abonnement Unibet Coolblue
pi_117605979
Bij jou heeft het uitlopen dus een duidelijke reden. Bij mij zal het slordigheid zijn. De waterleidingen komen uit het plafond, lopen een klein stukje langs de muur en verdwijnen erin. Ik meen me te herinneren dat ongeveer op kniehoogte de leidingen horizontaal lopen.

Er is behoorlijk slordig gewerkt. Er moest iemand terugkomen om het gas weer aan te sluiten, er moest iemand terugkomen om ook de aansluiting voor de vaatwasser aan te leggen (en weer weg om het juiste koppelstuk te halen), etc.
pi_117621549
Geweldige vorderingen weer. Je kunt wel zien dat zowel jij (buitenlamp op zes verschillende manieren kunnen schakelen) als je vader (metselen) van het nauwkeurige werk zijn. :)
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 22:43:26 #203
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_117755737
Afgelopen weekend ben ik druk bezig geweest met het aanleggen van de elektrische installatie :9
Kortom het aanleggen van diverse leidingen en het trekken van de bedrading.

Hhet bepalen waar de spotjes en de rookmelder moeten komen, samen met mijn vriendin bepaald waar de keukentafel ongeveer komt te staan om te zorgen dat de lamp toch goed boven tafel komt te hangen.

Kortom vrij druk bezig geweest ! *O*





Die leidingen die je daarachter ziet zitten lopen allemaal naar de kelderkast; dat zijn de loze leidingen en de voedingen voor de groepen in de keuken e.d.
Nu moet ik alleen nog even bepalen wat ik allemaal precies na het schuurtje wil leggen qua elektra en loze leidingen en wanneer de cv-installatie weer klaar is om te draaien dan zou het plafond eigenlijk geïsoleerd kunnen worden. In ieder geval in de woonkamer. :s)



Verder hebben we alvast twee buitenlampen gekocht; ik moet er wel bij zeggen dat ze op de foto met flits niet zo mooi lijken als in werkelijkheid :P



En er hangt sinds zaterdag boven een eenzame nieuwe radiator te wachten op zijn aansluiting :+



Tot zover deze update !
pi_117756989
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Afgelopen weekend ben ik druk bezig geweest met het aanleggen van de elektrische installatie :9
Kortom het aanleggen van diverse leidingen en het trekken van de bedrading.
Ik zat al te wachten op de maandagavond vonkenboer update !
quote:
Hhet bepalen waar de spotjes en de rookmelder moeten komen, samen met mijn vriendin bepaald waar de keukentafel ongeveer komt te staan om te zorgen dat de lamp toch goed boven tafel komt te hangen.
En gegarandeerd dat ie toch verkeerd hangt :)
Tenminste die ervaring heb ik opgedaan na onze verbouwing destijds. Mijn zorgvuldig gepositioneerde lichtpunten en wcd's ten prooi gevallen aan de gewijzigde inzichten op gebied van het neerzetten van de meubels.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_117762610
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[ afbeelding ]

Verder hebben we alvast twee buitenlampen gekocht; ik moet er wel bij zeggen dat ze op de foto met flits niet zo mooi lijken als in werkelijkheid :P
Mooie lamp! (hangt ook bij ons bij de voordeur, alleen is die denk ik een jaar of 40/50 ouder.... en moet hij hoog nodig eens een schilderbeurt krijgen...)
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 11:54:21 #206
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_118529393
De laatste update is toch alweer een 20tal dagen geleden, het lijkt mij dat het weer tijd werd om dit topic weer een beetje bij te werken ! :s)

Het vordert allemaal iets langzaamer dan heel in het begin maar wel vrij gestaag :Y

We zijn er ook even een paar zaterdagen er even tussen uitgeweest en hebben toen ook niet geklust.

Gewoon om samen gezellig eens een keer wat anders te doen dan altijd dat klussen *O*

Er is best wel weer een hele hoop werk verzet.
- Het plafond beneden in de woonkamer is voor het grootste gedeelte al geïsoleerd.
- De kozijnen aan de woonkamer kant zijn ontdaan van de oude verflagen en geschuurd en in de grondverf gezet.
- De inbouwkast is voorzien van een nieuw plafond en vloerplanken.
- Er is in de inbouwkast een verborgen/weggewerkte aansluiting op het riool gerealiseerd zodat we straks eenvoudig het water kunnen verversen van het aquarium.
- Er is op de kleine zolder; daar waar de cv-ketel ook hangt tl-verlichting gerealiseerd en enkele wandcontactdozen aangebracht.
- Vanuit de meterkast zijn er een paar loze leidingen gebracht naar de zolder waar de ketel hangt :+
- De wanden in het halletje achter zijn aangesmeerd met specie; even als de grote gaten in de woonkamer.
- De wanden in de woonkamer die nog voorzien moeten worden van een wit laagje gips zijn gisteren voorgestreken met roze primer :+
- Het kozijn en de deur bij de trap zijn nu ook klaar om gegrondverfd te worden.
- En de thermostaat van de cv-ketel is ook weer opgehangen en aangesloten
- En de gemeente heeft ons onze nieuwe rioolaansluiting gerealiseerd met een gescheiden stelsel voor vuil water en hemelwater.

En omdat foto's nu eenmaal vaak meer zeggen dan woorden !

Het installatiewerk op zolder..




En de verborgen aansluiting op het riool.




Ondanks dat er geen sifon tussen zit en deze leiding dus rechtstreeks op de riool aangesloten is hebben we doordat het uitgevoerd is met een x aantal rubbers die in het pijpje en in de dop zitten straks toch geen kans dat we zo'n typische open riool stank in huis krijgen.
Scheelt ons in ieder geval bij het onderhoud van het aquarium heel wat slepen met emmers vuil water *O*

En terwijl mijn vader de hoge stukken in de primer zette..


Deed mijn vriendin O+ de lage stukken muur..


Mooi roze is niet lelijk zullen we maar zeggen :+


En er was natuurlijk ook nog geisoleerd..



Daar waar nog geen isolatie zit moeten we nog even bij voor het aansluiten van het leidingwerk van de radiatoren; dit laten we even door een mannetje doen. Die kan dan tegelijk de cv-ketel even een onderhoudsbeurtje geven. Dat laat ik ook even doen omdat de ketel toch enkele maanden volledig uitgestaan heeft. Kunnen we dat mooi even combineren :Y

En ik zal binnenkort de plannen voor de keuken e.d. eens uit de doeken doen; niet dat we al iets gekocht hebben maar we hebben al goede ideeën over hoe het in onze ogen ongeveer moet gaan worden :Y

We hebben ons als doel gesteld om in ieder geval dit jaar (nog 64 dagen te gaan :+) nog te proberen om de cementdekvloer met vloerverwarming erin te krijgen, en een groot deel van het plafond in de woonkamer/keuken met gips dicht te kunnen zetten. O-)
pi_118529565
goeie samenwerking dus ;)
en die planning moet voor dit jaar nog wel lukken toch? (come on, dat red je in een week)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:23:49 #208
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_118530422
Lampje op zolder ^O^ Altijd handig
Maar is de zolder geisoleerd :? Dat kon ik op de foto niet zo goed zien :@
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 12:43:42 #209
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_118531247
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:59 schreef WRH het volgende:
goeie samenwerking dus ;)
en die planning moet voor dit jaar nog wel lukken toch? (come on, dat red je in een week)
Er zijn nog wel wat meer rand-zaken die daar weer mee te maken hebben, zo moet de vloerverwarming installatie moet nog even precies bekeken en nagerekend, besteld en gelegd worden.

De wanden waaraan de vloerverwarmingsverdeler moet komen te hangen zijn nog niet af; hier komen nog wedi-platen voor die vervolgens even van een paar mm gips moeten worden voorzien om mooi egaal te worden. Die wanden dienen dan straks ook als achterkant van de kast :)

En er moeten nog een aantal leidingen doorgevoerd worden naar de schuur voordat de cementdekvloer e.d. er in kan.

Als de cv-boer geweest is dan kan het plafond in de woonkamer wel helemaal dichtgezet worden en als we een keuken uitgezocht hebben dan kan het laatste deel in de keuken ook dicht.

Kortom het is nog wel iets meer werk dan alleen de vloerverwarming leggen en een vloer laten smeren :+

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lampje op zolder ^O^ Altijd handig
Maar is de zolder geisoleerd :? Dat kon ik op de foto niet zo goed zien :@
Er hangen twee 30 watt tl's dus we hebben daar nu ook meer dan voldoende licht.
Altijd makkelijk als je eens storing hebt aan de cv-ketel :Y

Het cv-hok op zolder is wel geisoleerd, de rest eigenlijk niet.
In eerste instantie doen we daar ook nog niks aan, ter zijner tijd kunnen we altijd nog beslissen om dat andere deel ook te gaan isoleren. :)
pi_118534527
Ha fijn w/ een update omdat er zaken te melden zijn.

Mooie stappen gedaan weer _O_

Natuurlijk ben ik erg benieuwd naar de keuken!
Er zijn genoeg keukenprojekten langsgekomen in de afgelopen jaren.
Dus jullie zijn in éen keer klaar!

Nou weet ik niet, of as. mw VB óf VB zélf van koken en culinair zijn.
Zelf had ik niet verwacht, dat ik het leuker ging vinden in de nieuwe keuken.
Dan had ik andere keuzes gemaakt...
Bijv. een combi en een échte oven ! *O* en een grotere vriezer dan 3 laadjes. *O*
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:14:50 #211
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_118589981
wordt wel tijd voor je vloerverwarming, want je mag pas na 6 weken gaan stoken (nadat de vloer gestort is en tegels gelegd zijn in geval van tegels)

Of ga je eerst met heaters de boel dooi houden?
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 21:36:05 #212
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_118598759
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:14 schreef gateway het volgende:
wordt wel tijd voor je vloerverwarming, want je mag pas na 6 weken gaan stoken (nadat de vloer gestort is en tegels gelegd zijn in geval van tegels)

Of ga je eerst met heaters de boel dooi houden?
Op de bovenverdieping hangen alle radiators; en beneden hebben we nog twee radiators hangen die we in eerste instantie gaan opstoken. Als het echt te gek gaat worden (lees te koud wordt/blijft) dan zouden we misschien een heater er bij aan moeten zetten.

We nemen toch geen plavuizen of ander soort tegels op de vloer in de woonkamer/keuken, de plannen zijn er om een pvc vloer te nemen :).
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 22:30:22 #213
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_118602319
quote:
18s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:59 schreef AnneX het volgende:
Ha fijn w/ een update omdat er zaken te melden zijn.

Mooie stappen gedaan weer _O_

Natuurlijk ben ik erg benieuwd naar de keuken!
Er zijn genoeg keukenprojekten langsgekomen in de afgelopen jaren.
Dus jullie zijn in éen keer klaar!

Nou weet ik niet, of as. mw VB óf VB zélf van koken en culinair zijn.
Zelf had ik niet verwacht, dat ik het leuker ging vinden in de nieuwe keuken.
Dan had ik andere keuzes gemaakt...
Bijv. een combi en een échte oven ! *O* en een grotere vriezer dan 3 laadjes. *O*
Nou, wij zijn niet zo van de culinaire hoogstandjes; koken is in mijn ogen meer een noodzakelijk kwaad. Ik denk niet dat we dat straks plotseling voor ons plezier gaan doen ofzo :@

Maar ik zal de keukenplannen eens een beetje uit de doeken doen...

Lang geleden heb ik al wel eens een schetsje gemaakt om een indruk te kunnen krijgen van de mogelijkheden, en dat kwam eigenlijk grofweg neer op deze indeling :



Het idee was om rechts in de hoek een hoge kast te nemen waar dan ruimte is voor een koelkast met daarboven een oven; en eventuele resterende ruimte zouden we dan opvullen met een kastje waarin we spullen opbergen die je niet dagelijks nodig hebt.

Daarnaast dan de door mij lang bevochten :Pinbouw vaatwasser; waarschijnlijk zal dat een modelletje worden met zo'n inhoud van 9 couverts; die zijn geloof ik 45 cm breed :?
De ruimte en mogelijkheden in de keuken is doordat we vrij veel ramen aan de keuken hebben wel wat beperkt. Daarom kunnen we ook geen bovenkastjes plaatsen.

Daarnaast komt dan een kastje met daarin de spoelbak.
En helemaal links zit dan de inductie kookplaat met daaronder 3 of misschien zelfs 4 laden met daarboven een (schouw)afzuigkap.

In de andere hoek van de keuken willen we dan een kastje opnemen met een klein stukje aanrechtblad waar dan eventueel zaken als de waterkoker en het koffiezet apparaat e.d. kunnen staan. Met daarboven dan wel weer een kastje die we dan kunnen gebruiken om het dagelijkse servies en glazen e.d. in op te kunnen bergen.

Op die manier hoop ik dat we voor dagelijks gebruik genoeg bergruimte gecreëerd hebben.
Het voordeel is wel weer dat we de kelderkast dicht bij hebben; en daar kan dan weer een vriezer staan en daar slaan we dan alle "gewone" levensmiddelen op.

Qua stijl wordt het een landelijke keuken die bij het huis past :P; in een lichte kleur met daarop een donkerder gekleurd blad.
pi_118606504
Is het zo niet heel erg krap om nog je groenten etc te snijden? Volgens mij heb je zo alleen boven de VW ruimte? En dan rechts van je een hoge kast (KK+Oven)? Begrijp ik dat goed?

Misschien kun je de oven op de plaats van de servieskast kwijt? Op ooghoogte ofzo? Of onder de kookplaat?

En is het een optie om dat stukje muur van nu 160 te verlengen? Dan kun je om het hoekje nog kasten kwijt en kun je je kookplaat ietsje opschuiven.

Wat ook nog zou kunnen is je kookplaat tegenover de spoelkast etc., dus midden in de ruimte, maar dat wordt misschien wat vol...

Da's even wat er in mij opkwam...
pi_118607987
Denk je eraan dat in de hoek alles open moet kunnen? Ikea is daar dwingend in: er moet een passtuk tussen om dat te garanderen. En anders verkopen ze het niet, als ik zo de berichten lees. Er moet dus zo al iets ruimte tussen haakse laden/deuren zitten èn er komt de afstand van knoppen/handgrepen bij.

Waarom doe je het serviesonderkastje niet 60 diep? Er is toch al weinig bergruimte in de keuken. Dat aanrechthoekje daar zal je wel hard nodig hebben. Eventueel nog een diepe brede vensterbank plaatsen.
pi_118608163
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 00:05 schreef popvette het volgende:
Is het zo niet heel erg krap om nog je groenten etc te snijden? Volgens mij heb je zo alleen boven de VW ruimte? En dan rechts van je een hoge kast (KK+Oven)? Begrijp ik dat goed?

Zo heb ik er ook al naar zitten kijken. Maar het enige wat ik kan bedenken is de spoelbak in de hoek plaatsen. En dan niet een standaard hoekspoelkast van 120x120 nemen maar eentje van 90x90. Ik weet niet of die inmiddels al te koop zijn, destijds bij mij nog niet maar ik heb zelf een 90x90 hoekelement aangepast.
Helaas heb jij bij deze variant naast extra werkruimte rechts ook minder ruimte links voor een kookplaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 30-10-2012 01:38:49 ]
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_118609344
Ook ik denk dat je te weinig werkruimte hebt. De oplossing weet ik niet zo maar ik zou je zeker eens goed laten adviseren door een paar goede keukenbedrijven. Volgens mij leent de ruimte zich prima voor een klein spoeleiland.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_118612148
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 00:05 schreef popvette het volgende:
Is het zo niet heel erg krap om nog je groenten etc te snijden? Volgens mij heb je zo alleen boven de VW ruimte? En dan rechts van je een hoge kast (KK+Oven)? Begrijp ik dat goed?

Misschien kun je de oven op de plaats van de servieskast kwijt? Op ooghoogte ofzo? Of onder de kookplaat?
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte: bijna geen werkblad. Lijkt een beetje op wat wij hadden voordat we de keuken verbouwden en daar kon je nog niet eens fatsoenlijk een boterham smeren ... Ik zou ook een gewone tafelmodel koelkast (inbouw of los) neerzetten en de oven/magnetron aan de andere kant. Wij hebben dat zelf ook gedaan, en ik ben er nog heel erg gelukkig mee (servieskast van een meter hoog, dan de magnetron en dan nog een extra kast erboven op). Die extra 60cm werkblad kan wel erg handig zijn!



We hebben dezelfde stijl genomen als de rest van de keuken (die hier dus tegenover staat). Wij wilden geen inbouw spullen (alleen de afwasmachine) en de ruimte boven de magnetron hebben we iets groter laten maken, zodat we wat spulletjes op de magnetron kunnen leggen (zoals de roosters)
pi_118617030
Zelfs voor iemand die alleen maar een boterham wil smeren is dit een waardeloze indeling, Vonk ! 8)7

Jullie kunnen beter ! w/
Sowieso heb je minimaal meer vrij aanrechtblad nodig.

En links en rechts van kookplek heb je ruimte nodig voor afzet.

Overigens, als je de kasten bijv. dieper dan 60 neemt , en dus een breder/ dieper
aanrechtblad creëert, scheelt aanzienlijk in ruimte.
Tja, het wordt wel iets duurder.
Want je wilt niet weten, waarmee je het aanrechtblad volplempt...koffiemachine, waterkoker, benodigdheden, etc etc. kruidenpotjes ...

Wat iemand hierboven zegt, ga eens langs een keukenman of Ikea planner.

Écht, je/jullie kunnen beter ! w/
pi_118617038
Even ter inspiratie... misschien kom je op nieuwe ideeen...

  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:14:55 #221
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_118630614
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 00:05 schreef popvette het volgende:
Is het zo niet heel erg krap om nog je groenten etc te snijden? Volgens mij heb je zo alleen boven de VW ruimte? En dan rechts van je een hoge kast (KK+Oven)? Begrijp ik dat goed?
Boven de vaatwasser hebben we dan werkruimte, en in de linkerhoek hebben we dan ruimte om dingen van ons af te kunnen zetten; en links en rechts van de kookplaat zit dan wat ruimte.
Is dat echt veelste weinig ruimte dan ?
Rechts zit dan idd. een hoge kast met daarin de koelkast en de oven.

quote:
Misschien kun je de oven op de plaats van de servieskast kwijt? Op ooghoogte ofzo? Of onder de kookplaat?
Op de plaats van de servieskast kunnen we geen oven kwijt; omdat de ruimte daar maar maximaal +/- 40cm diep is. En onder de kookplaat vind mijn vriendin niet heel erg handig, je moet dan constant bukken om iets in de oven te zetten of om uit de oven te halen of om te kijken of een gerecht al klaar is. Dat is op ooghoogte zoveel keren makkelijker :)

quote:
En is het een optie om dat stukje muur van nu 160 te verlengen? Dan kun je om het hoekje nog kasten kwijt en kun je je kookplaat ietsje opschuiven.

Wat ook nog zou kunnen is je kookplaat tegenover de spoelkast etc., dus midden in de ruimte, maar dat wordt misschien wat vol...

Da's even wat er in mij opkwam...
Het is geen optie om dat muurtje te verlengen, de doorgang naar de woonkamer is niet zo heel erg overdreven groot en als je dan ook nog de deur naar de kelderkast open moet kunnen doen dan wordt het wel heel erg benauwd allemaal. Dat is ook de reden dat we geen spoeleiland of kookeiland willen nemen, dat neemt denk ik zo gigantisch veel ruimte weg.

Ook moeten we nog een 4tal stoelen en een eet tafel kwijt kunnen.

Heb je verder nog suggesties of ideeën ? Ik vind het wel leuk van iedereen dat men mee wil denken want het is wel een beetje een lastige ruimte :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 01:15 schreef Teslynd het volgende:
Denk je eraan dat in de hoek alles open moet kunnen? Ikea is daar dwingend in: er moet een passtuk tussen om dat te garanderen. En anders verkopen ze het niet, als ik zo de berichten lees. Er moet dus zo al iets ruimte tussen haakse laden/deuren zitten èn er komt de afstand van knoppen/handgrepen bij.

Waarom doe je het serviesonderkastje niet 60 diep? Er is toch al weinig bergruimte in de keuken. Dat aanrechthoekje daar zal je wel hard nodig hebben. Eventueel nog een diepe brede vensterbank plaatsen.
De tekening is ook niet helemaal 100% op schaal uitgetekend, de maten van de ruimte kloppen dan weer wel. Dat serviesonderkastje kunnen we geen 60 cm breed maken omdat de muur maar max. +/- 40cm breed is en het raam wat daar zit is vrij laag geplaatst dus we zouden dan met het hele kastje ver voor het raam uitkomen. Dat lijkt dan denk ik echt helemaal nergens op :@

Ook nemen we dan weer ruimte weg van de eethoek...

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 01:30 schreef quo_ het volgende:

[..]

Zo heb ik er ook al naar zitten kijken. Maar het enige wat ik kan bedenken is de spoelbak in de hoek plaatsen. En dan niet een standaard hoekspoelkast van 120x120 nemen maar eentje van 90x90. Ik weet niet of die inmiddels al te koop zijn, destijds bij mij nog niet maar ik heb zelf een 90x90 hoekelement aangepast.
Helaas heb jij bij deze variant naast extra werkruimte rechts ook minder ruimte links voor een kookplaat.
Daarom ben ik blij dat jullie mee willen denken :Y

De keuken die er origineel inzat had de spoelbak ook in die hoek zitten; dus ipv. van een hoge kast met daarin de oven en een koelkast zouden we daar de spoelbak moeten doen ? :?
Maar waar moet ik daar dan weer mee blijven ?; de tegenoverliggende hoek is te klein om daar een koelkast of een hoge kast kwijt te kunnen worden .....

De inductie kookplaat wordt geen hele grootte maximaal een keer 60 of 65 cm breed.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, dat was ook mijn eerste gedachte: bijna geen werkblad. Lijkt een beetje op wat wij hadden voordat we de keuken verbouwden en daar kon je nog niet eens fatsoenlijk een boterham smeren ... Ik zou ook een gewone tafelmodel koelkast (inbouw of los) neerzetten en de oven/magnetron aan de andere kant.

Wij hebben dat zelf ook gedaan, en ik ben er nog heel erg gelukkig mee (servieskast van een meter hoog, dan de magnetron en dan nog een extra kast erboven op). Die extra 60cm werkblad kan wel erg handig zijn!

...

We hebben dezelfde stijl genomen als de rest van de keuken (die hier dus tegenover staat). Wij wilden geen inbouw spullen (alleen de afwasmachine) en de ruimte boven de magnetron hebben we iets groter laten maken, zodat we wat spulletjes op de magnetron kunnen leggen (zoals de roosters)

Hoe zie jij dat dan voor je ? Ik kom dan toch gewoon aan de andere kant qua diepte dan gewoon te kort :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:40 schreef AnneX het volgende:
Zelfs voor iemand die alleen maar een boterham wil smeren is dit een waardeloze indeling, Vonk ! 8)7

Jullie kunnen beter ! w/
Sowieso heb je minimaal meer vrij aanrechtblad nodig.

En links en rechts van kookplek heb je ruimte nodig voor afzet.

Overigens, als je de kasten bijv. dieper dan 60 neemt , en dus een breder/ dieper
aanrechtblad creëert, scheelt aanzienlijk in ruimte.
Tja, het wordt wel iets duurder.
Want je wilt niet weten, waarmee je het aanrechtblad volplempt...koffiemachine, waterkoker, benodigdheden, etc etc. kruidenpotjes ...

Wat iemand hierboven zegt, ga eens langs een keukenman of Ikea planner.

Écht, je/jullie kunnen beter ! w/
We zijn op een koopzondag al eens met de afmetingen van de ruimte en plaats van de ramen/deuren uit nieuwsgierigheid naar een willekeurige keukenzaak geweest; en de beste man kwam eigenlijk precies op deze indeling die ik hier geplaatst heb :')

De ikea planner heb ik ook al eens geprobeerd; daar kwam alleen een hoop frustratie uit :@

Als ik het aanrechtblad nog dieper neem dan heb ik toch niet automatisch meer ruimte; daar wordt het toch alleen maar onhandiger van :? Het probleem is dat we geen muur hebben waar we hangende keukenkasten kwijt kunnen worden; we hebben wel weer veel daglicht in de keuken doordat er zoveel ramen zijn :P
pi_118631760
De ikea planner is ook niet echt de fijnste is mijn ervaring ;)
Wel lekkere vooruitgang geboekt verder vind ik!
pi_118632464
Wat ik nog niet gehoord heb is in de hoek een kastje onder 45 graden plaatsen.

Jeroentje.
pi_118633519
Ai, ook nog de eethoek. Dan misschien zo:
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:40 schreef popvette het volgende:
Even ter inspiratie... misschien kom je op nieuwe ideeen...

Waar het "kookeiland" is tafeleiland Byske van Ikea. Het is lang een soort boegbeeld geweest: aan één kant aan de muur vast en aan het andere einde een in hoogte verstelbare poot, met de tafel op barkrukhoogte. Voor jullie dan de tafel op keukenwerkbladhoogte. Met de open ruimte onder kan je er nog dingen onder schuiven zonder dat het gelijk zo'n lomp, massief, ruimtevretend eilandblok is.

Tegenwoordig zijn er wel veel L- en U-keukens, die dan voor het keukenraam langs gaan en waarom mag joost weten, maar in zulke huizen zijn de keukenramen dan vaak op tafelhoogte ipv werkbladhoogte of tot op de grond. De keukenboeren hebben daar een oplossing voor = verhoogd achterwandje o.i.d.
Met al die dingetjes die je in de keuken gebruiksklaar neerzet valt het te overwegen om een vensterbank te maken waar je e.e.a. kwijt kan. Kan zo gauw geen voorbeeld vinden van wat ik bedoel. Zeg maar een lange smalle bak op z'n zijkant met de mooi afgelakte bodem/achterkant inderdaad voor het lage raam, de bovenste zijkant als nieuwe vensterbank en de onderste zijkant om kleine dingetjes neer te zetten. (Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die worstelt met zoveel dingen op het werkblad).


http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90106771/
Maten: 140 x 70 x 3, één zijde is rond, max. belasting 50 kg


http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50106773/
Maten: 155 x 75 x 3, rechthoekig, max. belasting 50 kg.
pi_118636440
Had even gezocht en deze tekening gevonden, maar die klopt zo te zien niet helemaal (en is oud).

Zou je misschien een paar fotootjes kunnen maken van de huidige situatie vanuit elke hoek zodat we een beetje een idee hebben?

En 45 cm is m.i. echt te weinig als werkruimte. In mijn vorige huis had ik 60cm en dat vond ik al te krap. En het is nog krapper doordat je rechts een hoge kast hebt getekend.

Hoe hoog (laag) is de onderzijde van het raam naast de deur naar de trap?

En wat is die hoek van 70x82 eigenlijk? De badkamer?

Overigens heb ik nog een paar honderd foto's van keukens die ik heb opgespaard (van blogs etc). Bevatten stijlen, handigheidjes, designs etc. Kan ik naar je mailen als je wilt... weinig moderne keukens maar dat zocht je toch niet...

Hoe ziet de keuken van je ouders er uit? Dat is toch hetzelfde huis? Of is dat nog in de oude staat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')