abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 augustus 2012 @ 08:33:44 #1
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_115128081
Je kunt hier al je vragen kwijt over hoe je van A naar B kunt vliegen, varen of rijden in elk mogelijk ander vervoermiddel.

Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.

Voor het laatste nieuws en aanbiedingen kun je terecht in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen #7: Betaalde handbagage?

Voor je vluchtverslag deze: Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #9

Voor algemene vragen over vliegen => Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Voor algemen vragen over de trein => Met de trein door Europa (Interrail enzo) #3

En voor je reisverslag, je persoonlijke reisadvies of epische dilemma's mag je natuurlijk ook een eigen topic openen of in één van de centrale topics posten

Informatie over bestemmingen: http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/38/360 (en dan zoeken met ctrl+f)

Handige links voor vliegtickets:

www.skyscanner.nl (voor random zoeken)
ITA Software
www.kayak.com
www.connections.be
Opodo
www.budgetair.nl
www.expedia.nl (voor combinaties met hotels en autohuur)
http://www.wegolo.nl
http://www.cheaptickets.com
www.qfly.nl

Goedkope vliegtickets, vaak zonder belasting, voor de goedkoopste vluchten vanuit Nederland:
www.wizzair.com
www.ryanair.com

www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, Budgetair nog zo'n 30 euro, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro.... All-in prijzen zijn absoluut nog geen all-in prijzen. Blijf dus goed opletten totdat je echt bij het betaalvenster bent.

Als je niet bij de maatschappij zelf boekt, maar via andere aanbieders, moet je vaak (misschien niet altijd) een relatief hoog bedrag (20-50¤) aan "administratiekosten" betalen als je iets wil wijzigen. En dat is dan bovenop de de kosten die de luchtvaartmaatschappij zelf rekent.

Via www.haalmeeruitjecard.nl krijg je bij veel boekingsites cashback korting als je betaalt met je Mastercard. Helaas is dat betalen met creditcard vaak net zoveel duurder als met Ideal of overschrijving.

voor de trein kijk je op:

http://www.ns.nl
http://bahn.hafas.de
http://fahrplan.oebb.at
http://www.treinreiswinkel.nl

En al je overige vragen kun je dus hier posten :)

Vorige delen:

Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #2
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #5
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #6
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #7
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #9
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #10
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #11
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #12
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #13
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #14
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #15
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #16
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #17
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #18
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #20
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #22
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #24

[ Bericht 1% gewijzigd door hexje op 05-08-2012 08:39:49 ]
  zondag 5 augustus 2012 @ 08:38:01 #2
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_115128098
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op Buffalo valt de rij voor de beveiliging meestal wel mee. Al is deze voor Europese begrippen wel relatief lang, ook voor zo'n klein vliegveld, maar de paranoïde TSA maakt het allemaal veel complexer dan het zou moeten zijn.

Op New York is vooral het inchecken bij Delta wat veel tijd kost op bepaalde tijdstippen, sta je zo een uur in de rij, vervolgens de beveiliging door wat ook nog eens veel tijd kan kosten op New York omdat het motto in de VS schijnbaar is om de passagiers zoveel mogelijk in een lange rij voor de beveiliging bij elkaar te plaatsen voor een langere tijd zodat zij een goed potentieel doelwit vormen voor een volgende aanslag. (Sarcastisch ja omdat ik vanuit mijn vakgebied echt niet begrijp hoe e.e.a. is ingeregeld in de VS). Maar je begrijpt het punt dat het vooral lang kan duren.
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:19 schreef roym het volgende:
Wat is aan te raden qua tijd voor de vertrektijd om aanwezig te zijn in New York ? Kan nergens vinden wat Delta/Jetblue aanraad
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 08:30 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

algemeen gaat het wel allemaal snel, zeker op binnenlandse vluchten. als je een uur voor vertrek, voor de terminal staat is heb je normaal gesproken genoeg tijd. als je alleen cabin bagage hebt. als je nog bagage moet droppen, zou ik een kwartier eerder daar zijn.
pi_115129180
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 08:38 schreef hexje het volgende:

[..]


[..]


[..]

even als aanvulling; de wat algemenere vragen kunnen ook hier terecht: Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115131301
ik zoek een goedkope huisje in duitsland.wij zijn met zzijn 5-en,dus 1 gezin.wij wonen in enschede,dus de afstand is te doen met auto.het liefst een mogelijkheid om te kunnen zwemmen in een zwembad.

iemand tips?
pi_115231853
Wel....
Van Brussel naar Sydney! En vanuit Sydney een uitstap van een aantal dagen naar de Blue Mountains en indien de prijs het toelaat een verlenging naar Ayers Rock, De olga's, kings Canyon,..

Laat je gaan!
14 dagen max rond oud en nieuw!
Reizen is mijn leven! Van nieuwjaar in Sydney tot de Kilimanjaro beklimmen het boeit me allemaal!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:00:11 #6
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_115242173
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:54 schreef unescowerelderfgoed het volgende:
Wel....
Van Brussel naar Sydney! En vanuit Sydney een uitstap van een aantal dagen naar de Blue Mountains en indien de prijs het toelaat een verlenging naar Ayers Rock, De olga's, kings Canyon,..

Laat je gaan!
14 dagen max rond oud en nieuw!
Naar de Blue Mountains zou ik je niet teveel zorgen om maken, gewoon met een huurauto of de trein (16 dollar geloof ik). Duurt ongeveer 2 uurtjes.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:16:11 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_115242903
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:55 schreef pazara het volgende:
ik zoek een goedkope huisje in duitsland.wij zijn met zzijn 5-en,dus 1 gezin.wij wonen in enschede,dus de afstand is te doen met auto.het liefst een mogelijkheid om te kunnen zwemmen in een zwembad.

iemand tips?
Tip 1: Een ander topic zoeken. Dit gaat specifiek over goedkoop van A naar B komen. Niet wat is een goedkope locatie in B. Sowieso is je vraag wel erg weinig concreet. Duitsland is erg groot.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:22:21 #8
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_115243186
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Geen Voorkeur
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
Rond maandag 24 december, niet op of voor vrijdag 21 december. Wij willen ongeveer 8 dagen blijven.
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Marrakech, Marokko.
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Niet overstappen
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
1500 euro per persoon via Eindhoven :')
444 euro per persoon via Amsterdam, 7 uur reistijd :(


Wanneer zullen de prijzen het goedkoopste zijn?
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:28:45 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_115243452
Het zal niet veel beter worden als je rond de Kerst wilt reizen. Zelfs al is het naar Marokko en niet een (van oudsher) christelijk land.

Daarnaast vliegen niet veel maatschappijen naar Marokko, waardoor de prijs altijd wat hoger uitvalt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_115252470
Het lijkt me tof om op 6 november (election night) in Chicago te zijn, om daar wellicht de herverkiezing en speech van Obama mee te maken. Ik zou bijv. de 5e heen, en de 7e terug kunnen vliegen, maar een paar dagen eerder vertrekken of later terug is ook prima.

Via de bekende ticketvergelijkers kom ik vanuit Nederland op prijzen van minimaal 650 euro retour uit, eigenlijk net iets te veel voor zo'n geintje. Ik vind het geen probleem om vanaf België, Noord-Frankrijk of Duitsland te vliegen. Iemand die een scherpere deal kent?
pi_115253448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:20 schreef _dirkjan_ het volgende:
Het lijkt me tof om op 6 november (election night) in Chicago te zijn, om daar wellicht de herverkiezing en speech van Obama mee te maken. Ik zou bijv. de 5e heen, en de 7e terug kunnen vliegen, maar een paar dagen eerder vertrekken of later terug is ook prima.

Via de bekende ticketvergelijkers kom ik vanuit Nederland op prijzen van minimaal 650 euro retour uit, eigenlijk net iets te veel voor zo'n geintje. Ik vind het geen probleem om vanaf België, Noord-Frankrijk of Duitsland te vliegen. Iemand die een scherpere deal kent?
2-7 Nov met Lot (www.lot.com) voor ¤591.09 vanaf Amsterdam
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115268583
Tnx.. lijkt idd de goedkoopste optie. Toch maar eens over nadenken, wel erg tof om dat mee te maken!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:37:45 #13
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_115291678
Het valt me op dat veel zoekmachines niet de echte low-cost maatschappijen als Ryanair meepakken. Wie kent een zoekmachine die wel alles pakt?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_115292020
www.qfly.nl

Edit: Alhoewel. De site zegt dat ie naar tickets van Ryanair zoekt, maar hij vindt geen enkele.

[ Bericht 48% gewijzigd door Grunner op 08-08-2012 15:52:57 ]
pi_115292632
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:37 schreef greatgonzo het volgende:
Het valt me op dat veel zoekmachines niet de echte low-cost maatschappijen als Ryanair meepakken. Wie kent een zoekmachine die wel alles pakt?
Ryanair heeft die captcha (overtypcode) in de boekingsmodule zitten waardoor de tarieven niet eenvoudig meer gescreenscraped kunnen worden. Veel zoekmachines hebben Ryanair er nu dus uitgehaald omdat ze geen accurate informatie kunnen weergeven, en anderen hebben een gemiddeld tarief neergezet om toch Ryanair te kunnen vermelden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:40:24 #16
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_115305859
Heen: van Amsterdam op 7 of 8 september.
Richting: San Fransisco of LA

Terug: of op rond de 27e september
Vanaf: ofwel San Fransisco, of LA

Heb via dreizen.nl heen op LA, terug via San Fransisco circa 720 euro pp. Dat is de 8e heen, 26/27 terug. Iemand iets beters?
pi_115307377
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:40 schreef SnuggLe het volgende:
Heen: van Amsterdam op 7 of 8 september.
Richting: San Fransisco of LA

Terug: of op rond de 27e september
Vanaf: ofwel San Fransisco, of LA

Heb via dreizen.nl heen op LA, terug via San Fransisco circa 720 euro pp. Dat is de 8e heen, 26/27 terug. Iemand iets beters?
Niet veel lager, maar met ArkeFly vlieg je naar Oakland (aan de overkant van de baai in San Fransisco) voor 699 retour. Scheelt je iig wel weer dropoff kosten van je huurauto als je die ergens anders zou inleveren ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:41:38 #18
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_115312514
Dropoff kosten? Que? :-)
pi_115315168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:41 schreef SnuggLe het volgende:
Dropoff kosten? Que? :-)
Auto ergens anders (San Francisco) inleveren dan (Los Angeles) ophalen kan extra geld kosten, maar dat ligt ook aan de verhuurder/voorwaarden :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115324998
Volgens mij heb je geen drop-off kosten als je de auto binnen Californië in een andere stad aflevert.
pi_115349525
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 08:37 schreef Grunner het volgende:
Volgens mij heb je geen drop-off kosten als je de auto binnen Californië in een andere stad aflevert.
bij veel maatschappijen niet nee. klopt voor Californie + Vegas!
pi_115350116
Ik ben voor mij + aanhang op zoek naar betaalbare manier om in Namibie te komen

1. vanaf Johannesburg of toch maar rechtstreeks, of via Kaapstad?
2. half september vertrekken, voor 2,5 week
3. we willen per huurauto door Namibie
6. rechtstreeks ticket A'dam-Windhoek 1330 euro :N , ticket naar Jo'burg 600 euro, ticket kaapstad tegen 800 euro. Geen idee wat tickets vanuit zuidafrika naar WIndhoek kosten, maar zal geen 700 euro zijn toch? iemand ervaring tips?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:58:20 #23
340140 eengoeiebuur
get off ma propertah
pi_115427034
Hi,

Ik wil graag met vrienden mee op vakantie naar Frankrijk op vakantie, alleen zij gaan een kleine 2 weken weg, terwijl ik maar 1 week vrij kan krijgen. Ik zal dus eerder terug moeten vliegen dan zij.

Nu ben ik op zoek naar een voordelige vlucht vanaf midden of noord frankrijk (we hebben nog geen vaste bestemming in gedachten). Helaas heb ik tot nu toe geen enkele voordelige carrier kunnen vinden (ik wil max 200 euro kwijt zijn aan een vlucht). Ik vind alleen bestemmingen in zuid frankrijk vanaf waar ik goedkoop kan vliegen.

Wie vliegt hier vaker naar Frankrijk en weet wel een voordelige maatschappij die naar noord / midden frankrijk vliegt.
pi_115427063
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 16:57 schreef bunnahabhain het volgende:
mijn tip, boek een retour, kan me niet voorstellen dat je voor 200,- geen retour krijgt van ergens in Europa naar ergens anders in Europa.
pi_115427081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 16:58 schreef eengoeiebuur het volgende:
Hi,

Ik wil graag met vrienden mee op vakantie naar Frankrijk op vakantie, alleen zij gaan een kleine 2 weken weg, terwijl ik maar 1 week vrij kan krijgen. Ik zal dus eerder terug moeten vliegen dan zij.

Nu ben ik op zoek naar een voordelige vlucht vanaf midden of noord frankrijk (we hebben nog geen vaste bestemming in gedachten). Helaas heb ik tot nu toe geen enkele voordelige carrier kunnen vinden (ik wil max 200 euro kwijt zijn aan een vlucht). Ik vind alleen bestemmingen in zuid frankrijk vanaf waar ik goedkoop kan vliegen.

Wie vliegt hier vaker naar Frankrijk en weet wel een voordelige maatschappij die naar noord / midden frankrijk vliegt.
Volgens mij moet dat goed te doen zijn. Ik vloog vorig jaar met KLM retour naar Zuid-Frankrijk voor dat geld. Zoek naar lijnvluchten, dat scheelt zo veel :)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:08:39 #26
340140 eengoeiebuur
get off ma propertah
pi_115427239
quote:
Dank je voor de suggestie, maar wat voor een retour bedoel je eigenlijk? trein, bus, vliegtuig?
pi_115427456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 17:08 schreef eengoeiebuur het volgende:

[..]

Dank je voor de suggestie, maar wat voor een retour bedoel je eigenlijk? trein, bus, vliegtuig?
vlucht natuurlijk.
vaak zijn retour vluchten goedkoper als enkele reizen.

ik heb gewoon willekeurig wat in geklopt bij tix.nl

kijk hier eens
http://www.low-cost-airline-guide.com
pi_115547314
1. waarvandaan: Amsterdam, Brussel, Dusseldorf (en mits het veel geld scheelt Frankfurt)
2. wanneer: 5 januari t/m 2 februari. Mag ook dagje eerder/dagje later vertrekken
3. waarnaartoe: Bangkok
4. hoe: vliegtuig
5. op welke manier: goedkoop!
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Goedkoopste: 633 pp bij EVA Air, alleen nog 1 plek beschikbaar en we willen met z'n tweeen. Dan wordt het 653.

Voor de periode dat we gaan wellicht een redelijke prijs. Echter, ik vond enkele weken terug voor november bijv. BRU-BKK via Etihad voor rond de 550.
pi_115553485
Als je toch al zo ver als Frankfurt wil rijden, rij dan meteen een stukje door!

http://tinyurl.com/9f7k8gu
pi_115553685
Met 4 personen vanaf noord-holland naar munchen, het liefst met de trein en zo goed koop mogelijk :) In augustus.
pi_115563139
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:30 schreef krullenbolletje het volgende:
Met 4 personen vanaf noord-holland naar munchen, het liefst met de trein en zo goed koop mogelijk :) In augustus.
Ik zou even kijken op Mitfahrgelegenheit.de. Hier staan altijd lifts naar Munchen op en als je niet zo groot bent is het goedkoop en niet vervelend om met zijn vieren bij iemand in de auto te stappen. Check wel even wat voor auto hij heeft. Maar het zijn redelijk vaak dikke bakken!

Succes
pi_115563164
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:30 schreef krullenbolletje het volgende:
Met 4 personen vanaf noord-holland naar munchen, het liefst met de trein en zo goed koop mogelijk :) In augustus.
Wat heb je zelf al uitgezocht? Zie ook de OP :)
Ja doei.
pi_115571396
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wat heb je zelf al uitgezocht? Zie ook de OP :)
Ik heb gezocht op NS Hispeed maar daar is het rond de 600 euro (4 personen, retour).
pi_115571412
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:11 schreef Berlin90 het volgende:

[..]

Ik zou even kijken op Mitfahrgelegenheit.de. Hier staan altijd lifts naar Munchen op en als je niet zo groot bent is het goedkoop en niet vervelend om met zijn vieren bij iemand in de auto te stappen. Check wel even wat voor auto hij heeft. Maar het zijn redelijk vaak dikke bakken!

Succes
Ik denk niet dat mijn ouders daar voor open staan, maar bedankt voor de suggestie :)
pi_115578377
Schiphol - Frankfurt met Lufthansa 115,- per persoon. dus een beetje vergelijkbaar met NS Highspeed
trein heb ik net effe gechecked, maar is niet goedkoper via Deutsche Bahn.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 01:10:38 #36
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_115628565
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:31 schreef Ginger81 het volgende:
Ik ben voor mij + aanhang op zoek naar betaalbare manier om in Namibie te komen

1. vanaf Johannesburg of toch maar rechtstreeks, of via Kaapstad?
2. half september vertrekken, voor 2,5 week
3. we willen per huurauto door Namibie
6. rechtstreeks ticket A'dam-Windhoek 1330 euro :N , ticket naar Jo'burg 600 euro, ticket kaapstad tegen 800 euro. Geen idee wat tickets vanuit zuidafrika naar WIndhoek kosten, maar zal geen 700 euro zijn toch? iemand ervaring tips?
Retourtje Johannesburg - Windhoek is ¤255 met SAA in september:

http://www.skyscanner.nl/(...)-september-2012.html
The best firms advertise the least...
pi_115722404
Amsterdam Berlijn 27-09
Berlijn Amsterdam 01-10

Wil met de trein gaan en ¤125 is het goedkoopst.
Zijn met zijn tweeën dus als het niet goedkoper kan wordt het de auto.
pi_115722703
goedkoper 2 personen retour Berlijn, 125,- ? ik denk dat je al meer brandstof kwijt bent.
ik zou dan niet verder zoeken,
pi_115723960
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 19:38 schreef Kadooosh het volgende:
Amsterdam Berlijn 27-09
Berlijn Amsterdam 01-10

Wil met de trein gaan en ¤125 is het goedkoopst.
Zijn met zijn tweeën dus als het niet goedkoper kan wordt het de auto.
Wochenendeticket. Alleen stoptreinen en je moet jonger dan 30 zijn geloof ik.
pi_115740748
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 19:48 schreef bunnahabhain het volgende:
goedkoper 2 personen retour Berlijn, 125,- ? ik denk dat je al meer brandstof kwijt bent.
ik zou dan niet verder zoeken,
Is per persoon.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 20:33 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Wochenendeticket. Alleen stoptreinen en je moet jonger dan 30 zijn geloof ik.
Maar die geldt alleen in het weekend.
Kunnen opzich wel zondag weg gaan maar vrijdag moeten we in Berlijn zijn vanwege een concert.

Met de bus is het enkele reis 41 p.p en dan zondag die wochenendeticket voor 21 p.p.

Mja kom ik nog uit op 120......... dan neem ik liever de normale trein.
pi_115773472
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 01:10 schreef edcetera het volgende:

[..]

Retourtje Johannesburg - Windhoek is ¤255 met SAA in september:

http://www.skyscanner.nl/(...)-september-2012.html
hmmm. niet supergoedkoop dus, maar samen nog altijd minder dan 1300. Heeft iemand hier ervaring mee? zelf losse tickets boeken, bedoel ik? Ben zo bang dat ik mn bagage niet op tijd heb voor de aansluitende vlucht
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:18:10 #42
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_115805396
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:25 schreef Ginger81 het volgende:

[..]

hmmm. niet supergoedkoop dus, maar samen nog altijd minder dan 1300. Heeft iemand hier ervaring mee? zelf losse tickets boeken, bedoel ik? Ben zo bang dat ik mn bagage niet op tijd heb voor de aansluitende vlucht
Ik weet niet, wat je onder supergoedkoop had verwacht, maar ik ben bang, dat je het niet veel goedkoper zult gaan vinden. Zeker als je al startte met ¤1300.
¤800-¤1000 is een normale prijs voor een vlucht naar Zuidelijk Afrika.

Als je losse vluchten boekt, loop je uiteraard altijd meer risico in het geval van vertraging, dat je je vlucht mist en het jouw eigen verantwoordelijkheid is (luchtvaartmaatschappijen hoeven dan geen alternatieve vlucht voor je te regelen).
The best firms advertise the least...
pi_115815058
Ik gebruik vaak www.chaser.nl want die vergelijkt meerdere zoekmachines (vrijwel alle Nederlandse sites). Daarnaast gebruik ik ook www.vlucht24.nl want die zitten in Duitsland en hebben dus een weer een andere database met vluchten.
Let wel op dat je zover mogelijk doorklikt voordat je een vlucht boekt. Soms komen er op het laatst nog extra belastingen of betaalkosten bij en dan heb je voor niets naar de goedkoopste vlucht zitten zoeken...
pi_115817078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:52 schreef Ruigerikje het volgende:
Ik gebruik vaak www.chaser.nl want die vergelijkt meerdere zoekmachines (vrijwel alle Nederlandse sites). Daarnaast gebruik ik ook www.vlucht24.nl want die zitten in Duitsland en hebben dus een weer een andere database met vluchten.
Let wel op dat je zover mogelijk doorklikt voordat je een vlucht boekt. Soms komen er op het laatst nog extra belastingen of betaalkosten bij en dan heb je voor niets naar de goedkoopste vlucht zitten zoeken...
Jammer dat vlucht24 (en alle overige varianten) een online travel agent is die +/- ¤30 'reserveringskosten' rekent en ¤6 creditcardtoeslag, waardoor je uiteindelijk vrijwel altijd duurder uitbent dan bij de airline zelf. Chaser is een metasearcher die je deeplinkt naar de website van de airline, dus hierbij heb je dit niet (op de kosten van de airline zelf na)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115819470
Ga ik dit nog goedkoper krijgen of moet ik het, zo lang van tevoren, maar doen?

Prijs is voor 2 personen.

  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:34:16 #46
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115836959
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 13:04 schreef Grunner het volgende:
Ga ik dit nog goedkoper krijgen of moet ik het, zo lang van tevoren, maar doen?

Prijs is voor 2 personen.

[ afbeelding ]
Wat is een Airline Reservation Fee?

Dat is namelijk leuk bedacht, maar bestaat natuurlijk helemaal niet, en zou gewoon onder het kopje van de boekingskosten ticket moeten vallen.

Maar de prijs is goed, op dit moment biedt Air Berlin die ook rechtstreeks vliegen op Sint Petersburg deze goedkope prijzen nog niet aan, maar ik vermoed dat er nog wel wat acties komen, echter als e.e.a. vaststaat zou ik maar boeken, een goede prijs is het zeker.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115839152
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:34 schreef ozzietukker het volgende:
Wat is een Airline Reservation Fee?
ik heb het ook vaker gehoord, maar idd volgens mij gewoon winst toeslag voor budget air.
sky scanner geeft wel 111,- pp aan.
en dat er geen extra kosten zijn, stelletje sneakerts
pi_115855747
Huh, als ik via Skyscanner boek kom ik uiteraard in hetzelfde scherm terecht, maar daar zijn de kosten ongeveer 7 euro lager. Terwijl die Airline Reservation Fee er nog steeds bij zit. Als die vorige prijs al goed was, moet deze het sowieso zijn :) En ik kan wachten op iets soortgelijks van AirBerlin, maar daar zijn de tijden ook weer iets minder gunstig. Dus bedankt voor jullie hulp!

pi_115857541
Heb je dit echt geboekt via budgetair.nl? Via Lufthansa zelf kom ik voor dezelfde vluchten uit op 118 euro.

Edit: o, ik zie het al voor twee personen. Maar goed als ik het voor praktisch dezelfde prijs kan krijgen boek ik liever altijd direct.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2012 10:19:55 ]
pi_115860091
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:18 schreef MCH het volgende:
Edit: o, ik zie het al voor twee personen. Maar goed als ik het voor praktisch dezelfde prijs kan krijgen boek ik liever altijd direct.
Ik heb met mijn boekingscode ingelogd op de site van Lufthansa en daar staan mijn gegevens al keurig vermeld. Dus dat zal wel goed komen ;)
pi_115870170
Even een post in de hoop dat iemand even wil meedenken...

1. Waarvandaan je wilt reizen, Nederland (Amsterdam, Eindhoven of Maastricht), België (Luik, Brussel, Charleroi).
2. Wanneer je wilt reizen, Reis moet plaatsvinden op woensdag en/of donderdag 29 & 30 augustus 2012. De terugreis op maandag en/of dinsdag 3 & 4 september 2012.
3. Waarnaartoe je wilt reizen, Pula, Kroatië óf Triëste, Italië.
4. Hoe je wilt reizen, Vliegtuig en/of trein
5. Op welke manier je wilt reizen, Goedkoop. Dat is prio 1. Rest is bijzaak.
pi_115871095
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:18 schreef er1k- het volgende:
Even een post in de hoop dat iemand even wil meedenken...

1. Waarvandaan je wilt reizen, Nederland (Amsterdam, Eindhoven of Maastricht), België (Luik, Brussel, Charleroi).
2. Wanneer je wilt reizen, Reis moet plaatsvinden op woensdag en/of donderdag 29 & 30 augustus 2012. De terugreis op maandag en/of dinsdag 3 & 4 september 2012.
3. Waarnaartoe je wilt reizen, Pula, Kroatië óf Triëste, Italië.
4. Hoe je wilt reizen, Vliegtuig en/of trein
5. Op welke manier je wilt reizen, Goedkoop. Dat is prio 1. Rest is bijzaak.
Weeze - Trieste met Ryanair: 30 aug - 4 sep voor ¤69.98 ex. bagage/CCkosten etc.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115876793
Amsterdam/Eindhoven - Istanbul, een lang weekend in oktober (donderdag-dinsdag). Alles geheel variabel. Iemand een tip voor minder dan 200 euro?
pi_115877368
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:17 schreef Skol het volgende:
Amsterdam/Eindhoven - Istanbul, een lang weekend in oktober (donderdag-dinsdag). Alles geheel variabel. Iemand een tip voor minder dan 200 euro?
24-29 (wo-ma) ¤155 met transavia.com, vanaf Eindhoven
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115879986
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Weeze - Trieste met Ryanair: 30 aug - 4 sep voor ¤69.98 ex. bagage/CCkosten etc.
Dank voor je antwoord! Die optie had ik nog niet verkend.
pi_115881504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:34 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

24-29 (wo-ma) ¤155 met transavia.com, vanaf Eindhoven
Tja, Transvertragia aanprijzen kan, is inderdaad goedkoper dan ik bij mijn vrienden van Lufthansa heb betaald. (Want dat ticket was 53 eurocent duurder).
Maar kijk maar even op skyscanner.net en je zal zien dat Lufthansa en Air France / KLM (wel met overstap) de tickets aanbieden tussen de 160-180 euro, je krijgt dan op beide vluchten een drankje / versnapering en er kan gratis een koffer mee.
Tip voor Lufthansa, op de Lufthansa site krijg je niet de mogelijkheid met Swiss Airlines als terugvlucht, op een site van de ticketaanbieder wel, vaak is terug via Zurich een vlucht met een erg korte overstap, wat wel zo prettig is.

Op de route naar Istanbul is een hevige concurrentie gaande, ook KLM gooit deze bestemming regelmatig, met een rechtstreekse vlucht, in de aanbieding, Lufthansa samen met Air France proberen aantrekkelijk geprijsd te blijven voor een vlucht met overstap.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115882246
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:19 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja, Transavia aanprijzen kan, is inderdaad goedkoper dan ik bij mijn vrienden van Lufthansa heb betaald. (Want dat ticket was 53 eurocent duurder).
Maar kijk maar even op skyscanner.net en je zal zien dat Lufthansa en Air France / KLM (wel met overstap) de tickets aanbieden tussen de 160-180 euro, je krijgt dan op beide vluchten een drankje / versnapering en er kan gratis een koffer mee.
Tip voor Lufthansa, op de Lufthansa site krijg je niet de mogelijkheid met Swiss Airlines als terugvlucht, op een site van de ticketaanbieder wel, vaak is terug via Zurich een vlucht met een erg korte overstap, wat wel zo prettig is.

Op de route naar Istanbul is een hevige concurrentie gaande, ook KLM gooit deze bestemming regelmatig, met een rechtstreekse vlucht, in de aanbieding, Lufthansa samen met Air France proberen aantrekkelijk geprijsd te blijven voor een vlucht met overstap.
Pegasus heeft ze er ook voor ¤90 retour instaan vanaf 1 november, dat is pas een scherp tarief :) De vraag was alleen al vertrek voor die datum. Een lang weekend in oktober voor onder de ¤200 kon ik zo snel ook bij andere airlines niet vinden. :s)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115882577
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:33 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Pegasus heeft ze er ook voor ¤90 retour instaan vanaf 1 november, dat is pas een scherp tarief :) De vraag was alleen al vertrek voor die datum. Een lang weekend in oktober voor onder de ¤200 kon ik zo snel ook bij andere airlines niet vinden. :s)
Via Skyscanner diverse opties via Lufthansa / Swiss of Air France gezien, teveel om op te noemen, allemaal tussen de 160-180 euro catogorie, hoe duurder, hoe beter de connectie.
Transavia is uiteraard wel rechtstreeks, dat heeft zeker een meerwaarde, maar voor mij is de keus Transvertragia of Lufthansa geen keus.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115903476
Weet iemand waar ik echt de meest skeere tickets kan krijgen voor een retourtje barcelona?
'k ga met m'n klas in oktober naar barca, van 7 t/m 12 maar misschien blijf ik nog 2 dagen extra aangezien de vakantie eraan grenst. Tot nog toe is het goedkoopste ca. 100eu.. 'k heb gezocht bij budgetair.nl / brusselsairline / cheaptickets.nl en vliegwinkel.nl. Iemand anders nog suggesties of later boeken nog goedkoper gaat worden of dat als ik met meerdere personen tegelijk boek of het dan ook goedkoper wordt?

'k hoopte eigenlijk iets van 50 eutjes max :@
pi_115904364
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:52 schreef andreas612 het volgende:
Weet iemand waar ik echt de meest skeere tickets kan krijgen voor een retourtje barcelona?
'k ga met m'n klas in oktober naar barca, van 7 t/m 12 maar misschien blijf ik nog 2 dagen extra aangezien de vakantie eraan grenst. Tot nog toe is het goedkoopste ca. 100eu.. 'k heb gezocht bij budgetair.nl / brusselsairline / cheaptickets.nl en vliegwinkel.nl. Iemand anders nog suggesties of later boeken nog goedkoper gaat worden of dat als ik met meerdere personen tegelijk boek of het dan ook goedkoper wordt?

'k hoopte eigenlijk iets van 50 eutjes max :@
Dus eigenlijk wil je op 14 oktober terug naar Nederland (enkele reis)? Omdat je twee dagen langer wilt blijven.

Met Vueling ¤40 (naar Amsterdam vertr. 06:45)
Met transavia.com ¤55 (naar Amsterdam) ¤45 (naar Eindhoven) (vertr. 09:00/09:50)
Met Ryanair ¤39 (vana Girona naar Eindhoven vertr. 07:55)

Allen zonder evt. ruimbagagekosten/creditcardkosten etc.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115905871
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:33 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Pegasus heeft ze er ook voor ¤90 retour instaan vanaf 1 november, dat is pas een scherp tarief :) De vraag was alleen al vertrek voor die datum. Een lang weekend in oktober voor onder de ¤200 kon ik zo snel ook bij andere airlines niet vinden. :s)
Ik was op de site van pegasus aan het zoeken voor retourtjes voor deze prijs.. maar bijna alles wat ik zie staan gaat ruim boven de 200 euro. Waar heb jij retour-tickets zien staan voor 90 euro?
pi_115906330
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:00 schreef Papamoa het volgende:

[..]

Ik was op de site van pegasus aan het zoeken voor retourtjes voor deze prijs.. maar bijna alles wat ik zie staan gaat ruim boven de 200 euro. Waar heb jij retour-tickets zien staan voor 90 euro?
Zag gisteren op willekeurige data in februari nog wat staan. Nu heeft alles hetzelfde tarief het heel winterseizoen, dat is ook wat apart (ook in de kerstvakantie).

Hier iig meer info over de actie: http://www.flypgs.com/nl/(...)irport-schiphol.aspx wellicht dat het op een later moment weer aangepast is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_115908443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:20 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wil je op 14 oktober terug naar Nederland (enkele reis)? Omdat je twee dagen langer wilt blijven.

Met Vueling ¤40 (naar Amsterdam vertr. 06:45)
Met transavia.com ¤55 (naar Amsterdam) ¤45 (naar Eindhoven) (vertr. 09:00/09:50)
Met Ryanair ¤39 (vana Girona naar Eindhoven vertr. 07:55)

Allen zonder evt. ruimbagagekosten/creditcardkosten etc.
ait thx!
pi_115921107
Ik heb een beetje een ingewikkeld verzoek, vroeg me af of iemand mij tips kan geven hoe ik het best kan zoeken met flexibele data en steden.

Ik moet 28 januari in Melbourne zijn omdat ik daar vijf maanden ga stage lopen. Nu ben ik heel januari vrij en zou ik erg graag van tevoren enkele weken willen backpacken in Indonesie. Lijkt me een prachtig land, ligt op de route en verblijf daar is goedkoop. Prijs is de belangrijkste factor. Ik zoek dus het goedkoopste ticket om eerst naar Indonesië te vliegen en daarna naar Melbourne en het maakt mij niet uit of ik 4, 3, of 2 weken kan backpacken. Maakt ook niet uit welke stad in Indonesië (dat maakt het zoeken lastig). Half juli moet ik vanuit Melbourne terug

Waarvandaan: Nederland, Brussel, Düsseldorf
Wannneer : Hele maand januari
Waar naar toe: Indonesië en daarna Melbourne
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_115930262
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:00 schreef MaxC het volgende:
Ik heb een beetje een ingewikkeld verzoek, vroeg me af of iemand mij tips kan geven hoe ik het best kan zoeken met flexibele data en steden.

Ik moet 28 januari in Melbourne zijn omdat ik daar vijf maanden ga stage lopen. Nu ben ik heel januari vrij en zou ik erg graag van tevoren enkele weken willen backpacken in Indonesie. Lijkt me een prachtig land, ligt op de route en verblijf daar is goedkoop. Prijs is de belangrijkste factor. Ik zoek dus het goedkoopste ticket om eerst naar Indonesië te vliegen en daarna naar Melbourne en het maakt mij niet uit of ik 4, 3, of 2 weken kan backpacken. Maakt ook niet uit welke stad in Indonesië (dat maakt het zoeken lastig). Half juli moet ik vanuit Melbourne terug

Waarvandaan: Nederland, Brussel, Düsseldorf
Wannneer : Hele maand januari
Waar naar toe: Indonesië en daarna Melbourne
Hoeveel moeite wil je doen om goedkoop te vliegen?

Vanaf Indonesie naar Australie kan heel goedkoop met Air Asia / Jet Star Asia met een rechtstreekse vlucht vanuit Denpasar (Bali) welke gaan naar Darwin of Perth van daaruit heb je voldoende mogelijkheden om naar Melbourne te komen met Qantas, Jetstar Asia of Tiger Airways, echter ben je dan wel veel aan het overstappen.

Uiteraard kan je ook met de grotere airliners zoals Malaysia of Singapore Airlines, maar die vluchten zullen niet goedkoop zijn. (800 euro voor een retour).
Je kunt overwegen om vanuit Indonesie met een budgetairliner naar Kuala Lumpur of Singpore te reizen en vanaf daar met Air Asia X naar Melbourne, of vanaf Singapore naar Sydney / Melbourne met Scoot / Jet Star Asia.

Voor mij niet vervelend om te doen, beetje rondvliegen met de lokale low cost airlines in combinatie met een retourticket vanuit Europa naar Indonesie/Maleisie/Singapore/Thailand, met een beetje uitzoeken kan je wellicht wat besparen.
Maar als je daar niet van houdt of door de bomen het bos niet ziet kan je wellicht beter naar een reisburo gaan, en nu niet een D-reizen of Arke reisburo in het dorp, maar beter een gespecialiseerd reisburo welke via de diverse allianties een mooi combinatieticket kunnen maken met op de heenweg een stopover in Indonesie en terug wel direct vanaf Melbourne, dit soort tickets zijn wat lastiger met de bookingsengines te zoeken omdat je dan wat beperkter bent in het aanbod, want bij één maatschappij lukt het nog wel, maar een beetje gespecialiseerd reisburo kan wat gemakkelijker bij de allianties zoeken.
Ik vermoed dat een retourticket voor 6 maanden met een stopover in Indonesia naar Melbourne qua prijs niet veel gaat schelen met een retourticket naar Indonesië en de lokale low cost airlines. (Reken wel op een euro of 1300).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115934004
Bedankt voor de informatie! :)

Heb je namen van dergelijke reisbureau's?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:48:51 #67
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_115964348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:58 schreef MaxC het volgende:
Bedankt voor de informatie! :)

Heb je namen van dergelijke reisbureau's?
Ik heb geen ervaring met deze, maar bijvoorbeeld Kilroy Travel komt mij wel specialistisch over voor die regio.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_115984143
Je kunt die vluchten ook allemaal combineren in een KLM ticket, met bijvoorbeeld onderstaand schema:

5 januari Amsterdam - Jakarta KL809 20.50 - 18.10 (+1 dag)
25 januari Jakarta - Melbourne GA716 22.25 - 09.00 (+1 dag)
30 juni Melbourne - Kuala Lumpur KL4121 14.30 - 21.05 (uitgevoerd door Malaysia Airlines)
30 juni Kuala Lumpur - Amsterdam KL810 23.15 - 05.55 (+1 dag)
¤ 1439,70

Of via Denpasar, Bali:
6 januari Amsterdam - Denpasar KL835 21.00 - 20.10 (+1 dag)
25 januari Denpasar - Melbourne GA718 22.40 - 07.20 (+1 dag)
26 juni Melbourne - Shanghai CA178 10.05 - 18.55
26 juni Shanghai - Amsterdam KL894 23.20 - 05.05 (+1 dag)
¤ 1347,18

(GA = Garuda Indonesia, CA = Air China)

Beide gevonden via KLM.com. Dan heb je alles in 1 en hoef je je niet ter plaatse nog druk te maken over losse lowcost-tickets. En ik vind de tarieven persoonlijk nog meevallen voor een ticket naar Australie. Als je wat speelt met de data kan het misschien ook nog wel wat goedkoper. :)
pi_115989266
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:20 schreef Mazou het volgende:
Je kunt die vluchten ook allemaal combineren in een KLM ticket, met bijvoorbeeld onderstaand schema:

5 januari Amsterdam - Jakarta KL809 20.50 - 18.10 (+1 dag)
25 januari Jakarta - Melbourne GA716 22.25 - 09.00 (+1 dag)
30 juni Melbourne - Kuala Lumpur KL4121 14.30 - 21.05 (uitgevoerd door Malaysia Airlines)
30 juni Kuala Lumpur - Amsterdam KL810 23.15 - 05.55 (+1 dag)
¤ 1439,70

Of via Denpasar, Bali:
6 januari Amsterdam - Denpasar KL835 21.00 - 20.10 (+1 dag)
25 januari Denpasar - Melbourne GA718 22.40 - 07.20 (+1 dag)
26 juni Melbourne - Shanghai CA178 10.05 - 18.55
26 juni Shanghai - Amsterdam KL894 23.20 - 05.05 (+1 dag)
¤ 1347,18

(GA = Garuda Indonesia, CA = Air China)

Beide gevonden via KLM.com. Dan heb je alles in 1 en hoef je je niet ter plaatse nog druk te maken over losse lowcost-tickets. En ik vind de tarieven persoonlijk nog meevallen voor een ticket naar Australie. Als je wat speelt met de data kan het misschien ook nog wel wat goedkoper. :)
Top _O_ Bedankt.

De bovenste route is nu zelfs 1200. Misschien toch maar één deze dagen boeken of zou het nog goedkoper worden?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_115999334
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:12 schreef MaxC het volgende:

[..]

Top _O_ Bedankt.

De bovenste route is nu zelfs 1200. Misschien toch maar één deze dagen boeken of zou het nog goedkoper worden?
1200 euro is een goede prijs voor een 6 maanden ticket. Bedenk overigens wel dat het waarschijnlijk verstandiger is om in Jakarta te beginnen en dan in Denpasar te eindigen om vervolgens naar Melbourne te vliegen, anders moet je weer 'backtracken' in Indonesië zelf, en dat is wellicht niet handig. Aan de andere kant, een ticket Denpasar - Jakarta is een druk bevlogen route van veel low cost airliners, wanneer je e.e.a. een beetje optijd boekt kan dit vrij goedkoop.

Toch kan een bezoek aan een reisburo geen kwaad, want deze kunnen je nog meer adviseren over ook mogelijke andere allianties die een zelfde route vliegt, want Qantas heeft met de low cost tak Jetstar ook wel wat mogelijkheden om een logische route te vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116125609
Ik ben echt onervaren wat vliegen betreft.. 1x eerder gedaan, maar werd via een organisatie voor me geregeld. Nu zal ik het zelfstandig moeten regelen, en kan daar zeker advies in gebruiken.

Wat wil ik:
Naar Nepal - Kathmandu, vertrek vanuit Tilburg met de trein naar luchthaven.
Dit in de periode van 17 - 28 Oktober.

Ben benieuwd. :)
pi_116128749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:12 schreef onlybynight het volgende:
Ik ben echt onervaren wat vliegen betreft.. 1x eerder gedaan, maar werd via een organisatie voor me geregeld. Nu zal ik het zelfstandig moeten regelen, en kan daar zeker advies in gebruiken.

Wat wil ik:
Naar Nepal - Kathmandu, vertrek vanuit Tilburg met de trein naar luchthaven.
Dit in de periode van 17 - 28 Oktober.

Ben benieuwd. :)
Enkeltje?
pi_116129296
Ik heb er ook eentje, voor mijn pa die een reisje organiseert voor 40 4de klas leerlingen

1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Enschede
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
een week in april, maakt niet echt specifiek uit wanneer
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Praag
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Vliegtuig/bus/trein of een combinatie
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
moet goedkoop zijn, dat is het allerbelangrijkste

Dus samengevat, 40 mensen van rond de 16 van Enschede naar Praag in April.

Ik zelf denk dat het het goedkoopste is om met de trein heen en weer te gaan. Enschede-> gronau is maar 2 euro. Vanuit gronau neem je een quer-durchs-land ticket, die kost maar 66 euro voor 5 personen, dus maar 13 euro pp. Dan neem je een trein tot de grens van Tsjechië, en vanuit daar huur je een bus voor een 2 uur om naar Praag te rijden, of je neemt de trein naar Praag, maar er staat nergens duidelijk hoeveel dat moet kosten, maar ik ga uit van een eurotje of 20 p.p.

Ik kan ook niet echt inschatten hoe duur het is om een bus te huren voor een week, weet iemand dat? En een bus voor 2 uur huren?
pi_116132516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:58 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Enkeltje?
17de heen
28ste terug
pi_116135026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 00:01 schreef onlybynight het volgende:

[..]

17de heen
28ste terug
Retourtje dusseldorf +/- 1000 euro
Retourtje london +/- 720 euro
Retourtje amsterdam +/- 1000 euro

Goedkoopste in london is deze: http://www.carltonleisure(...)turnmonthyear=102012


Ik denk dat je voor 280 euro goed op en neer kunt rijden/vliegen/treinen/bussen naar london op en neer, maar ik weet niet of je daar zin in hebt ;).
pi_116138215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:05 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb er ook eentje, voor mijn pa die een reisje organiseert voor 40 4de klas leerlingen

1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Enschede
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
een week in april, maakt niet echt specifiek uit wanneer
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Praag
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Vliegtuig/bus/trein of een combinatie
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
moet goedkoop zijn, dat is het allerbelangrijkste

Dus samengevat, 40 mensen van rond de 16 van Enschede naar Praag in April.

Ik zelf denk dat het het goedkoopste is om met de trein heen en weer te gaan. Enschede-> gronau is maar 2 euro. Vanuit gronau neem je een quer-durchs-land ticket, die kost maar 66 euro voor 5 personen, dus maar 13 euro pp. Dan neem je een trein tot de grens van Tsjechië, en vanuit daar huur je een bus voor een 2 uur om naar Praag te rijden, of je neemt de trein naar Praag, maar er staat nergens duidelijk hoeveel dat moet kosten, maar ik ga uit van een eurotje of 20 p.p.

Ik kan ook niet echt inschatten hoe duur het is om een bus te huren voor een week, weet iemand dat? En een bus voor 2 uur huren?
Met de trein komt een retourtje met de dagtrein op iets van 100 euro pp van Gronau naar Praag. Je kan het precies navragen bij de treinreiswinkel.nl . Je bent dan in 10 uur in Praag. Met een QDL ticket gaat je dat niet lukken, omdat je dan alleen de regionale treinen mag gebruiken.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:22:22 #77
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_116139618
quote:
Ik kan ook niet echt inschatten hoe duur het is om een bus te huren voor een week, weet iemand dat? En een bus voor 2 uur huren?
http://www.tad-tours.nl/
http://www.baba.nl/site/

en zo zullen er nog wel veer meer in je regio zijn.
pi_116140321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:05 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb er ook eentje, voor mijn pa die een reisje organiseert voor 40 4de klas leerlingen
Wil je pa echt de verantwoordelijkheid nemen om met 40 koters in de trein te stappen? Ik zou een bus huren...
pi_116170931
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 01:28 schreef koekjestrommel1 het volgende:

Retourtje dusseldorf +/- 1000 euro
Retourtje london +/- 720 euro
Retourtje amsterdam +/- 1000 euro

Goedkoopste in london is deze: http://www.carltonleisure(...)turnmonthyear=102012
[ afbeelding ]

Ik denk dat je voor 280 euro goed op en neer kunt rijden/vliegen/treinen/bussen naar london op en neer, maar ik weet niet of je daar zin in hebt ;).
Thanks a lot! Dus dan moet ik regelen dat ik vanaf hier in Londen terecht kom? Het reizen op zich vind ik niet zo'n pretje, maar reis wel liefst zo voordelig mogelijk dus dat moet ik er maar bijnemen dan. ;)
Oh, voel me echt zo'n leek hierin. :{ tussenstop dus in Bombay met deze reis.. maar daarvoor moet je dus ter plekke overnachting regelen?

[ Bericht 3% gewijzigd door onlybynight op 29-08-2012 23:44:27 ]
pi_116172503
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:34 schreef onlybynight het volgende:

[..]

Thanks a lot! Dus dan moet ik regelen dat ik vanaf hier in Londen terecht kom? Het reizen op zich vind ik niet zo'n pretje, maar reis wel liefst zo voordelig mogelijk dus dat moet ik er maar bijnemen dan. ;)
Oh, voel me echt zo'n leek hierin. :{ tussenstop dus in Bombay met deze reis.. maar daarvoor moet je dus ter plekke overnachting regelen?
Nog slechter nieuws, je hebt op de heenweg 2 tussenstops, en op de terugweg 2 tussenstops. De terugweg doe je daarom ook een belachelijke 35 uur over, waarvan je misschien 12 uur aan't vliegen bent en de rest op vliegvelden aan het wachten bent. De heenweg is 24 uur, en is wel te overbruggen. Dus je moet bij jezelf afvragen of het de moeite waard is, als je je al bedenkt dat je ook nog naar london een en weer moet. Of je moet wat euri's extra neerleggen voor een duurder ticket vanaf AMS ofzo. Persoonlijk zou ik vanaf AMS vliegen. Zijn toch weer flink wat dingen minder die fout zouden kunnen gaan/geregeld zouden moeten worden.
pi_116172542
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 10:45 schreef Knakker het volgende:

[..]

Wil je pa echt de verantwoordelijkheid nemen om met 40 koters in de trein te stappen? Ik zou een bus huren...
Ja, dat is het probleem echt niet.
pi_116173298
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 00:08 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nog slechter nieuws, je hebt op de heenweg 2 tussenstops, en op de terugweg 2 tussenstops. De terugweg doe je daarom ook een belachelijke 35 uur over, waarvan je misschien 12 uur aan't vliegen bent en de rest op vliegvelden aan het wachten bent. De heenweg is 24 uur, en is wel te overbruggen. Dus je moet bij jezelf afvragen of het de moeite waard is, als je je al bedenkt dat je ook nog naar london een en weer moet. Of je moet wat euri's extra neerleggen voor een duurder ticket vanaf AMS ofzo. Persoonlijk zou ik vanaf AMS vliegen. Zijn toch weer flink wat dingen minder die fout zouden kunnen gaan/geregeld zouden moeten worden.
OMG! nee, dat zie ik echt niet zitten.. :o dan maar meer euri's neerleggen idd.

Dus dan kan ik diezelfde link van je gebruiken en 'from' effe wijzigen. :)
voor later, want ga nu gauw te bed
pi_116176926
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 00:08 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Nog slechter nieuws, je hebt op de heenweg 2 tussenstops, en op de terugweg 2 tussenstops. De terugweg doe je daarom ook een belachelijke 35 uur over, waarvan je misschien 12 uur aan't vliegen bent en de rest op vliegvelden aan het wachten bent. De heenweg is 24 uur, en is wel te overbruggen. Dus je moet bij jezelf afvragen of het de moeite waard is, als je je al bedenkt dat je ook nog naar london een en weer moet. Of je moet wat euri's extra neerleggen voor een duurder ticket vanaf AMS ofzo. Persoonlijk zou ik vanaf AMS vliegen. Zijn toch weer flink wat dingen minder die fout zouden kunnen gaan/geregeld zouden moeten worden.
check hier effe;
http://www.lowcostairlines.nl/tsjechie/praag
is vrij duidelijk in Nederland kun je vliegen van af Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Brussel en Keulen.
pi_116186401
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 07:00 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

check hier effe;
http://www.lowcostairlines.nl/tsjechie/praag
is vrij duidelijk in Nederland kun je vliegen van af Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Brussel en Keulen.
Oh sorry haha, ik had het tegen onlybynight, die naar nepal vliegt en niet naar Praag. 35 uur om met het vliegtuig naar Praag te komen zou ook weer zo extreem zijn.
pi_116195841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:17 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Oh sorry haha, ik had het tegen onlybynight, die naar nepal vliegt en niet naar Praag. 35 uur om met het vliegtuig naar Praag te komen zou ook weer zo extreem zijn.
ik was me al echt het afvragen hoe via Londen dan goedkoper kon.
ik weet dat het redelijk te doen is, london heathrow met de trein, maar zag 'm al met 40 koters.
pi_116269757
1. Waarvandaan je wilt reizen: Sofia, Bulgarije
2. Wanneer je wilt reizen: Zondagavond en/of -nacht van 14 oktober
3. Waarnaartoe je wilt reizen: Istanbul
4. Hoe je wilt reizen: Bus/trein (vliegtuig heb ik zelf al op gezocht).
5. Op welke manier je wilt reizen: Zo goedkoop mogelijk

Links naar busmaatschappijen of treinreizen (ik kon geen reis vinden via bahn.de en de routeplanner van de Bulgaarse spoorwegen toont geen internationale verbindingen) zijn ook welkom, dan kan ik het zelf verder uitzoeken!

Bedankt :P
pi_116271381
quote:
Tnx, perfecte site!
pi_116297294
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:35 schreef _dirkjan_ het volgende:
1. Waarvandaan je wilt reizen: Sofia, Bulgarije
2. Wanneer je wilt reizen: Zondagavond en/of -nacht van 14 oktober
3. Waarnaartoe je wilt reizen: Istanbul
4. Hoe je wilt reizen: Bus/trein (vliegtuig heb ik zelf al op gezocht).
5. Op welke manier je wilt reizen: Zo goedkoop mogelijk

Links naar busmaatschappijen of treinreizen (ik kon geen reis vinden via bahn.de en de routeplanner van de Bulgaarse spoorwegen toont geen internationale verbindingen) zijn ook welkom, dan kan ik het zelf verder uitzoeken!

Bedankt :P
Ik zou niet met de trein gaan, dan kun je midden in de nacht je bed uit voor de grenscontrole. Als die trein al rijdt.

Met de bus is sneller en comfortabeler en kost 25 euro. Neem dan wel voor een paar euro meer een Turkse bus. Dan heb je namelijk net als in het vliegtuig een schermpje voor je, waar je tv en radio op hebt en een usb stick in kan stoppen voor je eigen films en muziek. En je krijgt nog wat te eten en te drinken. Bij de grens moet je dan nog een visum kopen voor Turkije, dus neem precies 15 euro gepast mee.

Bustijden kan je vinden op http://www.centralnaavtogara.bg/index.php (selecteer English in het menuutje rechts). Je komt in Istanbul aan op een busstation buiten de stad, van waar je met een gratis pendelbusje naar het centrum wordt gebracht, waar je kan overstappen op de metro of tram.
pi_116298876
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2012 10:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik zou niet met de trein gaan, dan kun je midden in de nacht je bed uit voor de grenscontrole. Als die trein al rijdt.

Met de bus is sneller en comfortabeler en kost 25 euro. Neem dan wel voor een paar euro meer een Turkse bus. Dan heb je namelijk net als in het vliegtuig een schermpje voor je, waar je tv en radio op hebt en een usb stick in kan stoppen voor je eigen films en muziek. En je krijgt nog wat te eten en te drinken. Bij de grens moet je dan nog een visum kopen voor Turkije, dus neem precies 15 euro gepast mee.

Bustijden kan je vinden op http://www.centralnaavtogara.bg/index.php (selecteer English in het menuutje rechts). Je komt in Istanbul aan op een busstation buiten de stad, van waar je met een gratis pendelbusje naar het centrum wordt gebracht, waar je kan overstappen op de metro of tram.
Hmm, klinkt goed! Bedankt voor de tip :)
pi_116329682
Even terug komende op wat ik eerder aangaf..
Wat wil ik:
Naar Nepal - Kathmandu
Aankomst 14 Oktober
Vertrek 27 Oktober

Advies daarop
quote:
Goedkoopste in london is deze: http://www.carltonleisure(...)turnmonthyear=102012
Maar wat is de mogelijkheid nu wanneer ik NL neem als vliegvertrekpunt?

En nog een vraag: hoe lang zou ik deze reis van tevoren moeten boeken??

[ Bericht 0% gewijzigd door onlybynight op 02-09-2012 23:10:31 ]
pi_116384094
Binnenkort heeft een maat van mij een sollicitatie in Engeland - Birmingham en moet daar zo goedkoop mogelijk zien te komen. Wie o wie kan me helpen?
1. Waarvandaan je wilt reizen: Nederland, Duitsland, België.
2. wanneer je wilt reizen:binnen nu en een week.
3. waarnaartoe je wilt reizen: Birmingham
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: maakt niet veel uit, zolang het maar goedkoop is.

[ Bericht 57% gewijzigd door Oidipous op 04-09-2012 15:15:13 ]
pi_116387187
Nepal... Je kan met Arkefly, maar die vliegt maar één keer per week...
(Wat een enorm prijsverschil trouwens, wij vlogen december/januari voor 450 inclusief 2 weken hotel)
pi_116409771
Ik heb ook nog een keertje jullie zoekhulp nodig. Probleem is dat ik een enkeltje zoek, en die zijn vaak niet al te goedkoop.

Waarvandaan je wilt reizen: Schiphol, Frankfurt, Heathrow, andere luchthavens mag ook
wanneer je wilt reizen: Begin november. Precieze datum maakt niet echt uit.
waarnaartoe je wilt reizen: Bangkok, Thailand
hoe je wilt reizen: vliegtuig
op welke manier je wilt reizen: Zo goedkoop mogelijk. En dan echt goedkoop.

Danku

Goedkoopste wat ik tot nu gevonden heb ik zo rond de 400 euro

[ Bericht 9% gewijzigd door koekjestrommel1 op 05-09-2012 01:20:02 ]
  donderdag 6 september 2012 @ 11:49:22 #95
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_116453922
1. Waarvandaan je wilt reizen: Nederland, Duitsland, België.
2. wanneer je wilt reizen: Periode van 08/11 t/m 11/11 (ben flexibel)
3. waarnaartoe je wilt reizen: Omgeving van Newcastle
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig/trein/boot
5. op welke manier je wilt reizen: maakt niet veel uit, zolang het maar goedkoop is.

Ik heb al gekeken om via Dusseldorf Weeze naar Leeds Bradford te vliegen (28,99) maar kan dan niet op zondag of maandag terug. Liefste heb ik een directe vlucht naar Newcastle, maar dat is overal peperduur.
pi_116458242
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:55 schreef onlybynight het volgende:
Even terug komende op wat ik eerder aangaf..
Wat wil ik:
Naar Nepal - Kathmandu
Aankomst 14 Oktober
Vertrek 27 Oktober

Advies daarop

[..]

Maar wat is de mogelijkheid nu wanneer ik NL neem als vliegvertrekpunt?

En nog een vraag: hoe lang zou ik deze reis van tevoren moeten boeken??
De reis vindt al over een paar weken plaats, dus ik zou echt wel boeken nu.

Ik vind 970 euro als goedkoopste met meerdere vliegmaatschappijen vanaf AMS; 2 tussenstops, reistijd 16 uur in totaal, redelijk relaxte vliegtijden. Gevonden via kayak.com, vertrek 13 oktober, terug 27 oktober, heen van AMS, terug van KTM. Positief aan kayak vind ik dat je heel eenvoudig meerdere startvliegvelden in één zoektocht kunt doen, door gewoon "AMS, BRU, DUS, CGN, FRA" in te vullen (zonder ""), dan kun je in één oogopslag zien of dat een beetje helpt.
pi_116538595
Waarvandaan: Amsterdam/Brussel/Parijs
Wanneer: Ongeveer 15-20 December 2012 tm ongeveer 5-10 Januari 2013
Waarnaartoe: Mexico City of Guadalajara
Hoe: Vliegtuig
Welke manier: Zo goedkoop mogelijk, overstappen maakt niet uit.

Welke prijs zelf gevonden: 775 euro - Amsterdam 15 december naar Mexico City. Terugreis op 10 Januari 2013 - Mexico City - Amsterdam

Kan iemand het nog goedkoper vinden?

Thanks!
Abracadabra, tapate guarra!
pi_116561314
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:55 schreef onlybynight het volgende:
Even terug komende op wat ik eerder aangaf..
Wat wil ik:
Naar Nepal - Kathmandu
Aankomst 14 Oktober
Vertrek 27 Oktober

Advies daarop

[..]

Maar wat is de mogelijkheid nu wanneer ik NL neem als vliegvertrekpunt?

En nog een vraag: hoe lang zou ik deze reis van tevoren moeten boeken??
Met ArkeFly op vrijdagavond 12 oktober, terug op zaterdag 27 oktober kost EUR 899. Dit is verreweg je beste optie - goedkoper ga je niet meer vinden (tenzij je op India gaat vliegen en 24 uur in een bus gaat zitten ;)) en het is een rechtstreekse vlucht.
pi_116566039
Waarvandaan: Nederland/Duitsland
Wanneer: Rond 28/29 april en retour rond 24 mei
Waarnaartoe: Vietnam
Hoe: Vliegtuig
Welke manier: Zo goedkoop mogelijk, en het liefst met max. 1 overstap

Ik heb zelf al een vlucht gevonden met Emirates voor ¤635 vanaf Düsseldorf naar Ho Chi Minh City , het nadeel is dat je op de terug weg 7,5 uur moet wachten tijdens de overstap in Dubai....
pi_116577090
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:10 schreef Knakker het volgende:
Met ArkeFly op vrijdagavond 12 oktober, terug op zaterdag 27 oktober kost EUR 899. Dit is verreweg je beste optie - goedkoper ga je niet meer vinden (tenzij je op India gaat vliegen en 24 uur in een bus gaat zitten ;)) en het is een rechtstreekse vlucht.
Superbedankt!! Deze laatste lijkt me de beste optie omdat deze rechtstreeks gaat. Ik ga deze week zo snel mogelijk proberen te beslissen in overleg met de organisatie of ik dit (=vrijwilligerswerk).ga doen.
  zondag 9 september 2012 @ 22:08:38 #101
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116583034
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:33 schreef sirhc1 het volgende:
Waarvandaan: Nederland/Duitsland
Wanneer: Rond 28/29 april en retour rond 24 mei
Waarnaartoe: Vietnam
Hoe: Vliegtuig
Welke manier: Zo goedkoop mogelijk, en het liefst met max. 1 overstap

Ik heb zelf al een vlucht gevonden met Emirates voor ¤635 vanaf Düsseldorf naar Ho Chi Minh City , het nadeel is dat je op de terug weg 7,5 uur moet wachten tijdens de overstap in Dubai....
635 is een goede prijs hoor naar Vietnam, meestal ligt dit rond de 800 euro met een overstap. Want een overstap naar Vietnam is altijd nodig gezien vanaf Nederland of Duitsland er geen directe vluchten zijn, alleen vanaf Parijs, maar dat is weer wat lastig om te komen en prijstechnisch niet interessant.

Wachttijd op terugvlucht is wel wat aan de lange kant, bij Cathay is dat beter geregeld, maar zit je gelijk weer aan een duurder ticket.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 10 september 2012 @ 23:43:54 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_116629058
1. Waarvandaan je wilt reizen: Nederland, Duitsland, België. Bij voorkeur Amsterdam, Dusseldorf Weeze, Dusseldorf Int., Keulen, Dortmund of Eindhoven.

2. wanneer je wilt reizen: 1 november heen, 4 november terug. Eventueel 1 dag eerder/later/langer
3. waarnaartoe je wilt reizen: Sevilla
4. hoe je wilt reizen: Vliegtuig

Heb zelf 200 euro pp gevonden, dat vond ik nog vrij prijzig. Ben wel eens voor de helft naar Malaga gevlogen :{
pi_116629175
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:43 schreef leolinedance het volgende:
1. Waarvandaan je wilt reizen: Nederland, Duitsland, België. Bij voorkeur Amsterdam, Dusseldorf Weeze, Dusseldorf Int., Keulen, Dortmund of Eindhoven.

2. wanneer je wilt reizen: 1 november heen, 4 november terug. Eventueel 1 dag eerder/later/langer
3. waarnaartoe je wilt reizen: Sevilla
4. hoe je wilt reizen: Vliegtuig

Heb zelf 200 euro pp gevonden, dat vond ik nog vrij prijzig. Ben wel eens voor de helft naar Malaga gevlogen :{
Malaga is natuurlijk een veel meer concurrerende bestemming = lagere prijzen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 08:50:17 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_116633972
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Malaga is natuurlijk een veel meer concurrerende bestemming = lagere prijzen.
Oke dat kan. Maar is er een goedkopere manier om in Sevilla (en terug) te komen?
pi_116634294
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oke dat kan. Maar is er een goedkopere manier om in Sevilla (en terug) te komen?
Als het een citytrip is dan lijkt het me niet de moeite om een auto te huren en b.v. vanaf goedkopere vliegvelden zoals Faro of Malaga daarheen te rijden, tenzij je de kosten kunt delen tussen vier man. (Beide op ongeveer 2 uur rijden).
pi_116635768
Vanaf morgen schijnt KLM weer te beginnen met wereld deal weken, in de gaten houden mensen!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_116642345
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf morgen schijnt KLM weer te beginnen met wereld deal weken, in de gaten houden mensen!
Thanks voor de tip!
Abracadabra, tapate guarra!
pi_116645988
Misschien al 10.000 keer uitgelegd maar vraag me echt af waarom een vlucht AMS-YYZ met stop in Parijs de ene week 480 euro kost, een dag later 780 euro en weer 6 dagen later 530 euro.

Die wereld deal weken morgen even bekijken, dank voor de tip!
pi_116648062
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:56 schreef Professional het volgende:
Misschien al 10.000 keer uitgelegd maar vraag me echt af waarom een vlucht AMS-YYZ met stop in Parijs de ene week 480 euro kost, een dag later 780 euro en weer 6 dagen later 530 euro.

Die wereld deal weken morgen even bekijken, dank voor de tip!
Als de vlucht de ene week 480 kost, kan het zijn dat er relatief veel geboekt wordt, waardoor de vlucht voorloopt op schema. In dat geval wordt de prijs aangepast (verhoogd naar 780) om weer dichterbij de ideale boekingsstand te komen. Dan blijkt dat er opeens 6 dagen lang niks meer geboekt wordt, en wordt de prijs weer verlaagd, naar 530 euro.

Een airline wil een vlucht -min of meer- lineair vol laten boeken, zeg je hebt 100 stoelen en 100 dagen voor vertrek is het mogelijk om te boeken. Dan moet er eigenlijk elke dag 1 stoel geboekt worden. Gaat dit sneller of langzamer, dan wordt de prijs aangepast (want: meer boekingen = meer vraag = waarschijnlijk meer mensen die bereid zijn een hoger bedrag te betalen, en vice versa).

Even heel hoog over, er zijn nog wel meer oorzaken/redenen maar om er een algemeen verhaaltje van te kunnen maken gaat het zo beter :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_116649891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:56 schreef Professional het volgende:
Misschien al 10.000 keer uitgelegd maar vraag me echt af waarom een vlucht AMS-YYZ met stop in Parijs de ene week 480 euro kost, een dag later 780 euro en weer 6 dagen later 530 euro.

Die wereld deal weken morgen even bekijken, dank voor de tip!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Revenue_management
Abracadabra, tapate guarra!
pi_116790159
Al heel wat vluchten bekeken, ik kwam het goedkoopst uit op 875 EUR dus dit is een leuke uitdaging:

Zo goedkoop mogelijk
1. Van Sydney (Australië)
2. rond 6 nov.
3. naar Toronto (Canada)
4. hoe maakt me niet uit
5. zo goedkoop mogelijk, liefst niet langer dan 26 uur met het vliegtuig, op een cruise maakt het me niet zoveel uit hoe lang het duurt...maar dan komen er natuurlijk weer andere kosten bij, eten, drinken, etc.

Bedankt alvast voor de suggesties!
Developer of Android game AnHeli_
Maintained websites: MiniHeli.org | RoboMow.org
pi_116792796
1. Amsterdam of Dusseldorf
2. begin April 2013, de 4e of 5e.
3. Phoenix, AZ (USA)
4. Vliegtuig (uiteraard)
5. Goedkoop en snel
6. 755¤ met overstap via Philadelphia (budgetair)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_116795319
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als de vlucht de ene week 480 kost, kan het zijn dat er relatief veel geboekt wordt, waardoor de vlucht voorloopt op schema. In dat geval wordt de prijs aangepast (verhoogd naar 780) om weer dichterbij de ideale boekingsstand te komen. Dan blijkt dat er opeens 6 dagen lang niks meer geboekt wordt, en wordt de prijs weer verlaagd, naar 530 euro.

Een airline wil een vlucht -min of meer- lineair vol laten boeken, zeg je hebt 100 stoelen en 100 dagen voor vertrek is het mogelijk om te boeken. Dan moet er eigenlijk elke dag 1 stoel geboekt worden. Gaat dit sneller of langzamer, dan wordt de prijs aangepast (want: meer boekingen = meer vraag = waarschijnlijk meer mensen die bereid zijn een hoger bedrag te betalen, en vice versa).

Even heel hoog over, er zijn nog wel meer oorzaken/redenen maar om er een algemeen verhaaltje van te kunnen maken gaat het zo beter :)
is er ook een stelregel dat je beter op een dinsdag avond kunt boeken ofzo?
En het beste zoveel manden van te voren maar niet langer dan zoveel maanden?

Overigens een tip, boek via klm.be heb je geen boekingskosten. Ongelovelijk dat je dat moet betalen voor klm vluchten, het lijkt wel ryanair.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_116811607
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:32 schreef Jor_Dii het volgende:
1. Amsterdam of Dusseldorf
2. begin April 2013, de 4e of 5e.
3. Phoenix, AZ (USA)
4. Vliegtuig (uiteraard)
5. Goedkoop en snel
6. 755¤ met overstap via Philadelphia (budgetair)
Ik begrijp even enkele reis:
4 April 2013: Vlucht met "Icelandair" 14:00 AMS – 19:00 JFK (duurt 11u. 1 tussenstop KEF) EUR 340
4 op 5 April 2013: Overnachting bij "JFK Inn" 2 persoonskamer (exclusief taxikosten 5 KM vanaf JFK) EUR 68.74
5 April 2013: Vlucht met "Delta" 08:35 JFK – 11:16 PHX (duurt 5 u. 41 min. directe vlucht) EUR 117
Totaal: 526 EUR, 17 uur vliegen, 13,5 uur wachten = 30,5 uur, maar wel heel ontspannen even in New York ;)

Gevonden op skyskanner en booking.com
Developer of Android game AnHeli_
Maintained websites: MiniHeli.org | RoboMow.org
pi_116813387
Nee sorry, retour per half Juli ongeveer..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_116817662
Dan is budgetair denk ik echt het goedkoopst, maar ik ben nog maar een rookie, misschien kent iemand anders een paar trucjes?
Developer of Android game AnHeli_
Maintained websites: MiniHeli.org | RoboMow.org
pi_116855129
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:32 schreef Jor_Dii het volgende:
1. Amsterdam of Dusseldorf
2. begin April 2013, de 4e of 5e.
3. Phoenix, AZ (USA)
4. Vliegtuig (uiteraard)
5. Goedkoop en snel
6. 755¤ met overstap via Philadelphia (budgetair)
556,- met klm. Via klm.be met vertrek vanaf Antwerpen centraal(Schiphol).
Met tussenstop ongeveer 16 uurtjes. Gerekend vanaf Antwerpen.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_116855212
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 17:36 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

556,- met klm. Via klm.be met vertrek vanaf Antwerpen centraal(Schiphol).
Met tussenstop ongeveer 16 uurtjes. Gerekend vanaf Antwerpen.
Sorry, ik las juni ipv juli. Dan 736,-. Eind juni terug gaat voor 560,-
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_116861777
Thanks voor je hulp :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_116865353
Heeft iemand ervaring met naar Duitsland gaan via het OV? Ik moet naar een aantal steden binnen Duitsland (Hamburg, Münster en Düsseldorf) en wilde dat eigenlijk met de trein gaan doen. Ik ken mitfahrgelegenheit.de ook, maar omdat ik daar pas over een paar weken heen ga vindt die site nog niks. Ik wil daarom ook een soort 'plan B' hebben.

Ik heb al gekeken op ns.nl, daar kan je in de reisplanner wel bepaalde stations in Duitsland invoeren maar dan krijg je geen resultaten. Is er ergens een trein (vanaf Groningen het liefst) die naar Duitsland gaat, en dan vanaf daaruit overstappen op andere treinen?

Iemand tips?
pi_116866221
quote:
2s.gif Op zondag 16 september 2012 20:58 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Heeft iemand ervaring met naar Duitsland gaan via het OV? Ik moet naar een aantal steden binnen Duitsland (Hamburg, Münster en Düsseldorf) en wilde dat eigenlijk met de trein gaan doen. Ik ken mitfahrgelegenheit.de ook, maar omdat ik daar pas over een paar weken heen ga vindt die site nog niks. Ik wil daarom ook een soort 'plan B' hebben.

Ik heb al gekeken op ns.nl, daar kan je in de reisplanner wel bepaalde stations in Duitsland invoeren maar dan krijg je geen resultaten. Is er ergens een trein (vanaf Groningen het liefst) die naar Duitsland gaat, en dan vanaf daaruit overstappen op andere treinen?

Iemand tips?
Er gaat een trein vanaf Groningen naar Leer. Moet dit allemaal in 1 dag of ben je meerdere dagen onderweg? Er zijn een aantal opties, als je bijvoorbeeld wat langer/langzamer onderweg wil of kan zijn dan kun je gebruik maken van (regionale) tickets die alleen geldig zijn in stoptreinen. Dan reis je stukken goedkoper, je kunt ook ver vooruit boeken dan heb je kans op snelle goedkope tickets. Er gaat overigens ook een trein vanaf Munster naar Enschede en van Dusseldorf naar Venlo, dit gaat dan allemaal om langzamere stoptreinen waarvoor je de regionale tickets kan gebruiken. Venlo en Enschede hebben als voordeel dat die al in Nederland geldig zijn, op de lijn Groningen - Leer pas vanaf het eerste station in Duitsland (Weener). Dus als je wat specifieker bent in welke volgorde je wilt reizen en hoe dan kan ik je verder helpen. Kijk zelf ook even op www.bahn.de en vermijd nsslowspeed.
pi_116874955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:27 schreef fantasyzer het volgende:
Al heel wat vluchten bekeken, ik kwam het goedkoopst uit op 875 EUR dus dit is een leuke uitdaging:

Zo goedkoop mogelijk
1. Van Sydney (Australië)
2. rond 6 nov.
3. naar Toronto (Canada)
4. hoe maakt me niet uit
5. zo goedkoop mogelijk, liefst niet langer dan 26 uur met het vliegtuig, op een cruise maakt het me niet zoveel uit hoe lang het duurt...maar dan komen er natuurlijk weer andere kosten bij, eten, drinken, etc.

Bedankt alvast voor de suggesties!
Pfff, wat een prijzen hé! Ik heb net een tijdje gezocht, maar kon ook niks beters vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door koekjestrommel1 op 16-09-2012 23:36:42 ]
pi_116878187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:27 schreef fantasyzer het volgende:
Al heel wat vluchten bekeken, ik kwam het goedkoopst uit op 875 EUR dus dit is een leuke uitdaging:

Zo goedkoop mogelijk
1. Van Sydney (Australië)
2. rond 6 nov.
3. naar Toronto (Canada)
4. hoe maakt me niet uit
5. zo goedkoop mogelijk, liefst niet langer dan 26 uur met het vliegtuig, op een cruise maakt het me niet zoveel uit hoe lang het duurt...maar dan komen er natuurlijk weer andere kosten bij, eten, drinken, etc.

Bedankt alvast voor de suggesties!
ik vind de prijs wel mee vallen, als ik even snel kijk voor 935,- heb je enkele reis met AirCanada ik vind deze prijs best laag voor zo'n afstand, het is een 20 uurs vlucht, rechtsteeks.
pi_116890306
ticket voor 1 persoon.
ik woon in enschede,
vertrekplaats maakt niet uit
aankomst in china
4. hoe maakt me niet uit
5. zo goedkoop mogelijk,
welke datum maakt ook niet uit

edit:dit is de adres waar ik moet zijn


Shenzhen, Guangdong Province, China 518057

[ Bericht 23% gewijzigd door pazara op 17-09-2012 15:50:19 ]
pi_116890927
Misschien even vermelden waar in China? ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_116896633
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:36 schreef pazara het volgende:
ticket voor 1 persoon.
ik woon in enschede,
vertrekplaats maakt niet uit
aankomst in china
4. hoe maakt me niet uit
5. zo goedkoop mogelijk,
welke datum maakt ook niet uit

edit:dit is de adres waar ik moet zijn

Shenzhen, Guangdong Province, China 518057
turkish arilines, vanaf januari 2013? voor 570 euro all inclusief taxed etc
naar hk, daar de trein naar shenzhen pakken
pi_116896825
@Koekjestrommel: Bedankt voor het kijken, in vergelijking met mijn andere vluchten was dit ook de duurste, maar inderdaad ook wel de grootste afstand.

@Roger: Ook bedankt voor het kijken. De vlucht die ik vond was met een stop in Vancouver. Het scheelt wel bijna 6 uur, dat is de 50 euro meer wel waard!

@Pazara: Dat licht vlak bij Hong Kong. En ik neem aan dat je ook weer terug wil? Hoe lang wil je blijven? Volgens mij is via Moskou een beetje het goedkoopst.

Met Airoflot 721 euries:

Heenvlucht: 13:10 AMS – 09:45 HKG (1 tussenstop in SVO) duurt 14 u. 35 min.
Terugvlucht: 10:55 HKG – 06:55 AMS (1 tussenstop SVO) duurt 26u.

In China kun je goedkoop treinen. (Zie www.chinatravelguide.com) Wat ook een optie is is dat je naar Bejing of Shanghai vliegt, en dan een bed neemt in een trein...

[ Bericht 0% gewijzigd door fantasyzer op 17-09-2012 19:59:35 ]
Developer of Android game AnHeli_
Maintained websites: MiniHeli.org | RoboMow.org
pi_116897183
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:22 schreef fantasyzer het volgende:
@Koekjestrommel: Bedankt voor het kijken, in vergelijking met mijn andere vluchten was dit ook de duurste, maar inderdaad ook wel de grootste afstand.

@Roger: Ook bedankt voor het kijken. De vlucht die ik vond was met een stop in Vancouver. Het scheelt wel bijna 6 uur, dat is de 50 euro meer wel waard!

@Pazara: Dat licht vlak bij Hong Kong. En ik neem aan dat je ook weer terug wil? Hoe lang wil je blijven? Volgens mij is via Moskou een beetje het goedkoopst.

Met Airoflot 721 euries:

Heenvlucht: 13:10 AMS – 09:45 HKG (1 tussenstop in SVO) duurt 14 u. 35 min. (-1 uur tijdsverschil)
Terugvlucht: 10:55 HKG – 06:55 AMS (1 tussenstop SVO) duurt 26u. (-1 uur tijdsverschil)

In China kun je goedkoop treinen. (Zie www.chinatravelguide.com) Wat ook een optie is is dat je naar Bejing of Shanghai vliegt, en dan een bed neemt in een trein...
ik blijf er ongeveer 1 maand.
is een medische reis
en wat bedoel je met een bed in de trein?
pi_116927151
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:36 schreef pazara het volgende:
ticket voor 1 persoon.
ik woon in enschede,
vertrekplaats maakt niet uit
aankomst in china
4. hoe maakt me niet uit
5. zo goedkoop mogelijk,
welke datum maakt ook niet uit

edit:dit is de adres waar ik moet zijn

Shenzhen, Guangdong Province, China 518057
Vanaf Schiphol naar HKG met Emirates voor ¤580, eerste stuk naar Dubai in de nieuwe A380 8-)
pi_116928942
is er geen periode waar de tickets goedkoper zijn?
pi_116930471
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:27 schreef pazara het volgende:
is er geen periode waar de tickets goedkoper zijn?
:D
wat is je budget voor een reis naar het verre oosten als vraagt of het lager kan als +/- 550 ??
vanuit amsterdam zijn er nooit prijzen geweest lager als 500,-
vanuit dusseldorf/frankfurt/london/parijs wel eens aanbiedingen van 399-500 , maar dan is de vraag hoe je naar je vertrekpunt wil komen.
pi_116931958
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:12 schreef YebCar het volgende:

[..]

:D
wat is je budget voor een reis naar het verre oosten als vraagt of het lager kan als +/- 550 ??
vanuit amsterdam zijn er nooit prijzen geweest lager als 500,-
vanuit dusseldorf/frankfurt/london/parijs wel eens aanbiedingen van 399-500 , maar dan is de vraag hoe je naar je vertrekpunt wil komen.
naar de vertrekpunt kan ik met auto of trein, want ik woon in enschede
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:28:08 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116947295
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:12 schreef YebCar het volgende:

[..]

:D
wat is je budget voor een reis naar het verre oosten als vraagt of het lager kan als +/- 550 ??
vanuit amsterdam zijn er nooit prijzen geweest lager als 500,-
vanuit dusseldorf/frankfurt/london/parijs wel eens aanbiedingen van 399-500 , maar dan is de vraag hoe je naar je vertrekpunt wil komen.
:) 469 Euro met Egypt Air naar Bangkok vanaf Amsterdam...

Maar inderdaad, prijzen rond de 550 zijn prima.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116947432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) 469 Euro met Egypt Air naar Bangkok vanaf Amsterdam...

Maar inderdaad, prijzen rond de 550 zijn prima.
en kan ik vanaf bangkok met trein of vliegtuig?
pi_116947830
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:30 schreef pazara het volgende:

[..]

en kan ik vanaf bangkok met trein of vliegtuig?
Vast wel, maar Hong Kong is handiger lijkt mij.
Wat ga je er doen? En ben je wel eens eerder alleen in het buitenland geweest?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116947943
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:36 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Vast wel, maar Hong Kong is handiger lijkt mij.
Wat ga je er doen? En ben je wel eens eerder alleen in het buitenland geweest?
voor operatie
en ik ga met max 4 personen denk ik
pi_117022038
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:38 schreef pazara het volgende:

[..]

voor operatie
en ik ga met max 4 personen denk ik
groepskorting krijg je niet iig :P
pi_117022104
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:46 schreef YebCar het volgende:

[..]

groepskorting krijg je niet iig :P
jammerr :'(
pi_117152555
1. Waarvandaan je wilt reizen: Parijs
2. Wanneer je wilt reizen: 28 heen, 30 september terug
3. Waarnaartoe je wilt reizen: Oss/'s-Hertogenbosch
4. Hoe je wilt reizen: Bus/trein/vliegtuig

TGV: ¤160 voor Parijs naar Rotterdam, dan nog NS ticket pakweg ¤25 **
Megabus: ¤14 euro naar Brussel, vandaar naar Oss met de trein **

Qua prijs is het dus wel duidelijk dat de bus een stuk goedkoper is. Echter kom ik dan aan in NL rond 19:00 's avonds, wat met de TGV rond 13:00 zou zijn. Zelfde geldt voor zondag; ik zou met de TGV rond 18:00 kunnen vertrekken richting Parijs, maar met de bus rond 11:00 's morgens. Gezien ik slechts korte tijd heb, is het belangrijk deze goed te gebruiken.

Ik ben op zoek naar andere manieren / combo's.

** = prijs ligt aan of m'n OV in Nederland nog geldig is, aangezien ik hier in Parijs stage loop en m'n OV binnen nu en vrij korte tijd omgezet wordt in een vergoeding.
pi_117183508
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:22 schreef fantasyzer het volgende:In China kun je goedkoop treinen. (Zie www.chinatravelguide.com) Wat ook een optie is is dat je naar Bejing of Shanghai vliegt, en dan een bed neemt in een trein...
Echt comfortabel zou ik zo'n reis niet noemen. Die nachttreinen doen er eeuwen over om in Shenzhen te raken en dat is merendeels doordat ze uren stil staan. Ideaal voor de backpacker die een zgn authentieke sfeer wil opsnuiven maar voor een medische reis toch minder interessant.

Reken vanuit Beijing op 35 uur voor de trein en zo'n 16 uur vanuit Shanghai. Er zijn voorlopig nog geen rechtstreekse HSTs type D-trein richting Shenzhen.

Je kan wel eens zien of een ticket naar Beijing aan bvb 400 euro + een goedkoop vliegticket naar Shenzhen via elong.com of ctrip.com qua prijs goed meevalt.
pi_117185767
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Nederland, Antwerpen en Brussel/Dusseldorf maar liever niet tenzij het veel scheelt.

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
Vertrek rond 25 juni en terug rond 16 juli ergens in Californie/Nevada (LAX, Vegas, SF)
6 en 7 juli moet ik sowieso in PDX zijn voor een bruiloft

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Heen richting Portland, PDX en als het veel geld scheelt dan is Seattle ook een optie om daarna met de trein te gaan of auto.

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Vliegtuig (en trein)

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Liefst zo goedkoop en efficient mogelijk.

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Via AMS gaan de ticketprijzen sowieso al boven de 1000 euro. Via KLM.be had ik vanaf Antwerpen centraal vorige week een prijs gevonden van 650 euro (ZWE-AMS-Seattle-PDX en terug via LAX), maar gisteren waren ze al 980 euro.
Ik heb nu de goedkoopste optie van 22 juni tot 13 juli voor 896 euro. Gaat dit nog goedkoper worden of had ik echt die 650 euro optie moeten boeken :'(
pi_117196143
1. waarvandaan je wilt reizen,
Nederland, weeze, brussel.
2. wanneer je wilt reizen,
5 november heen, 9 november terug
3. waarnaartoe je wilt reizen
tenerife south
5. op welke manier je wilt reizen,
maakt niet uit
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
300+ met transavia, 280 met 1x overstappen.

Ik zoek echt iets goedkopers. Heb een heel goedkoop appartament geboekt en met deze prijzen van vluchten is in een keer al m'n voordeel verdwenen. Alvast bedankt!

Edit: ik zit te denken, mss is het een optie om naar gran canaria of lanzarote te vliegen
pi_117239968
1. waarvandaan je wilt reizen, Nederkand, duitsland, UK
2. wanneer je wilt reizen, 19dedecember tot 4de januari
3. waarnaartoe je wilt reizen, Curacao
4. hoe je wilt reizen vliegen
5. op welke manier je wilt reizen, as cheap as possible
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. ik kom zelf niet onder de 1200 euro. KlM air Berlin American Airlines
Help! wil rond de 700... 800 max
Be brave. Be kind.
pi_117263531
Je wilt voor de kerstperiode voor een relatieve spotprijs naar Curacao? Dat gaat je niet lukken...
pi_117264233
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:14 schreef Knakker het volgende:
Je wilt voor de kerstperiode voor een relatieve spotprijs naar Curacao? Dat gaat je niet lukken...
I know.. maar ik heb geen vette spaarpot...
Be brave. Be kind.
pi_117270006
1. waarvandaan je wilt reizen
Rotterdam airport/ Schiphol
2. wanneer je wilt reizen
17 t/m 20 of 21 oktober
3. waarnaartoe je wilt reizen
We willen met 4 personen een leuke stedentrip maken naar een leuke Europese stad
5. op welke manier je wilt reizen
Vliegen,
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt
30,- voor een retourtje Gdansk, al leek ons dat een kille stad die niet heel veel te bieden heeft

we zoeken eigenlijk een retourtje naar een stad voor ongeveer 60/70 euro per persoon
pi_117274730
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:12 schreef Kadoex het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen
Rotterdam airport/ Schiphol
2. wanneer je wilt reizen
17 t/m 20 of 21 oktober
3. waarnaartoe je wilt reizen
We willen met 4 personen een leuke stedentrip maken naar een leuke Europese stad
5. op welke manier je wilt reizen
Vliegen,
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt
30,- voor een retourtje Gdansk, al leek ons dat een kille stad die niet heel veel te bieden heeft

we zoeken eigenlijk een retourtje naar een stad voor ongeveer 60/70 euro per persoon
Van 17e tot 20e met Easyjet naar Berlijn voor 71 euro.
Of van de 17e tot de 21e naar Milaan voor 67 euro (ook Easyjet)
pi_117422128
1. waarvandaan je wilt reizen:
- Amsterdam, maar als de prijs echt heel veel scheelt vind ik Duitsland,Belgie,Engeland ook geen probleem.
2. wanneer je wilt reizen:
- Midden December 2012 voor een periode van 2 weken ( aantal dagen langer is geen probleem ).
3. waarnaartoe je wilt reizen:
- 1 week Hong Kong, 1 week Tokyo
4. hoe je wilt reizen:
- Vliegtuig.
5. op welke manier je wilt reizen: Overstappen is geen probleem, als ik maar niet uren op helsinki of dubai zit :P.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
- Zelf al gekeken met bv Kayak, maar benieuwd of jullie iets beters kunnen vinden.
7 Met hoeveel personen: 2
pi_117451135
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:42 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

I know.. maar ik heb geen vette spaarpot...
Ik heb 800 gevonden 14 tot 30 december.. nog bedankt v de moeite!
Be brave. Be kind.
pi_117458410
Met oud en nieuw naar Tallinn. Precieze data maakt niet veel uit, maar heen 28/29/30/31(vroeg) december en terug 3/4/5/6 januari. vliegvelden kunnen zowel in NL, West-Duitsland en Belgie zijn. Eventueel naar Helsinki of Riga (en dan met bus of boot) is ook een optie.
Momenteel goedkoopste: 181 euro retour met Finnair (inclusief twee keer een nacht op het vliegveld)
pi_117545143
Een vraag: Stel iemand kan 1 week voor hij vertrekt niet weg en heeft geen annuleringsverzekering afgesloten? Kans dat hij iets terugkrijgt of wordt het een heel lang verhaal?
pi_117545673
Hangt van je ticket af, maar de belasting krijg je altijd terug. Wel na adminstratie, maar soms is dat nog 50e ofzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_117548418
Tenzij je een (duur) flexibel ticket hebt, krijg je inderdaad alleen de ticketbelastingen terug (minus administratiekosten). Voor de rest kun je alleen bij verzekeringen terecht. Geen doorlopende reisverzekering of geboekt met een credit card met ingebakken verzekeringen (zoals Amex)?
pi_117700625
1. waarvandaan: België. Kan voor ¤5 overal in België geraken dus da's niet zo belangrijk
2. wanneer: liefst 31/10 - 2/11
3. waarnaartoe: Leicester, in de UK
4. hoe je wilt reizen: maakt niet zo veel uit.
5. op welke manier je wilt reizen: zo goedkoop mogelijk
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Vliegtuig: flybmi.com: Heen vanaf ¤195, terug vanaf ¤140, wat ik erg duur vind.
Bus: eurolines Brussel - Londen - Leicester: stukken goedkoper, langer onderweg (niet echt een probleem), maar de uurregelingen sluiten niet echt aan. (Lang wachten in Londen, 31e 's avonds laat pas aankomen)

Zijn er alternatieven? :)
pi_117711345
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:30 schreef LaGrive het volgende:
Met oud en nieuw naar Tallinn. Precieze data maakt niet veel uit, maar heen 28/29/30/31(vroeg) december en terug 3/4/5/6 januari. vliegvelden kunnen zowel in NL, West-Duitsland en Belgie zijn. Eventueel naar Helsinki of Riga (en dan met bus of boot) is ook een optie.
Momenteel goedkoopste: 181 euro retour met Finnair (inclusief twee keer een nacht op het vliegveld)
Ryanair vanaf Brussel naar Riga voor 112 Euro. Heen de 28e en terug op de 4e.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_117712139
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:56 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ryanair vanaf Brussel naar Riga voor 112 Euro. Heen de 28e en terug op de 4e.
Of met Estonian Air voor 141,- Amsterdam-Tallinn. Alle data die je noemt zijn volgens mij mogelijk.Rechtstreeks btw
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_117737323
Voor 3 Personen in Bournemouth. In verband met een cursus fixed data's

1. Waar vandaan:
Nederland / Westen van Duitsland

2. Wanneer je wilt reizen,
Heen: 28 oktober Terug: 3/4 november
Aankomst in Engeland voor 1800 Aub

Terug weg nog niet voor 12:00
In verband met Cursus
3. Waarnaar toe
Bournemouth, United Kingdom

5. op welke manier je wilt reizen,
Vliegtuig of iets anders

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.

176 Euro + 12 pond Flybe.com: Via Southamton Airport daarna trein
pi_117740506
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:08 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Of met Estonian Air voor 141,- Amsterdam-Tallinn. Alle data die je noemt zijn volgens mij mogelijk.Rechtstreeks btw
Dank voor de moeite. Waar vind je het tiket van estonian air?? Ik vind alleen 256 euro retour...
pi_117757797
1. waarvandaan je wilt reizen
Brussel (evt Londen/Parijs/Amsterdam/Keulen mits veel goedkoper)
2. wanneer je wilt reizen
eind mei (ik denk dat dat nog te ver is, daarom eind februari als voorbeeld)
3. waarnaartoe je wilt reizen
Lombok
5. op welke manier je wilt reizen
Vliegen, maar het liefst minder dan 24u (als iemand iets voor minder dan 16u vindt, dat zou super zijn)
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt
£576 met Qatar & Garuda vanuit BRU (21/2-3/3) - duurt 27u en 30u
£644 met Garuda vanuit AMS (21/2-3/3) - 21u en 25u

Het moet sneller kunnen, bv met AirAsia of LionAir.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 8 oktober 2012 @ 23:27:00 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117757888
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:24 schreef miro86 het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen
Brussel (evt Londen/Parijs/Amsterdam/Keulen mits veel goedkoper)
2. wanneer je wilt reizen
eind mei (ik denk dat dat nog te ver is, daarom eind februari als voorbeeld)
3. waarnaartoe je wilt reizen
Lombok
5. op welke manier je wilt reizen
Vliegen, maar het liefst minder dan 24u (als iemand iets voor minder dan 16u vindt, dat zou super zijn)
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt
£576 met Qatar & Garuda vanuit BRU (21/2-3/3) - duurt 27u en 30u
£644 met Garuda vanuit AMS (21/2-3/3) - 21u en 25u

Het moet sneller kunnen, bv met AirAsia of LionAir.
LionAir, staat die niet op de zwarte lijst? Was laatst iets over in het nieuws...
pi_117758382
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

LionAir, staat die niet op de zwarte lijst? Was laatst iets over in het nieuws...
Tjah, veel keuze heb je niet als je eenmaal in Indonesie komt- Garuda zat tot voor kort ook op de zwarte lijst, denk ik. LionAir lijkt me nog beter dan zo'n turbopropje vanaf Denpasar.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_117763186
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

LionAir, staat die niet op de zwarte lijst? Was laatst iets over in het nieuws...
zwarte lijst, klinkt altijd zo zwaar. ik heb verder nog nooit met Lion Air gevlogen, maar over het algemeen, dat als je buiten Europa, Japan VS en Canada komt. Dat elke bus, trein, taxi, what-ever ook snel op de Europese zwarte lijst komt te staan.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:51:34 #164
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117793931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 08:48 schreef Roger_ het volgende:

[..]

zwarte lijst, klinkt altijd zo zwaar. ik heb verder nog nooit met Lion Air gevlogen, maar over het algemeen, dat als je buiten Europa, Japan VS en Canada komt. Dat elke bus, trein, taxi, what-ever ook snel op de Europese zwarte lijst komt te staan.
Zwarte lijst is inderdaad betrekkelijk, echter het is niet mogelijk een Lion Air vlucht te boeken met een Nederlandse credit card, je zult dit echt moeten uitbesteden aan een lokale tickettoko, dus zal het verstandiger zijn om de gehele vlucht met een Garuda vanaf Nederland te boeken.

Overigens Lion Air, deze vliegen vooral met jong opgeleide piloten, het onderhoud blijft discutabel, nu vliegen deze met nieuwe vliegtuigen dus over het algemeen zal het wel goed gaan, maar vertrouwen zoals ik dat in bijvoorbeeld Easyjet heb, heb ik niet bij Lion Air.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_117794328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zwarte lijst is inderdaad betrekkelijk, echter het is niet mogelijk een Lion Air vlucht te boeken met een Nederlandse credit card, je zult dit echt moeten uitbesteden aan een lokale tickettoko, dus zal het verstandiger zijn om de gehele vlucht met een Garuda vanaf Nederland te boeken.
Nah ja, mijn vraag blijft hoe ik op Lombok kom, zonder een dag en een nacht op vliegtuigen en vliegvelden door te brengen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_117796335
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:58 schreef miro86 het volgende:

[..]

Nah ja, mijn vraag blijft hoe ik op Lombok kom, zonder een dag en een nacht op vliegtuigen en vliegvelden door te brengen.
ik kan zo niet 123 wat vinden,
maar zelf gebruik ik vaak flight stats om te puzzelen welke verbindingen mogelijk zijn
probeer het zelf eens ;
klik hier
  woensdag 10 oktober 2012 @ 00:25:56 #167
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_117801104
benelux naar valencia van 16maart tot 20 maart 2013
( op internet vlucht 1 dag eerder terug transavia 180,- ) op de dag zelf 280,-.... )

moet goedkoper kunnen toch?
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_117808499
Je bent nog vroeg voor budgetvluchten in maart. In november/december kun je waarschijnlijk wel wat aanbiedingen verwachten.
pi_117916723
Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil graag eind januari, begin februari (dus tussen 18 januari en 12 februari ofzo) vertrekken richting Bali. Kan niet echt goedkope tickets vinden. Goedkoopste tot nu toe ligt rond de 800 euro. Ik wil vertrekken vanaf Amsterdam en wil 3 a 4 weken in Indonesie vertoeven. Kan iemand mij helpen? Thanks!
pi_117920364
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:41 schreef Bryan181 het volgende:
Kan niet echt goedkope tickets vinden. Goedkoopste tot nu toe ligt rond de 800 euro.
ik vind dit best wel een schappelijke prijs. zeker te bedenken dat die route ook nog eens door de luxere airlines worden gevlogen.
pi_117920942
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:58 schreef miro86 het volgende:

[..]

Nah ja, mijn vraag blijft hoe ik op Lombok kom, zonder een dag en een nacht op vliegtuigen en vliegvelden door te brengen.
Soms is het handig om vanaf de aankomst luchthaven te zoeken. Op de Wikipedia pagina van Lombok Airport zie je een lijst met verbindingen. Mogelijk levert dit ideeen op, bijvoorbeeld Air Asia van Kuala Lumpur of SilkAir via Singapore.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:00:08 #172
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_117926652
Van AMSTERDAM (AMS)
Op/rond 19/12/2012 (van 18/12 tot 20/12) tot 03/01/2013 of 04/01/2013
Naar NASHVILLE (BNA)
Per VLIEGTUIG
Zo goedkoop mogelijk met totale vluchtduur max. 15 uur.
Zelf gevonden: ¤705 met KLM/Delta of Lufthansa.

Wie doet het goedkoper? :)
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_117954379
1. waarvandaan: Dublin
2. wanneer: 5 maart
3. waarnaartoe: 6 dagen rondreizen
4. hoe je wilt reizen: camper (3 personen)
5. op welke manier je wilt reizen: camper oppikken in Dublin en ook daar afzetten op 11 maart
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: 770 euro voor 6 dagen via http://camperhiresalefinderireland.com

Ik zoek een goedkoper alternatief
wie zaait zal oogsten.....
pi_118056041
Mooi topic dit, volg het al een tijdje...

1. waarvandaan je wilt reizen
Amsterdam (evt Dusseldorf of onze zuiderburen mits veel goedkoper)
2. wanneer je wilt reizen
Vanaf 10 april, terugreis een maand later.
3. waarnaartoe je wilt reizen
Zuid-Afrika (Johannesburg of Kaapstad)
5. op welke manier je wilt reizen
Vliegen
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt
¤631 via Lufthansa

Ik wil graag een rondreis maken in Zuid-Afrika, dus evt in combinatie met huurauto als dat voordelen zou opleveren, iemand ideeen?
Recommender bij buyincoins: Martinp
pi_118058110
16-4 tot 15-5, Dusseldorf naar Johannesburg voor ¤566 met Etihad. Wel met overstap in Abu Dhabi. :)
pi_118082817
ik zoek een goedkoop ticket naar Athene, binnen een maand en retour in 7-10 dagen.
pi_118119822
Fokkers! Ik heb besloten om een 2 tot 3 weken naar Sri Lanka te gaan. Nu is het grote feest begonnen, een goedkoop ticket boeken. Ik kan het zeer waarderen als iemand even met mij kan mee zoeken :). Alvast dank!

Ook zou ik graag nog een tussenstop op Dubai willen hebben voor een tweetal dagen. Alleen als het financieel haalbaar is.

1. waarvandaan: Amsterdam, Hamburg, Dusseldorf (en mits het veel geld scheelt Frankfurt)
2. wanneer: heen op 15-20 december en terug rond 2-5 januari
3. waarnaartoe: Colombo, Sri lanka
4. hoe: vliegtuig
5. op welke manier: goedkoop!
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Goedkoopste: 910eur. Van DUS naar DUB op 15 dec. DUB --> COL op 17 dec. Terug op 2 januari. Echter gaat dat via Singapore, vervolgens Dubai en uiteindelijk DUS. Goede prijs, echter dat naar Singapore trek ik niet helemaal. Wellicht iemand anders die nog iets beter kan vinden? :)
pi_118129637
Ik weet niet hoe flexibel je bent met je data, als je iets kan schuiven is dit misschien een optie:
13 dec - Ams naar Dubai met Transavia.
16 dec - Dubai naar Colombo met SriLankan Airlines
6 jan - Colombo naar Dubai met SriLankan Airlines
7 jan - Dubai naar Ams met Transavia

Dat kost je dan ¤470 plus ¤235 euro. :)

edit: Ams naar Dubai kan je ook nog met Arke doen, ben je nog iets goedkoper uit!
pi_118130423
Even nog een keer, daar waar ik op korte termijn mijn vlucht zal gaan boeken:

1. Amsterdam, Brussel, Dusseldorf, Rotterdam of Antwerpen
2. 5 April heen, 29 of 30 juli retour
3. Phoenix, AZ (USA)
4. Vliegtuig (uiteraard)
5. Goedkoop (en snel)
6. 663¤ met overstap via London (Kayak)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:30:56 #180
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118145682
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:50 schreef Michel1992 het volgende:
Fokkers! Ik heb besloten om een 2 tot 3 weken naar Sri Lanka te gaan. Nu is het grote feest begonnen, een goedkoop ticket boeken. Ik kan het zeer waarderen als iemand even met mij kan mee zoeken :). Alvast dank!

Ook zou ik graag nog een tussenstop op Dubai willen hebben voor een tweetal dagen. Alleen als het financieel haalbaar is.

1. waarvandaan: Amsterdam, Hamburg, Dusseldorf (en mits het veel geld scheelt Frankfurt)
2. wanneer: heen op 15-20 december en terug rond 2-5 januari
3. waarnaartoe: Colombo, Sri lanka
4. hoe: vliegtuig
5. op welke manier: goedkoop!
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Goedkoopste: 910eur. Van DUS naar DUB op 15 dec. DUB --> COL op 17 dec. Terug op 2 januari. Echter gaat dat via Singapore, vervolgens Dubai en uiteindelijk DUS. Goede prijs, echter dat naar Singapore trek ik niet helemaal. Wellicht iemand anders die nog iets beter kan vinden? :)
Voor die AMS-DXB v.v. trip moet je eens kijken op Pegasus Air of Ukraine International. Hebben wel vaker aanbiedingen met één overstap.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118155413
Miless en Buzz1291, hartelijk dank! Eye-opener geweest om 2 aparte retour vluchten te boeken, kan je heel wat goedkopere vluchten mee krijgen. Ik ga nog even wat spelen qua data, post hier nog een bericht als ik de vlucht definitief heb geboekt!
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:42:51 #182
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118216261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 00:40 schreef Michel1992 het volgende:
Miless en Buzz1291, hartelijk dank! Eye-opener geweest om 2 aparte retour vluchten te boeken, kan je heel wat goedkopere vluchten mee krijgen. Ik ga nog even wat spelen qua data, post hier nog een bericht als ik de vlucht definitief heb geboekt!
Leuk voor je! Zo zie je maar dat zoeken echt helpt.

Ik scoorde gisteren een 3 weken in januari ticket naar Bangkok voor 616 euro. Oké moet er wel voor naar Frankfurt, maar dat is dan nog veel goedkoper dan een auto 3 weken op Schiphol P3 te parkeren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:28:07 #183
387325 _Worstel_
Geen wortel dus!
pi_118278539
1. waarvandaan: Amsterdam, Dusseldorf
2. wanneer: heen op 15-25 juni en terug rond 23-29 augustus
3a. waarnaartoe: Mumbai, India
3b. terugreis vanaf: Kathmandu, Nepal
4. hoe: vliegtuig
5. op welke manier: goedkoop
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Goedkoopste: 696 eur via Opodo.de. Van DUS via Abu Dhabi naar BOM op 17 juni. Terug op 26 augustus vanaf Kathmandu, wederom via Abu Dhabi!
Ik heb al gecheckt: opodo, momondo, WTC, Kilroy.

Ik denk zelf dat dit wel de ondergrens is qua prijs. Hebben jullie nog ideeën?

Verder leerde ik altijd dat vroeg boeken altijd goedkoper is. Of komen er nog meer vluchten beschikbaar in de komende maanden?
pi_118449396
1. waarvandaan: amsterdam, dusseldorf, brussel, eventueel nog frankfurt
2. wanneer je wilt reizen, januari 2013 +- 3 weken
3. waarnaartoe je wilt reizen, san jose, costa rica
4. hoe je wilt reizen, vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen, goedkoop niet te veel/lang overstappen
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt, 685¤

ben benieuwd :)
pi_118559825
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:56 schreef senny het volgende:
1. waarvandaan: amsterdam, dusseldorf, brussel, eventueel nog frankfurt
2. wanneer je wilt reizen, januari 2013 +- 3 weken
3. waarnaartoe je wilt reizen, san jose, costa rica
4. hoe je wilt reizen, vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen, goedkoop niet te veel/lang overstappen
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt, 685¤

ben benieuwd :)
Voor minder dan 700 euro naar midden Amerika (niet-zijnde chartervlucht naar Cancún ;)) is erg goedkoop. Vooral omdat vertrek maar 2 maanden in de toekomst is. Ik zou niet te lang wachten met boeken :)

Goedkoopste wat ik kan vinden is 650 euro met Delta Airlines vanaf Dusseldorf (via Atlanta), vertrekdatum 14 januari, maar ben je wel 18 uur onderweg.
pi_118563551
Even een vraagje,

Wat is ook alweer die vliegticket site waar je meerdere vertrekpunten / destinations aan kunt geven, waarna de site de goedkoopste route vind?

Tnx
Abracadabra, tapate guarra!
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:01:53 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_118589422
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 00:05 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Even een vraagje,

Wat is ook alweer die vliegticket site waar je meerdere vertrekpunten / destinations aan kunt geven, waarna de site de goedkoopste route vind?

Tnx
Skyscanner.net?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_118595076
Kayak.com doet het ook.
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:21:52 #189
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118604920
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:44 schreef Knakker het volgende:
Kayak.com doet het ook.
Maar daar zitten nog wel eens gruwelijke missers in. Voorbeeld: AMS-BKK Singapore Airlines op een bepaalde datum bij Kayak iets van 6100 euro (ja echt, geen typfaut), kijk je op de site van Singapore Airlines, dan kan het ook voor 850 euro.

Mijn devies is altijd kijk via Kayak slechts welke maatschappijen aanbieden, en kijk dan op de sites van de airlines waar je vaak met een + en - 3 dagen range de voordeligste aanbiedingen ziet. Kost wat meer tijd maar levert vaak heel wat op.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118621420
quote:
Mijn devies is altijd kijk via Kayak slechts welke maatschappijen aanbieden, en kijk dan op de sites van de airlines waar je vaak met een + en - 3 dagen range de voordeligste aanbiedingen ziet. Kost wat meer tijd maar levert vaak heel wat op.
Zonder meer mee eens :) Altijd bij de luchtvaartmaatschappijen zelf kijken, en prijsvergelijkers alleen gebruiken om te oriënteren op de mogelijkheden.
pi_118660797
1. waarvandaan: Amsterdam/Rotterdam/Eindhoven/Brussel/Dusserdorf (voorkeur AMS maar andere mag ook!)
2. wanneer: heen op 22 November en terug 25 November
3. waarnaartoe: Madrid
4. hoe: vliegtuig
5. op welke manier: goedkoop!
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Ryanair 55 euro p.p. Alleen zijn de vluchttijden dan extreem vroeg, we willen graag eind van de ochtend/begin middag vertrekken zowel heen als terug. Verder 268 euro p.p. bij de klm voor middag vliegtijden.
pi_118782283
1. waarvandaan je wilt reizen; Amsterdam
2. wanneer je wilt reizen; 14 dec heen, 16 terug
3. waarnaartoe je wilt reizen; Parijs
5. op welke manier je wilt reizen; zo goedkoopst mogelijk
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt

NS Hightspeed: 2 personen 320 euro retour
Via Cheaptickets 2 personene 250 euro retour
Auto is geen optie.

Hebben jullie nog andere ideeën?
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:41:23 #193
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_118782565
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen; Amsterdam
2. wanneer je wilt reizen; 14 dec heen, 16 terug
3. waarnaartoe je wilt reizen; Parijs
5. op welke manier je wilt reizen; zo goedkoopst mogelijk
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt

NS Hightspeed: 2 personen 320 euro retour
Via Cheaptickets 2 personene 250 euro retour
Auto is geen optie.

Hebben jullie nog andere ideeën?
Bus een optie? 2 personen ¤24 retour met Megabus.
pi_118782869
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:41 schreef hexje het volgende:
Megabus
Duurt helaas te lang ;(

de voorkeur gaat uit naar sochtends rond een uurtje of 10 vertrekken, en savonds rond 6 vertrekken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2012 20:25:09 ]
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:54:35 #195
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_118783097
Misschien hebben jullie nog tips voor me!

1. waarvandaan: Rondom Nederland, maar eventuele goed bereikbare connecties ook
2. wanneer: heen tussen 13 en 20 juli en terug rond 27 oktober
3. waarnaartoe: Bogota, Colombia
4. hoe: vliegtuig
5. op welke manier: goedkoop!
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Zo ver vooruit boeken is lastig, maar ik vind prijzen rond 900 euro bij Delta, en Lufthanse rond de 950 als ik vanuit Brussel vlieg.

Ik kom vanuit Eindhoven/Utrecht, maar kan wel naar omliggende landen reizen om daarvandaan goedkoper te vliegen. Wat raden jullie aan verder uit te zoeken?
pi_118832575
1. waarvandaan je wilt reizen
Amsterdam (evt Duitse of Belgische vliegvelden als het veel goedkoper is)
2. wanneer je wilt reizen
Maand december en/of maand januari. Flexibel dus.
3. waarnaartoe je wilt reizen
Bangkok
4. op welke manier je wilt reizen
Vliegen
5. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt
¤677 met Eva air vanaf AMS
¤577 met Etihad vanaf Dusseldorf

Het zijn dure maanden denk ik.. Enig idee of er nog tickets in de uitverkoop gaan?
pi_118838735
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:32 schreef Jappe90 het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen
Amsterdam (evt Duitse of Belgische vliegvelden als het veel goedkoper is)
2. wanneer je wilt reizen
Maand december en/of maand januari. Flexibel dus.
3. waarnaartoe je wilt reizen
Bangkok
4. op welke manier je wilt reizen
Vliegen
5. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt
¤677 met Eva air vanaf AMS
¤577 met Etihad vanaf Dusseldorf

Het zijn dure maanden denk ik.. Enig idee of er nog tickets in de uitverkoop gaan?
Ik vind 577 een nette prijs.
pi_118838789
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:54 schreef chriztiaan het volgende:
Misschien hebben jullie nog tips voor me!

1. waarvandaan: Rondom Nederland, maar eventuele goed bereikbare connecties ook
2. wanneer: heen tussen 13 en 20 juli en terug rond 27 oktober
3. waarnaartoe: Bogota, Colombia
4. hoe: vliegtuig
5. op welke manier: goedkoop!
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Zo ver vooruit boeken is lastig, maar ik vind prijzen rond 900 euro bij Delta, en Lufthanse rond de 950 als ik vanuit Brussel vlieg.

Ik kom vanuit Eindhoven/Utrecht, maar kan wel naar omliggende landen reizen om daarvandaan goedkoper te vliegen. Wat raden jullie aan verder uit te zoeken?
Je zit niet in een goedkope periode en dit zijn wel de normale prijzen richting Bogota.
Lufthansa heeft wel eens enorm goede aanbiedingen, maar die zijn meestal niet geldig in juli.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 5 november 2012 @ 11:54:09 #199
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_118842132
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 09:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Je zit niet in een goedkope periode en dit zijn wel de normale prijzen richting Bogota.
Lufthansa heeft wel eens enorm goede aanbiedingen, maar die zijn meestal niet geldig in juli.
Oke thanks. En vanuit Brussel vliegen is meestal wel het goedkoopst?

Ik geloof dat ik uberhaupt bij de meeste airlines pas over een maand zou kunnen boeken, omdat het anders te ver van te voren is, maar is het dan slim om dan meteen te boeken?
pi_118850656
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:32 schreef Jappe90 het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen
Amsterdam (evt Duitse of Belgische vliegvelden als het veel goedkoper is)
2. wanneer je wilt reizen
Maand december en/of maand januari. Flexibel dus.
3. waarnaartoe je wilt reizen
Bangkok
4. op welke manier je wilt reizen
Vliegen
5. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt
¤677 met Eva air vanaf AMS
¤577 met Etihad vanaf Dusseldorf

Het zijn dure maanden denk ik.. Enig idee of er nog tickets in de uitverkoop gaan?
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 09:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind 577 een nette prijs.
Op een lagere prijs hoef ik dus niet te rekenen?

Nadeel van die vlucht. Vertrekken vanaf Dusseldorf en terugweg duurt 27 uur en 35 minuten.

Edit: Nog een gevonden voor 547 euro. Etihad vanaf Dusseldorf

[ Bericht 2% gewijzigd door Jappe90 op 05-11-2012 16:50:00 ]
pi_118853913
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:54 schreef chriztiaan het volgende:

[..]

Oke thanks. En vanuit Brussel vliegen is meestal wel het goedkoopst?

Ik geloof dat ik uberhaupt bij de meeste airlines pas over een maand zou kunnen boeken, omdat het anders te ver van te voren is, maar is het dan slim om dan meteen te boeken?
Je hebt volgens mij drie keuzes: Lufthansa (via Frankfurt), Air France (via Parijs) of de Spaanse/Colombiaanse maatschappijen (allen via Madrid).

Er zijn regelmatig aanbiedingen, maar niet in juli/augustus of met kerst. Vlak daarvoor wel; in de lente had Lufthansa een aanbieding (600 euro) met vertrek voor 30 juni. Vorig jaar hadden we een ticket voor 480 euro in november (geboekt in April), ook met Lufthansa.

Ik zou lekker tot begin april aanbiedingen afwachten en daarna boeken - redelijk kans dat je dan die 900 euro ook nog wel krijgt.
pi_118857565
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:41 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

[..]

Op een lagere prijs hoef ik dus niet te rekenen?

Nadeel van die vlucht. Vertrekken vanaf Dusseldorf en terugweg duurt 27 uur en 35 minuten.

Edit: Nog een gevonden voor 547 euro. Etihad vanaf Dusseldorf
Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar voor 550 zou ik tekenen. Alleen wel enorm balen van die lange tijd op Abu Dhabi (denk dat je daarop vliegt?). Op dat vliegveld is niet zoveel te doen. Etihad is wel een prima maatschappij verder. Hebben ze geen vluchten met betere tijden? Want zo lang op Abu Dhabi wachten is ook niet ideaal natuurlijk.
  maandag 5 november 2012 @ 19:23:11 #203
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118860251
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:41 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

[..]

Op een lagere prijs hoef ik dus niet te rekenen?

Nadeel van die vlucht. Vertrekken vanaf Dusseldorf en terugweg duurt 27 uur en 35 minuten.

Edit: Nog een gevonden voor 547 euro. Etihad vanaf Dusseldorf
Simpel gezegd, voor januari of februari gaat dat echt niet goedkoper worden. Ik moet er eerst voor naar Frankfurt rijden om voor januari een ticket van net 600 euro te kunnen scoren. Maar dan ook wel binnen de 14 uur in BKK.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 5 november 2012 @ 20:18:02 #204
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_118863509
Ik wil graag naar Praag met 2 personen. In de periode van
woensdag 21 nov - zaterdag 24 nog (maar dan wel 2 nachten vertrek dus woensdag of donderdag maakt niet uit)
Het liefst vliegen vanuit Rotterdam maar ergens anders zou ook kunnen :)
pi_118882549
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar voor 550 zou ik tekenen. Alleen wel enorm balen van die lange tijd op Abu Dhabi (denk dat je daarop vliegt?). Op dat vliegveld is niet zoveel te doen. Etihad is wel een prima maatschappij verder. Hebben ze geen vluchten met betere tijden? Want zo lang op Abu Dhabi wachten is ook niet ideaal natuurlijk.
Ja klopt, wachten op Abu Dhabi. Deze tijd was het beste..
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:38:04 #206
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118901903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:28 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Ja klopt, wachten op Abu Dhabi. Deze tijd was het beste..
En je weet zeker dat het traject DUS-AUH niet door Air Berlin met hun 30 inch stoel pitch wordt uitgevoerd? Want als dat zo is, en je langer bent dan 1,80 zou ik maar gauw voor een gangpadstoel kiezen om niet 6 uur opgevouwen te zitten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118936242
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:38 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En je weet zeker dat het traject DUS-AUH niet door Air Berlin met hun 30 inch stoel pitch wordt uitgevoerd? Want als dat zo is, en je langer bent dan 1,80 zou ik maar gauw voor een gangpadstoel kiezen om niet 6 uur opgevouwen te zitten.
Nee, beide trajecten worden door Etihad verzorgd ;) .
pi_118945288
Ik zou graag vanaf de omgeving Nederland naar SGP gaan.
data 19-2-2013 tot 4-3-2013.

Heb al een lufthansa vlucht gevonden van rond de ¤670.
Zou ik het doen of niet?
De andere 2x zat ik rond de ¤600 maar het lijkt erop dat vluchten sowieso duurder zijn geworden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_118945356
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zou graag vanaf de omgeving Nederland naar SGP gaan.
data 19-2-2013 tot 4-3-2013.

Heb al een lufthansa vlucht gevonden van rond de ¤670.
Zou ik het doen of niet?
De andere 2x zat ik rond de ¤600 maar het lijkt erop dat vluchten sowieso duurder zijn geworden.
SGP? Shay Gap Airport, Australia?

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_118945430
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:34 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

SGP? Shay Gap Airport, Australia?


Oh sorry Singapore Changi bedoelde ik.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_118955943
Waarvandaan: Phoenix of Hermosillo (Mexico)
Wanneer: 20 dec t/m 1 jan
Waar naar toe: Amsterdam, Brussel, Parijs of Dusseldorf.
Hoe: vliegtuig obviously
Op welke manier: zo goedkoop mogelijk
Welke prijzen: Kom zelf aardig duur uit.. op welke manier ik het ook probeer, via Cheaptickets kom ik vaak op minstens 850 euro uit (en vaak hoger)

Woon zelf op het moment in Parijs, ticket is voor m'n vriendin en mag overal naar toe zijn, als het maar goed te bereizen is. Helaas zijn de data niet flexibel. Degene die me een leukere prijs kan vinden, ben ik voor eeuwig dankbaar. :)
pi_119006982
Waarvandan: amsterdam of andere luchthaven (wij wonen in noorden vh land, dus duitsland mag ook)
wanneer: april
waarnaar toe: amsterdam/duitsland naar luxor, van luxor naar sharm el sheik van sharm el sheik naar huis..
Hoe: Hoofdzakelijk vliegtuig maar van luxor naar sharm mag ook anders.. mits veilig
Welke prijzen.. Ik kom niet verder dan amsterdam luxor voor 200 euro.. De binnenlandse vlucht of andere manier van reizen kom ik niet uit..
Wat al geprobeerd.: Google en vliegticketvergelijk sites

in het kader van mijn vakantieplannen die ik elders al heb uitgelegd.. zoek ik intussen naar een vliegticket om eens te zien wat het gaat kosten..

We moeten vanaf luchthaven X (mag amsterdam zijn, maar ook dusseldorf of iets anders (wij wonen in het noorden) naar luxor , van luxor met binnenlandse vlucht naar sharm el sheik en daarna weer naar huis.. Ik ben niet zo handig met zoeken..amsterdam luxor kan ik nog wel, maar dan binnenlandse vlluchten.. geen idee...

Het gaat om de periode maart-april.. geen vaste datum..

Hoe te boeken zodat het voordelig is ? Ik ga nu uit van vliegen maar wellicht kan het ook anders , sneller, voordeliger ??
pi_119007117
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:42 schreef Rnnz het volgende:
Waarvandaan: Phoenix of Hermosillo (Mexico)
Wanneer: 20 dec t/m 1 jan
Waar naar toe: Amsterdam, Brussel, Parijs of Dusseldorf.
Hoe: vliegtuig obviously
Op welke manier: zo goedkoop mogelijk
Welke prijzen: Kom zelf aardig duur uit.. op welke manier ik het ook probeer, via Cheaptickets kom ik vaak op minstens 850 euro uit (en vaak hoger)

Woon zelf op het moment in Parijs, ticket is voor m'n vriendin en mag overal naar toe zijn, als het maar goed te bereizen is. Helaas zijn de data niet flexibel. Degene die me een leukere prijs kan vinden, ben ik voor eeuwig dankbaar. :)
Zit je echt aan die precieze data vast? Als je een dagje eerder vertrekt ben je 200 euro goedkoper uit, met US Airways vanaf Amsterdam.
pi_119037909
Thanks voor het zoeken.

Zit zo goed als zeker aan deze data vast, maar waar heb je die prijs gevonden? Bovendien is het vanaf Phoenix hè, niet vanaf Amsterdam.
pi_119105504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:49 schreef RD4 het volgende:
1. Waarvandaan je wilt reizen: Nederland, Duitsland, België.
2. wanneer je wilt reizen: Periode van 08/11 t/m 11/11 (ben flexibel)
3. waarnaartoe je wilt reizen: Omgeving van Newcastle
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig/trein/boot
5. op welke manier je wilt reizen: maakt niet veel uit, zolang het maar goedkoop is.

Ik heb al gekeken om via Dusseldorf Weeze naar Leeds Bradford te vliegen (28,99) maar kan dan niet op zondag of maandag terug. Liefste heb ik een directe vlucht naar Newcastle, maar dat is overal peperduur.
Kan me herinneren dat ik voor ca 50-60 euro direct naar Newcastle ben gevlogen met KLM via Schiphol. Oke niet de goedkoopste, maar tel daar andere reiskosten bij op die je moet maken om in Weeze te komen en vanuit Leeds naar Newcastle, dan ben je wel goedkoper uit. Hangt er ook wel een beetje vanaf waar je woont in NL natuurlijk. Kan me herinneren dat de trein in UK niet erg goedkoop is in ieder geval.

Ik had in ieder geval toen uitgezocht dat KLM toch de goedkoopste was voor mij. Zou je misschien snel overheen kijken als je op zoek bent naar iets goedkoops, vandaar dat ik het even post. Ik begrijp dat je ondertussen al weg bent waarsch.

[ Bericht 8% gewijzigd door rijsttafel op 11-11-2012 22:09:57 ]
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_119106000
1. waarvandaan: Rotterdam
2. wanneer: Zeer flexibel, ergens in 2013
3. waarnaartoe: Sydney (retour evt via Perth)
4. hoe je wilt reizen: In ieder geval niet met kano.
5. op welke manier je wilt reizen: Lopend, vliegtuig, trein, bus, overstappen etc geen probleem, zo goedkoop mogelijk
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Lastige is dat je bij meeste vergelijkingssites niet zo'n flexibele datum aan kan geven. Prijzen van skyscanner komen rond de 600 euro uit.

Gaat hier vooralsnog om een enkele reis, maar sowieso tips voor goedkoop in en uit Australië te komen zijn gewaardeerd. 50 euro meer of minder is niet zo'n ramp maar wat nou als je >100 euro kan besparen? Er moeten mensen zijn die dit eerder hebben uitgezocht! Zal ook nog wat verder zoeken op het forum.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_119197904
1. waarvandaan: Amsterdam. Bij groot prijsverschil ook de omringende landen mogelijk.
2. wanneer: Januari 2013. En dan een week of 4/5 blijven, maar liefst wel een ticket dat ik nog kan veranderen, tegen kleine vergoeding want wil eventueel wel langer blijven.
3. waarnaartoe: Bangkok of een andere bestemming in die regio indien veel goedkoper.
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: goedkoop en direct
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: rond de 700 euro (Eva Air)

Is het handig om te wachten tot het laatste moment? Zijn er vaak goede last-minute aanbiedingen in januari? Aangezien ik vrij flexibel ben qua data zou dat op zich een optie zijn, hoewel ik liever nu al boek.
  woensdag 14 november 2012 @ 22:18:03 #218
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_119219448
1. waarvandaan: de luchthavens van Amsterdam (lichte voorkeur), Brussel of Düsseldorf
2. wanneer: zo ergens tussen half april en juni.
3. waarnaartoe: regio New York City
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier: goedkoop, wél maximaal 1 tussenstop en geen extreme reistijden.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: rond 500-510 euro exclusief annulerings- en reiskostenverzekering vanaf Brussel, vanaf Amsterdam ietwat duurder met 520-540 euro. Prijzen gevonden met Skyscanner ...
pi_119238270
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar voor 550 zou ik tekenen. Alleen wel enorm balen van die lange tijd op Abu Dhabi (denk dat je daarop vliegt?). Op dat vliegveld is niet zoveel te doen. Etihad is wel een prima maatschappij verder. Hebben ze geen vluchten met betere tijden? Want zo lang op Abu Dhabi wachten is ook niet ideaal natuurlijk.
Toch een gelukje. Via vakantieveilingen een ticket kunnen scoren! Wel vanaf Brussel, maar stuk goedkoper en minder lange vliegreis.
  donderdag 15 november 2012 @ 16:09:19 #220
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_119242100
Ik wil een keer naar Israël. Wat is de absoluut goedkoopste manier om daar te geraken? Ik heb heel weinig geld, dus het moet echt goedkoop. Budget zeg 200 euro. Ik wil graag 2 of 3 weken daar blijven. Ik heb een vriendin in Jeruzalem dus daar kan ik overnachten enzo hoef dus enkel een retour ticket te hebben. Ik weet niet of er veel verschil zit in de prijs van eten.
pi_119242472
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:22 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Toch een gelukje. Via vakantieveilingen een ticket kunnen scoren! Wel vanaf Brussel, maar stuk goedkoper en minder lange vliegreis.
Hoe veel heb je ervoor betaald? En welke maatschappij?
  donderdag 15 november 2012 @ 16:24:10 #222
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_119242643
En het lijkt me wel wat om all-inclusive vakantie te doen. In de fucking kou van de hollandse winter gewoon 2 weken me helemaal vet vreten in een warm land. Hoe goedkoop kan dit? Maakt me echt geen fuck uit of ik spanje of oekraine zit. Als het maar super goedkoop is!
pi_119243424
quote:
5s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe veel heb je ervoor betaald? En welke maatschappij?
292 euro. Met Jetairfly.
pi_119243829
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:45 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

292 euro. Met Jetairfly.
Ik heb net even gekeken en dat gaat toch om tickets waar je dan na 2 weken weer terugmoet? Of is dat in jouw geval niet zo?
pi_119245317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:45 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

292 euro. Met Jetairfly.
Wow. Dat is echt een bizar mooie prijs.
pi_119246071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb net even gekeken en dat gaat toch om tickets waar je dan na 2 weken weer terugmoet? Of is dat in jouw geval niet zo?
Ja dat klopt. 16 dagen inclusief vluchtdagen. Dat is voor mij gunstig en voor deze prijs kon ik het niet laten liggen.
pi_119312139
1) Reizen via Düsseldorf, Brussel of Amsterdam
2. 2013 / November
3. De Verenigde Staten --> New York, San Francisco of Miami
4. Per vliegtuig
5. Één overstap kan door de beugel, liefst direct uiteraard
6. Via Düsseldorf heb ik prijzen van rond 400 Euro gevonden en via Amsterdam wordt dat al gauw 600 a 700 Euro.

Kan het goedkoper dan de 400 voor Miami? Had ergens gelezen dat Düsseldorf - Miami 239 oid was. New York retour voor 400 Euro p.p. zou fantastisch zijn.
  zaterdag 17 november 2012 @ 14:46:51 #228
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_119312392
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:45 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

292 euro. Met Jetairfly.
Goedkoper kan niet! Schrijf eens een ervarings verslag over die maatschappij als je terug bent....... Kunnen we allemaal meelachen en zeggen dat je vantevoren toch gewaarschuwd was.

Maar ik krijg hier wel eens de indruk dat het alleen maar om de goedkoopste kale aanbieding gaat zonder te kijken naar enige extra kosten tijdens een overstap etc.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_119313544
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:46 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Goedkoper kan niet! Schrijf eens een ervarings verslag over die maatschappij als je terug bent....... Kunnen we allemaal meelachen en zeggen dat je vantevoren toch gewaarschuwd was.

Maar ik krijg hier wel eens de indruk dat het alleen maar om de goedkoopste kale aanbieding gaat zonder te kijken naar enige extra kosten tijdens een overstap etc.
Jetairfly is anders een prima vliegmaatschappij ;). En welke waarschuwing? Ik ben mij goed bewust van de voor- en nadelen, maar ik kan niet anders concluderen dan dat dit een hele mooi aanbieding voor mij is als student zijnde. Ik had het ook niet kunnen delen in dit topic..
pi_119314285
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:33 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Jetairfly is anders een prima vliegmaatschappij ;). En welke waarschuwing? Ik ben mij goed bewust van de voor- en nadelen, maar ik kan niet anders concluderen dan dat dit een hele mooi aanbieding voor mij is als student zijnde. Ik had het ook niet kunnen delen in dit topic..
Waar ga je heen?
pi_119318052
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:59 schreef 1BJK903 het volgende:

[..]

Waar ga je heen?
Bangkok.
pi_119336321
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:15 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Bangkok.
Nice
pi_119336869
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:33 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Jetairfly is anders een prima vliegmaatschappij ;). En welke waarschuwing? Ik ben mij goed bewust van de voor- en nadelen, maar ik kan niet anders concluderen dan dat dit een hele mooi aanbieding voor mij is als student zijnde. Ik had het ook niet kunnen delen in dit topic..
Al zou je 10 uur moeten wachten op een vliegveld voor een overstap, dan nog is het een prachtige aanbieding. Ruim 250 Euro goedkoper dan het eigenlijke ticket dat je had gevonden, dat ook al goedkoop was. Het is dat ik nu geen vrij meer kan krijgen met mijn werk, anders was ik wellicht ook gaan azen op een dergelijke aanbieding.
pi_119372635
Ten eerste van Amsterdam naar Tokyo op 12 juli, van Tokyo of ergens in Zuid Japan naar Seoul op ongeveer 2 augustus en tenslotte van Seoul naar Amsterdam op 8 augustus.

Goedkoopste dat ik kon vinden (A'dam - Tokyo, Seoul - A'dam) was boven de 800e via Aeroflot. Voor Tokyo of ergens in Zuid Japan naar Seoul heb ik nog niet echt iets kunnen vinden dan met de boot het goedkoopst schijnt te zijn. Brussel of Düsseldorf als vervanging van Amsterdam zou ook prima zijn. Hulp bij deze quest zou ik erg waarderen!
pi_119376069
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 10:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Al zou je 10 uur moeten wachten op een vliegveld voor een overstap, dan nog is het een prachtige aanbieding. Ruim 250 Euro goedkoper dan het eigenlijke ticket dat je had gevonden, dat ook al goedkoop was. Het is dat ik nu geen vrij meer kan krijgen met mijn werk, anders was ik wellicht ook gaan azen op een dergelijke aanbieding.
Het enige nadeel is dus dat het maar twee weken is. Maaaaarrrrr, als enkeltje is het zelfs nog aan de goedkope kant, dus eigenlijk wel interessant omdat ik toch niet precies weet wanneer ik terug ga. Ik zal het eens overwegen!
pi_119461478
Ik ga op 10 maart van Val thorens (Frankrijk) naar Morgins (Zwitserland) met het openbaar vervoer.Nu heb ik wel een route gevonden, maar die gaat behoorlijk om met de trein. Iemand ervaring met deze en suggestie?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_119461714
Iemand nog tips om via omwegen goedkoper naar Phoenix te kunnen vliegen? Kan nu een ticket voor 650 euro kopen retour.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 21 november 2012 @ 20:47:14 #238
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119479853
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 10:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Al zou je 10 uur moeten wachten op een vliegveld voor een overstap, dan nog is het een prachtige aanbieding. Ruim 250 Euro goedkoper dan het eigenlijke ticket dat je had gevonden, dat ook al goedkoop was. Het is dat ik nu geen vrij meer kan krijgen met mijn werk, anders was ik wellicht ook gaan azen op een dergelijke aanbieding.
Het is zeker goedkoop. Deze maatschappij staat echter bekend om de vele vertragingen, en dan hebben we het niet over enkele uren maar tientallen uren.
Daarnaast op de heenweg vlieg je via Phuket wat een extra tussenstop oplevert en waardoor je wel veel meer tijd kwijt bent met de reis zelf.

Nu ben ik zelf ook wel van de budgetmaatschappijen, en het retourtje Air Asia X van Kuala Lumpur naar Sydney voor 188 euro retour is goed bevallen, ik zou de vlucht echter niet boeken als deze voor de normale prijs wordt aangeboden van rond de 400-500 euro, dan betaal ik liever iets meer voor een 'echte' maatschappij.

Maar als kostenaspect het allerbelangrijkste is dan moet je er zeker voor gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_119481775
Weet er iemand of er directe vluchten beschikbaar zijn vanaf Amsterdam/Brussel/ParisCDG/Dusseldorf/Frankfurt naarPuerto Vallarta te Mexico?

Thanks
Abracadabra, tapate guarra!
  vrijdag 23 november 2012 @ 03:59:31 #240
153627 ElZwino
Red de banaan, eet een aap
pi_119527628
Beste allemaal,

Ik ben klaar met mijn stage eind december, en dan wilde ik wat gaan rondreizen in Zuid Amerika. te beginnen in Suriname of omliggende landen, maar ik heb met iemand afgesproken op 29 december in suriname dus dan wil ik daar zijn.

Ik woon in Philadelphia, maar vliegen vanaf Washington DC en New York is dus ook geen probleem.

Dus: een goedkope vlucht van Philadelphia, New York of DC naar Paramaribo

Ik kan reizen vanaf 23 december. Dus vliegen naar Georgetown (guyana) en dan de bus pakken is ook prima als dat het goedkoopste is. Want daar ben ik naar op zoek, de goedkoopste prijs.

Ik moet vliegen naar het vasteland van Z-amerika, en de goedkoopste vlucht die ik tot nu toe gevonden heb is $347 van NY naar Paramaribo met 1 tussenstop in Port of Spain, Tirnidad & Tobago op 28 december.

Heeft iemand een idee of dit goedkoper kan???? Alvast bedankt!
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...
pi_119531747
Heeft iemand hier ervaring met de werelddealweken van de KLM? Zijn dat vaste voorwaarden en vaste termijnen? Ik las dat die altijd in januari plaatsvinden. Maar zit er dan bijvoorbeeld ook een vaste termijn in waarin de vlucht moet plaatsvinden?
pi_119537086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:05 schreef Stansfield het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de werelddealweken van de KLM? Zijn dat vaste voorwaarden en vaste termijnen? Ik las dat die altijd in januari plaatsvinden. Maar zit er dan bijvoorbeeld ook een vaste termijn in waarin de vlucht moet plaatsvinden?
Ja, dat zijn bepaalde datums waar je uit kan kiezen. Bij de vorige werelddealweken was een vlucht naar Mexico City alleen in Januari afgeprijst bijvoorbeeld.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_119554217
• 1. waarvandaan: Amsterdam. Bij groot prijsverschil ook de omringende landen mogelijk.
• 2. wanneer: Vertrek ong 06-01-2012 tot ong 20-01-2012 en dan voor een duur van ong 2/3 weken
• 3. waarnaartoe: Bangkok, Kuala Lumpur, Singpore, whatever of een andere bestemming in die regio indien veel goedkoper.
• 4. hoe je wilt reizen: nou niet wandelend...
• 5. op welke manier je wilt reizen: goedkoop en overstap geen punt... mits reeel.
• 6. welke prijzen je zelf al gevonden hebt: rond de 700 euro
pi_119554877
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:27 schreef jack4ya het volgende:
• 1. waarvandaan: Amsterdam. Bij groot prijsverschil ook de omringende landen mogelijk.
• 2. wanneer: Vertrek ong 06-01-2012 tot ong 20-01-2012 en dan voor een duur van ong 2/3 weken
• 3. waarnaartoe: Bangkok, Kuala Lumpur, Singpore, whatever of een andere bestemming in die regio indien veel goedkoper.
• 4. hoe je wilt reizen: nou niet wandelend...
• 5. op welke manier je wilt reizen: goedkoop en overstap geen punt... mits reeel.
• 6. welke prijzen je zelf al gevonden hebt: rond de 700 euro
ik denk dat terug in de tijd viegen wat duurder is.
maar met 700,- heb je een mooie prijs voor een vlucht die kant op
pi_119565998
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:24 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet er iemand of er directe vluchten beschikbaar zijn vanaf Amsterdam/Brussel/ParisCDG/Dusseldorf/Frankfurt naarPuerto Vallarta te Mexico?

Thanks
Amsterdam zou de enige zijn, maar ook dat zie ik niet meer staan. Arkefly vloog er vorig jaar op (http://www.arkefly.nl/winterbestemmingen.aspx), maar lijkt dat die alweer is gediscontinueerd.
pi_119566862
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:24 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet er iemand of er directe vluchten beschikbaar zijn vanaf Amsterdam/Brussel/ParisCDG/Dusseldorf/Frankfurt naarPuerto Vallarta te Mexico?

Thanks
geen directe lijnvluchten in ieder geval
kun je hier op zoeken.
http://www.flightstats.co(...)htStatusByAirport.do
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:36:25 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119579891
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:27 schreef jack4ya het volgende:
• 1. waarvandaan: Amsterdam. Bij groot prijsverschil ook de omringende landen mogelijk.
• 2. wanneer: Vertrek ong 06-01-2012 tot ong 20-01-2012 en dan voor een duur van ong 2/3 weken
• 3. waarnaartoe: Bangkok, Kuala Lumpur, Singpore, whatever of een andere bestemming in die regio indien veel goedkoper.
• 4. hoe je wilt reizen: nou niet wandelend...
• 5. op welke manier je wilt reizen: goedkoop en overstap geen punt... mits reeel.
• 6. welke prijzen je zelf al gevonden hebt: rond de 700 euro
Als je wat flexibel bent in data (13-27 januari bijvoobeeld) kan je vanaf Antwerpen Centraal naar Kuala Lumpur vliegen voor 516 euro, heen moet je dan de trein nemen op Antwerpen en de koffer in Amsterdam inchecken, terug krijg je de koffer op Schiphol airport en moet je in theorie ook de trein terug nemen, maar die trein heb ik nog nooit genomen.
Dezelfde goedkope vluchten zijn ook beschikbaar voor Hong Kong, maar op iets minder gunstige data. Je kunt via de boekingstool eenvoudig zien welke data voor de goedkope prijs beschikbaar zijn.

Te boeken via de site van KLM, en dan bovenaan kiezen als land België en taal kan worden geselecteerd op Nederlands, Engels en Frans. Je kunt daar gratis betalen met Ideal, of met een kleine toeslag een credit card.

Probleem met het vertrek in de eerste week van Januari is dat het dan kerstvakantie is en dan de vluchtprijzen hoog zullen zijn, zowel inbound als outbound.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_119593010
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 01:39 schreef Gladif het volgende:
Ten eerste van Amsterdam naar Tokyo op 12 juli, van Tokyo of ergens in Zuid Japan naar Seoul op ongeveer 2 augustus en tenslotte van Seoul naar Amsterdam op 8 augustus.

Goedkoopste dat ik kon vinden (A'dam - Tokyo, Seoul - A'dam) was boven de 800e via Aeroflot. Voor Tokyo of ergens in Zuid Japan naar Seoul heb ik nog niet echt iets kunnen vinden dan met de boot het goedkoopst schijnt te zijn. Brussel of Düsseldorf als vervanging van Amsterdam zou ook prima zijn. Hulp bij deze quest zou ik erg waarderen!
Iemand?! ;(
pi_119598915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je wat flexibel bent in data (13-27 januari bijvoobeeld) kan je vanaf Antwerpen Centraal naar Kuala Lumpur vliegen voor 516 euro, heen moet je dan de trein nemen op Antwerpen en de koffer in Amsterdam inchecken, terug krijg je de koffer op Schiphol airport en moet je in theorie ook de trein terug nemen, maar die trein heb ik nog nooit genomen.
Dezelfde goedkope vluchten zijn ook beschikbaar voor Hong Kong, maar op iets minder gunstige data. Je kunt via de boekingstool eenvoudig zien welke data voor de goedkope prijs beschikbaar zijn.

Te boeken via de site van KLM, en dan bovenaan kiezen als land België en taal kan worden geselecteerd op Nederlands, Engels en Frans. Je kunt daar gratis betalen met Ideal, of met een kleine toeslag een credit card.

Probleem met het vertrek in de eerste week van Januari is dat het dan kerstvakantie is en dan de vluchtprijzen hoog zullen zijn, zowel inbound als outbound.
Die 516 kan ik niet vinden... sterker nog vanaf Antwerpen vind ik helemaal niets?
Alleen dat verhaal met die trein... dat moet ik nog even uitvogelen hoe dat bedoeld is.
Ik geloof dat ik 'm doorheb. Jammer is dat we praktisch naast Schiphol wonen, dus dat is behalve het geld sparen nogal loos heen en weer gereis :D

[ Bericht 2% gewijzigd door jack4ya op 25-11-2012 14:26:37 ]
pi_119612083
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:23 schreef Gladif het volgende:

[..]

Iemand?! ;(
Voor het stukje Japan - Z Korea moet je even wachten tot AirAsia Japan haar tickets voor de zomer vrijgeeft. Dan kan je voor 80 euro naar Pusan, voor 100 naar Incheon.
TRV
pi_119613795
Zijn er ook websites waar je op budget kunt zoeken ? Heb zelf nog geen voorkeur waar ik heen wil, maar heb wel een budget p.p. voor een vliegticket. Leuke manier om zo ideeën op te doen :)
pi_119615854
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:22 schreef DutchieBre het volgende:
Zijn er ook websites waar je op budget kunt zoeken ? Heb zelf nog geen voorkeur waar ik heen wil, maar heb wel een budget p.p. voor een vliegticket. Leuke manier om zo ideeën op te doen :)
Wat je ook kan doen is op skyscanner vertrek Nederland selecteren en als bestemming 'overal'. Ben je erg flexibel selecteer dan ook als datum 'hele jaar'. Je krijgt dan een hele lijst bestemmingen oplopend in prijs.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_119616498
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 21:01 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Wat je ook kan doen is op skyscanner vertrek Nederland selecteren en als bestemming 'overal'. Ben je erg flexibel selecteer dan ook als datum 'hele jaar'. Je krijgt dan een hele lijst bestemmingen oplopend in prijs.
Opeens lijkt Kaapverdië interessant :)
  zondag 25 november 2012 @ 21:44:13 #254
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119618449
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:19 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Die 516 kan ik niet vinden... sterker nog vanaf Antwerpen vind ik helemaal niets?
Alleen dat verhaal met die trein... dat moet ik nog even uitvogelen hoe dat bedoeld is.
Ik geloof dat ik 'm doorheb. Jammer is dat we praktisch naast Schiphol wonen, dus dat is behalve het geld sparen nogal loos heen en weer gereis :D
Voor mij is het gelukkig zo dat ik niet helemaal naast Schiphol woon, maar ook voor mij is het toch wel uit de richting om naar Antwerpen te gaan en dan naar Schiphol te reizen.
Maar gelukkig hoeft het alleen op de heenweg, en terug kan je gewoon op de normale manier naar huis, je hebt je koffer al en KLM stuurt geen naheffing, je verstoord daarnaast de vlieguitvoering niet en het is voor KLM onmogelijk om te kunnen controleren dat je (moedwillig) de trein niet terug hebt genomen.

Heen moet je echt het ticket in Antwerpen ophalen, het is echt noodzakelijk dit aan de balie te doen, op dat moment wordt e.e.a. in het systeem vrijgegeven.
Het is mij al 2x overkomen dat dit dan niet lukt, dan krijg je een handmatig ticket mee en een document met een heleboel stempels met bewijs dat je op Antwerpen station bent geweest om je ticket af te halen maar het KLM systeem vastliep, op Schiphol kan je dan gewoon inchecken.
Tip, je kunt niet online inchecken, dit om te voorkomen dat er conflicten bij de gate ontstaan met mensen die al wel een boarding pass hebben maar niet met de trein hebben gereisd, je kan met manage your booking 3 maanden van te voren je zitplaats al vastleggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_119627486
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:39 schreef HomoSaabiens het volgende:

[..]

Voor het stukje Japan - Z Korea moet je even wachten tot AirAsia Japan haar tickets voor de zomer vrijgeeft. Dan kan je voor 80 euro naar Pusan, voor 100 naar Incheon.
Wanneer geeft AirAsia die ongeveer vrij?
pi_119688847
1. Praag - Krakow vv
2. 28 dec - 1 januari

Weet iemand of er een busverbinding is tussen Praag en Krakow? Kon zelf nog niks vinden. Alleen een omslachtige treinreis (nachttrein is geen optie).
pi_119700700
Ik ben met de trein van Krakow naar Praag gegaan, maar hoezo omslachtige treinreis? Volgens mij moest ik één keer overstappen, maar dat is toch ook niet zo'n ramp?
pi_119702491
Nou ja vooral duur eigenlijk :P. Duurt ongeveer 7.5 uur met de trein. Terwijl het met de bus volgens mij ook wel in een uur of 6/7 moet kunnen voor ongeveer de helft van de prijs. Maar ik kan dus geen bus vinden die Praag > Krakow doet (of eventueel Katowice)

edit: nvm heb het al gevonden. Trein van Praag naar Cesky Tesin, en vanuit daar met de bus.

[ Bericht 12% gewijzigd door Fukjoeman op 28-11-2012 10:45:10 ]
pi_119753798
1. treinstation deventer

2. december 2012
3. Oosternijkerk (Friesland)
4. Trein
5. Zo snel en goedkoop mogelijk.

Mensen die mij kunnen helpen? Ik wil zo snel / goedkoop mogelijk vanaf Overijssel naar Oosternijkerk in Friesland. Via 9292.nl word ik wel wat wijzer maar toch niet helemaal.. Alle tips zijn welkom.
pi_119812876
Gisteren eindelijk een reisje naar Zuid-Afrika geboekt. Wat een 'ellende' met het zoeken van de allergoedkoopste vliegticket aanbieder! Uiteindelijk was ik voor 2 tickets 1162,58, 581,29 PP, ook voorgeschreven zoals skyscanner.

Via Skyscanner leek het allemaal het goedkoopst via tix.nl, maar daar berekenen ze best wat extra toeslagen en dingen, zoals ook te lezen in de openingspost.

ATP dan, ogenschijnlijk degene met de laagste boekingskosten, maar uiteindelijk kwamen we daar toch op 20 euro duurder uit dan via budgetair, via skyscanner. (als je daar niet via skyscanner gaat betaalde je 40 euro meer).

De opbouw van de tickets is redelijk abracadabra, zeker als je direct bij de airline zou boeken (lufthansa), dan was alleen creditcard betalen mogelijk waar nog een toeslag van 15 euro op was. Kortom: een fijne ervaring met budgetair en meteen na ideal betaling ook een inlogcode voor de vlucht van Lufthansa zodat we stoelen kunnen uitzoeken. Bam!
Recommender bij buyincoins: Martinp
pi_119813001
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:18 schreef Cheaps het volgende:
Gisteren eindelijk een reisje naar Zuid-Afrika geboekt. Wat een 'ellende' met het zoeken van de allergoedkoopste vliegticket aanbieder! Uiteindelijk was ik voor 2 tickets 1162,58, 581,29 PP, ook voorgeschreven zoals skyscanner.

Via Skyscanner leek het allemaal het goedkoopst via tix.nl, maar daar berekenen ze best wat extra toeslagen en dingen, zoals ook te lezen in de openingspost.

ATP dan, ogenschijnlijk degene met de laagste boekingskosten, maar uiteindelijk kwamen we daar toch op 20 euro duurder uit dan via budgetair, via skyscanner. (als je daar niet via skyscanner gaat betaalde je 40 euro meer).

De opbouw van de tickets is redelijk abracadabra, zeker als je direct bij de airline zou boeken (lufthansa), dan was alleen creditcard betalen mogelijk waar nog een toeslag van 15 euro op was. Kortom: een fijne ervaring met budgetair en meteen na ideal betaling ook een inlogcode voor de vlucht van Lufthansa zodat we stoelen kunnen uitzoeken. Bam!
Ik heb ook via tix geboekt en ik was 0 euro extra kwijt? Heb jij op alle verzekeringen ja gedrukt dan?
Ik ga nu in januari naar Bangkok voor 651 euro. Ook via Skyscanner trouwens.
pi_119836811
Ik heb voor April ongeveer een budgetje van ¤300,- voor tickets. Ik zou graag buiten Europa gaan, maar niet te veel gedoe met een visum .. Iemand nog een gouden tip ? Ik sta voor veel open, niet perse enkel strand of cultuur. Ik vind altijd mijn weg wel :) ..

Iran en Libanon worden het niet voor me, die had ik zelf al gevonden !
  zondag 2 december 2012 @ 16:40:20 #263
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119845047
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:22 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb voor April ongeveer een budgetje van ¤300,- voor tickets. Ik zou graag buiten Europa gaan, maar niet te veel gedoe met een visum .. Iemand nog een gouden tip ? Ik sta voor veel open, niet perse enkel strand of cultuur. Ik vind altijd mijn weg wel :) ..

Iran en Libanon worden het niet voor me, die had ik zelf al gevonden !
Lufthansa heeft veel bestemmingen in Oostelijk Europa/Azie welke voor een schappelijke prijs worden aangeboden, denk aan Sint Petersburg of Moskou, Minsk of Kiev, of bijvoorbeeld Istanbul, Ankara of Izmir. Daarnaast met Estonian Air naar Tbilisi in Georgië.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_119847094
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:22 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb voor April ongeveer een budgetje van ¤300,- voor tickets. Ik zou graag buiten Europa gaan, maar niet te veel gedoe met een visum .. Iemand nog een gouden tip ? Ik sta voor veel open, niet perse enkel strand of cultuur. Ik vind altijd mijn weg wel :) ..

Iran en Libanon worden het niet voor me, die had ik zelf al gevonden !
Voor 200-250 euro vlieg je naar Marokko (o.a. Marrakesh, Casablanca) of Israel (Tel Aviv). Voor 300 euro zijn Cairo en Dubai mogelijkheden
pi_119881174
Wij zijn van plan om in de zomer (bouwvak) een weekje naar New York te gaan. Normaliter lukt het om buiten de vakanties voor ongeveer ¤ 450 - 500 op en neer te vliegen naar New York. In de vakantie zal het een stuk duurder zijn, uiteraard. Momenteel staat de prijs op ¤ 650, maar ik neem aan dat dit nog wel gaat zakken. Heeft iemand een redelijke prijsindicatie?
  maandag 3 december 2012 @ 18:55:25 #266
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119889664
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:13 schreef riX- het volgende:
Wij zijn van plan om in de zomer (bouwvak) een weekje naar New York te gaan. Normaliter lukt het om buiten de vakanties voor ongeveer ¤ 450 - 500 op en neer te vliegen naar New York. In de vakantie zal het een stuk duurder zijn, uiteraard. Momenteel staat de prijs op ¤ 650, maar ik neem aan dat dit nog wel gaat zakken. Heeft iemand een redelijke prijsindicatie?
:) Je weet dat ze bij de luchtvaartmaatschappijen ook een kalender hebben en de vakanties daarop omcirkelt hebben?
Zodra je moet vliegen in een vakantie, kerst, voorjaar, herst of zomervakantie, dan zal door middel van Yield management door elke luchtvaartmaatschappij daar (automatisch) op basis van historische gegevens op ingespeeld worden, wat inhoudt dat de prijzen hoger zullen uitvallen, men weet dat het aanbod van reizigers in die periode relatief groot is ten op zichtte van de capaciteit.

Buiten de vakanties is een ticket tussen de 350-450 euro zeker haalbaar, echter in de bouwvak vindt ik 650 euro nog eens zo slecht nog niet.
(De toestellen hoeven overigens niet eens echt vol te zitten in de vakantie, veel mensen hebben geen keus en moeten in die periode weg en betalen dus de hoofdprijs).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_119934284
Iemand tips: ongeveer periode 23 maart tot 5 april (+/- 2 weken) naar Los Angeles. Het liefst rechstreeks, maar een korte overstap maakt ook niet uit. Ik kom zelf op ¤750 p.p. uit.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_119936649
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand tips: ongeveer periode 23 maart tot 5 april (+/- 2 weken) naar Los Angeles. Het liefst rechstreeks, maar een korte overstap maakt ook niet uit. Ik kom zelf op ¤750 p.p. uit.
Al vanaf 666 euro (22/3-7/4) met American Airlines (AMS-LHR-LAX; LAX-LHR-DUS).

Je had trouwens best wat meer info kunnen geven, bijv of Dusseldorf oke is of niet.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_119940297
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand tips: ongeveer periode 23 maart tot 5 april (+/- 2 weken) naar Los Angeles. Het liefst rechstreeks, maar een korte overstap maakt ook niet uit. Ik kom zelf op ¤750 p.p. uit.
Tussenstop in Philadelphia voor 535,- met US Airways vertrek op 25 maart en terug de 8e.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_119940426
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:02 schreef miro86 het volgende:

[..]

Al vanaf 666 euro (22/3-7/4) met American Airlines (AMS-LHR-LAX; LAX-LHR-DUS).

Je had trouwens best wat meer info kunnen geven, bijv of Dusseldorf oke is of niet.
Srry, Nederland of België zijn opties. Bedankt!
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_120075703
Ben op zoek naar een goedkope vliegticket naar Fuerteventura.

Datum 1 t/m 8 maart

Vertrek vanaf: Amsterdam/Brussel/Dusseldorf/Parijs

Goedkoopst gevonden: 219 Euro vanaf Amsterdam met Iberia.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_120076107
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:37 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ben op zoek naar een goedkope vliegticket naar Fuerteventura.

Datum 1 t/m 8 maart

Vertrek vanaf: Amsterdam/Brussel/Dusseldorf/Parijs

Goedkoopst gevonden: 219 Euro vanaf Amsterdam met Iberia.
Is volgens mij een prima prijs ;)
  zaterdag 8 december 2012 @ 23:05:00 #273
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120091308
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:22 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb voor April ongeveer een budgetje van ¤300,- voor tickets. Ik zou graag buiten Europa gaan, maar niet te veel gedoe met een visum .. Iemand nog een gouden tip ? Ik sta voor veel open, niet perse enkel strand of cultuur. Ik vind altijd mijn weg wel :) ..

Iran en Libanon worden het niet voor me, die had ik zelf al gevonden !
Egypte, Marokko, Israël, Jordanië, VAE (Dubai) liggen het meest voor de hand.
Azoren/Madeira/Canarische Eilanden liggen ook min of meer buiten Europa en zijn geschikt als je geen woestijnlanden zoekt.
Misschien is Senegal ook mogelijk. Buiten Afrika/Midden oosten wordt lastig, denk ik. Heel af en toe is er een mooie deal naar het Caribisch gebied, of Florida.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 08-12-2012 23:11:07 ]
pi_120221276
Waar vond je ook alweer die tickets die je op het station in België op moest halen?
pi_120221306
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waar vond je ook alweer die tickets die je op het station in België op moest halen?
Www.klm.be
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_120221363
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Www.klm.be
Danku.
pi_120230379
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
Buiten de vakanties is een ticket tussen de 350-450 euro zeker haalbaar, echter in de bouwvak vindt ik 650 euro nog eens zo slecht nog niet.
Heb een voorbeeld van een retourvlucht naar NYC onder de 400 euro? Tot een paar jaar geleden kon dat volgens mij nog wel, maar nu heb ik het al een tijd niet meer gezien.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:26:00 #278
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120239803
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:10 schreef clowntje het volgende:

[..]

Heb een voorbeeld van een retourvlucht naar NYC onder de 400 euro? Tot een paar jaar geleden kon dat volgens mij nog wel, maar nu heb ik het al een tijd niet meer gezien.
Op dit moment zijn er inderdaad geen tickets beschikbaar, maar dit jaar nog waren er tarieven, met vertrek vanaf Antwerpen bij KLM / Air France / Delta beschikbaar voor 350-425 euro afhankelijk van de periode die je vloog.
Ook Lufthansa en Continental hadden een aanbieding met vertrek Amsterdam met dit soort bedragen, deze acties zijn uiteraard tijdelijk en alleen voor bepaalde periodes beschikbaar.

In principe worden dergelijke aanbiedingen ook op Fok geplaatst in het topic nieuws en aanbiedingen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_120242571
Ik ben op zoek naar een ticket vanaf Schiphol (tenzij het veel goedkoper is, zie ook onder) naar NYC op 8 maart, eventueel 9 maart. Dan door op 11 of 12 maart (indien 12 dan moet de vlucht 's ochtends zijn ivm congresbezoek dan vanaf 12 start) naar San Francisco (of omgeving). Vervolgens terug vanaf Vancouver (YVR) naar AMS.
Overstappen: liefst zo min mogelijk, maar is in principe geen probleem. Terugvlucht moet minder dan 16 uur zijn. Heenreis liever niet meer dan 11.
Gevonden: United voor 796 of BA voor 10 euro meer met betere tijden.
KLM-retour vanaf Antwerpen: heen NYC terug: YVR = 583, daar komt dan een binnenlandse vlucht bij voor circa 140 euro + treinreis naar Antwerpen 30 euro = 753, dat is een te klein verschil om daarvoor de treinenstress te hebben (Fyra is nu niet zo betrouwbaar :) )
Andere optie is BRU-NYC-SFO en dan YVR-AMS voor 735 euro + 36 trein. Helpt dus ook niet veel.
Terugvliegen op BRU levert niks op. Gezocht: kayak, expedia, orbitz, cheaptickets, edreams, tix, budget, ltur, seat24, AA, BA, United, Lufthansa, KLM, Delta

Iemand nog een tip om het goedkoper te krijgen? Ter info, mocht het zonder NYC veel goedkoper kunnen (dus naar SFO, terug vanaf YVR), dan is dat een optie. Maar het verschil om NYC mee te nemen vind ik voor het gevonden prijsverschil (paar tientjes) te leuk.

Retourtjes SFO met US airways gaan momenteel trouwens weg voor 535 voor geïnteresseerden.
pi_120282555
Voor nieuwjaar dacht ik eens een keer buiten nederland te gaan. Berlijn kwam daar op mijn radar
dus na een speurtocht naar de goedkoopste ticket.
Ik heb gezocht rond de 29ste om te gaan en dan woensdag 2 januari terugkomen.

Dit heb ik gevonden voor ¤ 105.28
za 29/12 20:55u Brussel (BRU)
wo 2/01 17:15u Berlijn (TXL) Tegel

Ik kan vertrekken vanuit elk vliegveld in nederland, brussel en keulen-bonn

Ik heb zo'n gevoel dat als k nog even wacht dat het dan nog goedkoper wordt maar ik weet het niet zeker, wat denken jullie?
Iemand ervaring met stappen in berlijn rond nieuwjaar?
pi_120283191
Ik wil komend jaar rond de kerst en met oud en nieuw naar Australie(melbourne). Heeft iemand tips over het moment van boeken? Liefst zo goedkoop mogelijk. Ik wil vertrekken vanuit Nederland, Belgie of het VK. Alvast bedankt.
  donderdag 13 december 2012 @ 21:21:22 #282
353585 spotreisje
Op zoek naar reisaanbiedingen
pi_120283654
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:10 schreef clowntje het volgende:

[..]

Heb een voorbeeld van een retourvlucht naar NYC onder de 400 euro? Tot een paar jaar geleden kon dat volgens mij nog wel, maar nu heb ik het al een tijd niet meer gezien.
455 euro als je vertrekt vanaf Düsseldorf. Terug kun je dan in Amsterdam uitstappen als je bijvoorbeeld met de trein bent gekomen. Als je je auto op Düsseldorf parkeert kun je uiteraard daar ook weer naar terug vliegen. Met KLM in totaal voor ¤455 euro maar als je ook terug naar Düsseldorf gaat kan het nog iets goedkoper (¤417) omdat je niet via Amsterdam hoeft waardoor er meer routeopties met KLM partners zijn.

Wel boeken via de Duitse KLM site. Als je exact dezelfde vlucht vanaf Amsterdam neemt, dus zonder de vlucht Düsseldorf - Amsterdam daaraan vooraf, betaal je bijna ¤200 meer.

Vlucht A + B + C = ¤ 454,20
Vlucht A + B + C + D = ¤ 454,20
Vlucht B + C = ¤ 648,75

Donderdag 17 januari 2013
Vlucht A – KLM cityhopper vlucht kl1858 14:40 Düsseldorf – 15:35 Amsterdam
Vlucht B – KLM vlucht KL0643 17:50 uur Amsterdam – 20:05 uur New York (JFK)

Woensdag 23 januari
Vlucht C – KLM vlucht KL0644 22:50 uur New York (JFK) – 12:00 +1 Amsterdam
Vlucht D – KLM cityhopper vlucht kl1857 13:10 uur Amsterdam – 14:00 uur Düsseldorf

[ Bericht 0% gewijzigd door spotreisje op 13-12-2012 21:27:01 ]
Altijd op zoek naar reisjes voor een spotprijs
  donderdag 13 december 2012 @ 21:27:25 #283
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120283946
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:21 schreef spotreisje het volgende:

[..]

455 euro als je vertrekt vanaf Düsseldorf. Terug kun je dan in Amsterdam uitstappen als je bijvoorbeeld met de trein bent gekomen. Als je je auto op Düsseldorf parkeert kun je uiteraard daar ook weer naar terug vliegen. Met KLM in totaal voor ¤455 euro maar als je ook terug naar Düsseldorf gaat kan het nog iets goedkoper omdat je niet via Amsterdam hoeft waardoor er meer routeopties met KLM partners zijn.

Wel boeken via de Duitse KLM site. Als je exact dezelfde vlucht vanaf Amsterdam neemt, dus zonder de vlucht Düsseldorf - Amsterdam daaraan vooraf, betaal je bijna ¤200 meer.

Vlucht A + B + C = ¤ 454,20
Vlucht A + B + C + D = ¤ 454,20
Vlucht B + C = ¤ 648,75

Donderdag 17 januari 2013
Vlucht A – KLM cityhopper vlucht kl1858 14:40 Düsseldorf – 15:35 Amsterdam
Vlucht B – KLM vlucht KL0643 17:50 uur Amsterdam – 20:05 uur New York (JFK)

Woensdag 23 januari
Vlucht C – KLM vlucht KL0644 22:50 uur New York (JFK) – 12:00 +1 Amsterdam
Vlucht D – KLM cityhopper vlucht kl1857 13:10 uur Amsterdam – 14:00 uur Düsseldorf
Als je enkel handbagage hebt kan je prima uitstappen in Amsterdam, dan is er geen probleem en kan je de weg vervolgen.
Heb je ruimbagage dan verstoor je volgens KLM het proces en wordt er een 'boete' opgelegd voor het verkrijgen van de ruimbagage.
Of dit wel of niet legaal kan door KLM valt te bezien, echter op dat moment wordt je voor het blok gezegd en je kan over de balie heenkomen of niet, de bagage ga je niet direct meekrijgen. Er zijn wisselende verhalen over het succes van het kosteloos terugkrijgen via de klantenservice van KLM.

Wanneer je de Duitsland route kiest en met ruimbagage reist zal je echt tot Dusseldorf terug moeten reizen als je geen discussie wilt over de bagage. Op New York (of welke luchthaven dan ook) zal het niet mogelijk zijn de bagage tot Amsterdam te labelen, KLM staat dit pertinent niet toe aan de handeling agents.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:37:19 #284
353585 spotreisje
Op zoek naar reisaanbiedingen
pi_120346555
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je enkel handbagage hebt kan je prima uitstappen in Amsterdam, dan is er geen probleem en kan je de weg vervolgen.
Heb je ruimbagage dan verstoor je volgens KLM het proces en wordt er een 'boete' opgelegd voor het verkrijgen van de ruimbagage.
Of dit wel of niet legaal kan door KLM valt te bezien, echter op dat moment wordt je voor het blok gezegd en je kan over de balie heenkomen of niet, de bagage ga je niet direct meekrijgen. Er zijn wisselende verhalen over het succes van het kosteloos terugkrijgen via de klantenservice van KLM.

Wanneer je de Duitsland route kiest en met ruimbagage reist zal je echt tot Düsseldorf terug moeten reizen als je geen discussie wilt over de bagage. Op New York (of welke luchthaven dan ook) zal het niet mogelijk zijn de bagage tot Amsterdam te labelen, KLM staat dit pertinent niet toe aan de handeling agents.
Bedankt voor je advies ozzietukker. Ik kende tot nu toe alleen de verhalen waarbij het op de terugweg geen probleem is zolang je bij het inchecken aangeeft dat je de bagage in Amsterdam wenst uit te checken. Goed om ook andere ervaringen te horen zodat we er extra alert op kunnen zijn.
Altijd op zoek naar reisjes voor een spotprijs
pi_120368213
Iemand tips hoe en waar ik het goedkoopst tickets boek van NL naar Suriname vervolgens naar Aruba en dan weer terug naar NL?
pi_120369435
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:11 schreef Apekoek het volgende:
Iemand tips hoe en waar ik het goedkoopst tickets boek van NL naar Suriname vervolgens naar Aruba en dan weer terug naar NL?
www.cheaptickets.nl
pi_120371868
quote:
Toch wel dus, dacht aan alternatieven.
pi_120372174
1. Vanuit Chiang Mai, Thailand (of een andere plek in de buurt, in ieder geval Noord Thailand)
2. Eind december / begin januari, redelijk flexibel afhankelijk van prijs en beschikbaarheid
3. Koh Tao, Thailand, evt via Koh Samui vliegveld oid
4. Zo snel en goedkoop mogelijk
5. Het liefst dus zo snel en goedkoop mogelijk of een compromis ;) Kan zelf alleen vluchten van Chiang Mai naar Koh Samui voor rond de 200¤ / 8000 Baht vinden maar dit vind ik veel te duur. Maar om 2-3 dagen in de bus te zitten met waarschijnlijk een nodige overnachting in Bangkok ofzo zie ik ook niet helemaal zitten

Iemand ervaring, tips of ideeën?
pi_120373426
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 01:28 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Retourtje dusseldorf +/- 1000 euro
Retourtje london +/- 720 euro
Retourtje amsterdam +/- 1000 euro

Goedkoopste in london is deze: http://www.carltonleisure(...)turnmonthyear=102012
[ afbeelding ]

Ik denk dat je voor 280 euro goed op en neer kunt rijden/vliegen/treinen/bussen naar london op en neer, maar ik weet niet of je daar zin in hebt ;).
megabus.com, dan ben je nog geen 5 euro kwijt.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
  zondag 16 december 2012 @ 16:21:47 #290
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120377010
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:24 schreef ZigoSOS het volgende:
1. Vanuit Chiang Mai, Thailand (of een andere plek in de buurt, in ieder geval Noord Thailand)
2. Eind december / begin januari, redelijk flexibel afhankelijk van prijs en beschikbaarheid
3. Koh Tao, Thailand, evt via Koh Samui vliegveld oid
4. Zo snel en goedkoop mogelijk
5. Het liefst dus zo snel en goedkoop mogelijk of een compromis ;) Kan zelf alleen vluchten van Chiang Mai naar Koh Samui voor rond de 200¤ / 8000 Baht vinden maar dit vind ik veel te duur. Maar om 2-3 dagen in de bus te zitten met waarschijnlijk een nodige overnachting in Bangkok ofzo zie ik ook niet helemaal zitten

Iemand ervaring, tips of ideeën?
Snel en Goedkoop gaan op die route niet samen. Waarschijnlijk ben je qua prijs / snelheid nog het beste af met 2 enkeltjes van NokAir, Chiang Mai - DMK en DMK Surat Thani. geen idee of NokAir nu nog die combi vliegen-bus-boot aanbiedt. Ik denk dat je die trip dan wel in een dag kunt maken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_120547986
Wil op vakantie in februari en kreeg vandaag de tip <<<site weg>>>. Ze hebben vliegticket aanbieding naar steeds een andere bestemming. Ik zag een aanbieding naar LA voor 499, maar die is nu weg. Is die aanbieding nog te boeken, iemand ervaring met deze site?

[ Bericht 16% gewijzigd door UIO_AMS op 20-12-2012 13:01:17 ]
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 13:01:53 #292
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_120548244
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:52 schreef ttlaak het volgende:
Wil op vakantie in februari en kreeg vandaag de tip <<<site weg>>>. Ze hebben vliegticket aanbieding naar steeds een andere bestemming. Ik zag een aanbieding naar LA voor 499, maar die is nu weg. Is die aanbieding nog te boeken, iemand ervaring met deze site?
Dat moet je zelf als medewerker van die site toch wel weten.

Doei.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_120552844
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:01 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat moet je zelf als medewerker van die site toch wel weten.

Doei.
_O-
pi_120614447
Hoe kom ik het goedkoopst van Amsterdam naar Londen en weer terug tussen kerst en oudejaarsdag?
Trein is belachelijk duur, de trein is ca. 230eu retour.. en de boot kom ik niet helemaal uit.. lijkt wel of ie vol zit.. iemand alternatieven?
pi_120615197
Vliegticket zal je ook snel 200 euro kosten voor een retour.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_120615318
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegticket zal je ook snel 200 euro kosten voor een retour.
Da's veel geld G.. heb je nog een cheape oplossing?
pi_120616468
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:58 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Da's veel geld G.. heb je nog een cheape oplossing?
Duinkerken --> Dover, met DFDS Seaways een optie?
pi_120620862
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:41 schreef andreas612 het volgende:
Hoe kom ik het goedkoopst van Amsterdam naar Londen en weer terug tussen kerst en oudejaarsdag?
Trein is belachelijk duur, de trein is ca. 230eu retour.. en de boot kom ik niet helemaal uit.. lijkt wel of ie vol zit.. iemand alternatieven?
Www.megabus.com
Allen heen nog mogelijk zo te zien. Of je wilt met oud en nieuw in de bus zitten :p
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_120621090
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:19 schreef bitowner het volgende:

[..]

Duinkerken --> Dover, met DFDS Seaways een optie?
die accepteren geen voetgangers
pi_120869583
Waarvandaan: Brussel, Amsterdam
Wanneer: 4 of 5 of 6 juli en terugkomst eind juli (of enkele dagen vroeger)
Waar naar toe: Sri Lanka
Hoe: vliegtuig
Op welke manier: zo goedkoop mogelijk
Welke prijzen: Rond de 800 a 900 ¤
pi_120896161
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:18 schreef Kielse het volgende:
Waarvandaan: Brussel, Amsterdam
Wanneer: 4 of 5 of 6 juli en terugkomst eind juli (of enkele dagen vroeger)
Waar naar toe: Sri Lanka
Hoe: vliegtuig
Op welke manier: zo goedkoop mogelijk
Welke prijzen: Rond de 800 a 900 ¤
2 losse retourtjes. Amsterdam-Dubai vanaf 285,- en Dubai- Colombo vanaf 234 euro.
Tickets zoeken via oa skyscanner.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')