abonnement Unibet Coolblue
pi_115198624
Ik ben getrouwd en heb geen kinderen.
Afgelopen jaar heb ik zoveel schulden opgebouwd en afgelost. Ik word er helemaal gek van!
Even samengevat: 2 jaar terug zat ik heel goed, nadat ik getrouwd was is mijn vrouw vanuit Gelderland hier naar Rotterdam verhuisd (economische crisis tijden).
Ze begon met werk zoeken en is via de uitzendbureau tijdelijk hier en daar gaan werken en uit dienst gehaald.
Ik heb een vaste baan waar ik 1500 euro verdien. Maar in tussen tijd hebben we zoveel achterstanden opgebouwd. Eerst was het nog 3000/4000 op 4/5 plekken deurwaarders.
Maar ik merk als ik 1 ervan aflos zodat ik de deurwaarder gedoe niet aan me hoofd heb. Krijg ik van een ander deurwaarder brief.
Het blijft zo maar verder rollen en ik heb inmiddels zoveel achterstand opgebouwd terwijl ik niks meer uitgeef bijna. ik zit momenteel op 9000 euro

Ik heb gemerkt dat als ik een rekening betaal van deurwaarder dat het van andere plekken abnormale kosten erop komt door niet te betalen. Maar hoe moet ik alles tegelijk betalen kan toch niet! Natuurlijk heb ik betalingsregelingen getroffen met Hypotheek, Zorgverzekering etc. Maar hoe veel ik ook aan mijn achterstanden en vaste lasten betaal het blijft zich maar ophopen.
Ik heb in principe vaste lasten van 1000 euro +/- met betalingsregelingen kom ik op 1700 euro en dat is 200 euro meer dan mijn budget elke maand.
Mijn vrouw is momenteel nog steeds hard werk zoekende omgeving Rotterdam.
Ik heb een Auto (seat ibiza 2008) die ik verkoop.
Ik doe nog wat kleine handel.
Maar dit zal mij nog niet uit me schulden helpen (compleet dan)
Ik had gedacht om een lening te doen van 10.000 euro dat ik alles in 1 x aflos zodat ik alleen de lening nog maandelijks 300 euro betaal. Maar heb allerlei banken gesproken en gegoogled. Door die achterstanden en deurwaarders zit ik volop geregistreerd in BKR. Ik heb gevonden om met een Onderpand lening te doen maar dat lijkt me ook zo onvertrouwbaar!

Ik weet nu niet wat ik moet doen naast mijn auto verkopen. Ik verkoop ook kleine spullen zoals Playstation 3, kleine tv etc... Zodat ik me er uit kan redden een beetje.
Maar wat ik ook heb gedaan, niks helpt het blijft maar opstapelen. Het lijkt wel alsof ik voor de deurwaarders werk. Zoveel kosten brengen ze op de achterstanden.
Ik ben nu bang dat als ik al deze dingen verkocht hebt dat ik ongeveer 6000 tot 7000 euro bij me kaar hebt. Alleen nog sta ik duizenden in achterstand. En dit zal zich weer ophopen, jaartje terug heb ik namelijk heel wat goud ingewisseld voor geld en toen was het de zelfde verhaal. En ik ben bang dat dit weer gaat gebeuren want met die goud had ik namelijk ook me achterstand omlaag gehaald naar 4000 euro. Dalijk ben ik alles kwijt en heb ik nog steeds niks bereikt!

Ik hoop dat jullie een beetje inzicht hebben op wat ik nu meemaak, hoe en wat.... Hopelijk kunnen jullie wat ideeen of wat dan ook delen met mij! En ik zie graag serieuze reacties en geen zinnen of woorden die tot een discussie leiden!
pi_115198758
TVP
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:58:29 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_115198835
Is er geen instantie of een persoon waar je mee kunt praten? Iemand die er zeg maar objectiever naar kan kijken dan jij nu kan en misschien nog mogelijkheden ziet?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_115198845
Waar heb je dan 9000 aan uitgegeven zonder dat je het eigenlijk had?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_115198882
Volgens mij is het verstadig om eens met een schuldhulp te gaan praten. Of desnoods persoonlijk failliet zodat je er zeker met 3 jaarcaf bent.

Bel je gemeente eens, dacht dat die ook altijd trajecten hadden.
pi_115198891
In ieder geval geen nieuwe lening nemen, dat maakt de schuld alleen maar groter dan die je al hebt. ga kijken waar je op kan bezuinigen zoals abo's. Auto verkopen is een goed idee dat drukt de maandelijkse lasten.

Wat je ook kan doen is naar de schuldsanering gaan. Is geen pretje, maar zij kunnen je verder helpen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_115198913
quote:
15s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:58 schreef Pritt het volgende:
Waar heb je dan 9000 aan uitgegeven zonder dat je het eigenlijk had?
ik zit me elke dag kapot te werken en heel mijn loon gaat uit naar kosten. Maar ze blijven maar door opstapelen omdat de deurwaarders achterstanden administratieve kosten etc zoveel word op den duur. Kan ik het gewoon niet meer aan
pi_115198925
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:58 schreef karr-1 het volgende:
Is er geen instantie of een persoon waar je mee kunt praten? Iemand die er zeg maar objectiever naar kan kijken dan jij nu kan en misschien nog mogelijkheden ziet?
Nee ook niet
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:01:26 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_115198983
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:00 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

ik zit me elke dag kapot te werken en heel mijn loon gaat uit naar kosten. Maar ze blijven maar door opstapelen omdat de deurwaarders achterstanden administratieve kosten etc zoveel word op den duur. Kan ik het gewoon niet meer aan
Dat is nu, maar hoe ging dat toen je schuld nog <2000 euro was? Toen bleef je ook uitgeven.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:00 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Nee ook niet
Pure onwil, er zijn mogelijkheden genoeg.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_115199009
Op de eerste plaats zorgen dat er meer binnenkomt dan eruit gaat. Anders heeft het weinig zin om nu je auto etc te verkopen als je vervolgens nog steeds 200 per maand te kort komt.

Verder alle overbodige abo's de deur uit, goedkoopste internet/tv abo nemen, telefoon abo de deur uit en alleen nog prepaid bellen en alleen als het noodzakelijk is, geen dingen uitgeven aan overbodige luxe, boodschappen halen bij de lidl en/of aldi en zorgen dat je vriendin aan het werk komt.

Dat je vrouw momenteel nog hard zoekend is naar werk in een stad als rotterdam en dat al 2 jaar lijkt me complete bullshit.

Die zoekt helemaal niet hard. Het werk ligt voor het oprapen. Dan maar ver onder je niveau.

Ik zal het sterker vertellen, als jouw vriendin nu gewoon ergens in een willekeurige winkel of fabriek gaat werken dan heb je al genoeg om breakeven te spelen en waarschijnlijk geld over te houden.

Ergo: bezuinig zoveel mogelijk en flikker overbodige zooi het huis uit en geef dat wijf van je een trap onder haar hol :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115199022
Probeer in ieder geval eens te kijken wat je aan kosten maakt die je kunt schrappen zoals abonnementen e.d. Verder zou je het kunnen proberen om in de schuldsanering te komen.

http://www.rijksoverheid.(...)lijke-schuldsanering
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115199064
Kloten vicieuze cirkel, weet je baas het?
Ik zwaai naar dieren.
pi_115199171
Ow en straks van de winter een dikke trui aan ipv de verwarming een paar graden hoger. Dat scheelt ook weer flink op de stookkosten.

Tevens heeft het ook weinig zin om bv een koelkast finaal vol te stouwen. Dan moet dat ding veel harder trekken om het gekoeld te krijgen. Dus minder erin en minder koud zetten. En wat lampen minder aan en geen tv of computer aan laten staan als je hem niet gebruikt. Scheelt ook weer allemaal op de eindafrekening.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115199195
Hoe is die startschuld van 3 a 4000 zo hoog opgelopen?
pi_115199207
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:02 schreef trovey het volgende:
Verder zou je het kunnen proberen om in de schuldsanering te komen.

Dat kan nog niet. Eerst maar eens naar de gemeentelijke kredietbank met al je zooi aan rekeningen en laat een proffesional maar eens kijken en proberen de "minnelijke weg" te regelen. Zonder dat kan je niet eens in de sanering komen.
pi_115199218
Post anders eens precies wat eruit gaat aan welke lasten en afbetalingen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115199316
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:01 schreef vosss het volgende:
Op de eerste plaats zorgen dat er meer binnenkomt dan eruit gaat. Anders heeft het weinig zin om nu je auto etc te verkopen als je vervolgens nog steeds 200 per maand te kort komt.

Verder alle overbodige abo's de deur uit, goedkoopste internet/tv abo nemen, telefoon abo de deur uit en alleen nog prepaid bellen en alleen als het noodzakelijk is, geen dingen uitgeven aan overbodige luxe, boodschappen halen bij de lidl en/of aldi en zorgen dat je vriendin aan het werk komt.

Dat je vrouw momenteel nog hard zoekend is naar werk in een stad als rotterdam en dat al 2 jaar lijkt me complete bullshit.

Die zoekt helemaal niet hard. Het werk ligt voor het oprapen. Dan maar ver onder je niveau.

Ik zal het sterker vertellen, als jouw vriendin nu gewoon ergens in een willekeurige winkel of fabriek gaat werken dan heb je al genoeg om breakeven te spelen en waarschijnlijk geld over te houden.

Ergo: bezuinig zoveel mogelijk en flikker overbodige zooi het huis uit en geef dat wijf van je een trap onder haar hol :r
Ietwat cru geformuleerd, maar de spijker op zijn kop. Ik zoek ook al een hele tijd naar een baan op mijn opleidingsniveau, maar zit niet thuis zolang ik die nog niet heb.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:12:30 #18
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_115199468
Schuldhulpverlening idd. Nu los je het ene gat op met het ander maar er gebeurt niks structueels. Betekent wel dat je een paar jaar op een houtje moet bijten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_115199527
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:53 schreef UrMyTango het volgende:
Ik heb een Auto (seat ibiza 2008) die ik verkoop.
Daarmee dalen ook je vaste lasten.
quote:
Ik doe nog wat kleine handel.
En wat schuift dat per maand?
quote:
Ik had gedacht om een lening te doen van 10.000 euro dat ik alles in 1 x aflos
... en 1000 euro overhoud. Waar is dat goed voor?
quote:
Ik ben nu bang dat als ik al deze dingen verkocht hebt dat ik ongeveer 6000 tot 7000 euro bij me kaar hebt. Alleen nog sta ik duizenden in achterstand.
Een restschuld van 2000 moet dan mogelijk zijn. Dan zijn die 700 euro aan betalingsregelingen ook geen 700 euro meer maar hooguit een honderd of 3. Bovenop je vaste lasten van (inmiddels minder dan) 1000 euro is max. 1300 euro. Met je inkomen van 1500 euro hou je dan maandelijks meer dan 200 euro over om de resterende 2000 euro versneld af te lossen.

Was is dus het probleem? :?
pi_115199528
Wat nou cru geformuleerd? Ik zeg het gewoon zoals het is; daar is niks cru aan.

Misschien moet TS zn ogen eens open doen en beseffen dat als zn vriendin al 2 jaar geen werk heeft dat het dan toch nu echt eens godverdomme hoog tijd wordt dat ze iets aan gaat nemen onder haar niveau }:|

Overigens vraag ik me af of dat mens uberhaupt nog wel een ww uitkering vangt. En indien dat het geval is waarom ze dan niet mee betaald.

TS stelt namelijk 1500 te verdienen en 1700 uit te geven.

Waar is het geld van zn vriendin? Naja, 2 jaar thuis zitten zal ze inmiddels wel geen ww meer krijgen, maar toch wel nog bijstand of iets niet?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115199618
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:13 schreef vosss het volgende:
Naja, 2 jaar thuis zitten zal ze inmiddels wel geen ww meer krijgen, maar toch wel nog bijstand of iets niet?
Bijstand als er maandelijks 1500 euro schoon binnenkomt, wat denk je zelf?
pi_115199629
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:12 schreef controlaltdelete het volgende:
Schuldhulpverlening idd. Nu los je het ene gat op met het ander maar er gebeurt niks structueels. Betekent wel dat je een paar jaar op een houtje moet bijten.
Nee, zijn vrouw moet gewoon een pauperbaantje aannemen! Schuldsanering voel je nog hele lange tijd. Gegevens blijven aardig lang rondzweven bij/voor hypotheekverstrekkers e.d.
pi_115199634
Je vrouw kan morgen beginnen als tomatenplukster in het westland. Is vlakbij !

Alsof je dat zelf niet had kunnen verzinnen :W
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:17:00 #24
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_115199665
Bijstand vervalt toch als de partner een volledig salaris heeft? Maar werk valt er best te vinden al ga je kantoren schoonmaken ergens in de ochtend of de avonduren. Kamermeisjes zie ik ook vaak zat. In de winkel zie ik ook vaak vacatures voor verkoopsters.. bij de bakker vandaag nog etc.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_115199694
Vrouw een baantje laten nemen of eruit trappen. Auto uit 2008 heb je dus een jaar of 2 geleden gekocht vrijwel nieuw. Die had je gelijk van de hand moeten doen, had je nu geen problemen gehad.
pi_115199702
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:06 schreef vosss het volgende:
Post anders eens precies wat eruit gaat aan welke lasten en afbetalingen :)
Hypotheek 500 euro
Tel abo 2x 45 euro (1 ervan word over 2 maanden stop gezet)
VVE 65 euro
UPC 40 euro
XS4ALL 55 euro (word oktober stop gezet)
Gas & electriteit 120 euro
Auto verzekering 80 euro
Benzine naar werk heen en terug maandelijks 100 euro
Zorgverzekering 308 euro (aangemeld bij CJIB vanwege achterstand dus betaal het maandelijks met boete)

Mijn inkomen is 1500 euro en dit zijn ongeveer mijn vaste lasten per maand. dit komt uit op 1250 + nog 700 euro aan betalingsregelingen heb ik ongeveer dus ik kom zelfs duurder uit. Net heb ik alles even grof samengevat. Sorry.

Ik ben nu van plan mijn auto te verkopen wat mij 4000 ongeveer zal opleveren vermoed ik.
Ik heb ook nog wat kleine dingen als Playstation 3. Home cinema system. Full hd tv beeld enz. En waarschijnlijk krijg ik van deze kleine producten tussen de 500/1000 euro. En meer heb ik ook niks te verkopen.

Mijn broers helpen me ook nog een maandelijks een beetje zo rond de 100/200 euro...
pi_115199709
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:13 schreef vosss het volgende:
Wat nou cru geformuleerd? Ik zeg het gewoon zoals het is; daar is niks cru aan.

Misschien moet TS zn ogen eens open doen en beseffen dat als zn vriendin al 2 jaar geen werk heeft dat het dan toch nu echt eens godverdomme hoog tijd wordt dat ze iets aan gaat nemen onder haar niveau }:|

Overigens vraag ik me af of dat mens uberhaupt nog wel een ww uitkering vangt. En indien dat het geval is waarom ze dan niet mee betaald.

TS stelt namelijk 1500 te verdienen en 1700 uit te geven.

Waar is het geld van zn vriendin? Naja, 2 jaar thuis zitten zal ze inmiddels wel geen ww meer krijgen, maar toch wel nog bijstand of iets niet?
Zie ik nu ineens de term vriendin ipv wijf voorbij komen ;).
pi_115199710
Goed opschrijven waar al het geld heen gaat, wat je schulden exact zijn op dit moment, daarnaast dingen die goedkoper kunnen of waar je eigenlijk zonder kunt even opzeggen totdat je weer uit de schulden bent. Daarnaast lijkt het me verstandig dat je vrouw toch een baantje zoekt, ookal is het niet van haar niveau, maar dat er iets van extra geld binnenkomt voor alle schulden.
pi_115199722
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:06 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Dat kan nog niet.
Sorry, dan was ik te vroeg. :@ Zelf geen ervaring met schulden.
Het blijf wel belangrijk dat TS alle niet te missen lasten gaat schrappen en dan inderdaad op dingen als gwl proberen te bezuinigen door gewoon een warme trui aan te trekken, deuren dicht te houden en niet in alle ruimtes stoken en uiteraard dingen gewoon uitdoen als je ze niet gebruikt (computer, lampen, oplader e.d.). Alle kleine beetjes helpen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115199752
Goedkopere autoverzekering, WA is 30 euro oid. Scheelt alweer
pi_115199765
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Bijstand als er maandelijks 1500 euro schoon binnenkomt, wat denk je zelf?
koophuis
pi_115199787
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:17 schreef brulaap112 het volgende:
Vrouw een baantje laten nemen of eruit trappen. Auto uit 2008 heb je dus een jaar of 2 geleden gekocht vrijwel nieuw. Die had je gelijk van de hand moeten doen, had je nu geen problemen gehad.
gekregen van mijn broer (cadeau) :$
pi_115199806
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:17 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Hypotheek 500 euro
Tel abo 2x 45 euro (1 ervan word over 2 maanden stop gezet)
VVE 65 euro
UPC 40 euro
XS4ALL 55 euro (word oktober stop gezet)
Gas & electriteit 120 euro
Auto verzekering 80 euro
Benzine naar werk heen en terug maandelijks 100 euro
Zorgverzekering 308 euro (aangemeld bij CJIB vanwege achterstand dus betaal het maandelijks met boete)

Mijn inkomen is 1500 euro en dit zijn ongeveer mijn vaste lasten per maand. dit komt uit op 1250 + nog 700 euro aan betalingsregelingen heb ik ongeveer dus ik kom zelfs duurder uit. Net heb ik alles even grof samengevat. Sorry.

Ik ben nu van plan mijn auto te verkopen wat mij 4000 ongeveer zal opleveren vermoed ik.
Ik heb ook nog wat kleine dingen als Playstation 3. Home cinema system. Full hd tv beeld enz. En waarschijnlijk krijg ik van deze kleine producten tussen de 500/1000 euro. En meer heb ik ook niks te verkopen.

Mijn broers helpen me ook nog een maandelijks een beetje zo rond de 100/200 euro...
en nog eten en drinken hieruit
pi_115199819
Telefoonabbos zou ik beide opzeggen. Neem een sim only van 2,50 in de maand.
pi_115199869
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:20 schreef brulaap112 het volgende:
Telefoonabbos zou ik beide opzeggen. Neem een sim only van 2,50 in de maand.
daar denk ik ook aan maar 1 van de abo' s loopt tot 2013 dus weinig nut.
1 ervan ga ik prepaid gebruiken.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:22:39 #36
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_115199914
Fietsen of met het OV naar je werk?
Anonieme tievesclown
pi_115199924
Mijn vriendin heeft nul komma nul aan nuttige opleiding, is ouder dan dertig, maar heeft, ondanks altijd tijdelijke contracten, nooit meer dan twee weken zonder werk gezeten.

Stuur je vriendin naar een uitzendburea en je hebt zo een paar honderd euro per maand extra aan inkomen. Dom manueel werk is er zat...

Uitgave beperken is belangrijk, maar in jouw geval is het vergroten van het inkomen makkelijker.

[ Bericht 7% gewijzigd door The_stranger op 06-08-2012 19:33:38 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_115199969
Jullie kunnen zorgtoeslag aanvragen.
pi_115199985
Begin hier maar eens:

https://www.degkb.nl/
pi_115199991
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:22 schreef Crimyclown het volgende:
Fietsen of met het OV naar je werk?
Fietsen
pi_115200011
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:23 schreef brulaap112 het volgende:
Jullie kunnen zorgtoeslag aanvragen.
heb ik ook maandelijks 130 euro
pi_115200056
Dus al 1630 dan.
pi_115200131
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:25 schreef brulaap112 het volgende:
Dus al 1630 dan.
kan kloppen om precies mijn uitgaves te berekenen moet ik alle papieren enz bij mekaar opzoeken en optellen kost wel even half uur tijd....
Maar ik gaf bij mijn samenvatting ook maar een voorbeeld. de toestand is inderdaad wat erger..
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:27:55 #44
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115200194
Er is genoeg werk voor je vrouw, krijg meer het idee dat kieskeurigheid een rol speelt als je na 2 jaar nog niets kunt vinden..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115200201
Waarom werkt je vriendin niet?

Met een paar uurtjes per week speel je al breakeven.

Ik zou eens een hartig woordje met haar spreken. Ze woont godverdomme voor niks bij je in en eet voor niks. Het is geen hotel }:| :(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115200219
Om uit de schulden te komen zal je dit moeten doen. Ga precies bijhouden hoeveel je binnen krijgt er waar het blijft. Dit zal ook het eerste zijn dat je bij een eventueel schuldhulpverlening zal moeten gaan doen.
pi_115200233
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:26 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

kan kloppen om precies mijn uitgaves te berekenen moet ik alle papieren enz bij mekaar opzoeken en optellen kost wel even half uur tijd....

Nou dan neem dat half uur eens. Zomaar een idee. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115200268
http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/stappenplan/stap1

Vul alles hier in. Alles op tafel gooien nu en het gewoon uitzoeken. Hoofd in het zand en gewoond doorgaan zal niks oplossen
pi_115200273
Laat je vriendin maar eens in het westland gaan kijken in de kassen. Daar kan je altijd werken. Wel klote werk maar zo kom je wel van de schulden af.
pi_115200360
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:19 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

koophuis
Ja en? :?

En ga je nog op mijn eerdere post reageren?
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:31:29 #51
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115200398
quote:
8s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou dan neem dat half uur eens. Zomaar een idee. :X
Dit...

Laat je vrouw iets kopen en verkopen met winst, (je kunt natuurlijk je vrouw ook gewoon verkopen)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115200408
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:29 schreef Bombshell het volgende:
Laat je vriendin maar eens in het westland gaan kijken in de kassen. Daar kan je altijd werken. Wel klote werk maar zo kom je wel van de schulden af.
Dat mens wilt helemaal niet werken. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115200429
quote:
(je kunt natuurlijk vrouw ook gewoon verkopen)
Of gewoon buiten trappen. Compleet onacceptabel. }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115200480
Schuldhulp zal moeilijk worden met een eigen huis.
klinkt mischien hard maar zal toch proberen alles snel op orde te krijgen anders staat dat gedeelte ook nog op het spel.
pi_115200572
Je hebt upc en xs4all? dat is al 95 euro alleen voor internet en tv?
Ik zwaai naar dieren.
pi_115200581
Leuk dat er hier en daar gesuggereerd wordt dat 'er wel genoeg werk' te vinden is.

Dat zijn mensen die al een baan hebben en maar blaten..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115200643
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:26 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

kan kloppen om precies mijn uitgaves te berekenen moet ik alle papieren enz bij mekaar opzoeken en optellen kost wel even half uur tijd....
Maar ik gaf bij mijn samenvatting ook maar een voorbeeld. de toestand is inderdaad wat erger..
Niet leuk maar heel belangrijk om te weten hoe je inkomsten en uitgaven zijn en wat er nog geschrapt kan worden of goedkoper kan. Struisvogelpolitiek gaat niet werken in deze. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115200660
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:34 schreef Geerd het volgende:
Je hebt upc en xs4all? dat is al 95 euro alleen voor internet en tv?
klopt UPC was 60 euro en XS4ALL 55 en UPC bood mij aan om compleet over te stappen naar hun voor 40 euro inclusief tv kanaal standaard met goedkoopste internet. En xs4all contract laten beeindigen wat in toepassing gaat in oktober
pi_115200722
Het grootste probleem hier is dat jullie niet met geld om kunnen gaan.

Begin eerst maar eens met een lijstje te maken met al je vaste lasten/uitgaven per maand.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:37:33 #60
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115200754
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:34 schreef CantFazeMe het volgende:
Leuk dat er hier en daar gesuggereerd wordt dat 'er wel genoeg werk' te vinden is.

Dat zijn mensen die al een baan hebben en maar blaten..
Ik heb een eigen bedrijf, ja en..?
Als ik niet werk zijn er ook geen centen, en als ik schulden heb moet ik meer werken...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115200778
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:35 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

klopt UPC was 60 euro en XS4ALL 55 en UPC bood mij aan om compleet over te stappen naar hun voor 40 euro inclusief tv kanaal standaard met goedkoopste internet. En xs4all contract laten beeindigen wat in toepassing gaat in oktober
Zo dan dure shit, heb gewoon bij tele2 zoon 3 in 1 pakket voor 40 idd.
En die auto verpatsen idd, damn ben je al meer dan 50% uit de schulden.
Ik zwaai naar dieren.
pi_115200782
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het grootste probleem hier is dat jullie niet met geld om kunnen gaan.
Klopt ook maar dat heb ik al afgeleerd
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:38:51 #63
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_115200821
Ik heb nog steeds niet vernomen waarom zijn vriendin niet werkt ..
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_115200846
Is dat trouwens 1500 netto of bruto?
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:40:12 #65
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115200889
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb nog steeds niet vernomen waarom zijn vriendin niet werkt ..
Dit..

En toen jullie trouwden kochten jullie toch samen een huis...??
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115200896
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb nog steeds niet vernomen waarom zijn vriendin niet werkt ..
ze is aan t werk geweest maar via uitzendbureaus ze heeft in anderhalf 2 jaar tijd in 4/5 plekken gewerkt maar waren allemaal tijdelijke dienstverband!
pi_115200906
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:38 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Klopt ook maar dat heb ik al afgeleerd
Aan je post van 5 minuten geleden te zien betwijfel ik dat ten zeerste.
pi_115200916
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dit..

En toen jullie trouwden kochten jullie toch samen een huis...??
Nee met mijn loon maar staat op ons beide namen
pi_115200917
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Is dat trouwens 1500 netto of bruto?
Dat zal wel netto zijn, anders word het wel heel krap.
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:41:10 #70
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115200944
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:40 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

ze is aan t werk geweest maar via uitzendbureaus ze heeft in anderhalf 2 jaar tijd in 4/5 plekken gewerkt maar waren allemaal tijdelijke dienstverband!
Ik werk elke dag op een andere plek... allemaal tijdelijk dienstverband..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:41:40 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115200969
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:40 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Nee met mijn loon maar staat op ons beide namen
En zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115200988
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:40 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

ze is aan t werk geweest maar via uitzendbureaus ze heeft in anderhalf 2 jaar tijd in 4/5 plekken gewerkt maar waren allemaal tijdelijke dienstverband!
Dus? Uitzendbureaus zijn ook verplicht tot het betalen van minimumloon. Geen excuus dit. Of ze moet steeds een paar maanden hebben gewerkt...
pi_115201002
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen?
yep
pi_115201038
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:40 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Nee met mijn loon maar staat op ons beide namen
Hoe heb je dat ooit kunnen doen ????????????
pi_115201041
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:37 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik heb een eigen bedrijf, ja en..?
Als ik niet werk zijn er ook geen centen, en als ik schulden heb moet ik meer werken...
Ik zeg het alleen even dat mensen niet zomaar moeten aannemen dat banen voor het oprapen liggen wat hier wel gesuggereerd wordt.

Dat jij een eigen bedrijf bezit heeft niks met deze insteek te maken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115201050
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:42 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dus? Uitzendbureaus zijn ook verplicht tot het betalen van minimumloon. Geen excuus dit. Of ze moet steeds een paar maanden hebben gewerkt...
steeds paar maanden gewerkt en paar maanden werkloos gezeten..
ook i.v.m. met haar school had ze stage gelopen.
pi_115201061
Hebben jullie er uberhaupt wel over nagedacht of dat financieel wel haalbaar was?
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:43:38 #78
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115201062
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:42 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

yep
Dan zijn het dus niet jouw schulden, maar jullie schulden en is zij er ook voor 50% verantwoordelijk voor
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:43:47 #79
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_115201071
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:40 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

ze is aan t werk geweest maar via uitzendbureaus ze heeft in anderhalf 2 jaar tijd in 4/5 plekken gewerkt maar waren allemaal tijdelijke dienstverband!
Waarom is ze nu dan niet aan het werk?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_115201081
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:43 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ik zeg het alleen even dat mensen niet zomaar moeten aannemen dat banen voor het oprapen liggen wat hier wel gesuggereerd wordt.

Dat jij een eigen bedrijf heeft niks met deze insteek te maken.
Er is werk in overvloed.

Er komen zefs mensen uit polen om hier te werken !!!
pi_115201130
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:43 schreef blek het volgende:

[..]

Er is werk in overvloed.

Er komen zefs mensen uit polen om hier te werken !!!
Dat zegt niks....
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115201134
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:43 schreef blek het volgende:

[..]

Er is werk in overvloed.

Er komen zefs mensen uit polen om hier te werken !!!
Er zit een verschil tussen werk zoeken en werk krijgen. Vooral in deze economische crisistijden.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:45:43 #83
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115201173
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:43 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ik zeg het alleen even dat mensen niet zomaar moeten aannemen dat banen voor het oprapen liggen wat hier wel gesuggereerd wordt.

Dat jij een eigen bedrijf heeft niks met deze insteek te maken.
Er is ver****me werk genoeg..! maar een k*t baantje is te slecht, te kort te lang, te weinig te veel, pak een emmer en vraag aan de buren of je hun auto mag wassen... loop zo een hele stad door en je hebt werk...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115201246
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:44 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dat zegt niks....
Dat zegt juist alles. Er lopen 200000 polen hier in NL die gewoon volgens de NL cao werken. Daar had TS zijn vrouw ook kunnen lopen maar die zit al 2 jaar te niksen.

tja, gek he, dat je dan geldproblemen krijgt..
pi_115201255
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:45 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Er is ver****me werk genoeg..! maar een k*t baantje is te slecht, te kort te lang, te weinig te veel, pak een emmer en vraag aan de buren of je hun auto mag wassen... loop zo een hele stad door en je hebt werk...
Je hebt zelf een autowasbedrijf?
pi_115201279
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:45 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Er is ver****me werk genoeg..! maar een k*t baantje is te slecht, te kort te lang, te weinig te veel, pak een emmer en vraag aan de buren of je hun auto mag wassen... loop zo een hele stad door en je hebt werk...
Trololo :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:48:11 #87
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115201309
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:47 schreef r_one het volgende:

[..]

Je hebt zelf een autowasbedrijf?
Eehm nee... ik doe iets totaal anders... ;)
Maar op die manier ben ik wel begonnen..

quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:47 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Trololo :').
:') |:(
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115201327
Zeker is er wel werk te vinden maar de meeste mensen draaien tegenwoordig liever hun hoofd om dan dat ze een schoonmaak baantje willen aan nemen. En zo zijn er genoeg soort baantjes die tegenwoordig te minder waardig zijn om te willen aan nemen
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:49:19 #89
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115201347
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:43 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

steeds paar maanden gewerkt en paar maanden werkloos gezeten..
ook i.v.m. met haar school had ze stage gelopen.
Waarom werkt ze NU niet?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115201348
Schop je vrouw de zorg in, staan ze te springen om mensen !!

Maarja je moet wel willen, en lekker lui profiteren van andermans centjes is natuurlijk makkelijker :')
pi_115201363
Een lening kan je vergeten omdat je jouw hypotheek niet meer betaald hebt. allereerst de gemakkelijkste, doe je auto zo snel mogelijk weg. Dit scheelt een paar duizend per jaar.

Doe je pinpas weg (niet letterlijk maar leg hem in een lade). In plaats dat je altijd pint neem je een wekelijks bedrag op en als het op is is het op. Dit gaat ook de 'sluik' uitgaven tegen van een broodje hier, een flesje cola daar etc.

Als je rookt, stop met roken.

Let op de telefoonkosten. Als jij of je vrouw steeds over je bundel (duur) heen gaat kijk eens of je een betere bundel kan krijgen, of stap over op een prepaid telefoontje waar je gewoon niet meer over je bundel heen kan gaan.

Kijk naar je verzekeringen, heb je die pluspakket echt nodig, of een eventuele rechtsbijstand? ga zo maar door.

Heb je luxe hd/digitale pakketten op je tv, droppen.

Heb je supersnel internet, neem eens een paar stappen lager.

Zorg voor meer inkomsten, werk zelf wat vaker over als het kan, vraag je baas om een salarisverhoging tijdens de volgende functioneringsgesprek etc.

Laat je vrouw weer werken, desnoods part time werk mogelijk gecombineerd met meerdere bedrijven. Alle inkomsten zijn er weer een paar en het hoeft echt niet werk te zijn dat ze leuk vind. Zeker als jullie geen kinderen hebben moet dit gewoon lukken http://www.postnljobs.nl/ druk hier eens je postcode in en kijk of er iets beschikbaar is in de buurt. Kijk of er winkels in de buurt zijn waar ze personeel zoeken. Zelfs al haalt ze 300 euro extra binnen per maand is het 300 euro dichterbij een schuldvrij bestaan en ze kan vanuit hier alsnog solliciteren voor werk dat ze wel leuk vind en meer verdiend dan het minimum loon.

Zorg ervoor dat je in/uitgaven op papier krijgt van de afgelopen paar maanden (iedere cent) en kijk waar nog echt goed in gesneden kan worden.

Maak een overzicht van al je schulden, ook de schulden die nog niet bij incassobureau's lopen.

In plaats dat je steeds een incassobureau afbetaald en bij een andere incassobureau het laat oplopen (incl rente en eventuele extra kosten) zorg ervoor dat je bij zoveel mogelijk incassobureau's betaalregelingen treft zodat je ze allemaal tegelijk beetje bij beetje aflost. Probeer ook regelingen te treffen bij bedrijven waar het nog niet in het incassobureau traject zit. In principe werken incassobureau's mee zolang je het maar redelijk houdt.

Vraag incassobureau's om eventuele extra rente e.d. kwijt te schelden, soms doen ze het niet, soms wel. Nooit geschoten altijd mis.

Ga eens zitten met een familielid of kennis die goed is met geldzaken om dat overzichtje te maken. Sowieso is een objectieve kijk op de zaken best handig.

Maar het aller belangrijkste van alles is dat je er voor zorgt dat je per maand niet een tekort hebt op inkomsten tegenover uitgaven maar je een overschot creëert waarmee je kan afbetalen.

Lukt het je uiteindelijk allemaal echt niet meer kan je altijd naar de gemeente toe gaan om daar hulp te vragen maar dan kom je in een heel ander traject terecht waar je geen keuzes meer kan maken zoals bijvoorbeeld het gedwongen verkopen van je huis waar je eventueel zelfs nog meer schulden door krijgt dan dat ze oplossen.

In principe is 9000 euro nog wel te overzien mits je het gewoon goed aan pakt.
pi_115201450
En maak zsm een afspraak met de schuldsanering.
pi_115201451
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:48 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Eehm nee... ik doe iets totaal anders... ;)
Maar op die manier ben ik wel begonnen..

[..]

:') |:(
Hoe je ooit begonnen bent, zegt niks. Zat mensen die met 15 begonnen zijn vakken te vullen. Probeer 15 jaar later (nadat je door een faillissement op straat bent komen te staan) nog maar eens te solliciteren als vakkenvuller :')
pi_115201481
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoe je ooit begonnen bent, zegt niks. Zat mensen die met 15 begonnen zijn vakken te vullen. Probeer 15 jaar later (nadat je door een faillissement op straat bent komen te staan) nog maar eens te solliciteren als vakkenvuller :')
Tomatenplukken kan zijn vrouw echt wel.
pi_115201534
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:47 schreef blek het volgende:

[..]

Dat zegt juist alles. Er lopen 200000 polen hier in NL die gewoon volgens de NL cao werken. Daar had TS zijn vrouw ook kunnen lopen maar die zit al 2 jaar te niksen.
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:43 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

steeds paar maanden gewerkt en paar maanden werkloos gezeten..
ook i.v.m. met haar school had ze stage gelopen.
pi_115201544
Jullie verneuken het topic over dat gezeik of er wel of niet voldoende werk is.
pi_115201551
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:48 schreef RDBestrating het volgende:
Zeker is er wel werk te vinden maar de meeste mensen draaien tegenwoordig liever hun hoofd om dan dat ze een schoonmaak baantje willen aan nemen. En zo zijn er genoeg soort baantjes die tegenwoordig te minder waardig zijn om te willen aan nemen
ik ben nog steeds bezig heb vandaag nog 2 schoonmaak bedrijven gebeld of ze mij kunnen aannemen (en mijn vrouw ook natuurlijk) om in de avond kantoor schoonmaak te doen of wat voor werk ze ook hebben voor ons. Ik ben bereid om gewoon 18/19 uurtjes te werken per dag.
pi_115201562
Idd 9k is ook weer niet zoon wereld bedrag, maar ga der even mee bezig zodat er niet nog een 0 achter komt :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_115201566
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:49 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Waarom werkt ze NU niet?
nog steeds geen werk kunnen vinden!
pi_115201608
Wil ze perse niet in de kassen werken?
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:54:46 #101
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_115201635
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:45 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Er is ver****me werk genoeg..! maar een k*t baantje is te slecht, te kort te lang, te weinig te veel, pak een emmer en vraag aan de buren of je hun auto mag wassen... loop zo een hele stad door en je hebt werk...
Eigenlijk mag je helemaal niet auto's buiten op straat wassen. o|O
zo goed..?
pi_115201673
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:53 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

nog steeds geen werk kunnen vinden!
Als je schulden hebt moet je gewoon alles aannemen, hoe kut het ook is, en niet specifiek naar die ene perfecte baan blijven zoeken. Zo kom je iig nooit uit de schulden.
pi_115201674
Neemt ze toch 2 of 3 kranten wijken?
Ik zwaai naar dieren.
pi_115201695
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:16 schreef blek het volgende:
Je vrouw kan morgen beginnen als tomatenplukster in het westland. Is vlakbij !

Alsof je dat zelf niet had kunnen verzinnen :W
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:51 schreef blek het volgende:

[..]

Tomatenplukken kan zijn vrouw echt wel.
Die tomaten schijnen je wel hoog te zitten :')
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:56:27 #105
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115201725
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoe je ooit begonnen bent, zegt niks. Zat mensen die met 15 begonnen zijn vakken te vullen. Probeer 15 jaar later (nadat je door een faillissement op straat bent komen te staan) nog maar eens te solliciteren als vakkenvuller :')
Toen ik begon had ik anders goed geld om handen, 1 auto 7,50 10 auto's op een dag 75,- (korte dag dan wel)

Werk zoeken en solliciteren zijn 2 verschillende dingen... Als je werk ziet liggen is het er op iedere straathoek.. (moeten de kozijnen van het huis naast je niet geverfd of de ramen gelapt..? bel aan en vraag)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115201753
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:56 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Toen ik begon had ik anders goed geld om handen, 1 auto 7,50 10 auto's op een dag 75,- (korte dag dan wel)

Werk zoeken en solliciteren zijn 2 verschillende dingen... Als je werk ziet liggen is het er op iedere straathoek.. (moeten de kozijnen van het huis naast je niet geverfd of de ramen gelapt..? bel aan en vraag)
Blablabla, sodemieter toch op met je bullshit.
pi_115201778
schuldsannering werkt niet zo makkelijk met een eigen huis.
De schuld hulp verlener moet namelijk bij alle schuldenaren een verzoek indienen tot tijdelijk stop zetten van incasso en daar zullen ze dan akkoord mee moeten gaan.
In de meeste gevallen zullen ze daar mee akkoord gaan asl er verder geen uitkomst is vanwege geen middellen.
In dit geval ligt het anders aangezien er een huis in het spel is.

Beste optie is dat de vrouw zo snel mogelijk welk baantje dan ook en hoe laag het inkomen dan ook is aan het werk te gaan.
Verder op een rijtje zetten wat en waar alle schulden lopen (bestaat best een kans dat er bij 1 incassoburo meerder schulden lopen) en met alle contact opnemen en alles uitleggen en tot regelingen proberen te komen waar ieder mee kan leven.

Prive failliet laten verklaren zowiezo niet doen aangezien de currator kosten dan ook nog boven op je lasten komen te liggen en ze dan alle prive bezittingen kunnen verkopen inclusief je huis.
pi_115201845
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:49 schreef teckna het volgende:
Een lening kan je vergeten omdat je jouw hypotheek niet meer betaald hebt. allereerst de gemakkelijkste, doe je auto zo snel mogelijk weg. Dit scheelt een paar duizend per jaar.

Doe je pinpas weg (niet letterlijk maar leg hem in een lade). In plaats dat je altijd pint neem je een wekelijks bedrag op en als het op is is het op. Dit gaat ook de 'sluik' uitgaven tegen van een broodje hier, een flesje cola daar etc.

Als je rookt, stop met roken.

Let op de telefoonkosten. Als jij of je vrouw steeds over je bundel (duur) heen gaat kijk eens of je een betere bundel kan krijgen, of stap over op een prepaid telefoontje waar je gewoon niet meer over je bundel heen kan gaan.

Kijk naar je verzekeringen, heb je die pluspakket echt nodig, of een eventuele rechtsbijstand? ga zo maar door.

Heb je luxe hd/digitale pakketten op je tv, droppen.

Heb je supersnel internet, neem eens een paar stappen lager.

Zorg voor meer inkomsten, werk zelf wat vaker over als het kan, vraag je baas om een salarisverhoging tijdens de volgende functioneringsgesprek etc.

Laat je vrouw weer werken, desnoods part time werk mogelijk gecombineerd met meerdere bedrijven. Alle inkomsten zijn er weer een paar en het hoeft echt niet werk te zijn dat ze leuk vind. Zeker als jullie geen kinderen hebben moet dit gewoon lukken http://www.postnljobs.nl/ druk hier eens je postcode in en kijk of er iets beschikbaar is in de buurt. Kijk of er winkels in de buurt zijn waar ze personeel zoeken. Zelfs al haalt ze 300 euro extra binnen per maand is het 300 euro dichterbij een schuldvrij bestaan en ze kan vanuit hier alsnog solliciteren voor werk dat ze wel leuk vind en meer verdiend dan het minimum loon.

Zorg ervoor dat je in/uitgaven op papier krijgt van de afgelopen paar maanden (iedere cent) en kijk waar nog echt goed in gesneden kan worden.

Maak een overzicht van al je schulden, ook de schulden die nog niet bij incassobureau's lopen.

In plaats dat je steeds een incassobureau afbetaald en bij een andere incassobureau het laat oplopen (incl rente en eventuele extra kosten) zorg ervoor dat je bij zoveel mogelijk incassobureau's betaalregelingen treft zodat je ze allemaal tegelijk beetje bij beetje aflost. Probeer ook regelingen te treffen bij bedrijven waar het nog niet in het incassobureau traject zit. In principe werken incassobureau's mee zolang je het maar redelijk houdt.

Vraag incassobureau's om eventuele extra rente e.d. kwijt te schelden, soms doen ze het niet, soms wel. Nooit geschoten altijd mis.

Ga eens zitten met een familielid of kennis die goed is met geldzaken om dat overzichtje te maken. Sowieso is een objectieve kijk op de zaken best handig.

Maar het aller belangrijkste van alles is dat je er voor zorgt dat je per maand niet een tekort hebt op inkomsten tegenover uitgaven maar je een overschot creëert waarmee je kan afbetalen.

Lukt het je uiteindelijk allemaal echt niet meer kan je altijd naar de gemeente toe gaan om daar hulp te vragen maar dan kom je in een heel ander traject terecht waar je geen keuzes meer kan maken zoals bijvoorbeeld het gedwongen verkopen van je huis waar je eventueel zelfs nog meer schulden door krijgt dan dat ze oplossen.

In principe is 9000 euro nog wel te overzien mits je het gewoon goed aan pakt.
bedankt voor je reactie. dit is de beste reactie met ideeen tot nu toe. zal zeker aandacht aan je woorden besteden.
pi_115201895
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jullie verneuken het topic over dat gezeik of er wel of niet voldoende werk is.
Vind ik ook ja :)
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:59:41 #110
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115201919
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:54 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Eigenlijk mag je helemaal niet auto's buiten op straat wassen. o|O
nee, klopt... (maar van mij mag het ook niet regenen op auto's)

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:56 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Blablabla, sodemieter toch op met je bullshit.
Vertel wat is jouw oplossing..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115201942
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:56 schreef Snowballed het volgende:
Als je werk ziet liggen is het er op iedere straathoek.. (moeten de kozijnen van het huis naast je niet geverfd of de ramen gelapt..? bel aan en vraag)
pi_115201958
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:57 schreef RDBestrating het volgende:
schuldsannering werkt niet zo makkelijk met een eigen huis.
De schuld hulp verlener moet namelijk bij alle schuldenaren een verzoek indienen tot tijdelijk stop zetten van incasso en daar zullen ze dan akkoord mee moeten gaan.
In de meeste gevallen zullen ze daar mee akkoord gaan asl er verder geen uitkomst is vanwege geen middellen.
In dit geval ligt het anders aangezien er een huis in het spel is.

Beste optie is dat de vrouw zo snel mogelijk welk baantje dan ook en hoe laag het inkomen dan ook is aan het werk te gaan.
Verder op een rijtje zetten wat en waar alle schulden lopen (bestaat best een kans dat er bij 1 incassoburo meerder schulden lopen) en met alle contact opnemen en alles uitleggen en tot regelingen proberen te komen waar ieder mee kan leven.

Prive failliet laten verklaren zowiezo niet doen aangezien de currator kosten dan ook nog boven op je lasten komen te liggen en ze dan alle prive bezittingen kunnen verkopen inclusief je huis.
Ik denk dat ts er al behoorlijk bij is gebaat als hij zijn financien, uitgaven en inkomsten en die van zijn vrouw eens netjes en overzichtelijk in kaart brengt.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:00:39 #113
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115201964
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:59 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Vind ik ook ja :)
Oke... veel succes met je schulden zooi dan... doei :W
Pas je de TT ook even aan..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115201993
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:56 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Die tomaten schijnen je wel hoog te zitten :')
Het is gewoon een feit dat ze daar heel veel mensen te kort voor hebben. Heb het zelf in de vakanties ook zat gedaan. Zeker niet het mooiste werk maar als je geld nodig hebt wel een oplossing.

Maar het maakt mij verder niet uit hoor. Ik heb geen dom lui wijf wat te veel geld kost.
pi_115202019
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:57 schreef RDBestrating het volgende:
schuldsannering werkt niet zo makkelijk met een eigen huis.
De schuld hulp verlener moet namelijk bij alle schuldenaren een verzoek indienen tot tijdelijk stop zetten van incasso en daar zullen ze dan akkoord mee moeten gaan.
In de meeste gevallen zullen ze daar mee akkoord gaan asl er verder geen uitkomst is vanwege geen middellen.
In dit geval ligt het anders aangezien er een huis in het spel is.

Beste optie is dat de vrouw zo snel mogelijk welk baantje dan ook en hoe laag het inkomen dan ook is aan het werk te gaan.
Verder op een rijtje zetten wat en waar alle schulden lopen (bestaat best een kans dat er bij 1 incassoburo meerder schulden lopen) en met alle contact opnemen en alles uitleggen en tot regelingen proberen te komen waar ieder mee kan leven.

Prive failliet laten verklaren zowiezo niet doen aangezien de currator kosten dan ook nog boven op je lasten komen te liggen en ze dan alle prive bezittingen kunnen verkopen inclusief je huis.
nee was ik ook niet van plan om mezelf prive failliet te laten verklaren :)
pi_115202110
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:59 schreef Snowballed het volgende:
Vertel wat is jouw oplossing..?
Ik heb geen oplossing voor de situatie van de ts en zijn vrouw, alleen advies.

Maar jij hebt er echt geen benul van in wat voor een tijd we nu leven qua werk. Al die tienduizenden werklozen in Nederland zijn dus gewoon profiteurs volgens jou? Ga toch fietsen.

Daarbij is het wel of geen makkelijk werk kunnen vinden een hele andere discussie.
pi_115202149
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:00 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Oke... veel succes met je schulden zooi dan... doei :W
Pas je de TT ook even aan..?
het gesprek of er werk is of niet heeft niks met mij te maken of mijn vrouw. Ik heb het nu niet daarover...
pi_115202172
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik heb geen oplossing, alleen advies.

Maar jij hebt er echt geen benul van in wat voor een tijd we nu leven qua werk. Al die tienduizenden werklozen in Nederland zijn dus gewoon profiteurs volgens jou? Ga toch fietsen.
En die honderdduizenden polen die hier werken zijn die zo ultra slim dat zij wel wat vonden :')
pi_115202193
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:03 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

het gesprek of er werk is of niet heeft niks met mij te maken of mijn vrouw. Ik heb het nu niet daarover...
maar als er plekken zijn in of omgeving rotterdam waarvan je denkt dat ze werknemers zoeken mag je dat natuurlijk even doorgeven ;)
pi_115202199
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:43 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

steeds paar maanden gewerkt en paar maanden werkloos gezeten..
ook i.v.m. met haar school had ze stage gelopen.
En waar is haar geld in die periode precies naartoe gegaan?

Klaarblijkelijk niet naar het aflossen. Want je komt er nu 200 te kort elke maand en zij heeft 100% zeker meer dan 200 verdiend in die tijd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115202281
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:04 schreef vosss het volgende:

[..]

En waar is haar geld in die periode precies naartoe gegaan?

Klaarblijkelijk niet naar het aflossen. Want je komt er nu 200 te kort elke maand en zij heeft 100% zeker meer dan 200 verdiend in die tijd.
dat was een groffe samenvatting en een klein voorbeeld mijn situatie valt erger uit...
haar geld is destijds ook naar achterstanden gegaan maar ik moet eerlijk erbij zeggen dat we die tijden ook niet goed met ons geld om gingen ...
pi_115202462
quote:
Ik ben bereid om gewoon 18/19 uurtjes te werken per dag.
En hoeveel uur is zij bereid?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:12:13 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115202553
Ziet zij de ernst van de situatie wel in?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115202648
Ik gok van niet :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:14:10 #125
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115202670
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:04 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

maar als er plekken zijn in of omgeving rotterdam waarvan je denkt dat ze werknemers zoeken mag je dat natuurlijk even doorgeven ;)
Ik zeg net dat er wel een woning is die geschilderd moet worden... (maar dat telt niet of is geen werk zeker...)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115202730
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:10 schreef vosss het volgende:

[..]

En hoeveel uur is zij bereid?
zij wilt ook werken hoeveel ze kan. Maar het lukt haar gewoon niet om werk te vinden! ze doet ook niet kieskeurig. Ze heeft ook geen rijbewijs, ze heeft paar x een baan gevonden waar ze om rijbewijs vroegen. dus dit is ook een klein probleem niet ernstig!
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:15:41 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115202751
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik zeg net dat er wel een woning is die geschilderd moet worden... (maar dat telt niet of is geen werk zeker...)
Zou jij je huis laten schilderen door een toevallig passerende vrouw?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115202808
Wat verwacht je eigenlijk van ons?

Ik bedoel ik gaf ook al een zooi tips, maar daar ga je compleet niet op in.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115202810
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:12 schreef Lienekien het volgende:
Ziet zij de ernst van de situatie wel in?
zeker weten. laatste half jaar vooral.. ze staat ook sinds 5/6 maanden echt werkloos daarvoor werkte ze wel af en toe als er werk werd aangeboden voor een tijdelijke periode van een week/maand(en)
pi_115202855
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik zeg net dat er wel een woning is die geschilderd moet worden... (maar dat telt niet of is geen werk zeker...)
haha jij ben de weg kwijt jonge! wie laat zijn huis nou aan een totale beginner schilderen.
pi_115202897
quote:
5s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:16 schreef vosss het volgende:
Wat verwacht je eigenlijk van ons?

Ik bedoel ik gaf ook al een zooi tips, maar daar ga je compleet niet op in.
tuurlijk wel ik verzamel ideeen. tips.. etc... Bedankt hiervoor ;)
pi_115202918
ik heb niet alles gelezen dus ik heb geen flauw idee of dit eerder is verteld, maar als volwassen man (en vrouw) is 9000 euro schuld helemaal niet veel. het is zonde van het geld (al heb je wel gebruik gemaakt van wat ze ooit gekocht hebben), maar geen bedrag waarvan je zegt dat je het niet meer aan kan.

neem een lening van 10,000, los alles af, betaal alles 1 maand vooruit en maak een goede planning... :7
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:18:21 #133
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115202921
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zou jij je huis laten schilderen door een toevallig passerende vrouw?
Als het eraan toe was en ik zat er aan te denken.. Ja waarom niet..?
Nog nooit gehoord van mensen die langs boeren gaan om het erf te asfalteren?
Die bellen aan en vragen ook..

En daarbij.. ik geef enkel een voorbeeld... er is zoveel te bedenken waar je morgen mee kunt beginnen...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115202982
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:18 schreef chrisje013 het volgende:
ik heb niet alles gelezen dus ik heb geen flauw idee of dit eerder is verteld, maar als volwassen man (en vrouw) is 9000 euro schuld helemaal niet veel. het is zonde van het geld (al heb je wel gebruik gemaakt van wat ze ooit gekocht hebben), maar geen bedrag waarvan je zegt dat je het niet meer aan kan.

neem een lening van 10,000, los alles af, betaal alles 1 maand vooruit en maak een goede planning... :7
lukt niet doordat ik bij bkr registratie heb met al die achterstanden en deurwaarders dat was ik ook van plan anders
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:19:31 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115203004
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:18 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Als het eraan toe was en ik zat er aan te denken.. Ja waarom niet..?
Nog nooit gehoord van mensen die langs boeren gaan om het erf te asfalteren?
Die bellen aan en vragen ook..
Nou, ik peins er niet over!
The love you take is equal to the love you make.
pi_115203100
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:18 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Als het eraan toe was en ik zat er aan te denken.. Ja waarom niet..?
Nog nooit gehoord van mensen die langs boeren gaan om het erf te asfalteren?
Die bellen aan en vragen ook..
Ja, ik ben eruit *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115203131
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:19 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

lukt niet doordat ik bij bkr registratie heb met al die achterstanden en deurwaarders dat was ik ook van plan anders
Kennelijk heeft jouw broer genoeg geld om jou een auto van een paar jaar oud cadeau te doen.
Heb het er eens met hem over.

Nadat je alles tot de laatste cent op een rij hebt gezet en gesneden hebt in alle overbodige kosten.

Nee heb je ja kan je krijgen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115203169
Dus dat je 9K van hem leent en netjes elke maand terug betaald aan hem :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:22:57 #139
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115203210
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, ik peins er niet over!
De volgende misschien wel... en anders die daarna..
het is maar een voorbeeld he..?

Was er geen tekort aan buitenschoolse opvang..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115203219
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:16 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

zeker weten. laatste half jaar vooral.. ze staat ook sinds 5/6 maanden echt werkloos daarvoor werkte ze wel af en toe als er werk werd aangeboden voor een tijdelijke periode van een week/maand(en)
Het doet mij een beetje denken aan toen een aflevering van een dubbeltje op zijn kant op RTL4 waar de vrouw ook echt totaal niet meewerkte om werk te vinden maar vooral bleef roepen dat ze echt niets had en kon vinden door de huidige markt. De hele markt ligt op zijn gat maar meestal zijn er nog wel dingetjes te vinden. Juist met tijdelijke contracten of part time contracten en voor het minimum loon of er maar net boven, dat wel.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:24:04 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115203290
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:22 schreef Snowballed het volgende:

[..]

De volgende misschien wel... en anders die daarna..
het is maar een voorbeeld he..?

Was er geen tekort aan buitenschoolse opvang..?
Maar wel een voorbeeld dat je niet zomaar overal aan de slag kunt met nul ervaring. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_115203343
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Kennelijk heeft jouw broer genoeg geld om jou een auto van een paar jaar oud cadeau te doen.
Heb het er eens met hem over.

Nadat je alles tot de laatste cent op een rij hebt gezet en gesneden hebt in alle overbodige kosten.

Nee heb je ja kan je krijgen.

:)
ik heb 2 broers die mij momenteel maandelijks al 100 tot 200/300 euro helpen. Maar het lukt allemaal niet... Ik ben overal met betalingsregelingen soms lukt me niet om al deze regelingen na te komen. Hierbij loop ik ook gewoon van bepaalde plekken duurder uit met kosten doordat ik een ander achterstand compleet aflos... Zoals ik al zei het blijft maar doorrollen.. Ik kan het gewoon niet meer aan. Ik zit in me vrije tijd auto te poetsen voor mensen, vraag het rond. ik verkoop wat dingen handelen in zonnebrillen sieraden etc. daaruit maak ik ook nog wat geld... Maar het lukt me maar niet om me achterstanden lager te krijgen!
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:25:12 #143
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115203368
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:23 schreef teckna het volgende:

[..]

Het doet mij een beetje denken aan toen een aflevering van een dubbeltje op zijn kant op RTL4 waar de vrouw ook echt totaal niet meewerkte om werk te vinden maar vooral bleef roepen dat ze echt niets had en kon vinden door de huidige markt. De hele markt ligt op zijn gat maar meestal zijn er nog wel dingetjes te vinden. Juist met tijdelijke contracten of part time contracten en voor het minimum loon of er maar net boven, dat wel.
Over 20 jaar zijn er geen (langdurige) vaste contracten meer... dan word alleen nog flexibel gewerkt... :Y
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:26:17 #144
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115203435
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar wel een voorbeeld dat je niet zomaar overal aan de slag kunt met nul ervaring. :')
Dan ga je dus iets doen waar je wel ervaring mee hebt en als je dat niet hebt ga je die dus opdoen... ;)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115203453
In tussen tijd bedank ik iedereen die met ideeen tips en mogelijke oplossingen komen! :)
pi_115203470
@Snowballed; dat is over 5 jaar al hoor. Dan zijn we allemaal uitzendkrachten van de overheid :+

quote:
Ik kan het gewoon niet meer aan.
Er is voor elk probleem een final solution :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115203507
Als jouw broers elke maand 300 euro kunnen missen dan kunnen zij ook een lening van 9K afsluiten lijkt me.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:28:08 #148
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115203546
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:26 schreef vosss het volgende:
@Snowballed; dat is over 5 jaar al hoor. Dan zijn we allemaal uitzendkrachten van de overheid :+

[..]

Er is voor elk probleem een final solution :X
Een staatslot..? :P
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115203579
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:26 schreef vosss het volgende:
@Snowballed; dat is over 5 jaar al hoor. Dan zijn we allemaal uitzendkrachten van de overheid :+

[..]

Er is voor elk probleem een final solution :X
geloof ik best maar ik heb t wel helemaal gehad... Knocken knocken en niks bereiken.
pi_115203682
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:26 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dan ga je dus iets doen waar je wel ervaring mee hebt en als je dat niet hebt ga je die dus opdoen... ;)
En om die ervaring op te doen, moet je wel eerst aan de bak komen (zonder ervaring, zonder opleiding)... ;)

En ziedaar, je catch-22 :{w
pi_115203687
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:27 schreef vosss het volgende:
Als jouw broers elke maand 300 euro kunnen missen dan kunnen zij ook een lening van 9K afsluiten lijkt me.
Haha nee natuurlijk niet... 300 is wel wat. maar 9k is wel heel wat vergeleken met die bedrag
pi_115203690
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:27 schreef vosss het volgende:
Als jouw broers elke maand 300 euro kunnen missen dan kunnen zij ook een lening van 9K afsluiten lijkt me.
Ik zou wel uitkijken als ik zijn broer was met 9000 euro uitlenen, dat krijg je nevernooit terug op deze manier :)
pi_115203752
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:30 schreef teckna het volgende:

[..]

Ik zou wel uitkijken als ik zijn broer was met 9000 euro uitlenen, dat krijg je nevernooit terug op deze manier :)
hahahahaha nee man. maar ik kan geen 1000 euro elk maand teruggeven natuurlijk als dat het geval zou zijn. dat zou dan 200/300 euro zijn die ik hem dan elke maand terug geef
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:33:17 #154
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115203839
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:30 schreef r_one het volgende:

[..]

En om die ervaring op te doen, moet je wel eerst aan de bak komen (zonder ervaring, zonder opleiding)... ;)

En ziedaar, je catch-22 :{w
Dus begin je ergens met een bezem in een werkplaats en doe je ervaring op met vegen.. vervolgens heb je dus al een cv waar op staat dat je hebt geveegd... dan ga je met dat cv naar een schoonmaak bedrijf en heb je ervaring..

(voor de stupids: dit is ook op andere baantjes toepasbaar)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115203970
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:31 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

hahahahaha nee man. maar ik kan geen 1000 euro elk maand teruggeven natuurlijk als dat het geval zou zijn. dat zou dan 200/300 euro zijn die ik hem dan elke maand terug geef
Zolang je jouw gezamenlijke lasten niet onder de 1200 euro krijgt, of je gezamenlijke inkomsten boven de 2000 komt het niet goed ;) Met een lening verplaats je het probleem, je lost het niet op.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:36:36 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115204005
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:33 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dus begin je ergens met een bezem in een werkplaats en doe je ervaring op met vegen.. vervolgens heb je dus al een cv waar op staat dat je hebt geveegd... dan ga je met dat cv naar een schoonmaak bedrijf en heb je ervaring..

(voor de stupids: dit is ook op andere baantjes toepasbaar)
Flapdrol.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:37:19 #157
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115204041
quote:
13s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Flapdrol.
Slijmslak
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115204064
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:35 schreef teckna het volgende:

[..]

Zolang je jouw gezamenlijke lasten niet onder de 1200 euro krijgt, of je gezamenlijke inkomsten boven de 2000 komt het niet goed ;) Met een lening verplaats je het probleem, je lost het niet op.
nee maar met een lening van een bank zou ik maandelijks 300 euro moeten betalen BIJvoorbeeld.
en als ik me hier netjes aan hou komen er geen extra kosten op of wat dan ook tuurlijk moet ik alleen wel rente betalen en kom ik iets duurder uit. Maar op deze manier met achterstanden en deurwaarders worden de bedragen alleen maar hoger een hoger met al die kosten en uiteindelijk kom ik nog duurder uit! mijn uitgaves zitten nu rond de 2000 grof gezegd terwijl ik 1500 verdien.
als ik al me achterstanden afgelost hebt zou dat bedrag lager zitten met de kosten die ik aan bank lening betaal.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:39:32 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115204155
Je vrouw moet geld gaan binnen brengen, daar moet de focus op zijn. En veel hoeft het niet eens te zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115204494
Werk is inderdaad niet zo makkelijk te vinden zoals men hier beweerd.

Zoals ik het lees bevind je je in een neergaande spiraal door de boetes die overal bovenop komen.

Als inderdaad je totale schuld 9000 ongeveer is. Je broers zouden voor schuldsanering voor je kunnen functioneren als jij en zij dat willen.

Zij betalen al je schulden af in 1 keer. Met lening of niet. Maar dan moet je ook alles uit handen geven en dus ook je pinpas. Je krijgt zakgeld en daar moet je het meedoen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:46:42 #161
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115204562
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:37 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

nee maar met een lening van een bank zou ik maandelijks 300 euro moeten betalen BIJvoorbeeld.
en als ik me hier netjes aan hou komen er geen extra kosten op of wat dan ook tuurlijk moet ik alleen wel rente betalen en kom ik iets duurder uit. Maar op deze manier met achterstanden en deurwaarders worden de bedragen alleen maar hoger een hoger met al die kosten en uiteindelijk kom ik nog duurder uit! mijn uitgaves zitten nu rond de 2000 grof gezegd terwijl ik 1500 verdien.
als ik al me achterstanden afgelost hebt zou dat bedrag lager zitten met de kosten die ik aan bank lening betaal.
En hoe ga je dat lager bedrag dan aflossen iedere maand..?
Je moet een structurele oplossing zien te vinden..
(goedkoper wonen, ander werk of je vrouw moet meer gaan werken)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115204865
Vind schuldsanering voor 9000 euro wel wat overdreven. Weet het niet precies maar volgens mij zijn de schulden vele malen hoger van mensen die in de schuldsanering gaan. Je zal sober moeten gaan leven voor een periode en je vrouw gewoon aan het werk dan kon je er zeker uit.

Verkoop je auto en je zit al bijna op de helft.
pi_115204957
Zet alles nou eerst maar op een rijtje
pi_115205006
was er al geopperd om je vrouw aan het werk te schoppen?
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:55:07 #165
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115205030
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:54 schreef z0rz0r het volgende:
was er al geopperd om je vrouw aan het werk te schoppen?
_O-
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115205059
een lening van 9000 aflossen met 300 per maand komt inclusief je hypotheek ook alweer op een 800 euro hier komen dan ook alle andere vaste lasten nog bij op en leefgeld.

Ik ben bang dat je van de wal in de sloot gaat vallen op die manier.
Belangrijkste is dat er meer geld binnen gaat komen.
pi_115205165
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:52 schreef Bombshell het volgende:
Vind schuldsanering voor 9000 euro wel wat overdreven. Weet het niet precies maar volgens mij zijn de schulden vele malen hoger van mensen die in de schuldsanering gaan. Je zal sober moeten gaan leven voor een periode en je vrouw gewoon aan het werk dan kon je er zeker uit.

Verkoop je auto en je zit al bijna op de helft.
Schulden proberen te verdubbelen en dan maar de schuldsanering in?
ADHD-C
pi_115205224
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:17 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Ik ben nu van plan mijn auto te verkopen wat mij 4000 ongeveer zal opleveren vermoed ik.
Ik heb ook nog wat kleine dingen als Playstation 3. Home cinema system. Full hd tv beeld enz. En waarschijnlijk krijg ik van deze kleine producten tussen de 500/1000 euro. En meer heb ik ook niks te verkopen.

Mijn broers helpen me ook nog een maandelijks een beetje zo rond de 100/200 euro...
4000,- voor een Seat Ibiza uit 2008?!!! verdiep je eens op marktplaats/autotrader. Prijs varieert van 5500,- tot en met 9500,-. Nogal een verschil of niet? Daarbij 80,- euro p/m voor een autoverzekering, WTF!!
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_115205506
Is een bewindvoerder niet iets voor TS?
pi_115205627
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:58 schreef Dagkaart het volgende:

[..]

4000,- voor een Seat Ibiza uit 2008?!!! verdiep je eens op marktplaats/autotrader. Prijs varieert van 5500,- tot en met 9500,-. Nogal een verschil of niet? Daarbij 80,- euro p/m voor een autoverzekering, WTF!!
ik heb niet zoveel schade vrije jaren misschien ligt het daaraan dat ik zoveel betaal aan verzekering..

Mijn auto heeft wel 198.000 KM stand nu he :)
pi_115205732
Die prijzen die op marktplaats staan zijn vraagprijzen die altijd al redelijk hoog zijn.
Ga voor prijzen maar eens bij een occasion handelaar langs kom je toch wel een stukkie lager uit.
En probeer maar eens zelf op korte termijn een ibiza uit 2008 voor (laten we een gemiddelde nemen) 7500 te verkopen.

Zal nog niet echt mee vallen
pi_115205789
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:02 schreef fotostarter het volgende:
Is een bewindvoerder niet iets voor TS?
Kan je uitleggen hoe dat precies in zijn werking gaat?
pi_115205866
Gee idee of het al is voorgesteld maar ik zou de sanering aanklampen. Het is een bittere harde pil, maar je komt wel uit de schulden.
pi_115205916
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:06 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Kan je uitleggen hoe dat precies in zijn werking gaat?
Kort gezegd, geef je je administratie uit handen.
Deze persoon, staat tussen jou en de schuldeisers in, om de boel te regelen en wellicht helpt hij je met het Schuldhulp plan.
Al jouw inkomsten gaan naar de bewindvoerder. Deze geeft jou wat je nodig hebt, spaart voor je en betaald hiermee de schulden.
Hoor links en rechts slechte verhalen, maar ook goede.
verdiep je er eens in ;)

Sterkte.
pi_115205930
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:07 schreef Kholdstrike het volgende:
Gee idee of het al is voorgesteld maar ik zou de sanering aanklampen. Het is een bittere harde pil, maar je komt wel uit de schulden.
ik ken mensen die in de schuldsanering zitten. Duurt gewoonlijk 3 jaar... En die mensen hebben tienduizenden euros schulden... Ik zit nog op 9000 is toch zonde dat ik dan 3 jaar zo moeilijk ga leven...
pi_115205980
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:08 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Kort gezegd, geef je je administratie uit handen.
Deze persoon, staat tussen jou en de schuldeisers in, om de boel te regelen en wellicht helpt hij je met het Schuldhulp plan.
Al jouw inkomsten gaan naar de bewindvoerder. Deze geeft jou wat je nodig hebt, spaart voor je en betaald hiermee de schulden.
Hoor links en rechts slechte verhalen, maar ook goede.
verdiep je er eens in ;)

Sterkte.
weet je toevallig of er kosten aan verbonden zitten? bedankt voor de tip :)
pi_115205992
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:08 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

ik ken mensen die in de schuldsanering zitten. Duurt gewoonlijk 3 jaar... En die mensen hebben tienduizenden euros schulden... Ik zit nog op 9000 is toch zonde dat ik dan 3 jaar zo moeilijk ga leven...
Precies.
Genereer meer inkomsten, of ga eens kijken hoe je kunt bezuinigen e.d.
Heb je al eens een excel lijstje gemaakt met je in en uitgaven?
pi_115206014
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:05 schreef RDBestrating het volgende:
Die prijzen die op marktplaats staan zijn vraagprijzen die altijd al redelijk hoog zijn.
Ga voor prijzen maar eens bij een occasion handelaar langs kom je toch wel een stukkie lager uit.
En probeer maar eens zelf op korte termijn een ibiza uit 2008 voor (laten we een gemiddelde nemen) 7500 te verkopen.

Zal nog niet echt mee vallen
Klopt, maar 4000,- is wel erg laag. 5000 ben je hem denk ik ook zo particulier kwijt. Praat je wel over 1000,- euro hè. toch weer 10% van TS zijn schuld. om maar een voorbeeld te geven. Ik zou starten bij 5500 à 6000, kun je altijd zakken.
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_115206019
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:09 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

weet je toevallig of er kosten aan verbonden zitten? bedankt voor de tip :)
Uiteraard. Deze meneer/mevrouw wilt ook eten hè :)
pi_115206045
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:09 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Precies.
Genereer meer inkomsten, of ga eens kijken hoe je kunt bezuinigen e.d.
Heb je al eens een excel lijstje gemaakt met je in en uitgaven?
Ik heb 2/3 maanden terug zo een lijstje gehad. Maar ik werd helemaal gek waardoor ik in de computer kamer alles aan stukjes scheurde... Dat moet ik gewoon even helemaal opnieuw samenstellen en kijken hoe en wat ja ;)
pi_115206180
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:10 schreef Dagkaart het volgende:

[..]

Klopt, maar 4000,- is wel erg laag. 5000 ben je hem denk ik ook zo particulier kwijt. Praat je wel over 1000,- euro hè. toch weer 10% van TS zijn schuld. om maar een voorbeeld te geven. Ik zou starten bij 5500 à 6000, kun je altijd zakken.
Marktplaats is wel betaald! Ik had het via een website in de verkoop gezet en ondernemers konden het alleen kopen. Mijn hoogste bod was 3800 volgens mij doen ze dat ook omdat ze weten dat mensen krap zitten ofzo. Want ik weet zelf ook wel dat mijn auto een waarde heeft van rond de 6000 euro nu ook al heeft ie 198.000KM gelopen.. Hij ziet er gewoon nog nieuw uit!
pi_115206253
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:10 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Uiteraard. Deze meneer/mevrouw wilt ook eten hè :)
Haha is zo :D dankjewel!
pi_115206256
STOMLOOPTOPIK
pi_115206316
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:08 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

ik ken mensen die in de schuldsanering zitten. Duurt gewoonlijk 3 jaar... En die mensen hebben tienduizenden euros schulden... Ik zit nog op 9000 is toch zonde dat ik dan 3 jaar zo moeilijk ga leven...
Als jij uit de schulden komt laat de sanering jouw met rust. Ook ik ken mensen in de sanering. Families die het al niet breed hebben, maar hun toekomst word wel schulden vrij. Dat is iets waarvoor je kan vechten en slikken.
pi_115206449
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:12 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Marktplaats is wel betaald! Ik had het via een website in de verkoop gezet en ondernemers konden het alleen kopen. Mijn hoogste bod was 3800 volgens mij doen ze dat ook omdat ze weten dat mensen krap zitten ofzo. Want ik weet zelf ook wel dat mijn auto een waarde heeft van rond de 6000 euro nu ook al heeft ie 198.000KM gelopen.. Hij ziet er gewoon nog nieuw uit!
Precies! ik snap wel dat je erg op je geld moet letten, maar 3800,- :N . Dan kan je nog beter die 15,- investeren om er 1000,- meer voor te krijgen is mijn mening. En je leent van iedere broer iedere maand 200 à 300?
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:16:59 #186
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115206457
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:10 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Ik heb 2/3 maanden terug zo een lijstje gehad. Maar ik werd helemaal gek waardoor ik in de computer kamer alles aan stukjes scheurde... Dat moet ik gewoon even helemaal opnieuw samenstellen en kijken hoe en wat ja ;)
Je kunt in plaats van kwaad te worden ook een zucht nemen en doorzetten, dus dat lijstje gaan maken...

En nog steeds de vraag.. Waarom werkt je vrouw niet..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115206510
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:09 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

weet je toevallig of er kosten aan verbonden zitten? bedankt voor de tip :)
Als je broers het willen kunnen zij ook als die persoon fungeren.
En ja schuldeisers staan daar gewoon voor open als je alles uit handen geeft en duidelijk uitlegt dat je er zelf niet uitkomt en hulp ingeschakeld hebt.

Dan moet er wel een plan op tafel liggen natuurlijk, waarbij je structureel elke maand geld over houdt.
Dan kost het (mits je broers het willen) niks.

Dat betekend dat je en minder moet uitgeven en je vrouw gewoon elk uitzendbureau in de stad af moet lopen en zeggen dat ze morgen wil werken; ongeacht wat het is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115206605
quote:
Dat moet ik gewoon even helemaal opnieuw samenstellen en kijken hoe en wat ja ;)
Lijstje maken en hier posten. Heb je meteen een stok achter de deur zegmaar.

Ik reageer wel weer als ik dat lijstje zie.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_115206676
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:15 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Als jij uit de schulden komt laat de sanering jouw met rust. Ook ik ken mensen in de sanering. Families die het al niet breed hebben, maar hun toekomst word wel schulden vrij. Dat is iets waarvoor je kan vechten en slikken.
3 jaar voor 9000 euro??? Dit lijkt me waanzin!!! schuldsanering is als je helemaal kansloos en keusloos blijft... En dat is het geval als we praten over 10duizenden euros. Ik geloof erin dat ik nog kans genoeg hebt alleen ik moet alles goed aanpakken!
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:21:32 #190
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_115206732
Het probleem van TS is gewoon dat er totaal geen overzicht is. In het begin was er een tekort van 200 euro per maand en dat is inmiddels zo'n 500 euro. Ook heeft hij het steeds over bedragen die ongeveer kloppen. Als je fucking 9k schuld hebt dan hoor je te weten waar elk dubbeltje van je inkomen naartoe gaat. Een kleuter kan je vertellen dat als er 1500 euro per maand binnenkomt en er 2000 euro aan uitgaven zijn, dat je volgend jaar rond deze tijd 15k schuld hebt. Je komt op mij nogal laks over ook al geef je aan dat je keihard wil werken.

Begin nou eens bij het begin.

Al je uitgaven tot op de euro precies op papier zetten en dan kijken waar je kunt strepen, welke abonnementen kunnen weg (zoals eerder aangegeven in dit topic), luxe, weg, auto, weg heel gemakkelijk allemaal. Ik hoef je denk ik ook niet uit te leggen dat het knap onhandig is om een dubbel internet abonnement te nemen (ook al is het maar voor 2 maanden, dit had je beter moeten regelen).

Dat lakse moet eruit. Nee, je kunt niet overstappen op een ander abonnement, want je abonnement loopt nog 2 maanden, bel daarna maar terug. Het zijn voor mensen zoals ik (en ik denk 90% van de Nederlanders) heel eenvoudige abc'tjes waar jij problemen mee hebt. Ga daar dus mee aan de slag.

Samenvattend:

Uitgaven tot op de euro precies op papier (per maand)
Inkomsten tot op de euro precies op papier

Is dit niet in balans te brengen (inclusief aflos), dan moet je of minder uitgeven, of er voor zorgen dat je vrouw gaat werken of dat jij er nog een paar krantenwijken bij neemt. Eigenlijk doodeenvoudig, maar zoals ik je hier de berichten zie posten waarschijnlijk voor jou erg moeilijk.

Succes.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_115206832
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:16 schreef Dagkaart het volgende:

[..]

Precies! ik snap wel dat je erg op je geld moet letten, maar 3800,- :N . Dan kan je nog beter die 15,- investeren om er 1000,- meer voor te krijgen is mijn mening. En je leent van iedere broer iedere maand 200 à 300?
klopt ja en over 4/5 weken gaan ze me een forse bedrag helpen rond de 2000 euro maar ik vertrouw hier niet op zolang ik dat geld niet heb dus ik ga er niet van uit (ik vertrouw ze wel) maar ik wil naar de situatie kijken alsof ik helemaal in me uppie zit...
pi_115206955
Nou ok! omdat iedereen het wil weten. 5 minuten en ik zorg dat jullie alle uitgaves en inkomens weten :)
pi_115206964
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:20 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

3 jaar voor 9000 euro??? Dit lijkt me waanzin!!! schuldsanering is als je helemaal kansloos en keusloos blijft... En dat is het geval als we praten over 10duizenden euros. Ik geloof erin dat ik nog kans genoeg hebt alleen ik moet alles goed aanpakken!
En waar heeft dit aanpakken van jouw tot nu toe geleid? Sanering stelt met jouw een plan op hoe je het beste deze schuld kan afbouwen. Als jij het binnen 1 jaar kan aflossen, maken ze een plan voor 1 jaar. Kan je het in 3 jaar afbouwen, dan maken ze een plan voor 3 jaar.

Er is geen schande om hulp in te schakelen van een partij die onpartijdig is.
pi_115206967
Ga eens kijken op welke toeslagen en kwijtscheldingen je recht hebt, en vraag die ook aan.
Schrijf, mail, bel al je schuldeisers vraag wat er open staat, en of ze je dit zwart op wit willen sturen.
Is makkelijker met je lijstje maken :)
En zoals voss zegt, iemand uit je familie mag ook als bewindvoerder optreden.
pi_115206995
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:24 schreef UrMyTango het volgende:
Nou ok! omdat iedereen het wil weten. 5 minuten en ik zorg dat jullie alle uitgaves en inkomens weten :)
weten... we willen je helpen ;)
pi_115207000
Niet alleen omdat iedereen het wil weten, ook omdat jij het moet weten zodat je overzicht krijgt!
pi_115207045
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:24 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

En waar heeft dit aanpakken van jouw tot nu toe geleid? Sanering stelt met jouw een plan op hoe je het beste deze schuld kan afbouwen. Als jij het binnen 1 jaar kan aflossen, maken ze een plan voor 1 jaar. Kan je het in 3 jaar afbouwen, dan maken ze een plan voor 3 jaar.

Er is geen schande om hulp in te schakelen van een partij die onpartijdig is.
Ik denk dat TS bang is, dat hij niet rond kan komen van het schrale bedrag wat de sanering per week geeft.
pi_115207062
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:23 schreef UrMyTango het volgende:

[..]
maar ik wil naar de situatie kijken alsof ik helemaal in me uppie zit...
Verstandig!

Hoop dat je die 9000,- bij elkaar krijgt. Je broers terugbetalen zonder rente moet makkelijker gaan dan al die schuldeisers. Je mag blij zijn met je broers. Hoop dat je eruit gaat komen.
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:29:51 #199
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115207282
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:26 schreef Dagkaart het volgende:

[..]

Verstandig!

Hoop dat je die 9000,- bij elkaar krijgt. Je broers terugbetalen zonder rente moet makkelijker gaan dan al die schuldeisers. Je mag blij zijn met je broers. Hoop dat je eruit gaat komen.
En als afbetalen niet gaat lukken..?
Dan heb je dus een familie kwestie... en overzie dat maar eens op de lange termijn..
TS laat z'n broers opdraaien voor de laksheid van z'n vrouw
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115207437
Ja met het inkomen van zijn vrouw kunnen ze die broers gaan afbetalen? Moet ze weer eerst werk hebben :')
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_115207445
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:25 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik denk dat TS bang is, dat hij niet rond kan komen van het schrale bedrag wat de sanering per week geeft.
De sanering zal hem niet een droog stuk brood gooien en dan zeggen zoek het maar uit. Het is wel zwaar en aan de hand van de hoogte van schuld en de tijd die de overeenkomst heeft kan het moeilijk worden. Zijn keuzes tot nu toe hebben alleen maar geleid dat hij in de schulden zit, maar professionele hulp vragen is te schaamtevol.
pi_115207501
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:32 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

De sanering zal hem niet een droog stuk brood gooien en dan zeggen zoek het maar uit. Het is wel zwaar en aan de hand van de hoogte van schuld en de tijd die de overeenkomst heeft kan het moeilijk worden. Zijn keuzes tot nu toe hebben alleen maar geleid dat hij in de schulden zit, maar professionele hulp vragen is te schaamtevol.
Dat zeg ik ook niet.
Hij zal rond de 50 euro krijgen waarschijnlijk. En daar is van te leven, al zal het niet makkelijk worden.
pi_115207660
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:33 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.
Hij zal rond de 50 euro krijgen waarschijnlijk. En daar is van te leven, al zal het niet makkelijk worden.
Alleen mensen met zeer hoge schulden die in korte tijd moeten afbetalen krijgen een zeer laag zakgeld.
pi_115208036
Werk vinden is lastig, maar heus niet ondoenlijk. Zeker niet in een 'grote stad'.
Als je maar wil, en ik denk dat het daaraan ontbreekt.

Ik zit ook voor totaal zo'n 2000 euro nog in de schulden [ruim gerekend]. Heb met de incassobureaus netjes een regeling getroffen en mag van de baas naar hartelust overwerken, zodat ik mooi wat extra uren kan scoren.
Hierdoor word het aflossen een stukje makkelijker en hoewel ik wel zuinig aan moet doen kan ik best eens patatje of pizza halen.

En wat voor werk doe je dat er maar 1500 binnenkomt? Dat is minimum jeugdloon van een uitzendbureau man.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_115208146
Als ik jou was, zou ik mijn ps3 en me hd tv niet verkopen. Die kan je beter ter ontspanning houden. Kan natuurlijk alleen als je vrouw eindelijk eens wil werken.
pi_115208194
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:36 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Alleen mensen met zeer hoge schulden die in korte tijd moeten afbetalen krijgen een zeer laag zakgeld.
Maar laag is relatief, zeker bij mensen die in de schuld zijn gekomen door ruim te leven. TS zit er zelf ook niet op te wachten zo te zien.

Ben wel benieuwd naar het lijstje, aangezien op de vorige schatting niet eens boodschappen stonden.

Folderwijk zou idd al een hoop uitmaken :)
pi_115208364
TS zal zichzelf een hele andere manier van leven aan moeten leren. Niet alleen om nu uit de schulden te komen, maar ook om daarna niet weer schulden te gaan maken. Dat zal niet makkelijk zijn, zeker niet als straks de schulden in zoverre zijn afgelost dat er weer wat ruimte is om geld uit te geven.
pi_115208370
werking schuldsannering kort gezegt.
Door betreffende instantie worden eerst de direkt te betalen rekeningen betaald (standaard rekeningen zoals bijv. gas stroom water enz...) dan word er ongeveer 50 tot 75 euro per week aan hulp vrager overgemaakt (als daar dan nog geld voor is dit is namelijk al 200 tot 300 per 4 week) de rest als er over blijft word op gespaard.
De schuldvragers worden voor 3 jaar on hold gezet voor de incassos.
Na die 3 jaar word er gekeken hoeveel er te verdelen is onder de deurwaarders enzovoort.
Deze krijgen een aanbod waar ze mee akkoord kunnen gaan (wat meestal wel het geval is) maar als er maar 1 is die daar niet mee akkoord gaat omdat die ziet dat zijn volledigge schuld bedrag wel betaald kan worden in de form van een eigen woning heb je dus 3 jaar voor niks moeilijk geleefd aangezien de sannering dan beeindigd word en de schulden niet betaald worden.
pi_115209009
Hier een lijst van mijn uitgaves + achterstanden

+Zorgtoeslag 130 / +150 Belasting Hypotheek Zit mijn loon op 1780

Aegon Hypotheek: 500 - 150 (350) 150 krijg ik terug van belasting
GGN: 200 elk maand (betalingsregeling) compleet 3056 (zorgverzekering achterstand)
NHA thuisstudie: 66 nog 594 euro te gaan met contract
Vesting Finance: 100 euro betalingsregeling (521 totaal achter)
Boitenluhrs (deurwaarder): 184 betalingsregeling totaal achter 761
CJIB: 308 elk maand (zorgverzekering inclusief boete totdat GGN is afgelost) totaal achter bij CJIB 1235
Pathe Unlimited Abbonement 2x 19 euro
Autoverzekering 25+78
Feenstra 25 (aflossen van cv ketel)
xs4all 55
t-mobile 2x 45
150 elk kwartaal belasting auto
waterschap 38
gas elektro 120
vve 65
upc 41
Gemeente Rotterdam 598 achterstand (betalings regeling niet mogelijk)
SVHW 256 achterstand
H&M 193 achterstand
Boetes 91 + 70
Belastingdienst 140 achterstand
Eneco 130 achterstand
Vesting Finance 600 achterstand (moet nog brief krijgen voor betalingsregeling)
Vesting Finance 800 achterstand (moet nog brief krijgen voor betalingsregeling)

in deze lijst komen over 2 maanden aanpassingen zoals XS4ALL gaat weg UPC word goedkoper, t-mobile 1 abbonement gaat weg

Dus op dit moment zit ik in totaal 9045 achter mijn totale inkomen is 1780 en mijn maandelijkse lasten zijn 1663 (maar hierbij nog benzine auto, eten thuis, en ja ik ben een roker)
Ingewikkelde situatie :P En sorry voor de niet nette lijst maar zo hebben jullie inzicht in mijn inkomens en uitgaves
pi_115209257
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:42 schreef The_Dean het volgende:
Werk vinden is lastig, maar heus niet ondoenlijk. Zeker niet in een 'grote stad'.
Als je maar wil, en ik denk dat het daaraan ontbreekt.

Ik zit ook voor totaal zo'n 2000 euro nog in de schulden [ruim gerekend]. Heb met de incassobureaus netjes een regeling getroffen en mag van de baas naar hartelust overwerken, zodat ik mooi wat extra uren kan scoren.
Hierdoor word het aflossen een stukje makkelijker en hoewel ik wel zuinig aan moet doen kan ik best eens patatje of pizza halen.

En wat voor werk doe je dat er maar 1500 binnenkomt? Dat is minimum jeugdloon van een uitzendbureau man.
ik werk samen met mijn broers in een wasstraat voor vrachtwagens en poetsbedrijf voor autos
Mijn broers bedrijf
pi_115209398
Zet dit eens overzichtelijk in een excelsheet en reken alles om naar maandelijkse kosten, ga ook eens je bonnetjes en internetbankieren na om je boodschappenkosten in te kunnen schatten, want dit is nog niet overzichtelijk :)
pi_115209512
Roken, dat is meer dan 100 euro per maand, dat kun je je absoluut niet veroorloven.
Dat bioscoopabonnement lijkt me ook zwaar overdreven.
pi_115209572
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:04 schreef mootie het volgende:
Roken, dat is meer dan 100 euro per maand, dat kun je je absoluut niet veroorloven.
Dat bioscoopabonnement lijkt me ook zwaar overdreven.
klopt die word volgende maand stopgezet
pi_115209640
ik rook een maxi pak van marlboro 7 euro in 1 dag. ik probeer te stoppen maar het lukt me maar niet!
pi_115209892
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:05 schreef UrMyTango het volgende:
ik rook een maxi pak van marlboro 7 euro in 1 dag... ik probeer ook te stoppen maar lukt me wel maar ik rook na een aantal uurtjes of na een dag weer en als ik dan weer begin rook ik nog meer en haal ik alle kosten weer in
zwakkeling!

Je zegt dat het je lukt, maar je vervalt binnen een paar uur weer in je rookgedrag. Je heb gewoon nog nooit een serieuze poging ondernomen.
pi_115209920
Schulden bij H&M en We? Pathe Unlimited Abbonement 2x 19 euro??

Wtf schulden bij kledingwinkels? Pathe, dat is toch een bioscoop ofzo?
En die mobiel abbo's ook ja dan kom ik zelfs met 2300 nog niet eens rond nee :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_115209944
ik was je edit te snel af. :6
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:10:34 #218
79966 dekilo
Stam is ok
pi_115209995
Begin eens met de auto schorsen en met de fiets naar het werk te gaan.
Wegenbelasting, verzekering en benzine en je hebt al 200¤ per maand.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:10:39 #219
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115210007
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:05 schreef UrMyTango het volgende:
ik rook een maxi pak van marlboro 7 euro in 1 dag. ik probeer te stoppen maar het lukt me maar niet!
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:09 schreef z0rz0r het volgende:
ik was je edit te snel af. :6
_O-
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115210082
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:09 schreef z0rz0r het volgende:

[..]

zwakkeling!

Je zegt dat het je lukt, maar je vervalt binnen een paar uur weer in je rookgedrag. Je heb gewoon nog nooit een serieuze poging ondernomen.
vaak genoeg! en ik ga het binnenkort ook doen! want de schulden zijn me echt depressief gaan maken. Ik kan er gewoon niet meer tegen en ben er bereid om alles aan te doen. En ook stoppen met Roken ;)
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:11:41 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115210093
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:09 schreef Geerd het volgende:
Schulden bij H&M en We? Pathe Unlimited Abbonement 2x 19 euro??

Wtf schulden bij kledingwinkels? Pathe, dat is toch een bioscoop ofzo?
En die mobiel abbo's ook ja dan kom ik zelfs met 2300 nog niet eens rond nee :P
Niet we, vve.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115210101
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:05 schreef UrMyTango het volgende:
ik rook een maxi pak van marlboro 7 euro in 1 dag. ik probeer te stoppen maar het lukt me maar niet!
Reken maar eens uit wat je gaat overhouden in een maand als je wel stopt....wellicht is dat dan eindelijk de motivatie om wel te stoppen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115210141
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:09 schreef z0rz0r het volgende:

[..]

zwakkeling!

Je zegt dat het je lukt, maar je vervalt binnen een paar uur weer in je rookgedrag. Je heb gewoon nog nooit een serieuze poging ondernomen.
210 euro per maand, dat is toch van de zotte, als je in de schulden zit. :N
pi_115210179
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:09 schreef Geerd het volgende:
Schulden bij H&M en We? Pathe Unlimited Abbonement 2x 19 euro??

Wtf schulden bij kledingwinkels? Pathe, dat is toch een bioscoop ofzo?
En die mobiel abbo's ook ja dan kom ik zelfs met 2300 nog niet eens rond nee :P
Pathe is bioscoop ja.
Kledingwinkels Ja ik weet het... Stom geweest maar dat is maanden terug...
Als ik nu terug denk als hoe ik 2 maanden terug dacht moet ik erom lachen...
pi_115210185
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:11 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

vaak genoeg! en ik ga het binnenkort ook doen! want de schulden zijn me echt depressief gaan maken. Ik kan er gewoon niet meer tegen en ben er bereid om alles aan te doen. En ook stoppen met Roken ;)
als je dat 2 jaar geleden had bedacht, had je geen schulden meer gehad :')
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:12:52 #226
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115210196
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:11 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

vaak genoeg! en ik ga het binnenkort ook doen! want de schulden zijn me echt depressief gaan maken. Ik kan er gewoon niet meer tegen en ben er bereid om alles aan te doen. En ook stoppen met Roken ;)
Aha....
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:12:53 #227
79966 dekilo
Stam is ok
pi_115210197
Als je stopt met roken en met auto rijden heb je ¤ 400 elke maand verdiend.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_115210220
Als je alleen betaalt waarbij je nu een betalingsregeling hebt, kom ik uit op zo'n 2000 per maand, als je dan ook nog moet eten en voor 200 euro wegpaffen, denk ik dat een bewindvoerder een prima plan is voor jou.
pi_115210315
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:11 schreef trovey het volgende:

[..]

Reken maar eens uit wat je gaat overhouden in een maand als je wel stopt....wellicht is dat dan eindelijk de motivatie om wel te stoppen. :P
juistem
pi_115210353
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als je alleen betaalt waarbij je nu een betalingsregeling hebt, kom ik uit op zo'n 2000 per maand, als je dan ook nog moet eten en voor 200 euro wegpaffen, denk ik dat een bewindvoerder een prima plan is voor jou.
En broers doneren nog tussen de 100 en 300 per maand.
pi_115210360
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:04 schreef mootie het volgende:
Roken, dat is meer dan 100 euro per maand, dat kun je je absoluut niet veroorloven.
Dat bioscoopabonnement lijkt me ook zwaar overdreven.
Naja roken biertje moet kunnen maar idd bios der uit phones deruit.
Ik zwaai naar dieren.
pi_115210397
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

Naja roken biertje moet kunnen maar idd bios der uit phones deruit.
Dat roken kost in zijn geval meer dan 200 euro per maand.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:15:24 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115210406
Ik zie op je lijst geen ziektekostenverzekering?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115210427
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:12 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Aha....
haha ja met binnenkort bedoel ik aantal dagen.. Ik weet niet wie een roker is hier. Maar is echt moeilijk.. Ik moet me gewoon komende dagen even goed motiveren zodat ik zeker kan stoppen met roken
pi_115210456
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie op je lijst geen ziektekostenverzekering?
GGN, denk ik.
pi_115210465
of het is een troll. dat roken heeft ie wel mooi voor het laatst bewaard, evenals zijn biosabbo
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:16:55 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115210518
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:16 schreef mootie het volgende:

[..]

GGN, denk ik.
Oh god, ja. Met een achterstand.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115210577
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet we, vve.
Lol vertel eens :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_115210599
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie op je lijst geen ziektekostenverzekering?
CJIB is mijn ziektekosten (agis zorgverzekeringen) totdat ik GGN heb afgelost moet ik CJIB dus 308 euro betalen
Normaal zijn mijn ziektekosten 230. maar cjib wilt 308 omdat ze ook hun geld eruit willen halen dus ik betaal nu niet meer aan mijn zorgverzekering maar aan CJIB inclusief de boete elk maand
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:18:25 #240
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115210617
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:15 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

haha ja met binnenkort bedoel ik aantal dagen.. Ik weet niet wie een roker is hier. Maar is echt moeilijk.. Ik moet me gewoon komende dagen even goed motiveren zodat ik zeker kan stoppen met roken
Ik rook ook... ;) Maar niet voor 7euro per dag... -O-

Ik ben jaren geleden ook wel een jaar gestopt om te kijken of ik het kon... en dat is cold turkey geen probleem als je het wilt... een aantal maanden daarna kun je wel een cursus afvallen doen... :Y
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115210682
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:15 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

haha ja met binnenkort bedoel ik aantal dagen.. Ik weet niet wie een roker is hier. Maar is echt moeilijk.. Ik moet me gewoon komende dagen even goed motiveren zodat ik zeker kan stoppen met roken
Dat geldbedrag wat je kunt besparen is niet genoeg? :{ Je hebt schulden en wilt die weg hebben zodat je weer goed kunt slapen en niet constant in de stress zit....motivatie genoeg voor je? ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115210744
OW ja Ik ben iets vergeten in de lijstje.. Achterstand op me hypotheek van 1493 euro (betalingsregeling getroffen voor 250 euro per maand)
pi_115210754
Rookt je vrouw ook?
pi_115210762
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat geldbedrag wat je kunt besparen is niet genoeg? :{ Je hebt schulden en wilt die weg hebben zodat je weer goed kunt slapen en niet constant in de stress zit....motivatie genoeg voor je? ;)
10 maanden stoppen, circa 2100 euro in de pocket. Als dat al geen motivatie is.
pi_115210845
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:20 schreef UrMyTango het volgende:
OW ja Ik ben iets vergeten in de lijstje.. Achterstand op me hypotheek van 1493 euro (betalingsregeling getroffen voor 250 euro per maand)
Nog een motivatie gevonden om te stoppen met roken. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115210857
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:20 schreef z0rz0r het volgende:
Rookt je vrouw ook?
zij rookt ook, maar ze rookt 2 tot 5 sigaretten per dag. ligt aan de gelegenheid visite of wat dan ook dat het de 5 bereikt
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2012 @ 22:21:54 #247
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_115210870
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:20 schreef UrMyTango het volgende:
OW ja Ik ben iets vergeten in de lijstje.. Achterstand op me hypotheek van 1493 euro (betalingsregeling getroffen voor 250 euro per maand)
Zoiets kun je toch niet vergeten? Elke keer dat je een pakje cigaretten koopt moet je je toch hartstikke schuldig voelen!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_115210932
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Nog een motivatie gevonden om te stoppen met roken. *O*
Dat is bijna het exacte bedrag wat hij aan peukjes uitgeeft. Problem solved. ^O^
pi_115210963
Ik ben ergens halverwege het topic gestopt met lezen want het is bedtijd, maar ik zie dat je een eigen huis hebt. Heb je overwaarde? Kun je je hypotheek niet ophogen? Op die manier stoppen de extra kosten met oplopen en betaal je ook een veel lager percentage rente.

nb. die extra rente kun je overigens niet aftrekken.
pi_115210968
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:21 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

zij rookt ook, maar ze rookt 2 tot 5 sigaretten per dag. ligt aan de gelegenheid visite of wat dan ook dat het de 5 bereikt
weer 40 euro per maand bespaart *O* , of meer, als zij daar niet geheel eerlijk over is. Als je niet werkt, heb je toch niets anders te doen..
pi_115211042
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:22 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ben ergens halverwege het topic gestopt met lezen want het is bedtijd, maar ik zie dat je een eigen huis hebt. Heb je overwaarde? Kun je je hypotheek niet ophogen? Op die manier stoppen de extra kosten met oplopen en betaal je ook een veel lager percentage rente.

nb. die extra rente kun je overigens niet aftrekken.
Jij bedoelt een x bedrag op mijn hypotheek bij lenen?
pi_115211100
Oh. Ik ben ingehaald door de werkelijkheid zie ik, wat betreft die hypotheekachterstand.

Maartoch. Als er overwaarde is kun je dat vaak gebruiken voor de schulden. En als die overwaarde er niet is heb je ook geen reden om bang te zijn dat schuldeisers niet aan betalingsregelingen van de GKB willen meewerken.
pi_115211118
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:23 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Jij bedoelt een x bedrag op mijn hypotheek bij lenen?
ja.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:25:26 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115211177
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:05 schreef UrMyTango het volgende:
ik rook een maxi pak van marlboro 7 euro in 1 dag. ik probeer te stoppen maar het lukt me maar niet!
Als je nou eens begint een kleiner en goedkoper pakje te kopen, dan rook je al minder, en geef je minder uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115211191
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:24 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

ja.
doen ze dat wel terwijl ik achterstand heb lopen bij hun? + nog andere plekken? want ik heb door die achterstanden en deurwaarders wel een registratie bij BKR dat ik achter sta met alles
pi_115211271
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:25 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

doen ze dat wel terwijl ik achterstand heb lopen bij hun? + nog andere plekken? want ik heb door die achterstanden en deurwaarders wel een registratie bij BKR dat ik achter sta met alles
heb je overwaarde of niet? En zo ja, hoeveel ongeveer? (500 euro of 50.000 euro?)
pi_115211441
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:26 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

heb je overwaarde of niet? En zo ja, hoeveel ongeveer? (500 euro of 50.000 euro?)
ik zou het niet weten. ik heb er wel veel in geinvesteerd. Maar ik zou niet weten of het nu overwaarde heeft?
pi_115211477
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:28 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

ik zou het niet weten. ik heb er wel veel in geinvesteerd. Maar ik zou niet weten of het nu overwaarde heeft?
En ook al een lening van hypotheek.. Die kan je toch alleen maar gebruiken voor je huis?
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:29:33 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115211521
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:28 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

ik zou het niet weten. ik heb er wel veel in geinvesteerd. Maar ik zou niet weten of het nu overwaarde heeft?
Welk jaar heb je gekocht en wat heb je ondertussen (zonder je hypotheek te verhogen) verbeterd aan de woning?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115211535
Je vriendin 2 jaar niet werken, en dan ga jij al je spullen maar verkopen? Die heeft het wel heel makkelijk zeg.
pi_115211605
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:29 schreef Myraela het volgende:
Je vriendin 2 jaar niet werken, en dan ga jij al je spullen maar verkopen? Die heeft het wel heel makkelijk zeg.
haar spullen, daar ze getrouwd zijn in gemeenschap van goederen :p
pi_115211671
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:16 schreef z0rz0r het volgende:
of het is een troll. dat roken heeft ie wel mooi voor het laatst bewaard, evenals zijn biosabbo
Het is nog mooier geworden.
Typische trollverhaal opbouw idd :)
pi_115211739
Nee, simpel gezegd zolang je huis meer waard is dan je hypotheek kun je er wat de bank betreft zelfs mee naar de hoeren. Je kunt de rente alleen niet meer van de belasting aftrekken.

Zoek eens uit hoe de stand van zaken zit en ga eens met ze praten. Die negatieve BKR hoeft niet perse een probleem te zijn als de verhouding tussen waarde en schuld goed ligt. En maak ze vooral duidelijk dat je aflossingsproblemen veroorzaakt worden door de schulden, en dat als je daar vanaf bent je als een brave burger verder normaal kunt gaan aflossen. Maandelijks, netjes op tijd en netjes het juiste bedrag.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:32:26 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115211766
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:29 schreef Myraela het volgende:
Je vriendin 2 jaar niet werken, en dan ga jij al je spullen maar verkopen? Die heeft het wel heel makkelijk zeg.
5, 6 maanden, niet twee jaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115211777
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welk jaar heb je gekocht en wat heb je ondertussen (zonder je hypotheek te verhogen) verbeterd aan de woning?
67.000 heeft het huis gekost. Ik heb er 13.000 erbovenop geleend voor verbouwingen enz.

Wat ik heb gedaan is het was een woning met 2 slaapkamers 1 woonkamer. Nu heb ik 3 slaapkamers omdat ik de keuken in de woonkamer heb laten zetten( een nieuwe keuken)
een cv ketel in laten bouwen en alle muren vernieuwd en geverfd
pi_115211793
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:31 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is nog mooier geworden.
Typische trollverhaal opbouw idd :)
idd, eens zien hierna weer uit de mouw geschud wordt :')
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:34:04 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115211895
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:32 schreef CafeRoker het volgende:
Nee, simpel gezegd zolang je huis meer waard is dan je hypotheek kun je er wat de bank betreft zelfs mee naar de hoeren. Je kunt de rente alleen niet meer van de belasting aftrekken.

Zoek eens uit hoe de stand van zaken zit en ga eens met ze praten. Die negatieve BKR hoeft niet perse een probleem te zijn als de verhouding tussen waarde en schuld goed ligt. En maak ze vooral duidelijk dat je aflossingsproblemen veroorzaakt worden door de schulden, en dat als je daar vanaf bent je als een brave burger verder normaal kunt gaan aflossen. Maandelijks, netjes op tijd en netjes het juiste bedrag.
Dan ligt het er natuurlijk wel aan of het inkomen van TS wel hoog genoeg is om de hypotheek te verhogen, want met 1500 in de maand ben je redelijk beperkt qua hypotheekhoogte, zelfs met overwaarde op je woning.

En feitelijk is al duidelijk dat TS z'n huidige lasten niet eens kan dragen, dus verhoogde lasten zou wel eens moeilijk kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:34:42 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115211949
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:32 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

67.000 heeft het huis gekost. Ik heb er 13.000 erbovenop geleend voor verbouwingen enz.

Wat ik heb gedaan is het was een woning met 2 slaapkamers 1 woonkamer. Nu heb ik 3 slaapkamers omdat ik de keuken in de woonkamer heb laten zetten( een nieuwe keuken)
een cv ketel in laten bouwen en alle muren vernieuwd en geverfd
En in welk jaar heb je gekocht?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115211989
2010
pi_115212057
en ik ben nog 22... Is mijn eerste huis... Ik wist ook niet hoe ik om moest gaan met geld..

Jullie beginnen me steeds beter te kennen ::D
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:36:52 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115212107
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:35 schreef UrMyTango het volgende:
2010
Ga er dan maar niet vanuit dat je overwaarde hebt, want die 13k die je geleend hebt voor de verbouwingen zijn zo te zien ook zo ongeveer het bedrag wat nodig is voor de door jou genoemde verbouwingen.

Je mag al blij zijn als het nu nog 80k waard is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:38:02 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115212175
Op je 20ste al getrouwd??
En dat in combinatie met de prijs van je huis... je woont ergens in de Zeeuwse bible belt??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115212185
Hop, naar de GKB dan :P
pi_115212218
Je hebt verschillende schulden lopen bij deurwaarders. Maak een afspraak bij GGN om met iemand daar jouw situatie op een rijtje te zetten. Dit klinkt alsof je wat hulp goed kunt gebruiken. Je kunt dan ook hier rekening mee houden: http://www.denhaag.nl/hom(...)sen-van-schulden.htm

Krijgt je vrouw geen belastingteruggave (algemene heffingskorting) nu ze niet werkt?
pi_115212220
quote:
12s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:38 schreef Leandra het volgende:
Op je 20ste al getrouwd??
En dat in combinatie met de prijs van je huis... je woont ergens in de Zeeuwse bible belt??
yep :D liefde op eerste zicht :P
19e verloofd
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:38:58 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115212225
quote:
12s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:38 schreef Leandra het volgende:
Op je 20ste al getrouwd??
En dat in combinatie met de prijs van je huis... je woont ergens in de Zeeuwse bible belt??
Rotterdam. Staat gewoon in de OP.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:39:56 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115212285
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Rotterdam. Staat gewoon in de OP.
Ja, ik dacht al dat ik dat ergens gezien had, maar Gelderland - Rotterdam, je zit zo aan de andere kant van het water en dan is een bible belt connectie niet heel vreemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115212291
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:38 schreef poemojn het volgende:
Je hebt verschillende schulden lopen bij deurwaarders. Maak een afspraak bij GGN om met iemand daar jouw situatie op een rijtje te zetten. Dit klinkt alsof je wat hulp goed kunt gebruiken. Je kunt dan ook hier rekening mee houden: http://www.denhaag.nl/hom(...)sen-van-schulden.htm

Krijgt je vrouw geen belastingteruggave (algemene heffingskorting) nu ze niet werkt?
we hebben nergens recht op door de koopwoning. Ze heeft geen recht op rechtsbijstand, ww, niks gewoon.
pi_115212309
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:05 schreef UrMyTango het volgende:
ik rook een maxi pak van marlboro 7 euro in 1 dag. ik probeer te stoppen maar het lukt me maar niet!


Als je daar nu eens mee stopt ben je al een eind klaar :') Dat zie je trouwens zo vaak als die tokkies die in de schuldsanering zitten roken als een ketter!
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:41:09 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115212350
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:38 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

yep :D liefde op eerste zicht :P
19e verloofd
En niemand in de buurt met goede raad? Deze toestand is niet van gisteren op vandaag ontstaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115212351
Nog handig: http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/
en om je uitgaven op een rijtje te krijgen: http://www.afaspersonal.nl/
pi_115212386
had hij FOK! maar eerder ontdekt :)
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:42:48 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115212452
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:40 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

we hebben nergens recht op door de koopwoning. Ze heeft geen recht op rechtsbijstand, ww, niks gewoon.
Het recht op WW heeft niets te maken met een koopwoning, ook zorgtoeslag heeft daar niets mee te maken, en de algemene heffingskorting al helemaal niet.

Je krijgt wel hypotheekrenteaftrek? Of heb je die ook niet aangevraagd omdat je denkt dat je nergens recht op hebt met je koopwoning?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115212460
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:38 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

yep :D liefde op eerste zicht :P
19e verloofd
Je was er vlot bij laten we maar zeggen....helaas met schulden maken ook. ;( Probeer het roken op te geven, allerlei overbodige zaken ook en wegwerken die schulden en oh ja, daarna niet weer opnieuw beginnen maar je administratie bijhouden en dat gat in je hand laten dichtnaaien. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:43:41 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115212513
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En niemand in de buurt met goede raad? Deze toestand is niet van gisteren op vandaag ontstaan.
Zo te zien is hij vooral ontstaan door structureel meer uitgeven dan er binnenkomt, ze moeten dus ook eens serieus naar hun budget kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115212544
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het recht op WW heeft niets te maken met een koopwoning, ook zorgtoeslag heeft daar niets mee te maken, en de algemene heffingskorting al helemaal niet.

Je krijgt wel hypotheekrenteaftrek? Of heb je die ook niet aangevraagd omdat je denkt dat je nergens recht op hebt met je koopwoning?
Nee ik krijg 150 euro terug van de belasting dat is die hypotheek rente aftrek
pi_115212601
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:42 schreef trovey het volgende:

[..]

Je was er vlot bij laten we maar zeggen....helaas met schulden maken ook. ;( Probeer het roken op te geven, allerlei overbodige zaken ook en wegwerken die schulden en oh ja, daarna niet weer opnieuw beginnen maar je administratie bijhouden en dat gat in je hand laten dichtnaaien. :+
zeker weten! als ik hier 1 maal uit ben stap ik uit mijn schulden als Mark Zuckerburg :P
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:45:12 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115212627
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:44 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

Nee ik krijg 150 euro terug van de belasting dat is die hypotheek rente aftrek
En er is ook zorgtoeslag aangevraagd?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115212650
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

En er is ook zorgtoeslag aangevraagd?
130 p/maand yep...
pi_115212682
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:40 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

we hebben nergens recht op door de koopwoning. Ze heeft geen recht op rechtsbijstand, ww, niks gewoon.
maar wel op aanrechtsubsidie, zoals die algemene heffingskorting genoemd wordt. Dat moet je alleen zelf aanvragen. Doet zij ook belastingaangifte, of jullie samen?
Je kunt daarvoor ook een afspraak maken bij je belastingkantoor, dan krijg je hulp bij het aanvragen van toeslagen en belastingteruggaves.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:46:06 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115212687
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:44 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

zeker weten! als ik hier 1 maal uit ben stap ik uit mijn schulden als Mark Zuckerburg :P
Hoe dan? Want nu geven jullie kennelijk ook al structureel teveel uit...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:46:30 #292
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115212714
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo te zien is hij vooral ontstaan door structureel meer uitgeven dan er binnenkomt, ze moeten dus ook eens serieus naar hun budget kijken.
Ja, dat snap ik. Maar je trekt toch veel eerder aan de bel? Achterstand hypotheek, zorgverzekering, belasting, gwl...
The love you take is equal to the love you make.
pi_115212738
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:46 schreef poemojn het volgende:

[..]

maar wel op aanrechtsubsidie, zoals die algemene heffingskorting genoemd wordt. Dat moet je alleen zelf aanvragen. Doet zij ook belastingaangifte, of jullie samen?
Je kunt daarvoor ook een afspraak maken bij je belastingkantoor, dan krijg je hulp bij het aanvragen van toeslagen en belastingteruggaves.
aanrechtsubsidie? hoor ik voor het eerst.

We doen samen de belastingaangifte
pi_115212834
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe dan? Want nu geven jullie kennelijk ook al structureel teveel uit...
hoe dan? Nou... blijven fantaseren!

Hoe dan ook. Ik doe er van alles aan om me uit de schulden te werken! en ik weet het 100% zeker dat het me ook gaat lukken. En het zal ook niet lang duren alleen weet ik nog niet PRECIES hoe :)
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:48:42 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115212878
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar je trekt toch veel eerder aan de bel? Achterstand hypotheek, zorgverzekering, belasting, gwl...
Het is niet de eerste keer dat ik het bij die leeftijd zie gebeuren; rood staan, cc aanvragen, cc tot de max gebruiken, waardoor ze weer max rood staan en vice versa, tot de cc niet meer afgeschreven kan worden wegens de roodstand van de betaalrekening, en dan is er een probleem.

Je ziet hier in principe hetzelfde; TS wil door z'n schulden te verhogen z'n schulden "aflossen".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:48:50 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115212893
@TS Ja, ja. Mooie praatjes.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115212931
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:48 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

hoe dan? Nou... blijven fantaseren!

Hoe dan ook. Ik doe er van alles aan om me uit de schulden te werken! en ik weet het 100% zeker dat het me ook gaat lukken. En het zal ook niet lang duren alleen weet ik nog niet PRECIES hoe :)
Let je ook netjes op elke dubbeltje als je boodschappen doet? Of zie je wel eens een paar nieuwe schoenen in huis, shirtje hier, jeans daar.
pi_115212956
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:48 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

hoe dan? Nou... blijven fantaseren!

Hoe dan ook. Ik doe er van alles aan om me uit de schulden te werken! en ik weet het 100% zeker dat het me ook gaat lukken. En het zal ook niet lang duren alleen weet ik nog niet PRECIES hoe :)
ik beloof me ieder x dat het me zal lukken.. Ik ben heel gierig geworden tegen mijn vrienden en omgeving... Ik word laatste weken ook nog is gierig genoemd. Bah. Ik doe zwarte handel hier importeren van china
pi_115212969
quote:
3s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:01 schreef vosss het volgende:
Op de eerste plaats zorgen dat er meer binnenkomt dan eruit gaat. Anders heeft het weinig zin om nu je auto etc te verkopen als je vervolgens nog steeds 200 per maand te kort komt.

Verder alle overbodige abo's de deur uit, goedkoopste internet/tv abo nemen, telefoon abo de deur uit en alleen nog prepaid bellen en alleen als het noodzakelijk is, geen dingen uitgeven aan overbodige luxe, boodschappen halen bij de lidl en/of aldi en zorgen dat je vriendin aan het werk komt.

Dat je vrouw momenteel nog hard zoekend is naar werk in een stad als rotterdam en dat al 2 jaar lijkt me complete bullshit.

Die zoekt helemaal niet hard. Het werk ligt voor het oprapen. Dan maar ver onder je niveau.

Ik zal het sterker vertellen, als jouw vriendin nu gewoon ergens in een willekeurige winkel of fabriek gaat werken dan heb je al genoeg om breakeven te spelen en waarschijnlijk geld over te houden.

Ergo: bezuinig zoveel mogelijk en flikker overbodige zooi het huis uit en geef dat wijf van je een trap onder haar hol :r
Dit dus. Wat is er mis me tje vrouw dat ze helemaal niets kan vinden? Zelfs geen rotbaantje? Met 400 euro per maand kan ze jullie al uit de problemen helpen.

Ik zou sowieso eerst goed kijken naar de uitgaven, zodat je in ieder geval niet tekort komt. Maar daarnaast is het eenvoudigste datje vrouw iets gaat doen. Al was het een paar krantenwijken, dat levert per maand voldoende op om jullie binnen een paar jaar uit de ellende te helpen.
Whatever...
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:50:18 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115213020
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:48 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

hoe dan? Nou... blijven fantaseren!

Hoe dan ook. Ik doe er van alles aan om me uit de schulden te werken! en ik weet het 100% zeker dat het me ook gaat lukken. En het zal ook niet lang duren alleen weet ik nog niet PRECIES hoe :)
Maar ondertussen gaat er nog wel een dikke ¤ 200,= per maand de lucht in... je zult dus echt je uitgavenpatroon moeten aanpassen, en stoppen met roken is in jouw geval wel een hele grote kostenwinst.
Je verrookt nota bene meer dan 10% van je inkomen per maand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:50:30 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115213033
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:49 schreef UrMyTango het volgende:

[..]

ik beloof me ieder x dat het me zal lukken.. Ik ben heel gierig geworden tegen mijn vrienden en omgeving... Ik word laatste weken ook nog is gierig genoemd. Bah. Ik doe zwarte handel hier importeren van china
Zwarte handel? Nou, fraai.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')