abonnement Unibet Coolblue
pi_114817128
Ik ben sinds kort in het bezit van een creditcard van ICS/ABN Amro.

Nu heb ik afgelopen maandag voor het eerst gebruik gemaakt van deze pas en heb voor bijna 1000 euros aan vliegtickets geboekt voor vrienden die geen CC hadden. Het hele tegoed is dus op.

De dag erop kreeg ik meteen al een rekeningoverzicht van de afgelopen periode die binnen 21 dagen betaald moet worden.

Gezien ik nog niet van iedereen het geld heb ontvangen heb ik nog niks terug betaald aan ICS maar doe dat wel voor die 21 dagen.

Maar nu heb ik zelf de CC nodig komende week.

Nu mijn vraag: krijg je als je nog uitstaand saldo hebt bij ICS nieuw saldo voor de komende maand of moet het geld eerst terug zijn voordat je nieuw CC tegoed krijgt? En zo ja op welke datum krijg je nieuw tegoed.

Iemand hier enige ervaring mee?

Ik had eerst een CC van de ING en daar kreeg ik in zo'n geval wel nieuw tegoed wanneer het rekeningsoverzicht klaarstond.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:34:59 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_114817646
Je limiet is het maximum aan uitstaande schuld op je CC. Als je CC een limiet heeft van EUR 1000, dan kun je er nu weinig meer mee. 't Is niet iets waarmee je elke maand weer met een schone lei kunt beginnen, die schone lei krijg je door af te betalen.

Overigens is het ook niet zo dat je oneindig EUR 1000 schuld kunt hebben, dus direct na afbetalen weer opnieuw uitgaven doen, er is meestal een eis over een bepaalde tijd per jaar dat je geen schuld op de kaart heeft.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_114817684
https://www.abnamro.nl/nl(...)cards/kenmerken.html

Je kan een credit card maar maximaal belasten tot je limiet, indien je die hebt bereikt moet je dus eerst betalen voor die limiet omlaag gaat. Enkel een rekeningoverzicht zou daar niet voldoende voor moeten zijn, aangezien je dan altijd over je limiet heen zou kunnen gaan.

Bij ABN Amro is de limiet voor een standaard credit card 2.500 euro. Voor een credit card bij een studentenpakket is die limiet mogelijk lager, de voorwaarden zijn echter hetzelfde.

Indien je zeker wil weten dat je de credit card zelf kan gebruiken kan je vast een deel van het openstaande bedrag betalen en dan later voor de 21 dagen termijn het restant betalen.
pi_114817943
Dank voor jullie snelle reacties, dus als ik nu al 500 euro naar ICS over maak kan ik ik z.s.m weer 500 besteden met de creditcard als ik het goed begrijp

quote:
er is meestal een eis over een bepaalde tijd per jaar dat je geen schuld op de kaart heeft.
Wat bedoel je hiermee?
pi_114818462
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:40 schreef billiebunker het volgende:
Dank voor jullie snelle reacties, dus als ik nu al 500 euro naar ICS over maak kan ik ik z.s.m weer 500 besteden met de creditcard als ik het goed begrijp

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Ja als je een betaling doet waardoor je niet meer tegen je limiet aan zit dan kan je weer gebruik maken van de credit card totdat je de limiet bereikt.

Met het tweede wordt bedoeld dat in de voorwaarden opgenomen kan worden dat je bijvoorbeeld gedurende 1 of 2 maanden per jaar je geen openstaande posten mag hebben op je credit card, dus dat je nog te betalen saldo 0 euro is. Of dit bij de ABN ook is zou je in de voorwaarden moeten nakijken.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:52:53 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_114818514
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:40 schreef billiebunker het volgende:
Dank voor jullie snelle reacties, dus als ik nu al 500 euro naar ICS over maak kan ik ik z.s.m weer 500 besteden met de creditcard als ik het goed begrijp

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Je zou, zodra je je CC hebt, hem tot de limiet gebruiken, en dan steeds na het afbetalen onmiddelijk weer uitgeven tot aan de limiet. Feitelijk heb je dan permanent het limiet-bedrag aan schuld uitstaan.

Dit is wat mensen die al onoplosbaar diep in de schulden zitten soms proberen te doen om in ieder geval iets aan financiele ademruimte te krijgen. En dan vaak om meerdere CC's tegelijk. Het nadeel is wel dat de rente op de schuld van een CC heel hoog is (rond de 15% op jaarbasis), en dat die schuld natuurlijk blijft staan. Daarom is het bij de meeste CC's tegenwoordig niet meer toegestaan om constant schuld te hebben uitstaan, je moet gedurende een aantal weken of maanden per jaar alles afgelost hebben. Zo niet, dan wordt de kaart geblokkeerd. Aan de ene kant is dit een manier om mensen tegen zichzelf te beschermen, ze worden eerder genoopt om hulp te gaan zoeken, aan de andere kant ook indekken van de CC-maatschappij, want anders zijn die hun geld definitief kwijt als de klant bankroet gaat.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_114819989
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:51 schreef Nenaunir het volgende:

[..]

Ja als je een betaling doet waardoor je niet meer tegen je limiet aan zit dan kan je weer gebruik maken van de credit card totdat je de limiet bereikt.

Met het tweede wordt bedoeld dat in de voorwaarden opgenomen kan worden dat je bijvoorbeeld gedurende 1 of 2 maanden per jaar je geen openstaande posten mag hebben op je credit card, dus dat je nog te betalen saldo 0 euro is. Of dit bij de ABN ook is zou je in de voorwaarden moeten nakijken.
Geen idee, de credit cards zijn van ICS en gaan via ABN, zat gratis bij het pakket in.
pi_114821144
Toen ik een creditcard had van de ABN werd het gewoon automatisch van mijn bankrekening afgeschreven.. Ik zou nu gewoon via die inlogomgeving bij betalen alvast wat overmaken, dan maak je weer wat limiet vrij.
pi_114821884
Ik heb momenteel net niet het gehele bedrag op mijn rekening staan gezien ik van sommigen nog geld moet ontvangen en morgen wordt er geincasserd. Bij de ING werd het hoe dan ook afgeschreven en kwam je in de min maar je kreeg wel weer nieuw tegoed. Je mag daar alleen geen betalingsachterstand van 2 maand oplopen en je betaald een beetje rente.

Volgens mij is de CC van ABN nu Extern en heeft ABN er eigenlijks niks meer mee te maken dus kan je niet in de min komen bij de ABN. ICS kan nu het gehele bedrag niet afschrijven gezien ik net niet genoeg saldo heb momenteel dus gebeurt er niks met mijn ABN rekening. Wel moet ik nu zelf het geld binnen 21 dagen overmaken naar ICS in dit geval.

Dank voor de reacties en ik zal het de komende tijd zelf wel ervaren hoe het gaat. Ik wou even graag weten waar ik momenteel aan toe ben.
pi_114822982
Maar beter ook dat ze zijn overgestapt op ICS. Ze hadden daarvoor echt een verrotte login voor hun CC. Ik heb zelf een Visa via ICS. Die app die ze hebben is ook wel handig.
pi_114836907
ik heb dezelfde creditcard. je kiest zelf een dag aan het einde van de maand wanneer je de rekening krijgt. bij mij is dat 25. elke 25ste van de maand krijg ik te zien wat ik opgemaakt heb. als ik 1000 euro heb besteed (mijn limiet), dan heb ik tijd tot de 15de komende maand om het geld terug te storten. pas als het geld erop staat kan ik het weer gaan gebruiken.

die is geen tegoed dat je krijgt, maar een voorschot waar je niks voor betaalt als het binnen de afgesproken termijn terug wordt gestort.

:7
pi_114859075
Inmiddels is het gehele bedrag afgeschreven en sta ik een klein bedrag in de -bij ABN.

Kortom geen nieuw tegoed op de CC en momenteel geen geld te besteden.

Ze hebben al meer dan 600¤ van mij ontvangen maar kan nog geen aankopen doen met de ICS ABN CC. Zit hier nog een paar dagen verwerkingstijd na de automatische incasso tussen?

[ Bericht 33% gewijzigd door billiebunker op 30-07-2012 19:08:50 ]
pi_119527470
He Billiebunker,

Hoe is het afgelopen?
Zag je na een dag of twee je CC limiet weer tot ¤1000,- hersteld te zijn geworden?

Ik zit in het zelfde schuitje nml.:
ICS zal straks een automatische incasso doen van zeg maar 900, maar er staat maar 400 op mn rekening.
Als de incasso werkt zal ik dus 500 in het rood staan op mn betaalrekening (Ookal kan ik niet rood staan op mn bankrekening want dit heb ik nooit aangevraagd.) maar wel weer 1000 bestedingsruimte hebben op mn CC, niet?
En ookal werkt het zo wel, kan ik dan de volle 1000 weer via mn CC besteden? Of omdat bekent is dat ik al rood sta dan blokkeert de CC?

Of werkt het gewoon niet? Dat dus de automatische incasso geweigert word vanwege te weinig saldo op de betaalrekening en dat het openstaande saldo op de CC doorgaat naar de volgende maand en er dus rente overheen zal komen?

Wat gebeurt er, wat is er bij jou gebeurt?
pi_119527567
900 euro verbruiken, slechts 400 euro bezitten...en vervolgens wil je nog meer verbruiken? Ik denk aan een negatieve BKR-melding :x

ontopic: als jij op je betaalrekening geen rood kunt staan, zal het betalingsproces weigeren. Hoe je die openstaande 900 euro gaat betalen, staan in de voorwaarden van je CC. Misschien wordt het openstaande bedrag automatisch in termijnen van je betaalrekening geschreven (rente kan oplopen tot max. 15% rente).
pi_119532939
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:56 schreef billiebunker het volgende:
Inmiddels is het gehele bedrag afgeschreven en sta ik een klein bedrag in de -bij ABN.

Kortom geen nieuw tegoed op de CC en momenteel geen geld te besteden.

Ze hebben al meer dan 600¤ van mij ontvangen maar kan nog geen aankopen doen met de ICS ABN CC. Zit hier nog een paar dagen verwerkingstijd na de automatische incasso tussen?
Je moet gewoon het gehele bedrag betalen en niet een deel als het jouw geval betreft.

In het verleden is ICS daar de mist ingegaan van mensen die elke keer maar rood stonden
en op een bepaalt moment niet meer aan hun verplichtingen konden voldoen. Vandaar dus
ook dat men naar alle waarschijnlijkheid je saldo pas weer zal vrij geven als de gehele rekening
is voldaan.

Houdt er rekening mee dat men naar je aflossing kijkt bij een aanvraag van toekomstige kredieten.
Wat ik ermee wil zeggen is dat je zorgvuldig met je cc moet omgaan en al helemaal geen Bankier
voor anderen moet spelen als je zelf geen zekerheid hebt dat je zelf niet in de problemen komt zoals
nu het geval is.
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:37:44 #16
189961 ex
aperture science
pi_119538446
Wat vaag zeg werkt dat dan bij ICS. Bij ING:

- Alles wat vrij is tot je limiet is gewoon uit te geven.
- Je kan automatisch aflossen, gespreid betalen, of met de hand zelf aflossen
- Op het moment dat je met de hand zelf aflost, kan je het geld gebruiken wat je hebt afgelost stel:
- Je hoeft niet een bepaalde periode op 0,- te staan, zolang je maar aan je betaling afspraken voldoet.

limiet 2500 en saldo 2500 = uitgeef ruimte 0,- -> Je lost 800 euro af -> limiet 2500 en saldo 1700 = uitgeef ruimte 800,-
The cake is a lie!
pi_119540245
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:37 schreef ex het volgende:
Wat vaag zeg werkt dat dan bij ICS. Bij ING:

- Alles wat vrij is tot je limiet is gewoon uit te geven.
- Je kan automatisch aflossen, gespreid betalen, of met de hand zelf aflossen
- Op het moment dat je met de hand zelf aflost, kan je het geld gebruiken wat je hebt afgelost stel:
- Je hoeft niet een bepaalde periode op 0,- te staan, zolang je maar aan je betaling afspraken voldoet.

limiet 2500 en saldo 2500 = uitgeef ruimte 0,- -> Je lost 800 euro af -> limiet 2500 en saldo 1700 = uitgeef ruimte 800,-
dat is precies hetzelfde bij ICS en ALLE creditcards van de wereld. dat is namelijk de definitie van een creditcard. een studentencreditcard, wat TS en ik hebben, heeft als enige beperking dat je niet gespreid kan betalen...
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:32:17 #18
189961 ex
aperture science
pi_119540446
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

dat is precies hetzelfde bij ICS en ALLE creditcards van de wereld. dat is namelijk de definitie van een creditcard. een studentencreditcard, wat TS en ik hebben, heeft als enige beperking dat je niet gespreid kan betalen...
Ah ok, het was me niet duidelijk dat het hier om een studentenkaart ging. Ja die werkt bij de ING ook zo :P, elke maand wordt in 1x het bedrag van je rekening afgeplukt.
The cake is a lie!
pi_119542361
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

dat is precies hetzelfde bij ICS en ALLE creditcards van de wereld. dat is namelijk de definitie van een creditcard. een studentencreditcard, wat TS en ik hebben, heeft als enige beperking dat je niet gespreid kan betalen...
Gespreid betalen is een faciliteit die je apart aanvraagt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119542582
krijg je niet als student, wat je ook doet... niet bij ICS iiv. :7
pi_119544119
Ok ex,

Maar als er nou te weinig op je rekening staat, word de auto incasso dan geweigerd of kom ik dan in de min te staan?

Mensen, dat er nu te weinig op de rekening staat is gewoon tijdelijk, heb gewoon ff 2 maandjes extra nodig om te aflossen en dat beetje rente wat er dan overheen komt interreseerd me niet.
Tis alleen dat ik op de website van ICS kan aangeven deze maand niks af te lossen en alles naar de volgende maand stuur , of dat ICS alles nu wil aflossen (maar dat lukt dus niet want er staat te weinig saldo op, of t lukt wel maar kom dan in de min)
Dus ik zit na te denken of ik moet aangeven om niks af te lossen want dan kan ik iig nog met pin mn beetje restant pinnen want als deze in de min staat kan ik niks meer.

Wat is verstandig? Kijken of de CC alles kan afschrijven van mn rekening en dan het volledige limiet weer beschikbaar hebben om mee te kunnen betalen? Of nu aangeven alle openstaande saldo naar de volgende maand sturen? (de rente die er dan overheen komt interreseerd me dus niet hč)

Gr
pi_119544188
Je hebt altijd een minimaal te betalen bedrag. Niet betalen zijn ze nooit erg blij mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119544865
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:17 schreef paultje_007 het volgende:
Ok ex,

Maar als er nou te weinig op je rekening staat, word de auto incasso dan geweigerd of kom ik dan in de min te staan?

Mensen, dat er nu te weinig op de rekening staat is gewoon tijdelijk, heb gewoon ff 2 maandjes extra nodig om te aflossen en dat beetje rente wat er dan overheen komt interreseerd me niet.
Tis alleen dat ik op de website van ICS kan aangeven deze maand niks af te lossen en alles naar de volgende maand stuur , of dat ICS alles nu wil aflossen (maar dat lukt dus niet want er staat te weinig saldo op, of t lukt wel maar kom dan in de min)
Dus ik zit na te denken of ik moet aangeven om niks af te lossen want dan kan ik iig nog met pin mn beetje restant pinnen want als deze in de min staat kan ik niks meer.

Wat is verstandig? Kijken of de CC alles kan afschrijven van mn rekening en dan het volledige limiet weer beschikbaar hebben om mee te kunnen betalen? Of nu aangeven alle openstaande saldo naar de volgende maand sturen? (de rente die er dan overheen komt interreseerd me dus niet hč)

Gr
je kan op de site van ICS aangeven dat je op een andere manier wilt betalen, oftewel dat je zelf geld overmaakt. op deze manier wordt er geen geld van je rekening gehaald. dit is een maand geen probleem, zolang je de komende maand wel kan betalen. kan je de volgende maand ook niet betalen, dan heb je een bkr melding (negatief) en wordt je creditcard geblokkeerd.
pi_119546796
Plotseling begrijp ik waarom de Rabobank zo moeilijk doet als je daar 'n CC wil aanvragen. :')
Hallon!
pi_119548241
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:41 schreef BlueMage het volgende:
Plotseling begrijp ik waarom de Rabobank zo moeilijk doet als je daar 'n CC wil aanvragen. :')
Dat vind ik nog wel meevallen. Daar is het overigens zo dat je openstaande saldo van de creditcard altijd zal worden geīncasseerd van je betaalrekening. Ook al heb je geen krediet. Vervolgens kan je een regeling treffen dat je binnen een bepaalde tijd zorgt dat je weer binnen je limiet (of credit) staat.
pi_119548305
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:17 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dat vind ik nog wel meevallen. Daar is het overigens zo dat je openstaande saldo van de creditcard altijd zal worden geīncasseerd van je betaalrekening. Ook al heb je geen krediet. Vervolgens kan je een regeling treffen dat je binnen een bepaalde tijd zorgt dat je weer binnen je limiet (of credit) staat.
Mwah ik moest sowieso al 2k netto verdienen per maand en 'n loonstrook meenemen en bewijzen dat ik via 'n vast contract werkte. Toen had ik zoiets van "tsja voor 'n citytrip naar NYC lamaar zitten die CC aanvraag". :')
Hallon!
pi_119548381
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:19 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mwah ik moest sowieso al 2k netto verdienen per maand en 'n loonstrook meenemen en bewijzen dat ik via 'n vast contract werkte. Toen had ik zoiets van "tsja voor 'n citytrip naar NYC lamaar zitten die CC aanvraag". :')
Was dat voor een creditcard met een gespreid betalen faciliteit? Dan zijn er wat meer eisen namelijk. Een gespreid betalen faciliteit is namelijk gewoon een doorlopend krediet met een pasje (bij wijze van). Ikzelf heb bijvoorbeeld via ICS een VISA met gespreid betalen. Die staat ook in het BKR geregistreerd, terwijl een creditcard die je volledig aflost (standaard) aan het einde van de maand (een zogenaamde charge-card) niet in het BKR wordt geregistreerd.
pi_119548481
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:21 schreef Mallet het volgende:

[..]

Was dat voor een creditcard met een gespreid betalen faciliteit? Dan zijn er wat meer eisen namelijk. Een gespreid betalen faciliteit is namelijk gewoon een doorlopend krediet met een pasje (bij wijze van). Ikzelf heb bijvoorbeeld via ICS een VISA met gespreid betalen. Die staat ook in het BKR geregistreerd, terwijl een creditcard die je volledig aflost (standaard) aan het einde van de maand (een zogenaamde charge-card) niet in het BKR wordt geregistreerd.
Nee. wilde gewoon 'n CC voor die enkele keer dat ik naar de VS ga omdat het daar nu eenmaal vrij gebruikelijk is alles met zo'n kaart te betalen. Dat er toen zo moeilijk gedaan werd bij de Rabobank, tsja. Kan het me wel voorstellen zoals ik al eerder zei. Je zit als bank niet echt te wachten op flapdrollen zoals deze TS. :')
Hallon!
pi_119587641
Hoe zit dat eigenlijk met die registratie bij het BKR? Ik heb ook een Visa CC, maar ook enkel voor het geval ik naar het buitenland ga. Ik sta bijna nooit in de min op die kaart (ik heb geen zin bergen rente te betalen namelijk), en op het moment zelfs iets in de plus.
Ben ik dan ook geregistreerd bij het BKR?
  zondag 25 november 2012 @ 06:16:25 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119591073
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die registratie bij het BKR? Ik heb ook een Visa CC, maar ook enkel voor het geval ik naar het buitenland ga. Ik sta bijna nooit in de min op die kaart (ik heb geen zin bergen rente te betalen namelijk), en op het moment zelfs iets in de plus.
Ben ik dan ook geregistreerd bij het BKR?
Ja.
The love you take is equal to the love you make.
pi_119591555
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 06:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja.
Dat is dus niet perse een "Ja". Dat is alleen als er van de krediet-faciliteiten (gespreidbetalen) van de kaart gebruik gemaakt wordt (dus als dit 'aan staat' voor de kaart, staat het krediet bij het BKR geregistreerd). Maak je geen gebruikt van de gespreid betalen mogelijkheid, staat er niets geregistreerd bij het BKR.

Zoals Mallet dus al zei.
pi_119591588
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:16 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dat is dus niet perse een "Ja". Dat is alleen als er van de krediet-faciliteiten (gespreidbetalen) van de kaart gebruik gemaakt wordt (dus als dit 'aan staat' voor de kaart, staat het krediet bij het BKR geregistreerd). Maak je geen gebruikt van de gespreid betalen mogelijkheid, staat er niets geregistreerd bij het BKR.

Zoals Mallet dus al zei.
Ik denk omdat hij/zij dit zei: "Ik sta bijna nooit in de min op die kaart (ik heb geen zin bergen rente te betalen namelijk), en op het moment zelfs iets in de plus". Dat het gaat om een kaart met een gespreid betalen faciliteit. Mijn VISA loopt via ICS en ik heb niet eens gevraagd om die gespreid betalen faciliteit. Ik kreeg gewoon een bevestiging van mijn aanvraag en daarbij gelijk dat ik nu maandelijks zelf kon bepalen wat ik kan aflossen. Beetje brutaal, maar achteraf ook niet echt vervelend hehe.
pi_119591727
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:22 schreef Mallet het volgende:
Ik denk omdat hij/zij dit zei: "Ik sta bijna nooit in de min op die kaart (ik heb geen zin bergen rente te betalen namelijk), en op het moment zelfs iets in de plus". Dat het gaat om een kaart met een gespreid betalen faciliteit.
Alleen kan je niet 'in de min staan' met een creditcard natuurlijk ;) Zonder te weten of la_perle_rouge gespreidbetalen heeft ja/nee, is het niet te zeggen of deze bij het BKR staat geregistreerd.

Ik heb meer dan 1 kaart en geen er van staat bij het BKR geregistreerd.
pi_119592036
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:43 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Alleen kan je niet 'in de min staan' met een creditcard natuurlijk ;) Zonder te weten of la_perle_rouge gespreidbetalen heeft ja/nee, is het niet te zeggen of deze bij het BKR staat geregistreerd.

Ik heb meer dan 1 kaart en geen er van staat bij het BKR geregistreerd.
Is maar net hoe je het interpreteert natuurlijk. Er zijn creditcards waarbij je een debetsaldo of een creditsaldo kan hebben. Stel dat ik niets verschuldigd ben aan de maatschappij (in mijn geval 2500) en ik stort geld op mijn creditcard, dan krijg ik daar creditrente over. Zo zou je dus kunnen zeggen dat je in de + en in de - kan staan met een CC met gespreid betalen als je je bestedingslimiet als een nullijn ziet.
pi_119592760
Ik krijg inderdaad credit rente, want ik heb meer dan ¤ 500 op mijn kaart staan. Voor de zekerheid beschouw ik die + 500 als de nullijn, dus ik heb bijna nooit dat ik maar in de buurt van mijn creditlimiet kom, zodra ik onder de 500 euro kom, stort ik iets bij, zodat ik daar weer boven zit.
Ik weet niet wat voor aflossingsregeling ik heb, want ik heb daar dus nog nooit gebruik van hoeven maken. Sta ik dan bij het BKR?
Sta je bij het BKR zodra je de kaart hebt of sta je pas bij het BKR als je regelmatig "rood" staat op je kaart.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')