abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114845781
Ik moet vandaag een adsl model scoren omdat onze modem/router is overleden..

nou is een adsl2+ modem/router nog niet eens een heel groot probleem, het is wel een probleem als je ISDN hebt en daar dus een modem voor nodig hebt (ISDN heet ook wel Annex-B)

na wat zoeken kom ik op o.a. een simpele TP link uit.. aangezien ik weinig geld eraan wil uitgeven is dat wel mooi, maar is dat ook wel een goeie keus?

ik zou dus wat advies willen m.b.t. adsl modem/routers, wellicht weten hier wat mensen echte must have modems of modems die ik vooral links moet laten liggen..

naast het feit dat hij ISDN adsl aan moet kunnen zou het fijn zijn als de modem/router niet instant op z'n bek gaat bij wat torrents..
tips/adviezen zijn welkom ^O^

P.S. Overstappen naar ziggo is a.t.m. niet een optie.. en de provider levert ook geen gratis vervangende modem/router
pi_114845986
Bel je provider met de tekst '' hij's kapot '' ?
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
pi_114846052
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:18 schreef Fatty het volgende:
Bel je provider met de tekst '' hij's kapot '' ?
done that, provider zegt: je kan er 1 kopen (zelf of bij ons) of je kan een jaar contract afsluiten en er 1 gratis krijgen (ook geen optie, aangezien de rekening betaler er wel vanaf wil, maar er nog niet vanaf kan..)
dit zijn dus kosten die helaas gemaakt moeten worden, jammer genoeg; ik had het ook anders gezien...
pi_114846967
Uhh die modems zijn toch in bruikleen?
Dus een soort huur? Mocht ie kapot gaan zullen ze met aangegeven reden de modem vervangen.

Nog nooit van gehoord dat iemand zelf een modem moest aanschaffen.
pi_114847012
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:36 schreef Knofl00k het volgende:
Dus een soort huur? Mocht ie kapot gaan zullen ze met aangegeven reden de modem vervangen.

Heb dat bij een xs4all verbinding ook eens gehad, ze konden een model leveren kosteloos, alleen ging het een maand duren (...) mocht er ook zelf één kopen, was geen probleem.
pi_114847077
Laatste ervaring was KPN, ongeveer 2 maanden geleden.
Na ong 3 dagen was de nieuwe modem er al. ^O^
pi_114847456
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:36 schreef Knofl00k het volgende:

nope, modem koop je (of krijg je 'gratis') bij deze provider, maar uiteindelijk is het jou eigendom.
pi_114847730
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:46 schreef mschol het volgende:

[..]

nope, modem koop je (of krijg je 'gratis') bij deze provider, maar uiteindelijk is het jou eigendom.
Hoeft niet hoor, m'n UPC modem is ook in bruikleen, en daar heb ik dan ook borg voor moeten betalen, tis gebruikelijker om een bruileenmodem te hebben dan eentje die je zelf moet aanschaffen.
pi_114847916
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef Fatty het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, m'n UPC modem is ook in bruikleen, en daar heb ik dan ook borg voor moeten betalen, tis gebruikelijker om een bruileenmodem te hebben dan eentje die je zelf moet aanschaffen.
dat is vooral bij kabelleveranciers zo, adsl providers deden dat nauwelijks toen wij wisselde van provider, t.b.h vind ik het persoonlijk een ongunstige ontwikkeling omdat ik graag zelf bepaal wat ik wel of niet kan met mijn router.

maar om terug te komen op de originele vraag: iemand tips etc?
pi_114848057
TP link is een prima merk, kost geen kloot, en ik moet zeggen m'n AP doet het al flinke tijd, heel erg goed, ben dr tegenwoordig erg tevreden over ( itt linksys )
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:48:43 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_114889363
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef Fatty het volgende:
Maar dat is dan ook UPC...

quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:59 schreef mschol het volgende:
vooral bij kabelleveranciers zo, adsl providers deden dat nauwelijks toen wij wisselde van provider, t.b.h vind ik het persoonlijk een ongunstige ontwikkeling omdat ik graag zelf bepaal wat ik wel of niet kan met mijn router.
UPC levert alleen modem waar plain ethernet met één publiek IP-adres uit komt, daar kan je zelf nog een router achter zetten.
quote:
maar om terug te komen op de originele vraag: iemand tips etc?
Als de betaler er vanaf wil en je moet met een jaar verlengen om een nieuw modem te krijgen, dan is het abo toch allang dermate lang afgesloten dat hij/zij per maand kan opzeggen.
Dan staat er toch niets in de weg om nu over te stappen?

Dit is een prima oplossing van TP-Link
Niet denken, voor een euro meer koop ik Linksys. De WAG120N heb ik ook gehad en dat is een regelrechte ramp.
So we just called him Fred
pi_114890689
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

UPC levert alleen modem waar plain ethernet met één publiek IP-adres uit komt, daar kan je zelf nog een router achter zetten.

[..]

Als de betaler er vanaf wil en je moet met een jaar verlengen om een nieuw modem te krijgen, dan is het abo toch allang dermate lang afgesloten dat hij/zij per maand kan opzeggen.

Niet denken, voor een euro meer koop ik Linksys. De WAG120N heb ik ook gehad en dat is een regelrechte ramp.
jammer genoeg komt je post net eff te laat, ik kon er gister 2 krijgen en dat was een tp-link voor 70¤ en de wag120n voor ¤60
gezien de prijs (even afgezien van het feit dst ik het erg prijzig vond), mijn overwegend goede ervaringen met linksys en het feit dat er gister internet moest zijn heb ik de laatste genomen

tot nog toe vind ik het wifi gedeelte tegenvallen (slechter als het asus AP dat we hiervoor gebruikte, mocht het echt beroerd worden sluit ik het AP desnoods weer aan)
voor de rest issie wat beperkter qua instel mogelijkheden t.o.v. de vorige router, maar het broodnodige zit er in
  dinsdag 31 juli 2012 @ 12:33:17 #13
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114891101
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

[..]

Tegenwoordig heeft UPC ook van die "alles in een" modems, dus router, draadloos ed zit er al op.
pi_114908235
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:33 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Tegenwoordig heeft UPC ook van die "alles in een" modems, dus router, draadloos ed zit er al op.
Helaas wel ja...
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:58:45 #15
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114910408
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:15 schreef Fatty het volgende:

[..]

Helaas wel ja...
ervaringen? :P

Gelukkig heb ik geen kabelinternet. Lang niet zo betrouwbaar als dsl internet
pi_114911924
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:58 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

ervaringen? :P

Gelukkig heb ik geen kabelinternet. Lang niet zo betrouwbaar als dsl internet
Misschien moet je eens onder je steen vandaan komen betreffende kabel / dsl internet.

Vroeger was kabel beduidend minder, nu is dat overduidelijk niet meer zo, ik wil wel zeggen dat het tegenwoordig andersom is.

Betreffende het UPC modem verhaal, regel de boel liever zelf, tenzij je zelf '' stennis '' schopt krijg je dr dus standaard 1 met ingebouwde router.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 20:43:16 #17
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114913268
Kabelinternet is hier nog steeds onbetrouwbaarder dan internet via de telefoonlijn. Ik hoor hier in mijn omgeving mensen alleen maar klagen over de kabel. De hele buurt heeft internet gehad van UPC en dat was werkelijk om van te janken. Nu zit iedereen op ADSL en vdsl en heb nooit weer hun horen roepen dat internet het niet doet.

Voor zolang ik hier woon blijf ik internet via de telefoonlijn gebruiken

[ Bericht 19% gewijzigd door .Neovo. op 31-07-2012 20:50:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')