abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 augustus 2012 @ 23:04:47 #251
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115662191
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:46 schreef mousy31 het volgende:
Dat heb ik al meerder keren meegemaakt , maar als je leert dus in mijn geval met emoties om te gaan ipv ze met je op de loop te laten gaan kan je het in moeilijke situaties ook beter handelen.
Al is dat heel moeilijk als je een dierbare verliest.
Ik wil het wel vertellen ik werd op mn 27e bestempeld met de term borderline, maar ben er jaren later achter gekomen samen met mn begeleider van het GGZ dat ik alleen maar een paar symptomen had.
Ik ben ermee aan het werk gegaan en met de training en het ouder worden werd het allemaal ook makkelijker.
Het is ok ratel :*
Zeker als je net iets traumatisch meemaakt, zoals verlies van een dierbare (of regelrecht verraad & pogingen je financieel & emotioneel volledig kapot te maken - door een dierbare (that's my story)) is het wel raadzaam afleiding te zoeken ja. Niet om je emoties & gedachtes er over te vermijden, maar meer om er niet continue mee rond te lopen, zonder een oplossing. Sterker nog, er komt geen oplossing of antwoord op al de vragen die door je hoofd blijven spoken.

De meeste weet je, maar wil je niet accepteren (Dat moet je dus ombuigen) & de rest ga je nooit weten, dus die "waarom?" vraag die door je hoofd blijft gillen moet je tot zwijgen brengen. Acceptatie dat het is zoals het is. Het doet er eigenlijk niet toe, waarom.

Heeft mij 4 jaar gekost om zo ver te komen. (& financieel nog 2 jaar langer. Eigenlijk pas september van dit jaar, omdat ik dan ook eindelijk van de BKR af ben.)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_115662224
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 22:54 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp ben je aan de hand van een paar kenmerken ten onrechte in een hokje borderline-stoornis geplaatst en ben je daarvoor in therapie?
In therapie om te verwerken dat je bestempeld ben voor iets wat je niet bent?
Sjezus..
Ja en nee. Die therapie was 10 jaar gelden een jaar nadat ik de verkeerde stempel kreeg. maar daar ik wel moeite had met emoties wat borderliners ook hebben. Heb ik er wel veel aan gehad. Ik heb uiteindelijk mn eigen manier gevonden en heb ook geen hulp meer van het GGZ.
De therapie of eigenlijk training heet VERS
Vaardigheid emotionele regulatie stoornis
Ik heb het even opgezocht

http://www.verstraining.nl/
Zie dat ze het inmiddels ook aangepast hebben dus niet alleen voor mensen met borderline (BPS)
pi_115662581
Gewoon 't vliegtuig pakken, kan je al die straten voorbij vliegen. O~)
pi_115662591
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:04 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Zeker als je net iets traumatisch meemaakt, zoals verlies van een dierbare (of regelrecht verraad & pogingen je financieel & emotioneel volledig kapot te maken - door een dierbare (that's my story)) is het wel raadzaam afleiding te zoeken ja. Niet om je emoties & gedachtes er over te vermijden, maar meer om er niet continue mee rond te lopen, zonder een oplossing. Sterker nog, er komt geen oplossing of antwoord op al de vragen die door je hoofd blijven spoken.

De meeste weet je, maar wil je niet accepteren (Dat moet je dus ombuigen) & de rest ga je nooit weten, dus die "waarom?" vraag die door je hoofd blijft gillen moet je tot zwijgen brengen. Acceptatie dat het is zoals het is. Het doet er eigenlijk niet toe, waarom.

Heeft mij 4 jaar gekost om zo ver te komen. (& financieel nog 2 jaar langer. Eigenlijk pas september van dit jaar, omdat ik dan ook eindelijk van de BKR af ben.)
Dat werd mn uiteindelijke doel ook, acceptatie. Soms lukt het soms nog niet.
Het is lang niet altijd makkelijk om te berusten in een situatie waarin je zit.
Ik vroeg mn moeder wel eens waarom mama .....mn moeder zei dan soms is er geen waarom soms is t gewoon zo omdat het zo moet zijn.
Als kind snapte ik dit niet en wou het ook niet snappen. Maar wijsheid komt met de jaren toch?

Mooi dat je er dan vanaf bent.
pi_115662603
Ben ik dan werkelijk zo gezegend?.......
Al kan ik mijn zegeningen niet eens meer allemaal tellen op tien vingers en 10 tenen.
......
8-)
There is only one religion
pi_115662626
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:12 schreef Gray het volgende:
Gewoon 't vliegtuig pakken, kan je al die straten voorbij vliegen. O~)
Ga jij zo maar ff naar je soevereine mensen topic :P
pi_115662704
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:13 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ga jij zo maar ff naar je soevereine mensen topic :P
Das pas een valkuil! :P
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 23:15:06 #258
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115662736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:05 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ja en nee. Die therapie was 10 jaar gelden een jaar nadat ik de verkeerde stempel kreeg. maar daar ik wel moeite had met emoties wat borderliners ook hebben.
Tuurlijk. Die psychiater/psycholoog/hulpverlener zag iets wat in hun straatje past. Kassa!!! Geen enkele psych zal jou laten gaan zolang ze er aan kunnen verdienen. Zonder jou geen inkomsten hé.
quote:
Heb ik er wel veel aan gehad. Ik heb uiteindelijk mn eigen manier gevonden en heb ook geen hulp meer van het GGZ.
Goedzo!
quote:
De therapie of eigenlijk training heet VERS
Vaardigheid emotionele regulatie stoornis
Ik heb het even opgezocht

http://www.verstraining.nl/
Zie dat ze het inmiddels ook aangepast hebben dus niet alleen voor mensen met borderline (BPS)
De zoveelste therapie die geld in het laatje brengt over de rug van anderen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  donderdag 16 augustus 2012 @ 23:15:15 #259
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115662749
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:14 schreef Gray het volgende:
Das pas een val slangenkuil! :P
:Y)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 23:16:59 #260
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115662821
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:15 schreef R0N1N het volgende:

[..]

:Y)
:(
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_115662988
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:15 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Tuurlijk. Die psychiater/psycholoog/hulpverlener zag iets wat in hun straatje past. Kassa!!! Geen enkele psych zal jou laten gaan zolang ze er aan kunnen verdienen. Zonder jou geen inkomsten hé.

[..]

Goedzo!

[..]

De zoveelste therapie die geld in het laatje brengt over de rug van anderen.
Ik ben al een poos bij het GGZ weg mn begeleidster drong er zelfs op aan, ze zei je kan het zelf wel. En dat blijkt dus ook zo te zijn.
Ze laten je echt wel gaan hoor ik had een hele fijne begeleidster met gevoel voor mensen en die ook echt wat voor mensen wou doen. Mede dankzij haar ben ik veel gaan inzien. Ze was ook wel keihard soms hoor maar dat was k nodig.
Kan nu op eigen benen staan en dat heb k toch maar mooi voor elkaar gekregen.
pi_115663009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:14 schreef Gray het volgende:

[..]

Das pas een valkuil! :P
Ja heel gevaarlijk :P

Ik ga afsluiten ga zo slapen. Heb verdorie verhoging denk dat manlief met zn keelontsteking me toch heeft aangestoken :( Trusten allemaal.
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 23:25:49 #263
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115663275
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:20 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ja heel gevaarlijk :P

Ik ga afsluiten ga zo slapen. Heb verdorie verhoging denk dat manlief met zn keelontsteking me toch heeft aangestoken :( Trusten allemaal.
Beterschap voor jullie en trusten :*
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_115663324
Truste, Mousy!
  donderdag 16 augustus 2012 @ 23:33:50 #265
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115663724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:15 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Tuurlijk. Die psychiater/psycholoog/hulpverlener zag iets wat in hun straatje past. Kassa!!! Geen enkele psych zal jou laten gaan zolang ze er aan kunnen verdienen. Zonder jou geen inkomsten hé.

[..]

Goedzo!

[..]

De zoveelste therapie die geld in het laatje brengt over de rug van anderen.
Het kan nog gekker.

Ik MOEST naar het RIAGG & onder behandeling van een psych, omdat de SoZaWe dat eiste / me anders niet wilde geloven dat ik er behoorlijk depressief van was geworden (en anders dus geen uitkering).

Zelfs de psycholoog waar ik vervolgens m'n sessies mee had was het ermee eens dat het op dat moment reeds mosterd na de maaltijd betrof, aangezien ik al over het hoogtepunt heen was.

Toen ik ze braaf melde dat de woningstichting me uit huis wilde zetten vanwege een openstaande rekening die ik op dat moment onmogelijk kon betalen, (maar inmiddels wel weer netjes de lopende huur betaalde) was het antwoord dat ze dan wel meteen m'n uitkering zou stoppen ...

e.e.a. koste extra moeite omdat ik volledig voldeed aan het plaatje 'zwaar depressief', op één cruciaal en blijkbaar zwaarwegend punt ... ik heb geen moment zelfmoord neigingen gehad.

Schuldsanering was ook te bizar voor woorden.
Eenmaal weer aan het werk (Uitstekende afleiding overigens ;) ), ging het afbetalen vrij hard. Zo hard zelfs dat ik ruim van te voren volledig was afbetaald.... maar ik moest en zou perse de vastgestelde termijn van 3 jaar uitzitten & elke maand 800 euro TE VEEL storten van de bewindvoerder (aangezien ze leven van de maandelijkse salaris bijdrage !). In plaats van een restschuld had ik bijna 6000,- te goed van die etters. :(
(& dan ook nog zeiken dat ik m'n vakantie geld toen niet heb gestort :') )

Wel gelijk m'n motorrijbewijs van gehaald en een (2de hands) BMW motor gekocht B-)

Anyway, eenmaal in de shit staan er genoeg mensen te springen om geld aan je te verdienen :')
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2012 @ 23:48:49 #266
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115664514
Schandalig dat je onnodig aan een termijn vastzit om hun salaris te betalen.
Ik kan je er uit eigen ervaring een hele hoop over vertellen maar doe dat liever in een spoiler mits je het wilt weten.
Hulpverleners zitten er alleen maar voor hun eigen portemonnee en verder niets!
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_115665668
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:46 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Altijd, maar das niet erg zo ben k nou eenmaal , altijd alles overdenken en dat doe ik graag.
Werd gisteren bijv ergens zwijn genoemd en heb t maar gelaten en genegeerd en heb dr niet eens mee gezeten. Moest er eigenlijk om lachen
Hee Mousy, go lekker slapen in to the/da house..morgen lekker weer...enjoy.. :Y
Welterusten en goedemorgen allemaal..
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:17:07 #268
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_115665825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:48 schreef Ratelslangetje het volgende:

Hulpverleners zitten er alleen maar voor hun eigen portemonnee en verder niets!
Hoewel ook zat vrijwilligers dat werk onbetaald doen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:24:34 #269
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_115666060
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:17 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hoewel ook zat vrijwilligers dat werk onbetaald doen.
Ja als begeleider voor onbenullige bezigheden. Degene die jouw gestel en kijk op de wereld bepaalt is toch echt een persoon die zijn zakken vult door jouw 'problemen'.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:39:48 #270
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115666529
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hoewel ook zat vrijwilligers dat werk onbetaald doen.
Dat dan weer wel.
& ik heb erg veel hulp gehad van een super dame van maatschappelijk werk.
Zonder haar was het zeer waarschijnlijk heel anders (af)gelopen.

Mijn eeuwige respect & dankbaarheid voor deze vrouw. ^O^

... maar helaas was dat ook wel de enige in de hele mallemolen waar ik doorheen ben gegaan.

Ik zat min of meer verplicht aan de medicijnen (waar ik geen ruk van gemerkt / aan gehad heb) met m'n psycholoog over van alles en nog wat te praten (Het nieuws, het weer, zijn kinderen enz.) om zodoende serieus genomen & geholpen te worden bij al die instanties ...

... hoe komt die zorg premie toch zo hoog (?)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:10:49 #271
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_115667556
Hoe bizar onze huidige wereld in elkaar steekt blijkt nu ook maar weer duidelijk uit die hele Assange affaire.

Voorop gesteld, ik vind het een eikel. maar die hele gang van zaken ... :{

Een land dreigt om tegen elk fatsoen, afspraak & recht in een ambassade binnen te dringen van een ander land (Op basis van een "anti-terorrisme (!!!) wet" die dat zogezegd mogelijk zou maken) om zodoende iemand op te pakken en uit te leveren aan weer een ander land wat hem enkel zoekt voor een verhoor omtrent een dubieuse zaak rond een gescheurd condoom ...

8)7

(No doubt met de bedoeling hem op te pakken in verband met een direct verzoek tot uitlevering van de USofA maar dat is "speculatie" :P )

Ligt het nou aan mij of ... zijn we collectief "van het padje af" ?
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_115670493
Gut... als ik het zo lees dan mag ik in mijn handjes klappen dat ik niets met te maken heb met dat soort instanties. Verplicht medicijnen slikken omdat je anders niet serieus wordt genomen. Volgens mij zijn die instanties van 't padje, niet andersom.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:07:25 #273
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_115670840
Ook goede morgen allen c_/
Kijkt naar buiten!
Gelukkig.......De Wereld is nog steeds mooi :)
There is only one religion
pi_115672803
Het weer is ook mooi! Groetjes uit het zwembad. :P
pi_115673521
Goedemorgen allemaal

Ik voel me heel belabberd denk niet dat k keel ontsteking heb maar bronchitis. Raspende ademhaling , dan weet k alweer genoeg.

Ron1n wat een zooitje maken ze ervan zeg bij die schuldsanering en belachelijk dat je 3 jaar moet uitzitten terwijl je geen schuld meer hebt.
in dat geval ben ik t wel met je eens dat het onnodig veel geld kost.

Ik had t ook heel erg getroffen hoor met mn laatste begeleider dat was echt iemand die niet alleen werkte voor dr geld maar ook hart heeft voor dr werk en de mensen. En me echt verder heeft geholpen
Maar k heb ook begeleiders gehad waar k niet zoveel aan had, veel wisselingen gehad ook kwa psychiaters, dat vond k heel vervelend. kan je steeds opnieuw je probleem uitleggen i.p.v. dat ze je dossier gaan lezen. Als je dat dan zegt is t van nee ik wil het van jou horen....en zo duurt het voort en voort.

Ik ga maar een relax dagje houden vandaag k zou op visite en schoonmaken , maar dat stel k nog maar ff uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')