abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115164224
Om de één of andere reden hebben wij nog nooit gekampeerd aan onze eigen Belgische kust.
Gekampeerd als in : met openbaar vervoer, en verder alleen rugzak en tentje.

Terwijl we toch al redelijk wat kampeerervaring hebben in het buitenland.

Maar dat was dus telkens in meer onherbergzame/minder drukke streken dan de Belgische kust...

Later deze maand gaat het er dan toch van komen. In een minder drukke kustgemeente, we denken aan De Haan/De Panne/Bredene/Lombardsijde/Oostduinkerke.

Uit kampeerervaring weten we dat je tent afsluiten compleet belachelijk is. Is net een uitnodiging 'hier liggen waardevolle spullen, snijd de tent open!'

Maar : we spreken dan wel over vrij afgelegen, en zeker minder drukke campings dan gewoonlijk aan de Belgische kust.

Ik heb al eens gekeken, maar over het algemeen zijn er op geen enkele kustcamping lockers aanwezig (natuurlijk : ook zo'n locker zegt : 'hier ligt waardevol spul!'

Alleen : de grote rugzak is niet echt goedkoop... En die willen we dus liever niet zien verdwijnen.
Mijn vraag : wat doen we daarmee tijdens de dag?

We zijn de hele dag weg. Tent blijft onafgesloten staan.
Voor mijn part stelen ze alles in de tent, inclusief de tent zelf. Niks waardevol, en kan me dus verder weinig boeien.
Maar de dure rugzakken? Meeslepen is geen optie. Lockers zijn er dus niet. En we kunnen ze niet in de auto oid steken, want we zijn met de trein daar. Alleen in het station van De Panne zijn er lockers. Maar da's ook niet echt handig als je op de camping staat...

Ervaringen/suggesties?
pi_115164766
ik denk dat je het zelf zo ongeveer op noemt,
maar een ding is wel belangrijk , dieven stelen graag dingen die ze snel mee nemen. dus zo snel zullen ze een rugzak niet stelen.
Er zijn wat oplossingen waar bij je een pin de grond in boort, en daar een slot aan legt waar door het al wat moeilijker wordt. ik kan ze zo 123 niet googlen, maar als je zelf handig bent een lange pin met een oog bovenin, die je de grond in slaat.
En je hebt alarmen voor tassen die heel hard gaan piepen als je de tas op pikt.

wat betreft de kans op diefstal, waar geld te halen is, dat trekt ratten aan, en de Belgische kust is toch een redelijke plaats waar veel jongeren komen. genoeg ipod te scoren.
Iets verder land inwaarts is wat veiliger, als je zelf ook al ziet, maar het blijft een risico, wat je neemt.
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:02:43 #3
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_115166417
Je zou eventueel een gps tracker in je rugzak kunnen stoppen. Dan zou je ten alle tijden je rugzak terug kunnen vinden.

Is wel geen oplossing tegen diefstal maar wel om hem terug te vinden. Mocht het nodig zijn.
pi_115167656
ik denk dat je die rugzak dan liever niet terug gaat vinden, denk dat de kans dan redelijk groot is dat deze in het bezit van krepuul is.
en ik denk dat zo'n GPS tracker duurder is als de gemiddelde rugzak
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:26:41 #5
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_115167847
Tja. Wat rest er dan nog??

Vragen of je mede kampeerders op je rugzak willen letten.
pi_115168819
ik zelf zou een oplossing hebben voor dit soort vragen, ik koop een goedkope rugzak, goedkope tent, en als die niet gestolen is aan het einde van de vakantie ging die de container in.
pi_115205319
Ik weet niet waar jij je ervaring vandaan hebt dat een tent afsluiten niet helpt, maar dat is op drukke campings dus exact andersom.

Sluit je tent af, want of je nu goed of geen contact met je buren hebt, zij (en jij) zien alles wat de ander doet op de camping. Ze zien dus ook veel sneller wat er gebeurt als iemand onbekends jouw tent probeert open te maken... Bij een open tent valt dat minder/niet op.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:07:05 #8
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115205816

Met zoiets en een kabelslot kom je al een heel eind denk ik, is voor honden op het strand bedoeld, maar werkt ook in een tent.. (als er niet teveel steen in de grond zit)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_115243047
Als je die pin er zelf uit kan draaien kan een dief dat natuurlijk ook. Lijkt me niet zo zinvol dus.
Ik heb geen idee hoe vaak er grote rugzakken worden gestolen vanaf campings, mar de sociale controle is doorgaans vrij groot op campings toch?

Alternatieven voor die pin:

-Zeer lang kettingslot meenemen en de tassen in de tent aan de kabel leggen en die ketting vastmaken aan de dichtstbijzijnde lantaarnpaal/hekje/whatever.

-Vriendelijk aan de receptie vragen of zij de tassen voor j willen bewaren.

-de tassen naar lockers op het treinstation in de buurt brengen, maar dat is duur en veel gedoe.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:12:25 #10
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_115249079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:19 schreef angelfish het volgende:
Als je die pin er zelf uit kan draaien kan een dief dat natuurlijk ook. Lijkt me niet zo zinvol dus.
Ik heb geen idee hoe vaak er grote rugzakken worden gestolen vanaf campings, mar de sociale controle is doorgaans vrij groot op campings toch?

Alternatieven voor die pin:

-Zeer lang kettingslot meenemen en de tassen in de tent aan de kabel leggen en die ketting vastmaken aan de dichtstbijzijnde lantaarnpaal/hekje/whatever.

-Vriendelijk aan de receptie vragen of zij de tassen voor j willen bewaren.

-de tassen naar lockers op het treinstation in de buurt brengen, maar dat is duur en veel gedoe.
Zie je jezelf al reizen met een enorm lange ketting, en de mensen die nietsvermoedend (s'nachts) over de camping lopen, al struikelen..?
Meestal is een camping een open veld/duin aan de kust.. en staan er niet echt veel lantaarnpalen in de buurt van een tent... (dat slaapt wat beter)

Die pin draai je er niet zo snel uit als er 2 grote back pack's aan zitten die je mee moet draaien, maar desnoods neem je 2 pinnen, en zet je ze strak aan elkaar vast met een kabel dan kunnen ze niet meer draaien..

Daarentegen: Wat ze willen hebben nemen ze toch wel mee..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:19:28 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_115249345
Als je toch niet rond gaat trekken, laat je dure rugzak dan thuis en stop je rommel in een goedkope sporttas.

Bovendien hebben campings daar redelijke sociale controle, dat betekent dat als je iedere avond met iPad voor je tent zit en je aankomt met een rugzak van Swarowski je gegarandeerd diefstal te zien krijgt. Als je je kop niet boven het maaiveld uitsteekt is het betrekkelijk veilig.

Denk ook aan een reisverzekering!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_115263967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:12 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Zie je jezelf al reizen met een enorm lange ketting, en de mensen die nietsvermoedend (s'nachts) over de camping lopen, al struikelen..?
Meestal is een camping een open veld/duin aan de kust.. en staan er niet echt veel lantaarnpalen in de buurt van een tent... (dat slaapt wat beter)

Die pin draai je er niet zo snel uit als er 2 grote back pack's aan zitten die je mee moet draaien, maar desnoods neem je 2 pinnen, en zet je ze strak aan elkaar vast met een kabel dan kunnen ze niet meer draaien..

Daarentegen: Wat ze willen hebben nemen ze toch wel mee..
De meeste campings hebben electriciteitskastjes bij elke plek en kampeerders struikelen ook al over de scheerlijnen. Hang er een vlaggetje of een onderbroek aan als je daar bang voor bent. Ketting kan ook staaldraad zijn natuurlijk. En 4 hele slagen maken met een tas eraan lijkt mij prima te doen. Trouwens, de meeste tenten hebben over het hele oppervlak grondzeil.

De suggestie van XL, een reisverzekering vind ik dan weer heel goed.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:43:11 #13
340140 eengoeiebuur
get off ma propertah
pi_115432079
Sinds wanneer is een grote rugzak interessant als jatgoed? Alsof je zon rugzak makkelijk voor geld kan verpatsen. ALS een dief al iets wil meenemen uit je tentje, neemt ie iets kleins en waardevols mee zoals een camera of een ipod, of misschien dure merkkleding. Een grote logge rugzak is absoluut geen interessant jatgoed, valt ook wel een beetje op wanneer iemand met 2 volle rugtassen de receptie voorbij probeert te lopen.

Dieven heb je trouwens vooral op goedkope jongerencampings en festivalcampings zoals die op Sziget. Overigens bestaat er niet voor niets zoiets als reisverzekering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')