abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:54:22 #1
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_114762601
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:55:33 #2
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_114762648
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 10:23 schreef June. het volgende:

[..]

Ik denk dat er vooral problemen rondom de events zijn etc.

Wat vonden jullie trouwens van de openingsceremonie? Ik vond hem wel cool. Vooral de stiekeme NHS sneer naar de VS en andere landen met een falend gezondheidssysteem vond ik wel mooi ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:54 schreef Jabberwocky het volgende:
Hmm, ik vond Beijing mooier eerlijk gezegd. Gisteren gezien vanuit Victoria Park, Beijing vanuit een plein in Shanghai, en dat maakte eigenlijk veel meer indruk.

Dat gezegd hebbende was de uiteindelijke ontsteking van de vlam wel erg awesome.

En wtf deed Dizzee Rascal in die ceremonie? :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:13:13 #3
208890 June.
Seriously?
pi_114763291
Trouwens, de TT doet me heel erg denken aan:



:P :')
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:24:19 #4
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_114763716
:D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:33:33 #5
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_114764032
hoe druk is het eigenlijk in verhouding met een normale zomer?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:45:22 #6
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_114764432
Toen ik vanmorgen naar m'n werk ging merkte ik er niks van. Als ik vanavond terug naar huis moet, moet ik wel de lijn nemen richting Stratford, dus dan kan ik er meer zinnigs over zeggen gok ik.

En sommige stations, zoals Marble Arch, zijn 'exit only'.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_114777450
Het lukt me steeds niet om kaartjes voor de trein en Stansted Express te kopen, site gaat steeds terug naar de pagina van de bank, op verschillende pc's geprobeerd...

Scheelt het veel in prijs om daar ter plekke kaartjes te kopen?
pi_114777872
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:06 schreef Mandéra het volgende:
Het lukt me steeds niet om kaartjes voor de trein en Stansted Express te kopen, site gaat steeds terug naar de pagina van de bank, op verschillende pc's geprobeerd...

Scheelt het veel in prijs om daar ter plekke kaartjes te kopen?
In de tijd dat ik dat ding nam was de prijs gewoon hetzelfde...
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_114778584
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:18 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

In de tijd dat ik dat ding nam was de prijs gewoon hetzelfde...
hmm, ok, Stansted Express scheelt een paar pond geloof ik, daar ga ik niet dood van. Maar de trein van London naar Norwich vind ik niks over.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:46:12 #10
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_114779032
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:18 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

In de tijd dat ik dat ding nam was de prijs gewoon hetzelfde...
niet via https://www.stanstedexpress.com/ryanair/ geboekt?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_114782772
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:34 schreef Mandéra het volgende:

[..]

hmm, ok, Stansted Express scheelt een paar pond geloof ik, daar ga ik niet dood van. Maar de trein van London naar Norwich vind ik niks over.
Oh ik dacht verschil in prijs tussen online de express boeken en daar een kaartje kopen.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_114782816
quote:
RyanAir vloog niet op stansted vanuit Nederland in mijn tijd ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_114790150
Kreeg gisteren een vervangende Oyster Card omdat ik er weer een had gebroken. Vond deze wel leuk :)

"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_114821438
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:33 schreef GlowMouse het volgende:
hoe druk is het eigenlijk in verhouding met een normale zomer?
Op de weg voorlopig in ieder geval bizar rustig. Op vrijdag middag Londen - Bath in 2 uur gereden, nergens enige drukte en ik kwam uit het centrum. Vanmiddag terug Londen in ook geen enkel probleem. Bizar als je bedenkt dat ik net boven het parcour van het dames wielrennen woon en die net langs kwam. Ze hebben enorm veel kleine stoplichten uit gezet, dat zorgt voor veel betere doorstroming.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 30 juli 2012 @ 01:24:16 #15
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_114831896
Zojuist terug gekomen uit Stratford, hockey gezien. De overground richting Stratford was wel druk, maar goed te doen. Terug de Javelin genomen (die is dus gewoon gratis), in 6 minuten op St. Pancras staan en nog kunnen zitten ook, prima methode. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_114835643
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:24 schreef Jabberwocky het volgende:
Zojuist terug gekomen uit Stratford, hockey gezien. De overground richting Stratford was wel druk, maar goed te doen. Terug de Javelin genomen (die is dus gewoon gratis), in 6 minuten op St. Pancras staan en nog kunnen zitten ook, prima methode. :)
Oh handig kende die Javelin nog niet. Zal 'm morgen ook eens uitproberen! Op internet stond dat je kaartje ervoor moest kopen maar je kan dus gewoon instappen?
  maandag 30 juli 2012 @ 09:37:21 #17
208890 June.
Seriously?
pi_114836773
Ik denk dat vanochtend/vanavond het drukst zal zijn, wanneer alle toeschouwers naar de evenementen willen en Londenaren naar hun werk.

Ik heb de ochtend vrij, dus ik zal het morgen zien ;)
Shine bright like a diamond.
pi_114837012
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:37 schreef June. het volgende:
Ik denk dat vanochtend/vanavond het drukst zal zijn, wanneer alle toeschouwers naar de evenementen willen en Londenaren naar hun werk.

Ik heb de ochtend vrij, dus ik zal het morgen zien ;)
Ik was vroeg op werk met de fiets, geen centje pijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 30 juli 2012 @ 10:39:28 #19
208890 June.
Seriously?
pi_114838116
Nice. Misschien hebben alle campagnes toch gewerkt en werken veel meer mensen thuis / andere uren :)
Shine bright like a diamond.
  Admin maandag 30 juli 2012 @ 12:21:20 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_114841282
Heb uiteindelijk de opening van de Spelen gekeken in Canada Square Park. Was een prima locatie:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_114842325
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:39 schreef June. het volgende:
Nice. Misschien hebben alle campagnes toch gewerkt en werken veel meer mensen thuis / andere uren :)
Ik denk het. Uiteindelijk houden veel bedrijven er ook qua vracht transport enzo rekening mee. Verder fietst hier nu de helft van het kantoor en hebben veel mensen vakantie genomen tijdens deze periode. Ook hebben ze, best handig, op de Olympische route alle "kleine" stoplichten uit gezet, waardoor de doorstroming veel beter is. Oh, en ze hebben alle weg werkzaamheden opgeschort, dat scheelt natuurlijk ook enorm.

Al met al lijkt het dus te werken, ik hoop dat het zo blijft.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 30 juli 2012 @ 16:24:33 #22
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_114852123
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 07:49 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Oh handig kende die Javelin nog niet. Zal 'm morgen ook eens uitproberen! Op internet stond dat je kaartje ervoor moest kopen maar je kan dus gewoon instappen?
Ja de poorten waren gewoon open, zo'n gast van de OS zei ook 'don't bother oystering, the gates are open anyway'.

Misschien dat het anders is van St Pancras naar Stratford, dat heb ik nog niet geprobeerd.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_114857738
Iemand trouwens enig idee hoe je handig van het Holland Heineken House weer terug komt richting centrum Londen? Na 1.30am lijkt er weinig meer over te blijven, onhandig...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 30 juli 2012 @ 18:35:28 #24
208890 June.
Seriously?
pi_114858257
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:23 schreef Bajskorv het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe je handig van het Holland Heineken House weer terug komt richting centrum Londen? Na 1.30am lijkt er weinig meer over te blijven, onhandig...
Bij mij was het echt chaos, voor de rest was alles goed geregeld, behalve het vervoer terug. Alle 6000 mensen wilden natuurlijk tegelijk weg. En dat past niet in 2 shuttlebussen en 1 'normale' nachtbus richting wood green station..

Gelukkig ging de tube nog, maar anders was het een ramp om met z'n allen lekker in de enige N29 te zitten..
Shine bright like a diamond.
pi_114858358
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:35 schreef June. het volgende:

[..]

Bij mij was het echt chaos, voor de rest was alles goed geregeld, behalve het vervoer terug. Alle 6000 mensen wilden natuurlijk tegelijk weg. En dat past niet in 2 shuttlebussen en 1 'normale' nachtbus richting wood green station..

Gelukkig ging de tube nog, maar anders was het een ramp om met z'n allen lekker in de enige N29 te zitten..
Piccadilly? Tot hoe laat ging die? Ik bestel anders wel een taxi, lijkt me makkelijker.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')