat ik getrouwd was is mijn vrouw vanuit Gelderland hier naar Rotterdam verhuisd (economische crisis tijden).
Ze begon met werk zoeken en is via de uitzendbureau tijdelijk hier en daar gaan werken en uit dienst gehaald.
Ik heb een vaste baan waar ik 1500 euro verdien. Maar in tussen tijd hebben we zoveel achterstanden opgebouwd. Eerst was het nog 3000/4000 op 4/5 plekken deurwaarders.
Maar ik merk als ik 1 ervan aflos zodat ik de deurwaarder gedoe niet aan me hoofd heb. Krijg ik van een ander deurwaarder brief.
Het blijft zo maar verder rollen en ik heb inmiddels zoveel achterstand opgebouwd terwijl ik niks meer uitgeef bijna. ik zit momenteel op 9000 euro

Ik heb gemerkt dat als ik een rekening betaal van deurwaarder dat het van andere plekken abnormale kosten erop komt door niet te betalen. Maar hoe moet ik alles tegelijk betalen kan toch niet! Natuurlijk heb ik betalingsregelingen getroffen met Hypotheek, Zorgverzekering etc. Maar hoe veel ik ook aan mijn achterstanden en vaste lasten betaal het blijft zich maar ophopen.
Ik heb in principe vaste lasten van 1000 euro +/- met betalingsregelingen kom ik op 1700 euro en dat is 200 euro meer dan mijn budget elke maand.
Mijn vrouw is momenteel nog steeds hard werk zoekende omgeving Rotterdam.
Ik heb een Auto (seat ibiza 2008) die ik verkoop.
Ik doe nog wat kleine handel.
Maar dit zal mij nog niet uit me schulden helpen (compleet dan)
Ik had gedacht om een lening te doen van 10.000 euro dat ik alles in 1 x aflos zodat ik alleen de lening nog maandelijks 300 euro betaal. Maar heb allerlei banken gesproken en gegoogled. Door die achterstanden en deurwaarders zit ik volop geregistreerd in BKR. Ik heb gevonden om met een Onderpand lening te doen maar dat lijkt me ook zo onvertrouwbaar!

Ik weet nu niet wat ik moet doen naast mijn auto verkopen. Ik verkoop ook kleine spullen zoals Playstation 3, kleine tv etc... Zodat ik me er uit kan redden een beetje.
Maar wat ik ook heb gedaan, niks helpt het blijft maar opstapelen. Het lijkt wel alsof ik voor de deurwaarders werk. Zoveel kosten brengen ze op de achterstanden.
Ik ben nu bang dat als ik al deze dingen verkocht hebt dat ik ongeveer 6000 tot 7000 euro bij me kaar hebt. Alleen nog sta ik duizenden in achterstand. En dit zal zich weer ophopen, jaartje terug heb ik namelijk heel wat goud ingewisseld voor geld en toen was het de zelfde verhaal. En ik ben bang dat dit weer gaat gebeuren want met die goud had ik namelijk ook me achterstand omlaag gehaald naar 4000 euro. Dalijk ben ik alles kwijt en heb ik nog steeds niks bereikt!

Ik hoop dat jullie een beetje inzicht hebben op wat ik nu meemaak, hoe en wat.... Hopelijk kunnen jullie wat ideeen of wat dan ook delen met mij! En ik zie graag serieuze reacties en geen zinnen of woorden die tot een discussie leiden!
pi_115198758
TVP
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:58:29 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_115198835
Is er geen instantie of een persoon waar je mee kunt praten? Iemand die er zeg maar objectiever naar kan kijken dan jij nu kan en misschien nog mogelijkheden ziet?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_115198845
Waar heb je dan 9000 aan uitgegeven zonder dat je het eigenlijk had?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_115198882
Volgens mij is het verstadig om eens met een schuldhulp te gaan praten. Of desnoods persoonlijk failliet zodat je er zeker met 3 jaarcaf bent.

Bel je gemeente eens, dacht dat die ook altijd trajecten hadden.
pi_115198891
In ieder geval geen nieuwe lening nemen, dat maakt de schuld alleen maar groter dan die je al hebt. ga kijken waar je op kan bezuinigen zoals abo's. Auto verkopen is een goed idee dat drukt de maandelijkse lasten.

Wat je ook kan doen is naar de schuldsanering gaan. Is geen pretje, maar zij kunnen je verder helpen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_115198913
quote:
15s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:58 schreef Pritt het volgende:
Waar heb je dan 9000 aan uitgegeven zonder dat je het eigenlijk had?
ik zit me elke dag kapot te werken en heel mijn loon gaat uit naar kosten. Maar ze blijven maar door opstapelen omdat de deurwaarders achterstanden administratieve kosten etc zoveel word op den duur. Kan ik het gewoon niet meer aan
pi_115198925
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:58 schreef karr-1 het volgende:
Is er geen instantie of een persoon waar je mee kunt praten? Iemand die er zeg maar objectiever naar kan kijken dan jij nu kan en misschien nog mogelijkheden ziet?
Nee ook niet
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:01:26 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115198983
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:00 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

ik zit me elke dag kapot te werken en heel mijn loon gaat uit naar kosten. Maar ze blijven maar door opstapelen omdat de deurwaarders achterstanden administratieve kosten etc zoveel word op den duur. Kan ik het gewoon niet meer aan
Dat is nu, maar hoe ging dat toen je schuld nog <2000 euro was? Toen bleef je ook uitgeven.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:00 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Nee ook niet
Pure onwil, er zijn mogelijkheden genoeg.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_115199009
Op de eerste plaats zorgen dat er meer binnenkomt dan eruit gaat. Anders heeft het weinig zin om nu je auto etc te verkopen als je vervolgens nog steeds 200 per maand te kort komt.

Verder alle overbodige abo's de deur uit, goedkoopste internet/tv abo nemen, telefoon abo de deur uit en alleen nog prepaid bellen en alleen als het noodzakelijk is, geen dingen uitgeven aan overbodige luxe, boodschappen halen bij de lidl en/of aldi en zorgen dat je vriendin aan het werk komt.

Dat je vrouw momenteel nog hard zoekend is naar werk in een stad als rotterdam en dat al 2 jaar lijkt me complete bullshit.

Die zoekt helemaal niet hard. Het werk ligt voor het oprapen. Dan maar ver onder je niveau.

Ik zal het sterker vertellen, als jouw vriendin nu gewoon ergens in een willekeurige winkel of fabriek gaat werken dan heb je al genoeg om breakeven te spelen en waarschijnlijk geld over te houden.

Ergo: bezuinig zoveel mogelijk en flikker overbodige zooi het huis uit en geef dat wijf van je een trap onder haar hol :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115199022
Probeer in ieder geval eens te kijken wat je aan kosten maakt die je kunt schrappen zoals abonnementen e.d. Verder zou je het kunnen proberen om in de schuldsanering te komen.

http://www.rijksoverheid.(...)lijke-schuldsanering
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115199064
Kloten vicieuze cirkel, weet je baas het?
Ik zwaai naar dieren.
pi_115199171
Ow en straks van de winter een dikke trui aan ipv de verwarming een paar graden hoger. Dat scheelt ook weer flink op de stookkosten.

Tevens heeft het ook weinig zin om bv een koelkast finaal vol te stouwen. Dan moet dat ding veel harder trekken om het gekoeld te krijgen. Dus minder erin en minder koud zetten. En wat lampen minder aan en geen tv of computer aan laten staan als je hem niet gebruikt. Scheelt ook weer allemaal op de eindafrekening.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115199195
Hoe is die startschuld van 3 a 4000 zo hoog opgelopen?
pi_115199207
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:02 schreef trovey het volgende:
Verder zou je het kunnen proberen om in de schuldsanering te komen.

Dat kan nog niet. Eerst maar eens naar de gemeentelijke kredietbank met al je zooi aan rekeningen en laat een proffesional maar eens kijken en proberen de "minnelijke weg" te regelen. Zonder dat kan je niet eens in de sanering komen.
pi_115199218
Post anders eens precies wat eruit gaat aan welke lasten en afbetalingen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115199316
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:01 schreef vosss het volgende:
Op de eerste plaats zorgen dat er meer binnenkomt dan eruit gaat. Anders heeft het weinig zin om nu je auto etc te verkopen als je vervolgens nog steeds 200 per maand te kort komt.

Verder alle overbodige abo's de deur uit, goedkoopste internet/tv abo nemen, telefoon abo de deur uit en alleen nog prepaid bellen en alleen als het noodzakelijk is, geen dingen uitgeven aan overbodige luxe, boodschappen halen bij de lidl en/of aldi en zorgen dat je vriendin aan het werk komt.

Dat je vrouw momenteel nog hard zoekend is naar werk in een stad als rotterdam en dat al 2 jaar lijkt me complete bullshit.

Die zoekt helemaal niet hard. Het werk ligt voor het oprapen. Dan maar ver onder je niveau.

Ik zal het sterker vertellen, als jouw vriendin nu gewoon ergens in een willekeurige winkel of fabriek gaat werken dan heb je al genoeg om breakeven te spelen en waarschijnlijk geld over te houden.

Ergo: bezuinig zoveel mogelijk en flikker overbodige zooi het huis uit en geef dat wijf van je een trap onder haar hol :r
Ietwat cru geformuleerd, maar de spijker op zijn kop. Ik zoek ook al een hele tijd naar een baan op mijn opleidingsniveau, maar zit niet thuis zolang ik die nog niet heb.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:12:30 #18
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_115199468
Schuldhulpverlening idd. Nu los je het ene gat op met het ander maar er gebeurt niks structueels. Betekent wel dat je een paar jaar op een houtje moet bijten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_115199527
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:53 schreef UrMyTango het volgende:
Ik heb een Auto (seat ibiza 2008) die ik verkoop.
Daarmee dalen ook je vaste lasten.
quote:
Ik doe nog wat kleine handel.
En wat schuift dat per maand?
quote:
Ik had gedacht om een lening te doen van 10.000 euro dat ik alles in 1 x aflos
... en 1000 euro overhoud. Waar is dat goed voor?
quote:
Ik ben nu bang dat als ik al deze dingen verkocht hebt dat ik ongeveer 6000 tot 7000 euro bij me kaar hebt. Alleen nog sta ik duizenden in achterstand.
Een restschuld van 2000 moet dan mogelijk zijn. Dan zijn die 700 euro aan betalingsregelingen ook geen 700 euro meer maar hooguit een honderd of 3. Bovenop je vaste lasten van (inmiddels minder dan) 1000 euro is max. 1300 euro. Met je inkomen van 1500 euro hou je dan maandelijks meer dan 200 euro over om de resterende 2000 euro versneld af te lossen.

Was is dus het probleem? :?
pi_115199528
Wat nou cru geformuleerd? Ik zeg het gewoon zoals het is; daar is niks cru aan.

Misschien moet TS zn ogen eens open doen en beseffen dat als zn vriendin al 2 jaar geen werk heeft dat het dan toch nu echt eens godverdomme hoog tijd wordt dat ze iets aan gaat nemen onder haar niveau }:|

Overigens vraag ik me af of dat mens uberhaupt nog wel een ww uitkering vangt. En indien dat het geval is waarom ze dan niet mee betaald.

TS stelt namelijk 1500 te verdienen en 1700 uit te geven.

Waar is het geld van zn vriendin? Naja, 2 jaar thuis zitten zal ze inmiddels wel geen ww meer krijgen, maar toch wel nog bijstand of iets niet?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115199618
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:13 schreef vosss het volgende:
Naja, 2 jaar thuis zitten zal ze inmiddels wel geen ww meer krijgen, maar toch wel nog bijstand of iets niet?
Bijstand als er maandelijks 1500 euro schoon binnenkomt, wat denk je zelf?
pi_115199629
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:12 schreef controlaltdelete het volgende:
Schuldhulpverlening idd. Nu los je het ene gat op met het ander maar er gebeurt niks structueels. Betekent wel dat je een paar jaar op een houtje moet bijten.
Nee, zijn vrouw moet gewoon een pauperbaantje aannemen! Schuldsanering voel je nog hele lange tijd. Gegevens blijven aardig lang rondzweven bij/voor hypotheekverstrekkers e.d.
pi_115199634
Je vrouw kan morgen beginnen als tomatenplukster in het westland. Is vlakbij !

Alsof je dat zelf niet had kunnen verzinnen :W
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:17:00 #24
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_115199665
Bijstand vervalt toch als de partner een volledig salaris heeft? Maar werk valt er best te vinden al ga je kantoren schoonmaken ergens in de ochtend of de avonduren. Kamermeisjes zie ik ook vaak zat. In de winkel zie ik ook vaak vacatures voor verkoopsters.. bij de bakker vandaag nog etc.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_115199694
Vrouw een baantje laten nemen of eruit trappen. Auto uit 2008 heb je dus een jaar of 2 geleden gekocht vrijwel nieuw. Die had je gelijk van de hand moeten doen, had je nu geen problemen gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')