Hoeft niet, ligt eraan waar de pakking kapot is.quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:57 schreef Deetch het volgende:
k
Lekke koppakking kun je toch dan aan je olie zien omdat dat dan wittig schuimig wordt?
Geen witte rook en ook geen mayonaise aan de radiateurdop/reservoirdop. Ik heb de oliedop niet los gehad, maar de peilstok zag er uit zoals ie er uit moet zien.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:04 schreef Biogarde het volgende:
Hij kan ook uitwendig langs de kop lekken. Koelvloeistof/water verdampt dan omdat het op je blok komt. Beste is gewoon even langs een garage te rijden en het koelsysteem te laten afpersen. Een poreuze slang, koppeling, lek onderdeel is dan zo gevonden. Controle kost je geen reet.
Bij een interne lekke koppakking moet je toch echt flinke witte rook hebben met de geur van pannenkoeken ( ), mayo onder je olie en koelvloeistofreservoirdop. Wellicht ook mayo aan je peilstok.
En de motor gaat over het algemeen beroerder lopen.
Reservoir was droog (aan de buitenkant) en vochtig aan de binnenkant (wel leeg though)quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:06 schreef Biogarde het volgende:
Kan ook zijn dat je waterpomp vinnen mist of helemaal niet draait, waardoor er weinig rondpompt. Hete vloeistof stijgt en stijgt je reservoir in en braakt het er gewoon uit langs de dop of door het ventiel in de dop/overloop. Maar dan moet het ook nat rond het reservoir zijn, al is dat met deze buitentemps niet te achterhalen meer vaak.
Je kan nog even een aansteker bij de olie houden op de peilstok. Knetteren is vocht. Kan ook condens zijn, dus helemaal waterdicht is het niet. Wel doen bij een stalen peilstokquote:Op donderdag 26 juli 2012 12:07 schreef Goverman het volgende:
[..]
Geen witte rook en ook geen mayonaise aan de radiateurdop/reservoirdop. Ik heb de oliedop niet los gehad, maar de peilstok zag er uit zoals ie er uit moet zien.
Radiateur wordt warm (stoom bij losdraaien dop), slangen ook. Fan draait ook...quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:10 schreef Biogarde het volgende:
Thermostaat kan ook rot zijn waardoor de vloeistof niet het hele circuit door gaat en het er wellicht uit gooit omdat het nooit je radiator bereikt.
Wordt de radiator wel warm? Aan en afvoerslangen ook? Slaat de fan aan?
Bij een warme of koude motor? Bij een warme is dit net zo normaal als poepen. Want er zit lucht in het systeem en koelvloeistof zet uit wanneer het warm wordt.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:38 schreef rood_wit_blauw het volgende:
als je de vuldop van de koelvloeistof eraf haalt, stijgt dan het niveau van de vloeistof?
Ik had dit namelijk en bij mij bleek het de koppakking te zijn toendertijd.
Bij mij is het reservoir een klein tankje met een dop waarop twee slangen zitten: een gaat naar de radiateur tot onderin het reservoir. De andere slang gaat naar buiten. Ofwel, de druk buiten de tank is altijd even groot als erin (vgl. expansievat, maar de druk is hier dus altijd 1 atmosfeer). Met deze constructie kan ik moeilijk nagaan of en hoeveel het niveau stijgt...quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:38 schreef rood_wit_blauw het volgende:
als je de vuldop van de koelvloeistof eraf haalt, stijgt dan het niveau van de vloeistof?
Ik had dit namelijk en bij mij bleek het de koppakking te zijn toendertijd.
kan ook andersom olie in de koeling of alles in de cillinders en verstoken maarquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:57 schreef Deetch het volgende:
koppakking kan, toch ergens een lekke leiding kan.
Lekke koppakking kun je toch dan aan je olie zien omdat dat dan wittig schuimig wordt?
balen zeg maar ja nou kan je karretje in ieder geval met een koel hoofd de zomer in.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:48 schreef Goverman het volgende:
Volgens de garage was het...
Een lekke radiateur, waarschijnlijk door veroudering. Ofwel: nieuwe radiateur, thermostaat, koelvloeistof en misschien een slang hier en daar.
Ohwja, en zo'n 400 euro lichter
zow duur...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:48 schreef Goverman het volgende:
Volgens de garage was het...
Een lekke radiateur, waarschijnlijk door veroudering. Ofwel: nieuwe radiateur, thermostaat, koelvloeistof en misschien een slang hier en daar.
Ohwja, en zo'n 400 euro lichter
Ik zie je dit altijd posten, maar vergeet niet dat je zelf een paar auto's hebt die met tape van de Action bij elkaar gehouden worden. Al die auto's hebben nog niet een gezamenlijke waarde van een nieuwe radiator voor een Nissan Micra uit '96.quote:
Minimaal gaatje waardoor vloeistof wordt geperst wanneer de vloeistof warm/heet is en de druk in het systeem het hoogst, want anders moet je het onder de auto hebben zien liggen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:48 schreef Goverman het volgende:
Volgens de garage was het...
Een lekke radiateur, waarschijnlijk door veroudering. Ofwel: nieuwe radiateur, thermostaat, koelvloeistof en misschien een slang hier en daar.
Ohwja, en zo'n 400 euro lichter
Wees blij; koppakking vervangen was een héél stuk duurder uitgevallen, ook al was dit niet bepaald een koopjequote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:48 schreef Goverman het volgende:
Volgens de garage was het...
Een lekke radiateur, waarschijnlijk door veroudering. Ofwel: nieuwe radiateur, thermostaat, koelvloeistof en misschien een slang hier en daar.
Ohwja, en zo'n 400 euro lichter
ow jij weet wat ik heb?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 04:08 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik zie je dit altijd posten, maar vergeet niet dat je zelf een paar auto's hebt die met tape van de Action bij elkaar gehouden worden. Al die auto's hebben nog niet een gezamenlijke waarde van een nieuwe radiator voor een Nissan Micra uit '96.
Ik bedoel dit niet hatelijk, maar het viel me op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |