abonnement Unibet Coolblue
pi_115053303
En hier weer verder snuffelen naar leuke tips en vergapen aan mooie kamertjes!

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:12 schreef ChilllayD het volgende:
Misschien dat ik hier ook even kan vragen.......

We willen een bedje kopen wat 70cm heeft als binnenmaat (met lage opstaande randen, waar het matrasje dus in komt te vallen) en ons matrasje is ook 70cm.
Past deze beveiliging daar dan wel tussen?
http://www.baby-dump.nl/s(...)25-cm-vrijstaand.jpg

(gewoon flink proppen tussen de rand van het bed en het matras?)
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:36 schreef _Bar_ het volgende:
hier is de verf besteld :D Groene verf en blauwe.
Gordijnenstof is in huis, moet ze alleen nog gaan maken
het kamertje is zo goed als leeg, en het geen wat er nog staat kan pas van zijn plek zodra we beginnen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 11:24 schreef Sandous het volgende:
Dank jullie voor de lampeninspiratie, zo lief!!!
Ik heb echt rotkamers. Overal zit er wel een deur of raam, waardoor je zo beperkt bent met schuiven.

Keshet, hier dus ook een babyjommen en een peutermaisje. Ik heb al zoveel frutsels verzameld (koffertjes, letter voor op de muur, postcard in lijstjes) Alleen muur kleur ben ik gewoon niet uit, en lamp en kleed...
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:25 schreef Sam1993 het volgende:
Sandous. Misschien een optie om gewoon mooi baby roze met baby blauw te combineren. dat heeft onze peuter hier ook en zit er echt wel heel leuk uit. we hebben gewoon 2 muren roze en twee blauw gedaan en aangekleed met leuke schilderijtjes (winnie the pooh maar kan ook met andere neutrale dingen) wij hebben hier op de babykamer een witte plafon lamp van de ikea met wolkjes erop kost twintig euro en geeft voldoende ligt het is een meisje maar zou ook goed voor een jongetje kunnen. hij ziet er in de verpakking groot en lomp uit maar eenmaal hangend is het helemaal niet verkeerd.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40149933/

ze hebben er ook leuke wandlampjes van hellaas bleven die hier niet hangen met onze zachte muren.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_115055704
pff elins kamer is bijna af! Wat een zooi verzamelen peuters zeg :o
pi_115055944
Ben heeeeeeel benieuwd naar t totaal plaatje KD!

Gatverdarrie, ik heb een idee in mn hoofd voor Lena's kamer en ben vandaag 6 kringlopen afgestruind hier in Drenthe, maar werkelijk, mensen nemen hier volgens mij allemaal hun mooie spullen mee de kist in en laten hun lucht achter...pffff! Vond ik eindelijk het soort kast waar ik naar op zoek was vroegen ze 495 euro voor t kreng...je me hoela dus hè, dan is de hele sjeu van mn kringloopvondst eraf :(

En ik moet zeggen dat ik t inderdaad ook echt veel lastiger vind om nu een kamertje in te richten omdat ik er nu natuurlijk ook al Lena's speelgoed en aanverwanten in moet verwerken en de ideeën in mijn hoofd a la VTwonen stijl binnenkomen ;) Hoewel ik t anderzijds ook heerlijk vind om een kamertje in te richten voor een meisje wat ik al door en door ken.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_115056123
kringloopwinkels zijn asociaal duur momenteel.. of ze kunnen geen waarde schatten.
Ik zag laatst een schattig buikkastje in halfvergane staat, vroegen ze 175 euro voor dat ding :')

en ik ben vorige week verliefd geworden op een systeemkast met een stuk of 40 ladebakjes erin, zoiets hadden ze vroeger ook altijd op scholen :) alleen is ie loei en loeizwaar dus dat krijgen we nevernooitniet de zolder op ;(
pi_115056214
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:18 schreef Poppedein het volgende:
Ben heeeeeeel benieuwd naar t totaal plaatje KD!

Gatverdarrie, ik heb een idee in mn hoofd voor Lena's kamer en ben vandaag 6 kringlopen afgestruind hier in Drenthe, maar werkelijk, mensen nemen hier volgens mij allemaal hun mooie spullen mee de kist in en laten hun lucht achter...pffff! Vond ik eindelijk het soort kast waar ik naar op zoek was vroegen ze 495 euro voor t kreng...je me hoela dus hè, dan is de hele sjeu van mn kringloopvondst eraf :(

En ik moet zeggen dat ik t inderdaad ook echt veel lastiger vind om nu een kamertje in te richten omdat ik er nu natuurlijk ook al Lena's speelgoed en aanverwanten in moet verwerken en de ideeën in mijn hoofd a la VTwonen stijl binnenkomen ;) Hoewel ik t anderzijds ook heerlijk vind om een kamertje in te richten voor een meisje wat ik al door en door ken.
hahah dat tweede, bij baby's kan je idd op standje woonblad, bij peuters moet al dat lelijke speelgoed er ook in..en de tig poppen, knuffels, plastichysterie e.d ;(
pi_115056826
Ik heb ook een ideetje voor beide kamers, maar de uitvoering is wat ingewikkelder dan ik dacht.

Wil poëzieposters ophangen, en ik weet precies welke gedichten erop moeten staan, maar ik kan ze nergens vinden...
pi_115057053
dan maak je ze toch zelf?
pi_115068377








de camera is in bruikleen en mijn telefoon hekelt foto's maken :')
maar alvast een kleine vage impressie :')
in de kast onderin komt dus een poppenhuis, behangetje en vloerbediingkje is onderweg.. wanden ben ik al aan het zagen :)
pi_115068562
leuk hoor KD! ik vind het sfeertje heel tof geworden... <3
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115068800
ik zal volgende week even een panorama klikken, kamer heeft veel hoekjes..
pi_115068943
Leuk kleurdoos! Leuk sfeertje inderdaad. Op de een of andere manier lukt mij dat ook nooit. Bij Ninthe is het redelijk gelukt. Volgend jaar gaat mahre naar de zolder en dan hoop ik ook een echte meiden kamer te maken.
pi_115070957
Leuk Kleurdoos!

Posters zelf maken kan, maar dan wordt het echt alleen de tekst, terwijl er ook poëzieposters bestaan met beeld erbij, en zo creatief ben ik niet dat ik dat zelf kan...
pi_115071730
Heel erg leuk Kd! Hele mooie vloer ook.
pi_115077220
Leuk KD! Is dat nou een kumquat knuffel in haar bed?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115081221
Mijn zoontje van 2 jaar verhuist binnenkort naar zijn nieuwe kamer. Deze kamer heeft echter een vrij laag schuifraam (op de 3e verdieping). Ik zou het raam graag willen beveiligen zodat hij er niet doorheen kan vallen. In Amerika verkopen ze hekwerkjes voor voor het raam, maar in Europa zijn deze niet of nauwelijks te krijgen. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en hoe hebben jullie dit dan opgelost? Of heeft er iemand andere tips? Het raam is ongeveer 150 cm breed. Ik zat zelf te denken om een traphekje er tegen aan te schroeven, maar dat is weer zo hoog.
pi_115081358
Is het een velux Robazizo?? Dan zou je ook nog aan een schuifhor kunnen denken.. heb je 2 vliegen in 1 klap
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115081684
Is toch wel te koop, uitvalbeveiliging?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_115084458
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:52 schreef Lamb29 het volgende:
Is het een velux Robazizo?? Dan zou je ook nog aan een schuifhor kunnen denken.. heb je 2 vliegen in 1 klap
Nee, het is een raam uit 1913. Zo'n hor is op zich wel een idee, maar dan kan ik het raam ook niet meer een stukje open doen.

XXXKarinXXX: Ik kan alleen enkele dwarsbalken vinden die lang genoeg zijn. Er zijn wel wat raamhekjes te koop, maar die zijn allemaal maximaal een meter breed. Misschien toch maar zelf iets fabriceren van een stuk tuinhek o.i.d.
pi_115086628
Kd wat moooi en knus!! O+

Dat keukentje helemaal in t wit is n goed idee!
pi_115095552
Wow Kleurdoos wat een leuk kamertje! Vooral die roze kast O+ Slim, dat behang achter de ruitjes, hoef je t ook niet zo netjes neer te zetten (zou iig voor mij handig zijn :') )
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:08:39 #21
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115104279
Wat een mooi kamertje kleurdoos O+

Wij zijn er uit. Deze kamer wordt het ipv de stokke.



De kleur is mokka, de vloer in de kamer is espresso bruin parket met hoge witte plinten.
Op de wanden zit wit glasvlies (komt nog behangboom) en gordijnen zijn wit tot op de vloer.

Ik wil straks een wit (bont)kleed onder het bed en de rest met de faal roze of blauwe spullen van Koeka gaan opfleuren :)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_115104588
Wat gaaf Logi! :Y
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:54:41 #23
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115106000
Leuke kamertjes weer!

KD heb jij die lampjes van de action om de kachel gehangen?
Ik had ze ook gezien maar ik weet niet waar ik die dingen moet laten :')
pi_115106965
Ohaai! Bij deze ook ons kamertje, voor nu is het 'af'. Een echte sfeer is er nog niet, tis nog niet 'gezellig' ofzo. Beetje erg clean nog, maar ik had bedacht dat het kamertje vanzelf vol komt met spulletjes als ons meisje er is. Wil nog wel van die Ikea boekenplankjes ophangen. Tis een kamertje van 3,5 bij 2,5 meter, dus wil het ook niet te vol maken. Meer dan een bedje, commode en kast staat er op dit moment niet in :@. Offe, hebben jullie nu al ideeën?





(In die hoek tegenover de boom bij het gordijn staat nog zo'n soort expedit vakjes kast van Ikea in wit, maar dan met verschillende groottes vakken. Die verkopen ze nu niet meer geloof ik)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:25:20 #25
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115107269
mooi!

boekenplankjes zijn leuk idee ja en misschien een stoel? met lekkere plaid en een mooie mobiel vanaf het plafond? Plantjes blazen ook altijd leven in een kamertje. (en een kleed ook, maar dat zou ik eigenlijk niet snel doen.. mooie vloer!)
pi_115107419
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Leuke kamertjes weer!

KD heb jij die lampjes van de action om de kachel gehangen?
Ik had ze ook gezien maar ik weet niet waar ik die dingen moet laten :')
haha ja klopt, ze hingen eerst om de kast maar daar zit nu geen stopcontact bij..
pi_115107479
en i O+ regenbogen
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:33:27 #28
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115107675
SE, wat een ontzettend fleurige kamer!!!!! Ik wou dat ik zo creatief was. Vind m echt super O+

Logician, ook erg mooi kamertje, en erg handig, met al die laatjes, en de grote kast!
pi_115107786
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:25 schreef SacreCoeur het volgende:
mooi!

boekenplankjes zijn leuk idee ja en misschien een stoel? met lekkere plaid en een mooie mobiel vanaf het plafond? Plantjes blazen ook altijd leven in een kamertje. (en een kleed ook, maar dat zou ik eigenlijk niet snel doen.. mooie vloer!)
Een stoel zou nog nét passen misschien, in die hoek waar nu dat badje tijdelijk staat opgesteld. Heb ik ook aan zitten denken ja. Maar nog geen leuke gezien. Heb nog zo'n nep schapenvel kleedje, maar ivm stof nog maar niet neergelegd. En plantjes ja...hmmm zal eens op zoek gaan :)

Enne, die regenboog is 'gewoon' behang hoor ;) Niet dat jullie straks denken dat ik dat geschilderd heb... (daar ben ik maar niet aan begonnen ivm tijd e.d. heb er wel aan zitten denken)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:47:00 #30
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115108357
Ik vind een eames rocker wel mooi staan bij de rest van je meubeltjes.
pi_115108829
Geweldig die regenboog! (ook als je hem niet zelf geschilderd hebt)
pi_115109995
Heeeeeeeeel mooi SE!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:38:00 #33
381212 Gulara
From the future
pi_115113887
Ooh die regenboog! Wow!
pi_115114100
Die regenboog is geweldig! Waar komt dat behang vandaan?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:46:14 #35
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_115114338
Mooi kamertje SupremeEvil! Die meubeltjes hebben wij ook, alleen met grijze vlakken. Geen problemen gehad met beschadigingen?
pi_115120305
SE, wat een ge-wel-dig behang! Ik zat echt O+ oooooooooooh O+
Waar komt dat vandaan?
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:33:29 #37
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115120693
t is Eijffinger
pi_115121369
Mooi kleurdoos, onwijs leuk sfeertje heb je erin gelegd!

En SupremeEvil ook zo gaaf! Ik hou van regenbogen <3
pi_115127928
die regenboog is super! O+
pi_115128272
Tis idd Eiffinger :) wij zijn er ook helemaal verliefd op.

SC die stoel is inderdaad gaaf! Maar vriend vindt het niks :N

NTS, niet echt flinke beschadigingen, wel twee inimini stukjes 'fineer' wat bij het bedje eraf was gegaan. Maar dat heb ik bijgeschilderd met dat potje tipp-ex. Er was wel vergeten een schroefgat te tappen met schroefdraad. Maar dat is nu ook opgelost. En wij hebben de grijze versie ook, zo issie standaard en wordt hij geleverd. Hebben de witte onderdeeltjes er moeten bij kopen.
pi_115128373
Wat een leuke kamertjes weer O+
Ik vind echt zoveel stijlen leuk, dat ik elke keer denk van, oh dat zou ook wel erg leuk zijn....
maarja dan blijf ik aan de gang!
Ben nog steeds helemaal blij met ons kamertje, dus ga hem verder inrichten in dezelfde stijl :)
Nu er dus 1 bedje uit de kamer gaat, heb ik genoeg ruimte voor een stoel, zijn er nog handige tips
voor een goede voedingsstoel ( behalve dat hij lekker zit )

Ik vind deze helemaal geweldig nu, maar geen idee of dat handig is

Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115128511
Da's een fijne stoel klumsy! Volgens mij heeft poppedein die ook op de kinderkamers
pi_115128595
O+ dan is de keus denk ik al gemaakt! hij zou echt zo leuk bij de rest van de spulletjes passen
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zondag 5 augustus 2012 @ 10:09:41 #44
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_115128890
Ik vond hem te duur, maar anders had ik hem ook gekocht :Y
Volgens mij heeft Mefke hem ook.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_115129173




Nu nog iets om de muur op te fleuren. Het is spagtelputz, dus een muursticker zal helaas niet gaan. Erg jammer! Ideen?

Boven het bankje komen de boekenhouders van ikea,3 onder/boven elkaar voor zijn boeken.
  zondag 5 augustus 2012 @ 10:32:23 #46
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_115129204
Wat tof Ymme!
Mooie ruime kamer O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_115129321
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 10:32 schreef Vlindur het volgende:
Wat tof Ymme!
Mooie ruime kamer O+
Dank je wel.
Vind het wel lastig om er nu ook echt een gezellige/knusse kamer van te maken.
Een kennis is een naam slinger van stof aan het maken, die ik dan aan één hoek van kast hang denk ik, of aan de deurklink ofzo.

Dan hadden we graag een muursticker met losse woorden op de muur achter het bed gehad, maar dit gaat dus niet. Dus daar moeten we iets anders op verzinnen... Moeilijk moeilijk :D
pi_115129812
Volgens mij heb ik 'het' passende idee gevodnen!


En dan op plexiglas tegen de muur aan.
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:05:05 #49
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_115129948
Mijn schoonzus heeft een houten wand gemaakt en daar dingen op gehangen en gedaan. De wand naar eigen kleur schilderen en dan iets leuks er tegenaan.

Maar plexiglas kan ook inderdaad
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:51:07 #50
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115137796
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 09:21 schreef klumsy het volgende:
Wat een leuke kamertjes weer O+
Ik vind echt zoveel stijlen leuk, dat ik elke keer denk van, oh dat zou ook wel erg leuk zijn....
maarja dan blijf ik aan de gang!

Ik had in het begin ook een idee in mn hoofd welke stijl enzo. Maar ik vind ook zoveel leuk! en dan weer balen dat het niet in dezelfde stijl was :') dat ik op een gegeven moment gewoon maar kocht wat ik echt leuk vind. En dat zie je nu door het hele huis. En eigenlijk maakt dat het zo leuk, warm, huiselijk en speciaal :P
pi_115137805
Doen Klumsy!! Hele fijne stoel! Voor voeden fijn omdat de armleuningen (voor mij althans) precies op de juiste hoogte zitten en ik vond het ook heerlijk om een klein beetje te kunnen bewegen/draaien met die stoel tijdens t voeden of rustig in slaap sussen. En nu worden ze nog heel veelvuldig gebruikt als voorleesstoel. Ik vond ze vooral fijn omdat het niet enorme bakbeesten in de kamer zijn, maar ze toch heel comfortabel zitten.Absoluut een aanrader in ieder geval!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:53:47 #52
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115137905
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 09:08 schreef SupremeEvil het volgende:
Tis idd Eiffinger :) wij zijn er ook helemaal verliefd op.

SC die stoel is inderdaad gaaf! Maar vriend vindt het niks :N

Jammer! Hij zit zo lekker :P
Wij hebben nu door het hele huis panton stoelen.. zitten ook heerlijk maar niet om te voeden denk ik.
pi_115137929
Ohhhhhhhh Supreme Evil, wat een geweldig kamertje voor je uk! Wat eenleuk idee, en heerlijk met die kleuren, ik hou dr van!!

KDke, wat een heerlijk sfeertje! Ik ben benieuwd naar de panaromafoto, want het inderdaad moeilijk om de hele kamer te overzien! Zo te zien is ze er zelf erg blij mee in ieder geval ;)

Gave kamer Ymme! Echt voor stoere jongens, mooie meubels! Het is inderdaad een ruimte waar je enorm veel mee kan, maar omdat je meubels toch tegen de muur zet maakt dat de moeilijk een fijne sfeer te creeëren. Ik heb dat ook met Lena's kamer.Volgens mij wordt dat alweer heel anders als je straks boekjes aan de muur hebt!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:01:26 #54
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115138185
ooo Poppedein; ik vind Lena dr kamertje juist zo heerlijk knus en kleurrijk!

En Ymme; je kan ook, zoals wij in de speelhoek hebben gedaan, houten figuren kopen, schilderen en op de muur bevestigen? karwei heeft ze bijvoorbeeld; er zijn zeedieren, maar ook een boom en uil enzo?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115138506
Ik ben ook nog steeds blij met dr kamertje, ik wil zo graag weer een kamertje knutselen en elke keer bedenk ik dat ik Lena's kamer onder handen ga nemen, maar als ik dan weer de trap oploop en er naar binnen kijk kan ik er toch ook nog geen afscheid van nemen O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:13:32 #56
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115138741
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 15:08 schreef Poppedein het volgende:
Ik ben ook nog steeds blij met dr kamertje, ik wil zo graag weer een kamertje knutselen en elke keer bedenk ik dat ik Lena's kamer onder handen ga nemen, maar als ik dan weer de trap oploop en er naar binnen kijk kan ik er toch ook nog geen afscheid van nemen O+
ooo ik zou het ook niet doen nog hoor! het is zo'n leuk kamertje... hele fijne sfeer. Warm en knus.... O+ O+ O+ Nog ff niets aan doen.... :Y Past zo ontzettend bij Lena!


anders bedenk je een andere project? ;) pimp je wc of hal ofzo? ;) Bij mij helpt het altijd als ik mijn creativiteit weer ff kan botvieren op iets anders....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115183281
Mooi & leuk, KD! O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:18 schreef SupremeEvil het volgende:
Ohaai! Bij deze ook ons kamertje, voor nu is het 'af'. Een echte sfeer is er nog niet, tis nog niet 'gezellig' ofzo. Beetje erg clean nog, maar ik had bedacht dat het kamertje vanzelf vol komt met spulletjes als ons meisje er is. Wil nog wel van die Ikea boekenplankjes ophangen. Tis een kamertje van 3,5 bij 2,5 meter, dus wil het ook niet te vol maken. Meer dan een bedje, commode en kast staat er op dit moment niet in :@. Offe, hebben jullie nu al ideeën?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

(In die hoek tegenover de boom bij het gordijn staat nog zo'n soort expedit vakjes kast van Ikea in wit, maar dan met verschillende groottes vakken. Die verkopen ze nu niet meer geloof ik)
Die regenboog maakt het anders hartstikke warm & gezellig! Vind ik dan :)
--Oh, en ik lees nu dat het behang is, wat een supertof behang :Y

Ymme, mooi! En wat al eerder gezegd is; lekker veel ruimte ook O+

Wij hebben zelf een minikamertje als babykamertje, ongeveer 2m bij 3m. Meer dan ledikantje, kast & commode past er dan ook niet echt op (hoogstens nog een stoel voor 't voeden). Qua inrichten heb je gewoon veel minder mogelijkheden met een dergelijke ruimtebeperking, maar ik ben toch blij met hoe het er nu uitziet.

Als 'ie helemaal af is, zal ik wel fotootje plaatsten (moet nog iets voor de ramen en er moeten nog wat dingen worden opgehangen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115183766
Coco wat leuk! De groene kleur is mooi en het haakwerkje O+ O+!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115183887
Nou, wat een geweldige kleur groen inderdaad!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115183943
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mooi & leuk, KD! O+

[..]

Die regenboog maakt het anders hartstikke warm & gezellig! Vind ik dan :)
--Oh, en ik lees nu dat het behang is, wat een supertof behang :Y

Ymme, mooi! En wat al eerder gezegd is; lekker veel ruimte ook O+

Wij hebben zelf een minikamertje als babykamertje, ongeveer 2m bij 3m. Meer dan ledikantje, kast & commode past er dan ook niet echt op (hoogstens nog een stoel voor 't voeden). Qua inrichten heb je gewoon veel minder mogelijkheden met een dergelijke ruimtebeperking, maar ik ben toch blij met hoe het er nu uitziet.

Als 'ie helemaal af is, zal ik wel fotootje plaatsten (moet nog iets voor de ramen en er moeten nog wat dingen worden opgehangen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gehaakt? :+ desalniettemin, mooi!
pi_115183980
Coco ik O+ je groen! Lijkt erg op onze kleur in de babykamer.
En die stoel waar Poppedein het over heeft zit inderdaad heeeeerlijk. Hij verhuisd hier binnenkort van babykamer (of nou ja, dreumeskamer) naar de woonkamer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115184014
Poppedein spam eens foto's :D Nu ben ik nieuwschierig!

En coco wat een geweldige kleur groen!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115184028
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

gehaakt? :+ desalniettemin, mooi!
Oh, ik bedoel geborduurd? Denk ik? :+
pi_115184031
godverdegodver lamb *stampvoet*
pi_115184042
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, ik bedoel geborduurd? Denk ik? :+
uhuh :)
pi_115184097
Speciaal voor jou :7
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115184104
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:01 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

uhuh :)
Ah, hehe, thx :+ Ben niet zo thuis in het handwerkgebeuren, zo wordt weer pijnlijk duidelijk ;)

Maar vind t inderdaad wel een tof ding! Helemaal het idee erachter, dat het 31 jaar geleden bij mijn man op zijn kamertje hing O+
pi_115184121
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:02 schreef Lamb29 het volgende:
Speciaal voor jou :7
nieuwschiereiland ben je vanaf nu O+
pi_115184137
Jeujjj mijn eigen ijland :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115184164
Mooi groen Coco! Gave boor ook zeg! ;)

Ik heb ook zo'n "ouderwetsig" ding, een schilderijtje dat mijn schoonouders bij de geboorte van mijn man cadeau kregen van een bevriend kunstenares, en wat ook op de babykamer hing. Leuk toch? O+

Ons kamertje is ook klein, met een houtkleurige laminaatvloer. Staat nu witte kast, witte rieten wieg, houten schommelstoel. Dan is er nog ruimte voor een poef of iets anders kleins op de grond, en een witte wandkapstok met roede voor de kleertjes.

De muren houden we wit, en er komt een wit gordijn tot op de vloer. Ik wil kijken of ik mooie kleurige prenten kan inscannen en inlijsten. Verder heb ik van die open kistjes gehaald bij de Xenos, voor aan de muur. En we hebben wat klein houten speelgoed. Daar halen we dan de kleur uit.
Bij IKEA heb ik leuke kartonnen opbergdozen gevonden met een uiltjesmotief, kan ze alleen zo snel niet vinden op de site.
pi_115184171
whatever Lamp29 :+ ;)
pi_115185278
SupremeEvil wat leuk O+

Coco wat een geweldige kleur groen _O_ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_115187527
Meisjeszolderkamer is hier af. Nou ja, alle spullen staan er. Geen roze muren, helaas voor mijn oudste. We hebben niets aan de muren of vloer gedaan, dat was nog prima zoals het was. De komende tijd eens kijken wat er nog aan de muur komt of op de vloer.

En dan aan eens gaan denken over de babykamer.

[ Bericht 61% gewijzigd door Cathmar op 07-08-2012 21:06:47 ]
Met een meidenkwartet
pi_115188212
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:00 schreef Lamb29 het volgende:
Poppedein spam eens foto's :D Nu ben ik nieuwschierig!
Ik heb eigenlijk maar weinig foto's van hoe het nu is, dus zo opgeruimd als hier is alleen als ze een lang weekend uit logeren is ;)

Hier stonden de meubeltjes net...










Later kwam dit bedje erin


Maar inmiddels staat er heel wat meer spul in de kamertje wat toch ook echt allemaal zn eigen plekje moet houden





(En ik vervoei je dat ik door jou nu naar al die foto's van kleine Lena's en kleine meisjeskleren in de kast aan het kijken was! ;))
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_115188244
Ohhh cathmar, maar wel een échte meisjeskamer! Wat een heerlijke ruimte!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_115188462
Poppedein wat een mooie kleuren O+ echt een super leuke kamer O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115188718
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:29 schreef Poppedein het volgende:
Ohhh cathmar, maar wel een échte meisjeskamer! Wat een heerlijke ruimte!
Euh ja. Ik zou liefst gaan voor blauw enzo, maar daar maak ik hier niemand gelukkig mee. Roze fase schijnt over te gaan als ze ouder worden (toch?), daar hou ik me aan vast.

Superrrr leuke kamer Poppedein!!
Met een meidenkwartet
pi_115188830
Hahaha, ik weet nog dat ik mijn studentenkamer paars verfde, werkelijk ALLES paars, plafond, muren, kastdeuren alles... dat was mijn fase blijkbaar, want god wat ben ik allergisch voor lila sindsdien. T gaat dus weer over, de vraag is alleen wanneer ;) Als ik Lena een beetje in kan schieten zal dat nog wel een jaar of 10 duren -O- Precies mijn reden om nu het kamertje nog eens om te toveren, nu vindt ze t nog logisch dat ze geen zeggenschap heeft over dr eigen kamer ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 6 augustus 2012 @ 16:28:28 #79
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_115190941
Ooohh Poppedein, hij blijft prachtig! Ons meiden hebben nu zelf mogen kiezen. Het resultaat is beter dan ik verwachtte maar ooo wat had ik een buikpijn bij het verwijderen van ons Luuk dr boom.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_115194330
Mooooi!!! Enne sorry ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115194386
Wat een mooie kamer poppedein. Die kleuren zijn erg goed afgestemd op elkaar!

Die boekenhouders (orgineel voor schilderijen/fotolijsten geloof ik) van de IKEA, welke afdeling kan ik die vinden? (voordat ik me weer helemaal rot ga zoeken). :D
pi_115194568
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:28 schreef Lishe het volgende:
Ooohh Poppedein, hij blijft prachtig! Ons meiden hebben nu zelf mogen kiezen. Het resultaat is beter dan ik verwachtte maar ooo wat had ik een buikpijn bij het verwijderen van ons Luuk dr boom.
Ohh daar heb ik zelfs een beetje buikpijn van! Heeft ze wel dr mooie wastafeltje nog?
Toch wel ook heerlijk als ze een leeftijd hebben dat ze het kamertje écht zelf in kunnen gaan richten O+ (in plaats van alleen maar roze!! en prinsessen!! roepen ;))
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_115194639
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:31 schreef ymme het volgende:
Wat een mooie kamer poppedein. Die kleuren zijn erg goed afgestemd op elkaar!

Die boekenhouders (orgineel voor schilderijen/fotolijsten geloof ik) van de IKEA, welke afdeling kan ik die vinden? (voordat ik me weer helemaal rot ga zoeken). :D
Dat zijn Ribba planken, op de foto-afdeling. En als je er speciaal voor naar de Ikea moet rijden, ze hebben ze ook bij de bouwmarkten (alleen heten ze dan uiteraard geen Ribba ;) )
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:38:04 #84
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_115194709
Ja!!! Gelukkig wel! En pip behang (zelfgekozen) en een oude twijfelaar. Leentje koos stippen, zonder twijfel, met zo'n zelfde soort pippi langkous-bed. Luuk heeft nu een over-the-top romantisch meidenkamertje en dn Leen lekker ouderwetsch.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_115194824
O+!!

Ik ben heeeeel benieuwd naar een plaatje!

(staat jullie huis ook nog steeds in de verkoop?)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_115196129
SupremeEvil, jouw kamertje vind ik echt prachtig/geweldig/fantastisch. Ben zeer jaloers op de regenboog. Hoe heb je dat gedaan? Geschilderd? Muursticker? Behang?
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:15:15 #87
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_115202724
Ik zal snel eens fatsoenlijke foto's maken Poppedein. En neen, ik werd er erg naar van. Steeds die kijkers en alles op pauze. We hebben nu verbouwd en alles komt goed.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_115202759
Mooie kamertjes komen er voorbij!

Enne:

quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 09:21 schreef klumsy het volgende:

Ik vind deze helemaal geweldig nu, maar geen idee of dat handig is

[ afbeelding ]
Ik ben een beetje verliefd. Waar is deze mooie stoel te koop?
pi_115202935
Bij leenbakker :) hij is ook in het antraciet te koop
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115203010
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:18 schreef klumsy het volgende:
Bij leenbakker :) hij is ook in het antraciet te koop
http://www.leenbakker.nl/(...)0202008/fauteuil_cup

(had hem toevallig nog op mijn scherm staan :D)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_115203250
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:00 schreef Kwisted het volgende:
SupremeEvil, jouw kamertje vind ik echt prachtig/geweldig/fantastisch. Ben zeer jaloers op de regenboog. Hoe heb je dat gedaan? Geschilderd? Muursticker? Behang?
:@ Thanks! Het is 'foto'behang van Eijffinger :), wallpower mini rainbow.

Enne, ben ook wel benieuwd naar die stoel klumsy :)
Leenbakker dus
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:30:33 #92
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115203679
Ben nog steeds flieft op Lena dr bed.... O+

En ik ben ook nog steeds heeeeeeel blij met Evie dr kamertje... Die van Liene zou ik best over een jaar ofzo willen opgraden naar een meidenkamer. (die heeft natuurlijk de neutrale babykamer die we ooit hebben gemaakt toen ik zwanger was van Evie...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115232800
Ik ben helemaal verliefd op deze kruikzakken O+
maar denk dat ik het meer wat voor een meisje vind als voor een jongen... of kan het voor beide?



Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115232939
Misschien als je ze met een lichtblauw lintje vastbindt klums, dan vind ik het wel kunnen voor een jochie! ^O^
Niet vanwege het geijkte blauw, maar meer omdat dat er al in zit en het dan misschien iets minder "lieflijk" oogt. En misschien krijg je gewoon een lieflijk jongetje O+

misschien. /kwartet
pi_115232971
Ik vond m inderdaad ook voor beiden kunnen, maar inderdaad, met een lichtblauw lintje nog meer! Goede tip van Mango!

Of knallend limegroen..?

[ Bericht 16% gewijzigd door _Bunny_ op 07-08-2012 12:29:28 ]
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_115233095
ow dat is inderdaad een goede tip :D
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115233511
Leuke kruikezak! En goede tip van Mango idd :Y

Net meubeltjes op de babykamer staan verschuiven (mijn man doet me wat; hij laat me nog geen wasmanden meer tillen :+), denk dat ik nu een wat betere inrichting heb. Zal zo even fotootjes plaatsen, even kijken wat jullie indruk is.
pi_115235331
Eigenlijk heb ik alleen het ledikantje wat meer richting het raam geschoven en de commode omgedraaid. Andere mogelijkheden zijn er niet echt. Maar toch, heb het idee dat het nu ruimtelijker is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe opstelling lijkt me praktischer, niet?
pi_115235505
Ik blijf fan van je groene muur. Echt zo goed gekozen!
En je kast en de commode wisselen? Of is de kast net zo diep/breed als de commode?
Met een meidenkwartet
pi_115235599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Cathmar het volgende:
Ik blijf fan van je groene muur. Echt zo goed gekozen!
En je kast en de commode wisselen? Of is de kast net zo diep/breed als de commode?
Probleem is dat de commode dieper is. Dus dan wordt de ruimte tussen commode en ledikantje nog minder. Plus, dan kijk je bij binnenkomst tegen een hele hoge zijwand aan.
pi_115235636
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Cathmar het volgende:
Ik blijf fan van je groene muur. Echt zo goed gekozen!
En je kast en de commode wisselen? Of is de kast net zo diep/breed als de commode?
Thx trouwens :D Was min of meer noodzaak: we weten het geslacht niet, en wilden wel iets van kleur. Groen leek het meest neutraal qua geslacht :+
pi_115235662
Ik dacht ook gelijk aan het wisselen can je kast en commode. .e tweede optie is beter idd.
pi_115235977
ik vind de commode eigenlijk toch leuker staan in de oorspronkelijke opstelling, evenredig met die wandkastjes. Maar ik snap dat je dan minder ruimte overhoudt voor bedje en kast.

Je kunt ook overwegen om de kast te zetten waar nu het ledikantje staat, dan de commode met de wandkastjes erboven, op de plek waar nu de kast staat, en bedje op de plek waar nu de commode staat maar dan haaks op de korte muur...?
Of blokkeert de kast dan het raam?
pi_115236817
Of het bedje en de commode ruilen? Kun je vanaf de deur ook mooi in het bedje kijken?
En als hij/zij wat ouder is kan je vanaf de commode naar buiten kijken
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115240178
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:28 schreef danic het volgende:
Ik dacht ook gelijk aan het wisselen can je kast en commode. .e tweede optie is beter idd.
Probleem van de kast op de plek van de commode is dat de kast dan óf voor het zeldzame stopcontact op die kamer staat ( :+ ) óf (als je 'm dwars zet) je kijkt tegen een hele hoge zijkant aan als je binnenkomt. Kast hebben we in het begin mee gesleept en opties bekeken, en eigenlijk staat die gewoon het beste waar 'ie nu staat idd :)

Mango, vind commode ook leuker in de oorspronkelijke opstelling, maar tis inderdaad minder praktisch ;( Probleem van de kast is min of meer wat ik net ook typte, je hebt dan meteen rechts een enorme 'blokkade' staan. Althans, dat gevoel geeft het helaas.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:49 schreef Lamb29 het volgende:
Of het bedje en de commode ruilen? Kun je vanaf de deur ook mooi in het bedje kijken?
En als hij/zij wat ouder is kan je vanaf de commode naar buiten kijken
Heb ik net even geprobeerd, is helaas toch minder mooi. Zal zo even de foto's ervan uploaden. Geeft aan de kant van het raam & de muurkast een 'voller' gevoel.
pi_115240243
Andere kamer in huis kiezen? :+
pi_115240348
Ahh Jammer coco...
Hier staat de commode ook bij het raam... en dagelijks wordt het uitzicht besproken ;) Erg gezellig
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115240409
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:13 schreef Mangostine het volgende:
Andere kamer in huis kiezen? :+
Haha, nee, dat vind ik zonde :D

We hebben bewust het kleinste kamertje als babykamer. De andere kleine kamer (groter dan de babykamer overigens) is onze slaapkamer. De grootste kamer boven is de computerkamer cq kleedkamer. Wij gamen nogal graag :+ Plus, onze slaapkamer is lekker knus nu O+

Over een jaartje ofzo willen we de zolder (vaste trap) opknappen (dakkapel erin, airco, helemaal verbouwen) en dan wordt dat onze slaapkamer :) Dan kunnen we van onze huidige slaapkamer óf een speelkamer maken, of een tweede kinderkamer. Computerkamer kan altijd nog verhuisd worden naar de kelder (maar die moeten we eerst ook verbouwen; huis is geheel onderkelderd, en eigenlijk kun je daar twee hele grote kamers van maken. Nu staat er gewoon troep).
pi_115240518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:16 schreef Lamb29 het volgende:
Ahh Jammer coco...
Hier staat de commode ook bij het raam... en dagelijks wordt het uitzicht besproken ;) Erg gezellig
Oh, ja! O+ Dat lijkt me ook heel gezellig idd :Y Ben bezig met de fotootjes nu, dan kun je zien wat ik bedoel met 'voller' :)

Allemaal bedankt voor het meedenken trouwens :)
pi_115240682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]
Mango, vind commode ook leuker in de oorspronkelijke opstelling, maar tis inderdaad minder praktisch ;( Probleem van de kast is min of meer wat ik net ook typte, je hebt dan meteen rechts een enorme 'blokkade' staan. Althans, dat gevoel geeft het helaas.
Maar toch hè, als het bedje dan hetgeen is waar je bij binnenkomst het eerst tegenaan kijkt, valt die "blokkade" aan de rechterkant misschien weg.
pi_115240921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:24 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Maar toch hè, als het bedje dan hetgeen is waar je bij binnenkomst het eerst tegenaan kijkt, valt die "blokkade" aan de rechterkant misschien weg.
Ja, snap wat je bedoelt :Y Zou normaal ook zo werken denk ik, maar de muur komt daar al een klein stukje meer naar voren en het blokkadegevoel van de kast wordt daar heel erg door versterkt (lijkt bij wijze van spreke net een smal gangetje dan ipv ingang kamer).

Zal het zo op een fotootje aanwijzen wat ik bedoel, want dit klinkt warrig :D
pi_115241162
Hoe gaat de deur open? Kan dat scharnier niet aan de andere kant bijvoorbeeld?

Waar bemoei ik me eigenlijk ook mee? :P
pi_115241352
Hier de foto's van de derde optie, dus commode & ledikant omgedraaid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115241438
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:35 schreef Mangostine het volgende:
Hoe gaat de deur open? Kan dat scharnier niet aan de andere kant bijvoorbeeld?

Waar bemoei ik me eigenlijk ook mee? :P
Oh, bemoei maar raak :D Ik vind het al lang fijn, misschien zie ik wel een heel handige optie over het hoofd namelijk.

Op dit moment zit er nog helemaal geen deur in :+. Geloof alleen dat het volgens onze klusvriend heel onhandig is als de scharnieren rechts komen (vanuit de slaapkamer gezien). Ik weet alleen niet meer waarom :+
pi_115241717
Ah ik snap!
Ik ben zelf een heeeeel krap kamertje gewend (1.80x3.10)
En hier was er dus maar weinig mogelijk....

Moet zeggen dat ik dat ik ws toch voor de commode bij t raam zou kiezen.. Kun je meteen mooi de vensterbank en die plank erachter gebruiken voor commodespulletjes :D Lekker naar buiten kijken.... Je kan meteen ook in de kledingkast iets pakken zonder heen en weer te hoeven... Die plank eronder kan dan mooi weer voor voorraad :D Die mega aanbieding luiers e.d..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115241772
/uit lurkstand

Wat het kamertje zelf betreft vind ik de laatste indeling het leukst/mooist. Wat die plank betreft achter de comode (als ik het moet schatten ligt die 10cm lager ofzo?). Dan zou ik daar de emmerluier neerzetten met bijvoorbeeld een mooie mand (of alleen een grotere mand, of 2 manden). Dan komt die mand boven de comode uit en daar zou je ter zijne tijd leuke dingetjes in kunnen doen (knuffels of iets later, boekjes ofzo). Ik denk in ieder geval dat je daarmee het idee van een "gat" achter de comode op kan lossen.

ps. Ik hou van een knalgroene muur (hebben wij in onze keuken)

/terug in lurkstand wegens wel enorm rammelen maar het daar nog even bij moeten laten ;))
pi_115241879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:50 schreef Lamb29 het volgende:
Ah ik snap!
Ik ben zelf een heeeeel krap kamertje gewend (1.80x3.10)
En hier was er dus maar weinig mogelijk....

Moet zeggen dat ik dat ik ws toch voor de commode bij t raam zou kiezen.. Kun je meteen mooi de vensterbank en die plank erachter gebruiken voor commodespulletjes :D Lekker naar buiten kijken.... Je kan meteen ook in de kledingkast iets pakken zonder heen en weer te hoeven... Die plank eronder kan dan mooi weer voor voorraad :D Die mega aanbieding luiers e.d..
Dit kamertje is eigenlijk nauwelijks groter, ongeveer 2 bij 3 (als ik het goed onthouden heb). En aye, ik snap zooo goed wat je bedoelt met die commode voor het raam O+ Maar dan moet ik kast en commode verplaatsen en dat gaat niet (de kast gaat dan óf voor tunneleffect zorgen óf mijn broodnodige stopcontact blokkeren :+). Denk dat ik anders meteen al die commode voor het raam had geschoven :Y

Alhoewel... Misschien krijg ik mijn man binnenkort zo gek om met de kast te slepen. Gewoon, om het tóch even 100% zeker te weten O-) Als die kast niet te zwaar was geweest, had ik dat al geprobeerd :Y
pi_115242108
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:51 schreef Ikina het volgende:
/uit lurkstand

Wat het kamertje zelf betreft vind ik de laatste indeling het leukst/mooist. Wat die plank betreft achter de comode (als ik het moet schatten ligt die 10cm lager ofzo?). Dan zou ik daar de emmerluier neerzetten met bijvoorbeeld een mooie mand (of alleen een grotere mand, of 2 manden). Dan komt die mand boven de comode uit en daar zou je ter zijne tijd leuke dingetjes in kunnen doen (knuffels of iets later, boekjes ofzo). Ik denk in ieder geval dat je daarmee het idee van een "gat" achter de comode op kan lossen.

ps. Ik hou van een knalgroene muur (hebben wij in onze keuken)

/terug in lurkstand wegens wel enorm rammelen maar het daar nog even bij moeten laten ;))
Hmmm... Daar heb ik nog niet aan gedacht. Als ik daar iets neerzet dat erboven uitsteekt, dan verbreekt dat idd misschien dat rare effect dat de commode nu geeft op die plek.

*even proberen*

Meh -O- Luieremmer gaat niet meer open als ik 'm daar neerzet. Of in ieder geval niet ver genoeg om de luier erin te gooien. Denk dat het me op den duur gaat irriteren als ik de emmer iedere keer uit de kast moet halen.

Toch dan maar Martijn binnenkort even de hoge kast laten verslepen... Misschien kan ik dan nog een betere oplossing vinden :)

(onze keuken was trouwens ook aan een kant knalgroen! Sinds we een nieuwe keuken hebben niet meer though, alles is daar nu grijs/wit. Maar misschien.. Wie weet... Als ik dat grijs/wit zat ben :+)
pi_115242496
en als je nou kiest voor optie 1, en dan het bedje een stukje naar achteren schuift zodat het wat meer de kamer in komt? Zeg maar tot evenredig aan de doorgang?
pi_115242617
Of! Kast links tegen de wand, bedje in het midden haaks tegen de groene wand, commode evenredig tegen het raam?
pi_115242850
De hoge kast tegen de muur bij de deur (je kijkt dan tegen de zijkant van de hoge kast aan als je binnenkomt zeg maar). En dan de commode op de plek waar nu de hoge kast is en het bedje onder het raam?

Of: De hoge kast in het midden van de groene muur, links ervan de commode en rechts ervan met het hoofdeinde tegen de muur het bedje?

Of: De hoge kast in het midden van de groene muur, links ervan het bedje met hoofdeinde tegen de muur en links ervan de commode?

Geen idee of die laatste twee leuk zijn. Alles staat dan eigenlijk tegen 1 muur, maar misschien werkt het wel? Misschien is er dan in het hoekje bij het raam plek voor een stoel?

Of: het bedje met hoofdeinde tegen de muur helemaal links, in het midden de commode en rechts de hoge kast. Allemaal tegen de groene muur?
pi_115242862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:09 schreef Mangostine het volgende:
Of! Kast links tegen de wand, bedje in het midden haaks tegen de groene wand, commode evenredig tegen het raam?
Dan kan ze nog de zo graag gewilde stoel nergens kwijt denk ik....

En ik dacht aan een mandje zoals deze (stijl is helemaal persoonlijk natuurlijk)


Ik heb nog een half potje groene glansverf staan, maar nog geen doel voor bedacht, mijn man vond het zo wel genoeg hihi
pi_115242997
Of: Als je de commode aan de kant van het raam, nu eens net voorbij de nisje zet? Eventueel de hoge kast iets naar het midden toe verplaatsen en dan onder het raam een stoel? Zou dat passen?

Btw, die kleur groen O+ vind ik echt heel erg mooi!
pi_115243947
Zijn de comode en de kast even breed?
pi_115244091
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:07 schreef Mangostine het volgende:
en als je nou kiest voor optie 1, en dan het bedje een stukje naar achteren schuift zodat het wat meer de kamer in komt? Zeg maar tot evenredig aan de doorgang?
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt..

Bedje haaks op de groene muur is helaas geen optie, dan komt het echt té ver de kamer in (kamertje is daar net geen 2 meter breed, en het ledikantje is iets van 1.60 lang ofzo. Dan moet je steeds om het bedje heen zigzaggen om van kast naar commode te gaan, zeg maar. Jammer, want vind een bedje haakje op de muur mooi uitzien :Y
pi_115244172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt..

Dus je hanteert optie 1, maar ipv het bedje helemaal tegen de vensterbank aan te schuiven, laat je daar een dm of wat ruimte. Zodat je een stukje bedje ziet als je de kamer in kijkt.
pi_115244214
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:14 schreef bellelena het volgende:
1.De hoge kast tegen de muur bij de deur (je kijkt dan tegen de zijkant van de hoge kast aan als je binnenkomt zeg maar). En dan de commode op de plek waar nu de hoge kast is en het bedje onder het raam?

2. Of: De hoge kast in het midden van de groene muur, links ervan de commode en rechts ervan met het hoofdeinde tegen de muur het bedje?

3. Of: De hoge kast in het midden van de groene muur, links ervan het bedje met hoofdeinde tegen de muur en links ervan de commode?

Geen idee of die laatste twee leuk zijn. Alles staat dan eigenlijk tegen 1 muur, maar misschien werkt het wel? Misschien is er dan in het hoekje bij het raam plek voor een stoel?

4. Of: het bedje met hoofdeinde tegen de muur helemaal links, in het midden de commode en rechts de hoge kast. Allemaal tegen de groene muur?
1: bedje past dan niet tussen de commode en de muur aan de overkant in, die had ik bij het opbouwen al getest :D
2 & 3: volgens mij past het niet allemaal naast elkaar, door de ombouw om de verwarming. Althans, volgens mij hebben we dat toen getest. Als ik Martijn laat verslepen, zal ik het wel nog eens proberen :)
4: die volg ik niet helemaal. Hetzelfde als 2&3 maar andere volgorde?
pi_115244316
Godsamme Coco, wat een dilemma weer. }:|
pi_115244358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:15 schreef Ikina het volgende:

[..]

Dan kan ze nog de zo graag gewilde stoel nergens kwijt denk ik....

En ik dacht aan een mandje zoals deze (stijl is helemaal persoonlijk natuurlijk)
[ afbeelding ]

Ik heb nog een half potje groene glansverf staan, maar nog geen doel voor bedacht, mijn man vond het zo wel genoeg hihi
Zo'n mandjes zijn mooi, ja :Y Dat moet ik eens testen, wilde sowieso nog zo'n mand halen binnenkort :) Die luieremmer kan ik altijd nog op de grond kwijt, staat 'ie nu ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:18 schreef bellelena het volgende:
Of: Als je de commode aan de kant van het raam, nu eens net voorbij de nisje zet? Eventueel de hoge kast iets naar het midden toe verplaatsen en dan onder het raam een stoel? Zou dat passen?

Btw, die kleur groen O+ vind ik echt heel erg mooi!
Zou ik eens moeten proberen. Ik vermoed dat de stoel dan in de weg staat bij zowel het openen van de kast als bij het opentrekken van de laden van de commode (en het zou ook nog eens kunnen dat ik de commode niet ver genoeg kan schuiven, waardoor de stoel er überhaupt niet gaat passen).

Ja, ben zelf ook heel blij met dat groen :Y
pi_115244485
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:39 schreef Ikina het volgende:
Zijn de comode en de kast even breed?
Even opgemeten :).

De commode is 126cm breed en 56cm diep. Kast is 100 breed en 46 diep (maar wel een flink stuk hoger dus). Daardoor past de commode niet op de plaats van de kast (die staat namelijk nog voor de vensterbankombouw, zeg maar.
pi_115244626
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:44 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Dus je hanteert optie 1, maar ipv het bedje helemaal tegen de vensterbank aan te schuiven, laat je daar een dm of wat ruimte. Zodat je een stukje bedje ziet als je de kamer in kijkt.
Ja, dat kan :Y Dat staat zelfs zo op die foto van optie 1 (wat ik als aller-allereerst had). Vind ik er ook echt het beste uitzien :) Alleen past er dan dus geen stoel. En ik wil zo graag nog een stoel :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:47 schreef Mangostine het volgende:
Godsamme Coco, wat een dilemma weer. }:|
:+

Mijn moeder smste net dat ik natuurlijk ook nog altijd met de spullen kan schuiven als de baby straks weer wat ouder is (en ik geen stoel meer nodig heb). Dan zou ik kunnen starten met de minder leuke, maar meer praktische optie en na een tijdje alles kunnen omzetten naar de eerste optie :)
pi_115244761
Skip de stoel. Schuif een poefje onder het bedje voor als je per se wil zitten. Voed gewoon op bed. Opgelost. O+
pi_115244868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

1: bedje past dan niet tussen de commode en de muur aan de overkant in, die had ik bij het opbouwen al getest :D
2 & 3: volgens mij past het niet allemaal naast elkaar, door de ombouw om de verwarming. Althans, volgens mij hebben we dat toen getest. Als ik Martijn laat verslepen, zal ik het wel nog eens proberen :)
4: die volg ik niet helemaal. Hetzelfde als 2&3 maar andere volgorde?
Ja, 4 ook allemaal langs de groene muur, het bedje dus met het hoofdeinde tegen de muur. Zouden ze dan niet met z'n drieën naast elkaar passen? Dan kun je onder het raam, bij het nisje, een stoel kwijt.
pi_115245217
Ik word hier ontzettend hormonaal van en heb zin om nu stante pede te gaan schuiven.
Anders maak je een plattegrondje, kunnen we ons uitleven.
pi_115245305
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:57 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ja, 4 ook allemaal langs de groene muur, het bedje dus met het hoofdeinde tegen de muur. Zouden ze dan niet met z'n drieën naast elkaar passen? Dan kun je onder het raam, bij het nisje, een stoel kwijt.
Ah, kk. Nee, helaas kom ik daar een centimeter of 15-20 tekort voor. Anders was het ideaal wat de stoel betreft :Y

Misschien doen wat Mango zegt... Stoel skippen..
Maar ik wil 'm, ik wil 'm, ik wil 'm :( ! *stampvoet*

:+


Even serieus though: is dat niet ontzettend handig met voeden? Een stoel met leuningen? Of overschat ik het grote voordeel van een dergelijke stoel?
pi_115245534
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:02 schreef Mangostine het volgende:
Ik word hier ontzettend hormonaal van en heb zin om nu stante pede te gaan schuiven.
Anders maak je een plattegrondje, kunnen we ons uitleven.
Dat heb ik gisteren al proberen te maken, inclusief met uitgeknipte minimeubeltjes :@
Alleen, het meten was toch niet zo goed gelukt als ik dacht, alles was scheef :+ Dus ik vertrouw de maten nu niet meer :P

Ik heb namelijk alleen een meetlint, ben de rolmaat kwijt. Dacht dat ik wel even zou meten met een meetlint, maar dat werkt blijkbaar toch niet zo handig :+
pi_115245845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:02 schreef Mangostine het volgende:
Ik word hier ontzettend hormonaal van en heb zin om nu stante pede te gaan schuiven.
Anders maak je een plattegrondje, kunnen we ons uitleven.
+1 :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ah, kk. Nee, helaas kom ik daar een centimeter of 15-20 tekort voor. Anders was het ideaal wat de stoel betreft :Y

Misschien doen wat Mango zegt... Stoel skippen..
Maar ik wil 'm, ik wil 'm, ik wil 'm :( ! *stampvoet*

:+


Even serieus though: is dat niet ontzettend handig met voeden? Een stoel met leuningen? Of overschat ik het grote voordeel van een dergelijke stoel?
Ah jammer ja! Als ik nog een idee heb, dan gooi ik hem in de groep!

Wat betreft handigheid van een stoel, geen ervaring mee nog. Is het nog een optie om in een andere kamer op dezelfde verdieping een stoel te zetten als je het echt mist?

Of toch die commode haaks en dan tussen de commode en naast de hoge kast de stoel (zoals op de foto hierboven, dat je bij het binnenkomen de zijkant van de commode ziet).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115246022
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:09 schreef bellelena het volgende:

[..]

+1 :D

[..]

Ah jammer ja! Als ik nog een idee heb, dan gooi ik hem in de groep!

Wat betreft handigheid van een stoel, geen ervaring mee nog. Is het nog een optie om in een andere kamer op dezelfde verdieping een stoel te zetten als je het echt mist?

Of toch die commode haaks en dan tussen de commode en naast de hoge kast de stoel (zoals op de foto hierboven, dat je bij het binnenkomen de zijkant van de commode ziet).
Dat laatste is idd wat ik nu voor ogen heb, dan zou de stoel passen :Y Kan idd wel eventueel een stoel op onze slaapkamer zetten, die is direct naast de babykamer. Maar dan maak ik mijn man wel een stuk sneller wakker, denk ik (niet dat ik degene ben die altijd moet voeden, maar tijdens mijn zwangerschapsverlof en zijn werkdagen, ben ik dat wel van plan).
pi_115246260
Oja, met wakker maken is het niet handig inderdaad, dan is het juist lekker dat je op de baby kamer kunt zitten.

Ik denk dat je aan de aanblik van de zijkant van de commode wel zult wennen. En zoals je eerder al schreef, een sticker erop kan (anders) ook nog een leuk idee zijn!
pi_115246639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:14 schreef bellelena het volgende:
Oja, met wakker maken is het niet handig inderdaad, dan is het juist lekker dat je op de baby kamer kunt zitten.

Ik denk dat je aan de aanblik van de zijkant van de commode wel zult wennen. En zoals je eerder al schreef, een sticker erop kan (anders) ook nog een leuk idee zijn!
Ja, het is niet ideaal qua uiterlijk, zeg maar, maar het went vast idd :Y

Oh, en met wat spullen erop ziet er het vreemd genoeg al meteen wat beter uit (of ik ben nu al meer gewend, dat kan ook, haha :+).

Kijk maar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115248156
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, het is niet ideaal qua uiterlijk, zeg maar, maar het went vast idd :Y

Oh, en met wat spullen erop ziet er het vreemd genoeg al meteen wat beter uit (of ik ben nu al meer gewend, dat kan ook, haha :+).

Kijk maar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oja, dat vult meteen al een beetje het wit op. Dat komt gewoon helemaal goed!
pi_115248439
En als je met dat laatste nu de kast opschuift tot het wandplankje... en het bedje dan een kwartslag draaien onder het raam??
Dan kun je vanaf de commode bij de kast.... (Is errug handig als er iets ondergespuugd is... anders mag je met kleine en al naar de andere kant van de kamer..)

Dat probleem heb ik nu.. kan steeds NET niet bij de kast.. erg lastig met een draaiende baby of een rellende dreumes..

Is het een raam op t zuiden trouwens? Veel zon erop??? Want dan kan t bij het raam misschien we te warm of van de winter kouder kunnen zijn.... Hier zelf het kamertje verschoven om die reden
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115250655
Jullie hebben echt hele leuke kamertjes!! *O*

Dan is die van ons maar saai en gewoontjes :+ ... Witte meubeltjes, vanille muren, donkerbruin laminaat. En heel veel accessoires van Nijntje Zilver :+

Ik ben gewoon niet zo'n crea bea :+
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:06:56 #144
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115251579
kamertje van Cristel is nog saaier dan die van jou denk ik hoor Twinkle :P
Doe es een foto?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:29:22 #145
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_115291300
Lol wat een heerlijke discussie over die indeling van het kamertje :D Wel een mooie groene muur zeg Coco O+

Ik heb mijn man gewoon beide kamers (die we als optie voor de kinderkamer hadden) laten opmeten alsook de meubeltjes, hij heeft die getekend en de meubeltjes uitgeknipt. Toen ben ik lekker op papier gaan schuiven met alles om te kijken hoe het stond :D *O* We kwamen toch uit op de grotere kamer, lekker ruim, en daar kon het ook leuker staan (bedje idd met hoofdeinde tegen een muur) O+ Hihi
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_115291607
Ik kan ook zo gelukkig worden als a plan together comes O+ Maar ik ben een realtime schuiver, dus dan sta ik op dat kamertje vanalles te verplaatsen om uiteindelijk bij de eerste opstelling uit te komen.

Mijn vent heeft nu een boormachine gekocht :D dan kunnen we kistjes, schilderijtjes etc ophangen, en hopelijk kan ik dan binnenkort ook wat sneakpeaks laten zien.
pi_115292076
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:18 schreef klumsy het volgende:
Bij leenbakker :) hij is ook in het antraciet te koop
Wat laat, maar dank! (Skoap ook). Ik ben wel wat verbaasd, normaal hou ik helemaal niet van Leenbakker. En nu wil ik er morgen heen om hem te halen (hmm, past vast niet in de bakfiets hè?

Coco: ik ben helemaal niet handig met indelingen bedenken, maar over die stoel: ik heb / had bij beide kinderen een stoel op de babykamer staan. Bij de oudste ook veel gebruik van gemaakt, bij de huidige baby helemaal niet (nou ja, als opslagplaats voor dekentjes / hydrofielen / draagdoeken). Zeker als jullie slaapkamer zo dicht bij is, zou ik zeggen: zorg dat je leert om liggend te voeden (ook voor jezelf erg fijn), met alleen een klein lampje aan, dan hoeft je man er niet wakker van te worden, en krijg jij ook voldoende rust.
pi_115292304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:50 schreef bellelena het volgende:

[..]

Oja, dat vult meteen al een beetje het wit op. Dat komt gewoon helemaal goed!
Ja, ziet er meteen wat beter uit he?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:57 schreef Lamb29 het volgende:
En als je met dat laatste nu de kast opschuift tot het wandplankje... en het bedje dan een kwartslag draaien onder het raam??
Dan kun je vanaf de commode bij de kast.... (Is errug handig als er iets ondergespuugd is... anders mag je met kleine en al naar de andere kant van de kamer..)

Dat probleem heb ik nu.. kan steeds NET niet bij de kast.. erg lastig met een draaiende baby of een rellende dreumes..

Is het een raam op t zuiden trouwens? Veel zon erop??? Want dan kan t bij het raam misschien we te warm of van de winter kouder kunnen zijn.... Hier zelf het kamertje verschoven om die reden
Hmm, ga eens even testen of dat past :) De stoel zou dan in principe nog steeds moeten passen ook!

Raam ligt ongeveer op het zuiden ja... Dus dan misschien toch maar niet. Haha, wat een dilemma's :P :+

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:29 schreef Enfermera het volgende:
Lol wat een heerlijke discussie over die indeling van het kamertje :D Wel een mooie groene muur zeg Coco O+

Ik heb mijn man gewoon beide kamers (die we als optie voor de kinderkamer hadden) laten opmeten alsook de meubeltjes, hij heeft die getekend en de meubeltjes uitgeknipt. Toen ben ik lekker op papier gaan schuiven met alles om te kijken hoe het stond :D *O* We kwamen toch uit op de grotere kamer, lekker ruim, en daar kon het ook leuker staan (bedje idd met hoofdeinde tegen een muur) O+ Hihi
Ja, het was wellicht wat handiger geweest als we dat van tevoren ook hadden gedaan, haha :s)
Foto?

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:45 schreef Bleie het volgende:

[..]

Wat laat, maar dank! (Skoap ook). Ik ben wel wat verbaasd, normaal hou ik helemaal niet van Leenbakker. En nu wil ik er morgen heen om hem te halen (hmm, past vast niet in de bakfiets hè?

Coco: ik ben helemaal niet handig met indelingen bedenken, maar over die stoel: ik heb / had bij beide kinderen een stoel op de babykamer staan. Bij de oudste ook veel gebruik van gemaakt, bij de huidige baby helemaal niet (nou ja, als opslagplaats voor dekentjes / hydrofielen / draagdoeken). Zeker als jullie slaapkamer zo dicht bij is, zou ik zeggen: zorg dat je leert om liggend te voeden (ook voor jezelf erg fijn), met alleen een klein lampje aan, dan hoeft je man er niet wakker van te worden, en krijg jij ook voldoende rust.
Kun je met een fles ook liggend voeden dan? (Of is dat een hele domme vraag?? :D)
Ivm medicatie mag ik straks namelijk sowieso geen borstvoeding geven.

Nav wat jij aangeeft misschien beter even gewoon een lekker stoeltje van beneden boven zetten, en als ik 'm graag blijk te gebruiken, kan ik nog altijd op zoek gaan naar dé stoel, natuurlijk :)

Thx!!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:57:02 #149
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_115292543
Coco: haha ja :P soms denk je er dan achteraf pas aan.
Ja foto komt, moet nog even wat dingetjes afmaken O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_115292560
Oh, ik wist niet je de de fles ging geven. Dat kan vast ook wel liggend, op schoot hou je je kindje ook in een vrij liggende houding. Maar geen idee of zo'n ukkie dat ook al kan.

(Enne, misschien overbodig, maar weet je zeker dat je geen bv mag geven met je medicijnen? Dat kan vaker dan veel artsen denken. Kijk eventueel eens op deze lijst: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2010-nl.html).
pi_115292718
Liggend de fles geven lijkt me vrij zinloos. Het idee van liggend voeden is dat je jezelf moeite bespaart, maar bij een fles moet je sowieso enige activiteit ondernemen. Bovendien kun je niet tussendoor even wegdutten. En moet je je het hoofd van je kind niet iets omhoog houden?

Ik zou dan geloof ik eerder investeren in een hoofdeinde voor je eigen bed dat je kunt verstellen. Ideaal. De Ikea verkoopt die los.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115294083
Voor 4,99 kan je de stoel ook thuis laten bezorgen als je hem besteld via de website :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115296157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:30 schreef klumsy het volgende:
Voor 4,99 kan je de stoel ook thuis laten bezorgen als je hem besteld via de website :)
Die van Leenbakker? 42,50 bezorgkosten toch? Dat vind ik wat veel. Bovendien wil ik toch eerst proberen of ik hem wel lekker vind zitten.
pi_115296227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:57 schreef Bleie het volgende:
Oh, ik wist niet je de de fles ging geven. Dat kan vast ook wel liggend, op schoot hou je je kindje ook in een vrij liggende houding. Maar geen idee of zo'n ukkie dat ook al kan.

(Enne, misschien overbodig, maar weet je zeker dat je geen bv mag geven met je medicijnen? Dat kan vaker dan veel artsen denken. Kijk eventueel eens op deze lijst: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2010-nl.html).
Mijn medicatie (Remicade/Infliximab) is schijnbaar nog te kort op de markt om daar absoluut 100% zeker van te zeggen dat het geen probleem is. Mijn specialist laat me ook met 28 weken stoppen tijdens de zwangerschap, voor de zekerheid. Idem met de borstvoeding dus, daar laat hij me niet mee beginnen.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
Liggend de fles geven lijkt me vrij zinloos. Het idee van liggend voeden is dat je jezelf moeite bespaart, maar bij een fles moet je sowieso enige activiteit ondernemen. Bovendien kun je niet tussendoor even wegdutten. En moet je je het hoofd van je kind niet iets omhoog houden?

Ik zou dan geloof ik eerder investeren in een hoofdeinde voor je eigen bed dat je kunt verstellen. Ideaal. De Ikea verkoopt die los.
Tot nu toe had ik het zittend voor ogen, en dan een stoel met lekkere leuning en zo'n kussen eronder. Maar misschien is zo'n hoofdeinde ook wel iets, ken het eigenlijk niet. Eens bekijken binnenkort :)
pi_115301536
Ja ach, het is ook zo persoonlijk wat bevalt, Coco. Ik heb het allemaal gedaan. Voeden in bed, liggend, voeden in een stoel op de kamer, voeden op de bank in de woonkamer. Het was afhankelijk van de situatie.

Hoe dan ook, zo'n verstelbaar hoofdeinde is sowieso super! Ik heb er vooral in de kraamweek veel gebruik van gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115307160
Huh ik denk een foutje op de site, als je de grijze wil bestellen staat er bij mij inderdaad ook die 42,50 maar als ik de paarse kies is het maar 4,99
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115308467
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:08 schreef klumsy het volgende:
Huh ik denk een foutje op de site, als je de grijze wil bestellen staat er bij mij inderdaad ook die 42,50 maar als ik de paarse kies is het maar 4,99
Meteen die paarse bestellen dan! :+

Claudia, true. Zal toch gewoon zelf moeten ervaren wat het fijnste is. Maar dat hoofdeinde klinkt nice! Daar ga ik echt wel even naar kijken :Y
pi_115308831
We gaan maandag een rondje Ikea / Leenbakker doen. *O*
pi_115465863
quote:
O+

Ik heb van de week een beetje iets vergelijkbaars gedaan met de Hemnes-kast die we als commode gebruiken:



Zou je een Billy aan de binnenkant kunnen behangen?
pi_115465945
Bleie wat mooi gedaan!! zelf ontworpen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115466004
Nee joh. Idee gejat van Pinterest, stof komt van Ikea (volgens mij heeft ook iemand van hier die stof gebruikt voor een mei tai).
pi_115466119
:D ik zag niet dat het stof was! dacht sticker/behang! mooi gepimpt!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115466456
Nee, op de foto zie je dat ook niet. In het echt wel, geeft een mooi effect.
pi_115472596
Oh wat leuk die site... en bleie wat gaaf!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115474425
quote:
Leuke site!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_115474986
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:30 schreef Bleie het volgende:
Nee joh. Idee gejat van Pinterest, stof komt van Ikea (volgens mij heeft ook iemand van hier die stof gebruikt voor een mei tai).
Heb je die stof aan de binnenkant van de lades vastgeniet? Gaat het dan niet klemmen :?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 12 augustus 2012 @ 20:42:43 #168
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115475920
Mooi Bleie! O+
Hoe heb je dat gedaan??
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_115501472
http://www.ikeahackers.net/search/label/Hemnes

Dit was mn inspiratie. De stof zit vast met spuitlijm (van de bouwmarkt). Nieten kan ook wel denk ik, maar dan is t denk ik lastiger om t mooi strak te krijgen.
  maandag 13 augustus 2012 @ 08:14:00 #170
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115502024
Oh wow Bleie, wat heb je dat mooi gedaan!
Die tip ga ik onthouden voor als wij eens iets anders willen met onze Hemnes kast van Lientje. ^O^
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:48:20 #171
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115696113
mooi Bleie!

Even een vraag, ik zoek een stoere kast voor mijn grote dame haar nieuwe kamer. We hebben een prachtige kast nu maar die blijft op de babykamer. Ze krijgt een betonkleurige muur (die kleur moet ik nog zoeken :( ) en ik zoek dus een stoere strakke witte kast maar wil er eigenlijk niet te veel geld aan kwijt zijn...... iemand een briljant idee?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:57:05 #172
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115696421
Ik zou een Rakke kast van Marktplaats halen en die wit schilderen.
Of wil je een nieuwe kast? Of kant en klaar wit en stoer/strak?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:00:34 #173
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115696561
Ja die rakke vind ik wel leuk! Jammer dat ie nieuw alleen in grenen is. Das wel een tip... of een deurtje met schoolbordverf oid....
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:09:00 #174
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115696901
Naast een stoere en orginele kast lijkt ie me ook enorm praktisch wat betreft de indeling.
Het zou hier zeker een optie zijn tzt, ik ga dan vooral wel voor het hout. O+
pi_115697550
die hebben wij ook inderdaad. Hele fijne kast! :Y
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:25:55 #176
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115697572
ik heb inmiddels twee biedingen lopen ;)
pi_115698820
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:48 schreef becky27 het volgende:
mooi Bleie!

Even een vraag, ik zoek een stoere kast voor mijn grote dame haar nieuwe kamer. We hebben een prachtige kast nu maar die blijft op de babykamer. Ze krijgt een betonkleurige muur (die kleur moet ik nog zoeken :( ) en ik zoek dus een stoere strakke witte kast maar wil er eigenlijk niet te veel geld aan kwijt zijn...... iemand een briljant idee?
Ik zag laatst ook ergen beton-behang. Ook erg leuk!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:56:28 #178
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115698884
oh stiemie das ook leuk... mag alleen niet behangen van mijn meneer op de gestucte (hoe schrijf je dat?) muren. Is niet erg, moet de goede kleur gewoon vinden.
  maandag 20 augustus 2012 @ 12:21:29 #179
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115777993
zo grootste gedeelte van de spullen op N. d'r kamer gezet.
Iemand nog een briljant idee boven dit kastje? Plankjes vind ik zo 'standaard' dus wie weet dat iemand nog iets anders weet?

pi_115778940
Je hebt de laatste tijd van die leuke vakken. Door elkaar heen of losse kubussen.
Die vind ik dan weer enorm leuk.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 20 augustus 2012 @ 14:02:10 #181
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115781201
Ja die zijn leuk, ik heb wel wat leuks gezien maar 130 euro! Misschien bij xenos of zo.
  maandag 20 augustus 2012 @ 14:07:55 #182
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115781390
een expedit8vaks- en dan verticaal aan de muur bevestigen ;)

(ook mooi met een baan behang erachter/ of een gekleurde streep op de muur)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115781502
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:02 schreef becky27 het volgende:
Ja die zijn leuk, ik heb wel wat leuks gezien maar 130 euro! Misschien bij xenos of zo.
Vorige week zag ik er een aantal in een reclameblaadje. Volgens mij Leenbakker of Kwantum ofzo. Eens kijken of ik ze nog kan vinden.
Karwei heeft ze ook nog wel eens.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_115781568
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:11 schreef Tally het volgende:

[..]

Vorige week zag ik er een aantal in een reclameblaadje. Volgens mij Leenbakker of Kwantum ofzo. Eens kijken of ik ze nog kan vinden.
Karwei heeft ze ook nog wel eens.
http://www.gamma.com/turn(...)6CctpEMXc/index.html

Pagina 18-19 :)
pi_115781655
Karwei folder pagina 8. Met stickers plakken 16 Euro voor 3 blokken.

Of verschillende kleuren spiegeltjes. Zoals:


Ook in geel, blauw en oranje.

[ Bericht 66% gewijzigd door Cathmar op 20-08-2012 14:29:09 ]
Met een meidenkwartet
pi_115781721
De Gamma en Karwei hebben ze ondiep zonder achterwand.
Bij de Xenos kan je echte kubussen kopen.
Bij de Karwei hebben ze ook letterbakken O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_115781787
Becky ik heb eventueel ook wel een grote letterbak voor je anders als je die wil hebben.
:)
pi_115784786
Of een muursticker?











Ze hebben zoveel leuke O+
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:01:14 #189
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115785528
De 4de! ik ken iemand die heeft r een tattoo van.. ik dacht dat ze t zelf had bedacht :')
Mooi plaatje wel.
pi_115786234
Wij hebben glasvliesbehang, zit er nog maar pas op. Ik mag dus niet behangen -O-
Maar daar kan zo'n sticker zeker ook niet netjes op? t Is een beetje hobbelig namelijk.
Dan maar zo'n houten boom ofzo...
Wel superleuk die stickers O+
pi_115786917
Fieder, anders misschien op zo'n plexiglas of mdf plaat plakken?
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:37:05 #192
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_115787168
Wat is een letterbak? ff googelen....gevonden!! Foto lukt ff niet, naar leuk!!!
pi_115788272
Die 4de is van Banksy... een graffity artiest... Maakt briljant mooie dingen!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:02:23 #194
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_115794981
Fieder, ik heb ook glasvliesbehang en ik heb mn muur gewoon 1 kleur geschilderd, en een mal gemaakt voor een vorm die ik erop wilde hebben en die vervolgens 'ingekleurd' met een andere kleur verf :D (oke, mn man heeft het allemaal gedaan :') :@), maar het is echt super geworden!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_115798414
Fieder, gewoon op een plaat mdf, zo hebben wij ook een muursticker op onze gespoten muur zitten.

En Bleie, dat is inderdaad de stof van mijn MT! Gaaf zeg. En inspiratie, want die kleur groen past volgens mij prima bij Tienus zijn kamer.

Die losse kubuskastjes zijn in allerlei maten ook bij de Xenos te krijgen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115801245
Oh, die vierde muursticker is echt geweldig!

Becky: ik kreeg vandaag de 101woonideeën binnen, met een huis met veel beton. Op de kleurstaaltjes noemen ze Flexa 0N 00 45 en Boss paints grey shelfish TC 31. Misschien is dat wat?

Mefke, oh ja, dat was jij! Ik heb nog een heel stuk stof over, zoek ik ook nog een bestemming voor...
pi_115821835
Flieder, wij hebben ook glasvliesbehang en mijn man heeft op de kamer van P. zelf een muurschildering gemaakt ipv een muursticker net als Enferma.

-knip-

[ Bericht 35% gewijzigd door Draadjes op 22-08-2012 12:04:26 ]
pi_115822979
Bedankt voor de tips, mdf is een goeie optie.

Wow Draadjes wat een crea man heb jij! Mooi hoor. Zelfs bijpassend dekbed zie ik dat goed? :D Leuk idee om gewoon de omtrek in te kleuren, is t ook niet zo druk.

Nog even wachten of het een jongen of meisje is. :) Heb er zin in~
pi_115824128
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115825929
Fieder, wij hebben op de babykamer ook glasvliesbehang en wel muurstickers geplakt.
Tot nu toe blijven ze erg goed zitten (sinds december)!







Niet zulke duidelijke foto's, maar het kan dus wel!
Als je nog een duidelijkere foto wil, laat dan maar even weten.
pi_115826133
ZO, dat is roze..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115828100
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:54 schreef Ticootje het volgende:
ZO, dat is roze..
Is maar een klein muurtje!
pi_115828313
wel een hele roze muurtje :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115828762
Als dat al roze is :@
pi_115828790
Wij hebben dat roze ook op 2 muren in de kamer van de oudste, de andere muren zijn wit, kan prima :).
Als je niet alles verder alleen maar roze maakt, de meubeltjes zijn wit bv.
Ik vind het wel leuk eigenlijk. Het is niet zo zoetjes als dat lichte roze.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_115829092
Ik hou wel van die knalkleuren!
Bij ons is het ook maar een klein muurtje, de rest is gewoon wit.

In het echt valt het ook reuze mee!
pi_115829359
Ik vind het wel een leuk kamertje eigenlijk.
:)
pi_115829748
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:22 schreef mignonne het volgende:
Ik vind het wel een leuk kamertje eigenlijk.
Bedankt mignonne!
Ach...het kleine meisje slaapt er ook prima. Dat lijkt me het belangrijkste :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:32:17 #209
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115829763
mooi roze, zoiets hebben wij nu ook voor de baby!

Mignonne, nog bedankt voor je lieve aanbod. Heb de kubusjes bij de Gamma gehaald. Moest toch nog een hoop extra spul hebben. Heb er nu vijf hangen, echt leuk (alleen nog bijna niets voor erin ;) )

Iemand toevallig een Rakke kast van de ikea over voor een mooi prijsje? O-) O-) ik bieden op MP maar ik hoor maar niets.. o|O
pi_115830477


Ik vroeg me af of iemand hier zo'n stoel heeft en of de kinders daar echt wat mee doen?
pi_115834045
Ik vind het ook een leuk kamertje Lea!

;) En Kwisted ik ben nu wel nieuwsgierig haha..

Onze kamerverbouwplannen zijn een beetje opgeschoven..
Met het warme weer ligt mevrouw zonder slaapzak in haar bed en ze heeft niet 1x een poging gedaan eruit te klimmen waarvoor we bang.... Haar ledikantje voldoet voorlopig nog prima en ze vind het echt een fijn plekje...

Waarschijnlijk gaan we nu eerst onze eigen slaapkamer aanpakken zodat daar extra bergruimte komt... dan kunnen we mooi O's kamer straks wat minder inloopkast laten zijn en er echt een mooi kamertje van maken....
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115836602
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:48 schreef L-E-A het volgende:
Fieder, wij hebben op de babykamer ook glasvliesbehang en wel muurstickers geplakt.
Tot nu toe blijven ze erg goed zitten (sinds december)!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niet zulke duidelijke foto's, maar het kan dus wel!
Als je nog een duidelijkere foto wil, laat dan maar even weten.
Heel lief, vooral de uiltjes bij de commode!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115836726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:24 schreef Lamb29 het volgende:

Waarschijnlijk gaan we nu eerst onze eigen slaapkamer aanpakken zodat daar extra bergruimte komt... dan kunnen we mooi O's kamer straks wat minder inloopkast laten zijn en er echt een mooi kamertje van maken....
Klinkt goed!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115836842
Ben er ook echt blij mee Claudia... Zo hard als ze de laatste tijd ineens groot aan het worden was.... Ik dacht niet dat we het gingen redden eerst onze kamer te doen....
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115836925
Wat ga je in jullie slaapkamer doen, weet je dat al?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115838363
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heel lief, vooral de uiltjes bij de commode!
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:24 schreef Lamb29 het volgende:
Ik vind het ook een leuk kamertje Lea!
Bedankt! De uiltjes bij de commode zijn ook wel een succes! Er wordt graag naar gekeken tijdens het verschonen :)
pi_115838487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ga je in jullie slaapkamer doen, weet je dat al?
Ws een nieuw bed met lades eronder. Nu van die verrijdbare bakken en daar is dus nog ruimte te winnen met goede lades.
Nachtkastjes weg zodat die lades helemaal bedlengte kunnen.. en dan een plank met mandjes boven het bed voor de dingen die nu in de nachtkastjes zitten..
Aan ons voeteneind staat een dressior, en daar zou een hoge kast in de plaats kunnen...

We krijgen dan wel een beetje een kastenpaleis (er staat al een heel grote kledingkast) ... maar wel veel meer bergruimte..
Omdat de nachtkastjes (best lompe) dan weg gaan komt er wel meer vloeroppervlakte waardoor de kamer hopelijk niet voller gaat lijken dan hij nu is..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115838534
Oh, maar Ikea laat zien dat een kastenpaleis ook nog heel gezellig kan zijn! Is zo'n hoofdeinde voor jullie geen optie?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115838598
Helaas wordt de ruimte tussen het voeteneind en de kast dan wat krap...

En idd.... opzich wordt de kamer wel rustiger... Nu staat dat dressior ook vol met vanalles ;)
Dat is dan mooi weg en dat oogt natuurlijk rustiger
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115840277
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:50 schreef Nirak het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vroeg me af of iemand hier zo'n stoel heeft en of de kinders daar echt wat mee doen?
Buurkinderen hebben er 1 en die draaien er heel hard rondjes in.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_115876528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:48 schreef L-E-A het volgende:
Fieder, wij hebben op de babykamer ook glasvliesbehang en wel muurstickers geplakt.
Tot nu toe blijven ze erg goed zitten (sinds december)!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niet zulke duidelijke foto's, maar het kan dus wel!
Als je nog een duidelijkere foto wil, laat dan maar even weten.
Mooi hoor! Ik vind zo'n accentmuur in een knalkleur echt tof! Had ik nu een meisje gekregen, zou ik zeker ook gegaan zijn voor fuchsia :Y

Uiltjes zijn ook helemaal O+ Ik zoek zelf nog een muursticker maar wel voor onze accentmuur dus wil ik de sticker zelf dan iets soberder houden, zoals bijvoorbeeld;

http://www.scandinaviexs.(...)icker_groene_uil.jpg

http://www.hoplakee.nl/images/uil%20ferm%20hoplakee.nl.jpg

Verder heb ik nog leuke letters gevonden die ik nog wat ga opvrolijken door hetzelfde behangpapier te gebruiken van de accentmuur.
pi_115876682
Ik wil straks heel graag deze voor O's kamertje gaan maken.. Dit zijn van die borduurringen..
Iemand een idee waar ik die in verschillende maten kan vinden?
Ben al bij Pipo's geweest maar daar hadden ze maar 2 maten + vond ik ze vrij gammel...

En rest-stofjes?? Zouden ze die bij zo'n stoffen/knopen/linten winkel hebben?

We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:16:53 #223
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115876782
Je kunt gewoon kleine stukjes stof kopen. Ik koop het meestal op de markt.

Oh en Lamb, Brimnes is handig qua opbergruimte!
pi_115876941
Lea, bedankt! Ziet er echt gaaf uit. Leuk dat ze er bij het verschonen echt naar kijkt. Ik wilde het op een vrije muur doen, maar boven de commode/ bedje is eigenlijk nog leuker.
Ik ga het gewoon proberen en als het een ramp wordt kan het altijd nog op mdf :P Wij willen ook uiltjes, zo leuk! O+

Lamb wat mooi! Misschien eens in het borduurtopic vragen, die weten vast wel goede adresjes. :)
pi_115878196
Lamb: borduurringen zou ik niet zo goed weten, zou ook denken aan Pipoos of een andere knutselwinkel. Voor stofjes ook eens kijken bij quiltstofjes. Die kan je (online in elk geval) vaak bestellen per 'fat quarter' (dat zijn stukjes van 50 x 55 cm), en dat is voor jouw doel groot genoeg. Ik ben bijvoorbeeld erg fan van de stofjes van http://www.troispetitspois.nl/ en http://www.suz-designerstoffen.nl/, maar er is veel meer te vinden. Hangt ook erg van je smaak af natuurlijk.
pi_115879083
Lamb op marktplaats worden heel veel stofjes aangeboden! Kleine lapjes van 10x10 tot aan 50x50 ofzo!

Ik vind die knalroze muur gaaf Bleie en die uiltjes zijn echt erg lief.
pi_115879354
Lamb ik blijf het echt zo'n tof idee vinden O+ O+
bij www.vanmarieke.nl hebben ze ook scrappakketjes, dat zijn maar kleine lapjes, maar je kunt ook kiezen voor een iets groter formaat, ik dacht 20 x 20 cm ofzo.

En ik heb tzt ook wel wat leuke stofjes voor je hoor als je die ringen eenmaal hebt!
:)
pi_115879452
Mignonne door jou ben ik op zoek gegaan naar een letterbak! En gevonden. Nu nog even ophalen en dan opknappen. kan Mahre haar steentjes die ze her en der opraapt en ander spul er lekker in kwijt!
pi_115879456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Je kunt gewoon kleine stukjes stof kopen. Ik koop het meestal op de markt.

Oh en Lamb, Brimnes is handig qua opbergruimte!
Ahh kijk fijn om te weten! Wel jammer dat die alleen in het wit is.. wij hebben nu eikenfineer meubels met groene accenten... dus zo'n wit bed is wat minder bij de rest...

Tnxs voor alle stofjestips! Ik ga snuffelen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115879487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:29 schreef mignonne het volgende:
Lamb ik blijf het echt zo'n tof idee vinden O+ O+
bij www.vanmarieke.nl hebben ze ook scrappakketjes, dat zijn maar kleine lapjes, maar je kunt ook kiezen voor een iets groter formaat, ik dacht 20 x 20 cm ofzo.

En ik heb tzt ook wel wat leuke stofjes voor je hoor als je die ringen eenmaal hebt!
O+ Oehhh leuk!

Noem je die ringen gewoon borduurringen? Dan ga ik eens online snuffelen..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115879525
ik denk het?
:)
pi_115879809
Bedankt voor de complimenten!

En Lamb wat een gaaf idee met die borduurringen!
Is dit misschien nog wat:

http://www.handwerkkist.c(...)es/borduur-ring.html

http://www.onlineborduurp(...)=CategorieEntity:349
pi_115881527
Tnxss Lea! mooie maatjes
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:12:12 #234
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115884231
leuk Lamb!!

Ik heb een Rakke kast op de kop getikt, morgen ophalen en de deurtjes in de primer zetten. Zit te twijfelen alles in wit met leuk (paarse) stickers (die ik nog moet zoeken). Of witte en paarse deurtjes?
Ik moet haar kamertje op 1 of andere manier nog wel meer 'meisje' maken.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:16:34 #235
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115884481
Wit! en dan stickers. Lijkt me echt onwijs handige kast.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:28:53 #236
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115885277
oeh dit lijkt me wel leuk! Aangezien ze ook een Margaret Tarrant poster heeft. De stickers in het paars natuurlijk.



Of deze boven d'r bedje (maar die prijzen!!)
pi_115885508
Die onderste vind ik leuker Becky!
pi_115885663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:13 schreef Lamb29 het volgende:
Ik wil straks heel graag deze voor O's kamertje gaan maken.. Dit zijn van die borduurringen..
Iemand een idee waar ik die in verschillende maten kan vinden?
Ben al bij Pipo's geweest maar daar hadden ze maar 2 maten + vond ik ze vrij gammel...

En rest-stofjes?? Zouden ze die bij zo'n stoffen/knopen/linten winkel hebben?

[ afbeelding ]
Op de markt couponnen inslaan, en bij stoffenwinkels ook de couponnen ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_115885729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:28 schreef becky27 het volgende:
oeh dit lijkt me wel leuk! Aangezien ze ook een Margaret Tarrant poster heeft. De stickers in het paars natuurlijk.

[ afbeelding ]

Of deze boven d'r bedje (maar die prijzen!!)
[ afbeelding ]
Projector met plaatjes op de muur schijnen en overtrekken en inkleuren.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:38:15 #240
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_115885847
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Projector met plaatjes op de muur schijnen en overtrekken en inkleuren.
Slimmerd!!
Moet ik het alleen nog heel precies inkleuren :P
Nadeel van verven is wel dat je het er niet ff vanaf haalt... maar het is zeker een idee!
pi_115886423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:13 schreef Lamb29 het volgende:
Ik wil straks heel graag deze voor O's kamertje gaan maken.. Dit zijn van die borduurringen..
Iemand een idee waar ik die in verschillende maten kan vinden?
Ben al bij Pipo's geweest maar daar hadden ze maar 2 maten + vond ik ze vrij gammel...

En rest-stofjes?? Zouden ze die bij zo'n stoffen/knopen/linten winkel hebben?

[ afbeelding ]
Probeer eens internet hobbywinkeltjes?
Bijvoorbeeld:
http://www.borduurbrink.nl/contents/nl/d577.html

Hobbywinkeltjes die specifiek op borduren en breien zitten bieden vaak wel redelijke kwaliteit..
Maar hoe stevig moeten ze zijn als je ze alleen aan de muur hangt?
Geweldig idee trouwens!
Wat voor stofjes wil je gaan gebruiken? In dezelfde stijl als op de voorbeeldfoto?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:25:34 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_116103879
We zijn opzoek naar een praktische kledingkast voor bij Roy op zijn kamer.
Zijn bed is grijs dus de kast zouden wij ook graag grijs willen hebben.
Bij de Ikea vonden we een kast maar voldoet nog niet helemaal.
Leenbakker enzo nog niet geweest.

Maar misschien vinden jullie nog wat ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:36:49 #243
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_116111481
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:28 schreef becky27 het volgende:
oeh dit lijkt me wel leuk! Aangezien ze ook een Margaret Tarrant poster heeft. De stickers in het paars natuurlijk.

[ afbeelding ]

Of deze boven d'r bedje (maar die prijzen!!)
[ afbeelding ]
Misschien kun je ze op ebay.com (dus niet .nl) vinden? Ik heb net een muursticker binnen via ebay uit Amerika, voor 35 euro inclusief verzenden. Gewoon nieuw. Exact dezelfde sticker kostte hier 100 euro exclusief verzenden!
pi_116111745
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:13 schreef Lamb29 het volgende:
Ik wil straks heel graag deze voor O's kamertje gaan maken.. Dit zijn van die borduurringen..
Iemand een idee waar ik die in verschillende maten kan vinden?
Ben al bij Pipo's geweest maar daar hadden ze maar 2 maten + vond ik ze vrij gammel...

En rest-stofjes?? Zouden ze die bij zo'n stoffen/knopen/linten winkel hebben?

[ afbeelding ]
Dat zijn ook wel quilt-ringen dus je zou ook nog quiltwinkels kunnen proberen :)
pi_116113471
Check ik ga eens googlen.. Tnxs Stiemie
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_116126326
De kids gaan hier einduluk over 2 maanden samen slapen (j&m).
Muurkleur zijn we nog steeds niet uit, misschien laten we alles zo, omdat we ook graag willen verhuizen.

Ben nu op zoek naar deze vlinders:Ik vind ze zo gaaf! Het liefst wil eik ergens gewoon een kant een klaar pakket kopen, amar weet gewoon echt niet waar. Of anders zo een ding waarmee je ze 'knipt'
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:41:19 #247
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_116127533
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:23 schreef Sandous het volgende:
De kids gaan hier einduluk over 2 maanden samen slapen (j&m).
Muurkleur zijn we nog steeds niet uit, misschien laten we alles zo, omdat we ook graag willen verhuizen.

Ben nu op zoek naar deze vlinders:Ik vind ze zo gaaf! Het liefst wil eik ergens gewoon een kant een klaar pakket kopen, amar weet gewoon echt niet waar. Of anders zo een ding waarmee je ze 'knipt'
[ afbeelding ]
Misschien heb je hier iets aan Sandous:



Kijk maar eens op Etsy.com: daar zijn veel 3D-vlinders te vinden als ik het zo zie.

Ik vind het trouwens een O+-idee!
pi_116127791
Tof idee sandous!
Dat wil ik ook! Dr geboortekaartje had allemaal vlinders O+
pi_116131149
Thnx Twentemeisje!! Ik ga ook op zoek naar een cutter (kun je meer je eigen kleuren etc cutten).

Sonnetje ja gaaf he!

Oja, ik haaaaaaaaat Pinterest, zo een verslaving, alles is leuk.. en je blijf maar
"oja dit wil ik ook graag ooit doen, dus pinnen maar"
"en dit wil ik voor mijn huis"

En 4 uurtjes verder :o

Mignonne, jij bracht Pinterest bij mij onder de aandacht he ;(
pi_116131796
;) Pinterest is idd een verschrikking voor je tijdsplanning

Dit is ook weer een erg leuk idee idd! Had erg leuk op O's babykamertje geweest..
Deze 2 dekens & stickers waren het eerste wat we kochten en daar zijn we op doorgegaan toen..


en daar is deze kleur verf bij gekomen:
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_116132148
Muurtekening afgemaakt afgelopen weekend :D, althans op 1 muur. Andere muur ga ik morgen aan beginnen

pi_116132284
Wij hadden deze voor Sofie dr kamer, maar de muur was te hard. Misschien ga ik ze ophangen in Caspers kamer



Deze vind ik ook leuk
*poef* nu is het weg
pi_116138167
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:23 schreef Sandous het volgende:
De kids gaan hier einduluk over 2 maanden samen slapen (j&m).
Muurkleur zijn we nog steeds niet uit, misschien laten we alles zo, omdat we ook graag willen verhuizen.

Ben nu op zoek naar deze vlinders:Ik vind ze zo gaaf! Het liefst wil eik ergens gewoon een kant een klaar pakket kopen, amar weet gewoon echt niet waar. Of anders zo een ding waarmee je ze 'knipt'
[ afbeelding ]
Sandous hier staat een handleiding om zulke vlinders zelf te maken: http://www.welke.nl/inspi(...)rs-als-muurdecoratie

Leuk zijn ze he? O+
pi_116138231
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:27 schreef Lamb29 het volgende:
Check ik ga eens googlen.. Tnxs Stiemie
Hier verkopen ze ze bijvoorbeeld: http://www.naboqu.com/index.php?act=viewCat&catId=107 maar misschien dat je ze goedkoper kunt kopen als je er in 1 x meer koopt? Ze staan ook wel eens op marktplaats. Ik gebruik er zelf 1 voor de quilts die ik maak O+
pi_116138363
Hahaha sorry Sandous :D

ik vind dat met die vlinders erg leuk O+
:)
pi_116141348
Leuk idee Lamb! Ik vind vooral het kleurverloop van de stofjes zo mooi. Een soort regenboog. O+
Als je die ringen niet kan vinden of als ze toch te duur zijn zou je misschien ook van die houten fotolijstjes kunnen nemen. Het lijstje wit of creme schilderen en er een stofje in spannen. Maar dan zonder glas.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_116145585
Dat kleurverloop vind ik idd ook geweldig.. Helaas gaan er bij ons niet zoveel passen.. Ik gok dat het er een stuk of 5/6 (en dan niet de grootste) ga worden..

Fotolijstjes is idd ook leuk! Ben wel echt gek op ronde vormen dus ga dit eerst proberen..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:44:42 #258
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116168269
Wij zijn inmiddels al weer aan de slag geweest in N. d'r kamer
(check de sprei van het poppenbedje en het grote bed O+ O+ )




Het is allemaal nog kaal, moet nog op zoek naar DE stickers voor op d'r kastdeuren en verdere aankleding.
pi_116168423
Leuk Becky! Kast is mooi geworden!
Ook een erg mooie vloer
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_116177898
Mooi hoor en leuk detail, die sprei :)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_116182264
Mooi becky, ook die cubussen. Toch maar bij mijn man gaan porren of hij die niet leuk vind als we ze zo doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116188380
Ik wil ook vlinders O+

ik vind deze erg leuk
http://www.etsy.com/listi(...)all+stickers+nursery
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116188420
Becky dat sprei O+ echt helemaal super!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116196942
Hoe doen jullie het eigenlijk met een wiegje/bedje? Koop je een bedje voor op de babykamer en een klein wiegje voor de eerste weken op je eigen slaapkamer, of zet je het bedje uit de babykamer gewoon op je slaapkamer?
pi_116197480
Bij dochter hadden we een ledikant op haar kamer en een verrijdbare wieg op de slaapkamer. Die wieg heb ik zelf ook in gelegen, dus die wilde we sowieso gebruiken. Ledikant hebben we pas vanaf 6 maand echt gebruikt.

Bij zoon zetten we wieg op de slaapkamer in eerste instantie en we maken van een ledikantje een cosleeper voor aan ons bed. 's nachts ligt hij dan in de cosleeper en overdag in de wieg op zijn kamer.

Ik had hele mooie kaarten gevonden in Frankrijk en daar wilde ik iets mee voor de babykamer. Ik ga ze sowieso ophangen/in lijstjes stoppen. Maar ik wil er ook iets mee voor de rest van de babykamer. Weet alleen niet goed wat. We hebben 2 rechte wanden waar we echt iets op kunnen, maar daar komt het ledikantje (uiteindelijk) voor en de commode. Dus dan zie je maar de helft. Ik ga zo ff een foto maken van die kaarten.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:18:44 #266
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116198473
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met een wiegje/bedje? Koop je een bedje voor op de babykamer en een klein wiegje voor de eerste weken op je eigen slaapkamer, of zet je het bedje uit de babykamer gewoon op je slaapkamer?
Ik heb een ledikantje in haar kamertje en een klein simpel wiegje (geleend van vriendin) voor bij ons op de kamer :) Zeker voor de eerste periode vind ik het wel reuze handig dat ze bij ons slaapt, voor de borstvoeding en het wennen aan haar ritme e.d. :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_116198688
Lijkt mij ook wel fijn eigenlijk. Misschien dat het bedje waar onze baby uiteindelijk in gaat slapen ook wel op onze kamer past, maar ik vind het met kraambezoek enzo ook wel leuk om het complete kamertje inclusief bedje te laten zien :@ In dat geval is een klein wiegje wel handig. Vind ze alleen -zelfs op Marktplaats- best duur!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:24:42 #268
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116198745
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Lijkt mij ook wel fijn eigenlijk. Misschien dat het bedje waar onze baby uiteindelijk in gaat slapen ook wel op onze kamer past, maar ik vind het met kraambezoek enzo ook wel leuk om het complete kamertje inclusief bedje te laten zien :@ In dat geval is een klein wiegje wel handig. Vind ze alleen -zelfs op Marktplaats- best duur!
Ja zeker als je bv wil gaan geven is dat wel enorm handig denk ik..
Oh is dat zo? Wat zonde joh -O- Ik heb echt een heel simpel vierkant wit wiegje met spijltjes gewoon, maar toevallig heel fijn dat ik het van een vriendin kon lenen :) Heb jij geen familie/vrienden die misschien nog ergens een klein wiegje hebben staan?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_116198861
Bij ons heeft Lisa de eerste 7 weken gewoon in de wandelwagebak geslapen. Volgens de kraamvrouw was hier ook niks mis mee als er een redelijk goed matrasje in zit:) na de 7e week is ze aar haar ledikant op haar eigen kamer gegaan ze sliep toen zoveel beter...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_116199356
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:24 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja zeker als je bv wil gaan geven is dat wel enorm handig denk ik..
Oh is dat zo? Wat zonde joh -O- Ik heb echt een heel simpel vierkant wit wiegje met spijltjes gewoon, maar toevallig heel fijn dat ik het van een vriendin kon lenen :) Heb jij geen familie/vrienden die misschien nog ergens een klein wiegje hebben staan?
Misschien wel! Heb nog niet echt om mij heen gevraagd. Wij zijn min of meer de eerste van naaste familie aan beide kanten én vrienden. Maar misschien dat zij ook weer via via kunnen kijken :) Want voor een paar weekjes een wiegje van 100 euro vind ik een beetje zonde, zeker omdat er een prima bedje in de babykamer staat...
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:27 schreef Sam1993 het volgende:
Bij ons heeft Lisa de eerste 7 weken gewoon in de wandelwagebak geslapen. Volgens de kraamvrouw was hier ook niks mis mee als er een redelijk goed matrasje in zit:) na de 7e week is ze aar haar ledikant op haar eigen kamer gegaan ze sliep toen zoveel beter...
Ik heb gelezen en gehoord dat dit niet mag, omdat er aan beide kanten ventilatie moet zijn. Dat het anders te warm kan worden in het reiswiegje. Want daar had ik eerst ook nog aan gedacht, dat dat misschien wel zou kunnen...
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:41:01 #271
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116199433
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:39 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien wel! Heb nog niet echt om mij heen gevraagd. Wij zijn min of meer de eerste van naaste familie aan beide kanten én vrienden. Maar misschien dat zij ook weer via via kunnen kijken :) Want voor een paar weekjes een wiegje van 100 euro vind ik een beetje zonde, zeker omdat er een prima bedje in de babykamer staat...

[..]

Ik heb gelezen en gehoord dat dit niet mag, omdat er aan beide kanten ventilatie moet zijn. Dat het anders te warm kan worden in het reiswiegje. Want daar had ik eerst ook nog aan gedacht, dat dat misschien wel zou kunnen...
Ja idd, groot gelijk :Y Wij hebben ook veel dingen op budget gedaan of geleend. Ik zie het nut er niet zo van in alles nieuw te kopen. Iedereen moet doen wat ie wil, maar dat is niks voor ons :) Gewoon kamertje van marktplaats gehaald en zelfs een diaper champ, voor 1/3 van de nieuwprijs :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_116199830
Voor een paar weken een wiegje als extra erbij kopen is ook best zonde ja. Wij hadden deze al omdat het dus al in de familie was :P Wel opnieuw bekleed en nieuw matrasje erin natuurlijk. Je zou kunnen proberen om hem ergens te lenen of inderdaad via MP :)

Dit zijn de kaarten waar ik iets mee wil voor de babykamer (voor een jongetje) Iets met dit thema zeg maar. Het zijn de 4 seizoenen.

pi_116200163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:41 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja idd, groot gelijk :Y Wij hebben ook veel dingen op budget gedaan of geleend. Ik zie het nut er niet zo van in alles nieuw te kopen. Iedereen moet doen wat ie wil, maar dat is niks voor ons :) Gewoon kamertje van marktplaats gehaald en zelfs een diaper champ, voor 1/3 van de nieuwprijs :D
Vind ik ook! Wij hebben een complete mega Quinny kinderwagenset inclusief reiswieg, autostoel en veel accessoires gekocht via Marktplaats voor 250 euro, ziet er perfect uit en werkt helemaal goed. Onze box hetzelfde verhaal. Scheelt je zoveel geld!

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:50 schreef Solagratia het volgende:
Voor een paar weken een wiegje als extra erbij kopen is ook best zonde ja. Wij hadden deze al omdat het dus al in de familie was :P Wel opnieuw bekleed en nieuw matrasje erin natuurlijk. Je zou kunnen proberen om hem ergens te lenen of inderdaad via MP :)

Dit zijn de kaarten waar ik iets mee wil voor de babykamer (voor een jongetje) Iets met dit thema zeg maar. Het zijn de 4 seizoenen.

[ afbeelding ]
Super gaaf thema! Mooie sfeer op die kaartjes O+
pi_116200471
quote:
Dit zijn de kaarten waar ik iets mee wil voor de babykamer (voor een jongetje) Iets met dit thema zeg maar. Het zijn de 4 seizoenen.

[ afbeelding ]
Supersupersuperleuk!

Eén klein aanpassinkje zou voor mij de winter zijn: ondanks de kou misschien een iets warme sfeer proberen te creëren.

Nog geen idee hoe de kaarten in de kamer te verwerken?
pi_116200759
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:50 schreef Solagratia het volgende:
Voor een paar weken een wiegje als extra erbij kopen is ook best zonde ja. Wij hadden deze al omdat het dus al in de familie was :P Wel opnieuw bekleed en nieuw matrasje erin natuurlijk. Je zou kunnen proberen om hem ergens te lenen of inderdaad via MP :)

Dit zijn de kaarten waar ik iets mee wil voor de babykamer (voor een jongetje) Iets met dit thema zeg maar. Het zijn de 4 seizoenen.

[ afbeelding ]
Weet niet of je dit iets vindt voor je herfstthema, maar wij hebben nu deze muursticker, ben er helemaal fan van O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:11:57 #276
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116200839
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Weet niet of je dit iets vindt voor je herfstthema, maar wij hebben nu deze muursticker, ben er helemaal fan van O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw! Heel, heel, heel mooi O+

waarvandaan :@ ?
pi_116200867
Ja, die winter is wel grijzig he :)

Ik dacht er aan om deze kaarten gewoon in lijstjes te doen. Verder vind ik de kleur groen wel mooi voor in de kamer. Een vriendin heeft aangeboden om een muurschildering te maken rond dit thema dus. Maar ik weet niet goed hoe en wat dan. Iets met een boom ofzo :P

SE, leuke muursticker ja :Y Alleen hebben we een klein kamertje met maar 2 rechte wanden dus weinig ruimte voor zo'n sticker.
pi_116200887
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:11 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wauw! Heel, heel, heel mooi O+
Thanx! Het vergt wat uurtjes en goede concentratie, maar dan heb je wel wat! :)
Ik heb hem op e-bay besteld. Je kunt hem ook in NL bestellen, maar hier is ie 100 euro en via e-bay was hij 34 inclusief verzenden. Had hem binnen een week binnen. Zal eens een linkje zoeken!

Dit is m!
Je kan hem in alle kleuren bestellen.
pi_116201100
Spees Eend:

Ik dacht dat dit ook was voor als de kindjes iets ouder zijn en gaan draaien. in de ziekenhuis wiegjes zitten namelijk ook maar 4 miniscule gaatjes. Aangezien je babytjes de eerste weekjes toch iet draait zou ze ook niet in de bekleding terecht kunnen komen. trouwens bij veel wiegjes (de oudere) zt er ook bekleding aan de zijkant:) Hier is het verder gewoon super gegaan maar je moet doen waar jullie je goed bij voelen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_116208683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Weet niet of je dit iets vindt voor je herfstthema, maar wij hebben nu deze muursticker, ben er helemaal fan van O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel heel mooi! Zowel de kleur van de muur (die hebben wij veel in ons huis) als de sticker, die ga ik onthouden! Ben al een tijdje op zoek naar een boomsticker.
pi_116208926
Mocht je de exacte kleur willen, het is de kleur 'Leem' van Flexa. Gewoon uit de mengmachine, de 'Strak op de muur' variant. In één keer schilderen 100% dekkend, ideaal :)
pi_116214044
Ah, ik bedoelde dat wij al veel grijze muren hebben :) Volgens mij hebben wij 'lei', ook uit de mengmachine. Wilde ik eigenlijk ook op de babykamer, maar het is een vrij donkere (maar wel grote) kamer. We hebben nu voor groen bos/grasbehang gekozen en er komt nog een houten boom, -sticker of -behang op de andere muur.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 02:40:02 #283
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116219934
Wij hebben die kleur verf (leem) ook in de babykamer. Heel mooi vind ik! Op de andere muur hebben wij nu een 'echte' boom, dwz een stam van echte boomschors (gedroogd en geschikt voor binnenshuis gebruik) en bladeren van nep klimop. Mijn moeder heeft vlindertjes en bijtje gebreid voor erin en er hangen echte kleine houten vogelhuisjes in. Nu al en eyecatcher voor die kleine O+. Ik zal eens een foto plaatsen!
pi_116220877
Spees_Eend, zowel wiegje als ledikant op je eigen slaapkamer zijn handig met de bv. Verschil zit hem erin, dat je de wieg maar een paar maanden kunt gebruiken afhankelijk van de grootte van de wieg en de baby. Mijn baby met bijna 4 maanden past er bijna niet meer in.

Anders kun je ook het ledikant uit de babykamer in je slaapkamer zetten of een co-sleeper doen. Dat is handig met nachtvoedingen. Je baby kan dan dicht naast je liggen, maar niet uit bed vallen en je hoeft je bed niet ui om hem of haar eruit te halen en erin te leggen. Een ledikant dat je kunt ombouwen tot co-sleeper heb je bij Ikea al voor ¤70.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116221085
Lamb!
Ik was gisteren in een naai en knutsel eigen winkel en daar hadden ze die ringen. Grote was 5 euro, kleinere konden ze ook bestellen. Misschien bij jou in de buurt ook?
pi_116221175
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 02:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij hebben die kleur verf (leem) ook in de babykamer. Heel mooi vind ik! Op de andere muur hebben wij nu een 'echte' boom, dwz een stam van echte boomschors (gedroogd en geschikt voor binnenshuis gebruik) en bladeren van nep klimop. Mijn moeder heeft vlindertjes en bijtje gebreid voor erin en er hangen echte kleine houten vogelhuisjes in. Nu al en eyecatcher voor die kleine O+. Ik zal eens een foto plaatsen!
Klinkt gaaf! Ben benieuwd naar de foto's!

Mijn,babykamer moet k nog steeds afmaken :')
Mja inspiratie ontbreekt...

En wat betreft wieg enzo. Wij hebben een wieg op onze kamer. Co-sleeper zou niet kunnen, omdat k dan mn kast niet meer open kan doen. Maar lijkt me nu wel handig (bij Floris had k t niet nodig, maar de dame slaapt ook graag,bij mama)
pi_116221525
Soesa, klinkt gaaf, daar wil ik ook wel een foto van zien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:47:06 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_116222716
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:49 schreef Mineola het volgende:
Ah, ik bedoelde dat wij al veel grijze muren hebben :) Volgens mij hebben wij 'lei', ook uit de mengmachine. Wilde ik eigenlijk ook op de babykamer, maar het is een vrij donkere (maar wel grote) kamer. We hebben nu voor groen bos/grasbehang gekozen en er komt nog een houten boom, -sticker of -behang op de andere muur.
Oh op die manier :) Onze muur is overigens niet echt grijs, dat lijkt wel zo op de foto. Is een beetje tussen zand, bruin en grijs in. Bomen zijn wel in, zie ik! X-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 02:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij hebben die kleur verf (leem) ook in de babykamer. Heel mooi vind ik! Op de andere muur hebben wij nu een 'echte' boom, dwz een stam van echte boomschors (gedroogd en geschikt voor binnenshuis gebruik) en bladeren van nep klimop. Mijn moeder heeft vlindertjes en bijtje gebreid voor erin en er hangen echte kleine houten vogelhuisjes in. Nu al en eyecatcher voor die kleine O+. Ik zal eens een foto plaatsen!
Dat klinkt wel super gaaf, ben benieuwd naar een foto!
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:48 schreef Tinuviel het volgende:
Spees_Eend, zowel wiegje als ledikant op je eigen slaapkamer zijn handig met de bv. Verschil zit hem erin, dat je de wieg maar een paar maanden kunt gebruiken afhankelijk van de grootte van de wieg en de baby. Mijn baby met bijna 4 maanden past er bijna niet meer in.

Anders kun je ook het ledikant uit de babykamer in je slaapkamer zetten of een co-sleeper doen. Dat is handig met nachtvoedingen. Je baby kan dan dicht naast je liggen, maar niet uit bed vallen en je hoeft je bed niet ui om hem of haar eruit te halen en erin te leggen. Een ledikant dat je kunt ombouwen tot co-sleeper heb je bij Ikea al voor ¤70.
Dankje voor die tip, daar ga ik me eens in verdiepen. Heb het woord co-sleeper al wel vaker voorbij horen komen, maar wist eigenlijk niet echt wat het was. :s)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:53:49 #289
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116222921
Het is niet de duidelijkste foto maar een kleine sfeerimpressie:

[ Bericht 64% gewijzigd door Tante_Soesa op 01-09-2012 09:39:20 (Foto weggehaals) ]
pi_116222975
Ziet er leuk uit!
Dat kapstokje,is ook schattig zeg O+ (en dat jurkje ook)
pi_116223039
Wat een mooie kamer Soesa! Vind m super, mooie romantische sfeer!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:03:34 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_116223220
Mooie natuurlijke sfeer! En die schommelstoel in de hoek O+
pi_116223750
oh Tante...echt prachtig!! O+ heerlijk rustgevend vind ik het!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116225116
Spees, wat mooi! Echt gave sticker :) En via ebay ook prima prijs dus :D

Soesa O+ Je ziet misschien niet alles, maar meer dan genoeg om te zien dat het heel mooi is :Y

Gisteren een stoel besteld voor op de kinderkamer, is wat strak, maar ik wil 'm straks weer naar de huiskamer verplaatsen.



Wil er nog een kleurig kussentje bij gaan halen, liefst groen in de kleur van de muur :) En als 'ie dan straks weer de huiskamer ingaat, dan in de kleur van de bank of zoiets (wil de meubels eind dit jaar/begin volgend jaar vervangen, is momenteel onpraktisch ingericht namelijk).
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:47:39 #295
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116242877
Dank O+

Mooie stoel Coco :Y !
  zaterdag 1 september 2012 @ 11:42:50 #296
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_116265005
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Spees, wat mooi! Echt gave sticker :) En via ebay ook prima prijs dus :D

Soesa O+ Je ziet misschien niet alles, maar meer dan genoeg om te zien dat het heel mooi is :Y

Gisteren een stoel besteld voor op de kinderkamer, is wat strak, maar ik wil 'm straks weer naar de huiskamer verplaatsen.

[ afbeelding ]

Wil er nog een kleurig kussentje bij gaan halen, liefst groen in de kleur van de muur :) En als 'ie dan straks weer de huiskamer ingaat, dan in de kleur van de bank of zoiets (wil de meubels eind dit jaar/begin volgend jaar vervangen, is momenteel onpraktisch ingericht namelijk).
Thanx! Ja, e-bay is echt de moeite. Is ook gewoon nieuw en scheelt je veel geld.
Stoel is mooi! Inderdaad niet echt typisch babykamer, maar als je die daar toch maar zo kort gebruikt om hem daarna in je woonkamer te zetten zou ik ook eerder kijken naar iets dat in je woonkamer past.
pi_116291280
Voor spees_Eend, zo ziet het er bij ons uit:


Waar de blauwe deken en de blauw-groene hoezen liggen is dus al ons bed. Nu staat er nog een nachtkastje aan mijn kant van het bed en staat het ledikantje dus niet ter hoogte van ons hoofdeinde, maar dat komt nog.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116298732
Kiek hem nou O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116298825
Tinu O+ O+ .

Bij ons heeft de co-sleeper trouwens nooit op ter hoogte van ons hoofdeind gestaan, ik had nog een nachtkastje, en daar stond het tegenaan, dat werkte ook best vond ik.
  zondag 2 september 2012 @ 12:04:56 #300
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_116299035
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 00:10 schreef Tinuviel het volgende:
Voor spees_Eend, zo ziet het er bij ons uit:
[ afbeelding ]

Waar de blauwe deken en de blauw-groene hoezen liggen is dus al ons bed. Nu staat er nog een nachtkastje aan mijn kant van het bed en staat het ledikantje dus niet ter hoogte van ons hoofdeinde, maar dat komt nog.
O+ Wat schattig :)
Mijn vader merkte gisteren op: word je dan niet onnodig van ieder zuchtje en kreuntje wakker? Of valt dat wel mee?
  donderdag 6 september 2012 @ 16:13:16 #301
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116462812
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')