Ik ga na de vakantie beginnen met studeren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:51 schreef Tropanzia het volgende:
8-urige werkweken vanaf je 15e?
Geen opleiding afgemaakt ofzo?
Grappig zo'n alternatieve school/opleidingsweg.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:52 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Ik ga na de vakantie beginnen met studeren.
Wel speciaal ja, 8 uurtjes per week werken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:51 schreef Tropanzia het volgende:
8 uur per week werken is niet zo veel? Dat heb je al met een volle zaterdag.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:51 schreef Tropanzia het volgende:
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:51 schreef Tropanzia het volgende:
Moet ik dan gewoon bij de bank een nieuwe rekening openen, en kan ik dan daarmee online invullen wat ik wil kopen?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:01 schreef AQuila360 het volgende:
Neem aan dat hij gewoon 8 uur per week bedoeld als bijbaantje en daarnaast de middelbare school.
Maar je kunt gewoon een rekening openen bij je eigen bank of ergens anders maar het handigste is toch via internet alles doen net als internetbankieren.
Bij de bank waar je nu je betaal en spaarrekening hebt kun je een beleggingsrekening aanvragen, of eventueel bij Alex of Binck.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:02 schreef Aladeen het volgende:
8 uur per week. Maar is er iemand die kan vertellen waar ik aandelen kan kopen? In plaats van te roepen dat het niet goed gaat uitpakken of dat ik niet moet verwachten dat ik een eigen contactpersoon krijg.
Ik heb altijd geleerd dat de handel in opties veel riskanter is dan aandelen. Het is uiteraard het beste om gewoon een gevarieerde portefeuille te hebben, zodat je een beetje stabiel rendement hebt. Misschien een schopje naar AEX? Aangezien de meeste beleggers van FOK! daar actief zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef Ticootje het volgende:
Alex.nl kun je volgens mij zelf beleggen. Ik denk persoonlijk dat het handelen in opties meer opleverd.
Het best is al je eerst het boek "beleggen voor dummies" leest, en als je dan nog steeds intressen hebt in de aandelenmarkt dan kan je naar je bank gaan om de mogelijkheden op te vragen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:02 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Moet ik dan gewoon bij de bank een nieuwe rekening openen, en kan ik dan daarmee online invullen wat ik wil kopen?
Als TS dit boek wil dan heb ik het thuis nog liggen in goede staat. Ligt toch te verstoffen, voor ¤ 10 inclusief verzendkosten mag hij het hebben. Gaat dan wel pas woensdag op de post, eerder kan ik niet. Bij interesse kan ik eventueel foto's posten.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:08 schreef Drolflap het volgende:
[..]
Het best is al je eerst het boek "beleggen voor dummies" leest, en als je dan nog steeds intressen hebt in de aandelenmarkt dan kan je naar je bank gaan om de mogelijkheden op te vragen.
Meer risico, maar als je het goed speelt dus ook meer op opbrengst.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:07 schreef Zechs het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat de handel in opties veel riskanter is dan aandelen. Het is uiteraard het beste om gewoon een gevarieerde portefeuille te hebben, zodat je een beetje stabiel rendement hebt. Misschien een schopje naar AEX? Aangezien de meeste beleggers van FOK! daar actief zijn.
Maar hoelang duurt het dan totdat ik de eigenaar ben van een aandeel als ik ervoor betaald heb? En hoe makkelijk kan ik ze weer verkopen?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bij de bank waar je nu je betaal en spaarrekening hebt kun je een beleggingsrekening aanvragen, of eventueel bij Alex of Binck.
Zodra dat rond is kun je aandelen kopen en dat gaat het beste gewoon via internet ongeveer net zoals geld overmaken via telebankieren.
Als je ze aankoopt dan heb je ze meteen en verkopen en is ook makkelijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:12 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Maar hoelang duurt het dan totdat ik de eigenaar ben van een aandeel als ik ervoor betaald heb? En hoe makkelijk kan ik ze weer verkopen?
Hartstikke bedankt voor alle informatie. Weet je trouwens ook bij welke bank ik het best een rekening kan openen (waarmee ik ook online aandelen kan kopen)? Ik heb zelf een ING jongerenrekkening.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:16 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Als je ze aankoopt dan heb je ze meteen en verkopen en is ook makkelijk.
Maar het beste kun je wat kopen en dat voor langere tijd vasthouden, misschien iets met een goed dividend.
Ik heb ook gewoon bij m'n eigen bank (SNS Bank) en volgens velen is dat ook niet echt een handige maar ik koop af en toe wat en dat hou ik vast dus dat maakt me niet veel uit.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:20 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt voor alle informatie. Weet je trouwens ook bij welke bank ik het best een rekening kan openen (waarmee ik ook online aandelen kan kopen)? Ik heb zelf een ING jongerenrekkening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |