done that, provider zegt: je kan er 1 kopen (zelf of bij ons) of je kan een jaar contract afsluiten en er 1 gratis krijgen (ook geen optie, aangezien de rekening betaler er wel vanaf wil, maar er nog niet vanaf kan..)quote:Op maandag 30 juli 2012 14:18 schreef Fatty het volgende:
Bel je provider met de tekst '' hij's kapot '' ?
Heb dat bij een xs4all verbinding ook eens gehad, ze konden een model leveren kosteloos, alleen ging het een maand duren (...) mocht er ook zelf één kopen, was geen probleem.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:36 schreef Knofl00k het volgende:
Uhh die modems zijn toch in bruikleen?
Dus een soort huur? Mocht ie kapot gaan zullen ze met aangegeven reden de modem vervangen.
Nog nooit van gehoord dat iemand zelf een modem moest aanschaffen.
nope, modem koop je (of krijg je 'gratis') bij deze provider, maar uiteindelijk is het jou eigendom.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:36 schreef Knofl00k het volgende:
Uhh die modems zijn toch in bruikleen?
Dus een soort huur? Mocht ie kapot gaan zullen ze met aangegeven reden de modem vervangen.
Nog nooit van gehoord dat iemand zelf een modem moest aanschaffen.
Hoeft niet hoor, m'n UPC modem is ook in bruikleen, en daar heb ik dan ook borg voor moeten betalen, tis gebruikelijker om een bruileenmodem te hebben dan eentje die je zelf moet aanschaffen.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:46 schreef mschol het volgende:
[..]
nope, modem koop je (of krijg je 'gratis') bij deze provider, maar uiteindelijk is het jou eigendom.
dat is vooral bij kabelleveranciers zo, adsl providers deden dat nauwelijks toen wij wisselde van provider, t.b.h vind ik het persoonlijk een ongunstige ontwikkeling omdat ik graag zelf bepaal wat ik wel of niet kan met mijn router.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef Fatty het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, m'n UPC modem is ook in bruikleen, en daar heb ik dan ook borg voor moeten betalen, tis gebruikelijker om een bruileenmodem te hebben dan eentje die je zelf moet aanschaffen.
Maar dat is dan ook UPC...quote:Op maandag 30 juli 2012 14:54 schreef Fatty het volgende:
Hoeft niet hoor, m'n UPC modem is ook in bruikleen, en daar heb ik dan ook borg voor moeten betalen, tis gebruikelijker om een bruileenmodem te hebben dan eentje die je zelf moet aanschaffen.
UPC levert alleen modem waar plain ethernet met één publiek IP-adres uit komt, daar kan je zelf nog een router achter zetten.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:59 schreef mschol het volgende:
vooral bij kabelleveranciers zo, adsl providers deden dat nauwelijks toen wij wisselde van provider, t.b.h vind ik het persoonlijk een ongunstige ontwikkeling omdat ik graag zelf bepaal wat ik wel of niet kan met mijn router.
Als de betaler er vanaf wil en je moet met een jaar verlengen om een nieuw modem te krijgen, dan is het abo toch allang dermate lang afgesloten dat hij/zij per maand kan opzeggen.quote:maar om terug te komen op de originele vraag: iemand tips etc?
jammer genoeg komt je post net eff te laat, ik kon er gister 2 krijgen en dat was een tp-link voor 70¤ en de wag120n voor ¤60quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook UPC...
[..]
UPC levert alleen modem waar plain ethernet met één publiek IP-adres uit komt, daar kan je zelf nog een router achter zetten.
[..]
Als de betaler er vanaf wil en je moet met een jaar verlengen om een nieuw modem te krijgen, dan is het abo toch allang dermate lang afgesloten dat hij/zij per maand kan opzeggen.
Dan staat er toch niets in de weg om nu over te stappen?
Dit is een prima oplossing van TP-Link
Niet denken, voor een euro meer koop ik Linksys. De WAG120N heb ik ook gehad en dat is een regelrechte ramp.
Tegenwoordig heeft UPC ook van die "alles in een" modems, dus router, draadloos ed zit er al op.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook UPC...
[..]
UPC levert alleen modem waar plain ethernet met één publiek IP-adres uit komt, daar kan je zelf nog een router achter zetten.
[..]
Als de betaler er vanaf wil en je moet met een jaar verlengen om een nieuw modem te krijgen, dan is het abo toch allang dermate lang afgesloten dat hij/zij per maand kan opzeggen.
Dan staat er toch niets in de weg om nu over te stappen?
Dit is een prima oplossing van TP-Link
Niet denken, voor een euro meer koop ik Linksys. De WAG120N heb ik ook gehad en dat is een regelrechte ramp.
Helaas wel ja...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:33 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Tegenwoordig heeft UPC ook van die "alles in een" modems, dus router, draadloos ed zit er al op.
Misschien moet je eens onder je steen vandaan komen betreffende kabel / dsl internet.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:58 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
ervaringen?
Gelukkig heb ik geen kabelinternet. Lang niet zo betrouwbaar als dsl internet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |