vrijdag 23 november 2012 @ 19:19:10 #26
211554 BlueMage
Pittige Zevertante
pi_119548305
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:17 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dat vind ik nog wel meevallen. Daar is het overigens zo dat je openstaande saldo van de creditcard altijd zal worden geļncasseerd van je betaalrekening. Ook al heb je geen krediet. Vervolgens kan je een regeling treffen dat je binnen een bepaalde tijd zorgt dat je weer binnen je limiet (of credit) staat.
Mwah ik moest sowieso al 2k netto verdienen per maand en 'n loonstrook meenemen en bewijzen dat ik via 'n vast contract werkte. Toen had ik zoiets van "tsja voor 'n citytrip naar NYC lamaar zitten die CC aanvraag". :')
pi_119548381
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:19 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mwah ik moest sowieso al 2k netto verdienen per maand en 'n loonstrook meenemen en bewijzen dat ik via 'n vast contract werkte. Toen had ik zoiets van "tsja voor 'n citytrip naar NYC lamaar zitten die CC aanvraag". :')
Was dat voor een creditcard met een gespreid betalen faciliteit? Dan zijn er wat meer eisen namelijk. Een gespreid betalen faciliteit is namelijk gewoon een doorlopend krediet met een pasje (bij wijze van). Ikzelf heb bijvoorbeeld via ICS een VISA met gespreid betalen. Die staat ook in het BKR geregistreerd, terwijl een creditcard die je volledig aflost (standaard) aan het einde van de maand (een zogenaamde charge-card) niet in het BKR wordt geregistreerd.
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:23:15 #28
211554 BlueMage
Pittige Zevertante
pi_119548481
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:21 schreef Mallet het volgende:

[..]

Was dat voor een creditcard met een gespreid betalen faciliteit? Dan zijn er wat meer eisen namelijk. Een gespreid betalen faciliteit is namelijk gewoon een doorlopend krediet met een pasje (bij wijze van). Ikzelf heb bijvoorbeeld via ICS een VISA met gespreid betalen. Die staat ook in het BKR geregistreerd, terwijl een creditcard die je volledig aflost (standaard) aan het einde van de maand (een zogenaamde charge-card) niet in het BKR wordt geregistreerd.
Nee. wilde gewoon 'n CC voor die enkele keer dat ik naar de VS ga omdat het daar nu eenmaal vrij gebruikelijk is alles met zo'n kaart te betalen. Dat er toen zo moeilijk gedaan werd bij de Rabobank, tsja. Kan het me wel voorstellen zoals ik al eerder zei. Je zit als bank niet echt te wachten op flapdrollen zoals deze TS. :')
pi_119587641
Hoe zit dat eigenlijk met die registratie bij het BKR? Ik heb ook een Visa CC, maar ook enkel voor het geval ik naar het buitenland ga. Ik sta bijna nooit in de min op die kaart (ik heb geen zin bergen rente te betalen namelijk), en op het moment zelfs iets in de plus.
Ben ik dan ook geregistreerd bij het BKR?
  zondag 25 november 2012 @ 06:16:25 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119591073
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die registratie bij het BKR? Ik heb ook een Visa CC, maar ook enkel voor het geval ik naar het buitenland ga. Ik sta bijna nooit in de min op die kaart (ik heb geen zin bergen rente te betalen namelijk), en op het moment zelfs iets in de plus.
Ben ik dan ook geregistreerd bij het BKR?
Ja.
The love you take is equal to the love you make.
pi_119591555
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 06:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja.
Dat is dus niet perse een "Ja". Dat is alleen als er van de krediet-faciliteiten (gespreidbetalen) van de kaart gebruik gemaakt wordt (dus als dit 'aan staat' voor de kaart, staat het krediet bij het BKR geregistreerd). Maak je geen gebruikt van de gespreid betalen mogelijkheid, staat er niets geregistreerd bij het BKR.

Zoals Mallet dus al zei.
pi_119591588
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:16 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dat is dus niet perse een "Ja". Dat is alleen als er van de krediet-faciliteiten (gespreidbetalen) van de kaart gebruik gemaakt wordt (dus als dit 'aan staat' voor de kaart, staat het krediet bij het BKR geregistreerd). Maak je geen gebruikt van de gespreid betalen mogelijkheid, staat er niets geregistreerd bij het BKR.

Zoals Mallet dus al zei.
Ik denk omdat hij/zij dit zei: "Ik sta bijna nooit in de min op die kaart (ik heb geen zin bergen rente te betalen namelijk), en op het moment zelfs iets in de plus". Dat het gaat om een kaart met een gespreid betalen faciliteit. Mijn VISA loopt via ICS en ik heb niet eens gevraagd om die gespreid betalen faciliteit. Ik kreeg gewoon een bevestiging van mijn aanvraag en daarbij gelijk dat ik nu maandelijks zelf kon bepalen wat ik kan aflossen. Beetje brutaal, maar achteraf ook niet echt vervelend hehe.
pi_119591727
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:22 schreef Mallet het volgende:
Ik denk omdat hij/zij dit zei: "Ik sta bijna nooit in de min op die kaart (ik heb geen zin bergen rente te betalen namelijk), en op het moment zelfs iets in de plus". Dat het gaat om een kaart met een gespreid betalen faciliteit.
Alleen kan je niet 'in de min staan' met een creditcard natuurlijk ;) Zonder te weten of la_perle_rouge gespreidbetalen heeft ja/nee, is het niet te zeggen of deze bij het BKR staat geregistreerd.

Ik heb meer dan 1 kaart en geen er van staat bij het BKR geregistreerd.
pi_119592036
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:43 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Alleen kan je niet 'in de min staan' met een creditcard natuurlijk ;) Zonder te weten of la_perle_rouge gespreidbetalen heeft ja/nee, is het niet te zeggen of deze bij het BKR staat geregistreerd.

Ik heb meer dan 1 kaart en geen er van staat bij het BKR geregistreerd.
Is maar net hoe je het interpreteert natuurlijk. Er zijn creditcards waarbij je een debetsaldo of een creditsaldo kan hebben. Stel dat ik niets verschuldigd ben aan de maatschappij (in mijn geval 2500) en ik stort geld op mijn creditcard, dan krijg ik daar creditrente over. Zo zou je dus kunnen zeggen dat je in de + en in de - kan staan met een CC met gespreid betalen als je je bestedingslimiet als een nullijn ziet.
pi_119592760
Ik krijg inderdaad credit rente, want ik heb meer dan ¤ 500 op mijn kaart staan. Voor de zekerheid beschouw ik die + 500 als de nullijn, dus ik heb bijna nooit dat ik maar in de buurt van mijn creditlimiet kom, zodra ik onder de 500 euro kom, stort ik iets bij, zodat ik daar weer boven zit.
Ik weet niet wat voor aflossingsregeling ik heb, want ik heb daar dus nog nooit gebruik van hoeven maken. Sta ik dan bij het BKR?
Sta je bij het BKR zodra je de kaart hebt of sta je pas bij het BKR als je regelmatig "rood" staat op je kaart.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')